הכרות עם כוחות המרפא של הצמחים הנמצאים סביבנו 18 במרץ, 2010

טיון דביק

מאז עלה, באקראי, הטיון הדביק בחצר גינת ביתי, הציעו לי שכנים רבים לעוקרו מן השורש, שכן זהו "עשב רע". עבורי, הטיון הדביק בחצר הוא חלק מארון התרופות הביתי. אני מטפחת אותו ומעניקה לו מקום של כבוד, ממש כמו למרווה המשולשת, האזוביון והגרניום הלימוני.

הטיון הדביק, Dittrichia viscosa (L.) W. Greuter Lesser elecampane עולה כעת בעליו הירוקים הדביקים, ובקיץ יעטרו את ענפיו גם פרחיו הצהובים.
ריחו העז ניכר כאשר קרבים ובאים אליו, וכאשר נמולל את עליו וגבעוליו נחוש בהם, דביקים, ריחניים. נפלאים.
עת האיסוף — כל השנה, באביב עדיף.

הטיון הדביק נחשב למלך צמחי המרפא, ומיוחסות לו יכולות ריפוי לארבעים מיני מחלות.
אני משתמשת בו לטיפול בפצעים בחלל הפה, בדלקת חניכיים ובפצעים על פני העור.

לפעמים מופיע פצע "אפטה" על דופן הלחי הפנימית, פצעון קטן וכואב. יש לי חניכיים רגישות  ובתקופות מסוימות הן מדממות יותר. ראשית כל אני משתמשת במי מלח (כף מלח לכוס מים), לגרגור וחיטוי חלל הפה. במקרים רבים די במלח. לעיתים אני זורה גרגרי מלח ים נקיים (בלי תוספים למיניהם) הישר על הפצע. זה צורב מאוד, אבל מחטא ולרוב יעיל.

אך לפעמים המלח צורב לי מדי, והגוף שלי זקוק לריפוי אחר. או אז אני פונה לטיון הדביק, ומכינה לי מי פה. הגרגור שלהם משאיר תחושה מרעננת ונעימה בפה. תענוג.להכנת מי פה נהדרים

לדלקת חניכיים יש לאסוף כחמישה עלים, למעוך אותם מעט, ולחלוט אותם בכוס מים רותחים. ממתינים כעשר דקות, מסננים ומשתמשים בנוזל לגרגור ושטיפת פה.
ניתן לשמור את מי הפה שנוצרו ולהשתמש בהם במשך היום.
לחזור על השטיפה כל יום עד להקלה.
בתנאי שדה ניתן ללעוס עלה טיון ולאחר מכן לשטוף את הפה במים.
גרגור מי הטיון מקל הן על דלקת חניכיים וחניכיים מדממים, והן על פצעים (אפטות) בחלל הפה.
נסו ותהנו!

לבריאות!

12 תגובות   (רסס)

  1. תודה הגיב:

    מעניין,תודה על המידע

    תמיד חיפשתי את האנשים שבאמת משתמשים בכל מה שכתוב בספרים של צמחי המרפא. פשוט כתוב כל כך הרבה ,שלא תמיד אני יודעת במה לבחור,אז מעדיפה לשמוע על מידע יעיל לטיפול שמישהוא שאני מכירה אישית ניסה לפניי וראה שזה עובד טוב

    שוב,תודה

    נשמח לשמוע עוד: שחר ואני
    נעמה

  2. עינבל ויסמן הגיב:

    המידע זמין, טוב לקרוא ולהכיר את הספרים של צמחי המרפא. אינני משתמשת בכל מה שכתוב בספרים של צמחי המרפא. אני משתמשת במה שאני מכירה ויודעת, ותמיד יש מה ללמוד!

  3. גידוס הגיב:

    לכל בעלי פטרת הציפורניים
    הכניסו לגרביים עלי טיון דביק במשך שבוע !
    אפשר כמעטלהגיע לסילוק הדלקת לחלוטין וללא לייזר באלפי שקלים !

  4. אריאלה קשמה הגיב:

    הצמח מתאים גם לבעלי לחץ דם גבוה חולטים 7 עלים מסננים ושותים במשך היום. לסילוק ליחות צריך להרתיח את השורשים לעשות מהם סירופ ולשתות במשך היום.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כשאת נשענת על ספרים בכתיבה שלך
    זה מעניק לך כבוד
    וגם למי שעשה את העבודה עבורך
    נסים קריספיל

  6. יונת שרון הגיב:

    הקטע עם רפואה עממית, זה שהיא באה מהעם – הרבה אנשים יודעים הרבה דברים, לא איש אחד יודע הכל ומלמד את כולם. ענבל למדה הרבה מסבתא שלה, שהשתמשה בצמחים לריפוי. יכול להיות שהיא למדה מעוד אנשים, וגם מהספרים שלך, אבל הידע עצמו – שייך לכולם.

  7. עינבל ויסמן הגיב:

    תוספת לטיון:
    אמבט עם חליטת ענף של טיון דביק במים קרים- חליטת שמש של כחצי שעה-שעה, יקל מאוד על פצעים על פני העור, שריטות וחבלות יתרפאו מהר יותר.
    שתיית מי חליטת השמש הנ"ל – יעילה לחיזוק הגוף בעת שפעת ודלקת גרון.

    עברתי לבית עם חצר, והשארתי מבחירה מודעת- את המסלעה המכוסה טיון דביק, בטיון דביק. צמח ירוק עד, ריחני ושימושי, שאף לא דורש השקיה. מושלם לגינה באקלים הים תיכוני.

    ותגובה לניסים קריספיל,
    את סוד הטיון למדתי מסבתא שושנה גל נור ז"ל, והיא- מאמה. הידע עממי ומשפחתי. לא עשית שום עבודה עבורי, אך אני מאוד אוהבת את ספריך. יש צמחים שאני מסכימה עם שכתבת, ויש צמחים שהידע והניסיון המשפחתי שלנו נוגדים את המידע שלך. לפיכך אני מתבססת על הידע המשפחתי, אך ממליצה בחום לקוראיי לקרוא את ספרי הרפואה הטבעית בצמחי מרפא הקיימים בחנויות ובספריות. הידע- רב, ואיש הישר בעיניו יעשה.
    כל טוב. עינבל

  8. יעקבי הגיב:

    יש לי בחצר טונה טיון דביק התחלנו לעקור אותו כי מעולם לא נחשפנו ל"סודות" שלו.
    ערבי שעבד בביבה הסב את תשומת ליבנו לתכונותיו וכך הגעתי לאתר.
    מבטיח לנסות את ההמלצות עליו, אדווח בהמשך.

  9. הרי הגיב:

    שלום ! רציתי לברר אם מישהו יודע על אלוורה? יש המון חומר ביוטוב, הרוב מהלל, ויש מעטים שמזהירים,וטוענים שהוא רעיל ויכול לגרום לבעיות, הכונה שלי באכילתו, או בשתיה שלו, לבד או אם צמח אחר יחד. אשמח מאוד לקבל תשובות ממביני ענייו.
    תודה

  10. איציק הגיב:

    האם משהו יכול להציע היכן למצוא שתילי טיון דביק – לאחר שקראתי ושמעתי על תכונותיו המופלאות אני רוצה לשתול צמח זה בחצרי. אודה לתשובה מהירה!!

  11. יעקבי הגיב:

    איציק היכן אתה גר?
    יש אצלי בחצר כמה שרק תחפוץ
    תתקשר
    050-5201380
    קיבוץ יפעת

  12. נעמי שלומית פורן הגיב:

    תודה עבור המידע, עינבל, רק הבהרה לגבי ניסים קריספיל – אם תבדקי, זה לא הוא ששלח את התגובה (אמנם לפני כשנתיים)ץ הוא מעולם לא היה כותב בצורה כזו. אם יש ענו בישראל – זה הוא!

הוספת תגובה

(מומלץ התחבר או )