רעיונות לפתיחת נושא חדש לדיון 1 במרץ, 2010

התחדשות

, , ו

התגעגענו. שלוש שנים חלפו מאז פסק העלון "באופן טבעי" להציץ אלינו מתיבת הדואר מידי חודשיים, ואינספור פעמים מאז הרגשנו בממשות חסרונו. שלוש שנים הן זמן מספיק בהחלט בכדי להבין שמשהו משמעותי ובעל ערך, היה ונעלם.

האתר של "באופן" המשיך אמנם לשגשג ולתת מענה לצורך במידע, בדיון ובשיתוף באינספור הסוגיות והנושאים שמעסיקים את אנשי הקהילה, אבל לא הכהה במאום את חסרונו של העלון. שכן, המיידיות המאפיינת את מרבית הדיונים באתר באה לעיתים על חשבון האפשרות להתמקד ולהעמיק. האתר, בהיותו פתוח לכל קול, נוטה "לבלוע" חלק מן הקולות – במיוחד את אלה הרכים והעדינים יותר. דווקא הנגישות והקלות של הכתיבה בו, הופכת אותו זמין מאוד לאלה שידם קלה על המקלדת, אך בה בעת מקשה על מי שזקוק לדרבון או לעידוד מדי פעם.

במשך השנים שחלפו מאז נסגר העלון, עלה בינינו פה ושם הרעיון ליזום את הוצאתו מחדש, אבל אף פעם לא חצינו את קווי המחשבה והגעגוע, אל עולם המעשה. אלא שלפני זמן קצר נפגשנו במקרה בבית של יונת. שיחה קצרה של כמה דקות הבהירה לנו שאנחנו עדיין מתגעגעות, ושהגיעה השעה לעשות מעשה, ולהפיח חיים חדשים ב"באופן" הישן והטוב. ברוח הזמן החלטנו לנסות ולהחזירו כעלון אינטרנטי. לצד כל החידושים הטכנולוגים שמאפשרת הבמה האינטרנטית, הרי שלנו, הקידמה הטכנולוגית גורמת לא פעם דווקא לקפוא על עומדנו, ולבדוק היטב האם אנחנו לא מעדיפות את הסוסים הישנים שלנו דווקא חיים, נושמים, בועטים ומלחכים עשב. ובאנלוגיה ל"באופן" הישן והטוב שלנו, עדיין יהיה זה עיתון שקוראיו הם כותביו (או להפך), עדיין יש בכוונתנו להתמקד בכל פעם בנושא אחר, (ויחד עם זאת נרשה לעצמנו לפרסם גם רשימות במגוון נושאים אחרים). נשמח לחזור למדוריו הישנים של העיתון, ואולי להוסיף עליהם עוד כמה חדשים, וכמובן, נחזור לעשות כמיטב יכולתנו בליקוט החומר ובעריכתו. אנחנו מזמינות כל אחת ואחד לשלוח רשימות לפרסום, ומבטיחות לסייע בעריכתן. כמו בעלון הישן, גם כאן נשמור לעצמנו את הזכות להחליט מה יתפרסם מתי. לעומת זאת, שלא כמו בעבר, לא נחכה חודשיים על מנת להוציא בכל פעם גיליון חדש, אלא נפרסם את הדברים טיפין-טיפין, רשימה אחת בכל כמה ימים. הפרסום יעשה בפורמט המוכר של בלוג, שניתן להרשם אליו באמצעות קורא רסס (RSS), או פשוט לבקר בו מדי פעם דרך האתר בכתובת:

http://www.beofen-tv.co.il/alon

בנימה נרגשת וחגיגית זו, אנחנו מבקשות לפנות לקהל הקוראים – הכותבים של "באופן": חברים, עורו נא משתיקתכם, ושובו להאיר את עינינו במילותיכם. כל אחד ואחת מכם הינו אוצר בלום של יצירה ושל חכמה. קהילה שלמה ממתינה לכם שם – משתוקקת לקרוא, להגיב, ולהוות קהל אוהד ומעורב. באותה הזדמנות חגיגית אנחנו מתכבדות להזמין גם כותבים חדשים מכל גיל ומקום (ילדים ובני נוער מוזמנים במיוחד!!). לכל מי שרוצה לנסות, אבל אולי מתבייש או לא מעז, נוכל רק להזכיר שכל כותב וותיק עמד פעם בפני הרגע ההיסטורי שבו שלח את רשימתו הראשונה. ליבו קצת הלם, ידיו קצת הזיעו, אבל בסופו של דבר, כל העזה מזכה את בעליה בניסיון בעל ערך. ובמקרה של "באופן" מובטחת לכם, לצד הניסיון, גם מלוא הלב אהדה ותמיכה. למהססים נוכל להציע גם סיוע וליווי בכתיבה ובעריכה.

הנושא שבו נרצה לעסוק בפתח עלוננו המתחדש הינו כמובן: התחדשות.

אנא כתבו לנו על תהליכי התחדשות בחייכם האישיים, הקהילתיים או המקצועיים, על התחדשות בבית או בחוץ, בטבע או בטבע האדם, מתי ואיך התחדשתם בעבר, או איך בכוונתכם לחדש ולהתחדש בעתיד. וגם: מהם הדברים שמעכבים או מונעים התחדשות, ואולי דווקא בשל כך מאפשרים ומעודדים אותה… נשמח לשמוע את קולכם הייחודי בנושא.

נסיים בברכות חמות לרך הנולד, שיגדל ויצמח להיות במה חיה ועשירה למגוון רחב של קולות. אתם מוזמנים לשלוח אלינו בדוא"ל מפרי יצירתכם הכתובה – בנושא הנבחר או בכל נושא אחר.

בהצלחה ובשמחה,

אורנה שיפרון [email protected]

חדוה כשר [email protected]

יונת שרון [email protected]

חגית נובק [email protected]

18 תגובות   (רסס)

  1. אורנה שפרון הגיב:

    בשעה טובה ומוצלחת!

  2. עינבל ויסמן הגיב:

    מזל טוב!
    הגוונים יוצרים תחושה מוכרת ואהובה ממש כמו הגיליון המודפס, והפורמט הזה נוח, אקולוגי ויפה!
    נפלא, שיהיה בהצלחה!

  3. חגית נובק הגיב:

    …לפעמים חלומות מתגשמים…
    תודה לכל העושים במלאכה, והלואי שנעלה ונצמח.

  4. ניצן לן הגיב:

    בהצלחה ותודה שפרסמתם את הפוסט שלי.

  5. שיר הגיב:

    מרגש!!

  6. ניצן-אסתר מסיקה הגיב:

    איזה יופי!

  7. אילני אילן הגיב:

    איזה מרגש!!!! נשיקות וגעגועים.

  8. מור הגיב:

    באמת מרגש! ומזכיר נשכחות…
    אני לא אשכח את הרגע הזה לפני 10 שנים שבו קראתי לראשונה בעלון על האפשרות הזאת של חינוך ביתי…כל הפעמונים אז צלצלו בבת אחת בחדוות גילוי מרעישה 🙂
    בהצלחה!

  9. דריה הגיב:

    איזה יופי! בהצלחה!

  10. בלה ספיר הגיב:

    שנתחדש כולנו!!!

  11. שמחה אמתי הגיב:

    מרגש ! בדיוק השבוע רפרפתי על כמה גליונות אהובים ,ניקיתי אבק וקראתי בגעגועים.
    תודה לכל מי שאפשר את המתנה הנפלאה הזו !!

  12. עודד הגיב:

    שנתחדש!
    איזה כיף לקרוא שוב את עלון באופן טבעי.
    תודה לכל העושות במלאכת הקודש הזו.

  13. שרון הגיב:

    איזה יופי!
    משמח מאד 🙂

  14. מיכל דנקנר הגיב:

    כל הכבוד. התגעגענו. תמיד נחמד לקרוא ולדעת שאפשר גם לכתוב…
    תודה

  15. טלי הגיב:

    איזו נבחרת! תענוג!

  16. חגית_ל הגיב:

    נפלא! תודה לכם שחזרתם להעשיר את חיינו!

  17. צביה בריקל הגיב:

    כל הכבוד ובהצלחה! אני שמחה לשמוע על הבשורה הטובה. 🙂

  18. GABY הגיב:

    איזה כיף.
    ממש הצטערתי שהמעטפה החומה נעלמה מתיבת המכתבים.
    גם אני בדפדוף מידי פעם, עם העדפה ברורה לנייר.

    כל הכבוד על כח ההתחדשות.
    ברכת רענון וצמיחה לכולנו.

הוספת תגובה

(מומלץ התחבר או )