יצירות של ילדינו 15 באפריל, 2010

פרפר על גבעול של ורד עם קוצים

זיו, בן עשר, לימד את עצמו לצלם ומאפשר לנו הצצה לעולם דרך עיניו. [המערכת]

התמונה צולמה ליד הבית שלנו.

חזרנו מטיול בנחל שניר. החלטתי לרדת מהמדרכה וללכת בין שיחי הורדים שיש לנו בקיבוץ. פתאום ראיתי את הפרפר (שהתברר לי שהוא פרפראי וקוראים לו דובון יפהפה). הוא הלך על הגבעול של הורד, והקוצים בכלל לא הפריעו לו. התכופפתי, ושנייה אחרי שצילמתי – הוא עף.

6 תגובות   (רסס)

  1. שיר הגיב:

    איזו תמונה יפיפיה! אף פעם לא שמתי לב כמה יפה הוא הגבעול של הורד…
    תודה זיו שחלקת איתנו את היופי הזה 🙂

  2. עינבל ויסמן הגיב:

    צילום יפהפה, זיו!
    ממש לכדת את הרגע, הפרפר חופשי ועף והתמונה שצילמת הנציחה את הרגע. הצבעים נהדרים.

  3. בלה ספיר הגיב:

    תמונה מקסימה, זיו. איזה כיף לך שאתה יודע להתבונן וגם להנציח את מה שרואות עיניך.
    מה זה פרפראי????

    למערכת: צורם לי שכתבתם שזיו "לימד את עצמו" לצלם. אם הוא לימד – הרי שכבר ידע, לא?! (-: בהנחה שלא כך, אני מניחה שהתכונתם להגיד שהוא "למד בעצמו" לצלם. זה כל כך פשוט. הוא למד. בלי שמישהו לימד אותו. הוא למד בעצמו.

    אני תוהה – האם "לימד את עצמו" הוא שריד שנותר בנו לשנים הארוכות במערכת החינוך? מין בן כלאיים בין התפיסה שמישהו צריך ללמד ובין ההבנה שכל אחד יכול "ללמוד בעצמו"?

  4. רחלי בהרל הגיב:

    תודה על התגובות החמות. זיו מוסר שהוא מאוד שמח. המשפט "לימד את עצמו" הוא לא של המערכת אלא שלי באישור של זיו. הרעיון היה שזה ההפך מהנוהל המקובל שמישהו מלמד מישהו אחר משהו. במקור זה ניסוח עבור המגזין "מסע אחר" בו התפרסמה התמונה, ובעזרתו רצינו להדגיש את עניין הלימוד העצמי.

  5. חגית נובק הגיב:

    זיו, תודה לך על שאתה חולק איתנו את מתנת הכישרון וההנאה שלך מן הצילום. יצא לי כבר לראות כמה וכמה מעבודות הצילום שלך, ובכל פעם אני מתרגשת מחדש.

    רציתי לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזאת ולהזמין, בשם מערכת העיתון, עוד חברי קהילה צעירים ובוגרים לחלוק עמנו את מתנות כישרונם בתחומי יצירה מגוונים. ניתן לשלוח תצלומים של יצירות מכל סוג שהוא. נשמח.

  6. רחלי בהרל הגיב:

    תשובה לבלה: לפי מה שקראנו בויקיפדיה, פרפראי זה שם כללי לעשים ופרפרים. זיו

הוספת תגובה

(מומלץ התחבר או )