לשון קשורה
לשון קשורה
בעקבות הניסיון שלי בהנקה שהוא אמנם קצר אבל אינטנסיבי, חשבתי שכדאי שיהיה באתר דף בנושא לשון קשורה. אם יש כזה ופספסתי - אנא ספרו לי ואמחק את הדף החדש.
אז קצת על הסיפור האישי-
נעמה נולדה במשקל 3210, והייתה בביות מלא מההתחלה. בתחילה חשבתי שההנקה הולכת מצוין. היא ינקה לעיתים תכופות ואני נהניתי מכל רגע. יחד עם זאת, היה קשה מאוד לחבר אותה לציצי- בכל הנקה היו כמה דקות של "מאבק" שלה עם הפטמה- תופסת, שומטת, בוכה, תופסת, שומטת, בוכה, עד שתופסת ויונקת. מאחר ויש לי קצת ידע בנושא, וגם אמא, אחות ואחיינית עם לשון קשורה, אז הצצתי לתוך פיה ולא ראיתי משהו מיוחד. למי שאינו יודע - לשון קשורה היא מצב שבו הלשון מחוברת לרצפת הפה ע"י "חוט" (השם המדעי הוא פרנולום). זהו מצב שעשוי לא לגרום לשום בעיה אך עשוי לגרום לבעיות ביניקה ובהמשך בדיבור.
בכל אופן, התייעצתי עם יועצת ההנקה של בית החולים, וגם היא לא ראתה משהו מיוחד.
טוב, השתחררנו הביתה אחרי 9 ימים (צהבת עקשנית..), וההנקה המתסכלת המשיכה. אחרי כמה ימים הופיעו גם סדקים איומים בפטמות, וכאבים אחרי ההנקה. לפני שהמצב הגיע למשבר, פניתי ליועצת הנקה. היא עזרה בתיקון תנוחת ההנקה, עודדה ונתנה לי משחה לפטמות. שאלתי גם אותה על הלשון, וגם היא לא חשבה שיש כאן בעיה.
המשכתי להיניק ואחרי עוד כמה ימים הגיע המשבר. ההנקה כל כך כאבה לי שבכל פעם שהנקתי הייתי צועקת מרוב כאבים ואח"כ פורצת בבכי (ולפעמים קודם פורצת בבכי ואח"כ צווחת). הייתי מיואשת, מתוסכלת ומה לא.
ברגע האחרון פניתי ליועצת הנקה שניה. היא היתה ממש נפלאה . היא עזרה לי לשפר את התנוחה ונתנה טיפים חשובים נוספים. לגבי הלשון - היא לא התרשמה שיש לשון קשורה, אבל כן התרשמה שיש בעיה כלשהי עם הלשון והמליצה על בדיקה ע"י רופא שהתמחה בכך.
אחרי הביקור אצלה המצב קצת השתפר, אבל אחרי 3 ימים שוב הייתי מרטיבה את נעמה בדמעות בכל הנקה. יכולתי לראות איך סוף ההנקה קרב, וכבר הייתי ממש מיואשת. בצר לי פניתי למרפאה באודים של ד"ר ליבוביץ'. הגענו לשם עם התינוקת בת השלושה שבועות (שהצליחה רק לחזור למשקל הלידה עד אז), ותוך 3 דקות אובחן שדווקא כן יש לשון קשורה, אבל לא מהסוג הקלאסי של פרנולום קצר, אלא סוג שמתבטא יותר בלשון קצרה ואחורית. ע"פ המלצתה של ד"ר ליבוביץ' נסענו בו ביום לירושליים לד"ר פורר, שהתיר את הלשון תוך 2 שניות בדיוק. רופא מקסים עם אהבה אמיתית לתינוקות ולהנקה. ההתרה מתבצעת ללא הרדמה (לדבריו ההרדמה כואבת יותר מן ההתרה), ואחרי חצי דקה נעמה כבר היתה על הציצי, רגועה לגמרי.
השיפור היה מיידי. חסל סדר המאבק עם הציצי. היא פותחת את הפה, תופסת ויונקת. חסל סדר סדקים בפטמות, וחסל סדר (כמעט) של הלבנת הפטמות ( התכוצויות של הפטמה לאחר הנקה ). נעמה החלה לעלות במשקל בצורה תקינה יותר וההנקה הפכה להנאה במקום לעינוי.
לא תמיד הסוף טוב. הרבה מקרים שפשוט נגמרים בהפסקת ההנקה. הרבה פעמים ההורים מודעים לכך שיש לשון קשורה אך לא מודעים לקשר אפשרי עם בעיות בהנקה. יש מספר סוגים של לשון קשורה ולא כולם פשוטים לאבחון (אם כי הרוב כן). ההתרה היא פשוטה מאוד, כמעט שלא מכאיבה, נטולת סיבוכים ולא יקרה. והתוצאה - עשויה להיות מדהימה. אגב, ד"ר ליבוביץ' סיפרה לנו כי לעיתים לוקח מספר ימים למצב להשתפר כי התינוק צריך לשכוח את הרגלי היניקה הגרועים שהיו לו וצריך לגלות את המצב החדש. אצלנו, בכל אופן, השיפור היה מיידי.
אני מספרת את הסיפור כי הרבה פעמים בעיות בהנקה כמו סדקים, הלבנת פטמות, עלייה איטית /חוסר עלייה במשקל, תינוק מתוסכל ועצבני וכו' - עשויים להיגרם עקב יניקה לא יעילה שנגרמת עקב לשון קשורה וניתן לפתור את זה בקלות.
באתר של המרכז הרפואי להנקה יש כמה קישורים מצויינים בנושא detail]לשון קשורה id[/po]=237710
אז קצת על הסיפור האישי-
נעמה נולדה במשקל 3210, והייתה בביות מלא מההתחלה. בתחילה חשבתי שההנקה הולכת מצוין. היא ינקה לעיתים תכופות ואני נהניתי מכל רגע. יחד עם זאת, היה קשה מאוד לחבר אותה לציצי- בכל הנקה היו כמה דקות של "מאבק" שלה עם הפטמה- תופסת, שומטת, בוכה, תופסת, שומטת, בוכה, עד שתופסת ויונקת. מאחר ויש לי קצת ידע בנושא, וגם אמא, אחות ואחיינית עם לשון קשורה, אז הצצתי לתוך פיה ולא ראיתי משהו מיוחד. למי שאינו יודע - לשון קשורה היא מצב שבו הלשון מחוברת לרצפת הפה ע"י "חוט" (השם המדעי הוא פרנולום). זהו מצב שעשוי לא לגרום לשום בעיה אך עשוי לגרום לבעיות ביניקה ובהמשך בדיבור.
בכל אופן, התייעצתי עם יועצת ההנקה של בית החולים, וגם היא לא ראתה משהו מיוחד.
טוב, השתחררנו הביתה אחרי 9 ימים (צהבת עקשנית..), וההנקה המתסכלת המשיכה. אחרי כמה ימים הופיעו גם סדקים איומים בפטמות, וכאבים אחרי ההנקה. לפני שהמצב הגיע למשבר, פניתי ליועצת הנקה. היא עזרה בתיקון תנוחת ההנקה, עודדה ונתנה לי משחה לפטמות. שאלתי גם אותה על הלשון, וגם היא לא חשבה שיש כאן בעיה.
המשכתי להיניק ואחרי עוד כמה ימים הגיע המשבר. ההנקה כל כך כאבה לי שבכל פעם שהנקתי הייתי צועקת מרוב כאבים ואח"כ פורצת בבכי (ולפעמים קודם פורצת בבכי ואח"כ צווחת). הייתי מיואשת, מתוסכלת ומה לא.
ברגע האחרון פניתי ליועצת הנקה שניה. היא היתה ממש נפלאה . היא עזרה לי לשפר את התנוחה ונתנה טיפים חשובים נוספים. לגבי הלשון - היא לא התרשמה שיש לשון קשורה, אבל כן התרשמה שיש בעיה כלשהי עם הלשון והמליצה על בדיקה ע"י רופא שהתמחה בכך.
אחרי הביקור אצלה המצב קצת השתפר, אבל אחרי 3 ימים שוב הייתי מרטיבה את נעמה בדמעות בכל הנקה. יכולתי לראות איך סוף ההנקה קרב, וכבר הייתי ממש מיואשת. בצר לי פניתי למרפאה באודים של ד"ר ליבוביץ'. הגענו לשם עם התינוקת בת השלושה שבועות (שהצליחה רק לחזור למשקל הלידה עד אז), ותוך 3 דקות אובחן שדווקא כן יש לשון קשורה, אבל לא מהסוג הקלאסי של פרנולום קצר, אלא סוג שמתבטא יותר בלשון קצרה ואחורית. ע"פ המלצתה של ד"ר ליבוביץ' נסענו בו ביום לירושליים לד"ר פורר, שהתיר את הלשון תוך 2 שניות בדיוק. רופא מקסים עם אהבה אמיתית לתינוקות ולהנקה. ההתרה מתבצעת ללא הרדמה (לדבריו ההרדמה כואבת יותר מן ההתרה), ואחרי חצי דקה נעמה כבר היתה על הציצי, רגועה לגמרי.
השיפור היה מיידי. חסל סדר המאבק עם הציצי. היא פותחת את הפה, תופסת ויונקת. חסל סדר סדקים בפטמות, וחסל סדר (כמעט) של הלבנת הפטמות ( התכוצויות של הפטמה לאחר הנקה ). נעמה החלה לעלות במשקל בצורה תקינה יותר וההנקה הפכה להנאה במקום לעינוי.
לא תמיד הסוף טוב. הרבה מקרים שפשוט נגמרים בהפסקת ההנקה. הרבה פעמים ההורים מודעים לכך שיש לשון קשורה אך לא מודעים לקשר אפשרי עם בעיות בהנקה. יש מספר סוגים של לשון קשורה ולא כולם פשוטים לאבחון (אם כי הרוב כן). ההתרה היא פשוטה מאוד, כמעט שלא מכאיבה, נטולת סיבוכים ולא יקרה. והתוצאה - עשויה להיות מדהימה. אגב, ד"ר ליבוביץ' סיפרה לנו כי לעיתים לוקח מספר ימים למצב להשתפר כי התינוק צריך לשכוח את הרגלי היניקה הגרועים שהיו לו וצריך לגלות את המצב החדש. אצלנו, בכל אופן, השיפור היה מיידי.
אני מספרת את הסיפור כי הרבה פעמים בעיות בהנקה כמו סדקים, הלבנת פטמות, עלייה איטית /חוסר עלייה במשקל, תינוק מתוסכל ועצבני וכו' - עשויים להיגרם עקב יניקה לא יעילה שנגרמת עקב לשון קשורה וניתן לפתור את זה בקלות.
באתר של המרכז הרפואי להנקה יש כמה קישורים מצויינים בנושא detail]לשון קשורה id[/po]=237710
-
- הודעות: 75
- הצטרפות: 10 אפריל 2006, 23:47
לשון קשורה
גם אני מכירה כמה אמהות ותינוקות שסבלו מאותה בעיה. לגיסתי היה תינוק עם לשון קשורה שינק בלי כל בעיה עד גיל שנה, אבל אחיו שנולד אחריו היה כמו התינוקת של דנה. בגלל שהאח הגדול הצליח, היא החליטה לא לעשות ניתוק, מהסיבות שסיסאם אמרה. היא ניסתה להניק, אך כשלא עלה במשקל, והכאבים הפכו בילתי נסבלים, עברה לשאוב. אבל בהדרגה ירד ייצור החלב, ואחרי חודשיים הוא כבר לא קיבל חלב אם. היא מאד הצטערה שלא טיפלה בלשון בהתחלה, בעיקר לאחר שחברה אחרת שלנו עברה את הניתוק, וכמו אצל דנה זה עבר מאד בקלות, והתינוק עבר להנקה מלאה.
אני מסכימה שצריך למנוע מתינוק כל כאב אפשרי, אבל אני ממש לא מסכימה עם סיסאם שלשם כך צריך לוותר על משהו כמו ניתוק לשון קשורה, אם המחיר הוא וויתור על הנקה. מה עם כל החשיבות הרגשית של ההנקה? האם זה לא טראומה לתינוק לא לזכות בכל הערך הריגשי של הקירבה הפיסית לאמא שהולכת עם ההנקה? את זה חלב שאוב בבקבוק, אפילו אם מצליחים לשאוב לאורך זמן, לא יכול לתת. הרי אין ספק שהנקה זה הרבה יותר מאוכל. ממה שממעתי ניתוק לשון אפילו לא מתקרב לברית מילה מבחינת הכאב ואופי הפעולה, ולא הייתי משווה בינהם. שלא לדבר על התועלת של ניתוק לשון שמפריעה להנקה. (אני יודעת שיש מיקרים שזה בכלל לא מפריע, כמו הילד הראשון של גיסתי, ואז באמת אין לזה כל הצדקה). זה ממש לא ניתוח מסיבות תרבותיות חברתיות, אלא פעולה קצרצרה שמשנה את כל מהלך ההנקה. זה נראה לי ממש לא פייר לומר שהורים בדר"כ פונים לפתרונות שקל להם יותר להתמודד איתו.
דווקא הסיפור של דנה הוא בדיוק ההפך - היא ניסתה קודם לפתור את הבעיה בכל דרך אחרת. אני חושבת שהסיפור של דנה מאד חשוב, ואם עוד מישהו בסביבתי יסבול מהבעיה אני אפנה אותו לכאן לקרוא. אולי גיסתי היתה נוהגת אחרת אם היתה מכירה מישהו שהיתה יכולה לשאול על זה.
אני מסכימה שצריך למנוע מתינוק כל כאב אפשרי, אבל אני ממש לא מסכימה עם סיסאם שלשם כך צריך לוותר על משהו כמו ניתוק לשון קשורה, אם המחיר הוא וויתור על הנקה. מה עם כל החשיבות הרגשית של ההנקה? האם זה לא טראומה לתינוק לא לזכות בכל הערך הריגשי של הקירבה הפיסית לאמא שהולכת עם ההנקה? את זה חלב שאוב בבקבוק, אפילו אם מצליחים לשאוב לאורך זמן, לא יכול לתת. הרי אין ספק שהנקה זה הרבה יותר מאוכל. ממה שממעתי ניתוק לשון אפילו לא מתקרב לברית מילה מבחינת הכאב ואופי הפעולה, ולא הייתי משווה בינהם. שלא לדבר על התועלת של ניתוק לשון שמפריעה להנקה. (אני יודעת שיש מיקרים שזה בכלל לא מפריע, כמו הילד הראשון של גיסתי, ואז באמת אין לזה כל הצדקה). זה ממש לא ניתוח מסיבות תרבותיות חברתיות, אלא פעולה קצרצרה שמשנה את כל מהלך ההנקה. זה נראה לי ממש לא פייר לומר שהורים בדר"כ פונים לפתרונות שקל להם יותר להתמודד איתו.
דווקא הסיפור של דנה הוא בדיוק ההפך - היא ניסתה קודם לפתור את הבעיה בכל דרך אחרת. אני חושבת שהסיפור של דנה מאד חשוב, ואם עוד מישהו בסביבתי יסבול מהבעיה אני אפנה אותו לכאן לקרוא. אולי גיסתי היתה נוהגת אחרת אם היתה מכירה מישהו שהיתה יכולה לשאול על זה.
לשון קשורה
יש דרגות רבות של לשון קשורה. ישנן כאלה הפשוטות מאד לאבחון, הן ממש מובהקות ומי שיודע מה הוא מחפש ימצא ללא בעיה.
ישנם מצבים, שאולי דנה זה מה שאת מתארת, שבהם זה לא מובהק וצריך מישהו שממש ראה הרבה כאלה כדי שיאבחן (כמו ד"ר ליבוביץ').
בכל אופן, התרת הלשון היא הליך כ"כ פשוט. הרבה פחות פולשני, כואב או מעיק על הילד מברית מילה.
אומרת זאת באופן מקצועי כמי שחזתה בכמה התרות שכאלה.
האזור עני ביותר בכלי דם, בגיל זה הפרנולום הוא דקיק וזה בד"כ לוקח שנייה אחת עם כמה טיפות דם, או לא בכלל. לא תמיד יהיה אפילו בכי.
זה נכון שיש תינוקות שמיד יינקו טוב וכאלה שייקח להם כמה ימים להתרגל. זה אינדיבידואלי וודאי משתנה לפי מידת הקשירה, גיל הילד ואופי ההנקה.
עקב דרגות הקשירה השונות ישנן אמהות שלשון קשורה אינה מפריעה להן כלל, הן אינן חשות בכאבים ואין השפעה שלילית על ההנקה- אין בעיות של עלייה במשקל, תפיסת השד, אי נוחות, פצעים וכו'.
ומאידך יש את אלו הסובלות כ"כ עד שהבעיה נפתרת.
זה לא נכון לשפוט לפי מקרים פרטיים, כי כל מקרה הוא ממש שונה. כך שסיפורי "דודה שלי" "השכנה" וכו' לא תמיד יאמרו משהו על הלשון הפרטית של הילד שלך. זה ממש ממש אישי.
לגבי הטענות של סיסאם כנגד אותו רופא ה"מתפרנס מחיתוכי הלשון" נראה לי שאת לא כ"כ יודעת על מה את מדברת.
ספציפית על אותו רופא שדנה כתבה עליו, ד"ר פורר, הוא עושה עבודת קודש! הוא בכלל רופא שיניים (כמו חלק מהרופאים המבצעים את ההליך הזה) וזה ממש ה- mission שלו בחיים. לראייה הוא גובה סכום דיי נמוך ומקבל אנשים אפילו בביתו הפרטי, בערבי חג ובימי ו' עד כניסת השבת (הוא דתי) ואף מהיום להיום או למחר. אין אצלו כמעט לחכות עוד כמה ימים.
הוא בהחלט מתבונן ומאבחן ואם אינו רואה בכך צורך הוא לא יחתוך. באמת מקצוען אמיתי. הייחוד הנוסף שלו הוא שהוא דואג להיות בקשר עם המשפחה, מאחר והוא עושה חתך ראשוני ואם יש צורך (אחרי מספר שבועות) הוא יעשה חיתוך נוסף (שוב, מדובר על חיתוכים קטנטנים, כן?), זאת אם הוא מאבחן כי הבעיה לא נפתרה והתינוק והאם עדיין סובלים מבעיות עקב קשירת הלשון.
זה נכון שאין מספיק מודעות לנושא זה והלוואי שבבתיה"ח היו בודקים את הלשון ומבצעים את ההליך הזה, לפי הצורך, אחרי לידה. זה היה חוסך בעיות רבות להרבה אנשים. כי משום מה יש יותר ויותר מקרים כאלה. אולי כי המודעות לכך גברה, אולי זה עוד משהו שקשור לתזונה ואורח חיים לקויים כפי שמדוסקס בדף הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף ודומיו.
שיהיה בהצלחה, דנה! שמחה לשמוע שהבעיה אובחנה בסופו של דבר ונפתרה ו-אין, אין כמו אינטואיציות של אמא שאפילו שאומרים לה שהכל, לכאורה, בסדר, עדיין מרגישה מבפנים ש'זה לא זה' וממשיכה לחפש תשובות
ישנם מצבים, שאולי דנה זה מה שאת מתארת, שבהם זה לא מובהק וצריך מישהו שממש ראה הרבה כאלה כדי שיאבחן (כמו ד"ר ליבוביץ').
בכל אופן, התרת הלשון היא הליך כ"כ פשוט. הרבה פחות פולשני, כואב או מעיק על הילד מברית מילה.
אומרת זאת באופן מקצועי כמי שחזתה בכמה התרות שכאלה.
האזור עני ביותר בכלי דם, בגיל זה הפרנולום הוא דקיק וזה בד"כ לוקח שנייה אחת עם כמה טיפות דם, או לא בכלל. לא תמיד יהיה אפילו בכי.
זה נכון שיש תינוקות שמיד יינקו טוב וכאלה שייקח להם כמה ימים להתרגל. זה אינדיבידואלי וודאי משתנה לפי מידת הקשירה, גיל הילד ואופי ההנקה.
עקב דרגות הקשירה השונות ישנן אמהות שלשון קשורה אינה מפריעה להן כלל, הן אינן חשות בכאבים ואין השפעה שלילית על ההנקה- אין בעיות של עלייה במשקל, תפיסת השד, אי נוחות, פצעים וכו'.
ומאידך יש את אלו הסובלות כ"כ עד שהבעיה נפתרת.
זה לא נכון לשפוט לפי מקרים פרטיים, כי כל מקרה הוא ממש שונה. כך שסיפורי "דודה שלי" "השכנה" וכו' לא תמיד יאמרו משהו על הלשון הפרטית של הילד שלך. זה ממש ממש אישי.
לגבי הטענות של סיסאם כנגד אותו רופא ה"מתפרנס מחיתוכי הלשון" נראה לי שאת לא כ"כ יודעת על מה את מדברת.
ספציפית על אותו רופא שדנה כתבה עליו, ד"ר פורר, הוא עושה עבודת קודש! הוא בכלל רופא שיניים (כמו חלק מהרופאים המבצעים את ההליך הזה) וזה ממש ה- mission שלו בחיים. לראייה הוא גובה סכום דיי נמוך ומקבל אנשים אפילו בביתו הפרטי, בערבי חג ובימי ו' עד כניסת השבת (הוא דתי) ואף מהיום להיום או למחר. אין אצלו כמעט לחכות עוד כמה ימים.
הוא בהחלט מתבונן ומאבחן ואם אינו רואה בכך צורך הוא לא יחתוך. באמת מקצוען אמיתי. הייחוד הנוסף שלו הוא שהוא דואג להיות בקשר עם המשפחה, מאחר והוא עושה חתך ראשוני ואם יש צורך (אחרי מספר שבועות) הוא יעשה חיתוך נוסף (שוב, מדובר על חיתוכים קטנטנים, כן?), זאת אם הוא מאבחן כי הבעיה לא נפתרה והתינוק והאם עדיין סובלים מבעיות עקב קשירת הלשון.
זה נכון שאין מספיק מודעות לנושא זה והלוואי שבבתיה"ח היו בודקים את הלשון ומבצעים את ההליך הזה, לפי הצורך, אחרי לידה. זה היה חוסך בעיות רבות להרבה אנשים. כי משום מה יש יותר ויותר מקרים כאלה. אולי כי המודעות לכך גברה, אולי זה עוד משהו שקשור לתזונה ואורח חיים לקויים כפי שמדוסקס בדף הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף ודומיו.
שיהיה בהצלחה, דנה! שמחה לשמוע שהבעיה אובחנה בסופו של דבר ונפתרה ו-אין, אין כמו אינטואיציות של אמא שאפילו שאומרים לה שהכל, לכאורה, בסדר, עדיין מרגישה מבפנים ש'זה לא זה' וממשיכה לחפש תשובות
-
- הודעות: 1091
- הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 11:38
לשון קשורה
שיהיה בהצלחה, דנה! שמחה לשמוע שהבעיה אובחנה בסופו של דבר ונפתרה ו-אין, אין כמו אינטואיציות של אמא שאפילו שאומרים לה שהכל, לכאורה, בסדר, עדיין מרגישה מבפנים ש'זה לא זה' וממשיכה לחפש תשובות
ואצלנו היה דומה [עם הקטן] רק שהוא אובחן בגיל חודש רק בערך..
וגם אחרי החיתוך תוך יום בערך היה שיפור מדהים בהנקות..
ואצלנו היה דומה [עם הקטן] רק שהוא אובחן בגיל חודש רק בערך..
וגם אחרי החיתוך תוך יום בערך היה שיפור מדהים בהנקות..
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
לשון קשורה
משום מה יש יותר ויותר מקרים כאלה
כן, מוזר לאלה. אפילו מטריד.
כן, מוזר לאלה. אפילו מטריד.
-
- הודעות: 75
- הצטרפות: 10 אפריל 2006, 23:47
לשון קשורה
משום מה יש יותר ויותר מקרים כאלה
אולי זה בגלל שיש יותר מודעות לנושא. תמיד היו מיקרים של תינוקות שלא עלו במשקל בהנקה, למרות שלאמא היה מספיק חלב (נניח בשאיבה), או תינוקות שהיניקה שלהם כל כך כאבה למרות כל הטיפולים שאמהות פשוט הפסיקו להניק. לרוב הרי אומרים לאמא שהתינוק לא עולה במשקל שאין לה מספיק חלב וצריך תוספות, וזהו. לעיתים קרובות ההנקה היתה פשוט נגמרת, אם אמא לא היתה עומדת בשאיבות.
פעם מצד אחד לא היתה מודעות ממשית לחשיבות ההנקה (למעשה גם היום זה די שכיח), ומצד שני הנושא של לשון קשורה לא היה מוכר.
ועוד יותר רחוק בעבר, או באפריקה, כאשר אין בקבוקים עם תמ"ל, תינוקות לעיתים גם מתו מחוסר מזון. תמותת תינוקות היתה מאד גבוהה, וחלקם בודאי נפטרו כי לא יכלו לינוק.
אולי זה בגלל שיש יותר מודעות לנושא. תמיד היו מיקרים של תינוקות שלא עלו במשקל בהנקה, למרות שלאמא היה מספיק חלב (נניח בשאיבה), או תינוקות שהיניקה שלהם כל כך כאבה למרות כל הטיפולים שאמהות פשוט הפסיקו להניק. לרוב הרי אומרים לאמא שהתינוק לא עולה במשקל שאין לה מספיק חלב וצריך תוספות, וזהו. לעיתים קרובות ההנקה היתה פשוט נגמרת, אם אמא לא היתה עומדת בשאיבות.
פעם מצד אחד לא היתה מודעות ממשית לחשיבות ההנקה (למעשה גם היום זה די שכיח), ומצד שני הנושא של לשון קשורה לא היה מוכר.
ועוד יותר רחוק בעבר, או באפריקה, כאשר אין בקבוקים עם תמ"ל, תינוקות לעיתים גם מתו מחוסר מזון. תמותת תינוקות היתה מאד גבוהה, וחלקם בודאי נפטרו כי לא יכלו לינוק.
לשון קשורה
ורד לב - תודה על כל מה שכתבת על ד"ר פורר - הוא באמת אדם מיוחד וקיבל אותנו בהתראה של שעתיים. ואכן ד"ר ליבוביץ' שלחה אותנו דווקא אליו כי הוא אחד שלא חותך אם לא צריך.
ובנושא שכיחות התופעה וכו' - מעניין מאוד. ככל הידוע לי המום הקטנצ'יק הזה הוא תורשתי (אמאשלי, אחותשלי, אחייניתשלי, בתשלי...). יתכן ובעבר תינוקות שהיו נולדים עם לשון קשורה שהפריעה בצורה משמעותית ליניקה, אכן לא היו שורדים, וכך השרשרת הגנטית שלהם הייתה נקטעת. ואילו היום - לתינוקות עם לשון קשורה קשורה אין בעיה לאכול מבקבוק והם שורדים וכך המום הזה שורד גם הוא ומתרבה.
אמא שלי, אגב, הפסיקה להיניק את אחותי עקב כאבים איומים בהנקה, שאני חושדת שנגרמו עקב הלשון הקשורה. היא לא הייתה מודעת לעניין כלל ואת הלשון התירו לאחותי רק בגיל 10 או 12 עקב בעיות בהגייה של עיצורים מסויימים. לעומת זאת, לאמא שלי התירו את הלשון מיד עם הלידה (במחנה פליטים אחרי מלחה"ע ה- 2 ) וסבתא שלי היניקה אותה ללא כל קושי (ובמקביל היניקה עוד זוג תאומים של אשה אחרת שלא יכלה להיניק...). אבל אלו באמת מקרים פרטיים וכל מקרה לגופו.
דבר נוסף ששכחתי לציין - כאשר מתירים את הלשון בגיל מאוחר יותר (נאמר כמה שנים) יש צורך לבצע את זה בהרדמה כללית עקב חוסר שיתוף פעולה של הפעוט, וחבל - כי זה כבר מעלה את דרגת הסיכון של של ההליך. לאחותי אגב, עשו זאת בגיל מאוחר יחסית, בלי הרדמה כללית או מקומית וזה לא כאב לדבריה - מלמד משהו אולי על פשטות התהליך.
תודה לכולן על התגובות והתוספות- אני שמחה שהנושא יעלה למודעות.
ובנושא שכיחות התופעה וכו' - מעניין מאוד. ככל הידוע לי המום הקטנצ'יק הזה הוא תורשתי (אמאשלי, אחותשלי, אחייניתשלי, בתשלי...). יתכן ובעבר תינוקות שהיו נולדים עם לשון קשורה שהפריעה בצורה משמעותית ליניקה, אכן לא היו שורדים, וכך השרשרת הגנטית שלהם הייתה נקטעת. ואילו היום - לתינוקות עם לשון קשורה קשורה אין בעיה לאכול מבקבוק והם שורדים וכך המום הזה שורד גם הוא ומתרבה.
אמא שלי, אגב, הפסיקה להיניק את אחותי עקב כאבים איומים בהנקה, שאני חושדת שנגרמו עקב הלשון הקשורה. היא לא הייתה מודעת לעניין כלל ואת הלשון התירו לאחותי רק בגיל 10 או 12 עקב בעיות בהגייה של עיצורים מסויימים. לעומת זאת, לאמא שלי התירו את הלשון מיד עם הלידה (במחנה פליטים אחרי מלחה"ע ה- 2 ) וסבתא שלי היניקה אותה ללא כל קושי (ובמקביל היניקה עוד זוג תאומים של אשה אחרת שלא יכלה להיניק...). אבל אלו באמת מקרים פרטיים וכל מקרה לגופו.
דבר נוסף ששכחתי לציין - כאשר מתירים את הלשון בגיל מאוחר יותר (נאמר כמה שנים) יש צורך לבצע את זה בהרדמה כללית עקב חוסר שיתוף פעולה של הפעוט, וחבל - כי זה כבר מעלה את דרגת הסיכון של של ההליך. לאחותי אגב, עשו זאת בגיל מאוחר יחסית, בלי הרדמה כללית או מקומית וזה לא כאב לדבריה - מלמד משהו אולי על פשטות התהליך.
תודה לכולן על התגובות והתוספות- אני שמחה שהנושא יעלה למודעות.
לשון קשורה
קודם כל תודה לדנה על פתיחת הדף.
לקטני שלי יש לשון קשורה שלא מפריעה לו לינוק.אבל כבר תקופה אני חושבת אם צריך לעשות משו. היינו אצל רופא הילדים והוא אמר שלא צריך לעשות בינתיים כלום,עד שיתחיל לדבר.
ואני חושבת לעצמי האם בכל מקרה זה גורם לליקוי בדיבור? ואם כן למה לחכות? איך יודעים? הרי כל רופא אומר את דעתו האישית.
מה אתן חושבות?
לקטני שלי יש לשון קשורה שלא מפריעה לו לינוק.אבל כבר תקופה אני חושבת אם צריך לעשות משו. היינו אצל רופא הילדים והוא אמר שלא צריך לעשות בינתיים כלום,עד שיתחיל לדבר.
ואני חושבת לעצמי האם בכל מקרה זה גורם לליקוי בדיבור? ואם כן למה לחכות? איך יודעים? הרי כל רופא אומר את דעתו האישית.
מה אתן חושבות?
לשון קשורה
שוב, זה תלוי בדרגת הקשירה.
אני יודעת שהיום קלינאיות תקשורת ממליצות על התרת הלשון בגלל בעיות פוטנציאליות בעתיד בדיבור או בבליעה. ידוע לי גם על עניינים בתחום הגיינת הפה, כי לעתים הלשון הקשורה קשורה גם למבנה פה "אחר".
לפי מיטב ידיעתי כבר בגיל שנה צריך לעשות את התהליך בהרדמה מלאה וככל הגדלים הפרנולום- אותו מיתר המחבר את הלשון לבסיס הפה- מתעבה.
לעניין התורשה, זה נכון, זה שכיח יותר במשפחות שיש בהן את התופעה. בד"כ השאלה הראשונה שאשאל, אם אבחין בלשון קשורה, היא אם יש למישהו מהמשפחה. יש כאלה שמייד ידעו על מה אני מדברת וכמו יאנחו בהבנה/ הקלה ויש כאלה שזה ממש לא מוכר להם.
אני שותפה למחשבה על עניין ההשרדותית הגנטית, אלו מחשבות שעוברות גם אצלי בעניין.
וסתם כקוריוז, אומרים שפעם למיילדות הייתה ציפורן אחת ארוכה איתה הייתה חותכת את הפרנולום אם הייתה מזהה זאת. לא יודעת אם זה אמיתי או מיתוס.
עוד הבנתי, בהמשך לסיפורה של רונית נשר, שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית....
אני יודעת שהיום קלינאיות תקשורת ממליצות על התרת הלשון בגלל בעיות פוטנציאליות בעתיד בדיבור או בבליעה. ידוע לי גם על עניינים בתחום הגיינת הפה, כי לעתים הלשון הקשורה קשורה גם למבנה פה "אחר".
לפי מיטב ידיעתי כבר בגיל שנה צריך לעשות את התהליך בהרדמה מלאה וככל הגדלים הפרנולום- אותו מיתר המחבר את הלשון לבסיס הפה- מתעבה.
לעניין התורשה, זה נכון, זה שכיח יותר במשפחות שיש בהן את התופעה. בד"כ השאלה הראשונה שאשאל, אם אבחין בלשון קשורה, היא אם יש למישהו מהמשפחה. יש כאלה שמייד ידעו על מה אני מדברת וכמו יאנחו בהבנה/ הקלה ויש כאלה שזה ממש לא מוכר להם.
אני שותפה למחשבה על עניין ההשרדותית הגנטית, אלו מחשבות שעוברות גם אצלי בעניין.
וסתם כקוריוז, אומרים שפעם למיילדות הייתה ציפורן אחת ארוכה איתה הייתה חותכת את הפרנולום אם הייתה מזהה זאת. לא יודעת אם זה אמיתי או מיתוס.
עוד הבנתי, בהמשך לסיפורה של רונית נשר, שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית....
לשון קשורה
למיילדות הייתה ציפורן אחת ארוכה
כמו לנהגי מוניות ואוטבוסים ? בזרת ?
לאחיין שלי יש אבל תמיד חשבתי שזאת לשון מחוברת ולא חשבתי שהיא קשורה כי אין שם קשר רק חיבור
היה לו קשה ללמוד לדבר והוא דיבר כמו טוטלא טוטוריטו כל האותיות היו טית ואז הוא הלך לקלינאית תיקשורת למד לגלגל ריש מצחיקה מאוד ורק הלמד עדיין קצת מוזרה אבל הוא מדבר ברור לגמרי ומי שלא יודע לא היה מבחין . כך שאני הייתי נמנעת צלטפל אלא אם באמת הייתה מתפחת בעיה רצינית בדיבור .
שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית ועוד דברים שקשורים לזוגיות ולדאחקות של חילונים
כמו לנהגי מוניות ואוטבוסים ? בזרת ?
לאחיין שלי יש אבל תמיד חשבתי שזאת לשון מחוברת ולא חשבתי שהיא קשורה כי אין שם קשר רק חיבור
היה לו קשה ללמוד לדבר והוא דיבר כמו טוטלא טוטוריטו כל האותיות היו טית ואז הוא הלך לקלינאית תיקשורת למד לגלגל ריש מצחיקה מאוד ורק הלמד עדיין קצת מוזרה אבל הוא מדבר ברור לגמרי ומי שלא יודע לא היה מבחין . כך שאני הייתי נמנעת צלטפל אלא אם באמת הייתה מתפחת בעיה רצינית בדיבור .
שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית ועוד דברים שקשורים לזוגיות ולדאחקות של חילונים
לשון קשורה
אה ברור שמדובר בדבר גנטי לגמרי ואצל האחיין שלי זה לא מהצד שלנו
כי כולנו מגיעים עם הלשון לאף חבל שאין אייקון לזה זה די מצחיק
כי כולנו מגיעים עם הלשון לאף חבל שאין אייקון לזה זה די מצחיק
לשון קשורה
תשובה ל לה לי
אני לא מומחית ללשון קשורה ויכולה רק לתרום מניסיוני - בת אחותי אמנם התקשתה בהנקה (ולמרות הקושי ינקה באופן מלא עד גיל חצי שנה והמשיכה לינוק עד שנה פלוס) ויחד עם זאת אין לה שום בעיות בדיבור. ממה שהבנתי כל מקרה שונה מרעהו. אני לא יודעת אם ניתן לנבא מראש אם יהיו בעיות דיבור או לא (אולי במקרים בהם הפרנולום מאוד מאוד קצר אז ניתן לצפות שאכן יהיו בעיות...).
אולי כדאי להתיעץ עם מומחה לדיבור ולא להסתפק ברופא הילדים הרגיל. אפשר גם פשוט לחכות ולראות, אבל עשויות להיות עם זה 2 בעיות- א. שהתרת הלשון בגיל מבוגר יותר תהיה כבר בהרדמה מלאה ו- ב. יכול להיות שקל יותר למנוע בעיית דיבור מאשר לטפל בה.
אני לא מומחית ללשון קשורה ויכולה רק לתרום מניסיוני - בת אחותי אמנם התקשתה בהנקה (ולמרות הקושי ינקה באופן מלא עד גיל חצי שנה והמשיכה לינוק עד שנה פלוס) ויחד עם זאת אין לה שום בעיות בדיבור. ממה שהבנתי כל מקרה שונה מרעהו. אני לא יודעת אם ניתן לנבא מראש אם יהיו בעיות דיבור או לא (אולי במקרים בהם הפרנולום מאוד מאוד קצר אז ניתן לצפות שאכן יהיו בעיות...).
אולי כדאי להתיעץ עם מומחה לדיבור ולא להסתפק ברופא הילדים הרגיל. אפשר גם פשוט לחכות ולראות, אבל עשויות להיות עם זה 2 בעיות- א. שהתרת הלשון בגיל מבוגר יותר תהיה כבר בהרדמה מלאה ו- ב. יכול להיות שקל יותר למנוע בעיית דיבור מאשר לטפל בה.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
לשון קשורה
בעיות דיבור זה גם בעיני המתבונן:
אבי גדל בברה"מ, ולא הצליח לבטא ר (רוסית מתגלגלת). ישר הפנו אותו לקלינאיתקשורת, שאיבחנה לשון קשורה.
אבי גדל בברה"מ, ולא הצליח לבטא ר (רוסית מתגלגלת). ישר הפנו אותו לקלינאיתקשורת, שאיבחנה לשון קשורה.
-
- הודעות: 6
- הצטרפות: 17 מרץ 2007, 13:31
לשון קשורה
היי דנה
לבננו האהוב(4 חודשים) ישנה לשון קשורה ורצינו לבדוק ולהתיר את הלשון במידת הצורך אצל ד"ר פורר בירושלים.
נשמח לקבל פרטים ליצירת קשר עמו.
תודה על הדף החשוב בהחלט שפתחת כאן.
לבננו האהוב(4 חודשים) ישנה לשון קשורה ורצינו לבדוק ולהתיר את הלשון במידת הצורך אצל ד"ר פורר בירושלים.
נשמח לקבל פרטים ליצירת קשר עמו.
תודה על הדף החשוב בהחלט שפתחת כאן.
-
- הודעות: 31
- הצטרפות: 30 מאי 2005, 00:14
לשון קשורה
לשון היא שריר והחיבור שלה מתעבה עם הגיל והתחזקות השריר.
בגלל זה כדאי להתיר מוקדם ככל האפשר - אם היא מאד קשורה.
אחרכך זה נהיה ניתוח של ממש..
והאמת שרציתי לברר לגבי רופא השיניים של רונית נשר: למה להתנשק צרפתית זה עניין שוביניסטי???
בגלל זה כדאי להתיר מוקדם ככל האפשר - אם היא מאד קשורה.
אחרכך זה נהיה ניתוח של ממש..
והאמת שרציתי לברר לגבי רופא השיניים של רונית נשר: למה להתנשק צרפתית זה עניין שוביניסטי???
-
- הודעות: 653
- הצטרפות: 14 אוגוסט 2003, 22:48
לשון קשורה
למרות שבעיני זה לגיטימי למצוץ למישהו, ואפילו מגרה ומהנה.
זה נושא לשיחה עם ילדה בת 12?
זה נושא לשיחה עם ילדה בת 12?
-
- הודעות: 31
- הצטרפות: 30 מאי 2005, 00:14
לשון קשורה
אאא , אלונ צ'יק - למה למצוץ זה דווקא למישהו? (להבדיל או להוסיף למישהי.. גם אז זה שוביניסטי?)
ואיך הגענו למציצות בכלל?
רונית נשר כתבה
שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית....
לרופא השיניים היה דמיון הרבה יותר צנוע משלך - או שפיספסתי משו...
{ובכלל אני מבולבלת, כי למה מישהו שחושב שמישהי תרצה למצוץ למישהו הוא שוביניסט???}
ואיך הגענו למציצות בכלל?
רונית נשר כתבה
שלמי שיש לשון קשורה קשה ללקלק גלידה ואף להתנשק צרפתית....
לרופא השיניים היה דמיון הרבה יותר צנוע משלך - או שפיספסתי משו...
{ובכלל אני מבולבלת, כי למה מישהו שחושב שמישהי תרצה למצוץ למישהו הוא שוביניסט???}
-
- הודעות: 46
- הצטרפות: 21 מרץ 2007, 21:42
לשון קשורה
ההנקה כל כך כאבה לי שבכל פעם שהנקתי הייתי צועקת מרוב כאבים ואח"כ פורצת בבכי (ולפעמים קודם פורצת בבכי ואח"כ צווחת). הייתי מיואשת, מתוסכלת ומה לא.
ממש נשמע מוכר...
גם לדגן היתה לשון קשורה שאובחנה בגיל 3 שבועות והותרה על ידי ד"ר פורר (שלא חשבתי שהוא כל כך מקסים , דרך אגב , בגלל שהוא הציק לנו כי דגן לא נימול). לנו ההתרה לא עזרה ונאלצנו לחזור עליה לאחר שבועיים אך דגן הפסיק לינוק בגיל חודש בגלל תפיסה גרועה (אבל אכל חלב שאוב עד לפני 5 ימים והילדון כבר בן 3 חודשים).
דנה , אני ממש שמחה שלך זה הצליח ואני בהחלט מקווה שבילד הבא ההנקה תלך לי יותר בקלות. בכל מקרה אני בטח ארוץ למרפאה באודים מיד לאחר הלידה.
לצערי אין מודעות לנושא הזה ורופאים לא חושבים זהו בכלל בעיה אם זה "רק" מפריע להנקה. מעניין מה היה באמת קורה בעבר עם ילד כמו דגן שלא מסוגל לינוק אפקטיבית כלל (כשהוא ינק הוא עלה 150 גרם ב-3 שבועות...) ? הוא לא היה יכול לשרוד ולכן אני חושבת שמזל שיש תמ"ל (וגם משאבות רציניות כמו לקטינה...) , אני כנראה כותבת את זה בעיקר כדי לשכנע את עצמי שזה לא נורא שאני כבר לא שואבת
ובנוגע להתרה , נכון שיש תינוקות שהצליחו לינוק הנקה מלאה עם לשון קשורה אבל יש הרבה שלא , כמו דגן שממש לא הצליח לעלות במשקל כל עוד הוא ינק ואני כבר רציתי למות מרוב כאבים בכל הנקה ושלא נדבר על הדלקות בשד...
הפרטים של ד"ר פורר -
025700334 בית
026236319 מרפאה
ממש נשמע מוכר...
גם לדגן היתה לשון קשורה שאובחנה בגיל 3 שבועות והותרה על ידי ד"ר פורר (שלא חשבתי שהוא כל כך מקסים , דרך אגב , בגלל שהוא הציק לנו כי דגן לא נימול). לנו ההתרה לא עזרה ונאלצנו לחזור עליה לאחר שבועיים אך דגן הפסיק לינוק בגיל חודש בגלל תפיסה גרועה (אבל אכל חלב שאוב עד לפני 5 ימים והילדון כבר בן 3 חודשים).
דנה , אני ממש שמחה שלך זה הצליח ואני בהחלט מקווה שבילד הבא ההנקה תלך לי יותר בקלות. בכל מקרה אני בטח ארוץ למרפאה באודים מיד לאחר הלידה.
לצערי אין מודעות לנושא הזה ורופאים לא חושבים זהו בכלל בעיה אם זה "רק" מפריע להנקה. מעניין מה היה באמת קורה בעבר עם ילד כמו דגן שלא מסוגל לינוק אפקטיבית כלל (כשהוא ינק הוא עלה 150 גרם ב-3 שבועות...) ? הוא לא היה יכול לשרוד ולכן אני חושבת שמזל שיש תמ"ל (וגם משאבות רציניות כמו לקטינה...) , אני כנראה כותבת את זה בעיקר כדי לשכנע את עצמי שזה לא נורא שאני כבר לא שואבת
ובנוגע להתרה , נכון שיש תינוקות שהצליחו לינוק הנקה מלאה עם לשון קשורה אבל יש הרבה שלא , כמו דגן שממש לא הצליח לעלות במשקל כל עוד הוא ינק ואני כבר רציתי למות מרוב כאבים בכל הנקה ושלא נדבר על הדלקות בשד...
הפרטים של ד"ר פורר -
025700334 בית
026236319 מרפאה
לשון קשורה
גם אנחנו עם גנטיקה של לשון קשורה...
אחרי הלידה בבי"ח בדקו את הילדונת לפני השחרור הביתה וזיהו. אבל אצלינו הרופא קבע בהחלטיות שאין שום סיבה להתייחס לזה, ו"שלא נעיז להקשיב לכל מי שיגיד לנו שצריך לחתוך", כי אין שום הוכחה שזה מפריע להנקה או לדיבור. טוב, די שמחנו שלא צריך לחתוך, אך ההוכחה לכך שיש ללשון הקשורה השלכות על ההנקה לא אחרה לבוא, ותוך יום יומיים אני בכיתי מכאבים והיא פשוט ינקה דם
יועצת הנקה יעצה לנו לנסוע לד"ר בוצר בתל אביב, נדמה לי שזה בנאות אפקה. הוא גם רופא שיניים של ילדים, ממש נחמד, והתינוקת בכלל לא התרגשה מהענין. הוא כן הרדים, אבל לא בזריקה אלא בג'ל הרגיל של רופאי שיניים, ששמים על גליל צמר גפן קטן, והרדים גם לי את השפה כדי שאדע מתי ההרדמה שלה פגה. ירדה טיפה אחת של דם, ואם אני לא טועה היא בכלל ישנה בזמן הזה ולא התעוררה אפילו. ממש קלי קלות, שניה אחת שעשתה בשבילנו את כל ההבדל.
החלטנו שאחרי הלידה הבאה, אם שוב תהיה לשון קשורה, אנחנו עוברים אצלו כבר בדרך מבית החולים הביתה...
ל לה לי
יש גם ענין של מודעות לשרירי הלשון והיכולת להפעיל אותם במגוון תנועות. כך שנראה לי הגיוני שדווקא עדיף להתיר כמה שיותר מוקדם. אחרי ההתרה, כבר באוטו בדרך חזרה ראינו אותה משחקת עם הלשון בהתלהבות...
אחרי הלידה בבי"ח בדקו את הילדונת לפני השחרור הביתה וזיהו. אבל אצלינו הרופא קבע בהחלטיות שאין שום סיבה להתייחס לזה, ו"שלא נעיז להקשיב לכל מי שיגיד לנו שצריך לחתוך", כי אין שום הוכחה שזה מפריע להנקה או לדיבור. טוב, די שמחנו שלא צריך לחתוך, אך ההוכחה לכך שיש ללשון הקשורה השלכות על ההנקה לא אחרה לבוא, ותוך יום יומיים אני בכיתי מכאבים והיא פשוט ינקה דם
יועצת הנקה יעצה לנו לנסוע לד"ר בוצר בתל אביב, נדמה לי שזה בנאות אפקה. הוא גם רופא שיניים של ילדים, ממש נחמד, והתינוקת בכלל לא התרגשה מהענין. הוא כן הרדים, אבל לא בזריקה אלא בג'ל הרגיל של רופאי שיניים, ששמים על גליל צמר גפן קטן, והרדים גם לי את השפה כדי שאדע מתי ההרדמה שלה פגה. ירדה טיפה אחת של דם, ואם אני לא טועה היא בכלל ישנה בזמן הזה ולא התעוררה אפילו. ממש קלי קלות, שניה אחת שעשתה בשבילנו את כל ההבדל.
החלטנו שאחרי הלידה הבאה, אם שוב תהיה לשון קשורה, אנחנו עוברים אצלו כבר בדרך מבית החולים הביתה...
ל לה לי
יש גם ענין של מודעות לשרירי הלשון והיכולת להפעיל אותם במגוון תנועות. כך שנראה לי הגיוני שדווקא עדיף להתיר כמה שיותר מוקדם. אחרי ההתרה, כבר באוטו בדרך חזרה ראינו אותה משחקת עם הלשון בהתלהבות...
לשון קשורה
גיסתי איבדה את ההנקה בגלל לשון קשורה.
לקטנצ'יק היה כנראה משהו די מינורי ולא קל לזיהוי. היא לא סבלה מכאבים או משהו כזה.
בשלב שבו התירו את הלשון (גיל חודשיים אם אני לא טועה) תפוקת החלב כבר היתה מדולדלת,
חרף שאיבות בלתי נלאות, והוא ינק בקושי + תוספות עד גיל חצי שנה בערך.
שברון לב גדול לגיסתי, והמון זמן שאיבות מבוזבז, שבו היתה יכולה להניק בכיף. חבל.
ואגב -
למיילדות הייתה ציפורן אחת ארוכה
אני הבנתי שזה בשביל לפקוע את שק מי השפיר
לקטנצ'יק היה כנראה משהו די מינורי ולא קל לזיהוי. היא לא סבלה מכאבים או משהו כזה.
בשלב שבו התירו את הלשון (גיל חודשיים אם אני לא טועה) תפוקת החלב כבר היתה מדולדלת,
חרף שאיבות בלתי נלאות, והוא ינק בקושי + תוספות עד גיל חצי שנה בערך.
שברון לב גדול לגיסתי, והמון זמן שאיבות מבוזבז, שבו היתה יכולה להניק בכיף. חבל.
ואגב -
למיילדות הייתה ציפורן אחת ארוכה
אני הבנתי שזה בשביל לפקוע את שק מי השפיר
לשון קשורה
בעוד יומיים אנחנו אמורים להפגש עם רופא אף אוזן גרון שיתיר את הלשון לשני הילדים, אחד בן 5 חד' שני בן 2.5..
אני מתמלאת ספקות, הוא אמר שהוא משתמש בגז צחוק להרדמה (יהיה מרדים שיפקח), ביקש בדיקות דם ושיהיו בצום.
פתאום זה נראה כל כך ניתוחי ומאיים לעומת כל מה שקראתי כאן.
התור יהיה ב7 בבוקר כך שהגדול יכול להיות בצום אבל איך עושים צום לתינוק יונק?
ולמה גז צחוק עם יש אופציה של ג'ל?
אני מתמלאת ספקות, הוא אמר שהוא משתמש בגז צחוק להרדמה (יהיה מרדים שיפקח), ביקש בדיקות דם ושיהיו בצום.
פתאום זה נראה כל כך ניתוחי ומאיים לעומת כל מה שקראתי כאן.
התור יהיה ב7 בבוקר כך שהגדול יכול להיות בצום אבל איך עושים צום לתינוק יונק?
ולמה גז צחוק עם יש אופציה של ג'ל?
לשון קשורה
אפ רוח, אנחנו התרנו לקטנטוני אצל ד"ר פורר לאהוב שלנו לפני כחודש- היה אז בן 4 חודשים.
הוא לא הרדים אותו רק שם אילחוש על המקום בו חתך. לאהוב היתה גם חיך עליונה קשורה. הוא בעיקר נבהל מכך שהחזקנו אותו והוא לא יכול היה לזוז.בכה בערך 2 דקות ואז חייך וינק.היום הוא בן 5 וחצי חודשים יונק הרבה יותר טוב ויותר רגוע. כשהינו אצל ד"ר פורר בדיוק יצא מימנו תינוק בן שנה שגם לו הוא התיר את הלשון ללא הרדמה.כאשר סיפרתי לד"ר ששמעתי שמעל גיל שנה עושים הרדמה הוא אמר שהוא לא נוהג לעשות בשום גיל ושזה שטויות של רופאים...
אולי שווה לך להתקשר אליו להתיעצות- הוא מאוד נחמד, יש לו סבלנות להסביר. חיכה שאני אסיים לבכות (מהלחץ) ואז רק הסביר לנו כל מה שרצינו לדעת (לפני שביצע בדיקה לאהוב).
ועוד משו- אולי כדי לך להפריד את ההתרות לילדים כדי שתוכלי לתת את מלוא התמיכה לכל אחד מהם.
לחבק להרגיע...
בהצלחה @} @}
הוא לא הרדים אותו רק שם אילחוש על המקום בו חתך. לאהוב היתה גם חיך עליונה קשורה. הוא בעיקר נבהל מכך שהחזקנו אותו והוא לא יכול היה לזוז.בכה בערך 2 דקות ואז חייך וינק.היום הוא בן 5 וחצי חודשים יונק הרבה יותר טוב ויותר רגוע. כשהינו אצל ד"ר פורר בדיוק יצא מימנו תינוק בן שנה שגם לו הוא התיר את הלשון ללא הרדמה.כאשר סיפרתי לד"ר ששמעתי שמעל גיל שנה עושים הרדמה הוא אמר שהוא לא נוהג לעשות בשום גיל ושזה שטויות של רופאים...
אולי שווה לך להתקשר אליו להתיעצות- הוא מאוד נחמד, יש לו סבלנות להסביר. חיכה שאני אסיים לבכות (מהלחץ) ואז רק הסביר לנו כל מה שרצינו לדעת (לפני שביצע בדיקה לאהוב).
ועוד משו- אולי כדי לך להפריד את ההתרות לילדים כדי שתוכלי לתת את מלוא התמיכה לכל אחד מהם.
לחבק להרגיע...
בהצלחה @} @}
-
- הודעות: 224
- הצטרפות: 17 מאי 2007, 12:58
לשון קשורה
מדהים איך עד הלידה הזאת לא שמעתי על זה מעולם, ופתאום לכולם כמעט יש... אצלנו איבחנו עוד בבי"ח (הדסה הר הצופים). יש רופא, פרופ' יודסין, שמטפל בזה תוך שתי שניות.
לצערי כשאנחנו היינו בבי"ח הוא היה בחו"ל, אבל הגעתי אליו למרפאה בעין כרם, ותןך 2 דקות היינו אחרי. לשמחתי הרבה הקטנה התחילה לינוק חופשי מיד , אחרי שבמשך שבועיים היא לא הצליחה בכלל.
משהו חשוב- לנו הסבירו שמדובר בממברנה שקופה, אבל אח"כ האיזור מתחיל להתעבות, ועדיף לטפל מיד אחרי הלידה עד גיל שבועיים, אז התהליך עובר הכי קל.
לצערי כשאנחנו היינו בבי"ח הוא היה בחו"ל, אבל הגעתי אליו למרפאה בעין כרם, ותןך 2 דקות היינו אחרי. לשמחתי הרבה הקטנה התחילה לינוק חופשי מיד , אחרי שבמשך שבועיים היא לא הצליחה בכלל.
משהו חשוב- לנו הסבירו שמדובר בממברנה שקופה, אבל אח"כ האיזור מתחיל להתעבות, ועדיף לטפל מיד אחרי הלידה עד גיל שבועיים, אז התהליך עובר הכי קל.
לשון קשורה
אז כמה זה עולה לנו?
יש לנו ביטוח מושלם.
יש לנו ביטוח מושלם.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
לשון קשורה
אצל רופא פרטי כ-500-600 ש"ח. יכול להיות שיש כאלה שלוקחים פחות.
חשוב לדעת למי ללכת כי בלשון קצרה או אחורית לא כל אחד מכיר ויודע לטפל.
בהצלחה
חשוב לדעת למי ללכת כי בלשון קצרה או אחורית לא כל אחד מכיר ויודע לטפל.
בהצלחה
-
- הודעות: 898
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2003, 01:27
לשון קשורה
אצל רופא פרטי כ-500-600 ש"ח._ זה גם מה שאני שמעתי. ולמי שיש _ביטוח מושלם אפשר לקבל החזר - כדאי לבדוק עם הביטוח.
יכול להיות שיש כאלה שלוקחים פחות. זה בוודאות. אנחנו הינו אצל ד"ר פורר (המקסים!) וזה היה חצי מהסכום הנ"ל, ובפעם השניה שהגענו (לבדוק אם אפשר לשחרר עוד, ואפשר היה) זה היה בלי תשלום נוסף.
אני רוצה להמליץ על ד"ר פורר שאכן עושה עבודת קודש, ויש לו הערכה אין סופית לנשים המניקות ורואים ושומעים ומרגישים שמה שמניע אותו הוא אהבה ורצון לעזור.
יכול להיות שיש כאלה שלוקחים פחות. זה בוודאות. אנחנו הינו אצל ד"ר פורר (המקסים!) וזה היה חצי מהסכום הנ"ל, ובפעם השניה שהגענו (לבדוק אם אפשר לשחרר עוד, ואפשר היה) זה היה בלי תשלום נוסף.
אני רוצה להמליץ על ד"ר פורר שאכן עושה עבודת קודש, ויש לו הערכה אין סופית לנשים המניקות ורואים ושומעים ומרגישים שמה שמניע אותו הוא אהבה ורצון לעזור.
לשון קשורה
אני רוצה להמליץ על ד"ר פורר שאכן עושה עבודת קודש, ויש לו הערכה אין סופית לנשים המניקות ורואים ושומעים ומרגישים שמה שמניע אותו הוא אהבה ורצון לעזור.
מסכימה עם כל מילה!
אנחנו שילמנו אצלו 260ש"ח.
התרנו את הלשון שהייתה גם קצרה וגם החיך היה קשור.
מסכימה עם כל מילה!
אנחנו שילמנו אצלו 260ש"ח.
התרנו את הלשון שהייתה גם קצרה וגם החיך היה קשור.
-
- הודעות: 898
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2003, 01:27
לשון קשורה
_אנחנו שילמנו אצלו 260ש"ח.
התרנו את הלשון שהייתה גם קצרה וגם החיך היה קשור._
גם אצלנו היה כך.
התרנו את הלשון שהייתה גם קצרה וגם החיך היה קשור._
גם אצלנו היה כך.
לשון קשורה
תודה - לפחות על המחיר אין לי התלבטות.
עכשיו רק צריכים להחליט אם לעשות את ההליך עכשיו או לחכות שהילדה תגדל ולראות אם יש בעיות דיבור וכו', כי לפי הרופא שבדק יש סיכוי גדול שיהיה.
אה... והיא יונקת טוב.
עכשיו רק צריכים להחליט אם לעשות את ההליך עכשיו או לחכות שהילדה תגדל ולראות אם יש בעיות דיבור וכו', כי לפי הרופא שבדק יש סיכוי גדול שיהיה.
אה... והיא יונקת טוב.
-
- הודעות: 898
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2003, 01:27
לשון קשורה
עכשיו רק צריכים להחליט אם לעשות את ההליך עכשיו או לחכות שהילדה תגדל
לפי מה שאני הבנתי, עדיף לעשות את זה בגיל כמה שיותר מוקדם, לפני שהרקמה גדלה ומתעבה. ככל שעובר הזמן, ההילך נהיה יותר מסובך, בעיקר לילד.
ומצד שני, סיפרו לי על ילד שהיתה לו לשון מאוד קשורה, זה לא מנע ממנו לינוק ולא היתה לו שום בעיה בדיבור, להיפך, התחיל לדבר מוקדם וטוב, בלי שום ליקוי.
לא ממש עזרתי לכם בהתלבטות, אה?
לפי מה שאני הבנתי, עדיף לעשות את זה בגיל כמה שיותר מוקדם, לפני שהרקמה גדלה ומתעבה. ככל שעובר הזמן, ההילך נהיה יותר מסובך, בעיקר לילד.
ומצד שני, סיפרו לי על ילד שהיתה לו לשון מאוד קשורה, זה לא מנע ממנו לינוק ולא היתה לו שום בעיה בדיבור, להיפך, התחיל לדבר מוקדם וטוב, בלי שום ליקוי.
לא ממש עזרתי לכם בהתלבטות, אה?