אבן מסתורית
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
לפני שנים רבות, ליתר דיוק ב- 96', מצאתי בחוף הים שבין תל אביב ליפו (קצת צפונה מטורקיז) אבן מהוהה בגוון טבעי, עליה מופיעה בחום האינפורמציה הבאה:
משמאל יש את הספרה 32, מעליה סמל מטושטש. מימין הספרה 3 בספרות רומיות, מקף ואת המספר (או השנה) 1935. החום ממנו עשוי הכתב מגיע גם לצד השני של האבן. גודלה כ-5 ס"מ.
האבן הזו נפלה עלי בתקופה מאוד משמעותית מבחינה רוחנית. אחריה התגלגלתי לכל מיני מקומות והיא איתי, שותקת... עכשיו מתעורר בי מחדש הצורך לפענח אותה. למישהו יש רעיונות?
משמאל יש את הספרה 32, מעליה סמל מטושטש. מימין הספרה 3 בספרות רומיות, מקף ואת המספר (או השנה) 1935. החום ממנו עשוי הכתב מגיע גם לצד השני של האבן. גודלה כ-5 ס"מ.
האבן הזו נפלה עלי בתקופה מאוד משמעותית מבחינה רוחנית. אחריה התגלגלתי לכל מיני מקומות והיא איתי, שותקת... עכשיו מתעורר בי מחדש הצורך לפענח אותה. למישהו יש רעיונות?
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
ענת, נראה לי שאת מושפעת מהניק שלי... (-;
האבן לא חלקה וסימטרית כמו לוחית. היא גבשושית. והחום שרואים מהצד השני הוא לא הכתובת בהיפוך, אלא סתם חום. גם אני ישר חשבתי שמדובר בתאריך, אבל זה לא נראה לי: אין אף חודש שיש בו 32 ימים! (במחשבה שניה, אולי במרץ 1935 היו?).
האבן לא חלקה וסימטרית כמו לוחית. היא גבשושית. והחום שרואים מהצד השני הוא לא הכתובת בהיפוך, אלא סתם חום. גם אני ישר חשבתי שמדובר בתאריך, אבל זה לא נראה לי: אין אף חודש שיש בו 32 ימים! (במחשבה שניה, אולי במרץ 1935 היו?).
-
- הודעות: 1086
- הצטרפות: 25 אפריל 2003, 09:37
- דף אישי: הדף האישי של בועז_חן*
אבן מסתורית
תמונה?
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
רעיון טוב! יקח לי קצת זמן להפיק את זה.
-
- הודעות: 895
- הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
- דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*
אבן מסתורית
ניסיתי. הקוד מסובך מידי להבנה עבורי.
כיוונים שאפשר ללכת בהם: הדף ה-1935 בספר עבה מאד, השורה השלישית, אות 32
או וריאציה אחרת על זה
היום ה-32 בשנת 1935 בשעה 3
שנת ייצור 1935, דגם מספר 3, פריט מספר 32
דרך אגב 32 ועוד 3 שווה 35
ועברו 61 שנה מאז 1935 ועד שמצאת אותה
ובת כמה היית כשמצאת אותה?
אוף, מסתורין.
כיוונים שאפשר ללכת בהם: הדף ה-1935 בספר עבה מאד, השורה השלישית, אות 32
או וריאציה אחרת על זה
היום ה-32 בשנת 1935 בשעה 3
שנת ייצור 1935, דגם מספר 3, פריט מספר 32
דרך אגב 32 ועוד 3 שווה 35
ועברו 61 שנה מאז 1935 ועד שמצאת אותה
ובת כמה היית כשמצאת אותה?
אוף, מסתורין.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
נועה, סחתיין על החשיבה היצירתית!
ולשאלתך - הייתי בת 25, לא יושב בול על שום שביעון....
עברו שבע שנים מאז, עכשיו אני בת 32 .
אני מאמינה שיום יבוא והתעלומה תיפתר.
רומנטיקנית אני...
ולשאלתך - הייתי בת 25, לא יושב בול על שום שביעון....
עברו שבע שנים מאז, עכשיו אני בת 32 .
אני מאמינה שיום יבוא והתעלומה תיפתר.
רומנטיקנית אני...
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
אבן מסתורית
או ללכת למישהו שיושב באיזה משרד אפלולי ומאובק עם פנס למצחו ותלי אבנים מסתוריות
או סתם ארכיאולוג?
או סתם ארכיאולוג?
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
מישהו מכיר ארכיאולוג ימי? בטח יש דבר כזה.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
אבן מסתורית
נסי במכון לחקר ימים ואגמים, בחיפה.
(תרימי טלפון, תשלחי תמונות).
ואולי יש מומחים במכמורת.
(תרימי טלפון, תשלחי תמונות).
ואולי יש מומחים במכמורת.
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
אבן מסתורית
ידידה שלי היא ארכיאולוגית ימית. אם את מעוניינת, רשמי לי את הדואל שלך ואפנה אותך אליה.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
הבוקר נפגשתי עם הארכיאולוגית הימית, ידידתה של אמא של יונת , חניכתו בנוער העובד של מייק...
לצערי (וגם לצערה) אין לה מושג מה פשר האבן. היא עוסקת בתקופות קדומות יותר. היא העלתה השערה שאולי זה בכלל לא אבן אלא סוג של חרסינה. נראה לה שזה חלק מכלי ממש ענק. מעניין. הפנתה אותי למוזיאון ארץ ישראל, למצוא שם מישהו שמבין בתעשיות מתקופת המנד"ט. אני מתכוונת ליישם את המלצתה.
אני לא מופתעת שהאבן הזו מוציאה אותי למסע. נראה לי מתבקש...
בכל מקרה, עבר עלי ועל הפונפון בוקר מתוק ביותר באחוזתה של הארכיאולוגית, המהווה אנטיתזה מושלמת ל משרד אפלולי ומאובק .
מטעמי "לא נעים לי" לא שיחררתי אותו להשתובב אצלה בלונה פארק הפרטי (טוב, חוץ מטבילה קטנה בבריכת פעוטות (-: ) . עדכונים בהמשך!
לצערי (וגם לצערה) אין לה מושג מה פשר האבן. היא עוסקת בתקופות קדומות יותר. היא העלתה השערה שאולי זה בכלל לא אבן אלא סוג של חרסינה. נראה לה שזה חלק מכלי ממש ענק. מעניין. הפנתה אותי למוזיאון ארץ ישראל, למצוא שם מישהו שמבין בתעשיות מתקופת המנד"ט. אני מתכוונת ליישם את המלצתה.
אני לא מופתעת שהאבן הזו מוציאה אותי למסע. נראה לי מתבקש...
בכל מקרה, עבר עלי ועל הפונפון בוקר מתוק ביותר באחוזתה של הארכיאולוגית, המהווה אנטיתזה מושלמת ל משרד אפלולי ומאובק .
מטעמי "לא נעים לי" לא שיחררתי אותו להשתובב אצלה בלונה פארק הפרטי (טוב, חוץ מטבילה קטנה בבריכת פעוטות (-: ) . עדכונים בהמשך!
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
אולי זו אבן דוגמה של משהו ולכן יש עליה מספרים. נניח דוגמאות של שיש או אבן לבניה עם מספר קטלוגי או משהו כזה?
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
תודה ענת, אני אצור איתו קשר. יש לך במקרה את שמו?
טרה, האפשרות שאת מעלה עברה במוחי גם, ונראית לי מאוד הגיונית.
ובקשה אישית: לא למחוק את הדף לפני הפיענוח!
טרה, האפשרות שאת מעלה עברה במוחי גם, ונראית לי מאוד הגיונית.
ובקשה אישית: לא למחוק את הדף לפני הפיענוח!
אבן מסתורית
ברונית, אם היית בודקת קצת יותר ביסודיות, היית רואה שכבר מזמן הסרתי את השאלה לגבי הדף הזה ולגבי דפים אחרים בעניין המחיקה. לא נמחק שום דף בלי לבדוק או לשאול. בוקר טוב.
-
- הודעות: 483
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2004, 18:48
- דף אישי: הדף האישי של טל_טיבי*
אבן מסתורית
גם גיסי ארכיאולוג ימי - אם את עדיין מחפשת ומעונינית....
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
MEMBER]הנה התמונה PROFILE[/po].profileOpenner?pCode=8
צריך להתעלם מהכתובת "לא נמצאו תמונות" ולהסתכל ימינה. יש שם תיקייה בשם אבן מסתורית, התמונה שם.
צריך להתעלם מהכתובת "לא נמצאו תמונות" ולהסתכל ימינה. יש שם תיקייה בשם אבן מסתורית, התמונה שם.
-
- הודעות: 483
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2004, 18:48
- דף אישי: הדף האישי של טל_טיבי*
אבן מסתורית
לא נמצאה התיקייה אבן מסתורית
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
היא שם, באלבומים ציבוריים.
בדקתי את הקישור.
בדקתי את הקישור.
-
- הודעות: 2056
- הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
- דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*
אבן מסתורית
ברונית,
איזה דף מקסים!
איך תמיד קורים לך כל הדברים האלה?
רוצה גם.
באמת, אולי יש לך תובנות?
וגם- איך נכנסים לראות את התמונה, לא הבנתי.
איזה דף מקסים!
איך תמיד קורים לך כל הדברים האלה?
רוצה גם.
באמת, אולי יש לך תובנות?
וגם- איך נכנסים לראות את התמונה, לא הבנתי.
-
- הודעות: 2056
- הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
- דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*
אבן מסתורית
נראה לי שממחשב לא שלך מגיעים לדף כניסה הכללי.
-
- הודעות: 1278
- הצטרפות: 26 ספטמבר 2001, 22:10
- דף אישי: הדף האישי של ענת_שן_לוי*
אבן מסתורית
נכון, מהקישור עולה דף "החשבון שלי" עם הרבה כיתוב באדום שמבקש להזין שם משתמש וסיסמה.
-
- הודעות: 2056
- הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
- דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*
אבן מסתורית
נכון.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
טוב, תודה ליונת שעזרה לי פה טכנית.
רוחב: 5 ס"מ אורך: 2.5 ס"מ
רוחב: 5 ס"מ אורך: 2.5 ס"מ
-
- הודעות: 383
- הצטרפות: 15 פברואר 2004, 01:25
- דף אישי: הדף האישי של דקל_נור*
אבן מסתורית
בצד השמאלי העליון זה נראה כמו איור של פיל.
יש התקדמות?
יש התקדמות?
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
אבן מסתורית
החומר ממנו עשוי הכתב מגיע גם לצד השני של האבן
יכולה להראות צילום של צד שני?
לי זה נראה כמו חותמת של תאריך, אולי באמת מאיזה נייר.
אלי נייר עטף את האבן?
יכולה להראות צילום של צד שני?
לי זה נראה כמו חותמת של תאריך, אולי באמת מאיזה נייר.
אלי נייר עטף את האבן?
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
לי זה נראה כמו דוגמית של אבן או בדיקת צבע/פיגמנט.
אבן מסתורית
זה נראה כמו נסיון של הדפסה
אולי איזה אומן ניסה להדפיס על אבן?
אני יודע שיש טכניקה של פיתוח תמונה שעשוי מחומר מתכתי (כסף משהו...אמולסיה שרגישה לחשיפת אור) שניתן להדפיס איתו על חומרים קשיחים
אולי איזה אומן ניסה להדפיס על אבן?
אני יודע שיש טכניקה של פיתוח תמונה שעשוי מחומר מתכתי (כסף משהו...אמולסיה שרגישה לחשיפת אור) שניתן להדפיס איתו על חומרים קשיחים
-
- הודעות: 483
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2004, 18:48
- דף אישי: הדף האישי של טל_טיבי*
אבן מסתורית
ברונית - שלחתי את התמונה לקלוד במייל....
(ד"א - הוא גם ממש מומחה בעניני דפוס, אפרופו ההערות שלמעלה)
אולי תחסכי לך נסיעה לשקד אחרי הכל )-:
(ד"א - הוא גם ממש מומחה בעניני דפוס, אפרופו ההערות שלמעלה)
אולי תחסכי לך נסיעה לשקד אחרי הכל )-:
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
יש! תודה על התגובות!
גילה - יש לי תמונה של הצד השני, אני כבר שולחת ליונת.
ועד שזה יקרה, אספר שהצבע מופיע בצד השני גם. לא בהטבעה, במין שלוליתיות.
יש לי עוד אבן אחת מאותו חומר, גדולה יותר, מסקרנת לא פחות. יש עליה ציור מטושטש של משהו, שתמיד אני חושבת לעצמי שיום אחד אני אמדוט עליו ואראה משהו ברור... האבן ההיא נשברה יום אחד וככה יצא לי לראות שהצבע החום לא רווי באבן, אלא מופיע פשוט בשני הצדדים. כמו חרסינה דו צדדית ששני החומרים שלה התמזגו לאחד. בפנים זה לבן.
הדבקתי אותה לפני שבועיים, כמו שמדביקים מפת מטמון, והסופרגלו גלש והכתים את הטישטוש העדין. אני צריכה לנסות להוריד את זה עם טרפנטין או משהו.
גילה - יש לי תמונה של הצד השני, אני כבר שולחת ליונת.
ועד שזה יקרה, אספר שהצבע מופיע בצד השני גם. לא בהטבעה, במין שלוליתיות.
יש לי עוד אבן אחת מאותו חומר, גדולה יותר, מסקרנת לא פחות. יש עליה ציור מטושטש של משהו, שתמיד אני חושבת לעצמי שיום אחד אני אמדוט עליו ואראה משהו ברור... האבן ההיא נשברה יום אחד וככה יצא לי לראות שהצבע החום לא רווי באבן, אלא מופיע פשוט בשני הצדדים. כמו חרסינה דו צדדית ששני החומרים שלה התמזגו לאחד. בפנים זה לבן.
הדבקתי אותה לפני שבועיים, כמו שמדביקים מפת מטמון, והסופרגלו גלש והכתים את הטישטוש העדין. אני צריכה לנסות להוריד את זה עם טרפנטין או משהו.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
הסופרגלו לא פירק את הצבע, סתם השפריץ. קלוד קורא לזה "חומר" ולא "אבן". מעניין מה זה באמת.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
יונת נסעה )-: אז הצד השני יחכה.
חיכה כבר מספיק, יחכה עוד שבוע....
חיכה כבר מספיק, יחכה עוד שבוע....
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
צד שני:
(תודה, יונת)
(תודה, יונת)
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
אבן מסתורית
בצד השמאלי העליון זה נראה כמו איור של פיל.
כובע, או נחש שבלע פיל?
כובע, או נחש שבלע פיל?
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
אבן מסתורית
אגב, לי נראה שמדובר בתגית זיהוי של סחורה כלשהי שהובלה באוניה , נפלה למים ונפלטה לחוף. (אוניה טרופה?)
סימון שקושרים לשק או תיבה ובאה לסמן כמות פריטים או סדרת ייצור.
סתמי מדי?
נו טוב, אז שיהייה שן תותבת של מכשף אכדי קדום.
<היום אני בהתפלנות>
סימון שקושרים לשק או תיבה ובאה לסמן כמות פריטים או סדרת ייצור.
סתמי מדי?
נו טוב, אז שיהייה שן תותבת של מכשף אכדי קדום.
<היום אני בהתפלנות>
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
סתמי מדי?
בכלל לא סתמי. דווקא מאוד מעורר דמיון.
בכלל לא סתמי. דווקא מאוד מעורר דמיון.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
אבן מסתורית
אני לא מופתעת שהאבן הזו מוציאה אותי למסע. נראה לי מתבקש...
אז אולי כדאי לבקר בנמל חיפה כתחנה הבאה? לשאול מישהו מאלה שמעמיסים ופורקים סחורות?
<ממשיך להתפלן>
אז אולי כדאי לבקר בנמל חיפה כתחנה הבאה? לשאול מישהו מאלה שמעמיסים ופורקים סחורות?
<ממשיך להתפלן>
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
נו טוב, אז שיהייה שן תותבת של מכשף אכדי קדום.
מתפלן/ת יקר/ה, אני חשה במשב הסתלבטות בדבריך, לכן חשוב לי להבהיר: אני לא מחפשת באבן משמעויות אזוטריות או מאגיות. ברור לי שהיא חלק מסדרה, מוצר של תרבות המערב. פשוט, התיזמון שבו מצאתי אותה היה יריית פתיחה לסיפור אישי משמעותי שקרה לי, התגלגלות עניינים שגרמה לי לטרנספורמציה רצינית. חוץ מזה מעניין אותי עצם החיפוש, מי ומה שאפגוש בדרך.
_לי נראה שמדובר בתגית זיהוי של סחורה כלשהי שהובלה באוניה , נפלה למים ונפלטה לחוף. (אוניה טרופה?)
סימון שקושרים לשק או תיבה ובאה לסמן כמות פריטים או סדרת ייצור_
מעניין איזו סחורה. ואוניות טרופות זה תמיד חומר טוב לסיפורים (-:
מתפלן/ת יקר/ה, אני חשה במשב הסתלבטות בדבריך, לכן חשוב לי להבהיר: אני לא מחפשת באבן משמעויות אזוטריות או מאגיות. ברור לי שהיא חלק מסדרה, מוצר של תרבות המערב. פשוט, התיזמון שבו מצאתי אותה היה יריית פתיחה לסיפור אישי משמעותי שקרה לי, התגלגלות עניינים שגרמה לי לטרנספורמציה רצינית. חוץ מזה מעניין אותי עצם החיפוש, מי ומה שאפגוש בדרך.
_לי נראה שמדובר בתגית זיהוי של סחורה כלשהי שהובלה באוניה , נפלה למים ונפלטה לחוף. (אוניה טרופה?)
סימון שקושרים לשק או תיבה ובאה לסמן כמות פריטים או סדרת ייצור_
מעניין איזו סחורה. ואוניות טרופות זה תמיד חומר טוב לסיפורים (-:
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
יש לי רעיון!
יש בחיפה מוזיאון ימי! (האמת, עכשיו נזכרתי שאני מכירה ארכיאולוגית. אני אשאל אותה. תזכירו לי בשישי-שבת)
וגם, הרעיון של המתפלן עורר בי אסוציאציות רבות:
אוניה, סיפון, גלים, סערה, שודדי ים, מצולות, שקים, תבואה, חבלים, סוחרים, מדינות רחוקות מעבר לים, מלחים וחובלים.........
יש בחיפה מוזיאון ימי! (האמת, עכשיו נזכרתי שאני מכירה ארכיאולוגית. אני אשאל אותה. תזכירו לי בשישי-שבת)
וגם, הרעיון של המתפלן עורר בי אסוציאציות רבות:
אוניה, סיפון, גלים, סערה, שודדי ים, מצולות, שקים, תבואה, חבלים, סוחרים, מדינות רחוקות מעבר לים, מלחים וחובלים.........
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
תודה על הרעיון! טילפנתי למוזיאון וישר העבירו אותי לארכיאולוג ימי (בשם סער, אגב (-: ) שהביע עניין בסיפור. שלחתי לו מייל עם התמונות. מקווה לעדכונים בהמשך....
-
- הודעות: 341
- הצטרפות: 28 מאי 2004, 09:33
- דף אישי: הדף האישי של יוחנן_בצק*
אבן מסתורית
אני חשה במשב הסתלבטות בדבריך
לא התכוונתי להסתלבט אבל בקריאה שניה זה באמת קצת יצא ככה.
אני לא מחפשת באבן משמעויות
זהו, שאני דווקא קיוויתי שתימצאי כאלה..
הסיבה שחשבתי שאבן תשמש כתגית זיהוי של משא ימי היא עמידותה במים.
אז אני יוצא מתפלוניותי ומושך ידי מתפלותי.
<חובש את הפיל וצולל חזרה לתיפלוניות>
לא התכוונתי להסתלבט אבל בקריאה שניה זה באמת קצת יצא ככה.
אני לא מחפשת באבן משמעויות
זהו, שאני דווקא קיוויתי שתימצאי כאלה..
הסיבה שחשבתי שאבן תשמש כתגית זיהוי של משא ימי היא עמידותה במים.
אז אני יוצא מתפלוניותי ומושך ידי מתפלותי.
<חובש את הפיל וצולל חזרה לתיפלוניות>
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
איזו התרגשות! מחכים בקוצר סבלנות לתשובתו של סער!
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
ובכן, אכזבונת. סער אומר ש"זה דבר מוזר מאוד ושהוא לא נתקל בכזה". הוא מזמין אותי "לסור למוזיאון ולהציג את האבן בפני פאנל מומחים", שאולי מישהו מהם ידע משהו ב"אופן אקראי". ועד אז, הוא הבטיח להראות את התמונות לכמה אנשים ולחזור אלי אם יש משהו.
אה, ו יוחנן בצק , אתה חמוד (-:
אה, ו יוחנן בצק , אתה חמוד (-:
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
למה אכזבה? זה רק מגביר את המסתוריייוווווות של ה-אבן מסתורית....
ולהציג את האבן בפני פאנל מומחים
האבן שלנו עלתה לגדולה!
-
- הודעות: 2056
- הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
- דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*
אבן מסתורית
"זה דבר מוזר מאוד ושהוא לא נתקל בכזה"
עושה לי עוד יותר התרגשות!
עושה לי עוד יותר התרגשות!
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
בינתיים שלחתי את התמונות גם למתקשרת אחת...
אם לא ארכיאולוגים ימיים - אולי מדריכים רוחניים!
> לברונית יש חוש לדרמה D-: <
אם לא ארכיאולוגים ימיים - אולי מדריכים רוחניים!
> לברונית יש חוש לדרמה D-: <
אבן מסתורית
מהסתכלות על שני הצדדים, עולה לי אסוציאציה של הטבעה באמצעות מעין מלקחיים - שצד אחד אוחז והשני מטביע. אולי הטבעה בחוֹם?
-
- הודעות: 483
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2004, 18:48
- דף אישי: הדף האישי של טל_טיבי*
אבן מסתורית
מעשה בשלושה אגוזים
ולהם 3 סודות ורזים
והיה מי שימצא את סודם
אין כמותו מאושר בעולם........
<טל לא יכולה להתאפק, ומודה שיתכן והציטוט אינו מדוייק, עבר זמן רב מאז הקריאה סיפור זה למישהו בכלל>
ולהם 3 סודות ורזים
והיה מי שימצא את סודם
אין כמותו מאושר בעולם........
<טל לא יכולה להתאפק, ומודה שיתכן והציטוט אינו מדוייק, עבר זמן רב מאז הקריאה סיפור זה למישהו בכלל>
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבן מסתורית
בינתיים שלחתי את התמונות גם למתקשרת אחת...
יש כאנשים שיודעים לקרוא הילות. בתמונה של האבן מאחור יש הילה מאודדד מסתורית
יש כאנשים שיודעים לקרוא הילות. בתמונה של האבן מאחור יש הילה מאודדד מסתורית
אבן מסתורית
מעשה בשלושה אגוזים
יופי של סיפור!
יופי של סיפור!
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
בתמונה של האבן מאחור יש הילה מאודדד מסתורית
כיוון מעניין, אם כי אני נוטה לייחס אותה לעובדה שהסורק היה קצת פתוח... מאידך הוא היה פתוח אותו דבר גם בסריקה הקדמית, אז אולי בכל זאת...
טל, תודה על התזכורת (-:
ואם את פוגשת את קלוד תגידי לו שהוא סתם מבריזן!
כיוון מעניין, אם כי אני נוטה לייחס אותה לעובדה שהסורק היה קצת פתוח... מאידך הוא היה פתוח אותו דבר גם בסריקה הקדמית, אז אולי בכל זאת...
טל, תודה על התזכורת (-:
ואם את פוגשת את קלוד תגידי לו שהוא סתם מבריזן!
-
- הודעות: 2056
- הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
- דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*
אבן מסתורית
תמונת הצד השני נראית באמת מאד מהממת, ומקצועית כזאת, כאילו עשו ל אבן מסתורית בוק.
-
- הודעות: 3987
- הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
- דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*
אבן מסתורית
ברונית, פאנל המומחים הארכיאולוגים עלול לנקוט בחוק ולהחרים לך את האבן. אם את מגיעה לפאנל כזה- רק עם תמונות. לא עם האבן...
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
פאנל המומחים הארכיאולוגים עלול לנקוט בחוק ולהחרים לך את האבן
לא נראה לי... כי פריט ארכיאולוגי זה לא.
חוץ מזה מה שהכי מעניין את כולם זה לחקור את החומר שממנו היא עשויה. אולי זה מהחלל החיצון? (-:
לא נראה לי... כי פריט ארכיאולוגי זה לא.
חוץ מזה מה שהכי מעניין את כולם זה לחקור את החומר שממנו היא עשויה. אולי זה מהחלל החיצון? (-:
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 09 נובמבר 2004, 02:51
אבן מסתורית
כדאי לחפש ולעיין בכתובים העוסקים בתהליך חימצון מעטפת האבן כשהיא באה במגע עם האויר.
מקום חריטה על האבן , ייתכן ויחשוף שכבת חומר שבמגע עם האויר מקבל את הצבע החום הזה,
אופייני לצבע המתקבל בתהליך החימצון הנ"ל.
מה שנשאר לפענח הוא תוכן החריטה:
חודש (ןןן) מרץ - 1935 , 32= לב .......מישהו, ואולי זוג, טיילו אז על החוף. גם אז היתה רומנטיקה, לא?
אבל.......זה נראה כחרוט במכונה כהטבעת חותמת-
או כשקעי-תושבות לבליטי החותמת שכנראה התכלו עם הזמן ונשארו רק השקעים.
נראה כמו חותמת לתאריך יצור (נו אז לא היה תאריך תפוגה(:
לי נראה שזו חותמת עבור אבני בניין (לבנות בטון). ה"ציור" משמאל ייתכן שהיה הלוגו של המפעל.
האם קרוב לחוף בין ת"א ליפו היה מפעל ליצור לבני בניין?
מקום חריטה על האבן , ייתכן ויחשוף שכבת חומר שבמגע עם האויר מקבל את הצבע החום הזה,
אופייני לצבע המתקבל בתהליך החימצון הנ"ל.
מה שנשאר לפענח הוא תוכן החריטה:
חודש (ןןן) מרץ - 1935 , 32= לב .......מישהו, ואולי זוג, טיילו אז על החוף. גם אז היתה רומנטיקה, לא?
אבל.......זה נראה כחרוט במכונה כהטבעת חותמת-
או כשקעי-תושבות לבליטי החותמת שכנראה התכלו עם הזמן ונשארו רק השקעים.
נראה כמו חותמת לתאריך יצור (נו אז לא היה תאריך תפוגה(:
לי נראה שזו חותמת עבור אבני בניין (לבנות בטון). ה"ציור" משמאל ייתכן שהיה הלוגו של המפעל.
האם קרוב לחוף בין ת"א ליפו היה מפעל ליצור לבני בניין?
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 09 נובמבר 2004, 02:51
אבן מסתורית
ו- 32 ס"מ אורך הלבנה.
מה דעתך ברונית?
מה דעתך ברונית?
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 09 ינואר 2005, 15:23
אבן מסתורית
התיזמון שבו מצאתי אותה היה יריית פתיחה לסיפור אישי משמעותי שקרה לי, התגלגלות עניינים שגרמה לי לטרנספורמציה רצינית. חוץ מזה מעניין אותי עצם החיפוש, מי ומה שאפגוש בדרך.
אולי יש לי כיוון
אולי יש לי כיוון
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
אשמח לשמוע (-:
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 09 ינואר 2005, 15:23
אבן מסתורית
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?5th:
אני לא מצליח אם הקישור אבל תנסי להעתיק אותו בנפרד
עזרתך מתבקשת ממילא
מותר לך למחוק אפילו מומלץ
אני לא מצליח אם הקישור אבל תנסי להעתיק אותו בנפרד
עזרתך מתבקשת ממילא
מותר לך למחוק אפילו מומלץ
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
באמת הקישור לא עובד, אז העתקתי והגעתי לאתר שלך, אבל לא מצאתי שם שום קצה חוט שקשור במישרין לאבן המסתורית.
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 10 ינואר 2005, 09:35
אבן מסתורית
שאלת מליון הדולר
הייתי יכול להיות דוקטור לפיסיקה גרעינית או ללמד פילוסופיה שנה חמישית?
הייתי יכול להיות דוקטור לפיסיקה גרעינית או ללמד פילוסופיה שנה חמישית?
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 10 ינואר 2005, 09:35
אבן מסתורית
והגעתי לאתר שלך
קצה חוט שקשור
לאבן המסתורית.
אבל לא
לא שמעתי, סלחתי
תודה
קצה חוט שקשור
לאבן המסתורית.
אבל לא
לא שמעתי, סלחתי
תודה
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
..יש לך צילום שלו?
כן, פה בדף, קצת למעלה. אתה מוזמן להתבונן (:
כן, פה בדף, קצת למעלה. אתה מוזמן להתבונן (:
-
- הודעות: 2900
- הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
- דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*
אבן מסתורית
ברונית,
כדי לדעת יותר פרטים על האבן (מאיזה חומר היא עשויה, מאיזה חומר הציור שעליה וכן הלאה) צריך לעשות כל מיני בדיקות כימיות. בהחלט שווה לתת לפאנל המומחים של המוזיאון הימי לבדוק את האבן, מהתמונה קשה מאד להבין מה זה...
אולי שווה לפנות גם למוזיאון ישראל (המחלקה לשימור חפצים- 02-6708810, או המעבדה לכימיה- 02-6708817).
כתובת נוספת היא רשות העתיקות- המחלקה לטיפול בממצאים (02-5892281/2). את יכולה לברר אתם בטלפון אם חוק העתיקות חל על האבן- לדעתי לא, משום שהוא חל רק על עתיקות בנות 300 שנה ומעלה, והאבן נראית די חדשה.
אני לא מציעה לך לעשות לבד תיקונים של האבן, בטח לא עם חומרים תעשייתים כמו סופר גלו. את עלולה לגרום לאבן נזק בלתי הפיך, וחבל... אם את רוצה להסיר את הסופר גלו מוטב שתתיעצי לפני כן עם משמר אבן כדי לדעת איך לעשות זאת והאם בכלל כדאי לך לעשות זאת לבד (תמצאי אחד כזה ברשות העתיקות במחלקה אליה הפניתי אותך ).
בהצלחה.
כדי לדעת יותר פרטים על האבן (מאיזה חומר היא עשויה, מאיזה חומר הציור שעליה וכן הלאה) צריך לעשות כל מיני בדיקות כימיות. בהחלט שווה לתת לפאנל המומחים של המוזיאון הימי לבדוק את האבן, מהתמונה קשה מאד להבין מה זה...
אולי שווה לפנות גם למוזיאון ישראל (המחלקה לשימור חפצים- 02-6708810, או המעבדה לכימיה- 02-6708817).
כתובת נוספת היא רשות העתיקות- המחלקה לטיפול בממצאים (02-5892281/2). את יכולה לברר אתם בטלפון אם חוק העתיקות חל על האבן- לדעתי לא, משום שהוא חל רק על עתיקות בנות 300 שנה ומעלה, והאבן נראית די חדשה.
אני לא מציעה לך לעשות לבד תיקונים של האבן, בטח לא עם חומרים תעשייתים כמו סופר גלו. את עלולה לגרום לאבן נזק בלתי הפיך, וחבל... אם את רוצה להסיר את הסופר גלו מוטב שתתיעצי לפני כן עם משמר אבן כדי לדעת איך לעשות זאת והאם בכלל כדאי לך לעשות זאת לבד (תמצאי אחד כזה ברשות העתיקות במחלקה אליה הפניתי אותך ).
בהצלחה.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
תודה אורית,
לצערי כבר הדבקתי אותה )-: כלומר את השניה, ההיא בלי הכתובת.
כנראה חלק מהייאוש והעצלנות לחפש פיתרון ממשי.
לצערי כבר הדבקתי אותה )-: כלומר את השניה, ההיא בלי הכתובת.
כנראה חלק מהייאוש והעצלנות לחפש פיתרון ממשי.
-
- הודעות: 2900
- הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
- דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*
אבן מסתורית
כן, ראיתי שכבר הדבקת אותה, לא נורא. רק שתדעי שלא כדאי לעשות עוד תיקונים בעצמך...
אבן מסתורית
נמצאה תשובה?
דף לשמירה או דף למחיקה?
דף לשמירה או דף למחיקה?
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
אבן מסתורית
לשמירה - לפחות כל עוד לא נפתרה התעלומה.
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
תודה אמא של יונת
-
- הודעות: 3030
- הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
- דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*
אבן מסתורית
יש איזו התקדמות בחקירת התעלומה?
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
תודה שאתה שואל עודד.
יש התפתחויות עקיפות, כרגע.
השנה אני פותרת את זה..
יש התפתחויות עקיפות, כרגע.
השנה אני פותרת את זה..
-
- הודעות: 814
- הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
- דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*
אבן מסתורית
אני עושה סדר במדף שמאחורי השולחן שלי ומציצה באבן, שמונחת בתוך קופסה.
מגלה שהסופר-גלו שהדבקתי איתו מתקלף ממנה כמו נייר פרגמנט ישן.
תופעה מוזרה. אף פעם לא ראיתי סופרגלו ככה, שנדחה ומתקלף. מישהו מכיר?
(וגם תכף השנה נגמרת..)
מגלה שהסופר-גלו שהדבקתי איתו מתקלף ממנה כמו נייר פרגמנט ישן.
תופעה מוזרה. אף פעם לא ראיתי סופרגלו ככה, שנדחה ומתקלף. מישהו מכיר?
(וגם תכף השנה נגמרת..)
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
אבן מסתורית
(וגם תכף השנה נגמרת..)
והתעלומה עדיין לא נפתרה?
אני נזכרת בה בכל פעם שאני נפגשת עם חברתי, זו שביקרת אותה פעם בעניין האבן.
והתעלומה עדיין לא נפתרה?
אני נזכרת בה בכל פעם שאני נפגשת עם חברתי, זו שביקרת אותה פעם בעניין האבן.
-
- הודעות: 1210
- הצטרפות: 09 יוני 2005, 18:20
- דף אישי: הדף האישי של סבטקסט_כפול*
אבן מסתורית
נראה לי שזה החתמה מתחתית של ספל או צלחת שנשברו ונחלקו מהחול וים. מהצד הסמבולי את מזהה עם השבר כלי והצורך להתחבר ולהיות שלם. אבל תזהרי כי את חייבת להתבונן דווקא בשלימות של הכלי שיולד לך הרגשת השלימות ולא ח"ו בשבר שישאיר אותך רק ככלי שבור. וחבל.
(את זה כתב אבי)
(את זה כתב אבי)
אבן מסתורית
אז מה קרה בסוף עם האבן המסתורית?