קינסיולוגיה חינוכית

מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

אני עונה כאן על שאלות שעלו בכמה דפים וכמה שיחות.
לקינסיולוגיה התוודעתי לפני כארבע שנים. שנתיים וחצי למדתי. בדרך הפנמתי. תירגלתי עם עצמי, תרגלתי עם הילדים, התחלתי לשלב קינסיולוגיה בטיפולים בעבודה. הרבה דברים מהקינסיולוגיה נטמעו אצלי בחיי היום יום.

אז מה זה קינסיולוגיה? הקינסיולוגיה היא דרך חיים.
ההגדרה של הקינסיולוגיה - היא חקר הגוף בתנועה. היא עוסקת בקשר שבין המח לגוף - התנועה מפתחת רשתות עצביות במח, לכן כדי ללמוד (במובן הרחב של המילה, אני אפרט בהמשך) צריך לנוע.
כאשר אנחנו נמצאים באיזון - בכל הקשר, אנחנו מתפקדים טוב יותר ופועלים בצורה שמתאימה לנו ומקדמת אותנו. בעזרת תרגול של קינסיולוגיה אפשר להגיע לאיזונים בכל תחומי החיים.

אני התמחתי בשלושה תחומים של הקינסיולוגיה החינוכית:
תרגילי מח - פעילויות היעילות למטרת רכישה ואימון של כישורי חשיבה וקאורדינציה, זיכרון, חידוד החושים ואיזון הרגש. את הפעילויות ניתן להתאים לכל אחד. עם האימון הפעילויות הופכות לקלות, ואוטומטיות.
על ידי אימון בתרגילי המח אנחנו יוצרים איזונים בהקשר לראייה, קשב, כתיבה, גישות חיוביות ותנועת כל הגוף. אנו לומדים ליצור איזונים בהקשר של תקשורת, ארגון ותפיסה - וגם באיזון לפעולות יומיומיות.
כאשר אנחנו נמצאים בהקשר מסויים - התפקוד שלנו משתפר. המיומנויות שלנו מתרחבות וגדלות וניתנת לנו האפשרות להגשים חלק גדול יותר מהפוטנציאל הגלום בנו.

ארגון תבניות המח - גישה שמעמיקה את המיומניות הנרכשות בתרגילי המח ומוסיפה נופח נוסף בהתייחסות להמיספרות המח (צד שמאל "ההגיוני" וצד ימין "היצירתי") ולשילובים ביניהם. העבודה היא בחינה של תבניות הלמידה של האדם ועל ידי הבנתה - קידום יכולות למידה.
באמצעות שימת לב (או בדיקת שריר) ותרגול ניתן לחזק את התחומים הבאים: חשיבה, עיבוד ותקשורת, רגשות, יציבות וארגון, חישה, השתתפות והבנה, מחשבות, רגשות ותגובות.

מעגלי ראייה - תרגולים מגוונים ומדוייקים, באמצעותם ניתן לשפר מיומנויות בשמונה מרחבים:
  • המרחב ללמוד - שימת לב שעוזרת לנו בהתבוננות פנימה ויצירת תהליכים המביאים לשינוי.
  • המרחב לנוע - באמצעות תנועה אנו משיגים שליטה על גופנו במרחב. שיפור חוש שיווי המשקל והאיזון שלנו המתפתחים ממרכז הגוף והחוצה.
  • המרחב להקשיב - השמיעה מרחיבה את התחום של כל אחד מאיתנו למקומות שמעבר ליכולת הראייה שלנו. היכולת להקשיב מעצימה את היכולות השונות שברשותנו.
  • המרחב לצמוח - על מנת לאפשר צמיחה יש להשתחרר מתבניות שליליות ושיפוטיות ולאפשר לדמיון לראות את התמונה הגדולה יחד עם הפרטים הקטנים (המקרו והמיקרו) ולחדש את תחושת השייכות.
  • המרחב ליצור - פיתוח היצירתיות יכול לסייע בתחומים יומיומיים, כמו כתיבה, ע"י הפיכתם לזורמים ומהנים.
  • המרחב הפנימי - היכולת לדלות מתוך העושר הפנימי - זכרונות, רגשות, תובנות - ולחזק ולשפר מיומנויות שכבר רכשנו עד לרמה של הפנמה וביצוע אוטומטי. (אם להתאים לרוח האתר - גם מיומניות פיזיות כמו גידול ילדים... וגם מיומניות רוחניות ונפשיות...)
  • המרחב להתייחס - הרחבת וחיזוק המעגל החברתי, מתוך שיפור מיומניות תקשורת.
  • המרחב לראות - ראייה של מטרות וכיוונים ממקום של שותפות ועשייה. (שותפות - משהו פנימי וחיצוני, ארחיב בהמשך). חיזוק המחשבה האבסטרקטית והיכולות היצירתיות.
למי מתאים תרגול של קינסיולוגיה חינוכית? לכולנו. כל אחד ואחד מאיתנו יכול להתרם מאיזון טוב בחיי היום יום. לכולנו יש מטרות שאנחנו שואפים להגיע אליהם ובלבולים שאנחנו רוצים לארגן. התרגול של הקינסיולוגיה עוזר בכל אלו ועוד.
למי מתאים טיפול בקינסיולוגיה החינוכית? לילדים - בצורה מדהימה. הם נכונים לעניין ויש אפשרות לעבוד איתם על תחומי חיים שונים - וההשפעה של זה על תחומי חיים אחרים ניכרת. (שיפור מיומניות למידה וביטחון עצמי אפשר להשיג גם דרך עבודה על כדורגל, לדוגמא). הקינסיולוגיה מתאימה גם לעבודה עם ילדים עם קשיים בלמידה פיזית - בעיות של קשב וריכוז. (אפשר להגיע גם למצב של החלפת ריטלין בקינסיולוגיה).
למבוגרים - שרוצים לעשות עבודה במגוון תחומים - בחינת כיוונים בחיים, עבודה גוף- נפש, שיפור מיומניות, שיפור תחום הזיכרון, עבודה על שיפור פיזי של חושים - ראיה, שמיעה...

מה הקינסיולוגיה לא? חשוב לי להדגיש שהקינסיולוגיה היא לא הוקוס פוקוס, ולא משהו של קסם שעושים והופ - משתנה. זה תהליך. תהליך של למידה והפנמה. תהליך של תרגול.
בדיקות השריר המפורסמות קצת מבלבלות בהקשר הזה. אבל בדיקות השריר הם רק דרך לשימת לב לגוף, לנפש ולרוח. המשמעותי הוא הבחינה והתרגול לצורך הבאת האיזון.

זהו בינתיים, על קצה המזלג. אשוב להרחיב. אשמח לענות על שאלות.
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

האם קינזיולוגיה ומח אחד זה אותו הדבר?
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

ציפ ציף - ברוכה הבאה ! @}

בקינסיולוגיה יש כמה אסכולות - אחת מהן היא הקינסיולוגיה החינוכית, אחרת היא הקינסיולוגיה ההתפתחותית, אחרת היא קינסיולוגיה שבה מצוי מח אחד - ואם הבנתי נכון (כן, גם אחרי כמעט 3 שנים של למידה בכיתה והרבה למידה מחוצה לה, אני עדיין לומדת...) היא כללית יותר ומתרכזת גם בריפוי פיזי של מחלות. (גם בעזרת קינסיולוגיה חינוכית אפשר לקדם טיפול במחלות פיזיות - כמו שיפור ראייה, עבודה על שחרור מחלות פיזיות דרך עבודה על הנפש - וכו')

אני מצטט כאן את יוסי גולד, שאני לא מכירה אותו אישית (לא ממליצה ולא לא ממליצה על האיש - אבל מביאה מדבריו להמחיש בדיוק את מה שכתב לי כאן את המרגיעון - המבדיל הוא המאחד - מדהים איך המרגיעונים האלו קולעים....).

"כמה מילים על מוח אחד:
מוח אחד היא שיטה שעובדת דרך הגוף, כלומר, דרך מנגנון משוב מהגוף אנו מאתרים את החסימה הרגשית שמונעת ממוח האדם לעבוד היטב. משחררים חסימה זו דרך עבודה עם הגוף ועל ידי כך נותנים למוח לעבוד נכון ולהצליח בלימודים ובכל נושא אחר.
המטרה במוח אחד להגיע להפעלת המוח הקדמי- המוח החושב, המוח שהוא "מותר האדם מן הבהמה" זה שדרכו אנו חושבים, מבינים, מסיקים מסקנות, מפעילים כלים, ממציאים מכונות, מדברים, קוראים, לומדים ובוחרים באמת. המוח הקדמי הוא האיבר היחיד והמיוחד ושאיפתנו היא להפעילו לאורך זמן ובכל הזמן. במצב זה הגוף רגוע ושלו לחץ הדם מאוזן ההורמונים מאוזנים והגוף והמוח מתפקדים במיטבם.
לעומת זאת יש להבין כי בשעת מתח אנו מפעילים את המערכת ההישרדות, את מנגנון ה"הילחם וברח" שנמצא במוח האחורי. מערכת זו מכינה את האדם למלחמה או לבריחה. מערכת זו מופעלת מהמוח האחורי, מפעילה מערכות שונות בתוך הגוף על מנת שנהייה מוכנים למלחמה מרוכזים בה בכל חושינו ובכל האמצעים בגוף ולהגיע למטרה החשובה ביותר- לשרוד. הדופק עולה, לחץ הדם עולה הנשימה מואצת מופרש הרבה אדרנלין וסוכר לדם על מנת שנוכל להלחם או לברוח הכי טוב.
ישנן במצב זה מערכות בגוף שחדלות לתפקד כמו מערכת העיכול מערכת ההפרשות ובעיקר, לעניינינו, המוח הקדמי. זרימת הדם אליו קטנה בהרבה ופעולות מחשבתיות שמתבצעות במוח הקדמי מופסקות.
המוח האחורי לא "חושב" או "מרגיש" דרך הפעולה שלו היא השוואת דפוסי העבר ופעולה על פי אותו דפוס. אין זמן לחשוב או להרגיש יש לפעול עכשיו ומיד אחרת מי יודע מה יקרה. (אולי פשוט לא נהייה לא נתקיים...)
זהו מנגנון ההישרדות, כלומר המוח האחורי מופעל על ידי בורר מצבים משוכלל שבו כל תמונה, מראה, ריח, צבע, פינת רחוב, צליל, תווי פנים, טמפרטורה או שילוב של כמה גורמים שמזכירים למוח האחורי טראומה. במצב זה המוח האחורי יופעל מידית על מנת לשרוד עכשיו.
כל זיכרון של טראומה מפעיל אצל האדם את מערכת ההישרדות ובאותו הרגע אין שהות למוח לחשוב, ללמוד או להגיב לאירועים מבחירה אלא מדפוסי התנהגות על פי העבר.
גם אם התוצאה לא נעימה במיוחד כמו כישלון במבחנים, אלימות, מכות, קללות, השתוללות, בריחה, מצב משותק, הסתגרות, שיבוש במערכות יחסים ועוד כל זה מכוון על ידי המוח האחורי מנגנון ההישרדות של האדם שהוא מעל הכל בסדרי עדיפויות.
אביא דוגמה אחת פשוטה. כל אחד חווה אירוע לא נעים שבו הוא הגיב לא כראוי (יש רעיונות בפסקה מעל) כשהאדם רגוע ומדברים איתו על מה שקרה הוא תמיד יצטער יבקש סליחה ויבטיח לעצמו ולסביבה שבפעם הבאה זה לא יקרה. הבטחה זו מגיעה מהמוח הקדמי בזמן שאין סכנה והכל רגוע. אבל בפעם הבאה שסיטואציה זו חוזרת שוב נפעיל את המוח האחורי נשווה דפוסי העבר ונגיב שוב על פי דפוסי העבר. פעולה המגיעה מהמוח האחורי (זכרו יש למוח האחורי עדיפות על פני המוח הקדמי)."

ואת כל מה שהבאתי בשם אומרם - ניתן להגיד גם על הקינסיולוגיה החינוכית, כמו שאני מכירה ועובדת איתה.
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

אני טיפלתי בשניים מילדי במוח אחד,הטיפולים הפתיעו אותי במתן האנפורמציה מהגוף ובשינויים שקרו לילדים,
ד"א הטיפולים היו לעינינים שונים וניתנו ע"י מטפלים שונים,(לא מפרטת שמות כרגע)
הטיפול הראשון בא לעזור לקשיי למידה ורכישת קריאה,הוא לווה בתרגילים לבית- בעיקר עבודה של הצלבות וחציית קו אמצע וכן עיסוי נקודות אנרגטיות בגוף.
אחרי זמן קצר נצפו שינויים חיוביים ביכולת הלמידה ונרכשה הקריאה.

הטיפול השני היה למעשה רצף של מ'ס טיפולים,בא לסייע במצב קשה של חוסר שליטה על סוגרים אצל ילדי,בהתחלה היה שינוי מדהים,חודשיים הילד שלט לחלוטין! לצערי מסיבה לא ברורה חלה רגרסיה וגם לאחר שני טיפולים נוספים לא שוחזרה ההצלחה,
האם יש הסבר לכך?
היום אני כבר מתחילה לאבד אמון בטיפולים,אני מאוד מוגבלת כלכלית וטכנית (הנסיעות והזמן שנדרש ביום בו יש טיפול)
אבל אני חיבת להודות שכאשר הילד הגיב לטיפול,זה היה כמו נס בשבילינו.
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

ציפ ציף - פעמים רבות בטיפולים (ואגב, בטיפולים שונים, לא רק בקינסיולוגיה) אחרי הצלחה באה רגרסיה. זה נורמלי. הגוף (דרך המח) מכיר טוב יותר את הדרך הקודמת, שבדרך כלל גם היא לא טובה לנו יש לנו בה בטחון, מתוך היותה מוכרת. כדי לשנות תגובות אוטומטיות, יש לעשות תרגול רב. כמו שכבר כתבתי - זה תהליך. לפעמים יש דברים שעוזרים ואחר כך כשיש רגרסיה אפשר לחזור אליהם, ולפעמים גם צריך להוסיף עליהם עוד.
(הילדים צריכים אותי אחזור...)
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

מעניין,תמשיכי...
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

אני ממשיכה -
הסטטיסטיקה אומרת שכדי ללמוד התנהגות חדשה צריך לתרגל אותה 22 פעמים. (כדי להפנים 66 פעם). אם ניסית פעם לשנות דפוס בהתנהגות שלך מול הילדים - בטח ראית כמה זה קשה. אנחנו חושבים מה אנחנו רוצים אחרת - וכשזה מגיע - אנחנו מפספסים... פעם מצליחים, פעם לא, מצליחים בערך (כמעט כמו שהתכווננו, או שהיינו בכיוון ונפלט לנו...) אם אנחנו ממש בפוקוס טוב, אחרי כמה נסיונות זה מצליח. אם אנחנו מורידים את הפוקוס, ההתנהגות חוזרת לדפוס הישן שלה. ואז אנחנו לא מבינים לאן הלכה כל הלמידה...

בעצם עדיין לא הפנמנו את ההתנהגות החדשה והיה צורך בעוד זמן של פוקוס (לחשוב, לתכנן, לחכות לגורם מזמן ולפעול) כדי להפנים אותה. מה שכן - הלמידה שלמדנו לא הולכת לאיבוד. אנחנו יכולים לחזור אליה ולהמשיך לתרגל - עד שנפנים. אבל כשאנחנו לומדים מחדש - שוב צריך לחזור מהתחלה על כל הפעמים שכבר עברנו.

ולפעמים גם צריך להוסיף עליהם עוד. לפעמים הדרך שהלכנו בה ללמידה הייתה טובה כי היא גירתה אותנו מאד, ובניסיון השני היא משפיעה עלינו פחות, כי היא פחות מגרה / מאתגרת / מחדשת לנו - ואז צריך למצוא כיוון חדש לעבוד איתו. לפעמים צריך לחזור בדיוק על אותם תרגילים, אבל צריך לתרגל אותם לאורך זמן ואז ההשפעה תהיה רבה יותר. זה שונה מילד לילד / מתחום לתחום.

בתרגולים של הקינסיולוגיה יש חשיבות רבה לעבודה המשלימה. העבודה בחדר הטיפולים היא קצרה. התרגול בבית הוא המשמעותי. זה נשמע כמו עבודה קשה, אבל העבודה לא צריכה להיות ארוכה ומייגעת, מספיק כמה דקות בין פעמיים למספר פעמים ביום. יש תרגילים שאפשר לעשות אותם במגוון דרכים - ועם ילדים אני אוהבת להיות יצירתית ולשלב את התרגילים במשחקים. אם הילד פעוט, אני מדגימה איתו ומראה להורה לאלו כיוונים ניתן לפתח. אם הילד גדול יותר - אני מסבירה גם להורה וגם לילד - והילדים מוצאים הרבה פעמים דרכים חדשות ומלהיבות, שאני / ההורים לא חשבנו עליהם.
(לדוגמא - דבר פשוט - הצלבות. אני מראה ומתבוננת בהצלבה פשוטה. אחר כך מוסיפה עוד שניים-שלוש הצלבות שונות, מסבירה את העיקרון ונותנת לילד להמציא הצלבה. בדרך כלל במפגש הבא הוא יגיע עם הצלבה חדשה, שאני "לא מכירה" ויציג אותה. ילדים שעובדים עם ההצלבות הרבה יוצרים הצלבות שאני ממש מתקשה לעשות פיזית... המעוף שלהם הוא מדהים !).
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

הטיפולים הפתיעו אותי במתן האנפורמציה מהגוף ובשינויים שקרו לילדים אותי זה מפתיע בכל פעם מחדש. גם האינפורמציה שמקבלים (גם על ידי בדיקת שריר וגם בתשומת לב) וגם השינויים המוחשיים. לפעמים הם בקטן, לפעמים הם באים והולכים ולפעמים הם נשארים (הרבה פעמים זה מתחבר עם בשלות לתהליך ולקידומו - בעיקר אצל מבוגרים שבאים לעשות עבודה) - אבל המוחשיות שלהם מפתיעה בכל פעם מחדש. (גם על עצמי, גם על סביבתי וגם על האנשים שאני מלווה).
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלונית* »

קינסיולוגיה מתאימה גם לתינוקות ופעוטות? כשהם לא מתפתחים "לפי הספר?" (כשהתינוק לא מתהפך/זוחל/יושב/עומד בזמן?).
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי נועה* »

שלום מיכל.
ידוע לי. שאחת מהסיבות לקשיי למוד ותפקוד נובעים ממערכות הצלבה לא תקינות. (חוסר תיאום בדומיננטיות של: עין, יד, רגל, אוזן ומוח)
יד ורגל דומיננטיים ניתן לזהות בקלות. מה בקשר למוח ואוזן דומיננטיים. כיצד מזהים ?
כיצד מחזקים ומפעילים אותם על מנת שיפעלו כמערכת הצלבה אידיאלית?
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

פלונית - קצת קשה לי עם "מתפתחים לפי הספר", תלוי למה את מתכוונת. כל אחד מילדי עשה את הדברים הללו (זחילה, ישיבה, עמידה, הליכה וכו'). בגיל אחר, לפעמים עם פערים של חודשים אחד מהשני. (מבחינת הגיל שבו הגיעו לכל אחד מאבני הדרך).
יחד עם זאת יש זמנים שזה חריג ומראה על קושי - ואם זה קושי התפתחותי או רק קצב התפתחות איטי, צריך שמישהו מקצועי יראה את הילד ויתן חוות דעת. (חשוב לי להוסיף גם שאני מאמינה גדולה בחושים של אמא. כשאמא באיזון - ולא מוטרדת מהסביבה שמפעילה לחץ של הוא עדייין לא... - אז הדרך שבה היא חווה את הדברים היא הכי נכונה בעיני, לגבי הילד שלה).
ולשאלתך - בעזרת הקינסיולוגיה בהחלט ניתן לטפל ולעזור לילדים עם קשיים התפתחותיים או קצב התפתחות איטי. כשאלו תינוקות מאד קטנים, העבודה היא בעיקר עם האמא, כאשר מאבחנים באמצעותה והיא שותפה לתרגילים שמתרגלים. יש גם תרגילים שהאם עושה עם הילד - מדריכים בפגישה - וממשיכים בבית.

נועה - אחד מכלי הקינסיולוגיה הוא האבחון. יש דרך לאבחן איזו המספרה (מח ימני או שמאלי) דומיננטית - כמו גם אוזן ועין, בנוסף ליד ולרגל. אחרי שמאבחנים יש תרגילים שעוזרים לעבודה מאוזנת בין הצדדים. אפשר גם לעבוד על חיזוק הצד הפחות דומיננטי ועל שילובו.
אני צריכה ללכת כרגע (איסוף ילדים) אחזור לפרט על הבדיקות.
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

נועה - סליחה שלקח לי הרבה זמן לחזור.

ולשאלתך - בדיקה כל הפרמטרים לגבי הדומיננטיות שלהם ניתן לעשות ע"י בדיקת שריר. זו הבדיקה הכי מדוייקת ומהימנה.

אפשר גם לעשות את זה בשימת לב. לגבי אונה דומיננטית (ימנית - יצירתית או שמאלית - לוגית) - פשוט שאלי את עצמך מה דומיננטי. התשובה שתתני היא התשובה הטובה. אני לא מכירה דרך אחרת לבחון בשימת לב (בלי כלי אבחוני נוסף מהי האונה הדומיננטית). אם זה לגבי הילד שלך - לך יש את הכלים הכי טובים לדעת בשימת לב.

לגבי אוזן - יש כמה דרכים:
  1. לבקש להקשיב למישהו בחוץ - האוזן שנצמדת לדלת היא הדומיננטית.
  2. לבקש לדבר בטלפון - השפורפרת תוגש על ידי האדם לאוזן הדומיננטית.
  3. לעמוד מאחרי האדם וללחוש. הכיוון אלו יסתובב זו האוזן הדומיננטית.
  4. לתת להקשיב לרחש של צדפה. הצדפה תוגש לאוזן הדומיננטית.
נראה לי שהרעיון ברור....

עין - ליצור חור בנייר ולהביט דרך החור על משהו (להתמקד במשהו). בלי להזיז את הנייר לעצום עין אחת ולהביט ואחר כך את השנייה ולהביט. העין הדומיננטית היא זו שרואה את מה שהתמקדתי בו.

יד - זו שכותבים בה....

רגל - זו שעולה ראשונה במדרגות....

כיצד מחזקים ומפעילים אותם על מנת שיפעלו כמערכת הצלבה אידיאלית?
כמובן שאחרי שאנחנו יודעים מה דומיננטי - מתחילה העבודה.
בעצם השאלה היא, כמו שאני מבינה אותה, איך להביא את החלקים השונים לעבוד באיזון.
אני ארחיב עכשיו לגבי האונות - בעולמנו כשהאונה השמאלית מחוזקת בבית הספר בצורה מאד בולטת, כשההערכה ללוגיקה גדולה כל כך - ילדים (וגם אנשים...)שהאונה השמאלית שלהם היא הדומיננטית זקוקים ליותר חיזוק של האונה הימנית כדי להגיע לאיזון. (מפתחים את האונה השמאלית כאשר היא חזקה, ואז האונה הימנית זקוקה לפיצוי).
העבודה עצמה היא דרך תרגילים שונים ודרך חיזוק של החלק הפחות דומיננטי.

מקווה שעניתי לך. אם זה לא מספיק ברור - אני כאן. (לוקח לי קצת זמן P-: אבל אני חוזרת (-: ).
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי נועה* »

תודה.מיכל. תשובתך היתה ברורה למדי.
אשמח אם תוכלי לייעץ לי על מ'ס תרגילים לחיזוק העין / אוזן /ומוח.הדומיננטיים ולא דומיננטיים כדי ליצור איזון.
מקווה שהשאלה ברורה.
לגבי רגל/יד הנושא מאוד ברור לי..
בתודה מראש...
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

נועה - את יכולה לפרט יותר עבור מי התרגילים - אם עבורך (אני מעריכה שאת אישה בוגרת) או אם עבור ילד - ואם כן באיזה גיל הוא? זה משמעותי, כי הבסיס של התרגילים הוא אותו בסיס, אבל הדרך היא שונה.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

אמרו לי שעם הקינסיולוגיה אפשר לשפר את הזיכרון בגיל הזקנה. זה נכון?
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

נכנסתי לכאן בעקבות משהו שכתבתי בדף על בייטס ופתאם אני רואה שהשאירו לי הודעה שלא שמתי לב אליה. אז קודם כל פלונית - סליחה...
כן, זה נכון שבעזרת תרגול של קינסיולוגיה אפשר לשפר את הזיכרון. ולא רק בגיל הזקנה.
ההתחלה היא מנשימה (חמצן - כמו דלק למח). לשים לב לאיך נושמים ולנשום עמוקות. לעשות תרגול של נשימות מספר פעמים ביום. (אם את מכירה קצת יוגה אז נשימות של לנשום - להחזיק - לשחרר מתאימות. אם לא - תכתבי ואני אפרט סוגי נשימות שעוזרים לשיפור הזיכרון).
תרגילים מתחום הקינסיולוגיה הם תרגילים לשחרור הצואר - שעוזרים בהורדת מתח - כשאנחנו במתח קשה לנו לזכור ולשלוף דברים מהזיכרון. (נאור קפלן, שהוא מנחה בתחום הזיכרון, טוען שהכל נמצא במח והקושי הוא רק בשליפה).
צריכה ללכת, אמשיך בהמשך...
פילונית*
הודעות: 70
הצטרפות: 18 ינואר 2005, 09:40

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פילונית* »

תוכלי לפרט היכן למדת את השיטה/ אצל מי?
תודה!
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

למדתי את הקינסיולוגיה החינוכית בהרמוני (במשכנה הקודם - בזיכרון יעקב) אצל שתי מורות ג'נט פרימוסט ורותי אופיר. את קורס תרגילי המח למדתי פעמיים כחלק ממסלול להכשרת מורים למטפלים בקינסיולוגיה חינוכית, שאני עדיין בעיצומו.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מעניין מאוד..... אבל איזה תרגילים עושים לא הבנתי? איך מתחילים בתכלס? :(
הפלא_ופלא*
הודעות: 232
הצטרפות: 16 אוקטובר 2005, 21:37
דף אישי: הדף האישי של הפלא_ופלא*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי הפלא_ופלא* »

שואלת אם מתקיים או יתקיים קורס ללימוד הנושא בקרוב

מתעניינת.
סמדר_גפני*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 פברואר 2008, 20:37

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי סמדר_גפני* »

שלום גב' עם צמות, איזה כייף לקרוא את דברייך.
המשיכי לעשות את עבודתך המבורכת.
בהצלחה.
מחבקת
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

וואוו. המון זמן לא נכנסתי לכאן - ושמחה לראות שיש כאן תגובות. לפני שאני מגיבה לתגובות - אני רוצה לספר -

הקטנטונה שלי (בת 3) חולה. באופן לא ממש מפתיע הרמתי אותה על הידיים הרבה יותר מכרגיל.
הגב שלי, שגם בימים כתקנם לא תמיד עומד בעומס - קרס. נתפס לי כל הגב התחתון (מדהים איך שכשנתפס / כואב פתאם הגב התחתון הופך ל כל הגב התחתון - עם הרבה חלקים וזוויות ושרירים)
קודם כל התקשרתי לאבא (יש לו ידיים מלאות באנרגיה). אבא היה עסוק. )-: (בדרך כלל אני שמחה שיש לו חיים משלו)
אחר כך ניסיתי את נטע (נטע ענברי-כתב מטפלת בשיאצו) שבדיוק נסעה לאנשהו, אבל קבענו שאם תחזור מוקדם ניפגש, ואם לא - אז מחר בבוקר.
ואז כמו שחוקי מרפי עובדים בדיוק מושלם - אביב (בן זוגי האהוב) התקשר להודיע שאיחר את הרכבת. P-:

ואז זה הלם בי - אני אעשה איזון בקינסיולוגיה - איך לא חשבתי על זה קודם?
אז הגדרתי לי מטרה לפי כל המפרמטרים של ח.פ.צ חיים - חיובית, פעילה, צלולה, מלאת חיים - מלהיבה. "אני רוצה ללכת בחופשיות"
התחלתי בפעילות מקדימה ובחרתי תרגילים - לא התמקדתי באיזון מסויים. פשוט התחלתי עם התרגילים. בחרתי תרגילים באקראי מתוך חפישת הקלפים - כל פעם מופתעת מחדש מהעוצמה והדיוק.
אף פעם לא עשיתי איזון לכאב גופני בקינסיולוגיה - ההתמקדות שלי ובאופן מקביל של לקוחותי דווקא במקומות אחרים. אולי זה סימן שהגיע הזמן לתת פתח גם למקום הזה.
אחרי האיזון השינוי ביכולת שלי ללכת ולנוע הייתה מדהימה. עדיין כאב, כן - אבל פחות ויכולתי ללכת יותר בחופשיות. (וגם להתכופף, מה שלא יכולתי לפני האיזון).
חגגתי, כמו שמסיימים כל איזון בחגיגה כדי לעגן את השינוי - במקלחת חמה. לקח לי שעה וחצי להגיע אליה - (בכל זאת אני עם ארבעה ילדים בבית ומספיק מרשים שאיפשרו לי לעשות איזון בנחת) אבל זו הייתה חגיגה!

כמובן שלא ויתרתי על השיאצו - כשנקראית בדרכי ההזדמנות להתענג על טיפול טוב - זה לא משהו שבקלות אוותר. אבל כשנטע עשתה לי הבוקר את השיאצו היא אמרה שהצוואר שלי הרבה יותר תפוס מהגב. (הצוואר שלי אכן מודה לי על האיזון שעשיתי אתמול לגב, שבזכותו הוא קיבל היום התייחסות יתרה).
מיכל_צמות*
הודעות: 1233
הצטרפות: 31 מאי 2003, 21:32
דף אישי: הדף האישי של מיכל_צמות*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי מיכל_צמות* »

אבל איזה תרגילים עושים לא הבנתי? איך מתחילים בתכלס? :( צריך ללמוד את התרגילים ממישהו שיודע - זה לא משהו שלומדים באינטרנט. גם להתאים את התרגילים ולעשות איזון זה משהו שצריך ללמוד. אני מלמדת בכרכור - ויכולה להגיע גם למקומות אחרים. יש מקומות שאני מכירה אנשים שמלמדים שם (כמו סמדר גפני שכתבה כאן) - ואז יכולה להפנות אליהם (אל אלו שממליצה עליהם כמובן).

שואלת אם מתקיים או יתקיים קורס ללימוד הנושא בקרוב הפלא ופלא - לדעתי דיברנו אחרי שכתבת. בכל אופן - במרץ אני פותחת שני קורסים אחד בוקר ואחד ערב - שניהם בכרכור - ושניהם בימי חמישי. הבוקר מתחיל ב-13.3 והערב ב-27.3. יש הנחה בהרשמה מוקדמת (עד ה-5.3).

סמדר - גם אני אוהבת אותך. (()).
דנדי*
הודעות: 233
הצטרפות: 26 מאי 2008, 10:34

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי דנדי* »

שלום מיכל,
האם את יודעת מה זה קינסיולוגיה יישומית?
תודה,
דנדי
דנדי*
הודעות: 233
הצטרפות: 26 מאי 2008, 10:34

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי דנדי* »

והאם את מכירה את חנה קרסנטי מירושליים?
לב*
הודעות: 139
הצטרפות: 22 דצמבר 2003, 17:02

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי לב* »

אשמח לקבל המלצות על לימודי קינסיולוגיה באזור המרכז
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הי מיכל
לא בטוחה עם הדף פעיל...
גם אני אשמח לשמוע על המלצה ללימודים בת"א
פלוני*
הודעות: 615
הצטרפות: 14 נובמבר 2001, 21:52

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלוני* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מאד מומלצת יונית שינטל, חפשי בגוגל
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

היי, מתעניינת בלימודי קינסיולוגיה במרכז הארץ. אשמח להמלצות
בר_ארץ_כנען*
הודעות: 1
הצטרפות: 07 מאי 2014, 13:25

קינסיולוגיה חינוכית

שליחה על ידי בר_ארץ_כנען* »

לכל המתעניינות והחוקרים בקינסיולוגיה ובכלל בריפוי טבעי והוליסטי -

שיטת עדימה משלבת קינסיולוגיה יישומית ואלמנטים נוספים מגישות טיפוליות שונות.
אפשר לקרוא עוד באתר -http://www.adima.co.il/2013-05-13-11-12-29

שנה הבאה נפתח קורס מטפלים בת"א!

אני לומד בקורס הנוכחי בכליל וממליץ מאוד!
שליחת תגובה

חזור אל “פה, שיניים וחניכיים - טבעי”