בלוג גינת ירק אורגנית

שליחת תגובה

שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג גינת ירק אורגנית

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 14 יולי 2019, 21:25

טוב.....עכשיו אני בעניין של גידול אוכל צומח במיכלים.
מישהו ניסה ולא חטף מזיקים?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 04 יולי 2017, 17:20

מצחיק, הגעתי לדף שיצרתי ולא קיבלתי תשובה. מעניין למה.
השנה אני מגדל אבטיח ואני מחפש מידע לגבי תזמון הקטיף .

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ליהי* » 08 דצמבר 2013, 01:06

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה, הרבה טיפים טובים שלא ידעתי עליהם בכלל ומסבירים לי למה חלק מהירקות מתו בטרם עת.
ועכשיו, מתכוננים בפעם הראשונה לערוגת חורף.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 15 אוגוסט 2013, 16:59

חשבתי שזהו, הכל אבוד.
אין טעם לעדור כמו חמור כשיש בסופר מוכן.
השמש לוהטת וזיעה יו כמה זיעה.
חוצמזה המזיקים והמחלות וממש לא בא לי לרסס.
והיועצים בעלי הניסיון והשתילים הפגומים. למה, מה כבר יכול לצמוח מהעניין?
אז כן, בסתר גידלתי בלוג גינה אורגנית
לא ינום ולא ישן עודר ישראל.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רן_הגנן* » 07 אוגוסט 2012, 00:20

שלום.
מי יכול לעזור? יש לי המון דלעת בגינה. דלעת לא עגולה אלא בצורה של דולורית אבל גדולה הרבה יותר. איך יודעים מתי היא בשלה? היא לא נעשית כתומה. ואחרי הקטיף, איך מאחסנים?
תודה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי יותם_התותח* » 14 יולי 2011, 13:11

לואיזה:

טימין:

עגבניות שרי:


נענע:

בזיליקום:

זה מה שיש ביינתים.
עוד הצעות יתקבלו בברכה.
דף לקישור המקורי שפירסמתי, אם התמונותת לא עובדת.: http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=8553738

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 21 פברואר 2008, 05:17

עדכנתי את הדף הפרטי למעוניינים בשלום בית.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אדית* » 19 אוקטובר 2007, 23:26

מישהו יודע איפה אפשר לקנות זרעים או שטילים לגינת ירק חורף
אני רק מתחילה ואזדקק להכוונה ויעוץ
אני באיזור רעננה
תודה מראש

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 20 ספטמבר 2007, 09:27

אגמון החולה

תודה יונת, נבדוק אם זה ברדיוס שלנו...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי הילה_ת''א* » 20 ספטמבר 2007, 08:17

גם תרד כמובן

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי הילה_ת''א* » 20 ספטמבר 2007, 08:16

ירקות חורף אשר מומלץ להנביט או לזרוע ממש כעת:
אפונה ירוקה, אפונה סינית, שעועית ירוקה, בצל על סוגיו, שום, כרישה, כרוב אדום, כרוב לבן, כרוב ניצנים, ברוקולי,סלק , צנון, צנוניות, עלי סילקה(מנגולד), גזר, סלרי עלים, סלרי שורש, שמיר, כוסברה, תות שדה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי יונת_שרון* » 20 ספטמבר 2007, 01:33

אגמון החולה

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 19 ספטמבר 2007, 22:54

הדיג - באחד מנחלי הצפון (אם זה לא מופרך מדי)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 19 ספטמבר 2007, 22:35

מה קורה? יש גינת חורף בדרך?

יש לך המלצות לדיג? הבת שלי רוצה לדוג (ואם אפשר אז גם לאכול "צפרדעות")...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 15 אוגוסט 2007, 22:30

וכמובן מי שיצליח לעבוד עם המערכת הזאת ויסדר את התמונה יקבל עגבניה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 15 אוגוסט 2007, 22:12

עדכון

בעקבות התפשטות של שיח (ברח לי השם) שאי אפשר לטפל בו בגלל קצב התפשטות, עומק שורשים וכו'..שגנב לי את ערוגת הקינוח הפסקתי היום להשקות.
אבל מצד שני מצאתי באזור אשקלון בוסתן מדהים עם תאני בר סגולים עם טעם משכר וענבים שחורים.
הזנים הנ"ל עפ"י מקורות פלאחיים עם שפם ומבטא תואם נדירים ביותר ואין למצוא אותם היום.

סטאטוס גינה:

פלפלים יצאו יחסית מעט. כ 10 יחידות. בערוגת הסלט יש קימחון. טעם מרוכז. אין התלהבות.

מלפפונים עד שהתחיל הקימחון היה להיט, לאחר הטיפול בשמן עץ התה שרדו בודדים אבל בגדול זה פשוט חיסל הכל.

עגבניות למרות שהמלפפונים מתו והעגבניות נראות רע...יש הרבה פרי ואדום (תהליך ארוך..) בערוגה.
אני קוטף אותם עוד לפני שהם מתרככות ושם אותם בסלסלה כמה ימים. העגבניות טעימות.

אחת אחת ניסיון .
תמונה


תמונה


אבטיחים מכה במצח... מסתבר שזו היתה טעות לסמוך על המומחים. כנראה שיש לי רק זכרים או רק נקבות. המלונים לידם הופרו ללא בעיה.

חסה גדלה גדלה ו-זה לא העונה. מאוד מרירה.

מלונים: יצאו עד עכשיו שלושה מלונים. באופן אישי אני לא מת על הפרי הזה בגלל טעם הלוואי שיש לו..אבל המלונים האלה. |אייקון של אמת לאמיתה| פשוט מדהימים !
הצבע הוא בדיוק אותו גוון שיש להוספת הערה.
הגודל - מכובד
והטעם...אין מילים, פשוט אין לפגוש מלונים כאלה. שנה הבאה עוד סיבוב...

שמח לראות שהדף מצמיח פירות :)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי שונמי_ת* » 01 אוגוסט 2007, 09:08

במבי, תודה @} . הבירורים העלו כי עם המלפפון והקישוא יש עוד סיכוי טוב הקיץ, והשאר......תלוי בהשקיה. לירקות חורף בהחלט מוקדם מידי. אשמח לדווח פה!

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 31 יולי 2007, 19:40

שונמית - העצה שלי: לברר קודם אילו ירקות הם ירקות חורף. כי אם את מנביטה עכשיו זה מאוחר מדי לירקות קיץ, וטיפה מוקדם מדי לירקות חורף (אני חושבת שלקראת סוף אוגוסט או תחילת ספטמבר זה מתאים)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי שונמי_ת* » 31 יולי 2007, 14:34

מתכננת להנביט אחה"צ מלפפון, קישוא, תרד, קמומיל, שמיר ולוף. אשמח לכל בדל של עיצה בעניין. תודה @}

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי מכבס* » 31 יולי 2007, 14:15

קרוטונית - אצלי זה אות שהם נקטפו גדולים מדי. הסימן הברור: גרעיני המלפפון גדולים וקשים. לדעתי, מים עשויים לגרום למלפפון לגדול בצורה מואצת.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי איילת_א* » 31 יולי 2007, 12:10

איזה דף מקסים @}

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי* » 29 יולי 2007, 11:08

קרוטונית - יכול להיות שאת צריכה לקטוף אותם כשהם יותר קטנים. זה מה שאנחנו התחלנו לעשות (לפני שהקמחון הרג את המלפפון)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 29 יולי 2007, 10:14

יש לי שעועית ירוקה!! יש לי שעועית ירוקה!! מה לעזאזל עושים עם זה?

כייף לך :-)
אפשר לכרסם אותה סתם ככה, או לקטום את הקצוות ולהקפיץ כמה דקות בשמן זית ושום, להוסיף טיפת לימון ולהגיש ליד אורז לבן. המהדרין מבשלים אותה כמה דקות לפני ההקפצה, אבל נראה לי ששעועית שיצאה הרגע מהגינה שלך לא צריכה את השלב הזה :-)

ושאלה למומחים - המלפפונים שלי (שגדלים בעציץ גדול) יוצאים "מימיים" (ירקרקים בפנים) ולא פריכים (כמעט בלי החלק הלבנבן הפריך). אולי צריך להשקות יותר? או פחות? האם זה קשור לכמות השמש שהם מקבלים?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ערן* » 29 יולי 2007, 09:52

_צר לי, המלון מת. ממש בגסיסה. האמת שלא מפליא אותי הקמחון בו כי הוא משתרע על הקרקע ויוצא שבזמן השקייה הוא נרטב מעט ואסור שזה יקרה.
אולי בכל זאת הייתי צריכה להשאיר בזמנו את ההדליה שלו??
בשנה הבאה אמצע לכך פתרון טוב יותר.
תענוג להשקות בשעה כזו, מזג אוויר נהדר, סיפוק רציני, קצת חשוך אבל תענוג._


רוני - מאוד חשוב לא להשקות בערב אלה בשעות הבוקר המוקדמות - השקיה בערב משאירה את הלחות לכל הלילה שזה מתכון מצוין למחלות.
בנוסף חשוב מאוד להשקות את הקרקע ולא את עלי הצמחים - לדוגמה ע"י טיפטוף או ע"י הנחת הצינור על הקרקע והצפה - נכון מאוד כיף לעמוד עם הצינור ולהשפריץ אבל חייבים להתאפק...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 20 יולי 2007, 23:06

עוד עדכון...
יש לי שעועית ירוקה!! יש לי שעועית ירוקה!! מה לעזאזל עושים עם זה?
איך יודעים מתי לקטוף? את ילדותי העברתי בעיר. אין לי מושג קלוש אפילו מה זה ואיזה טעם יש לזה? חייבת עזרה. זה מזרעים ולא חשבתי שזה יצליח.

מלבד לזאת הגינה מלאה בנמלים גדולות ואני מקווה שנחזיק מעמד. פיזרתי פרחים ועלים של ריחן ונראה שיש מעט הקלה. הנמלים לא מטיילות ממש בין הצמחים אלא בין החלקות. יש לכם עצות?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 20 יולי 2007, 10:13

לא היה גרעינים מידי עם הפתיחה
אה באמת?? |יש|

לא תארתי לעצמי... ובאמת ביומיים האחרונים הוא נראה גדול יותר.
טוב לכל דבר יש פעם ראשונה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 19 יולי 2007, 16:46

הפרח נפתח וגדל עם הזמן ולאט לאט גדלו בו הגרעינים
לא היה גרעינים מידי עם הפתיחה :-)
ואגב זה לוקח הרבה זמן עד שיש גרעינים בשלים.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 19 יולי 2007, 16:39

כן. זהו שמדובר בזרעים שקניתי במשתלה.
פתחתי את השקית הסגורה של הזרעים יחד עם המוכר (שבדיוק סיפר שהוא היה חקלאי פעם וגידל חמניות וזה נראה לו גריעים של חמנייה רגילה).
אז הנה בפועל זו נראית לי חמניית נוי. אלא אם כן הפרח עצמו אמור להתפתח תוך שהוא פתוח ולייצר עם הזמן גרעינים. הגיוני? או סוג של חלום?

האם אצלך בחמניות מיד כשהניצן גדל לפרח ונפתח היו גרעינים? או שעם הזמן הם גדלו שם?
<זו בטח שאלה טפשית אבל בכל זאת..>

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 19 יולי 2007, 09:16

היי רוני בלוני
מה הכוונה בחמניות נוי?
האם את שתלת/זרעת את החמניות? או הן הופיעו
אצלי הן הופיעו ויש כמובן גרעינים שאתמול נהננו מאוד לקטוף ולאכול :-D
אולי תבדקי להשיג גרעינים טריים לפני אפיה בחנויות של הגרעינים ותשתלי אותם.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 19 יולי 2007, 08:44

אצלנו יש גם ארבע שתילים מזרעים של חמניות.
האכזבה היתה גדולה כשגילינו שמדובר בחמניות נוי ולא כמו אצל חמותי בחו"ל שמגדלת חמניות גדולות עם גרעינים.
מאחד השתילים כבר נפתח הניצן ומאז הוא ממש לא מחפש את השמש! שלושת השתילים האחרים שנושאים ניצן מחפשים את השמש כל הזמן ואילו השתיל עם הפרח אינו מחפש (אולי הוא כבר מצא??)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 18 יולי 2007, 21:43

אני גיליתי מלון אחד שהרקיב עם מיליון חרקים על האדמה מלמטה (מלמעלה לא ראו כלום), אז את השאר הנחתי בעדינות על חתיכת ענף, או משהו שקצת ירים מהאדמה.

אגב, גילינו שמה שיש לעגבניות נקרא כימשון ולא קימחון (ששייך לדלועיים)...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 16 יולי 2007, 17:29

עדכון אחה"צ
ריססתי בשמן עץ התה את מה שלא ברור מה זה...
רוססו העגבניות והאביטיחים.
שמתי לב שלצמחים החולים יש סימן היכר חשוד - קן נמלים צמוד לגבעול.
לא יודע מה זה אומר, אבל חשוד.

יש מספר מלונים יפים - טפו טפו
יש הרבה עגבניות
המלפפונים עדיין לא נכנעו - מוציאים עלים חדשים במאמץ ניכר.
הפלפלים מוציאים כל אחד פרי אחד מקסימום שניים.
הטעם של הפלפלים מרוכז מאוד...אולי נחכה עם השאר. מר ופלפלי ביותר
העגבניות עיין אם הקימחון אבל ממשיכים לגדול לרוחב...עם הרבה פרי.

מתחיל עכשיו בהשקיה מרוכזת של כמה שעות לערוגת הסלט.
ערוגת הקינוח בעוצר מים - שתמתיק.

אם יהיו המלונים יהיו מוכנים לשבת התיזמון זה יהיה נפלא...יום הולדת לקטנה.
וזה לא הרמה לנחתה :)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 09 יולי 2007, 21:36

צר לי, המלון מת. ממש בגסיסה. האמת שלא מפליא אותי הקמחון בו כי הוא משתרע על הקרקע ויוצא שבזמן השקייה הוא נרטב מעט ואסור שזה יקרה.
אולי בכל זאת הייתי צריכה להשאיר בזמנו את ההדליה שלו??
בשנה הבאה אמצע לכך פתרון טוב יותר.
תענוג להשקות בשעה כזו, מזג אוויר נהדר, סיפוק רציני, קצת חשוך אבל תענוג.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 09 יולי 2007, 20:38

_כעת קטפנו את העגבניה הראשונה. שיח המלפפונים גדל והכפיל את הפרי.
בראבו !
עד 120 קילו
  • לכל שיח :)_
תודה אזר, בקרוב אצלכם!

שאלת לגבי סודה לשתייה, אכן זה מה שעשיתי 3/4 כפית סודה לשתיה בליטר מים, אין לי מרסס ולכן שפכתי עם כוס ועם היד, על העלים, על האדמה ליד, על הגבעולים. אז עכשיו המלון שלי, כל העלים ירוקים עם טפטופים לבנים, שורד בקושי, המלון שהיה התכווץ קצת. לא בטוח שישרוד בכלל.
האמת שצריך לחזור על הטיפול אבל לא עשיתי זאת שוב.
זהו. עד כאן. אני אצא עכשיו להשקות קצת.
מה שכן אני שמה לב, בימים של שרב נראה שהירקות בקושי שורדים, והנה בימים האלה שקצת פחות חם, הם נראים הרבה יותר טוב.

אזר, אני מקווה שתצליח להציל את יתר השיחים.
אני הוספתי עוד שלוש שתילי מלפפון.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 09 יולי 2007, 19:30

עדכון ערב

5 צמחי מלפפון מתו.
ריססתי עם התכשיר האורגני את העשרה שנשארו.
יצאו לאלה ששרדו עלים חדשים, קטנים וירוקים מאוד, גזרתי את כל העלים הנגועים.
ניתן להם צ'אנס.
קטפתי 3 מלפפונים - מקווה שלא אחרונים.

עשיתי הדליה לעגבניות שגודלות כרגע לרוחב ולא לגובה (?!)...
בחלק משיחי העגבניות ישנם סימני מחלה על מספר קטן של עלים.
וייתן בהם סימנים:
קצוות עלים מעוקלים חומים שרופים.

הערוגה של העגבניות שכנה של המלפפונים - נקווה שלא ישפיע.
מחר נתחיל עם סודה לשתיה.

על האבטיח הימני המון חרקים שחורים וקטנים.
לא יודע אם הם מזיקים...אבל הוא לא נראה משהו.

המלונים נראים טוב.


כעת קטפנו את העגבניה הראשונה. שיח המלפפונים גדל והכפיל את הפרי.
בראבו !
עד 120 קילו
  • לכל שיח :)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 08 יולי 2007, 20:12

כעת קטפנו את העגבניה הראשונה. שיח המלפפונים גדל והכפיל את הפרי.
הגינה התעוררה ממש סיבה למסיבה.
שיח המלונים למרות שיש פרי נראה לא הכי טוב, צריך לתת לזה זמן ולראות ...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 07 יולי 2007, 20:56

_המשתלה של מתן הגנן בבני ציון
שתילים אורגנים מדהימים - גדולים - חזקים - בריאים (זה לפחות הניסיון שלי) - בעלות של שקל פלוס מע"מ לשתיל!_

בהחלט מעניין. תודה על הקישור לאתר ירוק
וההודעה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 07 יולי 2007, 20:53

עדכון לילה

בשלושת הימים האחרונים השקיתי פעמיים, בכל פעם כ- 4 שעות.

ערוגת סלט:

מלפפונים - קיבלו טיפול לפני עשרה ימים.
פחות פרי וקצב צמיחה ירד. העלים לא במצב טוב.
לא ממשיך לרסס בחומר האורגני, מחכה עוד יומיים.

עגבניות - סוף סוף השיחים מתמלאים בפרי. השיחים רחבים והגבעולים מחזיקים יפה.
נראה מבטיח.

פלפלים - יש פרי על 5 צמחים, למרות שהגודל של הצמחים לא מרשים הם סה"כ נראים טוב.
יכול להיות ששיחים של מלוחייה שצמחו ממש לידם גנבו להם מהאדמה את מה שהיו צריכים.
הוצאתי את המלוחייה.

ערוגת קינוח:

מלונים - סוף סוף יצאו פירות.
יש הרבה פרחים צהובים והצמחים נראים טוב.
הרבה נמלים ומעופפים כנראה עזרו.

אבטיחים- על צמח אחד יש הרבה חרקים שנראים כמו נמלים שחורות.
הצמחים מסתעפים יפה לצדדים ואני מקווה שבלי הפריה ייצא משהו.
הפריה ידנית אולי שבוע הבא...


נראה לי שזה קמחון אם כי אין אבחנה מקצועית. ריססתי בתמיסת הסודה לשתייה ע"פ ההוראות
תוכלי לעדכן לגבי הסודה ? מסקרן לדעת...

העשבים זה דבר טבעי ולא מזיק לאף אחד
נכון עשב ביסודו הוא דבר טבעי, אבל האדמה שלנו ברוב המקומות מושפעת מ 200 שנה של חומרים לא טבעיים ואקלוגיה לא מאוזנת שהופרה ע"י האדם.
במצב טבעי היינו אוכלים אוכל ללא רעלים ואולי לא היינו נזקקים לתרופות...אבל המצב לא כזה ולכן מטפלים במה שלא רצוי.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 03 יולי 2007, 22:43

שיט, אז זהו, גם אצלי יש קמחון במלון ובחלק מהמלפפונים, נראה לי שזה קמחון אם כי אין אבחנה מקצועית. ריססתי בתמיסת הסודה לשתייה ע"פ ההוראות, מלון אחד בינוני מצאתי מנותק מהצמח וגם פומלה אחת קטנה. עצוב לי. יכול להיות שאלו ציפורים? מלבד לזה הכל בסדר.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רחל_אש* » 03 יולי 2007, 16:17

אני מאוד אוהבת לעבוד בגינה,אבל למה איפה שאנכנו גרים תמיד מדברים על האסבים כדבר רע?
האסבים זה דבר טבעי ולא מזיק לאף אחד ואפילו עוזר בגינה שלא יגיעו מזיקים לפירות וירקות.
וגם הארנבים והשרקנים שלנו כל כך נהנים מטעמו של האסב.
נראה לי שיש המון אנשים בעולם שלא מבינים שבכל דבר יש את הטוב.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ליאור* » 03 יולי 2007, 11:45

על העלים יש חיפושיות משה רבנו קטנות וביצים

עד כמה שזכור לי, חיפושיות משה רבנו ניזונות מכנימות (הם מהצד שלנו...)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ערן* » 03 יולי 2007, 06:08

בוקר טוב
בקריאה חוזרת של חלק מההודעות ראיתי שעלה נושא השתילים ממשתלה
ההמלצה שלי לכל מי שבאזור השרון או עובר באזור (ואולי גם למי שלא)
המשתלה של מתן הגנן בבני ציון
שתילים אורגנים מדהימים - גדולים - חזקים - בריאים (זה לפחות הניסיון שלי) - בעלות של שקל פלוס מע"מ לשתיל!

אני מצרף כאן את המייל האחרון שמתן שלח לטובת פרטים נוספים
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
שלום חברים יקרים

קודם כל אני רוצה להודות לכם על הזרימה עם השינוי וההגעה לבני ציון.

למי שעדיין לא שתל את עונת הקיץ, כדאי למהר. מהשבוע הבא כבר לא אנביט יותר דלועים. סולניים יישארו עד סוף הקיץ.

בכל מקרה, למי שמתמהמה ולא יספיק בשבועות הקרובים, כדאי לשקול מנוחת קיץ לאדמה והכנה טובה לעונת הסתיו חורף- לקראת אמצע ספטמבר.

עם החום הגדול מגיעות הפטריות הקמחוניות לדלועים (מלפפון, דלעת, קישואים ומלונים). ניתן לטפל באמצעות ריסוס העלים בתמיסת מים עם סודה לשתיה – חצי כפית בליטר. לרסס היטב את העלים מכל הכיוונים, למעלה ולמטה. יש לחזור על הפעולה אחת לשבוע ולהמשיך גם שבועיים אחרי היעלמות הפטרייה. יש גם תכשיר אורגני מעולה בשם "טימורקס". את הטיפול כדאי לעשות מוקדם בבוקר או לפנות ערב.

לבעלי הגינות המפותחות (שתילם לפחות בני חודש), מומלץ לרווח השקיה לפעם ביומים, פי 1.5 מים בכל השקיה. כך נגרום לשתילים לפתח שורשים עמוקים יותר ועלווה גדולה יותר. בנוסף הייתי ממליץ אחת לחודש לעשות "שטיפה" של המליחם מהאדמה ע"י פתיחת המים פעם אחת למשך 3-4 שעות ברציפות. שימו לב להשפעה המדהימה שיש לפעולה זו על הצמחים בימים שאחרי ה"שטיפה".

תחילת הסדנא לגידול ירקות של דן מתחילה ב 2.7 ולא ב 25.6 כפי שנכתב קודם. לפרטים: דן- 0507852211

עקב סיום עונת השתילה לעונת הקיץ והחום הכבד,

החל משבוע הבא שעות הפתיחה של המשתלה יצטמצמו לימי שישי בלבד בין השעות 8:00 ל-15:00.

המעוניינים להגיע מחוץ לשעות אילו מוזמנים לתאם איתי טלפונית מראש ונוכל לקבוע זמן מתאים.

נחזור לשעות רחבות לקראת עונת שתילת הסתיו – בספטמבר.

שיהיה המשך קיץ מהנה
שתו הרבה מים
שימו כובע
צאו לגינה בשעות הנעימות
ותהינו מפירות הגן

להשתמע
מתן הגנן

מתן פאיאנס - "ירוק" www.ecolution.co.il

[email protected]

054-7244068

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 03 יולי 2007, 02:52

עדכון לילה

הרבה השקיה, רק שיצמחו עלים חדשים והצמחים יבריאו.
צמח אחד מת.
גדילה של הירקות איטית מאוד, המלפפונים נאבקים על חייהם.


ננסה לארגן דחליל. חממה ? נבדוק ...

מניסיון קצר אני יכול להגיד שדחליל ודיסקים ו\או ניירות כסף לא ממש הרתיעו להקה של בולבולים ודרורים.
חיסלו את התאנים חודשיים לפני ההבשלה :)

הייתי מנסה לתלות במקום גבוה וחשוף שקיות ניילון שקופות עם מים - זול ופשוט.
מקסימום אם לא עובד לא קרה כלום.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ערן* » 02 יולי 2007, 23:36

לפני שרצים לדחליל או במקביל
אפשר לנסות לתלות דיסקים שלא צריכים
כמו על המראות ברכבים מסוימים
תנועת הדיסקים ברוח מבריחה את הציפורים.
רק חשוב לזכור שהציפורים גם אוכלות מזיקים אז כשאין פרי רצוי לוותר על הדיסקים בגינה

בהצלחה ולילה טוב

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי לאה* » 02 יולי 2007, 12:43

תודה
ננסה לארגן דחליל. חממה ? נבדוק ...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי לאה* » 02 יולי 2007, 12:14

בנוסף שדה חשמלי נגד להקות הציפורים שמתעללות בתאנה ועוד מעט יעברו לטעום מהעגבניות האפשרויות שמצאתי:
הציטוט הוא ממזמן.
על שיח הקישוא המרשים שלי התחילו להתפתח קישואים זעירים. היום בבוקר ראיתי ציפורים על השיח, ותוך שניות הקישואים החמודים שלי לא היו. נשארו רק פירורים על האדמה.
עוד מעט העגבניות שגידלתי בעמל רב יתחילו להאדים.
מה עושים נגד הציפורים? האם צריך למתוח רשת מסביב להם?
<חבל שהקללות שלי לא עזרו>
איך אתם מתגוננים מפני ציפורים?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 01 יולי 2007, 23:06

קראתי שיש לזדלל שתילים לכל 40 ס"מ, האם מישהו כאן תומך בהמלצה זו?(שמשאירה לנו מקום לשני שתילים בערך)
אם את מתכוונת למלפפונים, אם עושים הדלייה (קשירה לעמוד תומך) אז אפשר ברווחים קטנים יחסית. לגבי עגבניות, גם אצלי הרווחים בניהם לא ממש גדולים אבל הם גדלים לשיח ולא משתרחים על הקרקע כמו מלפפונים (גם להם צריך הדלייה).

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ש_מים_וארץ* » 01 יולי 2007, 12:20

אבל ידע מעשי שמבוסס על מספר שנים דרך הקמה וליווי של מספר גינות שונות - טרם מצאתי.

יקירי, ס'תכל קצת צפונה- אצל שחר כספי , או המשק של איריס בן-צבי וגם קיבוץ הרדוף

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי תומיקה_מיק_שועל* » 30 יוני 2007, 21:08

הבחנתי היום בגינה שלי שאחד התירסים כבר פורח.... אבל אין לו את הקלח עם השיערות הדביקות שאמורות לקבל את האבקנים מהתפרחת... :-( אני ברצינות לגמרי תוהה אם לקחת את החלילית (יש גם מפוחית אם זה עדיף) החוצה ולעודד את התירס באור הירח המלא העולה כרגע מעל ההרים (יפה מאד)... או שאתה מכיר דרך יותר עניינית להפריית תירס?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי מונו_נוקי* » 30 יוני 2007, 20:59

אופס, ברח לי......... קראתי שיש לזדלל שתילים לכל 40 ס"מ, האם מישהו כאן תומך בהמלצה זו?(שמשאירה לנו מקום לשני שתילים בערך:-P)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי מונו_נוקי* » 30 יוני 2007, 20:57

שלום!
אתה יכול לשים תמונה של המבנה\חוט שהשתמשת לתליית השיחים? יש לנו גינה צנועה בבנין המשותף. היו לנו שפע עגבניות שצמחו מגרעיני עגבניות מהסופר . ....... הייתי שמחה לזרוע גם מלפפונים ,

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ערן* » 30 יוני 2007, 19:21

כפי שנרמז ב 4 התגובות מעלי

הריסוס מחסל לא רק את "המזיקים" אלה גם גורמים ידידותיים....

צמתים חזקים מתמודדים עם רוב המזיקים ובמיוחד כאשר מזהים את האויב הטיבעי נכנס לפעולה עדיף לאפשר לאיזון להתרחש ללא התערבותנו או עם התערבות מינימלית.

זה שהריסוס הוא אורגני זה מצוין אבל זה לא מבטיח שלא תהיה פגיעה באורגניזמים נוספים מעבר למזיק הספציפי כולל האורגניזמים שחשובים להתפתחות הצמחים.

במקרה של קימחון - מעבר לצמחים בריאים ומינימום רטיבות על העלים (לטובת מינימום רטיבות רצוי שלא יהיה מגע בין העלים לקרקע - הדליה וכדומה) אני לא מקיר דרך טיפול שחוסכת את הסודה לשתיה (בנוסף אני מסיר עלים נגועים שאיבדו או קרובים לאיבוד הצבע הירוק שלהם - עלים קמושים - חולים - לא עלים שרק קיבלו את הפיטריה וריסוס הסודה מנקה אותם).

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 30 יוני 2007, 17:58

מלוחיה

אתמול גם שמתי לב שצצו להם (שנה שעברה לא היו) גם עשרה שיחי מלוחיה.
אני מתכוון להשיג מתכונים מרוקאים או ערבים אותנטיים ולעשות לביתי.
אחרי שיגדלו עוד קצת נעלה מתכונים לאחר הבישול.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 30 יוני 2007, 17:56

כוסברה ופטרוזילה

כדאי לשתול להרחקת מזיקים בגידול אורגני (מפורט במעלה הדף)
קנתי זרעים ושתלתי בעציצים בגודל בינוני.
בעציצים אדמה משובחת משקים.
מיקום: חצי שמש ישירה וחצי צל.
השקיתי שלושה שבועות.

נבטו רק שתילי פטרוזילה, ובכמות קטנה.
שתלתי אתמול עשרה שתילים קטנים של 5-7 ס"מ
(אורך בלי השורש)

הניסיון מחזק את ההמלצה במעלה הדף.
לא תמיד כדאי לזרוע, להנביט ולשתול לבד למרות שמשמעותית יותר זול...
הבעיה העיקרית לגבי שתילים:
  • אין שתילים של כל הצמחים במשך כל השנה בכל המשתלות.
  • למטב ידיעתי לירקות חורף (גזר והחבר'ה שצומחים מתחת לאדמה) אין שתילים.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 30 יוני 2007, 17:40

אל בכי אזר, אתה בטוח שזו מחלה?

כן. יש אישור מקצועי.

(אני מקווה שלא נדחפתי ככה לבלוג שלך, אם כן, אני מתנצלת ומרשה למחוק אותי!)

למה למחוק ? אני לא בעניין של בלוג סטרילי...אם זה מידע שעוזר, מעניין, ומועיל - אז תפדל.

דף מעולה! איזה כיף ללמוד מנסיונם של אחרים.

מסכים, חסר מידע בנושא.

לפי מה שאני יודעת לא כדאי להשקות יום אחרי יום בצורה כל כך מאסיבית
לפי ההסבר שקיבלתי:
להשקות רק דרך טפטפות.
לדעת מה ספיקת הטפטפות (אצלי 2 ליטר לשעה) וכמה זמן הם עובדות.
להשקות יותר ככל שהצמח גדול יותר וחם יותר.
להשקות יותר במקרה של הכנימות כדי לעודד צמיחה של עלים חדשים ובריאים, הנגועים לא יתאוששו.

_לערבב קפית סודה לשתיה טוב טוב בליטר מים ולרסס את העלים משני הצדדים בצורה יסודית.
ניתן לרסס עם מרסס ידני לדוגמה כמו של חומר לניקוי חלונות.
רצוי לחזור על הפעולה כל 4 ימים._
  • תודה !

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 30 יוני 2007, 17:35

עדכון אחה"צ - ריסוס ראשון

זה לא קימחון.
שישי ב- 15:00 אחה"צ בחמסין אני גוזר שני עלים נגועים ונוסע למשתלה.
במשתלה יודעים לזהות מיד שמדובר בכנימות ומציעים לי תכשיר אורגני "חזק ויעיל".

אני מבין שלב העיסוק של משתלות זה ממכר ציוד וצמחים לגינות ואינני משלם עבור הייעוץ, כך שלצפות מהם לסבלנות והסברים מפורטים זה לא לעניין...
מצד שני, אני לא מתלהב "בלשון המעטה" מהגישה שהלקוח הוא ארנק.
בכלל, לדעתי אין הרבה אנשים בארץ שיש להם ניסיון עשיר עם גידול גינת ירק אורגנית.
ידע תיאורטי יש להרבה, אבל ידע מעשי שמבוסס על מספר שנים דרך הקמה וליווי של מספר גינות שונות - טרם מצאתי.

בשעה 18:00 לאחר שלתנור נכנסה ארוחת הערב אני יוצא לרסס.
שנה שעברה קניתי מרסס ידני, מיכל פלסטיק של ליטר וחצי עם מד סמ"ק, פיה מתכוונת ומשאבת פמפום.
מכין את התמיסה ומשתמש בליטר תרסיס על 15 צמחים.
יש רוח קלה אבל אני עובר על כל העלים מקרוב, ויותר מפעם אחת.
על העלים יש חיפושיות משה רבנו קטנות וביצים.

יש יחסית מעט פרי, חמישה מלפפונים.
הפרי נראה פחות טוב מזה שלפני "תקופת המזיקים", אבל הוא טעים.

יש גם חדשות טובות:
הפילפלים הוציאו פרי.
השיחים מלאים בפלפלים קטנטנים באורך של 8-12 מ"מ...
מיניאטורות ירוקות, נחמד.

מחשבות בנושא:
גינה אורנית באדמה בריאה = גינה מלאת חיים.
צמחים חזקים יתמודדו עם מזיקים טוב יותר מצמחים חלשים.
מזיקים יעדיפו הרבה צמחים בריאים.
מסקנת ביניים - אדמה בריאה עם צמחים חזקים יקראו בשלב זה או אחר למזיקים וטפילים.

אם יש משהו שמשגשג, תמיד יגיע משהו לגנוב ממנו
נשמע פרדוקסלי, אבל כולנו מכירים את העניין בהרבה תחומים אחרים.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 30 יוני 2007, 02:58

גם היום אני "אשכח" קצת לסגור את ההשקייה.

לפי מה שאני יודעת לא כדאי להשקות יום אחרי יום בצורה כל כך מאסיבית. אני חושבת (אם אני זוכרת נכון) שעדיף אפילו הפסקה של יום ואז השקיה מאסיבית. אזר ניק גם כתב משהו כזה אי-שם במעלה הדף. אז כדאי להתייעץ לגבי זה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ערן* » 29 יוני 2007, 18:24

אחלה בלוג

לגבי הקימחון

לערבב קפית סודה לשתיה טוב טוב בליטר מים ולרסס את העלים משני הצדדים בצורה יסודית.
ניתן לרסס עם מרסס ידני לדוגמה כמו של חומר לניקוי חלונות.

רצוי לחזור על הפעולה כל 4 ימים.

מתאים לכל הצמחים שרגישים לקימחון (הדלואים למיניהם).

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אמא_נוסעת* » 29 יוני 2007, 16:04

דף מעולה! איזה כיף ללמוד מנסיונם של אחרים.
בקרוב אצלנו!!

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 29 יוני 2007, 15:31

אל בכי אזר, אתה בטוח שזו מחלה? באחד מהצמחים של המלפפון אצלי יש מן לבן וקצת יבש, נראה לי מההשקייה בכלל (אני משקה בצינור, וכנראה העלים שלו נרטבו למרות שאני משתדלת מאוד להיזהר).
עדיין צומחים עליו מלפפונים.

שכחתי לסגור את ההשקייה אתמול במשך כמה שעות, ככה במקרה. הגינה הוצפה במים, והירקות הכפילו את גדלם באופן פלא!! המלפפונים גדלו ממש, מצאנו מלון אחד ממש גדול בין העלים הגדולים, אפילו העצים התעוררו, פומלה אחת ממש גדולה וירוקה (ועוד שניים קצת פחות), העגבניות גדלו, עלי הכרוב התעצמו, על אחד החמניות כבר יש ניצן.
קמתי בבוקר, ביחד עם בתי יצאנו לגינה שטופת השמש, ההתרגשות היתה כל כך גדולה, ממש שרנו וצחקנו, וקפצנו מהתרגשות.
גם היום אני "אשכח" קצת לסגור את ההשקייה.

למרות ההצלחה (זו שנה ראשונה שלי), יש כבר תוכניות לשיפור לשנה הבאה. יש המון המון מה לשפר. בימים האחרונים ממש חפרתי תעלות בין הצמחים כדי שהמים יגיעו לכל צמח.
(אני מקווה שלא נדחפתי ככה לבלוג שלך, אם כן, אני מתנצלת ומרשה למחוק אותי!)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 29 יוני 2007, 00:23

עדכון לילה

משקה ביומיים האחרונים של החמסין כשעה ביום.
על העלים של מלפפונים יש סימני מחלה : קצות העלים חומים והעלה עם סימנים לבנים מוזרים.
נראה שזה קימחון.
מחר אנסה לברר מה עושים ואם יש טעם... קצב ההתפשטות על כל הערוגה היה כנראה מהיר מאוד - עניין של יממה.
די מבאס.
אבל מצד שני -זה עדיין מבאס.

אני מניחה שההקשייה אצלך היא בטיפטופ, נכון?
כן טפטפות עושות את ההשקיה.
אמרו לי מספר אנשים שזו הצורה המועדפת בגלל השקיה מאוזנת יותר ומניעת לחות מהעלים, דבר שמושך מזיקים (פורץ בבכי ומקנח את האף) שעלולים להזיק לצמח.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 27 יוני 2007, 15:11

גם אצלנו יש מלונים קטנטים, המון פרחים צהובים ויפים, אבל גם מלון אחד בגודל כדור טניס....
האמת שהעלים כל כך גדולים שקשה למצוא את הפירות הקטנטנים...
השיחחים ממש מושכים אליהם נמלים, אני מקווה שלא יהיו נזקים.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 27 יוני 2007, 12:51

הם נראים כך:

נכון. לנו היו כאלה ולא הבנו מה גדל לנו (זה גדל ספונטני) ועכשיו כבר יש שני מלונים שעוד רגע אפשר לאכול... כל שנה אני לומדת על עוד ירק - איך העלים שלו נראים, מה צורת הגדילה והפרי...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי לאה* » 27 יוני 2007, 12:39

שני, תודה. אחפש אם יש לי פרי צעיר.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי שני_צו* » 27 יוני 2007, 12:37

אצלי הם גם רובם עוד פרחים אבל כבר יש אי אלו פירות צעירים מאוד.

הם נראים כך:

http://www.flickr.com/photos/9382575@N04/637526549/


דרך אגב, אל תתרשמי מעלי הפסיפלורה הנראים ברקע.. זה מלון שמטפס על פסיפלורה :-)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי לאה* » 27 יוני 2007, 12:06

ראיתי שאתם מגדלים מילונים. האם כבר יש פרי? אצלי יש פרחים צהובים כבר כמה שבועות אבל אין שום התקדמות לכיוון הפרי. חלק כבר נבלו. אחרים ממשיכים לפרוח לאורך כל הגבעול. מתי אמור לבוא הפרי? איך נראה שהוא בא אם בכלל?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 27 יוני 2007, 10:38

אני מניחה שההקשייה אצלך היא בטיפטופ, נכון?
אני משקה עם צינור, והעגבניות והכרובים גדלים על גבעה קטנה, אני תוהה כמה המים מחלחלים לאדמה כי לרוב הם זורמים מיד כלפי מטה מהגבעה.
אבל למרות הכל.... איזה סיפוק עצום יש לי כשאני מגיעה לגינת הירק שלנו! חלקת האלוהים הקטנה שלי!
(על אף שהייתי שמחה יותר ומרוצה אם אלוהים היה שם קצת יותר.... או אולי אמא אדמה או משהו כזה)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 26 יוני 2007, 22:31

עדכון לילה

חמסין...אתמול בערב השקיה ארוכה של שלוש שעות.
היום ללא השקיה.
ביקור קצר בגינה בסופו של יום ארוך (מסיבות סיום של בי"הס) הספקתי לראות רק מלפפון אחד.
חם בכנען.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 25 יוני 2007, 12:33

שקית עם 5 קילו מהגינה ניתנה לשכן
:-) :-) :-)

הגברתי את ההשקייה, נראה שיש קצת שיפור בקצב הגדילה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ש_מים_וארץ* » 24 יוני 2007, 22:04

שקית עם 5 קילו מהגינה ניתנה לשכן
|Y|

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 24 יוני 2007, 21:15

אך הם מצהיבים ונושרים בגודל של כדור פינג פונג +-

תנסי הפריה ידנית - לקחת את הזכרים (יש להם פין כזה באמצע) ולתקוע לתוך הנקבות. זה נשמע גס, אבל ככה זה. או לקחת עם מכחול אבקנים מהפינים ולשים עם מהמכחות בנקבות. אין לי מושג לגבי קישואים כי לא גידלנו, אבל לגבי דלוריות - זה הציל לנו אותן...


_רק הפלפלים מתעכבים.
חום, אמרו לי טוב להם...נקווה_

פלפלים איטיים, אבל הם השקעה לטווח ארוך. הם שורדים יפה וגדלים לאט...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 24 יוני 2007, 21:07

עדכון ערב

הרבה מדי...צרות של עשירים.
לאחר סופשבוע עם מספר ארוחות דליל בבית צמחה כמות גדולה מאוד של פרי.
הפרי שלא נקטף שמן וגדול, אבל הטעם יחסית לגודל - מעדן.
שקית עם 5 קילו מהגינה ניתנה לשכן שלא האמין שמערוגה כזאת צנועה יש כאלה עודפים..
השקיה לשעה.
העגבניות מתחילות לתפוס נפח גדול יותר, רק הפלפלים מתעכבים.
חום, אמרו לי טוב להם...נקווה

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ליאורה* » 23 יוני 2007, 08:42

בלוג נפלא!!!!!

מישהו מגדל קישואים?
הצמחים יפיפיים, גדל המון פרי,
אך הם מצהיבים ונושרים בגודל של כדור פינג פונג +-
למי הפיתרונים?

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 22 יוני 2007, 12:11

מה עם השכנים? תסדרו טנא לשכנים/סבים/דודים....
לשכנים אני לא רוצה להביא והמשפחה תקבל מלוא הסל כשתגיע...
הבעיה היא שמלפפונים - אם לא קוטפים אותם הופכים לאט לאט מיצורים עדינים למוצרי מדף ומשם גדלים למלפפלצת !
יש לי כמה בגינה שלא נקטפו שממש מסתירים את האופק |אייקון של אמת לאמיתה|


באיזה איזור אתם מתגוררים?
אנחנו גרים בשפלה הדרומית: בין גדרה לקרית מלאכי.
סוג אדמה: מקומי. (לא יודע לתת לך שם יותר מדעי)


האם באמת נראה לך שמלונים בהדלייה מסוגלים להחזיק את הפרי?
אולי לא הייתי מובן בפרק המבוא... יש לי גינת סלט וגינת קינוח.
בגינת קינוח יש אבטיחים ומלונים ואין בה הדליה.


אפשר להיות חברים שלכם
  • בטח שאפשר להיות חברים שלנו:
סה"כ עניין של מיצוב חברתי, מספר רכבים בבית, דגמי הרכב, שנת ייצור, גודל מ"ר של בית, מספר חדרים, מספר תארים אקדמיים, יישוב, עדה, ססטאטוס משפחתי, רקע צבאי, מצב רפואי, נטיה פוליטית, קבוצת כדורגל אהודה והמלצות ...
|אייקון של אמת לאמיתה|

עדכון צהריים
השקיה קצרצרה של חצי שעה ואכילת 3/4 מלפפלצת מתקתקה.
אחה"צ נשקה עוד פעם ובערב נראה כמה חם היה ונחליט.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 22 יוני 2007, 08:41

אני חוזרת על שאלתי, בבקשה...
באיזה איזור אתם מתגוררים? (בשביל לדעת באיזה סוג אדמה מדובר.)

האם באמת נראה לך שמלונים בהדלייה מסוגלים להחזיק את הפרי? כלומר הגבעול תלוי והפרי הכבד צריך להיות באוויר. הוא לא ייתלש מהגבעול בגלל המשקל? עשיתי לו הדלייה יפה הבוקר אבל אני זוכרת שבילדותי היינו מטיילים ברגל בשדות הקיבוץ השכן (ליד אילת) והמלונים היו על הקרקע ולא בהדלייה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי ש_מים* » 21 יוני 2007, 23:43

יש יותר פרי ממה שאפשר לאכול
מה עם השכנים? תסדרו טנא לשכנים/סבים/דודים....
ואפשר גם שהבנות יקחו סל למכולת וימכרו לסבתות שבאות לקנות לחם ועיתון בבוקר.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 21 יוני 2007, 23:34

אפשר להיות חברים שלכם :-)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 21 יוני 2007, 23:17

עדכון לילה

לאחר יומיים של דיאטת מים משקה שעתיים ברציפות.
קצב היבול של המלפפונים גדול עלי..יש יותר פרי ממה שאפשר לאכול אם אתה לא צמחוני \אוכל שלוש ארוחות ביום\ עושה דיאטת מלפפונים.
בשנה הבאה אשתול כ 5-7 שתילים של מלפפונים בלבד.
מקווה שגם העגבניות יפתיעו לטובה.
עם עגבניות תמיד יש לי מה לעשות..
========================

מתכון לחריימה

בעיני כל תבשיל דגים פיקנטי עם רוטב אדום נקרא חריימה,כנראה כי אני לא טריפולאי.
הגירסה המקורית חריפה בהרבה וללא עגבניות.
זאת גירסה הבמאי לארבעה אנשים.
הגירסה מתאימה לטוניות, מליטות, גומבר, ולמעשה לכל דג, אבל משתמשים בגירסה הזאת לזנים
"יבשים" בבישול - אבל כל דג ייבלע כלא נודע כי בא אל קירבי המשפחה.
המאכל עתיר רוטב וניחוחות.
  • חומרים-
קילו דג נקי -ללא ראש זנב וכל מה שפיחסה.
4-6 שיני שום
3-4 עגבניות
קופסת רסק עגבניות (לא עגבניות מרוסקות- רק רסק)
פפריקה חריפה
בהרט
מלח
פלפל
כמון
שמן זית
  • אביזרי עזר-
סיר רחב יחסית
שתי חלות טריות (אחת לא תספיק, מניסיון...)
יין אדום יבש
בירה קרה מאוד
מפה לבנה
נרות
קערות עם שוליים נמוכות (ולא צלחות עם שוליים מוגבהות...)
  • הכנה -
חותכים את הדג לרוחב לקבלת פרוסות עבות של 4-5 ס"מ
חותכים עגבניות לקוביות גדולות
חותכים שום לפרוסות דקות
מוזגים 5-6 כפות של שמן זית בסיר
  • בישול-
מטגנים את השום על אש נמוכה עד לנקודת הזהבה - להזהר לא להשחים (מתקבל טעם שונה בעליל)
מוסיפים את העגביות ומערבבים על אש נמוכה רבע שעה עד שהעגבניות יותר רסק מקוביות.
מסדרים את הדג בצפיפות בשכבה אחת ואם דרוש אז עוד אחת
מוסיפים מים עד לגובה אצבע של נגר מעבר לדג
  • עושים מזרח תיכון חדש-
כף פפריקה חריפה (הפפריקה המרוקאית לא חריפה כל כך)
כפית בהרט
פלפל שחור גרוס בעדינות
כפית כמון
  • כיוונון-
מרתיחים על אש גבוהה ומוסיפים את הרסק מהקופסא ומבשלים 20 דקות עם מכסה.
לאחר 20 דקות בודקים את סמיכות וטעם הרוטב (רצוי כמובן באצבע)
אם צריך מוסיפים נוזלים ומביאים לרתיחה נוספת
אם בינגו מוסיפים מלח וסוגרים את המכסה ל 10 דקות.
(כי תבשיל דגים משתבח עם הזמן)

=====================
מכאן אני משאיר לדימיון שלכם את שאר העבודה והטעם.
בתיאבון

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 21 יוני 2007, 10:31

יש לנו גם חמניות, מישהו יודע באיזה גובה של הצמח יש פרח? כרגע הגבעולים מגיעים לי עד מעל לברך.
אצלי הם הגיעו לכמעט 2 מטר ויש להם פרח

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 21 יוני 2007, 09:02

בבקשה, תפרט שוב את עניין המים, מהי הכמות? כמה פעמים?
באיזה איזור אתם מתגוררים?

אצלנו העגבניות, ירוקות, ונראה לי כאילו הגדילה נעצרה! אני לא יודעת למה. אולי בגלל שהפחתנו את ההשקייה בשלוש השבועות האחרונים?
לעומת זאת הכרוב נראה לי לא רע בכלל, אבל יש כמה עלים אכולים (בעלים הגדולים שמסביב לכרוב). זה מטריד אותי מאוד.
יש לנו גם חמניות, מישהו יודע באיזה גובה של הצמח יש פרח? כרגע הגבעולים מגיעים לי עד מעל לברך.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 21 יוני 2007, 01:31

עדכון לילה

לאחר עוד יום ללא השקיה חזרתי עכשיו הביתה והלכתי לראות את ערוגת הסלט לאחר שכל היום התגעגעתי :)
הפתעה גדולה- נדמה שכל הצמחים אכלו במשך היום שמרים.
פשוט זינקו תוך יום אחד בגודל בהיקף העלים, ובפרי: כמה המלפפונים שלא נקטפו היום מגיעים לגדלים שמספיק אחד לסלט למשפחה.
לאחר בחינה מדוקדקת של הטעם - זה עדיין טעים.

ערוגת הקינוח גדלה גם היא, אבל יש הרבה צמחים שהגיעו להנות מהמים והאדמה שהתעשרה ונראה לי שצריך לתלוש אותם.
אין עשביה, רק צמחים משתרעים וקוץ עקשן.
מחר בבוקר נשקה ועוד בערב, שיאגרו מים לקראת החמסין.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 20 יוני 2007, 14:15

15 שתילים וכל כך הרבה מלפפונים בכל יום? אולי משהו אצלי לא בסדר? האם אתה מדשן?

השתמשתי בשלב התשתית בקומפוסט ולאחר מכן הוספתי כחופן הומוס לכל שתיל.


וואו! (המליטות!!). איפה אתם דגים? הבת שלי מאוד רוצה לדוג והבטחתי לה שננסה מתישהו...

מליטות ודגם טורפים גדולים בהרבה יש בכל החופים (כמעט) המיקום פחות חשוב מהשיטה.
בדייג פתיונות לרוב נתפסים דגים שכיחים מסוגים אחרים (סרגוסים, מרמירים, טלוויזיות, בורים וכו'...)
בשיטת הדייג הנ"ל נתפסים (אם נתפסים..) טורפים ומדי פעם טורפים בגודל נאה עד מעורר פלצות :)
קישור מ YouTube סרטון קצר שיסביר טוב יותר איך זה נראה :

http://www.youtube.com/watch?v=[po]EInSg UBVtU[/po]

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי במבי_ק* » 20 יוני 2007, 11:00

וואו! (המליטות!!). איפה אתם דגים? הבת שלי מאוד רוצה לדוג והבטחתי לה שננסה מתישהו...

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 20 יוני 2007, 09:21

15 שתילים וכל כך הרבה מלפפונים בכל יום?
אצלי יש 7 שיחי מלפפון
האמת שלא דישנו ולא יצרנו ערוגות ובכלל זרענו ולא שתלנו שתילים.
ויש לנו מלא מלפפונים בלי סוף, אנחנו גם לא מעשבים את העשבי בר.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי רוני_בלוני* » 20 יוני 2007, 09:17

יש לי הרבה נמלים דווקא בערוגת האבטיחים ומלונים
כן, גם אצלנו, בערוגת המלונים, אבל הצמח גדל בקצב מטורף, פורח כולו בצהוב.

15 שתילים וכל כך הרבה מלפפונים בכל יום? אולי משהו אצלי לא בסדר? האם אתה מדשן?
נראה לי בשנה הבאה אני אשתול הרבה יותר שתילים. כרגע ישלי גם שתילים קטנים מהזריעה, ורק 2 שתילים גדולים שנתנו כבר פרי.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 20 יוני 2007, 01:35

תגיד, אתה עושה הפרייה למלפפונים שלך או שהנמלים עושות את כל העבודה?

סה"כ מנגן להם בחליל מכסף טהור בהליכה נגד כיוון השעון. לא ידעתי שזה עוזר. | פרצוף עם כובע טמבל |

יש לי הרבה נמלים דווקא בערוגת האבטיחים ומלונים - הם עושים עבודת הפריה ? אין להם טכנולוגיה ומוטיבציה לקליטת אבקנים. מקווה שכן. לא נראה לי...
בערוגת הסלט יש הרבה פחות - אבל יש....

מה שאני כן רואה בבירור זה שהאדמה מאז שהופיעו הרבה יותר אוורירית ומתוחחת.
מתוחחת לאללה.

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אמא_אדמה* » 19 יוני 2007, 22:22

תגיד, אתה עושה הפרייה למלפפונים שלך או שהנמלים עושות את כל העבודה?
_קשה לחזור לאכול ירק שחי במקרר לאור ההבדל מול הטעם של ירק טרי.
טעים לי_ כל כך נכון... ואצלי - לא מצליחה לעבור עם המלפפונים את מפתן הדלת.. הכל נאכל בגינה.. :-)

בלוג גינת ירק אורגנית

על ידי אזר_ניק* » 19 יוני 2007, 21:04

עדכון ערב

לאחר שעשיתי אתמול דיאטת מים עדיין צצו להם עוד 8-10 מלפפונים.
השקיה של חצי שעה להיום ומחר שוב כלום.
לקראת השרב הגדול בסוף \ תחילת שבוע הבא אשקה בכמות גדולה.

קשה לחזור לאכול ירק שחי במקרר לאור ההבדל מול הטעם של ירק טרי.
טעים לי.

חזרה למעלה