להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

שליחת תגובה

טוב לבלוע צפרדע מפעם לפעם מאשר להיות חסידה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 ספטמבר 2017, 13:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מרגישה סינסיתזה בעיקר בצורות פיזיות שאני רואה מול העינים בזמן שאני שומעת מוזיקה, אבל לא כל מוזיקה, יש יותר ויש פחות.
אני רואה צורות מוזרות שזזות ומתפשטות במרחב, או צורות גיאומטריות שונות, אני מרגישה גם תחושה מאוד מופשטת של חלל אדיר בגודלו, שהוא המוזיקה, אבל במנגינות מסוימות.
וגם מילים מסוימות שאני קוראת- מרגישות לי כמו כל מיני צורות. ויש להם תחושה נעימה או דוחה, קשה להסביר את זה. כי לפעמים זה תחושה יותר מופשטת, אבל נראה לי זה קשור לסינסתזה,
וגם יש לי תחושות שנובעות מרגשות, תחושות של צורות או דברים פיזיים שאני רואה, לדוגמא פעם הרגשתי במצוקה נפשית, והתקשיתי לנשום- והתחושה היתה מולבשת בדפים לבנים גדולים שמתחלפים. ובחלמון מתפורר מגעיל מפוזר,
מה אתם אומרים על זה?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי פה_לשנייה* » 29 מאי 2015, 10:16

הגעתי לדף הזה בטעות בחיפוש אחר המושג "סטרופ" - ומזל שמצאתי.
לא יודע אם זה אותו הדבר אבל אצלי בתור ילד אני זוכר בוודאות שזמן היה מקושר לצבעים כי בטח לא היתה לי תפיסה אחרת של זמן. למשל אני זוכר שחמש דקות היה אפור, ושעה חום וכו'.
מספרים אצלי גם היו צבעים, אבל עד היום הייתי בטוח שזה בגלל הבדידים, אבל אני כבר לא יודע מה היו הצבעים.. אולי זה גם המשחק דוק. מוזיקה היא עד היום צורות מופשטות בהתאם להרכב ולגובה הצליל...
עוד דבר שיכול להיות קשור ומעניין אותי לשמוע אם עוד מישהו חווה משהו דומה זה כיוונים. (מישהי הזכירה משהו בעבר בדף הזה, אבל אני לא יודע אם זו הכוונה)
בתור ילד, היו כל מיני מקומות פיזיים, למשל החצר של הבית, רחוב כלשהו וכו' שהיו להם יותר מ "תצורה" אחת בראש שלי, כלומר יכולתי להיות באותו מקום אבל להרגיש אותו "שונה". בגיל מסויים כבר התחלתי לשלוט על זה ויכולתי לעבור בין ה "מצבים" האלו עם קצת מאמץ. בהרבה מקרים זה היה קשור לשעה של היום.
אחרי הרבה שנים, ואחרי הצבא הבנתי מה זה בדיוק. יש לי בראשון מעין "צפון" מוחלט שמחיל את עצמו על כל מה שסביבי, ואם הצפון מחליט לנחות בטעות על "מערב" או על כיוון אחר אז כל המקום "מרגיש" אחרת למרות שנראה אותו דבר. קשה לי להסביר את זה אבל מאז בכל מקום חדש שאני צריך להתצא בו אני "מצפין" את עצמי לפי השמש אם אפשר ואם לא לפי מפה ואז אני יכול להתמצא בו על ידי הכיוונים שבראש או במפות וכו. ואני יכול להזיז את הצפון ולראות את כל המקום באופן אחר.. אבל זהה.. מוזר..

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 דצמבר 2013, 09:26

אני לא יודעת אם זה קשור, אבל לי תמיד הייתה מערכת יחסים נורא מוזרה עם מספרים, מגיל קטן היה לי סיפור רקע על כל מספר, על מערכות היחסים בינהם וכו, כשאני מנסה להיזכר עכשיו אני מאמינה שהיו מעורבים בזה גם צבעים (למשל אני זוכרת ש5 הוא ורוד, ו6 הוא צהוב) וזה בגלל ש4 המספר האהוב קיבל את הצבע האהוב, ואת חמש לא חיבבתי במיוחד (אגב 5 ו-4 בראש שלי היו ממין נקבה), אבל חוץ מזה מספרים זוגיים הם חמים, מספרים אי זוגיים הם קרים יותר.
אני כן זוכרת אבל שאני מתרגמת רגשות לצבעים, כל פעם שניסיתי להסביר את כל זה הסתכלו עליי קצת עקום, ואני עדיין לא יודעת איך באמת להסביר הכל. אני באמת לא יודעת עד כמה אני קשורה לנושא :)

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי מתעגלת* » 01 אוגוסט 2012, 23:26

ווואווו ממש דף מרתק. אני בתור ילדה הייתי רואה את המילים כתובות באופן גדול ומודגש ממש חיזיון- המילה פרח נגיד היתה צפה ועולה מולי, לאותיות עצמן היתה משמעות ממש חזקה ודומיננטית. לא יודעת אם זה קשור

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי רואה_מספרים_ואותיות_בצבע_סינסתטית* » 01 אוגוסט 2012, 22:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני רואה את המספרים ככה:
0-שקוף
1-אדום
2-כחול
3-צהוב
4-ירוק
5-ורוד אדום כהה
6-טורקיז בהיר
7-כתום
8-סגול כהה
9-ירוק
ואת עשר למשל, אני רואה את ה-0 שקוף ואת האחד לבן. אבל את מאה אני למשל רואה לבן....לפעמים בעשרות ומאות שלמות אחד מהמספרים תופס את הצבע, ולפעמים אבל רק בעשרות שלמות זה צבעוני.
אני סינסתטית?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 30 מרץ 2009, 16:15

השלב שבו הבנתי שיש לזה שם ושזה לא קיים אצל כולם היה כשקראתי כתבה על התופעה במוסף של הארץ. עד אז לא התייחסתי לזה במיוחד, אבל אני חושבת שגם אחרי הקריאה התייחסתי יותר לעניין המספרים והצבעים.
ולגבי הבת שלי - יום אחד הלכנו יחד ברחוב - היא היתה בערך בת 5 או 6 והיא אמרה לי - את יודעת, כשאני דורכת על מרצפת אדומה ועל אפורה אני מרגישה משהו אחר. אז נפל לי האסימון שגם זו סינסתזיה ושגם לי יש את זה בהקשר של הצבעים והתחושות השונות בגוף.
מאז כבר ראיתי כל מיני תכניות על התופעה בערוץ 8 - יש אנשים שאצלם זה ממש ברמה של לראות מספרים מול העיניים, מסודרים בשורות וטורים.
הצבעים שהבת שלי רואה:
0 - שקוף
1- לבן
2 - צהוב
3 - כחול
4 - ירוק
5 - כתום
6 - ורוד
7 - תכלת
8 - סגול
9 - אפור
10 - שחור
אצלה יש גם קישור בין צורות (עיגול, מרובע, משולש) לצבעים.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי דנה* » 30 מרץ 2009, 09:40

היי סינסטתית
כתבתי לך תגובה שלמה ואז רציתי להוסיף איזשהו פרח בסוף ואז הכל נמחק לי..
שחזור: סינסטתית! איזה כיף שענית לי!!
אני חושבת שזה אדיר ש12345 זהים אצלנו, וזה מעניין.. כמו בסיס כלשהו!
אני גם מרגישה צבעים בגוף כשאני חושבת עליהם או רואה אותם, והכי כיף לי צהוב. הצבעים כאילו נכנסים לתוכי ומשפיעים עלי. מתי התחלת לשים לב לסינסתזיה שלך ואיך?
ואיזה צבעים הבת שלך רואה?
מה את מרגישה מאדום, מכחול, מאחרים?
ניסית ליישם פעם את הסינסתזיה באיזשהי דרך?
צלילים בגוף לא בדרך שתיארת, אלא שכשאני שומעת מוסיקה אני רואה אותה ומרגישה דברים פיזיים.צלילים גבוהים וארוכים מסוג מסוים אני רואה בקווים שחורים וארוכים שנעים למעלה ואני איתם וזה מאוד חזק.
אני רוצה לפתח שפה של הסינסתזיה ( רק אתמול למדתי את המילה הזאת) בציור, במוזיקה. העברת אינפורמציה באמצעות צבעים, צורות וצלילים והלאה. האם ניסית פעם לתאם את הצלילים בגוף עם תנועה?
דנה

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 29 מרץ 2009, 11:58

5 כחול אבל אצלי 10 שחור. אני לא חושבת עליו כמורכב משתי ספרות שונות. בגלל זה במספרים אחרים שמורכבים מ-2+ ספרות יש אצלי בלגן ולא צבעים מוגדרים.
7 זה תכלת אצלי, 8 סגלגל, 9 חום ו- 6 גם באיזור הכחול. הבת שלי מתווכחת איתי, כי אצלה אלו צבעים אחרים לגמרי (-:
לאותיות אין לי צבעים. אני בדרגת סינסתזיה נמוכה יותר (-;

גם את מרגישה צבעים בצורה שונה כשאת נוגעת בהם? וצלילים בגוף?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי דנה* » 29 מרץ 2009, 10:47

סינסתטית היי
קראתי את השורות הראשונות בדף ונגנבתי
גם אצלי מספרים באים בצבעים
אבל מה שהדהים אותי זה שגם אצלי 1 לבן 2 צהוב 3 ירוק בהיר, 4 אדום
אצלי 5 כחול, 6 סגול עד ורוד, 7 ירוק עד ירוק כהה, 8 כתום, 9 שחור, אפס שקוף. אצלך?
עכשיו אם אני חושבת על 10 למשל אני רואה הרכבה מלבן ושקוף, אם על 82 אז כתום וצהוב, אם על 9007 אז שחור+2 רבדים שקופים ורובד ירוק. זה נשמע לך מוכר?
חוץ מזה גם אותיות אני רואה בצבעים- ואת?
הלוואי שתעני לי, כתבת ב2006 ועכשיו 2009..
ואם מישהו אחר רואה את זה ויש לו רעיון איך אוכל ליצור איתה קשר, אנא ספרו לי!

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 12 דצמבר 2006, 17:38

לא. אני לא רואה את הספרות "צבועות", אבל כשאני חושבת על הספרה 3 ברור לי שהיא ירוקה (-:

תבשיל - אכן, נשמע כמו סינסתזיה. לפחות אצלה אפשר להיות בטוחים שזה לא זיכרון מהבדידים או מהעניבות בצופים (-;

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי מ_י* » 12 דצמבר 2006, 17:25

ממה שידוע לי באמת רואים את הספרה בצבע המיוחד לה גם אם מודפסת בשחור.

. יש גם תופעה מרתקת, שאם כותבים ספרה גדולה (נניח 5) כך שהיא מורכבת מהרבה ספרות קטנות (נניח מהמון 3 שיוצרים ביחד את הצורה 5) אז הסינסטטיים רואים מספר מחליף צבעים לפי האופן שבו הם מתמקדים: אם מתמקדים על הצורה הכוללת רואים את הצבע התואם ל5 ואם מעבירים את המיקוד לספרות 3 שמרכיבים אותו רואים את הצבע של ה3, וכך זה מתחלף.

עוד דבר שמרתק לראות אצל סינסטטיים קשור לאפקט הסטרופ:
האפקט הזה גורם לכך שאם אנשים (לאו דווקא סינסטטיים) רואים את המילה "ירוק" כתובה באותיות אדומות לוקח לנו קצת יותר זמן לקרוא אותה, כי במוח "מתנגשים" התוכן (ירוק) והצבע של האותיות (אדום).
אחת הדרכים "להוכיח" שסינסטיים באמת רואים מספרים בצבעים היא לבדוק את אפקט הסטרופ אצלהם ביחס למספרים ולהראות שלוקח להם יותר זמן לקרוא א המספר כשהוא בצבע "הלא נכון", מה שאדם שאינו סינסטטי לא יהיה רגיש לו בכלל (כי אנחנו לא מקשרים מספרים עם צבעים).

ממש עולם קסום ומרתק, משהו ששובר את המוסכמות שלנו לגבי חושים ומציאות והאופן בו אנחנו קולטים.


תבשיל, מעניין אם באמת היא סינסטטית. יכול להיות מעניין להציג לה ספרות מודפסות בשחור ולשאול איזה צבע זה.
קשה לי לחשוב למה צריך בעצם "לאבחן" את זה, אבל בטוח שזה יכול להקל עליך להבין אותה טוב יותר במקרים מסויימים.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי נורית_מ* » 12 דצמבר 2006, 10:48

סינסתטית,,

סתם מתוך סקרנות, כשאת קוראת ספר שכתוב באותיות שחורות על נייר לבן ומופיע שם סיפרה את רואה את הסיפרה בצבע אחר משחור? אם תקבלי דף שבו שורה שלמה של הסיפרה 3 וכל סיפרה צבועה בצבע אחר את כולם תראי בצבע אחד, הצבע שהולך אצלך עם הספרה 3? או שאת מתכוונת שמספרים מסויימים מזכירים לך או קשורים לצבעים מסויימים?

ממש מרתק. שווה לדעתי להזמין לדף שלך את משה אלבאום.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי תבשיל_קדרה* » 12 דצמבר 2006, 08:51

סינסתזיה-זוטא:
"אני-אוהבת-שש,עשר,ומאה,כי-שש-זה-כחול,עשר-זה-צהוב,ומאה-זה-לבן."
(בת-ה-3-ורבע-שלי).

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 12 דצמבר 2006, 07:26

כן. סינסתזיה.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 דצמבר 2006, 21:06

תופעה מדליקה, יש לה שם ?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי מ_י* » 09 דצמבר 2006, 20:52

איזה דף מקסים.
אני מכירה את התופעה דרך בעלי, שחוקר אותה במסגרת עבודתו (הוא נוירופסיכולוג שעוסק במדעי המוח), ומקנאה באנשים שחווים עושר כזה של קישורים תחושתיים. לא מזמן בעלי חקר מישהי שהרגישה את הטעמים בצבעים שונים. תופעה מדהימה נוספת היא אנשים שיש להם כיוונים שונים לתקופות זמן שונות.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 08 דצמבר 2006, 23:55

4 ירוק

מה פתאום! 4 זה אדום! P-:

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי צבעונית* » 08 דצמבר 2006, 16:39

הגיוני שכולם בעצם רואים צבעים שונים בין שתי העיניים, הרי אין סימטריה מושלמת,
פשוט לא כולם רואים את זה (רואים מה הם רואים ולא איך הם רואים..)

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי יעלי_לה » 08 דצמבר 2006, 16:28

אני מאז ומתמיד רואה בעין ימין גוונים קצת יותר חמים ובעין שמאל גוונים קצת יותר קרים.
בקשר לצבעים בעיניים - גם אני רואה אותם בצורה שונה, אבל כנראה שזה קשור לקוצר ראייה (לפחות זה מה שהאופטומטריסט שלי אמר)
אצלי הפוך! ותמיד הנחתי שאצל כולם ככה, שזה חלק מהמנגנון של משהו איפשהו.
אני חושבת שזה ככה אצל כולם, כי קרני האור מגיעות לנו לכל עין בזווית קצת שונה. בכל אופן זה ככה אצלי (אבל לי יש מספר שונה בכל עין, כלומר היה אילו הייתי מרכיבה משקפיים כמו שאני אמורה)

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי אמא_של_יונת* » 08 דצמבר 2006, 15:17

לי יש את זה לגבי מספרים, ועד לאחרונה לא היה לי מושג מנין זה בא לי:
1 לא ממש מוגדר
2 צהוב
3 ורוד-סגול
4 ירוק
5 בז'
6 כחול
7 ורוד
8 אדום
9 סגול (בערך)

מאז שחזרתי לשחק דוק עם הנכדים, גיליתי שהקשר של צהוב, ירוק, כחול ואדום למספרים מתאים בדיוק לדוק. אז אולי זה בא לי משם?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי יעלי_לה » 08 דצמבר 2006, 15:07

צבעי הדלתות בכל כיתה

אה, אבל זה לא קשור לסינסתזה. לי יש את זה עם מספרים בגלל הבדידים בכיתה א' (1=לבן, 2=אדום, 3=ירקרק וכו'). אבל זה קישור שחלק אחר במוח עושה, וסינסתזה זה מלידה.

בתכנית שראיתי בערוץ 8 דיברו על כל מיני סוגים של סינסתזה. יש אנשים שזה מרחבי אצלם: המספרים מסתדרים לידם כמו בניינים בשורות (לרוב צבעוניות) לרוחב ולגובה. זה עוזר להם לעשות פעולות חשבוניות. מקסים, לא?

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי יערת_דבש* » 08 דצמבר 2006, 13:54

א- צהוב
ב- כחול
ג- כתום
ד-ירקרק
ה-לבן
ו- אפור
ז- כתום
ח-כחול
ט- ירוק
י-?

ובכן: הבדיקה שלי מעלה, שהצמדת צבעים אצלי לאותיו, קשורה בעיקר בשני גורמים:
  1. צבעי הדלתות בכל כיתה, כלומר- בכיתה ג' צבע הדלת של הכיתה היה כתום
  2. צבעי העניבות בצופים.
דווקא למספרים יש לי את זה פחות.

איזה יופי של דף: העניין עם הצבעים במרצפות הכי שבה אותי.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי יעלי_לה » 08 דצמבר 2006, 13:52

חוץ ממנה, אף פעם לא נתקלתי במישהו שיש לו את התכונה. אולי זה בגלל שזה מאד נדיר, או שאנשים בטוחים שככה זה.
ראיתי על זה תכנית בערוץ שמונה לא מזמן. זה בכלל לא נדיר - אם אני זוכרת נכון מה שאמרו, חמישית מהאוכלוסייה ניחנה בסינסתזה ברמה כלשהי.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי רינ_צ'י* » 08 דצמבר 2006, 12:56

אני מאז ומתמיד רואה בעין ימין גוונים קצת יותר חמים ובעין שמאל גוונים קצת יותר קרים
אצלי הפוך! ותמיד הנחתי שאצל כולם ככה, שזה חלק מהמנגנון של משהו איפשהו. הפתעת אותי :-)

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 08 דצמבר 2006, 12:55

בקשר לצבעים בעיניים - גם אני רואה אותם בצורה שונה, אבל כנראה שזה קשור לקוצר ראייה (לפחות זה מה שהאופטומטריסט שלי אמר)
ולעניין המספרים - גם אני פעם חשבתי שזה קשור לזיכרון (של צבע מסויים למספר מסויים) , אבל כשגיליתי סימנים נוספים לתופעה הבנתי שזה לא רק זיכרון.

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי צבעונית* » 08 דצמבר 2006, 12:22

אני מאז ומתמיד רואה בעין ימין גוונים קצת יותר חמים ובעין שמאל גוונים קצת יותר קרים. (בשתי העיניים זה מתקבל מאוזן)
אחד המשחקים שלי כשהייתי קטנה וגם היום זה לעצום כל פעם עין אחת ו"לבדוק" אם התופעה עוד קיימת.
(נראה לי אולי זה נובע מצילינדר שיש לי שונה בכל עין.. )
זה רק גורם לי להבין כמה אדום אצל מישהו אחד זה לא אותו אדום אצל מישהו אחר. (כמו כל דבר בחיים אחר בעצם)
אני מאושרת מזה שיש לי את הזכות לחוות 2 אדומים שונים בכל רגע נתון..
בקשר למיספרים - גם אצלי כל מספר זה צבע מסויים (גם אותיות), ותמיד זה יופיע באותו פונט וגודל אצלי בראש-
יש מצב שזה טבוע אצלי עוד מרחוב סומסום או משהו כזה. :-)

להרגיש צבעים ברגליים וצלילים באצבעות

על ידי סינסתטית* » 08 דצמבר 2006, 12:00

כשאני דורכת על מרצפות בצבעים שונים, אני מרגישה תחושה שונה בכפות הרגליים. מרצפת אדומה מרגישה אחרת לגמרי מאפורה. או שחורה. או לבנה.
כשאני מתופפת עם האצבעות, לכל אצבע יש צליל אחר.
כשאני מכווצת שריר ברגל, נניח, התחושה בצד ימין שונה מהתחושה שבד שמאל (אם אני מתרגמת את זה לצלילים, אפשר להגיד שבצד אחד הצליל גבוה יותר מבצד השני - וזה בעקביות ככה תמיד. תמיד בצד ימין הצליל נמוך יותר).
מאז שאני זוכרת את עצמי, לספרות יש צבעים. 1 זה תמיד לבן, 4 זה אדום, 2 צהוב...
פעם חשבתי שאצל כולם זה ככה ולא ייחסתי לזה חשיבות, וגם לא דיברתי על זה עם אף אחד. לפני כמה שנים התפרסמה ב"הארץ" כתבה על סינסתזיה ואז הבנתי שלא כולם כמוני 0-: (כלומר - גם בזה לא כולם כמוני P-:)
אחת הבנות שלי ירשה את זה ממני וגם היא מרגישה צבעים ברגליים, במספרים וגם בצורות.
חוץ ממנה, אף פעם לא נתקלתי במישהו שיש לו את התכונה. אולי זה בגלל שזה מאד נדיר, או שאנשים בטוחים שככה זה.
אז אם במקרה יש פה מישהו כזה, אשמח להחליף חוויות ביזאריות (-;

חזרה למעלה