נקיון ידידותי לסביבה

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נקיון ידידותי לסביבה

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אמא_של_נגה* » 01 דצמבר 2018, 10:37

הי
בשימוש בחומץ לכביסה וניקיון משנה אם זה חומץ רגיל סינטטי מאתנול וכו' או צריך תפוחים אורגני?!
תודה!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אליק* » 08 מרץ 2018, 16:44

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אחרי הרבה ניסוי וטעיה, הצלחתי לייצר סבון מוצלח למדי מאפר ושמן זית (הסבון המקורי, לפני שמציאו את הסודה קאוסטית). תיעדתי בסרטון קצר. חשבתי שאולי זה יוכל לתרום לחלק מהכותבים כאן. הנה הקישור:
https://youtu.be/c2Ka0jrOa6A
בהצלחה!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 אוגוסט 2016, 21:51

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי
האם יש למישהי/ו דרך טבעית להכנת נוזל כלים?
תודה

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 אפריל 2016, 10:28

שימו לב שלנוזל הכלים של אקובר יש רכיבים המכילים גלוטן. לכל הרגישים - ניתן להמיר במקרה זה לנוזל כלים של אקופרנד. מכל החומרים האחרים של אקובר אנחנו מאוד מרוצים.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי דידי* » 15 דצמבר 2015, 21:05

אבל אפשר להימנע מחומרי ניקיון רעילים וכימיקלים גם בלעדיו
הצלחתי להגיע למצב בו כמעט לגמרי אין לי בבית חומרי ניקוי שאינם אקולוגיים, בכל תחום עברתי לחומרים אקולוגיים, טבעיים וכאלה, חוץ מכאשר אני נתקלת בסימני עובש (למשל, בכיור או אמבטיה), כשאני נתקלת בעובש עוד לא מצאתי תחליף לאקונומיקה. אשמח מאוד לשמוע המלצות מה אפשר להשתמש במקום כי אקונומיקה זה מאוד רעיל

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אישה_במסע* » 14 דצמבר 2015, 16:08

אתם התייחסתם לנוזל כביסה ורצפות שלהם לדעתי.
לי יש אבקת כביסה ונוזל כביסה, והנוזל מנקה פחות מהאבקה. בתור מי שאין על הבגדים שלה כתמים זה לרוב מספיק, אבל האבקה בברור חזקה יותר.

(לא יצא לי להשתמש במכשיר ניקוי בקיטור. אבל אפשר להימנע מחומרי ניקיון רעילים וכימיקלים גם בלעדיו)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי זרח_הפרח* » 14 דצמבר 2015, 16:06

לנו היתה מכונת קיטור, הייתי שוטפת בה את הרצפה. היה מאוד מוצלח. אבל היא היתה מכונה רצינית ולא הקטנות שבדרך כלל מנסים למכור לבתים. עלתה כ 2000 שקל אז אאלט, של חברה ידועה (Karsher). הקטנות למיטב ידיעתי באמת לא שוות.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי דידי* » 14 דצמבר 2015, 12:26

למישהו יצא להשתמש במכשיר ניקוי בקיטור לניקיון הבית? בפרסומות טוענים שהיתרונות שלו שאין צורך בשימוש בחומרי ניקוי רעילים וכימיקלים, ושהוא מנקה כמעט הכל כולל חדרי אמבטיה ושירותים. נראה כאילו מדובר בפתרון אידיאלי מבחינה בריאותית אקולוגית, מה דעתכם?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי צהובה* » 27 ספטמבר 2015, 00:25

יצא לי להשתמש כמה פעמים בנוזל הניקוי של אקופרנד והוא עשה את העבודה יופי (ואני מאלה שמחמירים בנקיון, אמבטיה של דירת 30 מטר אני מנקה כשעה...).
ואת הנוזל כלים שלהם אני גם מאוד אוהבת כך שמוזר לי שכתבתם שהחומרים שלהם לא מנקים.
מצד שני, אתם התייחסתם לנוזל כביסה ורצפות שלהם לדעתי

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יולי_קו » 28 מאי 2015, 12:24

גם לנו קרה מקרה דומה עם שולחן מעץ מקאמרון.
הפתרון שלנו היה למרוח את כל השולחן בשמן.
השתמשנו בשמן זית איכותי כמה פעמים (כל כמה ימים או שבועות) עד שהכתם נעלם.
כיום השולחן ללא כתמים, ויפה כתמיד.
אין לי מושג אם הגוון של העץ היום זהה למה שהיה בעבר.
בכל מקרה אם יש הבדל הוא לא בולט לי.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מאי 2015, 03:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי שולחן עץ מגולף אהוב וייחודי מאד מאפריקה.
השכנה השתמשה בסלון שלנו לעיסוי ולצערי הרב הניחה בקבוק שמן ישירות על השולחן ! (!!!). עכשיו יש שם כתם כהה ומאד מאד מבאס של שמן.
זה קרה לפני חודש, ורק עכשיו יצאתי מהבאסה והחלטתי לפעול. מקווה שלא מאוחר מדי.
איך אני יכול להוריד את השמן משולחן העץ האהוב שלי?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלונית_שלי_כמה_שמים_נוזל_כביסה_ל_3_קג_כביסה* » 10 אפריל 2015, 13:57

כמה נוזל כביסה שמים ל 3 ק"ג
ובאיזה מרכך כביסה אפשר להשתמש
כדי שהבגד יצא רך

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלי_לה » 05 מרץ 2015, 14:12

_במוצרים של אקופרינד
לצערי, אני לא הייתי מרוצה. ודווקא רציתי להעדיף את הזול ותוצרת הארץ
אבל אולי הם השתפרו מאז.
כנ"ל. פעם אחרונה שעשיתי בהם שימוש היה לפני כמה שנים._
גם.

משתמשת באקובר ומרוצה. אבל הסטנדרט שלי נמוך יחסית.
אגב יש לאקובר גם אבקת הלבנה, אני משתמשת בה לפעמים כדי להציל בגדים לבנים והיא טובה (ועדיין, הייבוש בשמש משלים לפעמים את הפעולה שלה).

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ציל_צול* » 05 מרץ 2015, 13:07

_במוצרים של אקופרינד
לצערי, אני לא הייתי מרוצה. ודווקא רציתי להעדיף את הזול ותוצרת הארץ
אבל אולי הם השתפרו מאז._
כנ"ל. פעם אחרונה שעשיתי בהם שימוש היה לפני כמה שנים. אבל לא ראיתי אחר כך שיצאו עם פרסום של "נוסחה חדשה" או משהו מהסוג.
הם פשוט... לא ניקו.
אני מנקה כמעט הכל עם מים בלבד. אז כשאני כבר כן עושה שימוש בחומר ניקוי יש לי ציפייה של ממש שהוא אשכרה יעשה את העבודה.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי בשמת_א* » 05 מרץ 2015, 12:10

במוצרים של אקופרינד (ECOFRIEND
לצערי, אני לא הייתי מרוצה. ודווקא רציתי להעדיף את הזול ותוצרת הארץ )-:
אבל אולי הם השתפרו מאז.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי דידי* » 05 מרץ 2015, 11:38

אין לי סיבה ממש מוצקה לשימוש בסירוגין, אולי זה סתם קטע ילדותי שלי על סמך איזה הסבר ששמעתי פעם, מתוך מחשבה שהכביסה לא תתרגל למשהו אחד כל הזמן...וזה גם כי המחירים שלהם נעים, מידי פעם יש מבצע על אחד מהם אז אני קונה אותו

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אישה_במסע* » 04 מרץ 2015, 23:15

יש סיבה מיוחדת בגללה את משתמשת לסירוגין? אני במקומך כנראה הייתי קונה בקביעות את הזול יותר.
ולא ידעתי שאקופרינד תוצרת ארץ, זה נימוק לטובתו - שהוא תוצרת הארץ.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי דידי* » 04 מרץ 2015, 22:30

וגם, חוץ מאקובר נתקלתי במוצרים של אקופרינד (ECOFRIEND) מישהי מכירה? השתמשה?
אני משתמשת בנוזל לכביסה של אקובר וגם של אקופרנד, כבר שנים, לסירוגין - כל פעם שנגמר לי בקבוק אני קונה בקבוק של החברה השניה. משתי החברות אני מרוצה ואני קונה גם נוזל לכלים שלהם וגם לרצפה, לאסלות, וגם לכביסה ביד.

ג'ל הכביסה עולה חצי מזה של אקובר וזה חשוד בעיני
אולי כי אקופרנד תוצרת הארץ ואקובר תוצרת חוץ? סתם השערה שלי

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אישה_במסע* » 04 מרץ 2015, 22:23

קניתי לי סוף סוף אבקת כביסה של אקובר. רשום עליה שהיא לכביסה לבנה וצבעים עמידים, אבל שהיא אוניברסלית. על השנייה רשום שהיא לכביסה בצבע, אבל אוניברסלית. ועל שתיהן שהן מורידות כתמים גם ב-30 מעלות.

יש מישהי שמשתמשת באבקה שקניתי ויכולה להעיד עליה? באמת אפשר לכבס כביסה לבנה ב30 וזה יעבוד? באמת אפשר להשתמש באבקה לכביסה צבעונית?

וגם, חוץ מאקובר נתקלתי במוצרים של אקופרינד (ECOFRIEND) מישהי מכירה? השתמשה? ג'ל הכביסה עולה חצי מזה של אקובר וזה חשוד בעיני, מה גם שעל אקובר אני יודעת שאפשר להשתמש אחר כך כחלק ממערכת מים אפורים <שאין לי :-( ) ועל אקופרינד לא.
<חוץ מזה לאקובר יש אתר נחמד בעברית <גם אם יש לי כמה מילות ביקורת למי שתכנן את האתר> והאתר של אקופרינד לא ממש עוזר לי. הנה העמוד של ג'ל הכביסה: http://www.ecofriend.co.il/site/flash/f ... ?[po]flash id[/po]=643778


וכמובן, אם מישהי חושבת שכדאי להעביר לדף מתאים יותר - אני לא מתנגדת.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלי_לה » 05 ינואר 2015, 18:24

לעבור עם מטלית טבולה בחומץ.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ינואר 2015, 01:17

קירות הבית מתמלאים נקודות צפופות של עובש שחור, במיוחד באיזור החלונות ובחדר האמבטיה.

הצעות למישהו?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 ספטמבר 2014, 11:45

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי, אולי זה כבר עלה כאן אבל אם כן אז פיספסתי

מה עוזר לחסל עובש במקלחת? חומץ לא מספיק...

תודה

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי בשמת_א* » 10 אפריל 2014, 13:14

משתפת במאמר נחמד של הכללית שקיבלתי היום במייל: your]על חומרי ניקוי health[/po]/family/Pages/eczema.aspx?utm source=newsletter&utm medium=email&utm content=clalit&utm campaign=apr02 2014?utm source=newsletter&utm medium=email&utm content=clalit&utm campaign=apr09 2014 שמה שמצא חן בעיני היה הסיום:
האמירה שסבון גם הוא לא טוב לעור (-:

כידוע כבר מזמן לבאופנים שממעטים להשתמש בסבון רחצה על הגוף (-:

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירח_מלא* » 28 מאי 2013, 23:46

למה להשתמש במטהרי אויר כשאפשר לשתול צמחים ריחניים?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמוני* » 28 מאי 2013, 23:44

יש חברת ניקיון שעושה פוליש וניקיון בתים תוך הקפדה על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.
http://mavrikly.com

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 פברואר 2013, 20:50

אולי תנסה לשאול את תמי גלילי

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יונתן* » 22 אוקטובר 2012, 17:27

שלום כולם,
רציתי לשאול האם מישהו מתמצא בשימוש במטהרי אויר ביתיים (משהו כמו זה https://ecoquestair.com/shop/[po]living air[/po]/freshair ecobox/).

הבת שלי סובלת משיעולים וצינונים חוזרים, וחשבנו להתקין כזה בחדר שלה כדי להקל עליה.

מאוד אשמח אם מישהו שהשתמש בדבר כזה פעם יגיב או יאפשר ליצור איתו קשר, מפני שאנחנו מעדיפים המלצה אישית מחומר שמוצאים ברשת.

תודה רבה,

יונתן

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי מנטרה* » 17 אוקטובר 2012, 20:43

אחת: אנחנו משתמשים בחומץ במקום נוזל הברקה, עובד מצויין.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעל* » 17 אוקטובר 2012, 12:52

כן.
מזגי חומץ רגיל למכל ספריי.
התיזי על גבי הזגוגית.
נגבי בעזרת נייר עיתון בתנועות סיבוביות.
הזגוגית תבריק.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אורלי* » 17 אוקטובר 2012, 12:25

מישהו אולי מכיר "מתכון" לספריי לניקוי חלונות ומראות?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 יוני 2012, 10:14

למדיח יש את הכרית האקולוגית (אותו רעיון כמו של כדור הכביסה..) - אבל על פי המלצת היצרן צריך להוסיף קצת חומר ניקוי כלשהו. (25-30% ממה ששמים בד"כ).
www.leketeva.co.il/catalog.php?id=715&parent=18 "כרית למדיח"

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אחת* » 18 יוני 2012, 20:38

מחפשת תחליפים לטבליות המדיח, מלח למדיח ולנוזל הברקה. בינתיים קראתי על אגוזי סבון בשקית כתחליף לטבליות, מלח רגיל כתחליף למלח ייעודי, ובחומץ כתחליף לנוזל הברקה. אשמח לשמוע על ניסיונכם בעניין (שלילי או חיובי).

תודה!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירח_מלא* » 27 מאי 2012, 22:24

שלום, אולי מישהו יודע כיצד להוריד שומנים שהצטברו בידיות פליז של דלתות ?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי גלי_לבנדר* » 23 מאי 2012, 07:11

מישהי מכינה לבד סבון כביסה?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יער_ה* » 22 מאי 2012, 22:44

זה הגיוני לזרוק אותם עם שאר הכביסה
נראה לי שכן
אצלנו מדי פעם שופכים עליהם מים רותחים וסבון. וגם ביום יום פורשים כדי שהסמרטוט יתייבש. לא נתקלתי בבעיית ריח.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוניה* » 22 מאי 2012, 21:40

סבתא שלי משתמשת בקיטורית לנקות את הבית ומאוד מרוצה.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 22 מאי 2012, 20:51

ואם כבר אני כאן, שאלה כללית - ראיתי במעלה הדף דיון על הסמרטוט שליד הכיור
אני משתמשת כרגע בסנו רב-מגבת - זה לא כל כך אקולוגי
מצד שני הסמרטוטים שנמצאים בתפקיד הזה נהיים מגעילים ממש מהר...
מישהי כתבה שהיא זורקת את הסמרטוטים כל יום לכביסה.
אני עושה כביסה רגילה בערך פעמיים בשבוע ועוד אף פעם לא יצא לי לכבס סמרטוטים -
זה הגיוני לזרוק אותם עם שאר הכביסה (אני מכבסת ב-60 מעלות בדרך כלל, עם אגוזי סבון)?
אם אני אנסה לצבור את הסמרטוטים כדי לעשות כביסת סמרטוטים בלבד,
אני אצטרך לחכות ממש הרבה זמן וזה אומר לקנות המון מהם וגם למצוא מקום לצבור אותם ובינתיים הם יהיו ממש מגעילים שם... לא?
יש הצעות ?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 22 מאי 2012, 20:34

מישהי משתמשת בקיטורית ? נשמע לי ממש טוב, מקריאה באינטרנט הדעות חלוקות...

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי שי_האופה* » 14 מרץ 2012, 15:03

סדינים מלאי שמן ניתן לכבס עם סודה לשתיה.
רק סודה לשתיה בלי כלום.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי נהר_ארגמן* » 13 מרץ 2012, 16:20

מישהו אולי יודע על תחליף טבעי טוב לריח נעים במייבש?
ואני זקוקה גם לטיפים אקולוגיים לכביסת סדינים לבנים מלאי שמן עיסוי,דביקים ודי מסריחים? מישהו? :)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניר* » 05 מרץ 2012, 16:45

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום. נשרף לי סיר וכאשר ניסיתי לשטוף אותו בכיור גם בכיור נשארו הכתמים השחורים שאינני מצליח להוריד
האם יש דרך לנקות את הכיור הלבן?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 פברואר 2012, 20:16

שלום האם מישהו מכיר חברת נקיון אקולוגית שמנקה בתים חדשים?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי מכשפתא* » 14 פברואר 2012, 09:04

תודה רבה. מפשילה שרוולים.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלי_לה » 14 פברואר 2012, 08:36

אף פעם לא שמתי מרכך - כי תמיד אמרו לי, אני לא יודעת אם בצדק, שזה חסר טעם אם אין מייבש
לא חושבת שזה נכון.
ממה שהבנתי, הבעיה עם מרככים רגילים שהם הרבה יותר רעים לסביבה מסתם נוזל כביסה. פחות מתפרקים, או יותר רעילים, לא יודעת (סתם משהו ששמעתי לפני מלא שנים, לא יודעת אם זה נכון). בפעמים הנדירות שאני משתמשת במרכך קנוי (להבדיל ממאולתר - חומץ), אני משתמשת בשל אקובר (כמו כל חומרי הניקוי הקנויים האחרים שאני משתמשת בהם). זה בהחלט עושה הבדל - לא עצום, אבל הבדל - גם בייבוש רגיל.

אני אפילו לא יודעת מה התא שמיועד למרכך.
תבדקי בהוראות של המכונה שלך. אני מניחה שאין לך את הניירת, אבל אפשר לגגל את היצרן והדגם ולמצוא את הוראות השימוש באינטרנט.
(בעצם עכשיו כשאני חושבת על זה, נדמה לי שברוב המכונות התא של המרכך מסומן באמצעות פרח קטן)

ומה הכוונה אני משתדלת לכבס מגבות בימי גשם - כי אז את מרשה לעצמך להשתמש במייבש?
כן :-)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי מכשפתא* » 14 פברואר 2012, 08:19

יעלילה, ממש תודה רבה על התשובה הכה-מהירה, בכלל את נהדרת ותמיד עוזרת.
אף פעם לא שמתי מרכך - כי תמיד אמרו לי, אני לא יודעת אם בצדק, שזה חסר טעם אם אין מייבש - ולכן אני אפילו לא יודעת מה התא שמיועד למרכך (באנונימיות אפשר לחשוף בורות...). יש במכונת הכביסה מגרה נפתחת כזאת, שמחולקת לשלושה תאים, ואת אבקת הכביסה שמים בתא האמצעי. את המרכך שמים באחד התאים הצדדיים? אני יודעת שלא כל מכונת כביסה בנויה אותו דבר, אז ספק אם תוכלי לענות לי בלי להכיר...
ומה הכוונה אני משתדלת לכבס מגבות בימי גשם - כי אז את מרשה לעצמך להשתמש במייבש? או כי את תולה בתוך הבית וזה גם עוזר נגד התקשחות?
אצלי פשוט אין סיכוי שאגיע לכביסת מגבות בימי גשם, בקושי אני מצליחה לרדוף אחרי הכביסה הרגילה...

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלי_לה » 13 פברואר 2012, 22:46

אני שמה בערך רבע כוס חומץ בתא שמיועד למרכך.
זה יותר שומר על מכונת הכביסה מאבנית מאשר מרכך את המגבות.
כלומר הן לא יוצאות קשות כמו שהיו יוצאות בלי כלום, אבל זה לא דומה לרכוּת של מגבות שיצאו מהמייבש.
לכן אני משתדלת לכבס מגבות בימי גשם :-)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי מכשפתא* » 13 פברואר 2012, 22:38

שלום שלום @}
אני רוצה לראשונה בחיי לנסות להשתמש בחומץ לריכוך מגבות, ואשמח להדרכה.
ראשית, אין לי מייבש כביסה. המגבות יתייבשו בחוץ (מהר מהר לפני ששוב ירד גשם). אז זה בכל זאת אמור לעזור, שלפני כן אכבס אותן עם חומץ?
שנית, איך בדיוק משתמשים בחומץ? ישר לתוך מכונת הכביסה יחד עם המגבות?
ואחרון - חצי כוס זה הגיוני?
תודה מקרב לב לעונות המהירות. נזכרתי לשאול ברגע האחרון P-:

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 14 יוני 2011, 18:36

איפה אפשר לקנות borax ?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 14 יוני 2011, 18:36

לגבי מרכך כביסה, אפשר לוותר על השימוש בו. הוא גם יקר, וגם מזהם.
השיווק והפרסומים משכנעים אנשים שיש צורך במרכך כביסה, כשבעצם לא צריך .
הבגדים הם רכים ונעימים גם ללא מרכך כביסה.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי הילהלה_לנד* » 28 אפריל 2011, 09:19

לי יש את ה eco ball
כבר כחצי שנה,אני מבסוטה ממנו מאד,מדי פעם לכתמים קשים אני שמה מסיר כתמים של אקובר...

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירח_לבן* » 27 אפריל 2011, 22:38

יש הרבה מידע סותר לגבי כדורי הכביסה - חלקם כנראה מעולים, וחלקם על הפנים. יש יצרנים שונים ומחירים שונים.
מה דעתכם?
איזה כדור כדאי לקנות?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 27 אפריל 2011, 13:20

יעלי לה תודה על השיתוף!
שמעתי איפשהו שזה טוב מדי פעם גם כמניעת סתימות! טוב לדעת שזה גם פתרון יעיל.

מנטרה
יש שיטה - לוקחים סבון שמן זית פשוט שקונים בשוק, והופכים אותו לסבון נוזלי - מגררים על פומפיה (זה מתגרר ממש בקלות)
שמים בצנצנת ומוסיפים מים חמים מאוד (אני עושה את היחס בין המים לפתיתי הסבון לפי העין... בהתחלה זה נראה דליל אבל כשזה מתקרר זה מתקשה. המטרה היא שזה יישאר דליל. אפשר לתקן ע"י הוספת עוד מים חמים/הוספת עוד פתיתים וחימום מחדש). ובזה אפשר להשתמש. לגבי איכות השטיפה
זה קצת משונה, כי זה לא מקציף כמעט. יש לזה ריח מאד מאוד עדין וחלש. אני אוהבת את זה... אבל תכיני כמות קטנה ותנסי.

עוד שיטה, רוסית עממית, לניקוי כלים, השתמשו בזה בברית המועצות גם בבית וגם במוסדות ציבוריים -
אבקת חרדל! זה עובד מעולה ממש, החרדל הורג חיידקים וממיס שומנים!
זה מעולה במיוחד אם יש תבנית או מחבת אחרי טיגון, שמנונית ועם ריח רע,
מנגבים את המחבת עם מגבת נייר מעודפי השמן אם יש ממש הרבה, ואז מפזרים מעט אבקת חרדל וקצת מים חמים,
משרים כמה זמן, ואז זה יורד בקלות ומה שחשוב במיוחד - זה הורג את הריח לגמרי. אחרי שזה מתייבש אין ריח של חרדל.
זה גם טוב לכלים מפלסטיק שתמיד קשה להוציא מהם את הריח.
אני יודעת שאפשר להשתמש באבקה גם סתם לשטוף כלים, אפשר לשים את האבקה במלחיה ולפזר על הספוג או על הכלי
(רק לוודא שאין רגישות של העור לחרדל).

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2011, 10:54

חייבת לספר על שיטה שניסיתי ולהפתעתי התגלתה כמוצלחת, ל{{}}פתיחת סתימה בכיור

לפעמים הכיור נסתם, ונשאר סתום גם אחרי שפותחים את הסיפון מלמטה ומפנים אותו מג'יפה (בעע).
למקרים קשים כאלה יש נוזל לפתיחת סתימות, משהו רע במיוחד, עם ריח מזעזע, בבקבוק כחול אטום כזה - מכירים? איכס. מאז שאני אמא זה לא נכנס אלי הביתה.
אז מה עושים בכל זאת?

שפכתי אבקת סודה לשתייה, חבילה אחת (3 שקיות קטנות), לתוך הפתח של הכיור, ודחסתי את האבקה פנימה. שפכתי חומץ רגיל, לאט לאט. בהתחלה ממש קצת, וכל פעם שזה הפסיק ללחוש ולתסוס - עוד קצת, עד שזה הפסיק להגיב. לסיום שפכתי על זה מלוא הקומקום מים רותחים. טה-דה! הסתימה נפתחה!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי מנטרה* » 11 אפריל 2011, 12:06

שלום לכל המנקים והמנקות,
רציתי לשאול האם מישהו מכם יודע להכין נוזל לשטיפת כלים?
שיהיה פסח שמח ונקי...

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אפרת_מ* » 10 אפריל 2011, 21:20

קרש חיתוך - על GSE כתוב שהוא מתאים גם לניקוי וחיטוי קרשי חיתוך. מצד שני לא בטוחה לגבי הטעם אח"כ...
ונראה לי שגם יותר מחטא מאשר מנקה.

לגבי מחיר חומרי ניקוי - מרכך (חומר הניקוי הכי מזהם שקיים, אלו איזוטפים יציבים שאינם מתפרקים כלל) אקולוגי מיוצר היום גם בידי סנו, ונמכר במחיר הרגיל של סדרת מרככי מקסימה (כיום רק בגרסה המרוכזת, כי זה גם אקולוגי יותר מבחינת שינוע). יש מגוון רחב כל כך של חומרי ניקוי, והמחירים יורדים. אין לי מדיח, אבל ההבדל בין נוזל שטיפת כלים רגיל לאקולוגי אינו כזה קיצוני (וכרנראה שגם השוואה בין טבליות רגילות למדיח לאקולוגיות אינה כה קיצונית).

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלונית* » 06 אפריל 2011, 21:08

משייפים ומורחים שמן בישול כלשהו שישמור על השכבה החדשה.
יוצא כמו חדש

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אפריל 2011, 20:16

איך מנקים קרש חיתוך מעץ שהתחיל להשחיר? השריה ושפשוף במלח לימון לא עזרו.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 10 ינואר 2011, 16:35

יכול להיות שההבדל במחיר נעוץ בנפח המכירות והיקף הייצור (בכמויות גדולות יש כדאיות כלכלית, מכל מני סיבות)

יכול להיות גם שלחברות המייצרות מוצרים אקולוגיים, פשוט לא אכפת מאיכות הסביבה, אלא מאיך להוצאי כסף מאנשים, שלהם כן אכפת.
יכול להיות שחברות אלו פשוט מסתמכות על כך שקיימים פראיירים שמוכנים לשלם פי 3 ואף יותר, על מוצרים שעובדים הרבה פחות טוב ממוצרים אחרים.

אני בעד שימור הסביבה, אבל אני לא בעד מימון חברות שמנצלות את המטרה לרעה, על מנת לעשות קופה על חשבון אחרים.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ההולכת_באתרים* » 09 ינואר 2011, 13:08

יש גבול לכמה אפשר לצמצם בכמויות. בשלב מסוים זה הופך כבר ללא אפקטיבי. אני חושבת שכדי שיותר אנשים יממשו את האופציה האקולוגית כדאי להוזיל את המחירים. אני חושבת שמעבר לנפחי יצור וכו' יש כאן גם גזירת קופון כמו שקמח מלא עולה יותר מקמח לבן למרות שהוא דורש פחות עיבוד.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי נועה_ברוך* » 06 ינואר 2011, 16:42

25 טבליות אקולוגיות למדיח עולות 40 ש"ח והן מספיקות לפחות מחודש
אני חותכת את הטבליה לחצי, וכך יש לי 50.
עד שהכלים מגיעים למדיח אני משרה במיים כך שרוב הלכלוך יורד. או מקסימום מעבירה שטיפה לפני שנכנס למדיח.

חומץ, תוכלי להוסיף קצת לכל שטיפה. מבריק את הכלים.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אורי_יורמן* » 06 ינואר 2011, 16:39

איזו הצדקה יש למחירים המופקעים של חומרי הניקוי האקולוגיים ?
אין לי מושג מה ההצדקה. וגם המושג "מופקעים" הוא סובייקטיבי.
יכול להיות שההבדל במחיר נעוץ בנפח המכירות והיקף הייצור (בכמויות גדולות יש כדאיות כלכלית, מכל מני סיבות)

לי אין מדיח, ותמיד הרגשתי שאני יכול להוזיל את העלויות ע"י שימוש בפחות חומר.. אבל אני מניח שבמדיח זה בעייתי...

בכל אופן, מתנצל אם יצא לי קצת גס ושופטני בהודעה הקודמת, היא נכתבה בשעה שהייתי במצב רוח קרבי

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 06 ינואר 2011, 15:47

האם זה משנה בסדר גודל את ההוצאות החודשיות שלך?

אורי יורמן,
כן, זה משנה את ההוצאה החודשית על שטיפת כלים אפילו ביותר מסדר גודל.
בקבוק של אבקת שטיפה לא אקולוגית למדיח עולה 20 ש"ח וזה מספיק למספר חודשים.
25 טבליות אקולוגיות למדיח עולות 40 ש"ח והן מספיקות לפחות מחודש.
את החישוב הפשוט כל אחד יכול לעשות.
איזו הצדקה יש למחירים המופקעים של חומרי הניקוי האקולוגיים ?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אורי_יורמן* » 05 ינואר 2011, 19:31

מצאתי טבליות של ecover, אבל הן עולות 40 ש"ח ל 25 טבליות. זה כמעט 2 ש"ח לטבליה !

האם זה משנה בסדר גודל את ההוצאות החודשיות שלך?
מה הסיבה שבגללה אתה רוצה להשתמש בחומר אקולוגי ולא ברגיל? האם הסיבה הזאת שווה לך הפרש של 20 שקל בחודש?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 05 ינואר 2011, 18:55

האם מישהי או מישהו ניסתה את ה ecogenie bag כלים במדיח ?
חוות דעת ?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי stav* » 05 ינואר 2011, 18:51

אני מחפשת המלצה על סבון אקולוגי למדיח כלים במחיר נורמלי.
מצאתי טבליות של ecover, אבל הן עולות 40 ש"ח ל 25 טבליות. זה כמעט 2 ש"ח לטבליה !
אם ידוע לך על חברה אחרת המייצרות סבון אקולוגי למדיח כלים, אשמח לקבל המלצות.
תודה

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2010, 21:21

חברות אמינות ומוכרות לכולם?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי בשמת_א* » 02 ספטמבר 2010, 18:42

סבון הברון. וגם הסבון about]הזה us main[/po].htm

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2010, 18:31

אהבתי!

איזה סבון זה?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי בשמת_א* » 02 ספטמבר 2010, 17:22

הסבון הוא סבון לבנדר טבעי ואקולוגי, אגב.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי בשמת_א* » 02 ספטמבר 2010, 17:22

אני די עברתי לנקות בעזרת מים בלבד, או סתם חומץ, וגם סודה לשתייה. לפעמים לוקחת חצי לימון סחוט לפני שזורקים, מפזרת מלח גס ומשפשפת... דברים אחרים מנקה פשוט באמצעות סבון כלים.
את הכיור והאמבטיה אפשר לנקות בשיטת פליי ליידי פשוט בעזרת הסבון שנשאר עליהם... כמו כן, את סבון הידיים בכיור האמבטיה אני שמה על סקוטש בתור התחתית שמחזיקה אותו, אז אני פשוט שמה את הסבון בצד ומנקה את הכיור עם הסקוטש שיש עליו כמובן שאריות סבון. איך אומרת פליי ליידי? סבון הוא סבון.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2010, 14:33

קודם לכן, עלי להבהיר את המשפט האחרון:
לא שקופים בעיני זו חברה שאינה מוכנה לפרסם את השמות הכימיים של המוצרים שלה (שבחלקם הסתבר שיש SLES) ושלא מציינת שימוש בחומר משמר במוצר על בסיס מים המחזיק שנתיים!
גם אקובר כותבים על המוצר שלהם תיאורים יפים כמו חומר פעיל שטח על בסיס קוקוס אך את השמות הכימיים אפשר למצוא באתר העולמי שלהם וגם שם יש SLES, משמר Bronopol\2-bromo-2-nitropropane-1.3-diol וחולרות אחרים.

החברה שאיני מרוצה מהמוצרים שלה היא אקופרינד ולגבי השקיפות בלבד, אני מציע שתתכתבו איתם לפני שאתם שוללים. אולי רק אותי הם לא אוהבים במיוחד

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי טול_טול* » 02 ספטמבר 2010, 11:15

את יכולה לספר מאיזה חברה שנדע לא לקנות?

אני מאוד מרוצה מסבון הכלים של אקובר, המשפחה שלי ניסו את אקופרינדלי ולא היו מרוצים.
לכביסה אני משתמשת באגוזי כביסה ולפעמים חומץ כמרכך, זה לא שיא הניקיון אבל לי זה מספיק.
מסיר הכתמים של אקובר מצויין.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2010, 02:43

אבקש המלצה על נוזל כלים, נוזל ומרכך כביסה אקולוגיים (איך אקוס?)

אני לא מרוצה מאלו שקניתי.
כמו כן בהתכתבות עם החברה התברר שהם לא שקופים לגמרי בציון המרכיבים

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוגוסט 2010, 21:32

_אני משתמשת בכדור כביסה אקולוגי אבל הכבסים יוצאים לא רכים ולא נקיים מכתמים.
מה אפשר להוסיף בשביל לפתור את הבעיות האלו?_

נסי להוסיף חומץ. אנחנו החלפנו את מרכך הכביסה בחומץ, אבל עם אבקה רגילה. הכביסה יוצאת רכה ונעימה, ללא ריח

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי טול_טול* » 16 אוגוסט 2010, 18:46

מתכון להכנת מרכך לשיער,
חומץ מרכך את השיער,
אני מכינה חליטה של צמחי תה בריח שאני אוהבת (בד"כ גרניום לימוני),
מוסיפה קצת חומץ תפוחים אורגני ושוטפת עם זה את השיער.
הוא רך ונעים אח"כ, אני לא יודעת לגבי פתיחת קשרים כי אני לא סובלת מקשרים בד"כ.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי אור_שחר* » 16 אוגוסט 2010, 15:55

אני משתמשת בכדור כביסה אקולוגי אבל הכבסים יוצאים לא רכים ולא נקיים מכתמים.
מה אפשר להוסיף בשביל לפתור את הבעיות האלו?

בנוסף הייתי שמחה למתכון להכנת מרכך לשיער, אם יש כזה.

תשובות בדף הבית בבקשה
תודה

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 אוגוסט 2010, 11:06

שלום לכולם
האם יש למישהו נסיון בשטיפת ריצוף מסוג גרניט פורצלן מט עם חומרים אקולוגיים? האם יש חומר שאינו משאיר שכבה שומנית על הריצוף?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי יעלת_החן* » 29 יוני 2010, 21:50

אני כבר חודש בערך עם הכדור הירוק ומאוד מרוצה.
הבגדים יוצאים נקיים, אפשר לכבס במים קרים (חוסך אנרגיה)
אומנם את רוב הכתמים לא מוריד אבל גם אבקה רגילה לא הורידה לי...
אם אני שמה מסיר כתמים של אקובר אז הכל יורד.
אני גם מוסיפה לתא של המרכך חומץ וכמה טיפות של שמן אתרי (לבנדר, גרניום, מנטה... או מה שבא)

לפעמים שאני רוצה לנקות משהו "יסודי", למשל מצעים או מגבות מאוד מלוכלכות אני כן מוסיפה קצת נוזל כביסה (הם גם כותבים בעלון שניתן להוסיף 20 % אבקה רגילה)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירושלמית_אדומה* » 28 יוני 2010, 20:59

אני אנסה... :-)

מקווה שלא יהרוס כלום.

תודה!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 28 יוני 2010, 16:37

אני לא יודעת אם חומץ פוגע בעץ, אצלי הפרקט לא היה איכותי (אולי זה היה אפילו דמוי עץ ?)
בכל מקרה אני חושבת שמספיק לשטוף עם מים בלבד.
לפעמים הייתי מכינה חליטת רוזמרין חזקה ושוטפת איתה.
אפשר גם לטפטף לדלי כמה טיפות בודדות של שמן כלשהו (לבנדר, ציטרונלה וכו') לחיטוי ולריח טוב.
אולי תנסי בפינה נסתרת מתחת לספה או משהו ותראי איך הרצפה מגיבה.
אבל נראה לי שעם מים חמים (לא רותחים) ומיד לייבש את הרצפה, זה אמור להיות בסדר...

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירושלמית_אדומה* » 28 יוני 2010, 14:30

לנו היה פרקט לא איכותי... וניקינו פשוט עם קצת מים וחומץ (או רק מים). ממש בכמות מועטה.

חומץ לא פוגע בעץ ??

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 28 יוני 2010, 13:42

איך הייתם מנקים רצפת עץ (לא פרקט)

לנו היה פרקט לא איכותי... וניקינו פשוט עם קצת מים וחומץ (או רק מים). ממש בכמות מועטה.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירח_לבן* » 28 יוני 2010, 13:31

למטרות ניקוי וריכוך כביסה:
האם יש הבדל בין חומץ טבעי לחומץ סינטטי?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ירושלמית_אדומה* » 27 יוני 2010, 23:27

שלום,

איך הייתם מנקים רצפת עץ (לא פרקט) ?

פוחדת שכל מיני חומרים, גם טבעיים, יהרסו אותה.

תודה
:-)

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי ולריה_י* » 27 יוני 2010, 22:48

יש תחליף זול לאבקת כביסה? תודה!! והכדורי כביסה- עובדים?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי הילה_מ* » 15 פברואר 2010, 21:52

מישהו אולי ניסה את הכדור הירוק, זה שלא צריך להוסיף לו אבקת כביסה?

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 פברואר 2010, 08:32

הוא יותר טוב לדעתך? אני אנסה, תודה רבה!!

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 05 פברואר 2010, 22:49

נסי לעבור לג'ל או אבקת כביסה של Echover - אצלנו הג'ל עובד יופי.

נקיון ידידותי לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 פברואר 2010, 17:33

אני משתמשת בנוזל כביסה של אקו פרנד אבל הבגדים, איך לומר, יוצאים מהכביסה מטונפים כמו שהיו כשנכנסו למכונה. מדובר בעיקר בבגדים של הבן שלי בן שנה וחצי.
כל עוד הוא היה קטן ולא התלכלך החומר הזה הספיק בהחלט אבל עכשיו מצב הלכלוך הולך ומחמיר...
למשהו יש רעיון לפני שאני נשברת וחוזרת לאריאל או משהו כזה.

חזרה למעלה