ספרו על העיר שלכם

שליחת תגובה

תפקידך הוא לחיות את חייך, לא להיות בשביל אף אחד שום דבר, אלא פשוט לחיות את חייך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ספרו על העיר שלכם

ספרו על העיר שלכם

על ידי ניצת_השקד* » 05 דצמבר 2010, 22:50

גדלתי בעיירת פיתוח מדברית.
איפה?
לפי התיאור נשמע שגדלת במצפה רמון @}

גם אני לא יודעת בדיוק מהי העיר "שלי" כיוון שעברנו כמה וכמה
אני גדלתי ב דימונה
גרנו שם עד כיתה ג', והיא זכורה לי במיוחד כי ממנה היה לי הכי קשה להפרד
כל המשפחה המורחבת שלי נשארה שם ובאיזור
דימונה של שנות השבעים היתה עיירה מדברית שמשית ומאובקת
בנייני רכבת עגומי מראה
אנשים פשוטים וקשי יום, שכולם מכירים את כולם
ולא משנה מאיפה עלו הורייך בסוף גם אתה תדבר מרוקאית...(-:
אני זוכרת מרכז מסחרי קטן עם בית קולנוע וחנות צעצועים (אחת בלבד)
מסעדה אחת
פלאפל אחד
כמה חנויות בגדים
שני אולמי שמחות
גן ציבורי אחד גדול
בריכה עירונית פצפונת ואח"כ פתחו ברכה חדשה יפה ונוצצת שנחשבה פלא מקומי..
טיולי ב"ס למכתש הקטן
חינוך מעולה ומושקע ברמה גבוהה (הבנתי את זה כשעליתי לכיתה ד' בעיר אחרת וידעתי כבר את כל החומר על בוריו!)

בקצה של כל שכונה ומאחורי כל עיקול בכביש מונח לפניך המדבר
ועד היום, זהו הנוף המועדף עלי יותר מכל
@}

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 05 דצמבר 2010, 15:10

מדהים אותי כמה אנשים כתבו כאן על ירושלים. אי אפשר להשאר אדישים לעיר הזו (אני מכירה הרבה ירושלמים שפשוט מתעבים אותה). זוכרים מה אמר עליה <מי זה היה?> בשטן ממוסקבה? זה אחד התיאורים הכי מבריקים של העוצמה של העיר הזו!

ספרו על העיר שלכם

על ידי תמרוש_רוש » 05 דצמבר 2010, 12:50

מה המילה של העיר שלכם?

קראתי לאחרונה את "לאכול, להתפלל, לאהוב" והיה שם קטע שבו שני אנשים מדברים על רומא. ואחד מהם מציג תיאוריה שלכל עיר יש מילה. והמילה היא משהו שרוב תושבי העיר חושבים, חותרים לקראת, מתייחסים אליו, מתווכחים אתו, מביאים אותו בחשבון, והוא עומד כל הזמן באויר.
המילה של העיר רומא היתה סקס :-)

אז מה המילה של העיר שלכם?
ומהי המילה הפרטית שלכן?
והאם המילים מתאימות או מסתדרות זו עם זו?
ואיך מיישבים את הניגודים (אם יש)?

אני נולדתי וגדלתי בירושלים.
לדעתי, המילה שלה היא "אבן"
(לא ממש מתאימה למילה שלי...)

העיר שאני חיה בה כיום נמצאת בעולם אחר. פיזית ומושגית.
לדעתי, המילה שלה היא Back yard.
אי אפשר לתרגם את זה ישירות לעברית... זו החצר שיש לך מסביב לבית, אבל זה יותר מזה. זה המקום שבו הילדים משחקים. זה המקום שעושים בו ברביקיו. זו הגינה שמגדלים בה עגבניות וחצילים, או שזה המקום המוזנח שתמיד צריך לעשות אתו משהו. זה קצת סמל סטטוס. וזה אורח חיים שלם.
וגם זו לא בדיוק המילה שלי... אני מתדיינת ומתווכחת אתה כל הזמן.
אבל אני גם נהנית להיות אתה בדיאלוג.

המילה הפרטית שלי היא אהבה. סליחה על היומרה והפלצנות

ספרו על העיר שלכם

על ידי דני_זובין* » 05 דצמבר 2010, 11:30

כל הזמן מכירים פנים חדשות של ירושלים
נכון

ספרו על העיר שלכם

על ידי דני_זובין* » 05 דצמבר 2010, 11:27

הי, קראתי ארבע חמש פסקאות בדף הזה ודילגתי לסוף לכתוב. ואז באתי לראות אם עוד מישהו כתב על ירושלים. LOL

ספרו על העיר שלכם

על ידי יער_ה* » 05 דצמבר 2010, 11:17

דני זובין מקסים!
ואני אוהב את המגוון. ואוסיף על זה את ההתחדשות, שכל הזמן מכירים פנים חדשות של ירושלים, כי פוגשים אנשים אחרים, הולכים למקומות חדשים/ישנים, ואז נגלות לך נקודות מבט שלא הכרת.
ועוד קטע, שיש אנשים שהכרת לפני 10, 5 שנים, ואז פוגשים אותם דרך חברים אחרים ומכירים אותם מחדש.. (זה לא מרגיש "ביצתי" אלא זה חלק מהיופי בעיני).

ספרו על העיר שלכם

על ידי דני_זובין* » 05 דצמבר 2010, 10:46

אני גר ב ירושלים, שש שנים.
עוד מימי בית ספר, איכשהו היה ברור לי שאנסה לגור בירושלים כשאגדל. גדלתי, ובאתי ללמוד כאן, באוניברסיטה העברית. ונשארתי, ללא רגע של התלבטות.

האהבה שלי לעיר הזאת לא שייכת לרובד המובן. כל שבועיים שלושה, בא משבת בבית הורי בצפון. יורד מהאוטובוס, לוקח כמה נשימות, מסתכל לצדדים, ו - מאושר. אשכרה שמח להסתובב ברחוב.

מה אני אוהב כאן? מעבר להכל, מבחינתי זו הוויה מאד ספציפית - ירושלים. סוג של דבר, לא מתפרק למרכיבים.

ואני אוהב את המגוון. בירושלים, לכל שכונה יש אופי. אני גר ברחוב הקרן הקיימת ברחביה. עברת לרחוב קינג גורג' - ואתה במקום אחר. עברת לשערי חסד השכנה, ואתה בעולם אחר. נחלאות - עוד עולם ועוד אחר. באמצע רחוב בצלאל הסואן, שלא שייך לכלום. ואם מתרחקים עוד - קרית משה, ובית הכרם, וגילה, והשכונות החרדיות שליד יפו, ורחוב יפו עצמו, והעיר העתיקה. והעיר המזרחית הזרה והמסתורית, ה"שם", ופסגת זאב המרוחקת, ורמות המתבצרת מעבר לכביש תשע, והר חוצבים שבה עובדי ההייטק חוצבים שקלים. וקרית יובל המצוקתית משהו, ועין כרם הקסומה. כל אחד סיפור בפני עצמו, וכמעט שאני לא יכול לשדך לשכונה שכונה תאומה דומה. ובד בבד, על כלן, חופפת אוירת המסגרת - ירושלים.

ירושלים היא עיר בבירור רב. יש לה את העוצמה של עיר, את המרחב של עיר, את האנונימיות של עיר.

והעתיקות (בשורוק), אההה. ירושלים מחברת אותך אל הזמן. כבר הסתובבו כאן כמה אנשים לפניך, לא יום ולא יומיים. העתיקות הזו מזמינה להבלע. לא מהמקומות שמדרבנים אותך ליוזמה, כי המקום הוא מה שתעשה ממנו. לא צריך לברוא את העיר מחדש, היא כאן, עצומה, אתך ובלעדיך.

מבני ענק שמפוזרים בשפע באזור המרכז, חלקם מבני ציבור חלקם מלונות, אומרים עוצמה של תרבות. את זה לא בונה אדם אחד או קהילה. ולא ביום. קצת מזכיר את לנינגרד, עיר הולדתי הרחוקה.

שונא את גשר המיתרים. הוא מוסיף לירושלים דברים שהיא לא צריכה. מישהו כתב לאורי לופליאנסקי בזמנו, שנלחם נגד מצעדי הגאווה - זה (הגשר) - מצעד הגאווה שלך. צודק. אבל ירושלים מכילה דברים, ואפילו את הגוף הזר הזה אולי תכיל יום אחד.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 05 דצמבר 2010, 09:36

כבר כמעט שכחתי מהדף המעולה הזה שפתחתי... יש עוד סיפורים אולי?

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 24 יוני 2010, 06:26

ממליצה מאד על הספר: " דנה ואמא והר נפוליאון" /יהודית רותם עם האיורים היפייפיים של רחלי פלאוט (ידיעות ספרים). אחד הטובים!

ספרו על העיר שלכם

על ידי שעועית_עדינה* » 23 יוני 2010, 23:47

עדיין לא הזכירו את רמת גן.
אמנם רמתגנית מאז ומתמיד, אבל בגלל הגבולות המטושטשים במרחב הצפוף הזכרונות שלי מעורבים בגבעתיים.
רחוב ביאליק ההומה, שבתור ילדה הרגיש כמו מינימום ניו יורק, לרכב על פסל הבמבי בכיכר אורדע, לקנות נעליים בבמבינו ולקבל בלון, לקנח בפלאפל וגלידה.
אש לילה ומשחקי הרפתקאות בשטח 9 שבגבול ר"ג- גבעתיים, בונקרים מיסתוריים והרבה טבע בלב העיר, זה היה לפני הפארק המהונדס והמגדלים :-(
טיול שבת עם אבא והכלבה לתל נפוליאון, מטפסים מעלה מעלה ופתאום כל גוש דן נפרש לפניך. עוצרים לאכול כריכים מתחת לעצי האורן, בודקים מה שלום החפירות שתקועות מאז ומעולם וממשיכים לסיבוב בשבע טחנות.
אינספור אחה"צים מאושרים בגן העלייה השנייה בגבעתיים, הייתי אלופת הגלגולים בדשא (לא חכמה, מדובר בגינה המשופעת ביותר שראיתי מעודי, היינו חייבים להפוך את זה ליתרון). את בריכת הצפרדעים הקטנה שהיתה בחלק התחתון ייבשו כבר לפני שנים, אבל לנצח אזכור את אחי דוחף פנימה את בן דודי הקטן. סיורי ערב במצפה הכוכבים, וצפייה בשקיעה במצפור שליד.
הפארק הלאומי, האגם וסירות המשוטים, הבית העגול שבאגם וגשר העץ שרצנו לאורכו שוב ושוב, אופניים לשניים, להאכיל את הברווזים, לחכות לרכבת הקטנה שחוצה את הפארק ולהריע לה בגיל, למצוא זוויות בדשא שמהן אפשר לראות את החיות שבספארי.
השדרה שבה גרנו, מושב קטן בלב העיר עם חברת ילדים ענקית בגילי. מדורות ל"ג בעומר משותפות, מבחני אומץ בקפיצה מגג המקלט, טיפוס על עצי הענק עד שכולם חלו ונשברו (לחדשים עוד ייקח זמן להגיע לתהילה הזו) ומלחמה עיקשת בילדי הרחוב השכן. כל גינות השכונה הקטנות, כולל זו שעד מלחמת השחרור היה בה מנזר. עיר גנים אמיתית.
הסביח המקורי ברחוב נגבה, הפלאפל לנוער, פיצה וקפוא בדרך לצופים. כשגדלנו קצת, הדבר המעניין היחיד הפך להיות קו האוטובוס לתל אביב, זה שלוקח לים ולסנטר.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אורי_יורמן* » 23 יוני 2010, 02:56

תל אביב. בעיצומו של מעבר איטי צפונה, הרחק מכאן.
יוצא לסיבוב בשכונה בין כמה באסטות של ירקות שפתוחות בלילה, חלקן 24/7.
מקבל חינם ארגז עם 20 נקטרינות א-א (יפות, גדולות, בשלות) שבעל הדוכן לא רצה למכור (חלקן קיבלו מכה או התרככו קצת). ממשיך ללכת קצת, וקונה בדוכן אחר 4 קילו מנגו מושלם ב20 שקל. (מנגו מהסוג הזה עולה כרגע 30-35 ש"ח לקילו)
איך אפשר שלא לאהוב את השכונה הזאת? :-)

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 19 יוני 2010, 22:26

קשה להסביר למה, צריך לראות כדי להבין.

כן, לגמרי. זה מתחיל בכניסה ליישוב המשונה הזה, יש מתחם מגודר ל"מירוצי כלבים". ואז מין אווירה הזויה, מיסטית, אפלה. והטיפוס וחצי שראינו שם - גרמו לנו ממש להרגיש בסרט של דיוויד לינץ'. היתה אישה שנזפה בנו (עצרנו בצד הדרך לאכול פומלה ופסיפלורות) שזה לא מקום ציבורי, ושנלך לאיזה "חניון", כי "הם" מאוד סובלים מאנשים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי יעלי_לה » 19 יוני 2010, 08:38

אנחנו נקלענו בגולן למקום הכי !!! הכי !!! ביזארי שיצא לנו לראות בארץ (חוץ מרהט). מושב קלע נדמה לי. טווין פיקס מידל איסט.
יו, גם אנחנו נקלענו לשם במקרה והרגשנו אותו דבר, טווין פיקס מידל איסט זה ממש תיאור מדויק.
קשה להסביר למה, צריך לראות כדי להבין.

ספרו על העיר שלכם

על ידי רוניתה_פיתה* » 19 יוני 2010, 01:35

אנחנו נקלענו בגולן למקום הכי !!! הכי !!! ביזארי שיצא לנו לראות בארץ (חוץ מרהט). מושב קלע נדמה לי. טווין פיקס מידל איסט.
תוכלי לספר למה ביזארי?
ושמת לב שנ{{}}קלע_{{}}תם ל{{}}_קלע{{}}? (-:

ואגב, הדף הזה באמת מוצלח.
וגם אני מחכה כבר לדף הבא, כל כך רלוונטי לנו...

ספרו על העיר שלכם

על ידי ים_ים* » 14 יוני 2010, 10:15

אני גדלתי בעיר ימית, שכבר לא קיימת... כשהתפנינו הייתי בת 5 וחצי ויש לי די הרבה זכרונות משם, זכרונות טובים,
הרבה הרבה ים וחופש, מרחבים ודיונות, כמה דיונות, זה היה הצ'ימבורי שלנו... השתוללנו והתגלגלנו וגדלנו כל הילדים
של השכונה כמו משפחה אחת גדולה, הטיולים המשפחתיים היו טיולי אוהלים לסיני, הסתובבנו ערומים וחופשיים, אח...איזה כיף
אח"כ עברנו למושב ליד הגבול עם מצרים, שנבנה בעקבות הפינוי, במקום שכולו חול וחול וכמה בתים בודדים שבנינו בצבע של החול,
ממש יישבנו את הנגב, התחלנו מאפס, כשאני חושבת על זה- איזה אמיצים ההורים שלי.
אבל במושב כבר לא היה כיף כמו בימית, לים כבר לא הלכנו ברגל ואחרי כמה שנים, כשעשינו ברוגז עם הערבים אז כבר לא יכולנו
לסוע לים, 10 דקות דרך רפיח ולקנות ארגז סברס בדרך וכך מצאנו את עצמנו במרחק שעה נסיעה לים דרך עיקוף ענקי... ולא הגענו לחוף
יפה כמו החופים של ימית, הנקיים, עם הדקלים ומרחבי החול.
אני די השתעממתי שם, לא הבנתי מה יש לעשות במקום עם מעט אנשים ומעט גירויים והייתי צמאה תמידית ללמידה חדשה, לחברים
חדשים, מה שלא היה שם, לא היה כלום, רק עכשיו האיזור הזה מתפתח מבחינת אפשרויות.
בצבא שירתתי ברמת הגולן- שיהיה כמה שיותר רחוק, שונה ומעניין ולקח לי בערך יום שלם להגיע לשם כל שבוע, אבל נהנתי מזה.
ומאז שהשתחררתי עד היום אני לא יכולה לזוז מתל אביב אהובתי! לא יכולה לחשוב על שום מקום אחר לגור בו, מתה על
העיר הזאת, שתמיד קורה בה משהו, שיש בה חיים ועניין והכל קרוב, במיוחד הים... אני כל כך אוהבת להיות חלק מזה
וכל נסיון שהיה לי לצאת מהעיר או לעבור לעיר אחרת עשה אותי משועממת וחסרת שמחה.
כשאני כותבת את זה אני מבינה כמה אני שלמה עם המקום הזה. מתה על ערים גדולות, אפילו על דלהי...(-:
ועדיין, תמיד יש בתוכי את עכבר הכפר, זה שממש אוהב להיות במרחבים, לבקר בכפרים, במקומות קטנים ואותנטיים,
להכיר את האנשים המיוחדים שגרים במקומות האלה, שמגדלים ומכינים בהם את האוכל לבד,
שעוסקים במלאכת יד, שיש בהם שפע של שקט פנימי ושלווה, זה קסום בעיניי
כשהייתי בהודו, לפני כמה שנים, הגעתי עם בנזוגי ועם עוד זוג לחוף די שומם, שנמצא בתוך כפר, קצת דרומית לגואה,
הכל נקי ו"חדש", הייתה לי תחושה שגרתי שם פעם, בטוחה שיש לי עבר רחוק עם הכפר הזה.
מצד אחד לא יכולתי לעזוב את המקום הזה, שבבוקר מגיע הודי עם דלי מלא בדבש למכירה, שכל אדם שעובר מולך עושה
שלום עם חיוך, גורה של פרה שבאה אלינו כל בוקר לאכול, אפילו הצדפים יצאו מהים מבריקים, כאילו לא היה בהם שימוש,
מצד שני התחרפנתי שם, עלו לי שם רגשות עמוקים וקשים, כל שיר שהקשבתי לו השפיע עליי קשות, אולי היה יותר מידי זמן
ושקט להעמיק בכל דבר, עד עכשיו אני לא מבינה מה היה שם, אבל היינו שם שלושה שבועות מרצון וזה אחד המקומות שיותר השפיעו עליי

ספרו על העיר שלכם

על ידי כוכב_נגה* » 14 יוני 2010, 10:12

דף מופלא! במבי השאקלית קבלי: |Y||Y||Y|
בהמשך לקטעים הנפלאים והמרגשים על ירושלים, שאלה:
מחפשת בתי קפה ממש טובים באיזור מרכז העיר שם? מודה שאני מפונקת בענייני קפה...
תודה@}

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 14 יוני 2010, 08:27

וואו, אמא של יונת! אבולוציה ארץ ישראלית דרך סיפורי הבריכה המקומית!

מדהים הקטע עם החבל (למרות שאני שחיינית טובה, אני מתכווצת). קשור גם לדף (פרומו פרומו) שעומד להיפתח על אנסקולינג גופני. :-)

ספרו על העיר שלכם

על ידי אמא_של_יונת* » 14 יוני 2010, 01:59

חוט השני, הזכרת לי נשכחות עם בריכת הילדות שלך.
אני גדלתי ב קיבוץ בדרום.
בשנים הראשונות לא היתה בקיבוץ בריכת שחיה, אבל בפרדס (שהיה שייך קודם לערבים ונרכש מהם יחד עם שאר החלקות של הקיבוץ) היתה באר, ולידה בריכת אגירה - לא גדולה, בערך 3X3 מטר, אבל עמוקה לפחות שני מטר. המים שהועלו מהבאר הוזרמו לבריכה דרך צינור גדול - מלמעלה. מהבריכה יצאו המים לרשת של תעלות בטון שהשקו את כל הפרדס. בצמתים בין התעלות היו בריכות קטנות, בערך מטר על מטר, בעומק כ-20 ס"מ. ילדים קטנים מאוד (כלומר, אני...) שכשכו בתוך הבריכות האלה. לפעמים באו הערביות מהכפר השכן לשאוב מים מהבריכות האלה. תמיד התפעלתי כשראיתי איך הן נושאות על ראשיהן את הכדים המלאים.
ילדים גדולים יותר (כלומר, גם אני כעבור כמה שנים) התרחצו בבריכת האגירה. רוב הילדים לא ידעו אז לשחות, והבריכה היתה עמוקה. מה עשו? מתחו חבל עבה לרוחב הבריכה, וכולנו החזקנו בחבל והשתוללנו במים. הילדים הגדולים יותר נהגו לקפוץ לפעמים לתוך הבריכה המלאה בילדים.
באותו מבנה היה גם בית האריזה לתפוחי-זהב (המלה תפו"ז היא ראשי-תיבות, והפכה למלה עצמאית מאוחר יותר). בעונת הקטיף הביאו את התפוזים מהפרדס לבית האריזה, ושם ישבו האורזות על הארץ, עטפו כל תפוז בנייר משי ורוד והניחו בזהירות בתיבות שנשלחו אחר-כך לחו"ל. תפוזים שנשלחו למכירה בארץ לא זכו ליחס אישי כזה...
כשהייתי בת שמונה בערך נבנתה בקיבוץ בריכת שחיה: רוחבה כ-3 מטר, אורכה 10-12 מטר (אינני זוכרת בדיוק). העומק - בקצה אחד כ-80 ס"מ ובקצה העמוק כ-1.5 מטר. בבריכה הזאת למדו כל ילדי הקיבוץ לשחות ולצלול. מכיוון שהיא היתה קטנה מלהכיל את כל הילדים בבת אחת, השתמשנו בה בתורות: לכל כיתה נקבעה חצי-שעה.
בריכה אולימפית נבנתה רק כשהייתי כבר אחרי הצבא.

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 14 יוני 2010, 00:14

מוזמנת לבקר בפרדס-חנה, יקירה. מנהרת הזמן פה!

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 13 יוני 2010, 13:04

מקום העליה לרגל שלי היא החנות של צארום.

איפה זה? אנחנו שכנים לרעננה, אבל אף פעם לא קלטתי את העיר הזאת, יש בה משהו גווינת' פאלטרו כזה...

איזה זכרונות יש לך! - הרגשתי כמו בסרט ישראלי משנות ה 70!

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 13 יוני 2010, 03:42

אני ילידת 69, וכשגדלתי שם - רעננה היתה מושבה. אמא שלי היתה אומנית וגידלה אותנו - אז היה לה זמן לארגן.
מרעננה שאהבתי לא נשאר הרבה. אם אני שם לסידורים - מקום העליה לרגל שלי היא החנות של צארום, במרכז, בשביל הריחות והאיש הזה שהוא טיפוס ששוה ספר כשלעצמו. כל אחד במרכז רעננה יגיד לכם איפה זה, או שתלכו לפי ריח הכמון. רק תכנסו לקנות שקדים ותמרים, מי ורדים או סוכר גבישי על חוט, אבקת חינה או לחוח - וכבר תבינו על מה אני מדברת: תימני יקה קצר בדיבור ורחב בלב. אחד מסוגו בעולם, כן ירבו

ספרו על העיר שלכם

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 יוני 2010, 20:36

(-:
רעננה זה לא עיר???
איזה כיף זה זכרונות מהחולות והמרחבים והחנויות הקטנות לפני טונות הבטון והסופרים.
ומתוך סקרנות (רק אם מתאים לך לענות) גם את גדלת להיות מפיקה ומארגנת כמו אמא שלך?

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 12 יוני 2010, 19:23

המכולת של אלבז והבצפר היו בשכונה ליד, שנראתה רחוקה עם ילקוט כזה כבד וגב כזה קטן, במיוחד בחום של הקיץ. גם חנות מכשירי הכתיבה של בן- גיגי שספר בספרדית על האצבעות את החשבון. היה את אדון כהן שחילק ביצים, האיש שאסף את בקבוקי החלב המעוקר השמנים מפתח הבית, ומשחיז סכינים ואוטו עם פעמון מצלצל בקול רם מדי, של הנפט. היום קוראים לזה לב הפארק אני חושבת.
מה שבטוח- על גבעת השלדים, שם התאספה החבורה שלנו, בנו שכונת בתים משותפים מפונפנים, אמא שלי הטובה כבר קבורה שם בין השדות ומי שרוצה לראות את הים של רשפון יכול עדיין לעלות על קו 29 בית לוינשטיין. הכי שווה אפולוניה. ראו הומלצתם.

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 12 יוני 2010, 14:51

טוב, אז נו-רק בגלל שגם אני במבי:
גדלתי ב רעננה בשכונת קרית גנים, רחוב האורן 17. לא יכולה להסביר בכלל כמה ממני שייך לבית ההוא. כל הילדות שלי, המשחקים עם האחים שלי, משחקי הלילה בשכונה והפעילויות שאמא שלי ארגנה. גרנו בבית המערבי ביותר, שאחריו רק השדות עד רשפון עם נוף שדות, ברושים ופרדסים ושקיעות סתיו מטריפות לנוף תלאים- שדות פתוח שמרחיב את הלב. בחצר האחורית היה פקאן ענקי ועליו ערסל, נדנדת- צמיג ובית על העץ ממנו נהגנו לזרוק פקאנים על העוברים -ליתר ביטחון. ילדי השכונה היו באים אלינו והיינו עושים ריצות על הדשא ערומים, כמו כלבים שיכורים, בריכת- בוץ ובונים מערות וחומות ועיר לפליימוביל ומשחקים בארגז- חול, מתחת לצילו של עץ הבננה העקר. אמא שלי היתה מארגנת תמיד את ארועי יום העצמאות בשכונה: על הסמיטריילר של צבי שפירא היו עושים במה ומקרינים סרט לכל המשפחות ועושים הצגות והופעות. בפורים היא אירגנה עדלוידע ותחרות תחפושות לכלבי השכונה. אהבתי כשהיתה מוציאה גוש מרציפן גולמי והיינו עושים צורות ומקשטים בצימוקים וסירופ שוקולד, שמים בנייר עוגיות פטיפור- ומנסים למכור אחד לשני מה שעל המגש המעוטר. גם סברס מכרו אצלנו: כל הלשון מלאה קוצים, פעם אחת בתחילת כל קיץ- כשכבר שוכחים איך זה מרגיש.
משחקי הלילה היו באחריות הילדים היותר גדולים בשנתיים, וכללו את המשחק שמתחילים בלירה ומחליפים מבית לבית בדברים שווים, מדורות שהיו בקיץ כמעט כל ערב ליד הבית של עמית בן זקן בקצה הרחוב בחולות, בקטיף פיטנגואים מהשיחים שמצד הבית של ניצן הס, בדרך קיצור לבריכה ובא"ש לילה עם צ'יזבטים שזיעזעו אותי וכדורי- פלאפל מיפת, לסיום.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 11 יוני 2010, 22:43

ספר, ספרי!. זה לא טופס פורמלי :-) אבל אל תשני את שם הדף, אני אוהבת אותו.

ספרו על העיר שלכם

על ידי עפרה_שחר* » 11 יוני 2010, 03:16

מציעה לשנות את שם הדף ל- ספרו על המקום שלכם, כי אני לא בעיר ויש לי סיפורים קטנים נהדרים שמתפקעים כבר לצאת לי.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 06 יוני 2010, 21:47

נו, אז יאללה! אני אפתח בכיף.

במביק, את ממש מצטיינת בפתיחת דפים שווים!

:-D תודה!

ספרו על העיר שלכם

על ידי רישגלית* » 06 יוני 2010, 21:25

בדיוק חשבתי לפתוח דף בשם אנסקולינג גופני?, כדי לחשוב ביחד איך מטפחים למידה טבעית של חוכמת גוף. בעיקר אצל כאלה שאין להם...
אוי, כן! אני כל כך מתלבטת בזה! פתחי דף! במביק, את ממש מצטיינת בפתיחת דפים שווים!

ספרו על העיר שלכם

על ידי לוטם_מרווני* » 06 יוני 2010, 21:05

_הדולסה דלצ'ה

מה זה? גם אני רוצה להריח! או לפחות לדמיין את הריח._
ריבת חלב. לסבתא שלי היה ריח של ריבת חלב. האמת היא שגם לבני הצעיר יש ריח כזה ואני מסניפה אותו ומתרפקת...

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 06 יוני 2010, 14:28

הדולסה דלצ'ה.

מה זה? גם אני רוצה להריח! או לפחות לדמיין את הריח :-)

המשך יבוא

אז יאללה !

--

אמא'לה עם הצינור בעומק... כמה שאני שחיינית הכנסת אותי לחרדות.

קדרים באים - גם אצלנו. אבל הרבה יותר מזה - תופסת שבה רצים על השפיצים של השיפועים שהיו רק בבריכה אצלנו. היום הייתי עם שני הגדולים בבוקר בבריכה במושב (כבר אין שיפועים) וחשבתי לעצמי - לאבא שלהם יש כל כך הרבה גנים טובם, איך זה שהוא העביר להם דווקא את חוסר הכשרון האתלטי. מה, הם לא יכלו לקבל ממני קצת כשרון מים? שניהם היסטריים, כל טיפת מים על הפנים מטשטשת להם את החושים.

בדיוק חשבתי לפתוח דף בשם אנסקולינג גופני, כדי לחשוב ביחד איך מטפחים למידה טבעית של חוכמת גוף. בעיקר אצל כאלה שאין להם...

ספרו על העיר שלכם

על ידי חוט_השני* » 06 יוני 2010, 08:59

איזה יופי:-)

ספרו על העיר שלכם

על ידי גו* » 04 יוני 2010, 13:23

קדרים באים
בדיוק בדקתי השבוע, קדרים באים בויקי: (בגלל הצומת והקיבוץ שלידו)
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7% ... 7%99%D7%9D

ספרו על העיר שלכם

על ידי חוט_השני* » 04 יוני 2010, 12:52

במבי הזכרת לי נשכחות עם בריכת הילדות שלך.
במושב שאני גדלתי הייתה בריכה ענקית ועמוקה נורא ובחלק הכי עמוק היה צינור שעבר על הקרקעית ומתחתיו נשאר רווח שתחתיו היינו משתחלים. זה היה בעומק 3 מטרים בערך (אולי יותר?)והיו לי סיוטים שאתקע שם (כמובן שהם לא גרמולי להפסיק לצלול מתחת לצינור)
הבריכה היתה מ ל א ה ירוקת חלקלקה ונפלאה ומאוד עזרה בהסוואה כששחקנו קדרים באים (מה זה בכלל?) ויכולנו לצלול בלי להראות.
שני משחקים נוספים היו צלילה בתוך פח (פעמון צלילה)
וקפיצה לבריכה מגג המבנה שעמד לידה, קרוב אך ממש לא צמוד.
גם אנחנו גרנו כל הקיץ בבריכה (בלילה! הכי כיף)
כמה היה עצוב כשבנו במקומה בריכה חדשה בלי בטון ירוקת :-(

ספרו על העיר שלכם

על ידי לוטם_מרווני* » 03 יוני 2010, 21:41

גדלתי ב כרמיאל.
היו בה מעט תושבים, הייתי בת תשע כשהיא קיבלה מעמד של עיר.
הלכתי ברגל לבית הספר ולבריכה ולספריה. הייתי בת בית בספריה. בגיל 12 בערך גמרתי את כל הספרים שהספרנית הרשתה לי לקרוא בספריית המבוגרים. היא היתה מצנזרת לי ספרים שחשבה שלא מתאימים לי. צינזרה לי את "תינוקה של רוזמרי" ועד היום לא קראתי אותו. וגם את "שם הורד" אבל אותו דוקא כן קראתי.
בכרמיאל של ילדותי ליד העיריה היה בית המלון הראשון בעיר, מלון כלנית, עם 25 חדרים בריח מיוחד, ריח של בית מלון. לא טעמתי ריחות של בית מלון לפני כן, והייתי נכנסת לשם עם חברותי לסיבוב ריח. ריח של חדש, חגיגי, זר.
מאז שסבתא שושנה הלכה לעולמה, אין לי תירוץ של ממש להכנס לכרמיאל, אבל כשאני נכנסת עם הרכב לשכונה הדרומית ונוסעת ברחוב מורד הגיא אני מתמלאת נוסטלגיה וגעגועים.
הבית של סבתא נמכר ואני מתגעגעת לטייל בחדריו ולהריח את ריח הדולסה דלצ'ה של סבתא.
מול הבית של סבתא היה הר, קראנו לו "הר הלמד" כי טיפס עליו שביל/דרך עפר בצורת האות למד. אחרי כמה שנים מול הבית של סבתא צמח בניין גבוה ולבן שהסתיר את הר הלמד.
על הר הלמד גר בדואי, ויום אחד הוא מכר את הגמל שלו וקנה את האוטו הישן של אבא שלי, אוטו כתום.
מול השכונה שלנו היתה "הגבעה". אני וחברתי היינו מתעוררות בקייץ מוקדם בבוקר ויוצאות את הגבעה. היתה לנו שם מערה קטנה, יותר כוך, ושיחקנו שם המון וגם טיילנו. ראינו שועלים, שפני סלע, נחשים ועוד כל מיני. הייתי "ילדת טבע" והגבעה הייתה האדמה שלי.
ואז בנו על הגבעה שכונה.
אז הלכנו רחוק יותר אל גבעת העתיקות (חירבת בתה). היה שם בית כנסת עתיק עם פסיפס שכשעוד לא הבנתי כלום בשימור עתיקות הייתי מחלצת ממנו חמישיות אבנים מרובעות ל"חמש אבנים". וגם בורות מים ענקיים ויפהפיים, באחד מהם היו מים כל השנה. זה היה האזור הקסום שלנו.
כשהייתי חיילת, הייתי מו"ח של רשות העתיקות בכרמיאל. חזרתי כמדריכה לגבעה שהפכה לשכונה ולחירבת בתה שנשארה תודה לאל שמורה למדי, כולה מוקפת מכל הכיונים בתים צפופים על בתים צפופים בלי מרחב נשימה, וחיפשתי אבנים בביה"כ העתיק על ראש הגבעה אבל נשאר שם רק בור מים ריק ואיזה עמוד או שניים לרפואה. כל החמש אבנים שהיו נעלמו. טוב, העיר גדלה, הרבה ילדים לקחו משם חמש אבנים...
@}
המשך יבוא :-]

ספרו על העיר שלכם

על ידי לוטם_מרווני* » 03 יוני 2010, 21:26

דף שגורם לי להתמוגג.@}
ובדיוק עכשיו יש המון התלבטויות איפה לגור ביחד, עיר או כפר, צפון או דרום, הר או ים.
כנ"ל
ויש לי הרבה סיפורים על חיפה.

ספרו על העיר שלכם

על ידי עינה_אפונה* » 03 יוני 2010, 21:15

תדעו לכם שהדף הזה ממש מרגש אותי! אני כזאת שאקלית שפתחתי אותו! זה סוג הספרות המועדף עלי היום יש כאן לפני שנים רבות, כאן ועכשיו, טעמים, ריחות, נוסטלגיה, אהבה...

לגמרי שאקלית! באמת מרגש.

ובדיוק עכשיו יש המון התלבטויות איפה לגור ביחד, עיר או כפר, צפון או דרום, הר או ים. או האם לגור בכלל, למה לא לנדוד?
והדף הזה עושה לי קצת חשק להתמקם סוף סוף, להיות שייכת. לא לעזוב אחרי שלשה חודשים.
אבל אני לא יודעת איפה.
וגם, יש קול שאומר: עוד לא. יש לך עוד כמה סיבובים לעשות לפני שאת מתיישבת.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אלף_פלא* » 30 מאי 2010, 23:26

גדלתי בעיירת פיתוח מדברית.
הבית שהכי זכור לי הוא הבית האחרון שגרנו בו כמשפחה - אחר כך ההורים שלי התגרשו.
הוא גם היה הבית האחרון לפני הוואדי, לשם הייתי הולכת המון עם עצמי, מוצאת פרחים ואבנים מיוחדות. הייתי יושבת שעות בחלון ומסתכלת על העננים, על השמיים, על השקיעה המדברית.
אני מגיעה לשם לעיתים נדירות מאוד, (הבית "שלנו" כבר מזמן לא אחרון לפני הוואדי.)
זו עיר, שלהגיע לשם מתל אביב, תמיד מדהימה אותו במרחבים שבין הבתים ובכבישים, יש מלא שמיים ושקט מהמם עם ריח אבק מדברי, לילות קרירים עם קולות רחוקים של חיות מהוואדי, כלבים, צרצרים, חיפושיות....
רוב הצעירים שם עוזבים, יש המון רוסים ורומנים ופועלים זרים.
אין עבודה, אין איפה ללמוד.
רק הפיצה שהיינו יוצאים לשם עם הכיתה, אותה פיצה שמילצרתי בה בגיל 14 או 15
נשארה עם אותם בעלים באותו מקום.
ובכל זאת אני אוהבת אותה. את הגן משחקים הגדול שהיינו רצים בו שעות בתור ילדים ואחר כך רובצים בו שעות בתור בני נוער, מדברים ומעשנים...
בית. רחוק, אבל בית.

ספרו על העיר שלכם

על ידי ורד_דרור* » 30 מאי 2010, 22:29

אי אפשר לרכוב בה על אופניים
דווקא יש. הייתי נוסעת כל יום מקרית מנחם דרך הרים וגבעות לתלפיות. 45 דקות כל כיוון.
עדיף משני אוטובוסים כל כיוון.

ספרו על העיר שלכם

על ידי גוונים* » 30 מאי 2010, 21:59

כל הילדות שלי מלווה בנסיעות ובהסעות - לבית הספר, לסופרמרקט (כשההורים הבינו שהמכולת עם החלב מאתמול כבר לא אופציה), לחברים (כי במושב היינו רק ארבעה בשכבה), לחוגים...
מזדהה עד כאב עם המשפט הזה, למרות שהילדות שלי היתה באזור אחר, בישוב אחר שאפילו מכולת עם חלב מאתמול לא היתה בו...
עד היום אני סולדת מתיאומים למיניהם בגלל שכל תזוזה בילדותי היתה מלווה בלפחות תיאום אחד מסובך.

הדף הזה ממש מרגש אותי!
גם אותי, אני אפילו לא יודעת למה.
קוראת בשקיקה, מדמיינת את המראות, מריחה את הריחות, מרגישה את המקומות.
תודה!

ספרו על העיר שלכם

על ידי טלי* » 30 מאי 2010, 21:42

אני קיבוצניקית במקור, אבל העיר שלי הייתה ונשארה חיפה, גרתי בה 4 שנים וזו עדיין העיר היחידה שאני יכולה לדמיין חיים בה.
לתל אביב יש ים, לירושלים הרים ולחיפה יש את שניהם!
כמעט מכל מקום אפשר לראות את הים, אמנם לא הגעתי אליו הרבה, אבל לראות אותו ולדעת שהוא שם אם אני צריכה הרגיע אותי.
מרוב השכונות אפשר להגיע תוך עשר דקות הליכה לטבע או לים.
מהכרמל לרדת לואדי שיח או נחל נדר והמעיינות שבהם.
מהדר ללכת ברגל לנחל גיבורים (טיילתי עם ילדי גן בקלות שם) ולפריחה המדהימה באביב ולשכוח שנמצאים בתוך העיר.


ואדי ניסנס
להסתובב בסמטאות הואדי עם כל האמנות שיש ברחוב, שירים, סיפורים וציורים על הקירות מהחג של החגים, וכמובן לא להתקרב לשם במהלך חודש דצמבר כי מפוצץ באנשים מהפסטיבל. היופי נשאר לכל השנה. ולדמיין איך פעם העיר הזאת נראתה.
פלאפל הזקנים , עם היחס האישי ללקוחות קבועים ומוכרים והטעם הכי טוב בארץ.
קניות בשוק עם כל הירקות הבלאדי של הערבים והמוכר שעוזר לבחור ונותן מתכונים.והריח מחנות התבלינים והקפה ומהמאפייה...
בכלל זה האיזור האהוב עלי בחיפה.

הדר:
קניות בשוק תלפיות, עדיף בשישי אחרי הצהריים, צפוף והמחירים ברצפה.
להסתובב בין החנויות הזולות, חנות סידקית, חנויות לדברים לבית והכל בזול. מזכיר קצת את אלנבי בתל אביב.
בתי הקפה והפאבים השכונתיים ברחובות הלל ומסדה, תמיד פוגשים שם מישהו מוכר.
אי של שפיות האוכלוסייה המעורבת של יהודים, ערבים, רוסים, כולם יוצאים לאותם מקומות.
הערבי לא רק שותף כלים ומנקה מאחורי הקלעים אלא זה גם הברמן שמפלרטט בכייף עם הלקוחות.
הפעילות החברתית אקטיביסטית שכל פעם מתפתחת שם, האיזור הכי "חי" בחיפה.

הגן הבאהי
כל פעם מחדש מדהים ביופיו, גם אם אני בדרך כלל מעדיפה גנים קצת יותר באופן טבעי ופרמקולצ'ר...
לשבת בכיכר למטה ביום שישי בצהרים בהפגנה של נשים בשחור, לצפות בזוגות המתחתנים או מתארסים עם השמלות הנפוחות ובאים להצטלם בגן.
המושבה הגרמנית מתחת לגן עם כל המסעדות לתיירים, אבל רחוב משופץ יפה.

האוניברסיטה
הנקודה הכי גבוהה בחיפה, עם נוף לכל הכיוונים, החרמון, עתלית, ראש הנקרה.
היער מסביב לאוניברסיטה.
החברה המגוונת, רבע ערבים, הרבה אתיופים והרבה חברה טובים מכל המינים והצבעים.
ספרייה ענקית.

הכרמל
הסינמטק וכל מילה מיותרת, יש מנוי ממש זול ושווה אם הולכים כל שבוע לסרט.
גן האם.
המדרגות שאפשר לרדת בהן ברגל ממש מהר עד לעיר למטה ולעשות הרבה כושר אם עולים חזרה.
הכרמלית שהיא תופעה מוזרה, אחלה דבר אבל נטוש לגמרי, חייבים לנסות את זה פעם רק בשביל הקטע כי זה לא ממש מועיל כאמצעי תחבורה....

אח.. אני עדיין מאוהבת בעיר הזאת, גם מרחוק....
ובעיקר יש בה משהו שפוי יחסית, ולכן אולי גם משעמם לאנשים מסויימים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי נטע_ש* » 30 מאי 2010, 20:09

בכלל, כולם כאן משוכנעים שמזניחים את השכונה כי זו שכונה של תימנים. חברים מהשכונות הפחות תימניות, טוענים שמזניחים אותם כי כולם בעירייה תימנים.... D-:

פעם זרקו את החתולה שלי לביוב. מצאנו אותה עם עוד גורה. לחברה שלי הרעילו כלבה. מזעזע!!!

לכלהאנשים שגרים כאן יש את שמות משפחה זהים לשמות של הרחובות. D-:

רחובותית במקור

ספרו על העיר שלכם

על ידי ש_י_ר_י* » 30 מאי 2010, 10:50

כשרק ראיתי את הדף, לקח לי הרבה זמן לחשוב מה זאת בכלל העיר שלי. אני גרה 4 שנים ב חולון ולא מרגישה בכלל שזו העיר שלי. כשגדלתי בתל אביב שנאתי אותה והייתי בטוחה שאני אגור במקום אחר (מה שמתברר כנכון, כי אין מצב לחזור לשם עם המחירים המטורפים האלו :-( ). אבל אני חושבת שתל אביב היא עדיין העיר שלי, לטוב ולרע.
בכל זאת, בגלל שתל אביבים יש פה הרבה, אני אספר על חולון.

מה אני אוהבת בה: היא עיר נוחה - אפשר למצוא פה המון מרכזי קניות, רופאים וחנויות, אבל מצד שני יש לה אופי די כפרי, ואפשר לראות פה המון ילדים משחקים לבד אחרה"צ מתחת לבתים ובגינות.
יש ה-מ-ו-ן גינות, המון פעילויות לילדים, ובכלל הרבה תרבות במחירים סבירים. במדיטק, שזה מרכז התרבות של חולון, יש ספרייה מעולה, סינמטק, הצגות והרצאות ואת מוזיאון העיצוב החדש.
יש לנו ראש עיר מצוין, לדעתי אחד מהטובים בארץ.
מרחק יריקה מתל אביב - הבנזוג נוסע באופניים לעבודה שנמצאת שם, ואנחנו נמצאים שם המון ( כשעילאי היה בן שנתיים+ מישהו שאל אותו איפה הוא גר והוא ענה "בתל אביב"... )

מה אני לא אוהבת בה: לפי דעתי כאן זה לב המיינסטרים, המקור מה שנקרא... קשה מאוד להיות שונה פה. עד כדי כך שמנשא זה אטרקציה.
יש מובלעות גדולות של רוסים, שלא ממש רוצים להשתלב. יש להם גנים משלהם והם מדברים רק רוסית. לפני כמה שבועות פגשנו אבא ובן בגינה, בגיל של עילאי, והיה בין הילדים קליק מיידי - רק שהילד לא מדבר אפילו מילה בעברית... וזה ילד שנולד כאן, וההורים שלו כאן כבר 10 שנים! אותי זה די מרגיז.
בקושי יש פה מסעדות/בתי קפה, שזה מדהים אותי כל פעם מחדש. יש מסעדה אחת (!) שהיא לא משהו, ואולי איזה פאב ושני בתי קפה, וכולם 2 מטר אחד מהשני.
כמו כן, עיקר התיעוב שלי מופנה ל-ח300 , השכונה החדשה של חולון, שאני פשוט לא מסוגלת לסבול אותה. שכונה מכוערת, בלי אופי, עם ביניינים שמנסים להתחרות אחד בשני, וכמובן שם משקיעים הרבה יותר מאשר משקיעים בכל שאר חולון...

ספרו על העיר שלכם

על ידי אבא_בחינוך_ביתי_לפעמים* » 29 מאי 2010, 12:31

גדלתי במושב, והעיר שלי היתה עיירת פיתוח דלוחה שלא הצליחה להתרומם למרות הקרבה למרכז הארץ. כילדים, במוצאי שבתות היינו אורבים לאוטובוס הראשון (והיחיד) שנסע לתל אביב, ומקווים להספיק לסרט בקולנוע, ואם לא, אז לפחות לסקייט-לנד בכיכר אתרים. כל הילדות שלי מלווה בנסיעות ובהסעות - לבית הספר, לסופרמרקט (כשההורים הבינו שהמכולת עם החלב מאתמול כבר לא אופציה), לחברים (כי במושב היינו רק ארבעה בשכבה), לחוגים... לפחות הלחם והדואר הגיעו הביתה עם "דוֹד לחם" שנסע על תלת-אופן גדול שבו הארגז ושני הגלגלים מלפנים, ובכל בית עצר, הושיט את המכתבים ומכר לחם, או לחם וחצי כשהמשפחה גדלה יותר.
היום אני חי בעיר בתל אביב רבתי. כלומר - בעיר שינה לא רחוק מתל אביב. עיר מכוערת, מלאה אנשים שגורמים לי למיזנתרופיה מתקדמת, עם מערכת תחבורה מצ'וקמקת (חוץ מהתחבורה לתל אביב). מרגיש בפרובינציה למרות המיקום בין גדרה לחדרה.

והמרגיעון:
אתה מלמד הכי טוב את מה שאתה הכי צריך ללמוד בעצמך
אולי הזמן ללמוד בעצמי מעצמי ולעבור לעיר אמיתית.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אמא_בבית* » 29 מאי 2010, 09:52

כבר הרבה שנים העיר שלי זו ירושלים (או בית שמש) אבל באמת, אני חיפאית. כשאני מגיעה לחיפה, אני ישר בבית. הריח של הים ושל כל מיני פרחים שיש שם, העליות התלולות, ההר הירוק וכל הזכרונות. אני לא מכירה את חיפה עכשיו ככה שאין לי המלצות למסעדות. כשאנחנו באים, אוכלים אצל אמא שלי והאמת, אף פעם לא אכלתי במסעדה אוכל יותר טעים מהאוכל שלה.
בתיכון, אחרי בית ספר עם התיק הולכים ברגל לים, הליכה של עשרים דקות בירידה שלוקחת הרבה יותר כי בדרך מתעכבים כל פעם בבית אחר., בל"ג בעומר מדורה על הים, ביום העצמאות נודדים בכרמלית בין הבמה בהדר לבמה במרכז הכרמל ובסוף מגיעים לגן הפסלים שם רואים את הזריחה מעל הים. כן, כן, בחיפה יש בצד אחד שקיעה בים ובצד שני זריחה מעל הים.
בקיץ היו מגיעים המארינס, חיילי הצי השישי וכולנו נוהרים למרכז הכרמל לראות אותם במדים הלבנים.
הטיולים בהר עד מערת העטלפים ומערת אליהו הנביא.
ובקיץ 82, אני בסוף כיתה ט', יורדים לים לפני בחינות סיום של החטיבה. מגיעים בשש וחצי בבוקר, עוזרים למציל לעשות סריקה בחוף ונשארים עד עשר אז עולים לבחינה מלאים חול ומלח. באחד הימים האלה, המון מטוסים בשמים. ממש בלי הפסקה.
אחר כך אמרו לי שהתחילה מלחמת לבנון.

ספרו על העיר שלכם

על ידי ה_פולניה* » 28 מאי 2010, 23:19

אז אני כרמיאלית במקור.
אני זוכרת את כרמיאל שלפני השכונות של המערבית פרחו...
כשההר מעל רחוב הברושים היה מלא כלניות וחרציות ולא בתים.
אני זוכרת את הטיולים שעשיתי עם אחיותיי וגם עם עצמי לבדי במשך שעות על ההר הזה. (אולי זו רק גבעה קטנה, אבל בשביל ילדה קטנה זה היה הר).
אני זוכרת את ימי שישי, שרצנו להשיג את המקומון דע-מה 84 (או מה-דע 84?) במרכז.
כשהמרכז היה אכן מרכזי...
אני זוכרת אפילו את החנות של חומרי בניין, שקניתי בה נורות צבעוניות (השד יודע למה) והיו חסרים לי כמה גרושים. המוכר הזקן נתן לי אותן בכל זאת, ורצתי הביתה כמוכת אש כדי להביא את הכסף החסר, והוא תיגמל אותי בבלון. :-)
אני זוכרת את הגלידריה (שכבר לא קיימת) שבה היינו נפגשים לערבי כיתה ומזמינים רק קצפת עם סוכריות. (5 שקלים).
את התחרות בין שתי חנויות הכתיבה בעיר - שרמן וללילפוט. פעם קניתי סרגל בחנות אחת, והלכתי לחנות השנייה. לא היה לי נעים שקניתי סרגל בחנות אחרת, אז החבאתי אותו בחולצה. כמעט הזמינו את הורים שלי, כי חשבו שאני מתפתלת מכאבי בטן. (לא נעים...)
אני אוהבת את כרמיאל. ולמרות שאני לא גרה שם כבר יותר מ12 שנה, אני תמיד אהיה כרמיאלית.
לבוא לגור שם עכשיו זה חלום שלא יתממש עד לפנסייה, כי אין שם יותר מדי פרנסה לאיש שלי.
זהו.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אילה_א* » 28 מאי 2010, 21:28

ירושלים העיר שאין איך להגיע בה ממקום למקום ואי אפשר לרכוב בה על אופניים
בית הקברות הצבאי שהוא ממש פארק יפיפה בהר הרצל מקום להבריז ממנו מבית הספר אם יש הורה בבית ואני לא יכולה לחזור הבייתה
קו עשרים הצפוף עם המון זקנות ואנשים עם סלים
האוטובוס האחרון הבייתה ב00:05 שאם מפסידים אותו מסתבכים
מעבר חציה מרובע עם אלכסונים
יער ירושלים
נוף מרהיב
להיוולד בהדסה עין כרם
לשכב עם הרגליים על הקיר בדירה הישנה של אחי ולקוות לטוב
יש עוד שתי ערים שהן הערים שלי
אני עוד אכתוב עליהן

ספרו על העיר שלכם

על ידי הרגע_שלפני* » 28 מאי 2010, 19:21

גדלתי במושב ולא בעיר.

בשנתיים וחצי האחרונות אני גרה בחיפה. אני מאד אוהבת אותה, לא מלחיצה כמו תל אביב אבל בכל זאת יש לאן לצאת.
אני אוהבת שמכל מקום רואים את הים, לפעמים גם את החרמון.
השכונה שלי (ואולי כל העיר) מרושתת בשבילים ומדרגות שמחברים בין הרחובות, זה ממש נחמד. יש כל כך הרבה שבילים כאלה שעוד לא הצלחתי למפות את כולם.
יש המון מסלולי הליכה במרחק של עשר דקות נסיעה, ים (ואפשר ליסוע אליו בשבת באוטובוס), מהמרפסת יש לי נוף לים וליער. אני רואה פה ברחובות חזירי בר יותר ממה שראיתי בכל החיים במושב, וגם נמיות ושפני סלע.
המלצה - מסעדת מעין הבירה ליד כיכר פריז. מסעדת פועלים מזרח אירופאית, מוסד חיפאי ידוע. אוכל מעולה, לא זול, אבל המנות ענקיות ומספיקות לשניים אז זה מתאזן.

ספרו על העיר שלכם

על ידי טדליק_נהנאנע* » 27 מאי 2010, 23:41

עוד רחובותית מבטן ומלידה-
מקומות שווים לאכול אני עוד לא ממש מכירה (אנחנו כאן רק חצי שנה... אשמח להמלצות!) אבל אני ממליצה על חנות צעצועים וספרים יד שניה "חפציבה" בדרך יבנה. חנות קטנה ומקסימה. רק היום בילינו שם את כל היום - הם עשו יום שלם של משחקי קופסא פתוחים לכולם, ומדי פעם הם עושים שם גם ג'ם סשנים. מקום שווה במיוחד.

אמא של דגיגונת בהחלט הביעהאת מחשבותי לגבי חפציבה- חנות מקסימה. משפחתית, עם נטיות באופניות מסויימות, לבבית, ואין מילים להרעיף ולשבח.
לגבי מקום לאכול בו-
מזעקי בלי כל ספק.
מסעדת פועלים תימנית ברחוב ארלוזרוב (גבול שעריים עם מרכז העיר)
לא הייתי מגדירה כאוכל בריא במיוחד, אבל איזה כיף לאכול שם מרק עצם עם לחוח.
היום מעט יותר יקר שם מכפי שהיה לפני 5-10 שנים, אבל עדיין מחירים זולים ונעימים. (פעם מנת מרק היתה 10 או 14 ש"ח, בקבוק שתיה ב5 וכו').
ממה שאני זוכרת גם מרק השעועית מעולה, אבל עד שאני מגיעה לשם (אחת לשנה בערך) אני לא מסוגלת לוותר על מנת מרק העצם. פשוט מפנטזת עליו שבועיים מראש.
פתוחים עד 16:00 או 17:00.
ובפעמים האחרונות היה עמוס וצריך היה להמתין לשולחן שיתפנה, ויותר מכך, לשירות.
אבל שווה כל רגע.

ספרו על העיר שלכם

על ידי תפוח_אדמה* » 27 מאי 2010, 22:58

הדף הזה עושה לי חשק לעבור לגור בירושלים, לפחות לעונה או שתיים כל שנה...
כן, לקיץ :-)

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 27 מאי 2010, 22:46

אמרתי לירושלמי שלי במיל. - אתה בא נעשה שלושה שבועות בירושלים בקיץ?

אז הוא אמר לי שבחיים לא, וש - מה-את-רצה-להרוג-אותי?! וגם ככה בקיץ הוא בדכאון. ושהעיר עברה כיבוש דתי (הוא נמצא שם פעם בשבוע) ןשבירושלים יש את הבהות הכי גדולים בכל הארץ.

אבל לסופשבוע הוא מוכן :-P

בכל מקרה - אמרתי לו - אז חיפה?

אז רחובות?

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 27 מאי 2010, 22:29

הדף הזה עושה לי חשק לעבור לגור בירושלים, לפחות לעונה או שתיים כל שנה... /-:

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 27 מאי 2010, 20:57

תדעו לכם שהדף הזה ממש מרגש אותי! אני כזאת שאקלית שפתחתי אותו! זה סוג הספרות המועדף עלי היום :-D יש כאן לפני שנים רבות, כאן ועכשיו, טעמים, ריחות, נוסטלגיה, אהבה...

<מה עם מעיין הבירה?>

ספרו על העיר שלכם

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 27 מאי 2010, 20:30

_יש בניינים יפים לאללה בתל אביב, אבל אני תמיד אהבתי למצוא את הבתים הנמוכים, בתי הקרקע שמסתתרים ביניהם. וכל פעם התעצבתי לראות שעוד אחד ירד.
למשל במפגש המפותל של בר כוכבא וטרומפלדור היו פעם כמה וכמה בתים בני קומה אחת וחצר. עוד נשארו?_
כן.

ספרו על העיר שלכם

על ידי יעלי_לה » 27 מאי 2010, 17:18

יש לי קצת מה לכתוב על חיפה למרות שגרתי בה ממש מעט זמן ובעצם לא ממש בעיר אלא בקריות
בעלי גדל בחיפה ובזכותו הכרתי קצת את העיר.
בעיניי המקום הכי הכי, שהכי שווה לכתוב עליו, זה ואדי שיח, בין כרמליה לכבביר. ואדי מקסים... עם מעיין, בוסתן ומערות.
בעניין אוכל,
בוואדי ניסנס יש מכולת של אחד בשם אבו-שקארה - עושים שם במקום חומוס הכי טעים שאכלתי בחיים, עלי גפן ממולאים, קובה... חבל על הזמן.
ליד שווארמה חזן יש מאפייה שנקראת "נעמה", אין על הפיתות שלהם בכל העולם. כשהן טריות אפשר לחסל אותן ככה בלי כלום.
כשלא היה לנו כוח לבשל ורצינו להתפנק, היינו קונים חומוס ועלי גפן מאבו שקארה, פיתות מנעמה ולקינוח כנאפה מאיזה מקום אחר בוואדי (האמת שהכנאפה לא היתה מדהימה... לא כמו ששאר האוכל היה מדהים)
ודרך אגב, שווארמה במבינו מול חזן - אחד משני המקומות היחידים בארץ שאני מוכנה לאכול בהם שווארמה. (המקום השני זה ג'וני בכפר יסיף. מאוד דומה לבמבינו רק החמוצים יותר טעימים)

ספרו על העיר שלכם

על ידי קוראת* » 27 מאי 2010, 12:04

חיי לילה
חיי הלילה של חיפה דווקא מפותחים לאללה.
או לפחות היו בזמני.
בעיניי זה לא שחסרה בה חיוניות... יש בה איזה סטטיות, רוב החיפאים שגרים בה נולדו חיפאים, ואין אליה זרימה מטורפת של אנשים מבחוץ כמו לת"א לוירושלים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי רישגלית* » 27 מאי 2010, 11:48

חיפה נורא מעניינת אותי. היא נראית לי העיר עם הכי הרבה פוטנציאל - גם הר, גם ים, גם תושבים בני שלוש-ארבע דתות והיסטוריה טרגית (ממליצה על הסיפור "השיבה לחיפה" כדי לחוש מעט מהטרגיות), גם בנייני באוהאוס יפהפיים, גם טבע, גם נמל, עיר תחתית... ואפילו מעין רכבת תחתית. ובכל זאת היא לא נעשית עיר אמיתית איכשהו - חסרה בה איזו חיוניות אולי? חיי לילה, חיי ערב... וכמובן, יש בה זיהום אוויר מזעזע. אשמח לשמוע עוד על חיפה!

ספרו על העיר שלכם

על ידי קוראת* » 27 מאי 2010, 11:42

ספרו על העיר שלכם

על ידי לאה* » 27 מאי 2010, 11:28

עדיין לא כתבו על חיפה. כבר 30 שנים אני לא גרה בחיפה ומאז הספקתי לעבור בכמה ערים, אבל תמיד אגדיר את עצמי כחיפאית.
אני מדברת על חיפה של שנות השישים והשבעים. גרנו בקרית אליעזר ושם יש טיילת ארוכה ארוכה, אפילו במושגים של היום. פעם היו שם המון ילדים ואמהות שישבו על ספסלים (פיטפטו וסרגו בעיקר) בשעה שהילדים שיחקו בדשאים הענקיים שיש שם בלי לחשוש ממכוניות. קצה אחד של הטיילת הוא האצטיון של מכבי חיפה והקצה השני היה פעם שדה ענק ושומם שהיה בו רק בית ערבי בודד באמצע שהיה בו גן ילדים - "גן זיתון". בשדה הזה היה אפשר למצוא צפרדעים לרוב (בעונה) וגם שרשראות של ראשנים . היה שם המון טבע. עכשיו אין שם טבע אלא בתים וביטון.
חוץ מזה, אנחנו גרנו בשיכונים (בעצם זה מה שהיה שם, לא היו בתים אחרים), ובין הבניינים היה דשא ותמיד תמיד היו שם ילדים. שיחקנו את כל המשחקים של פעם ממש עד שקראו לנו הביתה (מהמרפסת).
בתמונות שיש לי מהתקופה הזו, שאבא שלי צילם, אני רואה איך העיר היתה דלילה בבתים.
בשבתות נהגנו לטייל לכרמל (עם המשפחה), לעלות שם להר למערת העטלפים ולאסוף חרובים.
בתקופה הקדומה הזו, כשלא היה טלויזיה ומחשב היינו מבלים את השבתות וגם חלק ניכר מימי השבוע אחרי הצהרים בחופים. בחוף השקט או בחוף הפתוח. לוקחים סל פיקניק (ביצים קשות ומלפפונים הלכו נהדר עם חול מלוח), מטקות ומגבת והולכים לים. הולכים במשמעות הולכים, ברגל. וזה לא היה ממש קרוב. אני מדברת על המשפחות, הורים וילדים.
מרכז השכונה היה האיצטיון של מכבי חיפה. בשבתות שהיה בהם משחק היתה חגיגה באיזור האיצטדיון. דוכנים של גרעינים, פלאפל שתיה, ושאגות גדולות שעולות מהיציעים בהתאם למה שקורה במגרש.
היום זה שונה לגמרי. אני כבר לא גרה שם המון שנים אבל ממקורות יודעי דבר השכונה שינתה פניה והפכה משכונת פועלים ירוקה ומלאה ילדים לשכונה שיש בה בעיקר אנשים קשי יום. הרבה ירוק פינה את מקומו לבתים ביטון וחנויות. אשמח לקבל דיווח עדכני, אני לא יודעת הרבה על השכונה עכשיו.
היום דרך אגב, אני גרה בירושלים, אבל זה סיפור אחר לגמרי.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 27 מאי 2010, 10:41

חלאס עם ירושלים, הספיק לגמרי

לי לא!

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 27 מאי 2010, 10:40

אני יכולה לכתוב פסקה באותו אורך בדיוק על כל הדברים המבאסים שיש בירושלים, אבל למה? אנחנו פה בקטע של המלצות, לא?

למה את חושבת שאני מתלוננת?? להיפך - אני ממש נהנית. ירושלים עיר אניגמטית, ואני ממש נהנית לקרוא את כל התיאורים של האנשים שאוהבים אותה, זה מקסים!!!. אין הרבה ערים עם קסם שעושה את הדבר הזה לאנשים. מין מקום מזעזע שאין ברירה אלא לאהוב. אני נולדתי בירושלים ותמיד רציתי לגור בה. אבל הבנזוג לי בחיים לא יחזור לשם (והאמת שאני מבינה למה... :-)). אבל נשמח להחליף בתים קצת :-D

ספרו על העיר שלכם

על ידי עוד_ירושלמית* » 27 מאי 2010, 09:40

אז גם אני ירושלמית. אבל יבוא מהמרכז.
במרחק 3 דקות הליכה מהבית שלי יש: בית אבות לחולי נפש, מרכז גדול של אקי"ם, בית לנוער מנותק והוסטלים מסוגים שונים.
בגינה שלנו שומעים יום יום עשר שפות לפחות: אנגלית, צרפתית, ערבית, רוסית, גרמנית, הולנדית שוודית, איטלקית, הונגרית, אמהרית- וגם עברית.
בגינה יושבים גם קשישים ודיירי ההוסטלים. לפעמים ההורים נרתעים, הילדים כמובן-לא.
יש לנו גינה קהילתית. הילדים זורעים, שותלים מנכשים וגם סוחבים כל אורח לקטוף מהמרווה.
אצלינו בשכונה התייעצות על איך לגמול בת שנתיים מהנקת לילה לא נתפסת כדבר הזוי.
ישנם כמה כלבים שכונתיים שמסתובבים חופשי-לשמחת ילדי השכונה ולצער הווריהן שצריכים לנקות את הנעליים.
בשכונה יש ווילות מדהימות עם 3 קומות וגם בנייני שיכון ודירות עמידר. באמצע אנחנו. סתם בניין.
וכמובן- אזור התעשייה תלפיות, שתעשיה כבר אין בו אבל חנויות לרב ואפילו שני מיני-קניונים לשונאים כמוני את קניון מלחה יש בו.


כשאני חוזרת לעיר הולדתי אני מבינה את הבועה בה אני חיה. שם כולם אותו הדבר. אתמול אמא שלי סיפרה לי בהתפעלות שהיא ראתה מישהי עם תינוק על הגב ("ממש כמוך").
אף אחת שם לא מניקה. לפחות לא בפומבי.

לפעמים שואלים אותי למה אני לא עוברת למושב.
אז מעבר להתנגדות עקרונית לבניה צמודת קרקע, הילדים שלי חיים חיי מושב כאן. בעיר.
שעה עם העיזים בגן החיות פעם בשבוע, עבודת אדמה בגינה, והרבה אנשים טובים מסביב.

אין כמו ירושלים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי גוונים* » 27 מאי 2010, 02:08

וואו! איזה סינדרום ירושלים יש כאן! אצלי כל החברים הירושלמים ברחו מהעיר. כולם מדברים על ההיי של יום שישי לפנות ערב עם תחושת קדושה ודכאון מוצאי יום שבת.
אני יכולה לכתוב פסקה באותו אורך בדיוק על כל הדברים המבאסים שיש בירושלים, אבל למה? אנחנו פה בקטע של המלצות, לא?
חוץ מזה, זה לא סותר, יש הרבה אנשים שמתים על ירושלים אבל לא מסוגלים לחיות בה, זה בדיוק הענין הזה של האהבה-שנאה, הרי עצם זה שהיא יוצרת אצל אנשים תחושה של צורך בבריחה ממנה כבר מראה שהם לא אדישים לה... מה שברור הוא שיש בעיר הזאת הרבה עוצמות.

אני דוקא מעולם לא הרגשתי את דכאון מוצאי שבת. להיפך, במוצ"ש העיר מתעוררת לחיים. דוקא בגלל שיש הרבה דתיים ההבדל בין ערב שבת ושבת עצמה לבין מוצ"ש מאד בולט והעיר מאד סואנת ושוקקת במוצ"ש, לפעמים זה כיף ולפעמים זה מעיק. אם כבר הדיכאון הוא בשבת עצמה שהכל כל כך שקט, לפעמים השממה הזו מעיקה כל כך, תחושה של חוסר חיים...

אני לא זוכרת אם כתבו כבר אבל כמובן אין אין אין על גלי הריח החמימים והטעימים שמגיעים מאנג'ל ומתפשטים בכל רחבי קרית משה. בעיקר במוצאי שבת, זה תמיד ריח מנחם כל כך.

(טוב, יאללה, חלאס עם ירושלים, הספיק לגמרי)

ספרו על העיר שלכם

על ידי תפוח_אדמה* » 26 מאי 2010, 23:53

אני גם גרה ב רחובות. בשכונה של אנשים קצת מוזרים. כמו שאמא של דגיגונת אמרה, הבדל תהומי בין שכונות עשירות לבין שכונות עניות.
יש כאן תרבות נהיגה נוראית. תמרורים הם רק המלצה, וסבלנות אין בכלל. אני גרה ברחוב חד סטרי, ותמיד נוסעים בו נגד הכיוון. יום אחד, עשו עבודות בתחילת הרחוב. מישהי נכנסה מהצד השני, נסעה עד החסימה והתחילה לצפור לפועלים (ומה הם יעשו? יסלקו את הזפת הרותחת כדי שהיא תוכל לעבור?). אחד השכנים אמר לה:"את יודעת, את בכלל נוסעת נגד הכיוון". היא הסתכלה במבט מתריס ואמרה:"ממתי? אני כל יום נוסעת ככה כבר עשר שנים!".
בכלל, כולם כאן משוכנעים שמזניחים את השכונה כי זו שכונה של תימנים. חברים מהשכונות הפחות תימניות, טוענים שמזניחים אותם כי כולם בעירייה תימנים....
לפני כמה שנים, העירייה נטעה עצים באחד המגרשים הריקים. אז השכנים גזמו אותם, בתואנה שהשורשים סותמים להם את הביוב. גזמו זה אולי תיאור קצת עדין. גזמו ככה שלא נשארו עלים בכלל. גם לא ענפים. גם גזע בקושי. השכן הגוזם, שכנע את הבעלבית שהסתימות בביוב זה לא מהשערות שלי אלא שורשים, ושהעירייה תשלם לו על התיקון. היה פיאסקו גדול. (בסוף הסתבר שהשורשים שסתמו הם של האבוקדו שגדל בחצר).
פעם זרקו את החתולה שלי לביוב. מצאנו אותה עם עוד גורה. לחברה שלי הרעילו כלבה.
מצד שני, יש כאן מישהו שמאכיל את כל הכלבים והחתולים בשכונה בעוף שלא נשחט כהלכה.
אסור לעשות על האש בשבת.
אבל יש שכן שלא מוותר על הקריוקי בפול ווליום שלו, גם לא בערב שבת. גם לא באף יום אחר.
לכלהאנשים שגרים כאן יש את שמות משפחה זהים לשמות של הרחובות.
הגנים מזעזעים.
ומצד שני, יש כאן (ברחובות, לא בשכונה) הריכוז הכי גבוה של משפחות חינוך ביתי! קהילה נחמדה ותוססת, מלא פעילויות, המון ילדים. ובכלל ברחובות יש (כמעט) את כל מה שצריך.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אמא_של_דגיגונת* » 26 מאי 2010, 23:48

בלה, אז שיחקנו מחבואים לפני איזה חודש בגן משחקים אחרי היום חוגים שהגעתם בסופו, נכון?!
כן! זו אני... באמת שיחקנו עם איתי בחפציבה והיה מאד נחמד (-:

אחר כך כבר הלכתן כנראה
הלכנו לישון צהריים (קדוש אצלנו...) ואחר כך חזרנו בכוחות מחודשים (ועם סבתא גם...)

ווי, איזה בור נוסטלגי פתחתי פה עם ירושלים...

ספרו על העיר שלכם

על ידי רוני_ושו''ת* » 26 מאי 2010, 22:17

_השותפות לסבל של הירושלמים. סבל מהפקקים, סבל מהפיגועים, סבל באופן כללי מהקיום, ויש איזה חיוך בזוית העין במפגשים שיש בין השונים והמוזרים, שמכיל את השותפות הזאת לסבל.

הימים המיוחדים האלה שבהם האויר שקוף במיוחד, וצלול במיוחד, וכל הצריחים והמסגדים נראים כמו תלת מימד וברקע ממש רואים את המדבר. וזה שקוף עד אינסוף.

הטעם של האבק והאור הניגר, האור המדהים כאשר השבת יורדת._
זה נכון, באמת, הכל נכון. אבל יש גם כבדות. ושמרנות. ויותר מדי הקפדה על צניעות בלבוש. אין חופש, אין שחרור אפילו לא קצת קצת קצת. אין מה לעשות ביום שישי בערב. קררררר. כל הזמן קר.
אני בדרך לתל-אביב אחרי 32 שנים בירושלים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 26 מאי 2010, 22:06

וואו! איזה סינדרום ירושלים יש כאן! אצלי כל החברים הירושלמים ברחו מהעיר. כולם מדברים על ההיי של יום שישי לפנות ערב עם תחושת קדושה ודכאון מוצאי יום שבת. זה משהו משותף לכל הירושלמים שפגשתי. דכאון מוצאי יום שבת. הבנזוג שלי אומר שזה עבר לו אחרי כמה שנים בחוץ, אבל פעם בכמה זמן...

ספרו על העיר שלכם

על ידי גוונים* » 26 מאי 2010, 16:44

השותפות לסבל של הירושלמים. סבל מהפקקים, סבל מהפיגועים, סבל באופן כללי מהקיום, ויש איזה חיוך בזוית העין במפגשים שיש בין השונים והמוזרים, שמכיל את השותפות הזאת לסבל.
|Y|
הימים המיוחדים האלה שבהם האויר שקוף במיוחד, וצלול במיוחד, וכל הצריחים והמסגדים נראים כמו תלת מימד וברקע ממש רואים את המדבר. וזה שקוף עד אינסוף.
|Y||Y|
הטעם של האבק והאור הניגר, האור המדהים כאשר השבת יורדת.
|Y||Y||Y|

ספרו על העיר שלכם

על ידי תמרול_ה* » 26 מאי 2010, 13:03

וחנות הספרים המקסימה ביותר בעולם ברח' עזה, חנות של פעם, עם מבחר איכותי ביותר.
השוק העירקי בתוך מחנה יהודה.
וחנות התיקים בפינת בן יהודה, פינתי כמובן.
קבלייר - מסעדה צרפתית קטנה ומ-ע-ו-ל-ה, ליד בית אגרון.
אהבתי את המקום הישן של "ספגטים" בבית ישן ברח' רבי עקיבא, שפינה מקומו לגורד שחקים.
את הליקוט שיש בכל מקום: תאנים בעין כרם, חמציצים בשדה ליד הבית, לימונים כל השנה על העץ בגינה של ההורים, אירוסים גדלים פרא. חרובים. שזיפים סגולים בעין חונדק, תאנים וענבים בליפתא.
המפגשים המוזרים והבלתי אפשריים שיש בכל מקום ופינה בין אנשים מכל הסוגים והמינים.
הפקקים שהיו בתקופת רבין, שכל יום היה מגיע אח"מ אחר, וכבר לא ידענו אם אנחנו מרכז העולם באמת.
ואלה החליפו מקומם לפקקים של הרכבת הקלה, וגשר המיתרים.
הימים העלובים האלה שהיו מאורגנים בחסות העיריה בראשות לופוליאנסקי, סוכת המים בחצר העיריה שהיתה משהו גלותי ופתטי...
ובכל זאת, המפגש של הירושלמים של פעם בככר העיריה מתוק.
הטעם של האבק והאור הניגר, האור המדהים כאשר השבת יורדת.
הימים המיוחדים האלה שבהם האויר שקוף במיוחד, וצלול במיוחד, וכל הצריחים והמסגדים נראים כמו תלת מימד וברקע ממש רואים את המדבר. וזה שקוף עד אינסוף.
השותפות לסבל של הירושלמים. סבל מהפקקים, סבל מהפיגועים, סבל באופן כללי מהקיום, ויש איזה חיוך בזוית העין במפגשים שיש בין השונים והמוזרים, שמכיל את השותפות הזאת לסבל.

ספרו על העיר שלכם

על ידי פלונית_כרגע* » 26 מאי 2010, 12:25

אז מקום לאיקרה טובה אין לי, לדעתי מעולם לא אכלתי איקרה..
אבל בירושלים בשוק, בחלק המקורה יש חנות גבינות מופלאה- "מעדניית באשר"
עם גבינות משובחות מכול הסוגים, המינים, הצבעים והמחירים מכול העולם, והכול כשר.
והטיפ- תגיעו ביום ראשון בשעות אחה"צ אז המחירים של גבינות מסויימות יורדים, כאשר נשאר לו רק זנב של גבינה.
וכשמדברים על גבינות איכותיות שמחירם הרגיל יכול להיות גם יותר מ-25 ש"ח למאה גר' זה משמעותי..
בשוק על אגריפס לכיוון בניין כלל יש את מאפיית "מרציפן" שהרוגלך שלה הכי טובים- ביום ו' התור ארוך להפליא.
אני כבר לו קונה שם מטעמי בריאות ואפייה בבית אבל לפעמים כשעוברת חוטאת באחד או שניים.
וההמלצה מבחינתי היא רק על הרוגלך...
בתוך השוק יש גם את מאפיית טלר, ובצד השני של אגריפס את מאפיית "הבחירה הטבעית" שתיהן מאפיות בריאות-קמחים שונים, אורגני וכו' וטעימות מאוד.
בבחירה הטבעית מוכרים בימים א' וב' לחם מיום ו' במחיר מוזל של 50% וכו'
יש עוד כול מיני באסטות משובחות בשוק.
ויש גם את הטמבוריה הכי מקצועית ושווה של דוד (בערך מול מרציפן) איש נחמד ומקצועי ואם אין לו את מה שמבקשים אומר לאן ללכת ואיפה לחפש. דרכו גיליתי למשל שיש חנות גדולה מאוד בתלפיות ששמה "ידית ובורג" שיש בה אך ורק ידיות וברגים...

ספרו על העיר שלכם

על ידי ענ_בר* » 26 מאי 2010, 09:46

יש לי 3 ערים.
גדלתי ב כפר סבא, ורק עכשיו, עם ילד בן שנתיים ובקרוב מאוד בע"ה עוד אחד, אני מצליחה סוף סוף להתחבר אליה ולמצוא בה את החן שכולם מוצאים.
שבת אחרי צהריים, הולכים דרך הרחבה של הקניון (פלאש, 20 שנה אחורה, אחי הגדול ואני חוצים את "שטח חבאס" - מדבר חול עצום בעיניה של ילדה בת 6, בדרך לספריה, ובדרך חזור מחפשים את העקבות שהשארנו בחול...), לכיוון המדרחוב. עגלה, בקבוק מים, לחם לפזר לציפורים. ילד מבסוט אחד ושני הורים מוקסמים.
עיר קטנה שיש בה הכל במרחק הליכה - ספריה, גנים, חנויות קטנות של פעם - מאפייה ביתית, חנות סדקית, פלאפל טוב (תנעמי, מול הקניון), גלידה משובחת (פינגווין, ברחוב רוטשילד), ספריית וידיאו (ממש ליד,מצרך חשוב כשאין כבלים, אי אז). יש אפילו שוק קטן עם עלים ירוקים, גבינות, פרחים, מעדניות של עולים מחבר העמים, פועלים שיושבים לשתות בירה באמצע היום.
כמובן שהים צמחו בה עוד שלושה קניוני ענק, שכונות עד האופק, ועדיין - אין מגדלי ענק ואין כבישים מהירים באמצע העיר... נשארה בה הפשטות והתמימות. נשארה הבריזה מהים בין הערביים ברחוב הראשי. האיש הזכיר לי שכשהוא רק התחיל להגיע לבית הוריי הצהרתי שאני מוכנה להחזיר אותה תמורת שלום עם הפלסטינים. השבת הצעתי לו (בצחוק, כמובן) לקנות שם בית...

העיר השנייה שלי, שהייתה בעצם הראשונה שאליה התחברתי בכל נימי נפשי היא תל אביב. כיאה לבת של יליד תל אביב שאוהב אותה כמו משוגע ונמצא בה כל יום עד היום, בשלב כלשהו בנעורים שלי התחלתי להסתובב בה סתם ככה אחרי צהריים. או בבוקר. או גם וגם, עד הלילה. חותכים מביצפר, עולים על אוטובוס, יורדים בכיכר רבין והולכים על קינג ג'ורג' דרך שוקכרמל עד הים. נחים קצת בחוף הדולפינריום, עד השקיעה, וחוזרים הביתה. עד שבוע הבא. היה שלב שהייתי מסתובבת עם מצלמה - פנטקס ישנה, עם פילם שחור לבן, וככה יש לי היום אלפי תמונות מאחרי צהריימים כאלה, עם חברות או לבד, עד הים או אלנבי, בתחנה המרכזית הישנה וברידינג לפני השיפוץ... את השנה הראשונה של השירות שלי כמובן עשיתי בתל אביב. דירה משלי (עם 7 שותפות) בנחלת יצחק, מסתובבת עם חופשי חודשי בכל העיר ונושמת חופש.

העיר הבאה שלי, היא ירושלים. גיל 19, שנה שנייה של השירות, חברים, חופש, מקום חדש לגלות... לקח לי המעט את הכל השנה בכדי להתאהב בעיר הזו. תמיד כולם היו נראים לי רציניים מידי, קודרים כאלה, בטח לעומת תל אביב השזופה והחופשיה. אבל איכשהו זה קרה. אני חושבת שבזכות השוק שעשה לי מה שהכרמל, לוינסקי, התקווה ואפילו השוק הקטן של כפר סבא לא עשה לי. את הדירה הבאה שלי שכרתי כבר קרוב לירושלים. העבודה הראשונה שלי שאהבתי באמת הייתה בעיר הזו. את הדירה הראשונה שלי בעיר שכרתי ליד השוק. הפגישה הראשונה עם האיש שלי הייתה במסעדה הודית בשוק (צ'אנדרה, כבר לא קיימת היום). ההחלטה להתחתן הייתה תוך כדי חציית השוק (מהדירה שלי לשלו, או להיפך, מי זוכר כבר). חוצמזה, כל מה שכתבו על ירושלים כל כך נכון ומדויק, וכאילו נגמרות לי המילים להוסיף על זה.

היום אני גרה לא רחוק מבאר שבע. ממשיכה להגיע לירושלים בממוצע אחת לשבוע, לתל אביב אחת לחודש, וכפר סבא... נו, שוין...

ספרו על העיר שלכם

על ידי מה_איתי* » 26 מאי 2010, 07:04

_חצבי הסתיו עם פרחי האביב??? המצטלבות להן העונות בעמק המצלבה???
הכוונה לא היתה בו זמנית, אלא רק דוגמאות למרבדים המדהימים, כל פרח בעונתו._

האמת שהשנה עונת הפריחה היתה מאוד קצרה והיתה תחושה שהכול פורח יחד בעמק המצלבה. החצבים פרחו הרבה לפני הכרזה רשמית של בוא האביב...
אני לא יודעת אם אין על ירושלים אבל בטוח שאין על עמק המצלבה בירושלים , שהתמזל מזלי לגור לידו בכמעט שנה האחרונה.

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 25 מאי 2010, 21:44

וואי, תודה! כל כך מעניין! אני ממש אשמח לעוד - על אותן ערים ובטח שעל ערים נוספות...

ספרו על העיר שלכם

על ידי לילה_טוב* » 21 מאי 2010, 22:11

יש עוד בי-ם בית קפה בשם בית הפאי?

ספרו על העיר שלכם

על ידי גוונים* » 21 מאי 2010, 17:41

חצבי הסתיו עם פרחי האביב??? המצטלבות להן העונות בעמק המצלבה???
הכוונה לא היתה בו זמנית, אלא רק דוגמאות למרבדים המדהימים, כל פרח בעונתו. (-:

ספרו על העיר שלכם

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 מאי 2010, 17:32

איזה דף כייפי
בעמק המצלבה פורחים כל החורף והאביב מרבדי רקפות וחצבים וכלניות ????? חצבי הסתיו עם פרחי האביב??? המצטלבות להן העונות בעמק המצלבה???

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 21 מאי 2010, 15:45

בעמק המצלבה פורחים כל החורף והאביב מרבדי רקפות וחצבים וכלניות. מקסים.
הפריחה בעמק המצלבה מתחילה עוד בסתיו עם מרבדי סתוניות וכרכומים!!!

<באמת אין על ירושלים>

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 21 מאי 2010, 15:43

אבל אני ממליצה על חנות צעצועים וספרים יד שניה "חפציבה" בדרך יבנה. חנות קטנה ומקסימה. רק היום בילינו שם את כל היום - הם עשו יום שלם של משחקי קופסא פתוחים לכולם
אימא של דגיגונת - רציתי להגיד שבטח נפגשנו היום בחפציבה כי גם אנחנו בילינו שם את כל היום, ובדיוק הרגע נפל לי האסימון... אם חיברתי נכון את הפאזל של הדמויות, אז שיחקנו מחבואים לפני איזה חודש בגן משחקים אחרי היום חוגים שהגעתם בסופו, נכון?!
לא ראיתי אותך בחפציבה אבל איתי אמר לי ש"הנה זאת ששיחקנו איתה מחבואים" D-: ואחר כך כבר הלכתן כנראה... או ששיחקתן בפינה אחרת {@

ספרו על העיר שלכם

על ידי גוונים* » 21 מאי 2010, 15:17

טוב, הקטע על ירושלים כמובן זרק אותי לים של זכרונות.
גרתי שנים בירושלים, וגדלתי לא רחוק ממנה.
היחס שלי אליה אמביוולנטי מאד.
כמו שתמיד אומרים, אם יש לך רגש חזק לעיר הזו סימן שאתה ירושלמי, אם אתה לא יכול להשאר אדיש לה (ולרוב אלה יחסי אהבה שנאה, משיכה דחיה).
אין ספק שיש בעיר הזו דברים שבאמת אין שום מקום בעולם, אצלי היא מעוררת המון רגשות וכמובן גם זכרונות.
אין ספק שזה המקום היחידי בארץ (ואולי בעולם) שאפשר לגלות שלצידך ממתינים ברמזור ערביה עם סלים, כומר יווני, דתי כיפה סרוגה, חילוני עם אוזניות ורב ליטאי. יש משהו בערבוב הזה שהופך את האנרגיה של כל העיר למשהו מיוחד.
אני אוהבת שזו עיר שהטבע מתפרץ לתוכה. פונים באיזה רחוב ופתאום מתגלה שקיעה מופלאה, מרימים את העיניים ונגלה נוף מדברי קסום שמגיח כאילו משום מקום. כמעט בכל מקום אפשר תוך 5 דקות להגיע לפינות טבע אמיתיות (לא כמו הפארקים העירוניים של תל אביב) - יער ירושלים, עמק המצלבה, עין כרם, עין לבן, ליפתא, ועוד מלא פינות נסתרות.
אני אוהבת שהחורף בעיר הזו מורגש, את הרוחות החזקות והדרמטיות שלא מאפשרות ללכת עם מטריה.
רק בתל אביב התחלתי להבין את הקונספט של מטריה, בתל אביב יורד גשם בלי רוח, ממש מלמעלה, זו היתה הפתעה עבורי. בהרי ירושלים הגשם באלכסון אז אין טעם במטריה וגם היא תמיד מתהפכת בגלל הרוח... וכמובן השלג שכולם מחכים לו כל שנה וגאים בו וכל סנטימטר מסכן משתק את העיר אבל יוצר שמחה אמיתית וספונטית ותמימה, אין על הימים של השלג...
אין לי כרגע המלצות על חנויות או מסעדות (זה אף פעם לא היה הצד החזק שלי) אבל יש לי כמה נקודות קסומות:
אני אוהבת את התצפית המדהימה על עמק המצלבה שמתגלה בסיבוב של רחוב מטודלה שהופך שם להיות רחוב סעדיה גאון אם אני לא טועה.
אני אוהבת לרדת משם בשבילים הקטנים לעמק המצלבה ולנשום עמוק את האויר הצלול של הרי ירושלים ולחצות לשכונת ניות.
בעמק המצלבה פורחים כל החורף והאביב מרבדי רקפות וחצבים וכלניות. מקסים.
כמובן כל האזור של משכנות שאננים, גם להסתובב בסמטאות וגם המבט על העיר העתיקה.

טוב, צריכה ללכת, אולי אמשיך אחר כך.
דף מקסים, תודה במבי!

ספרו על העיר שלכם

על ידי אורי_יורמן* » 21 מאי 2010, 02:28

אני גר ב תל אביב. אני לא אוהב את פיח האוטובוסים. נראה שאוטובוסים (בעיקר דן ואגד) משתמשים בדלק זול במיוחד מלא ב השד-יודע-מה, לא מזוקק בשיט, שממש אי אפשר לעבור לידם. שמתם לב פעם איך כשעוברים מאחורי אוטו או אפילו משאית זה בסדר, אבל כשעוברים מאחורי אוטובוס אי אפשר לנשום?

בכל אופן,
אני מאוד מאוד אוהב את תל אביב. איזה מליון דברים פה.
לא יודע מאיפה להתחיל.
אוהב להסתובב בשווקים ולהכיר את הסוחרים. ממש לשבת איתם לשיחות. הרבה מהם כבר מכירים אותי, חלקם אפילו בשם. זה הופך את השוק עבורי למקום מפגש בנוסף להיותו שוק. הסוחרים שם כבר לא פונקציה אלא אנשים.
אוהב את הנגישות לים, ואת החופים הנוחים למדי.
אוהב את החומוסיות. אוהב את כמות האוכל הזול הנגיש.
אוהב את צפיפות האוכלוסין, את הרעש והצלצולים.

ספרו על העיר שלכם

על ידי אמא_של_דגיגונת* » 21 מאי 2010, 02:04

דף מקסים, תודה במבי!
אני ירושלמית מלידה, כנראה גם באופי, בשפה ובקצב שלי...
קשה לי לתאר עד כמה אני אוהבת את העיר הזו, שרק בה אני מסוגלת לשאוף עמוק אוויר ולנשום באמת.
אני אוהבת את הרוחות החזקות והדרמטיות, את הרחובות המשופעים והעקומים, את המדרונות שמובילים פתאום למדבר, שמגיח כאילו משום מקום. המקום היחידי בארץ (ואולי בעולם) שאפשר לגלות שלצידך ממתינים ברמזור ערביה עם סלים, כומר יווני, דתי כיפה סרוגה, חילוני עם אוזניות ורב ליטאי. לפני שלוש שנים גרנו בבנין דירות כשבדירה מולנו גרה משפחה של חרדים עם שבעה ילדים, וקומה מעלינו גר שאנן סטריט...
למדתי בתיכון שגובל בשוק מחנה יהודה, קראנו לו "על יד ה-" (על משקל "ליד ה-" למי שמכיר). על צד גדר בית הספר נפתחו חלונות אל הבסטות של השוק, וכולנו עמדנו בתור לקנות בהפסקה בפלאפל של אלי, שהיה נותן לנו כדורים חינם, והיינו מתמחים בגניבת פיצוחים. שוק מחנה יהודה הוא עולם בפני עצמו, עתיר ריחות, צבעים ואנשים שונים ומשונים. היינו אוכלים צהריים במסעדות הפועלים הקטנות "סימה" ו"סמי"... ובמסעדה של השוק התורכי. חצי מן התיכון שלי הייתי מבריזה ומשוטטת ברחובות, הולכת קילומטרים ברגל, ממרכז העיר ועד לגבעה הצרפתית, דרך השכונות החרדיות, דרך הבתים הצפופים, החנויות הישנות ולוחות הפשקעווילים.
המקומות האהובים עלי במיוחד -
הספריה הלאומית, ובפרט אוסף אדלשטין להיסטוריה של המדעים. המקום שהיה לי הכי נעים לבלות בו את שנות האוניברסיטה שלי. יש שם שקט שלא מצאתי בשום מקום אחר.
המרכז למוסיקה במשכנות שאננים. יש שם סדרות מוסיקליות מצוינות. מקום קטן ומיוחד לאוהבי מוסיקה קלאסית בת זמננו.
המסעדה המומלצת היא "קוריאה האוס" בנחלת שבעה (אם היא עוד קיימת). איך יודעים שהמקום אותנטי? יושבים שם נזירים..
חומוס לא רע ב"בין עזה לברלין" (שזה בין רחוב עזה לרחוב ברלין...)
אה - וחשוב מאד, ברחוב דרך בית לחם יש מספרה מ-ע-ו-ל-ה בשם "מארק". לקח לי כמה שנים למצוא ספר טוב בעיר הזו.
אולי זה רק שגעון שלי אבל אני אוהבת את צומת הרחובות קינג גורג ויפו, בו כולם חוצים ביחד, ישר ובאלכסון, ותמיד מפליא אותי איך אף אחד לא מתנגש אחד בשני. מין תכונה ירושלמית כזו.

עכשיו אני גרה ברחובות, יחי ההבדל... למרות שאני מרגישה שזה מין ירושלים במיקרו. עיר אוניברסיטאית, מתח בין דתיים לחילונים, הבדל תהומי בין שכונות עשירות לבין שכונות עניות.
תמיד חשבתי שלא אוכל לגור מחוץ לירושלים, אבל האמת היא שאני ממש אוהבת את רחובות. כמו שבלה אמרה מעלי, זו עיר שנותנת תחושה של שכונה אחת גדולה. הכל קרוב, כולם מכירים את כולם. אנחנו מסתדרים מעולה בלי אוטו. תענוג. עוד משהו מעניין זה שהרבה מתושבי רחובות חוזרים לגור בה.
מקומות שווים לאכול אני עוד לא ממש מכירה (אנחנו כאן רק חצי שנה... אשמח להמלצות!) אבל אני ממליצה על חנות צעצועים וספרים יד שניה "חפציבה" בדרך יבנה. חנות קטנה ומקסימה. רק היום בילינו שם את כל היום - הם עשו יום שלם של משחקי קופסא פתוחים לכולם, ומדי פעם הם עושים שם גם ג'ם סשנים. מקום שווה במיוחד.

ספרו על העיר שלכם

על ידי עינה_אפונה* » 21 מאי 2010, 00:20

חנות התבלינים במדרחוב

מדובר ב תבליני דבש וקינמון . אכן חנות חביבה, אך לצערי המוכרת שאהבתי (התימניה הדוסית) כבר לא עובדת שם (פגשתי אותה עושה קניות בדהן). החליפו צוות וחלק מהסחורה, וגם שמתי לב שקצת יקר שם (אני קונה בכמויות גדולות לעסק.)
מה שטוב שם זה בעיקר המגוון.
דהן התחילו להביא גם דגנים וקטניות בסיסיים במחירי רצפה - למשל קינואה ב19, אפונה וקוואקר שלם ב-5 (נכון ללפני שבועיים, לא במבצע או משהו), ומג'הולים לא רעים בכלל ב-18 לק"ג. כך שלדבש וקינמון אני באה בעיקר בשביל תבלינים, קמח חומוס והעדשים השחורים אהובי ליבי.

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 20 מאי 2010, 22:25

אנחנו גרים ב רחובות מזה כמעט שנתיים, ועוד מעט הולכים להשתקע פה. קנינו דירה שכרגע משפצים...
לא יודעת למה, הרבה אנשים אוהבים את רחובות. גם אנשים שלא גרו בה אף פעם. יש פה משהו נעים כנראה.
אני אוהבת לגור בעיר, וקצת קשה לי להסביר למה. אני אוהבת את התכונה ברחובות, את הקצב, אני אוהבת לפגוש אנשים - למשל לפגוש את המורה לאומנות אצל הירקן או את השכנה ברחוב הרצל, את הדודים שלי בסיבוב הליכה..... אני אוהבת שיש כל מיני אנשים ולא כולם דומים. אני אוהבת שהכל קרוב, וגם אם אין אוטו אפשר ללכת ברגל לירקן ולהזמין משלוח, לקפוץ לחנות של ציוד משרדי, אם אין כוח לבשל אפשר ללכת ברגל לאכול פיצה או פלאפל, לרדת לספריה הסמוכה מאוד.... אפשר לעשות טיול אופניים ולבקר המון חברים בסיבוב אחד.
בערב חג הלכנו אל חברים לארוחת החג, מרחק שני בתים מפה! איזה כיף ללכת עם הלזניה בבגדי חג ברחוב! ומאוחר בערב הלכתי לתיקון ליל שבועות בבית הכנסת הסמוך. יש פה הכל!

אין לי מושג לגבי איקרה (לא אוהבת), אבל יש פה מגדניה שאומרים שהיא מצוינת, ונקראת פטיסרי, ברחוב אחד העם, לא רחוק מפינת רחוב יעקב. ובאותו רחוב (אחד העם) יש פלאפל שאומרים שהוא אחד הטובים - נקרא 'חור בקיר'.
המלצת סביח - פלאפל 4 הטעמים ברחוב הרצל, בכניסה לפסאג' גזית. משובח!!! (גם הפלאפל מצוין)

<נהייתי רעבה (-:>

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 20 מאי 2010, 22:14

דף מקסים, תודה במבי! {@

ספרו על העיר שלכם

על ידי בלה* » 20 מאי 2010, 22:13

אני גרה במושב בצפון הנגב, השבוע עשיתי בדיקת סוכר 50 גר' להריון ושכחתי להביא לימון.
איזה יופי, עדי!
כזאת דרישת שלום משמחת ממך!
חיבוקים לך ונשיקות לדובשן הבכור שלך!!! (-;

ספרו על העיר שלכם

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 מאי 2010, 20:43

כרמיאל - יש בה כמה מקומות שווים מבחינת אוכל:
ירקות דהאן - כבר הזכירו אותם בקטע על מעלות...למי שאוהב ירקות אבל לא הכי אוהב שוק - מקום ענק, ירקות מקסימים, תחלופה כל הזמן, וגם כיף להסתכל על כל הקונים האחרים ולהציץ להם לעגלה (בשונה מהסופר למשל, שהשבוע הייתי המומה לראות זוג שקנה רק בירה, מים מינרליים ושמפו - לא תזונה מוזרה במקצת?). חלק מהזמן יש גם ירקות שבד"כ יש רק בשווקים או חנויות של ישובים ערבים.
חנות התבלינים במדרחוב - אני לא יודעת איך קוראים לה. היא פיצפונה, יש בה תבלינים של הודים ודברים מיוחדים לאתיופים (כולל תוספות שיער! עד שהבנו למה...) ועוד כל מיני. זו החנות הכי כיפית בעיר. חצי ממה שיש בה - אין לי מושג מה זה. אנחנו קוראים לה "החנות של ההודי" אבל המוכר מרוקאי בכלל.
צמר לוצי - החנות המוזרה בישראל. חנות של צמר ודברי תפירה ויצירה, באותו אזור של החנות של ההודי. להיכנס לשם זה כמו לעבור איזור זמן. יש להם ה-כל, ולוקח כשלושת רבעי שעה לקבל מהם חוט תפירה שחור וקופסת סיכות. אפשר לכתוב ספר על החנות הזו, נראה לי. כל פעם שאני מזדמנת לכרמיאל אני צריכה מהם משהו, אבל ממש לא כל פעם אני מצליחה להכניס את זה לתכנון הזמן.
וארט דה קוקו - חנות שוקולד ובית קפה, מפונפנת, יקרה וטעימה, עם דברים שווים.

אני לא איזה חובבת ערים, אבל את המקומות האלה אני מחבבת.
(מצ'רה ממחשב אחר)

ספרו על העיר שלכם

על ידי דניאלה* » 20 מאי 2010, 20:39

מאפיית שאהין, לא?
לא יודעת S-:

ספרו על העיר שלכם

על ידי עדי* » 20 מאי 2010, 13:34

אני גרה ב מושב בצפון הנגב, השבוע עשיתי בדיקת סוכר 50 גר' להריון ושכחתי להביא לימון.
האחות שלחה אותי לקטוף לימון מאיזו חצר חצי נטושה ביישוב, שאלתי אותה ממי צריך לבקש רשות לפני שקוטפים והא אמרה:
נראה לך שצריך לבקש?! הרי זה למטרות בריאות ויש בזה ברכה! כל הילדים במועצה שלנו טעמו מהעץ לימון הזה עוד כשהיו בבטן אימם בבבדיקות הסוכר שלהן!"
:)
אני מתה על האזור הזה...

ספרו על העיר שלכם

על ידי יעלי_לה » 20 מאי 2010, 11:30

כשאני הולכת בתל אביב אני פוגשת את העבר שלי כל הזמן
גם אני. אני כבר לא גרה בה, אז גם אין לי הווה לפגוש שם, ולכן כנראה זה מאוד חזק. אין כמעט נקודה בעיר הזאת שאין לי ממנה זכרונות - רעים, טובים, סתמיים.

_כשאני אומרת שאני אוהבת את תל אביב אני מתכוונת לעיר, הרבה לפני שאני מתכוונת לעשייה ולאירועים ולכל דבר תלוי גורם אנושי.
כן, יש בה המון אמנות, ומבחר מסעדות שלא מבייש את ניו יורק, וחיי לילה מגוונים, ובתי קפה מכל הסוגים, ואירועי תרבות בשפע,
אבל לפני כל אלה אני אוהבת אותה. אותה.
רחובות, בניינים, ספסלים, עצים. ים.
כואב לי על כל מגדל עשירים חדש שבונים._
מזדהה.

עצים
אוהבת את השקמים בקינג ג'ורג' ואת הפיקוסים ליד הקונסרווטוריום. ואת האקליפטוס הגדול בגן מאיר ליד המתקנים - הוא עוד קיים? זכור לי שמתישהו כרתו לפחות חלק ממנו וכבר אי אפשר היה לשבת בפיצול הענפים.
ועוד מלא עצים.

ים.
כשהייתי ילדה היינו תמיד הולכים לחוף בוגרשוב. אהבתי מאוד את הפסל שהיה פעם בגן לונדון בדרך לחוף (הוא כבר לא שם, נכון?) - נדמה לי שקראו לו "אשה ברוח", וכשהייתי ילדה חשבתי שזה סוג של פיל מלאכי, כי השיער המתנופף שלה (או צעיף או משהו) נראה לי כמו חט של פיל. ואהבתי מאוד את המזח בחוף בוגרשוב, הייתי עומדת על הקצה ומסתכלת על הסרטנים בסלעים (יכולתי להסתכל עליהם שעות) ועל המים והאופק והשמש היורדת. ופעם אחת שחיתי עם חברה של אמא שלי עד השובר גלים והיה מאוד מרגש לשבת עליו ולהסתכל על המזח מהצד השני.

ספסלים.
עד היום המילה ספסל מעלה בראשי תמונה של ספסל עץ פשוט בצבע ירקרק מתקלף - הספסלים של גן מאיר (הם עוד כאלה?).

בניינים.
יש בניינים יפים לאללה בתל אביב, אבל אני תמיד אהבתי למצוא את הבתים הנמוכים, בתי הקרקע שמסתתרים ביניהם. וכל פעם התעצבתי לראות שעוד אחד ירד.
למשל במפגש המפותל של בר כוכבא וטרומפלדור היו פעם כמה וכמה בתים בני קומה אחת וחצר. עוד נשארו?

ספרו על העיר שלכם

על ידי במבי_ק* » 20 מאי 2010, 10:39

וואו!

מכירים את אוגנדה. בנהזוג ירושלמי לשעבר (לשעבר לשעבר, כשעוד לא היה אוגנדה), וגם הופיע שם.

אם תוכלו לרשום את שם המקום במודגש? אני ממש מתכוונת להשתמש בדף הזה! ההמלצות בקריית שמונה - וואו! ממש שווה!

ספרו על העיר שלכם

על ידי רוני_ושו''ת* » 20 מאי 2010, 08:40

ואחר כך גלידה ברחוב הראשי, מול השוק, אוף, שכחתי את השם.
אנדרי

חזרה למעלה