איך מנקים בחינוך הביתי

שליחת תגובה

הכלי יכול להכיל ולשמור את תוכנו, ובכל זאת מתחדש מרגע לרגע, במיוחד באביב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: איך מנקים בחינוך הביתי

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי זרח_הפרח* » 09 ינואר 2019, 18:53

זה נועד להתפרק לניקוי, לא יכולה לשים משהו שיקבע אותו, זה יהיה אסון. לא נראה לי שהם חשבו על פספוסים...

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי יולי_קו » 09 ינואר 2019, 09:38

אז אולי תסתמי את החריץ הזה בסיליקון או משהו דומה? זה יקל על התחזוקה ועל ההרגשה.
אם אין לך, או אין לך רעיון מה עושים, אפשר להתיעץ בחנות לחומרי בנין, בסגנון ׳טמבור׳ (האם זו פרסומת סמויה?;-)).

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי זרח_הפרח* » 09 ינואר 2019, 00:25

בן חמש. משאירה אותו עם דלת פתוחה. לשמחתי הוא מדבר לעצמו ללא הפסק, אז ברגע שיש שקט הולכת להציץ.
היום התלבשתי על השירותים עם הבידה. זה פשוט אסון, מה שקורה מתחתיו ומאחוריו. יש שם מן חריץ כזה, שאם בטעות איזה זכר לא מכוון נכון ומשפריץ לשם אז אוי ואבוי לי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי עופרי* » 08 ינואר 2019, 10:12

אה, ושכחתי מה עוד אני עושה כשהי משתעשעת באמבטיה: מחליפה לי את הכיתובים על המראה!

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי עופרי* » 08 ינואר 2019, 10:11

בזמן שהילד יושב שעות באמבטיה יש זמן לנקות חצי בית...
נשמע מסוכן. בן כמה הקטן?
אני בהחלט מנצלת את הזמן לנקות את הכיור, את הסלסלה שמעל האסלה, את ארון האמבטיה (לפעמים) למיין כביסה ומקסימום להכניס למכונה - כי אני עדיין יכולה להיות בקשר עין. כל מה שיותר רחוק מזה ניראה לי מסוכן.
לא?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי זרח_הפרח* » 08 ינואר 2019, 08:48

מצאתי, מצאתי!
בזמן שהילד יושב שעות באמבטיה יש זמן לנקות חצי בית...

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 28 אוגוסט 2011, 09:16

מסכימה עם בשמת, אם היא שמה לב לזה , המענה צריך להיות סדנה קצרה לגבי חומר הניקוי שלכם לשירותים והמברשת הנחמדה הזו.
אפשר להשיג מטאטא ומגב עם מקל קצר לשטיפת רצפות.
אצלי החומרי ניקוי הם אקולוגיים, אז אין בעיה בטיחותית איתם .
לא הייתי נותנת לילדים לשרות באויר רויי באדי אקונומיקה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 22 אוגוסט 2010, 12:33

מגייסים את בת ה-4 לעזור, בחינוך הביתי (-:

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי מתפדחת* » 22 אוגוסט 2010, 00:50

בת ה- 4: "אמא, לשירותים יש ריח של 'ציבורי'. (מתכוונת לשירותים ציבוריים (-: )

אז זהו... שקשה לנקות בחינוך ביתי (במיוחד אם מתעקשים לא להביא עוזרת...) לפחות אצלי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי נומושי* » 24 פברואר 2007, 17:04

יש לי כתבה מקסימה שצלמתי מזמן מ"הורים וילדים"של עידית פאנק,שבקיצור מלמדת שביחד.!שווה קריאה וגם הפנמה
אשמח לצלם ולהעביר הלאה...


בדפ-בית או:0773303200

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 24 פברואר 2007, 12:04

_אני לא יכולה בלי להתעצל מדי פעם (כל ערב בתקופה הנוכחית ), בלי כוס תה , פירות יבשים ואגוזים ורומן לא ממש חשוב מהסיפריה.
לא , אני לא יכולה לפנות את כל הדברים שנערמים על הרצפה, למרק את הכיורים ואת ..
אני צריכה לתת לעצמי קצת הפסקה._
אז אני ממליצה לך על פליי ליידי
כי בשיטה שלה, את עושה גם וגם.
טריק מספר אחת: מקדישים לבית מינימום זמן ביום וחוסכים הרבה זמן ועבודה.
טריק מספר שתיים: משלבים בשיגרות היום והשבוע את ההפסקות - הן חלק בלתי נפרד מהעניין!
פליי ליידי אומרת, שממש אסור לחיות חיים בלי הפסקות. כמו שממש אסור לחשוב על היום בתור רצף של משימות ולשכוח שחלק מהמשימות שלנו, שחובה לתקצב להן זמן ומקום ונחת רוח - הן גם הארוחות שלנו!
לי זה היה מאוד חשוב לקרוא, כי אני מאלה שהייתי שוכחת לאכול, או חושבת שלגמור את הפרק שאני צריכה לשכתב או את המסמך שצריך לתרגם יותר חשוב מאשר לאכול צהריים... P-:

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 24 פברואר 2007, 08:32

בזכות העצלות .

כן הגיע הזמן להודות .
אני נוטה לעצלנות.יש תקופות שזה המנוס היחידי .
אני לא יכולה בלי זה.
אני לא יכולה בלי להתעצל מדי פעם (כל ערב בתקופה הנוכחית ), בלי כוס תה , פירות יבשים ואגוזים ורומן לא ממש חשוב מהסיפריה.

לא , אני לא יכולה לפנות את כל הדברים שנערמים על הרצפה, למרק את הכיורים ואת ..
אני צריכה לתת לעצמי קצת הפסקה.

אז נכון שיש לי רגשות אשם , אני ממש לא בסדר. איך אני חייה בדיר , ועוד הילדים שלי בדיר , ווכ' וכ'
(ואיזה יופי שבאופן התאושש מהמחלה הממושכת שלו ואני יכולה לכתוב על כך קבל עם וקהילה)
אבל ,

אני שומרת על עצמי , אני יודעת שזה יחלוף , ושאני אעשה את מה שאני רוצה , אני אעבוד מתוך שמחה וברכה , וככה אני רוצה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי יעל_אבמ* » 02 ספטמבר 2006, 20:09

בד בבד. תוך כדי. בין לבין. וגם עכשיו, אבל רק לפעמים.
לפעמים, תוך כדי תליית כביסה לייבוש על החבל, אני עושה מדיטציה. לא כמו בריטריט, אבל תוך שימת לב לכל פרט. השמש שיוקדת על הכתפיים, הרוח שמלטפת את העור, הציפורים שמצייצות מסביב, רשרוש העלים, הבגד הצונן על כפות הידיים.
תוך כדי שאני רוחצת כלים, אני עונה על שאלות.
את הריצפה מתחילים לשטוף בקייץ ביחד, בחורף התדירות יורדת. זה נורא כייף להתגלש על הרצפה, עם המים הריחניים, תוך כדי שאני מנקה בחדרים אחרים.
בין לבין, אני אוספת דברים ומחזירה למקומם, ולפעמים מבקשת להחזיר למקום עם תום השימוש.
כשהן מתענגות באמבטיה של סוף היום, אני שוטפת את הכלים או מכינה את ארוחת הערב, הכל בד בבד.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי שגית_רי* » 08 מאי 2006, 14:44

אוי ששששש....לא בקול רם! אני מומחית ב"להרים את הבית" תוך כדי מנוחה וגלישה באינטרנט ;-)

(ועכשיו באמת, גיליתי שלנקות את הבית לבד ובשקט, וברצף, זה סוג של תרפיה.)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רני_בירק* » 08 מאי 2006, 00:06

פעם בכמה שבועות (ורק כדי לא לזעזע את הקהל אני נמנעת מהמילה 'חודש') מוציאים את הבעל עם כל הילדים ליום טיול ארוך במיוחד ומרימים את כל הבית
הנוסח אצלנו שונה ל -
פעם בכמה שבועות מוציאים את הבעל עם הילדים ליום טיול ארוך והולכים לישון :-)
שטיפה - רק בנקודות קריטויות וגלויות לעיין

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי שגית_רי* » 07 מאי 2006, 18:51

איך מנקים בחינוך ביתי?
כל פעם שאני רואה את שם הדף הזה, מדגדג לי לענות (ויסלחו לי כל המעופפות...) פעם בכמה שבועות (ורק כדי לא לזעזע את הקהל אני נמנעת מהמילה 'חודש') מוציאים את הבעל עם כל הילדים ליום טיול ארוך במיוחד ומרימים את כל הבית.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 מאי 2006, 08:19

מה זה סידור כללי של הבית?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רני_בירק* » 30 ינואר 2006, 02:40

מאיזה עבודות אתם מתחילות בבוקר?
אם תוקפים ממש איך שמתעוררים את הכלים וסידור כללי של הבית הכל יציב יותר בהמשך היום
אם לא ?
בלגן כל היום

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אביב_חדש* » 29 ינואר 2006, 12:34

מבקשת הסבר מה זה שיטת הקיבוץ לשים בערימות דברים?
זו בדיחה. קיבוץ = לקבץ דברים במקום אחד על פי מכנה משותף: כל הלגו, הסברס, הקוביות...

מאיזה עבודות אתם מתחילות בבוקר?
אני מתחילה מסידור המיטה. אחר כך הכלים אם צריך (משתדלת שישר נקי בערב שלפני), טאטוא הבית, כביסה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ינואר 2006, 11:51

מאיזה עבודות אתם מתחילות בבוקר?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ינואר 2006, 11:50

מה זה דברים בעלי מכנה משותף?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ינואר 2006, 11:49

מבקשת הסבר מה זה שיטת הקיבוץ לשים בערימות דברים?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אביב_חדש* » 28 ינואר 2006, 09:44

ולפעמים במסגרת החינוך הביתי מגלים שאבוקדו כעבור שנה מתחת למקרר הופך למאובן
כן, כן. ידעתי שלאבוקדו לוקח זמן להתקמפסט...

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רני_בירק* » 28 ינואר 2006, 08:59

"אצלנו אפשר לאכול מהרצפה. יש מספיק לכולם".
:-)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 28 ינואר 2006, 01:53

רני, אתה (עוד) לא שמעת את ההברקה של חברה שלנו - "אצלנו אפשר לאכול מהרצפה. יש מספיק לכולם".

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רני בירק* » 27 ינואר 2006, 20:22

אני - מפיפי, הנקה, כוס תה.
ומה דעתך לגבי כוס קפה ?
:-)


ולעניין הניקיון

אנחנו משתדלים לא לדרוך על דברים שבירים

בעיקר לא שמים דברים בעלי יכולת ריח רע על הרצפה

ועובדים בשיטת הקיבוץ - מקבצים בערמות דברים בעלי מכנה משותף (פחות או יותר )

ולפעמים במסגרת החינוך הביתי מגלים שאבוקדו כעבור שנה מתחת למקרר הופך למאובן

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 27 ינואר 2006, 13:52

ממה מתחילים כל בוקר?
אני - מפיפי, הנקה, כוס תה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 ינואר 2006, 08:20

איך עובדים על סדר יום בבית? ממה מתחילים כל בוקר?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רסיסים_של_אור* » 01 דצמבר 2005, 00:06

האמת, לדעתי על זריזות צריך לענות ביעילות.

לדוגמא: לעשות דברים בקטן, בכל הזדמנות.
אני הכנתי לי מיןו קופסת שירות (שימשה פעם לאיזה לגו של הילדים) שיש לה ידית ובתוכה כל הציוד הדרוש לי לניקוי שירותים. אני יכולה לעבור איתה ממקום למקום ולתקתק את הניקוי בזמן קצר. כל פעם משימה קצרה אחת. בין לבין.

עוד דבר, לא לדחות דברים. ברגע שחוזרים הביתה, פושטים את המעיל ותולים במקום, פורקים את הצידנית / תיק וכו'.

אותו דבר לגבי כלים, לא צוברים בכיור. נגמרת הארוחה ישר שוטפים, מנקים שולחן, מטאטאים רצפה והפ, אפשר להמשיך הלאה...

נראה לי רעיונות בסיסיים שיש גם בפליי-לידיי, אבל בסה"כ כששומרים את הכל על מינונים קטנים, אפשר לעשות יותר {@

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 30 נובמבר 2005, 23:41

עצלנות]כאן זו מחלה קשה[/po], בתחתית הדף כתוב שבעזרת האל.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 נובמבר 2005, 21:16

איך עובדים על עצלות?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי כובסת* » 28 נובמבר 2005, 22:15

למה אתם לא עונים על איך לעשות דברים בזריזות?
את רואה, אפילו לענות כאן אנחנו לא מצליחים בזריזות.

<הולכת לתלות כביסה, באמת!>

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי סיגל_ב* » 28 נובמבר 2005, 21:48

למה אתם לא עונים על איך לעשות דברים בזריזות?
סליחה, מה זה להעביר סמרטוט אם לא בזריזות?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 28 נובמבר 2005, 19:49

למה אתם לא עונים על איך לעשות דברים בזריזות?
כי אנחנו לא עושים בזריזות.
אנחנו עושים לאט, ומחולק להרבה חלקים קטנים.
כך לא רק ניקיון, אלא גם כל דבר אחר.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 נובמבר 2005, 19:17

למה אתם לא עונים על איך לעשות דברים בזריזות?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 27 נובמבר 2005, 23:24

_אפשר לפעמים רק להעביר סמרטוט.
פעם אחת סמרטוט סחוט עם מים חמים.
מה שנקרא: בקטנה._
כמובן...
כשהמלצתי על שיטה זו בדף אחר, אמא של יונת הזכירה, כמדומני, שבמקומותיה קוראים לזה "ניקוי אנגלי" או משהו כזה...
(עבודה סנדלרית? פרטאץ'? D-: )

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי טרה_רוסה* » 27 נובמבר 2005, 22:24

אני מצליחה להביא את עצמי לשטוף את הבית רק אם אני מצפה לאורחים. (בדרך כלל לכבוד יוחנני ת :-) )

דווקא עם הכביסה ממש אין לי בעיות. אני אף פעם לא מורידה מהחבל בלי לקפל. גם אם המתקן בבית. אני שולפת את כל מה ששייך לאותה ערימה בארון, מקפלת ומניחה על המתקן, ואז לוקחת לארון. לקטנה ממש לא מפריע שאני עם הכביסה אם אני ליידה בבית והיא משחקת. בימים לא גשומים זו ממש לא בעיה, כי היא משחקת בחוץ ואני בינתיים עם הכביסה. ליד החבל יש מגלשת פלסטיק קטנה ועוד צעצועים שיכולים להישאר בחוץ, וזה מעסיק אותה בדרך כלל.
בזמן האחרון בכלל פיתחתי תחביב של תלייה לפי סוגים. גיליתי שבדרך כלל אני תולה כשיש לי זמן, בניחותא בשמש, אבל ההורדה היא יותר בקוצר זמן, כשאני רוצה כבר לפנות מקום או כשנזכרתי ששכחתי להוריד כביסה יומיים בשמש, או כשעומד לרדת גשם. אז בתלייה אני משקיעה וממיינת. כל המכנסיים שלה, אחד ליד השני, וכן הלאה. אז כשאני מורידה, הכל מתקפל ישר בערימות המתאימות בצ'יק. אם אני מתכננת יום של 3 מכונות, אני משאירה מקום בחבלים לחבר את הקבוצות מהמכונות השונות. השיטה הזו מתאימה רק לחבל בחוץ, כשיש הרבה חבל.
את הגרביים אני זורקת לסל כשהם מגולגלים יחד, ורק כשאני מכניסה למכונה אני מפרידה. ככה הם תמיד יחד ואין עניין של בודדים. אני תולה אותם אחד ליד השני וישר מגלגלת אותם יחד כשאני מורידה מהחבל. אם גרב מגיעה לחבל בודדה, אני משאירה אותה על החבל עד שבת הזוג צצה, ואז מורידה בזוג.
כשאני נכנסת הבייתה, הסל כולו כבר ממויין לפי ארונות. זה ממש נוח. בתקופה שהייתי מורידה בלי לקפל, הסל היה יכול לעמוד ימים עם כביסה נקייה ומקומטת והיה מעיק עלי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אביב_חדש* » 27 נובמבר 2005, 01:46

_אפשר לפעמים רק להעביר סמרטוט.
פעם אחת סמרטוט סחוט עם מים חמים.
מה שנקרא: בקטנה._

חברה שלי עושה את זה הרבה. מטאטאה או שואבת את הרצפה ואז סמרטוט לח.
הבית שלנו הוא בית עץ ועליו אריחי קרמיקה. אסור לשפוך מים בכל מקרה והסמרטוט צריך להיות רק קצת רטוב. לא יותר.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי סיגל_ב* » 27 נובמבר 2005, 01:01

אני מדקלמת לעצמי בלב כל הזמן את מה שפליי ליידי אומרת, שזה לא צריך להיות מושלם.
לגבי שטיפה -
אם לא צריך להיות מושלם...רוצה לנסות להציע.... ככה בשקט שאף אחד לא ישמע....

אפשר לפעמים רק להעביר סמרטוט.
פעם אחת סמרטוט סחוט עם מים חמים.
מה שנקרא: בקטנה.

<דברי כפירה>

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אביב_חדש* » 26 נובמבר 2005, 09:21

לגבי קיפול כביסה. אני הפכתי את זה לסוג של אומנות (עבורי).
אני תולה מסודר. הכל מתוח, לא מקווצץ'. כשמורידים אחרי תליה כזו, הרבה יותר קל לקפל ויוצא מגוהץ למדי.
גיליתי שעם ילד במנשא גב הרבה יותר קל לקפל על מתקן הכביסה ולא להוריד לסל כביסה ואז לשבת ולקפל (אצלנו מתקן הכביסה בחוץ).
מקפלת לכל ילד בנפרד. כל המכנסיים, כל החולצות ועד התחתונים והגרביים. הולכת מיד לשים בארון. אצלי זה עקב-אכילס. שונאת לשים בארון. אם אני שמה מיד, חסכתי לי מצב שהכביסה עומדת כמה ימים בסל הכביסה הנקיה.

הגדולים יודעים כבר לשים את הבגדים שלהם בארון לבד. הם אפילו שמחים לעשות את זה. אני עושה להם ערמות, ממויינות לפי מכנסיים חולצות וכו' והם באים לשים במקום. כבר חסכתי לעצמי שני ילדים.

אגב, קניתי מתקן כביסה לתחתונים וגרביים. מין קולב, מלא אטבי כביסה. אני תולה את הגרביים בזוגות ואז כשהם מתייבשים, צ'יק צ'ק מקפלת לכדור ולא צריך לחפש זוגות. המתקן פתר לי בעיה של מקום לתלית הגרביים-תחתונים. אם התרשלתי בעניין הזוגות אני נותנת לקטנה לחפש לי זוגות.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 25 נובמבר 2005, 19:35

פשוט זה החלק הכי מעצבן
וואללה? החלק הכי אהוב עלי...

איך עושים את זה למשל כשאני פשוט חייבת (לנשמה שלי) לשטוף את הרצפה והקטן מיילל?
אני קניתי מגב שבחנות חתכו לי אותו לגודל של הילדה, אז גם יש שני מגבים בבית וגם אחד מהם מתאים לילדים.
אני נותנת לקטן את המגב וגם סמרטוט, ש"יעזור".
אני מדקלמת לעצמי בלב כל הזמן את מה שפליי ליידי אומרת, שזה לא צריך להיות מושלם.
גם נקיון שנעשה לא-כמו-שצריך עדיין מברך את המשפחה.
אני מצליחה לנקות יחד איתו בצורה שלא מעליבה אותו.
אגב, גם אני משתמשת במים בלבד או במים עם קצת נוזל ניקוי כללי של אקובר.
למשל, אם לשנינו יש מגב עם סמרטוט רטוב נעבור שנינו על החדר.
אחרי זה אני אסחוב עם המגב, ואשאל אותו אם גם הוא רוצה לסחוב. הוא עושה בדרך כלל חלק קטן ואני סוחבת מסביב.
כשאני לא משקיעה ועושה ניקוי מאוד מזורז (משתדלת שבכל שבוע יהיה מקום אחד שמקבל טיפול שלם, וכל השאר - פחות), אז אני לא עוברת אחר כך עם סמרטוט סחוט היטב. אני סוחבת מאוד יסודי.
את הליכלוך שמצטבר בסחיבה אני אוספת עם חתיכת טישו, לעתים קרובות נייר מגבת או טישו ששלפתי מסל הניירות או מהשולחן (משומשים שעוד לא הגיעו לפח, לא במצב סופני). זה חוסך טינופת על הסמרטוט ובתוך הדלי שלי, שככה מחזיק לכל הבית.
בזמן האחרון משתמשת במגב בתור מטאטא לאסוף את האבקים:
מרטיבה אותו וסוחבת יסודי על יבש, בלי סמרטוט, וככה זורקת את האבק וכו' לפח עוד לפני שמתחילה השטיפה.
חוסך הרבה מים, וגם טינופת רטובה.

אני מאוד משתדלת להכניס את עצמי לשיגרה של ניקוי הבית כל שבוע ביום קבוע (אצלי: יום חמישי), כי אני מרגישה שהשיגרה תשמור עלי מאופסת. שמתי לב שכשאני עושה את הדברים בזמן וכשהבית בעצם לא מספיק להתלכלך באמת זה הרבה יותר קל, וגם אני צריכה פחות כוחות נפשיים להרים את עצמי בשפכטל כדי לעשות את זה.
כאילו, אם אין שיגרה קבועה אז את צריכה להחליט באופן מיוחד: היום רוחצים את הבית.
אם "תמיד רוחצים את הבית ביום חמישי" אז זה ברור לך: הגיע יום חמישי, רוחצים. משהו נפשי משתחרר, ואת מוצאת את הדרך לעשות.

כביסה בחורף:
המתקן המתקפל שבתוך הבית (אצלנו עומד בסלון, ואכן כשנתחיל לחמם הוא גם יתרום משמעותית ללחות בבית).
זה מצויין במיוחד עם תינוקות או ילדים במנשא, כי קל לשים אותם במנשא ולתלות או להוריד. ככה הייתי מרדימה את התינוקות כשהיו לי.
אני לעתים קרובות מקפלת בשלבים.
נגיד, באה למתקן, שולפת רק את הגרביים של הינוקא, מקפלת, שמה במקום, הולכת לשים סיר תפוחי אדמה על האש.
עוברת שם אחרי כמה זמן, שולפת כמה דברים, מקפלת, משאירה על המתקן, הינוקא מבקש לינוק.
הנה עכשיו אקום מהמחשב ואלך לקפל כמה דברים.

אם תגידי מה הבעיה בקיפול הכביסה, אולי יהיו לי רעיונות.
בכל אופן, בבית עם ילדים קטנים, צריך לקחת בחשבון: הפסקות מרובות, עבודה בחלקים, ויצירתיות בלתי נלאית - לשתף את הילדים בכל מיני דרכים וצורות, כל ילד לפי טבעו.
למשל, הינוקא אוהב לעזור. אז אני נותנת לו בגד שלו עם משימה להביא אותו לחדר השינה. הוא הולך ברצון, ואני מקפלת בזמן הזה עוד שני פריטים (הבית פיצפון) ומספיקה להדביק אותו ולעזור לו לשים במקום, ואז חוזרים למתקן.
זה גם חדר כושר... פעילות הליכה מרובה...
(-:

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 נובמבר 2005, 08:23

לאיזה זמן את מתכונת?
הזמן שנמצאים בבית עם הילדים? פשוט לקום ולעשות.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 נובמבר 2005, 01:27

כובסת הכוונה ניצול הזמן לעשיית דברים בבית.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי כובסת* » 24 נובמבר 2005, 23:39

ואיך מנצלים את הזמן לעשיית דברים? איזה דברים?


התשובות שלך מאוד מעודדות. אני שמחה. :-)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 22:33

תעני לי כובסת דווקא התשובות שלך מאוד מעודדות.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 22:32

ואיך מנצלים את הזמן לעשיית דברים?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי כובסת* » 24 נובמבר 2005, 22:18

הקושי הוא למצוא זמן לקפל עם שני ילדים היפראקטיבים
אז אולי כשהם ישנים? אני בד"כ מקפלת בשעות מאוחרות, לפעמים תוך כדי צפייה בטלוויזיה.
יש עוד מישהו בבית שיכול לעזור בקיפול? (אבא....?), או לחילופין להיות עם הילדים כשאת מקפלת?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 22:11

הקושי הוא למצוא זמן לקפל עם שני ילדים היפראקטיבים.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 22:09

איך מנצלים את הזמן בצורה טובה?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רסיסים_של_אור* » 24 נובמבר 2005, 14:27

לפעמים מרגיש לי שאני קמה לנקות את הבית כדי לעזור לעצמי לנקות המון "לכלוך" שהתיישב עליי וקשה עליי למצוא את הגרעין הפנימי שלי...
כמו שגם אי סדר בבית מתחיל להטריף אותי רק כשאני מרגישה שאיבדתי את המיקוד ושאני מתפזרת למליון כיוונים...

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רונית_סלע* » 24 נובמבר 2005, 11:44

פשוט זה החלק הכי מעצבן

כן, יש איזו מועקה שמתלווה לזה, אבל זה קשור בעיקר להתניה תרבותית, זה לא שאובייקטיבית יש בזה משהו יותר מעצבן. בגלל זה גם הציטוט הזה של פלייליידי עזר לי, כי הבנתי שאני לא היחידה שמסתבכת עם זה, ושזה רק עניין של לשחרר את הפרפקציוניזם (כרגיל).
כדי להתגבר על המועקה- לי עוזר לשים מוזיקה, להפעיל טיימר על, נגיד, עשר דקות, אבל זה תלוי בגודל הבית (הטיימר מכניס לקצב).
משהו שעזר לי לשנות את נקודת ההתייחסות לספונג'ה- פעם באיזה ספר שקראתי לשטוף את הבית יחפה הופיע ברשימה של דברים בעלי איכות מרפאה.
מדי פעם כשאני עומדת לשטוף את הבית ומרגישה את המועקה הזו בלב, אני נזכרת בזה, ומשנה את ההתייחסות שלי אל השטיפה- לא מטלה שחייבים לעשות אלא תרפיה, משהו שיעשה לי טוב.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי טרה_רוסה* » 24 נובמבר 2005, 09:35

אני? מסתלבטת?
פשוט זה החלק הכי מעצבן, אז זו לא חוכמה לכתוב אותו בשתי מילים, כשכל השאר כל כך מפורט.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי כובסת* » 24 נובמבר 2005, 09:15

אני מתכוונת כביסה יבוש ותליה עם ילדים
מה הבעיה? כמה זמן לוקח להכניס כביסה למכונה?
או לתלות כביסה? ולא קורה כלום אם לא תולים הכל באותו רגע אלא בהפסקות. והילדים גם יכולים לעזור.

תפרט/י מה בדיוק הקושי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רונית_סלע* » 24 נובמבר 2005, 08:43

התמהמהתי בתשובה כי חשדתי שטרה מסתלבטת עלי.

וואללה, אתמול אחרי שכתבתי עלה לי גם חשד כזה, והתפדחתי שנתתי תשובה רצינית :-) .

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 00:41

פלונית ההסבר שנתת לי מצא חן בעיני ורק שאצליח לישמו

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 נובמבר 2005, 00:38

אני מתכוונת כביסה יבוש ותליה עם ילדים

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 23 נובמבר 2005, 22:35

תודה רונית. זו גם הדרך שלי, רק לרוב בלי סבון. התמהמהתי בתשובה כי חשדתי שטרה מסתלבטת עלי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 23 נובמבר 2005, 22:31

הנה שלי:
בית נקי הוא עדות לשעתיים של הוצאת עצבים.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רונית_סלע* » 23 נובמבר 2005, 22:08

_שטוף את כל החדרים שניקית
את יכולה לפרט את החלק הזה?_

טרה, כמו שאומרת פלייליידי-
"אין דרך אחת נכונה לעשות את זה. את לא חייבת לעשות את זה כמו שאמא שלך הייתה עושה, העיקר שתעשי את זה".
הדרך שלי - דלי עם מים וסבון, מגב עם סמרטוט, טובלים ת'מגב, עוברים על כל החדרים, סוחבים את המים במגב, ובסוף עוברים עם סמרטוט נקי, רטוב אך סחוט היטב.
אני משתמשת בנוזל הניקוי הכללי של טיידי או אקובר כדי לא להתבאס על זה שחלק מהסבון, מן הסתם, נשאר. לפעמים אני גם עושה את אותו דבר רק בלי סבון.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 23 נובמבר 2005, 19:50

את יכולה לפרט את החלק הזה?
את מתכוונת לפרט את תהליך שטיפת הרצפות?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי ירושלמית* » 23 נובמבר 2005, 19:40

ומה לגבי כביסה יבוש ותליה בימים גשומים? יש את המתקנים האלה לתליית כביסה שאפשר להציב בתוך הבית.
בחדר מחומם הכביסה מתייבשת די מהר וגם תורמת לחות לאוויר.

<בירושלים ההסקה נפלאה במיוחד וזה עובד מצוין. >

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי טרה_רוסה* » 23 נובמבר 2005, 19:28

שטוף את כל החדרים שניקית
את יכולה לפרט את החלק הזה?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 23 נובמבר 2005, 19:26

ומה לגבי כביסה יבוש ותליה בימים גשומים?
פלוני אלמונית, אתה מתכוון עם ילדים או בלי? ומצא חן בעינייך ההסבר שלי? עוזר לך? זרוק איזה עצם. יכולתי לעשות פאנלים בזמן שכתבתי לך.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 23 נובמבר 2005, 19:25

תבשיל את צודקת כמובן. האמת שהיתה לי תוספת הבהרה לגבי נקיון כשיש ילדים מסביב אבל היא נמחקה (אולי מישהו עם זיקה חזקה לחינוך הביתי כמוך אבל קצת יותר עצבני...שקלט שהתיאור לא מתאים לדף ... (-: )
בקיצור, התיאור הזה אכן מתאים למצב בו יש לך איפה לאפסן את הילדים לשעתיים, ואז את מתקתקת את הבית ללא הפרעה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 נובמבר 2005, 08:36

ומה לגבי כביסה יבוש ותליה בימים גשומים?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 23 נובמבר 2005, 08:07

אני רוצה להסתייג מהתיאור הזה:
הוא לוקח בחשבון שמנקים את כל הבית במכה אחת, אף אחד לא אוכל במהלך הניקיון, והילדים לא בסביבה.

בתום התיאור צריך יהיה לעשות התאמות, לחלק לחלקים שניתן לעשות ביניהן הפסקה (בשביל ארוחה, הרדמה, תשומי, ואולי טיול התאווררות)..

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 22 נובמבר 2005, 23:34

ובכן, יש לנו סלון מסודר מוכן לשטיפה, וחדר שינה מסודר מוכן לשטיפה.
גש אל המטבח. שטוף כלים, הרם הכל מהשיש, זרוק כל מה שנראה שלא תשתמש בו. שפוך בכיור הריק חומץ או חול לניקוי או כל מלבין אחר. שפשף והנח עם החומר. נקה את השיש עם סקוץ' וחומר ניקוי , נגב במטלית ויבש עם מגבת. נקה את הברזים והברק עם מגבת. שפשף שוב את הכיור ושטוף אותו. אפשר לעבור עם מגבת יבשה גם בתוך הכיור, זה יגביר את האהבה שלך אליו. נקה את שולחן האוכל, הרם כסאות, טאטא, הוצא את הפח שימתין לך ליד הדלת, פתח חלונות, שטוף את כל החדרים שניקית וצא לזרוק את הפח בזמן שהרצפה תתייבש. סחט את הסחבה והנח לייבוש, רוקן את הדלי ליד עץ והנח ליבוש.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 20 נובמבר 2005, 23:12

איך מנקים בית ומסדרים בית
קודם כל מארגנים את הבית כך ש לכל דבר יהיה מקום קבוע משלו . זה הדבר הכי חשוב.
כשאת או אתה באים לסדר ולנקות, יש להתחיל קודם כל בלהחזיר הכל למקום. אם אתה חי בבית גדול מאד מוטב לא לנסות לטפל בכולו בבת אחת.
אז נניח שאתה הולך על המטבח הסלון וחדר שינה אחד:
יש לסדר את הסלון כך שלא יהיו שם דברים שלא קשורים אליו. כריות יעמדו יפה על הספה, השטיח ריק מצעצועים או ציוד אחר, כיסויי הספה מנוערים ומתוחים. השולחן ריק מציוד. נקה את השטיח עם מטאטא מתאים או שואב. גלגל אותו. הרם כל דבר שזרוק בסלון ושאל את עצמך אם יש לו מקום. אם אין, שאל את עצמך אם אתה אוהב אותו ואם לא למה אתה מחזיק אותו. אם אתה חייב להחזיק אותו, קבע לו מקום.
לך אל חדר השינה, סדר את המיטה או החלף מצעים, הרם כל דבר שלא שייך ושים במקומו, בכביסה המלוכלכת או בארון אם זה נקי. אם זה נלבש כבר אבל עדיין לא מלוכלך קבע קולב או כסא עליו תניח בגדים לשימוש חוזר והנח אותם רק שם. החזר ספרים למקום, והעמד אותם ישר שיהיה נעים בעין. עבור עם מטלית לניקוי האבק ממדפים ומכשירי חשמל בחדר השינה ובסלון. טאטא את חדר השינה והסלון. החדרים כעת מוכנים לשטיפה. תוכל לשטוף אותם עכשיו או כשתסיים עם המטבח ואז לשטוף הכל ביחד. להמשיך?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 20 נובמבר 2005, 22:58

מה, לשחזר אותו ?
כן, בבקשה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי טרה_רוסה* » 20 נובמבר 2005, 20:51

אוי, מחקתי את שלמה, ורק אחכ ראיתי שהתייחסו אליו. מה, לשחזר אותו ?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2005, 20:24

קראתי את כל הדפים אבל תשובה מוגדרת לא קבלתי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 18 נובמבר 2005, 09:43

כבר קראת את כל הדף?

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 נובמבר 2005, 09:02

איך מנקים בית ומסדרים בית

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי פלונית* » 24 אוקטובר 2005, 16:26

איך יכול להיות שאין שום גבר שמוטרד מהשאלה הזו, איך מנקים בחינוך הביתי ?

מאוכזבת, אצלנו שנינו מוטרדים, רק שאני מדברת וכותבת על זה והוא לא! (-:
וברצינות, לא רק בנקיון זה ככה. בתחומים רבים, נשים צריכות לדבר ולכתוב את זה, גברים הרבה פחות. לא ניתן להסיק על חלוקת המטלות מתוך מספר הגברים והנשים שפעילים בדף. הנה תראי את שלמה למשל, מדבר על נקיון, אבל של הנעליים שלו! למה על הבוץ שהן עשו בכל הבית הוא לא רוצה לדבר? כי יש מי שינקה, נכון? כי הוא חושב שיש לו פה משרתים! כי הוא חושב שהוא התחתן עם אמא שלו! ובטח הוא אפילו לא בחינוך ביתי וכבר מתנהג ככה!
(במילים אחרות, יכול להיות ששלמה עשה עכשיו את כל הבית פלוס פאנלים עם שלושה ילדים על הכתף, אבל הצורך שלו בשיחה על זה הוא אפס. תגידו לו איך לנקות את הניו באלאנס או שתעזבו אותו בשקט לקרוא עיתון בשירותים.)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי רסיסים_של_אור* » 24 אוקטובר 2005, 13:32

_איך יכול להיות שאין שום גבר שמוטרד מהשאלה הזו, איך מנקים בחינוך הביתי ?
אולי אין גברים בחינוך הביתי ?
אולי הם לא מנקים ?
אולי הם לא מוטרדים ?
אולי זו לא הבעייה שלהם בכלל ?_

אצלנו התגבשה לה חלוקה פחות או יותר קבועה, אני מנקה את הדברים שדורשים תשומת לב (ושאני מעדיפה שיעשו כמו שאני אוהבת...) כמו שירותים, אבק וכו'.
הספונז'ה וכל סוגיית הרצפה והשטיחים - עליו.

אבל גם בתוך זה אנחנו יודעים להתגמש בהתאם לצורך וליכולת ההדדית. בכל מקרה, אני דואגת ליידע כשמשהו מפריע לי מבחינת נקיון ובכלל, וכשמדברים על הדברים, יותר קל לקחת חלק !

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי יהודית_ה* » 24 אוקטובר 2005, 12:23

מאוכזבת, אצלנו בעלי עובד בעבודה ניהולית תובענית (אולי טובענית?) וחוזר הביתה גמור, אין לי לב לבקש ממנו לעשות משהו בבית, בכל זאת בלי המשכורת שלו כל הסיפור של חינוך ביתי לא היה אפשרי, אז אני ממש לא רוצה שהוא יעדיף בית כמו לכולם, שהילדים הולכים למסגרות השונות והוא זוכה לקצת שקט...
מידי פעם הוא עוזר במקלחות של הילדים אבל אם הוא לא רוצה אני לא מתעקשת, (לזכותו אומר שהוא מטפל בגינה, בנה פרגולה, דברים שאני ממש לא הייתי עושה)
אם בחרתי להיות בבית, אז אני צריכה לעמוד אחרי בחירתי, וזה לא שאני מהמתקתקות, אבל אני לומדת ואולי יום אחד שטיפת רצפה כבר לא תהייה פרוייקט.
(חוץ מזה שאני תמיד שוטפת בלילה כשהבעל והילדים ישנים, ואז זה הרבה יותר מהר).

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי מאוכזבת* » 24 אוקטובר 2005, 12:12

איך יכול להיות שאין שום גבר שמוטרד מהשאלה הזו, איך מנקים בחינוך הביתי ?
אולי אין גברים בחינוך הביתי ?
אולי הם לא מנקים ?
אולי הם לא מוטרדים ?
אולי זו לא הבעייה שלהם בכלל ?
כמה חבל...

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בת_ההרים* » 12 יוני 2004, 16:09

גילה- (-:
<נועה הולכת לדף של הליידי. נפגש אחר כך>


................................<ייקח לי ערב שלם לקרוא את הדף ההוא. וואו.>

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 12 יוני 2004, 15:30

אז גם לי יש איזו חברה כזו שנורא בלאגן אצלה וכל פעם שהיא מנסה לנקות זה כאילו מין פרוייקט עצום
נו, כי זה פרויקט!
צריך:
לקחת דלי (איפה הילדים זרקו ותו לעזאזל?)
לשים בו מים (הכיור מלא כלים, העוזרת מילאה את הכיור-שירות בבקבוקים של חומרי ניקוי)
להוסיף חומר ניקוי
למצוא סמרטוט שאינו מלא בפיפי
למצוא מגב (הילדים)
לפנות את הרצפה מכל הבלגן
ועכשיו - זה באמת לא סיפור.

כן, זה בהחלט ענין של אופי.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 12 יוני 2004, 14:38

נועה הדרומית, תקראי אצל פליי ליידי ותביני יותר מה מתרחש בלבן של אלה שעושות מזה "פרוייקט".

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי בת_ההרים* » 12 יוני 2004, 13:58

בקשר למה שאמא מעשנת כתבה על החברה שלה....
אז גם לי יש איזו חברה כזו שנורא בלאגן אצלה וכל פעם שהיא מנסה לנקות זה כאילו מין פרוייקט עצום(כאילו, מה כבר הסיפור בלמלא דלי עם מים וקצת נוזל ניקוי ולשטוף?)
אני חושבת שיש פשוט טיפוסים מעופפים כאילו ויש מקורקעים יותר. והנקיון נגזר מזה.
ואולי אני טועה גם.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אמא_של_יונת* » 08 פברואר 2004, 23:44

אני לא מעיזה לנסות, ואני לא שואלת את אמא שלו מה הוא עושה בבית... אבל לפי השליטה שלו בתנועות הקטנות - יתכן שהוא כבר כשיר לזה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי איתי_שרון* » 08 פברואר 2004, 13:40

התוצאה: כוסות נקיות, כולן שלמות!
אני מבין שהוא מוכן לעבור לשטיפת כוסות קריסטל מיוחדות ליין (כאלה שאם עושים עליהן "פוו" הן נשברות :-) )

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי יערת_דבש* » 06 פברואר 2004, 01:19

אחד המירמורים שלי מהילדות הוא שאמא לא נתנה לי לשטוף כלים, ובי בערה התשוקה לעשות את זה.
מאז לא נגעתי כמעט בכלי עד שגרתי לבד.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי אמא_של_יונת* » 06 פברואר 2004, 00:53

איתי,
האחיין שלך, בן החמש, שטף היום כוסות זכוכית - ביוזמתו, בלי עזרה ובלי השגחה.
התוצאה: כוסות נקיות, כולן שלמות! (ושלולית ענקית על השיש מסביב, על הרצפה ועל בגדיו...)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי איתי_שרון* » 05 פברואר 2004, 19:15

בימים האחרונים גיליתי שדווקא עם אור (בן שנה וחצי) אני מגיע לעשות דברים שהמון זמן, גם לפני שהוא נולד, לא הגעתי לעשות.
השבוע, למשל, ניקינו ביחד את החלונות. הורדתי את החלונות, השפרצנו עליהם ביחד נוזל ניקוי, וניקינו ביחד עם נייר מגבת. הוא היה מרותק לאורך כל התהליך, מה שמעלה אצלי את התהייה על מה נעבוד בשבוע הבא :-)

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי קטרין* » 05 פברואר 2004, 00:37

וואו, היה פשוט מגניב לקרא את כל דף .
החזרתם לי את הביטחון העצמי, אני בסדר.
הבית שלי נראה כאילו הוא עבר איזו הפגזה קטנה, צעצועים בגדים נעלים וכו'...
אני מנקה אזור א' מסיימת עוברת לאזור ב' א' מתלכלך שוב וכך הלאה בסוף היום אני מרגישה שכל היום רדפתי אחרי הזנב של עצמי.
מותשת עם בית לא מסודר.
טוב לדעת שלא המצתי את הגלגל.
ותודה על כל הטיפים פשוט עשיתם לי את היום.
חייכתי לעצמי והייתי פשוט שלווה עם מה שאני מספיקה ועם מה שאני לא מספיקה
תודה
קטרין

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי חגית_ל* » 24 ינואר 2004, 16:24

אנחנו העפנו את החומרים האיומים האלה מהבית ועוזרת אף פעם לא היתה ולא תהיה כנראה ומי שעושה ספונג'ה זה הגבר בבית כשהוא מרגיש שהוא כבר לא יכול יותר עם הריצפה במצב כזה.

איך מנקים בחינוך הביתי

על ידי לוטם_מרווני* » 24 ינואר 2004, 10:59

עוגיה! תענוג לקרוא את התיאורים שלך. אני מזדהה עם סגנון הניקיון שלך, אכן בחורף יותר כייף...
אני ניפטרתי מהעוזרת שלי לפני שבועיים ומאז הרצפה לא נשטפה. רק טאטוא קל פה ושם. מתסכל אותי שאני לא מנקה ומצד שני- אני לא מנקה.

חזרה למעלה