הסמכה הסכמה הנהגה

אנונימי

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי אנונימי »

לאור דבריה של אריאלה בדף קרן לסיוע משפטי
רק בגלל שמישהוא עושה משהוא כבר הרבה שנים עוד לא אומר שזה תמיד הדבר הנכון.

עשיה לאורך שנים מקנה תוקף. התוקף הזה כולל את האחריות גם לטעות בתוך העשייה. מאידך התוקף הזה גם נבנה מטעויות לאורך הדרך.

הבה ונתמקד בפן שאינו שייך לאסטרטגיה או לטקטיקה (עליה מתנהל הויכוח העיקרי בעניין העמותה הרחבה). הבה נקח את עניין החינוך הביתי כמשל לנושא הזה של הנהגה.

לא סתם אני כותב על ההתנסות האישית - זה חלק מהותי מהנושא עצמו -

אורנה ואני התחלנו את מעשה החינוך הביתי בשנת 1995. חווינו הרבה מאוד עליות ומורדות בחיינו האישיים בעקבות המעבר לדרך חיים שכזו, נסיון הצטבר ומתוך מי שאנחנו הדרך שלנו מתבהרת כל הזמן.
נסיון זה, עצם מגוון גילאי ילדינו ומספרם והעשיה החיצונית שלנו בנושא זה של חינוך ביתי ולימוד לאין שעור מניחים בידינו את התוקף להסמיך את עצמנו כמי שרשאים (ואף חייבים) להעביר מנסיוננו הלאה, כמי ש"יודעים" פרק או שניים בהלכות חינוך ביתי.
כך, אנו הסמכנו את עצמנו לתפקיד זה. אין לנו תעוד או אישור על היותנו מוסמכים לדון, לייעץ או להדריך אף אחד בנושא החינוך הביתי אלא אותה הסמכה עצמית שתארתי כאן.

הסמכה עצמית, כאשר היא נתקלת בהתעלמות של החברה מאבדת מתוקפה, שכן ללא מי שמעוניין לשמוע מנסיונך אינך ביכולתך להעביר את ידיעותיך. אלא שלפחות במקרה זה הקהילה אשר קוראת את דברינו, רואה אותנו בתקשורת, וחשופה לדעותנו ורעיונותינו אכן מאשרת את ההסמכה העצמית שלנו.

כמובן שמרגע שהוכתרנו כ"מוסמכים" (ללא תעודות) אנו חשופים לבקורת הרבה יותר מסיבית ולעתים קרובות לא עניינית, אנו נדרשים להסביר את עצמנו שוב ושוב או להתעמת ולהתאמת עם עמיתנו ואמיתותנו כחלק מהעניין. יתרה מזאת, נדרשת מאתנו שקיפות, חיינו פרושים ושקופים ככל הניתן שכן אין לנו אפשרות להיות אלמונים פלמונים, אין לנו אפשרות לדבר רק ברמה הרעיונית - עלינו להביא דוגמאות מחיינו (הרי אלו הדוגמאות הרלוונטיות למי שאנחנו הם).

בהיותנו "מוסמכים" על ידי הקהילה ועל ידי התקשורת אנו נמצאים במקום בו במובנים רבים אנו זוכים לקרדיט רב. בעתיד, יש להניח שגם המוסדות הממשלתיים יסמיכו אותנו כמי שראוי להקשיב לידיעותיו ונסיונו המצטבר בבואם לדון בסוגיות אלה - שכן המוסדות קשובים לקהילה ולחברה ונסמכים עליה. אני יודע שצמרת משרד החינוך אינה מפספת את הופעותינו בטלוויזיה וכי "כולם" מכירים אותנו שם למרות שלא פגשו אותנו פנים אל פנים.

כאן, אני עובר לכתוב על מה שאני רואה שקורה לנאוה - פשוט כי אני מוצא כי זו דוגמא רלוונטית ומצוינת לנושא.

לפני כשנה וחצי נאוה ניסתה להסמיך את עצמה להקים עמותה רחבה אשר מטרותיה הם... בעקבות נסיון זה נפתח דיון ענייני על ידי חברי הקהילה אשר בקשו לברר כמה דברים בטרם יסכימו להסמיך את נאוה לעניין זה או בהרחבה בטרם תסכים הקהילה להסמיך את רעיון העמותה הרחבה. בעת ברור זה הועלו דעות לכאן ולכאן ובסופו של דבר לא נאוה ולא הרעיון קבלו את ההסכמה של חברי הקהילה ומכאן גם נפלה אותה סמכות לביצוע.

איני נכנס למה שקרה מאז מבחינת הנסיון שנאוה צברה בינתיים איני יודע מהן דעותיה וידיעותיה ברמת מעשה החינוך הביתי - עם זאת אדגיש כי על פי האינפורמציה שנאוה מספקת הרי שהיא אינה נוהגת מעשה החינוך הביתי הטהור - זה שאינו נסמך כלל ועיקר על המוסדות ואינו תלוי בגורמים חיצוניים. שהרי נאוה מעונינת בעזרת המערכת במה שהיא תבחר לקבל בו עזרה, ובמימון החינוך של בנה על ידי המערכת (עניין חשוב ועקרוני שאסור להעלותו כעת לדעתי).
שוב, על פי דבריה של נאוה, נראה על פניו כי דרך הזכות לאוטנומיה הורית נאוה מעונינת לכופף את הממסד לפעול על פי דרכה. וזה בהחלט ראוי וחשוב. אבל אין זה חינוך ביתי אשר אין בו זיקה למוסדות מבחינה רעיונית ומעשית.

מדוע אני נכנס לכל זה - מכיוון שגם כעת, לאחר שנה וחצי, ולאחר שנאוה הסמיכה את עצמה לנהל פורום באינטרנט ונענתה שם על ידי אנשים שונים שמסכימים להיותה מנהיגת הפורום ומסמיכים אותה בכל פעם מחדש כשהם כותבים בפורום שלה, כאשר היא חוזרת אל הקהילה ומנסה שוב להקים עמותה אשר תהיה מוסמכת על ידי הקהילה לייצוג רעיון החינוך הביתי מול מוסדות וגו'... היא נתקלת שוב בחוסר הסכמה.
חוסר הסכמה זה נובע מכמה סבות:
  1. ענינית. נראה על פניו שרוב אנשי הקהילה אינם מסכימים לעיתוי ולטקטיקה המוצעת.
  2. התנגדות אותם ש"מוסמכים" על ידי הקהילה - הן בשל נסיונם, הן בשל מעשיהם והן בשל דעותיהם.
  3. נראה על פניו על פי תגובות האנשים (בעיקר חוסר התגובות) שלמרות הרעיונות המועילים שנאוה מעלה להצדקת הקמת עמותה - אין לה הקרדיט והתוקף להנהיג מהלך כזה.
  4. בשל דעותיה של נאוה וצרכיה כראש משפחה חד-הורית אשר אינה נוהגת מעשה החינוך הביתי הטהור היא "מאבדת" הרבה אנשים מהקהילה.

עד כאן על ההבדלים בין מי שעושה לאורך שנים, צובר נסיון ותוקף למעשיו, מסמיך את עצמו ומוסמך על ידי הסביבה להיות מנהיג ובתוך זה גם לטעות, לבין מי שממהר להסמיך את עצמו ונתקל שוב ושוב בחוסר הסכמה של הסביבה למרות שלכאורה דבריו נכונים וצודקים.

אני יודע את זה מכיון שלמעלה מארבע שנים שאני ממהר להסמיך את עצמי כיודע דבר בנושאי בריאות וריפוי והסביבה הרחבה אינה מסכימה להסמיך אותי, רק קומץ לקוחות ועמיתים. זאת בשל היותי מקדים את המאוחר, בשל חוסר נסיוני, בשל היותי מתמקד בפן צר של הדברים לעתים, בשל היותי מאיים על תפישות מקובלות וכן הלאה... אני יודע עד כמה זה מתסכל, אני יודע עד כמה התפישות מיושנות אינן צודקות - אבל אלו הם פני הדברים.

איני קובע אם זה טוב או רע, רק מתאר את הדברים כפי שהם.

ולשם ההגינות אני חייב לציין כי העמותה שנאוה מקימה מצביעה על הסכמה של חלק מהאנשים להסמיך את נאוה לייצג אותם כמנהיגה. בתחילה אולי הם יהיו קומץ אנשים, אבל לאורך העשיה ובמידה ועשיה זו תהא משותפת וענינית אין כל סיבה שלא תתפתח קהילה אשר מאמינה בדרך שנאוה סוללת באופן המיוחד שלה. כאן יש לזכור שהמקום בו אדם מנהיג הוא מקום בו אדם נחשף לבקורת וחוסר הסכמה. לשם כך יש לפתח חוסן. זה קורה מאליו בתוך התהליכים עצמם.
כל אחד והקהל שלו.

צפריר שפרון
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

יפה אמרת והערת על הקשר בין הסכמה להסמכה.
במובן ידוע ההסכמה המובילה להסמכה (אם האנשים מסכימים איתך ומתוך כך מסמיכים אותך), היא סוג של מכשלה בדרך של הסמכה פנימית. עכשיו הרבה אנשים תולים בך את עיניהם ומחכים שתסכים איתם ובכך תסמיך גם אותם. לך תסביר להם שרק הנכונות לעמוד מול חוסר ההסכמה, אך מתוך ידיעה פנימית, יכולה להוליד מנהיגות. במובן הזה, חוסר ההסכמה שלך לנאווה יכול רק להועיל לה בדרכה.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

נועה,
אכן, חוסר ההסכמה שלי עם נאוה מועיל לה, כפי שחוסר ההסכמה שלה לדרכי, מועילה לי. על כך אני מודה לה, אני חושב שעצם העלאת ההתנגדות מצביעה על מה שמנגד ובמובן זה הרי ההתנגדות מבורכת.

במובן ידוע ההסכמה המובילה להסמכה (אם האנשים מסכימים איתך ומתוך כך מסמיכים אותך), היא סוג של מכשלה בדרך של הסמכה פנימית.
איני רואה מכשלה אלא דווקא יכולת התבוננות פנימה וקבלה או אי קבלה של מה שבא מבחוץ. במקרה הספציפי שלי במקרים רבים דווקא חוסר ההסכמה וההסמכה שבאו מבחוץ עזרו והניבו הסמכה פנימית מורחבת יותר - כזו שמקיפה יותר פנים, יותר נקודות מבט.

כך, ההסמכה הפנימית שלי כמי שיודע איזון או יודע להגיע להצביע ולפתח ערוצי איזון בתחומי בריאות ובתחומים אחרים איננה נחלשת או מכווצת עקב חוסר הסמכה רחבה חיצונית. נהפוך הוא, עצם ההתנגדות שאני מעלה מחייבת אותי לברר היכן אינני מספיק סובלני ומקיף. מכאן, אט-אט מתגבשות ההסכמה וההסמכה הפנימית עד להיותן באות לידי ביטוי גם ברמת המציאות החיצונית. זה קורה, לאט אבל בטוח, כשאחת הסבות לכך היא שמראש אני מסמיך כל אדם להיות זה שימצא את דרכו לאיזון - זו תמצית עבודתי כשאנ מניח כלים מכוונים לעניין זה.

עכשיו הרבה אנשים תולים בך את עיניהם ומחכים שתסכים איתם ובכך תסמיך גם אותם.
והריני מסמיך, ללא עוררין. שכן ראשית נדרשת ההסמכה העצמית, זו נובעת מתוך שלמות עצמית וקבלה עצמית. מאידך, הסמכה זו של המנהיג עשויה לבוא לידי ביטוי הן בהסכמתו והן באי הסכמתו. מכאן, עד כמה שזה בידי - בחוסר ההסכמה שלי לטקטיקה שבה דוגלת נאוה הנני מסמיך אותה ומסכים לעצם הסמכתה העצמית כפי שכתבת להוליד מתוך עצמה את מנהיגותה.

אלא, שאין זה מספיק לקבל אישור מבחוץ ואפילו מבפנים. נדרשת עשייה ויכולת עמידה - חוסן פנימי - זה שנבנה דווקא אל מול אי הסכמה חיצונית. ללא אלה הרי שההסכמה העצמית וההסמכה העצמית נמוגות לאין תוקף.
באופן מוסכם ומוסמך אני מתחיל לחוש שהמילים הופכות מעט סמיכות.

לסכום -
מתוך הסכמה מלאה אני מודה לך על הארתך, אני מניח מראש שתודה זו מתקבלת בהסכמה מלאה.
אריאלה*
הודעות: 316
הצטרפות: 11 דצמבר 2001, 19:48

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי אריאלה* »

קראתי נהניתי :-) מסכימה עם דבריך ( באמת...)
אני חושבת שיש מקום ליותר מכיוון אחד. ויחד עם זאת כל אחד צריך לפעול למען מה שהוא מאמין בו. ואין צורך שכולנו נסכים כל הזמן. אין ספק שבתוך כלל המחנכים בבית יש גוונים שונים וצרכים שונים ובעיני זה לגיטימי ויותר מזה, בלתי נמנע.
"מעשה החינוך הביתי הטהור"...
[דבריה של אריאלה בדבר החינוך הביתי הטהור הועברו לדף - חינוך ביתי טהור. צפריר]
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

צפריר,
מי הסמיך אותך?

אין שום ניסיון לנצח או להפסיד
ישנו רצון לתת לגיטימציה להורים להחליט על האופן בו הם מגדלים את ילדיהם.

מצטער, אינני מסכים עם כל דעותיך.

אתה רוצה להנהיג את הקהילה (וואט אבר איט מינז) (אני יכול לשמוע את תגובתך - אני לא רוצה להנהיג, מי אמר ...)
תפדל, תנהיג (ושוב אני שומע את תגובתך הצפויה - מי שמך קורא מחשבות....)


כמובן שמרגע שהוכתרנו כ"מוסמכים"
מי הכתיר?

צפריר אתה לא נסחף קלות ? תרגע
בסך הכל רוצים לגדל את ילדינו ללא הטרדות מימסדיות ו/או זימונים למשטרה

נכון שיש לך ניסיון רב בגידול ילדים בבית,
נכון שישנם רבים אשר מעריכים את דעותיך וניסיונך ואני נמנה עליהם,
אולם בכל הקשור ל הנהגה, הסמכה, הכתרה - המרחק הוא רב.

ישנם אנשים בארצות אחרות אשר גם להם ניסיון רב בגידול ילדים בחינוך ביתי, וגם את דעותיהם קראתי.
זה עדיין לא הופך אותם למנהיגים. אין לי כל צורך ב - מנהיג מקומי לעניני חינוך ביתי טהור או לא טהור
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

נסה לקרוא את דברי ללא צורך להתנגד בכל מחיר, ללא צורך לנסות להשתלח בי, ללא צורך אלא לקרוא את דברי כהוויתם. באופן ענייני.

אנסה להבהיר -
ובכן, מי הסמיך?
מי שהסמיך היא אותה הסכמה רחבה לדרך, למהותה ולאופן התנהלותה. הסכמה שכזו עולה מאליה בעצם ההצבעה ברגליים. למשל, ביום העיון האחרון או באירועים נוספים. אותה הסכמה רחבה היא זו שנותנת תוקף להסכמה הפנימית שהיא-היא התוקף המניח הסמכה פנימית.

הסמכה פנימית אינה נדרשת לטקס, פולחן או המשחה של המציאות החיצונית. כך, למשל אתה מסמיך את עצמך להשתלח בי על דברי מכיוון שבדרך זו או אחרת הנך מתנגד להם. הדרך בה אתה עושה זאת איננה ממנהג הפורום הזה, אבל מתוך עקרון הפלורליזם דבריך נשארים על כנם.
הסמכה פנימית זו שלך להיות שופר לדרך מסוימת לגיטימית כאשר אתה עצמך מסכים להיות המנהיג של עצמך - מכאן עולה מושג מקביל - הנהגה פנימית.

כאשר אתה מקבל הסכמה רחבה מבחוץ על ידי קהל או קהילה הרי שהסכמה זו מסמיכה אותך לצאת אל מעבר לעולמך הפנימי ולהניח מידיעותיך ומנסיונך לאחרים. ענין זה של העברת ידיעותיך ונסיונך הינו לפחות לגבי עניין עקרוני ומהותי אשר לפחות אצלי נתפס כחובה של כל אדם.

ולעניין -
כמובן שמרגע שהוכתרנו כ"מוסמכים" (ללא תעודות) אנו חשופים לבקורת הרבה יותר מסיבית ולעתים קרובות לא עניינית, אנו נדרשים להסביר את עצמנו שוב ושוב או להתעמת ולהתאמת עם עמיתנו ואמיתותנו כחלק מהעניין.

בתגובתך זו הנך רק מאשר את דברי אלה, הנך מעביר בקורת שאיננה ענינית ומעמיד אותי במקום עלי להסביר את עמדתי, שוב ושוב.

_הלו צפריר אתה לא נסחף קלות ? תרגע
בסך הכל רוצים לגדל את ילדינו ללא הטרדות מימסדיות ו/או זימונים למשטרה_

לא, איני נסחף כלל וכלל, נהפוך הוא. מי אלה שבסך הכל רוצים לגדל את ילדיהם ללא זימונים למשטרה, מי אלה שזה סך הכל שלהם? אם אתה נמנה עליהם אז מה אכפת לך כל השאר? מה אכפת לך שאחרים דנים בהיבטים נוספים של כל עניין שמחוץ לכל מה שבסך הכל אתה רוצה?
האם דיון פילוסופי בעניין הנדון בדף הזה מפריע לך לגדל את ילדיך או להגיע למטרתך?
מעבר לכך, גם אם אני נגוע בשגעון גדלות או שאני נוטה להסחף, כל עוד אני משרת את מטרתך (ולפי דעתי אני אכן משרת מטרה זו - ביודעין, במודע, מתוך כוונה מוצהרת ובחדוות העשיה) מה אכפת לך?

_ישנם אנשים בארצות אחרות אשר גם להם ניסיון רב בגידול ילדים בחינוך ביתי, וגם את דעותיהם קראתי.
זה עדיין לא הופך אותם למנהיגים. אין לי כל צורך ב - מנהיג מקומי לעניני חינוך ביתי טהור או לא טהור_

אז אתה לא זקוק למנהיגים, סחתיין. נראה לי שאף אחד לא זקוק למנהיג בעניין החינוך הביתי. עם זאת, אם תרצה או לא תרצה, אלה במדינות אחרות אשר את דעותיהם קראת, בהכרח היו (ואולי הנם עדיין) ממנהיגי התנועה שהובילה קדימה את החינוך הביתי בארצותיהם ואף בעולם כולו. חלק מצורת הנהגת הדברים היא הבהרת הדעות בכתובים - והנה טרחת וקראת את דבריהם.

איני יכול להיות מוסמך בעבורך, שכן זה לא רק שאינך מסכים לדברי - הנך מתנגד להם. מתוך רצונך להסתגר בדלת אמותיך, אני מניח שגם אינך מעוניין בעמיתי לאותה הנהגה, אלא אולי רק בתוצאות פעילותם ופעילותי - למשל אתר זה בו ניתן לך החופש להביע את הסתייגויותיך.

מאידך, גם כאן, לפחות לגבי הקהילה הנוכחית, אותה הסמכה שאני מדבר עליה מדברת על ההסמכה להנהיג דרך. הנהגה זו מחייבת והיא איננה איזו משרה. אין מדובר פה בהנהגה של אנשים אלא בסלילת דרך. איננו מבקשים לנו מונהגים, נתינים או מאמינים. לפיכך טוב שאינך זקוק למנהיג או למנהיגות - מתוך עמדתך זו גם המנהיגות או ההנהגה של הדרך הזאת בה הולכת קהילה שלמה (המסכימה לדרך ולהנהגה ומכאן מסמיכה את ההנהגה) נבנית ומתחזקת. על זאת הריני מודה לך בשם ההנהלה וצוות העובדים.
שכן למרות שאין לך צורך בהנהגה זו (נראה לי שאתה מתחבר היטב להנהגתה של נאוה נאמר), הרי שהנהגה זו שעליה אני מדבר אשר איננה חס וחלילה רק על כתפי (תודה לאל) נמצאת משרתת את מטרותיך ומקדמת את צרכיך כפי שהגדרת בדבריך - אם תודה בכך וגם אם תכחיש.

אז אתה לא זקוק להנהגה - אבל אתה נהנה מעצם קיומה ומפירות עבודתה. וזה בסדר, כך זה צריך להיות.

ראה, בכל נסיון השתלחות שלך הנך מאדיר ומגבה מבלי משים את אותה הסכמה אצל כל מי שמסכים לדרכי ולדברי, מעבר לכך - בעצם הצורה בה אתה מעלה את דבריך - השתלחות שאיננה עניינית - הנך מחזק את כוח ההנהגה של מי שעושה במלאכת ההנהגה של קהילה זו - ביניהם גם אני.

בכל פעם שאתה משתלח במשהו הנך מחזק את מה שאתה מתנגד לו.
שכן, בכל הנושאים האלה נתקבלה החלטה לענות על כל שאלה ולהגיב לכל התייחסות מבלי להפלות בין מה שענייני ומה שלא. המשך להשתלח, זה משרת את הרצון להאיר מה שיותר פנים של הנושאים הקשורים לאותה הנהגה שלה אני שותף. הערותיך המשתלחות למשל, משרתות במיוחד את הארת הצדדים האפלים.
תודה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לצפריר
ענית על הדרישה הראשונה למנהיגות
כשרון וורבלי

השאלה היא האם כשרון וורבלי זה מספיק לניהול משפטי כנגד משרד החינוך.
לאור הזימון שלך למשטרה אין זה נראה לי כך.


אין לי שום בעיה עם יכולת/רצון ההנהגה שלך. אני בהחלט רואה את הניסיון הרב שיש לך בעיקר בתחום גידול ילדים כפי הנראה בעוד תחומים מגוונים (ביטוח?, רפואה? ).

יש לי בעיה מאד רצינית, וחשש מאד גדול, לגבי אופן ההתנהלות מול גורמים ממסדיים.
לכן ישנו צורך בקבוצה מאורגנת אשר תוביל את התהליך.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

פלוני,
ראשית תודה על ההסמכה המרומזת והגלויה בדבריך.
לעניין המסקנה שלך, שהיות ויש כנגדי תלונה במשטרה ואני צפוי לתביעה בבית המשפט אין לי הכישורים להגיע לניהול משפטי נכון עם משרד החינוך, אינני מבין את ההגיון שמאחוריה. העניין הוא לא הכשרון שלי כעורך דין או יכולתי הוורבלית או כל יכולת אחרת. העניין הוא שבדרך זו בה הממסד אינו מגלה גמישות ומחייב אותי ללכת לבית המשפט - היות ואני, באופן אישי, לא מסכים למשל להפגיש את ילדי עם פסיכולוג שלא בנוכחותי, או לרשום אותם לביה"ס, או לעמוד לבחינת כשרי כמורה, או להעמיד את ילדי למבחנים שאינם רלוונטיים לחייהם, או.... נראה לי שהבהרתי את כוונותי.
אין כל קשר לזכותי המלאה להגן על עמדותי בפני משרד החינוך, באופן שנראה לי הנכון ביותר. כאן, היות ולמרות שיש שחושבים אחרת, אני אינני אידיוט לחלוטין, ובכל זאת יש בידי השתלשלות מכתבים ותקשורת עם משרד החינוך, אשר מן הראוי שלא לדון בהם כאן, שכן הם מהווים עמוד שדרה לטענותי כלפי משרד החינוך בצורת ההתדיינות המשפטית ובמידה ואפרוש אותם כאן - לעניות דעתי אתחיל לטמטם את הקוראים ואת עצמי - מה גם שזה לא נבון מבחינת העתיד לבוא.
בקיצור, היות ולקחתי בחשבון גם את התסריט הנוכחי, הכנתי "שעורי בית". אני מוכן לחלוטין להציג את עמדתי בעניין החינוך הביתי כפי שהוא נתפש במשפחתי ואת התנגדותי לנסיונות משרד החינוך לחנך אותי - לכפות עלי את פרשנותו ועמדותיו. אין מי שיבטיח דבר, יתכן ובעקבות משפט או "כמעט" משפט - תנתן לי הזכות לדון עם משרד החינוך בענייני משפחתי ולהגיע עימו להסדר שיישר את ההדורים. מכאן אין כל הבטחה לגבי מקרים נוספים של משפחות הנוהגות חינוך ביתי, אם כי השכל הישר מצביע על סלילת דרך בעבור האחרים. ואם בכל זאת יתקיים משפט, אני מאמין שמשרד החינוך יאלץ לסגת בו לפחות מחלק מהתקנות ומכאן אולי תפתח הדרך להידברות יותר רחבה.

עד כאן לגבי כישורי, זכויותי, טמטומי או חוכמתי והמקרה הפרטי עליו מדובר כאן.

עם זאת, הקמת עמותה אשר מטרותיה ספציפיות, מדויקות וממוקדות לעניין סיוע משפטי בעבור כל משפחה שתדרש להבהיר את זכויותיה בבית המשפט איננה מנוגדת כלל ועיקר למסע הפרטי של משפחת שפרון. דווקא משום שכעת נדרש סיוע משפטי טוב אשר ינטרל את הצורך בכשרי עריכת הדין בכל מקרה נדון. כך אנו מנסים להעביר את הדיבור בשפה המשפטית לידיים מקצועיות.

_יש לי בעיה מאד רצינית וחשש מאד גדול לגבי אופן ההתנהלות מול גורמים ממסדיים
לכן ישנו צורך בקבוצה מאורגנת אשר תוביל את התהליך_

כאן, ברשותך אפרק את דבריך לשניים - חששך מפני אופן ההתנהלות מול גורמים ממסדיים מובן ומוצדק. אכן יש מקום לחשש. עם זאת, יש לזכור כי המוסדות אינם עוורים לגמרי. נכון, לעתים קרובות בשל הסרבול של הממסד - סרבול המתחייב מגודלו - הריהו למשל מתקן תקנות כל כך בלתי מתקבלות על הדעת ומנוגדות במהותן לאוטונומיה ההורית. עם זאת, יש לזכור כי הממסד עצמו פועל על פי נהלים שמחייבים אותו - פרשנות הנהלים והחוקים שמחייבים את הממסד היא שמרנית ונמצאת לעתים קרובות מייצגת תפישות של העבר. אבל, שוב, הממסד אינו עוור לחלוטין, והעובדה היא שלמשל בעניין החינוך הביתי נמצא הממסד מכיר בעצם המושג חינוך ביתי ובלגיטמיות התופעה. אלא מה, מתוך סרבולו של הממסד הוא מנסה להכיר ברעיון החינוך הביתי ולהצר את צעדי הבוחרים בדרך זו - בו זמנית.
לכן, גם כאשר חששך מוצדק, ראוי להפסיק לפחד ולעמוד בגובה העיניים מול אנשי הממסד.

לעניין הצורך של קבוצה מאורגנת.
ובכן ניתן להתארגן כך וכך משפחות ולתבוע בבג"צ לפסול את תקנות משרד החינוך. אלא שכדאי לעשות זאת מהר, עד כמה שניתן, עוד בטרם אנחנו נגיע למשפט. זאת אם אכן יש מספיק משפחות שמוכנות להרתם למשימה זו. במידה ויוגש בג"צ בנושא התביעה נגדנו תוקפא מן הסתם.
כאן, הסיכון גדול יותר והעלות הכספית כה גבוהה עד כי אין מי שיממן אותה - אם רוצים לעשות זאת כמו שצריך.
עמדתי בעניין חצויה. להערכתי, במידה ובתי המשפט הנמוכים יותר יכריעו בעד התקנות ונגד משפחה זו או אחרת יהיה מקום להתחיל לפעול להגשת בג"צ בשם כך וכך משפחות. כלומר, איני פוסל התארגנות לשם העניין הזה ספציפית. ולמה עמדתי חצויה - בגלל הטיימינג והתועלת שעשויה לעלות מפעילות שכזו. מבחינת הטיימינג - להערכתי (הוורבלית) אין זה הזמן המתאים, ומבחינת התועלת - נראה לי שבדרך המאבק האישי - שלי או של מישהו אחר - המגובה על ידי אנשי הקהילה - תעלה תועלת רבה הרבה יותר.

אז אנחנו חלוקים בדעותנו. הנך רשאי לקדם כל דרך אחרת בדיוק כפי שאני רשאי לצעוד בדרכי. אני באופן אישי מברך על כל יוזמה - גם אם איני מסכים לה.

בכל מקרה, תודה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בדיוק בענינים הנ"ל ישנן שיטות בהן ניתן להפסיק את ההליכים של משרד החינוך מבלי להכנס להוצאות מיותרות.
אין צורך בבג"צ ובעלויות משפט גבוהות.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

אני מניח שאתה מתכוון כי כך הם פני הדברים להערכתך.
אינך יכול להבטיח דבר, נכון? או שכן?
אתה יכול להבטיח תוצאה בדרכים אחרות?
באמת?
סבטקסט_כפול*
הודעות: 1210
הצטרפות: 09 יוני 2005, 18:20
דף אישי: הדף האישי של סבטקסט_כפול*

הסמכה הסכמה הנהגה

שליחה על ידי סבטקסט_כפול* »

וכי זה משנה? כל אחד שימצא את המנהיג ששלו. בלי כאב
שליחת תגובה

חזור אל “הגות”