27 בספטמבר, 2011

בישול במעברים

המעברים בחיים שלי מלווים בשינוי טעמים, שינוי בסוג האוכל שאני רוצה או חושקת בו.

שוב אני מזהה תקופת מעבר. תקופה שבה אני לא יודעת מה אני רוצה לבשל. לא במקרה, מגיעה שעת ארוחת צהריים, ואני עדיין לא מוכנה. התחלתי להכין אותה ברגע אחרון, כדי שלא אצטרך להשקיע מחשבה. כך יש סיכוי שיצא משהו טוב, גם אם אין לי תשובה. מעניין אם האיש והילדים, מרגישים שמשהו השתנה. אני רוצה לחזור ולהתלהב מהבישול. מה יהיה?

אני חוזרת להיות האחראית על הקניות. אני יוצאת לשוק להזין את העיניים במראות מגוונים. כשהעין שלי רואה, כבר אני יודעת איזה מרכיב אני רוצה להכניס לבישול. אני מבשלת משהו חדש. כשאני טועמת את מה שנכון לי, אני כבר מזהה.  כשאני מזהה, אני כמו מוצאת חלק בתוך פאזל. עכשיו צריך לחפש את החלקים הבאים. אני יודעת שייקח לי זמן.

הנה עוד חלק בפאזל –  כשאכלתי אצל חברה, גיליתי שאני נהנית מאוכל קצת יותר מתובל. מתובל??? הרי הייתי רגישה לטעמים חזקים. מה קרה? אולי זה קשור לרצון שלי לפגוש ביותר גירויים בבית ומחוץ לבית? אולי אני מוכנה לקבל את החריפות המתלווה לאכילת שום או תבלין חזק? אני נזכרת בתקופת ההריון וההנקה, תקופות של התכנסות בבית, שום וקארי לא נכנסו דרך דלת הבית. והנה עכשיו הם מוזמנים בשמחה.

הנה עוד חלק בפאזל – מעבר ממתוק ומר לחמוץ וקצת חריף. מעניין על איזה צורך המתיקות והמרירות כבר לא עונים, ומה נותנים החמוץ והחריף?

ועוד אחד – מעבר מאוכל חם לאוכל קר, שאפשר לאכול מחוץ לבית. אני מתרגלת לאכול מחוץ לבית. איך אני יכולה לאכול מחוץ לבית מבלי להתפשר? הרי יש אוכל שאני כבר לא רגילה אליו ולא רוצה בו. וגם – מעבר למגוון גדול יותר. מגוון גדול של אוכל שישלב הרגשה גופנית ורגשית טובה. מגוון שיאפשר להגדיל את הבחירה. וגם… (עדיין לא מצאתי)

כשיעבור הזמן הנחוץ, כשאמצא את החלקים ואוכל להרכיב את הפאזל ולראות את התמונה השלמה יותר, אז תחזור שוב תקופה שבה אני יודעת מה אני רוצה לבשל.

3 תגובות   (רסס)

  1. ורד לב הגיב:

    דפנה, תודה על השיתוף.
    זו באמת תופעה מעניינת. גמני מוצאת את עצמי לפעמים בתקופות של מעין בלתי ידוע כזה מבחינת הבישולים- מה אני רוצה לאכול- מה אני רוצה להכין. ובאמת "הרגע האחרון" הוא סוג של פתרון כזה, שיכול לעזור להפחית את המחשבות.

  2. גלית ראב"ד הגיב:

    תודה על הרשימה המעניינת. אני רואה שאצלי תקופות ש"אין לי מה לבשל" הן בדרך כלל תקופות של קושי יצירתי גם בתחומים אחרים. אולי…

  3. דפנה שטרן הגיב:

    תודה ורד וגלית

הוספת תגובה

(מומלץ התחבר או )