18 במרץ, 2012

ידע בלידה

מאז ומתמיד רציתי להיות דולה. ככל שגבר בי הרצון להיכנס להריון, כך הנושא נגע לי יותר. האמנתי שהידע שאצבור יסייע לי ללדת בצורה הטובה ביותר.

 שני עקרונות השאובים  מ"דמיון מודרך" ו-NLP הנחו אותי:

  •  המוח לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות. לדוגמא: אם אנחנו הולכים בלילה לבד ברחוב ומדמיינים שמישהו עוקב אחרינו, הגוף שלנו יגיב כאילו מישהו באמת שם, הוא לא יודע להבחין בכך שזה היה הדמיון שלנו.
  • כל סיטואציה, בין אם היא אמיתית או דמיונית, תחווה כיותר משמעותית כאשר יותר חושים מעורבים בה. ככל שניבנה מפה יותר מוחשית וברורה יהיה לנו יותר קל להגיע לנקודה הסופית המיוחלת.

כלי מרכזי להתוויית המפה המוחשית הוא ידע. הידע עוזר לנו לצאת מהתבנית האישית המצומצמת אל התמונה הגדולה ועל ידי כך לבנות מפה דמיונית שתוביל אותנו, לא רק אל המקום שאנו רוצים להגיע אליו כי אם גם לדרך שנבחר. ממש כמו להסתכל על מפת דרכים ולבחור את הדרך המועדפת עלינו.

מכאן, הבנתי שעל מנת שאוכל להדריך את עצמי ולבנות "מפת לידה", אני צריכה קודם להבין את התהליך הפיזיולוגי שהגוף שלי עובר, ולכן הלכתי ללמוד להיות דולה. ברגע שהבנתי אילו האיברים משתתפים בתהליך, מה  בעצם קורה בלידה, מהו ציר ואיזו דרך התינוק שלי עובר בדרכו החוצה אליי, היה לי קל לתכנן את הלידה.

כל יום דמיינתי בראשי את התהליך והסברתי גם לקטנצ'יק מה הולך לקרות. היה לי ברור איך הלידה שלנו הולכת להיות. כאשר הצירים הגיעו, ההבנה שאלו התכווצויות שרירים היא שעזרה לי לנשום אל המקום ועל ידי כך להקל את הכאב. גם בתהליך עצמו הזכרתי לקטנצ'יק שכל מה שיש לו לעשות זה להתגלש החוצה אליי, אל אימא.

אני מאמינה שלולא ידעתי מה הולך לקרות ולולא הכנתי את גופי ותינוקי, ההפתעה מהעוצמה של תהליך הלידה הייתה בהחלט יכולה  "לתפוס אותי" לא מוכנה ובעקבות כך לא מתמסרת לתהליך.

בסופו של דבר הייתי יולדת בכל מצב, אבל החוויה שזכיתי לה היא הבונוס של ההתכוננות.

 לסיכום: לידה היא אחד הרגעים המעצימים בחיינו ומן הראוי שנתכונן לה בהתאם. הידע, ולאו דווקא מסיפורים של נשים אחרות, יכול לתרום לנו בצורה משמעותית ביותר ולפתוח את אופקינו לקראת הרגע המיוחל. אני יודעת שלא רק לי, אלא גם לנשים שליוויתי, הידע הזה תרם בצורה משמעותית לאופן שבו הלידה התפתחה.

שמי מאיה, אני מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP, מלווה בלידה, ומטפלת בעיסוי רקמות עמוקות — גם לנשים בהריון.

4 תגובות   (רסס)

  1. אושרי הילזנרט הגיב:

    תודה רבה. כתבת בצורה פשוטה וברורה על משהו מאוד חשוב, עמוק ומועיל. בנוסף את מזכירה לי שאין פגם בידע ובהשכלה, זה השימוש שעושים או לא עושים בידע, והפרשנות של הידע שמכריעים את הכף.

  2. צילי הגיב:

    מאיה, הנקודה שאת מעלה חשובה מאוד. מסכימה איתך לגמרי.
    יחד עם זאת, מודה שהשימוש בעלון של באופן, ובטיעון שאת מציגה, לצורך פרסום עצמי קצת צרם לי.
    בכל מקרה, שיהיה לך בהצלחה.

  3. מאיה וקנין אריכא הגיב:

    היי אושרי – אני שמחה שזה דיבר אלייך כמו שזה דיבר אליי

    צילי- אני כותבת מתוך עמדה של ניסיון אישי ותו לא – ולכן הוספתי גם את עובדות חיי

    צר לי זה צרם לך

  4. ורוניקה הגיב:

    הי מאיה. איזה יופי כתבת! אני אוהבת את ההסתכלות שלך על תהליך הכנה ללידה, אפילו שלא תמיד זאת הסתכלות וגישה זהה לשלי. כל הכבוד לך!

הוספת תגובה

(מומלץ התחבר או )