דף_פתיחה‏ leaf מה_חדש‏ leaf מפתח_נושאים‏ leaf הוראות_שימוש‏ leaf חיפוש:
האינטימיות הפנים אישית נוצרת כאשר יש לאדם מרחב להיות עם עצמו ועם מה שהוא עושה בלי שנמצא שם אדם אחר להסיח את דעתו ע"י שאלות או בקשות . (מתוך עקרון_הרצף_באמנות_של_ילדים‏)

ברוך בואך לאתר באופן_טבעי‏ flower

ביקור ראשון שלך?
*האזרח_דרור‏* (מעודכן נכון לנובמבר 2008):
שלום לכולם

דואר אלקטרוני reshef.dror כרוכית, ואז ג'ימייל נקודה קום.

הדעות שלי לגבי העולם הושפעו בעיקר מנושאים אקולוגיים, וזרמי חשיבה אנריכסטים ומבודהיזם.
בעבר תחזקתי את האתר ‏www.bdidut.com‏ שעוסק בשינוי חברתי וסביבתי מלמטה. אחר כך הלכתי ללמוד תואר שני בכלכלה (זה היה ממש בזבוז זמן ואנרגיה). למדתי את הקורסים אבל לא היו לי כוחות נפשיים להגיש תזה. לדעתי מדובר בכת דתית. מדברים על מושגים שהם לא באמת מבינים אותם, על ידי שפת סתרים עם מיליון סתירות פנימיות ושום קשר למציאות.

רוב הדברים בהם אני מתעניין היו באתר ‏http://www.bdidut.com‏ (נשמע אולי צר אבל באמת ניסיתי לשים בו הרבה דברים טובים) אחר כך יצרתי בעזרת עוד כמה אנשים את אתר אקו ויקי בכתובת ‏http://ecowiki.org.il

עוד דברים אותם אני אוהב הם ספרים (טולקין, ק.ס. לואיס, לארי ניבן, אסימוב, עגנון, קורט וונגוט, האומן ומרגריטה בגרסה הישנה, הנסיכה והשדונים, ) וסרטי קולנוע (כמעט כל סרט טוב אבל פחות מספר טוב).

שימי רף הגה, ולנו נשאר רק ליישם. אני שמח להיות חלק מה"העמותה הישראלית לכלכלה בת קיימא" בישראל (פשוט חפשו בגוגל, הלינק לשם בתוך ויקי-אקו, משגע את הצ'יק צ'ק) מי שאכפת לו , וגם יש לו קצת ידע בכלכלה (וגם בנושאים אחרים כמו סימולציית מערכות לדוגמה), מוזמן להצטרף

אני לא פחות שמח להיות אבא לשני ילדים חמודים מאוד ובן זוג לאישה נפלאה לא פחות.

דף_בית_אישי‏
ברוך הבא!
את האתר שלך אני מכיר ממזמן, ואני די אוהב אותו.
אשמח אם תפרט איפהשהו את רעיונותיך לגבי תיקון העולם... כלומר, אני יודע שהוא דפוק, רק לא מצאתי אף אחד שיודע עדיין איך לתקן אותו phased. אני עובד על זה בזמני הפנוי.
ברוך הבא flower
איך אתה מרגיש בלמודי הכלכלה?
אני מתכוון, קצת כמו לישון עם האויב, לא?
האם הינך יכול לתמצת את הרעיונות לגבי פתרונות המוצגים באתר בדידות כון אנרכיה ודמוקרטיה ישירה ?
הי כולם אנסה לענות
רני - לצערי איני יוכל לתת תימצות של דמוקרטיה ישירה, זה נושא די מורכב, וגם אני אישית יודע עליו לא הרבה. מה שאני יודע הוא שהרעיון נראה לי , ושמנסיוני אנשים בוחרים רעיונת לא בגלל שהם בדקו אותם עד הסוף אלא הרבה מתוך תחושת בטן, ורק אח"כ הנימוק השכלי. אני ממליץ כדי ללמוד את הנושא על אתר בדידות בפרק המתאים, על הFAQ שיש הפניה אליו מהאתר (בעברית) וכן על חוברת על הפילוסוף היווני המודרני קסטוריאזיס, שדיבר על הקשר בין חופש מחשבה לחופש פוליטי ומדוע דווקא באתונה הומצאה הפילוסופיה, כמו כן הוא משרטט קווים לדמות אותו משטר ומדבר על השביתה בצרפת ב 1968 - נושא די מדהים בעיני. אפשר למצוא את החוברת בסלון מזל - רחוב מונטיפיורי משהו , ראה קישור מבדידות.

בכל זאת תמצות - בדמקורטיה אנשים בוחרים בין מדיניות שונה. במשטר נציגים בוחרים בין נציגים שונים שאמורים לייצג גם מדיניות שונה. הקושי הגדול בדמוקרטיה ישירה הוא כמובן התאמתה לחיים המודרנייים ולסדרי הגודל הנוכחיים של ארגון החברה.

איך אני מרגיש בלימודי כלכלה- זה קצת להיות בגוב האריות - כל היום לומדים על דברים שיכולים לערער את שפית הנפש (בני אדם מאושרים מצריכה, כל אחד הוא אגואיסט אינדבידואליסט, הסביבה הטבעית אינה מופיעה ואם כן מופיעה אז כמשהו דומם, אין בעיות של עוני ושל פערי הכנסה (יש אבל זה נמצא בשוליים),"צמיחה" , "קידמה" , "קפיטליזם" הם טאבו ולמעשה לא קיימים בכלל הסתכלויות אחרות על החברה האנושית, ועוד מרעין בישין).

למרות זאת לומדים אולי דברים חשובים. אחד המטרות שלי בבית הספר לכלכלה הוא לנסות לתת לקפיטליזים צ'אנס, להוכיח שהוא בכלל יכול לתת תשובות לנשואים כמו אלימות, אבטלה, עוני או בעיות סביבה, ככל שאני כאן אני משתכנע שהוא לא רוצה ולא יכול. מבחינת לא רוצה - הנושאים האלו כמעט ולא מופיעים בכלל בחומר הלימוד. מבחינת לא יכול - אני חושב שההתעלמות המתמשכת מדיון רציני בבעיות אלו הוא לא מקרי.

תיקון עולם - לפני הניתוח שלי רוב הצרות בעולם נובעות מריכוזיות של כוח (כלכלי, תרבותי, פוליטי) וכוחנות. ביזור הכוח והתרחקות מכוחנות הם עד כמה שאני רואה, הדרך היחידה שנותנת לנו כמין אנושי סיכוי לשרוד. אין דרך שמישהו יבוא , ישלוף פתאום פתרון קסם והכל יהיה בסדר, היות וחלק גדול מתיקון העולם נעשה על ידי אנשים שונים, וכדי שהעולם לא ימשיך להתדרדר צריך להבין שהכוח צריך להמצא בידי האנשים - ולא במרכזי כוח מרוחקים.

הרעיונות שלי לגבי איך אפשר לנסות להתחיל לתקן מופיעים באתר בדידות - כמו לדוגמא פשטות מרצון, או מטבע קהילתי - שהם כבר עד כמה שאני יודע, עוזרים לאנשים לעזור לעצמם.

אגב , האתר הזה ואיך שהוא בנוי מאוד מוצאים חן בעיני כי הם דוגמא ליכולת של תקשורת לא ריכוזית, עד כמה שאני מבין שיקולי הכתיבה והעריכה כאן הם מאוד ביזוריים, מה שמאפשר למידע לזרום באופן ביזורי ולא ממרכז ריכוזי אחד אל "ההמונים". מי שבנה את המערכת - כל הכבוד. בעיני זו דוגמא טובה לחשיבות של תקשורת עצמאית ומבוזרת (שגם היא סוג של כלי חשוב בעיני).

דרור, אתה מכיר את הרעיונות של של דניאל קווין (שכתב את סדרת_ישמעאל‏) על פרנסה שבטית וכלכלת תמיכה? זה נראה לי כיוון שעשוי לעניין אותך.
תודה
אעבור על הכתוב באתר
קראתי פעם שהפקולטות בארץ הן יותר קפיטלסטיות מהאפיפיור אבל שלאו דווקא הדבר כך בכל המקומות.
אמירה שאני זוכר שיוחסה לזוכה נובל כלשהוא לכלכלה היא ש "התאוריה שכלכלית שאתה מחזיק בה היא בקורלציה ישירה למחלקה שטסת במטוס ולחדר שלך במלון"
ובמסגרת הפתרונות - פעם שמעתי על סוציולוג אמריקאי - אמיתי עציוני (אמריקאי חחחח) שמנסה לקדם משהו בשם קומוניטריזם שהיה נשמע לי מענין.
גם משהו שמאפשר לאדם התייחסות לאיזה קבוצה חברתית יותר מצומצמת מהמליונים שמהווים את המדינה שלו. אבל אני לא באמת יודע יותר מזה.
מכיר?
הי יונת והד
יונת - שמעתי על הספרים של קווין ואני מבין שבעיקר יש שם שאלות. דיברתי עם האנשים מחבורת ישמאל ואני חושב שיש הרבה דברים שמשותפים לי ולהם - כמו הקשר בין המצב הכלכלי העולמי ובין הסביבה הרגשית שלנו. עם זאת לא ידעתי שקווין גם הציע הצעות קונקרטיות לפתרונות, אם זה לא כתוב כבר בדף שלו, אשמח לקבל תאור קצר. מתי שהוא אני אגיע לספר שלו (קראתי קטעים מתוכו) אבל יש לי עוד כמה ספרים שאני רוצה לקרוא ולא הספקתי (פרטים בהמשך).

הד- תודה , את שמו של עציוני שמעתי פעם, אבל לא ידעתי שהוא מציע הצעות קונקרטיות. זה שהוא אמריקני לא אומר שהוא "מהחברה הרעים". ויש הרבה חברה מאמריקה שכתבו דברים מעניינים מאוד.

ספרים שאני יכול להמליץ עליהם:

  1. כשתאגידים שולטים בעולם - מאת דויד קורטן. הספר הזה אמור לצאת בקרוב בעברית ואני מקווה שיזכה להד הראוי. קורטן הוא פרופסור בניהול שהלך לעזור לעניי העולם השלישי לצמוח בשיטה האמירקנית. הוא חזר כשלאט לאט הבין שהם לא יוכלו לעשות את זה, שהעוני שלהם קשור בכלכלה התאגידית וכו'. הספר בעיני נותן גם עובדות לעניין וגם ניתוח מעניין. נושאים כמו - צמיחה כלכלית, עוני בעולם השלישי, התאוריה הכלכלית, צמיחת התאגידים בארה"ב והשתלטות שלהם על התקשורת, התרבות והפוליטיקה מתוארים בספר בהרחבה. עם זאת הוא שוטף ונוח לקריאה (וגם לתרגום).
קורטן הוא קפיטליסט אבל מהזרם שמתגבש של "כלכלה אקולוגית" - פרטים בהמשך.

  1. נו- לוגו - נעמיי קליין. הוצאת בבל. עברית. ספר על מותגים, תאגידים ואיך הם משתלטים על המרחב הנפשי, המרחב הפיזי, הכלכלי. על תנאי העבודה בעולם השלישי, על אסטרטגיות שיווק שיעמידו לכם את השערות בעורף. שפע של נתונים היות והכותבת היא עיתונאית.

  2. כלכלה מובנת לכל - לסטר תורוב - ספר קטן שמסביר הרבה את ראיית הקפיטליסטים את הכלכלה, אבל גם מביא מידע מעניין - כמו שינויים ומגמות, ראיה היסטורית בת 300 שנה על הולדת הקפיטליזם , היתרונות והחסרונות בו, וגם מגמות בארה"ב וקצת על גלובליזציה.

  3. שיבוש תרבות - קלה לאסן - עלול להראות מתלהם למי שאין לו רקע בנושא. למי שכבר קרא את נו לוגו או את קורטן והשתנכע - לאסן מביא דוגמאות לאיך אפשר לפעול ומה ניתן לעשות ברמת השכנוע של אנשים ואקטיביזם בכלל. די קליל.

  4. בולו' בולו - PM. פי אם הוא סופר שוויצי שהושפע ממהומות הסטנדטים בצרפת 1968. בולו הוא מעין שבט או קהילה בת 500 איש. המודל של פי אם הוא חצי אותרקיה - כל בולו דואג לעצמו למזון ולדברים בסיסים כמו דיור, אבל לצרכי כלכלת מותרות יש מסחר ושוק עם בולאוים אחרים. כמו כן בספר יש תאור ציורי ולא מחייב של החברה, ניהול בעיות, מזון, תחבורה וכו'. לא ישכנע מי שאין לו רקע בנושא. קצת מזכיר את "מדינת היהודים" של הרצל.

  5. FOR THE COMMON GOOD הרמן דאלי וגיימס קוב גוניור. הרמן דאלי הוא פסרופסור לכלכה פוליטית. למען טובת הכלל הוא ספר עבה שעוסק בחלק מהרעיונות שמייצגים את הכלכלה האקולוגית (הספר מיועד בעיקר למי שיש קצת רקע בכלכלה נאו ליברלית). כלכלה אקולוגית, בניגוד לכלכלה סביבתית מתייחסת לבעיה האקולוגית אבל לא מחוייבת לכל ההנחות הרגילות של כלכלה נאו- קלאסית (הזרם הקפיטליסטי השלט היום בכלכלה). בכלכלה אקולוגית מנסים לתאר מערכת כלכלית בת קיימה, שבה הצמיחה אינה קיימת או שהיא אינה פוגעת בביוספרה, יש התייחסות אחרת לאדמה, הכלכלה מתוארת כמערכת תרמודינמית - הכללת הטבע כגורם ייצור וכמערכת תומכת חיים.

ספרים שאני רוצה לקרוא - ספרים מאת חתן פרס נובל לכלכלה ההודי אמרטיס סן, קללת הכלכלה מאת וויאן לי. ספרות על תרמודינמיקה , כלכלה ואקלוגיה.
אכן, קווין לא ממש מציע פתרונות קונקרטיים, אלא יותר מציג תובנות לפיהם אפשר להבין אם הצעה מסויימת תעזור או לא.
קווין , עד כמה שקראתי אותו, מבחין בין הלקחנים לבין הלא לקחנים. במילים אחרות אני חושב שהוא מדבר על קפיטליזם (בעיקר אבל לא רק) בלי להגיד את המילה המפורשת. לא רק היות וגם זרמי מחשבה אחרים יכולים לפול לבור הזה. בנוגע לעולם השלישי - אני חשוב באמת שעלינו לעזור לעצמו ולא לנסות רק לעזור להם, אבל איך שאני קורה את התמונה המערב אחראי בצורה משמעותית להרס ולעוני שם, ולכן תמונת הדליים של קווין אינה מתאימה.

בכלל הנטיה של קווין להסביר דברים על ידי דימויים מתאימה לרמה מסויימת אבל מרמה מסויימת היא יכולה להפריע, שכן כל דימוי של המציאות נוטה לעוות אותה ולהדגיש דברים מסויימים על חשבון דברים אחרים. לדוגמא לגבי העוני של העולם השלישי באמת אין כמעט טעם לשלוח מזון לסיוע, אבל יש הרבה טעם לבטל את משבר החוב שהמדינות תקועות בו - בדיוק כפי שעבור אדם התקוע בחובות אנו מכירים בעקרון של פשיטת רגל.

לא בדיוק. הקפיטליסטים הם לקחנים, אבל גם קומוניסטים הם לקחנים.
אני חושב שאת מתכוונות לסוצליסטים - כמו אלו שהיו בברה"מ. עד כמה שאני יודע לא היו ממש חברות קומוניסטיות מעולם ואולי גם לא יהיו.
נדמה לי שבהכללה לא לגמרי מדוייקת אפשר להגיד שקווין מתייחס ללקחנים כלכל אלה שחושבים שיש להם איזו שיטה אוניברסלית שמתאימה לכל בני האדם ומנסים לכפות אותה על אחרים. נדמה לי שזה כולל את כל המשטרים הקיימים היום בעולם, חוץ, אולי, מכמה שבטי אבוריג'ינים באוסטרליה, אינדיאנים באמריקה ואולי גם שבטים אחרים באפריקה. מצטרף להמלצה על הספרים.
דרור, אהבתי את מה שכתבת בדף שבוע_כיבוי_הטלוויזיה‏ , ואני מבקשת את רשותך (בדיעבד מסויים...) להשתמש בזה (עם קרדיט והפניה לאתר "בדידות") בעיתון שאני עורכת (מקומון באזור משגב שבגליל)
אני חושב שאת מתכוונות לסוצליסטים - כמו אלו שהיו בברה"מ. עד כמה שאני יודע לא היו ממש חברות קומוניסטיות מעולם ואולי גם לא יהיו – טוב, אתה רשאי כמובן להמציא לך איזו מילה שאתה רוצה לכל דבר שהוא, אבל אזרחי ברית המועצות לפני התפרקותה הגדירו את עצמם כקומוניסטים, וכך ראה אותם גם שאר העולם (לפחות לפי המשתקף מעיתונים מהתקופה, ספרים, וכיו"ב).
נועה - כתוב באתר בדידות שאין שום צורך ברשות להשתמש בחומרים שיש בו - הם נחלת הציבור מרגע פרסומם. כשם שאין את שואלת את רשותו של מישהו כדי לדבר על הרעיוניות שבתנ"ך או הרעיון ש1 +1 = 3. זה מצער מאוד שאנשים חושבים שרעיונות יכולים להיות רכוש, שכן אילו היו כן, רוב העולם המערבי נמצא בחוב ענקי למדינות ערב, סין והודו, ואפריקה על המצאות כמו שעון, אש, גלגל, דפי נייר ועוד.

רועי - קומניזם זה שיטה כלכלית (אוטופית?) שבה גורמי הייצור נמצאים בבעלות כלל הציבור.

מצאתי את ההגדרה הזאת ב ‏http://www.encyclopedia.com/‏ כשניסיתי לברר לעצמי מדוע, אם קומוניזם וסוצליזם הם בעצם אותו דבר אבל קומוניזם זה פשוט "יותר קיצוני" או שהיא שיטה שהיא גם כלכלית וגם פוליטית, מדוע אם כן קיימות לכך 2 מילים? הרי לא קיימים 2 מונחים לתאור מדינה שהיא "יותר דמוקרטית" או "פחות דמוקרטית" .

הרי קומוניזם אינה שיטת משטר (בברה"מ היתה דיקטטורה על ידי חברי מפלגה או כל דרך שתבחרו לתאור השיטה הפוליטית שם, אבל ה"קומוניסטים" לא המציאו את הדיקטטורה).

ברור גם, שבסוצליזם של ברה"מ , לא היה קומוניזם - שכן העם לא השפיע כמעט על המשטר, ולכן גורמי הייצור לא היו בשליטתו. מעצם הגדרת המונח בברה"מ היה סוצליזם (כלכלה בתכנון מלמעלה) אבל לא קומוניזם.

למה אם כן כינו הקפיטליסטים ואנשי ברה"מ את המשטר והכלכלה שם בשם קומוניזם ?

  • אני מניח שהסיבה לכך היא שלשני הצדדים היה נוח להשתמש בשם הזה. המשטר בברה"מ רצה לצייר את עצמו כקומניסטי כדי לקבל לגיטמיות מצד ההמונים, ואילו לקפיטליסטים היה נוח להשתמש במונח ולבלבל בינו לבין סוצליזם , כדי לצבוע את הקומוניזם כשם נרדף לשלטון דיקטטורי ולקיום כלכלה ובלתי מתפקדת כמו הסוצליזם.

אם בעולם היו רק שלטונות מלוכה, ושלטונו של סדאם חוסיין היה נקרא "דמוקרטיה" והתושבים שם היו הולכים לבחירות (ובוחורים מועמד אחד) , אזי לכל הצדדים היה אינטרס לדבר על "דמוקרטיה" שיש בעירק. למלוכנים היתה סיבה לתקוף את ה"דמוקרטיה " ולהציג את פשעי חוסיין, והוא היה יכול לתקוף את המלוכנים ולטעון שהוא "דמוקרט".
לאיתי
אני חושב שהרבה אנשים מבינים היום שאם יש להם פתרון טוב לבעיות העולם, אזי הדרך הסבירה ביותר שפתרון כזה יכול לעבוד הוא שבני האדם יקבלו אותו על עצמם. כשם שאינך יכול לכפות על מישהו להתבגר , כך קשה לי להאמין שאפשר לכפות על מישהו דבר שהוא לא מאמין בו , כדרך לשיפור חייו.
דברים מעניינים שגיליתי לאחרונה בשדה הכלכלי:

תמצית ההוכחה של פיירו סראפה על התאוריה של "יצור מכונות באמצעות מכונות" - שאמורה לסתור את התאוריה הנאו - קלאסית
http://csf.colorado.edu/pkt/pktauthors/Vienneau.Robert/sraffa2.html

אתר מדהים על ההיסטוריה של המחשבה הכלכלית, כולל את כל הכלכלנים - סמית, וויבלן, סראפה, מרקס, שומפטר, ועוד שהשפיעו על הכלכלה והמחשבה הכלכלית, וכולל את זרמי המחשבה בכלכלה
http://cepa.newschool.edu/het/home.htm

שאלה שמציג ריצארד דאווטווייט - האם הקפיטליזם יכול להיות בר קיימא
http://csf.colorado.edu/ecol-econ/is_capitalism_sustainable/0000.html

ועוד על ריצ'ארד דאווטווייט עצמו, ספרו - האקולוגיה של הכסף (השפעת מקור הכסף על השפעותיו החברתיות) וכן ספרו "מעגל קצר" דוגמאות למערכות אנרגיה , בנקאות ועוד שיעזרו לקהילות להתנתק מהזרם הכלכלי הקפיטליסטי
http://www.schumacher.org.uk/briefing4.htm

ועוד על "חבורת שומכר" על שם הכלכלן שומכר, מסתבר שיש שם כמה ארגונים שקשורים לחזון ומי שהיה בתוך הזרם הכלכלי האקולוגי מכיר אותם
http://www.schumacher.org.uk/schumacher_circle.htm

וכן עוד אתר מעניין מאוד שכדאי לי ולאחרים להכיר בהמשך "קהילות למען עתיד בר קיימא"
http://csf.colorado.edu
וכן כלכלה אקולוגית באותו אתר
http://csf.colorado.edu/ecol-econ

כמובן שברוב האתרים רק הצצתי ונפגעתי מי שיוכל לתרגם דברים מעניינים משם - יבורך.

האזרח דרור, אני מברכת ביותר על הגעתך לאתרינו. דברים שאני נושמת וחשה נכתבים על ידיך בשפה מקצועית רהוטה ומרשימה, וכמובן עם כל הלינקים המתאימים.
האמת שבזמנו כשפתחתי את הדף מי_צריך_כל_כך_הרבה_כסף‏ קצת נעלבתי ונדהמתי לגלות שאנשי החינוך הביתי דוגלים בקפיטליזם כפי שהוא, ושאין לי עם מי לדבר על הדברים האלו כאן באתר ולפתח פתרונות אחרים. נראה לי טבעי שיהיו פה פרטנרים לשוחח איתם גם על כלכלה אלטרנטיבית.
אני מעריצה אותך על זה שאתה לומד כלכלה למרות דעותיך, ואני מאמינה שמאנשים כמוך (יש עוד כאלו?) תצמח הגאולה.
לעניות דעתי הגאולה תזדקק גם לדיון בתחום שבו עוסק הספר "איך האשה הפכה לגבר" מאת טובי בראוניג. הספר עוסק בבעיתיות של יחסי הגומלין שבין הגבריות לנשיות הן בתרבות והן באופן אישי אצל כל אחד ואחד מאיתנו. אין ספק שהקפיטליזם בימינו הוא יצוג מובהק של חוסר האיזון הזה.
אגב, אני כן חושבת שעושר "ללא שיעור" הוא דבר לא מוסרי.
ברוך הבא!
כל הכבוד על האתר בדידות
או שנמאס לך כבר שמחמיאים לך עליו?
תודה רבה, גם ליפעת וגם לענת
ענת - קצת איבדתי את היידים והרגליים, בדיון על יותר מידי כסף. שמח למצוא שותפות לדעה. יש עוד אנשים - אולי תוכלי למצוא אותם בסלון מזל או דרך הקישורים מאתר בדידות. בהצלחה רבה למה את כל כך חוששת? אני אישית מאמין שאם תהיה "מהפכה" מוצלחת היא יכולה להתרחש בעיקר באמצעים לא אלימים - ולכן אני לא רואה הרבה סיבה לחשש (זה לא שאני צועק את דעותי בכל מקום - אבל חושב שבקונטקס הנכון אין סיבה להתבייש בהם).


יפעת - תודה רבה. לא נמאס אף פעם ,אבל זה מאוד מפחיד.

יש לי משהו שאולי יעניין אותך. זה באנגלית

----- Original Message -----
From: Bija Vidyapeeth <‏[email protected]‏>
To: <‏[email protected]‏>
Sent: Tuesday, May 20, 2003 9:25 AM
Subject: Buddhist Economics

The International College for Sustainable Living
Bija Vidyapeeth

Buddhist Economics
September 17 - 20, 2003
Faculty will include: SULAK SIVARAKSA AND VANDANA SHIVA *

Buddhist Economics can be understood in a strict sense. The book Buddhist
Economics of Ven. Payuttho is a very good example of the application of
Therevada teachings towards economic life. Seen from a broader perspective
E.F. Schumacher's Small is Beautiful has been the eye- opener for many
towards the notion that economics can be Buddhist. More recently H.H. the
Dalai Lama inspired business leaders to rethink their economic paradigms.
The broader understanding of "Buddhist Economics" includes interaction with
other worldviews like Hinduism (Mahatma Gandhi), Islam, Christianity and the
Tao. Also smaller, alternative spiritual streams like Quakers, Sufism,
Humanism and Anthroposophy are contributing to a common ~ cross-cultural ~
effort to feed 'holistic development' with a new vision on economics. This
new vision is based on the experiences of people's movements (like community
business and farmers movements) in the first place, but also addresses meso-
and macro-economic challenges.

The objective of the workshop on "Buddhist Economics" conducted by Sulak
Sivaraksa and Vandana Shiva - both recipients of the Right Livelihood
Award - is to bring business leaders, entrepreneurs and NGO workers from
India, the Tibetan community and Thailand together in an international
context (participants from other countries are also encouraged to register)
in order to reflect on opportunities for cooperation in the future. Can
"Buddhist Economics" contribute creatively to global transformation? What
does it mean for a community or enterprise to explore this direction? The
start of a permanent Research & Development network on "Buddhist Economics"
could result from the workshop.

Sulak Sivaraska is a leading exponent of engaged Buddhism and Thailand's
prominent social critic and activist. Sulak's work in the area's of
democracy, human rights and government accountability has inspired many all
over the world to engage with such concerns. By creating a string of social
welfare and development organizations rooted in different aspects of Thai
society, Sulak started the indigenous NGO movement in Thailand and
successfully mobilized its civil society. He received the Right Livelihood
Award in 1995 and the Gandhi Millennium Award in 2001. Running through all
the organizations inspired by "Ajarn Sulak" are two principal themes: a
rejection of Western consumerist models on development in favour of an
approach to development founded in and growing out of Thai (or, more
generally, indigenous) culture; and an emphasis on the spiritual and
religious dimensions of human life, rooted in his own deep Buddhist
sensibility, and the need for spirituality and religion to become 'socially
engaged'. Of the many books he has written Seeds of Peace and Global Healing
are the most widely known.

Dr. Vandana Shiva is the founder of Navdanya and director of the Research
Foundation for Science, Technology and Ecology, established to do research
in a participatory mode with people, not on them - and to do research with
an interdisciplinary approach - reflecting the interconnections in the web
of life. She is the recipient of the 1993 Right Livelihood Award - often
called the "Alternative Nobel Prize"; the award recognizes "vision and work
contributing to making life more whole, healing the planet and uplifting
humanity." Her books, The Violence of Green Revolution, Stolen Harvest and
Monocultures of the Mind have become basic challenges to the dominant
paradigm of non-sustainable agricultural practices.

About Bija Vidyapeeth

In a world dominated by greed and competition, speed and restlessness,
pollution and ecological destruction, war and violence, Bija Vidyapeeth
offers a unique opportunity to explore and practice the art and science of
sustainability. Bija Vidyapeeth offers a unique insight into the tenets of
sustainability and deep democracy through interactions with the foremost
intellectuals and sustainable communities of our times. Based on the
principles of sustainability and diversity, the campus is located on
Navdanya's organic farm in Doon Valley. Nestled in the foothills between the
Himalayas and Shivalik mountains, it offers an ambience that reinvigorates
our vital link with nature and promotes contemplation, enquiry and dynamic
action.

For more details, contact
Coordinator, Bija Vidyapeeth
A-60, Hauz Khas,
New Delhi, India
Tel: 91 11 26561868, 26562093
Fax: 91 11 26562093
[email protected]
www.bijavidyapeeth.org

Schedules and resource faculty are subject to change due to unforeseen
circumstances

Bija Vidyapeeth
An Educational Project of Navdanya
A- 60, Hauz Khas, New Delhi, INDIA
Tel: 91 11 26561868, 26853772
Fax: 91 11 26856795, 26562093
Email: ‏[email protected]
Website: ‏www.bijavidyapeeth.org‏, ‏www.vshiva.net
*******************************************

כמובן שאתה יכול להעיף את זה מכאן, אם אתה חפֵץ בכך.
נשמע מעניין, לא?

הי דרור, בטח יעניין אותך הדף הזה: ‏http://www.globalrichlist.com
האם אתה עוד משוטט פה לעתים?!
כן לפעמים, אבל רק לעיתים רחוקות, רגלי לוקחות אותי לנדוד בשבילים רחוקים, ואם אחזור אספר לכולם עליהם.
נדמה לי ש רב מברסלב אמר: "אם אתה מאמין שיכולת לקלקל...תאמין שאתה יכול לתקן"
כל הכבוד על האתר בדידות
כנ"ל.

האתר בדידות, והדף פשטות_מרצון‏, מאוד השפיעו עלי ועדיין משפיעים.

תודה רבה, גם עלי
happy

בכל מקרה - האתר אקו ויקי, הרבה יותר דמוקרטי גם אם פחות מעוצב - ואשמח לראות בו עוד קוראים ובעיקר כותבים.

יש לך מה להוסיף? עריכת כל הדף
אפשר לפתוח דף_חדש, או לכתוב כאן בדף האזרח_דרור:
ידיעה פנימית לא נקנית - היא מתגלה.

מאת:

כדאי לקרוא שוב את מה שכתבת לפני ההוספה.