home sweet home

פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

זהו החודש השני שלנו מחוץ למערכת החינוך, והיום החששות התפוגגו זמנית.
הבת הקטנה שלי מצאה קן ציפורים מיוחד על אחד העצים בחצרנו. הוא דומה לשק בצורת אגס שנתלה מאחד הענפים ובחזיתו עיגול מושלם ויפהפה. היא הציצה פנימה כדי לראות אם יש גוזלים, בלי לגעת, וגילתה רק משטח מרופד. כמובן שהיא התלהבה מאוד, ולא הפסיקה לדבר על זה בארוחת הבוקר. היא סיפרה שהריפוד הוא הדבר שהלהיב אותה במיוחד - היא אף פעם לא ראתה קן ציפורים אמיתי, לא בציורים או בסיפורים, ולא חשבה שהקן באמת מרופד כך. אחרי שבדקה במגדיר ציפורים שבספרייה הציבורית, שאליה הלכנו מייד אחרי הארוחה, וגילתה שהציפור היא צוּפית, היא קראה עליה באנצקלופדיה ובאנטרנט (בעזרתי ובעזרת אחותה הגדולה) ברגע שחזרנו. אחר כך היא צלמה את הקן כמה פעמים וצפתה בו במשך כמה שעות, כשאחותה הגדולה ואני מצטרפות מדי פעם. היא התחבאה בין השיחים ברוב הזמן, כי פחדה שתנועותיה יבריחו את הציפורים.
נקודת השיא במעקב הייתה שהצופית המדוברת, שהייתה יפה למדי, הגיעה לקן עם חתיכת ריפוד לבנה בפיה - הגדולה מיהרה להנציח את הדבר במצלמת וידאו שהובאה למקום קודם לכן, לבקשת הקטנה, ואף הספיקה לצלם את הציפור עצמה. אני מניחה שהתמונה של הציפור תצא קצת מטושטשת עקב התעופה, אך העיקר הכוונה.
הקטנה גם הקפידה לכתוב את כל מה שראתה בפנקס. מכיוון שהיא בת שש, והכתיבה והקריאה שלה לא מצויינות, היא ציירה את המילים שלא ידעה לכתוב בצורה מקסימה ממש. לאחר מכן, לבקשתה, אחותה כתבה את המילים שהתכוונה להן מעל הציורים כדי שאם, כשתגדל, לא תבין את הציורים שציירה, תוכל לקרוא את המילים.

היום עוד לא נגמר, ותראו כמה היא הספיקה! היא למדה צפרות, דרכי מעקב, מעט צילום, התאמנה בכתיבה וקריאה, שיפרה את מיומנויות היזימה והמקוריות ואת מיומנויות הציור שלה, ובטח עוד דברים שלא ניתן למנות ולתת להם שם מוגדר. ומעל לכל, כמובן, היא נהנתה!

היא מאוד מתרגשת, גם, לנוכח האפשרות שהציפור תטיל את ביציה בקן ויבקעו מהן גוזלים, ממש בחצר שלנו. פחדתי להלהיב אותה כיוון שלא הייתי בטוחה שזה ייקרה ושנוכחותינו לא תפריע לציפורים, אבל יכול להיות שהיא כן תטיל את הביצים ושגוזלים כן יבקעו מהן, לא?

ושאלה נוספת: אנחנו מחפשים ספרים על ציפורים. לאו דווקא על מינים מסויימים או ספרים מקצועיים אלא ספרים כללים, אולי לילדים, על סוגי ציפורים, מבנה הכנפיים וכו'. אני חושבת שנתקלתי בזה בעבר, והיה מפורט בה מבנה הכנפיים, העצמות, הנוצות, המקורים, דרכי התעופה, הביצים וכו'. אולי מישהו מכיר את זה, או יודע להמליץ על ספר אחר?

מצטערת על האורך הרב, אך היה לי הרבה מה לכתוב. אולי זה מרתיע, בתור הכתיבה הראשונה שלי? אני מקווה מאוד שלא...
סיגל_ב*
הודעות: 3017
הצטרפות: 29 פברואר 2004, 08:57

home sweet home

שליחה על ידי סיגל_ב* »

איזה סיפור נפלא!
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15

home sweet home

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

_אנחנו מחפשים ספרים על ציפורים_
יש לנו ספר מסידרת "מבט-אנציקלופדיה חזותית" שעוסק בציפורים.
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40

home sweet home

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

תשאלי את זוטא_לבנה.
חגית_פ*
הודעות: 880
הצטרפות: 18 אוקטובר 2001, 17:18

home sweet home

שליחה על ידי חגית_פ* »

בהצלחה בהמשך, נשמע שיש לכם עולם קסום!
_ספרים על ציפורים_ לנו יש מגדיר ציפורים מאוד ידידותי ומענין ("מדריך לציפורים בישראל" של עזי פז ויוסי אשבול) שמסודר לפי מקומות בארץ. אנחנו משתמשים בו די הרבה. מומלץ.
עירית_לוי*
הודעות: 4234
הצטרפות: 13 יוני 2004, 20:33

home sweet home

שליחה על ידי עירית_לוי* »

_איזה סיפור נפלא!_ {@
אמא_של_נעמה*
הודעות: 2
הצטרפות: 18 מאי 2006, 19:51

home sweet home

שליחה על ידי אמא_של_נעמה* »

יש ספר מקסים שנקרא "ציפורי אגדה". על כל ציפור יש הסברים ותמונה, ואחר כך גם אגדה. הספר נכתב ע"י עמוס בר, יצא בהוצאת "ספרי חמד" של ידיעות אחרונות. להיט גדול אצלנו בבית.
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42

home sweet home

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

מצטרפת גם להנאה מהתיאור שלך וגם להמלצות על ספרי הציפורים, אנחנו נורא נהנים גם מהמגדיר וגם מציפורי אגדה ומוכרחה לגלות כאן, שלראשונה בחיי, בזכות הילדים אני יודעת מהי צופית, מזהה שחרור והיד עוד נטויה...

תמשיכו להנות {@ {@
בלה_שנדמה_לה*
הודעות: 784
הצטרפות: 20 דצמבר 2005, 05:55

home sweet home

שליחה על ידי בלה_שנדמה_לה* »

_ומוכרחה לגלות כאן, שלראשונה בחיי, בזכות הילדים אני יודעת מהי צופית, מזהה שחרור והיד עוד נטויה..._
כן, גם אני למדתי איתם המון.
אנחנו חיים כבר שנתיים בארה"ב, ומאוד מקובל פה לתלות בחצר birds feeder, יעני מתקן להאכלת ציפורים. בכל סופר מוכרים שקים עם תערובת זרעים וגרעינים. אצלנו המתקן תלוי מול החלון הגדול בסלון, ושם גם שולחן האוכל שלנו, כך שחלק גדול מהארוחות אנחנו מבלים בהתבוננות בציפורים, שאוכלות יחד איתנו.....
לפני שבועיים שמעתי שיחה בין הילדים: לא, זו לא נקבה של קרדינל (ציפור נפוצה באזורנו), אתה לא רואה שאין לה ציצית? (-:

<בלה כותבת לראשונה בדפים של חינוך ביתי, אליהם נכנסה סופסופ, ולא במקרה.... > {@
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

תודה לכולן!
קנינו אתמול בהנחה את מגדיר הציפורים ואפילו מצאנו את ציפורי אגדה בצומת ספרים. בספריית העיון מצאנו את אנצקלופדיית מבט, ועיינו בה שם.

הצופית שלנו הטילה! היא יושבת שעות בקן ודוגרת, והיא מקסימה ממש. בכל רגע פנוי, כמעט, הבנות, ובעיקר הצעירה, מתבוננות בה, ומשתדלות לתעד בכתב כל מה שהיא עושה.
הביצים קטנטנות ומתוקות, ואבא הצליח לצלם אותן בלי לגעת בקן. איזה אושר.

אתמול הלכנו לשבוע הספר. הגדולה רכשה את הספר "תשע הנשמות של כריסטופר צ'אנט", והיא מתקרבת לסוף. היא קראה בו מרגע שהגיעה הביתה אתמול ומרגע שהתעוררה היום, וכמעט סיימה. אחר כך מחכה לה הספר השלישי של ארטמיס פאול, שמאוד התלהבה לגלות שיצא.
הקטנה קנתה את נרניה החמישי. קראנו את ארבעת הראשונים יחדיו, ואנחנו מאוד נהנות. היא בת חמש, והגדולה בת שבע. יום בהיר אחד גיליתי שהיא מתקנת את התרגום שלי (כשראינו סרטים באנגלית לא הקראתי לה את הכתוביות אלא תרגמתי לה לפי השמיעה שלי), וכשהיא רוצה אנחנו קוראות ביחד. קנינו גם את ספרי הציפורים שהזכרתי קודם, וספר אחד בשבילי.
אנחנו מוציאים הרבה כסף על קניית ספרים, אומנם, אבל אני גדלתי על המשפט שספרים אף פעם לא יכולים להזיק ושזה דבר שכשמבקשים מקבלים, לרוב, בניגוד לשאר דברי ה"מותרות" (אם אפשר להגדיר ספר כמותרות).

אנחנו לא "עושים" חינוך - חופשי לחלוטין. פעם או פעמיים בשבוע, למשל, אנחנו לומדים תנ"ך. לא ממלאים חוברות או קוראים לפי פרקים, אלא בצורה אחרת, שבעזרתה לימדו אותי לבגרות: בתחילת השנה החלטנו ביחד על קטגורייה שיש בתוכה סיפורים תנ"כיים רבים, ובערבים בהם אנו לומדים, אנחנו קוראים ביחד את אחד הסיפורים האלו ומדברים עליו. התחלנו לעשות זאת השנה, כיוון שהבת הגדולה התחילה ללמוד תנ"ך והתלוננה שהמקצוע משעמם ושהיא שונאת אותו. שאלתי אותה אם היא רוצה לנסות ללמוד תנ"ך בדרך אחרת, היא הסכימה והבת הקטנה רצתה גם היא להצטרף. מאז אנחנו מאוד נהנים (כי גם האבא של הבנות מצטרף כשיוצא לו), ולא ראינו סיבה להפסיק לעשות זאת כשהחזרנו אותן הביתה.

(מצטערת שהתוכן מבולבל, רציתי לכתוב וזה מה שיצא.)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52

home sweet home

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ויצא מקסים. ומעניין.
כתוב לי: אני המראה שלך.
אני המראה שלך?
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

הגוזלים בקעו אתמול בבוקר מהביצים! איזה אושר!
והקטע הכי יפה הוא לראות את האמא מאכילה אותם. הם פוערים מקורים קטנטנים שנראים בדיוק כמו בתמונות. יש על המקור פס צבעוני בולט, שזו תעלומה שהטרידה את הקטנה. היא בדקה באנציקלופדיה, בערך "צופית", וגם באינטרנט, ולא מצאה.
כשהיא לא מוצאת דברים כאלו, אנחנו מתחילים להעלות השערות. אני עצמי נזכרתי באותה שעה בהסבר שאבי נתן לי (הפס מבליט את המקור ומגרה את הציפור להאכיל את הגוזלים), אך ראיתי שהיא התלהבה מאוד מהחיפוש ומהעלאת ההשערות, אז החלטתי לתת לזה עוד זמן.
אתמול בערב נסענו לפארק הירקון בהחלטה ספונטנית משהו, אישי והבכורה רצו לרכב קצת על אופניים ואני והצעירה החלטנו לבוא איתם. האיש הסביר על מגינים ולבוש זוהר שמחזיר אור ובולט, ופתאום עלה לקטנה רעיון:
אולי הפס הצבעוני על המקור מבליט את הגוזלים כמו שהלבוש הזוהר מבליט את הרוכבים?

דוגמא ללמידה מהסביבה.
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

ושכחתי להוסיף משהו שמטריד אותי:
הבכורה מבקשת עכשיו מבחנים על סיפורי התנ"ך שאנחנו קוראים. נראה לי קצת לא נכון, לעשות מבחנים עכשיו, ובכל זאת, אם היא מבקשת, אולי זה מה שהיא צריכה?
מישהו נתקל בבעיה הזו פעם?
נעמה_פ*
הודעות: 4
הצטרפות: 29 יוני 2006, 16:23

home sweet home

שליחה על ידי נעמה_פ* »

אפשר לקרוא לזה חידון... אולי אפילו בע"פ.
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

הצעתי לה, אבל היא עדיין מתעקשת על מבחן כתוב עם ציון. חשבתי על לתלות דף "מבחן" על דלת החדר [אני חושבת שקראתי שמישהי עשתה את זה פה], לחבר עיפרון בצורה כלשהי ולתת לה לסיים אותו מתי שמתחשק לה. זה יכול להיות גם תרגול טוב לכתיבה, בסך הכל.

הגוזלים שלנו גדלים מרגע לרגע. יש שלושה, והם היצור הכי מתוק שקיים, על פי שתי בנותיי.
שרית_אמיר*
הודעות: 908
הצטרפות: 27 ינואר 2004, 17:51

home sweet home

שליחה על ידי שרית_אמיר* »

_מבקשת עכשיו מבחנים על סיפורי התנ"ך_

אם היא מבקשת - ממה החשש? אם זו היתה בקשה אחרת היה לך א אותו קושי?
הכיני לה מבחן - תבדקי אותו (-: , תני לה ציון , אני נותנת (כשהם מבקשים כמובן) ציון בין 98-100 לידו מצויר חייכן
וליד כותבת משהו מעודד כמו-עבדת נפלא, ובקטן מסמנת מה לתקן מתקנים ואז היא רוצה שנסמן ליד זה סימן שגם זה בסדר. ולעיתים שאלת השאלה עם לא הכל היה כון למה ציון כה גבוהה, ואני מסבירה שהציון ניתן על מה שנעשה .
אני זורמת איתם.
יום אחד ביקשה שיעורי בית ויתרה מכך ביקשה שאחה"צ אפריע לה במשחק חברתי ואבקש שתפסיק לשחק ושתבוא לעשות ש.ב (-: הלכתי אתה עד הסוף, נהנתה מההצגה ולא ביקשה זאת שוב.(האמת אני פחות)
לעיתים מבקשת ש.ב אני נותנת לה למחרת שואלת עשית ובזה תמה ההתיחסות.
לדעתי אם הם רוצים להתנסות בכגון אילו למה לא? ממה יש לנו לפחד?
הרי אנו ניתן את "הציונים" וניתן לפי מה שנראה לנו נכון, מהמקום שהילד/ה חלילה לא יצאו פגועים.
אני מתיחסת לזה כמשחק שמעונה על צורך מסוים של הילד.
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

הכנתי לה את המבחן היום בבוקר מוקדם. היא התעוררה לפני רבע שעה והתרגשה מאוד לקרוא את השאלות ולענות. היא ביקשה שלא אתן לה הגבלת זמן כמו שנותנים בבית הספר, ואני הסכמתי (כמובן).
מכיוון שהיא עזבה את בית הספר בכתה ב', היא לא מכירה את עניין הציונים במספרים אלא רק את המילים (טוב מאוד, כמעט טוב מאוד וכו'). בינתיים היא אומרת שהיא רוצה את הציון שלה כמו באמריקה בכלל, עם אותיות ומינוסים ופלוסים. היא משחקת הרבה במשחק שנקרא סימס, ושם כותבים להם את הציונים בצורה הזו. אם תרצה את הציונים בדרך הזו, אעשה כך.

הגוזלים פרחו מהקן, ולמרבה ההפתעה, השמחה רבה! הייתי משוכנעת שבנותיי, לפחות הצעירה, יבכו, אבל במקום זה הן שמחו מאוד ומחאו כפיים. צילמנו את הקן הריק כמה פעמים, ופתאום הן החליטו שהן רוצות לצלם סרט וידאו ולהסביר כל מה שהן יודעות על הציפור צופית ועל הגוזלים הספציפיים. הסכמתי, ופתאום גיליתי שהן יודעות עליה המון, ובלי התערבותי! הן יודעות בדיוק מה היא אוכלת, ממה ואיך היא בונה את הקן, באיזה גודל וצבע הביצים שלה, מהם הרגלי הרבייה שלה וכו'. אני הסרטתי, ובהחלט החכמתי :-)

(פתאום שמתי לב שהיא יודעת חלק מה - ABC. כלומר, היא יודעת ש - B מגיע אחרי A, ו - C מגיע אחרי B, ו - D מגיע אחרי C, כי היא יודעת את סדר הציונים. והיא גם יודעת מה זה - ומה זה +, ולא דרך מתמטיקה.)
ארץ_קסם*
הודעות: 9
הצטרפות: 23 יולי 2006, 17:31

home sweet home

שליחה על ידי ארץ_קסם* »

מבחנים מנסיוני עם הבנות ...הם עוד סוג של משחק בעינהם . והבת הצעירה אצלנו ביקשה כמה פעמים שאכין לה 'דף עבודה ' או 'מבחן' בחשבון ודרשה גם שאסמן V או ארשום ציון . (אגב...לא עלה על דעתי שזה קשור לסימס אבל אכן באותה תקופה היא שיחקה סימס) בכל מקרה ממש לא הראיתי המון התלהבות אבל אז הבנתי שזה קשור לסטיגמות שקיימות בי לגבי הנושא ואחרי כמה פעמים שהכנתי לה דף והיא ענתה תשובות וקיבלה ציונים היא אכן מיצתה את השיטה .
אין בעייה עם מבחנים או דפי עבודה כשלעצמם והם בהחלט עוד מן סוג פעילות או משחק ...אבל זה לא אומר שלילדים יש עליהם את אותו מטען שאנחנו קושרים לגביהם שקשור להישגיות ותחרותיות ולכל אותם הפעמים שלא אהבנו להתכונן למבחן או להיכשל..תחושת הכישלון עצמה היא חלק גדול מהבעייה עם השיטה כאשר היא נעשית בקבוצה ויש מקום להשוואה ולתחרות .
אני אישית לא חושבת שהרעיון הבית ספרי הוא בעייתי מעצם היותו , הבעייתיות נוצרה עם העיוות של הדרכים והשיטות וכל ההקשרים המיותרים שנוספו אל המערכת הכל כך מקובעת לצערי .
בחינוך הביתי יש בהחלט הרבה מאוד הורים שלא שלחו את הילדים לבית ספר מפאת החוויה האישית הטראומתית שלהם עצמם .
זה לוא דווקא פוסל רעיונות כמו דפי עבודה או מבחנים אם הם באים מהילדים בעצמם . ילדים מנסיוני אוהבים לבדוק כל רעיון ושיטה ואין להם דיעות קדומות כמו שלנו . בעיקר כי מעולם לא היו חייבים להתכונן למבחן או ללמוד חומר שהם לא מעוניינים בו .
אבל , חשוב לזכור את עצמינו ולהיות מאוד מודעים לגבי הקיבוע שיש לנו לגבי דרכי למידה וצורות למידה . הקיבוע שלנו נוצר משנים של הכרח להיות חלק מהמערכת והאנטי למערכת הוא בעיניי 'אנטי' וכמו כל 'אנטי' יש בו התנגדות שהיא כפויה מעצם היותה .
למרות שיש בעייתיות עם שליחת הילדים באופן אוטומטי למערכת חינוכית מקובעת ומיושנת ...ניתן לצערי לראות הרבה בעייתיות עם השארת הילדים בבית שהפך את האנטי מערכתיות ואת החינוך הביתי לסוג של דת ופילוסופיה אישית .
לדעתי עדיף לבני האדם למצוא לעצמם פילוסופיה קצת יותר נעלה מסוגיות כל כך בסיסיות כמו חינוך ביתי .
אני אישית חושבת שחינוך ביתי נוצר בגלל כישלון המערכת והוא נובע הרבה יותר משינאת הממסד החינוכי הבאמת מיושן ובעייתי ופחות מעצם כך שלחנך את הילדים בבית זה רעיון כל כך טוב . אני אישית חינכתי ועודי מחנכת את בנותיי בבית במשך שנים רבות מאוד ועדיין הייתי שמחה לגלות שמתחילות להיווצר מערכות חינוך חלופיות חכמות יותר ואנושיות יותר וטבעיות יותר שיענו על צרכי האדם בהיווצרותו . דווקא בגלל שאני מחנכת בבית את הילדים אני ערה לכך שיש לדרך הזאת הרבה מאוד חסרונות . ואחד החסרונות נמצא בכך שאנחנו כהורים המחנכים בבית למדנו בחינוך פורמלי ומיושן ואנחנו מלאים דעות קדומות בקשר לכל מיני צורות למידה ואיסוף מידע .
פרא_הדור*
הודעות: 7
הצטרפות: 06 יוני 2006, 16:24

home sweet home

שליחה על ידי פרא_הדור* »

ארץ_קסם, תודה על התגובה הארוכה. כפי שכתבתי, הכנתי לביתי את המבחן הנחשק. היא הייתה מאוד נרגשת מהמילוי שלו, הכינה אותו במשך יום שלם, כשבכל פעם היא הפסיקה וחזרה אליו לפי רצונה, ואחרי ארוחת הערב היא הגישה לי אותו בחיוך רחב.
"המורה, סיימתי את המבחן", היא אמרה לי, ולא ממש ידעתי איך להגיב, אבל החלטתי שאם היא רוצה הצגה של בית ספר, אין בעיה. אמרתי לה כל הכבוד, והיא בקשה ש"אתן לה משימה עד שייגמר הזמן של המבחן לשאר הילדים", ונראתה מאוד גאה בכך שהיא סיימה את המבחן. וואו, לזה לא ציפיתי! היא שנאה כל כך ללכת בכל יום לבית הספר, ממש תיעבה את ההליכה לשם, ועכשיו היא מבקשת לשחק בבית ספר אמיתי לכל דבר?
החלטתי לבלוע את הגאווה שלי, ולהמשיך, אם זה מה שהיא רוצה. שאלתי אותה אילו "מקצועות" יש לה "בתיק" היום, כי חשבתי שאולי כך תיתן לי רעיון למה היא רוצה שאתן לה. היא אמרה שהיא לומדת היום חשבון. ביקשתי שתביא לי את המחברת שלה ואכתוב לה תרגילים, והיא רצה לחדר, מאושרת לחלוטין. תהיתי אם תביא לי את מחברת החשבון הישנה שלה, או שתמציא משהו אחר לגמרי.
אחרי כמה דקות היא חזרה, מצויידת בתיק גב קטן (מהסוג שלוקחים לגן, לא ילקוט ממש). היא ביקשה ממני לחכות עוד רגע, לקחה את התיק ורצה למטבח. כשהיא חזרה, היא הוציאה מהתיק מחברת משבצות ריקה (כנראה מצאה אותה במאגר חומרי הלימוד שקניתי לה בתחילת השנה) וארנק בד מקושקש שקיבלה כשהייתה יותר קטנה, ונתנה לי את המחברת ועיפרון שהוציאה מהארנק ("קלמר").
כתבתי לה תרגילים פשוטים והצאתי לה לעבוד במטבח בזמן שאני בודקת את ה"מבחן" שלה. היא כתבה תשובות מאוד ארוכות ומפורטות, ולמרבה ההפתעה, הן היו נכונות לחלוטין! מלבד שגיאות הכתיב, המבחן הזה היה טוב יותר מהמבחן שאני הגשתי בכתה ו' על הנושא! שאלתי אותה אם היא רוצה שאתקן לה את שגיאות הניסוח והכתיב, והיא רצתה מאוד, אז עשיתי כך, וכתבתי לה A+ גדול בהתחלה. היא ביקשה לקבל את המבחן רק מחר בבוקר, כי למורות לוקח זמן להחזיר מבחנים.
בינתיים בדקתי לה את התרגילים בחשבון. את תרגילי החיסור היא פתרה מצויין, אבל ראיתי שתרגילי החיבור מהווים בשבילה בעיה, כיוון שהיא טעתה בחצי מהם. היא ביקשה שאסמן לה טעויות, ועשיתי כך. היא לא נראתה מאוכזבת מהתוצאות כמו שאני הייתי מאוכזבת כשהמורה סימנה לי טעויות, אלא רק ביקשה שאראה לה את התוצאה הנכונה. שאלתי אותה אם היא רוצה לראות גם את הדרך, והיא אמרה שלא, אז עשיתי כך. אחרי זה היא הלכה לישון.
למחרת בבוקר, כשנתתי לה את המבחן, היא הייתה מרוצה מאוד, אפילו מאושרת. אחרי ארוחת הבוקר היא ישבה עם מחברת החשבון שלה, עם התרגילים מאתמול, מלמלה לעצמה כל מני דברים ורשמה וחישבה ברצינות משעשעת כמעט. לא הפרעתי לה, ופניתי לעיסוקיי.
לקראת ערב, אחרי שחמי וחמותי, שמתארחים במלון באיזור כיוון שהם גרים בחיפה, עזבו את ביתנו, היא באה אליי עם המחברת, הראתה לי דרך פתרון מסויימת לתרגילי החיבור ושאלה אם זו דרך פתרון נכונה. למרבה ההפתעה, היא צדקה! שאלתי אותה איך היא הגיעה לכך והיא הראתה לי את החישובים שעשתה.
איזה יופי של למידה!

ובינתיים, אנחנו בשיעור על מלחמה. יש לנו משפחה קרובה בצפון, קרי, נהריה וחיפה, ואנחנו מתוחים ולחוצים מאוד. הבנות קולטות את הלחץ, אבל לא באמת חוששות, כי אנחנו גרים בבועה של המרכז והן עדיין צעירות וכו'. אני, שגרתי בצפון בילדותי ושהיתי במקלטים במשך שבועות ולעיתים חודשים, במתח עצום.
תקופה לא קלה, מן הסתם.
מייק_בר_וכו'*
הודעות: 2
הצטרפות: 01 אוגוסט 2006, 11:16

home sweet home

שליחה על ידי מייק_בר_וכו'* »

נכון שמישהו שאל באיזשהו מקום על ספרים מומלצים על ציפורים?
ובכן, יש לנו לשמחתנו המון ספרים טובים בעברית על ציפורים. אבל הכי טוב בשביל ההורים , לטעמי, הוא כרך 6 של האנציקלופדיה "החי והצומח של ארץ ישראל". הכרך נכתב כולו בידי עזי פז, והוא עונה להפליא על שאלות כמו אלה ששאלת.
למען הסדר הטוב והשקיפות ו -- איך אומרים כיום -- "הגילוי הנאות", למען כל אלה עלי להודות שאינני אובייקטיבי, כי שימשתי עורך של הכרך, ונהניתי עמוקות מן העבודה המשותפת עם המחבר. בכל אופן אני ממליץ בכל פה על כרך זה.
כאשר תציצי בספר זה -- כתבי לי אם את מסכימה אתי שזה ספר מצויין למבוגרים.
שליחת תגובה

חזור אל “בלוגים”