על ידי אוף_גוזל* » 13 מרץ 2009, 11:50
קצת קשה לי להחליט מאיפה להתחיל...אבל צריך אז...במשך שנים תיכננו לעבור לחינוך ביתי וחיכינו עד שנרגיש שאנחנו והתנאים מסביבנו יבשילו.ההחלטה למהלך התקבלה לפני שנה אבל היות ובקיץ האחרון עברנו מת"א לצפון החלטנו שייטב אם הילדים יהיו שנה במערכת במקום מגורינו החדש על מנת שיוכלו להכיר את הילדים בקבוצות הגיל שלהם, ובינתיים אנחנו נוכל ללמוד ולהתארגן לקראת השינוי המיוחל, נגיש בקשה בצורה מסודרת וכו'...בגן של הגדולה (חובה) הוסבר לגננת שבשנה הבאה היא בבית וביקשנו ממנה לשדר שזה טוב ונכון בדיוק כמו לעלות לכיתה א' בביה"ס, כמו כן תואם שיום בשבוע הילדה לא תגיע לגן אלא תהיה בבית או במפגש ח"ב. אז איפה הבעיה? הבעיה היא שהילדה שלי, שבספטמבר המילים הכי נוראיות שהכירה היו "מילים של שירותים" חוותה הלם תרבות נוראי ועדיין חווה אותו. "אוצר המילים" שאיתו היא נפגשת בגן הוא איום ונורא והאלימות הפיזית ובעיקר המילולית קיצוניות למדיי. הילדה שלי שבמשך 5 שנות חייה למדה וידעה שאם אי הסכמות מתמודדים בשיחה מכבדת ומכובדת עם הצד השני גילתה פתאום שלניסיון להבין "מה את מצפה ממני במשחק" התשובה היא "אני אפוצץ אותך עם הבטריה" או "תעופי או שאני אהרוג אותך". הגננת ביקשה שנאמר לילדה לפנות אליה בסיטואציות קשות ואז אחרי שבוע היא אמרה לי "תרגיעי אותה. היא לוקחת את הדברים מאוד קשה. הוא בסך הכל אמר לה שהוא ידרוס אותה, הוא לא באמת הפעיל עליה אלימות". בשיחה זו גם נאמר לי ש"פה זה העולם האמיתי, לא צפון ת"א. היא צריכה להתרגל". ואני כמו אידיוטית אמרתי לילדתי המתוקה והטובה בדיוק את זה. שאם רק אומרים זה לא נורא. שתתעלם, שתתרחק...ובנתייםהילדה שלי הפכה לבכיינית של הגן. לזו שרצה לגננת כל הזמן והגננת חושבת שהיא סתם היסטרית ולא עושה עם זה כלום והילדים מבינים שהנה שק חבטות אז יאללה. ואחרי כמה זמן היא התחילה עם האלימות המילולית הזו בבית, אבל אני הרי זו שאמרה לה שאם רק אומרים זה לא נורא אז בילבלתי אותה לגמרי עם המסר הכפול הזה. כשלפני מספר שבועות היא התחילה להתעורר כמה פעמים בלילה ולבקש לישון איתנו הבנו שמדובר פה במצוקה אמיתית. הודענו בגן על מחלה והילדה נשארה בבית. התחיל תהליך שיקום שיימשך מן הסתם הרבה זמן אבל היא חוזרת להיות עצמה. שמחה, אנרגתית, ישנה טוב. נכון לעכשיו הבטחון העצמי שלה ביכולותיה החברתיות כל כך נפגע שהיא מפחדת ומסרבת להגיע גם למפגשי ח"ב אבל גם זה יסתדר. מה שכן - לגן היא לא חוזרת. הטלפונים מהגננת, שמבינה שמחלה כבר מזמן אין פה, לא איחרו להגיע. אני דוחה את השיחה איתה כל פעם מחדש. ניסיתי לומר לה בפעם האחרונה שהשנה הזו, שהיתה אמורה מלכתחילה להיות שנה מעצימה ומחזקת במקום חדש הפכה מבחינת בתי לשנה מעקרת ומסרסת ולכן בחרנו לעצור את ההתנסות האיומה הזו עבורה. היא החלטיה שזו בריחה. שאנחנו לא נותנים לילדה להתמודד ואנחנו מגוננים עליה ביתר, וכמובן שהפסיכולוגית של הגן שמחה מאוד להכנס לתמונה ולהציע חוויה מתקנת. מבחינתי החוויה המתקנת שלה היא בבית ונראה שגם מבחינתה אבל אין לי כח להסביר למי שלא רוצה להבין מחד ולהסתכסך עם המערכת שעוד לא הדפיסה את האישור המיוחל מאידך (ביקור הבית כבר היה כשהילדה היתה בבית והיה מצויין, אבל לא סיפקתי הסבר ללמה היא בבית). קרה לכם פעם שהייתם מאוד מאוד שלמים ובטוחים עם החלטה שקיבלתם ועדיין הרגשתם שאולי אתם לא בסדר? זה בדיוק המקום בו אני נמצאת. (בן זוגי לא דרך בו אפילו לרגע. גם דרך החלון הוא לא הסתכל. זו רק אני שמתבלבלת!)
קצת קשה לי להחליט מאיפה להתחיל...אבל צריך אז...במשך שנים תיכננו לעבור לחינוך ביתי וחיכינו עד שנרגיש שאנחנו והתנאים מסביבנו יבשילו.ההחלטה למהלך התקבלה לפני שנה אבל היות ובקיץ האחרון עברנו מת"א לצפון החלטנו שייטב אם הילדים יהיו שנה במערכת במקום מגורינו החדש על מנת שיוכלו להכיר את הילדים בקבוצות הגיל שלהם, ובינתיים אנחנו נוכל ללמוד ולהתארגן לקראת השינוי המיוחל, נגיש בקשה בצורה מסודרת וכו'...בגן של הגדולה (חובה) הוסבר לגננת שבשנה הבאה היא בבית וביקשנו ממנה לשדר שזה טוב ונכון בדיוק כמו לעלות לכיתה א' בביה"ס, כמו כן תואם שיום בשבוע הילדה לא תגיע לגן אלא תהיה בבית או במפגש ח"ב. אז איפה הבעיה? הבעיה היא שהילדה שלי, שבספטמבר המילים הכי נוראיות שהכירה היו "מילים של שירותים" חוותה הלם תרבות נוראי ועדיין חווה אותו. "אוצר המילים" שאיתו היא נפגשת בגן הוא איום ונורא והאלימות הפיזית ובעיקר המילולית קיצוניות למדיי. הילדה שלי שבמשך 5 שנות חייה למדה וידעה שאם אי הסכמות מתמודדים בשיחה מכבדת ומכובדת עם הצד השני גילתה פתאום שלניסיון להבין "מה את מצפה ממני במשחק" התשובה היא "אני אפוצץ אותך עם הבטריה" או "תעופי או שאני אהרוג אותך". הגננת ביקשה שנאמר לילדה לפנות אליה בסיטואציות קשות ואז אחרי שבוע היא אמרה לי "תרגיעי אותה. היא לוקחת את הדברים מאוד קשה. הוא בסך הכל אמר לה שהוא ידרוס אותה, הוא לא באמת הפעיל עליה אלימות". בשיחה זו גם נאמר לי ש"פה זה העולם האמיתי, לא צפון ת"א. היא צריכה להתרגל". ואני כמו אידיוטית אמרתי לילדתי המתוקה והטובה בדיוק את זה. שאם רק אומרים זה לא נורא. שתתעלם, שתתרחק...ובנתייםהילדה שלי הפכה לבכיינית של הגן. לזו שרצה לגננת כל הזמן והגננת חושבת שהיא סתם היסטרית ולא עושה עם זה כלום והילדים מבינים שהנה שק חבטות אז יאללה. ואחרי כמה זמן היא התחילה עם האלימות המילולית הזו בבית, אבל אני הרי זו שאמרה לה שאם רק אומרים זה לא נורא אז בילבלתי אותה לגמרי עם המסר הכפול הזה. כשלפני מספר שבועות היא התחילה להתעורר כמה פעמים בלילה ולבקש לישון איתנו הבנו שמדובר פה במצוקה אמיתית. הודענו בגן על מחלה והילדה נשארה בבית. התחיל תהליך שיקום שיימשך מן הסתם הרבה זמן אבל היא חוזרת להיות עצמה. שמחה, אנרגתית, ישנה טוב. נכון לעכשיו הבטחון העצמי שלה ביכולותיה החברתיות כל כך נפגע שהיא מפחדת ומסרבת להגיע גם למפגשי ח"ב אבל גם זה יסתדר. מה שכן - לגן היא לא חוזרת. הטלפונים מהגננת, שמבינה שמחלה כבר מזמן אין פה, לא איחרו להגיע. אני דוחה את השיחה איתה כל פעם מחדש. ניסיתי לומר לה בפעם האחרונה שהשנה הזו, שהיתה אמורה מלכתחילה להיות שנה מעצימה ומחזקת במקום חדש הפכה מבחינת בתי לשנה מעקרת ומסרסת ולכן בחרנו לעצור את ההתנסות האיומה הזו עבורה. היא החלטיה שזו בריחה. שאנחנו לא נותנים לילדה להתמודד ואנחנו מגוננים עליה ביתר, וכמובן שהפסיכולוגית של הגן שמחה מאוד להכנס לתמונה ולהציע חוויה מתקנת. מבחינתי החוויה המתקנת שלה היא בבית ונראה שגם מבחינתה אבל אין לי כח להסביר למי שלא רוצה להבין מחד ולהסתכסך עם המערכת שעוד לא הדפיסה את האישור המיוחל מאידך (ביקור הבית כבר היה כשהילדה היתה בבית והיה מצויין, אבל לא סיפקתי הסבר ללמה היא בבית). קרה לכם פעם שהייתם מאוד מאוד שלמים ובטוחים עם החלטה שקיבלתם ועדיין הרגשתם שאולי אתם לא בסדר? זה בדיוק המקום בו אני נמצאת. (בן זוגי לא דרך בו אפילו לרגע. גם דרך החלון הוא לא הסתכל. זו רק אני שמתבלבלת!)