על ידי אופק* » 19 מאי 2004, 01:42
אני תלמיד כיתה י"א, לקראת בגרות במתמטיקה, מעוצבן על המערכת, על הלימוד הלא נכון, על היחס הלא נכון שלומדים לתלמידים, שכל התלמידים רואים, רובם מבינים, אבל אף אחד לא עושה שומדבר כדי לשנות את זה.
אני, בתור תלמיד, מנסה איך שאני יכול או מקווה לנסות לשנות את המצב של מערכת החינוך, ליצור קשב יותר טוב אצל המורים לרצונות של התלמידים, לצרכים שלהם, לשוני ביניהם ולעובדה שהם לא מכונות (רובם לפחות).
היום, במקרה קראתי כמה ציטוטים של ג'ון הולט באתר ציטטות, סתם כי חיפשתי ציטטות מתוך עניין ללמוד, ואמרתי לעצמי "בואנה הבנאדם צודק, בוא נחפש עליו עוד חומר".
הגעתי לפה, קראתי את רוב הדיון, ואני חייב לעמוד על כמה נקודות:
- לכל אחד מהמבוגרים יש מספר זכרונות נקודתיים מתקופת הלימודים שהותירו בהם צלקת שעליה הם כועסים. אתם לא צריכים לחפש כל-כך רחוק. תשאלו כל תלמיד תיכון ממוצע והוא יוכל להסביר לכם הכי טוב מה רע בצורת החינוך.
הבעייה שלאותם תלמידים, אין כוח כדי לשנות את המערכת, וכשהם גדלים ואולי צוברים כוח, אז הלימודים נשארים מאחור, זוכרים בעיקר את הדברים טובים כי כיף לשכוח את הרעים ולא עושים כלום בנידון.
- אני, בתור תלמיד בתיכון נחשב (ליד"ה בירושלים), רואה כל יום איך הופכים אנשים למכונות ומזדעזע.
אנשים חכמים, בעלי יכולת גבוהה, מנצלים את יכולתם כדי לשנן, כדי לזכור, ולא כדי להבין.
זאת הטעות הבסיסית של ביה"ס. במקום ללמוד איך לחשוב ולחקור הוא מלמד מה לחשוב.
אני מתכוון לקרוא את הספרים של הולט כדי שאי יוכל להיות שותף יותר פעיל בדיון הזה, ולהציג גם את הצד של מי שהוא תלמיד כיום.
אני תלמיד כיתה י"א, לקראת בגרות במתמטיקה, מעוצבן על המערכת, על הלימוד הלא נכון, על היחס הלא נכון שלומדים לתלמידים, שכל התלמידים רואים, רובם מבינים, אבל אף אחד לא עושה שומדבר כדי לשנות את זה.
אני, בתור תלמיד, מנסה איך שאני יכול או מקווה לנסות לשנות את המצב של מערכת החינוך, ליצור קשב יותר טוב אצל המורים לרצונות של התלמידים, לצרכים שלהם, לשוני ביניהם ולעובדה שהם לא מכונות (רובם לפחות).
היום, במקרה קראתי כמה ציטוטים של ג'ון הולט באתר ציטטות, סתם כי חיפשתי ציטטות מתוך עניין ללמוד, ואמרתי לעצמי "בואנה הבנאדם צודק, בוא נחפש עליו עוד חומר".
הגעתי לפה, קראתי את רוב הדיון, ואני חייב לעמוד על כמה נקודות:
[list]
[*] לכל אחד מהמבוגרים יש מספר זכרונות נקודתיים מתקופת הלימודים שהותירו בהם צלקת שעליה הם כועסים. אתם לא צריכים לחפש כל-כך רחוק. תשאלו כל תלמיד תיכון ממוצע והוא יוכל להסביר לכם הכי טוב מה רע בצורת החינוך.
[/list]
הבעייה שלאותם תלמידים, אין כוח כדי לשנות את המערכת, וכשהם גדלים ואולי צוברים כוח, אז הלימודים נשארים מאחור, זוכרים בעיקר את הדברים טובים כי כיף לשכוח את הרעים ולא עושים כלום בנידון.
[list]
[*] אני, בתור תלמיד בתיכון נחשב (ליד"ה בירושלים), רואה כל יום איך הופכים אנשים למכונות ומזדעזע.
[/list]
אנשים חכמים, בעלי יכולת גבוהה, מנצלים את יכולתם כדי לשנן, כדי לזכור, ולא כדי להבין.
זאת הטעות הבסיסית של ביה"ס. במקום ללמוד איך לחשוב ולחקור הוא מלמד מה לחשוב.
אני מתכוון לקרוא את הספרים של הולט כדי שאי יוכל להיות שותף יותר פעיל בדיון הזה, ולהציג גם את הצד של מי שהוא תלמיד כיום.