החזרת הסמכות למורה

שליחת תגובה

שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: החזרת הסמכות למורה

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 19 דצמבר 2008, 22:28

כפי שאלטר אומרת: לא כל איש מקצוע הוא מורה ולא כל מורה הוא איש מקצוע.
בחלק השני של משפטי יש שרואים בעיה. תשאלו את יאיר גרבוז (צייר, ראש המדרשה לאמנות במכללת בית ברל)- הוא מתנגד לכל העניין הזה של הכשרת מורים. הוא טוען שחסר למורים בישראל את המקצועיות. הם הופכים להיות מורים משסיימו מכללות למורים אך זה לא מספיק לטענתו.

מעבר לכך אני שוב מעלה את סוגיית המלמד מלומד.
לא שאני מתנגדת כלל ועיקר ללימוד ולהשכלה. היא רק צריכה לבוא כהתלמיד מבקש את הלימוד ולא ההפך.
הלימוד עצמו צריך להעשות תוך רגישות רבה, בסבלנות רבה, תוך מתן אפשרות לחקור את הנושא לאט ובדרכו של התלמיד לדעתי- אז ייוולדו לנו שוב גאונים, חוקרים ומדענים מעניינים שהגישה שלהם ללימידה תהיה מעניינת וחדשנית ואמיצה.
אבל לא רק הם, גם אלה שיהפכו עם השנים להיות מורים, עסקנים, מוכרים, טכנאים ועוד ועוד- גם הם יספגו צורת חשיבה ראויה, שתהפוך אותם לאנשים אחרים- מכובדים ומכבדים את עצמם, את הסביבה ואת הידע והחקירה. גם הם יבואו אל החיים בגישה אחרת מהיום.

המערכת מלמדת היום את התלמיד מקסימום- לעבור.
זה כל כך בינוני ובזוי. ואיזה חינוך לקוי זה נותן.
לא פלא שרבע מדינה רואה אחר כך "האח הגדול"

לא צריך לחץ, לא צריך להספיק, לא צריך להשוות בין הילדים, לא צריך מבחנים (את אלה יחווה מי שירצה בבגרותו כשיתמקצע במה שהוא חפץ),
לא צריך להשוות בין בתי ספר, לא צריך שיעורים.
ובוודאי לא צריך להתייחס לילד כאל כלי אליו צריך לשפוך ידע, מסקנות, הבנות וחינוך.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 19 דצמבר 2008, 12:22

ש, יש תפיסה כזו שכל אחד יכול להיות מורה. לעומת זאת, לא תציע שמורה לכימיה יבוא לעבוד באינטל. הוראה היא מקצוע שצריך ללמוד!

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 19 דצמבר 2008, 09:40

אלא התלמידים יעניקו להם סמכות אוטומטית מתוך הערכה אמיתית |Y|

ש
אין דבר כזה להעניק סמכות אוטומטית והערכה אמיתית שווה משהו רק אם היא נבנית על רצף משמעותי של זמן + איכות.
אתה אומר דברים אשר מעידים על חוסר ניסיון משווע בעבודה חינוכית . דבריך גם משקפים את חוסר הניסיון והאיוולת הציבורית בדבר בתי הספר .
האיוולת היא בהתמקדות במורה כ"מלמד" ובילד כ"תלמיד" .
כאילו מה , במשך שש עד שמונה שעות ביום האדם הוא כלב ?
הרי כל כלב היה משתגע בהמולה ובצפיפות ובמהירות כאשר כל שעה שעתיים יש לו בעלים או מאלף שונה . וכל בעלים או מאלף היה משתגע אם כל שעה שעתיים היה צריך להנהיג להקה אחרת במהירות ובצפיפות ובהמולה ...!

החזרת הסמכות למורה

על ידי תמרוש_רוש » 19 דצמבר 2008, 04:03

בית הספר, כל עוד הוא קיים, אמור להתנהל מתוך יחס של כבוד לכל החוסים בצילו, כולל תלמידים, מורים, בעלי חיים והכלים והחומרים שבו. אם רק חלק מהם מכובדים (או אף אחד מהם לא מכובד, ונדמה לי שזה המצב כיום) - המקום כולו בצרות צרורות.

_מערכת החינוך היום, כפי שאני רואה מבנותי, מרוקנת את המורים מתוכן אישי.
הם צריכים להעביר את תוכנית הלימודים ככתבה וכלשונה, גם אם הם לא מתחברים לשיטות הלימוד.
הדברים לא נוגעים בנשמתם, ולכן הם חסרי חיות, הם פועלים בפס הייצור.
אין לי ספק שיש כאן סבל לכל הנוגעים בדבר._
תמרולה, כל מילה |Y||Y|

אבל אם כבר מדברים על "איך לכבד מורה" אני חושבת שהקימה למורה, למשל, היא פאסה ועדיף לא לנסות להחזיר אותה בכוח. היא חלק ממערכת נימוסים והליכות שכבר השתנתה. צריך לחשוב על דרכים אחרות לבטא יחס מכבד, יצירת מערכת חדשה של נימוסים ומנהגים, שהולמות את ההווה (והעתיד) ולא את העבר.
(ואם כבר, אז לפתח את המנהגים האלה באופן קהילתי, כל בית ספר בתוכו, מורים עם תלמידים, בפורום פתוח שבו כולם יוכלו להסכים, להתווכח, ולעמוד על זכותם לקבל יחס נאות)

החזרת הסמכות למורה

על ידי ש* » 19 דצמבר 2008, 01:52

תמימות היא לחשוב שיבואו אנשים שהסמכות טבועה בהם למד ארבעים ילדים בכתה.
האמת שאני מכיר הרבה מאוד אנשים שישמחו להמיר את שירות המילואים שלהם ב4-5 שעות לימוד שבועית
הרי רוב המלואימניקים ממילא לא שווים הרבה לצה"ל, ותחשבו איזה הבדל זה יכול לעשות במערכת החינוך. כשיגיע מהנדס מאינטל להעביר שיעורי כימיה עם דוגמאות מהחיים, הוא לא יצטרך לדרוש שיקשיבו לו. ממילא התלמידים יבינו שהנה מישהו שמצא מה לעשות עם החומר שהוא מלמד אותם.
וזה לא שאנשים יגיעו מתוך הסמכות, אלא התלמידים יעניקו להם סמכות אוטומטית מתוך הערכה אמיתית, וזה אפילו לא חייב להיות התאמה של אחד לאחד, ז"א אדריכל לא חייב ללמד גיאומטריה, גם אם הוא יעביר שיעור אזרחות או ספרות יש יותר סיכוי שהתלמידים ירצו לשמוע את דברו מאשר את המורה שלהם.

ככה אפשר לפתור את העניין של התשלום, ז"א יגיעו אנשים שמילא בפועל מרוויחים הרבה יותר ממורים, והתלמידים ידעו את זה .

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 16 דצמבר 2008, 14:01

וברור שבאופן טבעי? הוא תחילת השינוי |Y|
ממש כך .
למעשה כבר רואים את זה קורה . אנשים שלא מחכים למערכת שתפתור להם את הבעיות , אנשים אשר לוקחים אחריות על גורלם בלי להתבכיין, מתוך התבוננות בחיים והבנה של תהליכים טבעיים מפתחים השקפת עולם וחיים לאורה.|H|
יש מקום לאופטימיות.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 16 דצמבר 2008, 10:44

צריך להוצאי את הדף הזה להדפסה ולתלות בכל בית ספר אפשרי.
אני יודעת שאני נשמעת הזויה- פשוט מחפשת את הדבר הזה שיתחיל את השינוי.
וברור שבאופן טבעי הוא תחילת השינוי. (-:

החזרת הסמכות למורה

על ידי תמרול_ה* » 16 דצמבר 2008, 04:49

מערכת החינוך היום, כפי שאני רואה מבנותי, מרוקנת את המורים מתוכן אישי.
הם צריכים להעביר את תוכנית הלימודים ככתבה וכלשונה, גם אם הם לא מתחברים לשיטות הלימוד.
הדברים לא נוגעים בנשמתם, ולכן הם חסרי חיות, הם פועלים בפס הייצור.
אין לי ספק שיש כאן סבל לכל הנוגעים בדבר.
בבית הספר של הבנות שלי אין אלימות, יש כיתות קטנות באמת (22-23 ילדים), (כי ירושלים מתרוקנת לה...)
ויש למורים אפשרות להיות בקשר אישי, שמאפשר קצת יותר אנושיות במערכת,
ועדיין מורגש החוסר בנשמה היתרה, שבאה לידי ביטוי בזה שהמורה יעסוק בדברים שהם בנשמתו ובאהבתו,
וזו תהיה מדבקת ופותחת עולמות עבור הילדים.
ואכן מרגישים את השחיקה וחוסר האושר שלהם.
וזה עובר אל הילדים.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 16 דצמבר 2008, 00:47

אהבת הי
הלוואי והיו לי את הכוחות לזה. אני בקושי מתמודדת עם העולם הזה...
אבל הייתי בשמחה מצביעה לדני לסרי לו היה הולך לכוון פוליטי..
הוא בטח מרגיש נקי מידי בשביל זה,
מה אני מנדבת אנשים??
סתם הוזה.. (-:

החזרת הסמכות למורה

על ידי אהבת_עולם* » 16 דצמבר 2008, 00:22

_כל מה שצריך זה רועה אמיתי.
איה הוא ??_

נקודות, את נשמעת לי כמו רועה נהדר ! :-D

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 15 דצמבר 2008, 21:51

כמה יפה עשב השדה

ולצפריר:

אחרי זה נוכל לחשוב האם לתת להם כדור לשחק, או כדור שימנע מהם לשחק (ריטלין למשל).

אני ממש לא רוצה להסיט את הדיון (ואולי זו לא הסטה). לפני כמה שנים אם הייתי שומעת את המשפט שלך (המצוטט) הייתי אומרת:
אוי, יש גבול לצינויות:
אך לא. זו לא ציניות. אתה לא יודע כמה אתה צודק (ואולי דווקא כן).

לאחות של הפרוד שלי יש ילדה , היום בכיתה ג' או ד'. ילדה מקסימה ופעלתנית ונבונה.
הם נותנים לה רטלין כי היא לא מקשיבה בשיעורים. (!!)- אמא'לה.
היא לא אובחנה כהיפר או משהו אבל, איבחנו איזה בעיית קשב כמדומני. (הילדה עצמה אמרה שלא מעניין לה)
אמרתי לה: "עזבי, קחי אותה לבית ספר אלטרנטיבי, היא תפרח שם למה לדחוף לה כדורים?"
אתה יודע מה היא ענתה לי? : "אני לא רוצה שהבת שלי תהיה מוכרת בחנות"

ובנוסף, לא מזמן ראיתי תוכנית תמימה בטלוייזיה , תוכנית אוכל כזו (אחת מיני רבות...) והשפית שם מראה באיזה מזון כדאי להאכיל ילדים היפראקטיביים והיא מדברת על לקיחת הרטלין שמורידה את התאבון.

come on, לא לקחתם סמים בחיים שלכם?

כל מי שלקח יודע, שהתגובה הראשונית של הגוף היא לעצור כניסת חומרים נוספים לגוף, יענו חכו רגע הכנסתם רעל לגוף עכשיו הוא צריך להתנקות.
אבל הילדים הללו לא הלכו להזות ביערות- הם נשלחו ללמוד בבית הספר. אלוהים אדירים , מה קורה פה? ממש בא לי לבכות.
עד התוכנית הזו לא ידעתי שרטלין מדכא תאבון. ועד האחיינית הזו לא ידעתי שמחלקים רטלין כמו סוכריות.


ומעניין לעניין באותו עניין:
אני לא רואה בזה תמימות. אני באמת באמת מאמינה ששינוי יכול לבוא לו רק יגיע זה שיניע אותו. ויש הרבה מה לעשות לפני הכסף.

ההורים הם החברה. אני מגלה שרוב האנשים לא מאמינים ביכולתם לשנות. חלקם גם לא שואפים לכך.
אבל אם יבוא האיש הנכון ויראה להם את הדרך הם אט אט ישתכנעו ויתחילו ללכת בה.
כל מה שצריך זה רועה אמיתי.
איה הוא ??

החזרת הסמכות למורה

על ידי סגו_לה* » 15 דצמבר 2008, 18:13

עשב השדה, כמה יפה כתבת.
הלוואי...לו יהי.

החזרת הסמכות למורה

על ידי עשב_השדה* » 15 דצמבר 2008, 17:21

סמכות
לסמוך,להשען,לתת אמון.
להיות מוכל, לדעת בבטחה שההורה מורה מדריך אוהבים אותי
מקבלים אותי ,מתעניינים בי, מאפשרים לי משחק בתנאים מוגנים,
מאפשרים לי גילוי, טעיה, ובחירה
סומכים עלי, כך אני יכולה לסמוך, להוקיר ולכבד סמכות.
סמכות אמיתית מובילה אותי לסמוך בוודאות על המתנות שקיבלתי
עם היוולדי,
מורה יכול להיות בעל סמכות טבעיתכזו אך עליו לטפח את כוחותיו ,להשתכר כמו רופא ועורך דין
ולאמץ לעצמו דרכים לטעינה רגשית רוחנית וגופנית,לעבוד עם לא יותר מ15 לומדים מתבגרים או3 פעוטות
גם מטפלת לשני תינוקות ראויה להכרה מקצועית שכזו
מחנכים טובים הם אומני הוראה כמו שאמרת חוה בת חיים

החזרת הסמכות למורה

על ידי צפריר_שפרון* » 15 דצמבר 2008, 16:22

ראי,
תמימות היא לחשוב שיבואו אנשים שהסמכות טבועה בהם למד ארבעים ילדים בכתה.
תמימות היא לחשוב שאנשים שהסמכות הטבעית קיימת בהם יבואו ללמד בתמורה למשכורת מינימום.

זה לא שכסף יענה את הכל, אבל וזה הפספוס של ההורים בעיקר, לא של המורים ולא של משרד החינוך אלא של ההורים, שמניחים ההורים למורים האלה ולתנאים האלה לשרור במכלאות שנקראות בתי ספר.

זה המנוף ההכרחי ולאחר מכן, כבר יתגייסו הטובים שבינינו אל המערכת, ואז, יש מקום גם לשנות את תפישת הלימוד והחינוך.
אבל ראשית, התנאים.

כיום, המורים נדרשים בעיקר להשגיח.
אז אני חושב שצריך שהסוהרים יהיו האנשים הכי טובים שיש, ועל זה כסף עונה מצויין.

אחרי זה נוכל לחשוב האם לתת להם כדור לשחק, או כדור שימנע מהם לשחק (ריטלין למשל).

שערי בנפשך שהיה יוצא כדור חדש, אשר משנה את הילדים להיות לילדים כנועים המניחים סמכות בידי המורה, כאילו הוא המפקד העליון והילדים חייליו.
איזו הצלחה היתה לכדור כזה.
ומי שהיה דוחף אותו מידי בוקר לפיותיהם התמימים של הילדים,
אלו הם ההורים.

עולם מוטרף.

אבל ככה זה. זה מה שההורים רוצים, וזה מה יש.

לשמחת כוללללללללללללללללל ם!

תודות.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 15 דצמבר 2008, 15:45

צפריר שלום.
לא בטוחה שהמהפכה תלויה אך ורק בכסף.
אני מדמיינת במוחי שנוי גישה מגבוה (שר/ת חינוך) שלא כרוך בכסף. נכון שהאידאל דורש עוד המון כסף, שאולי לא בנמצא (זו גם שאלה בפני עצמה- אם הוא בנמצא או לא), אבל בוא נאמר שאם המערכת מפסיקה להיות דורסנית בהקניית דעת וכבר צמצמנו המון רעות חולות במערכת.
אם מורה תוכל לשבת עם התלמידים בחוץ- לספוג שמש או לחילופין תוכל להעלות נושא לדיון, כי היא לא תצטרך להספיק לדחוס את החומר הדרוש למוחות שבחלקם סובלים.
ברגע שיורידו כליל את עניין המבחנים וציונים המון לחץ ירד מהמערכת כולה.
ואז ניתן גם לשנות את צורת הלימודים. אוקי ימשיכו להיות 40 ילד בכיתה אבל היא תוכל להתחלק לשניים ולפעול עם עוד כיתה של 40 שנחלקת לשניים, כאשר בכיתה אחת ילמדו את הצמאים ללמוד פיסיקה והקבוצה השניה אולי תעסוק ב..אמנות לשם הדוגמא.
האם אני מובנת?

החזרת הסמכות למורה

על ידי צפריר_שפרון* » 15 דצמבר 2008, 14:44

לא הסמכות חסרה למורה, אלא המורה חסר לסמכות.

הנחה בסיסית זו שניתן באמצעי הפחדה ומשמעת, להפוך את המורה למפקד, היא רק עוד נדבך בחיול הילדים כבר במערכות החינוך, וזה מתחיל בגן הילדים.
וכל העניין הוא כסף. נקודה.

הרבה יותר זול להפחיד ילדים מאשר לשלם למורים, שהם עצמם, זוכים לכבוד מעצם אישיותם.

שכן, כבוד אי אפשר לדרוש, או לבקש, כבוד ניתן למי שראוי לכבוד, במובן הזה מכבד.

טבתנאים הנוכחיים, בהם מתגייסים אל ההוראה אנשים אשר הולכים לשם כי זו ברירת המחדל שלהם, והמערכת מתפשרת על היותם שם, כמורים, כנוגשים, מפקדים בדרג הנמוך ביותר, ועוד מטילה על כל אחד מהם, להיות בעמדת מפקד מחלקה, עם כישורים וסמוכויות של מפקד כיתה, מה הפלא בכלל על כך שאין לו שום סמכות, שההורים והילדים הופכים את חייו לבלתי אפשריים, ולמשימתו אבודה מראש.

לא נדרש שום דבר מהילדים, אלא לקבל לסביבתם מורים, שהם בני אדם, ומצוותים כך שיש מבוגר על כל חמישה ילדים בגנים ומבוגר על כל חמישה עשר ילדים בתיכון.
והמבוגר הזה, טוב אם ירוויח שלושים אלף שקל בחודש, כך שהטובים ביותר, יילחמו לעבוד במערכת החינוך, ואז, יהיה כבוד ועוד איך יהיה כבוד, ושמחה, ואנחנו, כהורים נוכל לשלוח את ילדינו למערכת מבלי חשש, או דאגה, אם נחפוץ בכך.

תודות.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 15 דצמבר 2008, 14:27

ושזה עניינה של החברה כולה ולא רק של המורים
גם אני לא חושבת שהאשמה כולה היא על המורים. בעצם אני חושבת שהאשמה היא על קובעי המדיניות. ולכן יש מה לעשות כדי לשפר את החינוך בישראל, אבל לא "בלי תוספת תקציב".

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 15 דצמבר 2008, 14:12

סמדר שלום
אני שמחה מאוד שהבאת את הדוגמאות החיות והאישיות שלך שמדגימות יפה מאוד איך מושג הכבוד.
מדברייך עולה באופן מפורש שקיבלתם כבוד מהמורה למתמטיקה או המורים לאמנות. ואז יכולתם להשיב בכבוד.
קודם כל קיבלתם כבוד הראוי לכם ומשחייתם בסביבה מכבדת, הנותנת מרחב לבחור ולפעול, יכולתם לראות עד כמה הכבוד הזה נעים לכם והחזרתם ממנו והמון חזרה.
נהדר.

החזרת הסמכות למורה

על ידי סמדר_נ* » 15 דצמבר 2008, 13:54

בהחלט יש מקום להחזיר את יראת הכבוד למורה ואת הלגיטימציה לסמכות שלו, כולל תלבושת אחידה, כולל לקום למורה בתחילת השיעור, כולל להבהיר שיש כאן דמות בכירה שיש לכבד את דבריה ואת הכללים שהיא פועלת על פיהם. השאלה באיזו דרך.
לפני כמה שנים היה דיון כזה בדף בתי ספר דמוקרטיים.
כתבתי אז שבביה"ס התיכון שלי (לא דמוקרטי, אלא תיכון לאמנויות) נבעטו כל כללי "יראת הכבוד" ברגל גסה, ע"י תלמידים ומורים גם יחד. לא רק שלא קמנו ולא היתה תלבושת אחידה (היתה ובוטלה ע"י מועצת התלמידים בתמיכת המורים שרק רצו שייקחו מהם את עול הפיקוח בנושא הזה). היתה לי למשל מורה למתימטיקה שטענה כי מבחינתה אנו יכולים לעשות כל מה שעוזר לנו ללמוד, מה שכלל לאכול בשיעור, לצאת באמצע, ולשבת כל השיעור על הפרקט מתחת לפסנתר. אני מניחה שלרוב המורים זה יישמע הגיהנום בהתגלמותו.
אבל זה לא היה כך -- רחוק מזה.
אותה מורה מתירנית במיוחד, למשל, זכתה אצלנו לכבוד רב. היא לימדה היטב, היה לה איכפת מאיתנו, היה איתה דיאלוג ישיר, והיא היתה דמות חינוכית לעילא (בכל הנוגע לאחריות אישית, למשל). אה, גם הציונים בבגרות היו טובים, למי שזה דווקא מעניין אותו. רוב המורים זכו אצלנו לכבוד (והמעטים שלא, שום קימה או תלבושת לא היתה עוזרת להם, תאמיני לי), ודאי שלא היו נתונים לאיום ממשי מצידנו, וגם אנחנו לא מצידם. המורים לאמנויות, למשל, התייחסו אלינו כאל "קולגות צעירים" ואף טרחו להבהיר זאת בכל הזדמנות. הם בהחלט זכו לכבוד, ולעתים אפילו להערצה.
מה שאני מנסה לומר הוא שהקשר בין הגינונים החיצוניים לבין כבוד הוא רופף למדי אם בכלל. אותם גינונים נוצרו כדי להשיג שליטה, לא כבוד.
בהקשר הזה מועיל לקרוא את הבחנותיה המושגיות של "אורית קמיר"www.notes.co.il/orit בין הדרת כבוד (honor), הילת כבוד (glory), כבוד מחיה (respect) וכבוד סגולי (dignity). עושה הרבה סדר בראש (ניסיתי לשים קישור ספציפי יותר, אבל כנראה בשל הבלגן שיש כרגע ב"רשימות" הוא לא עובד. בכל אופן, ניתן למצוא התייחסות לסוגייה בסימניית הצד, במאמר "יושר אקדמי ותרבויות כבוד בישראל" וכמו כן, למי שרוצה להתעמק, בספרים "שאלה של כבוד" ו"כבוד אדם וחווה"). אם לנסח במושגים אלה את מה שאני מתכוונת לומר -- הייתי רוצה לראות במערכת החינוך, ובכל מערכת אחרת, דגש על כבוד מחיה וכבוד סגולי, ולא על הדרת כבוד. לא אחת פעולות שנעשות כדי להגן על הדרת הכבוד סותרות במפורש זכויות הנגזרות מהכבוד הסגולי ומכבוד המחיה. לא ראיתי את המצגת, אבל מתגובותיכם אני מבינה שאופייה והרבה מהפרקטיקות המוצעות בה הן בדיוק כאלה.

כל האמור לא סותר את זה שאני מסכימה שלכל הצדדים יש עבודה לעשות בנדון, ושזה עניינה של החברה כולה ולא רק של המורים, או הרופאים, או מי שלא יהיה השעיר לעזאזל התורן, שבסך הכל חי באותה חברה כמו כולנו, ואינו, ואף אינו מתיימר להיות, טוב יותר מכל אחד אחר.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 15 דצמבר 2008, 10:33

בקיצור לא צריך להתרגש מכל נפיחה שנמצאת באינטרנט.
להיפך. פה לא מדובר על קבוצת מורים עצבניים (בצדק, אבל להציל אותם בלי תוספת תקציב לא קל) שהשפריצו מצגת מדם לבם הדואב. פה מדובר במצע של פוליטיקאית שנבחרה (אם אני זוכרת נכון) למקום ריאלי ברשימה שלה ומן הסתם נושאת עיניה לתפקידים בכירים (אמנם זה כבר לא ריאלי). אני חושבת שאולי כן להתרגש קצת במקרה זה.

איך בכלל זה מתחיל בית ספר דמוקרטי? מה זה יוזמה פרטית של אנשים?
כן, ואז, או שמצליחים לגייס את העיריה / הרשות המקומית לעניין, ואז טוב; או שלא מצליחים ונלחמים בכל הרשויות, ואז לא טוב (המקרה שלנו), אבל בסוף אולי מצליחים. אבל זה כבר לדף אחר.
(ואם כבר לקנא, אני הכי מקנאת בהורים שמשאירים את הילדים בבית. ואחר-כך במי שיש לו בית-ספר דמוקרטי טוב ומוכר.)

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 15 דצמבר 2008, 01:28

בבית הספר הדמוקרטי שלנו תלמידים לא באים עם סכינים. התלמידים וגם ההורים מכבדים את הצוות וזה את זה. אבל לכו תספרו את זה למומחים שיודעים איך להציל את החינוך, ועוד בלי תוספת תקציב.
אלטר,
כבר יצא לי לקרוא פה ושם על בית הספר של ילדייך ולקנא..
לנו פה אין כזה דבר. אין בכלל אלטרנטיבה דמוקרטית וזה מוזר עד מאוד. אני בטוחה שיש אוכלוסיה לא מבוטלת שמעוניינת בזה.
איך בכלל זה מתחיל בית ספר דמוקרטי? מה זה יוזמה פרטית של אנשים?

החזרת הסמכות למורה

על ידי יעל_ארבל* » 14 דצמבר 2008, 22:21

לא מזמן יצא לי ללוות מנחה-מגשר מקהילת תקשורת לא-אלימה (מקרבת) באירופה. שנינו מנחים בתקשורת מקרבת והיה לנו מעניין לדבר על מה נעשה כאן ובאירופה. בין היתר, הוא סיפר לי על בית-ספר בדנמרק שמתקיים לפי גישת תקשורת מקרבת של ד"ר מרשאל רוזנברג. יום אחד הגיע פקח מטעם משרד החינוך של דנמרק, לראות מה קורה בבית-הספר. בדו"ח שהוא הוציא נכתב: No bullies in school (אין הצקות / אלימות מילולית בבית הספר). היה לי כל-כך כיף לשמוע. לשם השוואה סיפרתי לו על אחיינית שלי שלומדת בכיתה א', ובתוך שבועיים מתחילת השנה, ילדים היכו אותה שלוש(!) פעמים.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פ''א* » 14 דצמבר 2008, 20:58

משרד הפרסום שייצר נקרא טוויסטד.
blog.twisted.co.il למתעניינים.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פ''א* » 14 דצמבר 2008, 20:52

קידסורסינג זה לא פרודיה (מקסימום סאטירה קשה עלינו, כצרכנים).
זה פרסום גרילה לקופ"ח כללית.

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 14 דצמבר 2008, 20:49

לא ידעתי שיש כזה דבר D-:

אין להם מעמד של כבוד בפני עצמם

זאת אמירה מאוד קשה .
אני מוכנה להאמין שלכל אדם יש קוים אדומים ולוקחת על עצמי לדרוש שיהיו כאלה.
אנו כציבור לא צריכים 'לאכול' כל זבל
חשוב תמיד לנקוט עמדה , לעורר דעת קהל , ואני מאמינה שהדיון כאן עושה זאת בדרכו הצנועה.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2008, 20:38

קידסורסינג זה פרודיה.

החזרת הסמכות למורה

על ידי סוף_מעגל* » 14 דצמבר 2008, 20:31

1- http://www.kidsourcing.com/old - אולי גם זה פרודיה ?
עצוב כל כך.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 דצמבר 2008, 19:35

1- http://www.kidsourcing.com/old - אולי גם זה פרודיה ?

וואו.



2- " תנו לצה"ל לנצח
נותנים אבל זה לא קורה..

החזרת הסמכות למורה

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2008, 18:36

חברת יחסי ציבור מכובדת
לא ידעתי שיש כזה דבר
חברת יחסי ציבור זה קבוצה שתמורת כסף כותבת "פרסומות" אין להם מעמד של כבוד בפני עצמם, ולא ידוע לי על חברה שדחתה לקוח כי המוצר לא התאים ליתר המוצרים שהם מפרסמים

לכל היותר חברת עם תעריפים גבוהים, מה שמחזק את התחושה שמדובר במסע הבחירות של הד"ר הנכבדת. (או במסע שווק לספר שלה.)

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 14 דצמבר 2008, 17:07

בקיצור לא צריך להתרגש מכל נפיחה שנמצאת באינטרנט.
יש ויש מה להתרגש . (יצא לי אפילו חרוז) . ובמיוחד שזה יוצא מחברת יחסי ציבור מכובדת , ובמיוחד ששמה המכובד של ד"ר עינת וילף קשור
לפרסום הזה. להבנתי אין שום הבדל בין השפרצת האלימות שהם עשו לבין כל אלימות אחרת .
דרך פעולתם ראויה לגינוי : היא אלימה מחרחרת ריב ומעליבה את האינטליגנציה של הציבור.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 דצמבר 2008, 15:49

נפיחה כל כך עצובה שחייבת התייחסות.
אז זה מה שאנחנו עושים? נפיחות על ראשם של ילדנו?? (-:
ועוד כל זה למען קידום יחסי ציבור? אוי! (פלונית לא להיבהל הנה סימן קריאה,..אני פה לא לדאוג, שומרת עלייך)

החזרת הסמכות למורה

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2008, 15:45

כמו כן כדאי לשים לב ש"מורל צור תקשורת" היא חברת יחסי ציבור.
מי שמוציא כסף על יחסי ציבור לא עושה זאת לשם שמיים, האנשים הנכבדים מקדמים קמפיין פרסומי ומצפים להרוויח משהו בקצה, ז"א ללא תוספת תקציב למשרד החינוך, אבל עם תוספת תקציב לנו.
חוץ מזה עינת וילף התמודדה במסגרת מפלגת העבודה
שימו לב לתאריך
"28.10.08 השקת קמפיין ציבורי חדש"
זה אולי היה בסה"כ קמפיין הבחירות שלה.

בקיצור לא צריך להתרגש מכל נפיחה שנמצאת באינטרנט.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלוניתי* » 14 דצמבר 2008, 15:38

האם ביקשת רשות לפרסם באינטרנט מכתב שממוען אלייך אישית?

פלוני אלמונית , האם קיבלת אישור להיות קטנוני/ת ולחפש את נקודות על שטויות?

החזרת הסמכות למורה

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2008, 15:37

מזכיר לי שני דברים
1- http://www.kidsourcing.com/old - אולי גם זה פרודיה ?
2- " תנו לצה"ל לנצח"
האם ביקשת רשות לפרסם באינטרנט מכתב שממוען אלייך אישית? :-D

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 דצמבר 2008, 14:42

אלטר מכירה את בנני ובנוני?
מאוד מאוד הגיוני!

פלוני, צריכה לבקש רשות?
זה לא מייל אישי.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2008, 14:30

האם ביקשת רשות לפרסם באינטרנט מכתב שממוען אלייך אישית?

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 14 דצמבר 2008, 14:09

כמובן שגישתך היא נכונה וגם אנחנו דוגלים בה אך על מנת לגרום לתקשורת ולכמה שיותר אנשים להגיב אנחנו כותבים את הדעה ההפוכה. הגיוני!

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 דצמבר 2008, 14:00

והנה תשובה שקיבלתי היום במייל על המייל שלי:

שלום גבירתי
שמי אכו יובל (לשון זכר :)
שמחתי שמצאת לנכון לשבת ולכתוב אליי מדם ליבך אך צר לי כי חשת שנפגעת או כי לא כיוונו מספיק נכון למחשבותייך בשלב זה.
ראוי לציין כי המצגת הינה שלב ראשון בעבודה שמטרתה להציף בציבור נושאים ומצבים שמורים רבים פשוט חוששים לאמר בםה מלא. כמובן שגישתך היא נכונה וגם אנחנו דוגלים בה
אך על מנת לגרום לתקשורת ולכמה שיותר אנשים להגיב (לרעה או לטובה) יש צורך בהפעלת טריגרים.
לדאבוני הרב מאז שמצגת זו יצאה לחוצה פנו אלינו מאות מורים פגועים מאד ומפוחדים החוששים להזכיר את שמם וזהותם מחשש מנקמת המערכת.
זהו מצב בלתי נסבל במדינה כשלנו והיסטוריה כשלנו ומטרת "תנו למורים ללמד" היא קודם כל לבטל פחד זה.
גם כאן טני נאלץ להודות כי חשש זה בא לידי ביטוי גם במכתבך - אינך מזכירה את שמך כלל וכלל ומלבד היותך אמא מודאגת לצערי אינני יודע מי את או טלפון אליו אוכל להתקשר בכדי לעזור, אם ניתן.

בכל אופן נשמח להמשיך ולקיים הדיון הנ"ל ואשמח אם תוכלי להפנות אלינו פרטים שלך בכדי שנוכל לפעול יחד לשינוי המצב

בברכה
יובל

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 דצמבר 2008, 12:07

לפלונית היקרה.
הנה אני מגיבה ומסימני קריאה לא צריך לפחד. אני כאן לידך שומרת עלייך מפני סימני הקריאה. אל פחד.
הגבתי ולא מעט גם לג'ינגי'ת ובגלל התגובה הנזעמת שלך אגיב לפוסט האחרון שלה. בתקווה שלא יהיו לי עוד שגיאות כתיב שלא תעמידי אותי בפינה.
ג'ינג'ית מדברת על סמכות ועל יראת כבוד.
קודם כל מבחינתי מספיק כבוד לא צריך יראה. לא ממש אוהבת לפעול מתוך יראה ולא רוצה שיפעלו מתוכה כלפיי. לא חושבת שאדם צריך לחוש כלפי אדם אחר יראה.
את הכבוד המבוקש/הדרוש יש ליצור על ידי כך שנתנהג אנחנו בכבוד כלפי כל הסובב אותנו. אי אפשר להיות עם צרחני, וולגרי וחסר נימוס ולדרוש מהילדים להיות כאלה.
כל רעיון נשגב שעולה במוחנו, תכף אנחנו רצים להנחילו לדור הבא. לא. מה שצריך הוא להנחילו לעצמנו והדור הבא יספוג אותו באמת מתוך דוגמא ולא מתוך הטפה.
ג'ינג'ית , הזכרת גם כבוד כלפי הרופאים. יש פה דפים מאוד ארוכים בנושא הרפואה שלא זכור לי כרגע שמם, אבל גם פה אותה רעה חולה פועלת.
הרופאים מתנהגים ביוהרה, בוולגריות, לא מסבירים פרטים חשובים, לא מאירים פנים, לא מדברים בנימוס, לא מודים כשהם לא יודעים, אם כן זה הופך להיות מיידית מן מעגל של זעם וזלזול הדדי.

פלונית, לגבי השכלה:
השכלה הפכה להיות חוד החנית של בית הספר. זו המטרה. לצקת ידע לתוך מוחו החלול של התלמיד. אני לא מאמינה שיש למידה ללא הרצון של הילד וגם אם עבר בעל כורחו מבחנים להם למד בעל פה אין זה אומר שהוא למד.
למידה אמיתית באה מתוך עניין אמיתי מתוך סקרנות של הלומד עצמו ואם תסתכלי על הילד הרך תראי את הסקרנות הזו בראשיתה. זו תכונה קיימת באנושות שנהרסת רבות בבית הספר בשל צורת ההתייחסות ללימוד.
אנחנו יודעים את מה שאנו יודעים למרות בית הספר. רוב ידיעותיי הן מהחיים. אם את חושבת שאני זוכרת משהו מלימודי התנ"ך או ההיסטוריה אז טעות בידייך. לא זוכרת הרבה והמעט שאני כן זוכרת- זה בזכות זה שהחומר נגע בי או שהיה רלוונטי לחיי בשלבים מאוחרים יותר של החיים.
במתמטיקה, כמו רבים הייתי גרועה וכל ידועתיי, אלה שאני זקוקה להם בחיי יומיום הם טריקים שאני המצאתי לעצמי ושום בית ספר לא הועיל.

קחי דוגמא את הדקדוק העברי אותו למדתי פעם בבית ספר יסודי, אח"כ לבגרות ואח"כ בלימודי ההוראה.
שום דבר לא נשאר מזה אף פעם, אפילו שזה נלמד כבר 3 פעמים. למה?
כי אם לא משתמשים בניקוד בשפה איזה סיבה יש לי לזכור את כל חוקיה המסובכים שאינם נוגעים בחיי היומיום??

יחד עם זה כשהילד מבקש ללמוד יש לספק לו זאת בצורה נינוחה ואינטליגנטית. לתת לו לחקור את הנושא ולהבין מה שהוא מבקש להבין ולא לחשוב כמה חומר נצליח לדחוס לתוך מוחו הקטן.
אין צורך ללעוס לו את זה אל תוך המוח, אלא לתת לגלות לבד ורק לתמוך ולהדריך. להיות שם, בדיוק כפי שאת ליד תינוק סקרן שמבקש לדעת וחוקר.
בוודאי שאין צורך במבחנים שמעמידים את הילד כל הזמן במצב משפיל של תחרות מול שכניו ומול בתי ספר אחרים בארץ ובעולם.
ההספק הוא לא העניין כלל ועיקר.
אין צורך גם למדוד את מה שנכנס למוח וכמה כל הזמן.
אין צורך בציונים משפילים, שדרכם מפעילים מרות של המורים על הילדים.
תנו לילדים לחיות.
תנו לילדים לבחור.
תנו לילדים כבוד.
תנו לילדים אהבה.
תנו לילדים מקום.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 14 דצמבר 2008, 10:50

בביה"ס שלי לא קמו למורים, קראו להם בשמם הפרטי והתלבושת האחידה היתה וולונטרית (ג'ינס גזור לבוש נמוך מאד, חולצת טריקו וכפכפים). כשעברתי ללמוד "בעיר" התפלאתי לראות שיש תלמידים שרגילים לקרוא למורים "המורה". זה נראה לי אנכרוניסטי ושמרני. גם בבית הספר החדש שעברתי אליו זה לא היה מקובל, והתלמידים התרגלו גם שם לקרוא למורה בשמו/שמה.
בשני בתי הספר אהבנו והערכנו את רוב המורים שלנו. לא אהבנו ולא הערכנו את אלה שלא אהבו או לא העריכו אותנו. למדתי בבתי ספר פרוגרסיביים לתקופתם.
דוקא באוניברסיטה הזדעזעתי מחוסר הכבוד למרצים, ומהעדרה של תשוקה לידע. סטודנטים התייחסו למרצים כאל נותני שירות שתפקידם להכניס איכשהו את הידע למוחו של הסטודנט. כשהם הפריעו ולא הקשיבו אמרתי פעם לסטודנטית אחרת: אבל אני לא מבינה, אתם משלמים כדי להקשיב למה שהיא אומרת! והיא ענתה: זו אשמתה שהיא לא מספיק אסרטיבית כדי להשתלט על הכיתה.
כך שהחינוך הנוקשה של הדור הקודם לא השיג את מטרתו משהו-מי-יודע-מה. לדעתי, אם הגישה הזאת של לכפות כבוד באמצעים חיצוניים בכלל משפיעה, הרי זה בלהפריע לילדים לפתח את הכבוד הזה לבעל הידע באופן פנימי ואמיתי. אבל אולי גם זה לא.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2008, 10:27

אני קמתי בילדותי למורה- זה היה נורא משפיל והרגשתי את ההשפלה והגיחוך עוד בשנותיי המאוד צעירות, עד כדי שכשהמורה היה נכנס הייתי קמה לאט לאט כדי שהכיסא יגרר ויעשה המון רעש
בביה"ס שלי תמיד קמנו פחות או יותר בתחילת השיעור ולא הרגשתי בזה אף פעם השפלה או גיחוך. זה יוצר סדר, זה הכל. קמים יושבים וזהו.

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלונית* » 14 דצמבר 2008, 05:04

ללא עזרתן המיומנת של מטפלות עייפות וכהות חושים.

אולי אם נחזיר את הסמכות למורים, הם יצליחו ללמד אותנו לכתוב עברית. קהות חושים.

ואולי!!! עם!!! פחות!!!! סימני קריאה!!!!!!!! ניתן היה!!!! להשיב לענין!!!!!! על הטענות שאת מעלה בזעם כה קדוש!!!!!!!!

למרות שלמה, בעצם. את לא מכבדת את תרומתם של משתתפים פה בדף שטרחו והשקיעו מחשבה, אנרגיה וזמן בכתיבת תגובתם המפורטת, השונה משלך - אולי אם היית מזכה אותם בתגובה לענין, היה לדף הזה סיכוי להתרומם לכדי דיון אמיתי. אבל את רק רצית להוציא קצת קיטור, לא?

אז הנה.

הוצאת.

יופי.

_

סמכות אמיתית אי אפשר לקחת ואי אפשר להשיב.

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 14 דצמבר 2008, 02:22

תנו למורים ללמד :-(

אבל זאת בדיוק הבעיה ! המורה חייב לדעת הרבה יותר דברים חוץ מאשר "ללמד" חומר ולהכין למבחנים המשווים .
הכשרת מורים לא כוללת תוכניות אשר בכוחן לתמוך באישיות כמו התפתחות אישית , מודעות עצמית , דינמיקה קבוצתית ובטח שלא פדגוגיה . ניהול קבוצת ילדים מחייב הכשרה כזאת .
הלימוד האקדמי של תכנים ממודרים הוא החלק הקטן והפחות קשה , על אף שמעיניקים לו את מירב הכבוד והתשומת...

ויש עוד ענין : אוהבים להאשים . להאשים את המורים , להאשים את התלמידים ..
אבל די ,
ציבורים שלמים משאירים את הילדים שלהם ללא קירבת הורים עד שש בערב
מה בדיוק הם חושבים ?

החזרת הסמכות למורה

על ידי יוטי_לונדון* » 14 דצמבר 2008, 01:41

אולי במקום לצאת למתקפה על התלמיד יעשו בדק בית מיהם המורים בישראל?(סליחה על ההכללה)

נכון!
לא יודעת מה איתכם אבל ביסודי שאני למדתי היחס לתלמידים היה מזעזע.
היתה לי מורה בכיתה א' שבעיקר צרחה על ילדים, קראה להם בשמות ("פרה מעלת גרה", למשל, לילדה שלעסה מסטיק) וזרקה עלינו גירים אם לא הקשבנו לה.
ואנחנו היינו דוקא כיתה שקטה ונחמדה...

החזרת הסמכות למורה

על ידי שרית_אמיר* » 14 דצמבר 2008, 00:44

הבעיה שלי עם המצגת היא לא הצבע ופחות מזה התוכן ( לא שאני מסכימה איתו)

הבעיה המרכזית שלי היא
תנו למורים ללמד

וכאן יש לי הרבה שאלות לגבי המורים
ןיסלחו לי המורים אך אמוני בהם וביכולות שלהם.....
אולי במקום לצאת למתקפה על התלמיד יעשו בדק בית מיהם המורים בישראל?(סליחה על ההכללה)

החזרת הסמכות למורה

על ידי עודד_המחפש* » 14 דצמבר 2008, 00:28

ג'ינג'ית, אי אפשר לקרוא תגובת גוש. זה מפחיד אותי....

לגבי בעיות בעיצוב האותיות: כדי שתהיה הדגשה או נטיה, הכוכבית או הקו התחתי חייבים להיות צמודים למילים שבהתחלה וסוף הקטע, ושיהיה לפני הראשון רווח ואחרי השני רווח.
לפעמים קורה שהסימן השני (_ או *) מופרד ברווח מהמילה האחרונה שרוצים להדגיש, ואז צ'יק צ'ק לא מבין שרציתם "לסגור" וממשיך את ההדגשה הלאה.
יצאתי מובן?

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 דצמבר 2008, 14:18

את שיכולתי לאמר בכתיבה אמרתי. הפער בינינו גדול מאוד ואני ממש מאמינה שאת לא ירדת לסוף דעתי ואין זה אשמתך, זו אשמתי.
אין לי את הכוח להדפיס פה כל כך הרבה מילים.
מכבדת אותך בכל מקרה (-;

החזרת הסמכות למורה

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 13 דצמבר 2008, 14:00

יראה?? איפה את חיה? בזכות מה צריך להרגיש יראה כלפי מישהו? אולי אפלו כלפי אלוהים זה לא ממש בריא.
אז זהו שאני אוהבת את המושג יראת כבוד, את הדרת הכבוד למורה להורה וכו'. אני בעד יראת כבוד לא ממקום כוחני ולא כי אתה חייב, אלא יראת כבוד שצומחת מתוך הערכה, מתוך תבונה ומתוקף החינוך. עולים לי לראש שמות כמו יאנוש קורצ'ק, היתה שם אהבה וקסם אבל גם יראת כבוד והדרת כבוד שלא היו יכולים לצמוח בעידן של היום לנוכח הזלזול בכלל במעמדו של מורה והורה ומדריך.

אין ספק שאני ואת לא באותו הראש כי אני חושבת שיש מקום לכבד ועוד איך דמויות מפתח בחיים שלנו כמו הורים למשל, רק מתוקף היותם הורים (כמובן אוהבים וטועים ולא הכי חכמים בעולם). זה מתבטא בעיקר בזיקנה. אני רואה אנשים שלא גדלו על והפנימו את הדרת הכבוד והיראה כלפי הגיל המבוגר בכלל וההורים בפרט, וזה מתחיל מלא לקום באוטובוס לקשיש, בדיבור מאוד מעליב ופוגע לאמא-אבא, בלקיחה אינסופית של משאבים מהם גם בגילאים מתקדמים ונגמר בלא לסעוד את ההורה שלך בהגיעו לגיל זיקנה.
יש הבדל בין הערכה להורה כי הוא מקסים ונעים וחביב וחבר של הילד, לבין הדרת כבוד או יראת כבוד שהיא ניתנת בנפרד ובנוסף בגלל הייחוד שלו כהורה.

אותו כנ"ל לגבי המורה. לא המורה הכוחני, העולב, הלא מתפקד. אלא אותו מורה שבא ומשתדל וחשוב לו ללמד וחשוב לו להקנות השכלה וחשוב לו להיות בסדר, והוא תקוע במערכת נוקשה עם תנאים בלתי נסבלים, מול 40 תלמידים שמקבלים את הלגיטימציה הכי גדולה שקיימת מאז קיום מערכת הלימודים להתריס, לזלזל, להשפיל ולבעוט במעמד המורה ובהתנהלות שלו.

אז כמו שאמרתי בהודעה הקודמת יש מקום לשינוי מצד המערכת בכמה רמות, אבל וגם מצד התלמידים וההורים. והשינוי לא צריך להיות תלוי האחד באחר. לבוא ולומר שעד שהמערכת לא תשתנה כי המורה לא ראוי לו לכבוד זו בדיחה. מורה ראוי לכבוד קודם כל כאדם, וכמות המורים שמדווחים על יחס מזלזל ופוגע ברמה האישית מצד תלמידים והורים - מטורפת. שלא לדבר על איומים וכוחניות שמקבלת גושפנקא מצד ההורים.

אגב, כל נושא יראת הכבוד נעלם לא רק מתחום ההוראה ומההורות אלא גם מתחום הרפואה. בתור אחת שעומדת לתבוע מספר רופאים על רשלנות, שעברה שנים של עצבים וכעס ואובדן התמימות אל מול רופאים אחיות והנהלה רפואית שהתרשלו פעם אחר פעם בתפקידם, דווקא אני אומרת לך שעדיין לא צריך לאבד את היחס הבסיסי שמגיע לכל אדם ובטח לרופא בטרם הוכחה בעייתיות ו/או רשלנות ביחסו או בהתנהגותו. מספיק להסתכל מה קורה בתורים בקופח, איך אנשים מתפרצים לחדר הרופא וצורחים עליו שהוא עובד לאט, שהוא לא בסדר, שהוא ל אמבין ברפואה, מספיק לבקר בחדרי מיון ולראות אנשים שמרימים יד על פקידות ורופאים ומה לא.

אובדן הדרת הכבוד והיראה בעיניי לא טובים לנו כקהילה למרות שמאוד פופולרי לדבר פוליטיקלי קורקט ולדבר על כבוד הדדי ושכולם שווים בלי קשר לסמכות ובלה בלה ולדעתי כל זה לוקח אותנו אחורה, במקום קדימה. אפשר להכניס למערכת הלימודים הרבה יותר יחס מכבד לתלמיד, אבל לא צריך לשם כך ליצור סחבקייה נטולת ערכיות של כבוד לבעל הסמכות.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 דצמבר 2008, 12:42

חוה שלום ותודה על המילים המרגיעות. בכל זאת קצת מנחם ונותן לי תחושה שהייתי בכל זאת חיונית.

גם לי לפעמים יש בעיות אם הכתב: דווקא עושה כוכביות ולא יוצא לי דגוש או עושה כוכביות על שתי מילים וכל הטקסט נהיה דגוש...לא מובן.

ו...כן הניתוח שלך לגבי "סיר הלחץ" כל כך מדוייק לצערי הרב.

ולג'ינג'ית
כבוד ונימוסים זה משהו שנרכש על ידי חיקוי ודוגמא ולא על ידי דרישה. לא צריך לקום למורה!!!!!!!
אני קמתי בילדותי למורה- זה היה נורא משפיל והרגשתי את ההשפלה והגיחוך עוד בשנותיי המאוד צעירות, עד כדי שכשהמורה היה נכנס הייתי קמה לאט לאט כדי שהכיסא יגרר ויעשה המון רעש.
דברייך מאוד צרמו לי ואנסה להגיב לחלקם.

שיצירת אווירה לא כוחנית שמכבדת את המורה למעשה מכבדת את ההשכלה

איזה השכלה? למה את מפילה כל כך הרבה על כתפיים כה צעירות? השכלה באה עם השנים ועם החיים לפי הצרכים של אותו אדם.
אין שום צורך לצקת לו את זה בכוח. יש שירצו יקבלו זאת בדרכים שונות, אבל בטח לא לקחת ילד שרוצה לרוץ ולנוע ולהושיב אותו על כיסא ולאמר לו עכשיו תקשיב.
איזה חוסר כבוד זה כלפי אותו ילד!!

יש מקום להחזיר את יראת הכבוד למורה

יראה?? איפה את חיה? בזכות מה צריך להרגיש יראה כלפי מישהו? אולי אפלו כלפי אלוהים זה לא ממש בריא.

קראת אחד מספריו של דני לסרי? אם לא אני מאוד מאוד ממליצה לך. הייתי רוצה לשמוע אותך אחרי קריאתו/קריאתם.

לדעתי את עדיין שבויה בדפוסים ישנים ואת לא מודעת לזה. אני מקווה שאת לא נעלבת מדבריי. אני מנסה להיות כנה ובאמת רוצה ליצור איתך שיח ולא מריבה. @}

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 13 דצמבר 2008, 10:56

_ואין מה לדבר שהמצגת הזאת ממש נותנת לבנאדם מכה בפרצוף גם בצורה וגם בתוכן כמו שכבר אמרו כאן.
אני ממש הרגשתי שצעקת והיית נסערת גם בשבילי ואז תגובתי יכלה להיות קצת יותר מתונה . בפירוש בזכות הביטוי שלך . אז תודה._

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 13 דצמבר 2008, 10:53

האמת שאחרי דבריה של חווה, אני מרגישה שדבריי קצת אלימים יש לאמר...אבל אולי צריך לפעמים לצעוק כדי שישמעו אותך? כדי שיתעוררו?

הי, נקודות ורודות אגדיות,

אני ממש מסכימה איתך: צריך לפעמים לצעוק. ודברייך לא היו אלימים אלא כועסים. ואין מה לדבר שהמצגת הזאת ממש נותנת לבנאדם מכה בפרצוף גם בצורה וגם בתוכן כמו שכבר אמרו כאן.
אני ממש הרגשתי שצעקת והיית נסערת גם בשבילי ואז תגובתי יכלה להיות קצת יותר מתונה, בפירוש בזכות הביטוי שלך. אז תודה.

המבחנים המשווים מיותרים לחלוטין , לטעמי כמובן, ויוצרים הקצנה של בית הספר כייצרן ציונים. הם מסיטים את מטרות המורים/תלמידים למקום רע ומר.
נקודות , כל מלה !!

וברצוני לפרט : המבחנים המשווים ובעיקר אלה שנעשים בגיל הרך , החל מכיתה ב' יוצרים חרדת בחינות שיוצרת כדור שלג פסיכולוגי נורא. (ואל נשכח שאוירת 'מבחן' ו'מיבדק' מתחילה כבר בגני הילדים! )
המבחנים המשווים מכניסים את המורים , שגם הם נגועים כבר בחרדת בחינות מטעם ילדותם , וגם הם נבדקים כל הזמן על "התוצאות" לסיחרור נוראי ,עצבנות , כעס... ועוד ועוד..
תוסיפו על זה שהמון הורים גדלו באותו מתח ,סוחבים את רשמי ילדותם הם .. והם מלאי איבה לבית הספר , מלאי איבה כלפי המורים.. והילדים חיים איתם וסופגים הכל.
תוסיפו על זה שהחומר הנלמד ברוב המקרים ממש לא רלוונטי לחיי הילדים בתכל'ס ,
תוסיפו על זה שהילדים ממש לא משחקים מספיק זמן , חיים בקבוצות גדולות מידי , חייבים למהר כל הזמן , נתונים ללחצים חברתיים/רגשיים שאינםמקבלים מוצא .. - נוצר סיר לחץ אשר בתוכו מקדיח התבשיל .
בקיצור צרה צרורה.
שבת שלום.

החזרת הסמכות למורה

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 13 דצמבר 2008, 07:17

אני חושבת שבהחלט יש מקום להחזיר את יראת הכבוד למורה ואת הלגיטימציה לסמכות שלו, כולל תלבושת אחידה, כולל לקום למורה בתחילת השיעור, כולל להבהיר שיש כאן דמות בכירה שיש לכבד את דבריה ואת הכללים שהיא פועלת על פיהם. השאלה באיזו דרך. אם הנחות היסוד הן שהמורה והמנהל מורמים מעם (הילדים) אז זה רק ייצור את ההיפך. אנחנו חוזרים אחורה. אבל אם הנחות היסוד הם שיצירת אווירה לא כוחנית שמכבדת את המורה למעשה מכבדת את ההשכלה, מכבדת את השעה הלימודית, מכבדת את ההשקעה בלימודים - אז כן, יש הרבה מה לעשות בעניין לא מתוך מקום כוחני כי אם מתוך רענון שיטות ההוראה, התכנים הלימודיים והבמנה שלה.
אני אל יכולה לסבול את מה שקורה בבתי הספר כפי שצוין בחלק הראשון של המצגת, אלימות, אנרכיה, זלזול בידע, בהשכלה, בסמכות. הנקודה היא שהשינוי לא יכול לבוא מתוך חוקים נוקשים כי אם מתוך החדרה של מורים תבוניים, שיודעים להורות ולא רק לחנך,רענון התכנים הלימודיים שגם תוכנם וגם אופן העברתם שמפגרים שנות אור מהחומר ונגישותו באינטרנט ויחד עם כמה שינויים מבניים (לצמצם את מס' התלמידים בכיתה, לקום בתחילת השיעור, ליצור שעות קבועות להתייעצות הורים, להוקיע טלפונים ניידים משטח בי"ס שפשוט הפכו אתה שיעורים לבדיחה מהלכת ועוד) יכולים ליצור שינוי של ממש.
עכשיו השאלה אם המערכת מסוגלת לשינוי כזה רדיקלי? לא.
ולכן הדרך הקלה יותר זה להוציא מצגת פופוליסטית, להקשות נהלים, להשאיר מורים טרחניים במקרה הטוב או חסרי אוריינטציה הורית, (בייחוד בגילאי היסודי שזה קריטי), וגם, למען ההגינות חשוב לציין שהתנאים שבהם המורים מלמדים היום מחפירים, מול 40 ילד בכיתה שרובו מחזיק טלפון נייד ומתקשקש איתו בשיעור, ולרובו יש הורים שמעסיקים את המורה יותר מהילד ומנגד השכר המגוחך - קשה לצפות גם מהמורה הכי מסור ותבוני ובעל אורך רוח- לא להישחק ולהפוך את ההוראה שלו לטכנית ולא מכבדת.

כבוד זה עניין הדדיי, אי אפשר לבוא בטענות כלפי המורים או מערכת החינוך מבלי לספק אותו גם מן הצד השני. המצגת מנסה לעשות זאת חד צדדי וכוחני, אבל גם הדעות שהושמעו כאן על כבוד לילד ובכלל הדעות שמושמעות על מורים וכו' (לפעמים בצדק) מוכיחות שישנה מערכת יחסים שהאמון אבד מה ממזמן והמילה כבוד נעדרת ממנו גם מצד ההורים והתלמידים וגם מצד המורים. לדעתי רק פתרון רדיקלי כמוש ציינתי, מערכתי , מבני, ותוכני יכול לחולל שינוי של ממש.

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 דצמבר 2008, 01:24

איזה יופי. אני שומרת כבר חודשים רבים את הקישור הזה.
אל תתעצלו וכנסו. זה מאמר קצר ומעניין שכתב דני לסרי באינטרנט.
והלוואי שהיה אפשר לשלוח אותו לכל המגיבים המגוחכים (כולל רביב דרוקר היום בחדשות שישי ערוץ 10) על תוצאות המבחנים המשווים שנעשו עכשיו בארץ.

http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/686/894.html

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 דצמבר 2008, 01:17

לטרה רוסה
_זה שמהערכת פה מסכימה למבחנים המשווים העולמיים מראה בדיוק את פרצופנו הדפוק והעלוב!! מה זו ההשוואה הזו?? למי זה חשוב ואת מי זה מעניין??
נקודות, המשפט הזה רק יוצר אנטי._

מסכימה איתך שהמייל שלי מעורר אנטי באופן כללי. הייתי מאוד נסערת בזמן שכתבתי אותו וזה ניכר בכתיבתי וחבל. היה מבאמת עדיף מייל כפי שחווה כתבה ללא ספק.
אבל דווקא מאחורי המשפט שאת מצטטת אני לגמרי עומדת. אם אמצא קישור למאמר של דני לסרי על לימודי המתמטיקה בבית ספר אוסיף פה.

המבחנים המשווים מיותרים לחלוטין , לטעמי כמובן, ויוצרים הקצנה של בית הספר כייצרן ציונים. הם מסיטים את מטרות המורים/תלמידים למקום רע ומר.
במקום להכביר במילים אנסה למצוא את המאמר של דני. אני כל פעם קוראת אותו ומתאהבת בו מחדש (בדני (-:)

החזרת הסמכות למורה

על ידי אהבת_עולם* » 12 דצמבר 2008, 16:18

ומה עם התמונות של האגרוף המוטח על השולחן?
(נדמה לי חזר לפחות פעמיים)

החזרת הסמכות למורה

על ידי תבשיל_קדרה* » 12 דצמבר 2008, 15:44

הבחירה באדום-שחור צהוב היא אלימה בפני עצמה
גם אני ראיתי את זה. נורא.
מעיד, לדעתי, על הלך הרוח בקרב יוזמי המהלך.
לא מישהו שהייתי רוצה לשתף איתו פעולה בנושאי חינוך.

החזרת הסמכות למורה

על ידי סגו_לה* » 12 דצמבר 2008, 14:33

מעניין מי מפיץ את המצגת הזאת,אני עובדת בהוראה ועדיין לא ראיתי אותה.
יש לי הרגשה שמדובר בכמה מורים מתוסכלים,
אגב,יש למורים ממה להיות מתוסכלים אבל המצגת הזאת היא לא כלי ראוי להביא לשינוי במערכת.
מזדהה שהיא משדרת תוקפנות,אם כי נראה לי שהדרך להגיב אליה צריכה להיות הפוכה-כלומר במתינות ולא באגרסיביות.

החזרת הסמכות למורה

על ידי טרה_רוסה* » 12 דצמבר 2008, 13:16

נ.ב: זה שמהערכת פה מסכימה למבחנים המשווים העולמיים מראה בדיוק את פרצופנו הדפוק והעלוב!! מה זו ההשוואה הזו?? למי זה חשוב ואת מי זה מעניין??
נקודות, המשפט הזה רק יוצר אנטי.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אלטר_אגו* » 12 דצמבר 2008, 12:35

ווילף כתבה ספר שנקרא "הדרך להצלת החינוך בישראל ללא תוספת תקציב"? פשוט ככה? זה שוס! איך זה שהיא עדיין לא שרת החינוך? מה שרת החינוך, ראש הממשלה?
הספר הבא שלה נקרא "איך להציל את הכלכלה העולמית ללא התערבות ממשלתית"?
או אולי "איך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטינאי בלי לעשות כלום"?

(תודה, הוקל לי.)

בבית הספר הדמוקרטי שלנו תלמידים לא באים עם סכינים. התלמידים וגם ההורים מכבדים את הצוות וזה את זה. אבל לכו תספרו את זה למומחים שיודעים איך להציל את החינוך, ועוד בלי תוספת תקציב.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אמא_נמרה* » 12 דצמבר 2008, 12:29

המצגת הזו אמיתית?

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 12 דצמבר 2008, 12:15

למה???
באמת שאלה תמוהה.
כי חשוב לי גם איך העם שלי גדל אולי?
כי אולי אם המערכת הייתה שונה הייתי שולחת את ילדיי בתחושת ביטחון אל המערכת ויוצאת לעבדות המודרנית (וזה עוד צפוי לקרות, רק בלי תחושת הביטחון).
מה את רוצה לשאול? מה אכפת לי מה קורה סביבי?
אכפת !!ועוד איזה אכפת!
אם יש משהו שאי אפשר לפספס עלי באתר הזה - זה העובדה שאכפת לי.

החזרת הסמכות למורה

על ידי סוף_מעגל* » 12 דצמבר 2008, 11:16

למה בעצם זה מפריע לך אם ילדייך איתך ולא בידיהם?
שאלה משונה.
אף אחד מאיתנו לא חי על אי בודד, גם לא המחנכים מהבית.

החזרת הסמכות למורה

על ידי לוטם_מרווני* » 12 דצמבר 2008, 11:07

צריך לכתוב עוד מכתבים לאלו שמפיצים את מצגת האלימות הזו. אגב, הבחירה באדום-שחור צהוב היא אלימה בפני עצמה. אלו צבעים שדוחקים אותנו למגננה ללא חשיבה, צבעים שגורמים להפרשת אדרנאלין ולפעולה אלימה.

החזרת הסמכות למורה

על ידי אילה_א* » 12 דצמבר 2008, 11:00

חייבים להחליף לדף את השם
שם נוראי חשבתי שאת באמת חושבת שצריך להחזיר למורים את סמכותם
האם מורים צריכים לקבל סמכות על
נשמע לי יותר רלוונטי.
המצגת מעוררת חלחלה פחד ובחילה .
כבוד לא לוקחים כבוד מקבלים .

החזרת הסמכות למורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 דצמבר 2008, 10:55

למה בעצם זה מפריע לך אם ילדייך איתך ולא בידיהם?

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 12 דצמבר 2008, 10:49

תודה אהבת עולם.
האמת, שאחרי דבריה של חווה, אני מרגישה שדבריי קצת אלימים יש לאמר...אבל אולי צריך לפעמים לצעוק כדי שישמעו אותך? כדי שיתעוררו?

החזרת הסמכות למורה

על ידי אהבת_עולם* » 12 דצמבר 2008, 10:07

עכשיו ראיתי גם את דברי חוה בת חיים, וגם מהם התרגשתי.
תודה !

החזרת הסמכות למורה

על ידי אהבת_עולם* » 12 דצמבר 2008, 10:06

נקודות, איזה יופי כתבת. פשוט נהדר !

הלוואי שדברייך יצליחו לדבר אל איזה לב, במקום שאליו שלחת.

החזרת הסמכות למורה

על ידי חוה_בת_חיים* » 12 דצמבר 2008, 09:33

באמת קשה לעכל אפילו מעט ממה שנשפך מתוך המצגת הזאת !! נורא.
נקודות ורודות אגדיות , קבלתי השראה ממך וכתבתי להם תגובה .. -
מצורפת כאן:



שלום לכם יקרים ,
כל החברה הישראלית עומדת בשורה ומפעם לפעם מישהו יוצא ממנה כדי להגיד את דברו.
וזה מה שעשיתם באמצעות המצגת הזאת. תודה לכם על כך.

הענין הכואב הוא שהמצגת עצמה משדרת אלימות וחוסר הבנה לאיכות חייו של האדם באשר הוא.
בדיוק אותה אלימות וחוסר כבוד שנגדו אתם יוצאים.
הענין הכואב הוא שהמצגת עצמה שמה את הדגש על הטפל ולא על העיקר .
בדיוק אותם דגשים שגויים שהמערכת שמה לעצמה .
באמת
יש מקום למהלך עממי לשינוי איכות החיים של ה'צעיר'/התינוק/הילד/הנער הישראלי
ובעקבותיו שינוי עמוק לטובת החברה,
אך תמונת המצב רק תלך ותידרדר
אם תמשיכו גם אתם את מה שהמערכת עושה
והוא להתייחס אל הילד רק כתלמיד
ואל המערכת רק כמכשיר להקניית ידע .
סמכות המורה מתדרדרת עקב שגיאות בגישה לחיים
האלימות המתפתחת היא תוצאה של אותן שגיאות.
אנא,
המצגת שיצרתם זורעת אלימות ,
אנא , עיצרו את המהלך הזה , שבו לחשוב על העיקר , הגדירו את הטפל,
ואז תוכלו להשפיע לטובה.
בברכה
חוה בת חיים
אמנית הוראה.

החזרת הסמכות למורה

על ידי לב_נדר* » 12 דצמבר 2008, 09:07

המצגת מזעזעת! מראה על כל כך הרבה חוסר תבונה ורגישות [אפילו בתמונות שהם בחרו לשים]
עצוב מאד

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 12 דצמבר 2008, 00:38

אה, והערה קטנה:
אל תתייאשו, זה לוקח איזה חצי דקה עד שהמצגת עולה

החזרת הסמכות למורה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 12 דצמבר 2008, 00:23

הנה תגובתי למצגת זו שקיבלת היום

http://www.UpFile4u.Net/Files/1w2q5r.ppt

והנה התגובה שלי שנשלחה למייל שמופיע בסוף המצגת:

שלום יובל/אורלי שאינני יודעת מה תפקידו? תפקידה?
ובכן, אשתמש בלשון זכר בתקווה שאני לא פוגעת.

אני אישה, צברית, תוצרת החינוך הממלכתי הישראלי, הייתי במוסד המבייש הזה שנקרא בית ספר במשך 12 שנה (!!) ועוד הוכשרתי להיות מורה בישראל במכללת אורנים.
נכון לכרגע לא מלמדת ולא עובדת של משרד החינוך ומגדלת את ילדיי במו שתי ידיי ללא עזרתן המיומנת של מטפלות עייפות וכהות חושים.

בושה וחרפה מה שקורה בבתי הספר!
ראיתי את המצגת על החזרת הכבוד למורה- איזו מצגת אלימה ולא מכבדת!!!!!
כדי לקבל כבוד מהתלמידים יש לתת להם כבוד. כל הגישה הפטרונית של:
"אנחנו יודעים מה טוב להם",
" אנחנו יוצקים להם מידיעותנו הנעלות"
" אנחנו נשמור על המשמעת על ידי שוט הציונים"
" אנחנו ניכנס לכיתה ונקבל כבוד בכך שיעמדו" (חה חה חה)

גישה פסולה!!! מאוד לא מכבדת!! מתייחסת אל הילד/נער כאל כלי ולא כאל בנאדם, מעוררת הרבה אלימות (שאכן כבר התעוררה וביתר שאת).

בית הספר זה לא פנימיה להחדרת משמעת וגם לא מקום בו יקבלו הנערים השכלה - אילו רעיונות מעוררי בחילה!!!
בית הספר אמור לאפשר לבאיו להרגיש בבית, להרגיש רצוי, לאפשר לו לעסוק במה שמעניין אותו (כולל אם זה לשחק בכדורגל, או בחול או לשבת ולבהות), בזמן שהוריו שאמורים להיות איתו בעצם, הלכו לעבדות המודרנית.

המורים צריכים להיות תחליף להורה, למדריך, למורה דרך. עליהם להוות דוגמא ולחנך בעיקר את עצמם. כל שהם יכולים לעשות הוא אולי להתבונן בילדים (בהנחה שמערכת הגן לא קילקלה אותם כליל) וללמוד משהו על עובדות החיים. עליהם להכיל את הילד על עולמו הרגשי/נפשי. עליהם ללוות אותו ולא לפקוד עליו, לשלוט בו ולנתב אותו.
בושו והיכלמו!!
איזו מערכת חינוך ארורה יש לנו.

נ.ב: זה שמהערכת פה מסכימה למבחנים המשווים העולמיים מראה בדיוק את פרצופנו הדפוק והעלוב!! מה זו ההשוואה הזו?? למי זה חשוב ואת מי זה מעניין??
זאת הגישה שהופכת את קניין הידע לזנות אחת גדולה.

ייגשו מהר מהר, כל המלומדים שרוצים להרביץ בילדים חינוך (איזו מילה ארורה) ויקראו את ספריו של דני לסרי וילמדו משהו.

עצוב לי.
תודה על ההקשבה והזמן היקר שהשקעת בקריאה והלוואי ושכנעתי ולו במעט ("חינוך בביצת ההפתעה" ו "מקום לגדול" של דני לסרי, הם בתור התחלה)

בכבוד רב
אמא עצובה.

באופן טבעי יקרים:

אם אתם לא ציניים גמורים ויש בכם עוד טיפת תמימות לחשוב שניתן לעשות משהו על ידי מילים, הנה הזדמנות לכתוב מייל לאדונים הנכבדים האלה ולהעמיד אותם על טעותם

בהצלחה לכולנו.

חזרה למעלה