על ידי יולי_קו » 05 אוגוסט 2020, 13:17
הרעיון של יום האהבה, חג האהבה, נחמד מאוד.
הסיפור שמאחורי החג לא מוצא חן בעיני בכלל.
קודם כל האכזריות והגסות של אנשי שבט בנימין (סיפור פילגש בגבעה). אחר כך ההתחכמות איך להתיר דבר שהוגדר כאסור (לאפשר נישואין של בנות יהודה וישראל גם לבני שבט בנימין).
אני מעדיפה שהדברים יהיו גלויים, ושחוקים ומצוות שפג תוקפם יוכלו לעבור שינוי/ביטול. ככה היהדות התקדמה בזמן הסנהדרין. מראש לא ברור לי למה לא התירו את החרם על שבט בנימין וזהו, הרי ביום כיפור החרמות האיסורים הנדרים וכו׳ מתבטלים. למה לעקוף ככה את החוק?
אני מבינה שזה נראה רומנטי, בנות בלבן מחוללות בכרמים ואהוב שרירי נושא אותן בזרועותיו המסוקסות אל עבר האפלה והאושר, אבל זה נראה לי פשוט דפוק מבחינה קונספטואלית.
הלוואי שהיהדות תתקדם כבר מהמצב שבו נישואים הם קניית האשה, ושנערה בלבן היא פרס למי שמספיק חזק לחטוף אותה.
הרעיון של יום האהבה, חג האהבה, נחמד מאוד.
הסיפור שמאחורי החג לא מוצא חן בעיני בכלל.
קודם כל האכזריות והגסות של אנשי שבט בנימין (סיפור פילגש בגבעה). אחר כך ההתחכמות איך להתיר דבר שהוגדר כאסור (לאפשר נישואין של בנות יהודה וישראל גם לבני שבט בנימין).
אני מעדיפה שהדברים יהיו גלויים, ושחוקים ומצוות שפג תוקפם יוכלו לעבור שינוי/ביטול. ככה היהדות התקדמה בזמן הסנהדרין. מראש לא ברור לי למה לא התירו את החרם על שבט בנימין וזהו, הרי ביום כיפור החרמות האיסורים הנדרים וכו׳ מתבטלים. למה לעקוף ככה את החוק?
אני מבינה שזה נראה רומנטי, בנות בלבן מחוללות בכרמים ואהוב שרירי נושא אותן בזרועותיו המסוקסות אל עבר האפלה והאושר, אבל זה נראה לי פשוט דפוק מבחינה קונספטואלית.
הלוואי שהיהדות תתקדם כבר מהמצב שבו נישואים הם קניית האשה, ושנערה בלבן היא פרס למי שמספיק חזק לחטוף אותה.