מחקרים על חינוך ביתי

שליחת תגובה

הדעה מתחלפת - האדם לא
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מחקרים על חינוך ביתי

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בת_אל* » 09 יולי 2020, 12:37

שלום וברכה, גם אני כמו רבים פה מחפשת מאמרים ומחקרים אקדמיים על חינוך ביתי לטובת עבודה סמינריונית. ראיתי שלפני כמה שנים מישהי ריכזה רשימ, מאמרים שעשו אך את חלקם לא הצלחתי למצוא, את אלו אני עוד מחפשת: ארי נוימן מאונ׳ בן גוריון, לילך מרום העתיד כבר כאן. האם יש דרך להשיג אותם? תודה רבה מראש, בת-אל [email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלונציק* » 09 ינואר 2020, 01:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אולי במקום ליצור עוד ראיון אפשר להעלות את הנושא של הקשחת הנהלים מול הורים המבקשים למלא את יעודם עם ילדיהם? אולי אפשר לראיין את המפקחת הראשית שאחראית על המפקחים במחוזות אשר פועלים מול משפחת באי אחידות וסינון מועמדים(הורים) בעלי רציונאל זהה. על התהליך השונה בכל מחוז ומחוז, על הצורך להדרכות ארציות ועל כיבוד השקפות הנוגדות את דרכו של משרד החינוך. צריך להתחיל לעורר את הנושא. אחלה קרש קפיצה מאשר עוד ראיון של עוד משפחה.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי מוריה* » 07 ינואר 2020, 13:01

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום,
לצורך עובדה מחקר במסגרת תואר ראשון במדעי החברה בירושלים, בחרתי לראיין הורים שבחרו חינוך ביתי עבור ילדיהם. אני מאמינה שהנושא דורש העלת מודעות בנוסף אני סקרנית באופן אישי.
מי שמוכן/נה להיפגש/ לשוחח/להתכתב, הראיון יהיה באילום שם מוזמן לשלוח לי מייל לכתובת [email protected]
תודה רבה

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 נובמבר 2018, 10:40

שלום.
אני עושה עבודה סמנריונית על נושא החינוך הביתי, אשמח לעזרה בנושא מחקרים אקדמים בנושא.
אם יש כאלו או מישהו יכול לעזור ולתרום לעבודתי בכל דרך אפשרית. תודה
המייל שלי [email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי מיכל_אונגר_מדר* » 31 ינואר 2017, 21:29

היי לכם

משיטוט באתר המופלא שלכם מזה זמן מה אני נהנית להיחשף לעולם של חינוך ביתי ולאנשים שעומדים מאחורי זה.
ראיתי גם שבדף של מחקרים בנושא חדשות לבקרים מבקשים מכם להשתתף במחקר כזה.. בקשה למחקרים כאלה... וכו
מקווה שזה לא מטריד אתכם.

אשמח מאוד מאוד לשוחח עם אנשים שמעוניינים בכך באופן דיסקרטי (מבטיחה לא לחפור :) בנושא החינוך הביתי וההשגים של הילדים בבואם למסגרת של השכלה גבוהה במסגרת עבודה התזה שלי.
המחקר שלי עוסק בחינוך הביתי, ביתרונותיו הגדולים והקצאת משאבים של משרד החינוך לצורך כך או חוסר הקצאת המשאבים של המשרד לצורך הלמידה, מעין ביקורת על משרד החינוך שאינו ערוך לגדילה הטבעית והגבוהה של הלמידה בבית (unschooling)

אשמח מאוד מאוד שתיצרו עימי קשר - לא משנה מהיכן אתם בארץ!
מיכל מאזור המרכז
054-6332745
או
[email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 דצמבר 2016, 19:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום וברכה!
אני עושה סימנריון בחינוך ביתי לתואר ראשון ואני חושב לעשות על בוגרים של החינוך הביתי, על מידת השתלבותם בצבא ובמערכת האזרחית.
השאלה היא האם יש לי מספיק בוגרים כדי לעשות את העבודה? איך אני מגיע אליהם? והאם הם בכלל גם יסכימו להתראיין?
אשמח לשמוע את עצתכם:)
אסף ש

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי golan* » 17 ינואר 2015, 16:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום אמהות יקרות אני עורכת מחקר על חינוך ביתי כחלק מסיום התואר הראשון. המחקר מתמקד בכישורים חברתיים של ילדי החינוך הביתי לעומת ילדי ביה"ס. אשמח אם יש כאן אמהות שיכולות לכוון אותי למחקרים בנושא בנוסף אשמח להיפגש עם משפחות שיוכלו לעזור לי. תודה לכולם המייל שלי [email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 מאי 2014, 20:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם מדובר בעבודת מאסטר? איזו עבודה?
תודה ובהצלחה

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי א_חיפה* » 24 מאי 2014, 12:37

שלום.
במסגרת עבודת מחקר בנושא החינוך הביתי, אני מעוניין להתמקד בתחום ההורים. הכוונה היא לבחון את משמעות הבחירה בחינוך ביתי על ההורים בהיבטי הקריירה המקצועית, ההתפתחות החברתית, הזוגיות וכו'.
אשמח להיפגש ולהעמיק בנושא עם מי שמוכן לתרום מעט מזמנו.
אפשר גם לשלוח אליי חומר בעניין למייל akuka1980 at gmail dot com
תודה מראש

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי זאבה_במחבוא* » 25 פברואר 2014, 11:30

הי ושלום, אני סטודנטית שעושה מחקר איכותני שמעוניין בסיפור האישי והמיוחד של ההורים בחינוך ביתי שמח ליצור קשר עם הורה בחינוך ביתי
ולבוא למיפגש
ניתן לכתוב לי במייל aeulus 8@yahoo.com

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 30 ינואר 2014, 20:10

אישורים: מדובר בכמה מאות ילדים, לא יודעת מספר מדויק.
סה״כ ילדים בחנ״ב: תבחרי פקטור, ותכפילי בו את המספר של משרד החינוך. (איך לבחור פקטור? אפשר, למשל, בהטלת קוביה.)

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי נטע_ב* » 30 ינואר 2014, 10:33

תודה יונת, אכן משעמשע ואולי כדאי ליידע באתר.. האם מישהו יודע כיצד ניתן להשיג נתונים עדכניים על מספר המשפחות שביקשו/קיבלו אישור לחנ״ב השנה, ועל הערכה של מספר הילדים המתחנכים בבית כיום? אני כבר שבוע מועברת ממספר למספר במשרד החינוך ולא מצליחה לקבל מספרים.. ברור לי שהם לא אומרים הרבה אבל זה בכל זאת נתון רשמי..

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 25 ינואר 2014, 18:39

לא זכור לי מחקר כזה, אני חושדת שמדובר בסקירה ולא במחקר מקורי.
(בין השאר כי עורכת האתר הנ״ל detail]מביאה את ההגדרה שלהם לחינוך ביתי id[/po]=237007&seaWordPage=ללמוד ומסתבר שהיא לקוחה מלה במלה ממני וזה, כמובן, מצוין בעיני. :-))

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 25 ינואר 2014, 12:22

גוטרמן ונוימן ביקשו לא לכתוב בכלל ברשת על מה שהם הציגו במחקר.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי נטע_ב* » 25 ינואר 2014, 11:44

שלום לכולם, באתר "א-ב בחינוך ביתי" יש הפניה למחקר של הדס אדיר וגיא הולצמן מאוניברסיטת חיפה, אך הקישור לא עובד ולא הצלחתי למצוא את המחקר דרך האתר של האוניברסיטה. אולי למישהו יש קישור או רעיון איך אפשר להגיע אליו?
בנוסף- אני יודעת שמחקרם של גוטרמן ונוימן טרם פורסם ופרק הממצאים חסוי מטעמי זכויות יוצרים, אבל מעניין אותי בקווים כללים מה הם ביקשו לחקור ובאיזה אופן?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 05 נובמבר 2013, 17:26

התכוונתי המחקר הנוכחי לדוקטורט, המחקר שהצעת לשלוח לך זו עבודת תזה לתואר שני

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 05 נובמבר 2013, 17:25

פלונית, תשלחי לי מייל ואשלח לך את העבודה שלי (המייל שלי בדף בית, אני סתם מתעצלת לשלוח לך, הרוצה את מוחמד וכו...)
מארי נוימן ביקשתי את הדוקטורט שלו והוא שלח לי
של לילך מרום נמצא באינטרנט - העתיד כבר כאן - מאוד מעניין אגב
הדוקטורט של דגני הוצא גם כספר ואפשר לקנות אותו או להזמין באוניברסיטה שלך

מחקר חדש שצריך לצאת ? לי ידוע רק על המחקר של ארי נוימן ועוז גוטרמן, לא יודעת אם הוא כבר צריך לצאת
ויש את המחקר שלי אבל יקח לו עוד שנתיים שלש עד שיצא

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 05 נובמבר 2013, 16:51

המחקרים שידוע לי עליהם:
חיה הלר-דגני, אונ׳ ת״א
ארי נוימן, אונ׳ בן גוריון
אבישג א
לילך מ
ויש מחקר חדש, שאני לא יודעת אם כבר התפרסם. נדמה לי שהחוקרים מאונ׳ חיפה?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 נובמבר 2013, 15:57

שלום, אני עושה עבודת סמנריון על החינוך הביתי בישראל, אני אשמח לדעת האם יש למישהו/י מחקר שנערך בארץ? במידה וכן אשמח לקבלו.
תודה מראש. [email protected] - אשמח לקבל כל חומר

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 26 מרץ 2013, 16:01

או לכי ל-מדור קבוצות חינוך ביתי כדי לחפש אנשים מקבוצות באזור שלך, וליצור איתם קשר.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי ללו* » 25 מרץ 2013, 13:20

המלצה: שימי מודעה קטנה ב{{}}ככר השוק{{}}. בכיכר השוק נהוג לקצר ולכתוב רק בקשה ממוקדת, ותוכלי להפנות לדף הזה או לדף הבית שלך לפרטים מלאים.
בהצלחה!

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי נטע_ב* » 25 מרץ 2013, 09:54

איזה יופי! אני מירושלים במקור, כרגע גרה בתל אביב.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 25 מרץ 2013, 07:09

כן, המפגש במאי פתוח לכולם!
וכן, יש הרבה משפחות ששמחות לארח את מי שמתעניין. מאיזה אזור בארץ את?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי נטע_ב* » 24 מרץ 2013, 19:54

שלום, שמי נטע ואני כותבת כאן לראשונה... עדיין לא בקיאה בשימוש באתר, אבל אני מקווה שהטקסט הזה יגיע למישהו...

אני סטודנטית לחינוך, בת 26. רווקה ובלי ילדים (עדיין). לפני כמה חודשים נתקלתי במקרה בסרט "אנשים חופשיים", ומאז רעיון החינוך הביתי לא עוזב אותי. התחלתי לקרוא קצת בנושא (הספר של חיה דגני, והספר של "באופן טבעי") וככל שקראתי, לא שבעתי.
בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאני רוצה להעמיק יותר ולהכיר את התחום מקרוב, ולכן החלטתי שהתזה שלי תעסוק בו (עברתי במיוחד למסלול עם תזה בשביל זה(-: ) .
אני מודה, שבהתחלה הייתי מאד ביקורתית, מיד עלו בי תהיות ושאלות לגבי ההשלכות והמשמעויות של חינוך בבית, אך ככל שאני קוראת ולומדת יותר, זה נראה לי פחות מופרך ויותר הגיוני, ובעיקר אמיץ, אותנטי ומאתגר.
כשמצאתי את האתר הזה הרגשתי כאילו גיליתי אוצר... כל כך מעניין, כל כך מעורר מחשבות, וכמה מרענן לקרוא אנשים שמעיזים לחשוב אחרת... אני מבלה פה שעות ארוכות ולראשונה אזרתי אומץ לכתוב. שוב, אני מקווה שאני כותבת בדף הנכון, ושהדברים שלי באמת ייקראו...

אני כרגע בשלבים מאד מאד מוקדמים של המחקר- קוראת חומרים ומגבשת נושא ושאלות. אבל רציתי לדעת האם יש בינכן משפחות שהיו מוכנות לפתוח את דלתן בפניי, ולהסכים להשתתף במחקר?
מדובר במחקר איכותני (כלומר לא יהיו מבחנים וכדומה, כנראה תצפיות וראיונות). ולמען האמת מה שהכי מעניין אותי הוא לשמוע על חינוך ביתי מפי בוגרים שלו (ראיתי דף מרתק שנקרא בוגרי חינוך ביתי_ היום).
חוץ מזה האם המפגש שמתוכנן במאי הוא פתוח לכולם? אשמח להגיע אליו, גם לצורך המחקר וגם סתם כך... צריך להירשם/לשלם/להביא משהו?

תודה לכל העונים, וחג שמח!

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 15 נובמבר 2012, 08:27

אני מחפשת משפחות שתשתתפנה במחקר על חינוך ביתי
משפחות עם ילדים בגילאי בית ספר
ההשתתפות כוללת ראיון עם האם, שאלונים קצרים למילוי ע"י הילדים ותצפיות על מפגשי חינוך ביתי (לא מחייב למלא אחר כל הפרמטרים)
משפחות שמוכנות להשתתף במחקר אנא כתובנה לי בדף בית או במייל (רשום בדף הבית שלי)
כמו כן אשמח לדעת אם יש מפגשי חינוך ביתי שאפשר להגיע אליהם : לערוך תצפית על המפגש ולראיין את האמהות והילדים.

תודה ויום טוב

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 23 אוקטובר 2012, 21:07

שלחי לי מייל (בדף בית שלי) ואשלח לך את הביקורות העיקריות על חינוך ביתי (פמיניזם, אליטיזם, חוק, חברה)

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוקטובר 2012, 18:18

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני צריכה למצוא טיעוני נגד לחינוך ביתי .למה זה לא טוב משהו יכול לעזור לי?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי חוט_השני* » 12 אפריל 2012, 08:25

מפה עצובה:-(
לפחות אנחנו עליה.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 11 אפריל 2012, 21:34

מהכתבה בהארץ: "בישראל נתגלה הפער הגדול ביותר בהישגים באוריינות קריאה בין תלמידים שהיו בגן יותר משנה לבין תלמידים שלא היו בגן כלל"
מאחר שבמגזר היהודי היו רק 2% שלא היו בגן (ולא כתוב כמה מהם עולים חדשים שגדלים אצל סבתא שלא מדברת עברית), מדובר על ההבדל ביכולת הקריאה בין בדואים שגרים בפחונים לבין ערבים שגרים בערים ובכפרים עם שירותים מפותחים יותר. אמנם נטען בכתבה "שנוכה הרקע החברתי-כלכלי ותרבותי" אבל אני מפקפקת בניקיון של הניכוי. צריך לראות את הנתונים בעיניים בשביל להבין אם זה באמת אומר שהגן עוזר לערביי ישראל לקרוא.

אבישג, לגבי המכות: זה משהו מאוד מקובל בארה"ב, ויש להם אפילו מלה מיוחדת שמציינת מכות לילדים: spanking. ההערכות הן שמעל 90% מההורים האמריקאים מכים את ילדיהם לפחות פעם אחת. בהקשר הזה מעניין לראות את המפה הזאת: http://bigthink.com/ideas/21506

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי סלעית* » 11 אפריל 2012, 10:43

הנה עוד מחקר לא אוהד מהארץ

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 11 אפריל 2012, 09:47

לא טענתי שהמחקרים לא נכונים (ואת מניעי חינוך ביתי של המשפחות הדתיות אני מכיר,ה אם כי על מכות לא קראתי)
אני פשוט תוהה למה עכשיו יוצאים מחקרים שתוקפים את החינוך הביתי וקודם לא נתקלתי בכאלה (היו מאמרים שהזכירו ביקורות אבל לא מאמרים שעסקו רק בביקורת).

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 11 אפריל 2012, 07:33

בארה"ב חלק גדול ממשפחות החינוך הביתי הן "חרדיות": נוצרים פנדמנטליסטים שמתנגדים להוראת האבולוציה, בעלי משפחות גדולות, מאמינים ב"מכות חינוכיות", וכן הלאה. אצל חלק מהם בהחלט יש התנתקות מכוונת מהרב-תרבותיות (הדתית בעיקר, למיטב הבנתי, לא הגזעית) והכוונה של בנות לתפקידי הוראה ואמהות. זה בא יד ביד עם אידאולוגיה שמחשיבה את האוטונומיה ההורית על פני הערבות החברתית.

ככה שלפי מה שאני יודעת, למחקרים האלה בהחלט יש תוקף לגבי חלק ממשפחות החינוך הביתי בארה"ב.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 11 אפריל 2012, 07:08

לאחרונה נתקלתי במס' מחקרים שתוקפים את החינוך הביתי על היבטיו השונים
מחקר על פמיניזם שמנסה להראות (באופן מגמתי למדי) שלנשים בחינוך ביתי אין אפשרות לממש את עצמן וזה יוצר אצלן תסכול
Lois, J. (2010). The temporal emotion work of motherhood: Homeschoolers' strategies for managing time shortage. (Electronic version). Gender & Society, 24, 421-446.
מחקר שמקשר בין גזענות לחינוך ביתי, הוא מראה (בהתבסס על Ray ועל NCES) שאחוז המשפחות הלבנות בחינוך ביתי גבוה מהאחוז שלהן באוכלוסייה, וטוען שהורים רבים בוחרים לחנך בבית כדי להימנע מאינטראקציה גזעית ולמידה רב תרבותית בבתי הספר ציבוריים.
Tal, L. (2009, July). Homeschooling and racism. (Electronic version). Journal of Black Studies, 39(6), 905-923.
ומחקר נוסף (Blokhuis, 2010) שטוען שהורי חינוך ביתי מתעלמים מאחריות המדינה על הילדים (אותי באופן אישי זה די שעשע (-: ), לא סיימתי לקרא אותו אבל זו בינתיים ההתרשמות שלי ממנו.
המחקרים הנ"ל מהשנים האחרונות, וקודם כמעט ולא נתקלתי בביקורת כלפיי החינוך הביתי (גם כי חלקם הגדול אם לא רובם נעשה ע"י הHSLDA), אני תוהה מה קרה ? אפשר לטעון שזה עקב הגידול במס' של המתחנכים מן הבית, אבל רוני אבירם טוען שקרוב לעשור שאין גידול ניכר בעניין (הכוונה לארצות הברית, בשנים האחרונות כל המחקרים מציינים פחות או יותר מספרים דומים אבל אולי זה גם כי מלכתחילה המספרים היו לא מדוייקים ונעו בין מיליון לשני מיליון מתחנכים בבית בארצות הברית. בארץ יש גידול מסיבי בשנים האחרונות אבל אני משערת שגם אצלנו נגיע לאחוז מסויים באוכלוסייה ואז נעצר).
מי שרוצה לקרא, הם מופיעים בSAGE .

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג* » 28 נובמבר 2011, 17:31

מיכל
לילך כתבה אותו למיטב הבנתי, במסגרת לימודיה במכון מנדל למנהיגות חינוכית, כנסי לשם. חושבת שבשנת 2006. גם אני מאוד נהניתי לקרא אותו, הוא מאוד רציני ומעניין. אבל לא הבנתי לגמרי במסגרת מה הוא נערך. באתר שלהם יש התייחסות ואולי תשכילי משם.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי מיכל* » 28 נובמבר 2011, 16:33

שלום לכולם
אני כותבת סמינריון בחינוך שעוסק בחינוך הביתי. בחיפושי אחרי מאמרים בנושא הגעתי למאמרה של לילך מרום "עתיד כבר כאן"
האם מישהו יודע להגיד לי מתי ואיפה פרסמה מרום את המאמר?
למרות חיפושים רבים לא הצלחתי למצוא את המקור

תודה רבה על העזרה

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 21 ספטמבר 2011, 19:31

הנה השאלון עצמו:
http://patfarenga.squarespace.com/stora ... 20form.doc
כתובה בתוכו הכתובת למשלוח התשובות.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי תמי_גלילי* » 21 ספטמבר 2011, 16:18

אני רואה שלא ברור ממה שכתבתי (טטוב, אמצע הלילה) שזו הזמנה לענות על סקר.
אני חושבת שכדאי. עורך הסקר חסיד של אנסקולינג, ואין המון מחקרים בנושא. זה לטובתנו שיהיו.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי תמי_גלילי* » 21 ספטמבר 2011, 10:23

סקר על חינוך ביתי חופשי:
http://www.psychologytoday.com/blog/fre ... ion-survey
המלצה על הסקר:
http://www.patfarenga.com/

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אוגוסט 2010, 20:30

ומוצאת את עצמנו יותר ויותר קמים ולא יודעים מה התכנית לאותו יום, ומבחירה.
כן, זה מה שהתכוונתי :-)
ולא במובן של מחפשים להעסיק את הילד
אם כך אין לנו ויכוח...

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי ר_ו_ת_ה* » 30 אוגוסט 2010, 15:36

ודרך אגב, הניסוח שבחרתי בו , שאותו ציטטת ואליו התייחסת, נכתב בהומור (כמובן עם שמץ רצינות)

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי ר_ו_ת_ה* » 30 אוגוסט 2010, 15:35

אני לא בטוחה שהרעיון זר לכל משפחות החינוך הביתי, אני עצמי עם בן 4 ובן שנה בבית (לא מחשיבה את זה עדיין חינוך ביתי, כי טרם הגיעו לגיל חינוך חובה, אבל עדיין...) ומוצאת את עצמנו יותר ויותר קמים ולא יודעים מה התכנית לאותו יום, ומבחירה.
ולגבי החלק השני של מה שכתבת- ברור. ברור שהעניין הוא לחדד את ההתבוננות. . לעשות חיפוש פנימי לא דווקא אקטיבי. זה בדיוק מה שמעניין אותי לשמוע עליו יותר מנסיונם של אחרים.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אוגוסט 2010, 13:19

שוב קמתי בבוקר עם 2 ילדים ואין לי מושג מה עושים היום
אנחנו כבר לא בבית כמה זמן. אבל מניסיוני, הרעיון שניסחת די זר למשפחות חינוך ביתי. לא מחפשים להעסיק את הילד במובן המקובל. אם כבר, שוקלים באיזו תוכנית לבחור מבין כמה. או באיזו שעה לכל המאוחר כדאי לצאת מהבית...

אומר מעכשיו-אני עסוקה בלחפש את המנוע הפנימי לפעולות, ומנחילה לילדיי שפה חדשה...
נראה לי שבהנחה שאין תוכנית אחרת לאותו היום, פשוט מתבוננים בילד, אם הוא פתאום עסוק בבניית משהו מלהיב, מאפשרים לו את זה. כלומר "החיפוש אחר המנוע הפנימי" הוא בד"כ לא אקטיבי. פשוט לא מפריעים למה שכבר קורה!
זה לגבי משפחות אנסקולינג.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי ר_ו_ת_ה* » 30 אוגוסט 2010, 13:10

רוצה להרחיב על הזמנתי להורים בחינוך ביתי להתראיין לעבודת מחקר שאני כותבת
החלק הראשון בעבודתי (שכבר עשיתי), התבסס על תצפיות, וממנו גזרתי 2 נושאים שמעניינים אותי-
הנושא הראשון, התייחסות לטענות הפמיניסטיות על כך שחינוך ביתי מחזיר נשים לאחור (כלומר לבית). אני בודקת את נושא חלוקת הנטל בין בני הזוג, וכן מתעניינית בגברים ונשים שרואים את החיים בבית כסוג של התפתחות.
הנושא השני, הוא קצת יותר מורכב להסבר, אבל אנסה...נדמה לי שהמוטיבציה לחינוך ביתי אצל רוב הבוחרים בו, היא לאפשר לילד את מציאת המנוע הפנימי שלו, האינדיבידואל שלו, ללא תבנית חיצונית.
מתצפיותיי, ראיתי שההורים, מחפשים את אותו מקום בעצמם- כך למשל, מתי אב מסויים במפגש יבחר להציע לבנו לטפס על עץ, ומתי ישב מהצד על מחצלת? מה המניע לפעולוה או התערבות? אני רוצה להציע שיש כאן ניסיון ליצור "שפה חדשה", בה הפוקוס הוא על הנעה פנימית ולא חיצונית, ושהורים רבים, לאו דווקא בצורה מודעת, מחפשים את אותו מקום בעצמם. וכך הילדים קולטים זאת דרך מודלינג.

הרעיונות הללו מעניינים אותי, אך ראיונות פתוחים, מעצם טיבם, מתפתחים לעוד כיוונים.
אני רוצה להזמין גברים ונשים, שמגדלים ילדים בחינוך ביתי, בעיר, להקדיש לי שעה-שעה וחצי, לדון בנושאים אלו
נראה לי מרתק, וגם הזדמנות חשובה לנסח במילים תחושות רבות (במקום - שוב קמתי בבוקר עם 2 ילדים ואין לי מושג מה עושים היום...אומר מעכשיו-אני עסוקה בלחפש את המנוע הפנימי לפעולות, ומנחילה לילדיי שפה חדשה...:-))
מה גם שלי אישית נראה חשוב שיהיו מחקרים על נושא החינוך הביתי , ולא דווקא מהפן הפדגוגי.
המחקר הוא במסגרת MA באונ' תל אביב. בשלב זה כלום לא יפורסם מחוץ לאקדמיה. אם ישתנה בהמשך- אבקש אישור כמובן מהמרואיינים
יש קצת לחץ זמן, ואשמח לראיין כמה שיותר בקרוב...
אפשר ליצור איתי קשר במייל [email protected] או בדף בית
תודה מראש @}

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי לוטם_מרווני* » 28 אוגוסט 2010, 01:14

התחלתי לקרוא, מוכרחה להודות שזה ממש מרתק !
כנ"ל. תודה!

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי רסיסים_של_אור* » 27 אוגוסט 2010, 15:45

התחלתי לקרוא, מוכרחה להודות שזה ממש מרתק ! תודה {@

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבא_של_רתם* » 27 אוגוסט 2010, 12:40

mli]למאמר של לילך מרום pdf[/po]/Graduate/marom.pdf

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי שחף_אהובי* » 21 דצמבר 2009, 05:34

רק שצריך לשים לב להגדרות - מדובר על homeschooling ולא על unschooling .
לדעתי (הלא מבוססת, התרשמות מאתרי חינוך ביתי) החינוך הביתי בארצות הברית / קנדה הוא ברובו הסטאטיסטי ממוסד ומבני - לימודים בבתי ספר וירטואלים, לימודים לפי תוכניות לימודים שמיועדות לחינוך ביתי, ספרי לימוד יעודיים וכו. כלומר לא חינוך חופשי, אלה יותר מין בית ספר פרטי שהאמא מלמדת בו.
בדקתי בזמנו אופציות באופן שטחי, והמבחר גדול ואיכותי ונראה שלהורה משקיע אין בעיה ללמד ילד באיכות של בית ספר פרטי.

זה לא אותו חינוך ביתי שעליו מדברים בארץ. שוב לדעתי הלא מבוססת. וגם למי שהיה רוצה אין את המשאבים לחינוך ביתי שיש באמריקה.

כמובן שזה לא אומר שבוגרי החינוך הביתי הישראלים הם לא מוצלחים במיוחד ויצטיינו באקדמיה ובהשתלבות בחיים, רק שאם רוצים לבדוק את הגישה החופשית / באופן-טיבעית , המחקרים האמריקאים הם לא בהכרח רלוונטיים.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי תמי_גלילי* » 20 דצמבר 2009, 20:07

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי סלעית* » 16 דצמבר 2009, 17:05

הגיע אליי במייל מחקר חדש מחו"ל על כך ש(כאילו שלא ידענו) לבוגרי חינוך ביתי אין מבחינה סטטיסטית בעיות בהשלבות בחברה.
מתוך ה וושינגטון טיימס
קריאה מהנה

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 12 דצמבר 2009, 19:58

בדיוק נברתי בגיליונות ישנים של באופן טבעי ומצאתי את ד"ר ארי נוימן. כבר התפרסם משהו מהמחקר שלו?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 12 דצמבר 2009, 08:36

ד"ר ארי נוימן. וגם לילך מ. ובחורה שעושה מאסטר בבר-אילן ואולי קוראת ויכולה לספר לנו על זה.
וזהו. השאר מדברים בלי לנסות להכיר באמת.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי עדי_ל* » 06 דצמבר 2009, 01:38

צריך לפנות לרוני כדי לברר, אם כן?
אשאל את רוני מחר-מחרתיים ואשוב לכאן

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 05 דצמבר 2009, 20:08

זהו, זה מה שזכרתי! אני אפילו לא זכרתי ששמו אריאל. צריך לפנות לרוני כדי לברר, אם כן?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי צל_הימים* » 05 דצמבר 2009, 17:49

יש איזה דוקטור צעיר, שעשה דוקטורט על חינוך ביתי בהנחיתו של ד"ר רוני אבירם. אני חושב ששמו אריאל משהו, חיפשתי בגוגל ולא מצאתי.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 05 דצמבר 2009, 12:32

אני הרציתי בכנס הנ"ל. אף אחד מהם לא מבין כלום בחינוך ביתי. הם אמרו שטויות שלא ייאמנו )-: וגם S-:
לא בהם מדובר.
ולילך מרום עדיין לא פירסמה מחקר גדול בנושא החינוך הביתי, אחרת היתה מספרת לי על זה כשאנחנו נפגשות. אבל זה רעיון טוב לשאול אותה בפעם הבאה! תודה! (-:

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אמא_בבית* » 05 דצמבר 2009, 10:19

העתקתי מתוך הדף כנס אקדמי ראשון בנושא חינוך ביתי חלק משמות המרצים ואת נושאי ההרצאות שלהם. חשבתי שאולי אחד מהם הוא זה שבשמת מחפשת. אין לי מושג מה כל אחד מהם כתב או חקר. אני מניחה שאפשר לחפש את שמם בגוגל ולבדוק או לשאול את לילך מרום שארגנה את הכנס הנ"ל. אני חושבת שקוראים לה באתר לילך מ .

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי ר_ו_ת_ה* » 05 דצמבר 2009, 02:01

לאמא בבית, מה שציינת בהודעה למעלה אלו ספרים או שמות מאמרים, ואם כן- היכן ניתן להשיגם?
אודה לך מאד על תשובה
אני בדיוק צריכה לקרוא ספר שעוסק במחקר איכותני

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אמא_בבית* » 05 דצמבר 2009, 01:46

לילך מרום?
או אחד מאלה שנאם ב כנס אקדמי ראשון בנושא חינוך ביתי ? אני מעתיקה כמה שמות:
פרופ' אבי עשור, אוניברסיטת בן-גוריון: "חינוך מן הבית: מבט מתחום המוטיבציה"
פרופ' מרדכי ניסן, האוניברסיטה העברית, מכון מנדל: "חינוך מן הבית: מבט מתחום ההתפתחות"
מר ניר מיכאלי, מכון כרם, סמינר הקיבוצים: "חינוך מן הבית במבט חברתי"
ד"ר צבי בקרמן, האוניברסיטה העברית, מכון מנדל: "חינוך מן הבית: מבט חינוכי-אנתרופולוגי"

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 05 דצמבר 2009, 00:56

שאלה:
חוץ מהמחקר של חיה דגני, מי עוד עשה מחקר על החינוך הביתי בישראל?
רוני אבירם מתייחס באופן כללי לחינוך הביתי כשיטה, אבל לא עשה מחקר שטח.
אני זוכרת במעומעם חוקר, לא זוכר שם.
מי זוכר?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 20 דצמבר 2008, 16:18

SSRN]סקירה מצויינת של מחקרים על חינוך ביתי ID1317439 code1089332[/po].pdf?abstractid=1317439=1 (באנגלית)

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי סיון* » 27 נובמבר 2008, 20:09

שלום לכולם! אני סטודנטית לתואר ראשון שמחפשת משפחה/משפחות לצורך עבודת מחקר אנתרופולוגית באיזור ירושלים. אני אשמח אם תוכלו ליצור קשר במייל- [email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי טלי_לרנר* » 27 אוקטובר 2007, 08:32

שלום לכם
קודם כל רציתי לציין שאני נהנית מאוד מהקריאה כאן בינתיים שאליה הגעתי אחרי שקראתי את הספר שלכם על חינוך ביתי
אני מחפשת בנוסף אם ידוע לכם על מחקרים שעוסקים בחינוך ביתי ובעיקר ב- unschooling או על חוקרים שעוסקים בנושא
אשמח לכל עזרה שתוכלו לתת. כתובת המייל שלי היא: [email protected]

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי רבקה* » 21 אוקטובר 2007, 13:09

שלום לכולם
אני מחפשת מחקרים על קשרים משפחתים בחינוך ביתי. זה מעסיק אותי מאוד. מי שיש לו רעיונות למאמרים או מחקרים אשמח לדעת תודה.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי לי* » 27 דצמבר 2006, 19:22

יש פה אימהות לילדים המקבלים חינוך ביתי? אם כן, הייתי שמחה לדבר עימכן. אני צריכה לבנות שאלון יצירתיות ועליי להכיר קצת את הנושא, האוכ' וכן את הבעיות הרלוונטיות לילדים הלומדים בבית. במחקר אני טוענת שילדים שקיבלו חינוך בלתי פורמאלי יהיו יותר יצירתיים וכן יפתרו בעיות באופן יותר טוב מאשר ילדים הלומדים במסגרות הפורמליות- ממסדיות.
שוב תודה, אשמח לקבל מיילים לכתובת: [email protected]
לי

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי לי* » 27 דצמבר 2006, 19:17

שלום לכולם..
אני עורכת מחקר על חינוך ביתי לתואר ראשון שאני משלימה. הייתי שמחה לקבל ממכן מעט אינפורמציה לגבי המחקרים שנעשו בתחום. אני חייבת להסתמך על מחקרים אמפיריים בלבד. לא מאמרי סקירה ולא כתבות. אודה לכם מאוד על העזרה..
לי- מכללת יו"ש.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 07 דצמבר 2006, 01:42

לא בארץ.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 06 דצמבר 2006, 23:38

אני צריכה מספרים מדויקים, איך אפשר להשיג ?

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 06 דצמבר 2006, 00:48

אף אחד לא יודע...
אם מדובר על ילדים בגיל בי"ס, אז ההערכה שלי היא:
יותר מ-50
פחות מ-5000

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אבישג_א* » 04 דצמבר 2006, 21:36

אני צריכה נתונים : כמה משפחות לילדים בגילאי 3-10 יש בחינוך ביתי, לצורך מחקר
איך אני מבררת את זה ?
תודה

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי סיגל_ב* » 08 דצמבר 2005, 00:20

לא מחקר, אבל כתבה על מחקר:
http://www.nrg.co.il/online/12/ART/993/071.html.

אני שמה את הלינק גם כאן, כי הוא קצת נשכח והולך לאיבוד בדף המקורי שבו הוא פורסם ( באופן:המיינסטרים מתקרב לבאופן ).

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 22 אוגוסט 2004, 14:31

  1. 2% מהילדים בארה"ב היו בחינוך ביתי בשנת 2003, לעומת 1.7% בשנת 1999 - לפי סקר של משרד החינוך האמריקאי

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 03 פברואר 2003, 17:59

http://www.naturalchild.org/[po]peter cook[/po]/mothering matters.html
הוא בעצם תומך בחינוך ביתי לפחות על פני גן הילדים.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 30 ינואר 2002, 09:30

יש מחקרים באתר www.nheri.org ובעברית יש סקירת מחקרים בספרו של הסוציולוג רונלד מייהן "החינוך מן הבית". אבל... אם זה בשבילך, לא נראה לי שכדאי להסתמך יותר מדי על המחקרים האלה. המחקר הכי רציני הוא זה שאת עושה עם ילדיך יום-יום ושעה-שעה.

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אריאלה* » 30 ינואר 2002, 06:55

המחקר העיקרי שאני מצאתי נערך בארה"ב על ידי אחד הארגונים הגדולים של חינוך ביתי.
הם מצאו כי החינוך בבית לא פגע בהשגים הלימודיים של הילדים שנבדקו ואפילו חלקם הגיע להישגים גבוהים מרמת הגיל.
לא בדקו את ההיפך, כלומר הנזקים של החינוך בבית הספר.
מטרת המחקר הייתה להוכיח שאין נזקים עקב חינוך בבית ואת זה לדעתם הם הראו.
המחקר השלם באתר: www.hslda.org

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי נעמה* » 29 ינואר 2002, 22:03

אני מחפשת מחקרים שתומכים בדעה שילד צריך להיות הרבה בבית עם ההורים והמשפחה ושריבוי שעות בבית ספר (יום לימודים ארוך) מזיק

מחקרים על חינוך ביתי

על ידי אנונימי » 29 ינואר 2002, 22:03


חזרה למעלה