על ידי ר_ו_ת_ה* » 30 אוגוסט 2010, 13:10
רוצה להרחיב על הזמנתי להורים בחינוך ביתי להתראיין לעבודת מחקר שאני כותבת
החלק הראשון בעבודתי (שכבר עשיתי), התבסס על תצפיות, וממנו גזרתי 2 נושאים שמעניינים אותי-
הנושא הראשון, התייחסות לטענות הפמיניסטיות על כך שחינוך ביתי מחזיר נשים לאחור (כלומר לבית). אני בודקת את נושא חלוקת הנטל בין בני הזוג, וכן מתעניינית בגברים ונשים שרואים את החיים בבית כסוג של התפתחות.
הנושא השני, הוא קצת יותר מורכב להסבר, אבל אנסה...נדמה לי שהמוטיבציה לחינוך ביתי אצל רוב הבוחרים בו, היא לאפשר לילד את מציאת המנוע הפנימי שלו, האינדיבידואל שלו, ללא תבנית חיצונית.
מתצפיותיי, ראיתי שההורים, מחפשים את אותו מקום בעצמם- כך למשל, מתי אב מסויים במפגש יבחר להציע לבנו לטפס על עץ, ומתי ישב מהצד על מחצלת? מה המניע לפעולוה או התערבות? אני רוצה להציע שיש כאן ניסיון ליצור "שפה חדשה", בה הפוקוס הוא על הנעה פנימית ולא חיצונית, ושהורים רבים, לאו דווקא בצורה מודעת, מחפשים את אותו מקום בעצמם. וכך הילדים קולטים זאת דרך מודלינג.
הרעיונות הללו מעניינים אותי, אך ראיונות פתוחים, מעצם טיבם, מתפתחים לעוד כיוונים.
אני רוצה להזמין גברים ונשים, שמגדלים ילדים בחינוך ביתי, בעיר, להקדיש לי שעה-שעה וחצי, לדון בנושאים אלו
נראה לי מרתק, וגם הזדמנות חשובה לנסח במילים תחושות רבות (במקום - שוב קמתי בבוקר עם 2 ילדים ואין לי מושג מה עושים היום...אומר מעכשיו-אני עסוקה בלחפש את המנוע הפנימי לפעולות, ומנחילה לילדיי שפה חדשה...

)
מה גם שלי אישית נראה חשוב שיהיו מחקרים על נושא החינוך הביתי , ולא דווקא מהפן הפדגוגי.
המחקר הוא במסגרת MA באונ' תל אביב. בשלב זה כלום לא יפורסם מחוץ לאקדמיה. אם ישתנה בהמשך- אבקש אישור כמובן מהמרואיינים
יש קצת לחץ זמן, ואשמח לראיין כמה שיותר בקרוב...
אפשר ליצור איתי קשר במייל
[email protected] או בדף בית
תודה מראש @}
רוצה להרחיב על הזמנתי להורים בחינוך ביתי להתראיין לעבודת מחקר שאני כותבת
החלק הראשון בעבודתי (שכבר עשיתי), התבסס על תצפיות, וממנו גזרתי 2 נושאים שמעניינים אותי-
הנושא הראשון, התייחסות לטענות הפמיניסטיות על כך שחינוך ביתי מחזיר נשים לאחור (כלומר לבית). אני בודקת את נושא חלוקת הנטל בין בני הזוג, וכן מתעניינית בגברים ונשים שרואים את החיים בבית כסוג של התפתחות.
הנושא השני, הוא קצת יותר מורכב להסבר, אבל אנסה...נדמה לי שהמוטיבציה לחינוך ביתי אצל רוב הבוחרים בו, היא לאפשר לילד את מציאת המנוע הפנימי שלו, האינדיבידואל שלו, ללא תבנית חיצונית.
מתצפיותיי, ראיתי שההורים, מחפשים את אותו מקום בעצמם- כך למשל, מתי אב מסויים במפגש יבחר להציע לבנו לטפס על עץ, ומתי ישב מהצד על מחצלת? מה המניע לפעולוה או התערבות? אני רוצה להציע שיש כאן ניסיון ליצור "שפה חדשה", בה הפוקוס הוא על הנעה פנימית ולא חיצונית, ושהורים רבים, לאו דווקא בצורה מודעת, מחפשים את אותו מקום בעצמם. וכך הילדים קולטים זאת דרך מודלינג.
הרעיונות הללו מעניינים אותי, אך ראיונות פתוחים, מעצם טיבם, מתפתחים לעוד כיוונים.
אני רוצה להזמין גברים ונשים, שמגדלים ילדים בחינוך ביתי, בעיר, להקדיש לי שעה-שעה וחצי, לדון בנושאים אלו
נראה לי מרתק, וגם הזדמנות חשובה לנסח במילים תחושות רבות (במקום - שוב קמתי בבוקר עם 2 ילדים ואין לי מושג מה עושים היום...אומר מעכשיו-אני עסוקה בלחפש את המנוע הפנימי לפעולות, ומנחילה לילדיי שפה חדשה...:-))
מה גם שלי אישית נראה חשוב שיהיו מחקרים על נושא החינוך הביתי , ולא דווקא מהפן הפדגוגי.
המחקר הוא במסגרת MA באונ' תל אביב. בשלב זה כלום לא יפורסם מחוץ לאקדמיה. אם ישתנה בהמשך- אבקש אישור כמובן מהמרואיינים
יש קצת לחץ זמן, ואשמח לראיין כמה שיותר בקרוב...
אפשר ליצור איתי קשר במייל
[email protected] או בדף בית
תודה מראש @}