רחיצת תינוק

שליחת תגובה

הנתינה הגדולה ביותר האפשרית, היא ההסכמה לקבל.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: רחיצת תינוק

רחיצת תינוק

על ידי שמנדובה* » 06 יולי 2015, 01:31

גם הקטן שלי (שנה וחודשיים) מפחד ממי הבריכונת הקטנה שפתחתי לו בחצר, גם כשאני נכנסתי וגם כשהאחים שלו נכנסו זה לא הועיל... במקלחת אני פשוט נכנסת למקלחון ביחד איתו והוא מוחזק ומחובק עלי, לשטיף זריז. אני לא מנסה בכלל לעשות לו אמבטיה בשלב הזה. עם אח שלו שהיום הוא בן שש, היה גם שלב כזה ואני זוכרת אותן עומד לידנו כשאחיותיו התקלחו, מסתכל ולא מעז להכנס. אפשרתי לו כמה זמן שהיהצריך, עד שיום אחד (אחרי כמה חודשים) ביקש בעצמן להכנס. בינתיים לא התעקשתי, רק שטפתי בזריזות בכיור את מה שהיה צריך, כשהיה צריך.

רחיצת תינוק

על ידי אלמונית* » 05 יולי 2015, 23:58

בת 9 חודשים מאוד אוהבת להתקלח, היום עשיתי לה במרפסת בריכה מגומי עם מים חמימים ונעימים וכשהכנסתי אותה ממש התחילה לבכות.. אז הוצאתי אותה. העניין הוא שבערה עשיתי לה מקלחת כמו בכל ערב והיא פתאום שוב החלה לבכות.. אני מפחדת שעשיתי לה טראומה או משהו כזה.. יש רעיונות איך לתת לה להרגיש בטחון בבריכה?

רחיצת תינוק

על ידי אמא_צעירה* » 14 דצמבר 2014, 15:07

אולי דברו בבית הילדות על שמן תינוקות?
זה כבר נשמע יותר הגיוני להשאיר... העבודה שלו נמשכת אחר כך, אבל סבון עלול ליבש ולהרוס את העור...

ברכות על התינוק :-)

רחיצת תינוק

על ידי אריק_אבא_טרי* » 14 דצמבר 2014, 12:08

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אנחנו עושים אמבטיה לתינוק מגיל 0 עם שמפו של דוקטור פישר קמיל בלו ואשתי מוציאה אותו מהאמבטיה בלי לשטוף את הסבון של האמבטיה,היא אומרת שאמרו לה בבית יולדות שמהאמבטיה ישר לנגב בלי לשטוף את הסבון וזה לא נשמע לי הגיוני והיא לא מוכנה להפסיק את השטות הזאת. וכל פעם יש לנו ויכוח בנושא. מי טועה כאן אני או היא?

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 יוני 2014, 12:26

טאמי טאב

רחיצת תינוק

על ידי אורי* » 25 יוני 2014, 02:20

יש שלב שאצל כולם זכור לי שקשה לרחוץ אותם
אצלך זה טיפה מוקדם
אבל כשהם עוד לא יודעים לשבת אב לא רוצים את הדפני זה שלב שצריך ממש להחזיק אותם טוביותר ולקלח צ'יק צ'ק
שלב מאתגר נוסף זה כשהם מתחילים להעמד ולא מוכנים לשבת לשניה:-) ואת רק מפחדת שיפלו לך לתוך המים
אגב,יש מושב כזה שנדבק בואקום אבל בגיל שלו עוד לא ממש יודעים לשבת

רחיצת תינוק

על ידי תמרוש_רוש » 24 יוני 2014, 05:48

לרחוץ אותו באמבטיה רגילה של תינוקות, ולתת לו לשבת להחזיק את הדפנות אם זה מה שהוא רוצה, בזמן שאת תומכת אותו מהגב כדי שלא ייפול/יטבע וכן הלאה.

רחיצת תינוק

על ידי קרינאי* » 21 יוני 2014, 22:56

בן שלושה חודשים, 7 קילו+ והחליט שלא מתאים לו יותר להשען אחורה בזמן אמבטיה, הוא רוצה לשבת.. מה לעשות?

רחיצת תינוק

על ידי יונת_שרון* » 25 מאי 2014, 21:34

אפס.

רחיצת תינוק

על ידי אנונימי » 25 מאי 2014, 19:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כמה פעמים בשבוע מומלץ לחפוף את שיער ילדה בת שנה ו8 חודשים?

רחיצת תינוק

על ידי תמרוש_רוש » 31 ינואר 2014, 14:58

אני קראתי דעה באיזה ספר על רפואה טבעית או משהו דומה, שלגמור מקלחת במים קרים או קרירים זה מאוד בריא, מחסן ממחלות חורף, מגביר את הסבילות לקור וכו'.
ביישום על עצמי, אני נוטה להסכים. יש בזה משהו ממריץ ונעים (כשמתרגלים). אני לעתים עושה שטיפה אחרונה של כמה שניות במים פורשים-קרירים, ואם המקלחת היתה חמה (או חמה מאוד, כמו שאני אוהבת) אז חדר המקלחת חמים מאוד וזה בכלל לא גורם סבל.
באותו ספר שקראתי את זה, הוא הציע לעשות לתינוקות וילדים אמבטיה או מקלחת חמה כרגיל, ואז ממש לפני היציאה לשפוך עליהם דלי קטן עם מים קרים ומיד להוציא ולעטוף אותם במגבת, כך שהם מתחממים בחזרה עוד לפני שהספיקו לבכות. אבל מעולם לא יישמתי על ילד - חשבתי שאני לא אהיה זריזה מספיק בשביל לעשות את זה כמו שהוא מתאר, ושהילד שלי לא היה אוהב את זה בכלל, ומתחיל לפתח סלידה מהמקלחת בכללה בגלל הרגע הקר שבסוף.
כשיגדל, אני אלמד אותו את הטריק, ושיחליט בעצמו אם לעשות את זה או לא...

רחיצת תינוק

על ידי היסטוריון* » 31 ינואר 2014, 00:17

גם אם נניח לסוגיה כמה זמן בני-אדם גרים במזה"ת, הקונספט של מקלחת על בסיס שגרתי (יומי, שבועי, חודשי) זה עניין חדש למדי.
מעבר לכך, בכל האזורים בהם האקלים הוא קר הבינו את הרעיון הבסיסי הנ"ל: אש, מים = מים חמים.

רחיצת תינוק

על ידי פילו* » 30 ינואר 2014, 22:27

או קי, אז אולי מים פושרים? אבל זה נשמע לי פשוט מפחיד, כמו התעללות אני תוהה אם יש מישהו באתר שמיישם את זה או יש לו יותר מידע על הנושא, היה מאד מעניין אותי לקרוא.

רחיצת תינוק

על ידי עדי_א* » 30 ינואר 2014, 22:05

70 אלף שנה שבני אדם חיים במזרח התיכון והתרחצו במים קרים זה לא מספיק?
אני חושבת שלא התרחצו/התרחצו פחות בחורף
בקיץ אפשר למצוא מים לא קרים יחסית

רחיצת תינוק

על ידי פילו* » 30 ינואר 2014, 22:03

70 אלף שנה שבני אדם חיים במזרח התיכון והתרחצו במים קרים זה לא מספיק?

רחיצת תינוק

על ידי יונת_שרון* » 30 ינואר 2014, 20:14

אני חושבת שבאזורים המשווניים שבהם התפתח המין האנושי -- זה אחלה. אבל כאן, בחורף, זה בעייתי.

רחיצת תינוק

על ידי פילו* » 30 ינואר 2014, 14:27

מה דעתכם על רחיצת תינוקות במים קרים? רוב ההיסטוריה אנשים התרחצו במים קרים ושמעתי שזה גם בריא. אולי אם מרגילים ילדים מגיל אפס להתקלח במים קרים זה לא מפריע להם?

רחיצת תינוק

על ידי חני* » 28 מרץ 2013, 14:00

איפה קונים את מה?

רחיצת תינוק

על ידי טל* » 28 מרץ 2013, 13:28

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איפה קונים את זה בארץ?

רחיצת תינוק

על ידי פז* » 28 אוגוסט 2012, 14:45

אמבטיה ראשונה לתינוק
סרטון מדהים
http://www.elephantjournal.com/2012/04/ ... s-instead/

רחיצת תינוק

על ידי אוטוטו_אמא* » 10 נובמבר 2011, 16:35

מחפשת טאמי טאב, חדש או יד 2 באזור המרכז
אשמח לעזרה :)
[email protected]

רחיצת תינוק

על ידי ילדת_טבע* » 24 אפריל 2011, 15:43

עם או בלי אמבטיה זהו סרט איימה...

רחיצת תינוק

על ידי לוטם_מרווני* » 24 אפריל 2011, 13:45

OMG כמה סבון היא שופכת על העובר האומלל!

רחיצת תינוק

על ידי רחצת_תינוק_מזעזעת* » 24 אפריל 2011, 13:23

איך אין כאן עדיין את הסרט המזעזע הזה?! שש וחצי דקות של אימה.
http://www.youtube.com/watch?v=ePrgHXcRRtU

רחיצת תינוק

על ידי טליה_אלמתן* » 24 אפריל 2011, 07:58

מכירים כבר את בטיה למבטיה?
אחותי משתמשת בהנאה (הבת שלה, כלומר). חמוווווווד ביותר, ונראה גם ממש נח ונעים יחסית לדפני.

רחיצת תינוק

על ידי שקדי_ה* » 12 דצמבר 2010, 21:22

ענבל,
יש קצת חוות דעת והסברים בדף טאמי טאב ואם יש לך שאלות אני חושבת שכדאי לכתוב אותן שם, יש יותר סיכוי שיענו לך.
אם את מחפשת יד 2 אולי עדיף לפרסם מודעה ב ככר השוק @}
(ולדעתי- כן, נוח. אפשר להניח על הרצפה ואז לשבת על הרצפה או על שרפרף נמוך, אבל אפשר גם להציב את הטאמי טאב על משטח יציב ולעמוד לידו או לשבת על כסא).

רחיצת תינוק

על ידי ענבל* » 12 דצמבר 2010, 19:12

האם מישהי יכולה לכתוב לי על טאמי טאב? האם זה נוח? יושבים על הרצפה, נכון?
יש למישהי לתת משומש/ למכור?
תודה...

רחיצת תינוק

על ידי ההולכת_באתרים* » 08 ספטמבר 2010, 08:32

אנחנו עם בלנאום. הרגיל. זה שמבוסס על שמן סויה ולא על שמן מינרלי. חוץ מהריח, מרוצה מאוד.

רחיצת תינוק

על ידי תמי* » 02 ספטמבר 2010, 13:34

מומלץ לנסות את הסבון של מאמי קר.
גם כחול לבן
גם 100% טבעי
גם לא צורב בעיניים
וגם לא יקר

רחיצת תינוק

על ידי גילה* » 22 מאי 2010, 19:34

השתמשתן בזה מהתחלה?
זה נוח?
כמה זה עולה?
תודה

רחיצת תינוק

על ידי שקיעות_של_פטל* » 22 מאי 2010, 17:06

את בטוחה? אני כן. ראיתי כזה בסניף בירושלים, וקנו לי כזה מסניף בתל-אביב. וזה אכן לא מופיע באתר שלהם.

רחיצת תינוק

על ידי גילה* » 22 מאי 2010, 14:18

חיפשתי באתר שלהם ולא מצאתי. את בטוחה?

רחיצת תינוק

על ידי יערת_דבש* » 21 מאי 2010, 14:13

יש בשילב.

רחיצת תינוק

על ידי גילה* » 21 מאי 2010, 10:15

איפה משיגים טאמי טאב?
למישהי יש למכור/לתת משומש?
תודה

רחיצת תינוק

על ידי מיכלי* » 07 פברואר 2010, 13:24

אני משתמשת ב"סבון אמיתי " משמנים אורגניים טהורים של דר' ברונר. גיליתי אותו בחנות טבע ואני מאוד ממליצה. אין בו פטרוכימילים דטרננטים, תרכובות אתנול- אמין חומרים משמרים וצבעים וריחות סינטטיים. התחלתי גם להשתמש בסבון כלים אקוור שהוא ללא כימיקלים והוא אקולוגי.

רחיצת תינוק

על ידי אמת_וצדק* » 15 ינואר 2009, 16:48

הידד! מגיל חודשיים עד היום (תהיה בת 3 חודשים בעוד שבוע) עשיתי לה 2 אמבטיות נוספות!
מתחילה לצמצם פערים מול הנורמה... :-P
<סתם בא לי לחלוק>

רחיצת תינוק

על ידי ריש_גלית* » 26 דצמבר 2008, 12:20

אם שתיכן נהנות מזה תעשי לה אמבטיה, למה לא, אבל פעם ביומיים? בחורף? לא נראה לי.
הילדים שלי, שהם בהחלט לא תינוקות, די הפסיקו להתרחץ לאחרונה, האמת שעוד לפני שנעשה קר, ואני יכולה להבין אותם. אם יש צורך רוחצים את החלק שמלוכלך וזהו, לא?
בשבילי זה היה גילוי נפלא, שלא צריך לרחוץ את התינוק. עם הבכורה עשיתי לה אמבטיה כל יום... ועם השני, מפני שעוד לא גלשתי פה ולא נחשפתי לאפשרות לא לרחוץ ממש הרבה זמן, רחצתי אותו באמבטיה לראשונה בגיל עשרה ימים. כמובן שאת הטוסיק ניקיתי עוד קודם, לפני הצורך...

רחיצת תינוק

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 דצמבר 2008, 08:20

אבל הרופאה לא אמרה מהי אותה סיבה רפואית...

לדעתי אין סיבה לרחוץ תינוקת בת חודשיים כל יומיים באמצע החורף. אלא אם שתיכן נהנות מזה כמובן.

רחיצת תינוק

על ידי אמת_וצדק* » 26 דצמבר 2008, 04:13

לנגה עשיתי אמבטיה ראשונה בגיל חודש ואמבטיה שנייה בגיל חודשיים. עכשיו אני לא יודעת אם יהיה מוגזם להמשיך כך, פעם בחודש...
ניסיתי לשאול רופאת ילדים אם לדעתה יש סיבה רפואית לרחוץ תינוקות והיא אמרה שכן ("את לא חייבת לרחוץ אותה שלוש פעמים ביום, אבל פעם ביומיים זה רצוי").
האמת שאני לא מצליחה למצוא סיבה טובה לרחוץ אותה לעתים קרובות, אבל גם אין לי סיבה טובה למנוע ממנה להשתכשך במים (חוץ מהעצלנות שלי וההרגשה הטובה שזה נורא "באופני" P-:).
מה דעתכם?

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 21 נובמבר 2008, 20:42

גם אני אוהבת את הריח הזה :-]
כמו גבינה מסריחה איכותית. חוץ מזה, ריח מהתינוקת שלי? מסריח? ;-)
מה שכן, אם לא מקפידים לנקות ולאוורר מתפתחת אדמומיות שלא נעימה להם. העור נהיה מגורה וחשוף.
מה שלא, זה לא אומר שצריך לקלח יום יומית.
מספיקה מטלית לחה לניגוב פעם פעמיים ביום, ואחרי מטלית יבשה (כי הלחות וחוסר החמצן מעודדים את התופעה.)

זה נמשך כל עוד יש קפלים עמוקים בעור, כאלה שלא רואים אור יום ולא מתאווררים :-) זה לא בהכרח בצוואר (אצלנו היו גם במפשעה למשל)
אז לזכור שזה ייעלם ברגע שהתינוקי יהיה טיפה'לה יותר פעיל, ולהתנחם בזה שזה שהוא שמנגוצון מתוק אומר שהחלב שלך טפו טפו טפו...
@}

{דיון על רחיצת תינוקות והתמודדות עם קור שהועבר מדף הבית של בשמת א:}

רחיצת תינוק

על ידי פשוט_יעל* » 21 נובמבר 2008, 20:36

לפלונית - לגבי האדום והריח בצוואר

אני כבר נהייתי מומחית כיון שאצלי שניהם סבלו מיזה ברמות קשות עד שהבנתי שזה סוג של פטרייה ולכן אם לא מייבשים את זה - זה מחמיר בטירוף ומסריח חבל על הזמן

אבל

מצאתי חומר שנקרא חימר ירוק בחנויות טבע וזה כמו טלק במרקם שלו אבל לגמרי טבעי וזה מייבש פלאים...בכלל לבעיות עור זה נס אלוהי החימר הזה...
פשוט מפזרים ואפילו מורחים עם האצבע על כל האדום וכעבור יום הכל נעלם ומתייבש ואפשר לחזור לנשק את התינוק בצוואר

אני אישית חולה על הריח הזה שהוא מהתינוק שלי...קצת מכורה אפילו לסירחון הזה

רחיצת תינוק

על ידי מיכלי_לי* » 21 נובמבר 2008, 17:56

את השניים רחצתי בבלנאום או ללא סבון (בעלי היה מתעלף אם היה יודע) אבל ההצעה של ניצן נראית לי עדיפה, יותר טיבעי ונקי מערבוביית חומרים.

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 21 נובמבר 2008, 16:26

למה לא כמה טיפות שמן קלנדולה במקום בלניאום? זה שמן תעשייתי סה"כ, מלא כימיקלים וסויה.. אז מה עשינו בזה?
הא מנקה, וגם משאיר לחות ולא צריך לשטוף את הילד אח"כ :-) ממש שתיים שלוש טיפות בדלי או גיגית.

רחיצת תינוק

על ידי רויטל_S* » 21 נובמבר 2008, 16:13

מישהי נסתה לרחוץ עם בלניאום?
כן ולטעמי מוצלח יותר מסבון - בהתחלה במקום שמן שקדים השתמשתי בו עכשיו הוא פשוט נראה לי יקר :-P אהבתי את העובדה שהוא מנקה וגם משאיר לחות והכי טוב שלא צריך לשטוף את הילד בסוף הרחצה ככה שגם הפעולה הזו נחסכת , צריך לשים לב למרכיבים כי אם הילד רגיש לסויה אז זה לא טוב כי עליו הוא מבוסס...

רחיצת תינוק

על ידי ההולכת_באתרים* » 21 נובמבר 2008, 15:55

מישהי נסתה לרחוץ עם בלניאום?

רחיצת תינוק

על ידי רויטל_S* » 20 נובמבר 2008, 22:37

בקשר לסבון לתינוקות- גם אני בדעה שאין צורך , אני שוטפת את הקטנה רק במים ובימים יבשים במיוחד מוסיפה מעט שמן שקדים לאמבט (או מעסה אחרי האמבט איתו ) יש להם ריח מטריף בלי שום תוספות !

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 20 נובמבר 2008, 20:42

נכון, זה תלוי בילד והכל, אבל כשאנחנו רוצים להשאיר חצי גוף עירום (-: נגיד, אז אני ממליצה לכסות היטב את החצי השני (-: ואכן, רוב האנשים שוכחים שאפשר לפצות בראש על עירום במקום אחר.

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 20 נובמבר 2008, 18:53

זאת, ממש לא כדי למר שלא חשוב לחמם את הראש חו"ח! זה תלוי בילד.

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 20 נובמבר 2008, 18:52

גם בחזה ובגב יש שח פנים גדול וגו'. הכל חשוב.
פשוט איכשהו יוצאים מנקודת הנחה שהכל מכוסה ורק הראש לא כשאומרים את זה (לא בשמת) ולפעמים כפות הרגליים אצל הילד הספציפי הרבה יותר חשובות. בלי קשר לשטח פנים או לשיער הראש. (לאצבעות יש שטח פנים גדול בהרבה יחסית לנפחן, והגוף (גם זה שעדיין לא מווסת חום היטב כי הוא מניח צמידות בעירום לאמא...) תמיד יעדיף הזרמת דם לראש על פני הגפיים ובפרט קצותיהן. מה שאמרת על שטח פנים זו יוריסטיקה נחמדה, אבל לא מספיקה.)

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2008, 18:40

בראש יש שטח פנים גדול שממנו הם מאבדים חום.

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 20 נובמבר 2008, 18:26

אז געי בו.
את לא יודעת כבר איפה הוא מווסת את עצמו הכי פחות טוב?
(וכפות הרגליים שלו? שעירות?)

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 20 נובמבר 2008, 18:14

הקטע עם הכובע נובע מזה שכל הילדים שלי קרחים לפחות עד גיל שנה (וגם אחרי זה לא צומחת להם רעמה מי יודע כמה...)
בקיצור, תינוקות הם ללא ספק אינדיבידואליסטים, רק שקשה להם יותר להסביר את הקטע שלהם.

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 20 נובמבר 2008, 17:59

אבל תינוק בן ארבעה חודשים.... לא יודעת. מה את אומרת? זה עוד לא גיל צעיר שמתקשה בויסות חום הגוף?
כן, בטוח. במיניוחד אחד כזה, שברירי, רבע עוף. שמונה קילו, מסכן, עור ועצמות, שום דבר לא יבודד אותו מהחורף האכזרי והקשה של ישראל. |אוף|

והכי חשוב, אגב - כובע על הראש. יותר חשוב מכל לבוש אחר.
סליחה, כופרת בזה. אני בעניין של גרביים בכלל. אני מסתובבת פה חצי ערומה בקור כלבים אם רק יש לי גרביים עבים מצמר.
אבא שלי צריך חימום לפלג הגוף העליון. אישי מסתפק בצעיף.
ילדתי מתפשטת בכל הזדמנות ובועטת שמיכות, אבל גם היא טיפוס גרביים.
תינוקות לא שונים בהרבה, אני חושבת. יענו, אינדיבידואליסטים קטנים וחמודים. :-)
הקטע עם הכובע נובע לדעתי פשוט מזה שזה חלק הגוף היחיד שלא עטוף באטרף אצל תינוקות או לא צמוד לגופה של אמא. אז חשוב להזכיר אותו, אבל הוא לא יותר חשוב מאחרים.

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2008, 11:46

אבל מה היתרון לסביבה?

רחיצת תינוק

על ידי רחל_ברמן* » 20 נובמבר 2008, 08:38

אני גם השתמשתי בעיגולי צמר גפן רטובים בהתחלה. על השולחן הקטן ליד הספה היתה תמיד קערית עם מים (בטמפ' החדר, כמובן) ושקית עיגולים, כאלה שמשתמשים בהם כדי להוריד איפור. בתיק יציאה היתה עוד שקית כזו ובקבוק מים קטן ששימש לניקוי הטוסיק - לוקחים עיגול, מצמידים לפתח הבקבוק, הופכים לרגע כדי להרטיב, קלי קלות. לדעתי, עובד טוב כמו מגבונים.

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2008, 08:32

תודה על העצה, אני אנסה!

רחיצת תינוק

על ידי יש_לי_אוצר* » 19 נובמבר 2008, 20:20

כשהאוצר היתה קטנה היא גם סבלה מריח רע בקפלי הצואר ומאדמומיות, עד שהבנתי שמדובר בשאריות פליטות שנחות לה בין הקפלים...
מאז שגיליתי את הסיבה, הקפדתי לשמן לה את הקפלים כל יום (המון שמן שקדים בידים, והעברת האצבעות בזריזות בין הקפלים, לקח שניה ורבע בדיוק) ולנקות כל יום במים (אחרת זה היה ממש מסריח ואדום). ככל שהיא גדלה, הקפלים נפתחו והבעיה עברה.

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 נובמבר 2008, 13:06

חפשתי עוד מישהו עם בעיה דומה...יכול להיות שרק לקטנה שלי יש ריח רע ממש חזק מהצוואר גם אחרי יום מהמקלחת האחרונה? בהתחלה לא ידענו שצריך ממש לעבור בין הקפלים אבל גם מאז שאנחנו מקפידים ומיבשים טוב, עדיין יש לה ריח חזק הרבה פעמים.
מישהו נתקל בבעיה? יש פתרונות? הקטנה גם ממש לא אוהבת את כל ההתעסקות עם הצוואר עמוס הקפלים שלה, מה עושים? אני באמת לא מבינה איך אפשר לשטוף פעם בשבוע עם הריח הזה....

רחיצת תינוק

על ידי תמרוש* » 19 נובמבר 2008, 10:26

_איך שוטפים תוסיק בחורף?
עם מים קרים. אם היד שלך חמימה, זה צריך להיות בסדר._

בסדר בסדר, אבל הבן שלי פצח בשביתת-אסלה אחרי שתיים-שלוש שטיפות כאלה, ובגיל שלושה חודשים! הרבה לפני הגיל הרשמי של שביתות. הוא לא אהב, וזהו.

אני השתמשתי בעיגולי צמר גפן רטובים. ורק כשהיתה קטסטרופה קקיית, ניקיתי לפני כן עם מגבון.

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 17 נובמבר 2008, 18:07

האם הוא פחות מנוזל אם את מלבישה אותו חם חם?
אני חושבת שכן, אבל את יודעת איך אנחנו נוטים לפרש ממצאים לפי התיאוריה אתה ניגשנו לתצפית....

והכי חשוב, אגב - כובע על הראש
בתיאוריה אני מסכימה, בפועל הוא מתעצבן, מושך את הכובע על העיניים, מתחרפן עוד יותר, וממילא הזמן שבו אני הכי מוטרדת מסוגיית הקור הוא זמן השינה, ויש לי פחד נוראי שהוא יוריד את הכובע על הפנים וייחנק ואני לא אשמע (זה פחד פסיכי או רציונלי?)

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 17 נובמבר 2008, 14:53

רק את יכולה לזהות אם הוא עדיין מתקשה בויסות חום הגוף.
אני גם לא אומרת להשאיר עירום - אני אומרת לבדוק. ללכת לפי הילד. האם הוא פחות מנוזל אם את מלבישה אותו חם חם? מה טוב לו?
והכי חשוב, אגב - כובע על הראש. יותר חשוב מכל לבוש אחר.

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 17 נובמבר 2008, 13:55

מה את חושבת?
זה מה שיפה בהומאופתיה, שהיא יודעת לתקן בלי להגדיר מה היה מקולקל....
תשמעי, להתחיל לבדוק אלרגיה זה תהליך ארוך, סבוך ולפעמים גם יקר. וכמובן - אחרי שמגלים את האלרגיה גם צריך לעשות משהו בעניין. כמו שלגבי צבע ומרקם הקקי קיבלתי את עצתך לא להיכנס לשאלות של "למה באוכל שלי הוא אלרגי" כל זמן שהילד עולה במשקל, כך גם במקרה זה.
ולגבי החימום - כשמדובר בילד אני לגמרי זורמת עם מה שבא לו, אבל תינוק בן ארבעה חודשים.... לא יודעת. מה את אומרת? זה עוד לא גיל צעיר שמתקשה בויסות חום הגוף?

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 17 נובמבר 2008, 13:30

התינוק שלי מנוזל מגיל שבועיים בערך, וזה לא ממש עובר לו.
המממ. אני הייתי חושדת אפוא באלרגיה, לא בוירוס. מה את חושבת?

"מקשה על הנקה" על תינוק בן פחות מארבעה חודשים ששוקל יותר משמונה קילו...>
וואו! כל הכבוד לאמא! וליונק!
אבל כן, מבינה אותך בדיוק. "בדיוק" כי גם שלי ינק עם אף סתום וקשה לו לנשום דרך האף.

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 17 נובמבר 2008, 12:59

לכוון ככה שיהיה רק על התוסיק ולא על הרגליים
מה לכוון? אני שוטפת עם היד!

יותר מדי פחד מחורף, יותר מדי חימום ועיטוף וכל זה - מסתבר שמחליש את התינוק, לא עוזר לו
אני לא יודעת מה לומר על זה. התינוק שלי מנוזל מגיל שבועיים בערך, וזה לא ממש עובר לו. בסוף החודש נהיה אצל הומאופת אז נשאל, אבל בינתיים אני דווקא משתדלת ללכת לכיוון החם.

<מצחיק, רציתי לומר משהו על זה שהוא לא יודע לנשום דרך הפה, וכמה זה מקשה על הנקה, אבל אז הבנתי שיש משהו אבסורדי בלומר "מקשה על הנקה" על תינוק בן פחות מארבעה חודשים ששוקל יותר משמונה קילו...>
<בכל זאת נלחצת כששומעת אותו מחרחר דרך אף קטנטן מלא נזלת>

רחיצת תינוק

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 17 נובמבר 2008, 12:40

המים קרים, ולהזרים אותם כל פעם עד שיבואו חמים זה בזבוז נוראי, אז מה עושים?
אם זה ממש קריטי לך, מחזיקים ליד הכיור תרמוס קטן עם מים חמים, וכל פעם שופכים משם.

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 17 נובמבר 2008, 12:08

אני מהסוג של "ידיים קרות לב חם" רק בלי הלב
הרסת אותי עכשיו. צחקתי בקול רם!

אגב, הקטן שלי לא סובל ששוטפים לו תוסיק במים חמים. גם הבכורה לא. הם צרחו כשהמים לא היו קרירים עד קרים. בכל עונות השנה. עד שהבנתי! זה לא נעים להם, ויש לזה סיבה.
אז מה שניצן אמרה. קצת, קצת מים. לא מבול מים קרים על הכל. בעדינות. לכוון ככה שיהיה רק על התוסיק ולא על הרגליים וכדומה.

יותר מדי פחד מחורף, יותר מדי חימום ועיטוף וכל זה - מסתבר שמחליש את התינוק, לא עוזר לו. אם הוא בריא, זה טוב לו. אם הוא חולה, אז להרטיב מגבת קטנה ולרחוץ רחיצת מגבת ולא עם מים ישירים וכן להלביש חם מדי, שיזיע, ולהחליף בגדים לעתים קרובות שלא יהיה ברטוב.

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 17 נובמבר 2008, 01:48

חבורה של מטורפים אתם.
ישנים עם הילדים שלכם באותה מיטה, לא נותנים להם מעדני חלב, לא שולחים אותם למשפחתון ושוטפים להם את הטוסיק במים קרים!
פלא שהם לא נותנים לכם לישון?

<ולא, היד שלי לא חמימה. אני מהסוג של "ידיים קרות לב חם" רק בלי הלב>

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 17 נובמבר 2008, 00:48

(עכשיו יפתח דף שמסביר למה לא צריך מברשות שיניים, נכון?)
כבר יש.

אם עוד לא קראת את הוידוי שלי עד היום, אז החור באוזון האקולוגי שלי זה מגבונים. אמנם אקולוגים, מתכלים, ללא ריח, ללא כלור, ללא דיוקסין... ועדיין. גם בבית.
בושה וחרפה. (יש לי סיבות טובות, אבל האמת היא שאם מסתכלים להן בלבן של העיניים, הן תירוצים.)
מאידך, בפירוש כיבסתי מגבונים. דווקא לכביסה הולכים יותר טוב המזעזעים התעשייתיים (נגיד האגיס) הייתי קונה, זורקת אותם לכביסה ישר בלי שימוש ראשון, שיתנקו כל הכימיקלים ואז שמה אותם בקערה עם מעט מים ושמן קלנדולה ומשתמשת.

במברשת שיניים, לעומת זאת, אני בקושי משתמשת. (וזו שיש לי, מתכלה! |יש| היא משבבי עץ מעורבבים עם משהו. מחליפים לה רק את הראש אחת לכמה זמן, כלומר, אם משתמשים בה הרבה... :-P)}

רחיצת תינוק

על ידי ניצן_אמ* » 17 נובמבר 2008, 00:48

איך שוטפים תוסיק בחורף?
קודם כל, הגיע הזמן שתפסיקו לקרוא לדבר המגוחך הזה "חורף".
שנית, עם מים קרים. אם היד שלך חמימה, זה צריך להיות בסדר.
שלישית, עם מעט מים קרים, לא צריך לעשות שם שטיפת פילים. קצת מים.
רביעית, אפשר עם מגבון או מגבות קטנות שמחזיקים ליד הכיור, זורקים לכביסה מיד בתום השימוש. היד שלך תחמם אותן בצ'יק.
חמישית, את מצליחה לישון עם שלושה ילדים, מנוולת, מה אני בכלל מנסה לעזור לך?!?!? >:)

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 17 נובמבר 2008, 00:36

אגב, איך שוטפים טוסיק של ילד בחורף? המים קרים, ולהזרים אותם כל פעם עד שיבואו חמים זה בזבוז נוראי, אז מה עושים?
(יש להבהיר שמדובר בתינוק שעושה קקי כמה וכמה וכמה וכמה פעמים ביום)

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 15 נובמבר 2008, 23:02

לא, זה פשוט שיש לך דעה טובה מדי עלי....

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 15 נובמבר 2008, 22:51

את מתכוונת להפוך אותם למגבונים רב פעמיים? אחרי שניגבתי בהם קקי?
כן.
תשרי בביו ואז תכבסי, אם זה ממש קשה לך.


כשאני בבית, להסתפק בשטיפה במים ולא להשתמש בכלל במגבונים
וואי, את צוחקת עלי! תארי לעצמך כמה אני מקולקלת, שלא תיארתי לעצמי שאת צריכה אותם בשביל הבית...

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 15 נובמבר 2008, 22:34

ומגבונים? למה לך. את המגבונים שכבר יש לך תכבסי.
את מתכוונת להפוך אותם למגבונים רב פעמיים? אחרי שניגבתי בהם קקי? כי אני לא משתמשת בהם כמעט אף פעם לדברים אחרים (אולי ניקוי שולחנות...)
ואגב, השיחה הזו דוחפת אותי לעשות מה שחמותי ניסתה לשכנע אותי עוד מהילד הראשון - כשאני בבית, להסתפק בשטיפה במים ולא להשתמש בכלל במגבונים. מאחר ופה ושם אנחנו נותנים לו לעשות בכיור (ואז כמובן שוטפים) עברתי את המחסום הפסיכולוגי שגרם לי לחשוב שזה נורא מסובך.

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 15 נובמבר 2008, 22:26

עכשיו יפתח דף שמסביר למה לא צריך מברשות שיניים, נכון?)
אני יכולה להסביר לך כבר עכשיו: אילו היינו חיים בעולם עם אויר נקי, מים נקיים, ואוכלים אך ורק "מזון", כלומר דברים ראויים לאכילת אדם במצבם הטרי והטבעי ביותר, בתזונה מקומית מתאימה ומשולבת - אכן לא היה צורך במברשות שיניים כלל.
עוד מרכיב קריטי בתזונה שלנו, שנעלם ממנה די מזמן, והוא כנראה החיוני ביותר לעניין הצחצוח, הוא האכילה של מזונות מאוד קשים. אנחנו כמעט לא אוכלים מזונות קשים, כי רבים מהם פשוט נעלמו, ואחרים רוככו עבור התזונה שלנו היום.
אחד מהם הוא תפוחים קשים ישר מהעץ. גם לחם קשה ויבש. גזרים. ועוד. שכחתי הרבה מהמזונות הקשים של העבר.
השיניים שלנו הסתמכו באבולוציה האנושית על המזונות הקשים כמסירי פלאק מתמידים.
ועל שתיית מים בלבד כשטיפת פה.
מברשת השיניים וצחצוח השיניים הם התחליפים של השילוב:
  • תזונה מלאה ובריאה בלבד.
  • מזונות קשים שמצחצחים את השיניים.
  • מים ששוטפים את השיניים.
עכשיו חזרנו לקנות חיתולים חד"פ ומגבונים.
(-: טוב, את יודעת שאת זה לא קניתי כבר עם השני. ומגבונים? למה לך. את המגבונים שכבר יש לך תכבסי. תכיני לך מראש לפני יציאה קופסת פלסטיק קטנה רב פעמית שנסגרת הרמטית עם כמה מגבונים מכובסים מקופלים, שהרטבת מעט. כך יהיו לך מגבונים לחים לניקוי כשתצטרכי במקום בלי מים. הצבע שלהם לא חשוב, אז אפשר לדחוף אותם לכל מכונה והם גם לא תופסים מקום. בונוס נוסף: הכימיקלים יורדים מהם ולא חוזרים לאיברים רגישים ועדינים של כל מיני מתוקים.
טוב, סוף דברי הכפירה (-:

ועלתה לי תחושה כל כך מוזרה: חוברת עבה, חנות עמוסת מוצרים, וכלום.
אוקיי, אני אתוודה: חלק מהכיף שלי בחוברת הזאת הוא ההרגשה "וואו, אני לא צריכה כלום".
לצד זה יש "חבל שמייצרים כל כך הרבה זבל וחבל שכל כך הרבה אנשים קונים את זה", אבל את זה אני משתדלת לא לחשוב...

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 15 נובמבר 2008, 21:51

תיארתי לעצמי שהתשובה תתמקד במברשות שיניים. זה בעיקר מה שאני קונה שם מאז שהאתר המסוכן הזה התחיל להשפיע עלי (עכשיו יפתח דף שמסביר למה לא צריך מברשות שיניים, נכון?)
כלומר, עכשיו חזרנו לקנות חיתולים חד"פ ומגבונים (P-:), אבל היו איזה שנתיים שבהן בהתחלה עוד הייתי עוברת על החוברות של הסופרפארם, ולאט לאט ראיתי שזה סתם, שאין לי מה לקנות שם. ועלתה לי תחושה כל כך מוזרה: חוברת עבה, חנות עמוסת מוצרים, וכלום. אני לא מצליחה להסביר, אבל זה היה משהו בסגנון "אז בשביל מה ובשביל מי מייצרים את כל זה?"

רחיצת תינוק

על ידי בשמת_א* » 15 נובמבר 2008, 20:48

כבר מזמן רציתי לשאול אותך: מה את קונה בסופרפארם?
נייר טואלט שמורת טבע במבצעים
נייר מגבת במבצעים
אבקת כביסה סוד במבצעים
מברשות שיניים אחת ל-3 חודשים
משחת שיניים במבצעים לבן הזוג
חוט דנטאלי
נדמה לי שפחות או יותר זהו. אה, חומרי עזרה ראשונה כגון פלסטרים, תחבושות גזה. אחת ל... (כמה שנים).

רחיצת תינוק

על ידי עוברת_אורח* » 15 נובמבר 2008, 19:52

או מביאים לאמא את חוברת המבצעים של הסופרפארם
כבר מזמן רציתי לשאול אותך: מה את קונה בסופרפארם?

רחיצת תינוק

על ידי יעל* » 16 יוני 2008, 22:24

בכל הסניפים של שילב

רחיצת תינוק

על ידי ר_ו_ב_י_נ_א* » 16 יוני 2008, 16:06

איפה קונים טאמי טאב? כשהגדול היה קטן היה לנו ובאמת היה מוצלח - אבל העברנו הלאה ועכשיו אין לי מושג איך להשיג...

רחיצת תינוק

על ידי שולה_חתולה* » 16 יוני 2008, 15:01

מצטרפת להמלצות על הטאמי-טאב!
עד גיל 3 חודשים התקלחתי עם הקטנצ'יק, מה שהצריך את עזרת האבא (להגיש ולהוציא) וגם היה קצת מפחיד - חלקלק כ"כ! אבל הקטן היה די מבסוט מהעניין ולא התלונן על מים על הראש.
ואז חזרנו לארץ וקנו לנו טאמי-טאב (שהיה דווקא זול למדי - בסביבות 40ש"ח אם אני לא טועה) ואנו נהנים ממנו מאוד. הקטן יושב בו בלי פחד מהרגע הראשון. תמכתי לו בסנטר או בבית השחי בהתחלה כי הוא היה מרפה את הגוף וצולל למטה... אז יד אחת תמכה ויד אחת רחצה.
לאחרונה (בן 5 חודשים+) הוא החל לעמוד בדלי אבל זה דווקא יותר נוח לרחוץ אותו ככה! אפשר להגיע לכל המקומות, ולשטוף את הסבון בסוף בעזרת כוס. רק צריך להזהר שהדלי יציב (אצלנו בתוך האמבטיה הגדולה הוא לא).

לגבי חפיפה ושטיפת הסבון, בתגובה לשאלה מלמעלה:
אני משתמשת בכל מיני אל-סבון לתינוקות לסיבון ולחפיפה. תמיד שטפתי לו את הראש עם המים מהאמבטיה (עם הסבון) ופשוט ניגבתי את הגוף, בלי לרחוץ את הסבון ממנו - וללא שום בעיות.

אתמול בפעם הראשונה עשיתי לו מקלחת בשכיבה על הבטן באמבטיה שלנו: הוא שכב על שטיחון גומי ושיחק עם צעצוע ואני סיבנתי, שטפתי והתמוגגתי לראות אותו נהנה כ"כ! פשוט וקל כ"כ - מומלץ!

רחיצת תינוק

על ידי קשת_ענן* » 28 אוקטובר 2006, 07:48

ממליצה בחום, מתוך שנים של אי מרוצות מכל השמפויים/סבונים עם כל הכימיקלים וחיפוש אחר פתרון טבעי,
על שמפו של חברת בראשית
אפשר למצוא בחנויות טבע, במחיר ממש הגון, משהו כמו 25 ש"ח פלוס מינוס
בשלושה סוגים:
רוזמרין (בזה השתמשנו עד היום על תינוקי מגיל כמה שבועות, בעיקר בתור סבון)
סירפד (מומלץ מומלץ למבוגרים)
וקמומיל (הכי עדין ולכן גם מומלץ לרחיצת תינוקות)
השמפויים האלה טבעיים לגמרי וזה יתרונם העיקרי מבחינתי כסבון וכשמפו (לנו).
אנחנו כמעט ולא חופפים לקטנצ'יק את השלוש ורבע שערות המתוקות שלראשו,
ומבסוטים

רחיצת תינוק

על ידי אלופת_ישראל* » 28 אוקטובר 2006, 04:45

שלום אשמח לקבל המלצות לסבונים נעימים לפעוטות וגם לשמפו. בעינין הטאמי טאב האם מוציאים את המים לאחר השימוש בסבון? איך שוטפים את הפעוט?
תודה.

רחיצת תינוק

על ידי אמא_חדשה* » 11 אוגוסט 2006, 10:03

שוב אימצו לי את השם?

רחיצת תינוק

על ידי אמא_חדשה* » 11 אוגוסט 2006, 03:07

סתם המלצה על סבון טבעי משמן זית, לגדולים ולקטנים.
הסבון מיוצר בשכם בשיטה טבעית וללא חומרים כימיים (בזמנו ביקרתי הרבה במקום, והייתי עדה לתהליך הייצור).
אפשר להשיג אותו בחנויות מכולת ערביות בעיר המזרחית בירושלים, ובנצרת (ואולי בעוד מקומות שאינני מכירה).
נקרא כאמל ונראה כמו סבון כביסה של פעם (וגם עולה ככה- 3.00 ש"ח....).
נסו ותהנו !

רחיצת תינוק

על ידי אמא_אום* » 13 מאי 2006, 00:29

לא להאמין איזה ניחוח מתוק יש לו מהראש, בלי סבון ובלי כלום.
ניסיתי להזכר כמה פעמים חפפתי ראש לקטן (כמעט בן שנה) והגעתי ל-3 פעמים.. פעם אחרי טיסה ארוכה ושיער שמנוני מרוב שעות באוויר הדחוס ועוד פעמיים מליטופים מרובים של זרים עם ידיים שמנוניות...
באמת שאין צורך..

רחיצת תינוק

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 10 מאי 2006, 21:20

אני כבר לא חופפת לתינוקי מזה כמה זמן. בשלב מסוים הרגשתי שזה "יותר מדי" ושהריח של השמפו (קמיל בלו) פשוט חזק מדי.
מסתבר שזה נכון מה שאומרים: מספיק להרטיב את השיער במים, ולסרק הרבה.
בזמן שהוא יושב באמבטיה, אני מרטיבה לו את הראש בעדינות, מייבשת בעזרת מגבת (הכל בזמן שהוא יושב ומשחק) ואז מעבירה סירוק, 2-3 דקות. למזלי הוא "מרשה לי" לסרק ולא מתעצבן :-) מסרקת במהירות גם בבוקר כשקמים מהשינה, דקה-שתיים.

לא להאמין איזה ניחוח מתוק יש לו מהראש, בלי סבון ובלי כלום.

רחיצת תינוק

על ידי בן_3* » 23 אפריל 2006, 19:03

הילד שלי לא אוהב לחפוף- אז לא חופפים, אלא כאשר צריך להיות קצת יצוגיים.

רחיצת תינוק

על ידי ורד_לב* » 23 אפריל 2006, 17:20

לא רוצה לתסכל, אבל אצלנו זה עבר בערך בגיל 3 :-( ואכן לא חפפנו הרבה (וזו ילדה ש'מתה' על מים).

רחיצת תינוק

על ידי יש_אי_שם* » 23 אפריל 2006, 02:04

להכניס את ראשכם למים ולעשות בלו בלו בלו, לקרוא לזה איך שאתם רוצים (אצלינו זה לויתן) ולהציע לה לעשות גם. אשמח לשמוע אם זה עובד...

רחיצת תינוק

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אפריל 2006, 00:41

בשבועיים האחרונים בתנו בת ה 10 חודשים גילתה את נפלאות הישיבה באמבטיה (עד עכשיו נשכבה אחורה על גבי מתקן מגבת בסגנון הדפני ונהנתה מאוד מטקס הרחצה), אבל כשמגיע שלב שטיפת השמפו מהשיער היא פורצת בבכי היסטרי - ניסינו בשכיבה (היא מתנגדת בתוקף), ניסינו בטוש (היא נבהלת ובוכה), ניסינו לשטוף בשפיכת מים עדינה מבקבוק (גם לא עזר), ניסינו עם מתקן "חפיפון" (ממש לא הלך)... נשמח לשמוע רעיונות נוספים. תודה!

חזרה למעלה