חברה של אח של תבשיל קדרה

מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

דף בית אישי.
שלום אהובה! ברוכה הבאה!
תחליפי את הניק הארוך הזה, ומהר (תבקשי המלצה מגילה)
{@ {@ {@
{} (())

<אם זה סתם ה אח של תבשיל קדרה שפתח את הדף הזה - תתבייש לך! ;-)>
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

נדמה לי שזה בהומור... ?
:-D גדול!
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

נדמה לי שזה בהומור... ?
לא לגמרי. היא כתבה פה פעם בניק הזה (מהארוכים בניקיה, אך לא מתקרב לניקים הזמבוריים |גזר|).
יערת_דבש*
הודעות: 2056
הצטרפות: 23 אוקטובר 2003, 00:10
דף אישי: הדף האישי של יערת_דבש*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי יערת_דבש* »

אחלניק דווקא.
אמא_של_יונת*
הודעות: 2560
הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי אמא_של_יונת* »

ברוכה הבאה,
וד"ש ל אח של תבשיל קדרה (וגם לכלבלב...).
חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*
הודעות: 20
הצטרפות: 28 מאי 2004, 19:15
דף אישי: הדף האישי של חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה* »

ברוכים הנמצאים :)
לקיצור הניק אפשר לקרוא לי פשוט חשלאג"ח :-]

שאלת-מתחילים לי: אני מחפשת כבר די הרבה זמן דפים כאן באתר שקשורים לסוגיות פמיניסטיות. יש?
אם_הבנים_שמחה*
הודעות: 541
הצטרפות: 11 מאי 2004, 23:14
דף אישי: הדף האישי של אם_הבנים_שמחה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי אם_הבנים_שמחה* »

ברוכה הבאה.
אני מחפשת כבר די הרבה זמן דפים כאן באתר שקשורים לסוגיות פמיניסטיות. יש?
אני אשאל את בעלי.(-;
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

הייתי מצפה למצוא את זה ב-מדור מדינה וחברה.
אבל זה לא שם.
הייתכן שלא דיברנו עוד על ---- ? מסתבר.
חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*
הודעות: 20
הצטרפות: 28 מאי 2004, 19:15
דף אישי: הדף האישי של חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה* »

תודה אליס. נכנסתי לכולם. הרוב - כמו תמיד כאן - מאתגר. אבל,
לצערי לא מצאתי תשובות לשאלה הבסיסית, הראשונית, שמטרידה אותי (וכותבות פמיניסטיות לא מעטות, אם מותר לי להיתלות באילנות גבוהים) - ושבגללה בעצם שאלתי:

ה"פמיניזם של הגל השני" - כלומר, פחות או יותר כל מה שנכתב מאז "המין השני" של סימון דה-בובאר ואילך - לא מתמצה בתביעה לשוויון בן המינים. באופן פשטני, עד סימון דה בובאר תבעו פמיניסטיות שוויון מתוך השקפה ליבראלית קלאסית: נשים הן יצורי אנוש שזכאיות לזכויות בסיסיות בדומה לגברים (חיים, חירות, קנין וכל חבילת הזכויות הליבראלית המסורתית).
אחרי "המין השני" התחילו פמיניסטיות לתהות על מקורות אי השוויון בין המינים, אי-שוויון שיש לו סימוכין ביולוגיים מובהקים: נשים יולדות ומניקות, גברים לא.
האם אי השוויון נעוץ רק בהבדלים הביולוגיים? ואם כן, מה המשמעות שלו?
האם ניתן לשנות הסדרים חברתיים (שדרך אגב - חוצים גבולות אתניים ותרבותיים בצורה חד משמעית) שמבוססים על ביולוגיה כל כך דיכוטומית?

רבות מהפמיניסטיות שכתבו בשנות השישים ואילך לא תבעו שוויון על בסיס "האמנה החברתית" הליבראלית הקלאסית. הן מכירות בהבדל בין המינים. וכאן מתחילה השאלה שלי -

אני לא בטוחה בכלל שמה שקיים כי הוא "טבעי" (בהקשר שלנו - הבדלים ביולוגיים בין נשים וגברים), ראוי להמשיך ולהתקיים.
כלומר: אני לא בטוחה ש"הטבעי" = "הטוב".

ואתן / אתם?
אליס_בארץ_המראה*
הודעות: 1214
הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 18:13
דף אישי: הדף האישי של אליס_בארץ_המראה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי אליס_בארץ_המראה* »

חברה של, באמת - תפתחי דף. אני אהיה מהמשתתפות הראשונות :-), ויהיו עוד הרבה. הטענה הבסיסית שלי, אגב, היא שהגל השני נכשל ובגדול (לעומת הגל הראשון שהצליח, בין השאר כי היו לו תביעות ברורות, מוגדרות וצנועות).
ב_דחילו*
הודעות: 818
הצטרפות: 13 יוני 2004, 10:05

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי ב_דחילו* »

אני לא בטוחה ש"הטבעי" = "הטוב". או שמה שנראה ומופיע כטבעי הוא אכן כזה. התבוננות על מה שקיים כעל 'טבעי' או כנובע מתכונות 'אמיתיות' הוא תפיסה מהותנית שגורסת שלכל דבר יש מהות, אוסף של תכונות שהופכות אותו למה שהוא. אחת ההשלכות של תפיסה מהותנית היא המושג הליברלי של זכויות אדם, לפיו לכל אדם יש זכויות טבעיות שנובעות מהמהות האנושית שלו. (אידיאולוגיות מודרניות אחרות שמסתמכות על תפיסה מהותנית הן הנאציזם והמרכסיזם).

כנגד התפיסה המהותנית עומדת תפיסת ההבניה החברתית שלפיה כל מושג או מבנה חברתי הוא תוצר של משא ומתן, (או אם תרצי, מאבק). כלומר נשים הן לוא-דוקא 'עדינות', 'אינטואיטיביות' או 'היסטריות', אלא הן קטגוריה חברתית שמוגדרת בצורה מסוימת. אנחנו מגדירים נשיות מתוך אוצר הדימויים של התרבות (השוביניסטית בדרך כלל) שלנו. או במילים של סימון דה-בובאר: 'אשה לא נולדת אשה, אלא הופכת לכזו'.

הגישה ה'טבעית' מגדירה עבור נשים ועבור כל קבוצה 'אוניברסלית' אחרת (למשל 'ילדים') מה המהות שלה ובעצם פוגעת בחופש של אשה (או ילד) להיות אחרת. גישת ההבניה חברתית, בצורות הפוסט-מודרניות שלה, לפיהן אין אמת אוביקטיבית או אמת אחת - גם היא יוצרת קונפליקט כי אם אין קטגוריה 'אשה' והיא לא כבולה לשום סטריאוטיפ, אין באמת כפיה וכל הפרויקט של הפמיניזם והמאבק לשיוויון מתבטל עם ביטול הזהות הנשית ה'יציבה'.

אז נשארנו באותו המקום: להגדיר את עצמינו כנשים, או לברוח מהגדרות כובלות? בשבילי שתי התשובות נכונות. ההגדרות לא תמיד מתאימות, ועדין כדאי להאיר אי-צדק ואי-שיוויון בכל מקום שרואים אותו - בצורה מקומית ולא גורפת.

ברגע זה בת אחת שלי משחקת ושרה עם הברביות שלה והשניה מתרוצצת במושב עם אחיה ועם חברים ומכשירי קשר..
חג שמח @}
מ_י_כ_ל*
הודעות: 1491
הצטרפות: 08 דצמבר 2003, 10:54

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מ_י_כ_ל* »

אני לא בטוחה ש"הטבעי" = "הטוב".
דיון בסוגיה זו, בהקשרה הכללי, תוכלי למצוא ב באופן לא טבעי.

אני לא בטוחה בכלל שמה שקיים כי הוא "טבעי" (בהקשר שלנו - הבדלים ביולוגיים בין נשים וגברים), ראוי להמשיך ולהתקיים.
את לא מתכוונת שהציצי שהגיע הזמן לבטל את הציצי שלי, נכון? :-)

אני חושבת שכאן המקום לעמוד על האבחנה שבין מין (sex) לג'נדר -
מין, משמעו - ההבדל הביולוגי שבין נקבות וזכרים (הבדל המתפתח עוד טרום הלידה).
ג'נדר, משמעו - המשמעות שהחברה מייחסת לאותה השתייכות מינית ביולוגית.

הסדרים חברתיים (שדרך אגב - חוצים גבולות אתניים ותרבותיים בצורה חד משמעית)
אז זהו, שהם אינם כאלה!
האנטרופולוגית מרגרט מיד (במחקר מאמצע שנות השלושים של המאה הקודמת), ערכה תצפיות על תרבויות בגינאה החדשה (כבר איני זוכרת את שמן :-P). בין היתר, נצפתה תרבות בה נשים וגברים כאחד (בהגדרה המינית), הפגינו התנהגות 'נשית' (במרכאות כי שאלת ג'נדר), כלומר הפגינו את מה שבמערב מקובל לראות כסטראוטיפ נשי, למשל: 'עדינות', 'אינטואיטיביות' או 'היסטריות'.
בתרבות אחרת, היו אלה נשים (מינית), שהפגינו התנהגות 'גברית' (שוב - במרכאות כי שאלת ג'נדר ולא מין; ושוב - גבריות במונחי הסטראוטיפים המערביים - שתלטנות, רציונליות וכד'), בעוד שהגברים הפגינו התנהגות 'נשית' (היו אחראיים על גידול הילדים).
בקצרה - המחקר הראה כי מושגי 'נשיות' ו'גבריות' הם קונטקסטואלים ושרירותיים! שאלות של מגדר הן תלויות תרבות, וכשם שזו משתנה ממקום למקום ומזמן לזמן, כך גם תוצריה.

מה שנכון הוא, שתהליכים תרבותיים שכאלה, מנוהלים על פי רוב, על ידי קבוצה מרכזית, המרכזת בידה את שדות הכוח העיקרים. קבוצה שכזו תפעל, מן הסתם, לקידום צרכיה שלה. ומיהי אותה קבוצה בחברה המערבית? נכון, גברים...
טוב, האמת שיש לסייג - לא כ-ל הגברים. נדרש גם שהם יהיו: מערביים, לבנים, נוצרים, בורגנים, אנשי משפחה, בריאים, אסטטים, הטרוסקסואלים, בגילאי 20 עד 60 לערך.
<שכחתי משהו?>

ומכאן לשאלה האם ניתן לשנות הסדרים חברתיים....שמבוססים על ביולוגיה כל כך דיכוטומית?
לאור האמור, כנראה שכן. מה שבטוח - קל זה לא יהיה! :-)
אם תשאלי את אנגלס, יתכן שאפילו צריך מהפכה...

<מה עוד פעם לקרוא לקניית חזיות? :-P>
<מיכל מתעייפת :-)>

'אשה לא נולדת אשה, אלא הופכת לכזו'.
וואלה! תודה שהזכרת!
האמירה הזו מתקשרת לכל כך הרבה סוגיות מרתקות (על קצה ובקליפת: פוסט מודרניזם וקביעתו שעד שלא ניתן שם לדבר הוא לא קיים; חקר הלשון - על השפה כבונה את הנסיון האנושי, ועוד ועוד). אולי פעם, כשיפתח הדף המתאים...
חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*
הודעות: 20
הצטרפות: 28 מאי 2004, 19:15
דף אישי: הדף האישי של חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי חברה_של_אח_של_תבשיל_קדרה* »

פתחתי: פמיניזם של הגל השני.
עכשיו - מעתיקים את חתיכות הדיון הרלבנטי לדף החדש או ממשיכים מכאן?
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

עכשיו - מעתיקים את חתיכות הדיון הרלבנטי לדף החדש או ממשיכים מכאן?
מעתיקים. אפשר אפילו לספר מאיפה (אבל לא חייבים)
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

(או שמא מותר לי לכתוב - חשא"ש? או "אחסלי-חברהסלו", או בקיצור - אסח"ס)

זה נורא הצחיק אותי
אני בעד אסח"ס....
מ_י_כ_ל*
הודעות: 1491
הצטרפות: 08 דצמבר 2003, 10:54

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מ_י_כ_ל* »

שלום חברה של!
כהצעתה של גילה, העתקתי את הדיון המקורי מן הדף שלך ומחקתי את הסיכומים (הם כמובן שמורים בגרסאות קודמות, אם תרצי לשחזרם).
פשוט, מנסיון, כל עוד דיון הוא ערני ומתנהל, כדאי להשאירו כמות שהוא, ולהעבירו למצב סיכום רק כשנרגע.

בכל אופן - תודה על השאלה המענינית שהעלת!
ואגב, לא התכוונתי שעייפת אותי בכך ששלחת אותי לרכוש חזיות, אלא שפשוט, דרך מקרה, בשבועיים האחרונים יצא לי להסית את הדיון בכמה וכמה דפים לסוגיות פמינסטיות, אותן סיימתי בקריאה לרכוש חזיות. בקיצור - התעייפתי מהרפטטיביות של עצמי...:-)
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

בטח שצריך להפגש!

למרות שאני לא בטוחה שיש לי זמן לקרוא ספרים, אבל אני חוזרת ללימודים בחיפה, אז חייבים למצוא איזה חלון...
לימור*
הודעות: 283
הצטרפות: 05 נובמבר 2001, 07:46

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי לימור* »

בקשר למודעה שכתבת בכיכר השוק: לחברה שלי יש דירה להשכיר בת"א, דירה בת 3.5 חדרים. לפרטים: [email protected]
טלי*
הודעות: 566
הצטרפות: 13 מאי 2002, 13:40

חברה של אח של תבשיל קדרה

שליחה על ידי טלי* »

שלום לך, יש לי חברה שמשכירה את ביתה לתיירים(לתקופות כמו שציינת) במושב בית יצחק שמה טלילה. טלפון 054-4217234 בהצלחה . טלי
שליחת תגובה

חזור אל “דפים אישיים”