לגלות את החצר האחורית

קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

זה דף ניסיון ברוח האקולוגיה העירונית , באופן עירוני ו השתלבות קהילתית בעיר , דף שבא להציע, לסער מוחות, לתת ולקבל השראה.

@} @} @} @} @} @} @} @}

השראה למה? לתביעת שייכות מחודשת לחצר האחורית של הבניין שלנו , של כל אלה המתגוררים בבניין דירות משותף בעיר ומרגישים בחסרונה של פיסת אדמה, ולא פחות מכך בחסרונו של מרחב קהילתי.

בשביל מה?
כי בזמן הקרוב, בשנים הקרובות, אנחנו כנראה נשארים בעיר ולא נגשים את החלום הבית הפרטי עם החצר.
כי גם אנחנו רוצים להרגיש קרבה מסוימת לאדמה, מגע עם החול, לאפשר לילדים לחוש ולשהות שם, לאפשר לעצמנו לצמוח ולהצמיח שם.
אני מציעה להיזכר בעובדה שלמרות שאנחנו עירונים, יש לנו שטח אדמה להיקשר אליו ולפעול בו. שטח שהוא של כולם, ושל אף אחד. שטח שלעולם לא יקרה בו דבר, אם לא נחולל אותו.

גם בתל אביב וגם בערים אחרות, החצר הקדמית לפעמים מטופחת ולפעמים מוזנחת, אבל החצר האחורית שכוחה לחלוטין כמעט תמיד. לפעמים מקימים בה גן ילדים או שהיא מסתפחת לדיירים בדירת הקרקע. על פי רוב - אין לה דורש.
הנוף בה משמים: עפר או אדמת חמרה יבשה, עצים בעלי כושר שרידה גבוה, כמה שיחים אפורים... בדרך כלל נקי שם מהפרשות כלבים, הם לא מגיעים לשם. אפילו החתולים כמעט שלא מבקרים שם. לפעמים שמש ולפעמים צל.

האילוצים רבים - לפעמים צריך לנקות ולסקל אבנים. הרבה פעמים יש שכנים שמעקמים אף. לרוב אפשר לעקוף אותם אם נוקטים גישה מפייסת ולא מתריסה, ואם מבהירים שאין כאן איזה מיזם נושא רווח, גם לא תוכנית השתלטות אישית על נדל"ן, אלא פעילות אישית וספורדית הפתוחה לכל הדיירים.
אני לא מדרבנת לעימותים עם השכנים. גם לא מציעה להתחיל בעריכת מסיבות יום הולדת המוניות לילדים או מפגשי חינוך ביתי בחצר האחורית, כאשר הרעיון עדיין לא מעובד ואין פתיחות אליו. כדאי להתחיל בקטן, לגשש, להזמין את כולם, לעשות (אם מבקשים הסכמה של כולם מראש, זה לעולם לא יקרה).


מה אפשר לעשות בחצר אחורית בבניין משותף בעיר?
  • גינה: יש דוגמאות מושקעות כמו זו של תמי צרי מאתר עץ בעיר , שבהסכמת השכנים בנתה גינת פרמקלצ'ר משובחת בחצר האחורית, כולל צמחי מאכל שהשכנים יכולים לקטוף.
  • מרחב משחקים: אצלנו - החלטנו אני והשכנה שגם היא אמא, לרדת עם הילדים מפעם לפעם, לתת להם שם להתעסק בצבעי אצבעות, שפיכת מים, ערבוב דבק פלסטי, וכל מיני חוויות חושיות שבבית לא נוח לעשות (קשה לשמור על הניקיון).
חשבנו בהתחלה להציב שם מתקני משחקים לילדים, מגלשות קטנות וכולי. בעלה של השכנה הציע שנשיג ממש ציפוי לקרקע כמו שיש בגינות ציבוריות. דיברנו ודיברנו, וראינו שלא ייצא מזה כלום אם נמשיך לתכנן, כך שהפעולה הבאה היתה פשוט לרדת לחצר עם צבעי האצבעות. מאז פעם-פעמיים בשבוע, ביחד או לחוד, אני יורדת עם הילד והוא "מתחרע" כמו שאפשר לעשות רק בחצר. עוד לפני כן דיברתי עם מי שמפעילה עסק קטן בקומת הקרקע (למרות שהשטח האמור לא שלה בטאבו), הצגתי את הרעיון וקיבלתי הסכמה בלי בעיה.
  • מקום לשבת: שכנה שגרה בעבר בקומת הקרקע, הציבה שולחן קטן ושני כיסאות בכניסה (בין החצר ללובי הבנין) והזמינה את כולם לשבת שם כשבא להם. השכנה העצבנית מוועד הבית טרפדה את זה והשולחן נעלם כלעומת שבא. אבל בבניין "מקבל" יותר, אפשר אולי להציב שולחן ולערוך פיקניקים קטנים ומזדמנים.
<חייבת לצאת, אשמח לשיתוף, רעיונות, סיפורים, טיפים...>
בלה_שנדמה_לה*
הודעות: 784
הצטרפות: 20 דצמבר 2005, 05:55
דף אישי: הדף האישי של בלה_שנדמה_לה*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי בלה_שנדמה_לה* »

השכנה העצבנית מוועד הבית טרפדה את זה והשולחן נעלם כלעומת שבא
חוצפה! באיזו זכות?
אהלן קרוטונית, איך המרק? (-:
אני ביליתי את כל ילדותי בבית דירות (ולאחרונה גם מגדלת את ילדיי באחד כזה). כבר הרבה שנים ששני בני זוג מבוגרים מקומה שנייה מטפלים בגינה הקדמית שבצד החלון שלהם. אני יודעת שהרבה שנים כי הם נטעו דקל צעיר בחזית והוא מגיע להם כבר לחלון.... בצד השני של החזית, מתחת לחלון שלה, אישה אחרת מקומה שנייה מטפחת היא כמה שורות של עציצים וקצת גינה...נחמד, לא?
פעם היינו מקימים כל שנה סוכה בחצר האחורים ומבלים שם את מיטב שעותינו ושנותינו. היום פחתו הילדים בבניין ויש יותר זקנים (או אנשים מבוגרים כמו הוריי), והחצר האחורית אכן אפורה משהו. הדשא כבר לא הדשא כמו שאני זוכרת אותו מפעם....

חייבת לצאת
אבל רציתי לספר לך מה עושים בחצר האחרוית של הבית שאחותי גרה בו בי-ם. מאוחר יותר.
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי במבי_ק* »

רעיון מעולה, מהסוג של "איך לא חשבו עליו קודם"... (אבל את מספרת שחשבו עליו קודם, פשוט מעטים)

אני הייתי מתחילה מגינון וסילוק פסולת - משהו שכל הדיירים יכולים להרגיש שהוא תורם לאיכות חייהם. משהו שכיף להצטרף אליו, אבל לא חובה. אתם (היוזמים) יכולים להפוך את כל עניין הגינון לפעילות כייפית עם הילדים. גינון - לא רק גנת ירק, אלא גם נוי - משהו שאנשים מתפעלים ממנו. גרניומים (למשל) אפשר לגזום ענפים קיימים ולתקוע אותם באדמה (אם תרצי הסבר איך בדיוק, אז זה לא בעיה) וזה צמח שלא זקוק להרבה מים והוא עם פריחה יפהפיה (אני חושבת שכל השנה או רובה). יש הרבה סוגים - נשפכים, שיחים... פשוט לקחת כלים ישנים (של חמוצים או צבעים) לצבוע אותם (הנה פעילות עם הילדים), לשים אדמה ולתקוע. צמחי תבלין זה גם משהו שכדאי והוא מועיל לכולם.

אולי לתלות שלט שבימי חמישי (למשל) אתם נפגשים בחצר האחורית לסיידר חם (או משהו כזה). בטח יבואו איש וחצי, אבל הם כן ירגישו מוזמנים ובתוך העניינים. להתחיל בקטן ובקצב שלא יותיר אתכם בלי כוחות ועם הרבה ג'אנק שנאסף כי הוא בטח יהיה שימושי, כי תמיד יש את האנשים שחיו 50 שנה עם ג'אנק מסויים, אבל ג'אנק אחר יכניס אותם ללחץ.

למתקדמים - יש סוכות גפנים קטנות ומקסימות (אח שלי בנה אחת יפהפיה בחצר שלו). זה כבר קצת יותר השקעה, אבל אין מצב שאנשים לא נשפכים מהיופי וגם יורדים לשתות שם את הקפה של אחה"צ...

פינת זולה - זה משהו שכל כך כיף שיש עם ילדים, אבל כלמיני שכנים צרי עין יכולים להילחץ מזה. הייתי עושה משהו עדין, שגדל לאט. שלא נראה "פריקי" מדי. אולי כמה כסאות עם שולחנות נמוכים (אפשר למצוא ברחובות דברים שאנשים משליכים) ובינהם איזה שטיח סיני למשחקים.

יש לכם צל בחצר האחורית?
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

חזרתי לרגע - רעיון נוסף ששכחתי לציין הוא כמובן להציב קומפוסטר בחצר האחורית. עניין רגיש שקשה להסביר לשכנים. ייתכן שאפשר לבצע את זה רק לאחר שכבר יש עוד "תועלת" מהחצר וזה לא הדבר היחיד שעומד שם.

יש לכם צל בחצר האחורית?
יש המון צל, למעשה כמעט אין שמש (עצים גדולים שמסתירים).
יש גם שני עצי לימון, אבל הפירות שלהם קטנים ונראים לי בעייתיים, רובם גם מכוסים במין "פטרייה" לבנה.

אולי לתלות שלט שבימי חמישי (למשל) אתם נפגשים בחצר האחורית לסיידר חם (או משהו כזה). בטח יבואו איש וחצי, אבל הם כן ירגישו מוזמנים ובתוך העניינים
כן, זו הרוח :-)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

_השכנה העצבנית מוועד הבית טרפדה את זה והשולחן נעלם כלעומת שבא
חוצפה! באיזו זכות?_
זהו, שזה בעייתי - הזכות של שכנה א' להציב שולחן שקולה לזכות של שכנה ב' לסלק אותו...
כאמור מדובר ב שטח שהוא של כולם, ושל אף אחד
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אפשר לגזום ענפים קיימים ולתקוע אותם באדמה (אם תרצי הסבר איך בדיוק, אז זה לא בעיה)
אני אשמח

ובאופן כללי הייתי מגנן שם תוך שמירה על זה שיהיה גם איפה לשבת ולשחק
ואז זה גם מקום מפגש ומשחק לילדים, וגם גינה
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

יש גם שני עצי לימון, אבל הפירות שלהם קטנים מישהו משקה? עצי הדר זקוקים להשקיה שוטפת. אם לא משקים, הגיוני שהפירות קטנים. אם תיצרי גומה מסביב לעץ, ותשקי אותו בנדיבות אחת לשבוע, בשנה הבאה הפירות יגדלו.
<מיצי נשמעת מבינה גדולה, אבל גילתה את זה בעצמה רק לאחרונה>.

בכל אופן, יוזמה ברוכה ביותר. אני הייתי מתחילה בצמחי תבלין, שצומחים מהר וקל לראות את התוצאה, ולפתות את השכנים לרדת לקחת עלים לתה. אם יש לכם ברז קצת מטפטף בחצר, זה בדיוק המקום לשתול בו נענע ולחכות. הכל כבר יקרה לבד.
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

|Y|
כמעט עשית לי חשק לחזור לעיר :-) (אבל רק כמעט :-P)
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי אחת* »

קרוטונית, תבורכי ובהצלחה.
אנחנו אמנם כבר לא בעיר,
אבל לא מזמן זרענו בחתיכת האדמה שצמודה לבית זרעים של פלפל, עגבניות ובזיליקום. ככה באדמה פושטית ועם השקייה מינימלית, בסוף צומחות כל מיני הפתעות.
מומלץ בחום
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי במבי_ק* »

אפשר לגזום ענפים קיימים ולתקוע אותם באדמה (אם תרצי הסבר איך בדיוק, אז זה לא בעיה)

גוזמים (אני גוזמת עם מספיים) ענף של שיח גרניום. משהו באורך של 15ס"מ או אפילו פחות. עדיף בלי פריחה. יש בענף מין "פרקים" כאלה (בטח יש להם שם מקצועי, שאני לא זוכרת). תוקעים באדמה כך שהפרק נמצא מתחת לאדמה (נניח ס"מ). משם צומחים השורשים. נדמה לי שאם שמים ענף כזה בכלי עם מים גם יתחילו לצמוח אחרי כמה זמן שורשים מהפרק הזה.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

זהו במבי, שרציתי לשאול אם זה תקף גם לקרקע שהיא רק עפר יבש. אני לא מתכוונת להתחיל להשביח אותה עם קומפוסט וכולי, לא בשלב הזה, ולא מתכננת שהשכנים יתפסו אותי עם המעדר ביד :-)

ייחורים אני אכין בכייף :-)
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי במבי_ק* »

שרציתי לשאול אם זה תקף גם לקרקע שהיא רק עפר יבש

אני הייתי מתחילה עם דליים (של חמוצים או צבעים) שעברו הסבה לעציצים. מה שעוד אפשר (אני עשיתי, סתם איזה יום), זה לקחת מגירה ישנה להוריד לה את הדפנה התחתונה (או לעשות בה חור) ולשפוך לתוכה אדמת שתילה. עוד אפשרות זה לחופר גומה קטנה ולהעשיר עם קצת אדמה טובה. בסך הכל זה צמח די חזק, אבל יהיה נחמד לעשות לו קליטה הדרגתית (אם לא חינוך ביתי).

אף שכן לא יכעס אם תשתלי גרניום! (או שאני שוב מושבניקית נאיבית...)

אם תרצי, ואם יזדמן לי להיות במרכז ת"א מתישהו (בטח רק עוד שבוע וחצי או יותר) אני יכולה להביא לך ייחורים כאלה מכמה סוגים, אם לא תמצאי בסביבתך.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

הסתיו הגיע, ונזכרנו פתאום בחצר הנשכחת ההיא. שכנים חדשים עברו לגור בקומה א' בעורף ומפעילים מזגן רוב היום - נוצרה שלולית קטנה של מים מתחת לחלון שלהם. ירדנו היום עם ייחורים של "צמח עכביש" כזה, שמנו קצת קומפוסט מוכן ושתלנו אותם.
מצאתי כורסה ישנה לידנו וגררתי אותה הנה - כי חסר מקום למבוגרים לשבת. אבל הרופא ששוכר קליניקה ממש ליד החצר התרגז ואמר שזה נראה כמו מזבלה :-P הבהרתי לו שמטרתי היא להפוך את החצר למקום נעים, בכל מקרה התפייסנו וקשקשנו בסוף אבל אני צריכה להחליט מה עושים עם הכורסא. אולי "נרפד" אותה אד הוק באיזה בד שתיראה טוב יותר.
בשלב הבא אני מתכננת פיקניק עם הילדים. פשוט לרדת לאכול שם ארוחת ערב ולסמ"ס לידידינו מקרב השכנים שהם מוזמנים.

בלי קשר, יש עבודות בכביש אצלנו ברחוב כבר כמה חודשים, מה שאומר שאין תנועת כלי רכב בחצי מהרחוב. אמש סוף סוף כמה שכנים התעוררו והכריזו על מסיבת רחוב :-) תענוג של ממש. הם השקיעו בדי.ג'יי + מערכת הגברה (הרשו להם להשתמש במערכת של הגן העירוני שנמצא שם), אבל אפשר היה גם בלי כמובן. כל אחד הביא כיבוד מהבית, יין עוגיות וכל מיני חטיפים, וכולנו רקדנו YMCA עם הילדים בהתעוררות לא נורמלית.
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

אמש סוף סוף כמה שכנים התעוררו והכריזו על מסיבת רחוב תענוג של ממש. הם השקיעו בדי.ג'יי + מערכת הגברה (הרשו להם להשתמש במערכת של הגן העירוני שנמצא שם), אבל אפשר היה גם בלי כמובן. כל אחד הביא כיבוד מהבית, יין עוגיות וכל מיני חטיפים, וכולנו רקדנו YMCA עם הילדים בהתעוררות לא נורמלית.

וואו.
מה זה זה, חשבתי שזו המצאה של הדתיים המסיבות האלה (רק עם ספר תורה במקום לקדם להקות נוכריות) ;-)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

זו גם המצאה של לב ת"א :-) זה כמו קיבוץ עירוני פה.

האמת שמזמן לא היינו בחצר האחורית, הפעם האחרונה היתה לפני 3 שבועות בערך, כשפרשתי שם שמיכה ועשינו פיקניק בשישי בצהריים...
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

זו גם המצאה של לב ת"א זה כמו קיבוץ עירוני פה.

כשאני חושבת על זה... רעיון לא רע בכלל. נורא נח - השירותים במרחק יריקה!

אני עכשיו גרה במקום שמרוב הרחבת מרפסות ואללה איסטור נשארו שני מטר של ירוק וגם עליו זרקו את הפיגומים...
גילי*
הודעות: 184
הצטרפות: 25 יוני 2003, 23:25

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי גילי* »

אני רוצה לגדל צמחי תבלין צמוד לקיר בית דירות בשולי החניה מתחת למעין מרפסת נמוכה. התנאים: צל מלא עם כ30% אור פונה למערב, קריר ורטוב מאוד בקיץ (צינור ממזגן שגם מיכל גדול לא מספיק) ואולי קצת גשם בחורף. מה מומלץ לגדל ? ואיזו אדמה להוסיף לשם (אין אדמה). תודה
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

רובם צריכים המון שמש, כך הבנתי. אולי פטרוזיליה כן תצליח.
מצ'רה*
הודעות: 1583
הצטרפות: 10 נובמבר 2009, 14:20

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי מצ'רה* »

אני הייתי מגדלת ריחן ונענע.
גילי*
הודעות: 184
הצטרפות: 25 יוני 2003, 23:25

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי גילי* »

תודה קרוטונית. יש אולי שיחי מאכל שמתאימים לתנאים אלו ? אם לא מה מתאים שם שייפה ויוריק את המקום ? רצוי משהו קצת פורח.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אני לא יודעת איזה שיחי מאכל יכולים לגדול בצל, נסי לחפש את זה (ברשת או בלקסיקון צמחים או ב"גן הפורה").

מה מתאים שם שייפה ויוריק את המקום ?
צמחי צל נחמדים: "צמח עכביש" (הירוק-לבן הזה, שמוציא ייחורים). אפשר להרבות אותו ממש בקלות.
בת שבע, גם כן צמח ששולח גרורות ומוציא תפרחות ורודות יפות.
ועוד, מסתבר, רבים וטובים :-)
עדי_ל*
הודעות: 2010
הצטרפות: 06 ספטמבר 2004, 01:58
דף אישי: הדף האישי של עדי_ל*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי עדי_ל* »

סיגלית אוסטרלית.
לא צמח תבלין, אבל משתרע ומתפשט נפלא. בעיני זה צמח יפהפה.
אנד_לוסיה*
הודעות: 549
הצטרפות: 27 אוקטובר 2009, 22:35
דף אישי: הדף האישי של אנד_לוסיה*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי אנד_לוסיה* »

"צמח עכביש"
קוראים לו ירקה, או כלורופית.
בצל עם הרבה מים אפשר לגדל יופי של בשמת וכולאוס.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

קוראים לו ירקה, או כלורופית
תודה! אחד החביבים עלי. סתם כי הוא גדל כל כך בקלות.
המוסא*
הודעות: 29
הצטרפות: 28 מאי 2009, 03:24

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי המוסא* »

מומלצת מאוד כמובן זו העגבניה. לא צריכה הרבה - רק מים. כמובן אם אפשר להפוך קצת את האדמה ולשים קצת קומפוסט היא תודה, אבל גם בלי זה היא מסתדרת.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

מומלצת מאוד כמובן זו העגבניה. לא צריכה הרבה - רק מים.
לפי מה שאני יודעת העגבניה צריכה חום ושמש וכאן מדובר על צל וקריר.
עפרה_שחר*
הודעות: 593
הצטרפות: 11 אוקטובר 2007, 23:10
דף אישי: הדף האישי של עפרה_שחר*

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי עפרה_שחר* »

קומפוסט שמים ביחס של שליש לשני שליש אדמה, כי הוא חומצי, קליפות בננות מעולות לאבץ, אפשר להשקיע חד פעמים עד להשרשה טובה אפילו בקומפוסט קנוי בשק, או הכי טוב: לתת לכמה תרנגולות לדשן את הקרקע ולקלטר קצת ברגליים תוך כדי חיפוש חיפושיות. טוב לילדי הבניין והשכונה.
אפשר להתארגן לגינות נושא בשכונה, למשל: שמים מודעה בגן ילדים, מכולת שכונתית או לוח מודעות של מתנס- ומבררים מי איתכם. בחצר אחת יהיו בעלי- חיים בפינת ליטוף וצפיה לימודית (מעולה לביוטופ), בגינה אחרת: מגלשה, נדנדת רצפה וארגז חול, בגינה שלישית בית על העץ, צמיג גומי להתנדנדות וערסל להורים עצלים (כמוני!). כל יום אפשר להפגש בחצר אחרת, לעשות גואש, בריכה ומשחקי בוץ, להקים חבורות ומחנות ומשחקי כדור וסימני- דרך כדי לגלות עוד פינות נעימות בחצר. יש פה מקום לשיתוף שיאפשר גם לאחד ההורים להכין ארוחת ערב מפנקת, כשהאחרים אחראיים על הילדים, וילדים מאושרים מאד כשהמבוגרים שהם אוהבים מבסוטים, אז אל תשכחו להביא תרמוס תה, לצייר ולפטפט ולהביא מוסיקה. תהנו.
ג'יני*
הודעות: 21
הצטרפות: 04 אפריל 2004, 13:44

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי ג'יני* »

יש לי גינה קדמית, שעד עכשיו הזנחתי לחלוטין.
היא משותפת לי ולעוד שכנות לא מתעניינות ולא מתקשרות במיוחד.
יש שם כמה עציצים שהצליחו איכשהו לשרוד, ואני רוצה להחיות אותם,
ובנוסף, קניתי לא מזמן זרעי ירקות ותכננתי לזרוע באדמה.
ביום שישי ראיתי שהאדמה רטובה, ותהיתי למה... ואז הבנתי שהן שופכות לשם כנראה את מי שטיפת הרצפה.. (לא אקולוגי, כמובן).
אני אשאל אותן יותר על זה אם וכאשר ניפגש...
ובכל זאת- לא כדאי לגדל שם ירקות אם זה אכן ככה, נכון?
או שאולי זה לא כ"כ נורא?
האם הם יכולים לגדול ככה (בהנחה שהמנהג המגונה יפסק עם הקמת הגינה)?,
ואם כן- כמה זה רעיל? יותר מירקות מרוססים או פחות? P-:
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

לגלות את החצר האחורית

שליחה על ידי שירה* »

יש לנו גינה אחורית, הרבה מהיום בצל אבל חלקים מהיום יש קצת שמש. מה אפשר לשתול?
עציצים עם גרניום כבר יש שם,גם ורדים (נראה קצת מוזנח אבל צומחים) הייתי רוצה משהו אחר-להתעסק עם הילדים. שיזרעו ויטפלו. איזה זרעים או צמחים אפשר לקנות?
שליחת תגובה

חזור אל “סוכר ומתוקים”