לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי with_passion* »

לינה באוויר הפתוח - לינא, בקיצור.

כמה חדרי שינה יש בבית? כמה כסף (שמהווה רק חלק מהמחיר האמיתי) אנחנו משלמים כדי שיהיה לנו חדר שינה משלנו.. 4 קירות, חלון אחד, עם מיטה שתופסת את רוב השטח?
מיטה רגילה היא 2.66 מ"ר ומחיר רגיל לבנייה זה 1000$ למ"ר..
כמה שטח של גינה ובוסתן והאוכל המדהים שבא מהן אנחנו מפסידים כשאנחנו בונים כל כך הרבה חדרי שינה..
אז יש את אלה שישנים עם חלונות ותריסים סגורים ואטמי אוזניים..
ויש את אלה שמקפידים לפתוח חריץ בחלון...
ויש את אלה שמקפידים על מיטה מחומרים טבעיים.. ואפילו שמים עציץ ליד הראש..
זה הכל טוב ויפה..
אבל כמו שהחסכון בשקיות ניילון ומיחזור וחיתולי בד.. בטלים ומבוטלים לעומת הטיסה החד-עשורית לאירופה.. וכמו שבית ספר "פתוח" זה לא חינוך חופשי.. לינא בחוץ ללא קירות זה עולם אחר!
אני מזהיר: אחרי לינא לתקופה (אפילו שבוע) בחוץ בנוחות - יהיה לכם קשה לישון בכל צורה אחרת..

אם אתם סובלים מ{{}}חסך בחשיפה לטבע, ורובנו ככה.. לינא זה הדרך הכי קלה לבלות לפחות שליש מהחיים בחוץ - כל השנה - בלי מאמץ בכלל.. פשוט ישנים והפז"מ של השהייה בטבע דופק..

הטריק הוא, במיוחד ללינא יומיומית - להכין מיטה נוחה ומפנקת במיוחד

אז איפה? אני אוהב מתחת לעץ - לא עץ סגור מדי - כדי שעדיין אוכל לראות את הכוכבים - אבל שיעשה צל בשעות בהן אני נוהג לנוח כשהשמש זורחת. העץ גם שומר קצת על הטמפרטורה בלילות קרים במיוחד ומונע טל.

יש הרגשה מאד טובה בלישון ישירות על האדמה - וכדאי מאד לא לשכוח את זה ולעשות זאת מדי פעם (אני חווה את זה בעיקר בטיולים) אבל יותר קל לשמור על מיטה נקייה וללא חרקים על ידי הגבהה מינימלית. אני עושה זאת פשוט באמצעות מספר משטחי עץ - כאלה שזורקים - ממלא את החריצים בקרשים ממשטח אחר - ועם אבנים שטוחות יוצר "יסודות" בכל הפינות כדי שהמשטחים יהיו ישרים.
מכיוון שאין הגבלה של חדר - אפשר לעשות מיטה גדולה - ככה שיהיה הרבה מקום לעוד אנשים וגם למקרה ורוצים לעשות הצטנפותא בחברותא..
על זה לשים את המזרונים הכי נוחים והכי בריאים (לדיון במזרונא מגיע דף משלו..) את הסדינים הכי יפים שמרגישים הכי נעים.. ו.. כאן זה חשוב - שמיכה או שמיכות מספיק שמנות בשביל האזור והעונה.. אם קר לכם בלילה זה פשוט בגלל שהשמיכה לא עבה מספיק! אפשר לישון בחוץ כל השנה - וזה חשוב במיוחד בחורף, דווקא בעונה זו מבלים יותר בפנים והלינא נותנת לנו 8 שעות בחוץ לפחות.

אם יש אצלכם בעיית יתושים - אז כילה טובה עושה את העבודה יופי וגם נותנת הרגשה אינטימית יותר וגם שומרת שעלים ודברים שעפים לא ינחתו על המיטה.

ועכשיו - לעונה הגשומה - כל מה שצריך זה יריעה טובה וגדולה מספיק ששמים בזווית הנכונה (כלפי דרום ומערב) כדי שהגשם לא יכנס מהצד. היריעות הכי אקולוגיות הן אלה המשומשות שהיו פעם שלטי חוצות - הן מאד עמידות עם טבעות בצדדים לקשירה. אשר גם לרכוש חדשות. אם אתם מעוניינים בגג טבעי יותר - אז האפשרות הכי פשוטה היא גג מכפות דקלים או קש (גם לזה מגיע דיון משלו) - ואפשר גם גג רעפים..

לבני עשרה המתבגרים זה יופי של דרך להוריד את התלות בהורים ותוך יום אחד יהיה לכם חדר משלכם בגינה או על הגג.. וגם פרטיות עם החבר\ה..

ישנם ערסלים שונים ומיטות תלויות שמחליפים את החלק התחתון של המיטה שתיארתי - החסרון כאן הוא המרחק מהאדמה - וגם בערסל קשה לישון עם עוד אנשים.. וזה חסרון גדול.

כדאי להפנים את החוויה של השינה בחוץ.. כי בד"כ מבינים ש-there's no way back - ואם עוד לא בניתם את הבית שלכם - זה משפיע משמעותית על התכנון כי הצרכים שלכם שונים לגמרי.. ואם כבר יש בית בנוי.. אז אפשר להזמין עוד משפחה\משפחות (שבשבט משפחה משולבת) להשתמש בחדרים הקיימים בהם אין עוד צורך.

הלינא היא לדעתי שלב ראשון במעבר של האדם חזרה אל הטבע. בשלבים אנחנו חיים יותר ויותר בחוץ - חדר השינה עובר החוצה, המיטבח עובר החוצה, השירותים, המשרד.. ובסוף נשארים עם חדר פשוט עם כמה ספרים וכריות בשביל לבלות בו כמה שעות מדי פעם בערבים חורפיים..

הלינא היה לא רק אוויר זורם ופתוח.. וסביר שהיא משפיעה עליי בכל מיני דרכים.. דרכים שקשה לשים לב אליהם כשהווליום של הטכנולוגיה כל כך חזק..:
  • לישון תחת הכוכבים תמיד עוזר לי לעבור תקופות של מחסור ולהתחבר בחזרה אל השפע.
  • לשמוע את הרעשים של החיות ושל הרוח.. (לא יודע איך זה משפיע אבל זה מרגיש טוב..)
  • להיות חופשי משדות אלקטרומגנטיים מכל המכשירים והכאבלים שיש בבית.. (מפחית סיכוי לחלות בסרטן ועוזר בשינה טובה יותר..)
  • ללכת לישון ולקום עם הזריחה.. (בלולי סוללה משאירים את האורות דלוקים כל הלילה כך הן מטילות יותר)
  • עם מספר נשים שהכרתי שעברו לישון בחוץ - זה סידר להן ווסת לא סדירה - ולא רק שסידר - אלא סידר עם הירח - מה שעוזר מאד (אם כי לא אבסולוטי) ביחסי מין ללא אמצעי מניעה מלאכותיים (שגם הם מונעים אבסלוטית).
  • יש עוד.. אזכר בהמשך.
אשתדל לשים כמה תמונות בקרוב אחרי שהמיטה החדשה שלי תהיה מוכנה (עובד על אחת משודרגת..)
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

אנחנו עברנו לישון באוהל כי בבית חם מדי בלילה.
יש לי פחד גדול מזוחלים עוקצים, בגלל זה האוהל (וההקפדה שלי לרכוס את הדלת היטב).
מענין מה יהיה כשיתקרר... :-)
ניב_רפאל*
הודעות: 164
הצטרפות: 22 מאי 2008, 12:45

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ניב_רפאל* »

איזה דף נחמד !
תמונות פליזזזזזזזזזזזזז
חגית_ל*
הודעות: 2051
הצטרפות: 05 אוקטובר 2001, 17:35
דף אישי: הדף האישי של חגית_ל*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי חגית_ל* »

מה עם השדות חשמליים-אלקטרומגנטיים בחוץ?

אצלינו יש רעש של בני נוער מבלים עד לפנות בוקר.

טוב לכם :-)
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי דנה_ה* »

תודה רבה על הדף - נשמע נהדר. עכשיו אני חושבת איך ליישם אצלינו.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

ישנם ערסלים שונים ומיטות תלויות שמחליפים את החלק התחתון של המיטה שתיארתי - החסרון כאן הוא המרחק מהאדמה
אבל זה גם יתרון, לא? לא מועכים צמחים או חיות, לא מפנים אבנים, לא יוצרים מצב חדש. משאירים את הטבע יותר לא נגוע. טביעת הרגל האקולוגית קטנה יותר, לא רק מטאפורית. לא ככה? וסביר להניח שיש אנשים שבשבילם ערסל הוא פיתרון נוח יותר - אולי הפיתרון היחיד המעשי.

לדעתי זה יופי של רעיון לדף. אני חושבת ששינה בחוץ זה אחד הדברים הכי טובים ובריאים שאנחנו יכולים לעשות בשביל עצמנו.

הערה קטנה: ההערה לגבי ערסלים קצת צורמת לי (בעיקר בצירוף לעיתוי פתיחתו של הדף והעובדה שאין הפנייה לדף אוהל ערסל, שממש מתבקשת לדעתי). הרי אין כאן תחרות מי ישן בחוץ יותר נכון, לא? ואין ניסיון ל"מכור" דרך אחת כטובה יותר מאחרת. שינה בערסל היא שינה בחוץ בדיוק כמו ששינה על האדמה היא שינה בחוץ. יש כאן שתי אלטרנטיבות מבורכות לאותו רעיון מבורך. אשמח לראות דיון ענייני ביתרונות והחסרונות היחסיים של שתי האפשרויות, ולמי (ולקרוא על עוד אפשרויות!).

מחכה לשמוע עוד רעיונות טובים ולקבל השראה {@ .
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

תורמת רעיון ליושבי הפרברים והבית הקטן עם הגינה הקטנה: שינה על טרמפולינה. (עדיין אין לי טרמפולינה ולכן עוד לא פיתחתי את הרעיון ואין לי תובנות מהתנסויות). מתאים ללינה משפחתית או משקל כבד יחסית, קל להוסיף כילה, מוגבה מהקרקע. כשקמים בבוקר אפשר מייד לקפץ בחדווה ולהמשיך לקפץ במהלך היום (הבן שלי משוגע על טרמפולינות). עכשיו צריך לפתור את בעיית הכימיקלים שבמשטח הטרמפולינה (אולי בעזרת שכבה מבודדת וכמה שכבות של שמיכות?) ואת בעיית המחיר - ניתן לפתור לפחות חלקית אם רוכשים טרמפולינה משומשת.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי with_passion* »

הרי אין כאן תחרות מי ישן בחוץ יותר נכון, לא..
תמי - מדוע להניח כאלה דברים? לא הייתי מודע לדף אוהל ערסל כשפתחתי דף זה. דווקא חיפשתי דפים קיימים לפני שפתחתי דף זה - אבל בפירוש לא חיפשתי 'אוהל' או 'ערסל'..

ולעניין עצמו, אכן חשבתי לרכוש בזמנו ערסל טוב לטיולים באזורים מיוערים יותר, ואני אוהב ערסלים מדי פעם - אבל לא לשימוש יומיומי - בעיקר בגלל שזה מכריח לישון בנפרד, כלומר קשה לממש את עקרון המיטה המשפחתית או השבטית.. ואיך מתנים אהבים בערסל..? כלומר אני מניח שיכול להיות נחמד פעם פעמיים - אבל לא באופן קבוע.. הדגש בדף זה הוא איפשור לינא ביומיום ולא רק בטיולים כמה לילות בשנה... אשמח ללמוד אם יש דרך ערסלית לענות על צרכים אלו.

לגבי טביעת הרגל - כמו שצריך לחפש שני עצים, גם כאן אפשר לחפש מקום מתאים - אם מכינים מיטה קבועה - על משטחי עץ שמוגבהים בעצמם על אבנים שטוחות יחסית אז המחיר של הזזה של כמה אבנים לדעתי די קטן. וזניח לחלוטין לעומת חדר שינה נוסף. הטביעת רגל של ייצור ערסלי האוהל המדוברים גדולה בהרבה מ-2 משטחי עץ שהוצלו מהמטמנה ומזרונים משומשים.

יצא לי לישון על טרמפולינה כמה לילות.. החסרון היה הרטט.. שזה אחרת מערסל. היו כמה חתולים, והייתה רוח קלה מדי פעם, או בלוט נפל על הטרמפולינה, וכל דבר קטן כזה הרטיט את כל המשטח! מה גם שהמשטח הרגיש קשה כמו לישון על רצפה קשה.
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

אהלן אופק.
מקדימה - מאד מסכימה עם החשיבות והיתרונות של הלינה בחוץ. אני אישית מרגישה שאני נמשכת באופן בלתי רגיל לשינה וליציאות בטבע. מרגישה כבולה ותקועה בין ארבעה קירות כמו חיה בשבי.

לעניין הערסלים לעומת המיטה -
  • כשמכסים את האדמה באופן קבוע, די גוזרים מיתה על מה שמתחת לכיסוי. אז היופי הוא שזה משתחזר מהר. אבל המהירות שבה ירוק הופך צהוב הופך עפר היא גדולה. זה לא בלי פגיעה.
  • אין שום חובה לקנות ערסלים מוכנים. למעשה, עדיף בהרבה להכין לבד. גם מבחינת טביעת הרגל האקולוגית, גם מבחינת ההתאמה האישית. (וגם מבחינת מחיר) והאמת היא שההשוואה שעשית לא הוגנת בעליל. ההשוואה הראויה היא בין ייצור הערסל ובין ייצור כל המיטה על מצעיה. אוהל ערסל הוא מחסה שלם. מקור, מרוח, מגשם, משמש ומחרקים. כדי להשיג את כל זה בטביעת רגל אקולוגית נמוכה משל ייצור אוהל ערסל צריך מאד להתאמץ.
  • ללינה משותפת בערסל כל מה שצריך זה מה שנקרא "ערסל ארבע נקודות". בד"כ כשחושבים על ערסלים חושבים על שתי נקודות קשירה או עגינה, כשבעצם אפשר להשיג מיטה רחבה ושטוחה (ונוחה להפליא לשלל פעילויות) על ידי שימוש בשני מוטות ובארבע נקודות עגינה. בערסל שיהיה לי ישנו גבר ששוקל 84 קילו ובנו בן החמש. וזה ערסל יחיד. יש ערסלים זוגיים שמאפשרים שלישייה בקלות (יש לנו אחד כזה, רק שלי יש בעייה אחרת והיא שהאיש לא אוהב לישון בחוץ, לא אוהב לישון על האדמה, ובכלל הוא מאנשי החלונות הסגורים, EYELIDS על העיניים ודממת CRYPT :-S לחרבן בטבע זה פשוט לא בא בחשבון מבחינתו. לעומת זאת, הוא 100% אוכל נא. לך תבין.)
  • את סוגיית האיוורור פותרים בקלות על ידי אריגה או מקראמה בניגוד לבד מצנחים. ככה אפשר להשתמש בחומרים טבעיים ולקבל בריזה מעל ומתחת לגוף. נראה לי לא סביר שהאדמה יותר מאווררת מאשר שישה כיווני אויר.. :-)
יש לי שאלה על לינה בחוץ.
לנו בגינה היו כבר 4 תרנגולי הודו בר, זאב ערבות אחד, ארבעה סנאים שגרים פה קבוע (אולי יותר), ארנבים, אווזי בר, המון המון ציפורי שיר, עורבים, זיליון סוגי חרקים, ראיתי פעם אחת עכבר, פעם אחת בונה, ופעם אחת היו פה גללים כל כך גדולים שכמעט עברתי דירה.. הגורם המגלל לא ידוע. (יכוליות שצבי. יש פה צבאים בסביבה. אבל זה נראה יותר כמו חירבון של טורף גדול מאשר של אוכל עשב. בגלל זה הבהלה.. :-))

אז אלא אם אשוכנע אחרת, אם אני אישן פה בחוץ זה יהיה רק מעל לאדמה, או באוהל סגור, או עם הכלב שלנו (אמיץ הכלב הפחדן :-))
יש לך מילות הרגעה ריאליות למצב כזה?
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

מעתיקה את התגובה גם לדף אוהל ערסל, למעשה היא מתאימה יותר שם.
תמר_מסיני*
הודעות: 195
הצטרפות: 19 אוגוסט 2007, 00:36
דף אישי: הדף האישי של תמר_מסיני*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי תמר_מסיני* »

בסיני אנחנו ישנים בחוץ במשך כל הקיץ והסתיו . השינה באמת מעולה אם לא חם מידי. בחורף, בטיולים בהרים, אין בעיה לישוןן בחוץ אם ישנים על שטיח טוב ומעל יש שמיכת פוך או אחת מהשמיכות העבות- עבות שיש בסיני ומגיעות מסעודיה. אם אתם מגיעים לסיני תנסו לקנות שמיכה כזאת (יש בנואייבה).
לריסה*
הודעות: 5
הצטרפות: 23 יולי 2008, 10:43

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי לריסה* »

גם אני אוהבת לישון בחוץ, כשאני ישנה בחוץ זה על הגג, ובדרך כלל אני מתעוררת בלילה כי יש לי פיפי ואין לי כוח באמצע הלילה לרדת את כל המדרגות לדירה ואז לעלות בחזרה. כמה לילות ישנתי על הגג וכשרציתי לשירותים ירדתי ונשארתי לישון בבית כי לא היה לי כוח לעלות לגג כשאני חצי ישנה...
מירב_דן*
הודעות: 36
הצטרפות: 15 ספטמבר 2007, 20:40
דף אישי: הדף האישי של מירב_דן*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי מירב_דן* »

אהלן לריסה...ברוכה הבאה (())(())

טוב לשמוע שאפשר לקיים לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום
גם בכרך הסואן.
לגבי פיפי, שווה לבדוק מתי אתם אוכלים ארוחת ערב, כלומר כמה מרווח מהשינה קים.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי with_passion* »

לגבי פיפי - סיר לילה זו טכנולוגיה שעבדה אלפי שנים.. אפשר סיר ישן עם מכסה, או דלי פלסטיק קטן של גבינות מהסופר.. לרוקן תמיד עוד באותו הבוקר ולשטוף במים מיד כדי למנוע ריחות. לאנשים עם ילדים ללא חיתולים יש סיר גם ככה ליד המיטה..
יש גם כאלה שעושים שימוש רפואי\הגייני (חיצוני\פנימי) בשתן - אז אם את בעניין אז יש כאן ערך מוסף באיסוף השתן ושימוש בו.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי with_passion* »

ניצן שלום -
לגבי ערסל 4 פינות - לא נוצרת גם כאן עדיין בטן באמצע? מן שקע כזה שכולם מתגלגלים לתוכו? כלומר דווקא די נחמד להיות באמצע מדי פעם.. אבל לא כל יום. יש לך קישורים במקרה?
הדבר היחידי שמרחף שמצאתי בזמנו אלו הן המיטות המרחפות שבהחלט נראות מבטיחות - אבל כעת עדיין יותר פשוט לי משטחי עץ.
המיטה שלי עד עככשיו הייתה מתחת לעץ אלון - מוגבהת - לא צמח כלום על הקרקע בגלל החיפוי העבה של העלים.. למעשה המיטה היא סוג של חיפוי קרקע - ואם מזיזים אותה כל שנה ברוטציה של 3 מקומות נגיד.. אז למעשה זה נותן לאזור הזה לנוח לשנה..

לגבי שאלתך, אצלי בגינה יש חזירים מדי פעם, תנים, נוטריות, שפני סלע, שועלים, עקרבים, נחשים, נדלים.. הם לא מפריעים לי.. אני לא מפריע להם.. בדומה לגינת ירק - אם את רוצה להיות בתוך אזור מגודר - אז זה ימנע כניסה של חלק מהחיות. ההגבהה והכילה (שנכנסת מתחת למזרון ולכן יוצרת אזור אטום לכל דבר חוץ מפרעושים וכינים..) מונעים את כל שאר הדברים, כולל קקי של ציפורים.
מבחינתי דווקא הכלבים המתורבתים הם הבעייה - הכילה לאו דווקא מרתיעה אותם.. הם לאו דווקא מנגבים את כפות רגליהם היחפות לפני שקופצים למיטה או בודקים שאין להם פרעושים..
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

מבחינתי דווקא הכלבים המתורבתים הם הבעייה - הכילה לאו דווקא מרתיעה אותם.. הם לאו דווקא מנגבים את כפות רגליהם היחפות לפני שקופצים למיטה או בודקים שאין להם פרעושים..
רואים שאתה לא מכיר את ג'ורג'... הכלב הזה, גם אילו ניקיתי לו את הרגליים בעצמי והזמנתי אותו למיטה הוא לא היה נכנס. זה נורא לא מנומס! :-)

מיטה מרחפת (זה כמובן עניין של הגדרות) היא בעצם ערסל עם עיגול קשירה ונקודת עגינה אחת (כמו 4 קשירה ו2 עגינה, או 2 קשירה ו4 עגינה...) ;-)

זה גם אמור לענות לתמי על סוגיית המשקל עקרונית. אם אפשר לתלות מיטה זוגית מנקודה אחת, אז למה לא מ-4? חוץ מזה שנקודת עגינה אחת למיטה מרובת משתתפים נשמע לי ממש אכזריות לעץ אם תולים בטבע.
לבסוף, לכמה חברים שלנו יש ערסלי 4, לא שמתי לב לבעיית התגלגלות למרכז. אולי לא התעמקתי, אבל אם זה רחב מספיק ומתוח טוב, אתה אמור לקבל משטח סביר.

אה, לא הסוף. טרמפולינה. זה ממש כמו המיטה המרחפת. אם לא "נתקעים" רעיונית על טרמפולינות מסחריות, אז לקחת מסגרת עגולה עם רגליים, לארוג או לתפור לה משטח מתוח וללכת לישון. נשמע תענוג... החיסרון היחיד שאני יכולה לחשוב עליו זה שזה לא מתנדנד קלות כמו ערסל ומחזיר אותנו קצת לרחם. מכורבלים ועטופים. (המושגים שלי כרגע בניו אינגלנד. אני מתארת לעצמי שרק לחשוב על התכרבלות בחום הישראלי הנוכחי יכול לעשות לאנשים חררה...)
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40
דף אישי: הדף האישי של מיץ_פטל*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

איך שאתה פתח עבורי דפים בהזמנה.....
תודה !!!
חני_תה*
הודעות: 437
הצטרפות: 30 אוקטובר 2007, 01:04
דף אישי: הדף האישי של חני_תה*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי חני_תה* »

בעיני שינה על הקרקע מרגישה יותר נכון וטוב.
אני לא מסוגלת לישון בערסל כיוון שגורם לי למחלת תנועה ולבחילה.
לעומת זאת ערסל היה ממש הצלה במקרים בהם רצינו להשכיב את הילדים לשנת צהריים.
הערסל נכרך סביבם ובכך הצל מהשמש, מתנדנד קלות עם הרוח ובכך מרדים וכתוצאה מכך זכיתי בילדים שישנים שנות צהריים ארוכות ובריאות.
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40
דף אישי: הדף האישי של מיץ_פטל*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

אז נגשתי למלאכה בהרבה התרגשות ושמחה. תחילה ניקתי את האזור, גזמתי , נסרתי ענפים סוררים. גרפתי, שיטחתי את העלים.בחרתי כמה מקמות פוטנציאלים. לקחתי כסא וישבתי עליו בכל פינה איזה חצי שעה כדי להרגיש את המקום וגם על הקרקע. לבסוף נבחרה הנקודה הצופה על כל הגינה, מספיק רחוקה המכביש ויחסית קרובה לכניסה של הבית.
ליד הגדר שמתי מיטת יחיד מעץ עם ארגז מצעים שבה אני מאחסנת את המצעים. שמתי קרטונים על הרצפה עליהם פרשתי מחצלת. עליה כריות (הכי יפות בבית). בחרתי את המצעים הכי יפים לי לשם. וגם שולחן עם מפה .
הילדים הצטרפו בשמחה אבל עם אוהל. הזוגי העדיף את חדר השינה שבבית.
הלילה הראשון היה מרגש מאוד. מרב התרגשות התקשתי להרדם.השמיםם היו מעוננים. מעלי כיפת עצים. רוח גלילית נעימה וקרירה....נרדמתי. ואז התעוררתי והתחילו הפחדים. פחד מנחשים . (ראיתי אחד לילה קודם), עקרבים...
שלא יתפסו עלי....להתמודד איתו. עם הפחד. . אולי אכנס לאוהל?אני לא אכנע לו. אני עטופה ומוגנת. אני רוצה לחיות. לחוות את החיים. לא להתנהל מהפחדים. לא הם לא ינהלו אותי.אני קוראת לחתולים. בואו שמרו עלי. הם באו.
ותחושת בדידות. אני לבד. זה כיף. איזה כיף... וגם אוי.. לא נעים ככה לבד. אין את מי לחבק. איפה המצטנפים???
אולי אזמין לי מישהו. את מי? מי ירצה להצטנף איתי?מי לא יפחד?
אני בסדר גם לבד.כיף לי...אני לא רוצה להרדם. הרוח מתגברת. איזה כיף. אני מתכרבלת בשק שינה מחמם מאוד.
איזה אושר. איזו חיות.
הפחדים הולכים ובאים. אני איתם. מרגישה חווה ומשחררת. עוטפת בהגנה.
ואט אט אני נרדמת.....
מתעוררת לקולה המנגן של ביתי. "אמא כבר תשע ואני רוצה גם להיות על המחשב !!!!!"

.
רקפת_ב*
הודעות: 140
הצטרפות: 06 אוקטובר 2007, 06:48
דף אישי: הדף האישי של רקפת_ב*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי רקפת_ב* »

מחכה לערסל שיגיע והולכת לנסות.
אולי אני אגלה בסוף שבאמת לא צריך בית.
בלה*
הודעות: 433
הצטרפות: 05 אוגוסט 2003, 23:13

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי בלה* »

רק הערה קטנה:
טרמפו-לינא (אם כבר, אז כבר ;-) )
רוני_נני*
הודעות: 37
הצטרפות: 13 יולי 2008, 18:22
דף אישי: הדף האישי של רוני_נני*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי רוני_נני* »

אחד הלילות בהם ישנתי הכי טוב, היה לילה בו ישנתי על חוף הים
והסיפור מעניין
אצלי זה לא התחיל מרצון לישון בחוץ. אמנם לא פחדתי מזה, אבל זה בא בכוונה גדולהאו תפיסה והבנה. אצלי, זה היה בצבא, שפשוט לא רציתי לחזור הביתה.
אז באתי לאזור של הבית, ביום חמישי בערב, ופשוט המשכתי עוד 2 ק"מ אל הים. הייתי עם התיק הגדול על הגב.
אחרי שהסתובבתי שם, פשוט הלכתי אל החול הבודד, נשכבתי על החול בלי להוריד את התיק, ונרדמתי.
אמנם, ישנתי 5 שעות, קמתי להשתין 7-8 פעמים, והיה די קריר (אני זוכר שלבשתי מעיל צבאי), אבל היה פשוט טוב.
מאז, אני ישן רק במרפסת, ישן מעולה בפארקים, נרדם אחלה בים, ופותח את כל החלונות אם אני בבית.
השלב הבא בהתפתחות השינה בחוץ, לאחר השלב של לישון בחוץ ולהרגיש בטוח, היא להרגיש בטוח בכל מצב בחוץ.
ניב_רפאל*
הודעות: 164
הצטרפות: 22 מאי 2008, 12:45

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי ניב_רפאל* »

טרמפו-לינא (אם כבר, אז כבר blink )
יכול להיות גם טרמפו-לינאי :-)
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי with_passion* »

כבר די מזמן הבטחתי תמונות..
אז הנה - לינא בחורף באמצעות בראזנט ירקרק.. במיטה הזו יש מקום להצטנפותא בחברותא ללא חימום ל-10 איש!
+pic +pic
טל_טליה*
הודעות: 49
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 23:20
דף אישי: הדף האישי של טל_טליה*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי טל_טליה* »

מדליק לגמרי. בע"ה אני הולכת ליישם את זה. אין פשוט אין כמו שינה בטבע. רעיון מעולה. תודה!!
עכשיו אני צריכה לעבור את מחסום הבן זוג, להביא מיטה גבוהה לשים כילה ולהסתכל על הכוכבים.
מדהים. שוב תודה!!!
וגם לטפל בקרציות שיש בגינה.
לירי_יער*
הודעות: 313
הצטרפות: 13 פברואר 2010, 21:29
דף אישי: הדף האישי של לירי_יער*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי לירי_יער* »

אנחנו כבר 3 חודשים ישנים בחוץ
תחת כיפת השמיים.
כיף גדול
הבן שלי אמר לי אתמול אם אפשר לכבות את הירח קצת הוא נורא מסנוור אותו
יעל*
הודעות: 2185
הצטרפות: 30 יוני 2001, 20:34

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי יעל* »

הבן שלי אמר לי אתמול אם אפשר לכבות את הירח קצת הוא נורא מסנוור אותו :-) ממש ככה..
עכשיו הילדים הצעירים שלי הלכו לישון על מזרונים במרפסת (פתוחה, בלי גג). אח"כ אצטרף אליהם.
בימים חמים מאוד פשוט אי אפשר לישון בתוך הבית שלנו בלי מאוורר. אז גילינו את המרפסת.... תענוג אמיתי.


יעל צ
GKJUJG*
הודעות: 1
הצטרפות: 08 דצמבר 2010, 17:35

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי GKJUJG* »

בקיץ ישנתי במרפסת הקטנה בבית שלנו, מספיקה רק למזרון יחיד. אבל אחרי הגשם חזרתי למיטה {זה לא כיף כשב12 בלילה מתקיף אותך גשם ומעיר אותך} המוכרת בבית. אני כמהה לחזור למרפסת שלי.
אולי זו לא לינה בטבע אבל זה הכי קרוב שיכול להיות במצב הנוכחי.
לינא נעימה לכולןם!
טוהר_אהבה*
הודעות: 357
הצטרפות: 24 מרץ 2011, 05:51
דף אישי: הדף האישי של טוהר_אהבה*

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי טוהר_אהבה* »

ב"אנסטסיה" היא מדברת על שינה בצורת קירבול, עם הרגליים מקופלות לכוון הבטן
רואים את זה יפה גם בסרט "אורחים מהכוכב בירוק"
רק אצלנו המיטות הן ישרות, זה לא נראה לי תנוחה טבעית הישר הזה
חבר שיתף אותי בתהייה מתי יקום המישהוא שייצא עם סטרט אפ של שק-שינה עגול
יאללה, יש כאן מספיק תופרות באתר,עופו על זה...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

לינה באוויר הפתוח בחיי היומיום

שליחה על ידי פלונית* »

המישהוא

צ"ל - המישהו
וגם מישהי
בלי א' בסוף.
שליחת תגובה

חזור אל “שינה באוויר הפתוח”