נולד לי אח חדש

רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

חשבתי גם שאולי תרכזי מאמץ דווקא בתהליך הפנימי שלך לקראת השינוי הקרב ובא (בעזרת ה'):

בכל לידה והתחדשות יש גם פרידה ממי שהיינו עד לפני רגע. אפילו רק עצם הפרידה מסטאטוס ההגיונית. אבל במעבר הזה מראשון לשני נוספים עוד הרבה דברים. פרידה מהסימביוזה המאד מיוחדת שאולי היתה לנו עם הבכור/ה שלנו. אני חושבת שאם מצליחים לעבוד קצת על זה, לראות שיש כאן מעבר מרובד אחד לרובד נוסף, עמוק במיוחד במערכת היחסים שלכן ו שלכם - פתאם תזכי לראות את בתך הקטנה על תקן אחות גדולה (כשחוזרים הביתה עם תינוק חדש הפעוט של הבית נראה כאילו מישהו ניפח אותו עם משאבה של אופניים ;-) ) אתכם פתאם כמשפחה ועוד ועוד - בקיצור, אם תצליחי לשכך את החשדות בתוכך תהיו שתיכן מוכנות מעט טוב יותר.

(())
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

לגבי הלידה, יש לי כמה טיפים שנשמעו לי בזמנו מאוד מועילים:
א. להגיד לה שאת הולכת ללדת, ולהגיד לה גם שתחזרי תוך כמה ימים (יש הורים שאיכשהו שוכחים לציין את המובן מאליו - שאמא תחזור.
ב. כשאת הולכת, לתת לה חפץ אישי שלך שמזוהה אתך ובדרך כלל את לוקחת לכל מקום: משקפי שמש, המפתחות שלך, הארנק (בלי כרטיסי אשראי)... ככה היא תדע אינטואיטיבית שתחזרי אליה, אם לא בשבילה אז בשביל לקחת את הארנק ;-)
ג. אם היא באה לבקר אותך בבית החולים, או כשאת חוזרת הביתה, תשתדלי שברגע הראשון שבו היא רואה אותך, התינוקת לא תהיה עלייך, ובייחוד לא תינק. לי זה נשמע קצת קשה כשקיבלתי את העצה, עם תינוקות שגרים לי על הציצי, אבל הרציונל הוא בערך ככה: איך היית מרגישה אם היית נכנסת הביתה ורואה את בעלך חבוק בזרועותיה של אשה זרה? אולי יתברר שזה בסדר גמור ושזו בת-דודתו האהובה שחזרה מעשר שנים בארגנטינה, אבל איך זה יגרום לך להרגיש ברגע הראשון? אותו דבר עם ילד צעיר ותינוק חדש. תני לה לראות קודם את התינוק, אפילו לגעת בו, ליצור את הקשר הראשוני. אולי אפשר לסדר שיודיעו לך בנייד שתי דקות לפני שהם באים?
ד. אחרי הלידה, שכל היחס שלך לתינוקת יעבור דרכה ודרך החוויה שלה. למשל: התינוקת יונקת? גם את ינקת כשהיית תינוקת. צריך להחליף לתינוקת חיתול כמו שהייתי מחליפה לך. תראי איזה עניים גדולות יש לה - כמו העיניים שלך כשהיית קטנה. וכו' וכו'. שהיא תראה שהיא עדיין מרכז העולם ;-)
ה. כנ"ל מבקרים: תנחי את כל מי שבא, מראש, קודם כל לפנות אליה, להתייחס אליה, תת לה מתנה קטנה אם הם בעניין, ורק אחר כך להתייחס לתינוק.
וכמובן העצה הקלאסית של לשתף אותה בכל הטיפול. גם תינוקת בגיל הזה יכולה לקחת חיתול רטוב מקופל ולשים אותו בפח, או להושיט לך חיתול יבש ממדף נמוך.

האם להעיר אותה ולהגיד לה או לא ושהיא פשוט תתעורר בבוקר ותראה את סבתא?
לא הייתי מעירה אותה בשום אופן, אבל כן הייתי מספרת לה את הסיפור על איך אמא הלכה ללדת, בכל מיני ורסיות, שאחת מהן היא שאמא הלכה בלילה ובבוקר סבתא היתה אתה.
גוונים*
הודעות: 1638
הצטרפות: 23 מרץ 2010, 16:12

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי גוונים* »

תודה לכל מי שכתבה לי.
וואו איזה מאגר נפלא של מחשבות ורעיונות ועצות. קראתי הכל מהר והולכת עכשיו לקרוא שוב לאט לאט:-)
גוונים*
הודעות: 1638
הצטרפות: 23 מרץ 2010, 16:12

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי גוונים* »

_אני תוהה אם לא מפחידה, בגיל המאוד צעיר הזה, המחשבה שיש בתוך הבטן של אמא תינוקת...
לא העליתי בדעתי שזה יכול להיות מפחיד..._
בדיוק בגלל משהו כמו שלא תחשוב שאכלת אותה ...
אבל הרעיון שלך לחשוף אותה לבעלי חיים במצב דומה (הריון, גורים וכו') בדיוק עושה את העבודה של להפוך את כל הרעיון המופשט (ואולי מפחיד) הזה, למציאותי ונורמלי. רעיון מצוין, תודה! (רק מאיפה אני אגריל עכשיו חתולה בהריון...)
אני ממש מרגישה שדרך זה אפשר יהיה להגיד לה שגם לאמא יש תינוקת בבטן, כי באמת סתם להגיד את זה, נראה לי מאוד ערטילאי. כמו שדניאלה כתבה, היא קטנה עדיין מאוד ולא ברור כמה מתוך זה נקלט ובאיזה אופן.
מה שכן, אהבתי מאוד את הכיוון של להדגיש בפניה תבניות של משפחות אחרות. אני עושה את זה אינטואיטיבי הרבה פעמים (הנה ב', מי אמא שלו? נכון ג'. והנה ד' ומי אמא שלה? נכון גם ג'. ג' היא אמה של ב' וד' וכו' וכו') אבל עכשיו אפשר לשים לב לזה במיוחד.
גוונים*
הודעות: 1638
הצטרפות: 23 מרץ 2010, 16:12

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי גוונים* »

מראה לה תמונות של עצמה תינוקת ומספרת לה את סיפור הלידה שלה (בגירסה לילדים כמובן), שוב ושוב, כמובן מתוך קשב לרצון שלה לשמוע אותו אבל תחזרי עליו ותראי לה תמונות שלה. איך היה, ואיך היא ינקה, ואיך קראתם לה בשמה, ואיך הרגשתם, ואיך חיכיתם לה וכל הדברים האלה. אחר כך תוכלי לחבר עבורה אותם עם המציאות החדשה.
רעיון מעולה, תודה. כבר התחלתי להראות לה תמונות ולספר, היא מאוד התעניינה:-)

לגבי סבתא, היא סבתא מעולה ואוהבת אבל טיפה מדור אחר וקצת עם אופי לא הכי רך... קטנטונת אוהבת אותה מאוד מאוד אבל בעיקר אוהבת לטייל איתה, לדבר איתה, לספר סיפורים ולשיר שירים ופחות להתנחם ולהתרפק וכל הדברים מהתחום שבו יהיה צורך כשלא אהיה (אני מניחה... מדי פעם בכל אופן...) סבתא מכירה אותה טוב מאוד ותכיר אותה אפילו יותר טוב (אנחנו מתגברים את המפגשים ככל שהזמן עובר כדי שהנוכחות שלה תהיה טבעית כמה שיותר) אבל האמת, לא כל כך יודעת איך להביא למצב שסבתא תדע להרגיע אותה בכל מצב ואיך לגרום למצב שבו קטנטונת תרצה למצוא אצלה נחמה...
גוונים*
הודעות: 1638
הצטרפות: 23 מרץ 2010, 16:12

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי גוונים* »

בקיצור, אם תצליחי לשכך את החשדות בתוכך תהיו שתיכן מוכנות מעט טוב יותר
זאת עיקר העבודה שלי כרגע:-)

תמרוש, טיפים מעולים. הולכת לרשום לעצמי אותם כדי לא לשכוח ברגע האמת...

מתלבטת בעניין המתנה. אני יודעת שמקובל לתת לילד מתנה כאילו מהתינוק הקטן או מההורים לרגל הולדת התינוק והפיכתו לאח בכור.
לא בטוחה לגבי זה.. באופן כללי, אנחנו לא מחובבי המתנות. נותנים דברים לקטנטונת מדי פעם כשמתחשק לנו לקנות לה משהו (ספר, משחק וכד') ולא קוראים לזה לרוב מתנה אלא פשוט אומרים את מה שזה באמת (תראי את הספר החדש שקניתי לך, חשבתי שהוא מאוד יפה ושימצא חן בעיניך להסתכל בתמונות שבו וכד') לרוב לא נותנים שום דבר לרגל אירועים (חגים וכד') הסבתות והדודות כן קונות מתנות ועושות מזה טקס ובגלל זה היא כבר יודעת יפה מאוד מה זה.
אבל מתנה לרגל הולדת האח? מה קשור איזה משחק או ספר לזה שנולדה אחות? זה לצורך נחמה? לצורך הסחת הדעת? לא ברור לי מה הצורך בזה.
מצד שני, אולי כן יהיה לה נחמד לקבל דברים נחמדים שיעסיקו אותה וילהיבו אותה בימים כאלה של בלאגן (אולי בכלל שסבתא תתן לה בזמן שאנחנו בבית חולים?)
אם למישהי כאן יש איזו נקודת מבט מעניינת או אחרת בנושא המתנה אשמח לשמוע.
טלי_ב*
הודעות: 1664
הצטרפות: 12 נובמבר 2012, 12:07
דף אישי: הדף האישי של טלי_ב*

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי טלי_ב* »

לגבי המתנה - מה עם הרעיון שבמקום מתנה תהיה חגיגה? צריך כמובן לארגן את הכל מראש לפני הלידה (-: אבל אני נתקלתי ברעיון החמוד של לעשות "מסיבת אח" בגן. כמו שחוגגים יומולדת - קרה לה אירוע משמח וזו סיבה למסיבה (וזה כמובן גם נותן מיסגור חיובי...).
תפילה_לאם*
הודעות: 3283
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם*

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי תפילה_לאם* »

כבר התחלתי להראות לה תמונות ולספר,
אפשר גם תמונות שלך בהריון אתה.
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

נולד לי אח חדש

שליחה על ידי דניאלה* »

אבל מתנה לרגל הולדת האח? מה קשור איזה משחק או ספר לזה שנולדה אחות? זה לצורך נחמה? לצורך הסחת הדעת? לא ברור לי מה הצורך בזה.
גם לי לא ברור, נראה לי מיותר לגמרי.
אני בטוחה שהיא במילא תקבל הרבה מתנות בתור האחות הגדולה.
מה עם הרעיון שבמקום מתנה תהיה חגיגה?
זה רעיון נחמד אבל אפילו זה נראה לי קצת מיותר בגיל הזה.
השינוי עצמו הוא כל כך משמעותי בחיים, אפילו בימים הראשונים, שנראה לי מיותר לסמן אותו בעוד דרכים.
אבל אם זה נראה לכם נכון - חגיגה טובה עוד לא הזיקה לאף אחד (-:
שליחת תגובה

חזור אל “ילדים מרביצים להורים”