פפריקה הונגרית

אנונימי

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אנונימי »

דפים שביקרתי ורוצה לזכור |*|
שתו מים תזכורת כפולה. נא לא לשכוח להכניסו ל מה חדש לעיתים.....
להתקשר לרב מויאל!!
שמחה, גיל, צהלה, דיצה, רינה, משוש, חדווה, ששון, עליזות, עליצות
ירח, לבנה, כסה, סהר
_לפי אבן שושן אין הבדל בין שלוש המילים.
הוא כותב שכדי לציין את מצב הירח בראשית או בסוף חודש משתמשים בצרופים "חרמש הירח" או "חצי סהר"._
דפים לבדיקה מעמיקה |*|
פסיפס |*|
פפריקה הונגרית
רק שלא יכאב
בלוג פשושי בלי חיתולים
עקרון הרצף ודת








































@} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @} @}








































תשובת בשמת א |*|
הכתמות
הי... בהמשך ל בלי חיתולים
אבל כל מי שהבחינה בהכתמות קקי גילתה שזה קשור לרגישות למזון שעבר דרך החלב של אמא

אממממ- אני לא אוכלת חומוס, פלאפל, טחינה, כרוב, כרובית, ברוקולי,עגבניות, תפוזים/מיץ תפוזים (היתה מעידה חד פעמית ששילמתי עלי'ה ב-8 יציאות כל יום במשך יומיים.....).
מה עוד.... -חלב-חלב אני לא שותה, אוכלת רק קצת עם דגני בוקר (אולי חצי כוס - והיא ספוגה בדגנים, וגם לא כל יום), חלב מוצרים - אוכלת פעם-פעמיים ביום (גבינה צהובה למרבה הבושה אני אוכלת לפעמים 2 או 3 פרוסות ביום עם חמאה.... ) יש משהו שאולי גורם לו לאלרגי'ה? היציאה שלו צהוב-חרדל, "קוטג'ית" , בד"כ לא קצפית, הוא לא צורח מכאבי בטן, יש לו כמובן גרעפס'לה בין צד לצד, תוך כדי, ובסיומה של הנקה, אבל זה טבעי, לא? אז יש משהו שאני צריכה לבדוק?
(תמ"ל ברוך ה' ברוך ה' הוא לא מקבל, ומקווה שגם לא יקבל!)
למה אני לא אוכלת - ברוקולי, כרוב, כרובית- כי זה לא אפשרי שיהי'ו ללא חרקים - לא כשר.
עגבניות- עשה לי רע בטירוף בהריון.
תפוזים- יומים תשלום....
חומוס פלאפל -כי נראה לי שיום אח"כ הוא בכה יותר מהרגיל, וגם הכתים..... אולי אני טועה...
טחינה- אמא שלי החליטה, ולא התחשק לי להתחיל לבדוק את המצב עם זה...... מה את אומרת על טחינה?
אה, וגם מוצרי סוי'ה, שבלסתי בהריון יצאו מהתפריט בגלל חשד דומה....
חוצמזה- מאז ההריון- אין לי תאבון כל-כך רב, וגם לא כוח וריכוז להשקיע במשהו טעים ומפנק שלא דורש הרבה השקעה, וגםלא בא לי על שום דבר (אולי אני שוב בהריון??? ראי כניסה להריון בהנקה....) אז אני לא אוכלת הרבה, רזיתי 6 קילו מאז לידה מהמשקל המקורי שלפני ההריון.
אוכלת עוף, בקר,הודו, דגים (בעיקר בשבת...) וגם לא כל יום, ולא הרבה..... לחם מחיטה טרום נבוטה, קוסקוס, אטריות,מלפפון,גזר,בצל,חסה, פירות. שותה ממותק (יש ימים שאחרת אני לא מסוגלת לשתות - שוב- אולי אני בהריון??????!!!!!).
זהו בערך. זה הי'ה לבקשתך....
בשמת א
מעידה חד פעמית ששילמתי עלי'ה ב-8 יציאות כל יום במשך יומיים
את אומרת שכל פעם שאת אוכלת כל מיני מאכלים שלא עושים לו טוב, את רואה תיכף ומייד עלייה מאוד משמעותית בתדירות הקקי?
כלומר, יש לו באופן מובהק "קקי נורמלי" - ובניגוד לו, תגובות אלרגיות שמתבטאות בהמון קקי?
כי 8 פעמים ביום קקי יכול להיות גם נורמלי, אלא אם כן את רואה שזה לא הדפוס התקין שלו, ומופיע אך ורק בתגובה למאכלים מסוימים שאת אכלת לעתים נדירות.
עגבניות- עשה לי רע בטירוף בהריון.
וגם עכשיו?
מה דעתך לעשות בדיקה להריון?
כי זה לא אפשרי שיהי'ו ללא חרקים
למה? חבל שאת מוותרת על הירקות האלה. הם עתירי ויטמינים ומינרלים חיוניים ביותר.
בכרוב, במיוחד, אפשר פשוט להוציא עלים-עלים, כמו חסה, ואז שוטפים את העלה שאוכלים וגמרנו.
טחינה- אמא שלי החליטה, ולא התחשק לי להתחיל לבדוק את המצב עם זה...... מה את אומרת על טחינה?
בעיקרון, אם הוא הגיב לחומוס ופלאפל, אז הוא כנראה אלרגי לשומשום. טחינה עשויה משומשום. פחות נראה לי סביר שהוא הגיב לקטניית החומוס, אבל אי אפשר לדעת. אולי כן.
בקיצור, נשמע לי שהילד רגיש למזונות שאת אוכלת, לפי מה שאת מתארת.
איך נראה לך ללכת לאיבחון בשיטת אייפק ולבדוק?
אם הוא באמת רגיש, אז חשוב לטפל כמה שיותר מוקדם, כי יש לזה נטייה מצערת להחמיר במשך הזמן, במיוחד כשתגיעו בע"ה בשעה טובה למזון מוצק. וגם לך זה יעזור.
מה דעתך?
שיטת אייפק
שביתת פשפושים
פפריקה הונגרית (01.05.2007 11:39):
בשמת, הי יש לי מס' שאלות בנושאים שונים...
מה את אומרת לגבי crying time ? האם עליי לתת לו לבכות בסוף יום? זה נראה לי כמו- "כן, תבכה, תבכה." בלי לתת לו מרגוע.
לגבי בלי חיתולים- האם יכולך להיות שהוא בכלל לא מבקש (לאחרונה אפילו נראה לי שהוא נהנה לעשות על המיטה...) ולא מתקשר בנושא? כשאני מציעה, הוא מוכן- אם יש לו צורך, אבל ממש נדמה לי שלא בניתי איתו תקשורת בנושא, אלא הסתמכתי על השעון, ולא על הבקשה שלו (כלומר כל 15 או 30 דקות, כשהוא מתעורר, כשיוצא ממנשא, כו'.)
האם לקחת אותו לפשפוש ראשון של בוקר (אחרי לילה יבש לגמרי, ללא פשפוש בכלל) מול ברז זורם, כדי שיפשפש במקלחת, ולא תוך כדי הנקה- עלינו, זה מניפולטיבי, או עוזר? כי הרבה פעמים הוא רוטן שיצאנו מהמיטה, אבל למראה המים הוא נרגע ומפשפש... ואז גם פחות היסטרי לינוק, אלא רגוע ומתעורר למשחקים.
תבשיל קדרה (01.05.2007 15:40):
מה את אומרת לגבי crying time ?
אני מתה לראות איך בשמת תשתלח ברעיון.
קראי את הדיונים בדף התינוק יודע לבכות.
האם לקחת אותו לפשפוש ראשון של בוקר (אחרי לילה יבש לגמרי, ללא פשפוש בכלל) מול ברז זורם, כדי שיפשפש במקלחת, ולא תוך כדי הנקה- עלינו, זה מניפולטיבי, או עוזר?
לדעתי - עוזר.
פפריקה הונגרית (01.05.2007 19:53):
רציתי להוסיף ...
האם יש מקום להדגיש ש"לא עושים על אמא/על המיטה" , לא בתוקפנות וכעס, אלא לשם הבהרה, בנועם ורגוע?
וגם, האם זה טרחני לחזור להדגיש כל פעם שאני מוצאת שלולית שאם הוא יקרא לי/יאותת לי אני אקח אותו לפשפוש? או לתת לו וזהו? כי נראה לי קצת בגלל העצמאות שלו (כבר מתיישב לבד, נעמד על משענת לבד, והתחיל ללכת קצת בהשענות אל ספה/שולחן...) אז הוא מרגיש כזה "כל-יכול" ולא צריך אותי, וזהו. עד כדי, שאני מרגישה שביתה מתקרבת....
(אחרי התעוררות הוא כן מפשפש, אבל במהלך היום פחות ופחות משתף פעולה- אם זה בחצר, או במקומות שונים, בשירותים באמבטיה, בכיור, בכיור אחר, בשירותים הקטנים, בגיגית...... )
אני דווקא מרגישה שאני אולי לא שמה לב מספיק. כי אני לא מרגישה שאני רודפת אחריו (בניגוד לפעם), או מציעה לו יותר מדי, ומשתדלת לא להפריע לו באמצע עיסוקים/זחילה נמרצת...
בשמת א (01.05.2007 21:37):
אני מתה לראות איך בשמת תשתלח ברעיון.
קראי את הדיונים בדף התינוק יודע לבכות.
תודה ליקירתי תבשיל קדירה המתוקה שחסכה לי השתלחות, כי אני לא במצב רוח השתלחותי. בגיל הזה, אני רואה בבכי תמיד תמיד קריאה לעזרה. זו יכולה להיות עזרה להירדם, או עזרה להוציא אנרגיה עודפת, או עזרה פשוט בחיבוק גדול וחם, או עזרה בפיפי.
לגבי בלי חיתולים - האם יכולך להיות שהוא בכלל לא מבקש (לאחרונה אפילו נראה לי שהוא נהנה לעשות על המיטה...) ולא מתקשר בנושא?
יכול להיות. יכול להיות שיש לך שביתת פשפושים מסוג מסוים?
כי הרבה פעמים הוא רוטן שיצאנו מהמיטה, אבל למראה המים הוא נרגע ומפשפש... ואז גם פחות היסטרי לינוק, אלא רגוע ומתעורר למשחקים.
נראה לי שזה עובד לכם, אז למה לשנות?
האם יש מקום להדגיש ש"לא עושים על אמא/על המיטה"
לא להדגיש, להזכיר כמו תוכי, כי זה לא נעים לך. קצר, קצרצר.
גם, האם זה טרחני לחזור להדגיש כל פעם שאני מוצאת שלולית שאם הוא יקרא לי/יאותת לי אני אקח אותו לפשפוש? או לתת לו וזהו? כי נראה לי קצת בגלל העצמאות שלו (כבר מתיישב לבד, נעמד על משענת לבד, והתחיל ללכת קצת בהשענות אל ספה/שולחן...) אז הוא מרגיש כזה "כל-יכול" ולא צריך אותי, וזהו. עד כדי, שאני מרגישה שביתה מתקרבת....
גיל הזחילה-העמידה הוא גיל קשה, מבחינה זו. תנסי לנשום עמוק ולהרגיש בפנים: האם זה יתאים לחזור על זה, או שהוא יקבל את זה כ"נידנוד"? אולי עדיף להגיד, "אופס, יצא לך על הרצפה בטעות, סליחה, לא ידעתי שהיית צריך". תבדקי. את האמא. את מכירה אותו. זה ממש עניין של "להרגיש את הילד ולהיות קשוב לתגובות שלו למה שאת אומרת".
זאת מערכת יחסים. רק את תרגישי מה עובד ומה לא.
א להפריע לו באמצע עיסוקים/זחילה נמרצת
זה טבעי שככל שהוא גדל את צריכה פחות להחזיק אותו. אני מציעה כלל אצבע כזה: אם את יודעת שהוא צריך, "תפריעי" לו. את רוצה ללמד אותו, שבשביל פיפי מפסיקים באמצע, ולא עושים בכל מקום אלא במקום שמקובל אצלכם, גם אם הוא עוד צעיר מכדי לעמוד בזה לגמרי.
רעיונות: אם את לא יודעת שהוא צריך, אז אל תפריעי. או אם את עסוקה, והוא לא ביקש, רק תתנצלי אחר כך ותזכירי שאם הוא צריך הוא יכול לדפוק בסיר על הרצפה ותבואי לפשפש אותו או משהו כזה. שמתי לב, שילדים בגיל הזה לפעמים אוהבים שנותנים להם דרכים להיות עצמאיים כשהם קוראים לעזרתנו: לדפוק בסיר על הרצפה, להביא לנו את הגיגית, לעשות צלילים מסויימים כדי לקרוא לנו לפשפש אותם, כל מיני דרכים שמתאימות לילד ומרגישות לו כמו פעולה רבת ערך.
בהצלחה
פפריקה הונגרית (01.05.2007 22:53):
בגיל הזה, אני רואה בבכי תמיד תמיד קריאה לעזרה -אז זהו שגם אני!!!
חברות שלי גורמות לי להרגיש היסטרית- שזה לא נורא אם הוא בוכה קצת (את זה אני שומעת כבר מגיל כמה שבועות ), ושאני מפרשת את זה כקריאה לעזרה, ורואה אותו כחסר אונים ומסכן, ובעצם זה רק דרך ביטוי שלו, ואני אפילו קצת מפריעה לו..... אחת אפילו אמרה לי "נראה אותך עם הילד השלישי... או הרביעי... את לא תצאי מזה, את צריכה לשים להם גבולות, אחרת הם כל הזמן ירצו על הידיים. הנה תראי את ###, היא כבר מסתדרת לבדה בלול [4 חודשים בערך.] והיא בסדר גמור...".
אני לא היסטרית, לא רצה אליו באנחות בסגנון "אוי ווי מסכןצ'יק.." ובתקופה האחרונה- שהוא כבר זוחל על 6, ונעמד לבד, וכו', אני מרשה לעצמי קצת לתת לו לבכות כי אני צריכה לסיים משהו, או דברים כאלה (דקה שתיים ,לא שעות). הבכי בד"כ מעיפות (אישיו אחר לעניין הרדמות) אבל אני לא נותנת לו לצרוח את ריאותיו עד עלפון....
נכון שאני בסדר?
>פפרי צריכה קול שפוי שיאמר לה שהאינסטינקט שלה בריא .... ?<
שמתי לב, שילדים בגיל הזה לפעמים אוהבים שנותנים להם דרכים להיות עצמאיים כשהם קוראים לעזרתנו: לדפוק בסיר על הרצפה, להביא לנו את הגיגית, לעשות צלילים מסויימים כדי לקרוא לנו לפשפש אותם, כל מיני דרכים שמתאימות לילד ומרגישות לו כמו פעולה רבת ערך.
בגיל 9 חודשים??? וואי, זה נראה לי ממש רחוק, כזה דבר יזום ממנו.
נראה לי שאני צריכה להתנתק, להיות איתו איזה כמה ימים ורק לנסות ליצור איתו תקשורת בצורה הזו. פשוט ללמד אותו. יש לך טיפים איך להתחיל עם כזה דבר?
בשמת א (01.05.2007 22:58):
זה נראה לי ממש רחוק, כזה דבר יזום ממנו.
זה תלוי בילד. אפשר להציע לו. הוא מבין. הוא יבצע מה שימצא חן בעיניו מתי שימצא חן בעיניו...
יש לך טיפים איך להתחיל עם כזה דבר?
האמת, לא. גם זה, תלוי בילד. זה קצת כמו טיפים "איך להתחיל עם בחורים", לא? (נושא שאני ממש לא מתמצאת בו).
תשובת בשמת למישהי אחרת בנושא פשפושים
"לגבי שלושה חודשים: בדרך כלל, כשהם רק מתחילים, הם עושים לעתים קרובות, בערך כל רבע שעה כשהם ערים. אבל יש באמת הבדלים בין תינוקות, גם בקיבולת השלפוחית וגם בהתרוקנות. אם הם לא רגילים לעשות, אז הם גם לא רגילים להתרוקן, אלא שבכל פעם שהם עושים, אז כאילו "גולש" הפיפי שממש "יוצא להם" (דמייני שאת ממלאת כוס עד שהמים מתחילים לגלוש ולהישפך על השולחן), כל פעם שמתמלא לגמרי. כשמתרוקנים, אז משחררים ומרוקנים את כל השלפוחית, ואז היא ריקה עד שהיא מתמלאת. כש"גולש", אז יש המון ריקונים חלקיים קטנים, כי זה רק קורה בצורה ש"בורח להם" ולא כהתרוקנות מלאה ורצונית.
ככל שהוא ילמד יותר מה את רוצה ממנו ואיך את עוזרת לו, הוא ילמד להתרוקן לגמרי, וגם השרירים יתחזקו לו והשלפוחית תוכל להחזיק יותר ולשחרר בקלות.
מקווה שההסבר מובן. "
והקול השפוי-
תבשיל קדרה (03.05.2007 07:50):
פפריקה,
ורואה אותו כחסר אונים ומסכן
טוב, ברור שתינוק אינו חסר אונים. הוא יכול לקום ולדאוג לעצמו P-:

נראה אותך עם הילד השלישי... או הרביעי...
הגדולים עוזרים. כל כך עוזרים














































|| || |*|







































עצות אקולוגיות. |*|
פלונית -אגוזי כביסה אפשר לקנות אצל בושמת:04-6987985 נראה לי שהיא שולחת בדואר... "אגוזי כביסה" www.washnuts.co.il
אקובר(היבואן): 03-9032370
מיכלול ה -אני משתמשת באקובר ומאוד מרוצה. את המוצרים של טיידי לא אוהבת כי הם בריח הדרים ואני לא אוהבת את הריח הזה. אני משתמשת בהרבה מוצרים: נוזל לניקוי כלים, נוזל כביסה, מרכך כביסה, נוזל לניקוי רצפה, נוזל ניקוי כללי (תחליף אקונומיקה), נוזל לשירותים, מסיר שומנים. אני קונה בעדן באור יהודה, למיטב ידיעתי המחירים הזולים ביותר. חנות נוספת שאני מכירה היא זעירה בבני עטרות. אני לא מכירה חנויות בשרון. ודרך אגב אם תחפשי כאן באתר יש הסברים איך לעשות חומרי ניקוי לבד על בסיס סודה לשתיה, חומץ, שמן עץ התה וכו'. אני מתוך הרגל ממשיכה להשתמש באקובר אך בהחלט הייתי שמחה לנסות להכין בעצמי מוצרי ניקוי טובים ובטוח זולים יותר. שיהיה בהצלחה. תדעי שאחרי שמתחילים להשתמשמ במוצרים האקולוגיים כבר אי אפשר לחזור למוצרים האחרים.
ענת גיגר -גם אני ממליצה על אקובר. אפשר להתארגן ולקנות מיכלים גדולים וזה מוזיל את המחירים.
אני משתמשת באגוזי הסבון, וממליצה. (עם הסתייגות, במיוחד לגבי בגדים לבנים שאת רוצה שישארו לבנים)
קרוטונית מהמרק הגדול -אני משתמשת באקובר ומאוד מרוצה
כנ"ל. נוזל לניקוי כללי, ג'ל כביסה (במקום אבקה, יותר נעים), מרכך כביסה, נוזל לשטיפת רצפות.
טיידי עולה טיפה פחות, אבל לא ניסיתי את המוצרים שלהם.
מה שכן, גם חומץ עושה עבודה נהדרת בניקוי האמבט והכיור למשל.
קשת ענן -סבון ושמפו לתינוקות, וגם למבוגרים שלא אוהבים כימיקלים בשיער
אפשר למצוא בחנויות טבע:
שמפו של חברת בראשית
יש שלושה סוגים: סרפד (נפלא! אבל למבוגרים יותר)
רוזמרין (בזה אני מסבנת את קטני מאז שהתחיל עם מקלחות)
וקמומיל (אידיאלי לתינוקות, עדין עדין ונעיםםםםםםםםם)
מה שנפלא במוצרים האלה, הוא שבניגוד לכל הטרנדים העלאק טבעיים (נגיד רוטס או הרבל אססנס שברוב חוצפתם גם עושים ניסויים בבע"ח על הדרך ומתהדרים בטבעיות),
הם טבעיים לגמרי, וזה מורגש ומריח בלי ספק.
ברכות
מיכלול ה -לגבי מוצרי אקובר בדיוק קילבתי מייל מטליה שניידר מפרדס חנה שיש לה חומרי ניקוי במיכלים גדולים וניתן לבוא למלא. את יכולה לבדוק אם משתלם להגיע אליה בשביל זה. אפשר להגיע אחה"צ ב1 לכל חודש ללא תאום בשמן בו יש אצלה שוק החלפות או בתאום מראש בזמן אחר.
דינ ור -כן,5 אגוזים זה למכונה,מכניסים בתוך שקיק בד או מטפחת שקושרים ושמים בתוף הכביסה עצמו.אמא שלי עובדת ברעננה ואשמח להעביר לה...מקוה שזה יקרה בקרוב,אנחנו לא גרות קרוב...את מוזמנת ליצור איתי קשר:08-9469208 דינה
מתוך נקיון ידידותי לסביבה
|| לכלוכים שאפשר לנקות באופן ידידותי לסביבה*
אבנית מהקומקום ע"י שיפשוף בקליפת לימון שנסחט עד תום (אורגני), לפני שזורקים אותו, יחד עם כמה גרגרי מלח. נפלא. אפשר לנקות ככה עוד דברים, אבל חשוב גם לדעת מה לא, כי יש דברים שיקבלו כתמים מזה. אפשר גם להשתמש בחומץ או במלח לימון להסרת אבנית. מרתיחים מים עם החומץ או מלח לימון, שופכים וחוזרים על הפעולה. כל חומר חומצי ממיס אבנית- לימון, חומץ וכו'.
שומנים דביקים למשל, על מצית הגז, על חלונות המטבח שמאלומיניום, מכשירי חשמל כמו מיקסר ועוד - באמצעות צמר גפן עם קצת אלכוהול שקונים בסופרמרקט (95% או משהו). מנקה נהדר ומתאדה. מים חמים ממיסים שומן.
שטיפת רצפה אפשר עם מים חמים בלבד, חומר השטיפה בעצם נועד רק לתת ריח. אפשר גם לשטוף עם מים, קצת חומץ, ושמנים אתריים אהובים (לדוגמה עשב לימון).
ניקוי המראה אפשר לעבור עם סמרטוט יבש אחרי המקלחת שהמראה מלאה אדים או עם סמרטוט לח. למקרים קשים יותר אפשר לנקות עם חומץ מדולל.
ניתן גם לנקות עם מיים קצת להשפריץ ואח"כ לעבור ביבש.
|| בכביסה*
בירה -מים פושרים
דם -במים קרים, ולהוסיף סבון במידת הצורך
קקאו -במים קרים ללא סבון
פירות -להשרות במים קרים לפני הכביסה. אם לא יורד, לנסות עם חומץ ורק אח"כ ולכבס
דיו -חומץ או מיץ לימון
חלב -מים קרים וסבון
חלודה -לשים מיץ לימון חם ולכבס היטב.
וילונות אמבטיה -מכבסים במכונת הכביסה בתוכנית עדינה עם חצי כוס אבקת סודה לשתיה.
מראות וכיורים מנירוסטה -כשיש כתמים עקשניים, מכינים משחה מסודה לשתיה עם מים. מורחים על הכתמים ומשאירים לחצי שעה לפני שמנגבים.
ספלים עם כתמים של קפה -לשפוך מים חמים עם סודה לשתיה ולהשאיר כל הלילה.
סירים שנשרף בהם האוכל -למלא מים עד לרבע הסיר. להוסיף רבע אבקת סודה לשתיה ולהרתיח. לקרר ולשטוף.
הלבנת כיורים, אמבטיות ומקררים עם סודה לשתיה.
|| חומרי ניקוי ידידותיים לסביבה*
סודה לשתיה מצויינת לנקיון של שומנים ובכלל. אין יחס מסוים של אבקת סודה לשתיה ומים לניקוי אבנית באמבטיות ושירותים, פשוט מפזרים כמה שבא ומשפשפים.
חומץ משמש כמסיר אבן – מהקומקום, מהאמבטיה, מהאסלה ומכל משטח אחר. צריך קצת לעזור לו בשפשוף. אפשר גם להשתמש בחומץ לא מדולל להמסת שומנים בתבנית שומנית ולסיים את העבודה עם סבון כלים ידידותי.
לימון מנקה כמעט הכל ומלבין.
קולה - מסיר מדבקות וליכלוך דביק מצנצנות וכאלה, וידידותי יותר מחלק מהחלופות.
גרביים, תחתונים, גופיות וכו' שכבר יש בהם יותר חורים מאשר בגד הופכים לסמרטוטי ניקוי.
מי כביסת היד יכולים לשמש לשטיפת האסלה, במקום לשפוך אותם סתם באמבטיה. ככה חוסכים מים מהניאגרה, שהיא בזבזנית המים הגדולה ביותר במשק הבית.
בשמת א -לרצפה אני עדיין משתמשת באקובר. נוזל לניקוי כללי. האמת, אני פשוט אוהבת את הריח. אני שמה כמות קטנטנה.
למעשה הכי טוב לשטוף רצפה במים. אמא שלי אומרת שזה מה שמבריק את הרצפה.
גיל ו -כדאי לשים לב - ידידותי לסביבה - פירושו במרבית המקרים חומר המתפרק בקלות למרכיבים שאינם מזיקים לסביבה אך חלקם יכולים להיות רעילים ו/או מזיקים לאדם!!!
לכן בקניית חומר המגיע במיכל ללא כל כיתוב או זיהוי למעשה מסתכנים בשימוש במשהו בלתי ידוע... |!|
דליה י -מצטרפת להמלצות על אקובר. לא הכרתי אחרים אבל נוזל הכלים שלהם והנוזל ומרכך לכביסה מצויינים והטבליות למדיח מעולות!
הכמויות הדרושות לשימוש קטנות ונראה לי בהחלט שווה את המחיר.
פשוט אני -אני משתמשת בהרבה מהמוצרים של טיידי. שמעתי שהנוזל שלהם לניקוי אסלות הוא ממש ממש מעולה, וגם הספריי לניקוי רהיטים. כשהשתמשתי במסיר השומנים על פי ההוראות (לחמם ל70 מעלות) הוא עבד מצויין. אולי קצת עדין, אבל בכל מקרה סנט מוריץ לא נכנס אליי הביתה, אז האלטרנטיבה היא מקסימום אסטוניש - והוא לא יותר טוב מטיידי.
יש הרבה מידע על המוצרים באתר החיים כדרך - www.derech.net, במדור אקולוגיה ביתית.
אמא נמרה -אני מרוצה מנוזל הכביסה של טיידי, אצלנו הוא מנקה בהצלחה. שמתי לב שצריך לשים כמות של שני פקקים או פקק וחצי כדי שינקה בגדים מאד מלוכלכים.
עם זאת אני חושבת שאקובר יותר טוב, אבל כיוון שהוא כל-כך יקר, אנחנו עם טיידי.
אמא נמרה -אני ניסיתי את נוזל הכביסה של אקובר ולדעתי הוא טוב מאד, רק יקר. אז אנחנו משתמשים בטיידי.
יש לי נוזל של אקובר גם לכביסה ביד וגם הוא טוב.
ממליצה בהזדמנות זו על ה stain remover, מסיר הכתמים מבגדים של אקובר. בתור אחת שיש לה עיקרון שהיא לא מוציאה כתמים, קניתי והשתמשתי והופתעתי לטובה: קל לשימוש, ובאמת מסיר כתמים.
ענת גיגר -אני משתמשת במי הכביסה עם חומר של טיידי להשקיית הגינה, והגינה מרוצה. החומרים גם מומלצים ע"י טלייה שניידר בספרה "גן עדן בפתח הבית" למי שרוצה למחזר מים אפורים לגינה.
נורה -אני משתמשת באקובר לאסלה ודווקה מרוצה. העיניין הוא שאם יש הצטברות היסטורית רצינית של אבנית וכתמים הנוזל של אקובר לא יתגבר עליה אבל אם תטפלי בזה חד פעמי במשהו אגרסיבי (ולא אקונומיקה שבכלל לא מסלקת את הכתמים אלא רק מלבינה אותם וחוץ מזה זה רעל נורא!) ואחר כך תשתמשי בשוטף באקובר- זה יעשה את העבודה כמו שצריך. אולי האימייל באסלה שלך כבר פגום (משימוש באקונומיקה וחומצות) ותופס כתמים מהר? אם כן אז גם לאחר ניקוי באקונומיקה סביר שהכתמים יחזרו מהר...
גיליתי שפיזור של אבקת ההלבנה והסרת הכתמים של אקובר בתוך המים של האסלה מורידה את השחורים והכתמים מהקרקעית (אבל צריך סבלנות, לחכות לפחות חצי שעה-שעה, כי ברגיל האבקה אמורה לפעול במים פושרים). עד לא מזמן היה גם בחנויות מוצר מגרמניה בשם ביו-בוי, מן משחה (כמו אסטוניש) אבל טבעית שעבדה מצויין על אמייל.
נועה בר -מחפשת פתרון טבעי, או לפחות ידידותי, לניקוי הצנרת של הכיור במטבח. @}
מחפשת משהו שימיס אותו.
ריח מנטה -רצוי לפתוח למטה את הסיפון ולהניח דלי, כל הזבל המיותר ירד ולתת למים לזרום. אפשר לשפוך חומץ (הרבה) או סודה לשתיה וכל הריח מנוטרל.
אליה דור כהן -יש מוצר מעולה לכביסה - מגנט שמרכך את המים, מסיר את הכתמים וזה פשוט עובד!
לכביסה יש ריח נקי - לא של אבקה או מרכך, אלא פשוט של בגדים נקיים.
אפשר להוסיף מעט אבקה כשיש כתמים קשים, או אם רוצים קצת ריח.
יש אחריות של 7 שנים על המוצר והוא עולה 300 ש"ח.
אפשר להשיג אותו אצל נעמה שטמפר טלפון - 04-9808321.
אמא נמרה -ליאת , האם המוצר הוא במקום אבקה/נוזל כביסה?
אליה דור כהן -כן. המגנט מחליף גם את המרכך וגם את האבקה.
בטווח הרחוק, זה חוסך המון כסף וכמובן ידידותי לסביבה
MAYA -כדאי לכבס בחומץ זה עושה את העבודה הכי טוב|Y|
יובל -אתר חביב של מוצרי ניקוי אקולוגיים והגיגים שונים (בפרק המאמרים). www.SvivaYafa.co.il .
לזו שאמרה כי גינת הוריה מושקית במים עם חומרי ניקוי רגילים (ובמיוחד אבקת כביסה), הייתי ממליץ לקרוא באתר המשרד לאיכות הסביבה www.sviva.gov.il על נזקים ארוכי טווח שגורמת אבקת הכביסה לאדמה ולמי התהום. דרך אגב, מפעל אשר היה שופך כאלו חומרים על האדמה , היה עובר עבירה פלילית.
לילך -גיליתי שיש הפרש מחירים ממש גדול בין חנויות הטבע השונות (לא רק ספציפית לגבי מוצרים של ECOVER), אז ממליצה מידי פעם לטייל לעוד חנות באיזור ולעשות השוואה. למי שיש מנוי על העיתון "דרך האושר" או "חיים אחרים" לזכור שיש הנחה בהרבה חנויות טבע (גם 5-10% עושים הבדל).
מנסיוני עם נוזל הכביסה של ECOVER כדאי לעשות כביסת השריה עם 1/4 פקק ואז כביסה רגילה עם 1 פקק. יוצא מצויין ומשתמשים בפחות חומר (הם ממליצים על בערך 2 פקקים לכביסה ואין צורך). את אבקת הכביסה שלהם לא ניסיתי, אמרו לי שהיא טובה אבל נדמה לי שהיא תצא פחות חסכונית בשימוש כי יקרה יותר.
פתרון מוזר לניקוי מסיבי: קוקה קולה, כזכור החומר מסוגל לעקל בשר, עצמות ושיניים אם תשאירו בכוס למשך לילה בערך...
אז לא מפתיע אבל אפשר לנקות עם זה אסלות מלוכלכות במיוחד, חלודה, להבריק פליז וכו'... לתת לזה לעבוד קצת ולשטוף
[גם אם לא שותים את זה, אז זה לפחות להשתמש למקרי חרום במקום אקונומיקה, כי האדים פחות רעילים]
(למי שלא יודע, את חומר הגלם לקוקה קולה מובילים במיכליות שמסומנות כ-"חומרים מסוכנים", והנהגים של החברה במידה והם צריכים לנקות את המנוע הם משתמשים בחומר הזה לשם כך...)
ניב דור כהן -אנחנו משתמשים במגנט לכביסה.זה מגנט מיוחד שנמצא בתוך שקית בד. את המגנט מכניסים למכונה ביחד עם הכביסה ומכבסים כרגיל.
אנחנו לא משתמשים בכלל באבקת כביסה או אם הלכלוך ממש קשה אז שמים מעט מאוד.
הכביסה יוצאת נקייה עם ריח נקי ונייטרלי, לא ריח של בושם תעשייתי.
אנחנו מאוד מרוצים.
זה עלה לנו 300 שקל ומחזיר את ההשקעה תוך חודשיים. יש אחריות של 7 שנים למוצר.
שם המוצר - "Alvito"
מי שרוצה עוד פרטים מוזמן לשלוח מייל ל: [email protected]
טרה רוסה -אגוזי הכביסה הגיעו.
המחיר 138 שח לשקית של קילו שמספיקה ל-150 כביסות.
יש גם שקיות קטנות יותר. לפרטים נוספים, ראו בלינק שיש פה למעלה איפשהו.
אחותי עשתה כביסה. היא מדווחת כי:
בהתחלה כשפתחה את השקית לא אהבה את הריח וחששה כי זה יהיה הריח של הכביסה. היא גם יצאה מנקודת הנחה שהכביסה תהיה בסדר, אבל לא משהו מיוחד.
אבל היא הופתעה לטובה. הריח חלש מאוד ונעים, הכביסה נקייה ממש (כביסה צבעונית רגילה) והכביסה הרבה יותר רכה ונעימה מאשר עם אבקת כביסה (היא לא משתמשת במרכך).
אחרי שבוע עם אגוזי הסבון:
כתמים על בגדים בהירים זה לא מוציא, אבל לכל השאר זה ממש מצוין. זה נחמד מאוד שלא צריך להוסיף אף אבקת כביסה, ואני חושבת שזה גם יוצא חסכוני למדי. השתמשתי ב-5 חצאים ל-5 כביסות. אני חושבת שבאמת הכביסה יוצאת רכה יותר, אבל נראה לי שלא הייתי שמה לב לזה בעצמי.
בשמת אמרה שזה טוב גם למדיח. לי אין מדיח, אבל אם זה נכון, נראה לי שזה ממש טוב למי שיש.
אמא אדמה -כיבסתי תחבושות בד. יצאו רכות יותר מהרגיל. גם מגבות וחיתולי בד יצאו רכים יותר.
חוץ מזה, הרתחתי 2 אגוזים בקצת מים ונוצר סירופ כזה שחפפתי איתו את הראש לבן שלי. הקציף מצוין והשאיר שיער רך.
מחר אני מנסה בעצמי.
ליאת טאוב -עשיתי כביסה ראשונה עם האגוזים. הכביסה אכן יוצאת רכה ונעימה, אלא שאחרי שעתיים בחום של אתמול, לא נותרה בה הרבה רכות...
האגוזים לא הוציאו כתמים קלים, שדווקא כן יצאו עם נוזל הכביסה של "אקובר". חשבתי להוסיף כמה חתיכות של קליפת לימון.
רוקדת לאור ירח -סתימות בכיור המטבח:(עצה של חברה שלי) לפתוח עם הרבה הרבה פטרוזיליה. להניח על הפתח לכמה זמן, ככה זה נפתח. לא ניסיתי, אין לי מושג אם עובד, אבל אשמח לשמוע אם תנסו איך זה היה.
אמא אדמה -אני גם מוסיפה אגוז לכל מכונה חדשה ומדי פעם פותחת את השקית לבדוק מה המצב.
את האגוזים הדביקים עדיין, משאירה ומוציאה את הישנים רק כדי להכניס אותם לסיר ולהרתיח אותם להכנת סבון נוזלי לאמבטיה + שמן אתרי..
היום עלה לי רעיון - לבלנדר כמה אגוזים + מים ליצירת סבון נוזלי מרוכז יותר.. אני אנסה ואדווח.
מוסיפה אגוז כל כביסה (מקווצ'צ'צת או מפוררת קצת), ומדי פעם (פחות מכל שבוע) פותחת ומוציאה את מה שהופך שחור (ככה היא אמרה).
תיקון: עכשיו ההוראות הן 4 אגוזים שלמים ל3 כביסות. ולא לכביסה לבנה. לבגדים שאינם לבנים הם לא עושים גוון חום.
פלוני אלמונית -אני שמחה לקרוא שיש פה אנשים שמשתמשים באגוזים!
התחלנו להשתמש בהם ממש לפני שנולד התינוק שלנו וממש לא רצינו להשתמש בתינוקלין ודומיהם. בדיוק קראנו בחיים אחרים על האגוזים ונדלקנו.
לי אישית לא מפריע אם הלבן יהפוך לאוף וויט אבל הפלא ופלא את הלבן עם כתמי קקי של תינוקי אני מרתיחה עם האגוזים 60 מעלות והכתמים יוצאים ועדיין נראה די לבן!
ממליצה בחום, כבר חצי שנה ועדיין חצי שקית נשארה, אחרי שיוצא שמכבסים יום כן יום לא!
את האגוזים שמוציאים זורקים לעציצים!
מים שקטים -אמא שלי היתה פה וניקתה עם חומץ כמסיר שומנים. ואת הרצפה. עכשיו כשהקטן זוחל אני לא רוצה להשתמש אפילו באקוור. אז אני שמה פקק חומץ (ממש קצת) זה מבריק ומחטא.
ההולכת באתרים -ידוע שחומץ הוא מסיר שומנים מעולה רק היזהרי לא לפגוע ברצפה. הרצפות מצופות בציפוי הנפגע על ידי חומצות (בהנחה שיש לך רצפה מסורתית לגבי גרניט פורצלן וקרמיקה אני לא יודעת).
יהללוך מלאכים -אני משתמשת בחומר שנקרא sunbright זה חומר טבעי לחלוטין בריכוז גבוה ומוהלים אותו על פי הצרכים האישיים (מדיח כלים,שטיפת רצפות,דלפקים,תנורים,שטיחים ועוד) זה של חברה שנקראת סאןריידר
נועה בר -המדיח מלא אבנית. חומץ מאוד יעיל ואפילו מבריק את הכלים. גם במכונת הכביסה במקום מרכך.
פ רח -מנסה לעבור לניקיון אקולוגי אבל זה נורא יקר. את יכולה לקנות ממני נוזל כלים ב15 ש"ח לליטר (של אקובר) או נוזל כביסה ב20 ש"ח לליטר (גם אקובר). אני יכולה לשלוח לך בדואר אם יש צורך. (ראי קואופ אורגני באזור רחובות)
קרוטונית מהמרק הגדול - פשוט עוברים עם שפריצר שמכיל מים וחומץ ביחס של חצי:חצי, מתיזים ועוברים על זה במטלית. ניסיתי - זה אכן מבריק את הברזים, ואפילו הוריד כתם אבנית ותיק מהאמבט (היכן שהטפטוף מהברז יצר "פס חום").
פלונית -יש חומר הלבנה של אקובר - מצויין גם לכביסה וגם לכלים סניטריים. חזק מאד, ולכן מומולץ לשים מעט מאד (מגיע בגרגרים), ולשפוך מים רותחים. להמנע ממגע יד. כאמור - אינו פוגע בסביבה.
מחמיצת פנים - בילדותי אני זוכרת את אמי משפשפת את השטיחים לפני כל פסח עם חומץ מתוצרת עסיס וכל הבית מדיף ריח של חומץ יום או יומיים אח"כ הריח משתנה למן משהו מרענן ונעים. השטיחים תמיד היו אחרי הקרצוף הזה צבעוניים יותר. חשבתי לעצמי גם שהרי חומץ מוריד אבנית כלומר- אם אשפוך כמות של שליש כוס למכונת כביסה- לא נראה לי שמשהו הולך להינזק.
ואכן - התוצאה היתה נפלאה. כתמים הוסרו, הכביסה יצאה בניחוח שמזכיר קצת את ניחוח היורה (ריש בסגול) וההרגשה שלי היתה נפלאה.
ואז פניתי לכלים- אותו תהליך כולל השיש - התוצאה- שוב נקיון ורעננות
משם צעדתי בבטחה את הדלי והמגב, מילאתי את הדלי במים חמים הוספתי שליש נוסף של כוס חומץ מתוצרת עסיס והרצפה מבריקה ונעימה באופן יוצא דופן.
ילדת טבע -בקבוק של נוזל רב תכליתי של טיידי לשימוש דווקא כסבון כלים, למה? כי הוא זול יותר מהנוזל כלים. מכיוון שהנוזל הוא נוזלי מאוד בניגוד לנוזלי כלים רגילים שלהם יש מרקם דבשי מסויים חששנו לבזבוז מבלי לשים לב בכלל, הפתרון לבעיה היה בדמות בקבוק קטן של מים עם פקק ספורט אותו מילאנו בעיקר במים ומעט חומר, בקבוקון פצפון כזה של תינוקות שימש אותי מעל שבוע בשטיפת כלים. מעבר לזה לניקוי הבית בכלל הפסקנו להשתמש בסבונים או חומרים שונים, דלי עם מים חמים (אצלנו השמש עושה מים מעולים לתה ישירות מהברז...) קצת חומץ, שמן עץ תה+לוונדר או ילנג ילנג גם עושה רצפה נקיה ומבריקה וגם משאיר ריח שאין לו בכלל תחרות (שאחר כך כששוכבים על הרצפה עם המשחקים והחיפושעת כל כך נעים להריח...) בנוסף במידה ויש חרקים בבית או מכת פרעושים אפשר להוסיף שמן רוזמרין או משרה רוזמרין וזה פותר את הבעיה יפה יפה.
לניקוי משטחים כמו גז, מיקרו, מקרר, שולחן ומה לא בעצם פשוט עשיתי את אותה תערובת בתוך שפריצר כזה של עציצים וזה עובד מעולה ומשאיר ריח בריא.
את המים שנשארים אחרי הספונג'ה בדלי אני פשוט שופכת על הערימה של הקומפוסט ולא ראיתי את התערובת שם מתלוננת. אפשר גם להשקות את העציצים אבל נראה לי שהקומפוסט מאוד נהנה בשלב הזה מהלחות השבועית.
ילדת טבע -החומץ מנקה יפה יפה וגם המים כשהם חמימים הם ממסים היטב את כל הג'יפה, לא צריך סבון מיוחד לשתיפת רצפות (אני למדתי מחובב תיאורית הקונספירציה הטוב ביותר-המורה שלי לאומנות במכללה-לטענתו כל החומרים האלו שנמכרים בחנויות הם בעצם כמו מכונאי רכב ממוצע-מכניסים את התקלה הבאה, זאת אומרת משאירים חומר סויים על הרצפות שמושך ג'יפה וככה צריך להשתמש בהם יותר), הרצפה יוצאת נקיה מאוד ומבריקה.
השמן שכתבתי הוא שמן עץ תה, לא צריך הרבה, רק איזה 5-10 טיפות לדלי זה הכל. הרבה יותר זול מחומרי ניקוי וגם זה רק בשביל הריח, אפשר כמו שכתבתי לעשות משרה של רוזמרין/לבנדר/אורן/גרניום לימוני ישר מהגינה (או מהגינה הציבורית למי שאין...) ואז זה כבר ממש זניח.
קרוטונית מהמרק הגדול -מישהו יודע לכמה כביסות מספיק ליטר? עם או בלי קשר לאקובר (כנראה עם קשר ;-) ), כבר המון זמן אני משתמשת ב מחצית הכמות המומלצת או אף פחות. הכביסה נקייה ומריחה טוב. מה כבר יש שם? אין גריז ואין דיו ואין צבעים אקריליים, ואין אפילו זיעה מרובה בעונה הזו. הכתמים הכי "קשים" אצלנו הם כתמי אוכל או הפרשות למיניהן, וכיוון שהבגדים לא עומדים שבוע ומחכים לכביסה, אלא נכנסים למכונה תוך יום-יום וחצי, הם יורדים די בקלות (חוץ מכתמי מנגו עקשניים על חיתול טטרה אחד, וגם הם דוהים עם הזמן. מי זה מנגב מנגו מהידיים בטטרה?!).
אה, ועוד משהו - אני חושבת שגם כאן, עם או בלי קשר ל נקיון ידידותי לסביבה צריך להיפרד, לאט או בבת אחת, מהדימוי של חולצות הכדורגל הצחורות ושמלות הילדות המבהיקות שרואים בפרסומות. הרי אין דרך לקבל בגדי ילדים שיהיו מבהיקים, חסרי כתמים ומגוהצים כל הזמן, ואפילו יותר מחצי שעה רצופה (אלא אם לא נותנים לילד לנשום או לזוז...).







































|| || |*|
נורמה_טבעית*
הודעות: 229
הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 16:07
דף אישי: הדף האישי של נורמה_טבעית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי נורמה_טבעית* »

תתחדשי {@
ושוב - ברוכה הבאה
חן*
הודעות: 171
הצטרפות: 16 יולי 2004, 00:41

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי חן* »

בס"ד
ואני עייפה מהויכוחים עם בעלי שטוען שאני היא זאת שהפכה אותה להיות כל כך בלתי עצמאית, ושאני קיצונית מדי בדרך שלי (לטייל רק במנשא, לקחת המון על הידיים, לרוץ אליה כשהיא מתעוררת ולתת לה ציצי כדי שתמשיך לישון)

ובדקי היכן נמצאת את בתוך האמהות, ההיסחפות האבסולוטית לתוך עולם האמהות בעיקר בגילאים רכים אלו עלולה להביא למאגר האנרגיות להתכלות כליל.

(מתוך אני כלכך עייפה)

לשחק ולהעסיק את עצמו, להיות רגוע בלול כשאמא בשירותים,

ואיך האם לא תהי'ה מותשת לאחר יום כזה? ואיך לא תרגיש שהיא מקריבה- כן כן מקריבה- משהו מעצמה, מעצמאותה, מהתפחותה האישית, מרווחתה (האגואיסטית? צריך איכשהו לאגור כוחות.. מתישהו? מאיפה אפשר לתת, אם אין כוח, ועוצמה נפשית לאהוב ללא מיצרים?), מקשרי'ה עם בנ/בת זוגה, שבסוף היום גם שם יש צורך באהבה, ותמיכה אחרי יום מטורף בעבודה...

מנשא הוא לא סתם כדי "לשאת" (פעולה טכנית) אלא כדי שהתינוק יהפוך לחלק מחייך, ותוכלי לעשות דברים. אז אולי לא לבשל ולטגן כשהתינוק עלייך, אבל ודאי לתלות כביסה, לקפל, ללכת לקניות, לסדר את הבית, לטאטא וכדומה.

האם שהיי'ה במנשא לא תיצור אצל התינוק תלות בי? שלא ירצה לשחק לבד, או לישון במיטה שלו, או להיות לא עליי....?

התלות הזו לא נוצרת בגלל אף מנשא, עגלה או עריסה, היא פשוט שם

בשלב מסויים יש צורך "לגמול" אותם ממנשא? לדוגמא- ילד קטן יותר, שצריך עכשיו לשאת אותו , ואת הגדול לא

(מתוך עקרון הרצף ודת)

חודש שלם של ילדה צמודה על הידיים נדרש כדי שהיא תחזור ותאמין שאני לא הולכת כל בוקר...

(מתוך בלוג איך נכשלה ההנקה)
פתאום, עם הקריאה בדפים העוסקים בחינוך ביתי, אני רואה כל-כך ברור איך אמא שלי החליטה לי מי להיות ואיך!
(לא נראה לי שהצליח לה, אבל היא נורא ניסתה!!! היא מנסה עד היום.)

קיבלתי מכה - "אוי, חן זה לא באמת כואב... הנה זה כבר עבר, לא יכול להיות שזה כואב."
אני לא אוהבת אבוקדו/חצילים/פלפל - "תנסי. זה טעים. וזה מאוד בריא, תנסי!"
"אמא, אני צריכה משקפיים, אני לא רואה את הלוח" -"אויש מה פתאום."
"אמא, אני צריכה חזי'ה. נורא לא נוח לי."- "מה? אל תדברי שטויות. את בסדר גמור!"
"אמא, הרופא אמר שאני צריכה ליישר שיניים"- "הוא לא יודע מה הוא מדבר השיניים שלך מאוד ישרות ויפות!!! הוא סתם מדבר שטויות."
(20 שנה ו5 טיפולי שורש אחרי- והרופא [רופא אחר] שואל אותי למה לא עשו לי יישור שיניים, "אני אפילו לא יכול להעביר חוט דנטאלי..." הוא אומר. לכי תסבירי לו שאמא שלי יודעת הכי בעולם, ומה שווה לו ללמוד אורתודנטי'ה אם הוא לא אמא שלי...? .)
אני לא רוצה ללמוד יותר פסנתר- "אבל את כל כך אוהבת את זה. לא יכול להיות שאת רוצה להפסיק. אחרי כל מה שהשקענו בך? איך את מעזה?"

הבנתי שאני לא הולכת להיות דוקטור במוסיקה- פשוט כי אני לא מספיק מוכשרת, ואני מניחה שזה בא בגלל שלא ממש ממש ממש רציתי את זה (למרות שאני מאוד אוהבת) - "אני עוד חולמת על היום שתקבלי דוקטוראט. (במאמר מוסגר- חבל שהתחתנת בגיל כל-כך צעיר (28???)....) מה תעשי עם עצמך עכשיו, תשבי בבית ותגדלי כל היום ילדים? ולא תעשי עם עצמך כלום??? לא חבל? כל הפוטנציאל, כל הכשרונות, כל מה שהשקענו בשבילך (בשבילי?? בטוח???)... את הנשמה נתנו בשבילך, ואת זורקת ככה הכל? (והופכת להיות דוסית!)"

אמא די! תני לי להיות אני! אני לא אוהבת חצילים בכלל, אני אפילו אלרגית! ("מה? אל תדברי שטויות, את לא אלרגית לחצילים!!" כן, סתם שרף לי הפה, והתמלא פצעים כשאכלתי חצילים בלי לדעת!!)
אני לא רוצה לשקוע במוסיקה, כי אני אוהבת עוד המון דברים.
וכן! אני רוצה לשבת בבית ולא לעשות כלום עם עצמי!
אני רוצה להיות אמא! להיות אמא!
מה הבושה בזה? זה שאת ברחת מאתנו כל יום, כי היית "צריכה" לעבוד לא אומר שאני צריכה להיות כמוך, וכמו עוד אמהות שמגדלות את הצאצאים שלהן בשלט רחוק מאוד (made in thailand או משהו מהאיזור...) וחוזרות עם איזו פיצה לארוחת ערב, כי כבר אין להן כוח לבשל. (נו מה, הבוס והלקוחות דורשים המון אנרגיות, וזה הכל לילדים, כדי שאוכל לתת להם הכל! הכל???)
וצודקת בשמת שאומרת שברובד מסויים אמא שנותנת את כולה לילדים היא אמא יותר אוהבת. כי כשאוהבים (ואני עדיין לא אמא, אבל אני אוהבת.) האהבה נשפכת מהאזניים, וכל-כך אי אפשר להתאפק...
אז... האם זו אהבה לאמר לילדה שלך בת ה-9 שאם הייתה לומדת עוד קצת הייתה מקבלת 100 במקום 94 (כן, ככה היא אמרה לי)? האם זו באמת אהבה? או אהבה עצמית- "הבת הגאונה שלי קיבלה רק 94* ????? בושה! פשוט בושה! למה את לא מסוגלת להכין שיעורים כמו כל הילדים האחרים? למה את לא מסוגלת להיות כמו האחים שלך! תראי איך הם משקיעים!" או במילים אחרות- איפה נכשלתי איתך? למה את לא נורמאלית? למה את לא כמו כולם? למה את לא מסוגלת להיות מה שאני חולמת לך?

(מורה לחינוך מיוחד- לעזור לילדים של אנשים אחרים... מה עם לעזור לילדים שלך??? כן אמא, לילדה המוכשרת/מושלמת/גאונה שלך יש ADD למרות מה שאת חושבת! והיא לא יכולה לשבת לקרוא הסטורי'ה כי זה משעמם!!!!! כי זה לא היא! כי יש דברים אחרים שמעניינים אותה! וכי היא פשוט לא מסוגלת לשמור על ריכוז! גם לך זה יכול לקרות. ילד לא מושלם.........)

את יודעת מה? אני כבר יודעת מה אני רוצה להיות! אני רוצה להיות מורה לחינוך מיוחד! מיוחד מאוד! בדרך שלי! לילד שלי, ורק שלי, ולא של עוד מטפלות/גננות/סייעות/מורות (מורות???)/ילדים אחרים שאומרים לו מה לעשות כי הם יותר שווים/מקובלים/מרביצים יותר חזק!

ואז באים המשפטים האלה-
אחרי שאני כבר שלמה עם עצמי שלא להיות אמא שלי, ולא להגיד לילדים שלי איך לנשום/לשחק/לחשוב, צריך להיות שלמה עם "כן, את תצליחי!"

זה מן מטאמורפוזה כזו שצריך לעשות. לצאת מה גולם שלימדו אותי להיות, ולפרוח, לעוף ולחיות עם הרצונות שלי לתת את הטוב יותר למי שיהיו ילדיי (בע"ה)

רק שאמא שלי צצה לי, כשאני מקווה במין החלטיות כזו (או מחליטה במין תקווה כזו?) שלא אשלח את ילדיי לגן, ואומרת הילד צריך להתמודד עם ילדים אחרים! עם קשיים! להתפתח עם ילדים ברמה שלו...
ברמה שלו? אולי הוא צריך ילדים גדולים יותר? או לפחות כאלה שלא ישרטו אותו כל הזמן כי הוא מנסה להשתלב?
אולי אני לא רוצה שיעבור מה שאני עברתי? (אפשר לאמר שעדיין עוברת... זה לא ממש נעלם.)
ואולי אני רוצה שהוא יהי'ה עם אמא שלו ולא עם מטפלת מגיל חצי שנה.......

תחשבי גם על האהבה הגדולה, המלאה, הלא חסרה בכלל, שמתבטאת בהחזקה הזאת. הקשב לילדה, ההבנה של מה שהיא זקוקה לו, היכולת להכיל את הצורך שלה, הקבלה של הצורך שלה, המילוי של הצורך שלה מתוך הבנה ואהבה. הקל הדבר בעינייך? בחברה שלנו, שבה הלחץ גדול לא להקשיב לילדה ולא להחזיק אותה? (מתוך בלוג איך נכשלה ההנקה)


{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@{@

(פרחים לכל מי שקרא עד הסוף, למרות שזה בטח הי'ה מתיש, ופרחים למי שלא- כי זה יצא לי ממש ארוך....)
קרן_ג*
הודעות: 58
הצטרפות: 03 ספטמבר 2005, 23:14
דף אישי: הדף האישי של קרן_ג*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרן_ג* »

חן יקרה, קראתי מה שכתבת, כתבת שזה לא סוף טוב כמו בסרטים, אבל בכל זאת זה סוף יותר טוב (ממה שיכול היה להיות) אני מוחקת את מה שכתבתי כאן אתמול, נראה לי שזה רישום שעדיף שלא ישאר אנרגטית. עכשיו הזמן לאסוף הכל ולהתחיל לבנות את הבניין מחדש, רק כביכול מחדש בעצם להמשיך. גם אירועים כאלה בונים כי כמו שאמרת הכל לטובה. עצתי החמה היא להתמקד רק בטוב, לא לסגור חשבונות. לזכור שהכל נמצא בצמיחה ובעיקר מי שנמצא בבטנך. מי יתן שחודש סיון יהיה משמח, שתיזכו לקבל ביחד את התורה ממש מבפנים.
אנונימי

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אנונימי »

חן,
את יכולה לנסות ליצור קשר ישירות עם ארגון חסון.
לחילופין, אאל"ט, יש את כתובת האימייל של אוהד בסוף כל כתבה שלו בגליונות של באופן.
שרון_רב*
הודעות: 116
הצטרפות: 02 אפריל 2004, 02:30
דף אישי: הדף האישי של שרון_רב*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי שרון_רב* »

ראיתי שחיפשת גיזרה לתחבושות רב פעמיות. תנסי את באתר הזה, וגם את הקישורים בדף תחבושות רב פעמיות
התפירה לא לוקחת הרבה זמן, במיוחד אם יש לך אוברלוק. בהצלחה.
http://pacificcoast.net/~manymoons/howto.html
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
עדכון!
ילדתי בן, ב"ה!
(ראה רק שלא יכאב )
שרון, עוד שבוע, נראה לי שאתפנה ליצור לי כמה כאלה..... תודה!!
ליאת, משום מה- לא יצא לי, אבל ילדתי באסף הרופא, ופשוט לא חיסנו אותו.... (זאת אומרת, ביקשתי.... ) לא ויכוחים, לא שיכנועים, לא מבטים, נתנו לבעלי דף כזה, ושנינו חתמנו, וזהו. בלי בלאגן! אבל, לגבי החיסונים הבאים, תודה מראש! אכנס לראות מה בדיוק כתוב על כל חיסון.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

מזל טוב! ככה מודיעים? :-)
שמתי לך איחולים בדף נולדו במזל טוב 2006 @}
הדבורה_מאיה*
הודעות: 79
הצטרפות: 25 יוני 2006, 08:34
דף אישי: הדף האישי של הדבורה_מאיה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי הדבורה_מאיה* »

חן מזל טוב
אני כל כך שמחה ומתרגשת בשבילך , אלהים נתן לנו הנשים את הזכות הכי גדולה שיש להביא ילדים , תהני מהגידול שלו ,ותזכרי שבכל שאלה אנחנו פה כדי ליעץ , לתמוך לשמוח איתך .
יו_יו_בקנדה*
הודעות: 242
הצטרפות: 11 ספטמבר 2005, 08:12
דף אישי: הדף האישי של יו_יו_בקנדה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יו_יו_בקנדה* »

חן מזל טוב!
איזה לידה נפלאה!
מיה*
הודעות: 246
הצטרפות: 09 ינואר 2003, 16:07

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי מיה* »

הי חן, ברכות והמון מזל-טוב!
סיפור לידה מקסים ומרגש. כל הכבוד!
אם את עדיין רוצה להשאיל ממני חיתולים, צרי קשר.
מאחלת לך עוד הרבה |תינוק| |L|
(המרגיעון שלי אומר: "שבעים פנים לתורה". מעניין...)
אנונימי

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אנונימי »

מזל טוב!!!
|בלונים|
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
תודה תודה תודה!!! :-]
אחד אחד-
פלוניתה- מרחובות? נורא רחוק לי... אני מקווה שהוא לא ידמם ח"ו ח"ו- נתנו לו אמפולה בבית הרפואה, ואני אמורה לתת לו עוד אחת היום, תגידו לי שזה בסדר, כי הברית היום......... בעקרון יש לי מישהי שאולי תביא לי מת"א צפון, אם לא יסתדר, אראה מה לעשות.... אבל תודה!
מי'ה..... לא הי'ה כתוב לי השם שלך ליד המס'.... והתקשרתי וביקשתי את עדי.... (פדיחות) - אני לא מאמינה שיש לי האגיס בבית!! בההההההה!
קומ"ג- דף חדש בשביל זה? לא יודעת, נראה לי המשכי לכאבים..... משום מה! ותודה על העדכון בנולדו 2006.
אבל הכי הכי-
תודה להשם יתברך, שחנן אותי בלידה כזו קלה, ובריאה, וללא כאבים (כאילו, הי'ה לי מספיק בהריון........... ?) ובתינוק בריא, ושלם, עם 10 אצבעות בכל יד ורגל, ועיניים רואות, ואזניים שומעות, ופה צורח (לפעמים!) ומחייך, ורגליים וידיים זזות! ברוך ה' ברוך ה' ברוך ה'!
פלוניתה_מירושלים*
הודעות: 1
הצטרפות: 14 אוגוסט 2006, 00:36

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פלוניתה_מירושלים* »

חן - כמובן שכחתי לאחל מזל טוב אפילו שאנחנו לא מכירות! אני לא מאמינה שיש לך זמן להכנס לאינטרנט ביום של הברית!
לגבי הויטמין K - אני מניחה שאת יודעת שצריך אמפולה ביום הלידה, אמפולה בגיל שבוע ואמפולה בגיל חודש
לא נראה לי שתזוזה של יום לכאן או לכאן היא קריטית... (אבל מי אני שאקבע /-:)
הולכת לפרסם את האמפולות שלי ב ככר השוק - ממש חבל לי שהן ייזרקו לפח
אמא_בגובה_דשא*
הודעות: 293
הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:31
דף אישי: הדף האישי של אמא_בגובה_דשא*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אמא_בגובה_דשא* »

חן,
כמו שכבר כתבתי בעבר, גם אני איבדתי את המספר שלך.

בא לך לכתוב לי למייל?

[email protected]
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
כן, בכיף- שלי הוא
sheyna chen@walla.co.il
אמא_בגובה_דשא*
הודעות: 293
הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:31
דף אישי: הדף האישי של אמא_בגובה_דשא*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אמא_בגובה_דשא* »

היי מתוקה.
אנחנו בנתניה מחר.
מתאים לך שנקפוץ לביקור?
אני והבנות (אם יסתדר)...
אורי_ה*
הודעות: 468
הצטרפות: 04 ינואר 2006, 20:29
דף אישי: הדף האישי של אורי_ה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אורי_ה* »

חן אהלן,
ראיתי שאת מחפשת מנשא צד.
אני מייצרת גם מנשא צד לא מרופד, 'מצידי', תעיפי מבט.
אני יכולה לשלוח לך לנסיון יחד עם ה'מקדם' שיגיע בשבוע הבא אליך.
תגידי לי אם זה מעניין אותך.
ערב שמח
אוריה
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אל_דנטה* »

לא התכוונתי להוציא אותך מהדף ואשמח אם תמשיכי לכתוב.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

חן יקרה
מה שלומך?
שלחתי לך מייל תבדקי @}
גמר חתימה טובה!
ר_ו_ב_י_נ_א*
הודעות: 566
הצטרפות: 15 אוגוסט 2005, 14:42
דף אישי: הדף האישי של ר_ו_ב_י_נ_א*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי ר_ו_ב_י_נ_א* »

היי חן
אנחנו לא מצליחות בטלפון אז אני מדביקה כאן את מה שכתבתי לך במייל

אני תופרת עכשיו חיתולים ומכנסיים רק לפי הזמנה. את הסוג ב' והיד שניה כבר מכרתי... (אם אני לא טועה לאף חצוף מאתר באופן יש שני חיתולים שלי שהיא רוצה למכור שאולי יתאימו לך).

החיתולים שאני תופרת הם ברובם צבעוניים, ואם את בוחרת שכבת פליז בתור שכבה פנימים (שיש לזה הרבה יתרונות, בעיקר אם הילד שלך רגיל לחד פעמיים כי השכבה הפנימית נשארת יבשה גם כשהחיתול רטוב) אז גם קל מאד לנקות וקשה מאד להכתים (אז גם הסבתא תהיה מרוצה).

החיתולים שאני תופרת עכשיו שונים קצת ממה שמופיע באתר (לא הספקתי לצלם ולעדכן) ומתאימים יותר לקיץ : אפשר לבחור בין שכבה פנימית מפליז או מכותנה, שכבה חיצונית מפליז או מכותנה עם שכבה באמצע של בד אטום שמונע נזילות (לא נושם כמו הפליז אבל מחזיק את הפיפי להרבה יותר זמן).
החיתולים הם חיתולי כיס, כלומר שאת צריכה למלא אותם בשכבה סופגת (חיתול טטרה או פלנל או מגבת מטבח...) כך הם מתייבשים יותר מהר כי השכבות מייבשות בנפרד.

הגזרה בה אני משתמשת מאפשרת תווך מידות די רחב גם בהיקף המותן וגם ביריכיים אז אני בטוחה שהם יתאימו גם לילדך הארוך. את המכנסיים אפשר לתפור לפי מידה – פשוט תמדדי מהמותן עד הקרסול, ואת היקף המותן ואני אתפור בהתאם כך שהם יספיקו לו גם עד לשנה הבאה.

החיתולים והמכנסיים עולים 60 ש"ח ליחידה, 55 בהזמנה של 5 יותר.

אם יש לך עוד שאלות אפשר לנסות שוב בטלפון שיש לך או ב 077-9525309. בשעות הערב אחרי שעידו ישן הכי קל לדבר ואנחנו בד"כ בבית.
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
אחת- שלחתי לך בחזרה,
אם לא נשתמע- שבת שלום,
צום קל וגמר חתימה טובה.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

לא הגיע :-/
קרן_ג*
הודעות: 58
הצטרפות: 03 ספטמבר 2005, 23:14
דף אישי: הדף האישי של קרן_ג*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרן_ג* »

שבוע טוב חן
אכן מכרתי את הסלגוזל. המנשא מיעד לתינוקות שכבר מחזיקים את עצמם די יציב. אני באופן אישי לא ממש התחברתי אליו. הוא שימש אותי ביעילות יחסית לזמן שהייתי בהריון והייתי צריכה לשאת תינוק בן שמונה חודשים שהבטן כבר היתה גדולה כך שלא היה מצב להמשיך לשאת אותו בלופי, מהבחינה הזאת תנוחת הצד היתה יחסית נוחה, אבל בהחלט לא מספיק יחסית למנשאים שהיום ישנם בשוק המנשאים. אבל זאת כמובן רק דעתי האישית. ההעדפה האישית במנשאים מאד משתנה ממשתמש/ת למשתמש/ת.
אני בגדול עדיין הכי אוהבת את הלופי למרות שיש לי גם יאמו.
גמר חתימה טובה. קרן
POOH_והתוספות*
הודעות: 1091
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 11:38
דף אישי: הדף האישי של POOH_והתוספות*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי POOH_והתוספות* »

היי

בנתיים אנחנו לא מוכרים את הסלגוזל האיש עוד לא התרגל לארגו שקנינו.
בקשר לסגוזל - אני אישית מעולם לא אהבתי אותו.. לאיש מאד נוח איתו...
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

חן מה נשמע?
רציתי להוסיף לך כמה דברים בנושא חינוך ללא כפייה
קראתי את השאלות ששאלת שם אז ועכשיו זה בטח עוד יותר אקטואלי. אני חושבת שהללא כפייה זה פשוט הדרך, המתודה הכללית, ואת מכניסה את זה לתוך דרך החיים הדתית - זה גם מסתדר מעולה עם ההלכה והתורה - כבוד לכל אדם, זה בראש ובראשונה בתוך המשפחה - בין איש לאשתו בין הורים לילדים.

תפילת עמידה - נכון, זו נקודה קצת קשה. אבל מצד שני, מותר לך למהר בתפילה כדי לסיים יותר מהר ולגשת אליו. אולי לכוון רק במשפט אחד (שומע תפילה?) וזה נקרא "תפילה של אמא" - וולקם טו דה קלאב!!

וחינוך באופן כללי למצוות - כשזה נעשה מתוך שמחה שלך במצווה הילד פשוט חווה משהו מאוד נעים וטוב ואוהב להשתתף. ואם לא - אולי עוד קטן מדי, אולי עייף/רעב/עסוק במשהו יותר מעניין. זה מאוד הדרגתי, הבן הגדול שלי בן שלוש וחצי עוד מעט, יש דברים שמאוד אוהב ופעם שנא - למשל נטילת ידיים בבוקר - פעם הייתי צריכה למצוא כל יום דרך אחרת כדי לעשות את זה בנעימות. היום הוא קם לבד ונוטל ליד המיטה, או שאני באה להעיר והוא מבקש שאטול לו, או שאני באה אבל הוא רוצה לבד, זה פתאום הפך למשהו שהוא כן אוהב.

אבל גם אנחנו ככה "הגדולים", זה הטבע האנושי. כל יום זה משהו אחר, מצב אחר, מצברוח אחר.
ואת המייל שלא הגיע אני מאוד רוצה לקרוא אם מסתדר לך @}

אולי אני אפתח דף בית פה? יש כל כך הרבה דפים שבא לי לכתוב בהם, אבל זה קשה לעמוד בקצב...
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

ולגבי אלרגיות, רק ראיתי שכתבת לא קראתי את הדיון המקורי - מוצרי חלב עלולים לגרום לרגישות. אני הורדתי לגמרי מוצרי חלב 0בעצת יועצת הנקה) וזה עזר לקטנטן שלי, אחרי כמה חודשים הוספתי שוב (בהדרגה) ואין לו עם זה בעיה כרגע בכלל.
יהללוך_מלאכים*
הודעות: 388
הצטרפות: 19 אוגוסט 2005, 14:07
דף אישי: הדף האישי של יהללוך_מלאכים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יהללוך_מלאכים* »

הי חן
תפני לתמר קדם היא עושה את התליני
הבנתי שהן מתחילות לעשות גם את המנשא ילקוט המדובר
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
אחת, שלחתי, וגם רוצה לשוחח איתך יותר לעומק על חינוך ללא כפיה..... ועל עוד "באופןים" ראי מייל...
בשו"ט.
יחי מה"מ.
אני הורדתי לגמרי מוצרי חלב -גם יוגורטים, מילקי, וכאלה? זה חצי התזונה שלי, במיוחד בבוקר, אבל אולי מענדי שלי לא כ"כ רגיש, כי אני לא רואה משהו קיצוני מאז ששתיתי מיץ תפוזים פעם אחת והחלפתי אח"כ 8 פעמים גדולים כל יום, למשך יומיים!!!! .....
יהללוך_מלאכים*
הודעות: 388
הצטרפות: 19 אוגוסט 2005, 14:07
דף אישי: הדף האישי של יהללוך_מלאכים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יהללוך_מלאכים* »

אני רוצה להגיד לך משהו
בתנאי שתשמעי ותביני שזה מאהבה
אני רואה את ההודעות שלך פה הרבה באתר
וזה מקסים ומחמם את הלב כמה אכפתית את
וכמה את רוצה להעניק את הכי טוב לתינוק שלך
ואיזה מזל שיש את האתר "באופן"
אבל אני רוצה גם להגיד לך שאת יודעת הכי טוב מה טוב בשבילו
כי את אמא שלו
וזה לא משנה בת כמה את או מה את יודעת על גידול ילדים
בפנים עמוק יש לך את האינסטיקטים הכי טובים ובריאים עבורו
תקשיבי לקול הפנימי שלך ותסמכי על עצמך
<זה לא אומר שאי אפשר להתייעץ עם מומחי "באופן">
הכל מאהבה
שנה טובה
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

אולי יש איזו בעיה עם המייל שלי? לא קיבלתי שוב :-S
עכשיו זה כבר הפך לעניין עקרוני P-:
אני שולחת לך שוב, מכתובת אחרת, תנסי לענות לי לשם אולי?
יחי! |אייקון של דגלון|
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
אחת.... אווווף איתך ;-) אני אבדוק... כי כוווולם מקבלים ורק את לא :-P ........
יהללוך_מלאכים*
הודעות: 388
הצטרפות: 19 אוגוסט 2005, 14:07
דף אישי: הדף האישי של יהללוך_מלאכים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יהללוך_מלאכים* »

הי חן
המרגיעון אומר"מילים טובות מסלקות עננים שחורים"
מקווה שאין עננים שחורים ויש הרבה מילים טובות
וזו הייתה הכוונה שלי
אל תחפשי כוונות נסתרות
כמו שכתבתי והתכוונתי
שיש לך אינסטינקטים מדהימים
ואת יודעת הכי טוב לטפל בתינוק שלך
ואם זה מסבך אותך
אז תמחקי ותשכחי מזה
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

בס"ד
אחת- קיבלתי את המייל שלך- ללא כתובת ! מה שאומר שאני לא יכולה לחזור אלייך.. נסי שוב.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אף_חצוף* »

ראיתי שעוד לא העברת. בכל מקרה, אני לא בעבודה השבוע, אז אין טעם לשלוח לי בפקס.
אם את רוצה לחכות עם זה לשבוע הבא, זה בסדר גמור מצדי. מקווה שעובר עליכם חג שמח ומהנה.
מועדים לשמחה @}
אורי_ה*
הודעות: 468
הצטרפות: 04 ינואר 2006, 20:29
דף אישי: הדף האישי של אורי_ה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אורי_ה* »

שוב שלום
מקווה שאתם בטוב ושילדך הקט מתאושש.
אשלח אליך בשמחה את שני המנשאים, רק שלחי לי במייל כקובץ מצורף את כתובתך,
כדי שלא יגיע בג'יבריש.
חג שמח ובריאות טובה לכם.
אוריה
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

חן, ראיתי מה שכתבת אצל בשמת.
אני ערכתי את מדור בלי חיתולים על סמך דפים שהורדתי למחשב בבית לפני כמה ימים, ככה שלא ראיתי שהבלוג שלך נוסף למדור. לא היתה כאן כוונת זדון אלא טעות תמימה. אני הולכת לחפש אותו ותכף אשים אותו שוב במדור.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

נוווווו??? הגיע בסדר? מחכה לאות חיים ;-)
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

כן, ממהרת, אשב לכתוב בערב.....
יחי המה"מ!
אביטל_צ*
הודעות: 730
הצטרפות: 16 אפריל 2004, 17:49
דף אישי: הדף האישי של אביטל_צ*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אביטל_צ* »

תוכלי ליצור קשר עם בית חב"ד הקרוב אליך
תודה !
ר_ו_ב_י_נ_א*
הודעות: 566
הצטרפות: 15 אוגוסט 2005, 14:42
דף אישי: הדף האישי של ר_ו_ב_י_נ_א*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי ר_ו_ב_י_נ_א* »

היי חן
אי חייבת לך התנצלות: היה לנו חג מלא בתקלות מחלות ושאר בעיות. המצלמה שלנו לא עובדת, המחשב עשה שביתה איטלקית, עידו היה חולה וזקוק לחברתי יותר מהרגיל... בקיצור לא הלצחתי לעמוד בהבטחתי אלייך ולתפור לך חיתולים.
אם את עדיין רוצה, וסומכת עלי בבחירת הבדים (כאמור, אין מצלמה) אני יכולה להשתדל ולהכין לך בכל זאת בשבועות הקרובים.
תודה וסליחה
רובין
אביטל_צ*
הודעות: 730
הצטרפות: 16 אפריל 2004, 17:49
דף אישי: הדף האישי של אביטל_צ*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אביטל_צ* »

הצלחת?
זה היה בשביל חברה שחיפשה את הספרים, העברתי לה את עצתך, והיא שמחה מאוד. מקווה שתמצא :-)
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אחת* »

הי חן, מה שלומך? אם שלחת לי מייל הוא לא הגיע... ואם לא... מחכה בסבלנות.
פתחתי דף, לא בדיוק דף בית, אבל את מוזמנת: בלוג יתרון האור
אולי גם דף בית יהיה בקרוב...
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

על פי הסתכלות. צריך להאיר בפנס ולהסתכל עם מראה. זה כמובן לא מחליף בדיקת דם/דופק/שתן...
שימשי_ג'ה*
הודעות: 84
הצטרפות: 09 מרץ 2006, 13:30

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי שימשי_ג'ה* »

סקרנית עד מאוד לדעת את שמו של הרב שחקר לעומק את השוני
בין מילות השימחה. חילוניים רבים אינם מודעים לפער הרב שקיים
בין העברית המדוברת לבין זו המקראית המקורית.
תמיד נפלא לגלות דרך המילה עצמה עולם שלם של משמעות
פשוט_אלון*
הודעות: 1204
הצטרפות: 07 פברואר 2005, 20:38
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אלון*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פשוט_אלון* »

מאוד אשמח לדעת את המשמעויות! אם זאת קצת לא נעים להתקשר רק לשם כך... לא?
קרן_קיימת*
הודעות: 171
הצטרפות: 18 יוני 2006, 10:59
דף אישי: הדף האישי של קרן_קיימת*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרן_קיימת* »

שלום חן, באתי לשאול בקשר לתליני - באיזה תנוחות את משתמשת בו, כי הילדון שלי לא אוהב ערסול והוא גם כבר כבד מדי בשביל זה (אוהב לאכול הרבה....).
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

אהה!! אז הכיסוי של לואיזה (לא אמרת מיה קודם?) הוא כן מה שאני צריכה! איזה יופי! רק חבל שהוא לא עם סקוטשים... ומה פתאום להציק, להפך, עזרת לי... אם לא היית "מציקה" לא הייתי מבינה שאת מציעה לי את מה שאני מחפשת (ובכל מקרה הייתי מעריכה את הרצון לעזור {@).

לגבי חזרה על אותה תגובה בכמה דפים- אם את חוששת שמישהי תפספס את מה שכתבת, כותבים בדפים האחרים שנראים לך רלבנטיים "ראו טיפ להנקה במנשא זה וזה בדף זה וזה". בכל אופן לתאור תנוחות הנקה לי ברור שהדף המתאים הוא הנקה במנשא. תארי לעצמך שאותו מידע יופיע בכל דף.. גם ככה הדפים עמוסים...

שוב תודה {@
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

כבר דיברתי עם לואיזה והכיסויים יוצאים לדרכם אלי כבר מחר :-)
קשת_ענן*
הודעות: 74
הצטרפות: 11 אוקטובר 2006, 14:39
דף אישי: הדף האישי של קשת_ענן*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קשת_ענן* »

אהלן חן
רציתי לכתוב לך שהצחקת אותי מאוד
שאי ברכה
קשת (בדרך לישון)
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

חן, קיבלתי את המייל שלך ב"ה!! את יכולה להמשיך לכתוב בכיף...
שתהיה שבת שלום, שבת ברוכה ונעימה
@}
קרן_קיימת*
הודעות: 171
הצטרפות: 18 יוני 2006, 10:59
דף אישי: הדף האישי של קרן_קיימת*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרן_קיימת* »

חן - תודה על כל העצות. ברור שהילד נמצא הרבה בתנוחת ערסול על הידיים ובהנקה, אבל בתינוכיס זה כבר לא נוח לו והאמת שהוא אף פעם לא הכי אהב, היינו שמים אותו בלוטוס עם הפנים קדימה וכשנרדם - הופ לערסול. כרגע הכי עובד בטן לבטן, וכמובן שכל הזמן מתנסים בשיפצורים שונים. אז שוב, תודה ושבת שלום.
פשוט_אלון*
הודעות: 1204
הצטרפות: 07 פברואר 2005, 20:38
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אלון*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פשוט_אלון* »

נעלוז לשמע ביאור המילים המרננות ... התואילי בטובך? :-)
דלית*
הודעות: 74
הצטרפות: 29 יוני 2003, 00:41

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי דלית* »

אני מוכרת סלינג איזי.
09-9519207
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אין בעיה, לא דחוף.
דינ_ור*
הודעות: 75
הצטרפות: 23 אוקטובר 2006, 14:36
דף אישי: הדף האישי של דינ_ור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי דינ_ור* »

הי,עניתי לך בדף הבית שלי,תראי עשינו אחת לשניה סיפתח לדף בית........
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

חן ממש תודה, העברתי לדפבית שלי את מה שכתבת
לא יודעת אם מפריע לי החיות, לא יודעת. סך הכל כמעט בכל סוגי הטיטולים יש חיות לא טהורות.
התינוק בעצם לא משחק עם זה, אבל אם היא יכולה להביא בלי זה עדיף.
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

מה נשמע חן?
כן, עשיתי כמה שינויים, לקח לי זמן לקלוט שזה קצת מוזר לכתוב בכל מקום בשם יתרון האור דפבית או "להפיל" אנשים תמימים לבלוג שלי, שלא רציתי שיהפוך לדפבית.... P-: עשיתי כמה ניסויים עם שינוי שם דף - הסתדר בסוף.

החלב ב"ה חזר - עשינו לחיים בהתוועדות ר"ח וכולן ברכו אותי - למחרת היה חלב!!!
לגבי הר"פ - היום בכלל לא היה לי כח לזה, קמתי עם קוצר נשימה עצבני, אינהלציות, בלגן.
כשאני לא מרגישה טוב אין לי כוחות לכלום (הגיוני, לא?)

ותגידי? הקטנצ'יק שלך עבר ניתוח קילע? הייתי בהלם לקרוא על זה - איך זה קרה לו, כזה פצפון?

וכן, מחכה עדיין למייל שלך מאמי... את יכולה לשלוח לי גם את הישן שלא הגיע אם בא לך...
גוט שבעס!
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

ברוך השם שהגעתם לרופאה הזו, איזה פחד! איך אני אוהבת רופאים שמסבירים הכל בגובה העיניים ולא מפחידים.
ברוך השם שלא היה ניתוח, ובעז"ה הכל יהיה בסדר.

מחכה לדף שלך, סיקרנת אותי.

וגם, מה דעתך להחיות את חינוך ביתי במשפחה דתית או משהו כזה, דף שיכול להיות מאוד מעניין. נכון שהקטן שלך עוד קטן, אבל... הוא יגדל יותר מהר ממה שנדמה לך... אני מאוד מתלבטת בנושא הזה. דף די ריק שאפשר לעשות ממש מעניין.
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

חן, כנסי ל חינוך ביתי במשפחה דתית
כתבתי שם משהו, התחלה לדיון
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

חן, תודה על מה שכתבת בחינוך ביתי, ממש אהבתי לקרוא אותך (וגם הוספתי).
אמא_נמרה*
הודעות: 1872
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 19:23

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אמא_נמרה* »

הי חן,

היכן משיגים את הספר "כללי החינוך וההדרכה" של הרב יוסף יצחק שניאורסאהן זצ"ל ?

לא חב"דית אך נהנית לקרוא את מה שאת כותבת בדף החינוך במשפחה הדתית.
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

אני בסדר, ב"ה. מה שלומך?
כ"ה אדר? יפה לך. אז כבר נולדת חב"דניקית... אני גם בכ"ה, אבל בכסלו. נר ראשון של חנוכה.
ו... כן. ה"תכנון" היה שתיולד בת בכ"ב שבט וכמובן נקרא לה חיה מושקא. אבל הוא נולד בן... ובדיוק בין כ"ב שבט ל-כ"ד שבט (הרבנית מנוחה רחל). הברית הייתה בר"ח אדר.

לגבי המיילים - אני כבר התחלתי ;-) וכתבתי לך אז שאולי את מעדיפה לא לעסוק בדברים הכואבים כרגע ( רק שלא יכאב ) אלא רק בעניינים שקשורים לתינוקי שלך. אולי זה גם עדיף עבורך כרגע. אם לא מתאים לך אפשר לגנוז את העניין בינתיים. ותמחקי את ההודעה הזו אם זה אישי מדי/ לא מתאים לפה.
בשורות טובות @}
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

מה, אתם גרים אצל ההורים שלך? זה לא קשה נורא?

לגבי המייל, אני אשתדל לכתוב לך בל"נ.

ולגבי הדף שפתחת - יש לי כמה מכתבים כאלה, אבל לא מסוגלת בכלל לפרסם אותם כרגע, לא בפורום הזה. וגם נראה לי שהם די יבהילו את הציבור. אבל מחכה בסבלנות לראות מה יתפתח. אגב, יש פורום כזה בתפוז, לא?
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי נועה_בר* »

אהלן
אני מצחצחת במשחת מלח של וולאדה, וגם מקפידה על שיננית לפחות 3 פע' בשנה.
בענייני ריח - נראה לי שאפשר לשטוף את הפה במים עם טיפה של שמן מנטה אתרי ( אבל זאת תשאלי בדף שמנים וארומתרפיה כי אני ממש לא מומחית ולא מנוסה..).

בענייני עריכה:
האם את יודעת להיכנס למצב של עריכת כל הדף? אם כן, תוכלי להיכנס בדף שלי למצב עריכה ולראות איך זה נעשה.
אנסה להסביר:
קודם כל עלייך להיכנס למצב עריכה של הדף.
במקום שאת רוצה טקטס ניסתר - יש את הסימן { + (בלי רווח!) ולאחריו את כותבת את הכותרת שלך. כל מה תכתבי מתחת לשורה הזו יופיע בתוך ה טקסט נפרש.
אם את מחברת כמה הודעות יחד שאת רוצה שיופיעו בטקסט הניסתר, שימי-לב להוריד את הסימן { שמופיע בין הודעה אחת לשניה.

מקווה שברור, אם לא - תשאלי עוד :-)
בהצלחה.
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי נועה_בר* »

ה צ ל ח ת @} :-) @}
דינ_ור*
הודעות: 75
הצטרפות: 23 אוקטובר 2006, 14:36
דף אישי: הדף האישי של דינ_ור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי דינ_ור* »

בטח,נראה לי שנתראה בשבת ואז תוכלי לקפוץ ליד לבנים ברעננה ולבקש מלובה(אמא שלי) את האגוזים. לכתוש אותם ולשים בתוך גרב דקה או חתיכת בד כמו שקיק ולשים בתוף עצמו.בהצלחה!
אנונימי

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אנונימי »

נדחפת לך בענין צחצוח שיניים:
הלהיט האחרון אצלי בפה:
טובלת את המברשת במי-חמצן 3%, ואז טובלת בסודה לשתיה.
הסודה היא החומר המלבין שיש גם במשחות שיניים רגילות.
מי החמצן מטפלים בחניכיים מונעים ופותרים שם דלקות.
אפשרות נוספת - לצחצח עם מלח.
חשוב - חוט דנטלי.
לגבי הטעם של הבוקר - לגרגר עם מי מנטה: משאירים עלה מנטה או נענע בכוס/בקבוק מים. לגרגר איתם.
{@
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

רושמים את הניקוד אחרי האות.
הCAPS LOCK צריך להיות לחוץ.
לוחצים על הSHIFT ומקישים תוך כדי כך על המספרים.
שיפט + כל שורת המספרים, כולל המקש משמאל ל-1 ושלושת המקשים מימין ל-0, יוצרים ניקוד:

אְ ~ | אֱ 1 | אֲ 2 | אֳ 3 | אִ 4 | אֵ 5 | אֶ 6 | אַ 7 | אָ 8 | וׂ 9 | וּ + | שׁ 0 | אֹ - | בּ = | אֻ \
בעדינות*
הודעות: 62
הצטרפות: 14 מאי 2005, 22:32

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי בעדינות* »

נכנסתי היום לדף המילים המקסימות, וגיליתי שהחמאת לי..:-]
תודה.
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

הי, מנישמע?
נעלמתי כי המחשב היה בשביתה...
וגם... ישנתי איזה 3 ימים בעקבות דיקור סיני D-:
שבוע טוב שיהיה @}
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

הרשימה הצהובה - דפי זהב למשפחות המחנכות מן הבית ומעונינות להיות בקשר
קשת_ענן*
הודעות: 74
הצטרפות: 11 אוקטובר 2006, 14:39
דף אישי: הדף האישי של קשת_ענן*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קשת_ענן* »

אהלן חן
אם זכרוני אינו מטעני
זה היה בגלל
שן, שן קשת ענן!
וזה הצחיק אותי מאוד
<כשכתבתי את זה באמת היייתי בדרך לישון...>
ימים טובים
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

תשובות:
  1. שינוי שם דף (את משנה את השם של דף הבית)
  2. כן
  3. כן
:-)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

מצחיקה את :-)
הנה אני תיכף משנה לך שם.
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

D-: איזה שם, תתחדשי!!!
הסבר?
(את לא פולניה?)

<גם יתרון האור נמנית עם עדת "המרוקאים של האשכנזים">
מיכלונת_פה*
הודעות: 314
הצטרפות: 12 אוקטובר 2006, 14:49
דף אישי: הדף האישי של מיכלונת_פה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי מיכלונת_פה* »

נולדתי בי"ב בתמוז (אחה"צ)... !!!

תודה שכתבת ב בלוג ניסים ונפלאות :-)

רוצה גם את התתי-סיפורים שהזכרת!!!
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

כן, קראתי ושלחתי תשובה (מקוצרת, המפורטת בתהליכי כתיבה), לא קיבלת?
יתרון_האור*
הודעות: 162
הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי יתרון_האור* »

כתבתי מייל ארוך, תקראי קודם שם ואז תביני למה הקישור הזה פה...
Item]לבסוף מוצאים אהבה Details[/po].aspx?Barcode=37-1084
ר_ו_ב_י_נ_א*
הודעות: 566
הצטרפות: 15 אוגוסט 2005, 14:42
דף אישי: הדף האישי של ר_ו_ב_י_נ_א*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי ר_ו_ב_י_נ_א* »

היי
תתחדשי על השם. לקח לי זמן להבין מי זו ההונגרית המתובלת שהופיעה אצלי בדף :-P
היינו בת"א בלי אינטרנט ובלי טלפון בימים האחרונים.
החיתולים יהיו מוכנים נראה לי בתחילת שבוע הבא. אשלח לך פרטים לתשלום למייל.
ספרי איך יצא לך עם המכנסים, ואם יצא מוצלח אז אולי תספרי בדף מכנסי חריץ , לטובת הכלל.
שיהיה סופ"ש חמים ונעים וד"ש למתפשפש
רובין
פ_רח*
הודעות: 211
הצטרפות: 18 יוני 2006, 12:00
דף אישי: הדף האישי של פ_רח*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי פ_רח* »

את מוכרת אקו-בר בעצם יותר זול מאשר בניצת?_ לא יודעת בכמה מוכרים בניצת, אני מוכרת ב20 ש"ח לליטר נוזל כביסה ו15 ש"ח לליטר לנוזל כלים. את שארק המוצרים של אקובר אין בנתיים. _והאם יש דמי משלוח, וכמה? זה תלוי בדואר, תגידי לי מה את רוצה וכמה ואני אבדוק כמה המשלוח יוצא..
אורי_ה*
הודעות: 468
הצטרפות: 04 ינואר 2006, 20:29
דף אישי: הדף האישי של אורי_ה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אורי_ה* »

בשמחה. הודיעי לי בבקשה אחרי מעשה, כדי שאראה שהכל הגיע ליעדו.
תודה.
שבוע טוב
אוריה
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

מה אתך, הבלוג שלך הוא משהו (אחד הבודדים שאני קוראת).
הרבה אנשים קוראים ולא מגיבים (אני למשל- משום מה את מעוררת אותי להגיב בניגוד להרגלי להיות שקטה כעכבר).
הניק שלך מאד מעורר תאבון :-9
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

גרביים - אצלינו ההפרש 3 שנים, אז זה מה שאני עושה :-D
ההצעה שלי לגרביים ארוכות היתה בשביל תינוקות בלי חיתולים, כדי שאפשר יהיה לוותר על מכנסיים. אחרת, אני לא רואה חשיבות בגרביים ארוכים במיוחד.

בכל זאת, אענה על שאלתך כפשוטה: בני ה 6 שלי נועלים מידה 28-29 (מאידך בת ה 5 - הגבוהה יחסית - של השכנים נועלת 30).
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

|אוף|
רק עכשיו, כשהסתכלתי בדף שלך והבנתי מי את, גם הבנתי שאין לך ילד בן 3 וחצי, אלא 3 וחצי חודשים :-D
הייתי הולכת על גרביים של בני 3 - בגרביים זה בטח משהו כמו 23-25. תמדדי, ותראי איך הולך.
לגבי לא מחליק - בכללי, מעל הירכיים, ממש מתחת לברך, צר יותר מאשר באמצע הירך, לכן גרב שיש לה פטנט ('תיודעת מה זה?) ומגיעה עד שם, לא תחליק.
אנהאטה_א*
הודעות: 249
הצטרפות: 05 מרץ 2002, 22:00
דף אישי: הדף האישי של אנהאטה_א*

פפריקה הונגרית

שליחה על ידי אנהאטה_א* »

לא. לא נפגעתי. פשוט לא הייתי כאן.
_שישה ילדים, ב"ה, ועוד שתיים באומנה? או באימוץ? או מה? או שזה חטטני, אז תתעלמי, ותמחקי?
ואם את מוכנה לספר, אני מאוד אשמח לשמוע, או שתפני אותי לדף שכן סיפרת.......!!_
הדף שסיפרתי, נמחק מזמן. זה סיפור ארוך. אם תקראי באמצע דף הבית שלי, כתבתי שם קצת.
יש לי שישה ילדים אך מתוכם רק שתיים גדלות איתי. השאר לא, וגם לא כל כך מעוניינים בקשר איתי.
אבל אלו שאיתי, הן מקסימות ויודעות להעריך את מה שיש להן.
שליחת תגובה

חזור אל “דפים אישיים”