איך מרזים בהריון

עדי*
הודעות: 266
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 22:19

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי עדי* »

בוקר טוב
אני כבר כמה שנים בנסיונות להיכנס להריון...נסיונות ואכזבות וגם פעמיים הפסקות הריון. כרגע אני לקראת החזרת עוברים, שמנה מאוד, עליתי בשנתיים האחרו ות המון, שוקלת עכשיו בערך 95 (פחדת להישקל...) ואני כל כך בלחץ...מרגישה כזאת כשלון שלא מצליחה להיכנס לתלם...מנסה להתמיד בהליכות אבל אוכלת בצורה לא נכונה. כמובן יודעת מה צריך לאכול, בתקופות ארוכות התזונה שלי הייתה בריאה ונכונה. אני דיי מתביישת בעצמי, מרגישה לא נוח ומבוכה שמעיזה להיכנס לתהליך הריון במשקל עודף. מנסה להקל על עצמי כשאני אומרת שברגע שאדע שאני בהריון (לא קל אחרי כ"כ הרבה אכזבות) אתן לעובר שלו מה שנכון.....
א*
הודעות: 742
הצטרפות: 10 פברואר 2002, 10:10

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי א* »

עדי לכי לדיאטנית רצינית שמתמחה בנשים בטיפולים. ובנוסף לקבוצת תמיכה.

להתחיל הריון עם עודף משקל רציני זה מאוד לא בריא ומסרבל.
בהריון אסור לעשות דיאטה, רק להשתדל לעלות במשקל מעט (300 גרם בשבוע לנשים שמנות ו-400 גרם מותר לרזות) כי העובר גדל, וכו'.

לא רק זה אלא שבכל תקופה שאת עשויה להיות בהריון אסור לך לרזות! אם את אחרי החזרת עוברים אסור לך לעשות דיאטה בשבועיים שאחרי ההחזרה, עד הבדיקת הריון. הגוף משחרר רעלים בדיאטה וזה לא בריא לעובר.

מה שאני מציעה לך זה ללכת לדיאטנית שתרכיב לך דיאטה שבה בתקופה שאת בנסיון להרות - תשתדלי לרזות ואחרי החזרת עוברים והמתנה לבדיקת הדם - רק תשמרי לא לעות אבל גם לא לרזות, כלומר התפריט ישתנה ותוכלי לאכול יותר.\זו דיאטה שתיה הלך קלה כי הי אמאפשרת לך חופש יותר.
ובכל מקרה - ספורט ספורט וספורט. זה טוב להרזייה, לחילוף חומרים, לכושר, לשחרור רעלים. אפילו הליכות וכו'. ושוב בתקופה שאת חושבת שאת בהריון - לא לעשות מאמץ רב, להסתק בהליכה קצרה אבל לא נמרצת, וכו'.

אני מבינה את התסכול אבל ת צריכה להבין שבמצבך במילא דיאטה רגילה לא מתאימה, ואת סטרס ובוודאי עם הורמונים וזה לא קל. אל תיכנסי לכעסים עצמיים, פשוט תנסי לכל הפחות לא להשמין ולנסות לאמץ חלק ממה שהצעתי.

אל תנסי לבד או בדרכים שכבר ניסית כי עודה שזה לא עבד. תנסי לשנות קצת בכל פעם, להחליף פירות בממתקים, ירקות בחטיפים. מבושל בטוגן, פחות לחם.
במילא בהריון ובתקופה שאת חושבת שאת בהריון למשל אחרי החזרת עוברים אסו רלאכול הרבה דברים, אסור דגים כמעט, אסור קפאין וזה כולל שוקולד, אסור צבעי מאכל מלאכותיים וזה קיים בהרבה ממתקים, ועוד ועוד. תקראי בגוגל בקיצור. אז את במילא אמורה לשמור על כל אחה אחרי החזר ת עוברים אז תנסי עוד קודם.

בהצלחה והלוואי ותיקלטי בפעם הקרובה, אמן ואמן (())
עדי*
הודעות: 266
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 22:19

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי עדי* »

תודה רבה א',
החלטתי באמת ללכת לדיאטנית, מיד אקבע תור. אני יודעת שלקבוצות תמיכה יש כוח בהרזיה אבל לא בא לי על חלי ממן, שומרי משקל..אם אמצא משהו אחר אצטרף.
אני רק חושבת על המשקל כבר אני מרגישה חנק...עוד מעט אצא להליכה.

תודה רבה ...ואמן ואמן
M9*
הודעות: 3
הצטרפות: 06 מרץ 2015, 07:41

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי M9* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מבינה שאסור לעשות דיאטת הרזייה אבל אני מקווה ששינוי תזונתי (בלי חטיפים, ממתקים, שתייה קלה, ג׳אנק פוד ושטויות) בצירוף הליכות ומעט כושר יחוללו איזשהו מפנה. אני בהריון (שבוע 16) והתחלתי את ההריון במשקל עודף ניכר (השמנתי בהנקה - הייתי רעבה נון סטופ וטחנתי חטיפים ושטויות) ואני פשוט לא מסוגלת להסתכל על עצמי. נסעתי עם בעלי ל3 ימים במלון, ובגלל שזה מלון בוטיק המעצב המופרע החליט להגדיל ויזואלית את שטח החדר על ידי זה שקיר אחד, מול המיטה מכוסה כולו מראה. לא הבנתי כמה מצבי חמור, זה לא רק המשקל. הייתי המומה. לא היה לי מצב רוח לכלום. מה יהיה איתי אחרי הלידה ? אני ענקית. לא רציתי לאכול כלום, לא רציתי לעשות כלום, כל מה שיכולתי תעשו זה להתחלחל מגודלי. ראיתי את עצמי יושבת, עומדת , שוכבת ופשוט נגעלתי. אני חייבת לרזות. לא יכולה להמשיך ככה עד הלידה. לא יכולה. אני מתביישת בעצמי כל כך. אני רק רוצה לעשות את זה נכון... אני מקווה שמה שאני רוצה שזה בזה״כל להפסיק עם השטויות ולהוסיף פעילות מותר בהריון כי מי חייבת שיוני. אני לא אחזיק מעמד עד הלידה ככה.
M9*
הודעות: 3
הצטרפות: 06 מרץ 2015, 07:41

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי M9* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

סליחה על כל השגיאות, האייפד ״מתקן״ אותי כל הזמן והרבה פעמים הוא כותב שטויות במקום מה שאני רציתי לכתוב.
ב*
הודעות: 53
הצטרפות: 27 ספטמבר 2002, 00:50

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי ב* »

א. לכי לדיאטנית של קופח שמתמחה בהריון, אם תפלי על מישהי עם כימיה טובה תרגישי טוב. כשתרגישי שאת בשליטה על מה שקורה לך תרגישי יותר טוב
ב. אין מקום לדיאטת הרזייה בהריון. זה פוגע בעובר. לא יורדים, המקסימום זה לדאוג לא להעלות מעבר ל-8 קילו ההכרחיים בהריון יחיד או 13 בהריון מרובה עוברים
ג. חלק מהתחושות הקיצוניות שלך זה בגלל ההורמונים. זה יירגע מתישהו ואם לא מאוד, תזכירי לעצמך שאת הורמונלית והמציאות לא כזו נוראית (באמת! ואומרת את זה גם בעלת עודף משקל)
ד. אם זה עוזר לך ולאחרות רוב המחקרים מראים ש עדיף להיות ב עודף משקל מאשר בחוסר באופן מובהק בהריון. כמובן שמימדים קיצוניים מאוד לא טובים אבל עודף משקל מגדל עובר בסביבה של שפע ולא של רעב, יש מחקרים עם הוכחות חותכות בעניין.
ה. תשמחי שזה מה שמטריד אותך בזמן שהריוניות אחרות מקיאות את נשמתן הריונות מלאים, או סובלות מכל מיני אחרים. זה משהו שהוא בשליטתך, זה לתקופה מוגבלת ואחרי הלידה בעזרת השם אפשר לחזור לעצמך.

תהני :)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

המקסימום זה לדאוג לא להעלות מעבר ל-8 קילו ההכרחיים בהריון יחיד או 13 בהריון מרובה עוברים

אין לי הרבה נסיון, אבל זו נשמעת לי עיצה שלא במקומה. כל אישה בהריון עולה במשקל בצורה שונה, זה תלוי בכל מני דברים, כמו למשל הצטברות מים בגוף במהלך ההריון ובטח ישנן עוד הרבה סיבות.
לכל אישה וגוף יש תכונות שונות, כך גם במשך ההריון.
אני עליתי כמעט 20 קילו נחמדים במהלך ההריון. אני רזה ביסודי, לא אכלתי ג׳אנק בכלל ועשיתי פעילות גופנית ממש כל יום.
לעומת זאת, חברתי עלתה רק 6 קילו, וילדה בת בריאה ועליזה, כך שהשמונה קילו כנראה לא היו הכרחיים ...
ב*
הודעות: 53
הצטרפות: 27 ספטמבר 2002, 00:50

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי ב* »

קילו לכאן או לשם לא משמעותי. אבל יש מינימום ומקסימום שצריך לשאוף אליהם וזה מעוגן בכל כך הרבה מחקרים במדינות שונות לאורך עשורים בחתכי רוחב ואורך שאין סיבה להתעלם.
מ

האמירה שכל אישה לגופה ולכן אין שום אומדן להיצמד אליו, מסוכנת, ברור שכל אישה וכל הריון אפילו אצל אותה אישה הוא עולם ומלואו והגוף מגיב קצת אחרת, זה לא אומר שצריך להתעלם מטווח המשקלים הבריא שנכון ברוב רובם של המקרים שהרי איך פועלות המערכות בגוף שלנו זה מדע מדויק שנכון לכולנו ולא המצאה, ובתוך העולם הזה יש לתת מקום לשוני בינינו אבל לא להפוך אותו לחזות הכל ולהתעלם מהטווח הנכון לרובינו.
M9*
הודעות: 3
הצטרפות: 06 מרץ 2015, 07:41

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי M9* »

ביקשתי הפניה לדיאטנית מהרופא שלי בהיי ריסק (אני במעקב הריון בסיכון בגלל הרבה סיבוכים בעבר) והוא סרב ! הוא אמר ש 78 קילו זה לא סוף העולם (אני נמוכה 1.62) והוא לא מעוניין שאני אעשה דיאטה ואין לי צורך בשום ייעוץ תזונתי , כי אני ממש לא סוכרתית... ושבשום פנים ואופן אני לא יכולה לעשות פעילות גופנית משום סוג (אני בשמירה מלאה בגלל לידות מוקדמות וקיצור צוואר ) ומבחינתו שאפנה לדיאטנית אחרי הלידה. הסברתי לו שכבד לי ורע לי ואני ממש לא יכולה ככה, והוא פשוט אמר ״אז למה שוב נכנסת להריון ?!״ .
אני מקיאה המון, אז אני דווקא לא עולה במשקל בהריון עצמו (אני משמינה נורא בהנקה, נורא, אני רעבה ועייפה כל הזמן אז אני טוחנת ג׳אנק) אבל אני נפוחה, כבדה, גדולה, הכל לוחץ לי. הורדתי חטיפים ושתייה ממותקת אבל אני כל כך לא רגילה לשתות מים שהתייבשתי בטעות...אז אחרי שקיבלתי עירוי אני מקפידה לשתות למרות שממש לא בא לי. כל חצי שעה. אבל הכובד הנפוח הזה לא נעלם וזה הורג אותי. די . אני מרגישה שאני טו מאץ׳ לעצמי...איך להסביר את זה, כאילו שאני גדולה מדי בכל קנה מידה.
לפני שבוע וחצי בערך עשיתי סקירה ראשונה וקלטתי שלא רק אני טוענת שהשמנתי נורא, הרופא אמר שהוא לא רואה כלום מהבטן כי יש הרבה שכבות באמצע...פעם ראשונה שנאלצתי לעשות סקירת מערכות וגינלית.
חייב להיות משהו שאפשר לעשות בהריון כדי להוריד את הכובד הזה. מספיק שאני שותה משהו כדי להרגיש רק ושאני חנוקה. דיייייייי
אני ממש מרגישה כמו בלון מהלך, יותר נכון כאילו יש לי בלון ענק מנופח בבטן העליונה ובבית החזה ולכן כל הזמן אני מרגישה את הכובד הנפוח הזה
והכי מכעיס אותי בעלי (הכחוש !!! 1.88 שוקל 60 - גנטיקה...) שכל הזמן מתווכח שזה בראש שלי ולא רואים / מרגישים שהשמנתי.
  1. אני רואה את זה אז אל תתנהג אלי כאילו אני סתומה ולא מבינה
  2. זה לא המראה זו ההרגשה הזאת של גודל ענק, נפוח וחונק שמטריפה אותי...
אני מיואשת. אין מצב שאני סוחבת ככה עד הלידה. אני חייבת להוסיף עוד שינויים לתפריט, או עוד פעילות גופנית (כן, למרות השמירה)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני שקלתי לפני ההריון 56 ועכשיו אני בשבוע 28 שוקלת 67 .. מה אפשר לעשות כדי לא לעלות מעל 70 עד סוף ההריון?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הי רציתי לדעת אם זה תקין אני בהריון שני בשבוע 21 עליתי רק 2.8 קילו זה הגיוני ותקין ?
אל_הלב*
הודעות: 665
הצטרפות: 05 מאי 2012, 11:14
דף אישי: הדף האישי של אל_הלב*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי אל_הלב* »

נשמע לי תקין לגמרי, תלוי במשקל ההתחלתי שלך ואם היו רזרבות לגוף.
גם אני בשבוע שלך עליתי משהו כזה, כרגע סיימתי שבוע 29 ועליתי רק 5 קילו.
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי מיכל* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בתחילת ההריון עליתי יחסית הרבה מאוד נלחצתי. החלטתי לקחת את העניינים בידיים והלכתי לשומרי משקל. הצלחתי לשמור על המשקל לאורך ההריון. סהכ עליתי 7 קילו ולאחר ההריון ירדתי 10 קילו.הרגשתי נפלא ולא רעבה לאורך התקופה. עכשיו אני בהריון שני בתחילת שליש שני כל השליש הראשון הגוף שלי דרש פחמימות והתחילה עליה. בפעם הראשונה שנשקלתי עליתי 3 קילו עד שבוע 11. הבנתי שאין מנוס. יש אפליקציה נהדרת של שומרי משקל שנקראת קלוריות.אני מתקצבת 36 נקודות ליום. לא בהריון זה 26 נקודות. לא מרגישה רעב. אוכלת טוב. ובשקילה השניה כבר ירדתי קילו. אין לי תוכנית לרדת במשקל אבל ממש קשה להגיע ל 36 נקודות כשאוכלים בריא. מקווה לשחזר את אותו הישג של ההריון הראשון
שלי*
הודעות: 118
הצטרפות: 09 נובמבר 2001, 11:43

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי שלי* »

היי מיכל.. אני הבנתי שאסור ממש לאסור לרדת במשקל אלא רק לשמור! אזהרה קטנה: אין לרדת במשקל בזמן ההריון, כיוון שפירוק השומנים בגוף יוצר רעלנים שעלולים לפגוע בעובר. ניתן לשלוט בעליה במשקל, זאת אומרת- להשתדל שלא להעלות יותר מדי (ענבל נתן בר)
נעשיתי_פילה_ואני_רק_בהתחלה*
הודעות: 1
הצטרפות: 18 אוגוסט 2017, 07:49

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי נעשיתי_פילה_ואני_רק_בהתחלה* »

למי יש המלצה על דיטאנית הריון מעולה באזור רמת גן, גבעתיים? רק מניסיון בבקשה כי בדרך כלל דיאטניות שניסיתי של קופח וכאלו לא עזאו לי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני עם משקל גבוה מאוד , שבוע 5 לא מפסיקה לבכות.
שבועיים אוכלת ירקות סנדביץ בעבודה ועוד מנה קטנה בבית , מסיימת את היום רעבה ממש ועדיין עליתי 2 קילו.
אני מנותחת טבעת בפעם השניה ( גם בהריון הראשון נכמסתי באותו משקל, עד חודש שביעי עליתי 9 קג ובחודשיים האחרונים לצערי עוד 9.
אחרי הלידה הורדתי 22 קילו .
קראתי שמחקרים חדשים ממליצים לעשות דיאטה בהריון לבעלות BMI מעל 40 .
באמת שאני חושבת שזה לא כזה גרוע לרזות במצבי, לא סובלת מבחילות או הקאות לשמחתי וצערי.
אבל הלחץ שאני נתונה בו כל דקה ביום בגלל המשקל והידיעה שעוד 9 חודשים לפני מכניסים אותי לחרדות.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי יולי_קו »

אני לא ממליצה על דיאטת הרזיה בהריון. זה עלול לפגוע בך ובעובר שלך.
חוץ מזה שהעליה במשקל שלך היא בטווח הנורמלי! (יש שעולות יותר, ויש שעולות פחות, אז מה?).

אני כן ממליצה לצרוך מינימום של סוכרים מעובדים (מאכלים מסוגי קמח שונים וכמובן סוכר), במיוחד בחודשים האחרונים של ההריון, אבל לא רק.
זה פשוט מונע ׳תפיחה׳. טוב גם לך וגם לעובר (עובר ׳מנופח׳ משמעו לידה יותר קשה לרוב, וגם סיכוי להיות שמן בבגרותו), וגם מוריד סיכוי לסכרת הריון. רווח נקי.

מצד שני התזונה שתיארת פה היא מתכון בטוח לרעב, ולחוסרים תזונתיים.
בטח שאת רעבה! הגוף שלך מאוד צריך אוכל אמיתי עכשיו! והוא מסמן את זה ברור!

ממש חשוב להוסיף שומנים טובים לתזונה שלך (מערכת העצבים וגם דפנות כל התאים וחלק מההורמונים בנויים משומן, זה חיוני לעובר שלך)- שמן זית, אבוקדו, שמן קוקוס, וגם גבינות שמנות, חמאה, דגים שמנים, אגוזים לסוגיהם השונים.
אם אינך צמחונית הייתי מוסיפה מוצרים מהחי ( ביצים, עוף, בשר, דגם) מאיכות טובה באופן יומיומי.
וכמובן המון המון ירקות (מבושלים או חיים) וגם פירות- חשוב מאוד מאוד.

ממה שציינת הייתי מורידה או מאוד מפחיתה (לא צריך פנטיות) את הלחם בסנדוויץ׳ (לחם, פסטות, אורז, תפו׳׳א...).
הייתי מוסיפה לירקות/ סלט שלך גם חביתה/ 2 ביצים קשות/ קופסת סרדינים או טונה/ פרוסה יפה של גבינה עשירה בשומן או גם וגם וגם....
לנשים הרות מומלץ אפילו לאכול יותר ארוחות ביום, אבל יותר קטנות. 3 ארוחות בגודל סביר אבל לא ענקיות (בוקר צהרים וערב) ועוד 1-2 ארוחות ביניים שכוללות משהו קטן כמו פרי וכמה אגוזים למיניהם.

אם תמשיכי בהרזיות מכוונות כאלה את עלולה לגלות שאת מפתחת תופעת השמנת יו-יו, עולה-יורדת בדיאטה-עולה יותר.
הגוף נלחץ מהדיאטה, וחווה זאת כהרעבה, ולכן הוא אוגר כל אנרגיה שלא בשימוש מיידי. האגירה היא בשומן, כמובן, שקשה להוריד.

תגווני, שיהיה לך מעניין וטעים!
תקחי קופסאות עם תבשילים לעבודה את את יכולה (אפשר להכין פעם ב... ולחלק למנות מוקפאות, ואז זה יותר קל, ולא מבשלים כל יום), או תזמיני במסעדה צלחת עם המנה ולא בכריך.

שיהיה בשעה טובה ועם המון בריאות ושמחה!

מה שאפשר ורצוי לעשות במקביל לתזונה זה למצוא איך לזוז בצורה שטובה לך (מדרגות, הליכות, גם במקום תחבורה ציבורית אם אפשר, יוגה בהריון, ועוד), ואיך להוריד מתח (שיאצו, עיסוי, דמיון מודרך, לצאת עם חברות, לדבר עם חברה, לרקוד עם האבא של העוברית או עם חברים....).

אני שולחת לך חיבוק ענק.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני בשבוע 30 בהריון ראשון וכבר השמנתי 14 קילו.
האם זה הגיוני שעד סוף ההריון אני לא יעקוף את ה 16 קילו?
פשוט הלחיצו אותי ואמרו לי שבחודשיים האחרונים משמינים בערך עשרה קילוגרמים😱
יש מה לעשות בנידון?
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי סמדר_נ* »

פשוט הלחיצו אותי ואמרו לי שבחודשיים האחרונים משמינים בערך עשרה קילוגרמים😱
מה פתאום?!
זה תלוי בכל כך הרבה גורמים, ו 10 קילו בחודשיים זה משהו שאישית עוד לא פגשתי, לא אצלי ולא אצל אף אחת שהכרתי. רק כדי להבהיר, מדברים על כך שבחודש התשיעי העובר עצמו מוסיף למשקלו ק"ג אחד, שזה המון בשבילו. גם אם נוספים לכך נוזלים ושלייה, באמת נראה לך שזה מגיע ל 10 ק"ג בחודשיים? יש נשים ש 10 ק"ג זה מה שהן עולות בכל ההריון...
למה כל כך חשוב לך לא לעבור את ה 16 קילו? האם היית במשקל עודף לפני כן?
בשני ההריונות הראשונים שלי עליתי כ 20 קילו. זו היתה תוספת של כמעט 50% (!!!) למשקל המקורי שלי. נחשי מה? התינוקות נולדו במועדם, בריאים, והמשקל חזר לקדמותו בתוך כשנה. בהריון השלישי עליתי 12 ק"ג, והיה הרבה יותר קשה להוריד אותם. 3-4 מהם נשארו שם עד ההריון הרביעי. בהריון הרביעי עליתי שוב 18 ק"ג, וכיום, אחרי שלוש וחצי שנים, אני שוקלת כמו ששקלתי לפני ההריונות (הנקה, תזונה מאוזנת, פעילות גופנית).
אני לא בטוחה שהקשר בין עלייה במשקל בהריון ובין השמנה הוא כל כך פשוט, ושההתוויות לעלייה במשקל שהקופות נותנות באמת מספרות את כל הסיפור. אני חושבת שאם את אוכלת בריא ומאוזן, לא ג'אנק, קשובה לאיתותי הרעב והשובע מהגוף, ועושה פעילות גופנית בגבולות יכולתך -- אז כמה שהגוף עולה זה כמה שהוא צריך בשביל לשמור על ההריון תקין ובריא. לא נראה לי נכון לעצור את התהליך (שוב -- אם אין לך משקל עודף מלפני כן, או סוכרת הריון, או משהו לא תקין אחר שקשור לזה).
רחל_האלמונית*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 מאי 2018, 14:09

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי רחל_האלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי,
אני בשבוע 13 ומעונינת לרדת במשקל בערך חמש קילו,
לא בדיאטה כי אם בשמירה על תזונה נכונה כמו שליאור כתבה למעלה.
אם אני באמת ארד במשקל, האם יש בזה סכנה לעובר?
כמו שכתוב כל הזמן בפורום - פירוק השומנים בגוף יוצר רעלנים שעלולים לפגוע בעובר
רופאה_אלמונית*
הודעות: 1
הצטרפות: 23 יולי 2019, 10:25

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי רופאה_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בנות תודה על השיתוף והטיפים אבל רק להבהיר- כל מי שכותבת שהיא "עלתה מעט או לא עלתה בכלל כי הגוף ניצל את העודפים שלו" המשמעות היא אחת- שהיא עשתה דיאטת הרזייה בהריון בין אם היא תכננה את זה ובין אם לא.
כי הגוף פירק את רקמת השומן שלו בדרך זו או אחרת. אז אין טעם להמליץ "לא לרזות בהריון בגלל רעלנים (אין לזה שום הוכחה דרך אגב- לקיום "רעלנים") ובמקביל להמליץ על תזונה שלא תגרום לעלייה.

בשורה התחתונה- היום כבר ידוע לפי מחקרים שנשים בעודף משקל בהחלט יכולות לרזות בצורה מתונה במהלך ההריון, זה רק מועיל להן ולעובר ומפחית סיבוכי הריון ולידה. דיאטות כסאח לא מומלצות אף פעם ובטח לא בהריון אבל הרזייה מתונה יכולה לסייע מאד. אז כל מי שסובלת מעודף משקל ומוטרדת מכך יכולה פשוט לפנות לתזונאי/נטורופת בלי לפחד.
אנונימית_בהריון*
הודעות: 1
הצטרפות: 21 מרץ 2021, 00:09

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי אנונימית_בהריון* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני ממש דואגת ורוצה להתייעץ גם.
אני עכשיו בשבוע 18. התחלתי עם עודף של 25 קילו הסוכר שלי היה גבוה בתחילת ההריון אז אמרו לי לשמור, ומאז אני רק יורדת במשקל.. אני לא רוצה להתחיל לאכול לא לפי כללים של סוכר, ומצד שני אני באמת לא רעבה אני אוכלת מלא!
אני יודעת טוב מאוד מה לאכול כדי לעלות במשקל אבל זה דברים לא בריאים
אני עושה הליכות כי זה טוב לסוכר.. לא הליכות רצחניות כמו לפני ההריון.. יותר בקטע של לזוז לאיטי ולא להפוך לבטטת כורסא
אוכלת מלא אבל ממעטת בפחמימות.. מלא חלבונים מלא מלא ירקות.. טחינה אבוקדו אגוזים שקדים חופשי

מתחילת ההריון ירדתי בנתיים 7 קילו. וזה לא במגמת עצירה
מפחדת שפוגעת בעובר אבל לא יודעת מה כן נכון לעשות! בטוח שלא נכון להגיע למצב של סכרת.
אבל הברירה השנייה היא להמשיך ולרדת
פלוני*
הודעות: 615
הצטרפות: 14 נובמבר 2001, 21:52

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני* »

אולי ליווי של דיאטנית טובה או נטורופטית טובה ?
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי יולי_קו »

אנונימית,

ממה שתיארת נראה לי שהכל בסדר. אם את מודאגת אז ביקור אצל רופא ובדיקות שונות יכולים כנראה להרגיע אותך.

ממה שלמדתי (קורסים בתזונה במסגרת לימודי נטורופתיה) הסוכר גורם להפרשת אינסולין, שהוא הורמון אנבולי, כלומר גורם לבניה של הגוף (אגירה, צבירה). אם את אוכלת מעט פחמימות (1-3 פירות ביום), אז העובר ממילא יקבל מזה מה שהוא צריך. ממה שכתבת מה שאת אוכלת נראה לי משובח, אבל זה רק בקווים מאוד כלליים כי לא פירטת. את זזה, אבל לא מגזימה, וזה מעולה.

האם את מרגישה טוב בסך הכל?
אם לא, וכנראה גם אם כן, בשביל להרגיע את הדאגה, כדאי לבדוק.

בכל מקרה נראה לי שההריון מעלה לך דברים למודעות, ומשנה הרגלים.

בשעה טובה ובידיים מלאות!
בלבוסטה*
הודעות: 530
הצטרפות: 04 יוני 2008, 13:16

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי בלבוסטה* »

אסור לחלוטין לרזות בהריון.
קורה לפעמים שמרזים, למשל בגלל הקאות מרובות אבל אסור לרזות אם אפשר לשלוט בזה.
בזמן הרזייה הגוף מפרק חומרים רעילים שלא בריאים לעובר. בנוסף העובר יכול להיוולד קטן לגיל הלידה (כן גם אם יש לך קילוגרמים עודפים, זה קשור למצב שבו נמצא הגוף של חסכון).
דבר שני אם את חוששת מסוכר תבקשי הפניה לדיאטנית במחלקת הריון בסיכון בבית חולים הקרוב אלייך
היא תסביר לך בדיוק מה את צריכה

גם לי היה עודף משקל ואסרו עליי מפורשות לרזות!
היה לי סוכר גבולי וניתנה לי דיאטה שהיא בעיקר דלת פחמימות. לקחתי את העקרונות ושמרתי על חלקם. לא ויתרתי על עוגה או משהו מתוק פעם ביום למשל, כן אכלתי פחמימות כרגיל אבל כחלק מארוחה שלמה ולא לבד כדי להימנע מצניחה, השתדלתי לצמצם באכילת שטויות אבל לא בארוחות עצמן. אני הייתי רעבה כמו נהג טרקטור ממש רעבה כל הזמן אז לא מנעתי מעצמי.

והייתי מאוזנת כל ההריון. בשבועיים האחרונים כבר פרקתי רסן ועדיין היה בסדר.
בגדול זה להגדיל אכילה של חלבון ושומן על חשבון פחמימות.

אגב גם אני בקושי זזתי בהריון היה לי קשה מאוד כי הייתי גם אנמית חלשה וגם כל מיני עניינים נוספים שהכבידו.

בקיצור
  1. תקבעי לדיאטנית. זה לא על רגל אחת וזה הריון
  1. מעכשיו לאכול מספיק כדי לא לרזות. ממש לא לרזות אפילו חצי קילו (אני בטוחה שיש סיפוק ההרזיה בייחוד כשזה מגיע לך טבעי אבל זה במאה אחוז זה לא הזמן).
  1. בינתיים כמו שאת עושה נראה לי אחלה מבחינת הרכב המזון. להקפיד לא לרזות ואפילו לעלות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

איך מרזים בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לעודד כמה נשים בהריון של בני הבכור עלתי מעל25 קילו ,אחרי 3 חודשים ירדתי כמעט הכל.
המשקל היה בעיקר נוזלים...
שליחת תגובה

חזור אל “תזונה והריון”