לוח הכפל

ניצן_15*
הודעות: 4
הצטרפות: 25 יולי 2005, 13:08

לוח הכפל

שליחה על ידי ניצן_15* »

שלום לכולם..
אני תלמידת תיכון ואני עולה לכיתה י' הגעתי לאתר הזה כי רשמתי בגוגל לוח הכפל.. למה?? כי אני בת 15 תכף בכיתה י' ואני לא יודעת את לוח הכפל..
חלק מכם חושבים שזה בסדר לא לדעת אותו..
אני לא יודעת איך היה אצלכם בתיכון אבל אמלי זה ממש אחרתת אני לא יודעת מתמטיקה בכלל בכלל בכלל. ככל שעברו השנים יותר שנאתי את המקצוע הזה אחרי כל תרגיל שנפלתי בו. עד לא מזמן הייתה לי הרגשה שאני לא שווה כלום זה הוריד לי את כל הביטחון העצמי הרגשתי מגעילל לא השתתפתי בשיעורי מתמטיקה בבצפר ותנחשו מה?
מגישים אותי ל3 יחידות מתמטיקה עם ציון 60 שגם זה לא מגיע לי כל השנה לא עשיתי מבחנים לא הקשבתי בשיעורים והצטברו לי חסכים מכיתה ד' במתמטיקהה המצב שלי גרועע והכל בגלל לוח הכפל בגלל הבסיס של כל המתמטיקה..
=תנסו לבנות בנין בלי יסודות!!!! תנסו!!!
חלקכם יגיבו פה כל מיני תשובות שזה לא נכון וכן נכון אז אני מדברת אליכם מנסיון..
ועכשיוו כשהבנתי שהעתיד שלי חשובב מאוד החלטתי להשלים כבר אחת ולתמיד את החור הזה לבנות את הבסיס שעליו אוכל לבנות את שאר הבנין..
ועכשיו אני רוצה לתת לכם עצהה א=ל ת=ו=ת=ר=ו ל=י=ל=ד=ים ש=ל=כ=ם..
זה לוח הכפל זה לא משחק חשוב שכל ילד ידע את זה בעל פה כי אולי הילדים שלכם לא יהיו כמוני אבל אם יש סיכוי קטןן שהם כן יהיו זה לא שווה לכם להרוס להם את החיים תתעקשו איתם על הנושאא תתעקשו איתםםםםםםםםםםםם..
ואני רושמת את זה כי באמת כבר התייאשתי ואני לא רוצה שהיו עוד אנשים כמוני..
לי יש פחד ממתמטיקה פחד שמלווה אותי תמידד מאז שאני זוכרת את עצמי שנאתי את המקצוע ומה אני יגיד לכם תצילו את הילדים שלכם כי מתמטיקה חייבים ללמוד ובשביל עתיד טוב יותר עזבו ת'אנגלית תלמדו מתמטיקההההה

מאחת שדואגת.. :-*
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

לניצן 15
עדיין לא מאוחר ללמוד את לוח הכפל שאם מבינים אותו, הוא דווקא משחק נחמד. בדרך כלל על עטיפות של מחברות יש טבלת לוח כפל.
את יכולה להכין בעצמך לוח כפל. לוח כפל הוא בסך הכל חיבור של מספרים שווים וחוסך זמן לחבר כל פעם מחדש.
דוגמה: 4X7= 7+7+7+7=28 או 4+4+4+4+4+4+4=28. אז זוכרים בקיצור ש-4X7 או 7X4=28.
את יכולה להכין לך לוח כפל מ-1X1 ועד 10X10. לא צריך כפל ב-0 מפני ש-0 כפול מספר כלשהו תמיד=0.
בקיצור אין שום מסתורין בכפל. אם מתעמקים בו מגלים גם כמה כללים נחמדים אבל זה מספיק לפעם אחת.
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

לניצן 15
היכנסי לדף הטבלא של לוח הכפל ותמצאי שם טבלה וגם שאלות על הטבלה שתעזורנה לך להבין.
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

לניצן 15
תנסי גם את הדפים שעור לוח הכפל, תרגילים על לוח הכפל וגם את הדף חיבור וחיסור
ניצן_15*
הודעות: 4
הצטרפות: 25 יולי 2005, 13:08

לוח הכפל

שליחה על ידי ניצן_15* »

אני אנסה להיכנס לדפים.. בנתיים כתבתי את כל התרגילים של לוח הכפל על דף והתחלתי לשנן אני מנסה ממש ללמוד את כל התרגילים בלי כל מיני שיטות פשוט לזכור הכל..זה קשה אבל אני מאוד מקווה שאני אצליח..
ותודה לך על התגובות ועל העזרה אני מעריכה את זה מאוד..
ניצן :-*
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

בכל זאת כדאי כמה שיטות עזר. סכום הספרות של הכפולות של 9 הוא 9 . דוגמה: 3X9=27
9=2+7. כל כפולה של 5 מסתיימת ב-5 או ב-0. הכפולות של 10 מסתיימות ב-0.
למעשה קשה ממש לזכור את הכפולות של 7 ועליהן כדאי לך לעבוד.
אל תתייאשי, בסוף תצליחי!
חיוך_ביתי*
הודעות: 62
הצטרפות: 29 אפריל 2004, 00:52
דף אישי: הדף האישי של חיוך_ביתי*

לוח הכפל

שליחה על ידי חיוך_ביתי* »

ניצן 15 שלום לך

אני מלמדת מתמטיקה לילדים ונוער ואכן אי ידיעת לוח הכפל היא מוטיב חוזר אצל כאלה שיש להם פיגור גדול בחומר. כלומר זה משהו מאד מאד בסיסי שאי ידיעתו גורמת לאי ידיעת דברים אחרים הנבנים עליו וגם (לצערי) לבעיה בביטחון העצמי (לא תמיד כמובן) של התלמיד. בעיה באמון שלו ביכולתו ללמוד מתמטיקה.

לעיתים הבעיה נגרמת מזה שהלימודים מתקיימים בקבוצה גדולה (כתה) ולעיתים זה בגלךל שיטת לימוד לא נכונה - אם למדת בכיתות הנמוכות בשיטה הנקראת "אחת, שתיים, שלוש" - זו שיטה שמזמינה צרות (אז אל תאשימי את עצמך) - חלק מבתי הספר עברו לשמחתי לשיטות אחרות אבל בחלק יש עדיין שימוש בחוברות אלה וזה אפילו (בלי להגזים ולדעתי הצנועה) הרה אסון לחינוך המתמטי.

עכשיו קצת מאוחר לי אך אשתדל להכנס לעמוד זה מחר ולתת לך עצות מנסיוני ללימוד לוח הכפל. יש גם טריקים טובים וגם משחקים שיכולים לעזור לך ללמוד את זה. גיל 15 זה לא הרגע האחרון שאפשר עוד ללמוד בו לוח הכפל :-) אל יאוש!
בינתיים תתחילי עם הכפולות של 2 (עד מחר - לדעת בעל פה : 2,4,6,8,10 ... וכו' :-) )

בהצלחה .
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

לוח הכפל

שליחה על ידי יונת_שרון* »

זה משהו מאד מאד בסיסי שאי ידיעתו גורמת לאי ידיעת דברים אחרים הנבנים עליו
מוזר ומעניין. אני מכירה מישהו שזה לא הפריע לו לעשות תואר בהנדסה. למה בדיוק זה מפריע?
חיוך_ביתי*
הודעות: 62
הצטרפות: 29 אפריל 2004, 00:52
דף אישי: הדף האישי של חיוך_ביתי*

לוח הכפל

שליחה על ידי חיוך_ביתי* »

יונת, אני אסביר :
אינני יודעת מה נדרש מחברתך ומה בדיוק זה "הנדסה" בעיניך. הנדסת תוכנה אולי אפשר בלי לוח הכפל, כלכלה או אוירונאוטיקה - לא. תואר בהנדסה בטכניון למשל (שםן לומדים כולם גם מתמטיקה ברמה גבוהה בתור התחלה), אני מניחה שאי אפשר להשיג בלי לדעת מעולה מתמטיקה , כולל לוח הכפל בעל פה .

אני אינני מנוסה גם בלימודים גבוהים או אחרים בלי לדעת לוח הכפל בעצמי כי מכיון שאני עצמי לא נתקלתי בקושי אזלי זה אינטואיטיבי. אז אני יכולה לספר רק ממה שיש לי נסיון עם אחרים. התלמידים שלימדתי הם ביסודי חטיבה ותיכון וזה מפריע בוודאי שמפריע. אפילו יותר ממה שזה מפריע באוניסרסיטה (זו רק השערה) ששם מותר תמיד למהשתמש בטבלאות ובמחשבון.

אם לא יודעים את לוח הכפל (ובבית הספר אי אפשר לקבל בדרך כלל אישור לשימוש בטבלא או במחשבון) אז נתקעים בדברים הבאים : חילוק, מציאת מכנה משותף לחיבור שברים, צמצום שברים, שברים בכלל, אחוזים, כפל דו ספרתי בדו ספרתי, חילוק ארוך , פתרון משואות , ומשוואות ריבועיות (כשצריכים לפרק, לא כשמשתמשים בנוסחא) .

אולי אפשר להסתדר בלי אבל אני נתקלת באלה שלא יכולים להסתדר בלי. "להסתדר" זה ללכת לבית הספר וללמוד מה שמלמדים שם. במכולת (בניגוד למה שאמרו לנו כשהיינו ילדים :-)) - דווקא לא צריך.

יש לזה עוד פן : אלה שכביכול לא מצליחים ללמוד (ובעצם לזכור) את לוח הכפל, מכיון שלא מתירים להם שימוש בטבלא או במחשבון, נתקעים אחרי הכתה ולפעמים אפילו מאבדים עניין בהמשך החומר (מתוך מחשבה שממילא לא יבינו ולעיתים גם משום שבאמת לא הבינו) . כשאני מלמדת בוגרים (הכנה לבגרות למשל או לבחינות פטור של האוניברסיטה/מכללה) הם לעיתים מיואשים-מראש בסגנון "אני אף פעם לא הבנתי מה מדברים אתי בשיעור מתמטיקה"

ועוד : אני מכירה כמה אנשים שיש להם תעודת בגרות כמעט מלאה, בציונים מצויינים, ורק הבחינה במתמטיקה חסרה - מחשש ומיאוש.
חלק מהדברים האלה נגרם מאי ידיעת לוח הכפל (חלק כמובן לא, כי התלמידים נתקעו בשלב אחר)
חיוך_ביתי*
הודעות: 62
הצטרפות: 29 אפריל 2004, 00:52
דף אישי: הדף האישי של חיוך_ביתי*

לוח הכפל

שליחה על ידי חיוך_ביתי* »

ועכשיו אני גם סקרנית קצת, יונת: לדעתי אי ידיעה של משהו , באופן תאורטי ועקרוני, תמיד תפריע מתישהו.
למשל אם אינני יודעת לנגן על חמת חלילים - אי ידיעה זו בוודאי תרפיע לי אם ארצה או אצטרך לנגן על כלי זה (בכוונה בחרתי דוגמא ביזארית משהו, רק כדי להראות את העיקרון).

לוח הכפל הוא משהו בסיסי, כמו קריאה. האם לא ברור לך שזה מאד שימושי (וחשוב) לדעת אותו? האם חברתך שעשתה תואר בהנדסה לא נתקלה בשום מקום בצורך לדעת את לוח הכפל? לדעתי עצם זה שהיא מודעת לכך שאינה יודעת את לוח הכפל, עצם זה שזו תכונה שאת מציינת בהקשר אליה, כבר מראה שזה הפריע לה.
עוד דוגמא : אני מעולם לא חשבתי (על עצמי או) על בעלי למשל , שהוא "יודע את לוח הכפל" אבל אם היה מתקשה לפני בשאלה כמה זה 6 * 8 אי ידיעה זו היתה הופכת במידה מסויימת לחלק מתכונותיו.
יוחנן_בצק*
הודעות: 341
הצטרפות: 28 מאי 2004, 09:33
דף אישי: הדף האישי של יוחנן_בצק*

לוח הכפל

שליחה על ידי יוחנן_בצק* »

אני מניחה שאי אפשר להשיג בלי לדעת מעולה מתמטיקה , כולל לוח הכפל בעל פה
יש איים בלוח הכפל שאינני יודע בעל פה. בכל פעם שאני נדרש להם אני מחשב אותם.

לדעתי עצם זה שהיא מודעת לכך שאינה יודעת את לוח הכפל, עצם זה שזו תכונה שאת מציינת בהקשר אליה, כבר מראה שזה הפריע לה
נהפוך הוא. אני אפילו גאה בזה.
אה, ואני לא הידידה הזותי של יונת. סתם מהנדס שלא טורח לזכור את כל לוח הכפל בעל פה.

אם השימוש בתוצרי לוח הכפל הוא המטרה , למה עדיף לדעת את זה בעל פה על פני למצוא את הדרך המתאימה לי להגיע לתוצאה?
באופן דומה, לחישובי סינוס וקוסינוס יש בספרי הלימוד כ-20 נוסחאות שצריך ללמוד בעל פה .
אני זוכר רק 2 ,3 מהן ותמיד מפתח את הוריאנט הרצוי במקום.
יוחנן_בצק*
הודעות: 341
הצטרפות: 28 מאי 2004, 09:33
דף אישי: הדף האישי של יוחנן_בצק*

לוח הכפל

שליחה על ידי יוחנן_בצק* »

הנדסת תוכנה אולי אפשר בלי לוח הכפל
בטכניון, ובאוניברסיטת תל אביב, מי שלומד הנדסת תכנה, נדרש לאותם קורסים להם נדרשים סטודנטים למתמטיקה.
אמא_של_יונת*
הודעות: 2560
הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*

לוח הכפל

שליחה על ידי אמא_של_יונת* »

אינני יודעת מה נדרש מחברתך ומה בדיוק זה "הנדסה" בעיניך
מדובר בגבר, ובהנדסת חשמל.
אמא_של_יונת*
הודעות: 2560
הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*

לוח הכפל

שליחה על ידי אמא_של_יונת* »

יש איים בלוח הכפל שאינני יודע בעל פה. בכל פעם שאני נדרש להם אני מחשב אותם.
כנ"ל.
ולשם מה יש מחשבונים?

השאלה היא בעיקר אם צריך ללמוד משהו כדי לעמוד בבחינות, או שצריך ללמוד אותו כי הוא נדרש בחיים האמיתיים, באופן מעשי.
חיוך_ביתי*
הודעות: 62
הצטרפות: 29 אפריל 2004, 00:52
דף אישי: הדף האישי של חיוך_ביתי*

לוח הכפל

שליחה על ידי חיוך_ביתי* »

יוחנן בצק ואמא של יונת: חישוב מחדש של לוח הכפל באיים שאותם אינך זוכר בעל פה : פירושה כן ידיעת אותם איים.
לדעת איך להפיק את מידע נדרש ממידע שכבר יש לך פירושו שאתה יודע . רק לוקח לך אולי יותר זמן "לשלוף" וגם זה לא בטוח כי יתכן שאתה מחשב מהר יותר מאשר שולף. שימוש במחשבון הוא כן סוג של ידיעה (הידע איך להפיק את המידע) - אך ורק ואך ורק אם מותר בסיטואציה שבה אתם נמצאים להשתמש במחשבון.
אבל במקרים רבים, בבית הספר (ולא בטכניון, שם קל יותר מהבחינה הזו) אסור להשתמש במחשבון ואפילו לא לתלמיד שהוא לקוי למידה.
אם כן תלמיד כזה הלומד בבית הספר ואינו יודע לא את לוח הכפל ולא איך לחשב איים של חלקים שאינם זכורים לו - נתקע. גם בהמשך לימוד החומר בכתה, גם במבחנים.

לשאלה למה צריך את זה : לי אין תשובה. האדם קובע לעצמו אם הוא צריך או לאו. זה בכלל לא הדיון שלי כאן (אני בוודאי לא טענתי כי צריך כל אדם לדעת לוח הכפל). ככלל תלמיד בבית הספר שרוצה להצליח בלימודים בבית הספר או בבחינות בבית הספר חייב לדעת זאת. אם לא כן לא היו פונים אלי אנשים בבקשה זו, הרי לא אני המצאתי את הצורך (והבעיה). מכאן שיש אנשים שזה כן מפריע להם לא לדעת לוח הכפל .
למי שכן מפריע לו חבל ואפילו לא הוגן (בעיני) לתת את התשובה "בשביל מה אתה צריך את זה? אני מכירה סטודנט לתואר שני בהנדסת חשמל שלא יודע לוח הכפל"
לעובדה שיש כאלה סטודנטים או דוקטורים אין כאן כל חשיבות . אני גם מדגישה שיוחנן בצק כלל לא נכנס לקטגוריה (המכובדת, ככה הבנתי ממישהו כאן :-)) של מי שאינו יודע את לוח הכפל משום שהוא יודע לחשב כמה זה 8 5 על סמך הידיעה (למשל) ש-8 10 = 80.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

לוח הכפל

שליחה על ידי יונת_שרון* »

"להסתדר" זה ללכת לבית הספר וללמוד מה שמלמדים שם.
אם זאת ההגדרה -- אין לנו ויכוח. :-)

_אני מכירה כמה אנשים שיש להם תעודת בגרות כמעט מלאה, בציונים מצויינים, ורק הבחינה במתמטיקה חסרה - מחשש ומיאוש.
חלק מהדברים האלה נגרם מאי ידיעת לוח הכפל_
את ודאי מתכוונת שחלק מהדברים האלה נגרם מכך שגרמו להם להאמין בחשיבות שינון לוח הכפל, ולא שזה נגרם מעצם זה שאותם אנשים לא שיננו אותו. אני בטוחה שאפשר לגרום לחוסר בטחון דומה גם לגבי שינון טבלאות לוגריתמים או פרקים בתלמוד.

לדעתי אי ידיעה של משהו , באופן תאורטי ועקרוני, תמיד תפריע מתישהו.
למה, את יודעת בעל פה טבלאות לוגריתמים? זה הפריע לך פעם? אני בטוחה שאם זה יפריע לך תוכלי למצוא לזה פתרון די בקלות.

לוח הכפל הוא משהו בסיסי, כמו קריאה. האם לא ברור לך שזה מאד שימושי (וחשוב) לדעת אותו?
שימושי וחשוב גם לדעת ערבית, ובכל זאת (עדיין) לא למדתי. שימושי וחשוב גם לדעת איזושהי שפת תכנות, ובכל זאת רוב האנשים לא לומדים אף שפת תכנות. יש הבדל בין לומר שמשהו הוא שימושי וחשוב ובין לגרום למי שלא יודע זאת לחוש מוגבל, נכה, חסר-בטחון.

האם חברתך שעשתה תואר בהנדסה לא נתקלה בשום מקום בצורך לדעת את לוח הכפל?
בתור מהנדס חשמל, הוא עושה פעולות חשבוניות באופן שוטף (יותר מהר ממני). ולא -- אין לא בעיה עם זה. למען הסר ספק: הוא יודע להכפיל, הוא פשוט לא זוכר את לוח הכפל בעל פה.

חישוב מחדש של לוח הכפל באיים שאותם אינך זוכר בעל פה : פירושה כן ידיעת אותם איים.
אז את לא טוענת לטובת שינון לוח הכפל? אז הטענה שלך היא רק שצריך לדעת להכפיל? אם כן -- אין לנו ויכוח. אבל אז אני לא מבינה למה לדבר על לוח הכפל ולא סתם על כפל.
יוחנן_בצק*
הודעות: 341
הצטרפות: 28 מאי 2004, 09:33
דף אישי: הדף האישי של יוחנן_בצק*

לוח הכפל

שליחה על ידי יוחנן_בצק* »

אז את לא טוענת לטובת שינון לוח הכפל? אז הטענה שלך היא רק שצריך לדעת להכפיל? אם כן – אין לנו ויכוח
ניצן_15*
הודעות: 4
הצטרפות: 25 יולי 2005, 13:08

לוח הכפל

שליחה על ידי ניצן_15* »

"את ודאי מתכוונת שחלק מהדברים האלה נגרם מכך שגרמו להם להאמין בחשיבות שינון לוח הכפל, ולא שזה נגרם מעצם זה שאותם אנשים לא שיננו אותו. אני בטוחה שאפשר לגרום לחוסר בטחון דומה גם לגבי שינון טבלאות לוגריתמים או פרקים בתלמוד."

אולי אני יכולה להראות לכם צדדים של תיכון כי נראה לי שלא הבנתם..
אני תלמידת תיכון ואני לבד הבנתי שבלי לוח הכפל אני לא יצליח השנה אני עולה לכיתה י'.. נשארו לי 10 ימים ואני עדיין בכפולות 3..
יש לי השנה בגרות במתמטיקה משהו שמתסכל אותי בכל פעם שאני חושבת על זה..
חוסר ידיעת לוח הכפל הורידה לי את כל הביטחון העצמי בכל שיעור הייתי נתקעת בשאלות שהיו מורידות לי את כל המוטיבצייה להמשיך ללמוד מתמטיקה ולכן פשוט החלטתי ללכת על הדרך הקלה ולא ללמוד והנה אני בכיתה י' ואם העתיד שלי לא היה חשוב לי לא הייתי כותבת פה כי אני פשוט יכולה לנשור..
אבל אני לא רוצה בחרתי להתמודד הרבה חברים ניסו ללמד אותי אני פושט שוחכת את החומר וזה ממשיך לתסכל אותי אבל אני יודעת שאם למלכתחילה הייתי יודעת את לוח הכפל לא היו לי את החסכים שיש בי כיום..
לכן אני נלחמת בזה..
יכול להיות שהכנסתי לעצמי שטויות לראש ושגם בלי לוח הכפל הייתי מצליחה.. אבל עכשיו אני יודעת שאני לא יצליח בלי זה פשוטט לאא.. כי כמו שכל יסודות העיברית בנויות על האלף בית..
ככה כל המתמטיקה בנויה על מספרים ובעיקר החיבור שלהם שכן הוא לוח הכפלל.. מקווה שהבנתם אותיי..
תכתבו לי בבקשהה אני מקווה שתעזרו ליי..
כי בקשר לבגריות אני מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות..
תודה לאלה שהגיבו כי המורים שלי בבית הספר ממש אין להם זמן או רצון לעזור לי פשוט דחקו אותי לפינה ופה נתקלתי באנשיפ שדווקא כן עוזרים לי ואני מעריכה את זה מאודדדד..
תודה רבהה..

ניצן 15 :-*
חיוך_ביתי*
הודעות: 62
הצטרפות: 29 אפריל 2004, 00:52
דף אישי: הדף האישי של חיוך_ביתי*

לוח הכפל

שליחה על ידי חיוך_ביתי* »

ניצן!!! לא להתיאש! את בדרך הנכונה של לרצות משהו ומשם יש כבר דרך.

כפולות של 2 ואחריהן כפולות של 3 כדאי לזכור בעל פה. התמקדי בכפולות של מספר מסויים (אם גמרת עם 2 אזי של 3) כתבי אותן על דף, אמרי אותן בקול רם לפי הסדר, שנני ואל תפחדי משינון כי זה נותן אפשרות לשליפה מהירה כשצריך.

כפולות של 4 זה קל (זה כפולות של 2 לסירוגין, אחת אומרים בקול רם והשניה מלחשים לעצמך :-)) וכפולות של 5 זה הכי קל (תיכף נעשה סדר).
מעל ל-5 צריכים לדעת רק את הכפולות הקטנות (אני אסביר בהמשך ) כי יש שיטה בלי לזכור את הכל.
כלומר צריך לדעת בערך שליש לוח הכפל בעל פה והשאר - יש שיטות לחשבו ממה שכבר ידוע.
אל תפחדי ואם את רוצה עצות גם בטלפון/אי מייל את יכולה לשלוח לי אי מייל ל-
[email protected]

כתבי כאן אחרי שאת כבר זוכרת את כפולות 3. ונדבר על 4 ו-5 :-)

אחרי לוח הכפל תוכלי להשלים (גם לבד, עם ספרים ודפי עבודה) את כל הפערים. אין מה להתיאש.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לוח הכפל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

_2 4 6 10 12 14 16 20
3 6 11 14 17 22 25 30
4 10 14 20 24 30 34 40
5 12 17 24 31 36 43 50
6 14 22 30 36 44 52 60
7 16 26 34 43 52 61 70
10 20 30 40 50 60 70 100_
ניצן_15*
הודעות: 4
הצטרפות: 25 יולי 2005, 13:08

לוח הכפל

שליחה על ידי ניצן_15* »

לחיוך ביתי..
אלפי תודותת אין לי מילים לתאר את תודתי לך..
אני כבר יודעת את כפולות שלוש ב"ה..
תודה על העזרה..
עכשיו נשארו לי את כל שאר הכפולות ככל שאני עולה זה יותר קשה ויש יותר לזכור..
אם יש לך שיטות שיעזרו לי אשמח מאוד לקבל אותם..
ושוב תודה..

ניצן :-*
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

התוכנית אחת שתיים שלוש היתה באמת אסון. המורים התנגדו לה אינטואיטיבית אך כפו עליהם. עכשיו, אחרי הצניחה הגדולה של ישראל במבחנים הבינלאומיים זרקו אותה סופסוף.
היו הרבה הורים שלימדו בבית את הילדים את לוח הכפל בדרך שהם למדו בעצמם והילדים האלה באמת ידעו. יש שיטה נחמדה לכפל מ- 6X6 והלאה בעזרת האצבעות וכך צריך ללמוד בע"פ רק עד 6X6, אבל חייבים להראות אותה פיזית. אי אפשר להסביר בכתב. היום ברוב המקרים מרשים להשתמש בטבלה או במחשבון החל מכיתה ה' בהנחה שרוב התלמידים כבר יודעים את לוח הכפל ולכן רק המתקשים ישתמשו בהם, אבל בשימוש במחשבון צריך להבין משהו מתכונות הכפל כדי שאם בטעות לחצו על כפתור לא נכון יזהו מייד שיש שגיאה.
למשל - כפל ב-5 חייב להסתיים ב-5 או ב-0. כפל ב-3 או ב-9 סכום הספרות מתחלק ב-3 או ב-9 כפל ב-6, המכפלה תהייה זוגית ותתחלק ב-3.
במבחני בגרות מרשים להשתמש במחשבון.
לניצן 15
הויכוח אם לוח הכפל חשוב או לא חשוב לא משנה. חשוב שאת מרגישה שזה חשוב לך ולכן אל תתייאשי.
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

לניצן 15
שימי לב ללוח הכפל של 9:
1X9=9
2X9=18
3X9=27
4X9=36
5X9=45
6X9=54
7X9=63
8X9=72
9X9=81
10X9=90
אין כאן מה ללמוד בע"פ. הספרה הראשונה קטנה ב-1 מהכופל. אם כופלים ב-2 הסיפרה הראשונה (סיפרת העשרות) היא 1 ואח"כ משלימים ל-9, כלומר - הספרה השנייה (סיפרת האחדות) תהייה 8.
נקפוץ רחוק יותר: אם נכפול ב-7 סיפרת העשרות תהייה 6 וסיפרת האחדות תשלים ל-9 ולכן היא 3.תתבונני ותראי בעצמך.
אם תתבונני במכפלות תראי שהטור האנכי של העשרות מלמעלה למטה הוא מ-1 עד 9 והטור האנכי של האחדות מלמטה למעלה הוא מ-0 עד 9.
גם כפל ב-10, מה שאת בוודאי יודעת , פשוט לגמרי - מוסיפים 0 למספר עצמו.
פלוני אלמונית כתב לך את הטבלה אבל מימין לשמאל במקום משמאל לימין. אני מקווה שתביני.
את כבר יודעת כפולות של 3, תכפילי אותן ב-2 ותקבלי את הכפולות של 6. את הכפולות של 2 תכפילי ב-2 ותקבלי את הכפולות של 4 ואת הכפולות של 4 תכפילי ב-2 ותקבלי את הכפולות של 8. כפל ב-5 הוא קל מאוד ונשאר לעבוד קשה רק על כפל ב-7.
(אני משתמשת לפעמים במילה מכפלה ולפעמים כפולה, זה אותו הדבר - תוצאה של כפל).
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

לניצן 15
טעיתי. כפולה ומכפלה הם מושגים שונים. לא אכנס עכשיו להסברים כדי לא לבלבל אותך אבל בכל מקום שכתבתי כפולה תתייחסי לזה כאלו כתבתי מכפלה. מכפלה היא תוצאה של כפל.
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

לוח הכפל

שליחה על ידי נועה* »

וואי זה ממש עוזר, תמיד שיטות זה טוב!
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

אתם מוזמנים לראות בדף שלי שעשוע כפל וחיבור נחמד.
ליאת*
הודעות: 365
הצטרפות: 14 אוקטובר 2001, 12:05

לוח הכפל

שליחה על ידי ליאת* »

שיטת האצבעות, עובדת רק מכפולות של 6 ומעלה, קרי עד 5 צריך לדעת בע"פ.
ואז זה עובד ככה: למשל 7*8 מניחים זרת וקמיצה (שהן 2 שצריך להוסיף ל 7) ע"ג זרת קמיצה ואמה של יד ימין (שהן 3 שצריך להוסיף ע"מ לקבל 8) ואז, האצבעות ששוכבות האחת ע"ג השניה הן העשרות=50, וכעת אגודל ואצבע משוחררות ביד אחת (2 אצבעות) להכפיל ב 3 שהן אגודל , אצבע ואמה=6 וביחד 56
זה עובד נפלא, חבל שגיליתי את הפטנט רק לעת זיקנה...
דוגמא נוספת?...
לא_יודע*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 נובמבר 2005, 18:35

לוח הכפל

שליחה על ידי לא_יודע* »

עדיין לא הבנתי חילוק ב-7! אוף
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

לוח הכפל

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

ל - ליאת
נדמה לי שסיפרתי כבר בדף הזה שאת השיטה הזאת אמי לימדה אותי , כך לימדו ב"חדר לבנות" בעיר העתיקה בירושלים.
כאשר היו שואלים אותי הייתי במהירות מפעילה את האצבעות מתחת לשולחן ועונה. כמובן, במשך הזמן ידעתי כבר את לוח הכל בע"פ וגם הבנתי את ההיגיון הפנימי שלו.
ל - לא יודע
מה אתה לא מבין, איך לחלק ב- 7 או את סימני החילוק של 7 ?
משוויצה*
הודעות: 1
הצטרפות: 15 דצמבר 2008, 15:28

לוח הכפל

שליחה על ידי משוויצה* »

פעם ילדה בכיתה ה' או ו' ביקשה ממני שאלמד אותה את לוח הכפל כי היא לא יודעת בו כלום כלום כלום. הסכמתי ללמד אותה כמה טריקים בתנאי אחד - שנצייר קודם את כל הלוח, והיא תמלא בו רק את מה שהיא כן יודעת. היא הסכימה, אבל הזהירה אותי שאין מה למלא כי היא באמת לא יודעת כלום. ציירנו, והיא מילאה רק את טור האחדות, הזוגות, רוב השלישיות והרביעיות, החמישיות, רוב התשיעיות, העשיריות - כל אלה גם לאורך וגם לרוחב, ועוד האלכסון האמצעי של הכפולות של המספרים בעצמם - והייתה המומה לגלות כמה מעט נשאר לה ללמוד מכל הלוח הענק הזה של מאה משבצות.
שליחת תגובה

חזור אל “למידה”