יעלפו מהמושב

שליחת תגובה

הכאב אינו בשינוי עצמו, אלא בהתנגדות לשינוי
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: יעלפו מהמושב

יעלפו מהמושב

על ידי גם_אמא_של_אורי* » 11 ספטמבר 2014, 16:39

הי, אכן זו הפעם השניה שאני כותבת המלצה על מיכל וגם בפעם הקודמת התעניינת והשבתי לך פה.

אני מניחה שזה יכול להתאים אבל הכי טוב שתדברי איתה ישירות. היא גרה בכפר מעש אבל ניידת.

יעלפו מהמושב

על ידי טליה_אלמתן* » 02 ספטמבר 2014, 22:07

זה באמת מטורף, יש ימים טובים יותר ופחות... הרבה תפילות ;)
באמת מתסכל להכין הכל ולנסוע כל הדרך ואז לחזור מוקדם הביתה - קרה גם לנו יותר מפעם! אבל מצד שני לפעמים גם מגיעים לכריזה של: "המוזיאון נסגר בעוד רבע שעה" והילדים בתגובה מקימים מאחז :-D
נראה מה צופן לנו המחר! מקווה להתראות!

יעלפו מהמושב

על ידי גם_אמא_של_אורי* » 23 מאי 2014, 19:19

כן מאד. היא גרה בכפר מעש

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 16 אפריל 2014, 08:00

המטפלת היתה עם הגברת חמש שעות ביום, ארבעה ימים בשבוע, חלק מהן מחוץ לבית בסביבה הקרובה מאוד וחלק איתנו.
גן קצר זה ארבע שעות, 9 עד אחת. הוא הלך לגן ארבעה או חמישה ימים בשבוע. אגב, גם הגדול מעולם לא הלך לגן שישה ימים. לפעמים חמישה ולפעמים ארבעה.
ואם כבר בטכני עסקינן, אז חלק מהימים לא אני הבאתי אותו מהגן אלא האיש.
אני חושבת שאפשר לומר שבערך כמו היום, היו לי בכל יום שלוש שעות נטו לעבודה, ועוד שעות מאיכות אחרת בערב (הילדים שלי מתוכנתים לישון מוקדם, ולא, לא נחזור עכשיו לדף על הרדמת ילדים :-)), ולפעמים כשישנו פה צהריים.
אז המשימות חולקו כך שמה שדורש ריכוז של ממש היה בבוקר ומשימות נוספות (של עבודה או אחרות) נשמרו לצהריים או לערב.

וקראתי מה שכתבה לך בשמת. אהבתי את זה מאוד וחלק מהזמן יישמתי בעצמי, בעיקר עם בני משפחה שתמכו. אני חושבת שזה רעיון נהדר וגישה מעולה שבאמת מאפשרת לשמור כוחות ולהיות אמא טובה יותר. זה לא בזבוז.

העזרה בתשלום היתה בעיקר בלי הנוכחות שלי. גם אם נכחתי בבית או בגינה היה איזה סימון ש"עכשיו אמא עובדת" והפנייה הישירה לא היתה אלי. אבל לזכות המצב ייאמר שבהחלט לא הרגשתי שזה להשאיר את הילדים בידיים זרות (אלא אם להשאיר עם סבתא זה גם ידיים זרות. אני אישית לא מרגישה כך אם זו סבתא שהיא האמא שהייתי רוצה לעצמי).
החיבור של מי שטיפלה איתנו בילדים היה סבתאי במובנים הכי נהדרים ומופלאים של סבתאות. בחיי שלא הרגשתי לגביה שום רגשות של זרות. להפך, קירבה משפחתית של ממש שבאה לידי ביטוי גם היום, אחרי שנים, ונגעה בכולנו, ילדים והורים כאחד.
אני חושבת ששווה מאוד להשקיע משאבים רבים בחיפוש האדם הנכון לתפקיד הזה.

ומעבר לזה, מחזקת את ידייך בחיפוש הבלתי מתפשר אחרי פתרונות שיאפשרו לך הרחבה של האושר. זו הדרך ואין לי ספק שתקבלי במהלכה את מבוקשך.
לא להרים ידיים. יש פתרונות שיספקו אותך והם מחכים לך שתבחיני בהם.

יעלפו מהמושב

על ידי בשמת_א* » 14 אפריל 2014, 16:29

קראתי מה שצילי כתבה ואני רוצה להוסיף לך:
ההישרדות שלי היתה בזכות בייביסיטר שהיתה איתי. כלומר, היה מאוד נדיר שיצאתי לאנשהו בלי הילדים. באמת.
נגיד, להסתפר?
תיאמתי מראש זמן שהתאים גם לי, גם לספר וגם לאבא שלי. ביקשתי מאבא שלי לפגוש אותי שם. הגעתי עם שני הילדים. חיכינו ארבעתנו ביחד. ברגע שהגיע תורי להסתפר, אבא שלי לקח את הקטן על הידיים ואת הגדולה, והם הלכו להם לטייל בחוץ בסביבת המספרה (שהיתה פה בשכונה במרכז מסחרי קטן). ברגע שסיימתי להסתפר, הופ הקטן חזר אלי להנקה ולפשפוש (לא בהכרח בסדר זה) והלכנו.

וזו דוגמא אופיינית.
היתה לי בייביסיטר, שבאה איתי לכל מקום. שהיתה איתי בבית. זה התחיל בשביל לגמור את הדוקטוראט. אחר כך בשביל לעבוד: נסענו ביחד לאוניברסיטה הפתוחה ואז היא הסתובבה עם התינוקת שלי והביאה לי אותה כל פעם שהיא רצתה לינוק או חיבוק.

אז הנקודה היא, ששיניתי קונספט. במקום הרעיון שאני אשאיר את ילדי עם מישהו אחר ואלך לבד - בא הרעיון שאני אלך לכל מקום עם ילדי ועם העזרה, כך שכאשר אני צריכה באופן נקודתי להיכנס לרופא או להתרכז בהתלבטות בחנות, מבוגר אחר עוזר לי באותו רגע ומעסיק את הילדים. אבל האחריות והטיפול מתחלקים.

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 14 אפריל 2014, 10:16

שני הגדולים שלי כבר לא היו בבית בשעות הבוקר. בכור הלך לגן "רגיל" ומרכזי הלך לגן קצר. המטפלת היתה עם הגברת ארבעה ימים בשבוע.
אז בכל יום כזה היו כמה שעות עבודה שניצלתי ביעילות רבה.
אחרי הצהריים חלקתי את הזמן עם האיש, באחד הבקרים חמותי באה וביום שישי ההורים שלי היו. מעגל התמיכה שהיה לי בגידול הילדים היה בלתי נתפש בגודלו. לעולם לא הייתי מצליחה להחזיק באוויר את כל הכדורים האלה לולא העזרה הזו. ולא יכולתי לרכוש אותה בתשלום.
מציעה לא להשלות את עצמך שאפשר הכל. כלומר, אפשר, ואז "הכל" כולל גם קריסה. לא מומלץ בכלל.
אני תכננתי ביחס ישר לכמות התמיכה שידעתי שתהיה לי, בתשלום ובלעדיו. ואני האחרונה שאמכור לאמא אחרת שפשוט אפשר הכל גם בלי זה. אני נגד הניסיון להיות סופרוומן או לחשוב שיש באמת באמת נשים כאלה.
כשיש הרבה חלומות (ואני בעד!) עושים להם תיעדוף. נגיד... לגדל ילדים שלווים ושמחים בא אצלי במקום הראשון, אחר כך לעשות משהו נוסף בעל ערך של ממש בעולם שמחוץ לבית, אחר כך להתנדב במשהו שאני אוהבת וכו' וכו'. בתוך זה גם היו תנועה ותחזוקה של מערכות יחסים שיקרות ללבי. גם זה לוקח זמן.
חלק מהחלומות מגשימים, חלק מגשימים באופן חלקי, חלק דוחים לשלב מאוחר יותר. ואת התיעדוף עושים ביחס ישר לכמות התמיכה שאת יכולה לארגן. זה כולל בן זוג, משפחה וחברים, עזרה בתשלום.

ושמרתי לסוף את הכי חשוב - בראש סדר העדיפויות, רחוק למעלה מכל השאר - השמחה שלך (או לכל הפחות - השפיות שלך) והבריאות שלך.
בעיניי, לדעתי, לטעמי - יום שבו לא היה לך זמן לאכול ולנשום נשימות טובות או לנוח הוא יום שלא תוכנן נכון. זה בסדר גמור מדי פעם או כשרוצים להספיק משהו נקודתי. אם זה קורה באופן קבוע זה סימן מצוין לעומס יתר בלי מספיק תמיכה.

חיבוק חם, יקרה. אוהבת אותך מאוד ולגמרי מבינה את השאלה שלך. כלומר - את השאלה הגדולה שבתוכה את נמצאת.

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 13 אפריל 2014, 18:52

לא כתשובה גורפת אבל זה הניסיון שלי - גם אנחנו חשבנו ששלושה בגילאים קטנים זה יותר מדי. ואלו ילדים זהב טהור, ובכל זאת.
השארנו איתה את השלושה רק כשהיה משהו ממש דחוף וממש קצר (נגיד, חצי שעה) אבל כעיקרון לא. זה היה כך עד שעזבנו לאנגליה, והקטנה היתה בת שנתיים וחצי.
אני חושבת שזה גם תלוי מה עושים בזמן הזה. למשל, אם שני הגדולים עסוקים בשלהם וכולם בבית, והיא בעצם צריכה להשגיח קצת על הקטן, זה נראה לי סביר יותר מאשר יציאה החוצה או יום שבו מישהו מהעוללים במצב רוח לא טוב.
רוצה לומר - אצלנו זה היה חריג, ורק תחת תנאים מעולים, שכולם במצב רוח טוב והכל בסדר וזה בתוך הבית.
את השפיות השגנו כאשר בן/בת הזוג היו עם האפרוחית הקטנה או סבא/סבתא/דודה וכו'.

מעבר לזה, אני מציעה (כהרגלי בקודש, סליחה על זה שאני תוכי של עצמי):
1) לשאול אותה מה דעתה
2) אם דעתה תהיה נוחה - פשוט לבדוק. לנסות פעם או פעמיים ולשתף אותה בעיבוד המסקנות כאשר מה שעומד לנגד העיניים הוא השפיות שלה
לפעמים אם משנים פרמטר אחד או שניים דברים נראים אחרת לגמרי, ואת זה אפשר לדעת רק אחרי שמנסים.

יעלפו מהמושב

על ידי בשמת_א* » 13 אפריל 2014, 18:10

_תהייה למשפחות מרובות (3 פלוס) ילדים בחנ"ב, לא ידעתי איפה לשאול אז עצרתי פה:
עד עכשיו הבייביסיטר המושלמת שלנו תפקדה נהדר עם 2 ילדודים ויכולתי להשאיר אותם בידייה וללכת לעשות כמה דברים. עכשיו, עם שלושה, זה נראה לי יותר מדי. השאלה אם זו פונקציה של גיל (הקטן ביותר בן חצי שנה, זה הגיל שבו היא התחילה עם מס' 2 ומס' 1 שהיה אז בן שנתיים) ותכף זה יהיה הגיוני, או שאתם ממש מפצלים את השמירה על הילדים? כי זה נראה לי גם קצת פסיכי. פתרונות הגיוניים על מנת לאפשר לאמא שהיא אני רגעי שפיות?_

קודם כל שאלה:
למה זה נראה לך יותר מדי?

יעלפו מהמושב

על ידי חלוקית_נחל* » 07 אפריל 2014, 08:44

צרפתי ושלחתי לך את הגליון האחרון במייל @}

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 28 ינואר 2014, 22:18

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 15 אוקטובר 2013, 21:03

המיילדת שלי נתנה שלוש אפשריות למי שלא עושה משכב לידה:
  1. התגברות הדימום
  2. דכדוך קל שמופיע בערך עשרה ימים אחרי הלידה
  3. לא זוכרת, אבל משהו לא סימפטי נוסף.

יעלפו מהמושב

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 15 אוקטובר 2013, 18:51

מזל טוב גם פה {@

ומצטרפת לטנא- רוצי לקרוא את הדף הנ"ל, בישיבה או בשכיבה!
:-)

יעלפו מהמושב

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 15 אוקטובר 2013, 18:12

הי יעל,
מה שעזר לי לנוח, ולאפשר לעצמי משכב לידה היה הדף הזה: מידע ושיתוף בענייני צניחת רצפת אגן, שאותו קראתי במהלך ההריון.
נבהלתי היטב.
תנוחי!
@}

יעלפו מהמושב

על ידי רסיסים_של_אור* » 15 אוקטובר 2013, 03:56

מזל טוב מזל טוב מזל טוב !!!!!

יעלפו מהמושב

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 14 אוקטובר 2013, 12:11

מזלטוף!
בשעה טובה, הרבה קסם ועדנה @}.

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 02 אוקטובר 2013, 20:35

יש קבוצת השרון המגובשת?
אני רוצה להצטרף!
יעל, אפשר את הטלפון שלך?

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 01 אוקטובר 2013, 21:15

היי.
אני מתכננת לבוא השבוע בחמישי, ומחר אני בשיווי משקל.
אם הייתי יודעת שאת שם הייתי באה היום. באסה.

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 01 אוקטובר 2013, 16:16

ובכלל לא ידעתי שיש לך בלוג. אז הלכתי להציץ לך וממש נהניתי. קודם כל מיופיו העיצובי ואחרי זה מהתוכן.
תודה ששיתפת.

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 01 אוקטובר 2013, 16:03

תודה רבה. הכתיבה המשותפת בדף על הגן הציפה בי געגוע ואיזו צביטה קלה שלא הספקתי לפגוש אותך.
מקווה שיצליח בביקור הבא או שמתישהו תארזי את כל ילדייך ותבואו לכאן.
שתהיה לידה קלה. אני אחזיק אצבעות.

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 07 אוגוסט 2013, 15:09

מסכמת שנה ראשונה בחינוך הביתי, כאן
http://runningyael.wordpress.com/

יעלפו מהמושב

על ידי הרגע_שלפני* » 05 אוגוסט 2013, 12:58

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 23 יוני 2013, 22:30

מה היה הסימן שעשית בדף של יונת ? לא הבנתי אותו (LOL)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 מאי 2013, 19:32

מדי פעם, ובתדירות די גבוהה, אני שואלת את פיציק בערב מה היה לו הכי כיף היום. גם כי אני חושבת ששווה להזכר במה שהיה הכי כיף לפני שהולכים לישון וגם כדי לדעת מה כיף לו ומאיזה דברים הוא נהנה.
איזה רעיון נחמד, אולי נאמץ אותו גם (נראה לי שעשיתי זאת פעם או יותר אבל לא ממש במודע וזה בהחלט רעיון טוב)

זה נראה לי כמעט מגוחך. שאנחנו עושים דברים סופר מגניבים, והולכים ובאים ונוסעים לפה ולשם, ובסוף, הכי כיף לו הביסקוויט
אוי, מוכר מאוד, אולי פשוט הכי טוב זה להשאר בבית ולקנות להם ארטיק.

ביום שתפסיקי לפחוד מהצל של עצמך את מוזמנת לפתוח כאן בלוג...

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 מאי 2013, 19:29

אין צורך לבלבל אותי אני גם ככה בתקופה מבולבלת

חוץ מזה שמחה תמיד להתכתב איתך (אבל באמת בצט זה יותר כיף), מקסימום מקללת אותך כשנשרף לי מדי הזמן (וכמובן שלא אאשים בכך את עצמי)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 מאי 2013, 14:03

כתבת לי כאן אז עניתי לך כאן
ואני לא כאן ולא בצט, אני פשוט נכנסת כל כמה זמן ובודקת מה חדש כאן ובמייל, זה הכל
היית מקבלת אותה תגובה מהירה גם במייל

אין לנו רכב ולא מתה על מפגשים המוניים, בטח לא כשאת רוב האנשים אני לא מכירה ועם חלקם הגדול אני לא ארגיש בנוח, דווקא הייתי שמחה לפגוש אותך, אבל אם כבר אז במפגשים קטנים יותר או אחד על אחד ולא במשהו המוני
אבל הייתי פעמיים בעבר
את הולכת ? (למה לא בעצם? את קרובה, את עם רכב ואת עם ילדים שאת מחויבת לבדר)
תיכף הולכת לברית בישוב, עכשיו אני מניקה ואז מצטרפת לילדים שכבר התקדמו

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 מאי 2013, 13:23

נראה לך ?

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 01 ינואר 2013, 14:13

מדי פעם, ובתדירות די גבוהה, אני שואלת את פיציק בערב מה היה לו הכי כיף היום. גם כי אני חושבת ששווה להזכר במה שהיה הכי כיף לפני שהולכים לישון וגם כדי לדעת מה כיף לו ומאיזה דברים הוא נהנה.

וכבר הרבה זמן, זאת אומרת, כמעט כל הזמן, התשובות שלו קשורות באוכל.

בהתחלה חשבתי שזה מוזר ומצחיק.

הייתי מדברת איתו על היום שהיה,
מה ראית היום? כבשים ותרנגולות!
ומה קטפת? עגבניות מהשיח!
ומה היה על האדמה? דלעת ענקית!

ומה היה לך הכי כיף?
שאכלתי ביסקוויט שחור לבן!

זה נראה לי כמעט מגוחך. שאנחנו עושים דברים סופר מגניבים, והולכים ובאים ונוסעים לפה ולשם, ובסוף, הכי כיף לו הביסקוויט.

וזה חזר על עצמו.

מה היה לך הכי כיף היום? לאכול פאי תפוחים!

והיום? פירה וסלמון!

וזה לא שהוא לא מבין, זה לא שהוא חושב שאני שואלת אותו מה היה לו הכי טעים. ובכל זאת, אלה התשובות שלו.

ואז חשבתי שאולי זה ממש הגיוני, ואפילו יפה. שהוא לא ממש מתרשם מכל הדברים, ושהוא מאוד נהנה מאוכל. שזה בסך הכל טבעי.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 17 דצמבר 2012, 16:43

מיון ואריזת בגדי קייץ עכשיו ?
רגע, גם את כמו בעלי טוענת שהחורף עוד לא הגיע ? (לשאלתי מדוע הוא לא תיקן את הדוד חשמל עד כה הוא ענה שהחורף עדיין לא הגיע אז למה צריך ?)

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 15 דצמבר 2012, 12:28

זמן

בסמוך לסל הכביסה הייתה איזו שקית עם בגדים שנשכחו מביקור בדרום. ולפני כמה ימים שפכתי אותה למכונת הכביסה, ותליתי והיום הורדתי את כל הבגדים כדי לקפל אותם. וזה יום חורף, בלי ספק, אנחנו על השטיח עם סווטשרטים וגרביים, אבל השמש מציצה מהחלון בהפוגת הגשמים ומאירה את הויטראז' המצחיק שהכנו של כד שמן עם נייר צלופן צהבהב. והבגדים, בגדי קיץ. ובעצם, אני מקפלת זכרונות.

החולצה הכחולה עם הצב, שרויטל ואני הכי אהבנו והיא ביקשה אותה לקיץ הבא לבנים. המכנסיים עם המכוניות והמנועים שהשתמשנו בהם הרבה כשהוא נגמל מחיתולים. החולצה שקיבלנו מסבתא, החולצה שקיבלנו מדודה. זכרונות של תל אביב ושל ים ושל חול ושל ברכיים חשופות. החולצה שמלוכלכת מדי מכתמים ועוברת ישר לפח ובקיץ הבא לא נתקל בה למרות שאהבנו אותה בקיץ הזה.

והכל מתקפל מהר, בקיפולים יעילים של מי שיש לה שני ילדים מתרוצצים על השטיח וארוחת צהריים להכין ורצפה לשטוף. הבגדים נכנסים בחטף לשקית שרק אתמול לקחנו מסבתא, ומאוחסנים במגירה שמתחת למיטה. בקיץ הבא ננער מהם את האבק ונזכר בכל זה. כמה גדולים נהיה עד אז.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 10 דצמבר 2012, 22:59

מבחינת מה שחיפשתי בבתי חולים - התיאורים של עולם חדש על איכילוב עונים לי בול
העניין הוא שעכשיו אני יותר מוטרדת מאיכות הניתוח - בכל זאת ניתוח רביעי והקודמים לא היו קלים, ארחיב על כך אולי בהמשך בדף הלידה שלי.

תודה בכל אופן

יעלפו מהמושב

על ידי אילה_טייכמן* » 27 נובמבר 2012, 14:15

היי יעל,
כן. הפלונית היא אני = אילה טייכמן. כנראה שלא שמתי לב שלא נרשם שמי.
אני מבקשת ממך סליחה אבל, מבלי לראות איך זה קורה - לא אוכל להמשיך להציע פתרונות.
אולי בשלב הזה - פשוט להיות יותר קרובים אליו ולאפשר לו להתעניין בדברים נמוכים משום שסקרנותו הטבעית מובילה אותו בדיעבד למצבי נפילה.
כל טוב.
אילה

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 26 נובמבר 2012, 09:36

איזה קטע, בכלל לא ראיתי שכתבת שם
מרוב דפים לא רואים את היער (או את מה שרוצים)

טוב אגיב בהמשך, קודם אני חייבת לכתוב משהו בדף אחר

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 25 נובמבר 2012, 14:12

היי פלונית, מקווה שתחזרי לכאן לראות את התשובה...

(אולי את אילה ובטעות יצא לך פלונית?)

הוא זוחל, ואז נתפס על משהו, נניח, המדף התחתון של השולחן. בשלב הזה, הוא נעמד על הברכיים, ותופס במשהו יותר גבוה (השולחן עצמו) ומושך עצמו לעמידה. העמידה שלו מאוד לא יציבה, ככה שאחרי שהוא נשען כולו על השולחן והוא מנסה להרפות קצת (אחורה, כאילו, אבל לא ממש, נניח, כמו שאדם היה מנסה פשוט להעמד בלי ידיים שעונות קדימה) הרגליים שלו רועדות והוא נופל (אחורה, על הראש, בדרך כלל, או לצד, בכל אופן, חבטה של הראש כמעט תמיד מתרחשת שם).

יעלפו מהמושב

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 נובמבר 2012, 08:06

בזהירות המתבקשת, ומבלי לראות באיזה אופן הוא נופל: האם הברכיים מתקפלות מעט? האם הראש שלו מושך אותו לנפילה? לאיזה כיוון הוא נוטה ליפול וכו...
חשבי על האגן שלך כמרכז כובד, המוביל את התנועה.
התנסי בגופך (באיטיות רבה) בחווייה ובשלבים של המעבר מעמידה להתיישבות (על קצה כיסא).
אז תוכלי בקלות לסייע לו בתמיכה ובהובלה של האגן שלו.

גילוי נאות: הכותבת היא מומחית בתנועה לפי שיטת פלדנקרייז ושיטת שלהב.

יעלפו מהמושב

על ידי אילה_טייכמן* » 23 נובמבר 2012, 15:00

בקשר לתינוק שנעמד ולא יודע לרדת...כדאי להציע לו מספר אפשרויות לירידה לישיבה. ניתן ללמוד בקלות.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 20 נובמבר 2012, 16:25

באמת יעל

אחרי שהסברת לי את סדר היום הקפדני שלך ואת שעות העבודה ואת ההשקעה האמהית (שמרטפות כשהם ישנים זה טירוף בעיניי), ואני ממש נפעמתי מהסדר והארגון

בסוף אני מגלה אותך כאן, גולשת על חשבון שעות העבודה המקודשות (שתים עשרה עד ארבע כי משרה מלאה את ממצה בארבע שעות), מקווה שיש לך תירוץ טוב למחדל (רצוי עם אישור רופא (-: )

זו הייתה הפתעה נחמדה לגלות אותך שם

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 19 נובמבר 2012, 11:33

קשה זה לא אומר שלא כיף, אולי להיפך.

גם הדוקטורט קשה, גידול הילדים, כל המשימות המקיפות אותי (ואותך ואת כולנו) קשות

ועדיין, ולמרות שאני בהחלט נהנית מארוחה טובה או חופשה טובה בצימר בצפון עם בעלי (יוצאים בחנוכה - לנצל את הזמן עד הלידה לחופש זוגי, אחר כך שביתה שנתיים) - אין כמו תחושת הסיפוק בביצוע מטלות היומיום, במימוש החלומות שלנו, בצפייה מענגת על הילדים המקסימים שלנו, בכתיבה, במחקר

תסכימי איתי לא ? בסופו של דבר מה שהכי מענג ומשמח אותי אלו בדיוק העשייה, היצירה - יותר קשה מארוחה טובה או חופשה זוגית אבל גם הרבה יותר מענג.

ולגבי הדוקטורט שלי, אני כל-כך שקועה במחקר של רוני שבקושי מוצאת זמן למחקר שלי אבל בקרוב אסיים חלק ראשון של המחקר שלו ואז המצב יתאזן (וממילא השלב הבא אחרי הגשת הצעה - בתקווה שהיא תעבור זה איסוף נתונים ונראה לי שעד הלידה אנצל את הזמן לתצפת ולראיין משפחות). בלילה האחרון עבדתי למשל שעה על המחקר שלו ושעתיים על השיעור שעלי ללמד, אפס זמן על ההצעה. מצד שני שרפתי המון זמן אתמול בניסיון למצוא בוחנים חיצוניים למחקר שלי (ואני די בפחדים שלא יאשרו לי אותה : גם חינוך ביתי, גם מחקר אוטואתנוגרפי, גם האישיות הבעייתית שלי (-: - אני צריכה נס נראה לי).

יאללה יום טוב
ואיך במרכז ? הכל בסדר (הבלאגנים עברו גם אליכם לא ? אני לא שומעת חדשות אבל אמא שלי עדכנה אותי שנפלו טילים גם במרכז)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 19 נובמבר 2012, 02:52

הי יעל

תודה על הפירגון, את מותק

למה את חושבת כבר על היריון נוסף (מזוכיסטיות ? (-: ) ולמה אתם רוצים עוד ילדים (אתם לא בחברה שמקובל בה ילד וכלב ? ) - אולי תכתבי דעתך בעניין בדף כמה ילדים - היה שם דיון מעניין בנושא.

עשינו יציקה בשעה טובה ביום חמישי שהיה, אני גאה בעצמי (וקצת גם בבעל) - לקח המון זמן אבל מכאן אנחנו כבר מכירים את השלבים. את הבית שלנו בנינו על יציקה קיימת, כלומר בפעם הקודמת שבנינו עשינו הכל חוץ מיציקה. היום ישבתי עם דוד על כמויות של עץ לבן לקונסטרוקציה (אנחנו בונים הכל מעץ - לבעלי יש שריטה בעניין) ואנחנו צריכים לשבת שוב על תכנון הבית (חלוקה פנימית של החדרים - אני לא לגמרי סגורה על התוכנית שעשינו) - זה די מעניין לבנות אם נתעלם לרגע מהקטעים המעצבנים.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 14 נובמבר 2012, 16:57

מה קורה ?

היום עבדתי כמו פועל בניין והחלטתי לפרוש לאלתר
תשמעי סחבתי רשתות ברזל מיליון טון עם מעבידלא החלטי (בעלי) שאחרי שהנחנו את הרשתות החליט שהוא לא מרוצה אז הוצאנו אותם וסחבנו אחרות
סיוט
חוזרת לעזור כשהעץ יגיע והיציקה הבלתי נגמרת הזאת תסתיים במהרה בימינו אמן (זה אמור לקחת שבועיים עד חודש ולנו זה לוקח כבר שמונה חודשים בערך - סתם בשביל הפרופורציות).

זה היה בשביל הכיף לקטר, האמת בקושי עזרתי בבנייה והיום נתתי שעתיים בחוץ אז אני גאה בעצמי נורא וצריכה להשוויץ קצת (מילא לכתוב מחקר אבל לסחוב ברזל ליציקה ? תודי שזה מגניב לאללה)

חוץ מזה כמוך, אני עמוסה בטירוף, לא נושמת בכלל, לא באופן ולא חברות

נעשה חיים אחרי הלידה

טוב המעביד קורא לי לפני שתרד החשיכה

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 24 אוקטובר 2012, 14:20

חזרת ?
חשבתי שנטשת את האתר

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 אוקטובר 2012, 10:13

טוב, לא הצלחתי לעשות העתק באופן שיבהיר מה אני כתבתי ומה את, מקווה שתזהי בכל אופן

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 אוקטובר 2012, 10:12

חוזרת אלייך עכשיו

תשמעי, זה לא שהכעס המצטבר בתוך תוכי לא מוצא את דרכו החוצה (על בעלי המסכן)
אוי, איך מוכר ולא נעים, גם אצלי זה יוצא בעיקר על בן הזוג. כמה פעמים שאלתי אותו אם הוא לא רוצה לעזוב אותי, אבל הוא טוען שטוב לו איתי, מזוכיסט שכמותו (-:

אבל באמת שאני לא מסוגלת לכעוס על הילדים
כיף לך, היום אני הרבה יותר רגועה עם הילדים אבל בתחילת הדרך, אני מעדיפה לא להזכר איך לעיתים התנהגתי אליהם (רוב הזמן היה בסדר אבל יש אירועים שאני מתביישת בהם נורא).

זה כמו לראות תמונות מבחינתו. כמו נניח לזהות את הסמל של מק'דונלדס. הוא אוהב את זה. זה לגמרי במשחק וכיף ובדיוק דקה כל פעם.
אה, שמעתי על זה, אם כיף לך וכיף לו אז נשמע סבבה לגמרי

בנתיים (יום שני לעבודה ) דווקא נחמד.
יופי, נשמע שאת בהספקים מטורפים, בכלל, לא רק עכשיו. אני גם אוהבת אתגרים אבל כנראה שאני יותר איטית ממך (בריצה בטוח (-: ) תספרי על העבודה, איך הולך, זה מעניין, איך זה משתלב עם גידול הילדים. ומה עם הדוקטורט, עוד מחפשת כיוון ?

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 19 אוקטובר 2012, 05:27

יעל היקרה

סליחה על ההתעלמות הממושכת
קראתי בעניין את מה שכתבת
אני פשוט כרגע בשבועיים לחוצים בטירוף (כתבתי בדף שלי אמנם, אבל כסוג של פורקן)
ברגע שירגעו העניינים אחזור אלייך

שבת שלום

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 10 אוקטובר 2012, 02:54

או לקרוס לנוח בחדר
(-:

מזלו שבנוסף להיותו רעבתן הוא גם כזה מתוק. אי אפשר לכעוס עליו גם אם ממש רוצים
כיף שאת רואה את זה כך


עושים קצת ענייני קריאה וחשבון
את מלמדת אותם קריאה וחשבון ? (אייקון של הלם)

בגדול ובכנות, אני מצפה שזה לא יסתדר
אז למה לקחת את המשרה הזו ? הרי את בבית ורוצה להמשיך לדוקטורט, יכלת ללכת רק על המשרה האקדמית לא ? נשמע שאתם לא נואשים מבחינה כלכלית ואת גם ככה עמוסה מאוד - או שאת אוהבת להתמודד עם משימות בלתי אפשריות ?

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 09 אוקטובר 2012, 15:10

הזמן רץ. אין לי כמעט רגע לכתוב, וכשיש לי רגע פנוי, בדרך כלל יש משהו אחר לעשות- נניח, לשטוף כלים או לקרוס לנוח בחדר. (וגם הפעם בדיוק כשהתחלתי לכתוב, התעורר רעב אחד. בחיי, מזלו שבנוסף להיותו רעבתן הוא גם כזה מתוק. אי אפשר לכעוס עליו גם אם ממש רוצים).
החגים היו בלגן אחד גדול. הרפתי משגרת היום יום המתוכננת בדקדקנות שלנו לטובת עושים-מה-שעושים. לפעמים היה מעניין יותר, לפעמים פחות. לפעמים היה לנו כוח לצאת ולחפש הרפתקאות, לפעמים השתעממנו לבד בבית. זה היה בסדר גמור. בסדר גמור בלי תוכניות. מפתיע.
אבל עכשיו חוזרים לשגרה. אני אוהבת שגרה, וכבר היום מרגיש לי הרבה יותר טוב (ומתוכנן). הימים שלנו מחולקים לבוקר (אוכלים, משחקים בבית, עושים קצת ענייני קריאה וחשבון, מקשיבים למוזיקה), פעילות בוקר אם יש (נוסעים לפארק רחוק, או לטיול או למפגש), שנ"צ של הילדים, ואז פעילות אחר הצהריים (פינת חי, או פארק או חוג) ושגרת ערב (מקלחות, ארוחות, משחקים, ספרים, שינה). אני מתכננת מראש ביקורים בכל מיני מקומות- ספריה, סופר, ביקורים אצל המשפחה, וכותבת את זה ביומן שלנו. יש לנו יומן עמוס ושמח.
מחר אני חוזרת לעבוד. זה קצת מוזר. אני לא באמת יודעת איך זה יעבוד. לקחתי על עצמי חצי משרה אקדמית (לעזור לצוות המחקר של דן אריאלי בישראל), אבל לא על זה אני מדברת. מחר מסתיימת רשמית חופשת הלידה שלי מהעיתון. סיכמנו (בערך) שאמשיך לעבוד מהבית. בגדול ובכנות, אני מצפה שזה לא יסתדר. שאעבור לחצי משרה או שיפטרו אותי בגל הפיטורים הגדול שעובר עכשיו על עולם העיתונות בישראל. אבל זה לא כל כך מטריד אותי.

יעלפו מהמושב

על ידי מאמא_טוטי* » 05 אוקטובר 2012, 21:36

משק אורגני קיבוץ המעפיל. דותן גושן

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 04 אוקטובר 2012, 19:48

אז האמת שנזכרתי שאחרי החג יש בשלישי שעור ניסיון ב"קונטקנטנים" קונטקט אימפרו' עם קטנים בכ"ס .
אז אם אתם בניר אליהו בשלישי אחה"צ - נראה שאנחנו כבר לא ממש נגיע בקרוב (מקווה שתהיה מספיק הרשמה לחוג, אני הבאתי אותו לסביבה..).
אבל לאחרונה דווקא היינו שם די ספורדי.

ובבקרים אנחנו - בגן ובעבודה. אז לא במפגשים אצל הדס.

יש שם אורגני, אורגני "לא מאושר" (ז"א שהם לא משלמים על האישור והפיקוח לכך שזה מגדלים אורגנית, או שזה רק 90% אורגני (נאמר לא עברו עוד 5 שנים מאז שלאחרונה היה גידול מרוסס במקום..).
ויש לא אורגני בכלל. כאמור מי שממנו שמעתי על זה, אם הוא קונהמשם, מבחינתי זה יותר מבסדר.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 04 אוקטובר 2012, 11:36

אוי יה מצחיקה
זה מה שמצאת לצטט מכל מה שכתבתי

זה באמת היה בצחוק, אני שורפת כאן כל-כך הרבה שעות שאני ממש שמחה כשהן הולכות על דברים חיוביים בעיניי (כלומר במקום לקרא דפי פוליטיקה ונושאים אחרים שעושים לי רע, אני עוסקת בנושא החשוב באמת בעיניי - חינוך ביתי)

השבוע לקחתי לי חופש לכבוד החג ודווקא בחופש שעשיתי לעצמי גיליתי שפחות מושך אותי לקרא ולכתוב כאן ויותר בא לי לקרא ספר וסתם להתפדלע בבית, ככה זה "מים גנובים ימתקו" -על חשבון המחקר חגגתי באתר (השלמתי שעות, אל דאגה), ועכשיו בחופש אני מעדיפה להנפש גם מכאן.

חג שמח

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 04 אוקטובר 2012, 00:05

ואתם קבוע בניר אליהו בשלישי עפ"י התאור מעלה?
והמפגש בשרון זה המפגש שהדס התחילה לארגן בהוד"ש?

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 04 אוקטובר 2012, 00:04

אז מתי רואים אותך?
ויעל פולק יש הרבה בפייס... לא יודעת מי זו את.

לגבי ירקות ופירות יש את http://www.fruitstock.co.il/
שיש להם עכשיו נקודת אספקה אצל ידיד בכ"ס. אם הוא קונה אצלם, מבחינתי זו ההמלצה הכי טובה שיש.
אפשר לקנות אצלו עוד שלל דברים שווים אחרים בהזמנות שהוא עושה מדי פעם מספקים (את זמן הקוקוס החדש שאקו גרין מייבאים, המעולה!!, קניתי אצלו ליטר ב-66 ש"ח).

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 23 ספטמבר 2012, 20:11

את הבעיות של הלבד כתבתי כאן למעלה, אבל האמת היא שמאוד כיף לנו לבד
נהדר, נשמע שמתאים לכם (מבחינתי זה שיקול עיקרי אם טוב לאם עם הילדים)


אבל כן קצת חסרה לי (בדגש על - לי) חברה.
מכירה ומזדהה, חברה תמיד הייתה יותר בעיה שלי
מצד שני רק עברתם דירה, את נשמעת די חברותית ובטח תצרי קשרים בקרוב, כך שיהיה לך יותר נחמד

_אני במקום של להיות בבית בלי לבדר אותם
פונקציה של גיל או מה? למדי אותי._
פונקציה של כמה ילדים (-: (בשילוב עם חינוך ביתי)


_אני תמיד מרחמת על טליה אלמתן בעניין - היא לגמרי בנסיעות פעילות עם הילדים ולי זה נשמע מזוכיסטי משהו).
איפה אפשר (אם אפשר) לקרוא על קורותיה? נשמע מעניין, אבל לא ראיתי משהו מאוד רלוונטי בדף שלה..._
שיחות שלנו, לא נראה לי שהיא רשמה על כך בדפים, היינו נפגשות בעבר אצלי בבית מדי פעם - מפגשי חינוך ביתי, אני מאוד נהניתי אבל היא כנראה ממש סבלה כי היא עברה לגור רחוק (-: ועכשיו אנחנו נפגשות בעיקר באתר

יאלה, חוזרת לעבודה (כתיבת סילבוס לקורס ראשון שאני אמורה להעביר במכללת תלפיות עד הלידה) - שרפתי עלייך 20 ד' - תעריכי (סתם, אני נהנית להתכתב איתך, פשוט קשה לי לעכל כמה זמן אני שורפת על האינטרנט, לפני "באופן" הייתי גולשת הרבה פחות ובכלל אני לא מבינה איך אנשים גם כאן וגם בעוד אתרים, טלי אמרה לי שהיא באמת גולשת המון, אבל מתי ? על איזה זמן ? ).

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 23 ספטמבר 2012, 20:04

האמת? בסוף יצאתי מזה די אומללה. כי כשאני בתוך עשייה אני מרגישה חיות וכשאני בתוך בטלנות אני רק רוצה להתבטל עוד ועוד.
מזדהה מאוד, עשייה מחיה אותי כל-כך

ביום רביעי הייתי בפגישה בעבודה עם סגן העורך שלי (העורך, למרבה ההפתעה וקריסת ענף העיתונות, התעופף לחודש בהודו). אין לו בעיה שאעבוד מהבית (זה עוד לא סגור, אבל נחמד לשמוע) ואני צפויה לחזור לכתוב לעיתון אחרי סוכות. מעניין איך זה יהיה. גם התחייבתי לאיש מהאקדמיה שאני אעזור לו (תמורת תשלום, שהוא העדיף להעביר מראש על אף חוסר הנוחות הברור שלי מהעניין הזה) בהיקף של חצי משרה. בקיצור, אני עומדת להחזיק במשרה וחצי ולנסות לעמוד בהתחייבויות שלי בערך בהיקף שעות של חצי משרה אחת. עומד להיות מעניין. (ודוקטורט, כן? כי גם את זה אני רוצה לעשות. אני לא אזכיר אפילו את הניסיון שלי לעבוד על ספר ראשון, אבל יש ניסיון כזה).
וואו, נשמע עמוס מאוד מאוד, קצת מטורף אבל מאוד מפתה ללא ספק. לא הבנתי זו עבודה של משרה וחצי עם שעות עבודה של חצי משרה ? איך בדיוק ? ומה את עושה באקדמיה ? עוזרת הוראה ? עוזרת מחקר ? ובמקביל את מתכוונת גם להתחיל את הדוקטורט ? רשמית ? כי התאריך למלגות השוות וגם למלגות בכלל לשנת תשע"ג כבר עבר אני חושבת

השבוע אמא שלי שלחה לי אסאמאס וכתבה שאולי עדיף לשלוח את הגדול לגן עד אחת לטובת חברת ילדים.
כן, יש אובססיה כזו לאנשים (-: , אחרי כמה שנים יבינו שאת מספיק מוזרה ויניחו לך (או שלא)
אמא שלי הייתה בבית עם אמא שלה עד גיל חמש, נולדה בלידת בית וכמובן ינקה, אנחנו די פרימיטיבים כאן ומה שאנשים מרגישים כאן שהם גילו את אמריקה, קיים אצלי בשורשים (אם כי לא תמיד לטובה, אני מודה).

הוא אמר שילדים שהיו בבית כל כך הרבה שנים לא מצליחים להסתדר חברתית בגן והוא ממש רואה את ההשפעה (השלילית, לדבריו) על היכולות החברתיות שלהם
ילדים מתפתחים נפלא חברתית, גם בבית, אולי בעיקר, זה ברור לי מאוד, ואני רואה כמה הילדים שלי חברותיים הרבה יותר ממה שאני ובעלי היינו בגילם.
הוא מדבר אבל על "להסתדר בגן" שזה מושג שונה מאוד מבחינתי, מוסדות החינוך בעיניי (ובהשפעת שיחה שלי עם יונת שרון ואולי עוד אנשים) הם מוסדות מאוד מעוותים חברתית, אני לא חושבת שהם משמשים מודל לחיי חברה תקינים, זה גם לא המודל אותו אנחנו ממשיכים כשאנחנו גדלים.
עוד עניין, הוא בכור אז תמיד יותר לחוצים ומודאגים ועוקבים, אבל בגיל שנתיים אני חושבת שזה די הגיוני שהוא משחק בעיקר עם עצמו (אבל אני לא בטוחה, לא זוכרת כבר את הכללים וטווחי התפתחות והם גם לא כזה מעניינים אותי אלא אם כן אני רואה התנהגות חריגה באופן משמעותי).

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 21 ספטמבר 2012, 21:22

אבישג,
אנחנו פוגשים אנשים- במפגש קבוע שיש באזור השרון ובמפגש קבוע בפינת החי בקיבוץ לידינו וגם עם שתי אמהות שהתחברתי אליהן פה במושב.
אבל קשה להגיד שזה ממש "זה". אז כן, אנחנו די הרבה לבד.
את הבעיות של הלבד כתבתי כאן למעלה, אבל האמת היא שמאוד כיף לנו לבד (לבד=אמא, ילד, תינוק ולעתים גם אבא מצטרף). אז החששות התפוגגו מהבחינה הזו אבל כן קצת חסרה לי (בדגש על - לי) חברה.

אני במקום של להיות בבית בלי לבדר אותם
פונקציה של גיל או מה? למדי אותי.

אני תמיד מרחמת על טליה אלמתן בעניין - היא לגמרי בנסיעות פעילות עם הילדים ולי זה נשמע מזוכיסטי משהו).
איפה אפשר (אם אפשר) לקרוא על קורותיה? נשמע מעניין, אבל לא ראיתי משהו מאוד רלוונטי בדף שלה...

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 21 ספטמבר 2012, 21:20

שבוע שלישי כמעט ומסתיים, בחיי, הזמן רץ. אבל זה היה שבוע קצת יוצא דופן, כי התחילה השנה החדשה וחגגנו עם הסבים והסבתות בדרום. חזרנו הביתה רק ביום שני, ויום שלישי עוד היה כמו שבת, ככה שבעצם זה היה שבוע קצרצר של רביעי-חמישי. אצל הסבים והסבתות היינו באווירת בטלנות לא אופיינית (אופיינית לשהות בדרום, לא אופיינית לחיים שלנו בדרך כלל). לא עשינו יותר מדי פעילויות יזומות ואני נחתי הרבה. האמת? בסוף יצאתי מזה די אומללה. כי כשאני בתוך עשייה אני מרגישה חיות וכשאני בתוך בטלנות אני רק רוצה להתבטל עוד ועוד. אינרציה היא כוח חזק.

מה עוד?
ביום רביעי הייתי בפגישה בעבודה עם סגן העורך שלי (העורך, למרבה ההפתעה וקריסת ענף העיתונות, התעופף לחודש בהודו). אין לו בעיה שאעבוד מהבית (זה עוד לא סגור, אבל נחמד לשמוע) ואני צפויה לחזור לכתוב לעיתון אחרי סוכות. מעניין איך זה יהיה. גם התחייבתי לאיש מהאקדמיה שאני אעזור לו (תמורת תשלום, שהוא העדיף להעביר מראש על אף חוסר הנוחות הברור שלי מהעניין הזה) בהיקף של חצי משרה. בקיצור, אני עומדת להחזיק במשרה וחצי ולנסות לעמוד בהתחייבויות שלי בערך בהיקף שעות של חצי משרה אחת. עומד להיות מעניין. (ודוקטורט, כן? כי גם את זה אני רוצה לעשות. אני לא אזכיר אפילו את הניסיון שלי לעבוד על ספר ראשון, אבל יש ניסיון כזה).

ומה עוד?
התחלתי ללמוד לנגן בפסנתר. מורה מדהימה, שלקח לי מלא זמן למצוא, אבל הנה. יצאתי מהשיעור הראשון גם עם הספר מוזיקופיליה של אוליבר סאקס (זה שכתב את "האיש שחשב שאשתו היא כובע") וממה שהספקתי לקרוא עד עכשיו (100 וקצת עמודים)- די מדהים. אולי אצטט לכאן קצת, על ההשפעה של נגינה על המוח, של מבוגרים ושל ילדים.
טוב, כמובן שלא הגעתי לשם רק במטרה להביך את עצמי מול המורה (לא ניגנתי בערך מגיל עשר), אלא גם כדי לקבל הנחייה איך ללמד את הילדים (נו, ילד, בן שנתיים. בנתיים לא מציקה לבן החצי שנה). בשיטת סוזוקי ילדים בני שלוש כבר מנגנים ממש, אז זה אפשרי. והמורה הזו מבינה די הרבה בלימוד פעוטות. אהבתי את זה שהיא דווקא לא רוצה ללמד את הילד בגיל הצעיר הזה ומצהירה בברור שעדיף שהיא תלמד אותי איך ללמד אותו ושנעשה את זה יחד, הוא ואני ולא יחד איתה. היא נתנה לי מלא רעיונות ו"תרגילים" (זה מצחיק לקרוא לזה ככה כי זה נורא פשוט ומשחקי) ובקיצור, הדביקה אותי לשיר- דו רה מי פה סול, יש לי תרנגול. אז מעניין לאן זה ייקח אותנו.

שבוע הבא עוד שבוע מוזר, ואחריו סוכות, ואחריו כל העבודה הזו.
השבוע אמא שלי שלחה לי אסאמאס וכתבה שאולי עדיף לשלוח את הגדול לגן עד אחת לטובת חברת ילדים.
זה לא כל כך מטריד אותי, אבל מעניין שאנשים סביבי ממש מקדישים לזה מחשבה.

הבן הבכור שלי לא מאוד חברותי. הוא לא היה מאוד חברותי בגן, והוא לא מאוד חברותי עכשיו (קשה לי לומר אם זה התעצם, נדמה לי שלא, אבל אני באמת לא בטוחה, זה קשה למדידה). אני תוהה אם אני לא עושה לו איזה עוול חברתי פה, בחשיפה המועטה לילדים. מצד אחד, אני כן לוקחת אותו למפגשים (בהם הוא מתעסק בי ובאח שלו ולא ממש מסתכל על אף אחד אחר. בטוח לא ברמה של משחק משותף), מצד שני, אין מה להשוות מפגש (גם אם קבוע, גם אם שבועי) לחיי היום יום בגן. כשהתלבטתי עם הגנן של הגן מונטיסורי באזורנו (לפני כמה חודשים, כשעוד התלבטתי בעצמי) הוא אמר שילדים שהיו בבית כל כך הרבה שנים לא מצליחים להסתדר חברתית בגן והוא ממש רואה את ההשפעה (השלילית, לדבריו) על היכולות החברתיות שלהם. מצד שני, אני מניחה שלא כל הילדים בארצות סקנדינביה ואחרות, שבהם גדלים בבית עד גילאים מאוחרים למדי, הם לא חברותיים. אז אני לא כל כך יודעת מה לעשות בכיוון הזה (אני בעיקר לא עושה שומדבר, שזו ממש רוח האתר, אבל אם יש רעיונות אחרים- אני אשמח לשמוע ולחשוב).

שבת שלום שתהיה.

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 21 ספטמבר 2012, 21:08

אבישג, יש לי מלא מה לכתוב לך. מקווה שבקרוב.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 19 ספטמבר 2012, 17:26

מעניין

אבל בינתיים נראה שאין לכם חברה בכלל, לא ? הטיולים בחוץ והשהייה בבית, נראים לי לפי המתואר רק שלכם.
לא שזה מפריע, אני תוהה אם זה כך ואיך את עם זה, היה לי הרושם שחששת מכך.

תיארת יפה את הדילמה שבין היציאה מהבית - מתישה מצד ההתארגנות אבל שם הם עסוקים, לעומת השהייה בבית ואז צריך לבדר אותם.
אני במקום של להיות בבית בלי לבדר אותם (ונסיעות איתם גומרות אותי והופכות אותי לסופר עצבנית - אולי כי אני לא רגילה ואולי כי זה פשוט מתיש, אני תמיד מרחמת על טליה אלמתן בעניין - היא לגמרי בנסיעות פעילות עם הילדים ולי זה נשמע מזוכיסטי משהו).

יעלפו מהמושב

על ידי יעלפו_מהמושב* » 15 ספטמבר 2012, 13:39

(בעידודה של אבישג א שמעוררת בי השראה כל פעם מחדש, ובכלל, כדי לחלוק, ממשיכה לכתוב כאן על קורותינו, ואולי בהמשך אעביר לדף שייוחד לעניין)

שבוע שני בחינוך הביתי מסתיים.

אני חושבת שהציר שהכי מעסיק אותי (ובשל כך- אותנו) עכשיו הוא זה שבין עשייה פעילה, אקטיבית מאוד, מאומצת כמעט לבין מנוחה ורגיעה.
מצד אחד, אני אוהבת ימים עמוסים שבהם יש לנו הרבה פעילויות. ופעילויות "רציניות" כאלה- נסיעה לטיול בבריכת הנופרים שבפארק מקורות הירקון כפעילות בוקר, וחוג שחיה/מוסיקה כפעילות אחר הצהריים. בימים כאלה, כשבין הפעילויות חוצצת שנת צהריים ויש גם כמה ארוחות להספיק, אני מרגישה שבקושי אמרתי "ג'ון הולט" והיום כבר הסתיים. ודווקא בימים כאלה, למרות שאני כאילו נורא אקטיבית, מכניסה לאוטו, מוציאה, מנווטת, זזה מכאן לשם ובחזרה, אני הכי פחות מפעילה את הילדים. כי יש נחל, כי יש שיח או דג או עץ, כי צריך לרוץ עד לפח ולגלות ששם ליד יש מגלשה, ובקיצור, העולם מעסיק אותם מספיק ואני יכולה "לנוח" (עצלנות בחינוך הביתי, בין גרסת אבישג לגרסת בשמת).
מצד שני, אני אוהבת גם ימים שבהם אנחנו נמצאים בבית. אנחנו קוראים מיליוני ספרים, ועושים כל מיני ניסויים מדעיים לקטנטנים ומציירים בצבעי ידיים. והכל הרבה יותר שקט ואיטי והזמן עובר לאט מאוד.

הקצב מדבק. בימים של בית, אם אנחנו יוצאים הזאטוט מבקש "בית בית", ולעומת זאת בימים של חוץ הוא לא רוצה לחזור הביתה. והמעברים קצת קשים (לי, להם). לעבור מקצב חוץ לקצב בית ולהפך. אז אני עוד לא ממש בטוחה איך עושים את זה.

כשאנחנו בימים רווי פעילות חוץ אני חושבת לעצמי- הנה, ככה בדיוק רציתי שיהיה החינוך הביתי שלנו. שנוכל לראות את פארק מקורות הירקון כשרק אנחנו ושני זקנים פה ולא כל עם ישראל בחופש המשותף לכולם. בשקט, לבד, לאט. הטבע ואנחנו. זה מה שהייתי רוצה לילדים שלי. אבל, זה קצת נותן לי הרגשה של לעבוד בזה. להסיע אותם, לדאוג להפעלות, לסחוב מלא ציוד. עוד אבל הוא בימים שאנחנו בבית- אני כמעט ולא מצליחה לא למרכז אותם וזה דורש ממני להיות פעילה למדי. אז מה עדיף? (זו לא שאלה שמחכה לתשובה מוחלטת, כמובן. כאמור, אני נעה על הציר הזה במטרה לגלות מה עובד עבורנו).

מה שכן, מכירים את ההורים האלה שמיד אחרי שהם מכניסים את הילד לגן הם פתאום אומרים "וואו, אתם לא מאמינים איך הגן מקדם אותו! פתאום הוא הולך/מכיר שירים/אוכל/ישן טוב", וכאן באתר תמיד אומרים- נו, הרי ברור שזה היה קורה באופן טבעי גם בבית. והנה, נהייתי ההורים האלה. והילד שלי, התחיל פתאום לדבר במשפטים כל כך ארוכים שקשה לדעת איפה אחד מסתיים והאחר מתחיל. ואני, כמובן, במלוא עזות המצח, חושבת לעצמי בשקט בשקט בלי שאיש יישמע- כמובן, זה בזכות החינוך הביתי... :-)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 13 ספטמבר 2012, 14:51

בשמת ניסחה את זה טוב יותר ממני בדף הבית של רסיסים של אור
מוזמנת לקרא שם

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 13 ספטמבר 2012, 14:50

לדעתי את טועה
קודם כל אנשים כאן מאוד דעתניים, היו כאן דיונים על כל דבר בערך האם לגיטימי שיהיה פה, כולל מתנחלים, אז ? אני עדיין כאן (-:
רציתי להגיד לך עוד קודם לבלוג שפתחת, שהרבה פעמים כתבת גם בדף למה לא גן ולא רק שם, אני זוכרת שגם באחד הדפים שלי, קטעים שבאמת מקומם המתאים בדף בלוג משלך.
חוץ מזה הבלוג שלך עוסק בנושאי הליבה של האתר כך שזה לגיטימי לגמרי

ובשפה בוטה יותר
יאלה יאלה תרגיעי, האתר הזה מפוצץ דפים שאין קשר ביניהם לבין נושאי הליבה של האתר
למה נשוי באושר ומאוהב באחרת נראה לך קשור יותר
פתחי ועזבי אותך מכולם, תדעי לך שתגובות מאוד מועילות לכתיבה (אצלי לפחות)
אני באופן אישי אשמח לראות כאן יותר דפים שעוסקים בחינוך ביתי (ולדעתי גם יונת ובשמת אבל לא אדבר בשמן)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 13 ספטמבר 2012, 09:14

הי יעל
רציתי לכתוב לך כבר מזמן בעניין
הבלוג שלך מאוד נחמד, קראתי את חלקו (סליחה, אני סובלת מבעיות ריכוז חמורות תקופה ארוכה בתוספת חוסר זמן כתוצאה מהמאמץ להתרכז במחקר (-: )
וגם רשמתי לך תגובות
רציתי לשאול, למה את פשוט לא כותבת כאן בלוג (כותבת מתוך בורות עמוקה בעולם המחשבים, אולי פתחת בלוג במקום יותר נגיש ? כי לי נראה ש"באופן" זה המקום המתאים לקבל תגובות ותמיכה ובכלל קהל קוראים גדול למדי)
האתר הזה מיועד קודם כל לחינוך ביתי לדעתי כל דף על חינוך ביתי יתקבל בברכה

<מודה ומתוודה שיש לי מטרה כזו, להפוך את נושא החינוך הביתי ליותר דומיננטי באתר>

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 20 אוגוסט 2012, 22:41

היי יעל.
כשאתם נוחתים את יכולה ליצור איתי קשר בדף הבית.
אנחנו שבוע הבא בחופש, ואז האתר בחופש, אם אם מתאים לך יש את המייל שלי ב מפגשים בפארק כפר סבא (פשוט לא רוצה להשאיר כאן טלפון)

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 20 אוגוסט 2012, 22:08

בשעה טובה!
אני השבוע בחופש, אז אנחנו בעיקר חורשות את הארץ מצפון לדרום (היום בבית, כדי שמישהי תראה קצת את אבא. מחר מדרימות).
אז תכלס רק משבוע הבא פנויות. ושבוע אחרי מתחיל הגן, והלו"ז חוזר להרגלו.
דברי איתי 050-2056373

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 20 אוגוסט 2012, 11:14

בשעה טובה שיהיה

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 08 אוגוסט 2012, 13:59

אתם תכף עוברים, לא?
אז שיהיה מעבר קל, ובהוד"ש אני מכירה לפחות שתי אמהות עם פעוטות בנות כשלוש שהן בחינוך ביתי, וישמחו להכיר משפחות נוספות בסביבה.

יעלפו מהמושב

על ידי בתנועה_מתמדת* » 01 אוגוסט 2012, 18:02

מערוכים מעולים לילדים יש גם בחנויות יצירה - עשויים מעץ בחתיכה אחת ויש גם ממין יציקת פלסטיק קשיחה
מצאתי אותם בעבר גם בחנויות גדולות של הכל בדולר

יעלפו מהמושב

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוגוסט 2012, 14:30

כלי מטבח טובים כמו גם בכלל דברים איכותיים תמצאי בחנויות שמוכרות ציוד לגני ילדים. תפתחי דפי זהב ותראי מה יש באיזורך. זול ועמיד. אני גיליתי את זה כשחיפשתי צעצועים לארגז חול שיהיו עמידים ולא יתפוררו אחרי רבע שעה בשמש או יישברו בתוך בוץ.
וכלי מטבח מנירוסטה יש גם באיקאה. עמידים מאוד. את המערוך שלהם לא ניסיתי.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 24 יולי 2012, 18:59

אוי לחצתי בטעות הוסף לפני שסיימתי (והחברה צורחים מאחור)
ד"ר עוז גוטרמן עורך מחקר עם ארי נוימן, הוא בבר אילן בפסיכולוגיה, אם הוא מרצה בכיר אפשר לברר אם הוא יכול להנחות אותך (הוא גם אב בחינוך ביתי)
אחישלום נעלב והלך, סופי רוצה חביתה - אז נהיה בקשר, אני מתעדכנת כאן גם עליך
מזל טוב על ההחלטה להשאר בבית - רק תזכרי שהכל הפיך ולכן זה לא החלטה כזו גורלית (את תמיד יכולה לחזור למערכת זו לא דרך אל חזור ולכן גם לא צריכה להפחיד)
מקווה שאני מובנת, יום טוב

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 24 יולי 2012, 18:56

הי יעל
סליחה על ההתעלמות (הרשיתי לעצמי כי רשמתי לך את המייל אז אם היית צריכה אותי, היית משיגה), הצעת המחקר שלי חזרה במצב נוראי ועזרה לי סופית להתנתק מכאן לפחות עד ההגשה (אני רואה קשר ישיר בין מצבה לשהייה שלי ב"באופן")
הייתי כאן וקראתי את הדיון המרתק שהתפתח ב למה לא גן , החזקתי את עצמי בציפורניים לא לכתוב, היה לי כל-כך הרבה מה. אבל אני חייבת לא להסחף לכאן כרגע (אני נכנסת מדי פעם כמובן אבל נמצאת פה הרבה פחות מהשהייה שלי כאן כשאני כותבת).

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 16 יולי 2012, 13:42

יותר אמרתי את זה כזריקה. ממש לא תוכנית אופרטיבית.

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 15 יולי 2012, 21:38

האמת גם אני הייתי מוכנה שלבת שלי תהיה מסגרת מעולה כמו הגן שלהם, וגם שתהיה איתי וגם עוד לעשות מזה כסף, אבל אני חוששת שאין לי את הכישורים לעשות כזה תעלול מורכב.

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 15 יולי 2012, 20:16

אני חייבת לשתף אותך. היום פגשתי איזה אמא מכאן מהגן, שסיפרה לי שהם פתחו גם קבוצה לתינוקות שנה עד שנתיים. בקיצור, הלכתי לשאול איך הולך ומה ומי, וממש לא אהבתי מה ששמעתי. הוא נתן לי מין נאום כזה של ילד בן שנה צריך חברה... נו, באמת. למה אי אפשר פשוט להגיד "אנחנו הפתרון הכי טוב לאמא שרוצה לחזור לעבוד". בכל מקרה, הם מאפשרים רק את כול ה"דיל" כלומר שבע וחצי עד ארבע וחצי, בלי חצי ימים, בלי חצאי שבוע. לנו זה בטוח לא מתאים. זהו, רק רציתי לפרוק.

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 09 יולי 2012, 22:14

לא מכירה את שדה ורבורג כמעט בכלל, לא ידעתי שיש שם ברכה

יעלפו מהמושב

על ידי עדי_א* » 09 יולי 2012, 16:01

היי
קראתי את מה שכתבת ב למה לא גן .
ממניעים אינטרסנטים שמחתי.
מוזמנת לבוא במקום גן לברכה אצלנו בבית ברל

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 04 יולי 2012, 20:36

אוף כל ההודעה נמחקה לי רגע לפני ששלחתי (ואני גם ככה במצב רוח קרבי)
הוא בשבתון, שכחתי לומר באמת, כלומר חצי שבתון, נסע לפני כחודשיים לחצי שנה
גם אני קיבלתי הודעה אוטומטית אבל בסוף הוא חזר אליי ואמר שיקרא וישיב לי (שלחתי לו את ההצעה), בינתיים הוא עוד לא חזר, נראה לי שהוא יותר עסוק בשבתון (זה לא אמור להיות הפוך?)
זה יהיה נהדר אם נוכל לעבוד ביחד על חומרים
אבל אולי עדיף באופן כללי שנעביר את ההתכתבות שלנו למייל - זה יותר מתאים אני חושבת וגם אוכל לשלוח לך חומר על חינוך ביתי
המייל שלי [email protected]
לילה טוב

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 04 יולי 2012, 11:19

הי יעל
למה בדיוק את מתכוונת אנשי אקדמיה ?
אני משערת שהכוונה למנחה לא ?
יש את המנחה שלי רוני אבירם, אני מאוד אוהבת את החומרים שלו, הוא עוסק במטרות החינוך, מטרות קיום האדם, פילוסופיה הומנית, את הדוקטורט שלו הוא כתב על כך שחוק חינוך חובה הוא לא מוסרי (-:
יש מישהו באוניברסיטה שלך שהנחה את הדוקטורט של חיה דגני, אולי הוא בעניין חינוך ביתי
למרות שלדעתי דגני מאוד מינסטרימית ולמרות שנהניתי לקרא את הדוקטורט והתזה שלה אני לא חושבת שהיא עדיין בנושא (או שהוא מתאים לה)
המנחה שלי פנינה קליין הנחתה אותי בתזה על חינוך ביתי, היא מבריקה ותחום המחקר שלה מרתק ולדעתי קשור לחינוך ביתי (תיווך - MISC - שמעת על פוירשטיין ? היא פיתחה על בסיס התיאוריה שלו גישה לעבודה עם ילדים לפיתוח אינטלקטואלי ורגשי - לדעתי הגישה מתאימה מאוד לחינוך ביתי), אבל היא ממש לא חינוך ביתי.

אם את מחפשת חוקרים של הנושא יש אותי ויש את ארי נוימן, אני אשמח לעבוד איתך בעתיד, ארי אולי יכול להנחות, לא נראה לי אבל אני לא יודעת.
חוץ מכל הנ"ל לא ידוע לי על מישהו, רוני קצת הלחיץ אותי ואמר לי שקשה להעביר את הנושא הזה באקדמיה, אז כנראה שאנחנו מיעוט שבמיעוט
שיהיה בהצלחה, תעדכני אותי אם זה הכיוון, אני אשמח אם תצטרפי לנושא.

יעלפו מהמושב

על ידי הורמונ_יה* » 03 יולי 2012, 14:29

הי, אני מהוד השרון, והולכת עם בתי לחוג חמוד בשדה ורבורג. יש לי בת מתוקה שתהייה כשתעברו בערך בת שנתיים. מחפשת בנרות "אנשים מסוג באופן" וכמובן שאשמח להכיר!
[email protected]

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 26 יוני 2012, 16:48

מזל שהעברת
היית ממש מבוהלת מגודל המשימה שהנחת על כתפיי - אני ממש מוגבלת מחשבים (מאותגרת בלשון עדינה)

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 25 יוני 2012, 16:57

יעל, את מעלה סוגיה מעניינת
רוצה להעביר את החלק השני של הדברים שכתבת לי לאחד הדפים בעניין (אמהות וקריירה או משהו כזה), נוכל לפתוח דיון מעניין
כך גם נעזור לקדם את האתר אל תפקידו המקורי והעיקרי - חינוך ביתי

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 21 יוני 2012, 23:35

אמבטיה נשמעת נפלא (-:
גם לנו לא היתה עד המעבר לבית הנוכחי, זו בהחלט חוויה מתקנת.

במה עבדת ? ואיך מזהים מנחה מעניין ? (איך הכרת את המנחה שהייתה לך?)
אגב - היתרון בלימודים ואחת הסיבות שהלכתי לכיוון הזה, היא שיחסית לעבודה הדרישות בלימודים פחות תובעניים, לא יושב לך בוס על הראש ואם את לא מלגאית את יכולה לזרום בקצב שלך (גם עם מלגה הלחץ די סביר אני חושבת, ואחד היתרונות שגיליתי בבן גוריון, שיש הארכה כמעט אוטומטית של שנת לימודים נוספת - מחציתה במלגה - למי שיולדת או מאמצת - אני רק תוהה אם יש הגבלה למס' הפעמים (-: )
אני עדיין כותבת את ההצעה, צריכה להגיש אותה תוך שלושה חודשים, מתבאסת קצת שעוד לא סיימתי כי התחלתי הרבה לפני שנת הלימודים הרשמית, מצד שני הנושא והשיטה יצרו מורכבות מסוימת שהאטה באופן טבעי את הקצב - בסופו של דבר העיקר שאעשה מה שאני אוהבת.

לגבי גן או בית (אם את עדיין בלבטים בעניין), לדעתי את לא צריכה לדאוג להתפתחות החברתית שלו, אני חושבת שבבית הם מתפתחים נפלא, בגן ובבית ספר הם גם לומדים הרבה התנהגויות שליליות שבבית אין, ואת זה אני שומעת הרבה מחברות ששולחות למסגרות וממהרות להסביר לי כמה אני צודקת בגישה שלי וכמה בבית מתפתחים הכי טוב. מספיק לי לשבת עם מס' חברות שמשוחחות על המסגרת החינוכית ולהשתכנע שאין כמו חינוך ביתי.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 20 יוני 2012, 22:47

יופי, מחכה לשמוע
ושמחה שמצאתם מקום כלבבכם

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 20 יוני 2012, 20:34

שיהיה בשעה טובה ובהצלחה עם המעבר

איפה זה שדה ורבורג ? זה מושב ? ומה איתך באופן כללי ?

יעלפו מהמושב

על ידי ציל_צול* » 09 יוני 2012, 22:40

לא. אבל החיבוק כן. מקווה ששלומך מעולה. מנצלת את ההזדמנות להגיד מזל טוב חם מכל הלב.

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 27 מאי 2012, 00:14

מקום נהדר לפגוש בו ילדים, ובכלל בסביבה...
בימי שלישי צהרים-אחה"צ אפשר להגיע (בחינם) למשק החי בקיבוץ ניר אליהו.
יש חיות לראות, חיות ללטף, קצת מתקנים למשחק, פיתות להכין (בתשלום), וילדים לפגוש.
אנחנו הגענו לשם המון בשנה שעברה, וקצת בחורף (כשלא היה קר מדי).
נכנסים לקיבוץ, ונוסעים עפ"י השילוט.

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 24 מאי 2012, 22:51

אני חד הורית עם משרה מלאה. ממש לא בחינוך ביתי.
הקטנה בת 3 :-)

יעלפו מהמושב

על ידי גלי_לבנדר* » 24 מאי 2012, 13:13

נשמע מעניין, יש שם שטחים למכירה? מה המחירים?

יעלפו מהמושב

על ידי אפרת_מ* » 24 מאי 2012, 12:30

אני והקטנה בהוד השרון.

יעלפו מהמושב

על ידי בתנועה_מתמדת* » 23 מאי 2012, 18:29

הי
לגבי מוזיאון הטרקטורים בעין ורד-
כדאי שלא תלכו כי תתאכזבו- אסור לגעת בהם ולא לטפס. רק להתבונן ולשמוע סיפורים....יותר מתאים למבוגרים מאשר לילדים....

יעלפו מהמושב

על ידי גינת_שמש* » 22 מאי 2012, 16:42

לפני שנתיים בני ואני עשינו סיבוב במשאית זבל במרכז מחזור גבעת שאול ירושלים. התחברנו עם אחד העובדים.

יעלפו מהמושב

על ידי אבישג_א* » 22 מאי 2012, 15:32

זו אני שם למעלה

יעלפו מהמושב

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 מאי 2012, 15:25

חזרה מהמנחה והוכרזה כמוכנה! הללויה לזה...
יו איזה כיף
שיחקת אותה

עכשיו לדוקטורט (נפגש... )

חזרה למעלה