תחילת טושים זה הדק

שליחת תגובה

הכלי יכול להכיל ולשמור את תוכנו, ובכל זאת מתחדש מרגע לרגע, במיוחד באביב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: תחילת טושים זה הדק

תחילת טושים זה הדק

על ידי יצירתית* » 19 אוקטובר 2014, 15:14

טוש? זה בכלל במקלחת. (תמיד חשתי צרימה כששמעתי אנשים אומרים דוש. זה לא נשמע טוב. עמכם הסליחה)

סליחה שאני מגיבה באיחור אופנתי משהו (...) אבל... מה??? כדוברת צרפתית אני מתפלצת לשמוע זאת ואם היה לי קבר הייתי מתהפכת בו עכשיו. "דוש" זו המילה המקורית יקירתי, douche. מילה צרפתית לעילא עד כמה שידוע לי. טוש זה הדק בלבד. תודה.

תחילת טושים זה הדק

על ידי דינה* » 18 אוקטובר 2014, 15:37

מי יודע/ת :מילים נרדפות לג'ולות?

תחילת טושים זה הדק

על ידי נותנת_אור* » 29 יולי 2011, 12:19

מרוב שקראתי את כל הדעות שלכם נמחק לי לגמרי הזיכרון שלי מהילדות ואני לא זוכרת מה העבה ומה הדק! אבוי לי. ואני עדיין צעירה.
אני חושבת שחייתי בתקופה בה התחולל שינוי מהפכני בין תפקודי הלורד והטוש.
מרגיש לי שלורד הוא העבה, מתוקף תפקידו הרם מתאים לו להיות רחב.
טוש? זה בכלל במקלחת. (תמיד חשתי צרימה כששמעתי אנשים אומרים דוש. זה לא נשמע טוב. עמכם הסליחה)

ואני לא מבינה מה זה ביצה רכה? אצלנו קראו לזה ביצת עסק. כל חיי חשבתי שזה השם הרשמי המקובל, אבל מסתבר שזו המצאה יפה של ההורים שלי. היינו סביב לשולחן העגול, עם התחתיות החמודות של הביצה, ואכלנו יחדיו "ביצת עסק" רכה. אני לא אתפלא אם אמא שידלה אותי לאכול ביצת עסק בתמורה לסידור החדר שלי.

חיי שרה זה ה-משחק!.

ואת הקרמבו? צריך לתת ביס קטן בשוקולד, ולנסות לחפור בעזרת הלשון ולאכול רק את הקצפת. בלי לשבור את הקיר השוקולדי הדק! את הביסקויט כמובן משאירים לסוף, אבל לא אוכלים אותו נקי, הוא יבש מדי ככה. מתבלים אותו בקצפת היתרה, זו שלא הצלחנו לאכול בעזרת הלשון.

ואף אחד פה לא דיבר על "אחמד" ו"מוצטפא", ואני מרגישה קושי מסוים לפתוח את הנושא. מישהו? ;-)

תחילת טושים זה הדק

על ידי לי_הילדה* » 03 נובמבר 2009, 17:25

טושים זה הדק והלורדים זה העבה נננננננקקקקקקקקקקקקקקוווווווווווווווווווווווווווודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדהההההההההההההההההההה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תחילת טושים זה הדק

על ידי צפרדע* » 07 נובמבר 2008, 01:58

מודה שלא קראתי הכל אבל אני מאוד נחרצת בעניין - טושים עבים ולורדים דקים וגם יש חברה של לורדים שכתוב עליה LORD !!!

תחילת טושים זה הדק

על ידי מיצי_החתולה* » 20 ינואר 2007, 23:09

צחקתי, בכיתי, נהניתי, מקפיצה, שתיזכרו גם אתם.
<חלק א' מצחיק יותר מחלק ב' של הדף, לכן עברתי על האיסור החמור והוספתי כאן הודעה>.

תחילת טושים זה הדק

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוגוסט 2005, 21:42

לורדים זה הטושים העבים בדרך כלל, שכותבים איתם על בריסטולים, ואם כותבים איתם על דף - זה עובר גם לצד השני ולכל חבילת הדפים שמתחת. יש ללורדים ראש מרובע (לדקים יותר מחודד) והוא קשה משל הטושים. נמצא בשימוש בעיקר בקרב מורות לכתות הנמוכות.

טושים זה כל השאר.

תחילת טושים זה הדק

על ידי מיכל_שץ* » 29 פברואר 2004, 08:39

ואגב, מישהו זוכר ארטיק קופיקו בצורת קוף וקרטיבים (סדרה מעולה) בטעמי: קולה, מלון, אבטיח
נדמה לי שהסדרה הזאת עוד קיימת..

אתמול טיילנו בטיול מים סביב הירדן, והבת שלא יכולה לראות "אוטוגלידה" בלי לעצור ולבזבז, גרמה לנו לקנות (לעצמנו) קרטיב ענבים, לכמה רגעים חזרנו למחוזות הילדות, איזה תענוג.

במקום להתווכח, מי שגר בישוב עירוני שירד עם הילדים אחה"צ וישתתף אתם בהתלבטות, ישלם מחיר מופקע ויחזור לכמה דקות לרגעים היפים של גיל 6 או 7 או 8...

הילדה דרך-אגב בחרה כמובן תותיפרוטי רק שאצלה הוא בטעם פטל.

תחילת טושים זה הדק

על ידי אמא_של_אופק* » 28 פברואר 2004, 21:39

מצחיק, בהתחלה לא נכנסתי לדף כי היה ברור לי שטושים זה הדק אז לא הבנתי את הויכוח (ואת זה שיש אנשים שקוראים ללורד - טוש), עכשיו זה הפך לדף הכי מעניין באתר...
בקשר לקרטיבים (עם הקרח) - בתקופתי היו סנוקרסט, ויטמן ושטראוס הטעימים שכשמצצתי אותם היו נהפכים לקרח ומולם - טנא-נוגה שכמה שלא מצצו הוא היה כמו מין גלידה מגעילה ולא הפך לקרח. עכשיו כל הקרטיבים כבר כמו טנא נוגה אבל דבר אחד חשוב קרה - לראשונה ראיתי קרטיבים של שטראוס עם צבעים טבעיים (בטעם קולה מלון ותותיפרוטי) אז יש משהו חיובי בתקופה הנוכחית....

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 28 פברואר 2004, 07:31

וקרטיבים (סדרה מעולה) בטעמי: קולה, מלון, אבטיח?
היה בקיטנות של ילדותי העשוקה :-P
קולה - איכס. מלון - לא טעים. אבטיח - לא נורא. עדיף לימון.

תחילת טושים זה הדק

על ידי חלי_ש* » 28 פברואר 2004, 00:33

הבהרות: :-)
קרמבו - רק של "שטראוס" זה האורגינל!
קרטיב - גם אותו אפשר למצוץ עד שהוא הופך לגוש קרח לבן לגמרי
ארטיק - "טוטי פרוטי" זה הוניל המצופה קרח בטעם דובדבן (כבר 29 שנים תמימות)
טילון - עם פסטוקים למעלה (תמיד טענתי שחתיכות קשות מיותרות בגלידות, אך בעיקר בעוגות)
ואגב, מישהו זוכר ארטיק קופיקו בצורת קוף וקרטיבים (סדרה מעולה) בטעמי: קולה, מלון, אבטיח?

תחילת טושים זה הדק

על ידי סמדר_נ* » 28 פברואר 2004, 00:07

וחוץ מזה שהיום הילדים קוראים לזה טוטיפרותי , נחמד לא?
בזמן שלי תותי פרוטי היה יוגורט בצבע ורוד מזעזע, כביכול בטעם תות ובפועל סתם איכסה.
>סמדר תיעבה צבעי מאכל מגיל צעיר, אבל לא ידעה שקוראים לזה ככה<

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 27 פברואר 2004, 18:25

_בכלל, התהיה שנגה דיברה עליה היא זו: פסגת הקרמבו ...המממ....תהִיָה: זה גם מקום שניתן לטפס אליו ולצלול ממנו?
אני מניחה שהפניה אליך הייתה בתוקף מעמדך כהוגה הדימוי ההררי..._
באמת תהִיתִי.
אז קודם כל הדימוי שלי היה דאיה, אבל לעניין - אני מניח שהתשובה לתהיה היא - לא אחרי גיל 30.

תחילת טושים זה הדק

על ידי מיכל_שץ* » 27 פברואר 2004, 16:00

אני מספיק צעירה בשביל שהדור שלי אמץ מפיקה צביק את "ארטיקרטיב" (נזכרתי בשיר) וחוץ מזה שהיום הילדים קוראים לזה טוטיפרותי , נחמד לא?
טרה רוסה - גלשן מזכיר לי שלגון (ארטיק בעברית) - בטח מיד מישהו יקפוץ ויגיד שזה קרטיב, טוב נו...

שוקו שוקו או מגנום קלאסיק
טילון פיסטוק!!! של שטראוס , עם פיסטוקים למעלה

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 27 פברואר 2004, 10:00

בועז,מה קרה לך? הדף הזה הוא בימה רצינית מדי, אבל בתוקף הנסיבות לא היה ראוי להודות בכך.
<מתחמקת>

בכלל, התהיה שנגה דיברה עליה היא זו: פסגת הקרמבו ...המממ....תהִיָה: זה גם מקום שניתן לטפס אליו ולצלול ממנו?
אני מניחה שהפניה אליך הייתה בתוקף מעמדך כהוגה הדימוי ההררי...

טרה רוסה - נשמע מוכר..הזכירי...(אולי זה הקרטיב נטול המקל שמישהו ארז בגליל קרטון דק ומעצבן?)

תחילת טושים זה הדק

על ידי טרה_רוסה* » 27 פברואר 2004, 09:08

גלשן, מישהו מכיר ?

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 27 פברואר 2004, 08:22

יאיר - פוּס?

נגה - אם התכוונת ל:
אבל....איך זה שכשמוצצים קרטיב תמיד נשאר עוד טעם-מיץ, אבל כשמוצצים ברד נשאר רק קרח לבן נטול טעם?
אז התשובה היא ש לא מוצצים קרטיב ולכן הסוגיה לא קיימת. מאותה הסיבה גם ברד הוא תחליף מיותר לדבר האמיתי - מילקשייק!

אורית - שוקו שוקו או מגנום קלאסיק: מגנום בלי שום בעיה. אגב, פעם היה טעם מנטה מטריף והפסיקו איתו.

מ י כ ל - אני מוחה נגד הרמיזות שלך כאילו הדף הזה אינו רציני. בדמנו הדבר!

תחילת טושים זה הדק

על ידי עוף_החול* » 26 פברואר 2004, 21:18

מגנום! לא משנה איזה טעם.
לארטיקים פושטים יש טעם של פלסטיק. למגנום יש טעם של : יאאאאמי.
אישית אני בכלל בעד ריבת חלב. או קרמל.
וגם אם יותר לי להוסיף, סולרו הוא תמיד הפתעה נעימה.

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 26 פברואר 2004, 21:03

שוקו שוקו
מזעזע! עדיף כבר שוקו בננה. בכלל - איזה מן אופציות אלה?!?
הרי ידוע שהכי הכי מבין הארטיקים זה ארטיק 'בומבה' - וניל עם סוכריות קטנות וצבעוניות והכל מצופה שוקולד!
קודם - אוכלים את הציפוי. כשממש חם אפשר תוך שניות ספורות פשוט להפשיט את הארטיק תוך שמירה על שלמות הציפוי, אבל גם בשברים זה לא רע. ואז אפשר להתפנות למלאכת הליקוק.
מה פתאום לנגוס ארטיק? ממתי נוגסים גלידה?

תחילת טושים זה הדק

על ידי תזמורת_הים* » 26 פברואר 2004, 20:52

ארטיק אפשר ללקק, למצוץ ולנגוס, תלוי במצב הצבירה שלו, בטמפרטורה וכמה ממנו הספיק לטפטף על האצבעות.
קרטיב בכלל לא אוכלים בשום צורה כי כאמור ביסים מקפיאים את השיניים ועושים שוק למוח מהקור בחיך_ ו_ אחרת זה כמו לשתות סירופ ולהשאר עם קרחון_ ולכן _פשוט לא קונים קרטיב!
הקרמבו עם השפיץ בפסגתו הוא המנבו של גלידות פלדמן. שנים לא אכלתי אותו אבל משום מה אני זוכרת אותו בתור הקרמבו האולטימטיבי. זה של שטראוס מתוק מדי (או שמא התרגלתי לאכול בריא מדי?! :-s)
ועכשיו תרשו לי להציג קושיה לא פחות מעמיקה (נגה, לתשומת לבך :-)): שוקו שוקו או מגנום קלאסיק?

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 26 פברואר 2004, 16:42

אולי אז אחיה בשקט?
מרגישה שצריכה במה רצינית יותר כדי להגיב על זה...

אני לא מצליחה לענות על ה התהִיָה של מיכל
לפעמים סתם כיף להשאר בתהייה, לא?
<שוב רציני מדי, הא?>
<טוב - טושים זה הדק; קרטיב זה מקרח; ואת הביסוויט אין לאכול!!! הפנימי זאת טרם גיל 30 וחייך - חיי שלווה המה!>

תחילת טושים זה הדק

על ידי נגה_שפרון* » 26 פברואר 2004, 14:42

מיכל, אשן בשלוה, אבל בכל זאת אני מעדיפה לגמור עם הכל עד גיל שלושים. (אולי אז אחיה בשקט?)

אוף יש רשימה כזו ארוכה! מבטיחה שאתחיל לעבוד על זה.. (יש שם ה-כ-ל? כי נראה לי שמאוד יכול להיות שאגמור את כל זה רק אחרי שש עשרה שנות עבודה קשה וחסרות שינה...)

בועז אני לא מצליחה לענות על ה תהִיָה של מיכל, תעזור?

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 26 פברואר 2004, 09:56

אהמממ... התכוונתי "עזוב" בחולם ("עזוב את העניין") - לא בשורוק ("מישהו שעזבו אותו").

<יאיר לא בטוח שהוא רוצה להמשיך את המשחק הזה>

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 26 פברואר 2004, 01:25

אני אומנם עזוב_ אבל עדיין אמיץ (_בו עז_) אתה _יירא יש פליץ
< ובכל זאת - אחוות הירושלמים לעד!!! >

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 26 פברואר 2004, 01:04

א. הפוך: ארטיק נוגסים. קרטיב מוצצים.
ב. "בועז" ו"עזוב" - אותן אותיות.

אבל עזוב.

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 26 פברואר 2004, 01:01

אה?
מה הפוך? איזה אותיות?

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 26 פברואר 2004, 00:55

אתה יודע מה, בועז? עזוב. (אותן אותיות!) אתה צודק.

<יאיר עלה על הקנוניה: מנסים לזרוע פה מחלוקות בין ירושלמים ובכך להחליש את כוחם. זה לא יעבוד לכם. לנו יש ערכים>

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 26 פברואר 2004, 00:53

בועז, הפוך.

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 26 פברואר 2004, 00:49

בועז, אתה יכול לתת לי רשימה של נושאים ברומו של עולם? אני רוצה להספיק לגמור את ה-כ-ל אבל ממש ה-כ-ל עד גיל שלושים.
בבקשה. תודיעי לי כשגמרת:
מדור אחרי הלידה
אנשים שיטות מקומות ואירועים
מדור ילדי באופן
מדור מחשבים
מדור בית ויישוב
מדור בעלי חיים
ר ברית מילה
חיים
מדור צריכה נבונה
מדור דת ומיסטיקה
מדור הבית במרכז
מדור הומור
מדור אהבה ומיניות
החיים שלי פרקטיקה ותאוריה
המלצות מנשאים
המלצות ספרים
מדור הנקה
מדור הריון ולידה
מדור זכויות הפרט
מדור חגים ומעגל השנה
מדור חינוך ביתי
מדור הורות ומשפחה
טיפים ורעיונות שימושיים ומעשיים
יועצות הנקה
מדור אתגרים בהורות
מדור חינוך
מדור כישורי חיים
מדור מתכונים
מדור כסף עבודה
לוח מודעות
מדור לידת בית
מדור לימודים
מדור מדינה וחברה
מדור פילוסופיה
מדור מיטה משפחתית
מין ומיניות
מדור מפגשים
מדור פנאי ותרבות
מדור שפות ולשון
מדור תקשורת
מדור חיסונים
מדור עקרון הרצף
מדור לבטים ורגשות
מדור קבוצות חינוך ביתי
מדור קהילת באופן
מדור ספרים וספרות
מדור אקולוגיה
מדור תזונה טבעית
מדור תינוקות ופעוטות

מלקקים/מוצצים או נותנים ביסים?
ארטיק מלקקים. קרטיב נותנים ביסים כי אחרת זה כמו לשתות סירופ ולהשאר עם קרחון. טוב האמת שפשוט לא קונים קרטיב!

כמה טעמים מותר לאכול ביחד בגלידה?
בגלל שהמחיר פועל לפי חוק העלות השולית הפוחתת, האופטימום הוא שלושה.
מי שלוקח טעם אחד - שכבר יקנה ארטיק.

תחילת טושים זה הדק

על ידי אביב_חדש* » 25 פברואר 2004, 12:43

והכי חזירות: גביע וופל אמריקאי ממולא בקצפת במקום בגלידה.

<אביב נזכרת בגעגועים בגיל 12>

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 25 פברואר 2004, 12:34

מוצצים - ברור! וקרטיב - אכן.
אבל....איך זה שכשמוצצים קרטיב תמיד נשאר עוד טעם-מיץ, אבל כשמוצצים ברד נשאר רק קרח לבן נטול טעם?

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 25 פברואר 2004, 12:28

בקי,
התכוונת כמובן לקרטיב...

ולעניין הגלידה: אחד זה לא רלבאנטי - בשביל מה להתאמץ בכלל?
שניים - המינימום ההכרחי.
שלוש - לרגעי פינוק עצמי נואשים במיוחד.

<קוקוס??? יש דברים שאפילו הדף הזה לא יכול לסבול>

תחילת טושים זה הדק

על ידי עוף_החול* » 25 פברואר 2004, 08:39

בכלל פספסתם פה התחלה של דיון מעמיק וחשוב לאומה.
ארטיק מלקקים/מוצצים או נותנים ביסים?
התשובה הנכונה היא כמובן - מלקקים/מוצצים כי ביסים מקפיאים את השיניים ועושים שוק למח מהקור בחיך.

ובאותו עינין - כמה טעמים מותר לאכול ביחד בגלידה? החוק אומר אחד זה טוב טעם, שניים זה עיניים גדולות, שלוש ומעלה זו חזירות לשמה ואסור אחרי גיל 13.
והכי טעים בעולם- גלידת קוקוס!

תחילת טושים זה הדק

על ידי נגה_שפרון* » 25 פברואר 2004, 00:39

:-) (תשובה בהמשך)

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 25 פברואר 2004, 00:34

נגה, סודך שמור עימי!
לא ידון ה _ כל עוד הנני כותבת כאן באתר!

ונגה, שני בשלווה - את עושה את שלא עשו לפנייך: גם סוגיות שברומו של עולם ו- גם דילמות של בני 3.

פסגת הקרמבו ...המממ....תהִיָה: זה גם מקום שניתן לטפס אליו ולצלול ממנו?

תחילת טושים זה הדק

על ידי נגה_שפרון* » 25 פברואר 2004, 00:19

סליחה על האיחור בתגובה...

מיכל, אני הכי אוהבת וזה הכי טעים כשזה ____

יאיר, יש בפסגת הקרמבו מין עיטור כזה שעשו מהציפוי שוקולד. משם התחלתי.

לפני כמה ימים, גיליתי שזה בכלל לא היה קרמבו! זה היה חיקוי עלוב, (לא זוכרת את שמו אבל אברר ואדווח) וחוץ מזה שזה היה חיקוי, ולא הדבר האמיתי, זה היה בטעם מוקה :-( אז אולי לא הרסתם לגמרי את הקרמבו :-)

בועז, אתה יכול לתת לי רשימה של נושאים ברומו של עולם? אני רוצה להספיק לגמור את ה-כ-ל אבל ממש ה-כ-ל עד גיל שלושים.

אמא של יונת, יש עוד סיכוי לחולה להינצל..

<נגה מלאת ציפיה לקרמבו הבא>

תחילת טושים זה הדק

על ידי סבתא_מתנות* » 24 פברואר 2004, 22:40

בועז, לנייר הכסף שאספנו והחלקנו קראנו "זהבים".
אמא, של יונת, כך בדיוק הרגו לי את ביאליק, ועד היום למרות שאני יודעת שירים רבים שלו בעל פה, אני עדין מתכוננת לקרוא אותו מחדש ולעשות איתו היכרות מחודשת ומתקנת...

תחילת טושים זה הדק

על ידי ברונית_ב* » 23 פברואר 2004, 20:12

אני זוכרת את הגליגל עם קרטיב לימון....

תחילת טושים זה הדק

על ידי א_גרויסע_מויש* » 22 פברואר 2004, 19:07

המציאה
חשדתי שזה מה שקרה.

יצירתית אמא שלי. היתה תקופה שאשכרה השתמשו אצלנו בבית ברצינות בראשי התיבות פפ"ש
(פיפי-פנים-שיניים כחלק מנוהל כניסה למיטה)

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 22 פברואר 2004, 19:03

מישהו מכיר, או שאמא שלי המציאה את זה?
המציאה.

תחילת טושים זה הדק

על ידי א_גרויסע_מויש* » 22 פברואר 2004, 15:56

> פעם "פיק" לא היו אחיות <
ואללה. "פיק" זה מה שהיינו עושים לצהוב של הביצה עין עם המזלג כדי שיתפוצץ (מישהו מכיר, או שאמא שלי המציאה את זה?)

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 22 פברואר 2004, 13:36

ארטיקרטיב זו מילה משיר!

> פעם "פיק" לא היו אחיות <

תחילת טושים זה הדק

על ידי מיכל_שץ* » 22 פברואר 2004, 08:23

תמיד היה גליגל! אבל קוראים לו ארטיקרטיב טעם וניל עם דובדבן! חוץ מזה שאני צפונית ואצלנו לורדים היו דקים, קרטיב היה קרח, ארטיק היה גלידה, וגולות היו בלורות! ולא אני לא מחיפה.
עכשיו אפשר להתחיל להתווכח איך אוכלים את הדבר הנפלא הזה בטעם ווניל מצופה בקרטיב בטעם דובדבן. קודם את הציפוי? מלמטה? בביסים גדולים כאלה שמכילים קצת מכל דבר? ובכלל מה יותר טעים? ארטיקרטיב או קרמבו?

<מיכל משנה לכם נושא בלי שתרגישו>

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 21 פברואר 2004, 21:44

גם ירושלמים מבדילים בין סוגי ארטיק וקרטיב.
גליגל לא היה בזמני

תחילת טושים זה הדק

על ידי ibi* » 21 פברואר 2004, 21:38

אבל אם בשביל איבי העוגיה העגולה הזו היא סיבה לשוב ארצה - אז אני בעד.
כמעט, אבל מה זה כבר וופל לעומת אפל.
חוץ מזה, הגרמנים מפצים על חוסר הבנה בקרמבו באמצעות בייגלך מופלאים

תחילת טושים זה הדק

על ידי אמא_של_אופק* » 21 פברואר 2004, 21:09

אולי מישהו עם זמן פנוי ינסה לברור מהתגובות: נראה לי שהצפוניים (ואני בינהם) בטוחים ש טושים זה הדק בעוד הדרומיים והירושלמים (בעלי בינהם) חושבים שלורדים זה הדק. מעניין שהחיפאים והירושלמים מאוחדים דוקא בכינוי "בלורות" לגולות, לעומת זאת שוב החיפאים יודעים להבחין בין קרטיב (קרח) ארטיק (חלב) וגליגל (חלב עטוף בקרח).

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 21 פברואר 2004, 19:39

קיבלתי. שובי בהמוניך.
<אבל אז יוצא שהאינטיפאדה היא תולעת עבור מישהו...לא חשוב.>

תחילת טושים זה הדק

על ידי עודד_לבנה* » 21 פברואר 2004, 19:10

נכון.
גם לא את האינטיפאדה.
אבל אם בשביל איבי העוגיה העגולה הזו היא סיבה לשוב ארצה - אז אני בעד.

כל אחד אוהב משהו אחר, וכדי לצוד דגים צריך לשים על הפתיון תולעים.

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 21 פברואר 2004, 18:23

רגע, אבל חשבתי שאתה לא אוהב את הביסוויט!?

תחילת טושים זה הדק

על ידי עודד_לבנה* » 21 פברואר 2004, 18:18

והרי עוד סיבה, פרט לאינטיפאדיה, לשוב לציון.

תחילת טושים זה הדק

על ידי ibi* » 21 פברואר 2004, 18:09

)( פה גרמניה במקום ביסקויט יש וופל עבה, רכרוכי ומגעיל, שהופך את כל העסק להרבה פחות אטרקטיבי

תחילת טושים זה הדק

על ידי ibi* » 21 פברואר 2004, 17:18

)( פה גרמניה במקום ביסקויט יש וופל עבה, רכרוכי ומגעיל, שהופך את כל העסק להרבה פחות אטרקטיבי

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 21 פברואר 2004, 11:46

צודקת!

תחילת טושים זה הדק

על ידי חלי_ש* » 21 פברואר 2004, 11:14

בנוסף, אני לעולם לא אקנה קרמבו שהוא פגוע. מס'תומרת פגוע? פגוע זה שהוא טיפל'ה מעוך ולא עגול ומושלם :-P

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 21 פברואר 2004, 10:00

מי שגמר בגיל 14 לסגור את כל הנושאים שברומו של עולם יכול בגיל 30+ להתרווח לאחור ולעסוק בדילמות של בני 3...
בועז, קניתי! :-)

זורקים אוכל? אתם לא יודעים שבקמבודיה יש ילדים שאין להם מה לאכול?!?
טרה רוסה, מי אמר שזורקים? |מתממת|
אפשר למחזר, לדשן, להאכיל ציפורים, נראה לי שאת אפילו תמצאי דרך מקורית להפוך את זה לעבודת יד...;-)

ואחרי חודש גג זה כבר לא אכיל
לא מדויק. אז ניתן פשוט לבחון קולינרית את המרקם הצמיגי משהו.

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 21 פברואר 2004, 08:46

או, להבדיל, בגשם עם הביסקוויט כלפי מעלה.

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 21 פברואר 2004, 08:29

תלוי, אם את משאירה אותם בלי העטיפה בחוץ הם לא מחזיקים אפילו יומיים.

תחילת טושים זה הדק

על ידי ibi* » 21 פברואר 2004, 01:24

אפשר להצטרף?
:כי יש לי הערה חשובה בענין הקרמבו
.זה קודם כל עניין של עונה, בתחילת העונה הקרמבואים טעימים ואחרי חודש גג זה כבר לא אכיל

תחילת טושים זה הדק

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 פברואר 2004, 08:46

אוף הרסתם לי את הקרמבו
איך שאני מבינה אותך, ככה בדיוק קרה לי אחרי הדיון הוירטואלי הראשון שלי על איך-אוכלים-קרמבו, מאז כבר עברו הרבה-הרבה שנים והגמילה מוחלטת.
מעניין שגם לפני עידן האינטרנט השתתפתי בדיונים על איך-אוכלים-קרמבו, אבל אז זה תמיד היה דיון מעשי עם חבילת קרמבו לניסוי והדגמה. אני גאה לומר שאז התנסתי אפילו בפיתה בטעם קרמבו, וגם זכיתי בתחרות אכילת חבילת (40 יחידות) קרמבו בזמן קצוב (45 דקות) הפרס היה קרמבו...

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 20 פברואר 2004, 07:17

מיכל מגלה בצער, שיש אנשים שבגיל 14 עוסקים בדילמות שברומו של עולם ויש אנשים שממרומי גיל +30 מתעסקים בדילמות של בני 3
מי שגמר בגיל 14 לסגור את כל הנושאים שברומו של עולם יכול בגיל 30+ להתרווח לאחור ולעסוק בדילמות של בני 3... (-:

תחילת טושים זה הדק

על ידי אמא_של_יונת* » 20 פברואר 2004, 01:56

אנפילאות - נעלי בית (גם אצלנו)
מה, יש אנשים אמיתיים שאומרים אנפילאות?! זה לא רק בספרים שתורגמו בשנות השלושים של המאה הקודמת??

אוף הרסתם לי את הקרמבו!
נגה, זה מה שקורה גם לספרים טובים אחרי שלומדים אותם בשעורי ספרות ומנתחים אותם. הניתוח אולי מצליח, אבל החולה תמיד מת.

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 פברואר 2004, 23:05

ליתר ביטחון, צייני שם של ממתק אהוב ואני מבטיחה לא להעלות אותו כאן כנושא אף-פעם
למען הסר ספק - עדיף להגיד למיכל את שם הממתק בסוד, ולהשביע אותה שלא תספר לאף אחד מהאנשים שנוטים:
1 - לדבר בדפים למחיקה.
2 - לפתוח לעודד דף בית.

תחילת טושים זה הדק

על ידי טרה_רוסה* » 19 פברואר 2004, 22:43

לא. לא אוכלים את העוגקויט
זורקים אוכל? אתם לא יודעים שבקמבודיה יש ילדים שאין להם מה לאכול?!?

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 19 פברואר 2004, 22:33

וואי, נגה, לא התכוונתי. פשוט ביקשו להחליף נושא וקרמבו היה הדילמה האחרונה שלי...
אבל, נראה לי שמי ש באמת אוהב קרמבו - אי אפשר לקלקל לו. ליתר ביטחון, צייני שם של ממתק אהוב ואני מבטיחה לא להעלות אותו כאן כנושא אף-פעם.
ולשאלתך - לא. לא אוכלים את העוגקויט (למעט רגעי משבר קשים).
ואשר לטעם האחר - אולי בטעות אכלת וניל?!?

<מיכל מגלה בצער, שיש אנשים שבגיל 14 עוסקים בדילמות שברומו של עולם ויש אנשים שממרומי גיל +30 מתעסקים בדילמות של בני 3>
<הולכת בשקט לאכול עוגקויט :-(>

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 19 פברואר 2004, 21:50

פשוט פתחתי פה והתחלתי לאכול
אבל איך אכלת אותו???

תחילת טושים זה הדק

על ידי נגה_שפרון* » 19 פברואר 2004, 21:26

אף פעם לא חשבתי על איך שאני אוכלת את הקרמבו, אבל אחרי שקראתי את הדף הזה, זו היתה ממש בעיה לאכול קרמבו.
מאיפה אני אתחיל? מה זה עוגיה? ביסקויט? אוכלים את העוגקויט הזה? איכס. אחרי שעמדתי כמה דקות אל מול הקרמבו, שואלת אותו כל מיני שאלות, פשוט פתחתי פה והתחלתי לאכול. הטעם שלו היה אחר! אוף הרסתם לי את הקרמבו!

תחילת טושים זה הדק

על ידי א_גרויסע_מויש* » 19 פברואר 2004, 20:29

לוי'דת איך זה ממש קשור לכאן (בטח יש דף יותר מתאים),
אבל כשאני שומעת מישהו אומר "בֵּצה" במקום "בֵּיצה" אני מתחרפנת. ככה, במקום.

תחילת טושים זה הדק

על ידי אש''א* » 19 פברואר 2004, 14:51

יש לי שכנה שאשקרה אומרת לילדים שלה "הסירו את הנמנמת"

תחילת טושים זה הדק

על ידי מיכל_שץ* » 19 פברואר 2004, 09:32

שברחובות קוראים לצינור דוּ-פִּיָה גם סבא שלי עליו השלום היה קורא לזה ככה.
אני לא מאמינה שקראתי את כל הדף הזה. צחקתי בכיתי - היה גדול.
אחלה התחלה לבוקר, כנראה שהתייחסות ראויה לכל הסוגיות אפשרית רק בשעות הקטנות של הלילה.
בכל זאת תרומה משלי לפינה "רגע של עברית"
אצלנו היו רק לורדים - עבים ודקים, כשגדלנו קצת היו גם "ארטליין / ארטליינים" - טושים/לורדים עבים על בסיס כהל, שאמי הקיבוצניקית נהגה לכנותם 'עט פרמננטי' או 'עט סימון'.
החלק המוזר בכל הנושא שהייתי בטוחה שרק אנחנו קראנו להם לורדים וכל שאר העולם טושים (העובי כן קובע?). ולכן אני מצטרפת לירושלמים שאומרים טושים זה העבה - לורדים זה הדק!
עוד מילים:
  • פוקרֵס - גופיה ארוכה ולבנה שלובשים מתחת לבגדים בחורף שלא יהיה קר.
  • אנפילאות - נעלי בית (גם אצלנו)
  • לגובב - לאסוף את המים מהרצפה אחרי השטיפה בעזרת מגב (מקל עם גומי)

תחילת טושים זה הדק

על ידי אמא_של_יונת* » 18 פברואר 2004, 19:21

בועז,
כל הכבוד!

תחילת טושים זה הדק

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 פברואר 2004, 15:11

אל מלא רחמים עלינו!

תחילת טושים זה הדק

על ידי אל_מלא* » 18 פברואר 2004, 13:44

קרמבו בעצם הוא עוגיה - או עוגית עטופה בנייר כסף (כן, נייר הכסף שהבנות החליקו בועז, משמש היום לעטיפה של כל מיני דברים הגורמים למנצ'יס היסטרי).
ובתוך העוגיה או העוגית, שוכן לו ביסקויט, לא עוגיה. והביסקויט עצמו - שנעלב מהדף הזה גם הוא בעצם מורכב מכמה אפשרויות:
ב-יסקויט בבחינת שיבוש לשון של "בשקט" יענו "אוסקוט", קריאה נדרשת כאשר גריסת הבסקויט נעשית בקולי קולות.
בי-סקויט בבחינת סקויט דו-מיני בהעדפותיו.
ביס-קויט בבחינת נגיסה בקויט, או יש אומרים שקויט זה רעש בקרמבואית ואז מדובר בביס קולני (שמחריד כל פולני). מתקשר לפירוש הראשון.
ביסק ויט בבחינת קביעה נחרצת של הביסקים, מראשוני המתיישבים בקרמבואה העתיקה לציין את הקרמבו כלבן. מה שמוכיח שאין קרמבו לא וניל.
ביסקו-יט בבחינת ריקודי הביסקו שלא פסו מהעולם .עדיין. ועוד יטו את לבות הכופרים.
ביסקוי-ט בבחינת המרקם הדומה לזה של ביס בדג קוי מזן ט.

טיוקסיב שזה ביסקויט הפוך הוא זה שהמציא את הביסקויט. זה ידוע...

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 18 פברואר 2004, 06:47

פלא שעוד אף אחד לא מבקש את העטיפה כדי להחליק אותה. יש לזה שם בירושלמית אבל אני לא זוכר כי זה היה משחק של בנות. כסופים? נוצצים? משהו כזה.
< בועז סוגר מעגל. ועוד נכנס לסוגיה מגדרית... >

תחילת טושים זה הדק

על ידי עודד_לבנה* » 17 פברואר 2004, 21:40

ברונית ב
למה אתה תמיד חייב להתחכם :-D

אפשר להמליץ עלייך לעיטור הפולניה השבועית? :-D

תחילת טושים זה הדק

על ידי אש''א* » 16 פברואר 2004, 20:55

א. גילה הוא לא שטה באמצע.
ב. השבת באו אלינו אורחים שהביאו הפתעה: הכלאה בין קרמבו למרשמלו...
כן כן היה ביסקוויט עליו מרשמלו לבן והכל נראה כמו קרמבו שלא התנפח...

תחילת טושים זה הדק

על ידי ברונית_ב* » 15 פברואר 2004, 01:50

עודד, קודם כל זו לא עוגיה, זה ביסקוויט (-; ושנית, למה אתה תמיד חייב להתחכם D-: ?
וגם:
מאז העוגיה נשארה בקרמבו, תקועה כמו מסמר בלי ראש,
העוגיה/ביסקוויט היא היא הראש של המסמר!

תחילת טושים זה הדק

על ידי עודד_לבנה* » 13 פברואר 2004, 17:25

אני מאמין שהעוגיה הגיעה בטעות לקרמבו: היה עודף של עוגיות במפעל, וחשבו: טוב, אנשים לא קונים. מה עושים איתן כדי שיקנו? אולי נוסיף להם משהו טעים, לשם שינוי?
מאז העוגיה נשארה בקרמבו, תקועה כמו מסמר בלי ראש, ומיותרת כמו תוספתן.

>עודד לפעמים זורק את העוגיה. תלוי כמה האוירה פולנית<

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 13 פברואר 2004, 11:10

גילה - :-D

<יאיר מתגבר על הפיתוי להגיב בדף הבית של גילה - מתוך כבוד לבת-שיחו>

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 13 פברואר 2004, 07:26

יאיר יוצר לינק לא צפוי בין טושים זה הדק ל-היהדות הקפואה
השחלה, קוראים ללינקוק לא סביר כזו, לקידום עניניך באופן שנראה תמים לחלוטין.

תחילת טושים זה הדק

על ידי אלמוני_לעניין_זה* » 13 פברואר 2004, 02:25

גבירותי שבו רגע בצד (או עדיף שפשוט תשכבו על המיטה. כן, על הגב), ורבותי הסכיתו והאזינו - שו"ת ופסק ההלכה של רבנו אלמונימי לסוגיית כך אוכלים קרמבו:
ראשית מסירין כל בית ישראל את העוגיה, ומשליכימינה אחר כבוד למקום שבו אפילו הנמלים כבר לא ימצאו אותה.
את כוס השוקולד המלאה בקצפת וניל (רק וניל) אוחזין (בלי לקווצ'ץ'!) ביד שמאל, עטופה כדוגמאת האות כ באלומיניום המקורי, הידוע במקומותינו בשם "הקליפה של הקרמבו".
טובלים אצבע ימין בבכירת הוניל, ומורחים ככל אשר תעלה האצבע סביב סביב פיטמת אשת לבבכם, או המאהבת - גבר גבר והעדפותיו (עכשיו פתאום את קמה לי? ביקשתי שתשכבי על הגב, לא?). משם, כגיבוריו של גדעון, כאשר ילוק כלב בלשונו, מלחכים את הקצפת (וניל! וניל!) - והרי זו אחת מארבע חובותיו של הבעל: שארה, כסותה, עונתה וקצפתה.

והרי זו ההזדמנות היחידה שבו הקרמבו הוא המנה הראשונה - - - והמנה האחרונה אף מתוקה היימנו.

דברי רבנו אלמונימי

תחילת טושים זה הדק

על ידי אל_מלא* » 13 פברואר 2004, 01:57

אח, אגוזי, היו ימים...

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 13 פברואר 2004, 01:45

יאיר - :-D
פתאום חשבתי, שהגם שטילון היה יכול לשמש דוגמא רב-חושית ליהדות קפואה, הרי שכולנו בני מזל שלא אותו ניסו לפרק (או שמא?!?).

השאלה 'מדוע לא ניתן לומר את שתי הברכות יחד על הכל' חורגת מתחומו של הדף?
<תוהה אם הצלחתי לשאול בלי לשאול>

תחילת טושים זה הדק

על ידי בועז_חן* » 13 פברואר 2004, 00:17

ואם כבר חוזרים למקורות - בסרט "מבצע סבתא" מחסל קרמבו 100 קרמבואים ונתפס כשגל של ביסקוויטים מתחת לחלונו (ועל כך שמו).

תחילת טושים זה הדק

על ידי תוספות_יוםטוב* » 13 פברואר 2004, 00:10

טורינו! כן! זה באמת היה מדהים.

<יאיר נזכר בערגה גם ב"ריגולטו">

ולעניין הקרמבו: נזכרתי שבזמן לימודיי הישיבתיים היה פולמוס גדול מה מברכים על קרמבו (שזה כמו הפולמוס איך אוכלים קרמבו - רק ביהודית): האם מברכים עליו "שהכל" - כי הקרם והשוקולד הם העיקר, או שמא "מזונות" - כי הביסקוויט הוא העיקר.
(כשאני חושב על זה עכשיו - זה בדיוק הויכוח איך אוכלים קרמבו, רק ביהודית...)
בקיצור: אחד הפתרונות המבריקים היה לעשות פירוק לגורמים לקרמבו. דהיינו: לפרק את הביסקוויט מהשאר. לברך "מזונות" על הביסקוויט ולאוכלו. אחר כך לברך "שהכל" על השאר ולאוכלם.
אנשים אשכרה עשו את זה.

למשך זמן רב היה בעיניי הקרמבו למשל ביחס להתנהגותה של ההלכה: אם יש מציאות שההלכה לא יודעת איך לפתור אותה - היא תעדיף לפרק את המציאות עצמה, במקום למצוא לה פתרון הלכתי חדש.

<יאיר יוצר לינק לא צפוי בין טושים זה הדק ל-היהדות הקפואה>

תחילת טושים זה הדק

על ידי חלי_ש* » 12 פברואר 2004, 23:20

דרך אגב, אני כבר לא רואה קרמבויים יותר בחנויות (האם זה אומר משהו על סוף החורף? :-) )

תחילת טושים זה הדק

על ידי חלי_ש* » 12 פברואר 2004, 23:14

ואם כבר בהזנחה עסקינן, מישהו זוכר את ה"טורינו" המדהים רחמנא ליצלן של "ורד הגליל"?

תחילת טושים זה הדק

על ידי מ_י_כ_ל* » 12 פברואר 2004, 23:12

יואו, זה מזכיר לי! נכון ששינו גם את המרקם של אגוזי? פעם היה צהבהב וצמיגי, היום לבן ורכרוכי.
<במחילה מן הקרמבו שהזנחתיו להרף רגע..>

תחילת טושים זה הדק

על ידי חלי_ש* » 12 פברואר 2004, 22:55

הערה בעניין הבסקוויט של הקרמבו -
זכור לי היטב שהבסקוויט "של פעם" היה עסיסי ביותר, כלומר, היו שמים שם דבש או איזה חומר אחר שגרם לבסקוויט לזרום ולהיות חלק נכבד מהחוויה. לעומת זאת היום, מרוב שהבסקוויט יבש, ניתן לתלוש אותו בקלות, ויותר מזה, אפשר להשוות את הקשיחות שלו לקשיחות של מצה טובה בפסח!

תחילת טושים זה הדק

על ידי תבשיל_קדרה* » 12 פברואר 2004, 22:12

האיש התערב מעם כמה קרמבו הוא יכול לאכול ברצף - הוא נשבר אחרי כ-20
עם או בלי לשתות באמצע? זה הבדל גדול!

תחילת טושים זה הדק

על ידי אש''א* » 12 פברואר 2004, 15:03

צחקקתי עד עניין הקרמבו.
כי קרמבו זה איחס!!!!!!!!!
האיש התערב מעם כמה קרמבו הוא יכול לאכול ברצף - הוא נשבר אחרי כ-20 (ההתערבות היתה אם הוא יגמור את החבילה... גועל נפש)

חזרה למעלה