בניית בית

הבונים_החדשים*
הודעות: 3
הצטרפות: 15 אוקטובר 2004, 17:15

בניית בית

שליחה על ידי הבונים_החדשים* »

אחרי תהליך ארוך(מעל שנתיים) ומיגע מאוד של תכנון וקבלת היתרים, סוף כל סוף הגענו אל הדבר האמיתי - בניית הבית. כל החלומות, כל הפשרות כל העיכובים וכל התקוות מתנקזים כעת אל הרגע הזה, בו אנו עומדים להשקיע את מיטב כספינו (שאין לנו) במקום שאמור להיות פינת החמד שלנו, המקום הבטוח שלנו ושל ילדינו. ההתרגשות והפחד שוררים בערבוביה בתוכנו. חשבנו לפתוח את הדף הזה על מנת לשתף בתהליך ולקבל עצות מידע, תמיכה מאנשים שעברו תהליך בניה. אנו עומדים לבנות בית על מגרש של חצי דונם באחד המושבים באזור גבעת-עדה-בנימינה. נשמח לקבל המלצות על בעלי מקצוע כמו קבלן שלד, חשמלאי אינסטלטור וכו..
ב_דרך*
הודעות: 611
הצטרפות: 04 מרץ 2004, 16:52
דף אישי: הדף האישי של ב_דרך*

בניית בית

שליחה על ידי ב_דרך* »

טבע_לי*
הודעות: 12
הצטרפות: 25 אוגוסט 2004, 08:41
דף אישי: הדף האישי של טבע_לי*

בניית בית

שליחה על ידי טבע_לי* »

טוב, בעיה ראשונה שצצה שכלל לא לקחנו בחשבון כשבחרנו את המהנדסת. בחרנו מהנדסת שעבדה הרבה באזור שלנו והיא בהחלט אמינה ומקצועית, אך החסרון הגדול שלה הוא שהיא מעולם לא עבדה עם הארכיטקט שלנו. מצאנו את עצמנו עוסקים בטיפול בבעיות תקשורת קשות בין שני הגורמים. אז, גם עצבים וגם עיכובים. דבר טוב שקרה היום, יצרנו קשר עם שני יועצים בתחום הבניה האקולוגית, שייעצו לנו בנושא אגירת מי גשמים, ושיפור הבית מהבחינות האקולוגיות. אמנם בדקה האחרונה אך לפחות באגירת המיים יש על מה לחשוב. ההתלבטות שלנו כרגע היא האם לבנות בור מים, או להשתמש במיכלי פלסטיק חיצוניים לאגירה. נשמח לשמוע מנסיונם של אחרים בתחום הזה.
מיכל_ויטל*
הודעות: 119
הצטרפות: 13 נובמבר 2004, 00:15
דף אישי: הדף האישי של מיכל_ויטל*

בניית בית

שליחה על ידי מיכל_ויטל* »

יעוץ ירוק בשלב התכנון
אני מוצאת כאן באתר הרבה התלבטויות בנושאי תכנון, חלקן הגדול בנושאים ירוקים.
אני נותנת שירות לאנשים בשלבי תכנון, שאני קוראת לו יעוץ ירוק. מדובר בתהליך לא ארוך, שבו אנו נפגשים באתר הבניה שלכם, אני מתרשמת מהתנאים הטבעיים והסביבתיים של המקום ולוקחת אתי סט תכניות ללמידה.
אחרי כשבועיים אני מוסרת, תוךכדי פגישה נוספת, דו"ח שמכסה את כל ההבטים הירוקים, שיפורים שניתן לעשות בגודל הפתחים ומיקומם, (כמובן אחרי למידה של האקלים ומשטר הרוחות המדויקים במקום), הצללות, מיחזור מים, חומרי בניה, צבעים, חימום וקירור וכד'.
רצוי לעשות את זה לפני הגשה להיתר, אבל היה לי יעוץ אחד שנעשה כבר בזמן היסודות ואנשים בכל זאת הצליחו לשנות דברים ולהיות מרוצים.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בניית בית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הבונים החדשים,
אשמח לשמוע על תהליך הבניה ומה שאתם ואחרים עברתם, יחד איתו. אנחנו יוצרים תוכנית טלויזיה שעוסקת בנושא זה בדיוק,ומביאה את כל הזוויות של הנושא. תוכלו ליצור איתי קשר גם לדואר [email protected]
הבונים_החדשים*
הודעות: 3
הצטרפות: 15 אוקטובר 2004, 17:15

בניית בית

שליחה על ידי הבונים_החדשים* »

המון זמן לא כתבנו פה ואנו שמחים לקרוא את התגובות וההמלצות. בשעה טובה התחלנו לבנות. לאחר התלבטויות רבות החלטנו לקחת דווקא קבלן מפתח שנראה לנו אמין, זול יחסית ובעיקר מישהו שמבין ויודע מה לעשות בכל שלב.כמו כן החלפנו מהנדס למישהו שעובד עם הקבלן ונראה שהדברים הרבה יותר נכונים. הדברים התקדמו די טוב עד שהגענו לשלב איטום הממ"ד שנמצא אצלנו בקומת המרתף. בניגוד למה שתוכנן, הקבלן השתמש בזפת חמה לאיטום. אנחנו לא מבינים גדולים, אבל זכרנו שבמפרט היה רשום ירעות ביטומניות שזה משהו אחר ויותר איכותי. מצאנו עצמנו במבוכה, במשבר אמון מול הקבלן, כמעט ושוכנענו שזה בסדר ושכדאי לא לעכב את העבודה. אבל החשש שהממ"ד יהפוך להיות חור שחור ורטוב הניע אותנו בכל זאת לעצור את העבודה ולקחת יועץ איטום. הוא המליץ כמובן לתקן את האיטום ולהשתמש בחומר שנקרא מסטיגום - פולימר אלסטי שיוצר שיכבה אטומה ללא תפרים. זהו חומר חדש שקיים מספר שנים ולא רבים מכירים אותו. האיטום נראה מעולה כעת ולמרות שהעבודה התעכבה בשלושה שבועות אנו מרוצים שלא ויתרנו.
בעיה נוספת שגילינו לאחרונה זה חוסר התאמהבין התוכנית של קורות קשר מתחת לרצפה לתוכנית עמודים מעל הרצפה. כלומר, הקורות לא היו במקום שהיו צריכות להיות לפי תוכנית אדריכלית ולכן נאלצנו להזיז את העמודים ולחרוג מהתוכנית האדריכלית.למעשה זו טעות של המהנדס שהיתה אמורה להתגלות על ידי הארכיטקט. מסובך.
יושי_י*
הודעות: 117
הצטרפות: 27 דצמבר 2004, 09:54
דף אישי: הדף האישי של יושי_י*

בניית בית

שליחה על ידי יושי_י* »

כחלק מתכנון וסגירת פרטים אחרונים לפני גמר הבית החלטנו על מיקום המחסן. מישהו יכול להמליץ על סוגי מחסנים קנויים? מפח? מעץ? תודה
אסנת*
הודעות: 190
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 21:36

בניית בית

שליחה על ידי אסנת* »

הכי זול ופרקטי זה לקנות באחת מרשתות עשה זאת בעצמך מחסן מפלסטיק או פח. אם אתה רוצה עץ תתחיל לחפש במדורי יד שניה כי חדש זה סיפור די יקר. מחסן קנוי כמו שציינתי קודם עולה בסביבות 2000 ש"ח למחסן ממש גדול מעץ עולה כבר מעל 10,000 ש"ח.
הבונים_החדשים*
הודעות: 3
הצטרפות: 15 אוקטובר 2004, 17:15

בניית בית

שליחה על ידי הבונים_החדשים* »

אז המשכנו, שלושה פועלים, חודשיים וחצי, 150 מטר מרובע, והשלד גמור. המון טעויות נמנעו בעזרת פיקוח צמוד יומיומי, לא מרצון רע, אלא משום שרק אנחנו מבינים ממש את כל השימושים בבית ומסוגלים לראות בכל מקום את כל התוכניות. הצלחנו למנוע את רוב הטעויות. הקבלן, המהנדס והאדריכל לא נמצאים כמעט בשטח וזה כמובן לא עוזר. הם באים בנקודות קריטיות או כשצריך ייעוץ.
את כל החשמל בבית, כ 120 נקודות ביצעו תוך פחות משבוע עבודה. 12 נקודות אינסטלציה בוצעו בשבוע. והופ הגענו לגג ולטיח.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בניית בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

מה שלומכם?
אורי_ושחף*
הודעות: 6
הצטרפות: 24 מאי 2006, 11:34

בניית בית

שליחה על ידי אורי_ושחף* »

אנו מקיימים סדנאות מקצועיות בכל הקשור בבניה באדמה כמו כן נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה בנושא טלפון0542224909,אורי.
שלום_אלף*
הודעות: 22
הצטרפות: 15 יוני 2007, 16:44
דף אישי: הדף האישי של שלום_אלף*

בניית בית

שליחה על ידי שלום_אלף* »

על גינון

http://www.4gananim.co.il (להיכנס לסעיף הטיפים)

על חלונות -
http://www.architecture.org.il/[po]art arch windows[/po].php

בניה עצמית - מדריך
http://www.architecture.org.il/[po]menu main[/po].php

בניה עצמית - חישוב עלויות
http://www.architecture.org.il/[po]menu mimun[/po].php

מילון מונחים
http://www.bnebeytcha.co.il/milon.asp


חשמל -
  • הכנת לוח חשמל נפרד לקומה שנייה
  • תיאום מוקדם נחוץ בין החשמלאי והחברה המתקינה את מערכות האזעקה (עדיפות לגלאי "וילון" מחוץ למבנה) וגילוי האש.
  • במידה וקיימת הכנה ל"בית חכם"- יעבוד החשמלאי בתיאום עם החברה המתקינה (גם אם אין- כדאי לפחות למשוך כבל רשת לכל חדר).
  • המפסקים המומלצים להתקנה הם מסוג 'גביס'. את כל האביזרים: חשמל תקשורת ותאורה, יתקין החשמלאי לאחר ביצוע הצבע הפנימי. עם סיום הבניה יגיש החשמלאי את המבנה לאישור חברת החשמל.


איטום -
  • דאגו לביצוע של יריעות איטום בכל הגגות השטוחים, ובאזורים בו נושק המבנה אל הקרקע עד לגובה של 40 ס"מ מעליה. דרשו יריעות משופרות (המכונות יריעות ביטומן "משוכללות"). להבדיל מהיריעות הרגילות, הארוגות סיבי זכוכית, היריעות המשוכללות מכילות תוספים פולימרים המקנים להן גמישות וחוזק נוספים.
  • דאגו לערוך מבחן הצפה.
  • ערכו חוזה מסודר בעצת עו"ד ובקשו תעודת אחריות למספר רב ככל האפשר של שנים.

תשלומים לפי התקדמות הבנייה -


בהתאם לתקנה 1 לתקנות המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) (סייג לתשלומים על חשבון מחיר הדירה) תשל"ה - 1975, אם הביטחונות שניתנו אינם בצורת ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח, מועדי התשלומים שנקבעו בהסכם הקניה, יהיו מועדי התשלומים כפי שנקבעו בחוק. מומלץ לעגן חוק זה ואחרים בבסיס ההתקשרות עם קבלן הביצוע כדלקמן:

  1. עם גמר התקרה של קומת העמודים או גמר הרצפה של הקומה הראשונה כשאין בבניין קומת עמודים - שיעור זה כולל את 2.דמי הקדימה ששולמו בעת חתימת ההסכם - %40 ממחיר הדירה.
  1. עם גמר שלד הקומה שבה נבנית הדירה, לרבות מחיצות פנים ולמעט משקופים וצנרת מים וחשמל %20 נוספים.
  1. עם גמר טיח פנים או תחליף לטיח, כמתואר במפרט, % 15 נוספים.
  1. עם גמר טיח חוץ או ציפוי חוץ, 15% נוספים.
  1. עם מסירת הדירה בהתאם לחוזה המכר, 10% נוספים





ליקויי בנייה בבנייה פרטית

מתוך http://www.meshaptzim.co.il/meshaptzim/www/[po]mag article[/po].asp?id=219




ליקויי בניה עלולים להתגלות בכל שלב ושלב של בניית הבית. החל משלבי התכנון המוקדם עובר לשלבי הבנייה השונים. לכן מומלץ בנושא זה לפנות לאדריכל ו/או מהנדס בניין הרשום בפנקס האדריכלים והמהנדסים, לבדוק עבודות קודמות של המתכננים, לבקר בדירות שנבנו על ידם, את רמת השירות ועוד.

ישנם מספר גורמים העלולים לשאת באחריות לליקויים אשר מתגלים, הקבלן הראשי, האדריכל/מהנדס הבניין, קבלני המשנה ו/או המפקח מטעמנו הממונה על ביצוע שלבי הבנייה בהתאמה לתוכניות הבנייה והמפרטים הטכניים.

מומלץ לעגן בנושא ההתקשרות את אחריותו של כל צד בנושא ליקויי בנייה במבנה לרבות פיצוי וסעד כספי במידה וקיימים ליקויי בנייה מהותיים ו/או לחילופין התנערות מכך, היבט שיחייב אותנו לפנות בסופו של הליך ו/או התדיינות לתביעה משפטית ו/או גישור, מגמה המשתרשת בנושאים אלו לאחרונה.

בעת הבנייה - בשלבי הבנייה מומלץ לעקוב אחר קצב עבודת הבנייה של הקבלן, במקרה של סטייה מהקצב המובטח, שלח לקבלן מכתב התראה באמצעות עורך דין. מומלץ לבדוק את הדירה לפחות מספר פעמים בעת הבנייה באמצעות מומחה ויועץ בתחום, מומלץ במיוחד לפני הנחת החיפוי/הריצוף.

במקרה של מפקח בנייה צמוד, ניתן לקבוע מראש לו"ז לשלבי הבנייה ולהגדיר זאת בכתב. מומלץ לעגן בהסכם ההתקשרות עם מפקח הבנייה את אחריותו לליקויי בנייה במבנה על מנת להימנע מהתדיינות מיותרת עם בעלי המקצוע השונים, בניגוד לרכישת דירה חדשה מקבלן ו/או חברת בנייה.

קבלה מסודרת של החזקה בדירה - מומלץ לדרוש כי מסירת החזקה בדירה תעשה בצורה מסודרת, לאחר מתן הודעה בזמן סביר ומראש. רצוי לקבל את החזקה על הדירה לאחר ביצוע ניקיון יסודי, על מנת שניתן יהיה לאבחן אם קיימים פגמים ו/או ליקויים שונים בדירת המגורים.

  • מומלץ לערוך בדיקה יסודית של הדירה לפני קבלת החזקה על ידך על ידי מומחה ויועץ בתחום מטעמך.
  • מומלץ לדאוג לעריכת פרוטוקול מסירה ברור ומפורט אשר יכלול את פירוט כל הליקויים שנמצאו בדירה ואת האופן בו יתוקנו ולוח זמנים לביצוע התיקונים הנדרשים.
  • במידה ולאחר קבלת הדירה התגלו ליקויים, מומלץ לפנות לקבלן בכתב ו/או למפקח הבנייה עם אישור מסירה ובו יפורטו הליקויים. [במקרה זה מומלץ אף להחמיר ולתעד את הליקויים באמצעות תמונות].
  • נהוג כי בתום שנת מגורים ראשונה הקבלן מטפל בכל הליקויים למעט ליקויים שיש להסירם בדחיפות.
תקופת בדק - זו תקופה שבמהלכה ניתן לגלות ו/או לתבוע בגין אי התאמה עקב ליקויי בניה בדירה ועל הקבלן רובץ הנטל להוכיח שלא הוא הגורם לליקוי אלא בעל הנכס. תקופות הבדק משתנות בהתאם לסוגי הליקוי, כגון: צנרת, חדירת רטיבות מהגג וכיו"ב. הן מתחילות בעת העמדת הדירה לרשותו של בעל הנכס, מסתיימות בהתאם לקבוע בתוספת לחוק ונעות בין שנה - לשבע שנים.

בניגוד לתקופת הבדק ולאחריות כמצוין בחוק המכר, אפשרי בבניית בית פרטי שנבנה באמצעות קבלן להגדיר את הנושאים השונים בהתאם לדרישות שלכם לפני החתימה על החוזה בהסכמה מלאה של כל הצדדים המעורבים לרבות קבלני המשנה.

לדוגמא: בחוק המכר מעוגנת חדירת רטיבות מגג המבנה, בקירות ובמקלט לשלוש שנים. אחריות עבור נושאים אלו ניתן לדרוש לתקופה ארוכה יותר, אחריות עבור ביצוע ל 8 שנים ויותר. כנ"ל לגבי נושאים נוספים המוגדרים בחוק המכר, כגון:

צנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים.
חדירת רטיבות בגג, בקירות ובמקלט.
מכונות, מנועים ודודים, קילוף חיפויים בחדרי מדרגות.
שקיעת מרצפות בקומת קרקע.
שקיעת מרצפות בחניות, במדרכות, בשבילים בשטח הבניין.
סדקים עוברים בקירות ובתקרות.
קילופים ניכרים בחיפויים חיצוניים.
כל אי-התאמה אחרת, שאינה אי-התאמה יסודית.

תקופת אחריות המוגדרת בחוק המכר לתקופה של שלוש שנים שתחילתה בתום תקופת הבדק.

ההבדל בין שתי התקופות הוא שבתקופת הבדק חובה על הקבלן לתקן את הליקוי אלא אם הוכיח שהליקוי נגרם באשמת בעל הדירה ואילו בתקופת האחריות חובת ההוכחה היא על רוכש הדירה.

כאשר הדיירים אינם דואגים לתחזוקה נאותה של הנכס הקבלן אינו מחויב לתיקון הליקויים שהתהוו באשמת רוכש הדירה. למרות שנהוג לטפל בליקויים, בתום השנה הראשונה, שנת הבדק, על הקבלן להמשיך ולטפל בהם עפ"י החוק. חוזה המכר אינו יכול לבטל את דרישות החוק ולקצר את תקופת הבדק או תקופת האחריות.

אין בהמלצות ובדברי ההסבר הטלת דופי ביושרם של קבלנים. רכישת דירה הינה פעולה מסחרית בין שני צדדים הנעשית מרצון . הקבלן רשאי להגן על ענייניו בצורה הרצויה לו והרווחית, וזכותך המלאה לעמוד על זכויותיך בהתאמה לחוזה בניכם ולחוקי התכנון והבנייה והתקנות.

יוצא מכך שבבנייה פרטית באפשרותנו להיות מעורבים יותר בתהליך התכנון והבנייה, לרבות המפרטים הטכניים, סגנון ועיצוב המבנה, מספר החדרים, החללים ועוד פרמטרים שונים.

היות וקיימת בבנייה פרטית מעורבות אישית עוד בשלבי התכנון המוקדם קל יותר לכאורה להימנע מליקויי בנייה בבית שנבנה. למרות זאת קיימים הליכים בבנייה פרטית הנהירים במיוחד לבעלי המקצוע והעניין, החל מאדריכל וכלה בקבלן ראשי, קבלני משנה ו/או מפקח הבנייה.

מומלץ בכל נושא להיוועץ עם מומחים מטעמך שאינם בהכרח חלק מתהליך התכנון והבנייה על מנת לקבל את חוות דעתם המקצועית בכל הקשור לתהליך התכנון והבנייה ולהעביר את הסתייגותיהם למעורבים בתהליך זה בכל שלב על מנת לתקן את הטעון ליקוי במועד ועל מנת להימנע בעתיד מהתדיינות מיותרת בנושאים אלו ואחרים.
מיטל*
הודעות: 136
הצטרפות: 07 ינואר 2005, 08:52

בניית בית

שליחה על ידי מיטל* »

אנחנו גם לפני בנייה- בסוף התכנון ותהינו לגביי שיטת בנייה בבלוקי קלקר. מישהו שמע? נשמח לפרטים.
קרן*
הודעות: 569
הצטרפות: 05 ספטמבר 2001, 00:38

בניית בית

שליחה על ידי קרן* »

הקישור הראשן על גינון לא עובד.פרצו אותו האקרים.
מיכלול_ה*
הודעות: 1273
הצטרפות: 26 ספטמבר 2005, 22:49
דף אישי: הדף האישי של מיכלול_ה*

בניית בית

שליחה על ידי מיכלול_ה* »

הנה סרט שנותן המון השראה לבניית בתים מבוץ.

http://www.davidsheen.com/firstearth/videos.htm
איתן_חסיד*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 דצמבר 2015, 22:05

בניית בית

שליחה על ידי איתן_חסיד* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלומות...
אני מחפש מידע ולא מוצא בנוגע לשאלות שיש לי.
לא מצליח להבין מה חוקי ומה לא בארצנו הקטנה.
נאמר ויש לי פיסת אדמה שרכשתי בכספי ויש עליה היתר בנייה... איזה סוג בנייה יהיה חוקי לי לבנות ולגור בה?
האם בנייה באדמה היא חוקית למגורים? יורט זה חוקי?
אנו משתוקקים לדעת ומקבלים מלא סוגי תשובות.
איך מבנה הופך להיות חוקי למגורים? תודה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בניית בית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הכי פשוט לשאול בועדת הבניה של הרשות המקומית. יש רשויות שהתירו בבניה בבוץ נדמה לי גליל עליון. בניה במכולות חוף הכרמל. במחשבה שניה אולי תנסה לפנות למכל ויטל שכתבה למעלה או לאדריכלים בתחום הבניה הירוקה. בהצלחה !
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בניית בית

שליחה על ידי בשמת_א* »

הכי פשוט לשאול בועדת הבניה של הרשות המקומית
שליחת תגובה

חזור אל “מטבח”