כאבי גב

הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

הי עודד,
כאבי גב יכולים להיווצר מסיבות שונות ומגוונות.
לרוב, כאבי גב ממושכים לא נגרמים מדלקת, וגם אם התפתחה דלקת יש גורם בסיסי להיווצרותה, כך שגם אם תטפל בדלקת והיא תעבור, תצטרך לטפל בשורש הבעיה.

לרוב כאבי גב תחתון הם תולדה של שימוש לא נכון בגוף שלנו במשך שנים שנוצר עקב היחלשות של חלקים מסויימים ואי תפקודם ויוצר עומסים גדולים מידי על חלקים אחרים בגוף - והגב התחתון הוא אחד האיזורים האלה שבד"כ משלם מחיר כבד.
בסופו של דבר, הן אם בעקבות יציבה לא נכונה שמתחילה בכפות הרגליים, או מנח מוסיים של האגן, שרירי רצפת אגן ושרירי בטן חלשים, גב עליון חלש וסגור ונשימה שטחית - נוצר לחץ על חוליות הגב התחתון או יותר נכון על הסחוס שנמצא בין החוליות, והלחץ הזה יוצר בסופו של דבר כאב, מעודד את הדיסקים שבין החוליות לזוז החוצה או פנימה, מה שבתורו כמובן יוצר לחץ נוסף על העצבים.

אני חושבת שתמיד טוב לעשות צילום ולדעת מה בדיוק נקודת ההתחלה שבה אנו נמצאים ועם אורטופד טוב יוכל לעזור לך.
אבל, בכל מקרה, יש הרבה מאוד דברים שיכולים להקל על הגב התחתון, והדבר הנכון והבריא ביותר לעשות הוא להכיר אותם כדי להקל מקומית ומיידית על הלחץ, ובנוסף לפעול לטובת חיזוק השרירים המייצבים של הגוף והארכת שרירי הרגליים שבתורם ישחררו את עומסי הגוף מהגב התחתון.
כמובן שכשיש איזוהי ידיעה ברורה על בלט או פריצה של דסק יש מידע מדוייק יותר שמאפשר לעבוד בצורה מדוייקת ולהתאים תרגול נכון, אבל גם זה כמובן נתון לשינויים עם הזמן (החרפה, הקלה או שלוב של כמה אלמנטים בגוף)

כמורה ליוגה, אחוז מאוד גבוה של אנשים מגיעים אלי בעקבות בעיות גב תחתון, ועבודה מותאמת ועקבית פשוט משחררת אותם לחופשי, מחזקת אותם, תומכת ומקלה על הכאבים בימים יותר קשים (כך שהם לא צריכים לקחת כדורים) ועם הזמן מפחיתה באופן משמעותי עד כדי היעלמות את כאבי הגב.
ההמלצה שלי בגדול היא למצוא מישהו מקצועי (מורה ליוגה, פיזוטרפיסט) שיוכל לעבוד איתך ולהקל על הגב התחתון ובכל מקרה אם לא תתעצל כדאי מתישהו להבין מה בדיוק מקור הכאב בצילום.
אם תרצה לשמוע עוד או להתייעץ איתי מוזמן לכתוב לי בדף הבית או למייל: [email protected]

הרבה בריאות בינתיים ושבת שלום @}
ליאת
מיה_גל*
הודעות: 1113
הצטרפות: 07 דצמבר 2002, 09:46
דף אישי: הדף האישי של מיה_גל*

כאבי גב

שליחה על ידי מיה_גל* »

היי עודד,
כל מה שכתבה לך הגבירה בחום המופלאה |L|

ובנוסף:
אני חושבת שכל תחלואי הגוף מגיעים ממקור רגשי לא פתור, בראיה הסינית הגב התחתון קשור אנרגטית לכליות,
אי לכך אני ממליצה לך להתבונן פנימה בכיוונים של פחד, הישרדות ובסיס עמוד השדרה (לאו דוקא הפיסי...).
אני יודעת שזה מאד מאד כללי, אם תרצה להכנס יותר לעומק - אשמח לשוחח אתך בטלפון או במייל
050-7312284
[email protected]

בריאות רבה לך,
מיה
הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

גם אני מצטרפת לדבריה של מיה. |L|
אנחנו ללא ספק קיימים ברובדי קיום שונים, המתקיימים בו זמנית, משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה כל הזמן.
מכיוון שיש בנו את המישור הפיזי, הנפשי, האנרגטי והתודעתי, בכל אחד מהם קיימות הצטברויות ומקומות בלתי פתורים.
כל דבר הקורה באחד מהמישורים הללו בהכרח משפיע על האחרים, ובמקביל בכל פעם שאנחנו עובדים או משפרים את אחד המישורים הנ"ל, יושפעו לטובה גם האחרים.
לכן, חשוב כ"כ האיזון ביניהם והעבודה במקביל על חיזוקם, שחרורם ותיחזוקם הכללי במקביל. (-:
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

כאבי גב

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

תודה על התשובות.

_אני חושבת שכל תחלואי הגוף מגיעים ממקור רגשי לא פתור, בראיה הסינית הגב התחתון קשור אנרגטית לכליות,
אי לכך אני ממליצה לך להתבונן פנימה בכיוונים של פחד, הישרדות ובסיס עמוד השדרה (לאו דוקא הפיסי...)._
גם אני מסכים עם זה. ראיתי מה כתבה על זה לואיז היי ושיננתי לתקופה את המסרים החיוביים שלה. אני עדיין ממשיך, אבל בינתיים זה לא עוזר...

מה דעתכן על טאי צ'י? לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים. המליצו לי על טאי צ'י באופן כללי וגם על מורה מסויים שאמרו שהוא נפלא.

אגב, בנוגע ליציבה - זה כמובן נכון וגם ידוע. במרץ האחרון עשיתי את הסדנה של אסתר גוקהלה על יציבה טבעית. אני אפילו מתרגל ומודע ומנסה ליישם, אבל שוב - גם אם זה שינה משהו ביציבה שלי, כאב הגב שם. אני חושב שהיציבה שלי לא כזו בעייתית שהייתי אמור לסבול מהכאב שאני סובל ממנו עכשיו. לכן אני חושב שאולי יש כאן איזה גורם אחר.

בכל מקרה, אולי באמת אפנה לאורטופד. שיעשו צילום ויראו לפחות מה יש שם. אחר כך אוכל להחליט כבר באיזו דרך להמשיך, בעזרת הידע הנוסף שיהיה לי.

אשמח לשמוע עוד רעיונות ותובנות.
הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

_גם אני מסכים עם זה. ראיתי מה כתבה על זה לואיז היי ושיננתי לתקופה את המסרים החיוביים שלה. אני עדיין ממשיך, אבל בינתיים זה לא עוזר...

מה דעתכן על טאי צ'י? לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים. המליצו לי על טאי צ'י באופן כללי וגם על מורה מסויים שאמרו שהוא נפלא._

הי עודד,
תראה, כשיש איזושהי בעיה עם סימפטום ברובד מסויים, צריך בד"כ להתייחס אליו גם ברובד הזה (גם אם המקור לסימפטום קיים ברובד אחר לגמרי)
כך שגם אם מצב נפשי, רגשי או מנטלי מסויים גרמו לבעיות פיזיות, עדיין הטיפול יצטרך להיות גם ברמה הפיזית כי שם כרגע מתבטאת הבעיה.
קשה לצפות שאחרי הצטברות של מתח נפשי ממושך שגרם לכאבים פיזיים, תוכל רק לעבוד על האספקט הרגשי ולהעלים את הכאב הפיזי, זה בד"כ לא עובד כך, לא בשלב של כאבים פיזיים חזקים.
וזאת הסיבה ששינון מסרים חיוביים או שיפור המודעות ליציבה לא עוזרים כרגע - פשוט כי נחוצה כרגע פעולת ריפוי גם במישור הפיזי כדי להתגבר על הבעיה הפיזית.

אח"כ בהחלט אפשר לחפש ולמצוא דרכים לתחזק את הגוף ולמנוע כאבים בעתיד - טאי צ'י אגב, היא דרך נפלאה בעיני, לשמור על תחזוק הגוף ובריאותו.
לעבוד על הרובד הנפשי, לאמץ גישה חיובית ונכונה מבחינה מנטלית ולעשות כל דבר שמעודד את התהליך הרצוי.

לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים
ובכן, כמה דברים בקשר לזה:
  • יכול מאוד להיות שלא נפלת על השעור או המורה הנכון עבורך, מכיוון שאם בסוף השעור לא היה כואב לך הגב או היית מרגיש הקלה עצומה סביר להניח שדעתך היתה שונה (-:
  • שעור אחד הוא באמת לא זמן מספק כדי לבחון שיטה לעומק. אנחנו חיים בעולם בו יש ציפייה מיידית לשינוי, אך למעשה התהליכים העמוקים ביותר שמשפיעים עלינו לוקחים זמן. וכדאי לתת להם את הזמן הזה (למשל כחודש של תרגול) כדי להבין אם זה הכיוון שלך או שלא - בכל מקרה אחרי 4-5 שעורים דעתך תהיה מבוססת יותר לכאן או לכאן.
  • יכול להיות שבסופו של דבר תגיע למסקנה שיוגה לא מתאימה לך ולכן למרבה המזל יש שיטות נוספות שתומכות ומסייעות בכאבי גב - מנסיוני כל השיטות והדרכים העוצמתיות באמת מתייחסות באופן הוליסטי לבעיה ועובדות על הטיפול בבעיה בכל הרבדים.
בכל מקרה, לפנות לאורטופד ולדעת מה המצב זה תמיד טוב, בלי קשר מאוד יכול להיות שסדרת טיפולי דיקור או שיאצו יכולים גם הם לעשות פלאים ולשפר את הכאב המקומי (לפעמים אפילו אחרי טיפול אחד)
ויחד עם זאת, אם האיזור הזה רגיש אצלך, תהיה נטיה לכאב להישנות כך שהדרך האפקטיבית ביותר לשפר אותה היא במציאת דרך תרגול מתאימה ועקבית שמחזקת את האיזורים החלשים בגוף, משחררת ופותחת את אלה הסגורים ומתוך כך מקלה ומונעת את העומס על הגב.

מקווה שזה עוזר לך קצת ומוזמן כמובן להמשיך לשאול ולהתייעץ כאן או במייל הפרטי (-:
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כאבי גב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אוי אוי, אני למודת ניסיון עם כאבי גב, מה לא ניסיתי... בעקבות ניסיוני העגום אני חושבת שכדאי לעבוד בשני אפיקים- פתרון לבעיה האקוטית ותחזוקה.
לתחזוקה תצטרך לראות מה מתאים לך- אלכסנדר, יוגה, פלדנקרייז... הרעיון הוא ללמוד לעבוד עם הגוף ביומיום ולתרגל בעצמך כך שתוכל לשמר את הגב במצב טוב ותקין, להכניס תנועתיות וכו'. לי יוגה מאוד מאוד מועילה (ממליצה על איינגאר).
לגבי הבעיה האקוטית ממליצה לפנות לאוסתיאופט טוב. לי זה עזר מאוד עם כאבי גב איומים וכרוניים. הזיז לי כמה חוליות בגב ובצוואר ואת זה היוגה לא עשתה הרבה שנים. הוא גם מאבחן וגם מטפל. אבל אבל אבל - לפנות למישהו שלמד בחו"ל ולא למישהו שלמד בארץ בוינגייט. בדרך כלל זה טיפול קצר טווח. היום אני מגיעה אליו פעם בשנה לתחזוקה קלה.

רק בריאות.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

כאבי גב

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

עודד, אני ממליצה לך לנסות יוגה איינגאר. זה יכול לעזור גם אם זו דלקת. מנסיון של קרובים אלי (לא שלי). זה יעזור לצאת מהמצב הנוכחי, וגם למנוע השנות.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

כאבי גב

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

תודה על ההתיחסויות המפורטות שלכן.
עשיתי בעבר אוסתיאופטיה כשהיו לי כאבי גב (גם לפני כמה חודשים), אצל מישהו שלמד בחו"ל והומלץ לי מאוד, וגם עזר לבן שלי כשהיה תינוק ולאשתי. בסוף הגעתי למסקנה שזה לא ממש עוזר לי (אולי בגלל סוג הבעיה הספציפית שלי) ואני מוציא על זה הון כסף.
אלכסנדר, יוגה, פלדנקרייז - את כל אלה עשיתי וניסיתי בשלבים שונים של חיי (היוגה עכשיו היה נסיון לסיבוב שני). אף אחד מהם לא התלבש עלי (לאו דוקא בקשר לכאבים מסויימים אלא בכלל). כמובן שיש לזה קשר למורה הספציפי, אבל אולי גם להתאמה של השיטה אלי. אני סומך על האינטואיציה שלי לזהות מתי המורה מדבר אלי ומתי לא, וכבר עברתי מספיק פעמים את ה לתת להם את הזמן הזה (למשל כחודש של תרגול) כדי להבין אם זה הכיוון שלך או שלא ואני כבר יודע שהאינטואיציה הראשונה שלי צודקת.
בכלל לא ציפיתי לשינוי מיידי או הקלה בכאבים, אלא רציתי להתרשם מהשיטה ומהמורה. כמובן שאם הייתי נכנס לשיעור עם כאבים ויוצא בלי, זה היה משפיע על ההתרשמות שלי. אבל זה לא קרה.
היו פה כמה שכתבו על איינגאר וגם שמעתי על הזרם הפסציפי הזה מחבר, ואולי באמת אני אחפש מורה לשיטה הזו.

אתמול קיבלתי עיסוי + שיאצו. קצת קשה לי להגיד אם זה עזר או לא, כי עוד לפני שהגעתי אליו המצב השתפר מאוד, אבל היום מצבי הרבה יותר טוב |יש|

לגבי פעילות - התחלתי לא מזמן לשחות. תחזיקו לי אצבעות שאני אתמיד בזה. זה לא הכי קרוב הביתה, אז צריך רצון חזק בשביל להתמיד. אבל אני אוהב לשחות וכבר מזמן אני במודעות לחשיבות של זה, ושחייה זה ספורט מעולה. אז הפעם אני אתמיד!

אני אמשיך לנסות דברים נוספים ומקווה שזה יעבור כבר!
תודה.
הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

הי עודד,
מאוד משמח לשמוע שאתה מרגיש היום הרבה יותר טוב! (-:
מקווה שאכן תתנסה ותמצא את השילוב הנכון שעוזר לך לשמור על גב משוחרר ושתבוא לעדכן כאן מה עזר לך.
אני חושבת שבסופו של דבר מה שעוזר הוא פעולה בכל מיני כיווני פעולה שתוקפים את הבעיה מכל מיני כיוונים. בסופו של דבר לא ברור כמה אחוזים מאיזו טכניקה עזרו, אבל אם יש שיפור משמעותי בהרגשה זה גם לא ממש משנה (-:
ימים יפים ומשוחררים @}
סגו_לה*
הודעות: 1108
הצטרפות: 31 מאי 2008, 22:41
דף אישי: הדף האישי של סגו_לה*

כאבי גב

שליחה על ידי סגו_לה* »

מרחיבה (גם כדי להזכיר לעצמי....הגב אחחח סובלת ומזדהה)
לברר את השורש של הבסיס ברמה אנרגטית,היכן יש פחד קיומי,דאגה חומרית או חשש קיומי.
הכליות מתחברות מהמקום שהן קשורות לפחד (האיבר המקביל להן ברפואה הסינית הוא הברך-פיק ברכיים הוא מטבע לשון לפחד)
מעבר לעבודה עם אמירות של לואיזה היי,לראות האם יש מקום אמיתי לדאגה או שזה רק זמן שהאמונה הבסיסית שלנו התערערה.
<הרי דאגה כלכלית עוד לא יצבה לאפאחד את האוברדרפט>
רפואה שלמה (גם לי :-))
שרון*
הודעות: 1234
הצטרפות: 27 ספטמבר 2002, 14:27

כאבי גב

שליחה על ידי שרון* »

עודד,
טוב שהמצב השתפר!
לגבי השחיה: כנראה הפעילות המניעתית המומלצת ביותר, לדעת הרבה כואבי גב ופרוצי דיסק שאני פגשתי, אלו שאימצו אותה כדרך חיים נשבעו שמצבם השתפר לאין שיעור ולאורך זמן. לא מומלצת שחייה בסגנון חזה, מאחר ויוצרת לחץ על הגב התחתון. סגנונות חתירה וגב מצויינים.
במידה ותחליט לגשת לבירור אצל אורטופד, אם הבנתי נכון, עדיף CT או MRI על צילום רנטגן, למרות שהפרוצדורה,לפחות במכבי, היא קודם צילום רנטגן ואח"כ היתר.
האורטופד שהייתי אצלו אמר שלא ניתן לראות בלט או פריצת דיסק בצילום. מה שאפשר לראות זה שינוי במרווחים בין החוליות וכד'.
תרגיש טוב!
א*
הודעות: 742
הצטרפות: 10 פברואר 2002, 10:10

כאבי גב

שליחה על ידי א* »

גם לי יש כאבי גב איומים כבר 4 חודשים. משככי כאבים לא עוזרים, אולי רק נורופן. אבל כמה זמן אפשר לקחת אותו ברציפות? התחלתי טיפול בדיקור סיני יחד עם כירופרקט.בינתיים יש לי תחושה של החמרה.גם תחושת חוסר אונים ,אני בקושי הולכת לעבודה. כמה זמן אפשר להיות בחופשת מחלה?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כאבי גב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אין לי תשובה לשאלות שלך, אבל הייתי מנסה לפנות לאוסתיאופט טוב.
פיזיקאי_וכירופרקט*
הודעות: 2
הצטרפות: 13 אפריל 2012, 21:05

כאבי גב

שליחה על ידי פיזיקאי_וכירופרקט* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כח הכובד הוא הסיבה העיקרית לכאב גב ובנוסף, כאבי גב יהיו קשורים בדרך כלל לתפקוד לא תקין בחיי היומיום שלנו. במקרים מסוימים הרמת חפצים כבדים או עבודה ממושכת במצב של גב קמור, כמו עובדי מחשב,גננות המרימות ילד, או רכיבה על אופניים ואופנוע, נהגי מוניות ורכב כבד היושבים שעות רבות, יכולים לגרום לכאב גב עליון או כאב גב תחתון ואפילו לשינויים במבנה עמוד השדרה (בלט או פריצת דיסק). לכן חשוב מאוד להקפיד על יציבה זקופה ככל האפשר ולחזק את שרירי הבטן והגב כדי לתמוך באזור זה באופן מרבי. הטוב ביותר למניעת כאבי גב , פריצת דיסק או בלט דיסק לפני כאב גב ובמיוחד אחר הופעתו , הוא מכשיר ההיפוך: גב BACK שמשחרר את הלחץ בין חוליות הגב כאשר השיטה נקראת inversion table .
איילונת*
הודעות: 6
הצטרפות: 05 דצמבר 2010, 08:44

כאבי גב

שליחה על ידי איילונת* »

נו למישהו זה כבר עבר וכמה זמן לקח ,אני עם כאבי עורף ושכמות וגב תחתון חודשיים התקף לאחר 10 שנים שלא הורגש כלום ,ישלי בלטים והיצריות מתונות זה עובר בסוף? לא זוכרת איך עבר לי אז נמאס לי מהכאב
הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

ישלי בלטים והיצריות מתונות זה עובר בסוף? לא זוכרת איך עבר לי אז נמאס לי מהכאב
הי איילונת,
לצערי מנסיוני עם אנשים רבים שסובלים מבעיות גב כרוניות (הצרויות של תעלת השדרה, בלטים ופריצות דיסק), לרוב הם לא עוברים כך סתם מעצמם.
הכאבים מורגשים בעקבות לחץ על העצבים בעמוד השדרה, ואת הלחץ הזה צריך לשחרר אחרת הוא מחריף בעקבות דחיסה הולכת וגדילה של הסחוסים בין החוליות.
במשך עשר שנים אולי לא הרגשת את הכאב אבל המצב כנראה התפתח והבשיל ועכשיו פרץ החוצה בדמות הכאב שאת מרגישה.
הרבה פעמים תרגול ממוקד ומדוייק, טיפול שיאצו או דיקור יכולים להקל מקומית על הכאבים ולפעמים אף להעביר אותם באופן זמני, אבל מנסיוני בעשור האחרון, רק עבודה עקבית, מתונה ומדויקת ששומרת על מרחב בין החוליות, מורידה את העומס מהגב התחתון ומחזקת איזורים אחרים שצריכים לשאת בעומס במקומו מביאה לשיפור קבוע בטווח הארוך.
ממליצה לך בתור התחלה לקבל טיפול ממוקד או למצוא תרגול יוגה עדין שמתמקד ספציפית כרגע בשחרור העומס מהחוליות התחתונות (אם את מאזור השרון, אשמח לעזור לך באופן אישי).
מקווה שההקלה לא תאחר לבוא @}
איילונת*
הודעות: 6
הצטרפות: 05 דצמבר 2010, 08:44

כאבי גב

שליחה על ידי איילונת* »

תודה לגבירה _ בחום על התייחסותך אני לא מאזור השרון , ואני מנסה להקל כבר יותר מחודש ימים גם בדיקור שיאצו יוגה טיפולית ופזיוטרפיה , כל טיפול אחת לשבוע בינתיים הקלה מאוד קטנה רוב כאביי הם יותר בצוואר והשכמות שמורגשות כמו קרש וכן צוואר נוקשה שמשמיע חריקות וכואב כמובן זכור לי שהיה לי בעבר וחלף, אז הייתי יותר צעירה היום אני בת 44 אמא לילדים קטנים ודיי מושבתת למרות שאני מנסה לסייע לעצמי על מנת לעבור את המשבר הזה. כולם סביבי אומרים לי זמן אני באמת מקווה , הכל התחיל לפני יותר מעשור שנים עם טיפול כירופרקטי לצוואר תפוס בלבד שלושה טיפולים שהשביתו אותי לאחר מכן לשנה , אז ראו רק בלט היום ישלי שינוייך ניוונים עם הצרות של חוליות לא של תעלת השדרה בצוואר , קשה לי מאוד עם הכאבים ומנסה לקחת כמה שפחות משכחי כאב . זהו מקווה שיעבור כבר אמן.
הגבירה_בחום*
הודעות: 2781
הצטרפות: 30 יוני 2007, 17:29
דף אישי: הדף האישי של הגבירה_בחום*

כאבי גב

שליחה על ידי הגבירה_בחום* »

אני מנסה להקל כבר יותר מחודש ימים גם בדיקור שיאצו יוגה טיפולית ופזיוטרפיה , כל טיפול אחת לשבוע בינתיים הקלה מאוד קטנה
טוב שאת מטפלת בעניין מזוויות שונות. אני יודעת כמה לא פשוט להיות במצב מתמשך של כאבים חזקים, אבל העובדה שאין החרפה בכאבים (שהיתה מן הסתם מגיעה ללא הטיפולים) ואף את מדווחת בזהירות על הקלה קטנה, מסמנת מגמה נכונה של שיפור.
אם נקודת הפתיחה שלך היא קשה כמו שתארת, צריך לתת את הזמן לשיקום ולהחלמה.
לגבי הנוקשות בשכמות ובצוואר, מה שנכון לעשות הוא ליצור תנועה עדינה ועקבית (ממש יום יום) שתאפשר באזורים האלה חום, ריכוך ומרחב ותשחרר את הנוקשות החריפה שאת מתארת.
גם זרם של מים חמים על האיזור מאוד עוזר או כרית חמה סביב הצוואר.
אני מאמינה שעם הטיפולים, הריכוך והמנוחה שאני מקווה שאת מאפשרת לעצמך, תבוא בקרוב גם הקלה משמעותית יותר.
סמני לי בדף הבית אם תרצי להתייעץ, אשמח לחשוב איתך טלפונית או במייל על עוד דרכים לשיפור המצב.
רק בריאות. @}
שחר_מ*
הודעות: 30
הצטרפות: 28 ספטמבר 2014, 16:23

כאבי גב

שליחה על ידי שחר_מ* »

פיתרון נהדר.
לי היו כאבים איומים ונוראים שנים טיפולים זריקות שכיבה בבית פריצת דיסק וכו יום אחד שכבתי בבית תקוע לא יכולתי לזוז ונמאס לי מהרופאים, חיפשתי בגוגל ומצאתי חמש תרגילי פילאטיס מדהימים עשיתי אותם פעם ביום המצב מיד השתפר ותוך שלושה ימים הכאבים עברו כלא היו מאז כל פעם שיש קצת כאב אני עושה אותם רבע שעה והכל עובר פלא

הנה אני היום כבר שלוש שנים בלי כאבים בלי זריקות כדורים רופאים רק שכואב עושה את התרגילים ויש שקט של חודש. גם הליכות עוזרות מאוד.
בקיצור תחפש בגוגל - חמש תרגילים לכאבי גב. ותגיע לאתר בריאות. מאמר של דליה מנטבר. מאמר - תרגילים להקלת כאבי גב.
אם אוכל אצרף קישור.אבל אני לא בטוח שאצליח
שחר_מ*
הודעות: 30
הצטרפות: 28 ספטמבר 2014, 16:23

כאבי גב

שליחה על ידי שחר_מ* »

עוד מניסיון של כמה שנים עם התרגילים. תרגיל מספר שלוש הוא הכי חזק ועוזר. אבל תהיה עדין איתו, כי הוא יכול גם להיות חזק מדי,
לכן כאשר אתה מגיע אליו, תגיע עד למצב שכואב קצת ותחזור טיפה אחורה, ואם כואב, במקום שתי דקות תעשה חצי דקה.

ואחרי כל התרגילים אתה יכול לעשות שחרור יוגה, שזה אומר לשכב על הגב במנוחה, לעצום עיניים, רגליים ידיים פרושות לצידי הגוף, כפות לכיוון השמים.
לעבור כל חלק בגוף ולהרגיש שהוא רפוי ואח"כ לשכב ככה עוד שלוש ארבע דקות. ואז לקום בהדרגה לאט לאט.
זה מרפה את השרירים והגידים שתרגילי הפילאטיס עובדים עליהם.
בהצלחה
שחר_מ*
הודעות: 30
הצטרפות: 28 ספטמבר 2014, 16:23

כאבי גב

שליחה על ידי שחר_מ* »

תודה יונת
שליחת תגובה

חזור אל “מחלות מין”