מנשא מסורתי

אנונימי

מנשא מסורתי

שליחה על ידי אנונימי »

למנשאים נוספים ראו מדור מנשאים.
ראו גם השוואת מנשאי גב ב- מנשא גב.


מנשא מסורתי הוא מנשא עשוי מיריעת בד מרובעת עם ארבע או שתי רצועות, כאשר הילד ממוקם בין יריעת הבד וגוף הנושא והרצועות מלפפות אותו ואת הנושא זה לזה. הילד צמוד ישירות לגוף הנושא ומהודק היטב ע"י הרצועות, לכן זהו מנשא מומלץ מאד מבחינה אורטופדית.
מקור סוג זה של מנשא באסיה ובאפריקה. כיום ניתן להשיג בארץ גרסאות מקומיות שלו.

יש שני סוגים עיקריים של מנשא מסורתי:
מנשא עם שתי רצועות (מקורו בקוריאה ושמו המקורי הוא פודגי)
תמונה
ומנשא עם ארבע רצועות (מקורו בסין ושמו המקורי הוא מאי טאי)
תמונה

הגרסאות השונות של כל מנשא נבדלות זו מזו במידות יריעת הבד, אורך הרצועות וסוג הבד. מהבדלים אלו נובעים הבדלים באפשרויות הנשיאה והקשירה. ניתן גם לתפור לבד מנשאים מסוג זה (ראו תפירת מנשאים).

קישורים:

גרסאות ישראליות של מנשאים מסורתיים

מנשא וולאבי
תמונה תמונה תמונה

גרסה ישראלית משופצת של הפודגי. מתאים מלידה עד גיל 3. בחודשיים הראשונים - בנשיאה קדמית, אפשר גם בערסול. מתאים גם לנשיאה קדמית עם הפנים קדימה/אחורה ואף על הצד. התינוק יכול לישון בנוחות בתוך המנשא, לפעוטות יש צורך לקשור צעיף סביב הצוואר ומשם לחזה של הנושא.
המנשא נקשר על שתי הכתפיים או מעל החזה של הנושא. הקשירה קלה מאוד לאחר תרגול קצר.

לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר עם אמא אדמה.
  1. 5.14 - היי. כאן אמא אדמה .. יש ברשותי מלאי של מנשאי הוואלבי שתפרתי שאשמח להעביר במחיר סמלי למישהי/ו שרוצה להפיץ אותם.. אני ב- karninale@walla דוט קום.

מנשא כנעני
תמונה

מנשא דומה לפודגי בכך שאף הוא עשוי מיריעת בד עם שתי רצועות, אך היריעה צרה ואינה מתלפפת סביב גוף הנושא אלא מכסה את התינוק בלבד.
המנשא מיועד לנשיאת תינוקות מגיל 4 חודשים ועד שנמאס. המנשא עבר בדיקה במכון התקנים, ויכול לשאת מעל 100 ק"ג.
יתרונו בכך שהתינוק יושב גבוה ויכול להציץ מעבר לכתף האם (גם תינוקות קטנטנים). מנשא כנעני מתאים במיוחד לפעוטות, כי חלוקת המשקל בו מצויינת והוא קל לאריזה, מה שמאוד מקל עם ילדים שלסירוגין הולכים ונישאים.
את הרצועות ניתן לקשור בצורות שונות (על החזה או על האגן) בהתאם לנוחות הנושא. אחרי פעמים בודדות זה מאוד פשוט. בעיקר אם מקבלים הדרכה. יש מי שתופס אחרי פעם אחת, יש מי שזקוק למעט יותר תרגול. הקטנים גם לומדים מאוד מהר לשתף פעולה ולהמתין בשקט עד שמסיימים את הלבישה. בקיצור-לא מסובך בכלל.
כל המנשאים עשויים בעבודת יד, עם רקמה בדואית אותנטית ואין שניים זהים.
מחירו 350 ש"ח.
לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר עם אורי ה, 050-7555939, [email protected] www.dvarimim.com
מנשא אתיופי
תמונה תמונה תמונה
[תמונות של מנשא מבית היוצר של מיץ פטל]

מנשא אתיופי נקרא גם אָנקַלוַה.
זהו בד בצורת מלבן. גודלו כגודל הגב בערך. הבד מכסה את הגב כאשר גם התינוק או הפעוט הרוכב על הגב נמצא תחתיה. משני קצותיו העליונים של המלבן יוצאות רצועות המתחברות יחד והופכות לרצועה אחת תחת החזה, משם היא ממשיכה לאחור, תחת הישבן (שלו) וחוזרת אל מתחת לחזה (שלי) לקשירה סופית. הרצועות שמונחות על הכתפיים לא מרופדות כל-כך, אך אפשר לבקש לרפד יותר.
בגירסה אחרת במקום רק רצועה ישנה ריתמה מבד בצורת משולש ארוך אשר לשם מכניסה האם את ראשה ומגיעה עד לאזור החזה. בקצה המשולש מחוברת רצועת בד נוספת, גם היא ארוכה, לקשירת התינוק.
הערת אגב המנשא אינו נועד לתינוקות רכים מאוד (רק מגיל חודשיים בערך) למרות שיש הטוענים כי כבר מגיל אפס ניתן להשתמש בו.
באתיופיה הנשים לא היו יוצאות מבית הנידה בחודש-חודשיים הראשונים ולכן לא היה להן צורך במנשא.

איפה אפשר להשיג
  1. אצל מיץ פטל -אני תופרת את המנשא לפי הדגם שיש לי.(ראו תמונות בהמשך)
ניתן ליצור עימי קשר בדף אישי או טלפונית בדף קשר או בדואל [email protected]
  1. מוּאַלַה - מפיץ מוצרים שונים לאתיופים, מביא את המנשאים ממישהו מחדרה. טלפון: 652664-053. מחיר: 120 ש"ח (נכון לינואר 2002).
  2. אצל מרב אמא: מצאתי ברמלה אישה שתפרה לי מנשא אתיופי עם התאמה אישית (רפידות עבות לכתפיים ועוד..). היא עשתה זאת משאריות בדים שהיו לה בבית ויצא יפה וחזק. ניתן גם להביא לה בדים לפי בחירה אישית. אם אתם מעוניינים כתבו ל: [email protected]
  3. במרכזי קליטה בקריית ים ובמעלות. מחיר: 100 ש"ח (נכון לאפריל 2004).
  4. במרכז הקליטה בנהריה. מחיר: 90 ש"ח (נכון ליוני 2004).
  5. אצל טלי: 054-7747711. מחיר: 125-90 ש"ח, תלוי בסוג הבד. אפשר גם עם כיס פנימי לנשיאת חפצים ואפשר לבחור עם או בלי ריפוד.


מנשא מִקֶדֶם
תמונה תמונה

מנשא בעל ארבע רצועות. מיועד לנשיאת תינוקות מגיל אפס ועד בכלל בתנוחה זקופה. ניתן לשאת את התינוק בתנוחת בטן לבטן, בטן לגב או גב לבטן.
יתרונות- נוח מאד עבור הנושא משום שמשקל התינוק מתחלק על הכתפיים, הגב והאגן. קל מאד להכניס או להוציא תינוק ישן מבלי להעירו. אין הרבה בד וגוף התינוק מונח ישירות על גוף הנושא ללא בד באמצע, לכן זהו מנשא מאוורר יחסית.
המנשא מאפשר תמיכה מקסימלית בכל אברי גופו של התינוק ולכן מתאים גם לתינוקות רכים. המנשא עבר בדיקה במכון התקנים והוא מסוגל לשאת עד 100 ק"ג.
כל המנשאים עשויים בעבודת יד, עם רקמה בדואית אותנטית ואין שניים זהים.
מחירו 350 ש"ח.
לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר עם אורי ה, 050-7555939, www.dvarimim.com [email protected]

האם ניתן להניק בתנוחת בטן לבטן?
אפשר, טכנית. מרופפים את הכתפייה בצד שרוצים להיניק ומשחררים ציצ לחופשי. [אורי ה]
לגבי נוחות תנוחה זו, כדאי לנסות קודם, כי זה משתנה מאישה לאישה. תזמורת הים: "זה אפשרי אבל זה לא מאד נוח. אני משערת שזה גם תלוי במבנה הגוף של האשה. מצד שני לי לא נוח להניק במנשא באופן כללי".

מנשא מאי-טאי ארבע רצועות
תמונה תמונה תמונה

בתמונות : נשיאת בת שנתיים ונשיאת תינוקת בת חודש וחצי

מנשא בעל ארבע רצועות רחבות, מרופד קלות ברצועות העליונות ובאזור המתניים, וכן בחלק העליון של גוף המנשא. מיועד לנשיאת תינוקות מגיל אפס ועד בכלל בתנוחה זקופה. חלק עליון מעוגל, מאפשר תמיכה בראש, או מרחב ראייה גדול יותר כשמקופל. ניתן לשאת את התינוק בתנוחת בטן לבטן, בטן לגב או גב לבטן ובנשיאת צד.
יתרונות- נוח מאד עבור הנושא משום שמשקל התינוק מתחלק על הכתפיים, הגב והאגן. קל מאד להכניס או להוציא תינוק ישן מבלי להעירו. אין הרבה בד וגוף התינוק מונח ישירות על גוף הנושא ללא בד באמצע, לכן זהו מנשא מאוורר יחסית. ניתן לקפל את המנשא לגודל קטן שנכנס לתיק בקלות. יכול לשמש גם כמשטח החתלה או שמיכה בעת הצורך.

מחירו 270 ש'ח כולל משלוח בדואר רשום.
לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר עם טרה רוסה, בדף הבית או במייל terarosa בג'ימייל.

אני משתמשת במנשא זה עם בתי כבר מגיל 10 ימים. היא נישאת בו במשך מספר שעות ברציפות, בלי לקטר. גם הגדולה יותר, בת שנתיים אוהבת להינשא בו, ובנזוגי אוהב את המנשא הזה מאוד. יש לי מבחר קטן ומשתנה של מנשאים, שלחו לי מייל ואשלח לכן תמונה של המנשאים שיש לי כרגע [טרה רוסה]

מנשא קוריאני משודרג
אותו עיקרון קשירה כמו של הקוריאני, רק שבמקום הקשר מעל החזה, יש קליפס-דבר שמקל מאוד ומקצר את זמן הקשירה\פשיטה של המנשא.נוח ביותר.(הכי נוח שאני מצאתי-אחרי שניסיתי כמעט כל סוג אחר,אך-" אין הנחתום מעיד על עיסתו"...
המחירים נוחים ביותר150-180 יש אפשרות להזמין עם\בלי תוספת לתפישה יותר טובה של הראש והצללה.
אפשר להשיג אצל טלי ופיצקה 054-7747711 [email protected]
מנשא טליה
תמונה
מנשא סיני מסורתי שעבר התאמה לצרכים המערביים: בדים רכים ונעימים, ריפוד בארבעת הרצועות ומתחת לישבן התינוק, תוספת בד המשמשת ככובע
מתאים לשימוש מגיל 0 ועד 4 שנים, על הגב, על הבטן או על הצד. www.minsatalia.co.il

חוות דעת והתנסות אישית

  • אני רוצה לדווח, שקניתי מ אמא אדמה מנשא קוריאני ואנחנו מרוצים עד הגג: קודם כל, אני רוצה לשבח לטובה את אמא אדמה הסבלנית, ששלחה לי מנשא לניסיון, אחר כך תיארה אותם עבורי בסבלנות וגם צילמה אותם כדי שאבחר צבע, ונתנה לי ייעוץ באינטרנט בענייני קשירה והידוק. חוצמזה, המנשא יפה וקליל, הקליל ביותר, נראה לי, לימות הקיץ הלוהטים הנכונים לנו בקרוב. וטיפ קטן לנושאות על הגב: אצלנו הפיצי תמיד בכה כשניסינו לשים אותו על הגב, בעיה שנפתרה ברגע שעברנו להשתמש בשיטת ההנפה במקום בשיטת משטח-העזר. כנראה שכל ההתעסקות הכרוכה בזה העיקה עליו. אגב, יצא לי גם לשים את הקטן בוולאבי בתנוחת צד. רגליים משני צדי מותן ימין, והרצועות של המנשא מונחות על כתף שמאל, ומשם ממשיכות בקשירה הרגילה. היה מעולה! [מיצי החתולה]
  • בשביל להתמודד עם הפעלתנות של נטע לבשתי אותה על הגב, אבל הפוכה - עם הפנים החוצה. <לא תנוחה שהומלצה איפשהו> המנשא עובר לה מתחת לבתי השחי ומשאיר לה ידיים חופשיות. ההצלבה מתחת לרגלים משאירה גם רגליים חופשיות. בחרתי בקשירה מעל הכתפיים ולהפתעתי זה לא מציק לכתפיים (החולות שלי) בכלל. יושב היטב בין הכתף לצוואר ולא מטריד אף אחד מהם. המנשא קליל ולא מחמם והקשירה הסופית יכולה להיעשות בקו החגורה או אפילו למטה מזה (הרצועות האלסטיות מאפשרות) - טוב להיריוניות או לכאלה עם בטן רכה (הרצועות של הווילקינט עושות לי טאיירים נוראיים). לא מעוות את החזה, לא מעוות את הבטן, קליל, קומפקטי, נוח, יפה , נטע מבסוטה, אני מבסוטה. תודה אמא אדמה. [ה עוגיה]
  • שמחים להמליץ על הוולאבי. גילינו שיש לוולאבי כמה יתרונות: הכי חשוב - גם ניב יכול "ללבוש" את הפיצפונת על הגב (בקובבה לא יכול בשל מחסור בציצי). לפעמים הפיצפונת נרדמת עלי כשהרגליים מפוסקות סביבי והראש על החזה, אז אני יכולה לשים עליה את המנשא מקדימה ואז היא ממשיכה לישון ואני יכולה לעשות דברים. ויתרון חשוב מאד: היא מסכימה להיות בוולאבי גם כשהיא ערה, ואז כשהיא מתעייפת, מושכים את המנשא עד לצוואר והיא נרדמת (רק צריך לשים לב על הצוואר, אנחנו משתמשים בכרית של מנשא קובבה לתמיכה בראש). [אליה דור כהן]
דיון לגבי גיל נשיאת התינוק על הגב בוולאבי (אולי זה רלוונטי לעוד מנשאים מסורתיים?)
  • ניסיתי את הוואלבי עם תינוקת בת חודש על הגב והוא לא הרגיש לי מתאים.אין תמיכה לא לצוואר ולא לגב. האיקס לא נותן מספיק תמיכה.אבל המנשא עצמו מדהים ביופיו והבד נעים מאד. נראה לי שברגע שהתינוק יושב בעצמו זה מנשא נפלא. [בת ההרים]
  • אפשר לפני גיל ישיבה, גם על הגב. מניסיון. בגיל לידה / שבועות ספורים אפשר לנסות לערסל במאונך מלפנים. אפשר ללבוש את התינוק כך שהמנשא מכסה את העורף וחצי ראש ואז יש תמיכה. [ה עוגיה]
  • יש הסכמה גורפת בין כל אנשי המקצוע מתחום התפתחות מוטורית של תינוקות (קונבנציונאליים וגם לא) שאין להעמיס על הגב מבלי לתמוך בו היטב (משענת מאחוריו) עד שהתינוק יושב לבד. [בת ההרים]
  • כמו שאני רואה את זה, ההצמדה של התינוק אל גב האם משמשת כמשענת. [אמא אדמה]
  • אז זהו שהתינוק לא לגמרי נצמד.זה לא שאת הולכת כפופה קדימה. את רוצה לעמוד זקופה ואת לא באמת יכולה להדביק את המנשא אלייך.יש איזה מרווח. אני מתארת לעצמי שזה פחות מורגש אם התינוק כבר מחזיק ראש טוב ואז יש את האשליה שהוא מקבל מספיק תמיכה לגב. אוף אני מרגישה כאילו אני יורדת על הוולאבי וזו לא כוונתי. אז שוב אומר - זה מנשא נפלא. [בת ההרים]
השוואה בין מנשא פודגי (מנשא קוריאני) לבין מנשא קובבה
הקוריאני הוא רק בד (בלי קליפסים). אפשר להלביש אותו בכמה צורות - קדימה, אחורה בלי כתפיים, אחורה עם כתפיים. הקובבה עם קליפסים ואפשר רק על הגב עם הקשירה מעל הציצים.
הקוריאני יותר קשה לשים וצריך להתרגל לקשירה שלו, הקובבה יותר פשוט לתיפעול.
הקובבה נראה יותר יפה כשלובשים אותו, הפודייגי נראה לא מסודר מקדימה.
מהשיחות שלי גם עם נורי-ים וגם התופרת של הפודגי בארה"ב, הקשירה מעל הציצים פחות נוחה לנשים רזות או בעלות ציצים קטנים (כמוני). לנשים מלאות או בעלות ציצים יותר גדולים, זה אמור להיות נוח. [גלינה המכשפה הצפונית]

יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

מנשא מסורתי

שליחה על ידי יעלי_לה »

קניתי מ אורי ה מנשא מקדם ואני מאוד מאוד מאוד מאוד מרוצה ממנו. לפני כן השתמשנו בוולאבי לנשיאת גב ובבד ארוך לנשיאה קדמית, והיה לנו מאוד מייגע להחליט כל פעם איזה מנשא לקחת, לנסוע עם שני מנשאים וכו'. אני חושבת שאחד הדברים שהופכים את ה"מקדם" למנשא מנצח היא העובדה שיש בו הכל: גב, בטן, צד, מגיל לידה ועד שנמאס, בקיצור, הוא הופך כל מנשא אחר למיותר. חוץ מזה שהוא נוח מאוד מאוד בנשיאה, בלבישה, בפשיטה, בהנקה (אצלינו, בהתאם לגיל של היונק ולצורת החזה שלי, בעיקר בנשיאת צד) ובשינה (בכל התנוחות) - והוא גם יפהפה. וגם לא יקר. בקיצור, מה עוד אפשר לרצות ממנשא? אורי ה, שוב תודה!
פלוני_אלמוני*
הודעות: 1182
הצטרפות: 14 אוגוסט 2001, 19:35
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמוני*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי פלוני_אלמוני* »

שלום!
לאחרונה קיבלתי מתנה מחבר מנשא שנקנה בחנות של עולים מאתיופיה.
הבעיה שאין לי מושג איך משתמשים בו לתינוק בן שבועיים.
אשמח לקבל הדרכה
תודה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

_שלום!
לאחרונה קיבלתי מתנה מחבר מנשא שנקנה בחנות של עולים מאתיופיה.
הבעיה שאין לי מושג איך משתמשים בו לתינוק בן שבועיים.
אשמח לקבל הדרכה
תודה_
גם מחפשת יעוץ אבל לגיל חצי שנה
טלי_ופיצקה*
הודעות: 302
הצטרפות: 06 ינואר 2005, 21:49
דף אישי: הדף האישי של טלי_ופיצקה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טלי_ופיצקה* »

אשמח לייעץ לכם, יש לי הרבה נסיון עם האתיופי. אפשר בדף בית, או במייל- talizoren שטרודל gmail נקודה com
נעמי_בן_שיטרית*
הודעות: 625
הצטרפות: 05 אוקטובר 2004, 22:15
דף אישי: הדף האישי של נעמי_בן_שיטרית*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי נעמי_בן_שיטרית* »

שלום אורי ה האם ניתן ללבוש את המנשא מקדם גם במנח צידי? אשמח אם תוכלי לצרף תמונה. אני אוהבת את התנוחת צד ושנים השתמשתי ב over the sholder. התינוקת הנוכחית שלי כבדה במיוחד ואני מחפשת משהו שיחזיק אותה ויחלק את המשקל טוב יותר.
איריס*
הודעות: 117
הצטרפות: 17 מרץ 2003, 20:48

מנשא מסורתי

שליחה על ידי איריס* »

שלום,
אני חושבת לקנות/לתפור מנשא על מנת לשאת את דפנה שלנו על הגב. היא כבר בת שנה ושלושה חודשים, ואני חושבת שהיא מאד תהנה ממנשא על הגב. רציתי לשאול באילו מנשאים הילד נמצא יחסית גבוה, כי אני חושבת שאם היא לא תוכל להסתכל מסביב היא לא תסכים לענין... ראיתי שכתוב כאן שכך זה במנשא הכנעני. מה במבנה שלו גורם לכך? האם זה כך גם במנשא אסאתי?
תודה...
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

האם ניתן ללבוש את המנשא מקדם גם במנח צידי
כן. אבל תינוק כבד עדיף לשאת על הגב (ותאמיני לי שאני יודעת על מה אני מדברת).
תנוחת צד מטבעה לא מחלקת את המשקל טוב. לא משנה באיזה מנשא. היתרון של נשיאה על הצד הוא רק בנוחות ההכנסה וההוצאה מהמנשא, וזה כשאת משתמשת במנשא צד (לאו דווקא אובר דה שולדר- יש יותר נוחים). תנוחת הצד במקדם אפשרית אבל היא דורשת קשירה והתרה כל פעם שאת מכניסה ומוציאה, ולא הרבה יותר נוחה - איך שלא תסובבי את זה בסופו של דבר רוב המשקל על כתף אחת.
כל היתרון העצום של המקדם הוא בתנוחת הגב שבה המשקל מתחלק באמת מעולה. ואם התינוקת שלך כבר בסביבות 6 חודשים, עדיף בכלל הכנעני שהוא אפילו יותר נוח.
אם את רוצה מנשא צד נוח, אני ממליצה על מצדי (גם של אוריה) או על המנשא של יעלה. ראי בדף מנשא צד.
<אני נושאת ברנש במשקל של כמעט 12 קילו ויש לי נסיון עם 4 סוגים שונים של מנשא צד>
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

איריס, בקוריאני (וולאבי וכנעני) את יכולה לבחור באיזה גובה לקשור את בתך.
אני מניחה שגם בסיני אפשר (לא ניסיתי אבל נשמע הגיוני).
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

מנשא מסורתי

שליחה על ידי דניאלה* »

לי יש מנשא מקדם ואפשר לקשור אותו בכל גובה על הגב.
הוא מאד מאד נוח לנשיאה (וגם יפהפה בעיני)
והקטנה האישית שלי (5 חודשים) מסכימה להיות בו רק על הגב.
אבל אני לא ניסיתי אותו בתנוחה צדית.
ממליצה בחום
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

אני מניחה שגם בסיני אפשר
עקרונית כן, אם מניפים את התינוק. אבל נוח יותר להניף בקוריאני (מנסיוני הצנוע).
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

היי,

אני בדילמה ענקית, לפני כמה ימים קניתי את המנשא של טומי משילב, חשבתי שהוא יהיה לי מעולה, ואחרי שניסיתי אותו כמה פעמים הבנתי שאני נראת כמו יוצאת קומנדו.
אחרי התלבטויות והתייעצויות הציעו לי להחליפו במנשארי, אבל גם עליו שמעתי תגובות שאם הוא אז עדיף התינוכיס או הלופי, הלכתי לדיאדה וקניתי את הלופי אבל הבעיה איתו היא שהוא לוחץ לי בכתפיים ותנוחת העירסול כבר לא מתאימה לביתי כיוון שהיא בת חודשיים וחצי וארוכה כך שבשני המנשאים תהיה לי את אותה התנוחה שהיא או עם הפנים אלי או לסביבה.

מה עושים? מה כדאי ? להשאיר את הטומי למרות שהפתיחה שלו קשה או את הלופי ולחכות עד שהבדים האלסטיים יהיו רכים יותר?
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

פלונית, לאיזו מטרה דרוש לך המנשא? איזה סוג שימוש? מה משקל התינוקת?

לופי וטומי הם שני מנשאים שונים מאוד זה מזה.

טומי מאפשר לך נשיאה קדמית בלבד בתנוחה שהיא (לדעת אנשי מקצוע רבים) מזיקה לעמוד השדרה לתינוק שעוד לא יושב.
נשיאה קדמית גם מזיקה לגב ההורה כשמדובר בתינוק כבד. בקיצור - לא מחבבת אותו ולא ממליצה עליו ועל דומיו.

לופי מאפשר לך מספר תנוחות קדמיות (ערסול, בטן לבטן, קנגורו -פנים קדימה עם הרגליים בתנוחת לוטוס וגם פנים קדימה בתליה - בדומה לטומי). בנוסף הוא מאפשר בהמשך נשיאה צדית או אחורית.

מנשא כמו לופי מתאים לקנות לחודשים הראשונים. הוא גם מספק את צרכי התינוק בתנוחות צמודות ועוטפות וגם את צרכי ההורה בנשיאה קדמית.
יש אנשים שעושים בו שימוש גם בגיל 8 ח' ויותר (בתנוחות קדמיות בהן הוא מצטיין) אבל אם אתם רוצים להיות עם הפנים קדימה (התינוקת גדלה ומזג האויר מתחמם) - לא הייתי מתחילה עכשיו עם לופי.
לכו על מנשא שאפשר להתקדם איתו עד גיל מתקדם.
במקומכם הייתי הולכת על מנשא ילקוט (כמו יאמו ואימגו) או אחד מהמנשאים המסורתיים (וולאבי, מקדם, כנעני, אוריינטלי וכד').

אגב, אם לופי לוחץ לך על הכתפיים - נסי לקפל את הבד שעל הכתף כמו שמוסבר בהוראות הלבישה שלו. זה גם מגדיל את הבטיחות שבנשיאה וגם מקל על הכתף.

מידע על רב המנשאים שהזכרתי את יכולה למצוא כאן
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לדעתי תנסי קודם את הבייבי ביורן - מעולה עד גיל עשרה חודשים בערך, אח"כ ארגו או כל מנשא גב שנוח לך
נתי_של_דוגי*
הודעות: 46
הצטרפות: 21 מרץ 2007, 21:42
דף אישי: הדף האישי של נתי_של_דוגי*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי נתי_של_דוגי* »

דגן בן כמעט 3 חודשים וכבר כבד לי (מעל 6 קילו). הוא לא מסכים להיות בתנוחת ערסול בכלל ומחבב את גב לבטן אך לי לא נוח לשים אותו כשאני מנסה לעשות את עבודות הבית בי הוא כבד לי וגם אני לא יכולה לבשל , לשטוף כלים או לתלות כביסה כשהוא עלי. בקיצור , אני מחפשת המלצה על מנשא שבו אני אוכל לשים אותו על הגב שלי ובלי יותר מידי סיבוכים ורצועות או כזה שמצריך עזרה מעוד בן אדם.
דרך אגב , הוא מחזיק את הראש ואת עצמו ממש מעולה.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

אני מחפשת המלצה על מנשא שבו אני אוכל לשים אותו על הגב שלי ובלי יותר מידי סיבוכים ורצועות או כזה שמצריך עזרה מעוד בן אדם.
בלי רצועות זה מנשא ילקוט .
אם את רוצה אפשרות לשחק עם גובה אז מנשא מסורתי יתאים (אבל יש בו מעט קשירות. זה מה שנותן את המשחק).
בכל מקרה - הלבישה היא ללא עזרת אדם נוסף.

מנשאי ילקוט מומלצים על ידי היצרנים לנשיאת גב החל מגיל 5-6 חודשים אבל אני יכולה להעיד שזה לא משנה. ברגע שאפשר ללבוש מלפנים אפשר ללבוש גם מאחור.
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טליה* »

הי! אני מעצבת מנשאים בהשראת המאי-טאי. הם נוחים ביותר, מתאימים למגוון רחב של תנוחות נשיאה, יפיפיים וממומלצים ע"י פיזיוטרפיסטים. הייתי רוצה להוסיף אותם לדף הפתיחה בצירוף תמונות. אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי. תודה, טליה
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי יונת_שרון* »

טליה, כדאי שתכתבי כאן את הפרטים שלך (טלפון, דואל, מחירים) וקישורים לתמונות. אחר כל יהיה אפשר לצרף את המידע הזה לרשימה שבראש הדף.
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טליה* »

אז אלו הפרטים על המנשא ואיך ניתן להשיגו:
"המנשא של טליה" הוא מנשא סיני מסורתי בעיצוב מערבי המתאים לשימוש מגיל 0 ועד בכלל. מומלץ ע"י פיזיוטרפיסטים, נוח מאוד ויפיפה. הוא מתאים למגוון רחב של תנוחות נשיאה ללא צורך בעזרת אדם נוסף (בטן לבטן, צד, גב גבוה וגב נמוך), דו צדדי עם תוספת בד לתמיכה בראש התינוק הישן ועם שני שרוכים המשמשים לקשירת מוצץ או צעצוע. ניתן לכוון את גובה המנשא כך שיתאים לצרכיו המשתנים של התינוק המתפתח. עשוי בד כותנה רך ואלסטי המאפשר הצמדה טובה ובטוחה לגוף ההורה יחד עם גמישות וחופש תנועה.
אפשר להוריד תינוק ישן בקלות מבלי להעירו. משקל התינוק מתחלק היטב על הכתפיים, הגב והמותן בזכות ארבעת הרצועות המרופדות. המנשא הוא קליל וקומפקטי ולכן מתאים גם לימות הקייץ.
בקיצור, מיליארד סינים לא טועים.....
תמונות יש ואשמח לצרף אם אדע איך!
הפרטים שלי:
נייד- 054-6665931
מייל- tal ya@yahoo.com
מחיר- 280 ש"ח
משפחת_אושר*
הודעות: 532
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 14:44
דף אישי: הדף האישי של משפחת_אושר*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי משפחת_אושר* »

למרות שיש לי מקדם ויאמו...מתעניינת במנשא טליה. מה עושים עם חולשה למנשאים?
טליה, את כבר יודעת להוסיף תמונות?
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טליה* »

כתבי לי את המייל שלך ואשלח למייל....
אורית*
הודעות: 599
הצטרפות: 11 מאי 2002, 22:55

מנשא מסורתי

שליחה על ידי אורית* »

משפחת אושר,
הכנסי לקישור שהעוגיה הכניסה שתי הודעות מעלייך.

מודיעה בזאת שמעכשיו אפשר לראות ולקנות את המנשא של טליה אצל המנשא הנכון
איבי_כ*
הודעות: 207
הצטרפות: 09 יוני 2004, 09:07
דף אישי: הדף האישי של איבי_כ*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי איבי_כ* »

בשיטוטי מצאתי את זה: http://slingokonsultant.ru/articles/other/podol.php
סתם רציתי לחלוק. רעיון נחמד, לא?
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

נחמד מאוד!
חן_אמא_לשניים*
הודעות: 83
הצטרפות: 24 דצמבר 2006, 21:13

מנשא מסורתי

שליחה על ידי חן_אמא_לשניים* »

טוב, קצת טעיתי ותיקנו אותי,
גיסתי החזירה את המאי-תאי , אז אחרי כמה נסיונות אני מקווה שהקישור יעבוד
http://www.beetle.co.il/el.aspx
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

נראה כמו סלגוזל.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

נשיאת צד בקוריאני
אתמול היתה פה לקוחה עם תינוק כבד בן 7 ח' (11 קילו) שחיפשה פתרון לנשיאת צד.
מכל מה שניסתה (וזה כלל כמעט כל מנשא לא אלסטי שיש אצלי) - הכי נח היה לה עם "אוריינטלי".

הלבישה הלכה כך: תינוק על הצד, מנשא על התינוק, רצועות הולכות (כל אחת בצד שלה) אל הכתף השניה, עוברות מעליה לצד השני, מצטלבות על גב התינוק, עוברות כל אחת מתחת לרגל ונקשרות על המותן הנגדית. אחרי כל אלה - הרצועות על הכתף נפרשות לרוחב.

חיפשתי ברשת רבות הוראות לקשירת צד של קוריאני (כדי לשלוח לה, כדי להכניס לאתר, כדי לראות איך אחרים עושים את זה...) ולא משנה כמה עמוק או רחוק חפרתי - לא מצאתי!
מישהי נתקלה?
<אני יודעת שאם מנסים וזה נוח וזה לא מופרך מבחינת המנח של התינוק אז זה בסדר, אבל זה שאני לא מוצאת את זה בשום מקום מרגיש לי קצת לא נח...>
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

באתר של קוזי יש נשיאת צד. אמנם 4 רצועות, אבל נראה לי שזה אותו דבר.
נעיםפה*
הודעות: 13
הצטרפות: 25 מאי 2008, 11:54

מנשא מסורתי

שליחה על ידי נעיםפה* »

תודה :-)
אורי_ה*
הודעות: 468
הצטרפות: 04 ינואר 2006, 20:29
דף אישי: הדף האישי של אורי_ה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי אורי_ה* »

ה עוגיה,
בחוברת הלבישה המודפסת של ה'כנעני' יש הוראות לבישה לנשיאה צידית.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

בחוברת הלבישה המודפסת של ה'כנעני' יש הוראות לבישה לנשיאה צידית.

תודה :-) <היתה לי תחושה כזאת... רק צריכה לאתר אותה עכשיו...>
יעל*
הודעות: 2185
הצטרפות: 30 יוני 2001, 20:34

מנשא מסורתי

שליחה על ידי יעל* »

איך נושאים במנשא טליה (או כל מנשא מאי טאי אחר) תינוק פיצפון על הגב?
שואלת בשביל חברה שרק ילדה בן שני וזקוקה לפרונט פנוי...
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

רק להקפיד להניח את התינוק עם הראש בפנים, כלומר על יריעת המנשא, כך שיהיה מכוסה כולו, ולהדק את הרצועות ממש טוב, והכי טוב- ללכת לקבל הדרכה מאמא מנוסה.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

בהתייחס לסרטון, כשזה תינוק קטן, אני מקפלת את הרגליים בפנים כמו צפרדע, והראש צריך להיתמך על ידי המנשא, והרצועות חייבות להיקשר על גב התינוק, ולא מתחת לרגליים שלו כמו שבסרטון (בצורה זאת הרצועות חוסמות את הפתח הגדול שנוצר בצד. לשים לב שהרצועות באמת על הגב ולא באזור הצוואר).
אני גם לובשת את זה אחרת (מהצד ואז מעבירה אחורה).
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טליה* »

תינוק שכבר קצת מחזיק את הראש אפשר להעביר אל הגב בהנפה: כשהתינוק שוכב על המנשא, מעבירים את שתי רצועות הכתפיים מתחת לבתי השחי שלו, ומצמידים אותן יחד על החזה, כך שהוא מוחזק היטב. מחזיקים את הרצועות ביד אחת צמוד לחזה שלו וכך מעבירים את התינוק אל הגב, מחזיקים רצועות כתפיים בין הברכיים, קושרים רצועות מותן מעל החזה ודואגים שכולו יהיה מכוסה, כולל רגליים, גב וראש ואז קושרים רצועות כתפיים צמוד צמוד ב X על הגב שלו.
מטפחת_ירוקה*
הודעות: 102
הצטרפות: 03 אוגוסט 2007, 02:17
דף אישי: הדף האישי של מטפחת_ירוקה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי מטפחת_ירוקה* »

לכל המעוניינות: יש לי חברה שתופרת מנשאי מאי טאי מעולים. היא חיפאית ומגיעה לאיתים קרובות גם למרכז הארץ.
אשפית מנשאים אמיתית, גם ארוכי בד - אפשר לקבל אצלה הדרכה לקשירות.
לפרטים כתבו בדף שלי ואמסור את מס' הנייד שלה.
נטע_ש*
הודעות: 733
הצטרפות: 04 אוקטובר 2001, 04:54
דף אישי: הדף האישי של נטע_ש*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי נטע_ש* »

נשאתי תינוקת בת חצי שנה במנשא מקדם, והוא ממש מדהים |Y|
שקדי_ה*
הודעות: 223
הצטרפות: 06 אפריל 2010, 22:21

מנשא מסורתי

שליחה על ידי שקדי_ה* »

אשמח לראות סרטון שמדגים היטב קשירות לנשיאת גב גבוהה.
כשאני קושרת את בני בן השנה גבוה על הגב שלי כך שראשו מציץ מעל כתפי אז המנשא לא מכסה מספיק מגבו וזה מרגיש מאוד לא בטוח. אני תוהה עם הבעיה היא במיקום שלו על הגב שלי. יכול להיות שזו נשיאה שלא מתאימה לנמוכות?
והאם אפשר לקשור רצועות על החזה ולא על הכתפיים בנשיאת גב גבוהה?
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

תכנסי ליו טיוב ותגגלי mei tai high back carry
לדעתי זה אכן פחות בטוח ובעיקר מזיק לכתפיים של האמא עקב העלאת מרכז הכובד למקום גבוה דבר שיוצר חלוקת משקל לא מוצלחת.
במיוחד, אל תתכופפי כי התינוק יכול לעוף החוצה ראש כלפי מטה.
אמא_טרייה*
הודעות: 35
הצטרפות: 29 מאי 2003, 16:29

מנשא מסורתי

שליחה על ידי אמא_טרייה* »

אני בדיוק בשלבים של תפירת מנשא מאי טאי.
הקטנה שלי בת חודש.

אני גם לובשת את זה אחרת (מהצד ואז מעבירה אחורה).
אשמח לראות סרטון של איך עושים את זה, או לקבל הדרכה בלייב
תוהה איך זה עובד אם אנחנו בחוץ ופתאום צריך להניק כשהיא במנשא על הגב ואין לי מיטה כדי להחזיר אותה לשם...
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

מתעניינת במנשא "כנעני" או "מקדם" עם עדיפות לרכישה מיד שניה , כל הקישורים לדברי ימים לא עובדים, אשמח לקבל פרטים !
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

אני מקווה שמישהו עוד מסתובב כאן ויכול לענות על שאלות (אולי אנסה גם באתרים אחרים של מנשאים). יש לי מנשא כנעני, למיטב הבנתי, מגיל 4 חודשים כשנושאים על הגב, אין ממש תמיכה לגב במקרה שהתינוק נרדם, זה בסדר ?? (ביואמו אפשר פשוט למשוך למעלה את התומך ולסגור).
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

התינוק אמור קצת ליפול פנימה, ואז הראש נתמך, או שאפשר לתמוך את הראש עם בד נוסף.
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

וגם אשמח אם יש למישהי את חוברת ההוראות של ה"כנעני" (קיבלתי יד שניה בלי החוברת...) {@
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

לחילופין, יש תינוקות שאיכשהו שומרים על הראש שלא יפול. שלי היתה דוחפת את המצח בין הגב לרצועה. אולי שלך גם כזה.
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

ומאיזה גיל מתאים להשתמש בו על הגב ? האם אפשר לפני 4 חודשים ?? (אולי נתחיל עם היאמו ונחכה שיגדל קצת יותר בשביל הכנעני ? )
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מנשא מסורתי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הי לכולם.
מחפשת מנשא מסורתי מיד שניה במחיר שפוי לתינוקת שצפויה להיוולד עוד מעט. עדיפות לבלי המון קשירות כמו המנשארי :-) תודה!
שליחת תגובה

חזור אל “מנשאי גב/בטן, לנשיאה בתנוחה זקופה”