חדווה שלום,
תודה רבה.
למען האמת אני יכולה רק להניח שאידלסון וסגל נפגשו בכפר גלעדי בסוף שנות העשרים. אידלסון היה בין המחנכים הבולטים בפלשתינה וניסה לקדם חינוך לפי תפיסות מהפכניות (אז והיום...) של לימוד הזדמנותי, ללא קוריקולום, אקטיביות של הילד בלמידה שלו עצמו, טיפול בחיות ובגינה, בישול וכדומה, חירות כמעט מוחלטת של התלמידים ויצירה של "חברת ילדים". בין השאר ב1926 הוא היה בצוות שהקים את "חברת הילדים לרגלי הגלבוע" בבית אלפא בניסיון להצליח במימוש של תפיסות אלו. (למשל עדות על כך ב-
http://www.itu.org.il/Index.asp?Article ... 680&Page=1)
שאלתי דווקא אתכם כי אם אינני טועה גם ילדי כפר גלעדי היו אמורים להשתתף בה (אני באמת לא בטוחה לגבי הנקודה הזו, אבל בוודאי שהיו קשרים בין חברת הילדים לבין כפר גלעדי). פשוט היה נראה לי שניתן מהר להגיע לחינוך ביתי מהתפיסות שלו ותהיתי אם היה כאן עיבוד במהלך הדורות (הורים או סבים שלמדו אצלו או אצל שותפיו) של הרעיונות הללו עד לגיבושם כ"חינוך ביתי".
(בעצם מסתתרת כאן שאלה - אבל זה יהיה לגמרי ברור אם לא יהיה לך את הפנאי לענות - כיצד "הגעתם" אל הרעיון של חינוך ביתי? כלומר מעבר לאינטואיציה שזה טוב ומתאים לכם, מה הכיר לכם את הדרך הזו?)
לגבי סגל - אני בדיוק מתחילה להכירו - תודה!
מרים