תזונת התינוק היונק

פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

אל תשאלי ממה חשבתי ככה. לא מבוסס על עובדות או תחקיר מעמיק...
מג'נטה*
הודעות: 5
הצטרפות: 22 מאי 2007, 16:06

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי מג'נטה* »

sos
בתי בת חצי שנה יונקת הנקה מלאה.לפני 3 שבועות חברה שלי נתנה לה ללא ידיעתי (אני כעסתי) פעמיים חלב סויה מקרטון של אלפרו נטול סוכר ונטול עוד כל מיני דברים (לא זוכרת מה כתוב על הקרטון)
יומיים לאחר מכן חטפה וירוס שלשולים והקאות, בסגנון וירוס רוטה, זה רץ עכשיו בטירוף ואינני יודעת אם זה קשור. מאז הוירוס חלפו 10 ימים והוא כמעט נגמר. היא גם משתעלת בלילה, הייתה מצוננת דבר שלא היה לה קודם. האם נתינת החלב יכולה הייתה לגרום להפרעות שכאלה? והאם זה בכלל יכול לגרום להפרעות נוספות?
י_ע_ל*
הודעות: 25
הצטרפות: 27 אוקטובר 2009, 15:45

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי י_ע_ל* »

מישהו אולי יכול לומר לי האם מיצים סחוטים (שאני עושה בבית כמובן)לתינוקת בת חצי שנה זה טוב/לא טוב /עדיף שלא .... האם יש בזה ריכוז סוכרים?
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי דנה_ה* »

אני לא תזונאית או משהו כזה אבל ככל שידוע לי במיץ, אפילו אם הוא טבעי לגמרי וסחוט על ידך, יש המון המון סוכר והרבה פחות סיבים תזונתיים לעומת הפרי השלם, המרוסק אפילו. זה כמובן עדיף על פני מיץ עם תוספת סוכר או משקה מלאכותי אחר, אבל נשאלת השאלה למה בכלל לתת מיץ? אני השתדלתי להרגיל את הבת שלי למים והיא מאוד אוהבת מים, וזאת בניגוד להמון ילדים ומבוגרים שאני מכירה שלא שותים מים בכלל אלא רק מיץ.
מה רע בלתת פרי שלם או מקסימום מרוסק/מעוך קצת? נראה לי שעדיף.
י_ע_ל*
הודעות: 25
הצטרפות: 27 אוקטובר 2009, 15:45

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי י_ע_ל* »

תודה דנה! גם אני חושבת כמוך שאלתי בשביל גיסתי(-:
א_ל_א_ן*
הודעות: 896
הצטרפות: 12 דצמבר 2004, 15:51
דף אישי: הדף האישי של א_ל_א_ן*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי א_ל_א_ן* »

במה כדאי להתחיל?
לא כולם יודעים- זהר בן 5 וחצי חודשים, וכבר רוצה לקחת ממני ביסים
נתתי כבר
אבוקדו מעוך
צהוב מעוך של ביצה
מחית מרק עוף- לא אהב אתמול, העדיף לינוק, אני אנסה היום.
מעניין אותי אם כדאי להוסיף קצת מלח, או כלום.
ומה עם איזו דייסהל'ה- פתאום חשבתי, למה לא אקנה לו דייסת מטרנה, שמותאמת לגילו. הרי ישבו עליה מומחים. או שאני אכין לו מקוואקר- אבל אצטרף להוסיף לזה סוכר, אחרת זה לא יהיה טעים.
בקיצור- אשמח לתובנות...
שתבינו- זהר הוא ילד רביעי...פשוט הזכרון הולך ומשתבש מלידה ללידה-
לא סתם- נדמה לי שהאימהות המניקות, לוקות בחסר, כשמדובר בתזונה של קטנטנים.
תודה
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי קוראת* »

הייתי מתחילה מירקות ופירות בלבד. לא ביצה, לא דגנים. מיותר לו.
לגבי מלח וסוכר - אנחנו רגילים לטעמים האלה אבל זה לא בריא ואין שום צורך להרגיל לזה מגיל כ"כ קטן!!!
ראי מעבר לאוכל מוצק (דף שאת בטוח מכירה וכנראה שכחת...)
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ורד_לב* »

לא מבינה למה להוסיף מלח וסוכר. כל עוד אין דרישה מהם...
כדאי שיכיר את הטעמים הטבעיים של המזון, בלי עיבודים ותוספים.
הטבע היא המומחית הגדולה ביותר, עוד יותר מאנשי "מטרנה" ודומיהם...
אוכלת_טחינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 30 אוגוסט 2010, 13:08

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אוכלת_טחינה* »

שלום לכולם, אני קוראת שקטה במקום הנפלא הזה כבר כמה זמן, ועכשיו גם כותבת.
התינוקת שלי בת תשעה חודשים, אוכלת מוצקים ויונקת. אנחנו צמחונים וכך גם היא. נותנים לה חלמון של ביצה לפעמים, וניסינו יוגורט עזים, בינתיים עשה לה קצת שלשול. יש לנו קושי למצוא מישהו ידידותי לדרך החיים שלנו מהרפואה הממסדית. בטיפת חלב לא הייתי כבר למעלה מחודש (קודם הייתי "ילדה טובה" וחיסנתי אותה) כי האחות האנטיפטית זוכרת שאני צמחונית ובכל פעם שואלת בחשדנות אם פוצי אוכלת כבר בשר. כאילו שמדובר בתרופת פלא... הרופא גם יודע על כוונתנו לגדל אותה כצמחונית (בגאווה טיפשית סיפרתי לו פעם) ומאז אנחנו על הכוונת גם אצלו (הוא זוכר אותנו מאז, בעוד שקודם אפילו לא זכר את שמה של פוצי). בקיצור, יש אווירה של עוינות ולכן אנחנו מחפשים רופא\ה שנוכל לדבר איתם בכנות ושיוכלו לעזור לנו על פי הצרכים שלנו ושל פוצי, ולא על פי סטטיסטיקות ודעות קדומות. המקרה הבא מחדד את הצורך הזה:
אתמול היינו אצל הרופא בשל צינון קל והוא מדד אותה (נוהל שגרתי אצלו). אנחנו יודעים שהיא קטנטונת ורזה, נולדה קטנה ושמרה על האחוזון הנמוך שלה עד כה. נראה שבחודש האחרון היא ירדה קצת מהאחוזון הנמוך ביותר במשקל אבל גבהה מאוד, בחמישה סנטימנטרים תוך חודש (!) הגובה שלה עכשיו הוא 75 ס"מ והמשקל 6.300. דוגמנית. צריך לציין שאני קטנה ורזה (הייתי פגית ושמרתי על האחוזון (-:) ובעלי גם רזה וממוצע בגובה. אז יש כאן מרכיב גנטי לא מבוטל.
הרופא התרשם מהגובה שלה אבל לא מהמשקל, כמובן, חשד שהיא עדיין לא זוללת סטייקים, אבל איך שהוא החלקנו את זה. הכי מעצבן, הוא אמר את השטות הבאה: "היא לא עולה במשקל בגלל שאת מיניקה אותה. את צריכה לתת לה תמ"ל, יש בזה הרבה קלוריות". חייכתי בנימוס ואמרתי בסדר, במקרה כזה אין טעם להתווכח... זה היה נורא מקומם. בנוסף לזה שאין אמון בינינו לבין הרופא, עכשיו מתברר שהוא גם לא תומך בהנקה (בעבר חשבנו שהוא כן אז השלמנו עם האנטי-צמחונות). זה רופא של הכללית.
אני לא מודאגת כל כך מהמשקל של פוצי גם כי היא בכ"ז גדלה וגם כי היא מתפתחת יפה מאוד, אבל אני ממש רוצה למצוא גורם רפואי שאפשר יהיה לסמוך עליו ולדבר איתו בכנות, זה נראה לי חשוב במיוחד כשבאים עם תינוקת חולה וזקוקים למענה רפואי שאפשר להסתמך עליו (במקום "אני לא אתן לה עכשיו אנטיביוטיקה כי אין לה חום" - ואילו היה לה חום הוא היה נותן אנטיביוטיקה, למרות שאני די בטוחה שההצטטנות הקלה שלה היא ויראלית) ולטיפה של תמיכה (במקום התחושה ש"בגללי" היא לא עולה במשקל). חשוב לציין שלפוצי יש תאבון בריא ואנחנו משתדלים לתת לה דברים מזינים (ירקות ירוקים, קטניות, טחינה, שקדיה, פירות יבשים, שמן קוקוס, סירופ חרובים. לאחרונה גם קצת לחם לבן). ואני לוקחת DHA ומולטי וברזל ובי-12 ואוכלת את מה שהיא אוכלת כדי להעשיר את החלב (ואפילו עליתי ב-3 קילו!).

אז אשמח למידע ולעצות,
תודה
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי חוט_השני* »

לאחרונה גם קצת לחם לבן)
למה?
ממליצה לך להציץ בשיחה האחרונה ב יתרונות ההנקה לבריאות התינוק
ההולכת_בדרכים*
הודעות: 2455
הצטרפות: 27 אוקטובר 2004, 19:00
דף אישי: הדף האישי של ההולכת_בדרכים*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ההולכת_בדרכים* »

אבל אני ממש רוצה למצוא גורם רפואי שאפשר יהיה לסמוך עליו ולדבר איתו בכנות, זה נראה לי חשוב במיוחד כשבאים עם תינוקת חולה וזקוקים למענה רפואי שאפשר להסתמך עליו
קשה למצוא רופא שתומך בהנקה עד כדי כך שלא ימליץ על תמ"ל לתינוקת רזה (והיא רזה... גם אנחנו בגיל-גובה-משקל הזה וזה יוצא דופן)
מקופת חולים הדבר הכי טוב שתוכלי להשיג זה הפניה לבדיקות דם מקיפות לבדוק אם יש איזה חוסר במשהו
מבחינת רופא שתומך בהנקה ללא סייג - יש בארץ שתי יועצות הנקה שהן גם רופאות ילדים - ד"ר מירה ליבוביץ' במושב אודים וד"ר דינה צימרמן בירושלים.
הן מקבלות פרטי ושווה ללכת לפגישה אם את ממש מודאגת ורוצה חוות דעת שלוקחת בחשבון שחשוב ההנקה תימשך במלואה.
אוכלת_טחינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 30 אוגוסט 2010, 13:08

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אוכלת_טחינה* »

חוט השני - עיינתי, תודה. פוצי התחילה להיחשף רק לא מזמן לגלוטן, והיא מקבלת ממנו כמויות ממש קטנות. טעמה קצת דייסת שיבולת שועל ופעם-פעמיים לחם לבן, וזה בתדירות של פעם בשבוע. בכל מקרה, לקחתי לתשומת לבי. היית ממליצה להימנע לחלוטין? אני לא בטוחה בזה. אין לנו היסטוריה של אלרגיות במשפחה ובבית אנחנו לא צרכני גלוטן גדולים אבל אוכלים דגנים לפעמים (לחם מחיטה מלאה ולפעמים גם מאפים), ואם ילדים אוכלים - לפחות עד גיל מסוים - מה שנהוג לאכול בבית, נראה לי שלא נורא כל כך אם היא תאכל מדי פעם גלוטנים. גם לא הייתי רוצה לצמצם עוד את האפשרויות התזונתיות שלה, בכל מקרה היא לא תאכל בשר ודגים, וביצים (חופש) ומוצרי חלב אנחנו אוכלים פעם ב-. (ומשהו אחר: במקרה קראתי שם גם את התגובות למטפלות בקיבוץ. למדתי משהו. באמת, למה אני צריכה להוכיח לרופא שהחלב שלי מכיל יותר מרכיבים מזינים מתמ"ל? שהוא יוכיח לי שתמ"ל מזין יותר מחלב אם!)
ההולכת - האם את מיניקה ומוסיפה תמ"ל, בנוסף למוצקים? לי קשה עם הרעיון מהחשש שתוספת כזו תפגע בהנקה. לקחנו מהרופא הפנייה לבדיקות דם, קראתי שכדאי אם התזונה של התינוק היא צמחונית. אני קצת חוששת שאם התוצאות לא יהיו טובות, לא יהיה ממש עם מי לדבר (בלי להיכנס ללחץ היסטרי). הגעתי לאתר של ד"ר ליבוביץ'. יש סיכוי טוב שננסה לקבוע איתה. אני עדיין מחפשת רופא\ה ידידותי \ ת מהמרפאות הממסדיות. תודה.
ולריה_י*
הודעות: 192
הצטרפות: 24 מאי 2009, 11:08
דף אישי: הדף האישי של ולריה_י*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ולריה_י* »

אשמח אם למישהו/י יש תשובה לשאלה הבאה:
פיץ בן שנה ו-7 ח', בתקופה האחרונה ינק רק בבוקר, ואפילו זה לא ממש ממש כל יום. חוץ מזה הוא אוכל נפלא- הכל מהכל ובכמויות של מבוגר כמעט. לפחות מבוגר קטן. אוכל יחסית בריא, אם כי הרבה מאוד מוצרי חלב.
עכשיו נמאס לי קצת, ואני רוצה לוותר גם על ההנקה הזו של הבוקר.
יחסר לו משהו מבחינה תזונתית? צריך להחליף במשהו? או אפשר לעבור ישר לארוחת הבוקר שממילא אוכל (ברנפלקס ויוגורט ושיבולת שועל)?
תודה!!!
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי חוט_השני* »

היית ממליצה להימנע לחלוטין?
בשלב הזה - בהחלט. (ראית בדף ההוא את המאמר שתמי גלילי הביאה?)
זה שווה בערך לאכילת קלקר רק אם יותר סיכוי לגרום נזק ולתפוס מקום בבטן בו יכול להכנס משהו מזין ובונה .

ובנוגע לברזל, המלצה שבדיוק קיבלתי להעלאת הברזל - רסק ירוק. או יותר דיסה ירוקה:-9
אפשר עם פטרוזיליה(אורגנית כמובן) או עשב חיטה ותפוח או בננה אם היא כבר אוכלת ולא רגישה. לטחון הכל יחד אם רוצים יותר מתוק אפשר גם תמר
שיבולת שועל היא מהשנויים במחלוקת בעניין הגלוטן אבל אם רוצים דייסות אפשר גם להכין מדוחן, אמרנט, קינואה או אורז מלא עם שקדיה למשל
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

עשב חיטה ורגישות לגלוטן (דעות, לא מדעי. אבל מספיק כדי לעורר ספק.)

למה אני צריכה להוכיח לרופא שהחלב שלי מכיל יותר מרכיבים מזינים מתמ"ל? שהוא יוכיח לי שתמ"ל מזין יותר מחלב אם!
את לא צריכה. אבל באמת. מוצר דם חי, מהאמא עצמה, שכל מי שרק מתחיל לנסות מגלה עוד ועוד תגליות לגבי עליונותה החד משמעית כמעט בכל היבט, על פני אבקה מיובשת, מעוקרת, ומתה מאלף פרות. שינסה באמת.

אני ממליצה על רסקים ירוקים פשוטים. תפוח ומעט פטרוזיליה (אורגנים בלבד במקרה של שני אלה) זה מצויין. אין כל צורך להוסיף תמרים. עדיף לא. (יש עכשיו תמרים טריים צהובים. אולי מאלה כן.)
אוכלת_טחינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 30 אוגוסט 2010, 13:08

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אוכלת_טחינה* »

תודה רבה לכולכן!
שייקים ירוקים הם משהו שכבר חשבנו עליו, הכנו בינתיים מחיות ירוקות בלי פירות (מעלי תרד, ברוקולי וכיו"ב), אבל עם פירות נשמע מעולה. נעשה זאת.
עשב חיטה - קראתי שמומלץ לתינוקות רק החל מגיל שנתיים: http://www.articles.co.il/article/34605 ... 7%95%D7%A7 פוצי בת 9 חודשים. אבל לא מוסבר שם מדוע רק מגיל שנתיים, אז אני לא יודעת... היא כותבת גם שכדאי להתייעץ עם תזונאים לפני השימוש.
ניצן - למה לא להוסיף תמרים?

שומנים ושמנים טובים לתינוקות. באילו אתם משתמשים? אני בשמן זית, שמן קוקוס (כתית מעולה) - נורא טעים!, אבוקדו - קשה למצוא עכשיו, זרקנו כמה שהיו קשים מדי.
עוד?
אוכלת_טחינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 30 אוגוסט 2010, 13:08

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אוכלת_טחינה* »

אה, ושכחתי, כמובן, טחינה וחמאות אגוזים ושקדים למיניהן.
ההולכת_בדרכים*
הודעות: 2455
הצטרפות: 27 אוקטובר 2004, 19:00
דף אישי: הדף האישי של ההולכת_בדרכים*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ההולכת_בדרכים* »

ההולכת - האם את מיניקה ומוסיפה תמ"ל, בנוסף למוצקים?
נראה לך? :-) אני פנאטית הנקה... אין מצב! מעדיפה תרומת חלב אם אם אין ברירה. אבל אצלנו הקטן מתלהב ממוצקים אז אין צורך גם בזה.

לקחנו מהרופא הפנייה לבדיקות דם, קראתי שכדאי אם התזונה של התינוק היא צמחונית. אני קצת חוששת שאם התוצאות לא יהיו טובות, לא יהיה ממש עם מי לדבר (בלי להיכנס ללחץ היסטרי).
אני צמחונית והתינוק עדיין לא נחשף למזון מן החי. אני לא רואה שום בעיה עם זה, בטח לא בגיל הזה. רופאים מהממסד תמיד ילחיצו אותך, הגישה שלהם שונה ואת לא חייבת לקבל אותה... אם תגלו חוסר במשהו בבדיקות אז תשלימו במקורות מן הצומח, או שתתנו ויטמינים ומינרלים כתוסף מזון, או שתבדקו איך ניתן לשפר ספיגה (נניח על ידי דיקור או קינסיולוגיה).

הגעתי לאתר של ד"ר ליבוביץ'. יש סיכוי טוב שננסה לקבוע איתה. אני עדיין מחפשת רופא\ה ידידותי \ ת מהמרפאות הממסדיות. תודה._
ממליצה עליה בחום!

לגבי שומנים אפשר לתת שקדיה ואפילו טחינה בגיל הזה, וגם דגנים כמו קוואקר, אורז, פולנטה... מזון מעובד ותעשייתי כמו לחם לבן תמיד פחות טוב, ואם אפשר לדחות לגיל מאוחר יותר אז עדיף בעיני.
אוכלת_טחינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 30 אוגוסט 2010, 13:08

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אוכלת_טחינה* »

נראה לך? happy אני פנאטית הנקה...
גם אני וגם פוצי, היא מעדיפה ציצי על פני מוצקים (:
ותודה (:
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי חוט_השני* »

(דעות, לא מדעי. אבל מספיק כדי לעורר ספק.)
לגמרי!
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

בקשר לתמרים - אני לא רואה שום סיבה להמתיק בצורה עודפת מזון לתינוקות. הם לא צריכים את זה כמו מבוגרים שהרגילו אותם מגיל אפס למתוק תחת האמונה שילדים צריכים "תפריט ילדים" (סליחה על הקצרנות)
על פני לראות אותם כיצורים בעלי פוטנציאל רחב הרבה יותר להתנסות במזונות בעלי עושר טעמים - מצמצמים אותם לפי האמונה הדבילית הזאת לפיצות, פסטות ובמבה.
פירות מיובשים ככלל הם מזונות מתוקים בצורה מופרזת ולא טבעית וכדי השתמש בהם בעונות בהן יש פחות פירות (למהדרין - בייבוש ביתי, בין היתר כי אין לדעת איך יובשו, כולל האורגניים)
תמרים בפרט הם פצצות סוכר. לכן, אם כבר, תמרים חיים צהובים.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי חוט_השני* »

מסכימה
הילה*
הודעות: 482
הצטרפות: 29 דצמבר 2001, 17:10

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי הילה* »

רציתי לשאול אם אפשר לתת לתינוק בן 8 חדשים לאכול לחם מקמח מלא? יותר נכון 80%
קמח מלא (קמח רובינפלד) אם מישהו מכיר..
מתחילה לנסות לעבור לתזונה בריאה יותר..
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי חוט_השני* »

בגיל 8 חודשים לא כדאי לתת בכלל לחם או קמח. לא לבן ולא מלא.
ממליצה לך להציץ בשיחה האחרונה ב יתרונות ההנקה לבריאות התינוק
זוג_צעיר*
הודעות: 80
הצטרפות: 06 אוקטובר 2007, 15:19
דף אישי: הדף האישי של זוג_צעיר*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זוג_צעיר* »

בזמן האחרון התזונה של קטנטונת בת 13 חודשים מדאיגה אותי.
היא עדיין יונקת, 5-7 פעמים ביום עבודה וכמה שבא לה בחופשים.
התחילה לאכול מוצקים מאוד מוקדם והייתה ידועה בתאבון בריא, למרות שהיא קטנה בגובה ובמשקל (לא מדאיג אותי).
לאחרונה הייתה לה תקופה של הרבה וירוסים ברצף: וירוסים של בטן, צינונים ושיעולים - הכל היה, בערך אחת לחודש או יותר.
בכל פעם שהיא חולה היא מפסיקה לאכול כמעט לגמרי, ועוברת להנקה בלבד, מעט תמ"ל בבקבוק (כשאני לא לידה, מגיל 11 חודשים, על בסיס סויה) ופירות.
היא תמיד מוכנה לאכול פירות אבל בזמן מחלה ואחרי מחלה היא כמעט לא אוכלת שום דבר אחר, או לפחות לא בכמויות משמעותיות, וגם פירות היא אוכלת רק מעט.
דייסות היא הפסיקה להסכים לאכול, ומוכנה לאכול רק אוכל שאפשר לאכול בידיים או במזלג.
בקיצור, יוצא שיש תקופות ארוכות של חוסר תאבון ואכילה בררנית מאוד, ואז איך שהיא חוזרת לאכול מגיע הוירוס הבא. מה עושים?

נ.ב.
אנחנו טבעונים וגם היא, אבל אני לא חושבת שזה קשור. כשהיא אוכלת היא אוכלת מאוד מאוזן ובריא, וספירת הדם לפני שלושה חודשים הייתה תקינה מאוד.
זוג_צעיר*
הודעות: 80
הצטרפות: 06 אוקטובר 2007, 15:19
דף אישי: הדף האישי של זוג_צעיר*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זוג_צעיר* »

ועוד שאלה, אם אני כבר פה:

בעיקרון, שיטת ההזנה המועדפת עלי היא ארוחות משותפות, ואז הילדה יכולה לאכול מה שבא לה ואני לא עסוקה בזה. אבל אני מגיעה איתה הביתה בשלוש, שתינו רעבות (אבל היא פחות כי אני מניקה אותה כשאנחנו נפגשות בשתיים) ואז אני לא מצליחה להכין אוכל כי היא רוצה להיות צמודה אלי. היום הצלחתי להכין חביתת קמח חומוס לשתינו, עם בצל ופטריות ואכלנו בתאבון. הבעיה האמיתית היא בארוחת הערב: היא די צמודה לארוחת השיבה הביתה, אין לי זמן להכין לי משהו וגם מוקדם לי מדי לארוחת ערב. אני גם לא מצליחה להאכיל אותה ואותי יחד. אז יוצא שזו ארוחה שהיא אוכלת (או משחקת איתה) ואני מסתכלת ועוזרת. עכשיו כשאני חושבת על זה, אולי זו הסיבה שהיא בעיקר עסוקה בלהאכיל אותי בארוחת הערב? היא דוחפת לי לפה הרבה יותר ממה שנכנס לה לפה, ואם אני מושיטה לה משהו לפה סופו שהוא עובר מפיה לפי. מה עושים? איך מסדרים שנאכל יחד?
זקוקה_לתמיכה*
הודעות: 17
הצטרפות: 19 אוקטובר 2003, 17:34

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זקוקה_לתמיכה* »

שלום
בני בן שנה ובעיקר יונק, הוא התחיל להתעניין במוצקים קצת מאוחר- בסביבות 7-8 חודשים, ועכשיו אומנם מראה התעניינות ומכניס כל דבר לפה- אבל אוכל מעט מאוד ובכמויות מזעריות ובעיקר משחק עם האוכל (הוא מסרב להאכלה בכפית רוב הפעמים) אוכל פירות קצת וירקות , מרק עוף ועוף, אורז,אבוקדו בחודשיים האחרונים גם נתתי ביסקווטים מקחמח כוסמין וקמח אורז. נראה שהוא מגיב בסדר למוצק- היציאות שלו בסדר והוא לא מקיא או פולט. אבל מה- הוא בעיקר יונק- ויונק הרבה! אני נותנת לפי דרישה והוא גם מתעורר בלילה פעמיים להנקה (ישן איתנו)- ובכ"ז הוא לא עולה במשקל ואף ירד- לא הייתי מאוד לחוצה אבל היינו אצל רופאת הילדים והיא נוראה הלחיצה. הוא נולד במשקל 3.5, ועלה יפה כל הזמן, בגיל 9 חודשים הוא שקל 9 קילו ועכשיו - עוד שבוע בן שנה שוקל 8.600! ושבר עקומות. יש לציין שבגובה ובהיקף ראש הוא כן גדל ושמר פחות או יותר על אותו אחוזון. הרופאת ילדים אמרה לי להפסיק להניק ולעבור רק לפעם פעמיים ביום- ובהתחלה הוא ירד אבל אז ילמד שצריך לאכול מוצק ויעלה במשקל. אני מאוד לא רוצה לעשות את זה- לא להפסיק את ההנקה ולא לסרב לו כשהוא מבקש, אבל בכ"ז זה הצליח להשפיע עלי למרות שקראתי את כל הדף וםפה ושם נרגעתי- אשמח לדעתכן. אולי אני צריכה אבל כן להתעקש יותר על המוצק- אולי אני לא מציעה מספיק? אולי זה באמת מוגזם שהוא יונק כ"כ הרבה?
אני לא חושבת שזה משהו תחושתי כי נראה שלא מפריעים לו מרקמים ושהוא כן מתעניין בוכל ועושה קולות של אמ אמ כשאנחנו אוכלים- אבל אוכל מאוד מעט
עכשיו עלה לי בצהוב " ערכו של דבר לעולם משתנה בהתאם לנסיבות" ואני חוששת- אולי אני טועה ואני באמת צריכה לה]פחית הנקה?? אולי זה באמת אשמתי?(היא אמרה שאני משאירה אוןתו תינוק עם ההנקה והלינה המשותפת ושלדעתה גם בגלל זה הוא עוד לא מתיישב לבד ולא זחל על 6- הוא כן זוחל גחון ונעמד ומאוד סקרן וחקרן- אנחנו בטיפול של פלנדקרייז)
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

היי זקוקה לתמיכה,

את צודקת, את באמת זקוקה לתמיכה. אני רק שואלת את עצמי לאיזו בדיוק.
כאמא לאמא, אני יכולה להגיד לך שאני רואה ושומעת על ה מ ו ן המון תינוקות שבגיל שנה עדיין לא אוכלים ממש אלא רק טעימות ופירורים, ורק בגיל 14-15 חודש נהיה להם סוויץ בנוגע לאוכל והם מתחילים להתייחס למוצקים כאל תזונה ולא רק חוויה של מריחות ומעיכות וטעימות ויריקות. זה כשלעצמו הכי נורמלי בעולם.

מצד שני, הירידה במשקל נשמעת מדאיגה.

אילו אני הייתי במקומך, אני מאמינה שהייתי שוקלת להתייעץ עם יועצת הנקה, או מחפשת רופאה אחרת שיש לה ידע מבוסס, מוכח ועדכני בהנקה.
היא אמרה שאני משאירה אותו תינוק עם ההנקה והלינה המשותפת ושלדעתה גם בגלל זה הוא עוד לא מתיישב לבד ולא זחל על 6
זה לא משפט שהייתי מצפה ממישהו שבאמת מבין בהנקה או בתינוקות בכלל.... אם להתבטא בעדינות, זה שטויות במיץ, וכשזה בא מפיה של רופאה זה עוד קצת יותר גרוע. :-(

אולי אני צריכה אבל כן להתעקש יותר על המוצק- אולי אני לא מציעה מספיק?
באמת שאלה טובה: איך, כמה ומתי את מציעה לו מוצקים?
זקוקה_לתמיכה*
הודעות: 17
הצטרפות: 19 אוקטובר 2003, 17:34

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זקוקה_לתמיכה* »

תודה תמרוש.
למה את מתכוונת ב:
את צודקת, את באמת זקוקה לתמיכה. אני רק שואלת את עצמי לאיזו בדיוק.
אני מרגישה שאני צריכה תמיכה בלא להפחית בהנקה, אני מרגישה כרגע כמו פרשת רמדיה אנושית... אבל אני מצד שני תמיד עם הספק- אולי מרוב רצון להניק אני עושה נזק ורציתי לשמוע עמדות ודעות
או רעיונות מאיפה עוד יכולה לנבוע הירידה במשקל.
כתבתי הודעה בפורום של ד"ר מירה לייבוביץ, מקווה שהיא תענה ואם לא אני אנסה לקבוע תור לשם.
הוא מאוד נהנה לשחק עם אוכל , מראה עניין באוכל , מסרב להאכלה בכפית , לפעמים מסכים לאכול מהידיים שלי.אבל הכיח אוהב - לינוק.הוא יונק הרבה והאמת שדי זרמתי עם זה ואני לא סופרת כמה הנקות ביום וכו'- אני צריכה?

לגבי מוצקים: אני מציעה לו כפעמיים ביום מסודר, כלומר ממש בכסא אוכל (משתדלת לא להושיב להרבה זמן כי לא מתיישב לבד)- בבוקר כשקם הוא יונק ואח"כ אני נותנת לו אבוקדו ופרי בד"כ חתיכת תפוח או חתיכת מלפפון ועכשיו ניסיתי גם יוגורט עיזים- הוא לא בקטע וניסית גם ביצה- אכל פירור.
הוא משחק עושה קולות של אמ אמ ומכניס לפה, אך כנראה שאוכל מעט, כמעט תמיד מבקש אח"כ לינוק- ואני נותנת. במשך היום אם אנחנו בחוץ אני נותנת לו ביסקויט מכוסמין או מאורז- לפעמים ממש זורק בחוסר עניין ולפעמים אוכל אחד שלם ואפילו שניים. בצהריים , אחה"צ אני נותנת שוב בכיסא אוכל - כל מיני צירופים שונים של: בטטה/תפוא/דלעת /קישוא מעוכים לפירה במזלג,עוף חתוך לחתיכות קטנות, אורז, קוסקוס,פה ושם פתיתים. מידי פעם נתתי קציצות בשר רכות-פחות אוהב. וגם לביבות ירקות (תרד, בצל, בטטה) כי חשבתי שאם יחזיק ביד יאכל יותר-אכל אבל מעט עדיין- בערך רבע , חצי קציצה.
מה שניסיתי מספר פעמים והוא ממש מסרב זה דייסת קוואקר עם סילאן קצת ושקדיה.
בארוחה של הצהריים- ערב אני בד"כ יושבת לידו וגם אוכלת. הוא כן אוכל לחם לבן מידי פעם כשנותנים לו- אבל אני לא מתה על זה. הוא תמיד רוצה לינוק אח"כ, וגם ניסיתי הפוך להניק ואז לתת מוצקים- לפעמים באמת אכל יותר ולפעמים לא. אני גם כל שעתיים מנסה להציע פרי או שוב מהאוכל. זה לא מספיק? כדאי בדרך אחרת- להתעקש להאכיל אותו?בכלל מה הכמות שאמורים לאכול בגיל הזה?
האמת שלא הייתי מאוד מודאגת שהוא לא אוכל בכמויות, כי ראיתי שכן מתעניין במרקמים ומתעניין אז לא דאגתי ממשהו חושי ומבחינת קלוריות סמכתי על ההנקה, אבל אכן הירידה במשקל מדאיגה ואני לא יודעת מה לעשות.הוא מאוד אנרגטי וסקרן וחיוני- אז לא נראה שקשור לברזל, אבל אנחנו אמורים לעשות בדיקת דם בקרוב.הוא גם מקבל ברזל שנראה שלא מקשה על העיכול.
הייתה לו לשון קשורה שהתרנו בזמנו כשהיה בן חודש בגלל כאבים בהנקה- אבל אני לא רואה איך זה יכול להיות קשור- כי נראה שהוא כן לועס ובולע (לפעמים לועס ומוציא החוצה, אבל בהחלט גם לפעמים בולע ונהנה לשחק בפה). היום ההנקה ממש לא כואבת, אם כי ארוכה.
שאלתי את הרופאה על אלרגיות אבל היא אמרה שכל עוד אין סימפטומים- ואין ,אין סיבה לבדוק. בגיל 9 חודשים חלה באבוןעות רוח ובאמת איזה חודש אז כמעט ורק ינק- אולי זה עוד מאז?
אשמח לרעיונות ..ואולי גם שם של יועצת הנקה...
פתאום אני חושבת - אולי זה קשור בתזונה שלי? יש למישהו רעיונות איזה חוסר אצלי יכול להשפיע שכדאי לי לבדוק?

תודה רבה רבה- סליחה על האורך והפירוט
תודה
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי שירה* »

נשמע כיאלו מירה ליבוביץ היא הכתובת שלך... בהצלחה
גם_אמא_של_אורי*
הודעות: 321
הצטרפות: 01 אוגוסט 2008, 23:28
דף אישי: הדף האישי של גם_אמא_של_אורי*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי גם_אמא_של_אורי* »

שלום לך זקוקה,

אני דיאטנית (שלא עוסקת בטיפול בילדים) פלוס אמא לילדה מהדגם הזה ( מתחת לאחוזון 3) שינקה הנקה מלאה כמעט בלי לאכול בכלל עד גיל שנתיים כמעט....

כמה דברים:
  1. קודם כל האם בדקת את המשקל באחוזונים של ארגון הבריאות העולמי או באחוזונים של טיפת חלב?- ממליצה להסתכל באלו של ארגון הבריאות כיוון שמותאמים יותר לתינוקות יונקים
הנה קישור: http://www.who.int/childgrowth/standards/[po]weight for age[/po]/en/index.html
  1. האם הוא יורד במשקל או שלא עולה במשקל? אם הוא ירד במשקל אחרי מחלה? כמה אחוזנים הוא שבר? רק שבירה של מעל 2 אחוזנים נחשבת בעייתית. בכל מקרה אם הוא שומר על אחוזון הגובה שלו- זה סימן טוב שאין פגיעה בגדילה.
  1. אני אגיד בזהירות (כי בכל זאת יעוץ אינטרנטי ולא מכירה את הפרטים עד הסוף) שלתפיסתי ממש לא כדאי להפסיק הנקה. להפך- זו התזונה העיקרית שלו כרגע (וגם ברור שהמיטבית)- אם תפסיקי או תפחיתי הנקות אז את עלולה לגרום להחרפת המצב.
  1. לתפיסתי- הדבר הכי חשוב בכל התהליך הזה של תחילת האכילה של מוצקים הוא החוויה החיובית של הילד מול האכילה. הרי בסוף זה די בטוח שהוא יאכל היטב ....ולכן אני מאמינה שצריך להעביר מסר לילד/לתינוק שאנחנו סומכים על בחירותיו. רוצה לאכול- יופי, לא רוצה- לא צריך. להציע מזון בשמחה וללא אמביציות מוגזמות. אני באופן אישי (וייתכן שלא מייצגת פה דיאטניות ילדים במיינסטרים) מאמינה שלכל ילד יש את גרף הגדילה שלו וצריך בעיקר להתאזר בסבלנות ולהימנע מתגובות ופעולות חרדות שעלולות דווקא לקבע את המצב ולייצר הפרעות אכילה.
ולסיום- אולי תעזור לך החוויה האישית שלי. אורי היום בת ארבע וחצי עדיין באחוזון 3 בערך במשקל אבל תמיד באחוזון גובה תקין. ילדה שאוכלת מדהים. באמת. אוהבת מאד לאכול. מוכנה ונהנית מהמון סוגים של אוכל. היא התחילה לאכול רק בגיל שנתיים בערך ובהתחלה בקושי היתה אוכלת. תמיד בשמחה מול האוכל אבל הכמויות היו קטנטנות והיתה צמודת הנקה. לאט לאט התזונה התאזנה יותר לכיוון האוכל ופחות הנקה.
אני יכולה להגיד שלמרות שלפי האחוזנים הייתה לכאורה בעיה, אני ראיתי ילדה חיונית, בריאה ושמחה ופשוט ידעתי בביטחון שהכל בסדר.

אני ממליצה לך לבדוק קודם כל עםעצמך מה התחושה שלך בקשר לילד (תנסי להתנתק לרגע מאחוזנים וציפיות גרפיות)- האם הוא נראה לך בריא או שאת מרגישה שבאמת יש איזושהי בעיה שלא תעבור עם הגיל.

חוצמ עוד טיפ לסיום- אכילה חברתית. נסי להציע לו אוכל ליד ילדים אחרים שאוכלים. בדר"כ זה מקדם מאד את הרצון שלהם לאכול.
זקוקה_לתמיכה*
הודעות: 17
הצטרפות: 19 אוקטובר 2003, 17:34

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זקוקה_לתמיכה* »

גם אמא של אורי- תודה רבה על התשובה המפורטת והמרגיעה. האמת, גם לי יש קול פנימי שאומר שהכל בסדר- לא חשבתי בכלל שיש בעיה כי הוא מאוד חיוני נמרץ וסקרן וגם מראה עניין באוכל- פשוט יותר כמשחק של טעימות מריחות וכו'. הוא קצת איטי מוטורית במובן שבן שנה ועדיין לא מתיישב לבד ולא זוחל על שש- כן זוחל גחון במרץ ונעמד על חפצים וקצת צועד. אבל לגבי זההתחלנו איזה טיפול של פלנדקרייס לילדים שאני מקוה שיעזור וגפ קיבלנו הפניה לפיזיוטרפיה ונראה מה נעשה, אבל לא חשבתי שיש בעיה בריאותית או שזה קשור. כבר די ברור לי שלהפסיק את ההנקה - אני לא, בדיוק מהסיבות שאמרת וגם כי נראה לי לא נכון לעשות גמילה כזאת טראומתית. בהקשר הזה כל הזמן עוטלה לי איזה ספק פהנימי- אולי זה צורך שלי להניק ולא שלו?? ואני אבל כן אנסה להתייעץ עם יועצת הנקה. ומה שכן חשבתי זה לנסות להציע לו יותר פעמים ביום מבחינת תדירות ואולי לחשוב על מאכלים יותר עתירי שומן- יש לך רעיון?
תודה רבה על החיזוק לגבי החוויה החיובית שבאכילה- זה עזר לי להתמקד במה חשוב ולא לגלוש לחרדות אשמה ואמביציות לוחצות- תודה.
גם_אמא_של_אורי*
הודעות: 321
הצטרפות: 01 אוגוסט 2008, 23:28
דף אישי: הדף האישי של גם_אמא_של_אורי*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי גם_אמא_של_אורי* »

הי זקוקה,

זה שאת מתארת התקדמות מוטורית איטית יחסית דווקא מחזק לדעתי את ההגיון בהתקדמות איטית יחסית באכילה. כי הרי לאכילה התינוק זקוק ליציבה טובה, החזקה טובה של החלק העליון. זה די מובן בעיני שתינוק שעדיין לא יושב גם לא ממש יאכל באופן טבעי. אני אומרת באופן טבעי כי ברור שיש מלא אימהות שמאכילות קערות שלמות של אוכל מרוסק תינוקות שוכבים בסלקל. אבל אני באופן אישי לא מאמינה שככה צריכה להראות האכלה של תינוקות.

בהקשר הזה כל הזמן עוטלה לי איזה ספק פהנימי- אולי זה צורך שלי להניק ולא שלו??

על זה יכולה להגיד לך שאני מרגישה שזה לא משנה. הצורך הפנימי שלך בשלב כזה בוודאי (תינוק קטן בן שנה) תואם/מבטא מן הסתם את הצורך שלו. בכלל אני חוויתי את האימהות (ועדיין חווה) כשיעור הכי חזק של ללמוד לסמוך על עצמי קודם כל וגם על הילדה שלי. כי הרי אין נכון לא נכון אבסולוטית. לכן מה שאת מרגישה זה מה שיש. זה הרבה יותר פשוט, נכון ואפשרי לפעול עם מה שאת מרגישה מאשר עם מה שמישהו אחר מרגיש או חושב (גם אם הוא יועצת הנקה או רופא או דיאטנית....). לא שאני שוללת התיעצות. גם אני הייתי בודקת באחוזונים ואולי מתייעצת בשביל לקבל תמונה שלמה יותר ולוודא שאני לא מפספסת איזה בעיה ממש אמיתית, אבל בסוף אני מאמינה שתיווכחי שאיך שאת רואה את הדברים זה כנראה מספיק טוב (או אפילו הטוב ביותר:-)).

וגם- אחרי שכתבתי נזכרתי שלמרות תחושת הביטחון שאני זוכרת שהיתה לי בשלב הההוא (גיל שנה של אורי) גם אני הייתי לרגע בדילמות האלו ובתחושה שהמצב לא בסדר כי היא אמורה לאכול כבר כך וכך....
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ללו* »

בהקשר הזה כל הזמן עולה לי איזה ספק פנימי- אולי זה צורך שלי להניק ולא שלו??
יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את זה - האם הוא יונק? אם הוא יונק - סימן שהוא מעוניין. אין דרך להניק פעוט בכפייה. פעולת היניקה חייבת "לבוא ממנו" (-:
גם_אמא_של_אורי*
הודעות: 321
הצטרפות: 01 אוגוסט 2008, 23:28
דף אישי: הדף האישי של גם_אמא_של_אורי*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי גם_אמא_של_אורי* »

יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את זה - האם הוא יונק? אם הוא יונק - סימן שהוא מעוניין. אין דרך להניק פעוט בכפייה. פעולת היניקה חייבת "לבוא ממנו"
נכון לגמרי. ואם הוא יונק אז סימן שהוא זקוק לזה.
זקוקה_לתמיכה*
הודעות: 17
הצטרפות: 19 אוקטובר 2003, 17:34

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי זקוקה_לתמיכה* »

תודה רבה! בנתיים אין חדש מד"ר מירה לייבובוץ אבל התייעצנו עם רופאת ילדים אחרת הומופאתית שעשינו אצלה ייעוץ חיסונים והיא הציעה כמה בדיקות דם- בשבילו וגם בשבילי, בתקווה לשלול כל מיני דברים ובכל מקרה אמרה שלדעתה לא להפסיק את ההנקה. ובקטע של ההנקה תודה על התמיכה - הוא בפירוש מעוניין לינוק ואני אכן נותנת כשמבקש- וזה מרגיש נכון, בין אם יש בעיה שנצטרך לגלות ובין אם לא.ושוב- תודה! זה לא מובן מאיליו התגובות.
איילת_חן*
הודעות: 194
הצטרפות: 07 מאי 2004, 08:24
דף אישי: הדף האישי של איילת_חן*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי איילת_חן* »

גם אני ממליצה על בדיקות דם, אצל תינוקת עם סיפור מאד דומה של חברה, היה סיפור מאד דומה ובבדיקת דם גילו חסר רציני בבי12 לתינוקת ולאמא, והוספה שלו גם שיפרה את התאבון שלה.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

אני מרגישה שאני צריכה תמיכה בלא להפחית בהנקה
לדעתי את זקוקה לתמיכה בשתי רמות:
א. סמכות מקצועית שתאשר לך ותעודד אותך להמשיך עם ההנקה לפי דרישה, בלי לנסות להגביל ובלי נעליים.
ב. סמכות מקצועית שתבדוק באמת את האפשרות של חסך סמוי במשהו, שמשפיע על התיאבון ועל הירידה במשקל.
נראה לי שאת כבר מוצאת לעצמך את התמיכה הזאת :-)

נשמע לי מצוין מה שאת עושה עכשיו - מציעה לו אוכל בערך כל שעתיים. זה תזמון מאוד הגיוני לתינוקות ופעוטות. לא הייתי מנסה להעלות תדירות, כי כל שעתיים זה די הרבה בסך הכל ויותר מזה יכול להמאיס עליו את כל העניין.

לינוק אחרי כל ארוחה זה מאוד הגיוני - בחלב אם יש אנזימים שמסייעים לעיכול, והמון פעוטות ותינוקות מסיימים ארוחת מוצקים עם הנקה. אין סיבה למנוע ממנו את זה.

מצוין שאת נותנת לו מגוון של מאכלים בכל מיני צורות הגשה ומרקמים. תמשיכי כך!

אהבתי את מה שאמא של אורי כתבה לך, ואני מסכימה אתה על אכילה חברתית, וגם על זה שהגיוני שילד שמתפתח לאט מבחינה מוטורית גם יהיה איטי יותר מבחינת המעבר למוצקים. זה לא מעורר דאגה כשלעצמו, אבל כדאי להיות עם יד על הדופק ולוודא שהכל מתקדם - לאט לאט אבל בכיוון הנכון.
ד"ר ליבוביץ היא אופציה מצוינת, אבל נשמע שמצאת את הרופאה השניה ושהיא בכיוון הנכון.

אני מאוד נגד ללחוץ על ילד לאכול - תיזהרי מהפינה הזאת. זה לא עוזר, זה רק יחריף את המצב. את יכולה לסייע לו לאכול - ל ידי הצעת אוכל בזמנים הנכונים, בתזמון הנכון, במקום הנכון ובצורה הנכונה, אבל לא את ולא אף אמא אחרת בעולם יכולה לגרום לילד לאכול.

בהצלחה!
תמרקה*
הודעות: 7
הצטרפות: 03 אוקטובר 2010, 15:24

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרקה* »

שלום וברכה

קושיה לי. בני חובב בן 9 וחצי חודשים. יונק כ 8 פעמים ביום- כלומר זה רוב התזונה שלו. לפעמים אוכל יותר אוכל מוצק ולפעמים פחות .

הציעו לי לטוס באוגוסט לשבוע לכנס בינלאומי בתחום שלי בפלורידה.מממנים לי הכל.
חובב כבר יהיה בן 11 חודשים והוא מאד קשור לאבא שלו ( יש לו גם אח גדול בן שנתיים ו9) ככה שהוא בידיים הכי טובות שיש.
הבעיה היא שהוא לא מוכן לאכול לא חלב שלי מבקבוק ולא תחליפים למינהם. בנוסף- חשוב לי להמשיך להניק אותו כמה שיותר- את הגדול הנקתי עד שנה ו4 והפסקתי בעיקר כדי להיכנס שוב להריון.

מה לעשות?
הכנס הוא הזדמנת מעולה גם לראות קצת אמריקה ולהיות קצת לבד וגם להיות בכנס משמעותי מקצועית ומרתק,
אבל חשוב לי פי כמה התזונה של חובב.
חשבתי לשאוב הרבה ולקחת איתי משאבה לשאוב שם שלא יגמר לי.... ( אני ממש לא אוהבת לשאוב...)
אבל מה איתו? מה אם הוא לא יסכים לאכול מהבקבוק?
מה אם תהיה לו טראומה והוא לא יחזור לינוק אח"כ?

אשמח לייעוץ ונסיון
יום נהדר והמון תודה
תמרקה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מבררת בשביל חברה...התינוק שלה בן שבעה חודשים.לפני כחודש חלה בדלקת ריאות,אישפוז אנטיביוטיקה וכול הסרט,מאז הוא לא מעוניין בשום טעימה,ובשום בקבוק.האמא המסורה מניקה הנקה מלאה אבל מעוניינת בקצת אויר לנשימה..ניסתה לשאוב וכלום,התינוק לא מעוניין אלא רק בפיטמה.האם יש לכן רעיון או עצה?
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

לדעתי האישית, לקבל את זה שהתינוק עבר תקופה קשה מבחינה חיסונית ומכל שאר הבחינות, והתגובה הטבעית שלו היא להיות צמוד-ציצי.
הוא בן שבעה חודשים בסך הכל, כך שאין ולא צריך להיות שום לחץ תזונתי שיאכל.
חלב אם זה הדבר הכי טוב בשבילו, ובייחוד בהנקה ישירה, בגלל ההגנה החיסונית העדכנית שהוא מקבל ככה.

במקביל, כדאי להיכר בעובדה שהאם גם היא עברה תקופה קשה ((-)) וכוחותיה מדולדלים. אני הייתי מנסה לנקוט בגישת "חזרה לפוסט-פרטם", לראות (את, ואם את מכירה עוד כמה חברות, אז מעולה) אם אפשר להתגייס למענה לשבוע-שבועיים הקרובים.
מה זה להתגייס? למשל, להכין לה כמה ארוחות ערב ומנות ספייר להקפאה, להציע לקחת לה את התינוק לחצי שעה או שעה טיול בחוץ, לרחוץ לה כלים ולתלות לה את הכביסה כדי שתוכל להיכנס אתו למיטה, להניק ולנוח, לקנות לה שעתיים של עוזרת בית בתשלום.
כל הדברים שעוזרים וחיוניים לאם-של-תינוק-רך, ובייחוד בתקופות רגישות.
מחלה, ואחרי-מחלה, הן בהחלט תקופות כאלה.
אמא_של_פיצית_פלוס*
הודעות: 9
הצטרפות: 24 אוקטובר 2015, 12:15

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אמא_של_פיצית_פלוס* »

שלום!
מחפשת מידע הדרכה וכו על תזונה חיה לתינוקות.
הקטנה בת חמישה חודשים ואוטוטו נתחיל עם 'אוכל אמיתי' ויש לי חלום על תזונה חיה ואורגנית וכו
אבל לא יודעתמאם כדאי מעשי ומה ואיך בדיוק. לא מצאתי דף בבאופן.
מישהו? קישור?
תודה!
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ציל_צול* »

אמא של פיצית, את (ושאר יושבי הבית, אם יש) אוכלת בבית תזונה כזו או שאת מפנטזת שרק התינוקת תאכל כך בעוד את עצמך אוכלת בצורה שונה?
אמא_של_פיצית_פלוס*
הודעות: 9
הצטרפות: 24 אוקטובר 2015, 12:15

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אמא_של_פיצית_פלוס* »

אוקי אז ככה
הבן זוג ממש לא😃
אני והגדולה בכללית אוכל בריא אבל לא רק חי (וגם מהחי)
אבל החלום הוא גם בשבילנו לא רק לפיצית

רק חשבתי שיותר קל להתחיל מאפס כי עם הגדולה פתאום לאכול בטטה חיה במקום מבושלת לא שכנע אותה וכד

אז נגיד במקום לתת בטטה מעוכה אולי לרסק חי בבלנדר וכו
השאלה אם טוב לתינוקת ומה עושים בכללית בלע ביצים וכו (שזה אני יודעת שיש פה כבר דף על צמחוני השאלה שלי על אוכל חי לא רק צמחוני טבעוני)

תודה!
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי ציל_צול* »

באופן אישי, הייתי הולכת על זה רק אם יש מספיק דמויות במשפחה שאוכלות ככה.
אחרת, מה שסביר שיקרה זה שהתזונה הזו תחזיק מעמד עד שהפיצית תבין שהיא לבד בעסק :-)
אני אישית לא כל כך בעד שורשים חיים. גם אותי הם לא משכנעים כי זה פשוט לא טעים לי. לא רק בהשוואה למצבם המבושל, אלא בכלל. זה לא באמת טעים.
אם לך טעים, תני לקטנה לנסות והיא תגיד לך ממש מהר מה דעתה.

לי קשה מאוד לדמיין את עצמי נותנת לתינוקות רכים כל כך מזונות לא מבושלים מן החי, ואני אישה די אמיצה בדרך כלל.
אני לא חושבת שהייתי עושה את זה לפני גיל שנה או שנה וחצי או אפילו שנתיים.
אני לא יודעת איפה את חיה, אבל בשביל לתת לתינוק בסביבות גיל שנתיים בשר לא מבושל או ביצה לא מבושלת הן צריכות להיות באיכות סופר גבוהה, טריות ואורגניות וממרעה חופשי. או מה שנקרא - הדבר האמיתי. זו רק דעתי האישית, ואני חובבת גדולה של תזונה לא מבושלת כבסיס לרוב מה שאוכלים.

הילדים שלי גם התחילו בחלקם מתזונה לא מבושלת, אבל מה שהיה מן החי כן היה מבושל. והרוב היה פשוט פירות וירקות, מלא שייקים ירוקים וכאלה.
אמא_של_פיצית_פלוס*
הודעות: 9
הצטרפות: 24 אוקטובר 2015, 12:15

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אמא_של_פיצית_פלוס* »

תודה צילצול על המענה!
וממש אי הבנה בעניין מזון מן החי😃😃😃
התכוונתי שלא רק שאני לא ממש אוכלת אוכל חי (ירקות ונבטים וכו במצב חי ולא מבושל) אלא אפילו חוטאת' במזון מהחי אבל בהחלטטטטט מבושל :-) :-) :-)

אפילו ככה בקושי לפעמים... ביחוד בשר 'מדיום רר' מדמם אין מצב :-)

והשאלה בקשר לתינוקת, ברור שברגע שתבין שלבד תוותר על הרעיון, השאלה עם מבחינה פיזית בריאותית הגוף בגיל חצי שנה בנוי לעכל למשל בטטה חיה, נבטים וכו. מה כן מה לא, מה מומלץ?

יש פה מישהו עם ניסיון?!

תודה רבה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אמא של פיצית, למה להסתבך כל כך?
תני לה מה שאת אוכלת. אם את רוצה שתאכל ירקות ופירות - תני לה ירקות ופירות. אם את אוכלת עגבניה - תני לה ביס מהעגבניה. אם את אוכלת סלט - תני לה חתיכת מלפפון. אם את מנשנשת נבטים - תני לה נבט, ותראי אם היא אוהבת את זה.
אם את בעצמך אוכלת בטטה חיה (איכס, מניסיון), אז תני גם לה לטעום.

יש לי חלום על תזונה חיה ואורגנית
די ברור לי שכתבת את המשפט הזה סתם כך, בהיסח הדעת, אבל עדיין רוצה לומר שלדעתי את החלומות שלך עדיף שתשאירי אצליך, ולא ״תפילי״ אותם על ילדיך.
אמא_של_פיצית_פלוס*
הודעות: 9
הצטרפות: 24 אוקטובר 2015, 12:15

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אמא_של_פיצית_פלוס* »

אי, קצת נעלבתי...
החלום הזה אצלי ועלי ועשיתי על ע צ מ י הרבה נסיונות והרבה התקדמות בשנים האחרונות וברור שזה גם לי ולא רק לה

אבל יש פה מלא דפים באתר על תזונה לתינוקות
תזונה צמחונית לתינוקות
תזונה חיה
וכו וכו אבל אף אחד על השילוב

למשל יש מזונות שכדאי לחכות עד גיל שנה או יותר, שמומלצים לתינוקות או אסורים
אז התהייה שלי בין השאר
חומוס חי, סבבה להתחלה או לא? ועד מתי לחכות?
דלעת חיה מרוסקת?
רסק ירוק? איזה עלים?
נבטים, הכל הולך?! לא כבד שעועית ככה פתאום?
סתם דוגמאות. זה הכיוון

רציתי לשמוע מכאלה עם נביוןמגם אולי דוגמאות ל'תפריט יומי'?!י

טוב מקווה שלא חופרת לכם פה.
פעם אחרונה בלי נדר :-)

ותודה!
פלוניתה*
הודעות: 274
הצטרפות: 01 מאי 2004, 23:31

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי פלוניתה* »

אמא של פיצית לא ביקשה ניתוח שלה ושל אימהותה ולא להעמיד את הכיוון התזונתי שלה ושל ילדיה לדיון.
אם למישהי פה יש יכולת לתת את מה שהתבקש - דיון קונקרטי באיך - סבבה. אם לא, אז חלאס.
לי אין אגב, לא התנסיתי בזה, אז רק מאחלת בהצלחה.
אמא_של_פיצית_פלוס*
הודעות: 9
הצטרפות: 24 אוקטובר 2015, 12:15

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי אמא_של_פיצית_פלוס* »

תודה פלוניתה על ההבנה
ותודה שמנדובה על הקישור😃
רק עכשיו יש לנו אינטרנט נורמלי... אז קצת באיחור😃😃
גן_האהבה*
הודעות: 15
הצטרפות: 18 נובמבר 2018, 11:52
דף אישי: הדף האישי של גן_האהבה*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי גן_האהבה* »

שלום, כמה שאלות.
האם לתינוקת בת שנה מתאים לאכול לחם מלא? ואם כן מה התדירות?
  1. היא מאוד אוהבת תמרים, האם זה אפשרי לתת לה לאכול תמר שלם?
  2. איפה בעצם נמצא המידע על תפריט נכון לכל גיל?
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

היי,
מתחילה משאלה 3: בגיל שנה תינוקות כבר יכולים לאכול כל אוכל מזין, אז הכל תלוי במה הם אוהבים ועם מה הם מסתדרים ומה התפריט המשפחתי.
כך שמידע כזה כבר לא ממש רלוונטי. אני גם לא מכירה המלצה שמש מוצאת חן בעיני, אבל את יכולה לגגל ולמצוא מיליון תשובות, חלקן יותר אמינות מהאחרות... (לשים לב איזה דפים משויכים לאיזה מוסד / חברה מסחרית / אג'נדה).
לחם מלא: תתני לה, ותראי איך הולך. אם היא מעכלת טוב ובסבבה - יופי.
תמרים - נראה לי בסדר, אם היא אוהבת ולועסת. אולי זה קצת מתוק מדי, אז לשים לב ולא לתת לה לטחון כמויות בלי פרופורציה.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

הי לכולם
מקווה שהדף הזה פעיל ושהגעתי לדף הנכון
רציתי לשאול לגבי מתן תוסף ויטמין די לתינוקת בת חודש שיונקת. הרופאה אמרה לי לתת טיפה ביום מעכשיו עד גיל שנה. עד כמה נחוץ? האם המינון תקין? האם יש תופעות לוואי?
מקווה שמישהו פה ידע לענות לי כי לרוב אני לוקחת בערבון מןגבל המלצות של רופאים
תודה ולילה טוב
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

ויטמין D מומלץ לתינוקות אם יש עדויות שלאם היה או יש חסר בויטמין הזה תוך כדי ההריון ו/או ההנקה.
לדעתי זה ויטמין חשוב ואני נתתי אותו לילדים שלי למרות הנאג'ס (אז המוצרים היו די מזוויעים בטעם, בצבע ובכמות הנדרשת), כי רמת הוויטמין D שלי במשך שנים היתה מאוד נמוכה.

עד כמה שידוע לנו כיום (עודכנתי על ידי הרופא שלי לפני חודשיים), אין תופעות לוואי ואין סכנה בשימוש על פי המינון המומלץ - גם אם אין חסר בוויטמין.

אם יש לך עדויות לכך שבתקופה האחרונה רמת הויטמין D שלך היתה נהדרת, אז אפשר לחלוק על ההמלצה.
אבל חסר בוויטמין D מאוד נפוץ כיום בקרב כל האוכלוסיה. אז ברירת מחדל הגיונית היא להניח שיש לך רמה פחותה מהדרוש.

המינון תלוי בסמיכות של הנוזל. אני מניחה שהיא המליצה לך על מוצר שמיועד לתינוקות? וזה מה שכתוב על האריזה? אז זה בסדר.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

איפה שאני גרה ממליצים טיפה ביום החל מגיל חודש ועד גיל שנה לכולם בלי קשר למה מצב האם שאגב אין לי מושג (רואים את זה בספירת דם?)
כרגע אני נותנת למרות שגרה באזור שטוף שמש אבל התינוקת לא ממש נחשפת בנתיים.
לפי העלון כן קיימות תופעות לוואי (כמו בכל תרופה) אבל אני לא מבינה בזה ומקווה שהחשיבות של הויטמין עולה על הסיכון בתופעות. למשל קראתי המון על חיסונים וויטמין קיי אבל על זה ספציפית לא קראתי ולא נתקלתי ביותר מידי מידע אולי מישנו פה בקיא בנושא?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

היום ממליצים לחשוף את התינוקת לשמש. רצוי להגן על הפנים, לחשוף גב, זרועות, רגליים. למשך רבע שעה כל יום אם היא בהירה. אם יש לה עור כהה, אז יותר. השמש מייצרת את הויטמין הנכון ובצורה יותר טובה.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

לחשוף מאיזה גיל? היא בת פחות מחודשיים..
ולגבי התוסף? הוא לא יעיל בקבלת הויטמין? והאם ידוע לך על תופעות לוואי?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

מלידה כמובן.
מדובר על רבע שעה.
15 דקות.
ביום.

לא מכירה את כל התוספים. הם פחות יעילים מהשמש. לא זכור לי שלויטמין D3 בטיפות (זה מה שנותנים לתינוקות) יש תופעות לוואי אבל כדאי להקפיד שלא יתנו לך טיפות שמכילות סוכר או כל מיני חומרים לא נחוצים אחרים. יש סוגים טהורים וסוגים ג'אנק, תקראי את האותיות הקטנות.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

צודקת ווי לא חשבתי על עניין הסוכר...
הרופאה אמרי לשים ויפה על כפית ואז לטפטף מהציצי קצת ולהביא לה לפה

אני גרה באזןר שטוף שמש אבל לא ברמה שאפשק ללבוש קצר בשלב זה של השנה...בטח לא ניו בורנית...אז מה עושים במצב כזה? בקיץ בעה נלך הרבה לים אבל מה בנתיים?
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

  • טיפה על הכפית
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

כשקר כמובן שלא מפשיטים אותה (-: אז היא נחשפת לשמש בפנים ובכפות הידיים, זו שמש של חורף ממילא.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כאן, גרמניה, ממליצים מגיל 10 ימים עד שנה (האמת שההמלצה הכללית היא פשוט לקחת, אבל עד שנה מקבלים חינם מהקופ"ח).
הרופאים נותנים את הויטמין בצורת טבליה שההורים אמורים לרסק ולתת בכפית עם מים/חלב, כי הם נורא נורא נורא בהיסטריה ממנת יתר.
אנחנו ביקשנו במיוחד וקיבלנו את השמן, לא לפני שהרופאה הזהירה אותנו חזור והזהר שלא נטפטף שתי טיפות בטעות.

אז לא יודעת על תופעות לוואי, אבל כנראה מנת יתר זה לא נעים.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

כן גם פה אמרה לי לשים טיפה על הכפית ולערבב עם כמה טיפות מהציצי ןאז לתת. וכמובן לא ישירות לפה שבאמת לא יהיה יותר מידי.
רשום בעלון כל מיני תופעות לוואי כמו כאבי בטן וכדומה.
עדיין לא בדקתי עם מכיל סוכר אבדוק.
בשמת - אז רק בפנים (וגם זה לא כל יום) זה מספיק חשיפה? ברמה שלא צריך את הטיפות?
יונה*
הודעות: 32
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 00:09

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי יונה* »

אני דיברתי לפני שנים עם רופאה שהקדישה את הדוקטורט שלה לנושא, והיא אמרה לי שמה שהמחקר שלה העלה הוא שכדי לקבל כמות מספקת של ויטמין די צריך להיחשף לשמש בכל יום חצי מכמות הזמן שתגרום לאדם להישרף (כל אחד לפי רמת הרגישות שלו), ובזמן הזה צריך לחשוף ידיים ורגליים (חלקים אחרים בגוף לא סופגים את הוויטמין בצורה טובה), אבל בשלמותן. ידיים מהכתף, רגליים מהמפשעה.
היא סייגה שהמחקר שלה עסק רק במבוגרים, והיא לא יודעת אם המסקנות תקפות גם לגבי ילדים ותינוקות.
ואני מסייגת, שזה רק ציטוט משיחה מלפני שנים, ותמיד יכול להיות שלא הבנתי בדיוק, שכחתי וכו'.

באופן אישי, בחרתי לתת את התוסף.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

לא שמעתי מעולם על "חצי מהזמן שיגרום לאדם להישרף", זו גם הנחיה שלא נותנת אינדיקציה כי היא שלילית.
מה שמומלץ הוא, לחשוף עד שהעור מקבל גוון ורוד. זו האינדיקציה שהשמש השפיעה, ושינוי לגוון יותר עמוק (אדום) מתקרב כבר לכוויה ואת זה אנחנו לא רוצים.
בתינוקות, זה רבע שעה. גם במבוגרים בהירים כמוני, כל עוד אני לא שזופה כבר באמצע הקיץ.

כאמור, ההמלצה על החשיפה כבודה במקומה מונח אבל היא לא רלבנטית כשקר, ובטח לא לתינוקות. לא חושפים אותם לקור. ולכן באמת יש סכנת מחסור בויטמין D בארצות הקרות, והם פיצו על זה באופן היסטורי בדרכים שונות. למשל, בצריכת שמן דגים ושמן של כבד בקלה.

אני מניחה שאם חורף והחשיפה לשמש החורף בפנים בלבד מינימלית, אז אולי תרצי לגבות בטיפה ליום של הויטמין. יש עוד סיבה לערבב בחלב אם: גם הוא חומר שומני והספיגה תהיה יותר טובה ביחד.
יונה*
הודעות: 32
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 00:09

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי יונה* »

רק למקרה שלא יצאתי מספיק ברורה: מה שסיפרתי לעיל לא נמסר לי כהמלצה אלא כתוצאות מחקר. עקבו אחרי אוכלוסיית נחקרים, וזה מה שגילו. מדובר בדוקטורט, לא בהמלצות של גוף בריאות כלשהו.
(כך שלא פלא שלא שמעת על זה, בשמת)
אם מחפשים המלצות של גופי בריאות, הן הובאו בדברים של תמרוש, לעיל.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

גוון ורוד זה סוג של להישרף לא?
לגבי השמן דגים אני מניחה שהתכוונת שאני יאכל ולא לתת לתינוקת? זה מעלה את הרמה של הויטמין בחלב?
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

כאמור, ההמלצה על החשיפה כבודה במקומה מונח אבל היא לא רלבנטית כשקר, ובטח לא לתינוקות
לא רואה איך בקיץ זה מאוד רלוונטי..הבנות שלי ממש בהירות זה לא מסוכן?
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

רבע שעה לכל צד זה לא מסוכן.
אפילו אני, שכמאמר בעלי נשרפת בליל ירח מלא, לקח לי יותר מחצי שעה של חשיפה לשמש כדי להישרף כתינוקת.

וזו לא המלצה חדשה. זו המלצה עתיקה, שכנראה נזנחה במסגרת הלחץ על סרטן עור, ועכשיו חוזרת.
האחיין שלי, בן קרוב לשלושים, היה ״על הגריל״ (כמו שגייסתי קראה לזה) במרפסת הבית מכיל אפס, 10-15 דקות על הגב ועוד ככה על הבטן, עם חיתול בד שכיסה לו את הפנים למנוע סינוור וכאב ראש.

לגבי החורף, ההמלצה שלי היא לגור בדירה עם חלונות גדולים דרומיים ולעשות אמבטיית שמש על השטיח בתוך הבית. ככה אפשר גם לחמם במידת הצורך.

חלונות מזרח/מערב גם הולך, אם מתזמנים טוב ואם יש להם סטייה קלה לדרום

(וזה מה שאני עושה לעצמי)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

לגבי שמן דגים, התכוונתי שזו היתה השיטה המסורתית לקבל ויטמין D במקומות שאין בהם מספיק חשיפה לשמש באופן טבעי, לפני עידן התרופות ותוספי המזון. זה היה פרט היסטורי-ביולוגי-תזונתי, לא בהכרח המלצה בשבילך.
עם זאת, מחקרים גילו שמאוד מומלץ גם להריוניות וגם לאמהות מיניקות לצרוך שמן דגים - זה ממש מועיל לתינוקות, לפיתוח המוח ולא רק.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

סליחה על הבורות אבל מה זה בעצם שמן דגים? אומגה 3?
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

לגבי הבית גם אניחשבתי על זה כי באמת הדירה שלנו די מוארת (:
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

כן, שמן דגים מכונה היום "אומגה 3" P-:
יש גם אומגה 3 ממקור צמחי, לא רלבנטי לנושא הנ"ל.
חשוב להקפיד שהשמן מגיע ממקור איכותי (למשל, לא מדגים מזוהמים בכספית וכן עבר סינון קפדני ממתכות ורעלים אחרים). ונשמר בקירור. זה מתעפש מהר.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

אם אני אוכלת הרבה סלמון מעושן זה מספיק טוב או שהתוסף יותר טוב?
הבנתי שאומגה 3 עוזר למנוע דיכאון אחרי לידה אבל בעיקר אני אוכלת את זה כי עדיין חוגגת על כל מה שלא מומלץ בהריון (; סלמון מעושן לקרדה ביצה עין וכדומה חחח
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

תלוי. אם את בנורבגיה ואוכלת סלמון מקומי איכותי מעושן בעץ מסורתי, זה אולי שווה ערך. אם לא, לא ברור.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

האמת רשום עליו שהוא מנורווגיה...אבל לאור זה שרשמתי שאני גרה באזור שטוף שמש את יכולה לנחש שאני לא בנורווגיה (;
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

האמת אני גרה באזור עם דגה מאוד עשירה
אבל חוץ מטונה וסלמון(שהם דווקא לא מקומיים) לא אוכלת הרבה דגים רק פעם ב..
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

דווקא מטונה הייתי נזהרת מאוד. מלא כספית.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

הבנתי שכדאי לא לעבור את הקופסא ביום ואני רחוקה מזה
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

אין כמות של כספית שבטוחה לאדם, לא יודעת מי כתב "קופסא ביום", בטח מפעלי הטונה... זה הדג הכי מזוהם בכספית ובמתכות רעילות. שומר נפשו ירחק מטונה. לגמרי.
יונה*
הודעות: 32
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 00:09

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי יונה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לא יודעת מי כתב "קופסא ביום", בטח מפעלי הטונה
אם אינני טועה, זו המלצה של ארגוני בריאות. המלצה שמאזנת בין הבעייתיות שבכספית לבין התועלות שבדג. אני מניחה שאחד השיקולים שנלקחים בחשבון הוא שיש אוכלוסיות שיימנעו לגמרי מדגים אם ישאירו להם רק את הסוגים היקרים יותר - ובמצב כזה הנזק עולה על התועלת.
עוד דבר, ההמלצה הזאת מתייחסת לזני הטונה שנמכרים בארה"ב. בזנים שנמכרים בארץ המצב יותר טוב מבחינת כספית.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

אי אפשר כאמור "לאזן בין הבעייתיות שבכספית" כי הכספית מסוכנת לגוף האדם בכל כמות שהיא. אין אפשרות לקבוע "סף בטיחות", זו עבודה בעיניים. והטונה היא אחד הדגים המזוהמים ביותר.
מעניין לדעת באמת איזה אירגוני בריאות פרסמו המלצה כזאת.
חותמת לך שחקירה עיתונאית שטחית ביותר תגלה שה"המלצות" האלה הן תוצאה של לחץ מפעלי הטונה ולא של שיקולי בריאות הציבור.
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

בזנים שנמכרים בארץ המצב יותר טוב מבחינת כספית
איך יודעים איזה חברות טונות הכי נקיות?
יונה*
הודעות: 32
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 00:09

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי יונה* »

לא אאריך כרגע, רק מצרפת שני קישורים מחיפוש מהיר:
https://www.health.gov.il/NewsAndEvents ... o]26112012 2[/po].aspx
https://davidson.weizmann.ac.il/online/ ... 7%97%D7%93
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

תודה..
אני גם חושבת שלהימנע לגמרי זה לא ריאלי כי זה מזון שהרי אי אפשר להתקיים בלי מזון (להבדיל מחיסונים שאינם נחוצים למחייה)
פשוט צריך לנקוט במשנה זהירות ולצמצם חשיפה היכן שניתן ומתאים ולא באטרף דקדקני
גם בריאות נפשית חשובה
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי בשמת_א* »

טוב, אם הבריאות הנפשית כולה תלויה בשימורי טונה, חס וחלילה שאגרום להתערערות מצבה הנפשי של אם כלשהי בגלל המלצה להמנע כליל מטונה.
(מצד שני, אולי המצב הנפשי נגרם מחשיפת יתר לכספית ולעופרת).
סתם_אחת*
הודעות: 78
הצטרפות: 13 מרץ 2003, 11:49
דף אישי: הדף האישי של סתם_אחת*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי סתם_אחת* »

חחח
התכוונתי באופן כללי שאי אפשר על כל דבר לחפש את הסיכונים כי אחרת נתחרפן...וכל אחד צריך למצוא את האיזון שמתאים לו...לדוגמא: הבת שלי לא אוכלת ממתקים וסוכר אף פעם אבל מן הסתם הכנתי לה עוגת יומולדת עם ציפוי של שוקולד וקרם חמאה... העוגה עצמה הייתה ממרכיבים טובים - גזר אגוזים שקדים וצימוקים - גם טעים גם יחסית בריא וגם לא יצאה "חריגה" או "מקופחת"
קול_פעמונים*
הודעות: 417
הצטרפות: 12 אוגוסט 2013, 10:13
דף אישי: הדף האישי של קול_פעמונים*

תזונת התינוק היונק

שליחה על ידי קול_פעמונים* »

הסלמון בארץ שמגיע מנורווגיה מגיע מחוות גידול מתועשות, את הסלמון המקורי, ההוא שקופץ בנהרות ודובים חביבים אוכלים להנאתם, אסור ליצא מחוץ לנורווגיה.
ומצטרפת לבשמת בכך שטונה זה דג שאסור לצרוך, גם לא פעם ב- וגם לא בכמות קטנה, כיוון שהכספית שהוא מכיל לא יוצאת בקלות מהגוף, וגורמת לנזקים קשים ומצטברים לאורך שנים.
שליחת תגובה

חזור אל “שינה והנקה”