אהבה עצמית

שליחת תגובה

מותר לכעוס
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אהבה עצמית

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 19 פברואר 2016, 17:13

בתחילת כתיבתי שמתי את המשקל על הדברים הקטנים היומיומיים.
מוסיקה טובה, טיול בטבע, אווירה ביתית משפחתית נעימה.
הכנסת אלמנטים קטנים לשגרה המזכירים לי בדברים הפשוטים והיומיומיים, שללא אהבה עצמית, האהבה שתבוא מבחוץ לא תרגיש אמיתית.

הפעם עשיתי מעשה גדול לא יומיומי ולא כחלק מהשיגרה.
חזרתי אתמול משבועיים באירופה.
נסעתי לכנס במסגרת עבודתי, ובספונטיות נשארתי עוד זמן לבילוי וביקורים.
זמן רב עבר מאז הייתי בחופשה.
הרגשתי שצורך גדול התמלא, צורך שלא הייתי מודעת לקיומו.
הייתי כ"כ זקוקה לשקט, לקחת את הזמן לאט ,בלי למהר.
בלי להתנצל, בלי להסביר.
להיות בחברה טובה נעימה מקבלת.
לראות מראות חדשים, אחרים.
לטעום מאכלים מגוונים, שונים.
כל חושי התחדדו , עברו שטיפה מרעננת.

הדברים הגדולים חשובים מידי פעם
|L|

אהבה עצמית

על ידי אישה_במסע* » 03 פברואר 2016, 13:57

אפשר להוריד את זה מהשולחן
כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב מספיק.

אני פה בתפקיד פרקליטת השטן. אני מייצגת תפיסת עולם אחרת, ועונה בשמה של חברה היפוטטית שלך.

למען ההפשטה: יש שתי תפיסות עולם. אחת לברלית ורכה יותר, ויש בה מקום לדברים כמו "תדר של אהבה".
האחרת - אחרת. היא מסתכלת על העולם מנקודת מבט שונה מאוד. ניסיון לדבר עם מישהי שבאה מהעולם הזה בשפה של הניו אייג' יגרום בעיקר לאי הבנות. להמון אי הבנות. ולפגיעה.

אני מביאה את הדוגמא של החברה ההיפוטטית כדי להדגים מצב בו הדבר הנכון לעשות לפי הגישה הבאופנית הוא הדבר שיפגע יותר.

מנקודת המבט השנייה, חברות לא נמדדת בתדירות. היא דיי בינארית. יש חברים - אנשים שקשורים איתם קשר עז ועמוק. אנשים שמוכנים למות למענם. ויש ידידים, שזה אנשים שאפשר לדבר איתם, או לצאת לבלות, אבל אים קשר עמוק איתם. ההבדל בין האחד לשני לא קשור בכלל לתדירות. אפשר לא להפיגש עם חבר שנים, אפשר להיפגש ולדבר עם ידיד כל יום.

מנקודת המבט הזו, דילול הקשר נקרא לי כמו העברה מקטגוריית חברים לקטגוריית ידידים. וזה הדבר החשוב באמת. הבחירה להתמקד בחלק הכי זניח ולא חשוב היא פשוט עצימת עיניים למציאות, שנובעת מתוך חולשה. הגישה השנייה מאוד שיפוטית כלפי חולשה. אנשים שגדלים בחברות כאלו תמיד יהיו שרוטים לפי הגישה הבאופנית, לכן חברה כזו כוללת סבלנות רבה לשריטות של אחרים, וציפייה להתמודד איתן. יחד עם המיומנות לעשות זאת.

השיטה שלך יכולה להצליח עם נשים שמחזיקות אותה תפיסת עולם כמו שלך (וגם אז היא יכולה לא להצליח).

לדעתי, אם את רוצה באמת לפעול בצורה שתפגע כמה שפחות, כדאי לשים לב לכך שזה לא תמיד הדרך הבאופנית לעשות דברים, ולהחליט מה את מעדיפה - להתנהג בצורה הנכונה לדעתך, או לפגוע פחות?

אפשר גם לוותר על חברות מהסוג השני. לדעתי, זה יהיה באמת חבל מאוד.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 03 פברואר 2016, 13:30

לדעתי, זה רק אומר שאת משקרת לעצמך ולא לי
אין לי צורך לשקר לך , אני לא זקוקה לאישורך, אפשר להוריד את זה מהשולחן, לא חשוב לי לשכנע אותך.
מבחינתי זה בסדר שאת חושבת בצורה שאת חושבת.
במבחן המציאות שלי עם חברה שבחרתי לפני מספר חודשים להוריד מינון, אני עדיין בקשר איתה, רק במינון אחר, מוקטן יותר משהיה.
היא מבינה היא מקבלת היא מכבדת את זה וחיה עם זה בשלום , וגם אני מבינה שכך מתאים יותר.
יותר מזה אני מאוד אוהבת אותה ומעריכה אותה, אך זקוקה כעת לריחוק ממנה בשבילי למעני.
:-)

אהבה עצמית

על ידי אישה_במסע* » 03 פברואר 2016, 13:24

אלא באמת מתכוונת לכך.
לדעתי, זה רק אומר שאת משקרת לעצמך ולא לי (ליתר דיוק, בוחרת בכוונת תחילה לבחור מנקודת המבט שהכי נוחה לך, גם אם היא נקודת מבט צרה להחריד).
אני לא אומרת את זה כדי להתנשא (וזה היה משפט מתנשא להחריד. אני מודעת לכך), אלא כדי להדגים את חוסר תקפות הכלל "מה ששנוא עלייך". אנשים שונים הם שונים, ויש אנשים שדווקא "תדר אוהב" יהיה פוגע יותר בשבילם.
אולי עדיף לדבר איתם בתדר פחות אוהב, ולהתאים יותר את התדר שלך לשלהם? ואולי לא?
אין פתרון יחיד. אין תשובה נכונה. אין אפילו תשובה נכונה במצב קונקרטי. אלו החיים, והם מסובכים.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 03 פברואר 2016, 13:00

_בחירת המילים חשובה (קודם כל בשביל עצמנו) במקום ניתוק קשר עם חברות אפשר להגיד ריחוק, הקטנת הקשר, הנמכת המינון.
בחירת המילים שלך מרגישה לי כמו צביעות מהסוג הגרוע ביותר. מתנשא, פטרוני, ומשקר אפילו לעצמו._
צר לי שאת מרגישה כך, אני בוחרת במילים אלה לא מתוך התנשאות , שקר או צביעות,אלא באמת מתכוונת לכך.
אינני בעד ניתוקים אלא באמת מתכוונת למינון אחר. כמו בדוגמא שנתנה אל הלב.

אהבה עצמית

על ידי אישה_במסע* » 01 פברואר 2016, 13:22

מה ששנוא עלייך עשי לחברתך!
שכן על חברתך שנוא משהו אחר... ואין כללים שמתאימים לכולם.

למשל, אני יכולה לחשוב על כמה וכמה אנשים שגישה כזו רק תעצבן אותם:
_אני אחראית להשתדל להיות באנרגיה שמכבדת את הצד השני, שומרת על כבודו כאדם לצד שמירת כבודי העצמי.
חשוב לי לשמור על כבודו כאדם כשם שהייתי רוצה שיתייחסו אלי.
אני יכולה לדבר איתו כשמתמלאת אליו חמלה, במקום מתוך כעס או שיפוטיות._

למשל, אני חושבת שכבוד האדם של חברתך זה לא משהו שאת יכולה לפגוע בו בכלל. ושהחמלה הזו היא לרוב נגועה בהתנשאות, שבעיניי גרועה מכעס ושיפוטיות ביחד.

גם בחירת המילים חשובה (קודם כל בשביל עצמנו) במקום ניתוק קשר עם חברות אפשר להגיד ריחוק, הקטנת הקשר, הנמכת המינון.
בחירת המילים שלך מרגישה לי כמו צביעות מהסוג הגרוע ביותר. מתנשא, פטרוני, ומשקר אפילו לעצמו.

אני לא אומרת את זה כדי לתקוף אותך, אלא כדי להסביר למה לדעתי אין כזה דבר "תדר של אהבה" אבסולוטי וזהה לכולם. יש מעשים. והמעשים האלו מתפרשים אחרת בתרבויות שונות, ואפילו בתתי התרבויות שיש בישראל.

לכן אני מעדיפה לא להתקד באהבה עצמית בצורתה הטהורה, אלא מעדיפה להסתכל על העולם כמו שהוא. לא להניח שהכוונות הטובות שלי הן מספיקות (במיוחד שאני נפרדת. זה מעשים, שחשובים ממילים. וראי כל דפי אמא שאוהבת יותר איך לזהות גבר אוהב ושאר המקומות בהם רושמים שאהבה היא מעשים) או שבן השיח אמור לקלוט אותי, או שאם הוא קולט יש בעיה ביכולות שלו (שזו שוב התנשאות. והנחה מובנית שהדרך שלי הכי נכונה).
אני מעדיפה להבין שאני עושה משהו פוגע, וככה זה. בלי לצפות ממנו לקלוט תדר אהבה ושאר בולשיט ניו אייג'י, שבעיניי נראה כמו חוסר נכונות לקחת אחריות על המעשים שלי וההשלכות שלהם.
במקום להגיד - כן, אני עושה משהו שפוגע, כי לדעתי זה נכון - מסתירים את המשהו הפוגע בכל מיני ניסוחים מתחמקים על זה שאני לא מנתקת קשר אלא רק מקטינה אותו, ועל זה שאני עושה את זה בתדר אוהב.

כשנפרדים ממישהו זה יפגע בו. להתבונן על הכוונות הטובות שלי ועל זה שמעצם טבעה של האהבה העצמית אין כוונת פגיעה, זה לסגור את העיניים לחלק הלא נוח של המציאות, לדעתי.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 01 פברואר 2016, 08:32

אישה במסע,
נעימה לי מאוד ההתכתבות איתך, כך מתאפשרת לי הפנמה של הדברים. ועוזר לי להבהיר לעצמי את כוונותי.

תכלס - אין דרך עדינה ורגישה לנתק קשר. יש כל מיני דרכים שתפגענה פחות בחלק מהאנשים, אבל תפגענה יותר באנשים אחרים.
אני לא אחראית על איך ירגיש הצד השני , אני כן אחראית על המילים שאני בוחרת להגיד ועל הטון.
אני אחראית להשתדל להיות באנרגיה שמכבדת את הצד השני, שומרת על כבודו כאדם לצד שמירת כבודי העצמי.
חשוב לי לשמור על כבודו כאדם כשם שהייתי רוצה שיתייחסו אלי.
אני יכולה לדבר איתו כשמתמלאת אליו חמלה, במקום מתוך כעס או שיפוטיות.
אני בהחלט אחראית לבחור במילים או בטון שלא מגמדות ומזלזלות.
אני אחראית לא להאשים, אלא לדבר על מה שאני מרגישה.
לדוגמא: אני מרגישה שבמערכת היחסים הזאת אין לי תמיכה, או אין לי לאן לצמוח, או אין מקום לרגשות שלי. וכיוב'
לפעמים מתפתח שיח , ולפעמים לא, תלוי בסיטואציה ובמצב.
לפעמים מגיעים למקומות שלא ציפינו, כמובן שזה לא אומר שאם החלטת לחתוך, את צריכה להתחרט, אלא שאת יכולה לשקול שנית, אם מתאים לך. ואם לא מתאים , אז לא.
הפגעות כזו היא דבר שאנשים לאו דווקא יביעו, הלך רוח כנוע הוא קלאסי במקרים כאלו, ופרידה היא פרידה, אחריה אין קשר נפשי עמוק שמאפשר לדעת באמת אם פגעת או לא כשנתקת קשר.
פחות משנה בעיניי אם יש או אין קשר נפשי עמוק או אם אני יודעת מה הוא מרגיש או מצליחה לנחש נכון.
כתבתי איך הרגשתי אני כשנעניתי בשלילה או בדחיה, ולא מה אני מנחשת שאדם אחר הרגיש כשאני דחיתי או עניתי בשלילה.
אני יכולה רק לקוות שהרגיש את מה שניסיתי להעביר.
איך האדם עצמו ירגיש יהיה תוצר של הרבה מאוד גורמים: הילדות שלו, הסביבה שלו, משאבי הנפש שלו, מה שעובר עליו באותו זמן גם מחוץ לאותה חברות או מערכת יחסים... אין אפשרות כלל למנוע פגיעה (מלבד זאת שפגיעה כלשהי תמיד תהיה, השאלה היא אם הפגיעה היא בגלל איך שעשיתי זאת , או אם הפגיעה היא על עצם ההתרחקות) אך אפשר להעצים את הפגיעה או למזער אותה.
גם בחירת המילים חשובה (קודם כל בשביל עצמנו) במקום ניתוק קשר עם חברות אפשר להגיד ריחוק, הקטנת הקשר, הנמכת המינון.
כפי שכתבה אל הלב:
בלי ברעש וצילצולים, בלי החלטות וקביעות של אני לא חברה שלך יותר, פשוט נעלמת אל עבר השקיעה, לא מתקשרת, עונה בלקוניות בהודעות ומתחמקת מלהפגש עד שהמסר עובר.
_מידי פעם כשפונות אלי באינטרנט אני עונה, אבל אין לי רגשות חזקים וטעונים כלפיהן יותר, לא לטוב ולא לרע.
הן פשוט לא בלב שלי, לא ממש קריטי לי אם כן או לא נהיה בקשר, כי הן כבר לא חברות נפש שלי._

לסיום, אני חושבת וגם מקווה כך, שהתנהגות מתוך מקום שמכבד את עצמי ואוהב את עצמי לא יכיל בתוכו (מעצם טיבו) מסר פוגעני, כי אהבה עצמית כפי שהיא בצורתה הטהורה ביותר, לא תכיל בתוכה כוונה לפגוע בזולת. היא פועלת בדרך של בעד ולא בדרך של נגד.
אהבה עצמית בריאה (לא נרקסיסטית) פועלת מתוך מקום של אהבה.
לרוב היא גם תפגוש בתדר של אהבה, אך זה תלוי גם באדם השני, ביכולת שלו לקלוט זאת.

אהבה עצמית

על ידי אישה_במסע* » 31 ינואר 2016, 21:19

בנוגע לאיך לנתק קשר - אני ממש לא בטוחה שזה באמת עובר.
הפגעות כזו היא דבר שאנשים לאו דווקא יביעו, הלך רוח כנוע הוא קלאסי במקרים כאלו, ופרידה היא פרידה, אחריה אין קשר נפשי עמוק שמאפשר לדעת באמת אם פגעת או לא כשנתקת קשר.
ותכלס - אין דרך עדינה ורגישה לנתק קשר. יש כל מיני דרכים שתפגענה פחות בחלק מהאנשים, אבל תפגענה יותר באנשים אחרים.
יש רק דרכים פוגעות יותר ופוגעות פחות, וניסיונות לנחש מה מתאים לאדם הספציפי.
ובעיניי בכלל לא ברור שדרך פוגעת פחות היא הנחוצה. אם האדם מתנהג בצורה לא נעימה כלשהי, אולי דווקא פרידה מנומקת היטב וברורה - אני לא רוצה לדבר איתך כי אתה ביקורתי בצורה קיצונית, למשל - תהיה לטובתו של החבר-לשעבר...

במילים אחרות, לכל דרך כמעט ימצא מי שיצדד בה, וטיעוניו יהיו טובים.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 31 ינואר 2016, 20:12

אני לא חושבת שלכלכל את מעשיי לפי הכאב שהם יסבו לאחרים זה הגיוני, או אפילו אפשרי.
בוודאי, את צודקת.
לכן זה לא שיקול האם לעזוב בן זוג או להתרחק מחברה, אלא זה שיקול של איך עושים זאת, ואולי לא הבהרתי זאת מספיק קודם.
כתבתי שבעיניי צריך להתחבר לתדר עדין ורגיש.
בפוסט שמעל כתבתי שאנשים שאוהבים את עצמם , מרשים לעצמם לא להיות מקובעים, יש בהם ספונטניות טבעית, נינוחות עם עצמם וסביבתם. וודאי שלא ישארו במערכת יחסים רק כי זה יפגע במישהו אחר, אך הם יעשו זאת מתוך חיבור לעצמם, ולא על מנת לפגוע באחר.
הגיוני שיחפשו דרך לעשות זאת ברגישות ובעדינות.
כשמישהו שאוהב את עצמו עונה לי בשלילה כי זה בעדו ולא נגדי, ברוב הפעמים המסר הזה עובר.
כשמישהו מנסה להתחמק ממני למסמס אותי לדחות אותי, גם זה עובר במרבית הפעמים.

אהבה עצמית

על ידי אישה_במסע* » 31 ינואר 2016, 19:22

זו נקודה עדינה ורגישה, כי להרגיש דחויה או שממסמסים אותך יכול להיות מכאיב, גם אם אין כוונה להכאיב.

יש אנשים שבאמת כואבת להם התנגות אחרת כלשהי של מישהו. נניח, מי שרואה איך הורה זר מרביץ לילד זר, וזה כואב לו. ויש מי שמאמין שחוסך שבטו - שונא בנו, וכואב לו כשלא מרביצים לילדים. ויש דתיים שכואב להם שאנשים מסביבם לא מקיימים מצוות (הם לא מוודאים שהאנשים הם יהודים לפני שמתחילים לכאוב). ויש אנשים שגזענות כואבת להם. ויש ויש ויש...

אני לא חושבת שלכלכל את מעשיי לפי הכאב שהם יסבו לאחרים זה הגיוני, או אפילו אפשרי. מבחינתי, יש החלטות שמאוד לגיטימי לא להתחשב בכאב של אחרים בהן. למשל, אם אני שוקלת להיפרד מבן זוגי, הכאב שלו לא יהיה שיקול בהחלטה אם להיפרד. בכלל. ולדעתי, בטווח הארוך זה לטובתו. אותם השיקולים נכונים גם לגבי חברוּת.
לא להיפרד מחברה כדי לא לפגוע בה הגיוני בעיניי כמו לא להתגרש מבן זוג כדי לא לפגוע בו.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 31 ינואר 2016, 18:32

אל הלב
_לאחר שנים של דילמות לגבי האם לנתק קשרים שלא עושים לי טוב עם חברות של שנים, אין דילמה יותר.
מי שלא עושה לי טוב - אני מתרחקת._

אני מבינה אותך, מצד אחד, והכי חשוב לעשות מה שטוב לך.
מצד שני כשאני חושבת איך תרגיש מי שבצד השני של מי שמתחמקים ממנה, וביטול מפגש עימה , אני מרגישה כיווץ מול זה.
יחד עם זאת הניסיון להסביר ,לשים את האצבע על הנקודה המפריעה גם גוזלת אנרגיות שלא נכון לך לבזבז.
זו נקודה עדינה ורגישה, כי להרגיש דחויה או שממסמסים אותך יכול להיות מכאיב, גם אם אין כוונה להכאיב.
צריך להתחבר לתדר עדין ורגיש.
כפי ש בשמת א כתבה פעם להתחבר לאני העליון שלה ולתקשר אולי ממקום שכזה.
בקישור הזה היא מסבירה מאוד יפה
בשמת א (2014-09-21T10:08:25)
ושורה תחתונה מסכימה ומתחברת למה שכתבת:
_עדיין, מרגישה יותר חופשיה כיום, כשלא מצפה מאף אחת ליותר מידי וגם לא מתאכזבת.
חברות זה טוב ונחמד אבל בסופו של דבר המשפחה שהקמתי, המסגרות החברתיות של העבודה וההורות והלימודים שלי, והזמן הפנוי שלי לצמוח ולהתפתח יותר חשובים לי,_

|L|

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 31 ינואר 2016, 18:25

מתצפית ראשונית שעשיתי עולה שאנשים שאוהבים את עצמם ומכבדים את עצמם, מרגישים בנח עם עצמם בכל המצבים.
לכן לא מרגישים צורך להגביל עצמם או להתאים עצמם לתבניות, לחוקים, לכללים, להגדרות .
יש בהם ספונטניות טבעית, בלי להתנצל על כך ובלי להתנצל על היותם כפי שהם.
מקבלים את עצמם כך או כך בכל מיני מצבים משתנים.
מתוך האהבה לעצמם מרשים לעצמם לעשות רק מה שטוב ומתי שטוב להם.
מרשים לעצמם להיות מי שהם, לא צפויים, לא קבועים מראש.

אהבה עצמית

על ידי אל_הלב* » 08 ינואר 2016, 19:40

התמודדות עם זוללי אנרגיה:
לאחר שנים של דילמות לגבי האם לנתק קשרים שלא עושים לי טוב עם חברות של שנים, אין דילמה יותר.
מי שלא עושה לי טוב - אני מתרחקת.
בלי ברעש וצילצולים, בלי החלטות וקביעות של אני לא חברה שלך יותר, פשוט נעלמת אל עבר השקיעה, לא מתקשרת, עונה בלקוניות בהודעות ומתחמקת מלהפגש עד שהמסר עובר.
יש לרצון בריחוק מחברת נפש המון סיבות, פעם חשבתי שחשוב שאבין מה הסיבה בדיוק.
אבל כפי שכתבת, לפעמים קשה לשים את האצבע, משהו באנרגיה של החברה כבר לא נכון לי, מעיק עלי, מאיים עלי, גורם לי הרגשה של הקטנה/קנאה/ שיעמום/תחרות/חוסר אכפתיות כלפי הרגשות שלי.
אז אני משחררת. משחררת את עצמי מהצורך להחזיק את הקשר בשיניים, בגלל שאנו מכירות המון שנים, בגלל הפחד שלא יהיו לי חברות, בגלל הפחד שאתגעגע.
במבחן המציאות, רחוק מהעין רחוק מהלב.

חברות נפש של שנים, שמאוד פגעו בי, והתרחקו בעצמן ממני למרות ניסיונותי להשאר בקשר, לימדו אותי שיעור חשוב.
תלות רגשית צריכה ובריא שתהיה לי רק כלפי עצמי, בן זוגי וילדתי.
חברה לפעמים מאכזבת, מתרחקת, עסוקה בחייה וגם אני לפעמים כזו עבורה.
לא שווה להשקיע את האנרגיות הרגשיות האלו.

לקח לי זמן, עם חברת ילדות לקח קרוב ל 3 שנים של כעס ועצב גדול עד שהצלחתי לשחרר והיום היא כבר לא בלב שלי יותר.
עם עוד שתי חברות גם לקח מעל שנה להתנתק רגשית ולהפסיק לכעוס.
מידי פעם כשפונות אלי באינטרנט אני עונה, אבל אין לי רגשות חזקים וטעונים כלפיהן יותר, לא לטוב ולא לרע.
הן פשוט לא בלב שלי, לא ממש קריטי לי אם כן או לא נהיה בקשר, כי הן כבר לא חברות נפש שלי.

מקרה הפוך קרה לי עם 2 חברות אחרות, שהקשר איתם מאוד העיק עלי ושנים התייסרתי עם עצמי אם לנתק את הקשר.
מצד אחד יש בהן דברים שאוהבת ולפעמים ממש כייף איתן והן תומכות ועוזרות לי.
מצד שני רוב הזמן עלו רגשות קשים באינטרקציה איתן ויצאתי מרוקנת אנרגטית ממפגשים או משיחות טלפון.
בסופו של דבר התנתקתי. והן התייאשו. אחת התייאשה לגמרי והיום לא בקשר בכלל.
שניה עדיין אחת לכמה חודשים מנסה ליצור קשר ואפילו חידשנו את הקשר כמה פעמים, עד ששוב לפני כחצי שנה הרגשתי שאני לא יכולה לסבול אותה יותר והתנתקתי.
לפני שבועיים התקשרה והרגשתי שאין לי טיפת סבלנות לשיחה איתה, משהו בה מאוד צבוע וחסר טקט ודרמטי. לא התחברתי.
הרגשתי לא נעים לבטל מפגש שקבענו, בסוף ביטלתי.

לפעמים חושבת שזה הכי נכון לא להיות קשורה נפשית רגשית בצורה תלותית לאף חברה.
לפעמים מרגישה שהלכתי רחוק מידי ויש תקופות שמרגישה שאין לי חברות טובות יותר.
יש לי כרגע 2 טובות, שאני אוהבת, אבל כל אחת גרה רחוק ועובדת בשעות הפוכות ממני ולא פנויה להשקיע כרגע בקשר.
עדיין, יודעת שאם ארצה לשוחח שיחת נפש איתן תמיד אוכל למצוא אוזן קשבת.
אבל הצורך בשיחות כאלו הולך ונעלם כשלא מתקשרים לאורך זמן.
עדיין, מרגישה יותר חופשיה כיום, כשלא מצפה מאף אחת ליותר מידי וגם לא מתאכזבת.
חברות זה טוב ונחמד אבל בסופו של דבר המשפחה שהקמתי, המסגרות החברתיות של העבודה וההורות והלימודים שלי, והזמן הפנוי שלי לצמוח ולהתפתח יותר חשובים לי,
לכן בהם משקיעה יותר אנרגיה.

אהבה עצמית

על ידי I'm* » 07 ינואר 2016, 20:34

מקסים

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 05 ינואר 2016, 16:07

הלב,
מרכז האהבה.
משאבת הדם.
מזרים דם לכל הגוף, אך לפני הכל קודם כל מזין את עצמו.
לכאורה אנוכיות, אך בעצם בלי שיהיה בו דם לא יוכל להזין את שאר הגוף.
בלי שתהיה בנו בני האדם מספיק אהבה עצמית לא נוכל להזין את עצמנו ואת שאר הסובבים אותנו באותה אהבה.

|L|

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 18 נובמבר 2015, 14:15

התמודדות עם זוללי אנרגיה:

לפני כמה ימים היתה לי אינטראקציה עם חברה.
מישהי שפעם היתה חברה קרובה יותר כעת פחות.
אהבתי אותה מאוד.
היא היתה לי סוג של מדריכה לחיים, חשבתי שהיא יודעת הרבה דברים , יתכן שנתתי לה יותר מדי כח בנפשי.
כשעברה תקופה קשה הקשבתי לה באריכות, הבנתי אותה.
כעת תוך תקופה קצרה חייה השתפרו מאוד לטובה.
היא נופפה את כל שמחתה והצלחתה מולי.
מקווה שהיא לא התכוונה לעשות זאת כשמחה לאיד, אך כך זה הרגיש.
כבר חודשים מספר אני מרגישה שהיא זוללת את האנרגיה (המועטה) שיש לי.
קשה לשים בדיוק את האצבע , מתבטא בין השורות, בין המילים, בטון, בדברים שלא נאמרים.
קיבלתי החלטה חומלת ואוהבת בשבילי להתרחק ממנה, להמעיט באינטראקציות.
קשה לי, אני אוהבת אותה, אך בכל פעם שיש לי אינטראקציה איתה אני נחלשת מולה.
איך זה יתכן? האם היא זוללת את האנרגיה שלי? ניזונה מהאנרגיה שלי? זקוקה לי כדי לנפנף מולי את הצלחותיה?
נראה לא הגיוני שאדם אחר יכול לעשות זאת, מצד שני אני יודעת שהיא מיומנת בדיאלוגים כך שהיא תמיד יוצאת צודקת משכנעת.
הייתי קוראת לזה מניפולציה, אך היא תגיד שזו תמיד היתה בחירה שלי. מניפולציה עדינה סמויה.
כותבת כדי להבין את עצמי מולה. כדי לחזק את עצמי על מנת להתרחק כעת ממנה.
חשבתי להתרחק על מנת להתקרב אליה מתוך חוזק, אך מעט החוזק שצברתי התפוגג באינטראקציה נוספת מולה לאחר שבועיים של ריחוק.
אוהבת אותה עדיין , אך אני מרגישה שהיא לוקחת ממני את עצמי.
רומזת שיש לה תבונה לתת לי, אך בכל פעם שאני מנסה להבין מהי תבונה זו, היא מתחמקת באלגנטיות.

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 17 נובמבר 2015, 18:59

אני יודעת... ו
בכל זאת אני חשה שלא פעיל, כן רלוונטי..בשבילי... רק בשבילי זה רלוונטי, לא חייבת להסכים.
מעדיפה לא להצטרך להסביר לך למה אני חשה כך.
ההודעות שלך נקראות לי בטון עצבני מעט , אז אנא...די, כבדי את רצוני .
לא נעים לי שאת כותבת שאני לא מבינה דבר בסיסי בהתנהלות של באופן, מכירה ותורמת כפי יכולתי.
לא רוצה להמשיך, אם יש לך משהו לתרום לדף אשמח שתתרמי, אם את רוצה להמשיך לנזוף ולחנך אותי אז די.
בסוף אמחק.
תודה על הערותייך, אשמח שתחליפי אותן להארות.
לילה טוב {@

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 17 נובמבר 2015, 14:00

עבר עלי טרקטור אתמול, משהו פעוט, יחסית, שמוטט אותי.
מול זה ניסיתי להישאר בידיעה הברורה יש בי אהבה, אני ראויה לאהבה.
להיות טובה ומבינה לעצמי.
הלכתי לישון בתקווה שבבוקר הדברים יראו וירגישו אחרת.
התאוששות עדינה

אהבה עצמית

על ידי פלונית* » 16 נובמבר 2015, 19:01

להיות רכה לעצמי

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 16 נובמבר 2015, 16:57

לתת לעצמי אהבה,
להתנהל בנחת, בסבלנות כלפיי עצמי, כלפיי הקצב של עצמי, עם רגש טוב לעצמי.
גורם ללב להתחמם להתרכך.

מחכה לשמוע תשובה על משהו - ממישהי כבר הרבה זמן, חושבת לעצמי מחשבות חסרות אהבה (כלפיה וכלפיי), עוצרת, מבינה את התלות, מנתקת את הצורך שלי לקבל אישור.
אני אוהבת את עצמי היום ללא כל תנאי.
ללא תלות באחרים.
ללא קשר לאחרים.
יש לי את עצמי, הקיום שלי לא תלוי באהבה שבאה מבחוץ.
יודעת כאשר האהבה חזקה מבפנים גם האהבה מבחוץ תמצא את מקומה בליבי, לא מתוך רעב , מתוך הכרה זיהוי וידיעה.

אהבה עצמית

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 נובמבר 2015, 13:51

קריסטין נף:
הרצאה טובה
https://www.youtube.com/watch?v=IvtZBUSplr4

אהבה עצמית

על ידי נינה* » 13 נובמבר 2015, 13:18

רק לכם אגלה שאני מה זה מרוצה מעצמי.. למדתי איך לכעוס במידה, להיות ספציפית בלי להעלות עוד כעסים מהעבר ולעשות דרמות. פשוט אמרתי בטון תקיף זה מעצבן ש ... ותוך כדי זכרתי שאני אוהבת את האיש הזה שהכעיס אותי, והכעס המידתי הזה היה מדוייק. וכשיש דיוק יש שמחה.

אהבה עצמית

על ידי נינה* » 13 נובמבר 2015, 12:59

פלוני אלמוני |y| יפה. לא הכרתי. מכירה את מודה אני של עומר אדם

אהבה עצמית

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 נובמבר 2015, 11:03

מודה אני בוקר טוב
https://www.youtube.com/watch?v=3mfmXJtkkW4

אהבה עצמית

על ידי נינה* » 13 נובמבר 2015, 10:37

אני אומרת כל בוקר "מודה אני לפנייך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי החמלה רבה אמונתך" ו"הריני מקהלת על עצמי מצות של ואהבת לרעך כמוך" זה גורם לי לאהוב את עצמי ואת סביבתי

אהבה עצמית

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 נובמבר 2015, 21:25

מסכימה שאהבה עצמית איננה קשורה בהכרח בתוצרים או בסיבות.
אולי אפילו נהפוך הוא, האם אני יודעת לאהוב את עצמי כאשר אני נכשלת?
אולי יעניין אותך לקרוא או לראות ביוטיוב חומר של דר כריסטין נף, אמריקאית שעוסקת בחקר החמלה העצמית.אם תרצי אכתוב על הגישה שלה יותר , אבל כרגע האהבה העצמית שלי שולחת אותי לישון :)

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 12 נובמבר 2015, 18:12

נינה תודה שכתבת,
אני מאמינה שאהבה עצמית היא בראש ובראשונה מעצם היותי נפלאה כבר כפי שאני בלי צורך להצדיק.

בלי סיבות.
בלי קשר למה שיש לי או אין לי.
כך סתם. אהבה שאינה תלויה בדבר.

אל הלב,
מסכימה עם העניין הזה של לשים את צרכיי בראש הרשימה. :-)
תודה
בנוסף מחפשת עוד צורות של אהבה עצמית בנוסף על פינוק עצמי.
עןד ביטויים כאלה של אהבה עצמית, כדי להעמיק את הקשר הטוב אל עצמי.

אהבה עצמית

על ידי אל_הלב* » 12 נובמבר 2015, 17:49

דף מקסים, נושא שתמיד יש בו מקום לשיפור.
כשאני אוהבת את עצמי אני שמה את צרכי בראש הרשימה, אני דואגת לפנות לעצמי כל יום זמן איכות עם עצמי לחשוב, לחלום, לשמוע מוזיקה שאוהבת, לעשות משהו שטוב לי איתו כמו לקרוא, לכתוב, ללמוד, לטייל, לקנות לעצמי משהו מפנק, להכין לעצמי מרק ירקות טעים או סלט שווה. רעיונות נוספים לפינוק עצמי: אמבטית קצף, טיפול מסז או שיאצו, ללכת לישון מוקדם, מרתון סדרה שאוהבת, הרצאה או סדנה מעצימה. וגם לישון עד מאוחר, לחזור שעה קודם מהעבודה ולנוח שנצ, להקשיב לצרכי הנםש והגוף שלי ולא כל הזמן להיות בתוך המרוץ לתפקד ולהספיק.

אהבה עצמית

על ידי נינה* » 12 נובמבר 2015, 17:04

|y| נושא חשוב! לדעתי גם זה נכון לכתוב למה אני אוהבת את עצמי ולהתחבר לזה למשל:אני אוהבת את עצמי בגלל שאני טובה ויש לי רצונות טובים, אני אוהבת את דרך החשיבה שלי שהיא קודם כל להיטיב, אני מיוחדת וקולטת אנשים, יש לי גישה מעולה ומאפשרת לילדים והם מתחברים אלי (אני גננת), אני אוהבת את זה שאני עדינה ופעם חשבתי שאני שקטה מדי אבל למדתי שזה מה שטוב בי. אני מעיזה לעשות דברים חדשים, אמיצה, יש לי חוש לעיצוב וכל בית שגרתי בו הכנסתי בו את הקסם המיוחד שלי בעיצוב נאיבי כזה עם צבעים חמים. טוב . יש עוד... אבל אני חוששת להתאהב בעצמי יותר מדי... (-; סתם

אהבה עצמית

על ידי יש_בי_אהבה* » 12 נובמבר 2015, 16:53

מחפשת דרכים להתחזק באהבה עצמית.
כל חיי הייתי עסוקה בקבלת אהבה מבחוץ, ללא שקיבלתי סיפוק ומענה לצורך הבסיסי הזה.
בעקבות שנים של רדיפה אחרי הבלתי מושג אני מבינה שהרבה תלוי באהבה עצמית פנימית.
אהבה שכאשר היא אמיתית תקרין החוצה ותחזור אלי .
אהבה כזאת שתטפח הסכמה לקבלת אהבה מבחוץ גם כן, אך לא על מנת לקבלה.

התחלתי במשפט שאמרתי
אם אני אוהבת את עצמי...
אשים לי מוסיקה נעימה
אקנה פרחים יפים
אשקיע זמן להכנת אווירה טובה ורגועה


מעוניינת בעוד דרכים לחזק אהבה עצמית.
לאפשר לעצמי להנות, לשמוח ,לפתח כבוד עצמי , להיות בקשר עם הטוב והיפה שבי.
|L|

חזרה למעלה