סלטים חיים כמנה עיקרית

שליחת תגובה

שבעים פנים לתורה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: סלטים חיים כמנה עיקרית

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי תמרוש_רוש » 09 ינואר 2016, 00:57

הבעיה היום הייתה שהאבוקדו היה טעים מדי, אז התבאסנו לערבב אותו בסלט.
:-D לגמרי מבינה

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי תמרוש_רוש » 09 ינואר 2016, 00:56

יש מצב שאני זורקת לשם גם אבוקדו.
כן, זה מצוין, או אבוקדו או טחינה.
לטעמי, שניהם ביחד לא הולכים כל כך טוב - איכשהו הם מבטלים זה את מצוינותו של זה.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי פרח_בית* » 08 ינואר 2016, 15:12

יש מצב שאני זורקת לשם גם אבוקדו.

בדיוק היום לארוחת בוקר הכנו סלט שאני מאוד אוהבת, קצת דומה וקצת שונה:
חסה, בצל ירוק, קולורבי (הכי טעים חתוך למקלות), אם רוצים גם מלפפון או עגבנייה, אגוזי מלך ואבוקדו.
הרוטב סוג של ויניגרט - שמן זית, קצת חומץ בלסמי, כפית חרדל, כפית דבש, לימון, מלח ופלפל.

הבעיה היום הייתה שהאבוקדו היה טעים מדי, אז התבאסנו לערבב אותו בסלט.
במקום זה חתכנו אותו לצלחת בצד, ואכלנו ביס סלט וביס אבוקדו...

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי ציל_צול* » 08 ינואר 2016, 13:41

תמרוש, נשמע פצצה!!!

אחרי זה כבר לא צריך כלום בחיים
פששש... לגמרי...
יש מצב שאני זורקת לשם גם אבוקדו כי אם כבר מגיעים לגן עדן אז לתפוס את הערסל הכי טוב.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי תמרוש_רוש » 08 ינואר 2016, 08:37

ד"א, מאוד חשוב לשמור על סדר ההוספה. עלי החסה ימלאו את רוב הקערה (2/3 בערך). הדברים הקטנים למעלה, כי הם סופגים ומפזרים הכי בקלות את התבלינים והנוזלים. אם שמים את החסה למעלה והעגבניות למטה, זה סיוט לערבב כמו שצריך.

והכמות? אני משתמשת בקערת סלט בקוטר טפח (כף יד מתוחה, כ- 20 ס"מ). בדיוק מספיק לי לארוחה דשנה.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי תמרוש_רוש » 08 ינואר 2016, 08:33

לי יש סלט חסה שהוא ארוחה שלמה ונהדרת.
שמים בקערה:
עלי חסה חתוכים
עגבניה גדולה חתוכה
בצל ירוק קצוץ
חופן אגוזים מרוסקים היטב
שלושה זיתים שחורים חתוכים דק
כ- 10 צימוקים אורגניים

על כל אלה זורים מלח ופלפל, פפריקה מתוקה, מעט אורגנו, יותר זעתר, מיץ מחצי לימון ו ה מ ו ן שמן זית משובח.

מערבבים, ולמי שאוהב טחינה, מוסיפים שתיים-שלוש כפות טחינה גולמית מלאה כהה.
מערבבים ואוכלים.
אחרי זה כבר לא צריך כלום בחיים :-]

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי נוגה* » 05 ינואר 2016, 15:13

לא ממליצה להתייחס לסלטים בזלזול, כ''תוספת'' ותו לא... סלט צבעוני, חגיגי וססגוני יכול להוות ארוחה מזינה שלמה

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי orizont* » 29 יוני 2010, 15:14

היום הייתי רעב, ורציתי להכין סלט כרובית חי, חיפשתי באתר ולא מצאתי משהו מדליק! אז החלטתי לאלתר!
לקחתי חצי כרובית קטנה,העברתי אותה בבלנדר,עד שנהיו פרחים קטנים.
לרוטב:לקחתי כמה עלי גפן,ענףרוזמרין,מעט עירית,4שיני שום,3עלי דפנה ירוק,1לימון מקולף ולהוציא גרעינים.
העברתי בבלנדר, שפכתי על הכרובית,ערבבתי כדי שכל הטעמים יכנסו בכרובית, לאחר מכן נותנים לזה לנוח 2 /1שעה
יצא משהו משהו.....

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי ממ* » 21 דצמבר 2008, 08:03

מירב, כל הכבוד על העריכה. ותודה.
מה דעתך על השם סלטים חיים כמנה עיקרית ? ("עיקריים" לא כל כך ברור)

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי זוטא_לבנה* » 16 דצמבר 2008, 00:17

איזה תמונות יפות - נראה כל כך טעים ומפנק - ממש בא לאכול!
אהבתי את התדהמה במתכון (-:

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי חלוק_ביתי* » 15 דצמבר 2008, 22:44

לא מספיק זמן באתר? ובכל זאת אתה מכיר היטב את השימוש במילה "נאה"? קצת מוזר.
אבל תבין שהיו על כך דיונים קשים מאוד לאורך זמן ובהנחה שעשית בתמימות, כל שצריך לעשות זה לערוך שנית.
התגובה אכן תוקפנית, אבל אל תיקח זאת אישית.
אגב, המתכון נראה נחמד מאוד, אני רק שואלת את עצמי למה לא לחתוך גם את הפלפל לסלט וזהו? סך הכל יוצא סלט ירקות מאוד טעים (אבל האמת נראה מעניין).

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי עורכת_אל_זמנית* » 15 דצמבר 2008, 21:40

בנימה קצת מזלזלת
אם אתה מזלזל בחוקי באופן, אתה לא חייב לפתוח פה דפים.
זה אתר קהילתי. הבסיס פה הוא כבוד למשתתפים האחרים.
לא משהו לניצול.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי בריא_לעד* » 15 דצמבר 2008, 20:50

_מה זה? זהו סוג של בדיחה? אחרי שדנו כל כך הרבה הן בשימוש במילה "נאים" והן בקיבוץ המתכונים החיים לדף אחד, אתה פותח דף מיוחד רק לממולאים?
לא לעניין._
התגובה קצת תוקפנית אבל בכל זאת, אין לי מושג על מה את מדברת. אני לא מספיק זמן באתר כדי להכיר את כל הדיונים המעמיקים. אם יש בעיה-אז שמישהו יעביר למקום המתאים.
מצטער אם עברתי על אחד מ"חוקי באופן"(בנימה קצת מזלזלת).

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי ניצן_אמ* » 15 דצמבר 2008, 20:17

נראה לי שזה בתום לב. או לפחות ככה אני מקווה.
בריא לעד, נכון לכרגע העריכות וההוספות למדור-וולדמורט מוקפאות.
ממליצה לחכות שאחת מהעורכות הממונות תטפל בדף הזה.
עד אז, לא לערוך.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי קוראת* » 15 דצמבר 2008, 19:58

מה זה? זהו סוג של בדיחה? אחרי שדנו כל כך הרבה הן בשימוש במילה "נאים" והן בקיבוץ המתכונים החיים לדף אחד, אתה פותח דף מיוחד רק לממולאים?
לא לעניין.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי חלוק_ביתי* » 15 דצמבר 2008, 19:22

שם דף מתאים
למשל ממולאים צמחיים
המילה "נאים" מבלבלת ומטעה.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי בריא_לעד* » 15 דצמבר 2008, 19:06

ממולאים נאים

או במילה אחת-ממולנאים.
מתכון קליל וטעים שהכנתי לאחרונה(אם קיים כבר דף אז שמישהו יעביר בבקשה. לא מצאתי).

מצרכים:
פלפל(מומלץ אדום) שאותו ממלאים
כל ירק העולה על דעתכם לשם הכנת המילוי. אני השתמשתי ב:
מלפפונים
פלפלים אדומים
עגבניות
חסה
פטרוזיליה
נבטי חילבה
אגוזים

אופן ההכנה:
  1. חותכים את החלק העליון של הפלפל שכולל את הענף הירוק וגם קצת מהפלפל עצמו(שישמש בתור מכסה).
  2. חותכים את החלק הספוגי שמחובר לחלק העליון של הפלפל ומשליכים לפח האשפה(או תורמים לסביבה על ידי יצירת קומפוסט).
  3. מנקים שאריות זרעים אם יש.
  4. מכינים סלט מכל העולה על רוחכם(מומלץ דק כדי שידחס היטב)
  5. מכניסים את הסלט לתוך הפלפל.
  6. סוגרים את המכסה.
  7. פותחים את המכסה, נדהמים- ואוכלים בתאבון!
נ"ב: לא לשכוח לאכול את המכסה!

תמונות:
1 2

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי כדור_פרווה_ורוד_עם_קוצים* » 31 יולי 2008, 19:56

זו לא ההשראה שלי, זו ההשראה של היפאנים שחיים קרוב לטבע הרבה יותר מהמערב- גם אלו שחיים כיום בערים אורבניות של פלדה וברזל.
המטבח הוא מערכת יחסים מורכבת ומלאת אהבה לטבע.
הם לימדו אותי, ואם עשיתי משהו נכון והעברתי את זה הלאה- זה חלק מהעונג שלי, שנוצר בזכותם.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי אמא_אדמה* » 28 יולי 2008, 11:41

יאמי!

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 28 יולי 2008, 11:20

סלט ירוק תאנה

greens]+ n figs summer salad[/po].jpg

ההשראה מהמתכון של ארדן עדיין ניכרת..
מהגינה (כמעט הכל!, ולא רק זה - הכל כאן רב עונתי או זרע את עצמו לבד..): קייל (כרוב עלים) איטלקי, סלרי, אירית שומית, עלי צבר (נופאלס), רגילת הגינה ותאנה - איזו עונה.
לא מהגינה: מלפפון, זנגוויל חתוך לריבועונים קטנים, מיץ מלימון, אירית בצלית.
זה הכל.. סלט קל אבל ממלא.. ללא שמן או מלח - אבל מלא מלא טעם..

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי פלונית_אלמונית* » 17 יולי 2008, 00:41

ווואוו!! תודה..

תודה שלקחת אותנו לטיול מרתק וקסום..
ממש אפשר להרגיש את הרוח מהכנרת..
את הבריזה המתוקה של ארדן הקדוש..
להריח את עצי המנגו מהחצר..
להתענג על רעננות הסלט(ים)..
להתעטף במילים השופעות אהבה..
תודה על התשוקה האדירה..
על השיתוף העשיר והכנה..

<אופק, אתה פשוט יצירה אלוהית למופת.>

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 16 יולי 2008, 20:53

עוד 2 סלטים בהשראת זה האחרון...

כן, הסלט ההוא נכנס לתודעה יפה.. הגודל של החתיכות, התבלון.. והיום הכנתי שני סלטים בסגנון.
הראשון: שורש סלק חתוך ספירלית לרצועות דקיקות (אחלא פטנט.. הסלק יותר טעים ככה אני נשבע!), אצות נורי שלמות (לא דפים) מושרות כמה דקות במים, מלפפון חתוך לפסים, ריבועי זנגוויל קטנטנים, לימון, בצל ירוק.
השני (כמה שעות אח"כ): תאנים מדהימות מהעץ חתוכות, אצות דולסה מושרות כמה דקות, מלפפון חתוך לפסים, ריבועי זנגוויל קטנטנים, לימון, בצל ירוק.

הם שניהם היו פשוט נפלאים ומרעננים.. והטעמים מחמיאים אחד לשני. הזנגוויל במיוחד מוסיף edge. אין כאן שמן, אין כאן מלח.. והגוף מרגיש טוב ומבקש עוד..

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 15 יולי 2008, 13:57

סלט מנגו-אצות-מלפפון בהשראה יפנית

בסוף לקטים מטיילים ביקרנו אצל ארדן (כדור פרווה ורוד עם קוצים) בטבריה - הוא השתתף באחד הטיולים בעבר והזמין אותנו ללקט מנגואים בחצי דונם באמצע טבריה שסבא שלו שתל לפני 50 שנה ולפי הסיפור סבא שלו הוא הראשון שהביא את המנגו לארץ. זה היה גן עדן.. והמנגואים היו מתוקים כמעט כמו ארדן בעצמו. היו 4 סוגים: הדן, מאיה, נמרוד ומברוקה - לא את כולם אפשר להשיג בחנויות. ארדן יודע לזהות כל אחד ויש לו העדפות.. אני אהבתי הכל.

ארדן לומד אודות תרבויות המזרח - ורצה לחלוק את התשוקה שלו בנושא דרך הכנת סלט יפני מיוחד שהוא מאד אוהב.. הוא חתך הכל לאט לאט והצהיר שהכנת הסלט זה זן בשבילו.. באמת יצא ממש ממש טעים ומרענן. הנה תמונה:

+

בהחלט לא יוצא מספיק שאנשים אחרים מפנקים אותי ככה - בתשוקה המתכונאית שלהם.. אז אני מזמן את זה מ-עכ-שיו.

המתכון: חתיכות מנגו בגודל של קוביות מונופול, מלפפון חתוך לעיגולים באלכסון ואז לפסים, אצות ים מושרות במים (במקרה הזה ואקאמה שמושרה לכמה דקות - אצות אחרות בד"כ צריכות יותר זמן), חישוקים קטנים של בצל ירוק, מיץ לימון, ריבועי זנגוויל טרי ומקולף בגודל של זרעי קינואה, טיפה שומשום (כדאי מלא ומושרה, במקרה הזה היה מנופה ויבש). ארדן בד"כ שם גם טיפה רוטב סויה וחומץ בלסמי (מזונות שנראים ואינם חיים) - שניתן להחליף ב{{}}מלח טבעי וחומץ נא שמומתק בבלנדר עם תמר (מתפוחים למשל - הכנת חומץ וסיידר תפוחים) - לארדן לא היה וזה היה מאד טעים גם בלי זה.
מה שאהבתי בסלט הוא שהוא מכוון לכך שמרגישים את הטעמים בנפרד בתוך הפה לפני שהם משתלבים - ושבגלל ששמים רק קצת מכל דבר - יש הבדלים בין כל ביס - ביס שיש בו חתיכה קטנה של זנגוויל, או ביס עם שומשום או בצל.. לכן באמת לשים רק קצת מהטיבול. לאכול לאט ובביסים קטנים .. במיטב המסורת היפנית.

ישנו אצלו על המרפסת - מול הכנרת ומול עצי המנגו.. וזה היה לילה קסום מכל הבחינות. תהיתי מה זה עושה לאנשים, כשהם נולדים וגדלים מול הכנרת ועצי מנגו.. בטבריה.. איזה אנשים יוצאים מהמתכון הזה..

אז ארדן ענה: "שאלת איזה אנשים צומחים מול אגם ונוף כזה, ובכן, בין היתר גם יצאתי משורר :-)"
וכתב שיר:

אגם קטן,
מה רבה תפארת
גלי דגים כסופים
מול שקיעה זוהרת
מעדנות, נוצה נוצה
יגעו בפניך, ואילו המתרחצים
יתענגו על מתק נעורייך
גאיה, הלל ליופיך
על גומה זו החבוייה בתוכך
מצויירת ביד העלמה,
בחיק האלה הגדולה.

+
ארדן מול המנגו והנוף

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי מירב_ב* » 02 יוני 2008, 01:33

אנחנו עכשיו בטירוף על הריג'לה.
גם אנחנו. בעיקר בסלט ובשייק ירוק.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי לי_לך* » 31 מאי 2008, 20:30

תודה אופק!
הסלט שלי, שנוצר אך הבוקר, לא היה מאמין שעד הערב יקבל כזה פרסום!
ובנוסף על הכל- הוא היה טעים לא פחות מכמה שהוא יפה ( ;

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי ה_עוגיה* » 31 מאי 2008, 18:15

ריג'לה ריג'לה - דווקא אותו אנחנו שומרים לסלטים
אנחנו עכשיו בטירוף על הריג'לה, שמים אותה בכל מקום. הרגע התענגנו עליה ברסק ירוק עם פפאיה.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 31 מאי 2008, 17:40

תמונה ומתכון ש{{}}לי לך שלחה לי:

salad]+ wild mustard[/po].jpg

"אני יוצאת לי כאן לטיולי ליקוט קטנים.. הוספתי לסלט שלי גם ריג'לה וחלמית מהשדות שמסביב ורוקט מהגינה שלי.. וכמובן את זרעי החרדל! אני שולחת לך כאן את התמונה המובטחת, כברכה לשבת מקסימה!"

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי פשוט_אופק* » 02 מרץ 2008, 12:44

תודה מפתח סול על השם!

סלט צ'יווקארי chiwocurry salad

curry]+ salad[/po].jpg
המתכון 3 הודעות למעלה.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי מפתח_סול* » 17 פברואר 2008, 12:38

או סלט צ'יווקארי
צ'י = צ'ילי
וו = כי 4 אנשים אמרו וואו
קארי = כי יש בו קארי
בקיצור chiwocuri

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי קיזי_הילדה_הצוענייה* » 17 פברואר 2008, 12:31

אז תקרא לו סלט מנדולינה .

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 16 פברואר 2008, 20:58

סלט טעים במיוחד מחפש שם מיוחד

בשבועות האחרונים אני שם לב שאני מאד נהנה מטעמים חזקים.. חריף מלוח חמוץ.. ממש כאילו אני מהודו או מרכז אמריקה.. מרביץ אבוקדואים עם אבקת צ'ילי! גיליתי מחדש כמה חשוב לערבב את הסלט - ממש לעסות אותו עם היד.. ככה כל הטעמים מתערבבים ויוצאים החוצה..
אריקה פעם לפני כמה שבועות הכינה לי סלט עם אבקת קארי והדליקה אותי.. מאז אני משפצר את הסלט הזה ועכשיו.. לארוחת ערב - זה כבר הגיע לרמות האורגזמיות שמצדיקות שיתוף.

ציוד: מנדולינה - חותכת את הכל יפה לפסים דקים ויפים.

רכיבים:
  • פלפל אדום אחד - במנדולינה.
  • רבע כרוב לבן - במנדולינה.
  • חצי כוס בצל ירוק חתוך לעיגולים.
  • 4 פטריות שמפניון בינוניות - במנדולינה.
  • כוס של נבטי כוסמת.
  • מיץ מחצי לימון
  • כף שמן זית
  • חצי כפית שטוחה אבקת צ'ילי (או יותר לפי הטעם)
  • חצי כפית שטוחה מלח (או יותר לפי הטעם)
  • כפית שטוחה של אבקת קארי.
  • אבקת אצות דולסה (אופציונלי).
לערבב הכל ממש ממש טוב... לא להתבייש עם היד.. ללוש וללוש עד שזה כמו רטטוי בערך. להגיש בקערת עץ..

זה סלט ארוחתי כזה.. כבד אבל לא יותר מדי.. עם הרבה טעם - 4 אנשים טעמו כרגע ואמרו "wow".

תמונה בקרוב אני מקווה (אני צריך לעבוד על הפרזנטציה).

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי אורי_יורמן* » 06 ינואר 2008, 23:04

עם הכרובית נשמע לי נחמד מאוד, אנסה מתישהו

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 06 ינואר 2008, 21:55

טאבולה לנצח

הידעת? כאן ברמלה, פלסטין... שברו את שיא השיאים של גינס על ידי טיפוח של הטאבולה הגדולה בעולם! לדאבוני זה קרה ממש כמה ימים לפני שהגענו לארץ - תראו איזה יופי - גם כמעט נא וגם כל כך ירוק! המתכונים המסורתיים של טאבולה הם מקסימום פטרוזיליה (אפילו נראה 60% לפעמים..), ומינימום בורגול (גריסי חיטה שעברו חליטה ולכן אינם נאים) - ולא רק זה, נהוג לאכול את זה עם עלים ירוקים (של חסה ערבית)!

מכיוון שהמעט שאנו קונים בא בשקים, דברים שאנו צורכים בכמויות קטנות לא תמיד זמינים לנו במיטפח.. קינואה למשל. אבל לפני כמה ימים, אחרי חצי שנה נראה לי.. עצרתי בחנות הטבע האזורית ומאד התרשמתי לראות מגוון גדול יותר של מוצרים שרלוונטיים לתזונא שלי - ביניהם 3 סוגים שונים של קינואה. אז קניתי - אני "רגיל" לשים קינואה בטאבולה במקום הבורגול - אז הכנו טאבולה בשביל התחלה עד שניצור עוד מתכונים (אפשר להשתמש בקינואה כבסיס להרבה דברים, כמו כוסמת).

רכיבים
  • כוס או שתיים של פטרוזיליה טרייה, קצוץ דק
  • כוס של עלי מנטה טריים, קצוץ דק
  • חצי כוס של עירית או בצל ירוק
  • כוס אחת של קינואה - הופכת לכשתי כוסות אחרי הנבטה
  • 2 עגבניות אדומות במיוחד חתוכות לריבועים קטנים
  • מיץ מאחד או שני לימונים
  • 4 כפות שמן זית (או פחות)
  • כפית מלח טבעי כתוש דק
  • חצי כפית פלפל שחור ו\או קצת פלפל חריף טרי
  • לניגוב - ראש של חסה עלים (חסה ערבית).
פשוט מערבבים הכל...

קינואה נובטת במים תוך כמה שעות - יש כאלה שרק משרים ויש כאלה שמשרים, מסננים, ונותנים לה לשבת עוד כמה שעות. שלא יהיו ציפיות - בורגול אפשר לבלוע כמו שהוא בלי ללעוס... גם את הקינואה, אבל אני ממליץ לעשות כושר לשרירי הלסת וכן ללעוס את הנבטים..
אפשר לגוון, יש כאלה שבמקום קינואה שמים כרובית טרייה גרוסה כמו בורגול, יש כאלה שגורסים שקדים מושרים, אפשר גם נבטי כוסמת. זרעי המפ יוצא פשוט מצויין אבל בגלל שאני לא יודע איך להשיג זאת כאן בקלות - אני הולך על קינואה.

אני אוהב כמה קל לי לאכול פטרוזיליה במתכון הזה - ב{{}}רסק ירוק הפטרוזיליה חזקה מדי ואני שם רק קצת אם בכלל, אבל כאן - אני יכול לשים המון וזה כל כך טעים!
טוב הנה התמונה מאתמול:

+

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 05 מרץ 2007, 21:10

סלט קשת ירוקה, עגבנייה, ורוטב שקדים

היום הכנתי סלט מאד מאד טעים... עם המון גוונים של ירוק ואדום בוהק למעלה.. הנה המתכון:
לקחת מספר קערות גדולות לפי מספר האנשים הסועדים.
לקטוף/ללקט/לקנות עלים ירוקים כהים שונים - היום קטפתי 3 סוגים שונים של kale, עלי ברוקולי, ועוד 3 סוגים שונים של חסה (חמאה ירוקה ואדומה ולשון האייל), כוכבית, ועוד עלים חזקים יותר - פטרוזיליה, שמיר, רוקט, אירית שום.
לחתוך כל סוג בנפרד ולשים שכבה על גבי שכבה בכל קערה (יש לזה סיבה). מעל לכל הירוקים, לחתוך עגבניה לריבועים ולפזר.

בשביל הרוטב - לערבב בבלנדר או במעבד המזון או לחתוך קטן קטן ולערבב למרקם אחיד:
3 כפות גדושות חמאת שקדים (לא קלויים) או שקדים מלאים שטחנתם טוב טוב לאבקה שמנונית.
3 גבעולי סלרי
מיץ מתפוז אחד ולימון אחד
2 תמרים
חצי אגודל של פלפל חריף טרי
מלח לפי הטעם

לפזר את הרוטב מעל הכל ולהגיש. עכשיו כשאוכלים, לא לערבב.., עם מזלג בדקירות כלפי מטה.. - המזלג "יתפוס" את כלל מגוון הירוקים, עגבניה, ורוטב - ושלל הטעמים ייצרו מסיבבה בפה וכולם יבואו ויהיה להיט..

זה היה כל כך טעים ששכחנו לצלם תמונה - אולי בפעם הבאה.

באהבה ותיאבון.

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 10 דצמבר 2006, 22:37

בדרך חזרה מהריינבו (ראו רשמים מהריינבו בגולן) עצרנו בכל עץ דומים שרק ראינו, וליקטנו דלי גדול של נבטים. באוהל ה-welcome מצאנו טחינה ומלפפונים והכנו עם לימון ושום לסלט מלכותי ומשכר חושים. טרפנו. מומו אמרה "the best salad ever!".

[תמונות של לפני ואחרי..]

rainbow]+ sprouts[/po].jpg

rainbow]+ salad[/po].jpg

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי with_passion* » 08 נובמבר 2006, 02:33

ריג'לה ריג'לה - דווקא אותו אנחנו שומרים לסלטים ולא ל רסק ירוק בגלל המרקם הבשרי יותר, הטעם הפחות כלורופילי, והצורה.. היה הרבה בתחילת הקיץ עכשיו בקושי פה ושם - אז אני קצת מקנא.. הבת שלי אוכלת את זה כמו שזה בחופנים. אז הנה מתכונים לסלט מלוח ולמתוק - חייתי על אלה במשך שבועיים בצרפת... :

סלט שוטה מלוח

לקטוף 40% ריגלה 40% כף אווז ו-15% עלי תלתן חמוץ (חמציצים) ו-5% מנטה. לקרוע לחתיכות בקערה ולערבב. להוסיף למעלה חתיכות כרובית, עגבניות וכרוב סגול בשביל הצבע (עדיין שהרוב יהיה ירוק). אפשר גם אצות כמו DULSE (בתמונה) רוטב: שמן זית, לימון, מלח ים, שום, פלפל.

salat]+ shote[/po].jpg

סלט שוטה מתוק

לקטוף 40% ריגלה 40% כף אווז ו-15% עלי תלתן חמוץ (חמציצים) ו-5% מנטה. לערבב. לשים למעלה חתיכות של פירות העונה.. בננות, תפוחים, רימונים, אפרסמונים, גויאבה (עדיין שהרוב יהיה ירוק). לרוטב בבלנדר: טחינה (או שומשום מלא טחון עם מים), תמרים, קינמון, שנף או וניל טבעי, מים.

אני מריר (אבל מתוק) רק מלכתוב על זה... בתיאבון!!

סלטים חיים כמנה עיקרית

על ידי אנונימי » 08 נובמבר 2006, 02:33

ראו גם: הכנת סלטים

דף בעריכה

סלטים שהם ארוחה בפני עצמה או לפחות מכוונים מספיק על מנת להיות מרכז הארוחה (ולא "בצד", כמו שנהוג)

חזרה למעלה