הטרדה מינית

צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הטרדה מינית

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

ראשית יהיה זה נכון להדגיש כי מדובר בהורים שטיפלו בבנותיהם ובבניהם מינקות. כאשר הנך מלווה את ילדך ברמת הטיפול והמגע הפיזי, מתקבע יחס קירבה אינטימית שאינו בעל אופי מיני. כאשר רק בגיל בוגר עולה המגע הפיזי, תוך התעלמות מהצורך במגע פיזי שאינו מיני בגילאים הצעירים אין הדברים עומדים במבחן זה, ואף יותר מכך, לעתים מתוך חוסר היכולת, הידע והנסיון לקיים אינטימיות נקיה ממיניות, מתעוות הקשר הפיזי לכוון המיני.
כאשר הקשר הפיזי הכולל מגע פיזי, מתפתח באופן טבעי, קשר של אהבה, אהדה וטיפול, הוא איננו נושא אופי מיני שכן הוא נעדר תאווה או תשוקה מראשיתו. אז, גם כאשר האב יטפל בבתו, אשר הוא מטפל בה מינקותה, והקשר ביניהם הוא קשר א-מיני בהכרח, גם בעת התבגרותה וההתנערותה מילדה לנערה ולאשה, כשהוא נדרש לקרבה מקסימלית, לא תעלה השאלה המינית.
עם זאת, מכוון אחר, נערות ונשים לעתים קרובות נדרשות למגע נשי. לא מפני א-מיניותו, אלא מפני פרו-אמהותו. שוב, נושא לדף אחר.

לגבי שאלת החסינות מפני מצבים והטרדות חיצוניות. מובן שאין כל הבטחה. החיים כוללים גם את סכנת המות או הכאב או הסבל. המטרה אם כך אינה ליצור מרחב מוגן הרמטית שכן מטרה זו אינה ניתנת להשגה, אלא נמצא הצורך של החניך לקבל גיבוי ותמיכה בכל מקרה. ללא תנאי או סייג. גיבוי שכזה יאפשר איזון מחודש ובריא גם לאחר אירועים קיצוניים.

נרחיב: תהליך החניכה לחיים, הוא תהליך החינוך, נועד להניח את הכלים האינדיבידואליים, לכל ילד וילדה, באופן מותאם אישית על מנת שידעו להגיב בהתאם לנסיבות. כאשר הנסיבות מעלות קשיים, ואין מי שיוכל להתחמק מאפשרות זו, יהיה זה ראוי שהמתבגר, הילד או אף האדם המבוגר, ידע כיצד להמשיך הלאה גם אם חווה חוויה דרמטית, קשה או שלילית.
עצם הידיעה שיש מי שיהיה מאחוריו ללא תנאי, עשויה אם כן להניח את הכלים להמנע מאירועי כאב וסבל, או לחילופין לזמן אירועים שכאלה במידת הצורך, מבלי להיענש על כך גם מההורים, ובכל מקרה, לא למות, להשאר בחיים, להתבגר ולהתגבר ולפנות להתסברויות אחרות מתוך לקח ולמידה עצמית, על פני קיבעון ושמירה על העוול והקורבנות כאמונת יסוד.
מכאן, תפקיד המשפחה להיות לחבריה המסד הרגשי והנפשי לחיים, על כל גווניהם ואירועיהם. אלה הנראים כנכונים ומוצדקים ואלה שאינם מתקבלים על הדעת.
רועי_שרון*
הודעות: 1691
הצטרפות: 13 יוני 2001, 18:34
דף אישי: הדף האישי של רועי_שרון*

הטרדה מינית

שליחה על ידי רועי_שרון* »

נאמנות עצמית איננה חוסר התחשבות באחר, אלא, היכולת שלא להתפשר על מה שחשוב והנחישות להמשיך בדרך האישית -- ואני תמיד חשבתי שנאמנות עצמית היא קודם כל המחוייבות לדעת את עצמך ולהשתנות על מנת להשתפר. אבל בעצם זה נושא לדף אחר.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הטרדה מינית

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

רועי,
איני רואה סתירה בין הדברים. אם כך:
נאמנות עצמית היא קודם כל המחוייבות לדעת את עצמך ולהשתנות על מנת להשתפר, ולא להתפשר על מה שחשוב, תוך נחישות להמשיך בדרך האישית, והתחשבות באחר.
אביה_נו*
הודעות: 250
הצטרפות: 15 אוגוסט 2001, 09:03

הטרדה מינית

שליחה על ידי אביה_נו* »

כמה מהגברים המרכזיים בחיי שולחים אי-מיילים של ציצים מקפצצים אחד לשני בהנאה רבה. ואני מתכרכמת משהו, כל פעם שזה עובר לידי, ומנסה לקבל, ולהבין.

למה קשה לי לקבל ולהכיל את הנהייה אחר הציצים, שבועז מפרגן לעצמו ולכל הגברים כדבר נחמד ובלתי מזיק. (ענת שן לוי)

כי זה באמת באופן אוביקטיבי ומציאותי קשור ליחס מבזה וכוחני כלפי האשה?

לקבל ולהכיל
הילד שלה ילמד: אבא וחבריו מעבירים תמונות של ציצים, ואמא מה עושה? אמא הולכת לעשות מדיטציה כדי "לקבל ולהכיל", אוׁםםם, בתקווה שלא יהיה לה אולקוס או סרטן בסוף מרוב שהיא מקבלת ומכילה, לשאוף-לנשוף-
והבת שלה אם תיוולד, תלמד גם היא, כמובן, את אותו שעור,

או במילים אחרות: כשהמציאות דפוקה צריך גם לתקן אותה, הכעס הוא סמן פיזיולוגי טבעי טריביאלי שמאותת "משהו פה מאיים עלי", מוטיבציה קודם כל להגן על עצמי, ואח"כ גם לנסות לשנות את המציאות סביבי, קבלה והכלה לה לה לה זה רק חלק מהענין ובשלבים מסוימים הם אפילו לא לענין.
הרבה יותר קל לי לרחם על המטרידנים/תוקפים, חולים או סתם סובלים מחסכים למינהם, כשהם מנועים מלהיטפל ולהציק. קודם כל שינוטרלו, אח"כ נחשוב איך לרחם עליהם.
"המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר אל רחמנים".
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הטרדה מינית

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

אביה,
הרבה יותר קל לי לרחם על המטרידנים/תוקפים, חולים או סתם סובלים מחסכים למינהם, כשהם מנועים מלהיטפל ולהציק.
ודאי שיותר קל לרחם על מי שידיו כבולות. אותו גבר מטריד או מאיים או אפילו מקיים מנצל חולשה של הקורבן לשם סיפוקו המיידי (ניתן להוסיף כאן גם סיפוקו החולני). הוא אינו יודע מה זה לרחם, זה לא בלכסיכון שלו בכלל.

איך נטפל בבעיה? ניתן לסרס אותו, או לכפות אותו באזיקים ולהשליך אותו לכלא או אפילו להוציא אותו להורג. אלא שכל אלה - שימוש בכוח מייצגים בדיוק את אורחות חייו של אותו מאמלל סדרתי, מה גם שלא יביאו למיגור או הקטנת התופעה הכללית. שכן למעט הוצאה להורג, כל פתרון כוחני (כולל סרוס) רק יעצים את התנהגותו השלילית לעתיד לבוא. לופ אינסופי.

לכן, יש לחפש אחר דרכים לטפל באותו גבר מאמלל. לשם כך נדרשים תקציבים, נכונות, ראייה מפוכחת, והחשוב מכולם - נכונות של אותו גבר מאמלל לטפל בעצמו, נכונות שעשויה לעלות אך ורק מתוך ההכרה שלו עצמו שמעשיו פסולים. זו עיקר הבעיה, הבהרה שכזו אשר תנתן בכליו - בכוח, לא תניב הבנה עמוקה אלא רק היכנעות זמנית. כאן נדרשים אנשי מקצוע וטיפול אינטנסיבי. לעתים יהיה צורך לבודד אדם זה. כאשר הבידוד הנדרש מתקיים בסביבה מתאימה סיכויי ההצלחה גבוהים, כאשר סביבת בידוד המאמלל אינה מתאימה אין כל סיכוי אלא להחמרה.

כאן, נדרשת החברה להעמיד תקציבים ומשאבים על מנת לטפל בסימפטום - אותם מטרידים. על מנת לטפל בשורש הבעיה עלינו כחברת בני אנוש לעשות shift באותה אמונה הגורסת כי מישהו כאן הוא יותר או פחות מהזולת. שינוי זה בגישת בן האנוש כלפי חבריו נדרש בהיבטים רחבים בהרבה מסוגיית ההטרדה המינית. לשם כך יהיה על כולנו להפסיק להתבונן מלמעלה או מלמטה אל הזולת.
זה לא פשוט ובלתי ניתן להפרדה. כאשר נמצא האדם מאמין כי יש מי שהוא יותר או מי שהיא יותר בהכרח אמונה זו תבוא לידי ביטוי גם ביחסים שבין המינים. אמנם יש הבדל בין הטרדה מינית בפועל, או אם תרצי פגיעה פיזית בפועל לבין אותה התנשאות הקיימת בדבריה של ממורמרת למשל (בדף אני שונאת את בן זוגי) או ביחס המזלזל של גברים לנשים (אשר אי אפשר להתעלם ממנו), אבל בסופו של דבר הגרעין לשנאה ולתוכחה ולתחושת המרמור העולים בין גברים לנשים הוא האוולת שמניחה לאדם להאמין שהוא יותר ממישהו אחר ברמה האנושית.

כאשר ההטרדה המינית מצליחה להעצים שנאת גברים ונשים, כפי שמשתמע מדף זה ועוד דפים באתר הזה, ראשית יש למצוא דרך לנטרל את הצלחותיה ברבדים אלה.
יש למצוא את הדרך להקטין את להבות השנאה התהומית המתקיימת בפועל בין גברים ונשים. שנאה שכל מטריד מתחיל וכל מאמללת זוטרית מעצימים במעשיהם. שנאה שמתלבה על ידי הצגת הקורבנות (משני הצדדים) כצודקים מעצם היותם קורבנות.
כפי שכבר נכתב, עובדת היותי קורבן איננה מניחה בידי את האמת או את הצדק. אין כאן סימטריה, זה שכלפי נהגו בחוסר הגינות או בחוסר צדק מניח אותי במקום של קורבן, אלא שמקום זה אינו מניח בידי תוקף והוכחה להיותי צודק, מקום זה מניח בידי את התוקף להיותי נפגע ותו לא.

העצמת הפגיעות של הקורבן איננה משרתת אותו. דהיינו: כאשר אני מתבונן דרך משקפי הקורבן אינני יכול להתבונן במבט מקיף ושלם. לכן, יהיה עלי למצוא את הדרך להפסיק להיות קורבן גם כאשר הנסיבות החיצוניות שרירותיות ובלתי צודקות או בלתי מובנות, ולראות כיצד אוכל לנטרל בעצמי את הגורם המקרבן בו ברגע, עוד לפני שהושמתי על המזבח לשחיטה.

חרדה פוסט טראומטית ניתנת לאיזון ללא כל קשר למחוללי הטראומה. לאחר שהטראומה תהפוך לנחלת העבר נוכל לגשת ולטפל במחוללי הטראומה ובסיבות העמוקות לעצם קיומם.
דווקא אלה שחוו את הטראומה המסוימת והבריאו ממנה - יהיו המתאימים ביותר לטפל במחולליה.
ארני_ש*
הודעות: 961
הצטרפות: 21 ספטמבר 2003, 07:18
דף אישי: הדף האישי של ארני_ש*

הטרדה מינית

שליחה על ידי ארני_ש* »

צפריר מסכימה איתך לגמרי .
לצערנו מעט אנשים אומרים "רוצה אני "
כשתהליך של שינוי עומד על הפרק, וזה נכון לגבי הקורבן ומקרבנו גם יחד.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

הטרדה מינית

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

ארני,
וכשאדם חסר את רצונו, הריהו ממתין. ממתין לרצונו שיעלה מלפניו. "יהי רצון מלפניך.."
לעתים המתנה זו קשה מנשוא והיא נדרשת להעצמת יכולת הסבלנות למדרגת סבלנות ללא סבל.
תקופה זו של המתנה עד להופעת הרצון ניתנת לאדם כתקופת התבוננות, התבוננות על הקיים, על ההווה, על העבר ועל העתיד, התבוננות על תהליכים וריבוי הפנים שיש למציאות, אלה המרהיבים ביופיים ואלה השרירותיים והנוראיים מעבר לתפישתנו כבני אנוש.
תקופת המתנה זו מייצרת ניתן לומר את התוקף לרצון שיעלה מלפנינו. כך, לעתים נמצא האדם שלם דווקא בתוך תקופת ההמתנה, מצפה לאשר יעלה בעתידו, מכונס לעתים קרובות בעברו.

יש להבין שהתפעמות הנפש בעת אירועי פחד קיצוניים מהווה זכרון אימים בעבורה והיא נמצאת מקיימת עם אותו אירועים ספציפיים - יחסי דחיה ומשיכה. יש שחוזרים אל הסכנה והפחד מתוך תחושת הרפתקאה (והאוכלוסייה משתאה נוכח אומץ לבם), ויש שנפגעו באופן כזה שהם חשים דחיה כלפי האירוע או כל מה שעשוי לייצג את האירוע. דחיה זו, במבט הפוך, משמשת כמוקד משיכה, נאמר לעוול שבאירוע, ומכך מתקיימות גם הדחיה וגם המשיכה, בעצם חוסר היכולת להשתחרר מהאירוע ולהמשיך הלאה בלעדיו.
מהצד השני התפעמות הנפש בעת אירועי אושר מובילה בהכרח את הנפש לרגיעה ואיזון העולים מתוך ידיעת הקיום, גם אירועים אלה מותירים בנפש את רישומה, והיא נמצאת שואפת לחזור אליהם בבחינת משיכה, בד בבד עם דחית רגעי האושר האלה לאירועים נדירים בפועל. כך שוב מתקיימים יחסי דחיה ומשיכה.

על מנת להגיע אל האישור המתמיד לקיום, מצב של "אושר מתמשך", מצב בו הנפש נמצאת בשוויה, על הנפש ללמוד את גבולותיה ולהתרחב, כפי מדתה ועל פי זמנה אל מעבר לגבולות אלה. תהליך זה של התרחבות הנפש ופרישתה מעבר לגבולותיה מעלה פחדים. פחדים אלה הם הם שנמצאים בבסיס אותה הסתרת פנים, אותה בריחה משינוי, אותו מקום בו רק הזמן יעלה מלפנינו רצון.

<צפריר מבטיח שיקרא את מה שנכתב שנית. הכתוב "נכתב מעצמו">
יואב*
הודעות: 32
הצטרפות: 21 מרץ 2004, 22:28

הטרדה מינית

שליחה על ידי יואב* »

---ההודעה נמחק בגלל שימוש בשפה לא הולמת--- (ה עוגיה)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אמנם לא שייך לדיון אך להל"ן
הטרדות מיניות שעברתי:
  • בגיל 9 בתחנת אוטובוס לבה"ס עצר מישהו שבקש הכוון בשקט, התקרבתי לרכב כדי לשמוע וראיתי אותו עושה ביד עם איבר ענק (סוביקטיבית). הלם מוחלט וסיוט לעמוד לבד בתחנה שנה שלמה.
  • נגיעות באוטובוסים , פעם בחזה, הצמדות אלי.
  • נגיעות ממש במזרח, חזה ואפילו נגיעה איבר מין ברכבת צפופה. קשה לקלוט.
  • טרמפ שברחתי ממנו בנסיעה ארוכה שהציע הצעות מגונות. ברחתי בעצירה בפחד מוחלט.
  • ילדים בשכונה בגיל צעיר, אולי 4, שנגעו בי כדי לראות איך מרגיש איבר של בת.
  • חבר של ההורים שלי עם יציאות מטרידות על המראה שלי, על מזלו של בן זוגי, בדיחות גסות, מבטים. אני לא סובלת אותו.
נראה לי שזהו, תודה על האפשרות לשתף.
(עדיף וירטואלית מלא כלום)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

טוב, אני נזכרת בעוד
  • מישהו שחשבתי שהוא ידיד שנישק אותי בפה בהפתעה.
צייקנית*
הודעות: 6
הצטרפות: 13 יוני 2004, 13:50

הטרדה מינית

שליחה על ידי צייקנית* »

מעבר להטרדה מינית - אונס.

תגובה מעניינת מענייני היום: למה שהגברים לא ישארו בבית?

וברוח זו - שיר!


אמר האלוף:
הושלמה בהצלחה פעולת החישוף
כל טפח גלוי, כל אייטם מופשט
פשיטה מוצלחת, ממוקדת, חלקה
נכנסנו-יצאנו- כמו פינצטה לשערה
אין נפגעים לכוחותינו ? אין שריטה
נצחצח הקנה לחדירה הבאה.

אמר האלוף:
אין מה לומר אני כלי-כלי
גבר, חייל, אלוף עולמי.
חושף ומפשיט, ממוקד וחלק
פותח, חוגר, מהיר כברק.
לא עוצם עין לא מתאונן
לא נח ולא נם גם ביום גם בליל.

הידעתָ? הידעתְ?
כל יום נאנסות שתי נשים בישראל?
טלי_טל*
הודעות: 5
הצטרפות: 10 אוקטובר 2004, 11:29

הטרדה מינית

שליחה על ידי טלי_טל* »

קראתי בעיון את הדף , קשה לי ליכתוב אפילו . הטרדה מינית במשפחה זה הדבר הכי הכי מזעזע שיש
אם מישהיא מרגישה כמוני מוזמנת להגיב
מאיה*
הודעות: 241
הצטרפות: 31 מאי 2003, 22:11

הטרדה מינית

שליחה על ידי מאיה* »

את מזה צודקת יש לי צמרמורת לשמוע את זה....
אני לא מאמינה שמשהו מהמשפחה כמו אבא,אח יכול לעשות דבר כזה לאחותו,לבת שלו או משהו כזה
אתן מוזמנות להגיב.
שוקולית*
הודעות: 7
הצטרפות: 17 ינואר 2005, 19:43

הטרדה מינית

שליחה על ידי שוקולית* »

אולי לא הטרדה מינית במשפחה אבל היום, כשיש לי ילדה, זה נראה לי לא פחות גרוע-
כשהייתי בערך בת 9 ישבתי באוטובוס והרגשתי משהו לא נוח בגב כשזה גובל בחזה.. חשבתי שזה המעקה של האוטובוס... ואז הסתובבתי בחצי סיבוב וראיתי שזו היד של מי שישב מאחורי וניסה ללטף לי את החזה מבעד לרווח של המשענת (אלו היו מסוג המןשבים מפלאסטיק הישנים באוטובוסים הישנים)- הסתובבתי חזרה וק פ א ת י. פשוט לא זזתי ולא עשיתי כלום. כשחזרתי הבייתה אבא שלי היה במטבח הייתי מאוד נבוכה וסיפרתי לו- ואתם יודעים מה הוא ענה לי??!!??
למה לא זזת?
שתקתי ואז אמרתי-לא יודעת
ואבא שלי אמר לי- הוא בטח חשב שנהינת.

לחברות שלי אף פעם לא הרשו לבוא לישון אצלי
אני אף פעם לא הבנתי למה...
בי אב שלי אף פעם לא נגע אבל שנים אני יודעת שאם אי פעם תבוא מישהי ותטען שהטריד אותה מינית לא אתפלא, כי יש תחושות שהן אמנם בגדר תחושות אבל הן מציאותיות כמו חפצים בחדראו חוויות שאכן חווינו...
נונה_חיים*
הודעות: 1
הצטרפות: 31 ינואר 2005, 16:20

הטרדה מינית

שליחה על ידי נונה_חיים* »

היום,הטרדה מינית או אונס זה חלק מהחיים של נערה מתבגרת .
זה אומנם דבר מפחיד אבל כל בחורה או נערה עוברת מקרה כזה,זה כבר הפך להיות פרק בחיים של כל אחת מאיתנו
מה שנותר לנו לעשות (לאלו שעדין לא לא עברו את זה)זה פשוט לדעת שיום אחד גם לנו זה יקרה..פשוט לצפות לזה!!!
מי_קה*
הודעות: 42
הצטרפות: 12 ינואר 2005, 16:47
דף אישי: הדף האישי של מי_קה*

הטרדה מינית

שליחה על ידי מי_קה* »

מה שנותר לנו לעשות (לאלו שעדין לא לא עברו את זה)זה פשוט לדעת שיום אחד גם לנו זה יקרה..פשוט לצפות לזה!!!
את רצינית ?
ים_רגוע*
הודעות: 1
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 12:58

הטרדה מינית

שליחה על ידי ים_רגוע* »

קראתי את כל הדף הזה
לסבר את האוזן, ולכל מי שתוהה - הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן - כל אחת מ-7 נשים הייתה קורבן לאלימות מינית בתוך המשפחה
כל אחת משלוש (!) נשים הייתה קרבן להטרדה מינית כלשהי.
ואני רוצה להוסיף, הפגיעה בילדה קטנה, שהיא חסרת אונים לחלוטין כשמדובר באב, אח, דוד או סבא - יוצרת צלקות בנפש שקשה מאוד לרפא אותן. בד"כ מדובר בטיפול של שנים, ולפעמים כל החיים. הדבר העיקרי שנפגם הוא האמון הבסיסי באנשים, והיכולת לאהוב ולהיות נאהב. והשלכה נוספת של הפגיעה, ילדה שעברה גילוי עריות היא הרבה יותר חשופה לפגיעות נוספות, מעצם היותה חלשה ובלתי מוגנת.
אני רוצה להמליץ לכל האמהות כאן - לשמור על הילדים שלכן! אני מכירה מאוד מקרוב איש מאוד נחמד שהתעלל מינית בבתו, ואף אחד לא העלה בדעתו שהוא עשה דבר כזה. למפלצות אנושיות אין קרניים וזנב, אלה אנשים שמעוניינים לספק את התאוות שלהם בלי לתת את הדעת על כך שהם עלולים לפגוע. הם יכולים להיות משכילים, אנשי תרבות, אקדמאים ואנשי חינוך. והם בד"כ אנשים שנפגעו מינית בילדותם. זו שרשרת שצריך לנתק אותה.
פשוט ללמד ילד מגיל צעיר שאסור לאף אחד לגעת לו בגוף אם הוא לא מרשה. להסביר מהם אזורים פרטיים שלאף אחד אין זכות לגעת בהם. לטעת בילד בטחון שהוא מסוגל לשמור על עצמו, ולהיות תמיד פתוחים וקשובים לכל שינוי בהתנהגות.
אני אשמח אם למישהו יש עוד שאלות בנושא.

כתבה בנושא
פלונית_אמנית*
הודעות: 1
הצטרפות: 25 פברואר 2005, 17:29

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלונית_אמנית* »

כל כך שמחתי לקבל תגובות ענייניות בתחום הזה, אני מוציאה את כל השיט שעבר עלי בילדותי באומנות, פיסול, ציור וזה ממש עוזר, זה מראה את התמונה ומסייע לי להוציא כעסים ולראות כמה כח יש לי, אני חושבת שגם לילדים צריך לתת להתבטא בדרכים אלו ולא להוציא את מקצוע האמנות מבתי הספר, ההיפך לתגבר.
אמנות או נמות
רותם_ענבר*
הודעות: 11
הצטרפות: 18 אוקטובר 2005, 22:50
דף אישי: הדף האישי של רותם_ענבר*

הטרדה מינית

שליחה על ידי רותם_ענבר* »

כמה דברים:
  • ל ה עוגיה: כתבת: לגבי הטרדה - אני חושבת שיש פה חוסר סימטריה במה שמקובל כהטרדה. זאת אומרת - אם אני אראה לגבר בעבודה שלי איזו בחורה חשופה שקיבלתי במייל אני אחשב מ-גניבה. אבל אם הוא יראה לי זה יחשב הטרדה.
השאלה היא זו: אם את תראי לגבר בעבודה שלך איזה בחור חשוף שקיבלת במייל, רצוי כזה עם זיין ענק, האם תחשבי מגניבה או סוטה?
  • למה כשגברים מסתכלים על ציצי זה "בסדר", וכשנשים מסתכלות על זיין זה "סוטה"?
  • לגבי מין וכוחניות: בעיני, מין הוא דבר מאוד כוחני. אני בחורה מאוד כוחנית, וחברי (לשעבר) הוא מאוד עדין. הרבה פעמים, בזמן הסקס, אני הייתי אלימה (קצת) וכוחנית (הרבה), והוא ביקש ממני לנהוג איתו יותר בעדינות. לפעמים ביקשתי ממנו להיות כוחני, אבל הוא לא כל כך אהב את זה... אין מה לעשות - מין זה יצר, זה כיבוש, זה כוח.
  • מישהו חכם אמר לי פעם, לגבי אנסים וכולי שמתלוננים שאינם יכולים לשלוט ביצר: "נכון. הוא לא יכול לשלוט ביצר שלו, אבל הוא כן יכול לשלוט במעשים שלו".
  • ועוד משהו, לגבי יצר וכאבי ביצים וכולי: מי שכואבות לו הביצים, מי שלחוץ - שיעשה ביד. מה הבעיה?
  • לצפריר: כתבת על איבר מין גדול: איבר מין שבפועל הרוב המוחלט לא מעוניין בו - לא בין הגברים ולא בין הנשים. אני מריחה תסכול מסויים? אתה (ושאר הקוראות) רק יכולות לנחש לאילו תגובות היתה "זוכה" אישה שאומרת על חזה ענק שזהו איבר שהרוב במוחלט לא מעוניין בו...
  • בכל אופן, אין ספק שהבעיה מורכבת מאוד. ראשית, יש כאן גם את העניין של מרחב פרטי - אותי, למשל, היכו לפעמים כילדה קטנה מאוד, ורק אחרי הצבא (!!!) למדתי, לאט לאט, שהגוף שלי הוא הקניין שלי ושלאף אחד אחר אין זכות לגעת בי מבלי רשותי. אין לי ספק, שלו לא היו מכים אותי הייתי מרגישה יותר בטוחה בקשר לגוף שלי, ואולי גם הייתי יודעת להתמודד טוב יותר עם הטרדות מיניות למיניהן.
שנית, יש את נושא המחוייבות: אנו מחונכות לכך שעלינו לעשות למען אחרים: למען הילדים, למען ההורים, למען הבוסים וכולי. לכן, באיזשהו אופן אנחנו מרגישות מחוייבות לתת לאנשים את מה שהם רוצים, וקשה לנו להגיד "לא". אולי, חלילה, ניחשב לא נחמדות באם נתנגד?
שלישית, נושא רגשות האשם והבושה: אני, בתמימותי הרבה, הרבה פעמים לא הייתי בטוחה: אולי זה סתם נדמה לי? אולי זה בטעות? אולי אני מפרשת את הכוונות שלו בצורה לא נכונה - כולמר אולי אני אשמה? אולי אני לא בסדר? אולי אסור לי להעיר לו? צדקה מי שכתבה למעלה - אם הוא לא מתבייש במה שהוא עושה, אין שום סיבה לכך שאני אתבייש להעיר לו על כך!
  • לצפריר, בנוגע להענשת אנסים וכולי: אני לא רואה שום סוג של עונש כנקמה. מבחינתי, צריך להוציא להורג אנסים, ולא כדי להתנקם בהם אלא כדי להגן על החברה. אני מצפה מהמדינה להגן עלי מאנשים כאלה. אני לא רוצה להחזיק אותם בבתי הכלא לנצח, משום שאז המיסים שאני משלמת יבוזבזו עליהם. למה שאני אממן אוכל לחלאה הזו? מבחינתי, עונש מוות יש בו יתרון כפול: גם אני ארגיש מוגנת, וגם כספי המיסים לא יבוזבזו על כאלה מפלצות.
וכן, אני יותר מאשמח להיות זו שתלחץ על ההדק.

זהו, סתם אוסף של מחשבות.
המומה*
הודעות: 2
הצטרפות: 08 נובמבר 2005, 23:28

הטרדה מינית

שליחה על ידי המומה* »

אני לא מאמינה. איך הוא העז? איך הוא הרשה לעצמו כך לגעת בי? זו הפעם הראשונה שזה קורה לי, שמישהו נוגע בי בצורה כזאת, אולי כי תמיד השתדלתי לא להתקרב מידי לבנים, תמיד שמתי דיסטנס מסויים, אבל אם ככה, אז מה קרה הפעם? אני מרגישה כל כך מושפלת, המומה. אדם שיכל להיות סבא שלי לפי גילו, אדם שאני כל הזמן משדר לו שאני לא לנגיעה, בגלל שהוא מראה סימנים של מנסה לגעת, הוא מנסה לנשק לי את היד ואני כל הזמן לוקחת אותה חזרה ודברים כאלה, שהוא ככה מתגנב מאחרוי... אולי זה לא נורא כמו אונס, אבל אנימוצאת את זה מכאיב בצורה איומה. זה כאילו שהגוף שלי הוא כל כך זול, שכל אחד שעובר יכול למשש. אנשים מקפידים שלא לגעת האחד בחפצי האחר. האם זכותי על הגוף שלי כל כך פחותה מזכותי על הפלפון, הארנק או התיק שלי?אני מרגישה זולה, מושפלת. הזכות שלי על הגוף שלי, ההכרה בי כאדם בעל רצונות ורגשות - הכל זוכה לחוסר כבוד נורא שכזה. כאילו זה לא חשוב ולא נורא ולא משנה. טוב, זה כן. שה נורא לי ומשנה לי. וכשפכתי את הלב בפני חברה ואמרתי שאני חושבת שהרגשות שלי הם כבר מחוץ לכל פרופורציה, היא תירנה אותי. זו לא היתה אשמתי, היא אמרה. אני לא עודדתי את זה. ויותר מזה, יש לי זכות להרגיש כל כך פגועה, כי גם אם הוא "רק" ליטף, "רק" מישש או "רק" נגע, הוא עשה את זה ללא רשותי בדבר שהוא בעצם הדבר היקר ביותר השייך לי. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לה, שעזרה לי כל כך בעזרת מיליתיה החכמות, ושתמיד הייתה שם בשבילי. הלוואי ולכל אחת תהיה כזו חברה טובה, שאפשר יהיה לחלוק רגשות כאלו איתה ושהיא תקשיב ותעודד ותגיד לי שוב ושוב את כל מה שאני כל כך צריכ ה לשמוע כדי להרגיש קצת יותר טוב עם עצמי.
חגית_פ*
הודעות: 880
הצטרפות: 18 אוקטובר 2001, 17:18
דף אישי: הדף האישי של חגית_פ*

הטרדה מינית

שליחה על ידי חגית_פ* »

:-(

חיבוק
כותבת*
הודעות: 31
הצטרפות: 15 מאי 2006, 12:27

הטרדה מינית

שליחה על ידי כותבת* »

http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=238310

הוטרדת מינית והעולם המשיך כאילו כלום? הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה
פלונית_עכשיו*
הודעות: 19
הצטרפות: 08 ינואר 2008, 14:57

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלונית_עכשיו* »

נקודה שמעסיקה אותי בזמן האחרון היא היטשטשות הגבולות בתודעה שלי עצמי.
אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים (היום קצת פחות..) מגיעה לסיטואציות שהן מיניות ברמה כלשהי, עם אנשים שאני לא מעונינת בהם מבחינה מינית.

כמובן שיש מקרים יותר מובהקים וקיצוניים, כמו הבחור ההוא רק לפני כמה חודשים במסדרון בעבודה, שעבר מאחורי והחליט לנצל את ההזדמנות כדי להתחכך בי ולשלוח ידים (אגב, עליו אפילו התלוננתי והוא קיבל אזהרה שבפעם הבאה שדבר כזה יקרה הוא יפוטר).
אבל.. יש הרבה יותר מצבים שאני נקלעת אליהם, או מכניסה את עצמי לתוכם ביודעין, ואחר כך שואלת את עצמי: רגע, זה היה בסדר? זה אמור לקרות?

אני הולכת בשוק בלוד בשמלה עם מחשוף, ועוצרת לשאול איזה בסטונר איך מגיעים לאנשהו. הוא מסביר לי בשמחה ואז מוסיף: אז תגידי, הם אמיתיים? אני אומרת: בטח אמיתיים, מה נראה לך? ואז גם חבר שלו לידו מוסיף: בטח, מה קרה לך, רואים שהם אמיתיים. אני צוחקת אתם ומשתפת פעולה, ככה צריך לא? עדיף להיות בחבר'ה ו"לזרום" מאשר להיות "כבדה" ו"חמוצה".

כמה נהגים בטרמפים כבר בחנו את גבולות האסרטיביות שלי.... רק לא מזמן אחד הציע לי אלפיים שקל (!) בשביל רבע שעה. הוא לא ניסה לכפות עלי כלום, רק התמקח שוב ושוב כשאמרתי לא. כאילו אנחנו בשוק....
ואלה ששואלים: תגידי, יש לך ראש פתוח? (תרגום: תגידי, יש מצב לזיין אותך?) או: את זורמת? (אתי למיטה)
ואלה ששולחים מבטים.

ואני אומרת לעצמי, מצד אחד ברור לי שזה לא ראוי, בטח שלא בטרמפ, כשברור שהוא נמצא בעמדת כח ואני נמצאת בעמדת חולשה. מצד שני, יש בי משהו שמוחמא מההתיחסויות האלה, אפילו כשהן לא ראויות. משהו שמחפש איזה אישור, אולי אישור לזה שאני סקסית, אולי אישור לזה שהוא היה שוכב אתי אילו היה יכול. אפילו אם אני עצמי לא נמשכת אליו בכלל.
אולי אני מעלה כאן איזו בעיה כללית של המכורים לפלרטוט.... אבל אני גם שואלת את עצמי למה אימצתי את הדפוס הזה, שכשאני בתוך סיטואציה נתונה עם כל אדם שהוא (נראה לי שזה כולל נשים!), אני חייבת להרגיש שאני מושכת אותו מינית כדי להרגיש בטחון עצמי. כאילו שמין זה האלמנט היחיד שקיים בתוך האינטראקציה והשפה היחידה שמשמשת לתקשורת. כאילו שזה הסוג היחיד של כח שיכול להיות לי מול אנשים אחרים.
מתי אני מנצלת את המיניות שלי כדי להשיג כח, ומתי אחרים מנצלים אותי מינית?
מתי פלרטוט הופך לבלתי ראוי?
זה טשטוש הגבולות הזה בתוכי שמקשה עלי לשדר מסר ברור ולקבל פידבק ברור.

יצא קצת ארוך ומבולבל אבל.... אנא שתפו אם יש לכן תובנות בענין הזה.
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

הטרדה מינית

שליחה על ידי רוזמרין* »

אני לא בטוחה שהבעיה היא טשטוש גבולות, לפחות איך שהצגת את העניין.

אם את מרגישה:
אני חייבת להרגיש שאני מושכת אותו מינית כדי להרגיש בטחון עצמי. כאילו שמין זה האלמנט היחיד שקיים בתוך האינטראקציה והשפה היחידה שמשמשת לתקשורת. כאילו שזה הסוג היחיד של כח שיכול להיות לי מול אנשים אחרים.

אז כנראה זה מה שאת צריכה לחקור. למה את צריכה כח על מישהו? ולמה זה בא לידי ביטוי במיניות מוחצנת? והאם בכל מקום צריך להיות לך כח? האם בשוק בלוד? מה זה יתן לך?
ואם זה ביחסי עבודה אז את מסכנת את עצמך. אם את יודעת לתקשר רק דרך מיניות אז ככה יתקשרו איתך, לא? ומי שלא אוהב את זה- לא יתקשר איתך. ישארו רק אלו שכן...

נ.ב. דווקא נראה שאת מתקשרת לא רע באופן מילולי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

יש בי משהו שמוחמא מההתיחסויות האלה
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלונית* »

בכל הרצינות, מה כל זה אומר?
תודה שחלקת עימנו את הפנטזיות המיניות שלך @}
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

הטרדה מינית

שליחה על ידי רוזמרין* »

מה שזה אומר, חוץ מסעיף 1, שגם בנות הן חרמניות לפעמים ויש גם כאלו שמראות את זה. כל מה שהיית צריך לעשות זה לזוז או לבקש מהן שיזוזו. אותו דבר צריכה אישה לעשות לגבי גבר. אני מניחה שיש יותר גברים מנשים שלא יזוזו אבל רוב האנשים, משני המינים, כן יעשו זאת.
איך הכנסת לכאן את הילדה הקטנה, אלהים ישמור. האם היא גם מטרידה מינית? או אולי מלאה אמון בבני-אדם ולמזלה פגשה כבש ולא זאב?
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

הטרדה מינית

שליחה על ידי רוזמרין* »

עכשיו, אחרי המשך הסיפור, אפשר להבין יותר את השאלה מה כל זה אומר?

זה פשוט מזעזע אותי, הסיפור הקפקאי שסיפרת כאן. הרי אם היית אישה זרה שהולכת עם הילדה- כל השתלשלות העניינים הנוראית הזו לא היתה מתקיימת.

הדבר הראשון שעולה על דעתי הוא שאם היית מבין כמה פחדים וחרדות סוחבת איתה כל אישה ממוצעת, כתוצאה מנסיון
חייה וחברותיה, לא היית מעלה על דעתך להתלוות לאותה ילדה. האם אתה יודע? ביררת פעם עם אשתך או מכרות על "הצלקות" שלהן? האם אתה מבין שכל הערה של גבר זר לאישה, מבהילה אותה? האם אתה מבין מדוע?
ואולי לאותה אמא יש נסיון חיים קשה בקשר לכך, מה שגרם לה אפילו לא לחשוב על סיכוי לסיטואציה תמימה?

זה לא דעות קדומות, זה נסיון חיים ואזהרות שעוברות מאם לבת. כשמישהי מנסה לפתות אותך, אתה יכול להתפתות או לא.
האם פחדת שמישהי תאנוס אותך?
כשגבר זר היה מנסה לפתות אותי, הדבר הראשון שחיפשתי זה פתח מילוט אם לא יתחשק לי להמשיך בפלירטוט והוא ינסה בכוח. אולי תנסה להכנס לראש של אישה ולהבין למה היא פוחדת כל-כך?

המקרה הקפקאי שלך היה יכול לקרות גם אם היו חושדים בך בגניבה. מעצר אכן יכול להיות טראומתי לכל אדם נורמטיבי שלא רק שמעולם לא חווה את זה לפני-כן, אלא גם הושלך לשם על לא עוול.
אני חושבת שכדאי להפריד בין שני השלבים של ההתרחשות הזו. מה דעתך?
גברת_פלפלת*
הודעות: 1216
הצטרפות: 26 אפריל 2005, 14:41
דף אישי: הדף האישי של גברת_פלפלת*

הטרדה מינית

שליחה על ידי גברת_פלפלת* »

_זה לא דעות קדומות, זה נסיון חיים ואזהרות שעוברות מאם לבת. כשמישהי מנסה לפתות אותך, אתה יכול להתפתות או לא.
האם פחדת שמישהי תאנוס אותך?_
תודה על המשפט הבהיר הזה, רוזמרין.

ילדה קטנה כבת 4, לבושה בגדי בלט, בגד גוף הדק
רק לי הניסוח הזה נראה בוטה, מתגרה, סוטה?

אין לי מושג מה קרה שם באמת, אבל אני בטוחה שאם זה היה קורה לי, לא הייתי ממשיכה ללכת בדרכי אוחזת בידה של הילדה, אלא מתחילה לבדוק איפה ההורים שלה ולמה היא לבד. למה שאדם זר יאפשר לילדה כל כך קטנה להתרחק ממקום מגוריה ומהוריה המודאגים?
בקיצור, משהו מסריח פה ללא ספק.
קט_קטית*
הודעות: 2387
הצטרפות: 01 מאי 2007, 10:49
דף אישי: הדף האישי של קט_קטית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי קט_קטית* »

_ילדה קטנה כבת 4, לבושה בגדי בלט, בגד גוף הדק
רק לי הניסוח הזה נראה בוטה, מתגרה, סוטה?_

גברת פילפלת, הקדמת אותי

וכן, גם אני לא הייתי לוקחת אותה ביד אל עבר השקיעה דרך סמטה חשוכה.


פעם איש אחד הלך ביער ופגש בדובי חמוד.
הוא התחיל לשחק איתו.
אלא שאז הגיעה אמו של הדובי והרגה את האיש.
מסקנה: אם אתה רואה דובי חמוד, ונראה לך שהוא מזמין אותך לשחק איתו,
תהיה בטוח שאמא שלו מסתובבת לא רחוק מהמקום,
והיא תכסח אותך.

אני מופתעת שבכל החינוך הדתי הנפרד לא הזכירו שאסור לגעת בילדות זרות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

איסור יחוד ושאר קרבות בנשים (מתוך קיצור שולחן ערוך)

סעיף א

אסור להתיחד עם שום אשה בין ילדה בין זקנה, בין ישראלית בין אינה יהודית בין קרובתו בין אינה קרובתו. חוץ מן האב שמותר להתיחד עם בתו, והאם עם בנה והבעל עם אשתו אף על פי שהיא נדה. וכלה שהיא נדה עיין לקמן סימן קנ"ז.
דלעת*
הודעות: 80
הצטרפות: 13 יולי 2008, 18:10

הטרדה מינית

שליחה על ידי דלעת* »

בשיעור עיסוי, במכללה ידועה.
לומדים עיסוי בטן.

אחת התלמידות (הקבוצה בעיקר נשים, אולי גבר אחד או שניים) מתנדבת להיות זו שעליה המורה ידגים (מורה גבר). אני בקבוצה, עם השאר, עומדת מסביב.

היא שוכבת על המיטה, בטן חשופה.
ואז המורה - חביב, אהוב, כריזמטי - אומר,
אתם רואים את הבטן הזו? (בטן רזה, קטנה, בחורה חתיכה) - זו בטן טובה למיטה (יענו - סקס), אבל לא נוחה למסז', כי היא מאוד קטנה. אין על מה לעבוד.
חיוכים בקהל.
ואחרי הבדיחה הקטנה הזו, הוא ממשיך, ובכל זאת מדגים עליה, את כל התנועות, והשיעור נמשך כרגיל. ושאר הקורס נמשך כרגיל. אני לא יודעת אם היא או מישהי אחרת אמרה לו משהו על זה. אני מאמינה שלא.

זה כבר היה לפני כמה שנים.
זה לא קרה לי, ובכל זאת אני מרגישה שכאישה, הוטרדתי.
אני יכולה להגיד את שם המורה. לא יודעת אם להגיד.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

סליחה שאני מנצלת את האתר הזה כדי לפרוק! הסליחה היא כיוון שאני בדרכ לא כותבת כלום באינטרנט אבל עכשיו אני זקוקה לזה....
שלשום היינו במסיבה משפחתית מורחבת. אני חוזרת בתשובה וכל המשפחה חילונים. אני חוזרת בתשובה כזו ממש דוסית אבל המשפחה שלי לפני הכל. אני ממש מוותרת על המון דברים כדי להשאר בקשר טוב עם הדודים ובני הדודים שלי. אוכלת אצלם אפילו שלא כשר מנשקת מחבקת כשמגיעים כיוון ששנים נידו אותי על כך שאני לא נוגעת בהם. רוקדת איתם, כשהם מושכים אותי בכוח! בקיצור מבליגה מלא כי חשוב לי וחשוב לי לחנך כך את ילדי כשאני שמה על המאזניים כשרות מול משפחה מה לעשות המשפחה שלי עולה. בקיצור שלשום היה אירוע מגעיל היתה אווירה של מיניות וגועל נפש שהילדים בקשו אמא בואי נלך הביתה אז סגרתי עם אישי שהם יסעו הביתה ואני שגדלתי בתוך הדבר הזה ומסוגלת להכיל את זה אשאר בעוד הם מתארגנים מחפשים נעליים וכו בא אלי בעל של בת דודה שלי אומר לי בשם אלוהים ומכניס לי שתי אצבעות לציצי. אני הייתי ככ בהלם! נכנסתי הביתה ופתאום קלטתי שהוא הכניס לי קוביית קרח לחולצה. לא הרגשתי אותה לפני כן מרוב ההלם. יצאתי החוצה ואמרתי לו פעמיים עברת את הגבול הוא ענה אני אוהב לעבור את הגבול. נכנסתי שוב הביתה. מסתבר שהאיש שלי ראה את כל הסיטואציה היה רחוק ולא שמע את הדברים אבל יותר משהוא ראה את הפעולה שלו הוא ראה את התגובה שלי שלא יכולה להאמין ולהכיל את מה שקרה כאן! אישי הוא איש שקט וצנוע ממש הפוך מהקולוניות של משפחתי מעולם לא יאמר את דעתו ברבים כמובן שלא יכפה משהוא על משהו בקיצור באמת איש צנוע עניו שקט ובישן. כך הם מכירים אותו כבר 12שנים! הלך אליו תפס אותו בפנים ואמר לו אתה לא תיגע באישתי ברור לך, למה מה תעשה לי ענה לו הבעל של בת דודתי אישי ענה לו אני אדקור אותך! אז הוא פתח לו את החולצה ואמר לו בוא תדקור אותי נו תדקור וצחק לו בפנים. האיש היקר שלי אומנם נראה צנון כזה אבל הוא חגורה שחורה בקארטה מימי התיכון והוא הכניס לו שלושה בוקסים בפנים עד שהוא נפל. אני יוצאת מהבית רואה את שני אנשים מחזיקים את אישי ילדים צורחים בוכים כולם היו עדים למעשה חוץ ממני. זה כמובן סגר את המסיבה המשפחתית אנחנו ברחנו מהסצינה הזו ראשונים מוכים הלם ושוק האיש שלי מצדהאחד לא מאמין שהרים יד על בן אדם מצד שני מרגיש שנדחק לפינה הכי צרה שיש. והקושי שלי שכולם במשפחה ( חוץ מהאחים המהממים שלי שלא היו באירוע) כולל הורי שאנחנו בקשר ככ חזק! חושבים שהרוע הוא הבוקס ולא ההטרדה המינית אף אחד לא מדבר איתנו ברמה הזו. שאמא שלי שמכירה את האיש העדין שלי ככ הרבה שנים אמרה לי קחי את הילדים שלך ובואי אלינו אם את חיה עם איש אלים. נראה לכם הגיוני? מה האמת ומה השקר כאן???? אני לא רואה נכון?
פשושקי*
הודעות: 3
הצטרפות: 16 אוגוסט 2015, 08:29

הטרדה מינית

שליחה על ידי פשושקי* »

אלמונית, קראתי את הסיפור שלך, נשמע מאד לא קל. כאישה מוכרת לי מאד תחושת ההשפלה, ההרגשה שמקטינים אותך, שמבטלים את היותך אדם עם תחושות ורגשות, שמגיע לו שיתייחסו אליו בכבוד. את כמובן רואה ומפרשת נכון, את בהחלט יכולה לסמוך על עצמך. זה לא חדש שהחברה שלנו נוהגת להקטין את חומרתן של הטרדות מיניות ביחס למעשי אלימות אחרים. קחי גם בחשבון שיתכן שהאנשים שראו או שמעו על הבוקס לא היו מודעים למעשה ההטרדה ולכן פירשו לא נכון את הסיטואציה לרעת אישך.
כמי שחוותה על בשרה כמה וכמה אירועים כמו שתארת אני חושבת שהנקודה הקריטית ביותר היא התחושה של אבדן השליטה. זוהי גם מטרת התוקף (וזה ממש ברור בסיפור שלך): הוא רואה לערער את תחושת השליטה האישית שלך. אם הוא הצליח - זה "ניצחון" שלו. לכן הדבר החשוב ביותר לדעתי שכדאי לך להתמקד בו הוא להחזיר לעצמך את תחושת השליטה. יותר חשוב אפילו לדעתי מלהבטיח שהתוקף "יקבל עונש". חלק חשוב מזה הוא ההבנה וההכרה בכך שבהתנהגות של אדם אחר את לא שולטת (לצערנו הרב הוא יכול להחליט שהוא מתנהג באלימות) אבל את כן שולטת בתגובה שלך, וכך יכולה להחזיר לעצמך את הכוח ותחושת השליטה, כלומר במה שתעשי מעתה ואילך.
למשל את יכולה לשבת עם אישך ולשקול ביחד מה עושים: ייתכן שתחליטו להתרחק כרגע מן המשפחה המורחבת (לפחות עד שהעניינים ייושבו לשביעות רצונכם), ייתכן שתחליטי לקיים שיחות אישיות עם בני המשפחה על מנת להבהיר את חומרת המצב, ייתכן שתחליטי לזמן למפגש את התוקף ואשתו אולי בנוכחות מגשר כלשהו ולקיים שיחה רצינית על מה שקרה וכו' יש עוד המון אופציות פעולה.
הדבר החשוב הוא - לקחת את המושכות חזרה אלייך ולפעול מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה. תזכרי שאת לא עשית שום דבר רע.

נ.ב. חייבת להעיר שאני חילונית לגמרי, וגם אותי תמיד הגעילה האווירה רוויית המיניות, שמאפיינת את העולם החילוני. זה כמובן מאד אישי ואינדיבידואלי, ולא אומרת שאווירה של אנטי מיניות כמו בעולם הדתי היא התשובה, אבל בהחלט מזדהה איתך לגמרי בקטע הזה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תודה יקרה על תשובתך!!!! תודה!!! באמת כרגע אני מתכנסת פנימה כיוון שכולנו בטראומה והמשפחה הגרעינית שלי צריכה שיקום...
פלונה*
הודעות: 134
הצטרפות: 10 אוקטובר 2003, 00:28

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלונה* »

חייבת להעיר שאני חילונית לגמרי, וגם אותי תמיד הגעילה האווירה רוויית המיניות, שמאפיינת את העולם החילוני
מה??? אולי מאפיינת את סביבתך האישית, בטח לא את העולם החילוני. חסר הטרדות מיניות בעולם הדתי והחרדי?
אני מנסה לדמיין סיטואציה כזאת במשפחתי הרחבה, והחילונית למהדרין, ולא מצליחה לחשוב על אף בן דוד, עד דרגה 3, שהתנהל ככה. האירועים המשפחתיים שלנו הם הדבר הכי צנוע ורגוע.
פשושקי*
הודעות: 3
הצטרפות: 16 אוגוסט 2015, 08:29

הטרדה מינית

שליחה על ידי פשושקי* »

אלמונית שיהיה בהצלחה :-)

פלונית - קראת בדבריי משהו שלא היה קיים שם. לא דיברתי על הטרדות מיניות בעולם החילוני, שברור לצערנו הרב שהן קיימות גם בחברה הדתית.
מה שאני התכוונתי אליו היה אווירה רוויה מיניות, ואני יכולה לתת לך דוגמא למשל, באירועים כמו חתונות שאני נוכחת בהם, דווקא לא במשפחתי שהיא מאד צנועה אלא בחתונות של חברות/ים, ההתנהגות היא מינית מופגנת, החל מבגדים מינימליסטיים, ועד ריקוד בצורה מאד מינית. כפי שכבר כתבתי, זה עניין אינידיבידואלי ואישי. וכאמור- לי זה קשה ואותי זה מגעיל.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם זה נקרא הטרדה??

עליתי פעם עם בעלי לאוטובוס מלא והיה מושב אחד פנוי ליד אדם דתי (שאני מכירה את מקום העבודה שלו...)
אמרתי לבעלי בשקט שאני יתיישב לידו ואז הוא יקום ויהיה לנו מקום....
כנראה שהיו לו אוזניים של פיל או שהוא סתם הבין את התרגיל...
התישבתי לידו והוא נשאר לשבת אז אזרתי אומץ ושאלתי אותו ''לא כתוב אצלכם שאסור לשבת ליד אישה?''
אז הוא אמר לי ''רק אם היא יפה אז אסור''
האם אני יכולה להתלונן עליו ???
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תכלס, נראה לי שאת הטרדת אותו...
אופיר*
הודעות: 272
הצטרפות: 15 יולי 2001, 15:29

הטרדה מינית

שליחה על ידי אופיר* »

האמת , יופי של תשובה נתן לך הבחור!!
הרמת להנחתה וחטפת.
כמו שכתבה פלונית , ההטרדה מצידך
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

הטרדה מינית

שליחה על ידי סמדר_נ* »

האמת , יופי של תשובה נתן לך הבחור!!
אכן.
את אמיתית?
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

הטרדה מינית

שליחה על ידי סמדר_נ* »

שואלת כי על פניו, לפי השלטים באוטובוסים ("כל נוסע רשאי לשבת בכל מקום שיחפוץ, הטרדת נוסע בעניין זה עלולה להוות עבירה פלילית"), את עלולה ליפול בגדרי הפלילים. תקווי שהוא לא יתלונן עלייך. יש לו אחלה קייס.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

הטרדה מינית

שליחה על ידי סמדר_נ* »

וגם בלי קשר לפלילים זו התנהגות דוחה. עושה נזק עצום גם למאבק בהטרדות מיניות וגם למאבק בהדתה במרחב הציבורי.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

הטרדה מינית

שליחה על ידי אישה_במסע* »

את עלולה ליפול בגדרי הפלילים.
נו באמת.

ההתנהלות שלה הייתה מגעילה, אבל אין צורך להכנס להפחדות סתם - הפחדות לא מביאות תועלת. בטח לא הפחדה שיקרית כזו - אין שמץ של סיכוי שזה יכלל בגדרי פלילים. אפילו לא קטנטן. התנהגות מגעילה לא נחשבת לפשע במדינת ישראל.
מחפשת_לצמוח*
הודעות: 73
הצטרפות: 09 מאי 2017, 00:04

הטרדה מינית

שליחה על ידי מחפשת_לצמוח* »

התנהגות דוחה . גם לי עשו בעבר תרגיל דומה קבוצת בחורים, אבל המשכתי בכל זאת לשבת, כמו הבחור בסיפור.
בכל מקרה, הבעיה שיכולה ליהיות לגבר דתי לשבת ליד אישה זה שהוא יגע בה. או יסתכל יותר מידי. בשעת הדחק, ניתן לשבת ליד אישה ולהמנע מזה מנגיעה בכל זאת.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

הטרדה מינית

שליחה על ידי אישה_במסע* »

נא לא להאכיל טרולים!
האם?*
הודעות: 4
הצטרפות: 26 יוני 2017, 17:14

הטרדה מינית

שליחה על ידי האם?* »

אני רוצה לשתף אתכן בחוויה מה ילדות, מגיל 9 בערך.
ההורים שלי נסעו והשאירו אותי עם קרוב משפחה רחוק. הוא היה גרוש בן חמישים וחמש בערך.
האיש שכב על הספה רואה טלוויזיה," בואי אלי" הוא קרא לי. התקרבתי, הוא חיבק אותי והשכיב אותי לידו. לאחר מכן החל ללטף את גופי, השחיל ידו תחת לתחתוני וליטף לי את הישבן. לא ממש הבנתי מה הוא עושה, אבל רציתי לשחק ולא לשכב סתם. ניסיתי להשתחרר, אבל הוא החזיק אותי חזק וביקש שאשאר.
כשהורי חזרו לא סיפרתי להם. עד עכשיו.
האם זו הטרדה מינית?
יעלי*
הודעות: 663
הצטרפות: 08 אוקטובר 2003, 21:33

הטרדה מינית

שליחה על ידי יעלי* »

כן. אני חושבת שזה יותר מהטרדה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ממש פדופיל.
איזה חוסר אחריות של ההורים להשאיר אותך איתו! ממש זוועה!
שקופה_א*
הודעות: 173
הצטרפות: 23 אפריל 2017, 14:15
דף אישי: הדף האישי של שקופה_א*

הטרדה מינית

שליחה על ידי שקופה_א* »

לפי ההגדרות זו תקיפה מינית )-:
האם?*
הודעות: 4
הצטרפות: 26 יוני 2017, 17:14

הטרדה מינית

שליחה על ידי האם?* »

מדובר בקרוב משפחה רחוק, שהיה דוד נחמד מאוד ושמחתי להשאר איתי. הוא תמיד שיחק איתי וסיפר לי סיפורים.....
למה לא סיפרתי להורים? איך לא הבנתי שזה לא בסדר ללטף לי את הישבן?#!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הטרדה מינית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מדובר בקרוב משפחה רחוק, שהיה דוד נחמד מאוד ושמחתי להשאר איתי. הוא תמיד שיחק איתי וסיפר לי סיפורים.
זה המצב ברוב המקרים של תקיפה מינית של ילדים.

למה לא סיפרתי להורים?{{}}
כי הוא מאוד לא רצה שתספרי למי שיוכל לעזור לך, וההתנגדות החזקה שלו לאפשרות הזאת - אפילו בלי שיפצה את פיו בעניין - תפחה ותפחה ומילאה את כל החדר, וכשנגמר לה המקום חדרה אל לבך הקטן והתמים. הלב שלך התמלא בפחד הנוראי שלו מכך שתספרי להורים, וחשת את הפחד הזה כאילו הוא צמח מתוכך.
ושוב: זה המצב ברוב המקרים של תקיפה מינית של ילדים.

איך לא הבנתי.
הנפש שלך הגנה על עצמה מהבנה של דברים נוראים כאלה, שיכולה הייתה באותו זמן לפצוע אותה פציעה עמוקה עד לאין מרפא.
האם עכשיו הנפש שלך כבר מחוזקת ומיוצבת מספיק כדי להבין מה הוא עולל לך, ואיזה פשע נעשה כלפייך? האם יש לך מספיק מקורות תמיכה, מספיק ידיים אוהבות לקרוס לתוכן אם לא תוכלי לעמוד בהבנה המרה?
האם?*
הודעות: 4
הצטרפות: 26 יוני 2017, 17:14

הטרדה מינית

שליחה על ידי האם?* »

אני לא מרגישה שזה מאוד השפיע עלי.....
בעצם, אחרי שהתחתנתי היתה לי רתיעה לכל מה שקשור למין. הרגשתי סגורה ולא מסוגלת. לאחר תקופה קשה החלטתי לספר את הסיפור לבעלי. בפעם הראשונה. הוא אמר שיש לי מזל שהוא הסתפק רק בליטופים של הישבן.... המצב השתפר מאז, אבל עדיין לא סיפרתי זאת לאיש משפחתי וגם על בעלי אני אוסרת לספר.
האם?*
הודעות: 4
הצטרפות: 26 יוני 2017, 17:14

הטרדה מינית

שליחה על ידי האם?* »

ממשפחתי.
יעלי*
הודעות: 663
הצטרפות: 08 אוקטובר 2003, 21:33

הטרדה מינית

שליחה על ידי יעלי* »

למה לא סיפרתי להורים? איך לא הבנתי שזה לא בסדר ללטף לי את הישבן?

אולי פחדת לספר להורים דווקא בגלל שהבנת שזה לא בסדר, וחששת להיות מואשמת.
זה מה שקורה בדר"כ.
מחפשת_לצמוח*
הודעות: 73
הצטרפות: 09 מאי 2017, 00:04

הטרדה מינית

שליחה על ידי מחפשת_לצמוח* »

נדמה לי שהרבה מאוד ילדים עוברים דברים כאלה ואחרים, ושותקים. דווקא בגיל תשע אהיתי מצפה מילדה שתדע לשים גבולות על גופה, ולפחות לדעת ולהבין שהיה כאן משהוא רע שמחייב ברור.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

הטרדה מינית

שליחה על ידי אישה_במסע* »

דווקא בגיל תשע אהיתי מצפה מילדה שתדע לשים גבולות על גופה
אני לא מצפה מנשים בחברה שלנו בשום גיל לעשות את זה. החברה מענישה בצורה חזק הנשים שעושות את זה, ומתגמלת מאוד שתיקה. וזה גם בלי הבסיס החזק להלך רוח כנוע, והעדר הביסוס לזכות הילדה על גופה (זה משתנה עכשיו, אבל ממש מעט ולאט), שמתחיל מגיל אפס.

אה, ואני גם מכירה את הסטטיסטיקות. רוב הנשים לא מצליחות. ילדיםן שמצליחים? בודדים. זו המציאות.

אני אתחיל לשקול לשנות את דעתי מתי שנשים וילדות יתחילו לעמוד על הזכות שלהן על גופן, מתי שהחברה סביבן תפסיק להעניש אותן על זה, ומתי שמבוגרים אקראיים יפסיקו לחשוב שמותר להם לגעת כרצונם מבלי לבקש רשות בכל ילד אקראי שנקלע בדרכם. ושלעצור אותם זה לא מנומס ולא בסדר.

< קוראים לזה תרבות האונס. זה כי כל התרבות שלנו כזו :-( >
מחפשת_לצמוח*
הודעות: 73
הצטרפות: 09 מאי 2017, 00:04

הטרדה מינית

שליחה על ידי מחפשת_לצמוח* »

זה באמת נורא המצב. אבל לי נראה שהעניין הוא שהילדה לא הבינה את חומרת המצב, היא לא ראתה שיש כאן איזושהי בעיה.... רק עכשיו, אחרי שנים, היא הבינה את מה שהיה שם....
לי נראה שיש גם עניין של חינוך למודעות פרטיות הגוף.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

הטרדה מינית

שליחה על ידי אישה_במסע* »

לי נראה שיש גם עניין של חינוך למודעות פרטיות הגוף.
זה יכול להיות. אבל אני לא בטוחה שהחינוך הזה תמיד טוב.

כשאני הייתי ילדה, אני, עו דילדה ועוד ילד השוונו בינינו את האיברים שלנו ואפילו מיששנו. אני לא זוכרת את זה כפוגעני או בעייתי באיזשהי דרך - וזה לא. אני חושבת שבחלק מהמקרים היחס של החברה למיניות משדר שזה נורא ואיום גם על דברים שהם לא כאלו. ובעצם יוצר לילדים טראומה, או מעצים את מה שיש.

חלקית זה נובע ממצבים בהם אנשים מדחיקים את הפגיעה שלהם. נשים, ליתר דיוק. אבל זה שהלגיטיציה הופכת ליצירת חוויה ומחיקת החוויות האחרות בתור כאלו שנובעות מהדחקה, מפריעה לי.

אני לא חושבת שהיא לא ראתה. הרי היא אסרה לספר, וניסתה להשתחרר. כלומר, היא הרגישה בצורה ברורה בהחלט. הבעיה היא שלא נתנו לגיטימציה לרגשות (מה שהחברה מנסה לעשות עכשיו) ומה שחשוב יותר - כנראה שההורים שלה היו מאשימים אותה בגל דבר רע שקרה לה.

אפשר לראות את זה כמעט אצל כל אישה פה שמספרת חויות ילדות. הרעיון שהורים יגנו מפני משהו רע, ולא יאשימו ויענישו, הוא נדיר.

זה לא חלק מתרבות האונס, זה חלק מהתרבות הרחבה יותר של אלימות. להעניש ילד אם קרה לו משהו רע. האמא שמתלוננת על המורה שצועקת או מפלה נחשבת ל"עושה צרות", המורה נשארת במערכת ולא נענשת. הילד שמציקים לו נשלח לטיפול פסיכולוגי, הבריון דווקא בסדר. לא צריך לעשות לו כלום.

<אני לא חושבת שיש פרטיות גוף אוניברסלית שצריך להיות מודעים לה.>
שליחת תגובה

חזור אל “אלימות והתעללות בזוגיות”