פליי ליידי

בלגניסטית*
הודעות: 24
הצטרפות: 20 דצמבר 2004, 10:08

פליי ליידי

שליחה על ידי בלגניסטית* »

איך זה מעניין לקרוא בלגן של אחרים :-)

התמדתי שבוע בערך על שיגרת כיור-כיריים-שולחן מחשב וספות נקיים.
אבשובע החולף כבר לא הקפדתי.
היה לי שבוע קשה מאוד וחלקו בכלל לא ישנתי בבית.
בלגן בעבודה (על סף פיטורים... !). בלגן במשפחה המורחבת, כמה לילות לא ישנתי בבית, ובכמה שכן בעיקר חידשתי כוחות להתמודד עם כל מה שקורה בחוץ... מצג שני גם הרבה בלגן לא התווסף מהסיבות הנ"ל.

ונאמנה למה ש"בא לי" אחרי שאסיים כיור וניקוי משטחים מתוך מטרה לחזור לשיגרה - בא לי רק לזרוק. במובן הפרודקטיבי.. לעבור בבית ולזרוק מה שלא צריך... נראה איך זה יילך. יש טיפים לאיך מתחילים? ואיךלא מתפתים בהתחלה גם למיין ולהתעכב על כל דבר והלחזיר למקום (מה שיגרום לי להיתקע על שתי מגירות במקום לעבור על כל הבית).
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

אז פיניתי מדף שלם בארון לכל הדברים שצריכים לעוף, בגדים וחפצים שונים
רעיון אדיר! לקחתי
איזה כיף שהדף הזה כל כך פעיל :-)
נטע*
הודעות: 477
הצטרפות: 29 דצמבר 2002, 20:18

פליי ליידי

שליחה על ידי נטע* »

איפה שומרים בקבוקים ריקים שמחכים שנזרוק אותם למיחזור?
לואיזה*
הודעות: 113
הצטרפות: 31 יולי 2005, 17:19

פליי ליידי

שליחה על ידי לואיזה* »

איפה שומרים בקבוקים ריקים שמחכים שנזרוק אותם למיחזור?
תליתי שקית גדולה (של איקאה) במקום נוח ונגיש ולשם אני מכניסה את כל מה שדורש מיחזור (עתונים, בקבוקים, שקיות, פחיות, סוללות ועוד...). כשמתמלא- עושים טיול וממחזרים הכל.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

סדינים כל יומיים אבל ציפיות פעם בשבועיים וציפה פעם בחודש
זה ההבדל בגיל הילדים. שלי כבר עושים תמיד בבית השימוש (-: וכבר לא מטפטף לי חלב על הסדינים D-:

מנורות ...תריסים ...מסנן של המזגן זה בעני דברים עונתיים
מנורות ומסננים של מזגנים (בדירה הזאת יש מזגן בכל חדר. חלק מהם לא הפעלנו אפילו פעם אחת...) הם דבר עונתי.
תריסים זה משהו שאני שואפת לנקות כל שבוע, אבל עדיין לא הגעתי לשם.

(אני חושבת שלא קראתן טוב, אתן. כתבתי ש בבית הורי ניקו תריסים כל שבוע. בית הורי = הבית של ההורים שלי? כזה כאילו? אמא ואבא שלי? שאני כבר לא גרה איתם 25 שנה כזה?).

למרות שעכשיו ביצבץ לי רעיון בראש וגם מקודם מיינתי את הבגדים שלה למסור מה שקטן והוצאתי מהארון מה שבדיוק מתאים
יש לי טונה של שקיות (טוב, לא טונה, רק 8) למסור לכל מיני חברות ביומיון בחמישי הבא.
אחלה תאריך יעד למיין מהר דברים שאפשר לברך בהם אחרים.
והיום העברתי 4 שקיות עם בגדים של הילדה. גיל 13.5 זה גיל של גדילה מסחררת! הופ והכל קטן עליה! מילולית, אין לה מה ללבוש! דחוף קניות...

_אם הבנתי נכון באתר שלה היא כותבת לא להתחיל לנקות איזורים לפני שעושים declutter
מה הכוונה? ומה ההבדל בין זה לבין ניקוי לפי איזורים?_
זה בדיוק מה שכתבתי למעלה:
שעד שה"איזור" (חדר או יותר מחדר) לא פנוי מדברים מיותרים, לא להתחיל לנקות. להשקיע את כל האנרגיה והזמן (נגיד כל יום רבע שעה באותו איזור) במיון והעפה מהבית של דברים.
שוב מזכירה: האיזור של השבוע הוא עדיין הכניסה לבית ופינת האוכל.
כל אחת שתבדוק, מה היא יכולה להעיף משם.

הכלל הכי חשוב לאירגון וסדר בבית: להיפטר מהדברים המיותרים.
וזה לא ייאמן כמה דברים מיותרים יש לנו.
ולא ייאמן כמה אנחנו נצמדות לדברים המיותרים שלנו (-:

"אני בטח אצטרך את זה יום אחד", "אוי חבל לזרוק", "זה עלה המון כסף!", "קיבלתי את זה במתנה מדודה שלי", "אם חמותי לא רואה את זה אצלנו, היא נעלבת ועושה ברוגז שנה", "כן זה מכוער ואני שונאת את זה אבל זה יכול להיות שימושי פעם". להמשיך?
את אוהבת את זה?
כשאת רואה את זה, עולה חיוך על פנייך?
את משתמשת בזה? זה לא שוכב אצלך למעצבה?

די די די כבר עם ה"אולי אני אשתמש בזה יום אחד" או "זה יכול להיות טוב למשהו" או "חבל להעיף".
חבל על האנרגיות התקועות בבית.
חבל על הרגשות השליליים שממלאים אותנו בתוך בית מלא זבל. כן, זבל. דברים שלא צריכים ולא משתמשים בהם וממלאים את הבית.

נכון, אילו היה רק דבר אחד כזה, רק אחד, שהוא סתם נוסטלגיה, או משהו כזה - מילא. עם דבר אחד היינו יכולות לחיות.
אבל זה לא אחד!
זה המון המון המון!
אנחנו אפילו לא יודעות כמה, כי זה תהליך, להתחיל להעיף. בהתחלה את מעיפה רק את מה שבאמת ברור לך שהוא לא שימושי, מכוער, את שונאת, את לא צריכה, אף פעם לא אהבת, עשר שנים שוכב אצלך ולא השתמשת, ממש מיותר, שבור, סדוק וזרוק.
בשלב השני את כבר מתחילה לחתוך בבשר החי. דברים נחמדים, פשוט... אה... סותמים לך את הנשמה!!! ממלאים מגירות וארגזים ואף פעם לא נגעת בהם! את אפילו לא זוכרת שיש לך אותם!
בשלב השלישי את כבר נכנסת ל-hard core. ממש דברים שאהבת, דברים שהיו משמעותיים. אבל רבאק, כמה כאלה אפשר?

שנים שמרתי על כל ההזמנות לחתונה וכו' שקיבלתי. בהתחלה, כשהייתי בת 21 והוזמנתי לראשונה לחתונה, זו היתה מזכרת מרגשת. אחרי נגיד 15 שנה יש פתאום ערימה של הזמנות שבחלקן אני לא מזהה את האנשים. זרקתי הכל למיחזור נייר ומאז אני זורקת למיחזור מייד אחרי האירוע (שומרת לאירוע ולוקחת איתי כדי להיעזר במפה שתמיד יש שם...).

התכתבויות עם חברים שלא זכרתי בכלל שאי פעם התכתבתי איתם.
דיסקים שאני לא מאזינה להם כבר 16 שנה (מאז החתונה (-: הי, עוד 4 ימים 16 שנה). וואללה, בהשראת מה שכתבתי, קמתי והצצתי במדפי הדיסקים. הם ממש לידי. מצאתי 4 קלטות של מוסיקה למדיטציה, כאלה עם ציורים של דולפינים ואוקינוסים. בחיי, אני לא מאזינה להן. אני אביא ליומיון, בטח יהיו להן קליינטים (-:

אז לסיכום:

לפני שאת מתחילה לנקות, לפני שאת מוצאת "פיתרונות איחסון", הדבר הראשון והעיקרי והכי חשוב שאת יכולה לעשות הוא להעיף מהבית כמה שיותר דברים.
לשים לב לכללים: להעיף מה שאת לא משתמשת בו.
לא להעיף דברים שאת כן צריכה, כן משתמשת בהם, כן אוהבת, כן משמחים ומועילים לך.
אני מנפה את הבגדים שלנו כל הזמן. אבל אני כן שומרת על בגדים מסוימים שאני לובשת לעתים נדירות.
יש לי שמלת משי פריזאית, שאני לובשת פעם בכמה שנים. אני לא אסלק אותה, כי היא מתאימה לי, מחמיאה לי, ונחוצה באותם אירועים נדירים. זה שלא לבשתי אותה שנתיים לא אומר כלום, כי היא שמלה מיוחדת לאירועים מפוארים, ואין לי כאלה כל יום...

אני כותבת את זה לטובת אלה שבאו אחר כך וסיפרו לי שנפטרו גם מדברים שהן אוהבות ומשתמשות בהן, כי הלכו עם הכלל של "אם לא לבשת שנתיים, תזרקי" בלי לחשוב רגע אחד, אם הכלל הזה מתאים בכל מקרה ומקרה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

אתן מתייקות? איך ואיפה אתן שומרות כל מיני מסמכים, חשבונות, טפסים?
אני תמיד שמרתי בתיקים, אבל לקח לי זמן לקלוט שאני מתייקת בצורה מסודרת אבל לא קלה לשליפה. בזכות פליי ליידי הבנתי שהדרך הכי טובה היא לתייק בקלסרים לפי שנים. למשל, "בית 2010", ובכל ניילונית בקלסר לשים קטגוריה אחת.
כל מה שקשור במשכורת, פנסיה, קרנות השתלמות וכו' - לשמור לנצח.
ארנונה וכדומה - שבע שנים.
מעקב אחרי כרטיסי אשראי, חשבונות טלפון, חשמל, מים וכו' שמשולמים בהוראת קבע והכל בסדר ואין בעיות - בסוף כל שנה אפשר לזרוק את השנה הקודמת.

פעם שמו כאן קישור לאיזה דף באינטרנט שמסביר מה חשוב לשמור ומה לא.

יש טיפים לאיך מתחילים?
את אותה בלגניסטית מלמעלה? אז כבר כתבתי לך טיפים להתחלה... פשוט תקראי מחדש מה שכבר כתבתי לך... ואם את אחרת, אז אנא בחרי ניק חדש ותעלי למעלה בדף לקרוא מה שכבר נכתב לניק הזה (-:

ואיך לא מתפתים בהתחלה גם למיין ולהתעכב על כל דבר והלחזיר למקום
טיימר.
שמים טיימר. אם אין לך אחד נפרד, בדרך כלל יש טיימר על התנור או על טוסטר אובן. אז תעמידי טיימר על חמש דקות או עשר או רבע שעה, מה שנראה לך שיפקס אותך יותר, וכשהוא יצלצל זה יזכיר לך שיש לך רק רבע שעה למיין. בסוף הרבע שעה, מנוחה.
מותר לך רבע שעה לעבוד ורבע שעה מנוחה/אוכל/משהו אחר. אל תתישי את עצמך. בעיקרון לא טוב לעשות יותר מדי, אבל אם ממש כיף לך, אז השיטה הטובה לא "להישרף" היא לשים טיימר על רבע שעה וכל רבע שעה לשנות. למיין ולהעיף רבע שעה, ואחרי זה לרדת לעשות סיבוב הליכה להמריץ את הדם, או לאכול, או לשבת עם כוס תה וליהנות מההישג, וכדומה. לא לעבוד רצוף כל הזמן כי זה שוחק ומאבדים אנרגיות ולטווח הארוך זה מוציא אותך מהעניין.

הי, תמשיכו לכתוב!
זה ממש נותן מוטיבציה!
אבל הוצאתי 7 דיסקים שהילדים בכלל לא שומעים כבר שנים, והקטן הרשה להיפטר רק מאחד )-:
טוב, לא נורא. זה גידי גוב מגיש את שמלת השבת של חנה'לה ועוד כמה סיפורים. מי שרוצה שתיגש אלי ביומיון (-:
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

יש טיפים לאיך מתחילים? ואיךלא מתפתים בהתחלה גם למיין ולהתעכב על כל דבר והלחזיר למקום (מה שיגרום לי להיתקע על שתי מגירות במקום לעבור על כל הבית).
מתחילים בקטנה :-)
הטיפ הגדול ביותר שלי: מה שאותי אישית מעכב ותוקע הוא חוסר הידיעה היכן להניח דברים. ברגע שלדברים יש מקום - למשל, לצלחות, לסכו"ם ולסירים - אין שום מצב בעולם שבו תהיה צלחת מחוץ לכיור או לארון. כי גם אחרי אירוח גדול, וגם אחרי שאני והילדות היינו כל היום חולות בבית ולא היה לי כוח, אני יודעת שהצלחות עוברות לכיור או ישירות למדיח, ומשם למדף.

אם את רוצה לעשות מיון ראשוני ולעשות אחר כך הערכת מצב לכמות החפצים שנשארו ולפתרונות האחסון שצריך למצוא להם, חשוב להתחיל עם outbox - מקום להניח חפצים בדרכם החוצה. לא מזמן עשיתי סדר גדול בניירת, החלפתי את כל הקלסרים שגיבבתי מפה ומשם בשורה של קלסרים אחידים ולבנים (חשוב כשכל הניירת מאוחסנת על מדף בסלון ולא בארון סגור בחדר העבודה), ובדרך העפתי הרבה. פח המחזור היה צמוד אלי והיה לי קל, פיסית, לזרוק לשם את כל מה שלא נכנס לקלסרים. אם את עושה סדר במגרת מטבח/ארון בגדים, הכיני לך שקית או קופסת קרטון מסומנת למסירה, ועוד פח או שקית אשפה.

לעבוד רצוף כל הזמן כי זה שוחק ומאבדים אנרגיות ולטווח הארוך זה מוציא אותך מהעניין. לגמרי. אחרי המגה-מיון קל לי גם לתייק, כל נייר שנכנס הביתה ולא נזרק מיידית יודע את מקומו, והופ, יש לי סיסטם.

לואיזה, לא קראתי את הספר, אבל אני קוראת די ותיקה של האתר ופחות או יותר מכירה את העקרונות. לי אישית עוזרים בעיקר דיונים כאלה ובפורום של האתר, כי תיאוריה לא מספיקה - צריך איזה דיסקוס סוער כדי להניע אותי.

השבוע נשברתי ולראשונה בחיי קניתי מוצרי ניקוי יקרים, דרך מפיצה פרטית שעושה מסיבות ביתיות (בסגנון מסיבות טאפרוור). קניתי מטלית מיוחדת לניקוי משטחי זכוכית, שאין צורך ואף אסור להשתמש איתה בחומר ניקוי לחלונות. המטלית מתגוררת בחדר האמבטיה שלמעלה, וכבר כמה ימים אני משתמשת בה לניקוי זריז של המראה והכיור תוך כדי צחצוח שיניים. לא ייאמן אבל המראה באמבטיה מבריקה. עד עכשיו הייתי מנקה את המראה במסגרת הנקיון הכללי של האמבטיה, אבל כל כך הרבה יותר מבריק כך, וכיף לא להסתמך על חומר ניקוי. קניתי גם כפפה שעוטים על היד ומנקים איתה את חדר האמבטיה - כיף גדול. יש להם גם מגב לרצפה במחיר שערורייתי לגמרי, נדחה את זה כשאהיה לגמרי הארד-קור.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

פליי ליידי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

אינקו, אפשר בבקשה פרטים על המטלית הזאת?
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

ובכל ניילונית בקלסר לשים קטגוריה אחת.
וריאציה על נושא:
אני עברתי מניילוניות לחוצצים, ופשוט מחוררת ומתייקת כל דף למקומו. ככה אין את הקטע של ניילונית עמוסה לעייפה, ואופס בדיוק נגמרו הניילוניות, ואז צריך לדחוס והכל מתקמט... ואין את הקטע שכשצריך להוציא אחד מוציאים את כל הקטגוריה.
אז נניח קלסר חשבונות, עם חוצצים: חשמל, טלפון וכו'. כל חשבון נפתח מיד, ומונח ליד המחשב. כל כמה זמן (שבוע בערך) אני עוברת על הניירת, והופ מתייקת.
יש גם מגשית של ניירת לתיוק, לפעמים שמה שם ומתייקת הכל יחד.
בלגניסטית*
הודעות: 24
הצטרפות: 20 דצמבר 2004, 10:08

פליי ליידי

שליחה על ידי בלגניסטית* »

בשמת תודה על ההסבר, בינתיים לא התחלתי עם זה, לא השבת המתאימה לעסק הזה.

אגב לגבי תיוק, מעולם לא תייקתי דבר, ומעולם לא נדרשתי למשהו מבין החשבונות.
בלי קשר - יש היום אישורים ורישומים באינטרנט, בכרטיסי הויזה, רוב החברות מקליטות את כל השיחות ובסיום כל שיחה עם מוקדנית אני שואלת אם כל פרטי השיחה נרשמו במחשב.
אגב שמתן לב שבהרבה חנויות ויתרו על עניין החתימה על העתק החשבון של הויזה? כששאלתי למה, אמרו לי שנדיר שלקוח בא וטוען בפני חברת הויזה שכרטיסו חוייב ללא שביצע קנייה ובשביל הסיכוי של הפעם במיליון חבל להם לעכב שעות עבודה של הקופאית וקונים רבים.

אם לא מדובר באיזה משהו סופר חשוב כמו המשכנתא, חוזים, כל מה שקשור למשרד הפנים ועניינים רפואיים - מציעה לחשוב אם בכלל צריך את כל התיוקיישיין הזה או שזה נועד להשקיט משהו.
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

פליי ליידי

שליחה על ידי רוזמרין* »

בלגניסטית, זאת טעות שיכולה לעלות ביוקר.
אם את שכירה- תשמרי לתמיד את תלושי המשכורת שלך. יש שם הרבה מידע שקשור לזכויות שלך בנושאי מסים ותגמולים. מאד יתכן שתצטרכי לבדוק אחרי הרבה שנים אם קיבלת את כל זכויותייך, אם שילמו בעבורך את הפנסיה כפי שרשום בדפים (יש הבדל בין רישום בתלוש משכורת שמקטין את הנטו שלך לבין התשלום בפועל לחברת הביטוח). זה נכון גם אם עברת מקומות עבודה במשך השנים.

מס לאומי ומס הכנסה- לשמור לתמיד את הריכוז השנתי. החוק מאפשר להם לתבוע אותך בלי הגבלת שנים לאחור (אבל מגביל אותך אם את רוצה לתבוע אותם).

הלוואות ומשכנתאות- לשמור עד לסיום ההחזר את החוזה ואת פירוט התשלומים השנתי.

חברות שמקליטות- אל תבני על זה. הם יכולים לטעון שהם מקליטים רק חלק מדגמי מהשיחות. אם שינית, למשל, חבילה בסלולרי או באינטרנט דרך הטלפון- תבקשי שישלחו לך את החוזה במייל ותבדקי שהוא תואם למה שסיכמתם טלפונית. תדפיסי תשמרי עד לשינוי חדש.

ביטוחים אישיים, קרנות נאמנות, פנסיה וכד'- לשמור עד עולם או עד שהוצאת משם את כל הכסף. גנבים זו מילה צנועה בשבילם.
הדס_צומחת*
הודעות: 144
הצטרפות: 19 ינואר 2011, 11:19
דף אישי: הדף האישי של הדס_צומחת*

פליי ליידי

שליחה על ידי הדס_צומחת* »

ירח לבן, אני מצאתי, שתיוק ע"י חירור גורם לעבודה מיותרת. צריך לחורר במקום מסויים, לסדר יותר מדי. אני פשוט דוחפת את הכל לניילוניות של אותה שנה.
בהתחלה עשיתי מעיין מחברת כזאת כמו אלפון. לפי הא"ב ואז דחפתי פשוט למחברת, איך שיצא. ואז ניילנתי בסוף השנה את כל המחברת, וכתבתי עליה את השנה.
הדס_צומחת*
הודעות: 144
הצטרפות: 19 ינואר 2011, 11:19
דף אישי: הדף האישי של הדס_צומחת*

פליי ליידי

שליחה על ידי הדס_צומחת* »

וגם-
מתחשק לי מאוד להתחיל לנקות. לפנות את כל המיותר. חזרתי מסדנא של סופ"ש, וכולי מלאה ברצון לשחרר את כל מה שלא משרת אותי יותר.
רק מפחדת מתגובות שאר התושבים בבית. :-)
יאללה. במקום לכתוב, הולכת לעשות הלכה למעשה!
wish me luck
:-)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פליי ליידי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תיוקים:
יש לי מגירה של ניירת לטיפול, כי אני לא מטפלת בכל נייר מיד כשאני מקבלת אותו, ובטח לא מתייקת לפני שהכל גמור סגור וטופל.
אז כשזה נכנס הביתה, זה נכנס ישר למגירת הניירת לטיפול. זה כמו התיבת דואר האישית שלי, בהתחלה אני המזכירה האישית שלי שממיינת לי את הניירות החשובים, ואז אני שמה לי בתא האישי כל כל הדברים לטיפול. כשיש לי זמן אני המנהלת החשובה שמתיישבת לטפל בכל העניינים הדוחקים שסידרה לי המזכירה...
ברגע בטופל, הנייר נכנס לניילונית שנושאת את שם השולח בקלסר הניירת
להלן:
ממעבידים, מביטוח לאומי, ממס הכנסה, מעיריית תל אביב, מעיריית ירושלים, מבית חולים בילינסון, מהמשטרה.... וכן הלאה...
גם אם זה בנושא ספציפי, אני מתייקת לפי שם השולח. נראה לי הגיוני שאם אני אצטרך למצוא משהו בעתיד זה בטח יזכר כ"האישור ההוא מ....."
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

אני פשוט דוחפת את הכל לניילוניות של אותה שנה.
לא יודעת. אולי בגלל שאני מאותגרת ארגון, אז אני צריכה את זה נגיש יותר. למשל, מגיע חשבון התראה - אני צריכה לבדוק אם באמת לא שילמתי, אז מה נתחיל להוציא הכל? בכל אופן בשבילי החירור עובד ממש טוב, אז חשבתי שאולי זה יעזור למישהו פה.
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

עוגיתה, מטלית הפלא היא של חברת Norwex. יש להם קו שלם של מטליות ומופים שדורשים הרטבה קלה במים, והופה. לא יודעת עד כמה הם יהיו פופולריים בארץ שבה ניקיון = קיתונות מים ואקונומיקה...

זו המטלית הסגולה שלי http://www.norwex.com/productdetail.php?[po]id plk[/po]=7&id ova=675&lng=7&cnt=38
וזו הכפפה http://www.norwex.com/productdetail.php?[po]id plk[/po]=237&id ova=&lng=7&cnt=38

ממליצה בחום.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

פליי ליידי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

תודה אינקו :-)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

מה שרוזמרין כתבה לגבי הניירת.

ירח לבן, אני מצאתי, שתיוק ע"י חירור גורם לעבודה מיותרת. צריך לחורר במקום מסויים, לסדר יותר מדי. אני פשוט דוחפת את הכל לניילוניות של אותה שנה.
הייתי אומרת:
טוב שכל אחת כותבת. כל מי שקוראת, תוכל לבחור מבין האופציות את מה שנראה לה הכי קל ופשוט. כי כמו שאתן רואות, לכל אחת פשוט ומתאים משהו קצת אחר. בכל מקרה, הסידור לפי שנה ובתוך כל שנה לפי הקטגוריות (ולא שחשבונות החשמל, המים, הטלפון, הויזה וכו' יהיו מעורבבים ביחד) הכי יעיל לחיפוש ולשליפה בעת הצורך.

רק מפחדת מתגובות שאר התושבים בבית
כל זמן שאת מנפה רק דברים שלך ולא זורקת כלום לאחרים, זה בסדר (-:
עם ילדים, עושים ביחד.
אני לפעמים עושה ערימה להעפה, ואומרת לילד/ה שכל זה הולך. אם הם רוצים להציל משהו, עכשיו הזמן.
ככה, לפחות נשארים כמה דברים להעיף מהבית (-:
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פליי ליידי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לגבי תיוק, לי אין עדיין שנים על גבי שנים של ניירת, ומה שאני עשיתי -
חילקתי את הניירת לקלסר (יותר נכון תיקיית אקורדיון) "שוטף" - ששם יש לי חשבונות לפי סוגים מהשנה האחרונה, תלושי משכורת, תלושי אחריות מכל מיני מכשירים וכו' - הכל מהשנה האחרונה. דברים שבאמת משתמשים בהם לעתים קרובות.
וקלסר "ארכיון" ששם באמת הדברים האלו שאמורים לשמור המון זמן אבל אין טעם שהם יהיו כל הזמן מול העיניים
כשאני מחפשת את החשבון מים האחרון או משהו. אולי בעתיד הקלסר ארכיון יחולק לכמה קלסרים לפני שנים.
בקלסר הארכיון יש לי סתם ניילוניות ובכל אחת שמתי פתק בולט מקדימה עם "תוכן" הניילונית בקצרה - נגיד,
"ביטוח לאומי + משכורות", "צבא, אוניברסיטה"
(ואם היה משהו יוצא דופן שלא מתאים לאף קטגוריה, איזו קבלה לא קשורה או משהו,
אז רשמתי אותו בפירוש על הפתק הזה, כי אחר כך זה יישכח)

התיקיית אקורדיון די נוחה, כי נוח מיד לדחוף פנימה את הנייר ל"כיס" הרלוונטי.
החיסרון הוא שכדי למצוא מסמך צריך להוציא את כל התוכן של הכיס החוצה. (כי לא רואים את ה"מישור" של המסמך אלא את הצד של הנייר).

עוד רעיון נוח לתקשורת עם כל מיני חברת חשמל ומים, זה להכין דף אחד עם טבלה - שם החברה, מספר לקוח/מספר חוזה, טלפון/פקס,
וככה כל פעם שרוצים להתקשר לברר משהו יש דף אחד נגיש ולא צריך להתחיל לחפש חשבון אחרון ובחשבון הזה לחפש את מספר הלקוח וכו'.

משהו שאני רוצה לעשות זה להכין דיסק עם כל המסמכים החשובים סרוקים - ת"ז, דרכון, תעודת לידה, כרטיס קופת חולים... לא יודעת מה עוד.
ולשמור את זה במקום בטוח ונגיש, לכל מקרה... זה כדאי או שאולי זה מסוכן דווקא שיהיה כזה דבר בבית?

< ניחוח אדמה אחרי הגשם , חושבת על הבית בעבודה... >
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי אילה_א* »

לא מבינה למה דיסק כזה טוב
אם את מאבדת תעודת זהות נותנים לך חדשה
כרטיס קופת חולים חדש בעשר שח
דרכון בכל מקרה תצטרכי חדש וסריקה של הישן לא תעזור לך וכן הלאה
אז למה זה טוב ?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

אולי בעתיד הקלסר ארכיון יחולק לכמה קלסרים לפני שנים
מניסיון, ה"בעתיד" הזה ידרוש כל כך הרבה עבודה שזה יידחה... עדיף כבר מעכשיו להכניס לקלסרים לפי שנים. אם ב"ארכיון" יש לך 2009 ו-2010,
תחלקי כבר עכשיו לקלסר של 2009 וקלסר של 2010...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פליי ליידי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אז למה זה טוב ?
הממ. אולי בשביל ההרגשה שיש איזשהו גיבוי. אני אמשיך לחשוב על זה.

בשמת, את צודקת."בעתיד" זו מילה שמובילה לגישה ומצב של דחיינות !
אני אעשה את זה בפעם הבאה שיהיה לי חשק לסדר קצת ניירת :) או יותר נכון, באחד מימי הניירת שלי - ימי שני. בעצם, מחר יום שני !

אגב לפעמים כשאין לי משהו מסויים לעשות ביום של ניירת החלטתי שאני
אכנס לבדוק את חשבון הבנק שלי באינטרנט. לא המשימה האהובה עליי ולכן זה חשוב!

<ניחוח>
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

בשמת תודה ההסבר

אם השבוע מתחיל חודש חדש (היום), אז השבוע הראשון מוקדש לאיזור הכניסה ופינת האוכל (תמיד). לכן, כל המשימות שאת מקבלת ב"משימה היומית" אמורות להתמקד באיזור הכניסה ופינת האוכל.
הכניסה אצלנו היא ישירות לסלון, פינת אוכל כרגע אין וכשיהיה שולחן הוא יהיה או בסלון או במטבח לצערי אין לנו בבית הזה מקום נפרד לפינת אוכל..

בהשראת הדף הזה התחלתי לזרוק ולתת כל מה שאני לא צריכה/שבור/מקולקל מהמטבח לא להאמין כמה דברים יצאו לי מהמטבח
השארתי כמות קטנה של צלחות וכוסות את השאר העלתי למעלה (במקום נגיש שאני אוכל להשתמש במפגשים ואירוחים אבל מספיק גבוה כדי לא להתפתות להשתמש בזה ביום יום) וככה הכיור לא עולה על גדותיו כי שוטפים יותר וגם יותר קל לשטוף 4 צלחות מאשר כיור עמוס.

ושאלה
כל בוקר אני אמורה להתלבש (ואני מוצאת שזה באמת מועיל לי מאוד כי ככה אם אני צריכה פתאום משהו מהמכולת או סתם הילדה רוצה לצאת טייל פתאום בגינה אז אני לא מתעצלת כי אני כבר לבושה ומאורגנת וזה גם נותן לי הרבה אנרגיות זה משנה לי את כל ההרגשה בבוקר)
אבל מה עושים כשיש תינוק ללא חיתולים?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

הכניסה אצלנו היא ישירות לסלון, פינת אוכל כרגע אין וכשיהיה שולחן הוא יהיה או בסלון או במטבח לצערי אין לנו בבית הזה מקום נפרד לפינת אוכל
אין לך שום דבר באיזור הכניסה? רק דלת לסלון ולידה אין שטח, מתלים או שום דבר?
אתם אוכלים בעמידה או שיש איזשהו שולחן שמשמש כשולחן אוכל?

"פינת אוכל" - המקום שמשמש לאכילה. לדאוג שיהיה נקי ומסודר.
"הכניסה" - כל מה שאת מגדירה כאיזור הכניסה. אם אין שם שום דבר, שפר עלייך מזלך ובאיזור הזה כל מה שאת צריכה הוא לעבור עם מטלית לחה על הדלת והידיות שלה, ולשטוף את הרצפה... (רק באיזור שמוגדר "הכניסה" (-: ).

אבל מה עושים כשיש תינוק ללא חיתולים?
התרחצתי, מרחתי קרם פנים, דיאודורנט וכו', אבל לבשתי חולצה ומכנסיים שיכולים לספוג "תאונות", ואת נעלי ההתעמלות שלי.
קל יותר להחליף מהבגדים האלה לבגדים נורמליים אם רוצים לצאת.
אבל לא התלכלכו הבגדים הטובים...
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

פליי ליידי

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

מעדכנת.
אני קמה בבוקר. ראשית כל בוחרת משהו אחד לפנות, המשימה היומית. פיניתי את הפסנתר העתיק. לקח לי יום שם, היו הרבה דברים עליו. ועכשיו הוא נראה בהחלט כמו פריט אספנות ולא כמו אוסף פריטים.
אח"כ מנקה משהו, וחותכת לי סלט או משהו לארוחת בוקר. ורק אז הילדים קמים. איכשהו הם קלטו את רוח הדברים והתחילו ליזום בעצמם. הגדולה טיטאה את המדרגות. כי התחשק לה.
כל פעם אני משתלטת על עוד נקודה. הנקודות נאספות, היום כבר יש הרגשה יותר טובה.
את הכביסות אני שוכחת במכונה. נכנסת לסבב דברים ובערב נזכרת במכונה:-/
שירי_ג*
הודעות: 206
הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*

פליי ליידי

שליחה על ידי שירי_ג* »

לתיוק - ממליצה בחום על תיקיית אקורדיאון (כלומר כיסים). הכיסים גדולים יותר מניילונית וגם אין את העניין המעצבן הזה עם החורים בצד שנקרעים...ולעניין ה"צריך להוציא הכל כדי למצוא" אני פשוט מקפידה תמיד להכניס את החדש ביותר מקדימה (כלומר ראשון). כשהניירות מסודרים כרונולוגית הרבה יותר קל למצוא. מחזיקה 2 תקיות כאלה כל שנה - אחת של הבית (חשבונות, ביטוח וטיפולים של האוטו, תעודות אחריות, פנקס חיסונים של הכלב, קופת חולים...) והשנייה של מס הכנסה (משכורות, פנסיה, ביטוחים שונים, בנק, כרטיס אשראי).
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

אין לך שום דבר באיזור הכניסה? רק דלת לסלון ולידה אין שטח, מתלים או שום דבר?
מתגים וספות

אתם אוכלים בעמידה או שיש איזשהו שולחן שמשמש כשולחן אוכל?
כרגע אוכלים על השולחן של הסלון

"פינת אוכל" - המקום שמשמש לאכילה. לדאוג שיהיה נקי ומסודר.
אז זה בעצם הסלון

"הכניסה" - כל מה שאת מגדירה כאיזור הכניסה. אם אין שם שום דבר, שפר עלייך מזלך ובאיזור הזה כל מה שאת צריכה הוא לעבור עם מטלית לחה על הדלת והידיות שלה, ולשטוף את הרצפה... (רק באיזור שמוגדר "הכניסה" ).
לשטוף רק רבע סלון :-0

עכשיו נגיד שניקיתי את דלת הכניסה (ואני לא אספר כמה זמן לא עשיתי את זה)
ונגיד שזה לקח לי פחות משבוע, מה אני עושה בשאר השבוע? נחה שבוע שלם :-D


בנתיים המשכתי להיפטר מדברים שאני לא צריכה ולשים בצד דברים שאני צריכה לתת/להחזיר מהמטבח
לא חשבתי שיש לי כל כך הרבה דברים לא שימושיים או לא שלי במטבח!
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פליי ליידי

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

לי יש כ-10 קלסרים שונים, כל אחד בנושא אחר - חשמל / ארנונה / קופ"ח / תלושי שכר ישנים וכולי, והם מחזיקים כבר כמה שנים טובות, שהרי הם צוברים לא יותר מ-12 דפים בשנה.
אם כי חלק מהחשבונות, כמו אינטרנט וטלפון, נשלחים ישירות לרו"ח שלי (להוצאה מוכרת) ומתויקים שם.

וכמובן שיש לי הוראות קבע לכל מה שאפשר. אחרת בחיים לא הייתי מספיקה לשלם בזמן.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

_עכשיו נגיד שניקיתי את דלת הכניסה (ואני לא אספר כמה זמן לא עשיתי את זה)
ונגיד שזה לקח לי פחות משבוע, מה אני עושה בשאר השבוע? נחה שבוע שלם_
(-:
כן, או:
בנתיים המשכתי להיפטר מדברים שאני לא צריכה ולשים בצד דברים שאני צריכה לתת/להחזיר מהמטבח
כלומר, להשקיע באיזור אחר (-:
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

סיימתי להיפטר מכל מה שלא שייך למטבח |יש|

מה רק אני מנקה כאן? כולן מתייגות? :-)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

לא, למה. אני שטפתי היום את הרצפה ברוב הבית, ניקיתי חלקית את שני בתי השימוש, ועשיתי כמה כביסות.
אבל בעיקר השקעתי בדברים שהייתי צריכה לעשות לעבודה, ו"ניקיתי את השולחן" מהודעות המייל שהצטברו לי שם, דברים דחופים לטיפול.

השבוע הצלחתי להשלים משימה שחיכתה כמה חודשים. חילקתי אותה לשלבים, כמו שפליי ליידי ממליצה, והשלמתי אותם אחד אחד:
המשימה היתה לשלוח לחו"ל מתנה שהבת שלי תפרה בעצמה לחברים אהובים.
  1. תיקנתי לה את טיוטת המכתב באנגלית.
  2. דאגתי שהיא תמצא נייר יפה לכתוב עליו את המכתב המוגמר (במגירה של חומרי הכתיבה בחדר שלה, הודות לכך שיש לה עכשיו שולחן כתיבה ושידת מגירות, וכך אפשר היה לסדר את כל הדברים החשובים וגם למצוא אותם בקלות).
  3. דאגתי שהיא תעתיק לנקי את המכתב המוגמר.
  4. עברתי עליו ושיפצתי את הטעון תיקון.
  5. כתבתי טיוטה של המכתב ממני אליהם בשבדית.
  6. העתקתי את הטיוטה שלי לנקי.
  7. חיפשתי את הכתובת המדוייקת שלהם, ומצאתי (שכחתי לציין שאני יודעת בדיוק איפה אני רושמת את הכתובות, כך שידעתי בדיוק איפה לחפש).
  8. העתקתי את הכתובת שלהם למעטפה, ושמתי בתוכה את המכתב שלי, כדי שבדואר יהיה לי מניין להעתיק את הנמען (שכחתי לציין שאני יודעת איפה המעטפות שלי, כי הן במקומן, במגירה העליונה בשידת המגירות של שולחן העבודה שלי).
  9. מצאתי שקית להכניס בה את המתנה, הברכה מהילדה והמכתב שלי.
  10. הלכתי לדואר בשעות הפתיחה, קניתי קופסה בגודל המתאים, ארזתי בתוכה את המתנה, העתקתי לקופסה את הכתובת מהמעטפה, העתקתי לשובר המשלוח הרשום את הכתובת מהמעטפה, החזרתי את המעטפה למתנה, סגרתי, הדבקתי, שילמתי ו- שלחתי את הקופסה. כל זה סעיף אחד כי הכל נעשה בדלפק החבילות בסניף הדואר שלנו. אבל עשיתי הכל במתינות ולפי הסדר, כדי שלא אתבלבל בשום דבר ולא אשכח שום דבר.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

מצאתי שקית להכניס בה את המתנה, הברכה מהילדה והמכתב שלי.
גם פה, שכחתי לציין שכאשר עברנו דירה לכאן, אירגנתי את כל השקיות שלי, וכעת כולן מקופלות יפה בקופסת קרטון גדולה על מדף במין פינת מחסן שיש פה בדירה. כל שקית שנכנסת הביתה מתקפלת יפה ועוברת לקופסא. וכל פעם שאני צריכה שקית בכל גודל לכל מטרה (חוץ מהשקיות שמתאימות לפח האשפה ונמצאות במגירת סלסלה נשלפת במטבח), אני ניגשת לקופסא ומוצאת. זה קורה כמה פעמים בשבוע, כך שההקלה בחיים שלי מאז שאירגנתי כך את השקיות - ניכרת.
זה מאורגן.
זה מקופל.
זה נגיש.
הכל במקום אחד, ותופס מינימום מקום.
יעיל.
ומתמחזר.

כל דבר שמוצא את מקומו, והוא קל לשליפה ולשימוש - מקל על החיים. מוריד עומס מהראש. עושה הכל פשוט יותר.

קיומה של הקופסא המאורגנת הזאת גם מקל עלי להכניס לתוכה שקיות. במקום שהשקיות ישכבו ויחכו עד שאואיל בטובי לאסוף אותן ולקפל אותן יפה, אני מפרקת כל דבר בזריזות ותיכף מכניסה אותן מקופלות לקופסא. כי זה שהיא קיימת, כבר עושה את זה מאוד מזמין, קל, פשוט.
צ'יק, קיפלתי פיניתי. גמור.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי אילה_א* »

אוי בשמת סליחה שסיבכתי אותך עם עשרה דברים והכל בגלל מתנה
הרעיון של השקיות מעולה ואני מאמצת אותו(כי אצלי יש איזה שבעה מקומות ושקיות מלאות בשקיות אחרות)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פליי ליידי

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

_השבוע הצלחתי להשלים משימה שחיכתה כמה חודשים. חילקתי אותה לשלבים, כמו שפליי ליידי ממליצה, והשלמתי אותם אחד אחד:
המשימה היתה לשלוח לחו"ל מתנה שהבת שלי תפרה בעצמה לחברים אהובים_

אבל לשלוח לחו"ל מתנה לחברים זה כייף! זו לא משימה מעיקה! למצוא עטיפה יפה, או לאלתר אחת כזו, לכתוב פתק בשפה זרה, לארגן מעטפה, זה כייף! (רק ללכת לדואר זה קצת מעיק).
אם כבר, הסכנה במשימה כזו היא, שאני אתמסר לה על חשבון משימות שאני לא אוהבת, אבל לא פחות חשובות.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

אוי בשמת סליחה שסיבכתי אותך עם עשרה דברים והכל בגלל מתנה
מה פתאום, את תרמת (-: לא סיבכת.

הי, לא אמרתי שהמשימה היתה מעיקה.
נהניתי מכל חלק שלה.
פשוט, הרבה פעמים, ברגע שיש "משימה" אז היא לפעמים נראית גדולה ואז לא עושים אותה. מה שרציתי להדגים כאן היה, איך לחלק משימה שנראית קטנה וכיפית - להמון חלקים קטנים.
ברגע שאנחנו מחלקים את המשימה, כל משימה, לחלקים - קל יותר להתקדם בה. כי כל פעם פשוט מתקדמים רק לשלב הבא. זו לא "משימה" זה "רק סעיף קטן".
וברגע שכל החלקים והשלבים של המשימה מסודרים לנו וברורים (מה בא אחרי מה, מה צריך לעשות עכשיו) - גם אז, קל יותר לעשות את המשימה.

מה שתוקע אותנו הרבה פעמים, זה שהמשימה מעורפלת ולא ברור לנו בדיוק מה עכשיו, אז אנחנו נתקעים משותקים ולא עושים כלום.

כי אצלי יש איזה שבעה מקומות ושקיות מלאות בשקיות אחרות
המממ. שכחתי לומר עוד דבר חשוב: שאחד הדברים שעשיתי במעבר הדירה היה להשתמש בשקיות שלי, לתת המון דברים בשקיות לאחרים, וכו' וכו', כדי לדלל את אוסף השקיות. כי אני שוב מזכירה, אם יש לנו יותר מדי שקיות, אין סיכוי "לארגן" אותן.
אני רואה שאני ממש מסתדרת כל הזמן פשוט מפני שהשקיות מגיעות בערך באותו קצב שהן יוצאות. לכן לא צריך כל כך הרבה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

ובכלל נכנסתי כדי לשלוח את כולן להאזין ולצפות בהרצאה מרתקת של דיוויד אלן על אירגון. הוא קורא לזה GTD
איך לבצע דברים
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

במחוזותינו יש הרבה חנויות ששקיות הניילון שלהן בתשלום, ויש גם כאלה נטולות שקיות בכלל. יש לי שקית בד מתקפלת בתיק, ועוד כמה רב-פעמיות בבגאז' של האוטו. בארון בכניסה יש קולקציה נוספת של רב-פעמיות שמשמשות גם כשהולכים לבריכה, או כשצריך להביא אוכל לאנשהו, או כשאני צריכה לסחוב ערימת ניירות לעבודה וממנה, וכמה ארגזי פלסטיק ייעודיים לקניות (ונהדרים גם לטיולים, או כשצריך לסחוב סיר עם מרק, או בכל הזדמנות שבה צריך להעביר משהו מנקודה א' לנקודה ב').
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

יש לי שקית בד מתקפלת בתיק, ועוד כמה רב-פעמיות בבגאז' של האוטו
אה, זה בכלל עניין אחר.

שקיות הניילון שלי לא משמשות לקניות כלל.
הן משמשות למשל:
  • לארוז בגדים שנעשו קטנים על הילדים ואני מעבירה לחברה/לנזקקים.
  • למסור בגדים לתיקון אצל התופרת/נעליים לתיקון אצל הסנדלר (צריך להביא אותם בשקית ולהשאיר אותם בשקית).
  • למסור צעצועים וחפצים אחרים שאנחנו לא צריכים.
  • לארוז מתנות (-:
במקום אחר יש לנו המון סלים רב פעמיים שמשמשים אותנו לקניות בסופרמרקט ובחנויות אחרות.
בתיק שלי יש באופן קבוע שני סלים מתקפלים שמשמשים אותי לקניות, ובאופן עקרוני אני קונה דברים בלי שקית. בשביל זה יש תיק גדול.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי אילה_א* »

או כמו שהבת שלי אומרת למוכר:
איש בלי שקית
רון*
הודעות: 31
הצטרפות: 04 מאי 2004, 22:00

פליי ליידי

שליחה על ידי רון* »

לבשמת - תודה על הקישור.
לכולם - הרצאה מאד מאירת עיניים. אני מכירה את השיטה, אבל האופן בו הוא מפרט את התהליך המחשבתי ותוצאותיו פשוט מרתק. מומלץ ביותר.
הולנדי_ה*
הודעות: 59
הצטרפות: 22 אפריל 2009, 06:36
דף אישי: הדף האישי של הולנדי_ה*

פליי ליידי

שליחה על ידי הולנדי_ה* »

קודם כל בנושא שקיות, אני גיליתי שהשקיות הכי חשובות אצלי בבית הם אלו הקשיחות ששמיכות הפוך ניקנות בהן. הן חשובות לי על מנת לשמור היטב על השמיכות בין עונה לעונה (אחרי הניקוי היבש) וגם שומרות על סדר בארון (אחרת צריך לאפסן אותן בשקית אשפה גדולה וזה תמיד יוצא מצוקמק כזה). לכל השקיות האחרות בבית קל יותר למצוא תחליף אבל לאלה הענקיות שכבר מגיעות בצורת קוביה עם ריצרץ ובדיוק בגודל המתאים פשוט לא מצאתי חלופה. כשפעם נקרע לי הריצרץ של שקית פלסטיק כזאת פשוט נכנסתי לדכאון עמוק...
סתאאאם בצחוק מה אתן לוקחות אותי כל כך ברצינות (-:
(ולשאלתך בשמת: פעם היתה לנו מיטת קווין והיום קינג, ושמיכות למיטות אורחים, וקיבלנו עוד אחת אקסטרה מתנה).
ודיווח עדכני מגזרתי: פרויקט הפרדה לשלום מחפצים מיותרים נמשך בשיא המרץ (טוב בעצם רק כשיש לי זמן) מארון המצעים עברתי לחדר השינה. הפרויקט גמור! היום אני אסיים עם חדר המקלחת ואז נשאר לי חדר הארונות בחדר השינה למחר (או אפילו היום אם קצת מזל). בסוף השבוע חדר הכביסה חדר צעצועים וחדר אמבטיה ילד. ובשבוע הבא: הסלון, המטבח ושרותי אורחים. כשנחזור מהרפתקאות "פרויקט השיקום" בחו"ל נעבור לחדר המחשב והמחסן אבל זה כבר יהיה ביוני מן הסתם.
ווידויי לסיום: כשכבר יש לי זמן פנוי להתלבש על איזה אזור, שום סטופר בעולם לא יעצור אותי, אני נכנסת לאקסטזת סדר וזה כל כך כייף שמי בכלל צריך מנוחה?
טוב יאלה ביי הבלאגאן מתחת לכיור קורא לי...
יחסית_מסודרת*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 מאי 2011, 00:08

פליי ליידי

שליחה על ידי יחסית_מסודרת* »

_לפני שאת מתחילה לנקות, לפני שאת מוצאת "פיתרונות איחסון", הדבר הראשון והעיקרי והכי חשוב שאת יכולה לעשות הוא להעיף מהבית כמה שיותר דברים.
לשים לב לכללים: להעיף מה שאת לא משתמשת בו._

בעקבות חיוניותו של הדף (ןתןדה לכולכן) החלטתי לסדר את הארון, הוצאנו הכל ומיינו וזה היה אפילו כיף כי עשינו את זה יחד (אני ובעלי), מיליתי איזה ארבע שקיות זבל של בגדים לתרומה, סידרתי מחדש את הארון עם הבגדים שנותרו - שיניתי את ארגון הארון ממדפים למוט תלייה לקולבים בצד אחד שלו (הרבה יותר נוח לי לבחור מבין קולבים).
אבל - לא ידעתי מה לעשות עם בגדים שהם ממש טובים ואיכותיים אך כיום לא באופנה (קצת רדוד, אני יודעת) למשל כמו ג'ינס מעולה ויפה ששמור היטב אך הוא בגזרה מתרחבת? שחבל לי לזרוק כי אולי הבת שלי תרצה את זה כשתהיה גדולה והגזרה תחזור לאופנה - האם זה קביל בשביל פליי ליידי או שזו סתם תקיעות וכדאי לשחרר? (באמת שיש לי חברה שלובשת בגדים של אמא שלה שנשמרו מקופלים יפה בשקיות עבות איזה 20 שנה...)
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

הצלחה! שכנעתי את אבא אינקובטור להפטר סופית מהחליפה שלבש לחתונתנו.
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

הצלחה! שכנעתי את אבא אינקובטור להפטר סופית מהחליפה שלבש לחתונתנו.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

פליי ליידי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

LOL
כל הכבוד.
נטע_ש*
הודעות: 733
הצטרפות: 04 אוקטובר 2001, 04:54
דף אישי: הדף האישי של נטע_ש*

פליי ליידי

שליחה על ידי נטע_ש* »

הצלחה! שכנעתי את אבא אינקובטור? להפטר סופית מהחליפה שלבש לחתונתנו.
D-:
גם אני עברתי משוכה עתיקה עם האישלי לשחרר מלא טישרטים וסווטשרים שלא לבש כבר שנים, איזה כיף זה היה...
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

פליי ליידי

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

מה לעשות עם בגדים שהם ממש טובים ואיכותיים אך כיום לא באופנה (קצת רדוד, אני יודעת) למשל כמו ג'ינס מעולה ויפה ששמור היטב אך הוא בגזרה מתרחבת? שחבל לי לזרוק כי אולי הבת שלי תרצה את זה כשתהיה גדולה והגזרה תחזור לאופנה - האם זה קביל בשביל פליי ליידי או שזו סתם תקיעות וכדאי לשחרר?
זה בדיוק בדיוק בדיוק אנרגיה תקועה.
אולי הבת שלך תרצה את זה כשתהיה גדולה - אני מנחשת (בליינד) שהבת שלך עכשיו בת פחות מעשר. אז עשר שנים תשמרי את זה? כדי שאחר כך יתברר, ב- 90% סיכויים, שזה לא המידה שלה בכלל? או הכי מרגיז, שזה רק מידה אחת גדולה מדי או קטנה מדי, ואז היא תתלבט תתלבט תתלבט ובסוף תיאלץ לוותר, כי זה לא באמת מחמיא לה?
לתת, לתת, לתת.
מישהו אחר ישתמש בזה וישמח בזה עכשיו.

בקשר לנתינות, אני גיליתי שככל שאני נותנת יותר אנשים גם נותנים לי יותר, וככל שאני מקבלת יותר אני גם נותנת יותר... מין זרימה כזאת של "החלפות", בלי התקטננויות ובלי חישובים של "למי מגיע". וזה נורא כיף.

למשל, יום אחד ידידה שלי עשתה ניקוי כללי של בגדי שלושת הילדים שלה. ניסתה למכור בשוק ידשניה, נמכר מה שנמכר (היה יום חלש) אז היא התכוננה להעביר אותם לחנות צדקה. מדובר פה על תשע שקיות בגדים. בשמחה ובששון העבירה לי ארבע שקיות, כי זה חסך לה את הלסחוב אותן לחנות. אני קיבלתי אותן (לא מסוגלת להגיד לא לבגדי ילדים, אבל הגבלתי את עצמי למה שיכולתי לסחוב בנגלה אחת), עברתי עליהם, שמרתי לי רק את מה שהיה באמת רלונטי (בלי שום "אבל אולי עוד שנתים אני אלד בת" :-P) ונתתי הלאה שתי שקיות של בגדי בנות לשתי חברות שלי, חלקתי כמה בגדי בנים עם עוד חברה, ונתתי לצדקה עוד קצת דברים שנשארו. כיף. זרימה.

אנשים לומדים שאת מסוג ה"נות ומקבל, מקבל ונותן" ומתחילים להזרים דברים, גם ממך וגם אלייך. אז יש גם יותר תחושה שדברים נשארים בקהילה ושמישהו יוצא שמח בסוף השרשרת הזאת, וזה אדיר.

אבל חשוב להתחיל עם ללמוד את המצב התודעתי של "אני נותנת את זה בחינם, וזה מתן בסתר כי אין לי ולא יהיה לי מושג מי יהנה מזה בסוף, וככה צריך". ברגע שהפנמת שאת לא תדעי מי כל כך נהנה מהדברים שלך, את נותנת יותר, ורק אז, אחרי שההרגל מתבסס ועובד איזה זמן, את גם מתחילה לראות יותר את ההנאה של הזולת מגישה כזאת.
שקדי_ה*
הודעות: 223
הצטרפות: 06 אפריל 2010, 22:21

פליי ליידי

שליחה על ידי שקדי_ה* »

אני מסכימה עם תמרוש רוש מאוד, אבל חושבת שזה גם בסדר לשמור מעט דברים טובים במיוחד או נדירים לעתיד משוער או בלתי ידוע.
אני מקצה לזה מדף אחד בארון שיש בו שתי קופסאות קרטון גדולות וסגורות וזהו. לא מעבר לזה. מתייחסת אליהן כאל מין "ארגזי אוצרות". אם הן מתמלאות אז אני עוברת עליהם ומנפה. עכשיו לדוגמה עפה משם יריעת בד גדולה ומקסימה של משכית שקיבלתי מאמא שלי. היא אמנם יפה ויקרת ערך אבל אני לא עושה איתה שום דבר וגם מתעצבנת כל פעם שאני רואה אותה כי אם היא כל כך יפה אז איך זה שאני לא מוצאת לה שימוש מתאים? בקיצור החזרתי אותה לאמא שלי ואיחלתי לה בהצלחה.

יש לי בקופסאות לדוגמה חולצות שסבתא שלי רקמה ביד, חנוכיה יפה וכלים משובחים שאני לא זקוקה להם עכשיו אבל אזדקק להם בעתיד כשעיקר האירוח המשפחתי יהיה עלי, קצת בגדים טובים שכרגע גדולים עלי, אבל אני יודעת שבעתיד בטח אזדקק להם (למשל אחרי לידה כשטרם אחזור למידה שלי, לא ארצה לקנות בגדים חדשים למידת ביניים וגם אתעצבן שאין לי שום בגד נורמלי אלא רק סמרטוטים).

אם אשתמש בהגדרות של הפלייליידי אז מה שמשמעותי לי הוא שאני תופסת את החפצים האלה כטובים, משמחים ושימושיים ולא כמיותרים. נכון שהם לא שימושיים לי עכשיו אבל זה לא הופך אותם למיותרים עבורי באופן גורף.
ההיפו*
הודעות: 76
הצטרפות: 20 ינואר 2006, 18:41

פליי ליידי

שליחה על ידי ההיפו* »

מצטרפת גם. עוקבת בשקיקה אחר הדף. תודה על ההפנייה להרצאה אכן חכמה ומאירת עיניים.
שאלה לי לכן נרשמתי לפליי לידי אך במקום לקבל משימות אני מקבלת מעין מייל של חדשות עם תגובות של קוראות?
יודעות מה זה (נרשמתי בביג טנט כפי שאמרה)? והיכן המשימות?
הדס_צומחת*
הודעות: 144
הצטרפות: 19 ינואר 2011, 11:19
דף אישי: הדף האישי של הדס_צומחת*

פליי ליידי

שליחה על ידי הדס_צומחת* »

עדיין קשה לי עם המשימות ההתחלתיות.
להתחיל לנקות כדי לעשות את השימור... יש בי מעיין דחינות כנראה.
אתמול הצלחתי לנקות את הכיור ואת השיש מסביב, ואפילו איזו מגירה במטבח, שהתמלאה בתחתית בשאריות דבש וסילאן. :-)
באמת 15 דקות זו המלצה טובה, אבל אם אני כבר מנקה את המטבח זה לוקח לי לפחות שעה... (ואז זה באמת מייאש להתחיל משהו אחר)
נו? מתי עושים סדנא? אצלי יש הרבה מקום להתאמן עליו. חחח :-D
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

פליי ליידי

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

ערמות בגדים. נתקעתי, הצילו.
בלגניסטית*
הודעות: 24
הצטרפות: 20 דצמבר 2004, 10:08

פליי ליידי

שליחה על ידי בלגניסטית* »

ניסיתי להקשיב להרצאה אבל אנימאבדת אינפורמציה בדרך. מישהייכולה לתת תקציר בגדול על השיטה הזו, או קישור למשהו בעברית?

אגב, לא הצלחתי לשמר את הרוטינה של הארבעה ימים בחג של שטיפת כלים כל יום ושמירה על כיריים וכו'. יש לזה סיבה. זה גוזל יותר זמן ככה (כן כן).
אני אוהבת את הנקיון והסדר התמידי אבל אני לא קונה את זה שזהלוקח פחות זמן אם עושים את זה שיטתי.
כששוטפים כלים פעמיים בשבוע זה לוקח פחות זמן מלשטוף כל יום, מלנגב, לסבן את המסביב, לפנות מהמשטח וכו' (אני רווקה אז זו הקיבולת, במשפחה אנימניחה ששוטפים פעם ביום במקום 3... ). פחות זמן ונכון שזה גם פחות נקי.

לכן אני צריכה לעשות חשיבה מחדש לא לגבי השיטה שהיא נכונה, אלא לגבי התדירות, לרווח את התדירות, ולא בהכרח הליצמד לסטנדרטים שלה.

אגב היום בבוקר הקצבתיחצי שעה לפינוי זבל מהביתו כשאניאומרת זבל אני מתכוונת לבאמת זבל - העפתי קרטונים שלמים עם קישקושים של בעלי החיים, לקחתי שקית ענק והעפתי לתוכה את רוב המקרר (כמויות של מזון ישן, פג תוקף וכו'), והעפתי את שקית הזבל שגם כך היתמלאה בשוטף - 3 פעמים עליתי וירדתי. על הדרך עשיתי קנייה קצרה אצל הירקן והמכולת ממול - וכל זה יחד לקח רק חצי שעה. מדהים לראות כמה מספיקים כששמים טיימר,
נותן מוטיבציה.
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

בקשר לנתינות, אני גיליתי שככל שאני נותנת יותר אנשים גם נותנים לי יותר, וככל שאני מקבלת יותר אני גם נותנת יותר...

סיפרתי כבר על הפעם שבה מיינתי-סידרתי-נפטרתי משתי שקיות גדולות של בגדים, ואחרי שפרקתי אותן ב-Goodwill נסעתי לקחת את הילדה מהגן ואחת האמהות קוראת לי - חכי רגע, יש לי בשבילך שתי שקיות בגדים...

בלגניסטית - עבורי החסכון הוא לא בזמן, אלא בתיחום של אזור נקי. הכלל הוא שבלגן מושך בלגן וסדר מושך סדר, וכשיש לי פיסת שיש וכיור נקיות - אני אשאף לשמור על הקיים. ידוע שפינת בלגן מצטבר רק תלך ותגדל, כי גם כך מבולגן שם.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי אילה_א* »

ידוע שפינת בלגן מצטבר רק תלך ותגדל, כי גם כך מבולגן שם.
ספרי את זה לשולחן עבודה שלי אם תפגשי אותו מתחת לכל הערמות שיש עליו
אבל אני דווקא גאה בעצמי היום כי :
העברתי סמרטוט בכל הבית
פיניתי את כל הצעצועים לפינה שלהם (הדבקתי צעצוע שנשבר שכבר המון זמן רציתי להדביק)
ניקיתי יסודי את השיש הכיריים וחלק מהפרונט של ארונות המטבח
את הבר פניתי מערמות של דברים
הכנתי שקיות עם בגדים לחברות שמחר באות ללמוד איתי
(וגם סידרתי את הבגדים החדשים שקיבלתי מבשמת אתמול)
הורדתי וקיפלתי כביסה ,העמסתי את המכונה ואפעיל אותה בבוקר(עושה רעש נוראי)
השקתי עציצים
ניקיתי את אחד החלונות ואז בתי באה וביקשה לנקות גם אז נתתי לה ניייר והתזתי מים על הכסא אוכל שלה והיא ניקתה אותו (עברתי אחריה אבל זה היה כייף בכל מקרה)
עכשיו הבית נראה טוב ושולחן העבודה שלי נראה כמו נזם חזיר באף זהב אז אני אשים לי טיימר של רבע שעה ואסדר מה שאספיק שם
ואז אלך לנום
אני בהחלט חזרתי עם כוחות מהיום עיון (למרות שקצת התייבשתי )
בלגניסטית*
הודעות: 24
הצטרפות: 20 דצמבר 2004, 10:08

פליי ליידי

שליחה על ידי בלגניסטית* »

בלגניסטית - עבורי החסכון הוא לא בזמן, אלא בתיחום של אזור נקי. הכלל הוא שבלגן מושך בלגן וסדר מושך סדר, וכשיש לי פיסת שיש וכיור נקיות - אני אשאף לשמור על הקיים. ידוע שפינת בלגן מצטבר רק תלך ותגדל, כי גם כך מבולגן שם.

זה נכון מאוד, לכן זה גוזל זמן. כשהכיור נקי למשל, פתאום יותר פשוט לשטוף כל כוס נכון? אז את מתחילה לשטוף 5 פעמים ביום כל מיני קטנים. בנוסף לפעם ביום המרוכזת. ובכל פעם כזו מחדש ניקיון של השייש, ושל הספוג והמסביב ולפעמים כפפות.

לוקח הרבה זמן. במקום פשוט להניח כלים, שיתרבו להם בנחת. ופעם ב... לנקות הכל.

<בלגניסטית חתרנית>
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

מי מנקה את השיש וכו' בכל פעם ששוטפים כוס? שוטפים גומרים הולכים.
גל_הגלגל*
הודעות: 130
הצטרפות: 30 אוקטובר 2010, 22:24
דף אישי: הדף האישי של גל_הגלגל*

פליי ליידי

שליחה על ידי גל_הגלגל* »

ערמות בגדים. נתקעתי, הצילו.
לא יודעת איך את מסדרת אבל טיפ חשוב שעוזר לי: בלי ערימות!!!!
לא לשבת במרכז ומסביבך ממלכה של ערימות מיון שונות.... להרים פריט, לשים במקום מיד. גם אם זה בחדר אחר...
בהתחלה זה נראה רעיון מאוד לא יעיל, ברגע שאת נכנסת לקצב זה ממש עוזר. לא לשבת בכלל...
מקסימום אם את יושבת עד 2 ערימות קטנות מולך. ואז מיד לקום ולשים במקום המיועד
אבל עדיף לא לשבת מראש....:)
לירי_יער*
הודעות: 313
הצטרפות: 13 פברואר 2010, 21:29
דף אישי: הדף האישי של לירי_יער*

פליי ליידי

שליחה על ידי לירי_יער* »

אבל עדיף לא לשבת מראש_
אני מנסה עכשיו לקפל ישר על החבל
יענו על המתקן כביסה לקפל לערמות קטנות של שניים שלושה פריטים
ללכת ישר לארונות וחסל
אחרת אני מוצאת את עצמי עם ערימה של 6-8 מכונות לקיפול וממש מנסה להתעלם ממנה
וכלים אני מנסה לשטוף אחרי כל ארוחה- את הסירים אני שוטפת תוך כדי בישול
מנסה להתחיל לאכול כשהכיור ריק ולהחזירו לשם בסוף הארוחה
האמת זה קורה מעט בימים האחרונים- הינוקא בקפיצת גדילה ולא יורדת ממני
<כולם זקוקים לחסד>
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

פליי ליידי

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

_בלגניסטית - עבורי החסכון הוא לא בזמן, אלא בתיחום של אזור נקי. הכלל הוא שבלגן מושך בלגן וסדר מושך סדר, וכשיש לי פיסת שיש וכיור נקיות - אני אשאף לשמור על הקיים. ידוע שפינת בלגן מצטבר רק תלך ותגדל, כי גם כך מבולגן שם.

זה נכון מאוד, לכן זה גוזל זמן. כשהכיור נקי למשל, פתאום יותר פשוט לשטוף כל כוס נכון? אז את מתחילה לשטוף 5 פעמים ביום כל מיני קטנים. בנוסף לפעם ביום המרוכזת. ובכל פעם כזו מחדש ניקיון של השייש, ושל הספוג והמסביב ולפעמים כפפות.
לוקח הרבה זמן. במקום פשוט להניח כלים, שיתרבו להם בנחת. ופעם ב... לנקות הכל._

אה, לכן אני לא מנקה את הכיור כל רחיצת כלים, אלא רק פעם ביום.
כשאני עומדת בזה, כמובן :-P. אבל הכלל שלי, הדבר שאני שואפת אליו זה שבסוף כל יום הכיור יהיה נקי.
זה כבר משמעותי מאוד, לדעתי אפשר לתת לכיור לצבור קצת לכלוך מהבוקר עד הערב, ועדיין אם תנקי אותו ואת המסביב שלו בערב (או לפני הערב, אם את יודעת שבערב את תתרסקי ואין שום סיכוי שתגיעי אליו) זה כבר ייצור את האפקט.

אני רוצה לספר שרק לפני כלום זמן, אולי שבועיים, החלטתי לנסות את שיטת הכיור הנקי והמצוחצוח, ואני ממש נפעמת מהאפקט. באמת הניקוי של הכיור גורר אותי בקלות ובלי להרגיש לניקוי של דברים אחרים - אתן יודעות כמה זמן כבר לא ניגבתי את שולחן המטבח אחרי ארוחה? וכמה זה ניחס אותי? ופתאום אני רואה שהוא "התנגב" והתנקה לו, כמעט מאחורי גבי! ממש לא מבינה את זה :-]
שלא לדבר על הכיריים. אותו דבר. בכלל לא התכוונתי לנקות אותם, ופתאום הם נקיים, רק כי היתה לי מטלית ביד וקרצפתי את הכיור.

אז כן, זה לא מחזיק מעמד מדי יום ביומו, יש ימים שאני לא מנקה, אבל עכשיו יש לי גם מוטיבציה אמיתית לדבר הזה וגם ידיעה שזה פועל.

<בעלי יום אחד אומר לי, לא, לא, אני רוצה לעמוד כאן, אני לא יכול להפסיק להסתכל על הכיור. זה כל כך יפה! :-D
ניחוח אדמה אחרי הגשם
הודעות: 809
הצטרפות: 20 אוקטובר 2007, 21:26
דף אישי: הדף האישי של ניחוח אדמה אחרי הגשם

פליי ליידי

שליחה על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם »

בעלי יום אחד אומר לי, לא, לא, אני רוצה לעמוד כאן, אני לא יכול להפסיק להסתכל על הכיור. זה כל כך יפה!
חזון אחרית הימים ?

בקשר לשטיפת כלים, לפני כמה שבועות הייתה לי חוויה תובנתית:
היה ערב, הייתי עייפה והיו כלים בכיור. לא הרבה אבל ממש ממש לא רציתי לשטוף.
(ואני בדרך כלל מאד מתאמצת לסיים את היום עם כיור ומטבח נקיים).
אז החלטתי שאני מוותרת ולא שוטפת כלים. ואז כהמשך טבעי ורצוף וויתרתי על ניקיון הכיריים והשולחן.
כי, אם כבר יש כלים בכיור, אז מה הטעם לנקות את שאר המטבח ? (זאת הייתה החשיבה האוטומטית עד אותו רגע).
ואז עצרתי ואמרתי לעצמי - אני אעשה את הכי קצת שאני יכולה ורוצה, אבל אעשה לפחות טיפה. (תובנה א')
נכנסתי למטבח והחלטתי רק להעביר את ניגוב ה-10 שניות על הכיריים שאני עושה בדרך כלל יחד עם שטיפת הכלים.
בזמן שעשיתי את זה העפתי מבט על הכיור והבנתי משהו -
הסיבה שלא רציתי לשטוף כלים היא - סיר שהיה בו רוטב עגבניות (או משהו) וממש ממש ממש לא בא לי לשטוף אותו.
רק הסיר הזה מבאס. כל השאר זה ממש קל וגם לא הרבה.
בעצם, בגלל הסיר הזה אני מתכוונת לוותר על מטבח נקי. (תובנה ב')
ואז החלטתי - אני שמה את הסיר בצד. עדיף מטבח נקי עם סיר מלוכלך מאשר מטבח מלוכלך עם סיר מלוכלך. (תובנה ב'.1.)
אז שמתי בסיר קצת מים וסבון ושמתי אותו הכי רחוק שאפשר על השיש הפצפון שלי .
ושטפתי כמה כוסות וצלחות, ניקיתי את השיש והשולחן. (ואז כבר בשוונג שטפתי את הסיר ההוא אבל זאת ממש לא הנקודה :) )
וגם הבנתי משהו - אני עדיין קצת קצת פרפקציוניסטית.
מעכשיו, מותר לא לרצות לעשות את העבודה הכי מבאסת. ומותר לדחות את זה ולהתפנק. ומותר לרצות שמישהו אחר יעשה את זה
(גם אם המישהו האחר הזה זו אני של מחר בבוקר)
יאמי_מאמי*
הודעות: 22
הצטרפות: 16 אפריל 2009, 08:41

פליי ליידי

שליחה על ידי יאמי_מאמי* »

נראה כמו נזם חזיר באף זהב

מצחיק! מצחיק! מצחיק!
@}
הדס_צומחת*
הודעות: 144
הצטרפות: 19 ינואר 2011, 11:19
דף אישי: הדף האישי של הדס_צומחת*

פליי ליידי

שליחה על ידי הדס_צומחת* »

היום הצלחתי לסדר/לפנות מדף שלם בארון של הבנים.
את השקית עם הבגדים הקטנים/שלא לובשים אף פעם/שיהיו קטנים בחורף הבא לקחתי מיד לתרומה.
(שלא יהיו אי הבנות ונתחיל לחפור בה)
אמנם זה רק מדף אחד, אבל לקח לי רבע שעה, ומחר המדף של הבן הגדול יותר. :-)
לאט אבל בטוח...
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

ניחוח אדמה אחרי הגשם, איזה סיפור מרנין לב! {@

אני אתמול חזרתי מסמינר של סופשבוע ותיכף כיבסתי שתי מכונות (אחת כבר הכנתי חלקית במכונה לפני שנסעתי, וכשחזרתי רק הייתי צריכה להוסיף לה עוד כמה פריטים ולהפעיל), ניקיתי את הכלוב של העכברון הלבן של הבן, פרקתי את כל התיקים ושמתי מייד הכל במקום.
מיכל_בז*
הודעות: 2179
הצטרפות: 14 יוני 2010, 16:49
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בז*

פליי ליידי

שליחה על ידי מיכל_בז* »

אבל מה עושים עם בן זוג צברן?

כל הלמעלה של הארון בגדים מפוצץ בבגדים שהוא לא לבש מאז שאני מכירה אותו (שנתיים וחצי) ושהכינוי "סמרטוטים" הוא מחמאה נעימה עבורם.
בבית עצמו יש מני קשקושים (שאמנם במהלך מתוחכם הצלחתי לדחוף את כולם לסלסלה גדולה של איקאה, אבל הם יושבים לי על הנשמה). כל דבר שהוא אי פעם קיבל, כל קישוט שהיה על איזה קיר.
יש לנו אלף סלוטייפים, מיליון זוגות מספריים, כבלים לכל מכשיר חשמלי שקיים בעולם הזה. פסל נורא מכוער של גנדאלף- אבל איתו אני משלימה בהכנעה כי יש לו ערך סנטימנטלי עבורו.
והוא שונא-שונא-שונא! לסדר. לא אכפת לי לקחת הכל ולזרוק בעצמי, אבל זה עלול לעורר מהומה רבתי. יום אחד הוא הרי עוד יהיה זקוק לכבל המסוים הזה, או איפה המכנסיים המשובצים מ1994 שמתאימים עכשיו בדיוק למזג האוויר וליום שישי הזה ואל תזרקי, כי אולי עוד נצטרך.

אפשר להשתגע!
גוגוס*
הודעות: 4085
הצטרפות: 09 ספטמבר 2010, 10:00

פליי ליידי

שליחה על ידי גוגוס* »

מיכל, סתם רעיון - קודם כל אפשר לדבר על זה שנורא מפריע לך ושיהיה נחמד למצוא פתרון משותף ומוסכם למשהו שמציק לך מאוד. אם זה יראה לו הגיוני את יכולה להעלות את הרעיון הבא - על כל דבר שיזרוק יוכל לקנות לעצמו חדש כי יתפנה מקום. את יודעת, לא רצים לקנות כל כך מהר משהו שלא באמת צריכים.

<אני עצמי זורקת בלי הכרה ואין לי סנטימנטים לכלום אז יכול להיות שאני פשוט לא מבינה מה זה להיות כזה>
מיכל_בז*
הודעות: 2179
הצטרפות: 14 יוני 2010, 16:49
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בז*

פליי ליידי

שליחה על ידי מיכל_בז* »

מיכל, סתם רעיון - קודם כל אפשר לדבר על זה שנורא מפריע לך ושיהיה נחמד למצוא פתרון משותף ומוסכם למשהו שמציק לך מאוד.

עברנו את זה.
האמת שהוא השתפר מאוד. אפילו שמעתי אתו אומר למישהו שאנחנו (עלק) משתדלים לא לצבור.
אני סתם מרירה כי עשיתי פה סדר ונדהמתי מכמות הדברים הלא שימושיים שאני מעבירה ממקום למקום בשנתיים וחצי האחרונות.


<אני עצמי זורקת בלי הכרה ואין לי סנטימנטים לכלום אז יכול להיות שאני פשוט לא מבינה מה זה להיות כזה>

גם אני. אבל אולי זה העניין, אני באמת לא מבינה מה זה להיות כזה.
אני לא מבינה איך זה מרגיש ובגלל זה זה מרגיש לי שטותי ומיותר ומרגיז, כל הצבירה הזאת.

אני אנסה להבין. באמת להבין.
גוגוס*
הודעות: 4085
הצטרפות: 09 ספטמבר 2010, 10:00

פליי ליידי

שליחה על ידי גוגוס* »

אני אנסה להבין. באמת להבין.
מניסיון אבל בתחום אחר בזוגיות, יש עוד אופציה. לא לנסות להבין.
פשוט לחיות עם זה ולקבל שאת לא כזו ולכן לא מבינה וזה בסדר גמור.
לא הכל חייבים להבין (בעיקר אם אי אפשר :-) ) ולפעמים מתסכל להתאמץ מאוד להבין ולגלות כל פעם מחדש שחוסר הסבלנות צף ועולה.
אצלי, כשאני בוחרת לעזוב את הניסיון להבין, אז אני מתחילה לכבד באמת. את השוני. וזה מפסיק להרגיז אותי.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

פליי ליידי

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

בן זוג אגרן: שיאגור כמה שהוא רוצה אבל במגבלות של מקום. אלה המדפים שלו בארון, שיעשה בהם כרצונו (לצידם יהיו המדפים שלך, מאווררים ונעימים), אלה המגירות /קופסאות שמיועדות לאגירות שלו ולשם מוגבלים החפצים המגובבים.
כשגרים ביחד כמה אנשים צריך להסכים על כללים שיהפכו את המגורים המשותפים לנעימים.
זכותו לצבור, זכותך שיהיה לך נעים בעיניים.
גוגוס*
הודעות: 4085
הצטרפות: 09 ספטמבר 2010, 10:00

פליי ליידי

שליחה על ידי גוגוס* »

עוגיה, אני איתך. אני חושבת שההמלצה הזו טובה להרבה דברים (חלוקה הוגנת שיוצרת מרחב של מקום או זמן שבתוכו כל אחד עושה כרצונו).
הבעיה היא שיש דברים שהם פר הגדרה משותפים. כמו דקורציה לבית או דברים שהם למטבח או דברים שנוגעים לחפצים של הילדים כשהם מאוד קטנים ואנחנו מחליטים בעצמנו.
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

כבר שבוע שאני מצליחה לשמור על שגרה מסויימת
העיניין עם הכיור הנקי זו הברקה בעיניי כי זו בעצם נקודה חמה שתמיד מתבלגנת וגוררת בלגן גם בשיש ומסביב
וכשהיא נקייה גם המסביב נוטה להיות נקי

אז המטבח נקי מדברים שלו צריכים להיות בו
סיימתי גם בסלון
עכשיו החדר משחקים יש בו ארון עם שני מדפים של התינוק- סידרתי
מדף עם מצעים- סידרתי
נישאר הצד של התלייה ומדף עם כל מיני קשקושים שאין לי מושג מה לעשות איתם
חוץ מזה יש עוד ארגז מלא בובות של הילדה מה עושים עם כל זה? איך מאחסנים את זה? זה תופס הרבה מקום..
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

היום הבנתי למה צריך להחזיר את הכלים היבשים למקום בבוקר
היום הבת שלי רצתה לעשות כלים רק שלשם שינוי לא היו כלים בכיור!
אבל לא נורא לקטנה הזו יש פתרון לכל דבר אם אין כלים בכיור ניקח כלים מהמתקן ייבוש
מילאה את כולם בסבון ואני הייתי צריכה לשתוף אותם שוב :-D
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

זכותו לצבור, זכותך שיהיה לך נעים בעיניים.
|Y|
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

טוות, איזה יופי!

נישאר הצד של התלייה ומדף עם כל מיני קשקושים שאין לי מושג מה לעשות איתם
איך אומרת פליי ליידי? רומא לא נבנתה ביום אחד.
תתחילי בלמיין את הקישקושים. בצד אחד תשימי ערימה של דברים שאין לך מושג מה לעשות איתם. בצד השני אולי יהיה קישקוש אחד שתביני שהוא יכול לברך מישהו אחר, או שתביני איפה הוא שייך ומה המקום האמיתי שלו בבית. לאט לאט.

חוץ מזה יש עוד ארגז מלא בובות של הילדה מה עושים עם כל זה? איך מאחסנים את זה? זה תופס הרבה מקום..
היא אוהבת את כל הבובות?
אני מבקשת מהילדים מדי פעם לעשות מיון, אם יש בובה שהם לא אוהבים ומסכימים לתרום אותה לילדים שאין להם צעצועים בכלל.
תמיד מוצאים מה לתת.
למה בעצם את מתכוונת ב"ארגז מלא בובות"? זה בחדר ילדים? זה ארגז ממעבר דירה? היא משחקת בזה? יש מגבלת מקום בבית?

אפשר למצוא מקום לארגז או לבובות, ולהגיד שזה המקום לבובות, רק מה שיכול להיכנס במקום הזה יכול להישאר בבית. בבקשה לעשות מיון ולשמור את הכי אהובות. מה שלא נכנס למדף, צריך לצאת. ככה עושים מיון ראשוני לפי כמות המקום שהקצית לארגז.

מילאה את כולם בסבון ואני הייתי צריכה לשטוף אותם שוב.
זה גם חמוד וגם מצחיק וגם מאוד חיובי - היא כבר לומדת הרגלים של סדר ואירגון, ושטיפת הכלים היא בשבילה חוויה כיפית (-:

מיכל בז, קודם כל הרעיונות של העוגיה מצויינים.
אבל אני רוצה להגיד משהו אחר. משהו עקרוני.
כל השיטה הזאת נועדה לטפל בנו. לסדר לנו שיטה לארגן לעצמנו את החיים ואת הבית. כל אחד אחראי ורשאי לסדר ולזרוק לעצמו או בתחום אחריותו. אסור לזרוק למישהו אחר. וזה תקף גם לילדים, אם כי שם אפשר להגמיש את הכללים בצורה עדינה פה ושם.
ועדיין, ממש ממש חיוני לכבד את הילדים ולא לזרוק להם דברים. נכון, זה יכול לקחת כמה שנים עד שהילד נגמל מהרגלי אגרנות, אבל הטראומה שנגרמת לילד שזרקו לו משהו שיקר ללבו, יכולה להישאר לכל החיים. זה יכול להיות סתם זבל בשבילך, אבל זו שכיית החמדה האהובה שלו.

אותו הדבר נכון גם לבני הזוג (לא רואה פה גברים אז תסלחו לי שאני כותבת "בני זוג" ולא בנות זוג (אה, לאלה מביניכן שיש להן בת זוג, אין פה כוונת אפלייה, תתרגמו למה שיש לכן בבית)).

קודם כל כבוד.
הולך ביחד עם אהבה.
שפירושם קבלה והשלמה עם כל הדפוסים של אהובינו.
ומפה - תיקון עצמי ומופת אישי.

אני יכולה להגיד שזה תהליך שאורך שנים, אבל הוא נכון.
אני זורקת כל הזמן. כל הזמן.
ועוצרת מראש. "את זה אנחנו לא צריכים", "אנחנו לא צריכים לקנות שום דבר", "יש לנו מספיק". לא מכניסים דברים חדשים הביתה. זה כבר עוצר את מבול החפצים שרוצים להיכנס.
מקום מאוד קריטי שצריך להקים בו סכר, במיוחד לזוג חדש: מתנות!!! לאסור לקנות לכם מתנות באופן כללי, ולהרשות באופן יוצא דופן רק למי שמכבד אתכם ושואל אתכם מה אתם צריכים. אם יש משהו ספציפי שחסר לכם, אחלה. די עם המתנות לחגים ולימי הולדת שאף אחד לא צריך!

מציעה לכולם לעשות הסכמים עם המשפחה, במיוחד לפני אירועים: "אנחנו החלטנו לצמצם את כמות החפצים בחיינו. יש לנו יותר מדי דברים. בואו נעשה הסכם לא להביא זה לזה מתנות. לא צריך מתנות כדי לחגוג את החג ביחד". יש מי שידבר אליו "בואו נפסיק את המסחרה. כל חג כבר הפך פה לחגיגת צרכנות. בואו נחזור לעולם שפוי יותר".

אז בחזרה לבן/בת הזוג האגרנים:
  • כשאני כל הזמן מעיפה דברים מהבית, ומתייחסת לזה בקול רם, בן הזוג שם לב. אם אלה חפצים משותפים (משהו מהמטבח, למשל), אני לא מעיפה שום דבר בלי להתייעץ: "תראה, מצאתי את זה. זה שוכב אצלנו במגירה מאז החתונה ואף פעם לא השתמשנו בזה. זה בסדר מצדך אם אתרום את זה לצדקה?" כמעט תמיד הוא מסכים.
  • כשבן הזוג רואה כל הזמן איך אני מסלקת מהבית שקיות, שעומדות מוכנות ליד הדלת (בעיקר בגדים וצעצועים), ורואה כמה זה משמח אותי, לפנות פה מקום, אוויר לנשימה, הוא שם לב. והאנרגיה החיובית נוגעת בו. הוא מתחיל ללמוד שזה כיף, לסלק דברים מיותרים.
  • כשבן הזוג רואה אותי ואת הילדים ממיינים ומעבירים ערימות לפח, למיחזור ניירות ולמסירה לאחרים, זה הולך ונראה לו חלק טבעי מהחיים.
  • כאשר אני מסדרת מדפים שלו (הכביסה, הניקיון והסדר הם התחומים שלי, ולכן באופן מובן מאליו אני מסדרת מדפים, במיוחד כשאני עושה החלפת עונות חורף-קיץ) או מחזירה מהכביסה אני עושה ערימה של חולצות שאף פעם לא נלבשו או שיש בהן חורים ומביאה אליו. אני אומרת לו, "כל אלה חולצות עם חורים. אפשר להפוך לסמרטוטים?" והוא מסכים. "את החולצות האלה לא לבשת אף פעם. אפשר למסור אותן לנזקקים?" אז הוא ממיין. תמיד הוא ישאיר משהו, אבל חולצות שהוא לא היה יוזם להוציא מהבית, יצאו. והתהליך הזה הולך ונעשה יותר קל וטבעי. כל בגדי הנעורים שלו, ששכבו שנים בארון והוא לא הסכים להעביר כי "אולי הוא ילבש אותם" - נמסרו כולם מזמן. אין לו היום בגד אחד מיותר בארון. וכבר קרה כמה פעמים שהוא מיוזמתו שלף איזה סוודר, הבין שהוא לא ילבש אותו יותר, ומסר לי להעביר הלאה כי "את זה אני כבר לא אלבש יותר, לא מתאים לי".
עדיין הרמקולים הישנים למחשב הישן שכבר מסרנו מזמן תופסים רבע מדף בארון אחד ומציקים לי, אבל מילא. זה תהליך.
טוות*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 מרץ 2011, 09:03

פליי ליידי

שליחה על ידי טוות* »

תתחילי בלמיין את הקישקושים. בצד אחד תשימי ערימה של דברים שאין לך מושג מה לעשות איתם. בצד השני אולי יהיה קישקוש אחד שתביני שהוא יכול לברך מישהו אחר, או שתביני איפה הוא שייך ומה המקום האמיתי שלו בבית. לאט לאט.
בשמת זה מעולה! אני כבר כמה ימים נתקעת מול המדף הזה עכשיו אני אוכל לטפל בו.

_אני מבקשת מהילדים מדי פעם לעשות מיון, אם יש בובה שהם לא אוהבים ומסכימים לתרום אותה לילדים שאין להם צעצועים בכלל.
תמיד מוצאים מה לתת._
היא בת שלוש לא בטוחה שאצליח למיין איתה אלה עם זה שבור או קרוע אז היא מסכימה לזרוק

למה בעצם את מתכוונת ב"ארגז מלא בובות"? זה בחדר ילדים? זה ארגז ממעבר דירה? היא משחקת בזה? יש מגבלת מקום בבית?
הכוונה לארגז שיש בו כל מיני בובות שהיא קיבלה בובות של כלב חתול תינוקות ועוד כל מיני הצרה איתם זה שיש שם בובות קצת גדולות
זה בחדר שיש בו רק משחקים שלהם וארון אין כרגע מגבלה של מקום אבל היא לא משחקת בזה כי זה סגור בארגז
זה לא ממעבר דירה זה בארגז כי לא היה לי איפה לשים את זה בצורה מסודרת

מה שלא נכנס למדף, צריך לצאת.
מדף זה רעיון טוב! איך לא חשבתי על זה קודם :-P

מקום מאוד קריטי שצריך להקים בו סכר, במיוחד לזוג חדש: מתנות!!! לאסור לקנות לכם מתנות באופן כללי, ולהרשות באופן יוצא דופן רק למי שמכבד אתכם ושואל אתכם מה אתם צריכים. אם יש משהו ספציפי שחסר לכם, אחלה. די עם המתנות לחגים ולימי הולדת שאף אחד לא צריך!
מסכימה לגמרי הבעיה היא שיש אנשים שמביאים מתנות כי זה עושה להם טוב לא תמיד מעניין אותם אם את צריכה את זה או לא העיקר שהם הביאו זה נותן להם הרגשה טובה עם עצמם ומה יגידו אחר כך עליהם
ככה ניתקעתי בבית עם קופסא שיש בה סט של כוס צלוחית ומתקן למלח לקידוש כיסוי לחלות 2 מתפחות לראש (ואנחנו בכלל לא מקדשים גם אלו שהביאו לנו לא מקדשים הם פשוט ביקרו בירושלים) סיר בישול איטי עד היום יושב בארון בקופסא (לא הבנתי את הרעיון של זה) קרש גיהוץ ומגהץ (אני בכלל לא יודעת לגהץ:-]
) ועוד הרבה חפצים שלא בשימוש אבל הבעל לא מוכן להעביר הלאה

עדיין הרמקולים הישנים למחשב הישן שכבר מסרנו מזמן תופסים רבע מדף בארון אחד ומציקים לי, אבל מילא. זה תהליך.
:-D
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

זה בחדר שיש בו רק משחקים שלהם וארון אין כרגע מגבלה של מקום אבל היא לא משחקת בזה כי זה סגור בארגז.
אה, אז רגע!

ארגז סגור זה רעיון מצויין. היא רק בת שלוש. זה מצויין לא להציף אותה.

תוציאי מהארגז הסגור בובה אחת שמוצאת חן בעינייך, ותתני לה לשחק בה כשהיא רוצה לשחק. את הבובה האחת הזאת אפשר לשים על מדף או במיטה שלכם או בכל מקום שמתאים. אולי היא יושבת על הכסא הקטן של בתך כשלא משחקים איתה. תראי אם היא אוהבת אותה.
אם את רואה שהילדה לא אוהבת את הבובה, מפחדת ממנה או משהו כזה - זה סימן שצריך למסור את הבובה לילד אחר...
אם היא אוהבת - יש לה בובה אחת.
אם את רואה שהבובה נשכחה - תחביאי אותה בחזרה בארגז. תוציאי בובה אחרת.

ככה יהיו לה המון צעצועים חדשים ומלהיבים שיתחלפו בסבב! כל פעם בובה אחת (-:

אבל הבעל לא מוכן להעביר הלאה.
המממ. אני שכנעתי את האיש לגבי סט פונדו שקיבלנו לחתונה.
כל המתנות לחתונה שכבו 15 שנה אצל הוריו, כי לא היה לנו מקום בדירה שלנו. כשעברנו דירה לפני שנה, לקחנו אותן סוף סוף (-:
היו שם מתנות מדהימות. הווק בשימוש מאז, חבל"ז! (יצא חרוז) סט צלחות שחלמתי על היום שאזכה להשתמש בהן - אני נהנית מהן יום יום. אבל את סט הפונדו כבר ניסיתי אז לשכנע אותו להחליף בחנות. לא הסכים.
עכשיו אמרתי לו ככה:
"תראה, זה שכב 15 שנה ואף פעם אחת לא היינו צריכים את זה. וגם עכשיו אין סיכוי שנשתמש בזה. מה דעתך להחליף את זה במשהו שבאמת נחוץ לנו? מצאתי חנות מתנות וכלי בית שמוכנה להחליף". (חנות ברח' אוסישקין ברמת השרון, שכחתי לרגע את שמה)
נסענו לחנות, והחלפנו בכלי ואקום מצויין לפולי הקפה שלו, שנמצא עכשיו בשימוש יומיומי מוצלח. ואין לי בבית פיל לבן בצורת סט פונדו P-:

את מוזמנת להשתמש במשפט בהחלפת מספר השנים (-: ולערום את כל הדברים שאפשר להחליף במשהו שאתם באמת צריכים ככה שיראה שאפשר להשיג תמורת זה משהו ממש שווה (-:
אגב, אם יש שקית מהחנות שבה הדברים נקנו, לפעמים אפשר אפילו להחליף אותם שם. אז תקבלו תמורה בעלת ערך יותר גבוה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פליי ליידי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בשמת, נראה לי שאת צריכה להעביר חוגי בית בנושא 'חינוך בעלים' ;-)
אפרופו דברים להחלפה, יש לנו שואב אבק ידני שקיבלנו במתנה לא כל כך מזמן, אבל בלי פתק החלפה או משו כזה. אין סיכוי שנשתמש בו כי הוא כבד מאד מרעיש מאד ועם כבל. אולי באמת אנסה להחליף גם אותו באיזו חנות קטנה?...
הולנדי_ה*
הודעות: 59
הצטרפות: 22 אפריל 2009, 06:36
דף אישי: הדף האישי של הולנדי_ה*

פליי ליידי

שליחה על ידי הולנדי_ה* »

אז סיימתי פחות או יותר לעבור אל כל הבית להפטר מהמון חפצים ופריטים ועכשיו הכל מסודר היטב ומאורגן (ממש בא לי לצלם שתוכלו לראות את ה"מוזיאון" שאנחנו גרים בו עכשיו). השאלה היא מה עושים הלאה. מכאן ואילך הפרידה מחפצים נראית לי יותר בעיתית. איך ומתי עוברים לשלב הבא (וממה נפרדים בשלב ב' ?) ומתי יודעים שבסה"כ "כמו שזה עכשיו" זה הגיוני ומספיק טוב מבחינת כמות החפצים בבית? גילוי נאות אנחנו גרים במקום מאד מרווח ולא חסר לי כאן מקום איחסון (להפך במיוחד עכשיו אחרי נקיון האביב הדקדקני שערכתי יש לי מצב חדש ומוזר של מגרות ומדפים שלמים שעומדים ריקים... אופס, אולי נסחפתי מדי?). בקיצור, יכול להיות שסיימתי וחוץ מלנקות אין יותר מה לעשות?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

יכול להיות שסיימתי וחוץ מלנקות אין יותר מה לעשות?
D-:

מצד אחד, כן, יכול להיות (-:
מצד שני, זה לא עובד ככה.
במיוחד עם אכן יש לך בית מאוד מרווח.
עכשיו עובדים על תחזוקה, ואז הבית תמיד נקי, מסודר, ומפונה מזבל, ויש כוחות לעשות דברים שרוצים לעשות (-:
תחזוקה:
  • כל יום לעבור על הדואר, לזרוק את הזבל, לטפל במה שצריך טיפול
  • כל בוקר לסדר את המיטה, להעביר וויש בשירותים, לעשות את מה שצריך
  • כל יום לטפל ב: כביסה, ניקוי של אחד האיזורים (השבוע אנחנו באיזור מס' 3: חדר האמבטיה ועוד חדר אחד, למשל חדר ילדים או חדר עבודה. ולמי שיש כמה חדרי אמבטיה, וכמה חדרים "נוספים", יכול לעשות סבב או לטפל בכולם באותו שבוע).
  • כל ערב לבדוק ביומן מה יש מחר, להכין בגדים ותיק למחר בהתאם, להבריק את הכיור (אז לפני זה: ארוחת ערב, כלים, משטחים...).
  • כל יום לנקות את תיבת הדוא"ל מכל מה שהצטבר
זה כבר די הרבה, לא?
הולנדי_ה*
הודעות: 59
הצטרפות: 22 אפריל 2009, 06:36
דף אישי: הדף האישי של הולנדי_ה*

פליי ליידי

שליחה על ידי הולנדי_ה* »

הי בשמת, תודה על התגובה.
אני ממש אשמח ללמוד ממי שיודע איך אפשר לשלב את הסדר המבני (הכוונה במבנה שהוא הבית) לסדר בשאר תחומי החיים: תיבת האימייל, רשימת המשימות היומיות וכ"ו. אהבתי את ההרצאה של הGTD אבל אני מחפשת "הוראות הפעלה למשתמש" משהו ברור כמו הנוסחא של 'שני סטים של מצאים לכל מיטה'... זה חשוב לי במיוחד ללמוד איך לעשות את זה בבית עם ילד שבכל רגע צריך משהו אחר וקשה לשמור על שגרה. תודה בכל אופן, החיים שלי כבר משודרגים אחרי כל הסדר שצמח לי מן הדף הזה...
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי אילה_א* »

לגבי המייל
אני כל יום מוחקת את כל מה שאין לי רצון לקרוא ועונה לפחות למשהו חשוב אחד
בימים שיש לי כוח שזה יוצא שלישי שישי שבת ולפעמים גם שני (ימים שאני או לא עובדת או עובדת פחות)
אני עונה על כל השאר
אני מצליחה בשיטה הזאת שלא יווצר לי עומס במייל
בדרכלל זה עובד לי
אם מאיזו שהיא סיבה נוצר עומס אני לוקחת שעה מקסימום כדי לפתור אותו
ואז גומרת הכל
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

ממש בא לי לצלם שתוכלו לראות את ה"מוזיאון" שאנחנו גרים בו עכשיו)
אוי, זה יהיה נורא נחמד אם יהיו פה תמונות כאלו של לפני ואחרי :-) ממש מעורר השראה!

לעניינינו: הבעיה העיקרית שלי כרגע היא זמן.
הבית עולה על גדותיו. צריך לעשות פה טיפול עומק רציני: למיין את פינת היצירה, למצוא מקום וקופסאות לכל דבר, לזרוק מה שלא צריך (מדובר על הרבה חומר). סדר בכל המדפים והנישות בבית, כל הקופסאות שגם אילו שהיו יעודיות כבר נהיו של כל מיני דברים. כשעברנו דירה בעלי צחק עלי שעל כל הארגזים כתבתי 'שונות'. אז ככה נראה הבית שלנו. הכל זה 'שונות'.
עכשו, כשהקטן דורש את הזמן שלו ואת שלי לעצמו, אני פנויה רק כשהוא ישן. אחהצ גם ה'גדולים' מגיעים, ובערב אחרי ההשכבות אני מחוסלת. אז יוצא שכל הזמן הפנוי שלי מוקדש לסידור/בישול/ניירת.
יש שיפור אצלי בכמה תחומים, יש כמה שגרות שהצלחתי ליישם, הניירת מעט יותר מאורגנת. אבל אני לא יודעת איך אני יכולה לעשות את כל הדי-קלטרינג. שיטת ה2 דק' או רבע שעה לא ממש עובדת פה, כי כאמור, כל זמן שיש לי פניות אני עוסקת בסידור.

עצות?
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

ועוד שאלה:
אתן מכירות את העגלות האילו שיש במקומות שונים של דברים לנזקקים? עם מין חלון כזה ששמים בו את הדברים? למי זה שייך? האם זה באמת מגיע לנזקקים? יש לי שק ענק של דברים שהעפתי, חלקם יפים וטובים, חלקם בלויים ובמצב גרוע, ילדים, נשים, נעליים וכו'... ממש לא בא לי למיין גם את זה.
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

פליי ליידי

שליחה על ידי רוזמרין* »

יש לי שק ענק של דברים שהעפתי, חלקם יפים וטובים, חלקם בלויים ובמצב גרוע
אל תטרחי להעביר ליצ"ו ודומיו, את הדברים היפים לא משאירים לנזקקים. שימי ליד הפח ברחוב. מי שיקח, הוא זה שנזקק. חבל על האנרגיה הכרוכה במיון אנשים לדרגות הזדקקות.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

אל תטרחי להעביר ליצ"ו ודומיו, את הדברים היפים לא משאירים לנזקקים. שימי ליד הפח ברחוב. מי שיקח, הוא זה שנזקק. חבל על האנרגיה הכרוכה במיון אנשים לדרגות הזדקקות.
מסכימה.
וגם, במקרה שלך: אל תבזבזי זמן ואנרגיה על מחשבות והעברות. תורידי למטה.

_לעניינינו: הבעיה העיקרית שלי כרגע היא זמן.
הבית עולה על גדותיו. צריך לעשות פה טיפול עומק רציני_
תראי, עיקרון מספר 1 של פליי ליידי הוא "צעדים של תינוק". כלומר, קטנים קטנים.
לא להילחץ!!!!
כל זה לא הצטבר ביום אחד, ולא תפני את זה ביום אחד.

עוד כלל: יותר חשוב שתהפכי את הסדר בבית להרגל - מאשר שכל המיותר יעוף מהר.
את גם לא חייבת להתעסק בזה כל רגע פנוי, רק אם זה משמח אותך וכיף לך!

אני אתמול חיפשתי את נייר, שאני לא זוכרת בשום פנים ואופן איפה שמתי אותו לפני שעברנו דירה. זה היה קוד וסיסמא של אתר שהייתי חייבת להיכנס אליו, ובניגוד להרגלי - לא העתקתי את הקוד והסיסמא למקום המיוחד שאני רושמת בו באופן קבוע את כל הקודים והסיסמאות שלי.
כתוצאה מזה שחיפשתי, יצא שעברתי על 3 ערימות ניירת לא גדולות.
וזרקתי המון המון ניירות!
זה היה לי מאוד כיף. באמת.
אבל אחרי שלא מצאתי, הלכתי ברגל כדי לקבל קוד וסיסמא חדשים... (בסך הכל לא רע: הרווחתי התעמלות. בערך 10-15 דקות לכל כיוון). הפעם רשמתי אותם מייד במקום המיוחד שלי.

אז שוב: תבדקי בכל רגע אם באמת כיף לך!
ועוד הצעה חשובה: תמיד תעבדי רק רבע שעה רצוף. כשהטיימר שלך מצפצף, אני מציעה לעשות משהו אחר, או מנוחה.

הדבר הכי חשוב הוא לא "לשרוף" את עצמך. זו הסכנה הגדולה. ילדים קטנים, אמא עייפה, המון חובות ועומס, ולחץ לסדר הכל מהר מהר? מתכון לצרות.

מה שכתבת כאן הוא יופי של תוכנית:

למיין את פינת היצירה, למצוא מקום וקופסאות לכל דבר, לזרוק מה שלא צריך (מדובר על הרבה חומר). סדר בכל המדפים והנישות בבית, כל הקופסאות שגם אילו שהיו יעודיות כבר נהיו של כל מיני דברים
שבי עם התוכנית ותחליטי:
מה המקום הכי חשוב להתחיל בו?
מה המקום שבו הסדר והניקוי שתעשי, הכי ייראו?
יכול להיות שמזה כדאי להתחיל. כי אז תקבלי חשק להמשיך ותראי שיש תוצאות.
במשך שבוע תתמקדי למשל בפינת היצירה, עד שיישארו בה אך ורק הדברים ששייכים אליה, שצריכים להיות שם, ושמשתמשים בהם ואוהבים אותם.
אם חסרות קופסאות לפינת היצירה, תשאירי את המשימה הזאת לאחר כך.
אחרי שתסיימי את המיון והסדר בפינת היצירה, תעברי לפרוייקט הבא. מדף אחד, טיימר על רבע שעה. נגמרת רבע השעה? מנוחה.

עוד סיבה שצריך את הזמן היא, שבהדרגה, ככל שמעיפים יותר - ככה מקבלים יותר חשק להעיף עוד יותר...
פתאום דברים שקודם חשבת "אולי אני אשאיר, נכון שלא השתמשנו בזה אף פעם אבל אולי כן נשתמש" - עכשיו את חושבת "די, כל הבית מתפוצץ מדברים, אין סוף למה ש'אולי' נשתמש בו. עדיף להשאיר רק את מה שבטוח ישמש אותנו, וכל השאר, שיברך אנשים אחרים. יש לנו מספיק, אפילו די והותר".

וגם, את חייבת להשאיר לך זמן למנוחה.
לא לעשות את זה בלי נשימה.
אם תעשי יותר מדי, בסוף העבודה תישארי עם הלשון בחוץ, בלי חשק לראות יותר אף סידור לעולם, ואז מה יקרה?
הדברים יתחילו תיכף ומייד להצטבר שוב!
לכן אני חוזרת ואומרת: יותר חשוב לפתח הרגל של מיון וסדר קצת כל יום - מאשר "לגמור" את כל העבודה מהר. העבודה הזאת לעולם אינה נגמרת, כל עוד אנו חיים. עצם קיומו של "בית" מושך דברים להצטבר בו. עצם קיומו של משטח מושך ערימות להתאסף עליו. לכן, חשוב לעשות כל יום קצת, וכשנראה שהכל מסודר וגמור - גם אז, כל שבוע להקדיש לאיזור מסויים, לניקוי פרטני, ואז מגלים עוד דברים שאפשר להעיף ממנו.
בלגניסטית*
הודעות: 24
הצטרפות: 20 דצמבר 2004, 10:08

פליי ליידי

שליחה על ידי בלגניסטית* »

בסופ"ש הזה אני חייבת למיין חלק מהג'אנק. חייבת.
ניסיתי להחדיר בעצמי מוטיבציה, התחלתי לחשוב על כמות הדברים החשובים שאני אוהבת וגם צריכה אבל איכשהו מסתתרים בין הררי הבלגן.
ניסיתי לחשוב על כמות הדברים שהבטחתי להעביר ומחכים להם ואני לא מתארגנת על זה.
וגם על הנעים בעיניים שיהיה אחר כך.
וגם שיהיה נעים לארח (כרגע לא. ממש לא).
מקווה שזה יעזור. רבע שעה אתן אומרות? כלומר רבע שעה? למיין. לעזוב למשהו אחר? לנוח? לחזור אחרי כמה דקות?
אני חייבת להספיק הרבה השבת. חייבת.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

פליי ליידי

שליחה על ידי בשמת_א* »

רבע שעה אתן אומרות? כלומר רבע שעה? למיין. לעזוב למשהו אחר? לנוח? לחזור אחרי כמה דקות?
כן.

אם את ממש "חייבת חייבת" יש כמה שיטות לעשות "מבצע":
  • לבד. את מחליטה על "מבצע" ונכנסת למצב רוח של "מבצע". אפשר ומומלץ להיעזר למשל במוסיקה: לשים מוסיקה מקפיצה שמכניסה אותך לקצב של ריקודים, להעמיד טיימר על רבע שעה, וכל רבע שעה לעבור למיון אחר, או משהו. חלק מהפעמים לעשות הפסקות אוכל/שתיה/מנוחה. העניין עם הקצב חשוב - גם המוסיקה, גם הטיימר - כי הוא מכניס אותך למצב רוח של "עבודה", זריזות, יעילות, פוקוס. ועדיין, לא לעשות יותר מדי!
קודם כל תתחילי מהדברים שהבטחת להעביר. ככה תראי תוצאות מהר, ותיפטרי מרגשי אשמה.
  • ביחד. תזמיני מישהי (רצוי מישהי) שאפילו לא חייבת לסדר איתך. עצם זה שיש נוכחות איתך, אם זו הנוכחות הנכונה, יכול לעזור להכניס בך כוחות, מרץ וחשק לעשות את הדברים.
לואיזה*
הודעות: 113
הצטרפות: 31 יולי 2005, 17:19

פליי ליידי

שליחה על ידי לואיזה* »

תמיד תעבדי רק רבע שעה רצוף. כשהטיימר שלך מצפצף, אני מציעה לעשות משהו אחר
זאת עצה ממש חשובה בעיני, אני משתמשת בה המון עם תלמידים שלי, שקשה להם להתמיד בלמידה בבית ולכן הם לא מתחילים בכלל...
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

פליי ליידי

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

ירח לבן, אם המצב באמת לא מאפשר התקדמויות קטנות של רבע שעה בכל פעם, ואם את באמת רוצה עזרה בזינוק הראשון, הייתי מפנה שלוש-ארבע שעות שבהן העולל עם מישהו אחר, את מצטיידת מראש בחברה טובה, הרבה ארגזים, לורדים (כן, העבה) ושקיות אשפה.

ביחד. תזמיני מישהי (רצוי מישהי) שאפילו לא חייבת לסדר איתך. עצם זה שיש נוכחות איתך, אם זו הנוכחות הנכונה, יכול לעזור להכניס בך כוחות, מרץ וחשק לעשות את הדברים. חשוב מאוד.
הארגזים/לורדים/שקיות הן כדי שיהיה לך מקום לשים דברים. לי קשה להתחיל לעבוד אם אני לא יודעת היכן להניח את מה שיש לי כרגע ביד.

שלב א' - מיון ראשוני. בארגז אחד זורקים את כל הניירות למחזור/גריסה. בארגז שני זורקים את כל הניירות שאת רוצה לשמור. לא מתחילים לתייק, לחורר, להכניס לשקיות או לשבור את הראש מה שייך לאן. לא כדאי בשלב זה גם לקנות קלסרים כי בעצם אין לך מושג כמה תצטרכי ואיזו שיטת תיוק תדבר אלייך.
בארגז שלישי יהיו "דברים לשמירה", ברביעי "דברים להורדה לפח", בחמישי "דברים להחזרה לבעליהם המקוריים או למסירה".
בסיום המיון הראשוני יהיו לך כמה ארגזים - אחד ייזרק ישירות לפח מחזור הניר, אחד ירד למטה, השלישי יגור ליד הדלת עד שכל הדברים יחזרו לבעליהם.

המשך יבוא.
ירח_לבן*
הודעות: 690
הצטרפות: 01 אפריל 2006, 09:07
דף אישי: הדף האישי של ירח_לבן*

פליי ליידי

שליחה על ידי ירח_לבן* »

טוב, אני שמחה לבשר שיש תזוזה כלשהי. זה נורא קשה העניין הזה של לחשוב בצעדים קטנים - אבל זה פשוט עובד.
בשמת, התחלתי בעצתך - משהו לא גדול מדי שהאפקט הנראה יהיה מיידי: נישות בכניסה לבית. כל יום קצת. וזה מרגיש ונראה הרבה יותר טוב. פינת היצירה תחכה קצת, כי זה באמת דורש 'התלבשות' של הרבה זמן וכוח.
דבר נוסף - אני מנסה להקדים דברים. למשל היום (ידעתי שאני לבד בערב עם הילדים) הכנתי את ארוחת הערב כבר בצהריים, כשהיה לי קצת זמן, וכשהגענו מעיסוקנו ישר שלפתי ולא התחלתי לבשל ולחתוך סלט. גם להכין דברים למחר, כמו בגדים או תיק אפשר מוקדם יותר כמו שמישהי פה כתבה. מבחינתי זה שינוי תפיסתי שממש לא קל לי לעשות אבל אני מתחילה לאט לאט להפנים את זה.

חזור אל “תחזוקת בית”