כל האמת אודות הסיינטולוגיה

טיפולים, תרגילים ושיטות באופן טבעי
אנונימי

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אנונימי »

דפים אחרים באתר הנוגעים בנושאים שאותם מקדמים הסיינטולוגים, למשל התנגדות סהסיינטולוגיה לתרופות פסיכיאטריות ועוד:
הפרת זכויות אדם בידי פסיכיאטרים
מחקרים על נזקי ריטלין
תחליפים לריטלין
לידה בדממה ע''פ הסיינטולוגיה

אתרים בעד הסיינטולוגיה:
להלן אתרים של הסיינטולוגיה למי שרוצה להכיר את הנושא:
http://whatis.scientology.org.il/
http://www.rtc.org/[po]he IL[/po]/matters/ethics.html
http://www.cchr.org.il/
http://www.scientology-telaviv.org/
http://www.osher.org.il/
http://www.smi.org/address/

אתרים נגד הסיינטולוגיה:
http://xenu.net
http://xenutv.net
http://whyaretheydead.net
http://lermanet.com
http://www.dailymotion.com/XENUTV/video/[po]xkmax scientology[/po]-the-elli-perkins-story
The Bridge
"The heist"" http://www.ryoni.com/videos/[po]derren brown the heist[/po].html


הערות:
בעקבות מספר תגובות על היות הפתיח המקורי של הדף נגוע ב פרסומת והטפה - עבר הדף עריכה בפתיח שלו.
לא שונו במהלך העריכה תגובות הקוראים לגירסה המקודמת. לכן חלק מהתגובות על הפתיח - נוגעות לפתיח הקודם שכדברי מורינגה רותמית הריח קשות משכנוע והטפה . כעת כאמור, קיימים קישורים נייטרליים, שליליים וחיוביים. כמובן שמוזמנים לשנות ולהוסיף משלכם.
דיון פורה.

<נ.ב. גם כותרת הדף כל האמת אודות הסיינטולוגיה נוקטת עמדה, כי למה צריך לומר אמת על משהו, אלא אם יש הנחת יסוד שיש בו משהו שקרי? - לכן אם מי מהעורכות היותר מומחיות (:-)) תוכל להחליף את הכותרת למשהו נייטרלי - אני אודה (משהו כמו דיון/ פרטים על הסיינטולוגיה).>

{סיפורי פוגית (2006-11-02T17:39:34):}
http://www.katot.org/Files/HomePage.asp
אתר בעברית
חייו ומותו של מייסד הסיינטולוגיה, ל. רון האברד - אמת מול שקר
נועה מרום (2006-10-31T21:55:47):
לגבי קורות החיים של האברד, זה לא ממש שנוי במחלוקת, כי המחלוקת היא בין תומכי הסיינטולוגיה לבין המבקרים.
ישנם מסמכים רבים שמראים שכל מה שהוא אי פעם כתב על עצמו היה במקרה הטוב הגזמה פראית, במקרה הפחות טוב - שקר גמור.
לדוגמא - הוא כתב בכמה ספרים שלו שהיה עיוור ונכה במלחמת העולם השניה והצליח לרפא את עצמו למרות שהרופאים התייאשו ממנו. הוא טען כי הצליח לרפא את עצמו בזכות מה שלמד על האדם בשנות סיוריו במזרח הרחוק (אגב, עוד שקר, הוא היה בטיול בסין ואחר כך בילה שנה יחד עם הוריו במזרח, אבל בכל הזמן הזה רק ישב וכתב סיפורים דמיוניים וכלל לא הסתובב בין הילידים, כמו שאהב לספר אחר כך).
והאמת? כל מסמכי הרפואה שלו מאותה תקופה מראים שהיה לו מקסימום אולקוס וגם זה לא בטוח ושסה"כ היה די בריא ורק חיפש דרכים לקבל קצבת נכות מהצבא.
מי שרוצה לעיין במסמכים, מוזמן לבקר באתר: http://www.xs4all.nl/~kspaink/cos/LRH-bio/

חוויות אישיות מהמפגש עם הסיינטולוגיה
גזימניו ג'וניר (2006-10-31T19:37:05):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... 5/5d/[po]L Ron Hubbard[/po].jpg/140px-L Ron Hubbard.jpg

ל.רון האברד, הוא בהחלט דמות מאוד מאוד שנויה במחלוקת. אפילו מהלך החיים שלו, שנוי במחלוקת.
כמעט אין דבר שלא נאמר עליו: גיבור מלחמה, משתמט, משיח, סוגד לשטן, האיש הכי טוב ורך שאפשר לפגוש, נחש צפע.. מה לא..
כשמנסים לדלות את המידע האמיתי, קשה ממש להאמין לאף צד.
מצד אחד התקשורת והמתנגדים לו יכולים להיות בכוונה עוינים.
ומצד שני חברי הדת שלו יכולים להאמין ולהפיץ שקרים, כדי להשיג תמיכה ולקרב אנשים לדתם.

הדברים היחידים אולי שמצאתי שכולם מסכימים עליו הוא:
  • שהוא היה סופר מדע בדיוני מאוד מוצלח (כתב בין השאר את Battlefield Earth בכיכובו של סילבסטר סטלון, ספר שהפך לסרט)
  • שהוא היה גאון. (לטוב ולרע)
אני יודע שאופן הגיוס העיקרי לסיינטולוגיה הוא: "מבחן אישיות" חינם שבוא נשאלים שאלות כמו "האם אתה יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים" "האם אתה מגדיר עצמך כבעל תקשורת טובה" וכו'...
בסוף המבחן עוברים ראיון אישי, בו יושבים עם חבר סיינטולוגיה (אשר מומחה בשכנוע אנשים לשלוף את הארנק ולהצטרף לכת). המראיין מציג בפני הנבחן את הנתונים ומציג בפני הנבחן (בצורה מאוד משכנעת) במה כדאי לו מאוד להשתפר כדי שיוכל להיות בדרך אל האושר. (או הדרך לבזבז את הכסף)

אני זוכר שכשנפגשתי עם חבר סיינטולוגיה בפעם הראשונה, היו לו איזה 100 ספרונים כמו "טכנולוגיית הלמידה" "טכנולוגית המכירה"... כל מיני ספרים שנועדו לשפר יכולות אישיות כדי שלכאורה האדם המשפר את היכולות האלו יחיה באושר.
אני אישית אמרתי לסיינטולוג (כשעוד לא ידעתי מהי סיינטולוגיה) - "וואלה טוב לי, אני לא רוצה לשפר את החיים שלי" - והוא פשוט לא היה מוכן לקבל את זה וניסה לדחוף לי לראש שאני לא לומד מספיק מהר, לא מרוכז בהווה אלא בסובב אותי, כי הפניתי את המבט לפעמים בזמן הדיבור איתו (מתברר שסיינטולוגים לומדים בתוך כיתה איך לנעוץ מבט לבן אדם בעיניים ולא להרפות אפילו אם מאחוריהם תשמע יריית אקדח, הם גם לומדים כיצד לא להתרגש אפילו כשצועקים עלייך ומקללים אותך ואת המשפחה שלך)
המטרה שלו הוא שיהיה לי טוב לא? אני אומר לו שטוב לי. אז מה הוא רוצה? :-)

מה שאני יודע על האודיטינג זה שזה מעין שיחה בין מראיין למרואין, כאשר המרואיין מחובר לאיזשהו מכשיר שהוא כמו מכונת אמת (רק שהוא בודק דברים הזויים לכאורה הקשורים באידיאולוגיית הכת). המכשיר נקרא E-METER והוא מאוד שנוי במחלוקת.
בתיאוריה אפשר לשאול אדם המחובר לאי-מטר שאלות מנחות כמו
"האם התקיימת לפני 3 מיליון שנה?" ואם המרואיין אומר כן
אז המראיין יכול לשאול משהו בסגנון "האם היית בצורת אדם?".
"לא".
"האם היית בצורת חיה". "לא". "האם היית חייזר?". "כן". "האם היית שייך לנביולת שליברמינוין" "כן"...
וכך הלאה עד שאפשר להגיע למסקנה שפלוני היה "חייזר כחול עם משפחה בת 30 ילדים". > ואז אפשר להסיק שבגלל ש 20 מהילדים החייזרים של פלוני שנהרגו לפני 3 מיליון שנה בתאונת חלליות גלקטית, פלוני עדיין סובל בימינו, והגיע הזמן לשחרר את מעגל הסבל! (כלומר להצטרף לסיינטולוגיה! ולבלות עם "החברים" כמה שיותר, ולהוציא הרבהההההה כסף (כמובן שכסף זה פרט שולי) )

Opter
(תורגם מאנגלית)
דברים שלא נראו הגיוניים

לפני כמה ימים הלכתי לבקר את הבת שלי ופגשתי הרבה מהחברים והחברות שלה שהיו שם.
בדרך חזרה הביתה, נזכרתי בזמנים כשהייתי בסיינטולוגיה ושמעתי שהם אומרים שרב הצעירים בחברה הלא סינטולוגית WOGS הם אומללים,מבולבלים ומכורים לסמים.

בזמנו,חשבתי לעצמי שההצהרות האלו לא נשמעו הגיוניות משום שלבת שלי יש המון חברים וחברות נהדרים. רובם מאד מצליחים בחיים, עם מקצועות טובים, משפחות טובות ויחסים טובים.

מצד שני, ראיתי הרבה סינטולוגים- בעקר כאלה שעובדים בצוות של מרכזי הסיינטולוגיה ,אבל לא רק אנשי צוות- שנראו סחוטים ולחוצים, בקושי היה להם כסף-תפרנים-והם נראו אומללים אפילו שהם הדגישו כל הזמן שהם מאושרים.

או, קבוצה שמצהירה שהם יכולים לפתור בעיות בחיים ושהם מומחים ביחסי אנוש, אז זה לא היה הגיוני בעיני שכל-כך הרבה זוגות נשואים מתגרשים שם ולא רק האנשים "הפשוטים" בסיינטולוגיה, אלא גם אנשים בדרגות מאד גבוהות וכן "מומחים" בטכנולוגיה של האודיטינג.

למשל, הכרתי זוג אחד שהוא היה senior case supervisor והיא היתה class IV אודיטורית שהתגרשו אחרי נשואים קצרים מאד. שניהם התחתנו בשנית והיא התגרשה שוב פעם.

כן הכרתי senior case supervisor שהתחתנה שלוש פעמים.

כן הכרתי שני OT7 שהתחתנו. אלו היו נשואיו השלישים ושלה הנשואים השניים. זמן קצר לאחר הנשואים התגלו בעיות בנשואים שלהם והם טסו ל Flag לנסות לטפל בענין. כמה חדשים אחרי שהם חזרו מ Flag הם התגרשו.

אלה הם רק חלק קטן מדברים שלא נראו הגיוניים בזמן שהייתי בסיינטולוגיה.
עכשיו שעזבתי את הסיינטולוגיה, ואחרי שקראתי המון מידע על סיינטולוגיה באינטרנט הדברים האלה כן נראים הגיוניים משום שאני יודעת שסיינטולוגיה היא פשוט לא יעילה ולא עובדת.

נועה מרום (2006-11-19T19:46:03):
יש כאן סיפור אישי שתרגמתי מה- ARS, הפורום הגדול ביותר נגד הסיינטולוגיה.
זהו סיפור עצוב וקשה, על חוויותיה של אשה ממלבורן, אוסטרליה, שהיתה שנים בסיינטולוגיה ביחד עם בעלה.
יש בסיפור פרטים מסויימים שיהיו מובנים רק למי שמכיר את הנושא. אם יש לכם שאלות ספציפיות, אנסה לעזור.
כמו כן, התרגום אינו לגמרי מדוייק, כי איני מכירה את כל המונחים הסיינטולוגים באנגלית ותרגומם לעברית (כידוע יש לסיינטולוגים שפה משלהם).

לדוגמא - ה RTC, המרכז הטכנולוגי הדתי
הפלאג - FLAG שזהו המרכז בלוס אנג'לס
מילים כמו - אודיטינג, אודיטורים, שהם אמורים להיות מעין "מורים רוחניים", ושבאמצעות ה- אי מיטר E-METER בודקים את המצב של ה"פרקליר" שלהם, כלומר את מי שעדיין לא עשה "קליר" שזהו מצב אידיאלי לסיינטולוגים.
"אתיקה" למשל זהו מושג שכלל אינו קשור למוסר רגיל שאנו מכירים. מחלקת האתיקה בסיינטולוגיה אחראית לבדוק כל סיינטולוג אם הוא הולך בדיוק לפי הוראות הסיינטולוגיה או לא.
"פשעים" הם אינם רצח או אונס, אפילו לא גניבות. פשעים הם מעשים כנגד הסיינטולוגיה. מחלקת האתיקה בודקת בצורות שונות את הפשעים של חבריהם.
מושג כמו Lower Condition משמעו שהסיינטולוג נחשב בזוי מאוד בעיני האתיקה בגלל "פשעיו" והיחס הוא בהתאם.
הבהרות מילים - זה תהליך שעוברים הסיינטולוגים מדי פעם כדי לוודא שהם אכן "מבינים" את תורתו של האברד.

אם תשאלו, ובצדק, כיצד מסכימים הסיינטולוגים שכך יעשו איתם, התשובה היא שהם כל כך מאמינים שרון האברד הוא האדם העליון ביותר ושכל מה שהוא כתב זה פשוט קדוש, שכל דבר רע שקורה איתם, הוא למעשה אך ורק באשמתם ולא באשמת הסיינטולוגיה.
כך למשל, בדוגמא שלפנינו, האשה שנאלצה להשאיר את ילדה בן ה-6 חודשים לבד למשך 6 חודשים שוכנעה שהתינוק לא צריך אותה דווקא, אלא כל דמות אחרת ושלא יגרם לו כל נזק.
קראו ושיפטו בעצמכם:

"כל מה שרציתי זה להיות אודיטורית. מהרגע שפסעתי למרכז הסיינטולוגיה במלבורן זה היה החלום שלי. רציתי לעזור לאנשים ואם אהיה אודיטורית זה מה שיעזור לאנשים. אז למדתי מאוד במרץ והשגתי את המטרה הזאת. לארוך הדרך, סדקים התחילו להיווצר במה שנקרא ה- Truman Show שלי. ראיתי אנשים שנפגעו. הקבוצה הכי מוסרית על פני כדור הארץ פגעה בחברי צוות ובאנשים שלא היו בצוות. הדוגמא הראשונה והכי ציורית היתה 6 חודשים לפני הפרסום של הגולדיין אייג' GAT.
לשתיים מהחברות הכי טובות שלי היו תינוקות בני 6 חודשים, ואפילו שהיו להם תינוקות כאלה קטנים, ציוו עליהן לנסוע לפלאג ל- 6 חודשים.
אני עזרתי בטיפול באחד התינוקות האלה כשאמו היתה בפלאג. ניסיתי לתת לו הרבה אהבה ותשומת לב משום שאמו פשוט נעלמה. כשהאם חזרה זה היה נורא. הילד (שהיה כבר בן שנה) לא הכיר את אמא שלו. אף פעם לא אשכח את המבט על פניה של האם כאשר היא ניסתה להחזיק אותו ולחבק אותו והוא ניסה להשתחרר מהאשה הזרה הזאת. כשהוא ראה אותי הוא שלח את זרועותיו וצרח כי הוא רצה ללכת אלי.
הרגשתי מאוד אשמה. לא רק שהיא הפסידה את הצעדים הראשונים שלו, את השן הראשונה שלו ואת כל השינויים שעוברים על ילדים בשנה הראשונה, אלא בנוסף הילד לא הכיר אותה וחשב שאני היא האמא שלו. איך אמא מתמודדת עם כזה דבר?
הילדה השניה גם היתה מאוד מבולבלת ועצובה כשאמה חזרה. לקח לשתי הנשים שנים כדי לקנות מחדש את האמון של הילדים שלהם בחזרה ואני בספק אם הן באמת התגברו על זה אי פעם. למעשה אני יודעת שזה לקח המון שעות של אודיטינג לטפל בכאב העצום הזה.

אחרי שהתחיל הגולדיין אייג', היה לי נסיון אישי עם דברים נוראיים שקרו.
ה-RTC שזה המרכז הדתי הטכנולוגי של הסיינטולוגיה, החליטו שאנחנו לא מכשירים אודיטורים מספיק מהר. הם שלחו פקודה למרכז במלבורן. כל האנשים במחלקה הטכנית הצטרכו לכתוב את הפשעים שלהם ואחר כך להיבדק על האי-מיטר כדי לוודא שהכל אצלם בסדר. אני הייתי במחלקת האימון הטכני וגם הייתי צריכה לעבור את זה. לאחר מכן הגיע צו חדש שאמר שמה שעשיתי זה לא מספיק טוב ושעלי לכתוב על עוד פשעים שביצעתי. אני לא יודעת איפה רון (האברד) כתב שזוהי הדרך לעשות את זה. תוך מחאה גדולה כתבתי עוד פשעים שלי ונבדקתי באי-מיטר ואחרי שבוע קיבלתי צו לנסוע לסידני בשביל בדיקה שניה. באותו זמן היתה לי תינוקת בת 11 חודשים. בעלי ואני עבדנו בצוות שעות מאוד ארוכות כדי להשיג מטרות בתוכנית מסוימת. הוא היה צריך לעשות 25 שעות אודיטינג, לכתוב הכל בתיק וכו' וכן ללמוד 35 שעות בשבוע קורסים של הגולדן אייג', ואחרי כל זה לעבוד מחוץ למרכז (בעבודה רגילה) כדי שנוכל להתקיים.
אני למדתי 45 שעות בשבוע, וכן עבדתי בעבודה רגילה בסופי השבוע וכן טיפלתי בבת שלנו. למרות כל זה היה עלי לנסוע לסידני בשביל בדיקה שניה וכמובן שהיה עלי לממן זאת מכיסי. הם אמרו לי שאם לא אסע לסידני הם יכריזו על מייד (כאדם מדכא). עליתי על האוטובוס ונסעתי לסידני.
כשהגעתי לשם זה היה נורא. התנהגו אלי באופן משפיל. השעה היתה 11 בלילה ואמרו לי שאני צריכה לגרום לכך שהכל יהיה בסדר. מאוד פחדתי. למזלי איש צוות אחר ממלבורן ששהה בסידני הציע לי לישון על הרצפה במקום שהוא גר וזה מה שעשיתי.
אחרי כמה ימים מצאתי חדר לגור בו, עם עוד 8 אנשים שישנו באותו חדר. הלכתי למשרד המקשר היבשתי כל יום ורק שוטטתי מסביב ואף אחד לא רצה לטפל במקרה שלי או לדבר אלי. הייתי מקרה של אתיקה שלא הגיע לו שום דבר. זה נמשך כמה שבועות והתחלתי לדאוג שלא אוכל להגיע ליום ההולדת הראשון של הבת שלי וכן ליום השנה של הנישואים שלנו שהיו 6 ימים אחרי יום ההולדת. הייתי מאוד לחוצה ומדוכאת כמו שאף פעם לא הייתי בחיים שלי. חליתי מאוד עם חום גבוה והדבקתי כמעט את כל התלמידים מהמזרח הרחוק שהיו שם בזמן שעשיתי המון שעות של הבהרות מילים 7 ו-9. ניסיתי לגרום לכך שהכל יגמר אבל היום הולדת של הבת שלי הגיע ואני הייתי בסידני ממש חולה מרוב צער. לאף אחד לא היה איכפת.
בסוף השבוע עזבתי בלי אישור. עליתי על אוירון וטסתי הביתה. לא הייתי מוכנה שהבת שלי תשכח אותי. הלכתי אליה, חיבקתי אותה ובכיתי ללא מעצור. היא לא שכחה אותי.
ביום שני נשלחתי חזרה לסידני עם הבטחה שיתנו לי אודיטור. נתנו לי סטודנט שלמד אודיטינג. זה לקח שבועות והאודיטינג היה עלוב.
סוף סוף הורשיתי לחזור הביתה.
אני לא הייתי היחידה שעברה את זה. היו שם המון אנשים מכל אוסטרליה שהיו "מקרי אתיקה".
אחרי 12 חודשים קיבלתי צו לנסוע לסידני שוב פעם, אבל הפעם זה היה בשביל לימודים. הם אמרו שנביא את הילדים איתנו. אמרו לנו שסידרו לנו מגורים. באה איתי עוד חברת צוות ממלבורן שהביאה איתה את שני הבנים שלה. את הכסף לנסיעה תרמו סיינטולוגים. הגענו לשדה התעופה בסידני, אבל איש לא חיכה לנו, לא סידרו לנו מגורים. ישבנו בחדר ההמתנה, מנסות להרגיע את הילדים שלנו עד 3 לפנות בוקר, עד שסיינטולוג אחד שהעירו אותו מהשינה בא ולקח אותנו אליו. למחרת ישבנו בחדר ההמתנה שוב פעם עד 8 בערב עד שקצין האתיקה ממלבורן (שהיה שם בשביל משהו אחר) אמר לנו שאנחנו יכולות לחזור הביתה משום שאנחנו לא מתאימות ללימודים האלה.
למזלנו איש צוות אחר ממלבורן הגיע לסידני בשביל אותו דבר והיה מאוד מרוגז. הוא נסע לשם עם האוטו שלו ביום הקודם. כולנו נסענו חזרה למלבורן שהיא במרחק של יותר מ- 900 ק"מ מסידני. כשהגעתי למלבורן הם שמו אותי בתנאים נמוכים (Lower Condition) שוב פעם ונתנו לי להרגיש אשמה על כי לא עשיתי את הדברים כשורה.
כשהחוזה של בעלי נגמר והוא רצה לעזוב את הצוות הם צרחו עליו, העירו עליו הערות מעליבות וקטנוניות.
אני יכולה לספר לכם על סיינטולוגים שבאופן חצוף לקחו מהם כסף בשביל שירותים שונים בסיינטולוגיה, בשעה שלמעשה הם כלל לא היו כשירים לשירותים האלו.
אתם חושבים שהחזירו להם את הכסף? לא. זה יהיה בשביל הגלגול הבא שלהם בסיינטולוגיה.
הסדקים התרחבו כל הזמן עד שלא יכולתי לסבול את זה יותר. ידעתי שמשהו לא בסדר אך לא ידעתי בדיוק מה.
ואז קראתי דברים באינטרנט. עשיתי חיפוש "סיינטולוגיה" באינטרנט וקראתי 5 שעות ללא הפסקה.
גיליתי שרון האברד הוא שקרן, ביגמיסט, פושע, גנב ומכור לסמים, הכה את אשתו. היו לו 7 ילדים ולא 4, 3 נשים ולא שתיים, ושמארי סו, אשתו השלישית, נאסרה בבית סוהר בזמן שהוא נמלט על נפשו. למדתי את כל האמת על דייויד מאיו, דייויד מיסקביץ' ומה שקרה לרשת המיסיון. למדתי על זריקת אנשים לים ועוד.
הייתי המומה. כל חיי היו מבוססים על שקר. חברי , הכנסיה שלי, מקצועי, מטרותי, עתידי, למעשה כל הנצחיות שלי, היו מבוססים על שקר.
ראיתי המון תעודות מבתי משפט, תעודות מחיל הים, תעודות מאוניברסיטה, והמון סיפורים של אנשים שמספרים אותם דברים, אי אפשר להגיד שכל זה רק שקרים.
ניסיתי לחזור למרכז לסיינטולוגיה בשביל לטפל באי- הסכמות שלי, אבל זה לא עבד. למדתי את האמת ואי אפשר היה לשנות את זה. כתבתי את הפשעים שלי שוב פעם אודות מה שראיתי על האינטרנט.
אחרי זה פוטרתי מהצוות במרכז לסיינטולוגיה ואסור היה לי לדבר עם אף אחד על מה שקרה.
הייתי מאוד בודדה משום שסיינטולוגיה היתה החיים שלי. ניתקתי את היחסים עם המשפחה שלי במשך כמה שנים ותמיד אמרתי להם שהכל עוד בחיים שלי, ולא יכולתי לספר לאמא שלי עכשיו על הטיפול שקיבלתי בסיינטולוגיה.
לא יכולתי להגיד לבעלי שום דבר מכל מה שקרה משום שזה היה מנוגד לחוקי הסיינטולוגיה.
אז פניתי לאינטרנט, שם מצאתי המון אנשים שהבינו מה אני אומרת משום שהם חוו את אותן חוויות. הם מוכנים לעזור לי ואיכפת להם מה שקורה לי.

אמה"


נועה מרום (2006-11-19T20:07:42):
עוד סיפור אישי שמובא פה בעילום שם. גם הוא נלקח מה- ARS והביאה אותו תורי כריסטמן.

"אתמול אשה מהארגון, שמארגנת אנשים שיבואו לאירוע – Flag World Tour , התקשרה אלי.
אמרתי לה שבעלי ואני כבר לא סיינטולוגים. בעלי הוכרז מפ"ל (מקור פוטנציאלי לצרות) מסוג X וגם אני הוכרזתי ככזאת, וכן שאין לנו כל כוונה לטפל בזה.
האשה אמרה שהדלת של הסיינטולוגיה תמיד פתוחה בשבילנו ושאני יכולה לחזור. אמרתי: "או בטח!"

חשבתי לעצמי כמה שאני מאושרת שאני לא בסיינטולוגיה יותר. איזה כיף שאני לא צריכה ללכת לארועים האלה ושלא לוחצים עלי לעלות בגשר ולשלם ללא הפסק כסף שאנחנו מרוויחים בעמל ידינו ועדיין להרגיש אשמה שלא עשינו מספיק וכו'.
יצאתי מהסיינטולוגיה, אבל אילו הייתי נשארת שם הייתי צריכה להפרד מבעלי.
זה טירוף! מי הם חושבים שהם?
אחרי שבעלי הוכרז כמפ"ל כתבו עלי ביקורת על כך שבחרתי להשאר איתו ולא בחרתי בסיינטולוגיה.
הלכתי לעשות אתיקה, היכן שאנשי הארגון ניסו להשפיע עלי בצורה חזקה לעזוב אותו והם לא הצליחו להבין איך אני לא הייתי מוכנה לעשות את זה.
אודיטורית אחת שממש הערצתי, אמרה לי לעזוב אותו. היא עצמה התנתקה מבתה שהוכרזה כאדם מדכא. היא ביקשה ממני לעשות אותו הדבר ולהתנתק מבעלי.
הדבר הזה היה אחד הגורמים העיקריים שעזרו לי לפקוח את העיניים ולעזוב את הסיינטולוגיה.
לא רציתי להשתייך לקבוצה שממליצה ומקיימת דברים כאלה. יכולתי לראות כמה הם שטופי מוח עד כדי שהם לא יכולים לראות שדברים כאלה לא עוזרים בכלל למה שהם רוצים להשיג. זה עושה להם רק פרסומת רעה, זה ממש טירוף.
והם עוד חושבים שהם "חופשיים"."


פלוני אלמוני (2006-11-19T22:07:22):
מזה שנים רבות אני שומע פה ושם מאנשים שהשתתפו בארץ בקורסים של הסיינטולוגיה
שהם למדו שם אודות התנהגות של בני אדם באופן ששיפר את חייהם והביא אותם להישגים יוצאי דופן.
לאור זאת השתתפתי גם אני לאחרונה באחד הסמינרים שלהם ויכולתי לראות טעם בחלק גדול מהדברים שהם לימדו שם.
אני מוכרח לציין שישבתי שם מסויג ומתגונן בגלל כל השמועות נוסח הדף שנפתח כאן.

העניין הוא שמעולם לא פגשתי אדם אחד שהתלונן באוזניי שהוא נפגע מהסיינטולוגיה
ומנגד שמעתי לא מעט שמרוצים ממה שלומדים שם.

אני אשמח לשמוע לפחות אדם אחד שיספר לי משהו אמיתי שלו ולא איזה ציטוט מהעולם.

בסך הכל פגשתי שם הרבה חבר'ה צעירים עם הרבה כוונות טובות.


גזימניו ג'וניר (2006-11-19T22:33:45):
Free Xenu!

גזימניו בוויקפדיה
הסבר על גזימניו והסיבות לסבל האנושי 1
הסבר על גזימניו והסיבות לסבל האנושי 2


מורינגה רותמית (2006-11-20T08:55:38):
אני אשמח לשמוע לפחות אדם אחד שיספר לי משהו אמיתי שלו ולא איזה ציטוט מהעולם
גמני.
לא דוקא שאשמח כל כך לשמוע על חוויות קשות של מישהו, אבל אני חוזרת ומבטאת את תחושתי שהדף הז מריח מפרסומת (שלילית במקרה זה) והטפה.
נועה מרום, אם זה חשוב לך כפי שנראה מההשקעה שלך בדף הזה, אולי תספרי על ההתנסות האישית שלך? לחפש אתרים אחרים באינטרנט אנחנו יודעים בעצמנו. אבל התנסות אישית אותנטית היא משהו שלרוב מאד מענין לקרוא.


נועה מרום (2006-11-20T10:03:01):
מורינגה רותמית ו פלוני אלמוני

אישית אין לי חוויות מהסיינטולוגיה בגלל שלא הייתי שם.
האם בגלל שלא הייתי שם זה אומר שאני לא יודעת?
אם מישהו מספר לכם חויה שלילית והוא לא היחיד, האם לא תאמינו רק בגלל שאתם לא עברתם כזאת חוויה?

אבל אני חוזרת ומבטאת את תחושתי שהדף הז מריח מפרסומת (שלילית במקרה זה) והטפה

איזו פרסומת ואיזו הטפה? האם יש כאן הטפה למשהו?
הטפה היא דווקא לעשות משהו. אילו הייתי כותבת כאן שכדאי ללכת לסיינטולוגיה, אכן היתה זו הטפה.
ופרסומת שלילית?? יתכן. אז מה? מה רע לחשוף פשעים של ארגון שמכריז על עצמו כטוב?

ולגבי חוויות של ישראלים דווקא, בבקשה: נתחיל מכך שהיו הרבה מאוד כתבות בעיתונים על חוויות שליליות של נפגעי סיינטולוגיה. למשל, לפני כ-20 שנה התאבד בחור צעיר ומוכשר שהיה בסיינטולוגיה. באותה כתבה היו כמה שסיפרו על חוויותיהם השליליות. רבים היו וברחו משם.
אתם גם מוזמנים לקרוא כתבה שנכתבה בעיתון גלובס ב- 20.6 השנה נגד הסיינטולוגיה.
גם בעיתון מעריב וידיעות היו פרסומים דומים.

ישנו בלוג של אדם בשם רון ששני פרקים ממנו הם סיפור החוויה האישית שלו בסיינטולוגיה - "מחשבות והגיגים": בדרך למטה
בדרך למעלה

עוד מישהו שכתב על חוויותיו בסיינטולוגיה: כת הסיינטולוגיה ואני

לפני כשנה יצא לי לפגוש אדם שקרוב משפחתו שהיה במצב נפשי קשה, התאבד לאחר שמנעו ממנו טיפול נפשי הולם בסיינטולוגיה, הם מאמינים שטיפול נפשי הוא דבר מיותר ושמספיק לקחת מלא ויטמינים ולעשות סאונה 5 שעות ביום כדי להתנקות מכל התחלואים, כולל הנפשיים. אותו אדם לא החזיק מעמד ושם קץ לחייו.

בחורה שאני מכירה, הגיעה לסיינטולוגיה דרך פורום תמיכה לנפגעי תקיפה מינית. מישהי שם משכה אותה לכת. היא עברה שם כמה חודשי אודיטינג שהפכו אותה לחצי זומבי ולאדם מדוכא הרבה יותר מאי פעם. היא סיפרה לי שגרמו לה לחזור ולספר עשרות פעמים על החוייה של התקיפה המינית שעברה וכבר לא היה לה כוח להתמודד עם הזכרונות ועם החוויה.
לפני שעברה התמוטטות, הצליחו בני משפחה להוציא אותה משם, אולם אחרי זמן מה היא ניסתה להתאבד.

נכון, יש אנשים שיגידו מלא דברים טובים על הסיינטולוגיה, אין שום בעיה, אלא שגם את הדברים השליליים צריך לחשוף, כדי שמי שרוצה ללכת לשם יעשה זאת מתוך בחירה מפוקחת עם ידע לשני הכיוונים.
מה החכמה לבוא ולספר רק דברים טובים ולהצניע את השליליים?

ושוב, התרגומים מלמעלה הם אוטנטים מאנשים אמיתיים. אפשר לקרוא עליהם בכל האינטרנט, נכון, אבל בינינו, לא היית נחשפת לנושא לולא הדף הזה, לא היית הולכת ומחפשת משהו על הסיינטולוגיה מיוזמתך, לא?


מורינגה רותמית (2006-11-20T10:26:27):
פורשת מהדיון.


פלוני אלמוני (2006-11-20T17:18:53):
אני מצטרף למורינגה

נועה מרום (2006-11-21T12:40:37):
סיפור אישי נוסף, נלקח מאתר - אופריישן קלאמבק (http://xenu.net ).
סיפור שמראה על היחס בסיינטולוגיה להריון והבאת ילדים לעולם.

סיפורה של ג'יין

את הסיפור הזה אני חייבת לספר... זהו סיפור עם המון כאב.
ישנו יום אחד ב-SO [סי אורג, הארגון הגבוה ביותר של הסיינטולוגים] שזכור לי מאוד. ביום זה נתתי למנהלים בסי אורג להביא אותי לידי כך שאשכח את היושר שלי, אמונותיי, החוש האמהי שלי וכבודי העצמי.
זה היום בו צעדתי על שביל שחור, שנצבע על ידי הרוע של הסי אורג שהוא האורקל של הסתרת האמת, שקרים ורמאויות.
המאמר הזה אינו קל לקריאה ואינו מומלץ לאנשים רגישים.

אחרי שתי הפלות מלאכותיות שעברתי, ואשר נדחפו על ידי המנהלים בארגון שלי ועל ידי בעלי בהפרש של שנתיים, לקחתי כדורים למניעת הריון, אבל בעלי ואני הסכמנו בינינו שיום אחד נרצה ילדים.

היתה שם נערה בערך בת 15, שהיתה בסי אורג והוצבה במרכז שלי. היא גרמה לבעיה משום שלא זו בלבד שהיתה בהריון, היא אפילו התכוונה ללדת את התינוק.

אתן לכם קצת רקע: האחראית במרכז שלנו (נקראת HAS ) שהיתה נשואה, היתה אחד האנשים העיקריים שדחפו אותי לעשות הפלות. היא סיפרה לי סיפור שהיא חשבה שיעזור לי להרגיש יותר טוב בקשר לזה. לפני 5 שנים היא נכנסה להריון. מסיבות שונות היא גילתה זאת רק בשבוע 14 בזמן שכבר אי אפשר לעבור הפלה רגילה, אלא לעבור לידה.
היא היתה במרכז ברמה הכי גבוהה של הסי אורג (RTC ) ולא היה בכלל מתאים שתלד.
מצאו רופא סיינטולוג שהסכים לבצע את ההפלה/לידה הלא חוקית הזאת.
הלב של העובר כבר דפק והעובר היה תינוק.
הרופא דחף מחט ארוכה לקדקד של העובר דרך השיליה וגרם לבחורה לקבל צירי לידה. היא ילדה את העובר שיצא מסיבות שונות בכמה חלקים, ויום אחרי ההפלה היא חזרה לעבוד, משום שזה מה שצפוי ממנהלים במרכז בו היא שרתה.
היא סיפרה לי את זה לפני ההפלה הראשונה שלי כדי להראות לי שאנשים מתגברים על דברים כאלה.

גם אני נדרשתי, בתורי, לשכנע את אותה בחורה בת ה 15 לעשות הפלה.
הייתי צריכה לקחת אותה למקום נייטרלי ולשכנע אותה שהפלה זה הדבר הכי טוב בשביל כל הדינמיקות [בסיינטולוגיה יש 8 דינמיקות וסיינטולוג צריך לפעול לפחות בשלושת הראשונות כדי שהעולם יהיה מקום טוב יותר על פי הסיינטולוגיה] וכן לשכנע אותה שזה הדבר הכי טוב עבורה.
לאחר מכן היינו אמורות לחזור על מנת לארגן את ההפלה.
ממש לא רציתי לעשות את זה, אבל הייתי ב"תנאים נמוכים" [סיינטולוג מוגדר כך כאשר מתגלה באודיטינג שיש לו ספק לגבי הסיינטולוגיה] משום שהיו לי ספיקות בקשר לסי אורג.
הם דיברו אלי ונתנו לי להרגיש אשמה, איימו עלי עד שהסכמתי להשאר בסי אורג. וזה היה אחד הדברים שהייתי צריכה לעשות בשביל לצאת מהתנאים הנמוכים ובכך להוכיח שאני שייכת לקבוצת הסי אורג.

לקחתי אותה לפרק גריפית, ביום יפה שפרחים פרחו בו וישבנו על ספסל.
היתה לי הרגשה נוראה בבטן וחשתי בחילה. התחלתי לדבר איתה. ניסיתי לתת לה להרגיש נוח כמה שאפשר ולא לחצתי עליה.
דיברתי איתה על הדינמיקות, המטרה של הסי אורג וחשיבותו.
כמו כן דיברתי על העולם ועל הפשע וכל הדברים הנוראיים שהילד שלה יחווה. דיברתי על אחריות שלה ושל בעלה (שהיה בן 16) [בסיינטולוגיה, אסורים יחסי מין מחוץ לנישואין, ולכן מי שרוצה, חייב להינשא, הם מתירים נישואים גם בגיל 14].
על מנת להראות לה שזה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות.
אפילו שאמרתי את כל הדברים האלה, סטיתי ממה שהייתי אמורה להגיד וסיפרתי לה איך אני הרגשתי כשעברתי את זה וסיפרתי לה את כל הפרטים של ההפלה. סיפרתי לה על המצב הפיזי והנפשי שלי ולמה לא עבדתי 7 ימים אחרי ההפלה (הייתי מאוד חולה ומבחינה נפשית הייתי מאוד עצובה שלא יכולתי לקום מהמיטה).
אמרתי לה שילדים זו המתנה הכי נהדרת שנשים יכולות לקבל בכל גיל ובשביל זה צריך אחריות והתחייבות.
דאגתי לכך שהיא תדע שאני רוצה שזו תהיה ההחלטה שלה עצמה, למרות כל מה שאמרתי ושאמרו לי להגיד לה. ניסיתי להשפיע עליה בצורה כזאת שזה לא יראה כאילו שכנעתי אותה לא להפיל, משום שהייתי צריכה לעבור בדיקה שניה (באודיטינג) ואם הם יגלו מה עשיתי, אהיה בצרות.
קיוויתי שאחרי שניסיתי להשפיע עליה שתראה שלהיות בהריון זה לא חטא, היא תשמור על העובר ותעזוב את הסי אורג שזו אחת האופציות שהיו לפניה [מי שנמצאת בסי אורג, אסור לה להיות בהריון או עם ילדים קטנים. מי שרוצה בכל זאת ילדים, חייבת לעזוב ולהישאר סיינטולוגית רגילה. להיות בסי אורג זה משהו מאוד עליון ורבים רוצים להיות שם. לעזוב זה נחשב דבר נורא ומראה דברים רעים על הסיינטולוג, הוא נחשב מאוד בזוי אם הוא עוזב את הסי אורג].

לאחר השיחה חזרנו למרכז, שם חיכה לנו הצוות.
הם תחקרו אותי לגבי מה שאמרתי לה וסיפרתי להם הכל (פרט לדברים האישיים שסיפרתי לה עליהם ולכוונות שלי מאחורי זה).
היא היתה במשרד של HAS במשך הרבה זמן ויצאה משם בבכי.
אחרי כמה ימים גיליתי שהיא עברה הפלה.
אני הייתי ממש בהלם – הרגשתי אשמה ואחריות. עד היום אני חושבת על העתיד שיכול היה להיות. ההנאה שיכלה להיות ועל התמים הקטן שחייו הוקרבו שוב פעם – בשביל היתרון של הסי אורג.
אולם אחרי כל עומק הכאב הזה, יש לי חדשות טובות.
לפני כמה שנים שמעתי שהיא התגרשה מבעלה ונישאה שוב פעם (פעמיים לפני גיל 20), נכנסה להריון והפעם עזבה את הסי אורג וילדה את התינוק שלה.

ג'יין

אילה א (2006-11-21T12:52:09):
האמת שלשכנע ילדה בת 15 לעשות הפלה לא נראהלי הדבר הכי גרוע בעולם


נועה מרום (2006-11-21T17:05:52):
האמת שלשכנע ילדה בת 15 לעשות הפלה לא נראהלי הדבר הכי גרוע בעולם

ייתכן, אבל ראשית, לא מדובר כאן בלשכנע להפיל בגלל שהיא ילדה בת 15, גם אשה בת שלושים הם משכנעים והראיה שאותה אשה שסיפרה זאת, הפילה פעמיים בעצמה, למרות שהיתה נשואה ועם יכולת לטפל בילדים, וגם המפקחת שלה הפילה ושתיהן היו הרבה מעל גיל 20.
המטרה בהפלה היא בגלל שחשוב לסיינטולוגיה שמי שנמצא בסי אורג, יהיה שם מאה אחוז ולא יהיה מטופל בתינוקות. התינוקות שהופלו הם פשוט קורבן על מזבח הסיינטולוגיה ותו לא. גם לא מדובר בהחלטה אישית של האשה ובעלה, אלא בלחץ שהופעל עליה.
גם ילדה בת 15 בהריון, יש לה זכות לשמור על ההריון שלה, וזו אכזריות לגרום לה בניגוד לרצונה להפיל תינוק בריא.
כך שהסיפור מזעזע בין אם מדובר בילדה בת 15 (שאגב היתה נשואה!) ובין אם מדובר באשה בת שלושים פלוס.

פלוני אלמונית (2006-11-21T21:32:11):
זה אולי יישמע קצת מגעיל, אבל לדעתי עדיף שאנשים אבודים כל כך לא יולידו ילדים. לתוך איזו מציאות הם מולידים אותם? מציאות שבה ההורים שלהם מקבלים הוראות מ"סמכות עליונה" בצורת כת שכל מטרתה היא למצוץ מהם כסף ולמחוק את אישיותם? אלו ה"ערכים" שהם יעבירו לילדיהם?

הורה אמור להקנות לילדו את הכלים להפוך לאדם עצמאי. מי שלא מסוגל להחליט בעצמו את ההחלטות החשובות בחייו (איך לחיות, האם להביא ילד לעולם או לא) מוטב יהיה לו, לילדו ולחברה אם יימנע מהולדה.


נועה מרום (2006-11-21T23:33:18):
לדעתי עדיף שאנשים אבודים כל כך לא יולידו ילדים
מה שחשוב זה לא אם עדיף שיביאו או לא ילדים לעולם, אלא שבסיפורים כאלה אפשר להבין מהי מהות הסיינטולוגיה, ואולי יהיו אנשים שיגיעו לדף הזה ובזכות זה ימנעו מלהצטרף לכת.


גזימניו ג'וניר (2006-11-22T01:31:16):
לדעתי עדיף שאנשים אבודים כל כך לא יולידו ילדים

העניין הוא המניע לשכנוע..
אולי מניעת ההריון הוא נכון, אבל הסיבות כאן לא. (מכירים את זה כשמישהו: צודק, אבל מהסיבות הלא נכונות?)

יש סיבה והיא : מי שלא מסוגל להחליט בעצמו את ההחלטות החשובות בחייו מוטב יהיה לו, לילדו ולחברה אם יימנע מהולדה
ויש סיבה והיא: ציות עיוור למה שראשי כת אומרים לך, חוסר כוח אדם, שמונה הדינמיקות של סיינטולוגיה...


אילה א (2006-11-22T12:54:57):
בילדה בת 15 (שאגב היתה נשואה!)
בעולם שבו אני חיה ילדה בת 15 לא יכולה להיות נשואה אולי אצל סיינטולוגים היא יכולה אבל אצלי לא (לא משנה מי חיתן אותה ומי יאמר שכן)ולכן עדיף מאוד לשקול טוב טוב אם יש להשאיר את ההריון ולעניות טעמי אין .(ולא שאני לא מאמינה בהורות לאנשים שאינם נשואים -חלילה)
לגבי נשים מבוגרות שהחליטו להפיל זכותן . כואב אבל זכותן. הסיפור שהבאת אולי יזעזע אמריקאי שמתנגד להפלות אבל פה בארץ למזלנו מבינים שמותר לעשות הפלות ולפעמים אפילו רצוי .


מי שפשוט מקליד סיינטולוגיה (בעברית) בגוגל מוצא שלל דברים נפלאים אני דווקא הגעתי לויקיפדיה בערך סיינטולוגיה.

אומר לעצמו וואו איזה יופי, ואמרתי לעצמי בואנה איזה חרטא איזה דפוקים.
גזימניו ג'וניר (2006-11-22T15:13:06):
מה שכתוב בוויקפדיה זה עוד כלום.


... (2006-11-22T17:28:56):
ולא היית אומרת את אותו הדבר אם היית עובדת אלילים ששמעה פעם ראשונה על יהדות?
גם בזרמים השונים של היהדות יש מאפיינים של כת.

הקשר הוא איך אנשים מסתכלים על זה מבחוץ. אבא שלי חושב שאני בכת, אני מבפנים יודעת שלא. נועה חושבת שסיינטולוגיה היא כת, מי שבפנים חושב שלא.
כדי להסכים אם משהו הוא כת או לא, צריך לסכים מהי ההגדרה של כת (מילון יכול להיות נקודת התחלה) ואז לראות איזו קבוצה עונה על ההגדרות ואיזו לא. מה פלוני חושב על הקבוצה (בין אם הוא בחוץ או בפנים) אינו רלוונטי לדיון.


נועה מרום (2006-11-22T18:46:32):
בעולם שבו אני חיה ילדה בת 15 לא יכולה להיות נשואה
נשים מבוגרות שהחליטו להפיל זכותן
הסיפור שהבאת אולי יזעזע אמריקאי שמתנגד להפלות

ראשית - עצם זה שהסיינטולוגים מחייבים נישואים על מנת להיות ביחד גבר ואשה זה כבר מראה איזו כת זו. אבל בכל אופן, אם כבר נישאה, אין סיבה שלא להשאיר את התינוק אם היא רוצה בכך. מי שם אותך להחליט אם בחורה בת 15 חייבת להפיל רק בגלל שהיא בת 15? אצלי בתיכון היתה בחורה בת 16 שהרתה והחליטה לשמור על התינוק ולהינשא. החלטה שלה וזו זכותה. היא אגב, עד היום נשואה ויש להם עוד 2 ילדים (היא בערך בת 34 היום).

לגבי כל מי שמחליטה להפיל על דעת עצמה זו אכן זכותה, אלא שבסיינטולוגיה, בסי אורג, ואני חושבת שזה די מובן מהסיפור של ג'יין, מכריחים ומאלצים לעשות הפלה וזה דווקא בניגוד לרצונה של אותה אישה, אחרת לא היה צריך להפעיל עליה כזה לחץ, וזה גם די ברור מהסיפור.

ומכל זה נובע שהסיפור של ג'יין לא בא לזעזע בגלל עצם ההפלה אלא בגלל הלחץ הלא מוסרי שמופעל על נשים רבות (והיא לא היחידה) להפיל, למרות שהן כשלעצמן לא היו מפילות.

ואגב, יש עוד סיפורים מאוד דומים על אילוצים להפיל עוברים בסיינטולוגיה, בהרבה מקרים מדובר בהפלות לא חוקיות בגיל הריון מתקדם מאוד.

לפעמים, כשאני קוראת את הסיפורים האלה, גם את הסיפור הקודם, על האם שהוכרחה לעזוב את תינוקה בן ה 6 חודשים (ראו בפרק - סיפורים אישיים), אני מתקוממת, כיצד אותם אנשים לא פוקחים את עיניהם ועוזבים, או פשוט מסרבים בכל תוקף?
והתשובה היא - כאשר נמצאים בכת, זה אומר שמחוייבים לכת בכל, מקריבים עבור הכת את הכל, את חיי המשפחה, את החיים עצמם, את העבודה, את הכסף. ולמה? כי מי שנמצא בכת הושפע להאמין שאם יעשה כל מה שאומרים לו הוא יזכה באושר הנצחי או בחופש הנצחי (כמו אצל הסיינטולוגים) וכו'.

יש עוד סיפור שאני מתלבטת אם לתרגם, והוא הסיפור של תומי גורמן שנולד סיינטולוג כי הוריו היו סיינטולוגים. הוא פקח את עיניו ואת עיני כל משפחתו לאחר שחברתו, אף היא סיינטולוגית, נאנסה במשך כמה חודשים על ידי בכיר בסיינטולוגיה. כמובן שהוא התלונן בסיינטולוגיה, כי אסור ללכת למשטרה, אבל לא עזרו לו ולא עשו כלום נגד האנס.
בסוף הוא כן פנה למשטרה וקיבל המון איומים מהסיינטולוגיה על חייו.
אז במקרה הזה רואים שהסיינטולוגיה גם מעלימה את הפשעים שנעשים בתוכה.
וזה לא הסיפור היחיד על התעללות מינית, ישנם עוד סיפורים כאלה, אין ספור, והבעיה היא שלא מאמינים לנאנסת וגם לא עושים כלום נגד האנסים.

נכון שזה קיים גם בחברה שלנו, אבל כאשר דברים כאלה קורים בכת, הסיכוי שיפנו למשטרה הוא מאוד קלוש. בחברה הרגילה יש יותר נטיה לפנות למשטרה.
נכון שגם קורה שנניח קרוב משפחה אונס או עושה מעשים מגונים בקרובתו ומפעיל עליה לחץ לא לספר. גם מקרה כזה נחשב שליטה באדם הדומה מאוד לאופן בו פועלות כתות.
כתות אינן רק ארגונים, מאפיינים של כתות נמצאים גם בין זוגות, בתוך משפחה וגם הפוך - במדינה שלמה.
אפשר לקרוא על כך באתר של סטיב חסן


אילה א (2006-11-22T19:01:45):
ולא היית אומרת את אותו הדבר
את כנראה לא ממש מכירה את דעתי על היהדות את מוזמנת להבין אותה יותר טוב בדף שאלה של אמונה .
אם כי אני מודה שחייזר ראשי שירד כאן והשאיר כאן משהו בתוך הרי געש יותר מצחיק אותי מאלוהים אחד גדול שאכפת לו מה עושים אנשים קטנים.
בגלל הלחץ הלא מוסרי שמופעל על נשים רבות בואי נגיד שכאן דעותינו חלוקות מה נחשב ללחץ לא מוסרי ומה לא יכנס להגדרה כזאת .
אני יכולה בהחלט להבין שאדם שהתחייב לעשות דבר גדול (לא משנה מה המשמעות או הערך שלו ) שלוקח את כל הזמן שיש לו כמו הקורס הזה או מה שלא יהיה. לא יכול או יותר נכון יתקשה מאוד להיות בעוד דבר מאוד גדול במקביל . אכן הבחירה בקורס מול הריון היא מבאסת ואין לי שום ספק שאני לא הייתי בוחרת בקורס ,אבל יש אבל ,מדובר כאן על הזכות והרשות לבחור .
ועל הרצון לכבד את כל מי שעושה בחירות גם אם הן תמוהות (בלשון המעטה) בעיני.
מין סוג כזה של דמוקרטיה.
וכמו שאני יודעת ששום כוח בעולם לא היה משכנע אותי להפיל הן ידעו משהו אחר . אני לא בטוחה שזה לא מוסרי

מי שם אותך להחליט אם בחורה בת 15 חייבת להפיל רק בגלל שהיא בת 15 אף אחד לא שם אותי להחליט מה פתאום אני רק מודה שאם הייתה פונה אלי נערה בת 15 בהריון הייתי בודקת איתה טוב טוב האם כדאי לה לשמור על התינוק כשהנחת היסוד שלי הייתה שלא והנחת היסוד השניה שלי הייתה שאולי אני טועה.

מכריחים ומאלצים
לא נכון משכנעים לוחצים ואולי מאיימים א ב ל לא מכריחים ומאלצים. סמנטיקה פשוטה ועדינה . בין הרצון לבחור במה שמתאים להם לבין מה שהבחורה חושבת שמתאים לה . מראים לה עוד צדדים של העניין שכדאי לה לשקול . אף אחד לא מבצע שם הפלות בכוח או בכפיה לפחות לא מין הסיפורים שהבאת עד כה .

גזימניו ג'וניר (2006-11-22T20:49:16):
משכנעים לוחצים ואולי מאיימים א ב ל לא מכריחים ומאלצים
אלימות מילולית ואלימות מוחית לא פחות גרועה מאלימות פיזית.


נועה מרום (2006-11-22T22:49:11):
ושוב, סיפורי אונס וניצול מרות קיימים בכל חברה סגורה, בין אם זו דת או חברה עיסקית. ותינוקות בני שלושה חודשים ננטשים כל יום על-ידי אימותיהם כדי ללכת למשפחתון לשמונה שעות.

מסכימה. וגם מסכימה שלשים תינוק בן 3 חודשים לשמונה שעות זה לא הדבר שהייתי ממליצה לעשות.
כך או כך, אני לא כל כך מבינה על מה הויכוח. האם את, וגם אילה מנסות להראות שהסיינטולוגיה לא מסוכנת, או לא מסוכנת יותר מהחברה הנורמלית? מה בעצם אתן רוצות להגיד, לאיזו מסקנה אתן רוצות להגיע?
אולי הדף הזה נראה לכן מיותר. בסדר, אין לי בעיה עם זה, הדף הזה, כמו רבים אחרים באתר, הוא לא דף שחייבים להכנס אליו. מה גם שהוא שייך לכולם ומי שרוצה יכול למחוק את כולו, לערוך אותו מחדש ואף לסלף את דברי כולם.


לא נכון משכנעים לוחצים ואולי מאיימים א ב ל לא מכריחים ומאלצים

אז את רוצה לרדת איתי לסמנטיקה ומכאן להוכיח שאין שום דבר רע במה שהם עושים? מה אומר, החוויות שכתובות למעלה הם של אנשים אמיתיים. תשאלי אותם אם לא מכריחים ומאלצים אותם, תשאלי אותם אם היתה להם באמת בחירה חופשית או שלא היתה להם כל ברירה, תשאלי את האנשים שכל החיים שלהם שם ויודעים שאם יעזו לסרב, הם עלולים למצוא את עצמם ללא חברים ואף ללא משפחה ואף להיות בסכנת חיים.


מראים לה עוד צדדים של העניין שכדאי לה לשקול
שטויות.
לא מראים לה שום צדדים, מנסים לשכנע אותה בטוב כי אי אפשר לקחת אותה בכוח להפיל, והשכנוע דומה מאוד לצורת השכנוע של שודד שבא למולך עם רובה ביד ומבקש ממך את כל כספך או שתשלמי בחייך. אז גם לזה בטח תקראי "בחירה חופשית".

ואם תרצי, אביא את דברייך ושאלותייך לג'יין שכתבה את המאמר באנגלית.



פלוני אלמונית (2006-11-25T20:29:20):
אני רוצה לספר את שעבר עלי "איתם"
לפני שנים מספר הייתי בתקופת חיפוש עצמי. הגעתי למרכז הסנטולוגיה בשדרות רוטשילד ת"א (דימור) . בעקבות קולגה שקרא את הספר המפורסם שכרגע שכחתי את שמו . אה נזכרתי.. דיאנטיקה. במרכז פגשתי את הבעלים , מורדי דימור שמו. אל תתנו לנחמדות שלו להטעות אתכם,הוא ערמומי עד מאוד!
יש לו כריזמה ויכולת מסחר יוצאת מן הכלל. ואדם שמגיע אילו בתקופה קצת חלשה, עלול למצוא את עצמו מוסר את כרטיס האשראי שלו מהר מאוד לתוך ידיו הזריזות של מורדי "הטוב".
זה נשמע כ"כ הגיוני כ"כ "החיים הטובים". שילמתי 4000 ש"ח . כן כן !!! ומה קיבלתי? קיבלתי ספרים (מורדי טוען שהספר הגדול שלהם , והוא באמת ענק וכבד, שווה 700 ש"ח. נו באמת , אפילו בפקולטה לרפואה ב אוניברסיטת ת"א אין ספר כזה יקר). וקיבלתי שעות אודטינג בלי המכשיר הזה (טיפול עם המכשיר יקר בהרבה מהרגיל), המכשיר כביכול קולט איפה יש לך ב מוח זכרונות מכאיבים שמשפיעים עליך בחיים . כלומר , למשל אתה מפחד מכלבים ואתה לא יודע למה? וההסבר של הסנטולוגיה הוא : נגיד עברת ניתוח בחייך , בזמן הניתוח, המנתח סיפר לקולגה שלו שהכלב שלו נשך את סבתא שלו , בגלל שהמוח מקליט גם בזמן הרדמה , זה השפיע על המיינד שלך . תוצאה: אתה יוצא מניתוח בריא ושלם ופוחד מכלבים!
האודיטינג שאני עברתי היה מול אודיטורת מוסמכת, היא אמרה לי לעצום עיינים לכל אורך הטיפול, כשהיא טיפלה בי. באותה תקופה החלמתי מפרידה, והיה לי חבר חדש . האודיטינג היה על מחיקת כל התחושות המכאיבות של הקשר הקודם. הטיפולים ( בערך 10) הסתיימו "בהצלחה". עזבתי את החבר החדש וחזרתי להיות בקשר ההרסני הקודם.
אח"כ מורדי אמר שאני בעצם סיימתי את מכסת התשלום, ואם אני רוצה להמשיך אני צריכה כמובן לשלום עוד. לא הבנתי איך לעזעזל 10 פגישות וכמה ספרים קטנים על מדע בדיוני ואחד כבד במיוחד , שווי ערך ל 4000 ש"ח ???
ופתאום התעוררתי והבנתי שמורדי הטוב הוא בעצם נוכל גדול.
תאורטית, הכל נשמע הגיוני ,ורון האברד הוא גאון( גם היטלר היה). אבל בחייכם אנשים , לא לעשות סקס עד החתונה ? לא לשתות אלכוהול לעולם ? ועוד דברים כאלו ואחרים שמתאימים יותר לכנסיה הקתולית או לימי הביינים.
זה הכל אופנה שהגיעה מאמריקה, זה מתאים לאמריקאים (ואני יודעת מנסיון אישי , כי אני חיה כיום באמריקה) שכל דבר שהם עושים זה לפי הספר, ממש בפאנטיות בלי שום גמישות והגדלת ראש. הרי זה כ"כ לא אנחנו הישראלים , אלופי הקומבינות...
אנשים יקרים, עברו כמעט 10 שנים מאז ההכרות שלי "איתם" ואני היום יודעת שהכל שטויות במיץ
כל התשובות אצלכם בבטן , אלוהים אחד ,תחיו פשוט, תאהבו את עצמכם ואת הזולת והכל יבוא על מקומו בשלום.
בקיצור, מסכנה קייטי הולמס אשתו טריה של טום קרוז.


גזימניו ג'וניר (2006-11-25T21:42:40):
עוטפים את הספרים והקורסים בעטיפת סודיות והצהרות מפתות כמו "זו האמת לאמיתה, נקי וסטרילי", "הדרך אל האושר", מה הפלא שאנשים עצובים יתפתו.
מה יותר יקר: 4000 שקל, או אושר נצחי?

הספרים, הקלטות, הרצאות.. של סיינטולוגיה כוללים תמיד את הטרמינולוגיה של הסיינטולוגיה, כך שאדם שאין לו את הטרימינולוגיה יסתבך ויצטרך לעבוד עם המילון הסיינטולוגי. (הידעתם ש- soul זה thetan ?)

הטרמינולוגיה היא דרך נוספת לשיוך אדם לקבוצה.

p]הטרמינולוגיה של סיינטולוגיה jpg[/po]/wis/wiseng/gloss.htm


נועה מרום (2006-11-26T08:39:59):
תודה לך פלוני אלמונית על ששיתפת אותנו בסיפור שלך.
אגב, למרכז קוראים - דימור, ולמנהל שם קוראים - מורדי בוקאי.


קרוטונית מהמרק הגדול (2006-11-26T09:05:35):
הקשר המילולי בין מור-די ודי-מור נראה לי לא מקרי. יכול להיות?


נועה מרום (2006-11-26T11:06:38):
הקשר המילולי בין מור-די ודי-מור נראה לי לא מקרי. יכול להיות?
לא חשבתי על זה אף פעם, אבל ייתכן שאת צודקת.
אולי זה גם מראה על עוד משהו, שהמרכז הזה שייך לו לא רק בתור המנהל, אלא שאולי הוא גם מקבל אחוזים ניכרים על כל מי שלוקח אצלו קורסים. זה גם יכול להסביר למה חשוב לו כל כך לגייס עוד ועוד אנשים.

האמת היא שבכלל, צורת הגיוס של הסיינטולוגיה ושל כתות אחרות פועלת בשיטה הזאת. מעוררים את המוטיבציה של החברים לגייס עוד אנשים ומבטיחים להם על כך כל מיני פרסים.
למשל, מי שהוא סיינטולוג רגיל, עשוי לקבל איזושהי הנחה קטנטונת על קורסים אם הוא מצליח להביא מישהו (כמובן שהוא לא מקבל כסף). הדבר שונה אצל המנהלים הגדולים שמנהלים מרכזים כמו דימור, הם מקבלים ממש כסף ולכן זה שווה להם.
לא מכירה את מורדי באופן אישי, יצא לי רק לשמוע אותו משוחח עם מישהו שניסה לצאת משם והאמת שהיה די מלחיץ לשמוע אותו. הוא ממש לחץ על הבנאדם לתת לו אינפורמציה, מי עוזר לו ולמה הוא רוצה לצאת, ושיבוא עוד פעם וישוחחו רק שניהם.
שיהיה לנו רק טוב...

תמרוש רוש (2006-11-21T16:44:09):
לי יש חווייה שלילית ממפגשים עם שני סיינטולוגים שונים.
שניהם אנשים יקרים, שאני מחבבת או חיבבתי מאוד, אבל ברגע שזה מגיע לדיבור על הסיינטולוגיה (ואצל אחד מהם - כל הזמן כמעט), יש מין מחסום בלתי נראה בינינו, תחושה שאני מנסה לתקשר אתם דרך קיר זכוכית. הם מתרחקים ומתנתקים.

מאוד לא אהבתי את זה. אני לא חושבת שזה סימן טוב.



נועה מרום (2006-11-21T17:19:23):
יש מין מחסום בלתי נראה בינינו, תחושה שאני מנסה לתקשר אתם דרך קיר זכוכית. הם מתרחקים ומתנתקים.

את יודעת, יש לסיינטולוגים קורס בתקשורת. הם חושבים שהם מבינים גדולים בתקשורת.
למעלה פרסמתי בלוג של רון בדרך למטה
בדרך למעלה
הוא כותב שם על התרגילים שהם עושים שהמטרה היא ליצור מין מחסום כזה בין האנשים, לגרום לסיינטולוג להיות מסוגל להתעלם ממה שאומרים לו. הכוונה היא, כפי שרון כותב, היא לגרום לסיינטולוג לא לשמוע ביקורת.
מאוד ייתכן שבגלל זה יש לך כזאת תחושה עם הסיינטולוגים שאת מכירה.
מאוד לא אהבתי את זה. אני לא חושבת שזה סימן טוב.
כמובן שזה לא סימן טוב. הדבר הראשון שמלמדים שם, זה איך להיות מנותק מהחברה לחלוטין, על מנת לשמור אותם בפנים.
מה שמחזק את השליליות בסיינטולוגיה.

קצת על סממנים לכתות, או - איך אדע אם אני בכת?
תמרוש רוש (2006-11-23T09:26:15):
אם כבר מדברים על כתות באופן כללי, אז אני מביאה פה את המסמך הכי טוב שפגשתי עד עכשיו בנושא (כתב אותו זוגי הנפלא), מסמך שצמח אמנם מתוך מפגש עם סיינטולוגיה, אבל יכול לשמש כמדריך מעולה לזיהוי-כתות-מזיקות מכל הסוגים והמינים
(ולענות סוף סוף על השאלה למה "באופן" איננה כת: נכון שיש לבאופן המון מהמאפיינים, אבל לא את המאפיינים המנייאקיים):

התנועה לרוחניות משופרת

עקרונות:
  1. פעם ידעו את האמת. (1א. וכולם היו שמחים).
  1. אחר-כך שכחו. (2א. אז התחילו הצרות).
  1. אנחנו גילינו אותה מחדש.
  1. אנחנו יודעים את האמת.
  1. האמת מועילה לנו מאד בכל תחומי החיים.
  1. אנחנו שמחים, מצליחים, בריאים.
  1. אתה אומלל, חסר-ביטחון, לא מרגיש כל-כך טוב. אין טעם להכחיש.
  1. כל זה יכול להשתנות.
  1. (השינוי עולה כסף.)
  1. חפש את האמת בתוך עצמך.
  1. אנחנו נגיד לך איפה בדיוק היא נמצאת ואיך היא נראית, כדי שתצליח לזהות אותה.
  1. אם היא לא נראית כמו האמת שלנו, זה לא זה.
  1. תמשיך לחפש. ברגע שתמצא, תדע מיד שזה זה, לפי תחושתך הפנימית.
  1. אנחנו יודעים מהי התחושה, ונשמח להגיד לך.
  1. (גם זה יעלה כסף.)
  1. אחרים, שטוענים שהם יודעים את האמת, משקרים לך.
  1. הם מעוניינים רק בכספך. הם רעים.
  1. אנחנו נעזור לך להתמודד איתם. אנחנו טובים.
  1. (זה יעלה כסף.)
  1. בסוף תדע את האמת ותהיה מאושר, מצליח, בריא.
  1. תסמוך עלינו.

נועה מרום (2006-11-23T10:08:13):
:-D
גדול תמרוש!!!


נועה מרום (2006-11-23T10:08:41):
אה, וגם זה יעלה לכם כסף.....


גזימניו ג'וניר (2006-11-23T13:19:29):
זה יעלה לכם כסף - תרומה לנזקקים, כדי שנוכל להפיץ את האמת עוד.. (כלומר 99% הולך לביג-בוס, חובב המטוסים, המכוניות והציורים המקוריים של ואן-גוך)
rainbow*
הודעות: 8
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 21:35

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי rainbow* »

לעולם...אבל לעולם אל תתנו את הכתובת שלכם. זה ירדוף אתכם לנצח.
זה ממש כמו ב הארי פוטר , תעברו לאי בודד ויום אחד יפול עליכם מכתב על הראש ... ושם יהיה כתוב "המרכז לסיינטולוגיה דימור" . אי אפשר להתפטר מהם בקלות זה כמו כינים...
וכן מורדי ודימור זה בכוונה. וכן הוא המיסד וכן!!!!! הוא עושה מזה מלא כסף.
וכמו באמריקה ולשמחתי זה עדיין לא ככה בישראל, הכל זה למען התעשרות . כולל תרופות וכל מה שרק שעולה בדעתכם זה עסק.
נועה_מרום*
הודעות: 25
הצטרפות: 05 נובמבר 2006, 19:10
דף אישי: הדף האישי של נועה_מרום*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי נועה_מרום* »

זה ממש כמו ב הארי פוטר
ההבדל הוא רק, שדווקא לא הייתי מתנגדת לקבל איזה מכתב מאיגוד הקוסמים והזמנה ללמוד שם בבית הספר.....
rainbow*
הודעות: 8
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 21:35

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי rainbow* »

גם אני לא...
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

לא חשבתי שיש כאן דפים על סיינטולוגיה דווקא באתר באופן טבעי
במיוחד ממה שקראתי באינטרנט
האמת שיש לי את הספר שדה קרב ארץ של האברד
וזה אחד הספרים האהובים עלי
הסופר כשרוני ביותר, וזה נראה הגיוני בגלל שצריך כישרון להמציא שקרים ובדיות על המציאות בשביל להקים כת
ממה שקראתי כאן נחרדתי עוד יותר,
ואני מתקשה להבין איך אנשים מפורסמים מסוגלים להכניס את עצמם לדבר נורא כזה,
אבל זה מראה שיש להם חוסר גדול בחיים שלהם והם מנסים להכניס את עצמם לתוך מסגרת נוקשה בשביל שלכאורה הם יקבלו משהו בשביל עצמם,
זה כמו דת רגילה שאנשים חוזרים בתשובה כי חסר להם בחיים והדת נותנת להם משמעות
רק הבעיה היא שיש אנשים שמנצלים את התמימות של האומללים האלו
לדעתי תמיד יהיו כאלו כתות כי זה משהו שאנשים "צריכים" ה"משמעות" הזו בחיים
החוסר ש"דורש" מילוי.
אני חושב שגם כשהאנושות תתקדם לעולמות רחוקים אנחנו עדיין נסבול מכתות כאלו
למעשה הרבה סיכוי שהכתות הללו רק יפרחו ויגדלו יותר...
אלונ_צ'יק*
הודעות: 653
הצטרפות: 14 אוגוסט 2003, 22:48
דף אישי: הדף האישי של אלונ_צ'יק*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלונ_צ'יק* »

זה כמו דת רגילה שאנשים חוזרים בתשובה כי חסר להם בחיים והדת נותנת להם משמעות

למה לכתוב את זה?

לא נמאס כבר עם ההכללות האלו? מי יודע מה חסר למי בחיים? באופן זו לא כת שנותנת משמעות לאלו שחסר להם בחיים?


אוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

ואם להצטרף לכמה מהכותבים כאן - האם שם הדף לא נראה לכם הזוי "כל האמת על הסיינטולוגיה"? וואלה, כל האמת? יש אמת אחת? הכותרת בעצמה נשמעת לי משיחית ולא הסיינטולוגיה.
אני אגב עברתי שם שני קורסים. לא כת ולא נעליים, חצי מהחבר'ה שלי עוברים שם קורסים ומלמדים. כיתות רגילות, אנשים רגילים, כן כאלה עם מינוס, לומדים על תקשורת, ובעיות בזוגיות ועוד. כמו הפסיכולוגיה או האייפק או כל דבר רוחני אחר. אם זה נראה לך - יופי, לא אז לא.
חגבי הקישורים על רציחות וכו' - זה כמו שמישהו יבוא וישווה אמא שמשאירה את ילדיה בבית במקום לשלוח לבית הספר כי לא בראש שלה החינוך שלהם, והיא נרקומנית אלכוהוליסטית וואט אבור - ויבוא מי שיאמר "תראו איך החינוך הביתי לא מוצלח, הנה ילדים שלא לומדים בביתה ספר נשארים בבית והופכים לעבריניים מן השורה"!
או כמו שמישהו יבוא ויאמר "תסתכלו על הפסיכולוגיה, איזה כלי מנצל" אחרי שקרא כתבה על פסיכולוג שהטריד מינית. בקיצור תמיד יהיו מקרי קצה של אנשים פסיכים שבמקרה נפלו בחיפושיהם אחר דרך רוחנית לשפר את חייהם - גם לסיינטולוגיה וכביכול בשמה נתקעו שם.

בתכלס' הסיינטולוגה היא עוד דרך שמישהו חשב עליה כאופציה לעבוד על עצמך לשפר יכולות, כפי שציינתי לקחתי קורס שם בתקשורת בינאישית או משהו כזה, היה חביב לאללה ומאוד מיוחד. קרובת משפחה שלי היא אודיטור - שזה על תקן פסיכולוג בארגון, והיא בעצמה טופלה שנים על ידי אודיטורית אחרת וזה נשמענפלא, והגיוני לא פחות מפסיכולוג או מאמן אישי, רק שבאמת יש שם נקודות שונות וייחודיות לחשוב עליהם, למשל ההסבר לכאבים שונים והיכולת לפתור התמכרויות (יכולת מוכחת אגב מחקרית, יש להם מרכזי גמילה מסמים ואלכוהול נטולי תרופות פסיכיאטריות- הם נגד- נטולי שימוש בסמים ועוד).
להיפך, הם יוצאים כנגד הפסיכיאטריה שמסממת ומאביסה בכדורים - ולדידם יש בזה מימד כלכלי בעיקר, וארגוני הפסיגכיאטריה בעולם נלחמים בסיינט' עד חרומה בשל כך. לא ברור לי מה יכול להיות רע בארגון ששם לו לדגל להוקיע ולהעיף מהדף את הרטלין ודומיו, שמצליח לגמול מתמכרים למיניהם בשיטות מתודיות וע"י שימוש רק בטיפול אנושי, מוקיעים שוקים חשמליים, מוקיעים כפייה, אם לא הייתי בעצמי מבקרת בארגון לא הייתי מאמינה שבאמת מדובר באנשים טובים, שבאמת מאמינים בדרך אחרת. דווקא בקטע הזה מאוד מזכיריםלי את באופן, הם נגד הממסד ועוד.
אבל בשורה התחתונה - הם כל כך רגילים שזה משעמם לפתוח על זה דף.
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

אם לא הייתי בעצמי מבקרת בארגון לא הייתי מאמינה שבאמת מדובר באנשים טובים,
לי אין מושג איך האנשים באמת שם, אני גם לא מתעניין בהם אישית כי לא חסר לי משהו להשלים
להבדיל מאנשים אחרים שכל הזמן מחפשים השלמות בחיים, אני לא מאמין ב"השלמות"
לעניין רוצחים או אנסים או עבריינים אחרים זה נכון שזה לא יחודי להם,
העניין הוא לא האנסים או הרוצחים כי אכן זה לא קשור סיינטולוגיה אלא לאנשים נבלות,
אבל אני לא קראתי על הרוצחים ואנסים כסיינטולוגים ולא חיפשתי כאלו,
אלא עניין אותי מה שכתבו על הכפיות וה"חוקים" והדרישות מהחברים בכת הזו,
הסיפורים על הדרישה מאימאות ללכת חצי מדינה ולשהות שם חצי שנה בלי לראות את הילדים שלהם הצעירים כלכך שכל יום בלעדיהם זה קשה ואכזרי
והדרישה מנשים להפיל ועוד בהריון מתקדם??? זה אכזרי ולא חוקי לחלוטין
כי אם זה נכון אז על כאלו דברים צריך לסגור את האירגון הזה,
כתות תמיד יהיו אבל הנקודה היא כזו שאסור לתת לאנשים "עליונים" לכפות על אנשים תמימים שנפלו קורבן לדברים כאלו,
זה החריד אותי יותר מכל דבר אחר שקראתי על הסיינטולוגיה ועל זה אני מנסה להביא נקודת מוסריות.

לא איכפת לי שהם עושים קורסים מוצלחים, קורסים מוצלחים על תקשורת והבנת עצמך יש גם לא בסיינטולוגיה
לא צריך אותם בשביל זה אפשר לקחת קורסים כאלו בהמון מקומות שאין להם קשר לסיינטולוגיה
פשוט ללמוד מה שמרגישים נכון איתו
השאלה הרלוונטית היא כזו, אם משלמים סכומי עתק על כמה ספרונים ועל הדרכה "מיוחדת" שבסוף מתגלה כקישקוש וכדבר גרוע יותר מאשר לא ללכת להדרכה הזאת, אז לדעתי זה שרלטנות...

שכל אחד יקח את השיקול דעת שלו ויחליט אם זה מה שהוא רוצה,
לדעתי גם אם רוב הסיפורים פה מומצאים, תמיד יש גרעין של אמת בכל דבר שממציאים, רוב הסיכויים שזה נופח בשביל לזעזע, ויתכן שזה פחות נורא ממה שכתבו כאן אבל מצד שני מאיפה אנחנו יודעים שזה לא האמת האמיתית?
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

אבל בשורה התחתונה - הם כל כך רגילים שזה משעמם לפתוח על זה דף.
רק נקודה קטנה אם אני כבר פה,
השורה התחתונה שהם כלכך רגילים אז למה יש סיפורים זוועתיים בכל העולם עליהם?
לדעתי הם לא תמימים כמו שהם עושים את עצמם, אני חושב שזה רק חזות חיצונית,
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אילה_א* »

הם יוצאים כנגד הפסיכיאטריה שמסממת ומאביסה בכדורים
רק שברוב המקרים הם שוכחים לציין בשם מי הם עושים אתזה ולכן הם גנבי דעת
מעבר לכך ישנם בעולם אנשים למשל אני שכדורים פסיכאטריים הצליו את חייהם .
כל היתנגדות גורפת למשהו הוא לא שקולה ולא טובה. אפשר לומר בהחלט שיש היום נטיה לתת להרבה ילדים ריטלין זה לא אומר שאף ילד לא יכול להנות מיתרונותיו של הריטלין כמו שגנבי הדעת האלה טוענים (אפפעם בלי להציג את עצמם בכנות תמיד לא באמת מגלים מי הם ומאיפה הם באים ראי לדוגמא מפורסמת את אילן הרוקח).
ולכן יש להילחם בהם מלחמת חורמה

>אילה בהחלט מתנגדת לכפיה רפואית <
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

השורה התחתונה שהם כלכך רגילים אז למה יש סיפורים זוועתיים בכל העולם עליהם?

ראשית נתתי שני הסברים:
בקיצור תמיד יהיו מקרי קצה של אנשים פסיכים שבמקרה נפלו בחיפושיהם אחר דרך רוחנית לשפר את חייהם - גם לסיינטולוגיה וכביכול בשמה נתקעו שם.
ו- האינטרס של גופים כלכליים עצומים שעומדים מאחורי (או מלפני) הפסיכיאטריה ומגלגלים כמויות עצומות של כסף. אם מישהו ראה את הכתבה על הסרוקסט בערוץ 8 לפני כמה חודשים - עובד שהדליף מחקר פנימי של חברת התרופות המייצרת את הסרוקסט פוטר ונרדף ע"י הפסיכיאטרים רק בגלל שחשף מחקר עם תוצאות מזעזעות על השפעת הסרוקסט על בני נוער. מצבים אובדניים, ועוד. (ולא לא בגלל הדכאון אלא מצבים שהחריפו בגלל הכדורים עד להתאבדות וכו', גם אם מי שנטל אותם מלכתחילה סבל מחרדה קלה וכו'). בעקבות חשיפת המחקר אגב נרשמה הגבלה ואיסור רציני לגבי מתן הכדור הזה לבני נוער. מקרה אחר שהוצג שם (כאמור ערוץ 8 לא הסיינטולוגיה) נגע באדם שנטל מס' כדורי סרוקסט בכל יום העצבנות והטרוף גדלו והתגברו עד שירה בכל משפחתו כולל נכוד התינוק במכה אחת.

בקיצור יש לא מעט גורמים שמבקרים את חברות התרופות ואת הפסיכיאטריה והסיינטולוגיה הולכת מאוד רחוק עם זה.

לגבי ההודעה של אילה א
גם אני בעד מתינות. אני לא סיינטולוגית ולכן אני לא מאמינה ביציאה נגד הסיינטולוגיה או הפסיכיאטריה באופן גורף. מה שכן אני יותר מתחברת לדיעה שלא חייבים לרוץ לתת תרופות, בטח לילדים ובטח ברמה המטורפת שרואים היום (פרוזאק וכו') עד למצב שיותר מ 50 אחוז מהאוכלוסייה על כדורים.

ג'ינ גי'ת ממחשב אחר>
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אילה_א* »

למצב שיותר מ 50 אחוז מהאוכלוסייה על כדורים
מאיפה הבאת את הנתון הזה?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מאיפה הבאת את הנתון הזה?

תסתכלי מסביב, תדברי עם הרוקח הסימפטי מהסופר פארם, תשאלי בכנות כמה מחברותייך.
לא מזמן פורסמה כתבה במקומון על כך שהידיד שלה שכח לקחת איתו את הכדור היומי לבית הקפה. הוא קם באמצע בית הקפה ושאל למי יש סרוקסט לתת לו, 7 אצבעות הורמו. זה כמובן לא כולל את אלו שנוטלים ופשוט לא היה להם עליהם, ואת אלו שהיה להם אבל התביישו.
בערוץ 8 לפני יומיים ראיתי את הכתבה על הריטלין, למי שראה עשתה אותו כתבת שסובלת מהפרעות קשב, היא הלכה לבדוקאת הנושא של רטלין וה. קשב, בכתבה סטייל דנה וייס, רק שפחות מגמתית, ראיינה אנשים מכאן ומשם. היא הגיעה למשפחות יועצות, רופאים, אנשים מפורסמים שסובלים מזה (אברי גלעד שטען שלא ברור לו למה צריך לרדד את כל האנשים לכדי מקשה אחת עם כל התרופות, רצוי שתהיה שונות) ועוד.
היא הגיעה למשחפה שבה כולם ללא יוצא מן הכלל לוקחים רטלין, משפחה מרקע סוציואקונומי גבוה. היא שאלה שם את הילדים האם יש בושה בנוגע לרטליןם בב"ס, האם נעים להם לקחת ליד חברים או לדבר על זה והיא נענתה מכל הילדים שם - שרוב הכיתה נוטלת...
וזה רק רטלין. יש עוד סוגים אחרים שלא לדבר על כדורי ההרגעה היותר שכיחים.

חשוב רק לציין שאני לא נגד תרופות פסיכיאטריות. ראיתי אנשים שזה חולל בהם נפלאות, וגם בכתבה הנ"ל היה משהו מאוד נכון בלתת לחלק מהמטופלים את הרטלין - בייחוד כשכלו כל הקיצים מאפשרויות אחרות (המשפחה הנל למשל הלכה למשהו כמו 7 מטפלים אלטרנטיביים לפחות אלו שציינו בכתבה). מה שכן היד קלה מדי על ההדק, ויש כדורים ממכרים (רטלין) ויש כאלו עם תופעות לוואי קשות ועוד.

אם לסכם את ההשתתפות שלי בדף הזה (שנועדה להסתיים רק בהודעה שלי על זוית הראייה שלי את הסיינטולוגיה ולא את "פארמקולוגיה פסיכיאטרית - בעד או נגד") - אני בעד מתינות, אם בתרופות, אם בגישה לדרך חיים רוחנית כזו או אחתר כמו הסיינטולוגיה. מאוד קל לזרוע פחד או לנדות ארגונים ואג'נדות רוחניות כאלו או אחרות - הרבה יותר קשה להטיל ספק ולתת לכל מידע שהוא לחלחל בערבון מוגבל.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ההודעה הנ"ל כמובן היתה מ ג'ינ ג'ית מדף אחר.
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

_השורה התחתונה שהם כלכך רגילים אז למה יש סיפורים זוועתיים בכל העולם עליהם?

ראשית נתתי שני הסברים:_

_ג'ינ ג'ית יקרה, את לא ענית לשאלה שלי בכלל,
אני שאלתי על הטירוף שדורשים מאמא לתינוק בן חצי שנה לעזוב אותו לחצי שנה, וזה לא היה מקרה בודד אלא דרישות של ההנהלה הגבוהה של הסיינטולוגיה באוסטרליה וכנראה שבא עוד יותר מגבוה בגלל איך שזה נכתב גם לאחר מכן שהמספרת גם נדרשה לנסוע לחצי השני של המדינה ונאלצה לחכות כמה שבועות בלי שיטפלו בה כי היא "מוקצה" והיה אסור לה לחזור הביתה אפילו שלא רצו לטפל בה,
הם לא נתנו לה לחזור ליום הולדת הראשון של הילדה שלה....
זה לא תמיד יהיו מקרי קצה של אנשים פסיכים שבמקרה נפלו בחיפושיהם אחר דרך רוחנית לשפר את חייהם - גם לסיינטולוגיה וכביכול בשמה נתקעו שם.
זה החלטה של ההנהלה של הסיינטולוגיה להתייחס ככה לחברים הנאמנים שלהם...

אני יכול גם לציין את הדרכים הנוראיות של ההפלות, ששוב ברור שזה בא מתוך דרישה מוכחת של ההנהלה שהמשתתפות באירגון יהיו נקיות בשלבים ה"קריטים" ולא יהיו מטופלות בילדים שזה מוקצה ולא ראוי בשלב זה, בחורות בנות 30 שהן בהחלט מוכנות לגדל משפחה ולא צריכות שיגידו להן שהן לא פנויות לזה וחייבות להפיל (שלא לדבר על הפלות לא חוקיות בהריון מתקדם שזה כבר רצח) וכל זה מתוך עדויות רבות של חברות שנדרשו לזה.

ולדעתי אין קשר לזה שהסיינטולוגיה מטיפים נגד תרופות שהפסיכולוגים נותנים
זה שלוקחים תרופות רבות מידי זה סיפור בפני עצמו, הסיינטולוגיה לקחה על עצמה את הקרדיט של מלחמה נגד זה כדי להסתיר את הזוועות שקוראים בתוכה...
אז לספר עליהם כעושים משהו חיובי לא מסיר מהם את האשמה בדברים שהם עושים בשלילי
לכן זה שאת חושבת שזה לזכותם עניין התרופות זה זכותך אך זה לא תשובה לשאלות שנשאלו פה...
אז שוב אם הם כלכך משעממים למה יש סיפורי זוועה עליהם?
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

קשה לי להגיב למישהו שניזון ממסעות הכפשה ברשת ולא מניסיון אישי ומתעקש שוב ושוב להגן על המידע הזה כאילו חווה אותו. כאמור, אני נגד קיצוניות מכל סוג שהיא והייתי מאוד נזהרת לצדד אינסטנקטיבית וטוטאלית בצד אחד של המשוואה מבלי להתנסות או לנסות להיפתח לסיפור של אנשים שהתנסו בעניין לטובה. בטח ובטח לא להגן בחרוף נפש על הכפשות רק בגלל "שיש סיפורים מכל העולם". אתה יודע כמה סיפורים מכפישים יש על חינוך ביתי? ולידות בית ("חוסר אחריות של ההורים" "טיפשות"). יש לי חברה רופאה שהאי סיינטולוגית (ועוד כמה חברים סיינטולוגים) , היא לא מפסיקה לנדב מזמנה וממוחיותה בעזרה לנגמלים מהתמכרויות שלהם, תחת האג'נדה של ללא תרופות ומסממים. היא הצליחה לעזור לכל כך הרבה אנשים כך שגם אם זה היה נקרא הארי קרישנה, או כחבמעךג או סיינטולוגיה - זה עובד וזה בא ממקום כל כך טוב. הם מארגנים ערבי התרמה לאוכלוסיות נזקקות, ובסך הכל רובם נראים אנשים שטוב להם, החל מעובדים קשי יום וכלה במנהלי חברות וסלבריטאים. זה פשוט מצחיק לקרוא על סיפורי זוועה שגם אם קרו ואני אל מזלזלת וכאמור - פתוחה לקרוא גם על הצד השני - לא מהווים חלק מיסודות הסיינטולוגיה. לאף אחד אין דריסת רגל בנוגע למשפחה או להפלות. לא כת או כנסייה, אף אחד לא אומר לשני מה לעשות אין מנהיג וכאלה. יש ארגון שנראה כמו אוניברסיטה, יש כיתות, מורים, נרשמים, לומדים, הרבה אנשים לוקחים רק קורס או שניים, יש שרוצים ממש להיות חלק ממקדמי השיטה אז הופכים למרצים, אודיטורים (המקבילה לפסיכולוג), מארגנים ערבים כאלה ואחרים ו... זהו. לכל אחד יש בית משלוו, עבודה כאלה... נראה לי מצחיק גם להסביר כמה זה רגיל כמו עוד חוג או קורס שהחלטת ללמוד אח"הצ ואם אהבת - אז החלטת להתמקצע בו. מאחר וחלק מאוד גדול בארגון קשור למתן לקהילה, דאגה לשכבות במצוקה, הוקעת התרופות הפסיכיאטריות אז הם מוצאים עצמם יוצאים נגד המון פרות קדושות ועושים "הרבה רעש שלילי".

אגב יש לארגון שלהם גם הרבה ביקורת עצמית, לא מדובר בתורה או בכת ולכן כמו בכל מתודה יש תיאוריות יש פיתוח שלהן, הפרכה של אחרות, סינון של מה שמתאים ומה שלא. כמו בפסיכולוגיה, פעם היו טיפולים ארוכי טווח האפשרות היחידה לטפל, היום קיימים טיפולים קצרי מועד, פעם שיטה אחת רווחה בקרב המטפלים, היום יש טיפול קוגניטיבי, דינמאי, פסיכואנליזה ועוד.. מכיר את העניין הזה עם פרויד שכמה שהבחור גאון - הוא אמר בתחילת דרכו הרבה שטויות על הומסקסואליות, כינה תופעות פיזיות רבות של נשים תחת השם המעליב "היסטריה" , גילה חיבה מרובה מדי לילדים וכן הלאה. ובכן לוקחים מפרויד את מה שטוב ומבינים שהקשקוש על ההומסקסואליות היה קישקוש שמתאים לתקופה החשוכה ההיא. גם בסיינטולוגיה ישנם כל מיני כתבים שכתב המייסד שלה האוורד שעוסקים בשטויות, בערך ברמה של פרויד. אז מייסדי הארגון מודים שהיו לו כמה שטויות אבל הם לוקחים את מה שכן נראה להם גאוני ומוסדר ונכון. בעיקרון בכל תיאוריה שמתפתחת היום - תמצא בעוד 2- 3 דורות כמה הנחות יסוד שתראנה לך חשוכות. אז הנה חבר'ה בדיוק כמו הפסיכולוגים שלקחו מהכתבים של הווארד את השיטה המובנית לעבוד על חולשות לשפר כישורים, להיגמל מהתמכרויות - כאמור לא מאוד שונה מאימון אישי או פסיכולוגיה, והשאירו מאחור את השניים וחצי שטויות שהמציא ההוא.... וגם בן גוריון חזה כמה דברים בדיוניים... אבל אין שום קשר למשהו שמתנהל כמו הוראות למעשי זוועה וכדומה.
ובכל מקרה אפשר גם לא להסכים.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אילה_א* »

אני מקוה שאת מבינה בעצמך שלבדוק לכמה אנשים בבית קפה יש איתם סרוקסט ומזה להסיק שחמישים אחוז מאנשים נוטלים סרוקסט זה כמו ללכת לבית של רני כשר ביום שני בצהריים לשאול מי כאן לומד בבית ולהסיק שיש 100 אחוזים של חינוך ביתי בישראל . מצטערת לא כך עורכים סקר.
ויותר מכך אםמדובר במאה אנשים שלא חולים ,אבל ככה מוזרים ורוצים לקחת כדור והרופא מסכים ורושם להם. ע
דיף בעיני מאשר אדם אחד שצריך כדור והסיינטולוג השקרן והרמאי אילן הרוקח משכנע אותו שאין הפרעות פסיכאטריות והוא לא לוקח את הכדור שלו וגורם לעצמו נזק.
ממש כמו שעדיף שמאה אשמים ישתחררו מאשר שחף מפשע אחד ישב בכלא.
לגבי אברי גלעד בטח שהוא לא מבין למה כולם צריכים להיות אותו דבר, הוא מצליח להרוויח הרבה מאוד כסף בלי להיות אותו דבר .
נראה אותו מול ילד שסובל מנידוי חברתי ודימוי עצמי נמוך כל כך שקשה לראותו אותו בלי מקרוסקופ ואומר לו : " זה בסדר תשמח להיות שונה למה לקחת ריטלין זה ממכר.
לגבי הפלות שואר דברים גם אני לא פגשתי אנשים שנאלצו לעבור אותם ולכן אין לי מושג אם מדובר באמת או בהשמצה.
תודה וביי
סוף_מעגל*
הודעות: 642
הצטרפות: 14 יולי 2002, 18:09
דף אישי: הדף האישי של סוף_מעגל*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי סוף_מעגל* »

מי זה אילן הרוקח ???
קט_קטית*
הודעות: 2387
הצטרפות: 01 מאי 2007, 10:49
דף אישי: הדף האישי של קט_קטית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי קט_קטית* »

_עת השתחררתי הרופאים המליצו לי
ביקור חודשי בנמל התעופה
זה באמת עושה לי טוב לראות מטוס גדול
ממריא דרך דמעה שקופה
אחר כך כבר יותר קל הלחץ על העין השטופה

לוקח לי אחר הצהריים חיובי נוסע לנמל
לעצמי אני אומר בדרך שגם מזה עוד נצטרך להיגמל
עצמי עונה לי בהגיענו אז נתחיל כל יום להתעמל_

<מאיר אריאל כמובן :-)>
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אילה_א* »

אילן הרוקח הוא רוקח שהוא חלק מהסיינטולוגים בישראל (אתזה הוא לא מספר ) שכותב מיילים ומכתבים והודעות לעיתונים ועוד המון דברים
שבהם הוא מסביר כמה לא כדאי לאנשים להשתמש בתרופות שרשם להם הרופא אם מדובר בתרופות פסיכאטריות או בריטלין וכמה כן כדאי להם במקום לעשות קורסים (סיינטולוגיים) או פתרונות סיינטולוגיים אחרים במקום לקחת את התרופות . בסוף המכתב הוא משאיר את מספר הטלפון שלו כדי ליצור אמינות . במשך כל השיחות הוא לא אומר לאנשים שהוא שייך לקבוצה הזאת .ומוליך אותם בכחש. הרבה אנשים מאמינים לו למשל אודטה שהיא אדם בעל השפעה ציבורית רחבה פירסמה פעם במדור שלה מכתב שהוא כתב . בקיצור מדור ברמאי מהסוג הגרוע ביותר.
תודה וביי
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

לגבי אילן הרוקח, זה באמת אפשר להגיד שמדובר באפשרות שזה רק יוצא מהכלל שלא מחייב את כל הסיינטולוגים
אבל השאלה הנשאלת היא כזו, האם באמת זה רק תכנון ותכמון של אדם אחד שעושה שם רע לקבוצה כולה או שמדובר במשהו שמנוצל בצורה כזו אבל באותה מידה האחרים בקבוצה ערים ומודעים לדרך שהוא מגייס ושלמים עם זה ולא עושים משהו כדי להפסיק את הדרך שלו,
לדעתי אם יש אדם שידוע בציבור כרמאי וכבר עלו עליו וכתבו עליו אז שאר הקבוצה צריכים להוציא הודעה שהם מתכחשים לו ולא רוצים איתו כל קשר...
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אילה_א* »

אה לא מבחינתם הוא איש טוב
הם גם מתנגדים לשימוש בתרופות פסיכאטריות ושמחים על מעשיו .
זה חלק מהשיטה שלהם
אלרונד_גליל_מערבי*
הודעות: 294
הצטרפות: 03 אפריל 2007, 18:02

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי אלרונד_גליל_מערבי* »

זה חלק מהשיטה שלהם
כן, זה גם משתמע שזאת השיטה שלהם לגיוס באופן כללי
אני מדבר על הסיינטולוגיה בכלל בעולם לא רק בארץ,
יצא לי לדבר עם סיינטולוגים ש"ניסו" לשכנע" אותי לבוא לקורסים שלהם,
והחוצפה! :"אתה לא תהיה שלם אם לא תקח אחריות ותבוא אלינו..."
סליחה? אני לא שלם? מי הם שיחליטו מי שלם ומי לא?
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

דיף בעיני מאשר אדם אחד שצריך כדור והסיינטולוג השקרן והרמאי אילן הרוקח משכנע אותו שאין הפרעות פסיכאטריות והוא לא לוקח את הכדור שלו וגורם לעצמו נזק.
ממש כמו שעדיף שמאה אשמים ישתחררו מאשר שחף מפשע אחד ישב בכלא_

את אותו הטיעון אפשר לומר הפוך. מתנגדי התרופות הפסיכיאטריות - שאגב לסיינטולוגיה אין בלעדיות עליהם, אומרים: שעדיף שמאה אנשים הנדרשים לתרופות הללו ילא יקבלו אותן על מנת למנוע מצב שאותו בן אדם אחד שיש לו תופעת לוואי שמחדדת אובדנות ואלימות עד למצב של התאבדות או רצח - לא יקבל את התרופה. אני מקווה שאת מודעת לכך שעובדתית נבדק מול בתי משפט וממחקרים שלא מטעם הסיינטולוגיה נושא הסרוקסט ויש הנחייה ברורה לא לתת אותו לבני נוער רק בשל סכנת העלאת תחושת אובדנות ואלימות.

את כותבת גם:
אני מקוה שאת מבינה בעצמך שלבדוק לכמה אנשים בבית קפה יש איתם סרוקסט ומזה להסיק שחמישים אחוז מאנשים נוטלים סרוקסט זה כמו ללכת לבית של רני כשר ביום שני בצהריים לשאול מי כאן לומד בבית ולהסיק שיש 100 אחוזים של חינוך ביתי בישראל . מצטערת לא כך עורכים סקר
ראשית חורה לי שמסלפים את הדברים שלי. כאמור לא כתבתי את דוגמאת בית הקפה שנתון יחיד להסתמך עליו, ציינתי מס' אפשריות להסיק על הנושא, כתבתי :" תסתכלי סביבך, תשאלי את הרוקח מהסופר פארם, תשאלי בכנות את חברותייך". כשהנחת היסוד שלי היא שבורר שמהתבוננות בסביבה קרובה וקרחוקה לא נסיק מסקנות אבסולטיות אבל בהחלט אפש רלקבל כיוון בייחוד בתחום בעייתי לחקירה "מדעית".בהמשך נתתי את דוגמאת בית הקפה ואברי גלעד כאנקדוטה (שאגב ממש לא נכון שהוא היחיד שעושה מזה כסף, רופא אחד בכתבה אמר שמיטב המוחות החדשניים והמנהיגים הגדולים - סבלו כביכול מהפרעת קשב, רק שלשמחתם שאף אחד לא בא וניסה לשטח אותם - והטמפרמנט, הרצוןהתמידי לריגושים ולמעש, לעיסוק במס' דברים בו זמנית - ועוד- הוביל אותם לחדשנות).

לגבי "סקר" בתחום של תרופות מהסוג "הזה" אז קיימת בעיתיות לסקור סוג כזה של מוצר צריכה. יש אחוז מבוטל של אנשים שמתבייש להודות. גם בסקר אנונימי (תבואי לראות באונ' מה שוקרה כשמבקשים סטודנטים לענות על סקר שקשור בתפיסה מרחבית, בחדר 306, ולידו מודעה המבקשת מסטונדנטים להשתתף בסקר על תפיסות מיניות. ההענות לסקר הראשון גדולה פי מאות אחוזים ומדובר על סטודנטים שלפי כל "סקר" פופוליסטי קיים - אנשים נאורים ופתוחים, רובם בעניין של סטוצים או סמים או גם וגם - ועדיין כשמדובר על משהו רשמי, סקר גם אם אנונימי- אין היענות סוחפת לספר מה באמת קורה אצלך.



אני חושבת שאם רק מחקרים "מדעיים" מדברים אלייך אז ברור למה נסיון אישי אינו כלי שגם, עם דגש על גם ניתן להסיק ממנו דבר או שניים על מה שקורה סביבך. . מחקרים קמים השכם וערב, יש בהם הרבה פרמטרים מוטים, גם מסקנות לרוב מסולפות בהתאם למי שהזמין אותם. לגבי התרופות זו בכלל בעיה ליצור מחקר- כי רבים נוטלים כדורים באופן פרטי ואז אין אפשרות להתחקות אחריהם. לרבים אחרים נרשמים מרשמים והם לא נוטלים אותם. כך שיש בעיה של ממש בתחום הזה.

שנית, לגבי דוגמאת בית הקפה, בבית קפה ממוצע ישובים אנשים מגילאים שונים, מינים שונים, רקע סוציואקונומי מגוון (המנהל, המזכירה, האמא עם הבת, השליח ובן ה-20שיצא לדייט) ועוד. אם את מכירה את המושג "תרבות העוני" אז תתפלאי לדעת שגם מאוד עניים יכולים להימצא שם אם כי בסבירות נמוכה. אבל לא הסתמכתי על בית הקפה כמדגם מייצג.
בעוד שכלים מדעיים "סקרים" ומחקרים מתקבלים אצלי בהערכה אם כי בספקנות מספקת, ההתנסויות שלי בסביבה הקרובה והרחוקה מצביעות על משהו שאת רואה בעיניים, פתאום בלי שתרצי את מבחינה במגמה. מה שבטוח זה שהנחת היסוד שלי היא שברור מאליו שהסביבה שלי לא משקפת את כל המציאות, אבל גם ההיפך - לומר שכלי מחקרי כביכול יכול להעיד נאמנה על הנושא, בייחוד כשהוא טאבו - ובייחוד שעומדים מאחורים הרבה גופים אינטרסנטים - זו תמימות גדולה יותר מלחשוב שהסביבה הרחבה והקרובה תעיד על כך. שזה כולל גם עיתונות ארצית, גם תוכניות תחקיר, גם שיחות עם הידיד הרוקח שמעיד על כמות מטורפת של הנפקת תרופות פסיכיאטריות ואנשים שמגיעים באמצע הלילה לבית המרקחת שנמצא בתורנות חרום כי הם סובלים מכאבי ראש תופת וחוסר מנוחה כי כבר יומיים הם בלי כדור (תלכי לרוקח הנחמד בסופר פארם ליד מקום מגורייך או בקופח ותשאלי כמה מרשמים מנופקים בשבוע , מעניין מה תהיה התשובה שלו).

ומה שהכי מוזר זה שאת נותנת לי דוגמא של ילד שכן נזקק לרטלין וכו'- ואני תוהה, לא קראת שכתבתי שחור על גבי לבן? כתתבי:
חשוב רק לציין שאני לא נגד תרופות פסיכיאטריות. ראיתי אנשים שזה חולל בהם נפלאות, וגם בכתבה הנ"ל היה משהו מאוד נכון בלתת לחלק מהמטופלים את הרטלין - בייחוד כשכלו כל הקיצים מאפשרויות אחרות (המשפחה הנל למשל הלכה למשהו כמו 7 מטפלים אלטרנטיביים לפחות אלו שציינו בכתבה). מה שכן היד קלה מדי על ההדק, ויש כדורים ממכרים (רטלין) ויש כאלו עם תופעות לוואי, ויש כאלו שפשוט מיותרים וגורמים לבריחה מהתמודדות עם משהו שלא קשור בכלל לפיזיולוגיה..

ואני מוסיפה עכשיו עוד דבר:
חלק מהתרופות הפסיכיאטריות ניתנות לטיפול אחר - נוירולוגי, לטשטוש כאבים (מבורך בעיניי במקרים שאין אפשרות אחרת) ולעוד בעיות שהסתבר שהתרופות האלו מקלות עליהן. שוב אני אומרת שלא רק שאני אל מצנגדת לתרופות הללו אלא שיש מקרים שזה מבורך וראיתי כמה אנשים שזה שדרג להם את אכות החיים לבלי הכר.

לגבי הנושא של אילן הרוקח - שני דברים יש לי לומר: אם זה נכון שיש רוקח כזה אז בכל ארגון יש חולרות, שחיתויות, נשים שמפרשים לא נכון את הכלים שניתנו להם ועוד ויש להוקיע התנהגות שרלטנית מכל סוג.. לגבי מה שכתבת אילה שהסיינטולוגיה מעודדת את הרוקח הזה וזה "חלק מהשיטה שלהם", אני תוהה מאיפה את יודעת את זה, מי זה הם וכו'.



נדרשתי להגיב כי לא מדייקים שלא לומר מסלפים את מה שאני אומרת. אני לא מעוניינת להיות צד בהגנה על הפסיכיאטריה או על הסיינטולוגיה. ציינתי את דעתי ואני לא רוצה להמשיך להיות חלק מדף וכחני בנושא שאינו מעניין אותי לא רגשית ולא פילוסופית. מלבד הרצון לתת את זוית הראייה שלי בהודעה הראשונית.אני בעד מתינות, ביחס לסיינטולוגיה וביחס לתרופות - ביחס לכל דבר בעצם.

אני שוב רוצה לציין לסיום ששם הדף מצביע על איזו הכרה "בידיעת אמת אבסולוטית. דעות חד משמעיות שלוקחות מונופול על האמת, ומסתבר גם שללא ניסיון אישי אלא בהסתמך על דפים כגון אלה - מהוות חלק מתחושת "משיחיות" שאני מוקיעה, משיחיות קיצונית לא פחות ממה שמבקרי הסיינטולוגיה מנסים לייחס לסיינטולוגיה..
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

ג'ינ ג'ית , קודם כול תודה על התזכורת שלא צריך להאמין לכל מה שכתוב באינטרנט, ושצריך תמיד להטיל ספק. אני מודה שלמרות שאני עצמי מטיפה לאותו דבר, נפלתי בפח הזה הפעם.

אבל אחרי שעזרת לי לצאת ממנו, אני חייבת לומר שדווקא עיון באתרים לטובת הסיינטולוגיה משאירים אותי בתחושה של אי נוחות. זה לא אישי נגד הסיינטולוגיה, כתבתי גם בדף אחר שאין לי שום קשר אליה חוץ מחברתי האהובה מרי שמתה מסרטן לפני כמה שנים, שהייתה עוזרתו של הבארד בעברה ואף הפליגה איתו בספינה. היא הייתה אחד האנשים הכי קרובים להגדרה של מלאך שפגשתי בחיי.

אבל יש לי בעיה עם כל גורם שמשתמש בביטויים כמו:
"הסיינטולוגים כולם נקיים מסמים" - זאת שהיכרתי עישנה, וזה גם הרג אותה.
"הדרך אל האושר"
"נתיב לשיפור רוחני, שהינו יעיל ומעשי יותר מנתיבה של כל דת אחרת שעולם זה ראה"
"ההצלחות של האנשים הפשוטים אשר חיפשו אחר תשובות והיו נבונים דַיָם לדעת היכן נמצאו ה תשובות" (הדגשה שלי)

"ל. רון האברד גילה את המקור היחידי למתח, דאגה, חוסר בטחון ומחלות פסיכוסומטיות"

בדף "אתיקה", לצד הפרת זכויות יוצרים וכד':
"כל אדם ביקורתי יתר על המידה כלפי סיינטולוגיה או הכנסייה"
"עזיבת סיינטולוגיה בצורה פומבית"
"עצות כוזבות המביאות לאפתיה או תבוסתנות"
"כל אדם שקיבל השתלה בחיים אלה"
"הפרה של זיכיונות של מיסיון" (הדגשה שלי)
וכל זאת בדף שנראה שנוסח בידי עורך דין לטובת עסק מסחרי.

כל גורם שטוען לאמת היחידה וה-תשובות בהא הידיעה, מביא רק ראיות אנקדוטליות חיוביות, טוען להוכחות מדעיות אך אינו מצטט אותן, כולל ביקורת והשתלה בתחום האתיקה וכו' וכו' - נו, בואי נגיד שחשוד עליי.

אבל מעבר לזה, הרי לא מדובר כאן באתר שמוכר תוספים שישנו את חייך, אלא בדת (לפי ההגדרה שלהם עצמם) המציעה פיתרון כולל לחיים. בכל דת או כת יהיו כאלה שישמרו על עצמאותם, וכאלה שלא. השאלה היא מה עמדת האירגון כלפי העצמאים. הרושם שאני מקבלת מאתרי הסיינטולוגיה עצמה היא שלא רק שזה אינו רצוי (שזה דבר מובן בכל אירגון שטוען לאמת אחת) - אלא שנודף כאן ריח של דיכוי. כשאני מצרפת לזה את אמירתו של הבארד עצמו באחד מספרי המד"ב שלו שהדרך להתעשרות מהירה היא להקים דת, ואת מה שקראתי לגבי האמונות שלהם (זנו וכו'), אז גם בלי להתייחס לסיפורי האימים באינטרנט הייתי ממליצה לכל שומר נפשו וכספו, שירחק. גם אם כל עוד מדובר באנשים שיציבים יחסית מבחינה ריגשית, ייתכן שחוויה כזו תתרום להם . (כתבתי בדף סדנת מסטרי). אבל זו רק הדעה שלי.

תמי
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

ידיד טוב של בעלי נכנס לסיינטולוגיה לפני כמה שנים, והוא היה מאוד נלהב לזה. בעלי ואני התעניינו, שאלנו שאלות, שמענו ממנו סיפורים, קראנו ספרים של רון הבארד (המייסד) והגענו למסקנה הנחרצת שהסיינטולוגיה היא תנועה שמניעיה מוטלים בספק במקרה הטוב, ושפלים מאוד במקרה הרע.

להלן הסבר:
אחד העקרונות הכי בסיסיים במה שהם מציעים לאנשים הוא, שבעיות רבות בלמידה (למידה מכל סוג שהוא) נובעים מ המלה שלא הובנה כהלכה. והפתרון שלהם במקרה כזה הוא לחזור ולקרוא שוב את הקטע עד שתבין. אם לא הבנת - חזור אחורה, למילה קודמת שכנראה לא הובנה כהלכה. ועוד אחורה. ותשתמש במילון.
ואולם, עיון רציני בספרים בסיסיים לקהל הרחב שנכתבו ע"י המייסד הנ"ל, (אשר משכנעים בהתלהבות שיש להם פתרונות וכו' וכו', שהסיינטולוגיה היא דבר נפלא וכו' וכו') העלה שהבעיה העיקרית בהבנה שלנו כשבאנו לקרוא אותם היא המלה שלא נכתבה כהלכה.

במילים פשוטות: הספרים כתובים בכוונה תחילה באופן בלתי ברור, מערפלים נקודות מסוימות, משתמשים לרוב במילים חדשות, מומצאות, משתמשים במילים מוכרות (למשל "תקשורת") במשמעות חדשה ואחרת מהמשמעות המילונית שלהם. הם מספקים "מילונים" שבהם לכל מושג יש לפעמים 5-7 הגדרות, כולן ארוכות, שונות זו מזו מאוד, ואתה אף פעם לא בטוח לאיזו מההגדרות הם התכוונו הפעם,
בקיצור, הם נותנים לך את ההרגשה שאתה יכול להבין, יכול להגיע לפתרון, להבנה, להתקדמות, מבטיחים הרים וגבעות אך לא מאפשרים התקדמות אמיתית כי אי אפשר להבין כלום. בעלי, בתור דוגמה, ערך רשימה של שאלות הבהרה שעלו בו. על שלושת העמודים הראשונים של הספר הוא הצליח לאתר כ- 20 נקודות שלא היו ברורות! כשהוא הציג אותן לידידו הוא קיבל תשובות כמו "טוב, צריך ללמוד כדי להבין את זה".
והספר אינו ל"מתקדמים", וזוט איננו טיפש.
בקיצור, מדובר במלכודת שעשויה לסחוף לתוכה אנשים להרבה הרבה זמן,

למען ההגינות, אני חושבת שיש אנשים שיכולים להפיק משהו טוב מחלק מהדברים שהסיינטולוגים מציעים, מבלי להינזק (אם זאת כת, אז ערכיה אינם א-הומניסטים באופן מובהק, פרט לערך המרכזי של "סבך את הקורא ככל האפשר כדי שהוא יקח עוד קורס כדי להבין מה אמרת"). זה לא סכנת נפשות, בשלבים הראשונים. אבל גם חיובי זה לא. בכלל לא.

נקודה נוספת למחשבה: בעלי ביקר במכללה שלהם במרכז, מתוך מחשבה לקחת קורס או שניים שם. כל האנשים היו חביבים מאוד נחמדים וכולי, אך מה שהפריע לו היה שכולם שם הסכימו אחד עם השני. לא היה ויכוח, גם לא ויכוח פורה, לא היו חילוקי דעות. ומה שחמור יותר - היה שם ניסיון להסתרת מידע. הוא ראה עלון של המכללה מונח על השולחן לידו והחל לקרוא בו. העלון תיאר, בין היתר, את המאבק המשפטי של הסיינטולוגיה ברחבי העולם. בחורה אחת שמה לב לכך, הוציאה לו את העלון מהיד ואמרה לו: "לא, זה עדיין לא לשלב שלך".
מה זאת אומרת "לא לשלב שלך?" מה היא ניסתה להסתיר? בהרבה תחומים מקצועיים הייתי אומרת למישהו שחומר מתקדם הוא "לא לרמה שלו", כלומר שיהיה קשה להבין אותו, אבל לא הייתי מנסה לקחת לו את זה מהידיים. שיקרא ולא יבין, אם זה מה שהוא רוצה.

לי זה לא נראה כמו מקום בריא במיוחד.
גזימניו_ג'וניר*
הודעות: 9
הצטרפות: 20 נובמבר 2006, 18:51

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי גזימניו_ג'וניר* »

זו הדרך בה הם מנסים להיכנס, כל מיני גופים בשמות שונים ומשונים, לכאורה לא מזוהים עם סיינטולוגיה, אבל כמובן שכן.
כאן שם הגוף: "העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון"
נועה_מרום*
הודעות: 25
הצטרפות: 05 נובמבר 2006, 19:10
דף אישי: הדף האישי של נועה_מרום*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי נועה_מרום* »

שלום לכולם! לא ביקרתי פה הרבה זמן ואני מאוד שמחה שהדף הזה תפס תאוצה.
מישהו כאן התלונן על השם שנתתי לדף כל האמת אודות הסיינטולוגיה
נכון שאני נוקטת פה עמדה שלילית לגבי הסיינטולוגיה, מה לעשות. מי שרוצה לפתוח דף נייטרלי יותר, בבקשה. סך הכל הדף הזה רוצה להראות את האמת המסתתרת מאחורי הסיינטולוגיה. בגלל שהכת הזאת אכן מסתירה הרבה מאוד דברים איומים שקורים בתוכה. יחד עם זאת, בהחלט אפשר לרשום כאן כל דבר על הסיינטולוגיה - גם דברים חיוביים, למי שרוצה.

with passion הלינק שנתת על הסרט אינו עובד, אבל למעלה נתתי לינק של הסרט "הגשר", שזה סרט מעולה על הסיינטולוגיה. ייתכן שאוסיף בימים הקרובים עוד סרטים בנושא.
גזימניו_ג'וניר*
הודעות: 9
הצטרפות: 20 נובמבר 2006, 18:51

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי גזימניו_ג'וניר* »

נתקלתי בסרטונים מה
O.T SUMMIT 2007 IN CLEARWATER
בגדול, התכנסות של המון סיינטולוגים.
חלק 6 מתוך 18 לטעימה
profile]דף עם קישורים לכל הסרטונים videos[/po]?user=Controversies&p=r
נינה*
הודעות: 345
הצטרפות: 01 נובמבר 2002, 19:58

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי נינה* »

רוצה לספר על החוויה שלי לפני בערך 8 שנים,
כשגרתי בת"א חברה שכנעה אותי לבוא אתה להרצאה חינם בנושא, לא היה לי משהו יותר טוב לעשות אז הלכתי איתה,
מההרצאה הרגשתי משהו נכון וחדש , ממה שזכור לי זה היה מאוד שכלתני וברור (לעומת תחום המדיטציות למיניהן) - ז"א נוסחאות ראצינאליות ל-"איך להיות מאושר" וניתוח מצבים של טראמות ואיך התת מודע מושפע מכל מיני מצבים בחיים,
לאחר ההרצאה עשינו מן מבחנון אמריקאי (שברקע כל הזמן מסתובבים סיינטולוגים מחוייכים ומחוייטים) ואחר כך כל אחד זומן לפגישה עם סינטולוג שהמליץ על קורסים שמתאימים לפי תוצאות המבחן.
בתקופה ההיא לא הייתי מאושרת והמליצו לי על כמה קורסים שעלו אלף ומשהו ואחד זול שעלה 400 בערך ... אז הלכתי על הזול, שנקרא "היעילות האישית" (חברה שלי הביעה התנגדות לנושא)
בקיצור היה מאוד נחמד, חידד לי דברים מעמקי נשמתי, והרגשתי שם טוב, למרות שמחינה חיצונית הייתי שם מאוד שונה, (בואו נגיד הם לא אנשי "באופן") הייתי מאוד זרוקה ופרועה יחסית למקום המהודר שבו ה"סינטולוגים" מאוד מוכפדים בלבוש שלהם, אז זה הרגיש לי קצת קר אבל הם היו כל כך נחמדים אז המשכתי לבוא וללמוד, וזה עשה לי טוב בסופו של דבר,
הייתי בכתה עם כמה אנשים שכל אחד עשה קורס אחר ומה שנחמד שחלק מהעבודה היא שיתוף של מי שנמצא בכתה למשל מישהו קרא לי לעזור לו עם איזה תרגיל שהיה לשבת ולהסתכל בעיניים של מישהו שהוא לא מכיר במשך 10 דקות ואסור לדבר- היה מדהים, ממש מבלי לדבר אחרי 10 דקות הרגשנו כמה שאנחנו מכירים,
נינה*
הודעות: 345
הצטרפות: 01 נובמבר 2002, 19:58

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי נינה* »

פתאום קולטת שעולה לי עוד מלא דברים לכתוב, אבל חייבת לרוץ, אם זה מעניין מישהו אשמח לענות על שאלות בנושא,
בגדול- זה נחמד מאוד לסוג אנשים שרוצים לחזק את המיינד, את החשיבה- זה יכול להיות איזון טוב לכל מתרגלי המדיטציות ולמי שרוצה להבין שיכלית- באופן "תכלסי" לכתוב ולחדד את המודע לגבי עצמנו.
האמת שעד היום הם מתקשרים לשאול לשלומי בנחמדות מופרזת (לפעמים מחו"ל) ובגלל שאני רחוקה מתל אביב אני לא ממשיכה עם זה. וכנראה יש המשך שעוד לא הגעתי אליו... כי אני לא באמת רוצה להיות "סינטולוגית" (-:
גל_הגלגל*
הודעות: 130
הצטרפות: 30 אוקטובר 2010, 22:24
דף אישי: הדף האישי של גל_הגלגל*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי גל_הגלגל* »

נכון שאני נוקטת פה עמדה שלילית לגבי הסיינטולוגיה, מה לעשות. מי שרוצה לפתוח דף נייטרלי יותר, בבקשה. סך הכל הדף הזה רוצה להראות את האמת המסתתרת מאחורי הסיינטולוגיה.
נראה לי קצת עקום. אני מכירה את הסיינטולוגיה מקרוב מאוד, ואף על פי שאני לא מחבבת במיוחד את הדת הזו ואישית מעדיפה לשמור על מרחק מסויים, הרבה ממה שכתוב פה פשוט מוטעה מעצם צורת התיאור שלו. אני לא באה להתווכח על עובדות שכן או לא מוסתרות ואז זה נתון לויכוח של למי כדאי להאמין- אלא פשוט הרבה מהדרך שהדברים מתוארים פה היא מוטית מיסודה וכך חוטאת למטרתה שלה- להציג אמת. לדוגמא התיאורים על מהו סשן ומהי אותה "מכונת אמת" שמשתמשים בה, ומה עושים בחדר הלימוד כשלומדים לדבר עם בנאדם בקשר עין רציף,
זה הכל דברים נורמליים (מנסיון) שכמובן שיכולים להישמע מאוד גרוע כשבוחרים להציג אותם ככה, כמו כל דבר אחר. ולא חסרים דיונים באתר הזה על איך גם אנשי באופן עצמם נראים לאחרים כמזניחים ומלוכלכים ומתעללים והזויים ו... ו... ו...
כשרוצים שמשהו ישמע רע, הוא ישמע רע. ההתיימרות להציג אמת כשבאים ממקום של אנטי חוטאת לאמת. אישית, חבל לי לראות את הדף הזה פה, לפחות בצורה שהוא, וכפי שציינתי אני לא תומכת נלהבת של סיינטולוגיה. פשוט מכירה בחסרונות כמו גם ביתרונות.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

הסיינטולוגיה היא כת, ולא דת.
היא מסוכנת במיוחד, כי היא חזקה במיוחד.
חשוב מאוד לראות דף כזה בכל מקום, ובמיוחד בבאופן.
כמו בכל דף בבאופן - אף אחד לא מוכרח להיכנס :)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תמי גלילי
כתבת דברים יפים ונכונים מאוד.

כל דת היא כת. אין הבדל. כל הדתות התחילו מכת קטנה.
כל דת היא מסוכנת. כמעט כל המלחמות בעולם וההוצאות השונות להורג, באו ממקום דתי.
והכי גרוע, כל הדתות משעבדות את עצמאות המחשבה.

לכל דת יש "אמת". וכל מה שיגידו כנגדה אפשר לכלול בהגדרה הרבה מהדרך שהדברים מתוארים פה היא מוטית מיסודה וכך חוטאת למטרתה שלה- להציג אמת.
לכל דת וכת יש "מכונת אמת" שמשתמשים בה,
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

הסיינטולוגיה היא כת, ולא דת.
ההבדל היחיד בין כת ודת הוא הגודל. כמה אנשים שותפים לה.
בשימוש "עממי", כשאומרים "כת" מתכוונים בדרך כלל ל"כת מסוכנת" שעלולה לסכן את חבריה באופן זה או אחר. אבל במשמעות המקורית, אין הבדל.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מתוך האתר depart]המרכז הישראלי לנפגעי כתות id[/po]=39450&category id=4845&iPageNum=1&seaWord=&gadgetStyleBOO=#19022


מה ההבדל בין כת לדת? הקבוצה שלי אומרת שהיא דת, איך אדע מה ההבדל?
ישנם הבדלים רבים בין כתות לדתות.
כעיקרון, הכת מסתירה את האידיאולוגיה שלה ודרכי פעולתה. אתה לא יכול לדעת מה יש בכת לפני שתעבור תהליכים מסוימים שדורשים ממך זמן וכסף. לעומת זאת, בכל דת אין סודות ואינך צריך לעבור תהליכים ואף לא לשלם כסף על מנת ללמוד כל מה שצריך עליה.
בכת אתה שואל שאלות אך לא מקבל את כל התשובות, וביקורת איננה מקובלת. בדת אתה שואל שאלות, מקבל תשובות ויכול להתווכח עליהן מבלי שמישהו יעשה דה-לגיטימציה לביקורת שלך.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלונית* »

ההיכרות שלי עם דתות שונה לגמרי. ביהדות למשל, חלק נכבד ומשמעותי ביותר הוא סוד, וממש נקרא כך - תורת הסוד.
אתה לא יכול לדעת מה יש בכת לפני שתעבור תהליכים מסוימים שדורשים ממך זמן - עד גיל ארבעים זה מספיק? ויש עוד כמה תנאים לפני שיהיה מותאר לך להתחיל ללמוד את הסוד.
גם הדת הדרוזית היא די סודית אם אני לא טועה.


בדת אתה שואל שאלות, מקבל תשובות ויכול להתווכח עליהן מבלי שמישהו יעשה דה-לגיטימציה לביקורת שלך
המממ...

>הכותבת דתייה<
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ההבדל היחיד בין כת ודת הוא הגודל. כמה אנשים שותפים לה.
בשימוש "עממי", כשאומרים "כת" מתכוונים בדרך כלל ל"כת מסוכנת" שעלולה לסכן את חבריה באופן זה או אחר. אבל במשמעות המקורית, אין הבדל.
תמרוש רוש - כל מילה זהב

בכת אתה שואל שאלות אך לא מקבל את כל התשובות
בכל דת אין סודות ואינך צריך לעבור תהליכים ואף לא לשלם כסף על מנת ללמוד
בכלל לא מדוייק. גם בדתות אין תשובות - למשל "התשובה" נשגבות דרכי הבורא, כשאינם נותנים או יכולים או אינם רוצים לתת תשובות
גם לדת, "הדת היהודית" יש סודות, יש שפה וביטויים שמשתמשים בהם כדי לבטא מה שלא רוצים שאחרים יבינו. וצריך לשלם, "לתרום" לישיבות לבית הכנסת, לרבי, לבאבא, לקברי צדיקים. מוכרים ספרי קודש. מוכרים "תשמישי קדושה" ועוד ועוד.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

וצריך לשלם, "לתרום"
אין גורו יחיד (או קבוצה מצומצמת) שמתעשרים מהתרומות.

ביהדות למשל, חלק נכבד ומשמעותי ביותר הוא סוד, וממש נקרא כך - תורת הסוד.
יחי ההבדל...

>הכותבת איננה דתייה<
גל_הגלגל*
הודעות: 130
הצטרפות: 30 אוקטובר 2010, 22:24
דף אישי: הדף האישי של גל_הגלגל*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי גל_הגלגל* »

ישנם הבדלים רבים בין כתות לדתות.

ממש לא. יש הגדרות מדוייקות לדת ולכת, וכל ההבדלים הללו הן פרשנויות אישיות. המילה דת משמעותה משנה המשותפת לקבוצת אנשים מכוח דבקות באמונה בכוח עליון כלשהו ותרבות המשתמעת מכך (פולחנים ומנהגים). המילה כת מתארת את אותו הדבר, כשאותם אנשים מאוגדים סביב מנהיג רוחני יחיד (אדם) אשר לו הסמכות הגבוהה ביותר באותה חברה והוא מנהיג וקובע את אורחות החיים בקבוצה
זה נשאב מהגדרות המילוניות, אבל מתוך הזיכרון שלי- לכן אולי הניסוח לא מדוייק, אבל אלו ההגדרות. כל דבר מעבר לזה הוא פרשנות אישית, ולכן גם יכולות להיות כתות שפויות, רק חבל שבמציאות זה לא קורה כל כך..


סיינטולוגיה מגדירה את עצמה כדת כי היא מתעסקת ברוחניות של האדם- בנצחיות שלו, בהכרה שלו כישות רוחנית, ומה עושים עם המנטל שלו. הם לא מגדירים את עצמם ככת, אם אני זוכרת נכון, משום שהם טוענים שחייהם אינם סובבים מנהיג גם כי הם פשוט לא רואים את ההערצה שלהם לרון האברד כהערצה עיוורת, וגם כי הוא כבר מת ומבחינתם זה הופך את ההנהגה שלו לפחות רלוונטית, או משהו כזה.
מזוית הראייה שלי, יש המון מוטיבים בהתנהגות היומיומית שם שמדגישים את ההערצה לרון האברד,
מצב שני זה יותר נובע מהאנשים והרצון שלהם באמת להעריץ מישהו ופחות מאיזה נוהל רשמי או לא רשמי, כי אפילו ההתהדרות בכך שכל הכתבים וכל הנהלים הן ע"פ "טכנולוגיה מקורית" של רון, הרבה בשנים האחרונות נקבע ע"י אסיפות ומנהלות שכוללות אנשים רבים בדרגים שונים. אז הם מנסים ללכת ע"פ מה שרון כתב, בסדר. בכל זאת זה לא הוא...

לפי דעתי פשוט נזרקות פה מילים גדולות. גם אם דברים מתנהלים בצורה קצת עקומה/מצחיקה/לא יעילה/לא לרוחי/מוזרה... להצמיד לזה תוויות שלא יורדות זה צעד מרחיק לכת. במקרים מסויימים זה הגיוני להרחיק לכת, במקרים אחרים- זה לא. אי אפשר להסתכל על כל דבר שלא נראה לנו ולסמן אותו כרשע, יכול להיות שהוא פשוט אדיוטי.
יאיר_ישראל_חרעוץ*
הודעות: 1
הצטרפות: 18 נובמבר 2012, 17:31

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי יאיר_ישראל_חרעוץ* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אתם רובכם שקרנים מעוותים שרוצים למנוע מהאדם את החופש והשלווה האישיים, אתם תומכים בפסיכיאטריה כדי להרוס ולדכא את מי שאינו גרוע כמוכם.
בזכות יישום הסיינטולוגיה וכלליה בחיי השגתי כישרון רב ובזכותו יצרתי מוזיקה איכותית וסרטונים מצויירים ברמה שלא חשבתי מעולם שאוכל להגיע אליה, כושרי הגופני השתפר פלאים והיה אפילו מצב שהצלחתי לרוץ בלי להתעייף כלל, אך הכל נלקח ממני על ידי הפסיכיאטריה והטיפול שהם כפו עלי!!!

הנה קישור ליצירות מוזיקליות שלי בבאנד קאמפ! הכל בזכות יישום העצות של סיינטולוגיה והמנעות מפסיכיאטריה!
adplay.bandcamp.com
רק בגלל הטיפול הפסיכיאטרי שנכפה עלי היום אינני מסוגל ליצור כפי שיכולתי בעבר! לעזאזל עם פסיכיאטריה שעושים הכל להרוס לבני אדם את החופש ואת השלווה!
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי צוויליך* »

שנאמר: I rest my case
D-:

צוויל
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יהודים אתם.. חבל שתבינו ממה ברחתם כל הזמן לאחר תקופה ממושכת תהיו מי שאתם בגאון ובגדול זה לא משנה חילונים/דתיים/חרדים/מסורתיים כולכם יהודים וזה מצער לראות שאנשים מחפשים כתף בשדות זרים כאשר יש להם את הכתף האיתנה של היהדות (ללא שום חיוב לשים או להוריד שום מלבוש או התנהגות) ככל הנראה עושה רושם שאנשים ימשיכו ליפול בכתות שרלטניות כגון הסיינטולוגיה שעל פניו היא ארגון פיננסי לחלוטין. אין ספק שמערכת הפסיכיאטריה הנה לוקה בחסר ואף בשחיתות אך אני חושב שההצגה בסרט המפורסם שמאחוריו עומדת הסיינטולוגיה הינה מגמתית מכיוון שלא מראים את עמדת הצד הנגדי (מאוד קל ליצור סרטי תעמולה שכאלה... ) ולכן הסרט נלקח בעירבון מוגבל, אני מאמין שבסוף זה ייגמר בפיצוץ.... השאלה של מי ומתי.. כהרגלם בקודש של כתות (קורש וכו'.)
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי צוויליך* »

המממ. אולי בכ"ז לשקול סיינטולוגיה? או פסיכיאטריה?

צוויל - צ'וייסז, צ'וייסז
סנופקין*
הודעות: 31
הצטרפות: 24 ינואר 2010, 16:10

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי סנופקין* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לדעתי רון האברד המציא את הסיינטולוגיה ע"מ להוכיח כמה מטומטמים יכולים להיות אנשים.
שכל הדתות הן קישקוש ושהנה, גם הוא יכול להמציא דת, וזה עובד.
אני לא חושב שאפילו הוא שיער שהניסוי שלו יעבוד באופן כ"כ מוצלח.
פלוני_אלמונית_YURI*
הודעות: 1
הצטרפות: 26 יוני 2014, 12:59

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית_YURI* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רפרפתי על התגובות,רובם מתעסק בפרטים הקטנים של הכת הנכלולית.

בגדול זה ברור שראש הארגון רוני החביב לוקח מיליונים לכיס שלו על ידי שימוש בשיטות מאפיה ולחץ פסיכולוגי.

למה אנשים טיפשים?

כי אנשים תמיד כמהים לרוחניות. וניתנה רשות מאת הבורא גם להטעות.(אבל בשום אופן אין שום כח בעולם חוץ מהשם)

יותר מזה אין מה להוסיף אלא תלך לשאול רב מוכר,אפשר פשוט לשאול באתר הידברות או באתר חב"ד או הרב בן ציון מוצפי...(חפשו בגוגל)
סרטוריוס*
הודעות: 11
הצטרפות: 10 נובמבר 2013, 19:10

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי סרטוריוס* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הבעיה העיקרית בסיינטולוגיה היא הכפיה הטוטאלית שנהוגה בה. כל מה ש"רון" כתב נחשב לקדוש، אין לסיינטולוג זכות לערער על כך، לחשוב בעצמו.חלק מה"טכנולוגיות" שלהם יעילות، חלק - לא כל כך - וחלק הם פשוט אמצעים לכפיה או לסחיטת כסף. ביישום، אין כל התחשבות באינדיבידואל، ברגישויות שלו، בצרכים שלו. אם האדם אינו מתאים ל"טכנולוגיה" הבעיה היא עם הבנאדם،לא עם הטיםול או עם המטפל. היו אנשים שאיבדו את השפיות שלהם בגלל הלחץ מהמקור הזה، ומעוד גורמים - שיטת ניהול שמבוססת על מציאת שעירים לעזזל، בין השאר، יש על זה המון סיפורים ברשת.

הייתי אומר שבשלב הזה כבר אפשר לקרוא לזה דת، שהבארד הוא הנביא שלה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי יש קרובת משפחה, שנפלה ברשת הסיינטולוגיה, בת יחידה שחוותה מצוקת לחץ לימודים, ובנוסף בעיות רגשיות קלות, שנחשפה לסיינטולוגיה, שניצלה את מצוקתה ושלחה אותה אל מותה, ילדה יפה חכמה שכיית חמדה, ציפור נפש עדינה שנטרפה ע"י מנצלי מצוקות נפשעים שמצאו טרף קל, ה' יקום דמם.
נועה_מרום*
הודעות: 25
הצטרפות: 05 נובמבר 2006, 19:10
דף אישי: הדף האישי של נועה_מרום*

כל האמת אודות הסיינטולוגיה

שליחה על ידי נועה_מרום* »

לי יש קרובת משפחה, שנפלה ברשת הסיינטולוגיה, בת יחידה שחוותה מצוקת לחץ לימודים, ובנוסף בעיות רגשיות קלות, שנחשפה לסיינטולוגיה, שניצלה את מצוקתה ושלחה אותה אל מותה, ילדה יפה חכמה שכיית חמדה, ציפור נפש עדינה שנטרפה ע"י מנצלי מצוקות נפשעים שמצאו טרף קל, ה' יקום דמם.
אשמח אם תצרי איתי קשר פלונית. כתבי לי בדף הבית.
שליחת תגובה

חזור אל “טיפולים, תרגילים ושיטות”