כמה שזה נכון.למען האמת , אני נהנית לא פחות לעבוד עם הורי הילדים.
אשתף במס' דוגמאות של הדרכת הורה . ששינו את מצבו של הילד מקצה אל קצה.
ילד עם חסך בקשר אב התפרצויות זעם וקשיים חברתיים. האב היה עסוק מאוד. לא היה פנוי ליצירת קשר עם בנו.. (כמעט ולא הייתה תקשורת ביניהם.)
בשיחה עם האב. הסברתי לו מהם ההשלכות השונות בהעדר קשר חם, אוהב. (קשר גופני, ריגשי, חשיבתי ואנרגטי.)ניסיתי לדבר אליו בשם הילד להבהיר לו את מצוקתו..(אב רגשן)
הרגשתי , שהאב התעורר. משהו נגע לליבו. מנקודה זו היה מוכן לשתף פעולה.
יצרנו תוכנית שבועית , המתאימה לאפשרויותיו המוקצבות בזמן.1. פעילויות מוטורית משותפת.הכוללות מגע ותקשורת בינאישית.
- משחקים ופעילויות שונות שהילד אוהב. הילד מאוד אוהב ומתעניין בדגים.האב קנה לו אקווריום ויחד הם נהנים מתחביב זה.
- פעילויות רגשיות והבעה רגשית.
- ברמה האנרגטית.הילד בעל יכולת קליטה חושית ואנרגטית גבוהה מאוד.לכן, עליו לתקשר עימו ממקום "נקי" ביותר.
ניכר בהם חוסר סבלנות. ותיסכול) להרגשתו כלפי הילד ובכלל.באיזה מצב רוח הגיע הביתה . לצורת המגע וכ'ו.
תרגלנו פעמים אחדות אמירת משפטים רגשיים שונים.(יכולת ההבעה הרגשית היה "מועט") "העשרתי" אותו בדף עם הבעות רגשיות. מילים ומשפטים חיוביים.
בתחילה, זה נשמע מכאני, אוטומטי. (כמו דקלום)בהמשך חל שיפור רב.(אני הרגשתי עדיין מעט "זיופים").
האב למד לעסות את הילד. לגעת לחבק ולנשק נשיקות"יבשות ללא "זיפים" ללא אפטר שייב..
.טיפ מדליק. לתקשורת בנאישית
. הצעתי לאב לכתוב לבנו יום יום ממקום העבודה מייל. לשאול לשלומו. להביע רגשותיו. לשלוח לו סירטונים שונים לגילו.(במידה)
או. תמונה המתארת הרגשה או מחשבה. כמו: כוח רצון. התמדה. אהבה . מילוי משימות תקשורת וכו'
( ציידתי את האב בכמות מכובדת). או /ו להתקשר אל הילד באמצעות הטלפון.
כל אלה יחד עם שינויים בדפוסי התנהגות שונים עשו את שלהם.