ראו גם: ביקורת ממשתתפים חדשים, איך להעביר ביקורת, הגזמתם עם המחיקות
{ביקורת לחלל האויר, הרהורים ותובנות}
יש בעייתיות בהעלאת ביקורת כללית, לא ממוקדת. ביקורות שנורות לאויר טבען לפגוע דווקא באנשים שהן לא כוונו אליהם, בעיקר במי שרגיש או במי שאכפת לו מאד, ולאו דווקא במי שהתנהגותו באמת עוררה אותה. ניסוחים כלליים, המנותקים מההקשר שבעקבותיו נכתבו, עלולים לגרום לאי-הבנות. אם מישהו כתב משהו שאתם לא מסכימים איתו, עדיף שתגיבו אליו ישירות.
לדוגמא, הטענה בדף הגזמתם עם המחיקות "למה אתם מוחקים יותר מדי?" מי שחושב שמוחקים יותר מדי, זה לא עוזר להתלונן ככה ובדף נפרד. הרי ברור שכל השאר חושבים שמוחקים כמו שצריך. אז מה מפריע לו? הוא צריך להגיד: את הדפים א ב ו-ג אני לא רוצה שתמחקו! ואז אנחנו אומרים לו: "בסדר, אבל במקום לפתוח דף חדש כדי להגיד את זה, תתכבד ותלך בבקשה לדפים א ב ו-ג, ותכתוב שם תגובה - בבקשה לא למחוק כי...".
במקום לפתוח דף חדש ובו לשאול שאלה כללית אך מעורפלת, מה שבעצם צריך לעשות, זה להוסיף תגובה באחד מהדפים שהעלו את הבעיה, ובה לכתוב: "פלוניהו אלמוניהו, כשכתבת ככה וככה, נוצרה אצלי הרגשה לא נעימה שככה וככה...". בצורה זו ניתן להעלות לדיון את מה שמטריד אותך. אפשר אפילו לכתוב שם "פלוניהו אלמוניהו, אני מעוניינת להבין, למה אמרת לפלוניתה אלמוניתה ככה וככה? לדעתי זה ככה וככה...".
אחרת עלולים לענות לך "על עיוור" בלי להבין למה בדיוק הכוונה וכנגד מה הביקורת.
אם מבקרים אתכם
לפעמים נדמה לנו ששמענו אלף פעמים את אותו הדבר. בשביל מי שאומר את זה פעם ראשונה, זה עדיין פעם ראשונה. הוא לא מנוסה בדיונים האלה. למרות שנראה שהוא עוד שיבוט, יש לו בכל זאת אישיות ואופי משלו, ואולי (לא בטוח) דברים שעוד לא נאמרו. אולי יש משהו, שמץ, בטענות? ואולי לא?
במקום להגיב לביקורת, כדאי לנסות לשאול ולהבין על מה בדיוק הביקורת, מה באמת הפריע למבקר, לנסות להגיע איתו לדו-שיח.
תרמו: יונת שרון, בשמת א ו-במבי ק.
כמה מילות הסבר על הדף
הדף נראה קצר מבחוץ, אבל הוא סיכום של דיון ארוך וקשה.
הוא נוצר מראש כדף ערך על מנת לטייב את התקשורת באתר.
דף לא למחיקה
הוא נוצר מראש כדף ערך על מנת לטייב את התקשורת באתר.
דף לא למחיקה