בחילות בהריון

אנונימי

בחילות בהריון

שליחה על ידי אנונימי »

ראו גם: מה מבשלים כשיש בחילה

מדור הריון

מאמר של הנטורופתית ענבל נתן בר על בחילות בהריון

למי שאין לה בחילות – לא לדאוג!
לי בכלל לא היו בחילות. זה ממש לא must. זה שלהרבה יש לא אומר שלכולן חייב להיות... (ורד לב)





{מדוע יש בחילות בהריון?




הבוקר שמעתי בתוכנית של אילנה פרידמן ממומחה להריון שהסביר ש הבחילות וההקאות דווקא מעידות על הריון חזק וטוב. נו, אם כבר סובלים, לפחות שנתעודד... (ביאטריס)
אין הסבר לבחילות בהריון כי הרופאים לא יודעים! כשהייתי בהריון האחרון התראיין רופא בטלוויזיה ואמר שלא יודעים מה סיבת הבחילות, זה כנראה קשור לפעילות ההורמונים, אבל כן ידוע שבחילות קשות בראשית ההיריון הן סימן טוב, שההיריון יושב חזק ואין סכנת הפלה. (בשמת א).





{אז מה עושים?




כדי למנוע בחילות קשות בהריון, כדאי להגיע לאיזון לפני הכניסה להיריון, אולי דיקור ולדאוג לעצמך תזונתית טוב-טוב קודם, כדי שיהיו לך מאגרים טובים. ראי ShowList]גם Baby5[/po].asp?SectionID=22&SubSectionID=108 (ורד לב).

וכשאת כבר בהריון, מה שכדאי שתשאלי את עצמך הוא האם את רוצה לנסות להקל על עצמך בעזרת מודעות מוגברת למה שאת אוכלת ומתי. כמו למשל להחליט שכל שעתיים לערך את מכניסה משהו לפה. גם אם את לא רעבה, כדי לנסות למנוע את התחושות. וכו'.
אפשר גם להיעזר בטיפולים כמו דיקור, צמחים, הומיאופתיה וכו'.
או שאין לך כוחות להתמודד עם משהו נוסף כרגע ואת "בוחרת" בתחושה ה"מוכרת" של הבחילות. (ורד לב)

אני ממליצה להיכנס לדפים הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף (תיכנסי לקישורים שבראש הדף, תגיעי לדפים שעוסקים ספציפית בתזונה בהריון) וכן לדף תזונה ללידת תינוק בריא . אני מזהירה: הדפים עלולים להבהיל, אז אם את נבהלת, תלכי ישר לקישורים.
אני גם ממליצה בחום רב על שרון קוצר - תיכנסי לדף שבקישור ותרימי אליו טלפון. לדעתי, יש סיכוי גדול שהטיפות שהוא מכין יעזרו (אם את יכולה להשיג גיליונות אחרונים של "שורר" - בוודאי בספריות מרכזיות - אז באחרון או בלפני אחרון (לפני אוגוסט 2004) התפרסם מאמר שלו על בחילות בהריון וכדומה). (בשמת א)

הויטמינים חשובים, והתזונה היומיומית הטובה - קריטית. ראי הדפים תזונה ללידת תינוק בריא וכן אמיתות רפואיות מסוכנות על תזונה בהריון ועל הנקה. ותפסיקי לפחד מהשמנה, כמה שיותר מהר! מההשמנה אפשר לצאת, אבל אם את לא אוכלת יום שלם זה באמת גורם נזק לעובר. זה מייצר אצטון בגוף שלך, שעובר לעובר דרך השיליה. כמו כן, העובר זקוק לאספקה מתמדת של ויטמינים ומינרלים דרך השיליה, ואם את לא אוכלת הוא לא מקבל אוכל. ואם את אוכלת אוכל חסר - הוא מקבל תזונה חסרה. ועל זה כל המערכות בגוף שלו צריכות לגדול. (בשמת א).





{ויטמינים



מניסיוני, אם כבר חייבים ויטמינים, אז רצוי שהויטמין סי יהיה מהדור החדש נטול החומציות, ושהכמוסות יהיו מינימאליות. כלומר לא מולטי ויטמין שעמוס בכל טוב, אלא משהו קליל שלא יכביד על הקיבה. (ג'ינ ג'ית)

יתכן שהכדורים של הויטמינים והברזל דווקא מרעים את הבחילות. מאוד תלוי של איזו חברה הם. אני לא יודעת לגבי הויטמינים, אבל לגבי הברזל אין לי ספק שרבים מהתכשירים עושים הרגשה מאוד רעה בבטן - וכשזה נוסף על בחילות הריון, זה בהחלט עלול להחמיר אותן. מה שהריוניות רבות עושות הוא פשוט לנסות כמה תכשירים, עד שמגיע התכשיר שמתאים לגוף שלהן ולא עושה רע. יש כמה תכשירים שעבדו טוב אצל הריוניות רבות. למשל, פלורדיקס, או gentle iron של סולגאר. (בשמת א).

דבר ראשון (מיידי) שעוזר להרבה נשים הוא תוספת של ויטמין B6 בצורת P5P. מחסור בויטמין זה גורם לבחילות והוא די נפוץ. כתבה מצויינת על הקלה על בחילות בהריון והשגת בריאות טובה לך ולעובר כאן (טבע לי)





{ומה בכל זאת אפשר להכניס לפה?




לעתים הבחילות קשות יותר כשרעבים (בכלל, לא רק בהריון). אולי משהו קטן בהישג יד לנשנש כל היום, יעשה טוב יותר. (אביב חדש). למשל, פירות, פירות יבשים, חטיפים. (תבשיל קדרה).

אפשר להכין קרטיבים כדי להקל על הבחילות ולמנוע התייבשות: מים מינרלים _ תמצית מיץ תפוחים טבעי.
על הבוקר הצילו אותי כמה טוסטים דקיקים (הכי עזר: טוסטעים של אוסם) שבן זוגי הניח ליד המיטה, ויכולתי ללעוס בנחת לפני שבכלל קמתי.
חוץ מהנ"ל הדבר כמעט יחיד נוסף שהצלחתי לשמור בקיבה היו קישואים מאודים/מבושלים.
תה עם ג'ינגר עזר קצת עד שגם עליו לא יכולתי להסתכל. (פלוני אלמונית)

חברה שלי אמרה לי שגם ג'ינג'ר מסוכר (אפשר לקנות במדפים של התבלינים בסופרים) עוזר. אלו קוביות קטות של ג'ינג'ר מסוכר בטעם מתוק-חריף. אני אנסה, הבחילות שלי הן בערב בלבד. טפו. (אביב חדש).

לי אישית הרחה של לימון וחדר מאוורר מקלים על הבחילות (ענת).

מאוד עזר לי בהריון השני ג'ינג'ר למרות שצריך להיזהר עם כמויות.
מרק עגבניות טריות עם ג'ינג' ששכנה עשתה לי זכור לטובה!
חליטת ג'ינגר עם דבש וקרקרים יבשים מחיטה מלאה כמובן. (עידית ק)

אני הקאתי כל הזמן בשלושה החודשים הראשונים עד שהתחלתי לקחת כמוסות ג'ינג'ר - גרבידול או של חברה אחרת שנקראים morning relief, ואכן זו הייתה הקלה. כמעט לא הקאתי אח"כ למרות שלא לקחתי אותם עד סוף ההיריון (הפסקתי בערך בחודש שישי).
למרות הרתיעה מג'ינג'ר - לכמוסות אין שום טעם כי זה לא ג'ינג'ר טרי ואין שום בעיה לקחת אותן. בכל בית מרקחת אפשר לשאול על כמוסות ג'ינג'ר להקלה על בחילות בהריון . (אסנת)

הקל עלי ריח של לימון, אם ע"י הרחה של הקליפה או טיפות של שמן לימון במבער או באמבט חם.
כמובן שגם תה עם לימון המסורתי. (מיץ פטל).

לאחר נסיונות אכילה של כל מה שרק יכולתי להעלות על הדעת על מנת להפיג את הבחילות הקשות, יש לי חדשות בנושא: פסטה עם מעט שמן זית, מלח ,ומעט בזיליקום (רוטב עדין ביותר). זה פשוט מקל. שווה לנסות! (אורית)

כשיכולתי להכניס משהו לפה, מרק עוף תימני מאוד עזר לי. (רק טוב)

גם לי היו בחילות איומות כל ההריונות. בהריון האחרון גיליתי את הפטנט של סודה (אפשר עם קצת מיץ לימון) שמאוד עזרה לי, וגם בייגלה (לא משקית, אלו שקונים בבוקר במכולת). (שירי)

לבחילות נורא עזר לי קרקרים פריכיות בבוקר מיד, ובמשך היום נשנשתי המון שקדים (לא קלויים) או אגוזי מלך. לא ידעתי שזה טוב נגד בחילות, פשוט מצאתי את עצמי מחפשת כל הזמן שקדים, וזה באמת הקל המון (רוח על המים)

הלכתי למדקר מומחה גם בתזונה סינית. הוא נתן לי תזונה שאחד מהעקרונות שלה הוא לא לאכול ולשתות שום דבר קר מהמקרר. מסתבר שקור מחליש את הטחול וטחול חלש גורם לבחילות והקאות. קוראים לו אורון אופק והוא מטפל ברמת אביב . הוא מומחה בתזונה סינית (כתב ספר ומרצה במכללות) וגם מדקר. הדיקור לא כל כך נעים (לי זה כואב) אבל עוזר. לוקח 350 שקל לפגישה ראשונה (בערך שעה וחצי) ו-230 לזאת שאחריה. .03-7324368 (גלי)

ממי שסובלת הכי הרבה בהריון, ההריון הנוכחי הוא פשוט נס! בזכות הלובן... אפשר לקנות בשוק בחנויות תבלינים, 5 ש"ח ל-100 ג'. טוחנים לאבקה במטחנת תבלינים ובולעים, בהתחלה כפית עם כוס שתייה לפני ואחרי כל ארוחה ועם כל שתייה. כשהבחילות נרגעות אפשר לעבור ל-0.5 כפית למנוע חזרה של הבחילות. (לקבלת כוחות מחודשים אפשר להיעזר במסטיק תימני). (נחמנית)





{תרופה להקל על הקאות: פרמין



מה שעזר לי לעבור את התקופה של ההקאות הקשות היה כדור פרמין אחד בבוקר (עם הקרקר והתה). הכדור הזה נחשב בטוח לנשים בהריון, מותר עד שלושה ביום אבל הקפדתי לקחת רק אחד, כך יכולתי הפרמין עזר לי לשמור על משקל סביר (המשקל שלי נמוך גם כך) ולא להפוך לאפורה, מותשת ועצבנית מהקאות. (פלונית).

אצלי כשההקאות כבר עברו את השמונה ביום קיבלתי נרות פראמין (כדורים לא יכולתי לבלוע והקאתי הכל), אבל הם עזרו רק באופן חלקי. בכל זאת הם הורידו קצת את ההקאות. עם זאת, את הבחילות והגועל הם לא הורידו, ולכן זה לא עזר לי להחזיר לעצמי אף גרם שאיבדתי. (בשמת א).

אצלי הבעיה שפרמין משפיע עלי ממש חזק - פשוט מרדים אותי לכמה שעות טובות, כך שביומיום ממש קשה לי לקחת אותו כי אני פשוט לא אצליח לעבוד ולתפקד. (יעל)





{מה שעוד עוזר:




תרגילי נשימה מיוגה ולאכול כל פעם קצת. (עידית ק)

למי שיש רופא סיני ליד (ככה מהצד..) ניתן להידקר בנק' pc 6 שיכולה לעזור , אך רק ע"י רופא סיני מוסמך. (אסנת).

אני יודעת שיש נשים שכלום לא עוזר להן וזה נורא קשה ולכן חשוב לעודד ולתמוך. חשוב לזכור לנשום נשימות עמוקות עם הרבה אויר וגם אם אפשר, להיות כמה שיותר בתנועה. בחילות והקאות הם בעצם תוצאה של אנרגיה שהתנועה שלה הפוכה למה שצריך להיות ברגיל. כלומר: במקום שהאוכל ירד למטה ויתפרק הוא בעצם עולה למעלה. אז חשוב מאוד לחזק את האנרגיה של הגוף כך שתפעל בכיוון הנכון. עם מטופלות שלי אני עובדת על מתיחות מרידיאנים ככל שניתן. לך אני יכולה לנסות לייעץ לא לוותר על תנועה כלשהי וכפי יכולתך. תנועה ונשימות. לא לוותר ולא לתת לתחושה הנוראית הזו להוריד אותך למטה. עד כמה שאפשר. (שיפי טורק)

לי גם עזרו מאוד טיפולי הילינג מיוחדים להריון ורייקי שבן זוגי עשה לי. (מיץ פטל)

גישה אחרת לבחילות בהריון: בשני ההריונות הראשונים סבלתי מאוד מבחילות. בהריון השלישי החלטתי כי אני בוחרת אחרת, ובכל פעם שהיו ליו בחילות עשיתי תהליך של נשימה הסתכלות פנימה, בדיקה של מה אני צריכה ורוצה כרגע. הרבה פעמים נכנסתי למדיטציה קצרה שפשוט הביאה להרגעת הבחילות. ובירכתי הרבה את התהליך שבו אני נמצאת, המון הצהרות חיוביות, הרבה מאוד עבודת ניקוי, תהליך של קבלה, סליחה. אפשר גם אחרת. (יהודית שפמן)





{ליחה




רופא הנשים שלי סיפר לי שזו תופעה של "עודף רוק" שמוכרת כתופעת לוואי בהריונות. (שירי).

מוצאת לנכון לציין שהגורם אצלי לעודף ליחה בהריון (מלבד מוצרי החלב) הוא אכילת תפוזים, שווה בדיקה (כי בחילות מזעזעות בתוספת ליחה הן כבר כמעט בלתי נסבלות). (תמר).





{בחילות בהריון – עניין תרבותי?




משהו שלמדתי מהמורה שלי לביוגרפיה: הבחילות בהריון הן תופעה די חדשה, של המאות האחרונות. הן קשורות קשר עמוק עם תהליך האינווידואציה של האישה, שצריכה לפנות מקום לאדם אחר לגדול בתוכה, מה שלא כזה ברור מאליו בימינו. לפיכך, הבחילה היא תוצאה של דחייה לא מודעת. רצון להקיא החוצה את ההתמסרות הטוטאלית הזו, שלא תתפוס את המקום שלי עצמי כישות מתפתחת.
במסורות בהן האינדווידואציה לא כזאת מהותית כמו במערב, למשל באפריקה, נשים כמעט לא סובלות מבחילות בהריון. (ברונית ב)

ברונית, אני בכלל לא בטוחה שזה משהו כ"כ חדש יחסית. נראה לי שזה פשוט היה לגיטימי וחלק ממה שיכול לקרות במהלך הריון, כך שבחברות המסורתיות יותר פשוט לא עשו מזה יותר מדיי עניין.
איכשהו זכור לי משהו שקראתי על הריוניות שבטיות באפריקה, שם התופעה בהחלט מוכרת וקיימת. (ורד לב).

יש תרבויות עם מנהגים ברורים לגבי מה אוכלים בכל שלב של ההריון. נראה לי שהקפדה כזו יכולה לעזור לנושא הבחילות. (אם רק היינו יודעות על מה להקפיד...) (יונת שרון)


ערכה: יוחננ ית
חברה*
הודעות: 91
הצטרפות: 01 ינואר 2003, 19:53

בחילות בהריון

שליחה על ידי חברה* »

אוף......כתבתי...ופתאום נמחק.....
חברה טובה טובה שלי בהריון ראשון שלה ומרגישה גרוע !!!!!! כל שני חמישי היא בבי"ח, היא לא מפסיקה להקיא,
לא מסוגלת לאכול, לשתות, אפילו את הרוק של עצמה היא לא מסוגלת לבלוע היא חלשה, עם סחרחורת, לא נרדמת,
שלא לדבר על המצב הנפשי -בוכה המון, עם מחשבות שליליות, לא מתחשק לה לראות אף אחד, לצאת לבחוץ (גם בגלל
ההקאות), מבעלה היא נגעלת (למרות שגם מרחמת עליו נורא), היא עברה כרגע להיות עם הוריה (אמא של חוותה אותו
הריון בדיוק אז ההזדהות והידיעה שמישהי עברה את זה מנחמת)...(היא עברה להיות עם הוריה בארץ כי היא ובעלה
גרים בחו"ל ללא משפחה קרובה).

מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לה ???? מלבד כמובן השיחות שהיא מאפשרת לי והדיבורים והתמיכה וכיוצ'ב
אני מרגישה חסרת אונים, אני כל כך אוהבת אותה ורוצה שזה כבר יעבור ושהיא תחזור להרגיש טוב (הלוואי הלוואי הלוואי)
מה היא יכולה לעשות ?????

אשמח לשמוע עיצות. תודה )';
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

בחילות בהריון

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

וואו, לא קל.
קודם כל- זה עובר בסוף (9 חודשים גג :-)).
בינתים יש כל מיני דברים שאפשר לעשות.
לבחילות- לקחת פראמין, אם היא לא מצליחה לבלוע כדורים שתיקח בנרות.
מאד מאד חשוב שהיא תאכל היטב. קיבה ריקה מעצימה את הבחילות וזה הופך למעגל קסמים שמזין את עצמו. לכן חשוב גם להלחם בבחילות וגם לאכול כמה שאפשר. מאחר והיא לא מצליחה לאכול כמעט חשוב חשוב חשוב שכל פירור או טיפה שנכנסים לה לפה יהיו סופר מזינים (ורצוי אורגניים).
אפשר: מיצי פירות טריים סחוטים בבית (קרים ומתוקים- קר ומתוק עוזר לבחילה).
מיצי ירקות, אם זה לא עושה לה בחילה :-P
מרק עוף צח (רצוי מאד מעוף אורגני)
חליטת ג'ינג'ר (טוב נגד בחילה)
תה סרפד מומתק בדבש, לימונדה ביתית מומתקת בסוכר חום, וכן הלאה.
מאכלים קלים לעיכול ובמנות קטנות- פירות, יוגורט, דגנים מלאים...
ראי גם בחילות בהריון.

מאד ממליצה על דיקור סיני לחיזוק הגוף- יכול לשפר את מצבה (וכל שיפור יהיה משמעותי במצב הקשה שאת מתארת). יש לי מדקר מעולה בתל אביב אם היא רוצה המלצה.
כדאי גם לעשות בדיקות דם, לבדוק חוסרים תזונתיים ולקחת תוספי תזונה אם יש צורך.

טוב מאד שהיא עברה להורים- היא צריכה שיטפלו בה ויפנקו אותה. היא בהריון!
אמא_בהתחלה*
הודעות: 25
הצטרפות: 19 יוני 2006, 14:34
דף אישי: הדף האישי של אמא_בהתחלה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_בהתחלה* »

אורית כל כך תודה על התגובה שלך....הרגשתי כבר די אובדת עצות בעצמי ומעין חוסר התייחסות.....תודה......

החברה טוענת ששום דבר לא מתעכל, גם אני המלצתי לה על כמה מהדברים שרשמת, לרבות פירות יבשים אבל טוענת
שזה לא מתעכל אצלה.....נראה יותר שההריון שלה לא מתעכל אצלה.... )-:
אמא_בהתחלה*
הודעות: 25
הצטרפות: 19 יוני 2006, 14:34
דף אישי: הדף האישי של אמא_בהתחלה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_בהתחלה* »

היום דיברתי איתה שוב.....היא כל כך מרגישה רע !!!!! סיפרה שעל הבוקר הקיאה.....שוב הצקתי עם כל העיצות שליקטתי
פה וגם העיצות של אורית והיא עונה: שהרופא ענה ששום דבר לא יעזור, זה ההרומונים...עד שהם לא "ירגעו" שום דבר לא
יעזור......

אורית אשמח לקבל את הטלפון של המדקר....האם הוא יכול לבוא הביתה, כי היא לא מוכנה/רוצה/יכולה לצאת.
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

בחילות בהריון

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

אם היא מאמינה לרופא שאומר שאין מה לעשות, אז באמת אין מה לעשות. כלומר, בתור התחלה היא חייבת להאמין שכן יש סיכוי לשיפור.
המדקר לא מגיע הביתה. קוראים לו רני אייל והטלפון הוא 6431222.
גליה_והבנות*
הודעות: 92
הצטרפות: 01 מרץ 2006, 21:03
דף אישי: הדף האישי של גליה_והבנות*

בחילות בהריון

שליחה על ידי גליה_והבנות* »

אני מקווה שחברתך תרגיש בקרוב יותר טוב...
בינתיים אני יכולה לספר שבהריון השני שלי הרגשתי ממש ממש רע עם הבחילות (לא עליתי במשקל עד חודש ששי וזה עוד עם תאומים).
במשך תקופה חייתי על טוסט עם חמאה. אמנם לא הכי מזין אבל הדבר היחיד שיכולתי לאכול. רק דברים יבשים עם כמה שפחות ריח ובישול. מאוד ממליצה לה לאכול אפילו קצת כי כמו שכבר כתבו - הרעב מגביר את הבחילות ואת ההקאות. וגם לדאוג שלא תתייבש. אני מניחה שאם התזונה שלה היתה טובה קודם היא תשרוד את התקופה ושתאכל רק מה שבא לה והיא מסוגלת.

מניסיוני יש גם קשר חזק בין הנפשי לגופני בהריון (לי למשל היה קשה מאוד עם העובדה שיש לי תאומים בבטן, ואני בטוחה שזה השפיע על הפיזי) אז לנסות לתמוך בשני המובנים.

בהצלחה
נסיכת_השום*
הודעות: 547
הצטרפות: 17 פברואר 2005, 14:05
דף אישי: הדף האישי של נסיכת_השום*

בחילות בהריון

שליחה על ידי נסיכת_השום* »

מאוד עזר לי בהריון השני ג'ינג'ר למרות שצריך להיזהר עם כמויות
גם לי מאוד עוזר. למה צריך להזהר בכמויות?
היום פשוט לעסתי לי קצת בכל פעם שהרגשתי את הבחילה מגיעה, וזה די העלים אותה. חוץ מזה יש לי גם כמוסות ג'ינג'ר טבעיות, לקחתי אחת בינתיים, מרגיש לי מוזר לבלוע ג'ינג'ר בצורה כזאת..
חוץ מזה אני כל הזמן גם שמה חתיכת ג'ינג'ר בתה.
בקיצור, אשמח לדעת למה לא כדאי הרבה, כי אני פה מחסלת...
ילדת_קיץ*
הודעות: 69
הצטרפות: 21 דצמבר 2007, 00:01

בחילות בהריון

שליחה על ידי ילדת_קיץ* »

שלום לכולן,
אני מחפשת מדקר/ת סיני (או כל טיפול אחר שבאמת עוזר לבחילות בהריון!) באיזור הצפון. עדיף מדקרת ולא מדקר.
הבחילות שלי נוראיות. כל היום ללא הפסקה/הקלה. כלום לא עוזר ותאמינו לי שניסיתי הכל...
אין לי תיאבון והכל מגעיל אותי! קשה לי לטפל בבתי ולהאכיל אותה. כל ארוחה הופכת למבצע. היא גם יונקת אבל אני לא רוצה שרק תינק כי אני אגמול אותה מתישהו בהריון (בת שנה וחצי) ורוצה שתאכל אוכל רגיל.
אפילו בלילה כשאני מתעוררת להניק אותה (בשכיבה, היא ישנה איתנו במיטה) קשה לי להרדם מרב בחילות.
קשה לי לנשום מהאף כי כל ריח דוחה אותי בעיקר של המטבח...ואוכל...ככה שאני מוצאת את עצמי נושמת רדוד ומהפה דבר שגורם לי לכאבי ראש והרגשה גרועה בנוסף לבחילות. גם הבטן לא רגועה כי אני מכריחה את עצמי לאכול (אני בהריון! מישהו צריך לגדול פה..) ולא רגועה בכלל...
אחותי אמרה לי שכדאי לי לנסות לחשוב חיובי ולשדר דברים טובים לעובר כי הוא מרגיש הכל. זה נכון אבל זה כ"כ קשה!!
בקיצור-הצילו!!
חלי_לבנה*
הודעות: 1
הצטרפות: 30 ינואר 2008, 17:08

בחילות בהריון

שליחה על ידי חלי_לבנה* »

שלום לכולם,
אצלי זהו הריון ראשון ולכן לא ידעתי בכלל מה יקרה לי בגוף, למרות שהרבה נשמות טובות דאגו להגיד לי שיהיו לי הרבה בחילות ושאר גועליויות.
אבל גיליתי דבר מדהים - עד שבוע 7 לא היו לי בחילות והקאות כלל. חשבתי שאני הולכת לעקוף את זה בסיבוב. אבל משבוע 7 המוח שלי נזכר בפרוטרוט בכל מה שאכלתי מתחילת ההריון ועד לאותו שבוע, ובכל המאכלים שהוא נזכר בהם לא יכולתי לגעת יותר.
היה לי טוב רק עם גבינות, ירקות ולחם שחור, מאכלים שרחוקים ממני, בדר"כ, כשאני לא בהריון.
היום אני בשבוע 23 והבחילות וההקאות כמעט מאחוריי לגמרי, אבל מאותם מאכלים נראה לי שנפרדתי לתמיד.
אליס_בארץ_המראה*
הודעות: 1214
הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 18:13
דף אישי: הדף האישי של אליס_בארץ_המראה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אליס_בארץ_המראה* »

אהלן חלי! מזל טוב :-)

גם אצלי התחילו הבחילות בשבוע 7, אחרי שכבר שמחתי שאני הולכת לעקוף את זה בסיבוב. לשמחתי הן עברו אחרי שבועיים, אבל השאירו אחריהן סלידה קשה מקפה (שזה לא רע), ו... טחינה!

נו טוף. אז אני אפסיק לממן את מפעלות היונה/גמל בייבוא אישי וישיר. המזוודות יהיו קלות יותר :-)
יעל*
הודעות: 2185
הצטרפות: 30 יוני 2001, 20:34

בחילות בהריון

שליחה על ידי יעל* »

אני רוצה לספר לכן שקראתי בכיכר השוק על משהיא שמוכרת משהו שהציל אותה נגד בחילות
רצתי לקנות ממנה זה טיפות הומאופטיות של ד"רריקרדו אזור המרכז
אצלה עברו התופעות לגמרי אצלי היה שיפור....
אפשר למצוא את הטל שלו בגוגל אם זה יעזור ...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Hyperemesis gravidarum[/po]
קישור שנראה לי חשוב לדף הזה.
מאד לא באופן טבעי, אבל אחרי 14 ימי אשפוז מצטברים -- ועוד לא בטוח שזה נגמר -- חשבתי שזו אינפורמציה שימושית, כי צריך לדעת שהתופעה קיימת ומוכרת במחלקות נשים, ושבמקרה הזה יכולתם של הטיפולים הטבעיים לעזור מוגבלת, וכדי לשמור על החיים ועל הבריאות יש צורך לירות בתותחים הכי כבדים (דיברתי עם מדקר, והוא אמר שכדי שהדיקור יעזור אני צריכה להיות רוויה בנוזלים. אין לי שום סיכוי להגיע לזה בלי הטיפול התרופתי שאני מקבלת -- לא פרמין, את השלב הזה כבר עברתי מזמן. משהו חזק יותר -- ה ondansetron שהוזכר בקישור. ואני בכלל לא פוסלת דיקור או טיפול טבעי אחר כאופציה לאחר שהמצב יתייצב). וכדאי גם לדעת מתי עדיף לפנות למיון.

עוד חשיבות שיש בקישור לדעתי היא בהזמת הפסיכולוגיה בגרוש שנקשרת לעניין. לא, זו לא דחייה של ההריון -- במחלקת נשים ראיתי נשים נושאות בגבורה סימפטומים איומים, אך מאוהבות עד כלות בעובריהן ולא היו מוותרות עליהם בעד כל הון שבעולם. יש לי תחושה שרק מי שלא היתה שם יכולה לזרוק בקלילות משפט כמו נראה יותר שההריון שלה לא מתעכל אצלה. עצם העלאת האפשרות הזו לדעתי מזיקה, משום שהתופעה כשלעצמה גם ככה נותנת זבנג למצב הרוח ולדימוי העצמי (איך ייתכן שכווולן יכולות להתמודד עם זה ורק אני לא?). זוכרים את התיאוריה הנהדרת על "האם הסכיזופרנוגנית" שגורמת לאוטיזם אצל ילדיה? זה נשמע משהו מאותה משפחה.

משהו נוסף שלמדתי -- אבל זו רק השערה שלי ואני לא יודעת אם יש לה תימוכין מדעיים -- אצל כל בנות ה HG שפגשתי משקל הגוף הוא תקין ומטה באופן שגרתי. נראה לי שבהריון הבא אעשה מאמץ מכוון לעלות במשקל לפני הכניסה להריון -- אולי זה יעזור.

האלמוניות היא מטעמי דיסקרטיות לגבי ההריון. מי שמזהה מזהה, אבל כבר יודע/ת על ההריון ממילא.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

בחילות בהריון

שליחה על ידי ורד_לב* »

מסכימה לגבי המאמץ להעלות במשקל.
גם אני תמיד בהתכוונות שכזו לפני הריון, אני מרגישה שזה נכון מאד לגוף שלי לא להתחיל ממקום מאד נמוך- שם הוא נמצא בד"כ כשאני לא בהריון, או אחריו.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בחילות בהריון

שליחה על ידי בשמת_א* »

נראה לי שבהריון הבא אעשה מאמץ מכוון לעלות במשקל לפני הכניסה להריון – אולי זה יעזור
(-:
לי זה עזר: בזכות זה שהתאמצתי ועליתי במשקל לפני ההריון, כשירדתי עשרה קילו זה היה ממקום יותר טוב...

הגעתי למסקנה שמי שסובלת יותר מבחילות היא מי שבאופן כללי רגישה במערכת העיכול. אלה שיש להן "קיבה מברזל" לרוב גם לא סובלות מבחילות, או סובלות רק קצת.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלונית* »

אלה שיש להן "קיבה מברזל" לרוב גם לא סובלות מבחילות, או סובלות רק קצת.
אני מאלה שיש להן קיבה מברזל ודווקא בהריון השלישי מ-א-ו-ד סבלתי מבחילות!
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בחילות בהריון

שליחה על ידי בשמת_א* »

רק בהריון השלישי?
אילו הייתי רופאה סינית, הייתי אומרת שמשהו נחלש אצלך.
וכן, שכחתי לדייק ולומר, שזה לא בהכרח "קיבה מברזל" במובן המערבי. זה משהו מדוייק ועדין מאוד, שיותר נכנס להגדרות של הרפואה הסינית. אבל מקרה של בחילות קשות בהריון שלישי יכול להעיד על איזו החלשות ביסוד שהיה חזק ומאוזן בעבר.
טאו_להורות*
הודעות: 360
הצטרפות: 02 מרץ 2008, 09:21
דף אישי: הדף האישי של טאו_להורות*

בחילות בהריון

שליחה על ידי טאו_להורות* »

על פי הסינים הבחילות בהריון קורות בחודשים של האדמה שבהם הטחול פנקריאס והקיבה דומיננטיים והאיזון בינהם ברמת היין והיאנג מופר. הנוזלים שהימלצת הם מרכיב מים שחוסם את האנרגיה היאנגית של הקיבה ואז הטחול לבלב הייני מוחלש מתחזק. המסקנות שלכן לגבי הצורך ברזרבות שומניות לדעתי נכון אבל רצוי שהן תהיינה נגישות ולכך אחריאים אינזימים שמורכבים ממנרלים שבסינית הם מרכיבים מתכתיים. לנשים עם בחילות בשליש השלישי יש נטייה לאכול פחמימות ובכך הם מחזקות את היין החלש של האדמה ,חשוב לאכול פחמימות מורכבות וחלבונים עובריים, שניתן להשיג אותם בטבע בזרעים, אגוזים , פירות וירקות עם גרעינים אכילים ,נבטים וביצים אורגניות וחופשיות. לגבי השמנים בתזונה בפעם אחרת ....

לגבי הנקודה לחיצה \ דיקור מעטפת הלב 6 - בדרך כלל לחיצה נותנת תחושת חסר חולשה. מה שמצביע על אש יינית חלשה, שאולי ניתן גם לשפר את מצבה במנוחה , שינה סדירה וחופש .
פרידה לזמן מה מאלה שאת נותנת להם באהבה את כולך ושוכחת לקחת.
אשה_לוויתן*
הודעות: 29
הצטרפות: 16 יולי 2008, 12:22

בחילות בהריון

שליחה על ידי אשה_לוויתן* »

אז אני דווקא לא משקל הגוף הוא תקין ומטה באופן שגרתי, או כמו שאומרים: אני אחרי לידה (כבר שלוש שנים)...
ועדיין, זה לא עוזר!
הריון שני, בחילות כבר שבוע (משבוע שביעי, כמובן) אבל הרבה יותר גרועות ממה שזכרתי אותן!
זה נמשך כל היום, אמנם בדרגות משתנות, אבל מציק, עד כדי שחשבתי שיש לי קלקול קיבה או משהו...
גיליתי שתנועה עוזרת בחלק מהמקרים, אבל לצערי העבודה שלי היא כזו שאני בעיקר יושבת,
וגם.. בלילה אני מעדיפה לישון ולא לזוז. רעיונות?
ועוד משהו: מישהי כבר שאלה אם יש בעיה עם יותר מדי ג'ינג'ר, אז אני שואל שוב: יש דבר כזה יותר מדי?
האם כמוסות הגי'נג'ר הן הפתרון הכי טוב?

תודה...
טאו_להורות*
הודעות: 360
הצטרפות: 02 מרץ 2008, 09:21
דף אישי: הדף האישי של טאו_להורות*

בחילות בהריון

שליחה על ידי טאו_להורות* »

בחילות בדרך כלל קשורות בחולשה וחסר זרימה של אנרגיה לכל הגוף ובעיקר למוח. האנרגיה של המזון מתרכזת לספק את הצורך של הרחם , השיליה והעובר. מערכת הדם גדלה ומתרחבת ב50% ובנוסף ההורמונים של ההריון מרפים שרירים חלקים כמו שיש המערכת הדם. התוצאה נפילה משמעותית בלחץ הדם, חולשה ו....את השאר את בטח יודעת.
כדי להניע את הזרימה אפשר א. לנוח , לשכב ולתת לדם להגיע לראש ואפילו להרים אגן ורגליים.( להוריד הילוך ולהודיע לכולם שאת בהריון ושיעזרו כי את לא סופרייומן)
ב. לאכול פחמימות מורכבות וחלבונים ממקור עוברי(קטניות)
ג. לשתות כדי להעלות את נפח הדם רצוי עם מלח (מרק ירקות, דגים) 1% מלח = 10גר' בערך.

בחילות הם ביטוי לכך שההריון מוצלח. מנטרה לשעות קשות
אמא_לשניים_בקרוב*
הודעות: 4
הצטרפות: 16 יולי 2008, 22:46

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_לשניים_בקרוב* »

ל אשה לוויתן ולכל מי שיש לה בחילות בהריון...
קודם כל, באמת:
בחילות הם ביטוי לכך שההריון מוצלח. זה נכון. ככה שמעתי מרופאי נשים וגיליתי גם בעצמי. היה לי הריון שנפל בחדש שני ולא היו לי בו בחילות כלל. בהריון הנוכחי (כרגע חודש שמיני) התחילו הבחילות ממש מההתחלה כמעט...
אבל זה לא עוזר להרגשה הנוראית הזו של הבחילות.
אני סבלתי מבחילות מתחילת ההריון, כאמור וכלום כלום לא עזר. לא תנועה, לא להיות בחוץ, לא מאכלים מסויימים, תרופות טבעיות עד ש...
ניסיתי הומאופטיה. הלכתי להומאופטית טובה מאד ומנוסה וזה הדבר היחיד שעוזר לי. אם אני מפסיקה עם התרופה (שאין לה תופעות לוואי והיא בטוחה לשימוש בהריון ותמיד) הבחילות חוזרות. אז אני פשוט ממשיכה כל ההריון עם 3 כדורים בבוקר (במציצה) וזה מאד עוזר!
בנוסף-שמעתי (ולא ניסיתי) שדיקור סיני עוזר מאד. אבל לפעמים צריך כמה טיפולים או מידי תקופה מסויימת טיפול,
ככה שנראה לי עדיף הומאופטיה.
לא להתייאש!
עפרה_עדין*
הודעות: 552
הצטרפות: 19 אוגוסט 2007, 14:25
דף אישי: הדף האישי של עפרה_עדין*

בחילות בהריון

שליחה על ידי עפרה_עדין* »

וואו! אני המומה מהדף הזה! חבל שהוא לא היה בשני ההריונות שלי (1995 ו 2000): הרגשתי אז כל כך לבד עם בחילות והקאות שאף אחד ואחת מסביבי (חוץ מאמי ואחותי שעברו את אותו הדבר) לא הבין מה זו ההגזמה הזו...
לא ידעתי שיש עוד כל כך הרבה כמוני....(בשמת: עוד משהו משותף...)
הרופאים ידעו לספר לי שזו תופעה מוכרת אבל לא פגשתי אף פעם נשים שסבלו כמוני יום יום, משבוע 6 ועד 16. משבוע 16 התחילה הקלה משמעותית שהלכה והתחזקה. בשבוע 20 כבר יכולתי לאכול חפשי והתחלתי סוף סוף להעלות במשקל מ 10 - .
הייתי מסתובבת עם דלי כדי לירוק את הרוק של עצמי, ישנה על הדשא בגינה כדי לא להריח את ריחות הבית וחס וחלילה לא את אלו של בעלי.
רק בגלל התופעה האיומה הזו לא הבאתי לעולם יותר משני ילדים.

אני מציינת את מה שהקל עלי להעביר את הזמן:
הכנסתי לפה דברים קטנטנים כמו שקדי מרק או קרוטונים. כל פעם קצת . לעולם לא כמות גדולה בבת אחת, גם אם פתאום יש תיאבון, כי אחר כך משלמים על-כך ביוקר..
גיליתי שהכי חשוב זה לא להגיע להקאה (כמה שאפשר) כיוון שאחרי ההקאה מרגישים הרבה יותר גרוע גופנית ונפשית.
צריך לנשנש בעיקר פחמימות טיפין טיפין. פירות לא (מחמיצים מאוד וחוזרים מרים וצורבים בזמן ההקאה),כנ"ל מוצרי חלב.

שתיה: מה שמתחשק רק טיפה טיפה בכל פעם. לי התחשק פנטה משום מה.

בקיצור- לא להגיע להקאה. את הבחילות מאוד קשה להעביר, אבל באופן מפתיע עוזרת מאוד הסתה של המחשבות לדברים אחרים: התופעה לא פסיכולוגיתבעליל, אבל משום מה הסחה משכיחה את הבחילה.

פעם בכמה ימים הייתי הולכת לקופת חולים לקבל אינפוזיה של נוזלים וויטמינים. למזלי הייתה שם אחות שרשאית לעשות אנפוזיה. כדאי לברר (אולי הרופא יכול גם כן) ליד מקום המגורים כי לסוע לבית חולים זה די סיוט במצב הזה.

אם אתם יודעים על הומאופטית שעוזרת כדאי שתפרסמו את שמה כי זה פלא.
או_רורה*
הודעות: 1336
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 08:03
דף אישי: הדף האישי של או_רורה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי או_רורה* »

לא מסכימה שלא צריך להגיע להקאה.

א. זה רפלקסיבי ברוב המקרים - כך שלא ניתן לעצור וגם אם תעצרי בהתחלה - זה יחזור ובענק.
ב. דווקא לי זה עוזר מאוד - אם אני מקיאה אני ישר מרגישה הקלה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בחילות בהריון

שליחה על ידי בשמת_א* »

לא מסכימה שלא צריך להגיע להקאה
תלוי באיזה מצב היית.
אני מסכימה עם עפרה עדין לגמרי.
אחרי הקאה תמיד תמיד הרגשתי רע יותר, הנזק מההקאה היה גדול, ואפשר להגיע למצבים ממש חמורים. כמו שהגעתי.
נכון, לא תמיד אפשר לעצור. יש נקודת אל חזור.
אבל בשלב יותר מוקדם, אפשר לפעמים.
אפרת*
הודעות: 637
הצטרפות: 08 יולי 2003, 12:18

בחילות בהריון

שליחה על ידי אפרת* »

שלום עפרה, אני מאד אשמח אם תפרסמי את הפרטים של ההומאופט שלך. אחרי שבוע של בחילות, חוסר תיאבון מוחלט (אני אוכלת רק כדי שבבחילה לא תגבר) וחולשה לא נורמלית הלכתי למדקר שלי והדיקור עזר לחצי יום בערך...
אשמח לשמוע אם יש מישהי שהתנסתה בטיפול בביקום נגד בחילות
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כדאי לברר (אולי הרופא יכול גם כן) ליד מקום המגורים כי לסוע לבית חולים זה די סיוט במצב הזה.
נכון, אבל אולי עדיפה נסיעה אחת פעם בכמה זמן ועירוי רציף על פני נסיעה רוטינית כל כמה ימים ועירוי מזדמן (אני גרה בעיר גדולה, אז האמת היא שמבחינת המרחק אין הרבה הבדל בין בי"ח לקופ"ח). אני חייבת לומר שהשהות בביה"ח, עם כל הבאסה שלה, עזרה לי מאד. גם בגלל העירוי והתרופות וגם בגלל המנוחה המוחלטת (שאף פעם אין בבית, בטח לא אם כבר יש לך ילד אחד לפחות).
אפרת, אם חוסר התיאבון מגיע גם לחוסר שתייה ולמתן מועט מדי של שתן (כהה) -- זה הזמן ללכת למיון. התייבשות לא טובה לא לך ולא להריון.
אה, ורצוי לא ללכת לבי"ח השייך לקופה שאת מבוטחת בה, אם יש, כי אז עלולים לנסות לחסוך עלייך (כי הם לא מקבלים את דמי האשפוז ממקור אחר). מישהי עם HG קשה שלא הגיב לכלום היתה מאושפזת איתי, ובמיון של ביה"ח שהלכה אליו לפני כן דחו אותה בלך ושוב במשך שבועיים (וזאת כל אף שהגיעה עם הפנייה מרופא), עירוי והביתה, עד שהגיעה לביה"ח שאושפזנו בו ושם סוף סוף טיפלו בה ברצינות והצליחו איכשהו לייצב אותה.
>זו אני הפלוני אלמונית עם הקישור מלמעלה, עדיין סודית, אבל תאמינו לי שאני קבועה פה, כן? ;-)<
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אחרי הקאה תמיד תמיד הרגשתי רע יותר,
כנ"ל. במקרה הטוב היתה הקלה קלה לדקה וחצי בערך, ולא ברמה שאפשרה לאכול או לשתות. לגמרי לא היה שווה את המאמץ האדיר שהושקע בהקאה ואת הגועל. מצב שבו לא מקיאים הוא קל יותר להתמודדות ולשליטה (מבחינת מניעת התייבשות, מניעת ירידה מסוכנת במשקל וכו'), גם אם הוא מאד לא נעים.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

בחילות בהריון

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

את הבחילות מאוד קשה להעביר, אבל באופן מפתיע עוזרת מאוד הסתה של המחשבות לדברים אחרים:
לי עזר להגיע במהירות האפשרית לחלון פתוח ולנשום עמוק.
אמא_לשניים_בקרוב*
הודעות: 4
הצטרפות: 16 יולי 2008, 22:46

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_לשניים_בקרוב* »

ההומאופטית היא מושה שאול מקיבוץ אלונים. מקבלת גם בקליניקה פרטית אצלה ועובדת גם במרפאת כללית משלימה בעפולה ובנצרת עלית. ממליצה מאד!
אשה_לוויתן*
הודעות: 29
הצטרפות: 16 יולי 2008, 12:22

בחילות בהריון

שליחה על ידי אשה_לוויתן* »

תודה טאו להורות.
להוריד הילוך ולהודיע לכולם שאת בהריון ושיעזרו כי את לא סופרייומן - זה נשמע רעיון מאוד יפה, אבל אני לא בטוחה שילדה בת 3 באמת מסוגלת להבין את זה, ואני גם כל כך בהתחלה שלא בא לי לספר לכולם עדיין... חוצמזה, שבכל זאת יש דברים שצריך לעשות (עבודה למשל) כך שאני לא יכולה לרדת לראשון, מקסימום לשלישי.. :-)
אתמול התחלתי להקיא... אבל האמת שאלו לא הקאות רגילות, כך שמהבחינה הזו אני באמת מרגישה הקלה.
הקאה ראשונה היתה אחרי ארוחת הבוקר, שהיתה בסה"כ גרנולה, אבל חמש דקות אחרי שקמתי מהשולחן הייתי חייבת... להקיא.
אני, אגב, ממש גרועה בהקאות, ולא מסוגלת לגרום לעצמי להקיא, כך שזה רפלקסיבי לחלוטין.
פשוט התכופפתי לכיור (הרגשתי שאני צריכה לירוק) ו... ביי ביי ארוחת הבוקר! אלוהים אדירים, אני לא לועסת?
אני לא כל כך מתלהבת מדיקור, כי הקע עם המחטים הוא לא כל כך בשבילי. לנסות הומאופטיה זה רעיון לא רע..
גם התחלתי לקחת קצת ויטמינים, כי הרגשתי שאני פשוט נחלשת בשבועיים האחרונים וכבר לא יכולה לתפקד...
וכן - אני מאוד מקווה שזו ערובה להריון תקין ובריא!..
אשה_לוויתן*
הודעות: 29
הצטרפות: 16 יולי 2008, 12:22

בחילות בהריון

שליחה על ידי אשה_לוויתן* »

אז בעצם יש לי גם שאלה: מה אתן ממליצות לאכול לארוחת בוקר?
משהו לא כבר, כמובן, ולא מעורר בחילות במיוחד, אבל שייתן לי קצת כוח להתחיל את היום...
וכן, אני מרגישה שאני קמה רעבה, כי אני אוכלת ארוחה אחרונה בשמונה בערב, ולמחרת בשבע בבוקר אני כבר רעבה...
תודה!
עפרה_עדין*
הודעות: 552
הצטרפות: 19 אוגוסט 2007, 14:25
דף אישי: הדף האישי של עפרה_עדין*

בחילות בהריון

שליחה על ידי עפרה_עדין* »

:-D
. ביי ביי ארוחת הבוקר! אלוהים אדירים, אני לא לועסת?

תנסי פתית וכוס מים.
אפרת*
הודעות: 637
הצטרפות: 08 יולי 2003, 12:18

בחילות בהריון

שליחה על ידי אפרת* »

הדבר היחיד שלא עושה לי בחילה כרגע- פריכיות אורז ללא מלח
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

בחילות בהריון

שליחה על ידי מיכל* »

גם לי ההומאופטיה מאד עוזרת! (חודש שמיני ועדיין היו לי בחילות עד ש...חזרתי להומאופטיה) מה עוזרת? מצילה אותי מסבל רב! זה לא יאומן כמה שבחילות יכולות להיות נוראיות ומחלישות ומקיאות..

מה לאכול? אני גיליתי שבהריון, לי בכל אופן, כדאי לאכול בדיוק את הטעם שמתחשק / המאכל ואז הבחילות ממש נרגעות לי. פעם לפני ההריון רציתי רק גרנולה ופרות יבשים בבוקר והיום-זה ממש עושה לי בחילה על הבוקר. רק משהו מלוח או פריכיות אורז מלא ושיבולת שועל או טוסט עם ממרח כלשהו. ניסיתי גם ברנפלקס עם שברי אגוזי מלך והשילוב הזה עושה לי בד"כ ממש טוב. (אני אוכלת בלי חלב מטעמי בריאות.אנחנו לא שותים חלב פרה בבית רק חלב עיזים. אבל אפשר גם עם חלב... למרות שיש כאלה שאומרים שבגלל שהחלב מעורר ליחה הוא מגביר בחילות.
או_רורה*
הודעות: 1336
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 08:03
דף אישי: הדף האישי של או_רורה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי או_רורה* »

חלב? לי זה נוראי. מגביר בחילות ומעורר להקיא.

אני אוכלת 2 פרוסות טוסט עם גבינה רזה, וכן, הרבה פעמים מקיאה גם אותן.
ירושלמית*
הודעות: 182
הצטרפות: 16 מרץ 2003, 20:56

בחילות בהריון

שליחה על ידי ירושלמית* »

לארוחת בוקר - קורנפלקס מתוק עם חלב. אם המצב ממש רע - קרקרים של "לחמית" ללא סוכר ומלח (וללא טעם, למרבה המזל..) וכשהמצב מחמיר עוד יותר אני עוברת לשקדים. לא להתפתות למיצי פירות (שלי באופן אישי מאוד מתחשק בתחילת הריון) כי הם מתכון ודאי להקאה
הריונית_טרייה*
הודעות: 3
הצטרפות: 22 יולי 2008, 22:15

בחילות בהריון

שליחה על ידי הריונית_טרייה* »

אמנם הקאתי רק פעם אחת (בגלל מולטיויטמין להריון שהפסקתי לקחת) אבל הבחילות והגרעפסים והעייפות נמשכים רוב הזמן. יכולה לאכול רק טוסט מלחם לבן עם חמאה. בדרך כלל אני אוכלת כל כך בריא! וגם אין לי תאבון בכלל. אתן חושבות שזה נורא יזיק לעוברון שעברתי מסלטים אורגניים, קינואה וטופו להזלת ריר על לחמניות קלועות מהמכולת שרופות היטב?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בחילות בהריון

שליחה על ידי בשמת_א* »

אתן חושבות שזה נורא יזיק לעוברון שעברתי מסלטים אורגניים, קינואה וטופו להזלת ריר על לחמניות קלועות מהמכולת שרופות היטב?
דף קשה, לא בטוח שיש לך כוח אליו עכשיו, מצד שני, שאלת, ואם לא עכשיו, אימתי: תזונה ללידת תינוק בריא (וקודמו, הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף )
שואלת*
הודעות: 376
הצטרפות: 25 ינואר 2004, 10:05

בחילות בהריון

שליחה על ידי שואלת* »

האם מישהו יכול להפנות אותי למדקר\ת באזור פ"ח-בנימינה-זכרון
עם הצלחות בעזרה לבחילות הריון?
תודה
מיה_גל*
הודעות: 1113
הצטרפות: 07 דצמבר 2002, 09:46
דף אישי: הדף האישי של מיה_גל*

בחילות בהריון

שליחה על ידי מיה_גל* »

שלום שואלת,
אשמח להיות לך לעזר - אני מדקרת מנוסה, הקליניקה בכרכור :-)
מיה גל - 050-7312284
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ממליצה מאד על אמיר משאל. 04-6180806 בבנימינה. עזר מאד לחברה שסבלה מאד מאד מבחילות
סבתא_בדרך*
הודעות: 41
הצטרפות: 05 אוקטובר 2008, 00:58
דף אישי: הדף האישי של סבתא_בדרך*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סבתא_בדרך* »

מישהו מכיר אולי מדקר/ת או הומאופטי/ית או מטפל/ת בכל דרך אחרת שיכול לעזור לבחילות בתחילת הריון?
באיזור השרון או השומרון.

המון תודה
ושנה טובה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מדקר מומלץ מאד בבנימינה, עזר לחברה טובה עם בחילות קשות בהריון
אמיר 04-6180806
אלנור_יה*
הודעות: 207
הצטרפות: 19 אפריל 2007, 15:37
דף אישי: הדף האישי של אלנור_יה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אלנור_יה* »

ממליצה על צפריר נחמני, מטפל ברפואה סינית ומדקר. הקליניקה שלו בכפר נטר.
רציני ומקצועי, מאוד עזר למכרה שלי, שהייתה אצלו בשבוע שעבר באותו עניין בדיוק.
טל' 054-2478078
בהצלחה!
אהבה_לי*
הודעות: 66
הצטרפות: 01 מאי 2008, 22:48
דף אישי: הדף האישי של אהבה_לי*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אהבה_לי* »

והנה עוד אחד. מומחה אמיתי וקסם של מטפל.

תומר קציר 050-3686951
הקליניקה שלו בכפר ידידיה (קרוב לכפר ויתקין).

מומלץ בשיא החום.

בהצלחה!
סבתא_בדרך*
הודעות: 41
הצטרפות: 05 אוקטובר 2008, 00:58
דף אישי: הדף האישי של סבתא_בדרך*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סבתא_בדרך* »

תודה לכל מי שהמליץ על מטפלים שיכולים לעזור לבחילות בהריון.
עוד המלצות יתקבלו בברכה.
וגם-
מישהי התנסתה בשמן אתרי קרדמון (הל)? בשלוס טוענים שטיפה על הלשון אמורה לעזור.
עוזר? האם בטוח להשתמש בתחילת הריון?
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

בחילות בהריון

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

היא ניסתה מסטיק?
אני ממליצה בחום
רות*
הודעות: 89
הצטרפות: 29 דצמבר 2001, 19:02

בחילות בהריון

שליחה על ידי רות* »

סבתא יקרה
אני ממש סובלת מבחילות +הקאות בכל הריונותי (5)
ניסיתי : דיקור הומאופתיה תזונה מסטיקים צמחים ו.... עוד מיני כאלו שממש עזרו לנשים אחרות.
המסקנה שלי על עצמי כמובן שבשלב מסויים זה עובר מעצמו (הכי הרבה 9 חודשים)
זה לא כייף בכלל אבל זה לפחות למטרת קודש.
אם "תעלו" על איזה קסם אשמח להתעדכן בדף זה.
הריון קל לידה קלה
קריסטלי*
הודעות: 2
הצטרפות: 11 ספטמבר 2008, 22:42

בחילות בהריון

שליחה על ידי קריסטלי* »

הדבר שהכי עוזר לפחות לבחילות הבוקר~ לפני שמרמים את הראש בבוקר מהכרית זה להכניס לפה חתיכה של קרום לחם יבש (הכוונה רק לקשה של הלחם ) לקחת ביסים קטנים מאוד וללעוס לאט אחרי כמה רגעים אפשר להרים את הראש. מתכון מנצח לבוקר. לי זה מאוד עזר ואני מקיאה בחלק מההריונות עד חודש שישי
מובחלת*
הודעות: 1
הצטרפות: 10 אוקטובר 2008, 22:05

בחילות בהריון

שליחה על ידי מובחלת* »

אצלי הבחילות הן דווקא לא על הבקר,
השעה וחצי הראשונה מהקימה היא היחידה ביום בה אני מרגישה סביר.
אחרי זה זה פשוט סיוט מתמשך
וגם לי כמו לרות לא עוזר כלום
וגם אני אשמח לקסמים
יהודית_שפמן*
הודעות: 306
הצטרפות: 12 יוני 2002, 21:42
דף אישי: הדף האישי של יהודית_שפמן*

בחילות בהריון

שליחה על ידי יהודית_שפמן* »

גישה אחרת אחרי 5 הריונות ששלושה היו ללא בחיללות וכו.. עבודה עם נשימות דימיון מודרך מדיטציות נשמע דימיוני אבל ככה עברתי שלושה הריוניות בלי בחילות וכו.. בהצלחה.
סגו_לה*
הודעות: 1108
הצטרפות: 31 מאי 2008, 22:41
דף אישי: הדף האישי של סגו_לה*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סגו_לה* »

מה שעוזר לי עכשיו,(הריון שישי,סוף חודש חמישי) שאני מרגישה את האנרגיה של הבחילה עולה,
אני מתרכזת בנשימה עמוקה ומורידה את האנרגיה חזרה.
(מקווה שאני מובנת)
חדשה*
הודעות: 32
הצטרפות: 21 אוגוסט 2004, 22:10

בחילות בהריון

שליחה על ידי חדשה* »

אני תוהה האם מישהי שמה לב לאיזשהו קשר בין נטילת וויטמינים ובחילות
האם קרה לכן שהבחילות התחילו כשהתחלתן לקחת וויטמינים?
אני בתחילת הריון 3 וממש קשה לי להכריח את עצמי לקחת וויטמינים למרות שאני יודעת שצריך
עלמו_נית*
הודעות: 102
הצטרפות: 19 דצמבר 2007, 11:02
דף אישי: הדף האישי של עלמו_נית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי עלמו_נית* »

לדעתי יש קשר בשני אופנים:
  1. אם יש חוסר אני חושבת בויטמיני B זה עושה בחילות
  2. לקיחת הויטמינים אכן עושה לפעמים בחילות. אני שמתי לב כשלקחתי ועהוד לא הייתי בהריון וכבר היו לי בחילות. החלפתי לברזל עדין של הדס וזה עבר.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לי עזרה ממש ההומופטיה שלקחתי באופן אישי ממטפלת הומופטית..למחרת הרמדי זה עבר...
ממליצה...למרות שזו השקעה כספית.
גילית_המובחלת*
הודעות: 1
הצטרפות: 22 מאי 2009, 03:27

בחילות בהריון

שליחה על ידי גילית_המובחלת* »

הי לכל הבחולות האמיצות והאומלללות!
אני בשבוע 22 להריון, משבוע 5 היו לי בחילות איומות שלצערי לא עברו לגמרי אבל פחתו מאוד...
האמת לא הרבה דברים עזרו אבל טיפות tabaccum הומיאופטיות קצת עזרו. חוצמזה אחד הדברים שעשו לי טעם נוראי בפה ובמערכת העיכול היה כדורי ברזל שלא הצלחתי להתחמק מהם וגם לא משנה למה החלפתי הייתי מסתובבת בתחושה שלעסתי עמוד תאורה...נורא. ושום כדור לא עזר. בסוף המליצו לי להחליף את הברזל בסירופ פלורדיקס הטבעי, וזה הרבה הרבה יותר טוב!!! גם לא עושה עצירות בכלל. לשמחתי אני עושה יוגה ורוקדת קצת גא-גא, ויש לי הריון יפה ובטן יפה ועגולה ובן בועט ופעלתן....ובכל זאת, הבחילות לא נעלמו עדיין ואני גם סובלת, וגם לא פייר אני כבר גדולה, וקצת חוששת...אולי אני בצד האפל באמת של הסטטיסטיקה?....מילא ההריון הזה שהוא הריון ראשון אבל הבאים אחריו???? אוי.
עצות? מישהי?.....
גילית_ט*
הודעות: 1561
הצטרפות: 20 דצמבר 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של גילית_ט*

בחילות בהריון

שליחה על ידי גילית_ט* »

זה באמת השם שלך?? מציעה לך לגשת לחנות טבע ולנסות להריח שמן אתרי קינמון למשל ולבדוק אם זה עוזר לך
Yael*
הודעות: 20
הצטרפות: 27 אוגוסט 2004, 15:12

בחילות בהריון

שליחה על ידי Yael* »

מישהו אמר לי פעם שהתופעה הזו יותר אופיינית להריון של בת. האם אתן מוצאות את זה נכון?
אנונימי

בחילות בהריון

שליחה על ידי אנונימי »

האם אתן מוצאות את זה נכון?
לא.
מנטרה*
הודעות: 349
הצטרפות: 10 אוגוסט 2009, 20:07

בחילות בהריון

שליחה על ידי מנטרה* »

מישהו אמר לי פעם שהתופעה הזו יותר אופיינית להריון של בת. האם אתן מוצאות את זה נכון?
_האם אתן מוצאות את זה נכון?
לא._

אוי, איזו אכזבה, בדיוק שהדף החל להתפתח לכיוונים מעודדים...
ובקשר לבחילות,
גם אני בסובלות, שבוע שמיני, לא מצליחה לאכול שום דבר בריא, רק המחשבה על לחם מלא עושה לי בחילה, אצלי הכוכבת כרגע היא "עוגת הבית" עדיפות בטעם דבש... לפני חודש לא הייתי חולמת לגעת בזה באמצע המדבר אפילו...
ממש מבאס, כל כך היה חשוב לי לאכול בריא בהריון, לפחות כמו לפני אם לא יותר... החיים זה לא תוכנית כבקשתך.
בהריון_שני*
הודעות: 44
הצטרפות: 03 נובמבר 2004, 16:16

בחילות בהריון

שליחה על ידי בהריון_שני* »

זו תקופה וזה יעבור ואת תחזרי לאכול בריא יותר.
הגוף שלך יודע מה לבקש ממך, סמכי עליו.

אצלי הכוכבת כרגע היא "עוגת הבית"
בעוד כמה חודשים לא תוכלי להסתכל על זה בכלל בגלל הצרבת :-) (סתם סתם, לא מאחלת לאף אחת את התופעה הזאת...)
מנטרה*
הודעות: 349
הצטרפות: 10 אוגוסט 2009, 20:07

בחילות בהריון

שליחה על ידי מנטרה* »

תודה רבה, אכן הבוקר קמתי וכל מה שרציתי היה ירקות, פשטתי על הירקן והכנתי פשטידה וסלט גדול...
ההודעה שלך עודדה אותי מאוד.
תודה לך!
בהריון_שני*
הודעות: 44
הצטרפות: 03 נובמבר 2004, 16:16

בחילות בהריון

שליחה על ידי בהריון_שני* »

בבקשה :-)
לוקה*
הודעות: 6
הצטרפות: 01 נובמבר 2009, 00:05

בחילות בהריון

שליחה על ידי לוקה* »

איזה דף אוצר
התחברתי ללנשום עמוק, אבל זה לפני שעולה ההקאה, ממש כשרק מתחיל להיות רגיש, רק שבוע חמישי מה זה בא פתאום? נראה לי שזה לא יהיה קבוע, אני עומדת לשים לב היטב כי באמת אחרי ההקאה ההרגשה מאד גרועה, לא כמו הקאה לא בהריון שנותנת הקלה.
לשתות תה עם ג'ינג'ר
להריח לימון - כן! ואויר צח, כן! אני יוצאת להליכה קלה בחוץ עכשיו
טוסט עם חמאה וריבה בייתית, איזה הרגשה נינוחה כשמשהו נכנס לגוף בנעימות
אגוזים יחד עם הטוסט
מנוחה
וגם
פרידה לזמן מה מאלה שאת נותנת להם באהבה את כולך ושוכחת לקחת
זה רעיון טוב
הרבה נקודות למחשבה, ובעיקר איזו תמיכה מכל הנשים פה אתן נהדרות
הריוניתי*
הודעות: 10
הצטרפות: 12 פברואר 2010, 05:27

בחילות בהריון

שליחה על ידי הריוניתי* »

אני בחודש שמיני, ורק עכשיו מתחילה לסבול מבחילות קשות. כול ההריון לא היו לי.
האם זה נורמלי????
מה יכול להקל עליי?
תודה מראש
אלמונית*
הודעות: 1286
הצטרפות: 01 אוקטובר 2001, 09:06

בחילות בהריון

שליחה על ידי אלמונית* »

הבחילות וההקאות דווקא מעידות על הריון חזק וטוב. נו, אם כבר סובלים, לפחות שנתעודד... (ביאטריס)
אני מכירה 3 דוגמאות (נשים שונות) מקרוב שבהן דווקא כשהבחילות היו ממש גרועות, זה נגמר בהפלה, ואילו בהריון שהצליח הן היו יותר רגועות.
הריוןצעיר*
הודעות: 5
הצטרפות: 15 ספטמבר 2010, 16:40

בחילות בהריון

שליחה על ידי הריוןצעיר* »

ברצוני לשתף בטיפול מוצלח שעברתי בבחילות בהריון.
אני נמצאת בתחילת הריון, וכרגיל, זיהיתי אותו על פי הבחילות. הפעם כבר לא יכולתי לשאת את המחשבה שעומדים בפני עוד כך וכך שבועות/חודשים של בחילות! ניסיתי לקבוע טיפול דחוף במרפאה הטבעית בה אני מטופלת, ועד אז... אין דרך יפה לומר את זה: לקחתי פרמין :-\ אמנם רק יומיים, אבל אני בטוחה שכל מי שחוותה בחילות קשות בהריון, תוכל להבין מדוע לא יכולתי לשאת את המחשבה על יומיים נוספים של בחילות! הרגשתי כאילו נפלתי לתוך עיסה דביקה של בחילה, שככל שאני נאבקת להתרומם מתוכה, העיסה נצמדת אלי ומושכת אותי למטה ופנימה...
בערב הטיפול לא לקחתי פרמין, וכצפוי במהלך הלילה הבחילות חזרו, ובבוקר כבר היה שוב בלתי נסבל. פחדתי לפתוח את המקרר, מראה הצלחות שלי עורר בי בחילה, והייתי צמאה, אבל כל סוג נוזל העלה בי דחייה - תה, מים, מיץ ממותק, מים עם לימון...
הגעתי למטפלת שלי, והתחלנו בטיפול. פיזית היא טיפלה בנקודות שלפי הרפואה הסינית קשורות לבחילה, וגם עשתה חיזוק לטחול והורדת האנרגיה למטה. תכלס - עיסוי בעצמות השוקיים (עם שמן, וגם מוקסה ושתי מחטים מתחת לברך), ועוד שתי מחטים מתחת לפרק כף היד.
המטפלת שאלה אותי: "מה טוב בבחילות? למה את צריכה אותן?" עניתי: "שום דבר! הן דבר נורא ואיום!"
"בכל זאת", היא דחקה בי. "טוב... תראי... לפחות כשיש בחילה, יודעים שההריון תקין..." אמרתי, והתביישתי על שאני צריכה סימן כל כך חזק ונורא, בשביל להתחבר להריון.
"בכל הריון היו לך כאלה בחילות?" היא המשיכה לברר, ואני אמרתי שהיה הריון עם בחילות קשות במיוחד, בדומה לעכשיו, ובו הן גם נמשכו המון חודשים.
"והיו לך הפלות?" ואז היא נזכרה שבעצם היא זוכרת שאיבדתי הריון צעיר לפני כמה חודשים. "והיתה לי עוד הפלה" סיפרתי "כמה חודשים לפני ההריון ההוא, עם הבחילות הקשות והארוכות..."
ואז המשכנו בטיפול, ולקראת הסוף סיכמנו שאני לא באמת צריכה את הבחילות, ושאני אצליח להתגבר עליהן! ובאמת, כל העסק הרבה יותר שפוי מאז הטיפול. ממש חזרתי לחיים! ואני נדהמת מהעוצמות המדהימות הן של הגוף והן של הנפש, שהם מסוגלים לחולל כזו תופעה חזקה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בבקשה תעזרו לי! אני בהריון . ובחילות נ-ו-ר-א-י-ו-ת! לא מסוגלת לתפקד בכלל! לא יכולה ללכת לעבודה... וכמובן שגם מקיאה...
ככה היה גם בהריון הקודם. אבל עכשיו ממש ממש ממש קשה לי לתפקד! מה גם שבעלי יצא למילואים... נכון תזמון מעולה?
בהריון הקודם ניסיתי כדורים טיבעיים כאלה - ולא עזר כלום!
יש למישהי רעיון? שמעתי שאולי כדאי לפנות להומופאת? יש המלצה על מישהו באזור ירושלים? אני מוכנה לנסות הכל!
ממש ממש אשמח לעזרה! אני מיואשת לגמרי...

תודה רבה!
טניה_שוורץ*
הודעות: 1
הצטרפות: 06 ינואר 2011, 14:10

בחילות בהריון

שליחה על ידי טניה_שוורץ* »

מישהו יכול להגיד לי מאיפה קונים חליטת ג'ינג'ר?
אני בהריון בחודשים ראשונים ואני ממש סובלת בחילות
אשמח אם תעצרו
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

בחילות בהריון

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

את קונה ג'ינג'ר, טרי או מיובש, ושמה חתיכה קטנה או רבע כפית אבקה במים רותחים. לא כדאי להרבות בזה, ואם יש חשש להפלה להימנע לגמרי.
יש עוד חליטות כאן
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

בחילות בהריון

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

לי ג'ינג'ר רק הרע את המצב וזה הגיוני. לפי הרפואה הסינית הבחילות נוצרות בין השאר בגלל חום בכיבה (יש סיפור שלם סביב זה אבל אני מתמצתת) וג'ינג'ר הוא מחמם. אחד ועוד אחד... הבחילות רק עלו לגבהים.
אצלי עבד הומאופטיה.
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

בחילות בהריון

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

גם לי ג'ינג'ר לא עזר, אבל יש המון שכן עוזר להן. אני באופן אישי לא חושבת שהוא כל כך מתאים להריון, כי יש לו אנרגיה שמורידה למטה.
לירי_יער*
הודעות: 313
הצטרפות: 13 פברואר 2010, 21:29
דף אישי: הדף האישי של לירי_יער*

בחילות בהריון

שליחה על ידי לירי_יער* »

טוב אז אחרי תחילת הריון מבוחלת מאוד מאוד ששום דבר , כלום לא עזר
חברה מספרת לי היום שדודתה מיילדת כבר שנים
והיא נותנת לכל בנות הדודות והאחייניות שלה מתנה קופסה של ויטמין B6
לקחת אחד ביום.
וכל זה כמה חודשים לפני ההריון בכלל
זה מאזן את רמת האסטרוגן ומונע בחילות והקאות בהריון
יהיה מעניין לנסות את זה .
עכשיו את מספרת לי על זה.............?!
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

בחילות בהריון

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

היא נותנת לכל בנות הדודות והאחייניות שלה מתנה קופסה של ויטמין B6
גם בזה הייתי. לא עזר לי בגרוש, באף אחד מההריונות והייתי עקבית עם הנסיונות. דיקור פעם אחת הקל בשניה הרע והכי עזר הומאופטיה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בחילות.... שבוע שישי, מישהי מכירה הומאופטית\מדקרת סינית בגליל העליון? תודה והריון קל לנו...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

היא נותנת לכל בנות הדודות והאחייניות שלה מתנה קופסה של ויטמין B6
גם לי לא עזר.
פלונית, עד שתלכי לטיפול, תנסי כמה מהרעיונות כאן
אבי*
הודעות: 43
הצטרפות: 25 מאי 2003, 11:01

בחילות בהריון

שליחה על ידי אבי* »

שלום,
בת זוגי סובלת מבחילות קשות מאוד החל מהשבוע ה- 6. אנחנו כעת בשבוע ה-11 והן רק הולכות ומחריפות. ג'ינג'ר בכל צורה, קרקרים על הבוקר ולמעשה כל עצה אחרת שקראנו לא ממש עוזרת. שמעתי שדיקור סיני יכול לעזור מאוד. יש לי שתי שאלות:
  1. האם מותר לדקר בשבוע 11-12 ?
  2. האם מישהו או מישהי כאן מכירים מדקר מומלץ באזור קרית-טבעון/חיפה ?
תודה
אבי
אמא_ללי*
הודעות: 1668
הצטרפות: 19 נובמבר 2007, 06:48
דף אישי: הדף האישי של אמא_ללי*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_ללי* »

אבי,
יש בחיפה מדקרת מקסימה בשם נאהד לאון שמאד עזרה לי עם הבחילות בהריון השני (אתה יכול לחפש אותה בגוגל). מותר לעשות דיקור בשבועות האלה, אצל מדקר/ת שמתמחה בטיפול בנשים בהריון.

תרגישו טוב!
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלונית* »

אני בשבוע 17 וירדתי כבר 10 קילו מתחילת ההריון, בגלל הקאות בעיקר.
חשבתי שזה כבר אמור לעבור, אבל כנראה שהעובר לא יודע לקרוא ספרים.
חוץ מהעצות הנפלאות בדף, האם 10 קילו זה לא מסוכן?
לילך_רוכל*
הודעות: 153
הצטרפות: 05 נובמבר 2008, 12:10
דף אישי: הדף האישי של לילך_רוכל*

בחילות בהריון

שליחה על ידי לילך_רוכל* »

מסוכן? אולי לא. אופטימלי - גם לא ממש.
תמשיכי לנסות את הפתרונות שאת שומעת עליהם. משהויעבוד ויתאים לך.
מנסיוני עם נשים וסיפוריהן - אני נוטה לתזונה, רפלקסולוגיה ו\או דיקור.

בבריאות, תחושות גופניות קלות וטובות ובשמחה!
אמא_בבית*
הודעות: 1078
הצטרפות: 21 דצמבר 2003, 15:17
דף אישי: הדף האישי של אמא_בבית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי אמא_בבית* »

האם 10 קילו זה לא מסוכן?
זה מאוד תלוי במשקל שהתחלת איתו את ההריון. אם היית במשקל נמוך מלכתחילה, להוריד 10 קילו יכול להיות מסוכן.
בכל מקרה, זו ירידה גדולה מאוד בתקופה בה הגוף צריך גם להזין ולגדל את העובר.
אני הייתי עושה בדיקת דם לברזל ובי 12 ומתייעצת עם רופא.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סמדר_נ* »

פלונית, את אוכלת (ולוא גם מעט) ומקיאה, או צמה ומקיאה? אני שואלת כי זה היה ההבדל העיקרי בין ההריון הראשון שלי לשני. בראשון היה זוועה ועבר (אבל גם הילדים שלי לא קראו את הספר עם השליש הראשון), בשני -- היה צורך בהתערבות קונבנציונלית.
שוב, מאד תלוי באיזה משקל התחלת.
כשהגעתי מובחלת כדבעי לסקירה הראשונה של בן השנתיים שלי, אחרי מספר דו ספרתי של ימי אשפוז בגניקולוגית עקב הקאות יתר, הרופא סיפר לי שהוא כבר ראה מישהי שירדה 40 (!) ק"ג. זה כמעט כל מה שאני שוקלת עכשיו, אמרתי לו בבעתה. טוב, היא התחילה מ 90, הוא אמר.
החדשות הטובות הן, שאין צורך להיות בפניקה. גם ממה שאותו רופא אמר, וגם ממה שהרופאים בביה"ח סיפרו לסטודנטים שלהם בזמן הביקור כשהייתי מאושפזת -- ההשפעה של זה על העוברים היא קטנה למדי. לאותה אשה שירדה 40 ק"ג, סיפר הרופא, נצפתה האטה בגדילת העובר רק כשהיא הגיעה לשבוע 36, ואז הסיכון הוא נמוך יחסית ולרפואה יש הרבה מה לעשות (וכאן היה מדובר במקרה קיצוני שבקיצונים). בביה"ח סיפרו על מישהי שהיתה מאושפזת חודשים ארוכים ברציפות. זה היה ברמה כזאת שכבר לא היה להם כל כך אכפת מהעובר -- הם רק רצו לשמור על חייה. היא ילדה במועד תינוק במשקל תקין.
אמנם גופך צריך להזין עובר מתפתח, אבל בשבוע 17 דרישותיו הקלוריות והתזונתיות צנועות למדי, והן יכולות להתמלא מן המאגרים שלך ללא קושי מיוחד.
אבל:
איפה שכן יכולה להיות בעיה (לא בהכרח תהיה, אבל אולי) זה בהשפעות ארוכות הטווח עלייך. אני לא יודעת אילו בדיקות מומלץ שתעשי, אם בכלל, אבל אין ספק שרצוי מאד מאד להתייעץ עם רופא.
ועוד משהו חשוב: אם את חשה בסימני התייבשות, מקומך הוא בחדר המיון. אם ימים רצופים את לא יכולה לאכול כלום-כלום-כלום וגם לא לשתות -- כנ"ל (תמיד הצחיקו אותי העצות "אז שקדים" "אז ג'ינג'ר" "אז תאכלי רק..." "תשתדלי שיהיה מלא ואורגני" וכו').
ואם את מסוגלת לשבת מול מחשב (לי היה קשה מאד בזמן ההוא), ואין לך בעיה לקרוא אנגלית, אפשר להיעזר באתר הזה
הוא מציע מידע עדכני, קישורים למחקרים אחרונים, וגם תמיכה רגשית מאחיות לצרה בכל העולם. יכול להיות שכבר שמתי את הלינק הזה איפשהו למעלה.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סמדר_נ* »

רק להדגשה: הסיכון הנמוך לעוברים הוא בהנחה שהבעיה מטופלת. לכן חשוב לא להזניח.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלונית* »

תודה בנות, על כל הדברים שכתבתן!
גינת_שמש*
הודעות: 157
הצטרפות: 20 אפריל 2009, 15:00

בחילות בהריון

שליחה על ידי גינת_שמש* »

פיתחתי גועל נפש לחלק מהמזונות שאכלתי בשבועות הראשונים להריון.
בחודש רביעי נהייתי צמחונית עד כמה חודשים לאחר הלידה.. בשר הגעיל אותי בטירוף.
אגב, הבן שלי די צמחוני. אולי עבר לו משהו מההריון שלי...
כן עזר לי דוקא שיש בחילות ולא רוצים לאכול כלום-כן לאכול משהו. זה מקל.
מלכת_שבא*
הודעות: 83
הצטרפות: 19 יוני 2011, 18:35

בחילות בהריון

שליחה על ידי מלכת_שבא* »

כן עזר לי דוקא שיש בחילות ולא רוצים לאכול כלום-כן לאכול משהו. זה מקל.
נכון גם אני שמתי לב לזה. כשאני לא אוכלת יש לי יותר בחילות מאשר לא אוכלת. לפעמים לא בא לי ממש לאכול וכשאני מכריחה את עצמי לאכול יש אח"כ הקלה. אבל לא צריך לבלוס אלא מנות קטנות ודברים יבשים. מה שעזר לי גם זה לשתות מי קרח הייתי שמה בקבוק מים בפריזר ושותה את המים כשהם נהיים גושי קרח זה הקל מעלי את הבחילות שלא לדבר על כמה קרטיבים אכלתי בתקופה הזו. אני חושבת וצריך לבדוק שחוסר בויטמין B6 גורם להקאות מרובות. מי שסובלת מהקאות בצורה לא נורמלית שתבדוק את הB6 שלה ותטפל בזה אם יש צורך.
סובלת_מאד*
הודעות: 1
הצטרפות: 10 אוגוסט 2011, 12:45

בחילות בהריון

שליחה על ידי סובלת_מאד* »

שלום לכולן,
אני בהריון ראשון שבוע 16 וסובלת מבחילות קשות משבוע 6! הגניקולוגית שלי אמרה לי שאם אין שיפור עד שבוע 16 ייתכן ויש לי בעיית גאסטרו - האם זה נכון? האם רופא גאסטרו יכול לעזור? או שפשוט הבחילות תעבורנה "כשיגיע הזמן" ?, ממש אין לי כוח לבעיות בריאותיות בנוסף לבחילות מגיהנום! אשמח לכל עצה והתייחסות. תודה
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

בחילות בהריון

שליחה על ידי סמדר_נ* »

הגניקולוגית שלי אמרה לי שאם אין שיפור עד שבוע 16 ייתכן ויש לי בעיית גאסטרו - האם זה נכון?
ברמת "ייתכן" -- הרבה דברים ייתכנו. גם בעיית גסטרו, גם בעיות אחרות.
אבל מעבר לכל ה"ייתכן"ים למיניהם, יש אחוז מסוים של נשים שהבחילות לא עוברות להן גם הרבה אחרי שבוע 16. הכרתי גם כאלה שזה נמשך אצלן עד הלידה (בהן נשים שהיו מאושפזות יחד איתי כשכולנו סבלנו מהצרה) ולא ידוע לי שמצאו אצל מישהי מהן פתולוגיה כלשהי, ודאי לא משהו קבוע שלא עבר מייד בתום ההריון. חשוב להתייעץ ולקבל טיפול נכון כדי למנוע התייבשות. אם את מיובשת עלייך לחפש עזרה רפואית בדחיפות, גם אם זה אומר ללכת למיון.
אני בשבוע 21 ועדיין נעזרת בתרופות נוגדות בחילה, אף על פי שהמצב השתפר מאד והורדתי מינון. בזמן המקביל בהריון הקודם שלי זה היה הרבה הרבה יותר גרוע. בשני ההריונות הקודמים נפרדתי סופית (או כמעט סופית) מהבחילות רק בשליש השלישי. אף אחד לא בדק לי שום בעיה וככל הידוע לי אין. אני לא רופאה, אבל נראה לי שהעדיפות העליונה עכשיו היא מענה לבחילות, ולא חיפוש בעיות בריאותיות שיש סיכוי די גבוה שאין.
בהצלחה ובריאות שלמה!
אלמונית*
הודעות: 1286
הצטרפות: 01 אוקטובר 2001, 09:06

בחילות בהריון

שליחה על ידי אלמונית* »

גרגרי רימון מקל מיידית לבחילות.
אמנם לא לטווח ארוך אז אני משתדלת לאכול כמה פעמים ביום.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

בחילות בהריון

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שלום לכולן!
גיסתי בהריון ראשון, שבוע 8 וסובלת מאד מבחילות ב-5-6 שעות הראשונות של היום (מה בעצם נשאר אחר כך....(-:). היא גרה במושב "שואבה" (בין תל אביב לירושלים) אולי אתן מכירות בסביבה מטפלת אלטרנטיבית שיכולה לעזור לה?
שליחת תגובה

חזור אל “בעיות נפוצות בזמן ההריון”