ההנקה וחזרה לעבודה

יעלה_ב*
הודעות: 109
הצטרפות: 11 אפריל 2002, 23:48
דף אישי: הדף האישי של יעלה_ב*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יעלה_ב* »

סאלוש סמדר ורוני תודה על התשובות המנומקות אני מתפללת ומתכווננת ללידה טבעית ללא קרעים ובעיות ובעזרת השם ובעזרתי אני מאמינה שכך אהיה ומקווה לטוב... בתקווה שהתמיכה מסביבי תהיה מספקת בשבילי ותיתן לי את האפשרות לתפקד במיטב שניתן בתקופה כזו.
הענין עם הבקבוקים באמת מבלבל ואני חושבת שבקטע הזה אני אזדקק ליעוץ מקצועי. אני לומדת פסיכותרפיה גופנית ברידמן, ואין שנה תחתיי, ככה שאני במצב של אין ברירה כזה, כי אם אני מפספסת את השנה הזו אין לדעת מתי יפתח עוד קורס כזה (בחיפה)וגם יקח להם זמן להגיע לשלב של שנה ג' שבו אני עכשיו. בקיצור יהיה מאוד מסובך...
רוני כמה כיף שהית צריכה לצאת רק לשעה. אצלי זה לא המצב. זה מערכת מלאה של 9 בבוקר עד 6 פעמיים בשבוע, ועוד יום של שלוש שעות. בקיצור אני הולכת להיות עמוסה ומקווה שאצליח להתעלות על עצמי ולעבור את זה....
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי עדי_יותם* »

היי יעלה, קיבלת תשובות מקיפות וטובות. אני אנסה להתייחס לשאלות הטכניות בלבד.
מומלץ בחום לעבור הכנה טובה להנקה. את בחיפה? יש לא מעט יועצות מצוינות באזורך. יש כאלה שההכנה להנקה כלולה אצלן בקורס הכנה ללידה (אני מדברת רק על יועצות הנקה, כן? לא על הכנה להנקה במסגרת קורס סטנדרטי של בי"ח, למשל). אכן לידה טובה והתחלה טובה של ההנקה יכולות להגביר את הסיכויים שלך להצליח בתכנית ה... אמממ.... שאפתנית מאוד שלך ;-) אבל אני מבינה את חוסר הרצון להפסיד שנה אם לא יותר.

אם יש אפשרות שיביאו לך את התינוקת להנקות גם ביום הארוך, מה טוב. או להתעניין ברידמן - אולי את יכולה לעשות השלמות בסניף שלהם במרכז? אם הוא ליד תחנת רכבת, זו יכולה להיות אפשרות טובה. אבל נחזור לעניין ההנקה.

כמה זמן לפני להתחיל לשאוב - אם תצטרכי 5-6 מנות, וקצת אקסטרה למקרה שחלילה נשפך או משהו - אז בערך עשרה ימים לפני, מנה אחת ביום, לפי הנוסחה שתינוק צורך תמ"ל (חלב אם - קצת פחות. החישוב לפי תמ"ל נותן לך קצת מרווח ביטחון) בכמות של 150 מ"ל לק"ג, ליממה. ז"א אם היא שוקלת 4 ק"ג - 600 מ"ל ליממה (עד ליטר מקסימום, בחישוב זה). 600 מחלקים במספר הארוחות ביממה וכך מקבלים סדר גודל מסוים.

בקבוק - היום יש נשות מקצוע שמציעות את Mam, אבל הנתונים משתנים מתינוק לתינוק. אפשר גם להאכיל במזרק (ללא מחט כמובן), או בכפית, או אף בספל (חפשי cup feeding להסברים ברשת).

בהצלחה!!
סאלוש*
הודעות: 464
הצטרפות: 27 אוקטובר 2004, 12:14

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי סאלוש* »

הבנתי לגבי הקורס... זה באמת יעכב אותך כמה שנים, כנראה.
מה שאת מתכננת has been done. קשה, אבל לא חסר תקדים.
אם ההנקה חשובה לך, ונראה מדברייך שכן, אכן כדאי לך לקבל יעוץ מקצועי לפני הלידה ותוך כדי. זו הוצאה כספית שמשתלמת כל כך מהר, לא יאמן. רק יועצת IBCLC לדעתי, הן המקצועיות ביותר.

המטרה העיקרית של מה שכתבתי לך לא היתה לשכנע אותך לוותר, אלא רק לפתוח את הראש, להגיע עם ראש פתוח קצת, ולראות איך זה הולך.
המחיר של ויתור על שנה זו ברור לך כרגע (כמובן שלא ניתן לחזות הכל, אבל זה די צפוי), והמחיר של הלימודים בזמן הזה לא צפוי לך בכלל, וכמובן גם לי או לאף אחד אחר, אבל לך עוד פחות, בגלל חוסר הנסיון. וזה מה שרציתי קצת להאיר. יתכן שתצליחי להסתדר ותקבלי תמורה גדולה, אבל יתכן שזה פשוט לא ילך, ואז תוכלי לדעת שזה לא שנכשלת במשהו קל, אלא שלקחת על עצמך משימה ממש אדירה, ואולי תצטרכי לשנות את התוכנית.

בהצלחה (-:
יעלה_ב*
הודעות: 109
הצטרפות: 11 אפריל 2002, 23:48
דף אישי: הדף האישי של יעלה_ב*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יעלה_ב* »

עדי תודה על התגובה רציתי לשאול מה ההבדל בין יועצת הנקה לקורס \יעוץ הנקה בבית החולים ? מבחינת ידע תמיכה ,האם הקורס לוקה בחסר..?
האם כדאי להיפגש עם יועצת עוד לפני הלידה?
מה העלות פחות או יותר של יעוץ מסוג זה ?
האם יש לך המלצות על יועצות מקצועיות באיזור חיפה (כרמל) ? מה זה יועצת ibclc ?סליחה על הבורות...
האם שמעת על הבקבוקים החדשים של "טומי טיפי" משילב? הם ניראים ממש דומים במבנה לשד אמיתי פטמה
רחבה שמדמה את ההילה והפיטמה עצמה קטנה בגודל די אמיתי לא כמו הפטמות הרגילות שראיתי בשאר הבקבוקים ...האם זה מומלץ יותר...?
ובקשר ללימודים אז כן, אם יתברר שהדרישות שלי מעצמי, מה שנקרא "גדולות עלי", לא תהיה לי ברירה אלא להמשיך את שנות הלימודים הבאות בת"א וגם זו תהיה משימה לא פשוטה (לעזוב תינוקת ולנסוע כמה פעמים בשבוע עד לשם)...
סאלוש תודה אני יודעת שרק רצית לתת לי פרופורצית מהמציאות וזה מצוין זה בדיוק מה שאני זקוקה לשמוע מנסינן של אחרות זה עוזר להשאיר את הראש פתוח לכל מצב שלא יבוא ...במקום להיות מופתעת אז אני שמחה לקבל כל אינפורמציה (אבל אני כמוון מקפידה לשמור על האופטימית עם אמונה שמחשבה חיובית בוראת מציאות חיובית :-) ).
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי סמדר_נ* »

מה ההבדל בין יועצת הנקה לקורס \יעוץ הנקה בבית החולים ? מבחינת ידע תמיכה ,האם הקורס לוקה בחסר..?
ייעוץ הנקה בביה"ח תקבלי רק אחרי הלידה, אם בכלל, ואיש לא יכול להבטיח לך שהוא יהיה מקצועי דיו (תלוי מי המדריכה). עוד פחות מזה אפשר להבטיח שהמדריכה תהיה זמינה לך.
אם את מדברת על קורס הכנה ללידה מטעם ביה"ח -- חסרונותיו נדונו כאן בלא מעט דפים. נסי הכנה ללידה.
האם כדאי להיפגש עם יועצת עוד לפני הלידה?
כן, מאד. בהריון הראשון שלי דאגתי להכיר את שתי היועצות של האיזור, וגם כמה מדריכות. את כל הלימוד התיאורטי כדאי לעשות לפני.
מה העלות פחות או יותר של יעוץ מסוג זה ?
כמה מאות שקלים. אם את עושה קורס הכנה ללידה אצל היועצת, הייעוץ כלול במחיר הקורס ואין צורך בתוספת.
האם יש לך המלצות על יועצות מקצועיות באיזור חיפה (כרמל) ?
לכי לדף יועצות הנקה (אני מכירה יועצות בחיפה, אבל חוששת שאני כבר לא כל כך מעודכנת, ולא רוצה לתת אינפ' שגויה או חלקית). כמו כן, בחיפה יש קבוצת ליגת לה לצ'ה פעילה. כדאי כדאי כדאי להגיע למפגשים עוד בהריון.
יעלה_ב*
הודעות: 109
הצטרפות: 11 אפריל 2002, 23:48
דף אישי: הדף האישי של יעלה_ב*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יעלה_ב* »

תודה סמדר.
ידע תאורטי אני מכירה. אולי לא את הכל, אבל יש המון המון ידע ברשת על איך להתחבר נכון ותנוחות וכו'.
אני עברתי קורס הכנה ללידה של הקופה, ודיברו שם גם על ההנקה והייתי די מרוצה.
אני אבדוק את מפגשי ליגת לה לצ'ה ... זה חינם נכון? כי האמת שאין לי כל כך את התקציב הזמין ליועצת אישית כמה מאות שקלים די גדול עלי כרגע...
סאלוש*
הודעות: 464
הצטרפות: 27 אוקטובר 2004, 12:14

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי סאלוש* »

יעלה, חשוב מאוד לדעתי לא להסתמך על היעוץ בבית חולים, הן מעט צוות על נשים רבות מאוד, הן לא זמינות כל הלילה למשל, הן עברו חלקן הכשרה חלקית ביותר, מסיפורי אמהות סביבי הן נותנות עצות סותרות... זה ממש יכול להחריב את ההנקה. לא רק יכול. זה קורה בפועל, והרבה. אני תמיד מנסה לנג'ס להריוניות להתקשר ליועצת הנקה לפני הלידה. הן לא רוצות, לא חושבות שצריך. שבוע, שבועיים אחרי הלידה הן מספרות לי בדמעות איך היעוץ הנקה בבית חולים אכזב ופגע ולא תמך והנה הן כבר הפסיקו להניק.
יועצת IBCLC זה תואר שמקבלים אחרי הרבה שנים של לימודים והתמחות. ואני כבר לא מעודכנת בחיפה. אבל שימי לב שלמשל להיות מדריכת הנקה אומר קורס של חצי שנה בערך (פגישה בשבוע, משהו כזה) ואח"כ איזה כמה מפגשי התמחות וזהו! אני יודעת, כי שקלתי לעשות את זה. זה מעט מאוד. ובבי"ח הרבה הן מדריכות הנקה, עכשיו את יודעת מה זה אומר, לא הרבה. והיועצות מאוד עסוקות.

אם יעוץ הנקה שעולה נניח 400 ש"ח נראה יקר, ואכן זה יקר, צאי וחשבי כמה כסף זה יחסוך לך. קופסת תמ"ל עולה מה? 30, 40 ש"ח? משהו כזה. ואת צריכה להשתמש בזה משהו כמו 3 שנים. ואת צריכה איזה קופסא, מה, בשבוע, שבועיים (בשמונה חודשים ראשונים בערך)? אז יעוץ הנקה עולה לך משהו כמו התמ"ל רק של השלושה חודשים הראשונים. ואח"כ כל ההפרש הוא מכיסך. וזה בלי להכנס להוצאות על: בקבוקים, פטמות, סטריליזטור, מחמם בקבוקים, מעמד פלסטיק ליבוש בקבוקים, תיק לבקבוק. הלאה. יונקים סובלים פחות מאוזניים ומאלף דברים אחרים. אז זה חוסך ביקורים לרופא והוצאות על תרופות. בקיצור, הנקה זה פחות או יותר הדבר הכי זול שקיים (לא קניתי אף לא פעם אחת שום פריט ממה שכתבתי, וזה כבר שני ילדים), וכל מה שזה עולה, זה (אם תצטרכי), כמה מאות ש"ח בהתחלה, להעמיד אותך על הרגליים. זה גם עוזר לטווח ארוך. אם קיבלת יעוץ הנקה טוב בילד הראשון, סביר שלא תצטרכי שום עזרה בילד השני, והנה במחיר הזה סידרת את עצמך לטווח ממש, ממש ארוך... עכשיו אולי זה נראה משתלם

עוד משהו לגבי היעוץ, היועצת שהזמנתי (באיזור המרכז, למרות שאני חיפאית, היתי במרכז), ישבה איתי בפעם הראשונה 5 שעות. בפעם השניה שעה וחצי, בלי לשלם עוד. פעם שלישית שילמתי עוד 100 ש"ח. וזהו, משם היתי בסדר. בבית חולים אף אחת לא יכולה לשבת איתך 5 שעות, אבל מה לעשות שלפעמים זה מה שצריך? היה לי מאוד קשה בהתחלה, וזה הסתדר ואח"כ הנקתי 4 שנים (סה"כ עבור שני ילדים). אז אלו באמת היו 550 ש"ח מאוד מוצלחים שהוצאתי. היו מעברים שלמים בסופרפארם שמעולם לא נכנסתי אליהם.

אם את מחפשת לקצץ את התקציב הזה ממקום אחר, יש פה הרבה דפים עם כל מיני כוונים לחסכון אפשרי. אני אישית לא קניתי כמעט שום דבר שמקובל לקנות, כגון, מיטה לתינוק, לא עגלה מפוארת (רק יד שניה משהו פשוט), כל הצעצועים המפוארים, בגדים, כמה שיותר יד שניה, בלי סלקלים הכי יקרים. לא נכנס לזה עכשיו, זה נושא ענק. מתנות ביקשתי שישתתפו איתי קצת בהוצאות שהיו לי. בעיקר הגדרתי סדר עדיפויות, לא לפי המקובל, בטוטל יצא לי הרבה פחות.

שיהיה בהצלחה
יעלה_ב*
הודעות: 109
הצטרפות: 11 אפריל 2002, 23:48
דף אישי: הדף האישי של יעלה_ב*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יעלה_ב* »

כן יש משהו במה שאת אומרת זה באמת שווה את זה לפי איך שאת מתארת...
בקבוקים אני צריכה בכל מקרה כי אני צריכה לשאוב לה לזמנים שאני לא אהיה בבית (לפחות יומיים ארוכים, כמו שסיפרתי קודם) אז בזה אין לי איפה לחסוך, אבל וואלה זה הוצאה חשובה. השאלה זה באמת אם אני מזמינה אותה לפני הלידה להדרכה האם היא לא תיקח כסף לפגישה שניה לאחריה... צריך לברר..
בכל אופן זה די שווה. אני אקח טלפונים פה מדף יועצות הנקה אני מקווה שהוא מעודכן...
את חסכת המון בטח אם לא קנית רהיטים אבל אנחנו קנינו חדש (שהיה גם לילדים הבאים שיגיעו בעזרת השם :-) ) ועגלה, לא מאוד יקרה אבל הכל מהכיס שלנו. דברים קטנים יותר אך יקרים אני אשאל מהמשפחה/חברים, לא חסר דברים... כמו שאמרת נושא ענק בפני עצמו...חחח טוב אמן ואלה יהיו הדאגות שלי כאמא ובזה זה יגמר... והאמת לפחות ל20-30 שנה הבאות נראה לי שאני רק מתחילה איתן וכנראה עד סוף החיים (מהתבוננות על האמהות שלנו זה ככל הנראה לא מסתיים ...:-) )
פלונית_אמא_של_מוגלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 15 פברואר 2009, 12:17

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית_אמא_של_מוגלי* »

בתי בת שנה וחמישה חודשים.
ינקה מלא עד עכשיו עם תוספות של מוצקים, שכמובן ההעדפה היא ציצי.
השאלה שלי הכנסתי אותה לגן (בלית ברירה) כרגע לחצי יום, מעוניינת לגמול לגמרי מההנקה (צריכה לצאת לעבוד בקרוב). היא לא לקחה מעולם מוצץ או בקבוק כך שהחלב השאוב נזרק לצערי ויש הרבה. וגם ישנה איתי נרדמת ע"פ רוב עם ציצי.
איך אני עושה זאת מבלי לגרום לטראומה נוספת? ואני יודעת כמובן שניתן לייבש עם עלי כרוב. האם יש עוד דרכים לייבוש החלב?

תודה מראש על עזרתך
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

פלונית אמא של מוגלי, למה לך לגמול ולמה לך לייבש?
בגיל שנה וחמישה לא צריך לשאוב יותר.
שתאכל מה שהיא אוכלת במעון (עד כמה שידוע לי, אין "גן" לתינוקות בגיל הזה, לא? זה חייב להיות מעון או משפחתון, לא?), כשאת בעבודה יש אוכל - בגילה אפשר לאכול אוכל רגיל, ואפילו מוצרי חלב אם רוצים (עדיף כמובן יוגורט וגבינה לבנה על פני חלב ניגר, עדיף מוצרי חלב עיזים על פני חלב פרה, עדיף אורגני, וגם לא מוכרחים מוצרי חלב).
אגב, בכלל לא חייבים בקבוק וגם לא מוצץ.
למה לזרוק את החלב השאוב? אפשר לתת לה סתם בכוס! היא ילדה גדולה, בת שנה וחמישה חודשים! כבר מגיל חצי שנה אפשר לוותר לגמרי על הבקבוקים (עוד לפני שהתחלנו איתם) וללכת ישר לכוס, ויש אפילו כאלה שמתחילים עם כוסית אפילו לפני גיל חצי שנה - אז על אחת כמה וכמה בגיל כמעט שנה וחצי! היא יכולה לשתות חלב אם שאוב בכוס, או שאת יכולה לערבב לה אותו בדייסה או משהו כזה. חבל לזרוק, זה ממש זהב... {@
בזמן שאתן יחד היא יכולה לינוק.
אז יירד לפעם-פעמיים ביום - למה לא. או אולי היא תינק בלילה, כשאתן ישנות.
אפילו הנקה אחת ביום מצויינת, כי המעט שהיא תקבל בחלב אם, בהנקה, יספק לה נוגדנים למחלות שהיא תתקל בהן בגן, יחזק את המערכת החיסונית שלה כנגד כל הוירוסים והחיידקים, וייתן גם המשך של חיבור אוהב לאמא למרות השינויים הגדולים (מעון, אמא יוצאת לעבודה - הרבה פרידות, והרבה דברים חדשים בשביל תינוקת כל כך קטנה).
אני מציעה לשקול את האפשרות - להמשיך בהנקה חלקית ביותר, אך ורק כשאתן נפגשות, ובכל שאר השעות לתת לה מה שהתכוונת ממילא לתת לה, ובגילה, זה אומר פשוט אוכל.
לסיכום:
לא חייבים לשאוב, לא חייבים בקבוק, לא חייבים מוצץ, וכל הנקה היא זהב נטו: גם נוגדנים, גם "מזון המלכות האנושי", גם כל מיני חומרים לפיתוח המוח, מעולה! אפילו אחת ביום, אם זה מה שיוצא לך.
מה דעתך?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

ולפני שאת עונה (אני חייבת לצאת) אני אוסיף, שבכל מקרה עדיף לא לגמול בבת אחת ובגיל כזה לא ממש רלבנטי לייבש עם עלי כרוב, כי החלב נוצר תוך כדי ההנקה בדרך כלל. הכי טובה גמילה מאוד הדרגתית. ויש עוד פטנטים. אבל זה בתנאי שהגן והעבודה הם לא הסיבה לגמול, אלא את באמת פשוט רוצה לגמרי לגמול בלי קשר לכלום.
רעות_מרחוק*
הודעות: 11
הצטרפות: 22 יולי 2008, 06:52

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי רעות_מרחוק* »

לפלונית אמא של מוגלי,
הבת שלי בת שנה וחצי הולכת למשפחתון ועדיין יונקת עד 4 -5 פעמים ביום (כבר לא יונקת בלילה -- אבל כן מוקדם בבוקר). הייתי ממשיכה להניק כשאת איתה מתי שנח לך (ז"א -- תעשי לכן זמנים קבועים אם לא נח לך שהיא תינק כל פעם שהיא מבקשת, ואז תוכלי להוריד כל פעם הנקה אחת).
בקשר לייבוש -- יהיו לך בטח כמה ימים שהציצי יהיה מלאוגדוש אבל לא נראה לי שתצטרכי להשתמש בכלי עזר, במיוחד שהשעות יהיו מסודרות הגוף כבר יתאזן מעצמו.
פלונית_אמא_של_מוגלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 15 פברואר 2009, 12:17

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית_אמא_של_מוגלי* »

היי בשמת
תודה על תשובתך, וגם לך רעות.
אני כן מעוניינת להמשיך ולהניק. העניין הוא מה עושים במשך 9 שעות ללא הנקה, מבחינת הכאבים והגודש (לא אוכל לשאוב במהלך היום בעבודה) ולכן לצערי חשבתי על להפסיק לגמרי )-:
היא כן שותה מכוס מגיל קטן. היא מעולם לא לקחה בקבוק מוצץ וכו'. אני אנסה לתת לה חלב שאוב בכוס, לא ניסיתי זאת.
היא מתעוררת בלילה ומתחברת אוטומטית לציצי, כי היא ישנה איתי אבל אני מרגישה שזאת לא ארוחה, וכן ניתן לוותר על הנקת לילה למרות שלא מפריע לי אם זה גורם לה רק לטוב לא איכפת לי להניק בלילה.
תודה
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

מבחינת הכאבים והגודש
האם יש לך כאבים וגודש כשאת נפרדת ממנה לכמה שעות?
בגיל כזה, לא אמורים להיות. אם כן, מתי הם מתחילים? כמה שעות אחרי ההנקה האחרונה?

כי היא ישנה איתי אבל אני מרגישה שזאת לא ארוחה
אז אני שמחה לבשר לך שזאת בהחלט ארוחה. יש כאלה שיונקים בעיקר בלילה, את רוב החלב שהם מקבלים ביממה. בכל גיל, חלב הוא חלב הוא חלב. רק שאחרי החודשים הראשונים (במחקר שנערך בישראל בדקו בחודשים הראשונים, ואחרי זה בגיל שנה פלוס, אז לא ברור בדיוק מתי זה מתחיל) החלב נעשה יותר מרוכז: אחוז השומן בחלב עולה, אחוז הנוגדנים עולה, וכן הלאה. זה ממש מזון מרוכז מלא כל טוב, כדי שגם מי שיונק רק קצת יקבל הרבה.

האם היא כבר הולכת למעון - אבל את עוד לא התחלת לעבוד? אם כן, יש לך כבר כמה שעות פרידה. איך את מרגישה במהלכן? מתחילה מלאות אחרי כמה שעות?
כשתעבדי, זה יהיה חמישה ימים מלאים בשבוע, או מה?

אגב, יש גם אפשרות (מעצבנת, אבל בכל זאת) לוותר על שאיבה, אבל לא על הוצאת חלב. פשוט הולכים לשירותים, וסוחטים קצת חלב לכיור. רק קצת, כי המטרה לא לשמור על תפוקת החלב אלא להוציא קצת להקל על מלאות שמתחילה. ואז, את לא צריכה ציוד שאיבה ואת לא צריכה לשמור את החלב וכלום. רק הולכת, שופכת קצת חלב לכיור, וחוזרת לעבודה. אבל לא בטוח שתצטרכי. קודם אני רוצה לשמוע ממך מה קורה כרגע בשעות של פרידה.
פלונית_אמא_של_מוגלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 15 פברואר 2009, 12:17

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית_אמא_של_מוגלי* »

היי בשמת
כרגע אנו נפרדות רק לחצי יום,והאמת שלפני יומיים היו לי כאבים אחרי שלוש שעות בערך ,וגם הכאבים היו יותר בצלעות אולי מהכובד, אין לי מושג אם זה קשור ישירות לחזה הוא היה מלא ודי כבד. כבר כשאני מגיעה לאסוף אותה היא מחפשת את הציצי (עדיין בהסתגלות), כשמגיעות הביתה ישר מתחברת אליי.

אני אעבוד חמישה ימים בשבוע משרה מלאה ולכן חשבתי להוריד בהדרגה את ההנקה. היא מסתגלת מצוין במעון בלי הציצי, כי אמא לא נמצאת ואין ציצי בסביבה. וכך היא סוף סוף אוכלת מוצקים. (לא הייתי מכניסה אותה אם הייתה לי ברירה) חייבת לפרנס אותנו.

פשוט הולכים לשירותים, וסוחטים קצת חלב לכיור
ניסיתי את השיטה הזו. יש לי זרימה די חזקה רק מצד אחד שהוא המלא יותר. אני בהחלט אחשוב על זה.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

אמא של מוגלי : לתשומת לבך, את משתמשת בכינוי שקיים כאן באתר, שתפוס על ידי מישהי אחרת.
נכנסתי בסקרנות לראות מה היא אומרת (אני מכירה אותה) ותמהתי מאיפה נוצרה לה ילדה נוספת בשבוע וחצי שלא ראיתי אותה....
אוד_ליה*
הודעות: 930
הצטרפות: 01 ספטמבר 2007, 19:58
דף אישי: הדף האישי של אוד_ליה*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אוד_ליה* »

פשוט הולכים לשירותים, וסוחטים קצת חלב לכיור
מוכר... גם אני עשיתי את זה עם השני (אמנם לא חזרתי לעבוד מחוץ לבית, אבל במקרים של פרידה לכמה שעות פה ושם...), רק למנוע גודש וכאבים שיתפתחו.
אני מניחה שאם כל יום בשעות מסויימות לא תניקי, תצטרכי לעשות את זה רק כמה ימים ואז כבר הגוף יתרגל. (כמו שכשמחליפים ציצי בארוחה אז אין גודש)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

מסכימה עם אודליה. רוב הסיכויים שהגוף יתרגל, ואת פשוט תעשי את זה לפי הצורך.
פלונית_אמא_של_מוגלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 15 פברואר 2009, 12:17

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית_אמא_של_מוגלי* »

תודה לכן על התשובות והעזרה
(-:
דביבונית*
הודעות: 2
הצטרפות: 02 יולי 2010, 00:21

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי דביבונית* »

אני יחסית חדשה באתר ולומדת ממנו המון. מעיזה לראשונה לשתף קצת ולנסות להתייעץ.
התינוק האהוב שלי בן ארבעה חודשים, נולד בבית ומאז יונק בבלעדיות ללא בעיות.
אני צריכה, ורוצה- יש לציין (היו סבלניים איתי), לחזור לעבודה שאני אוהבת, בהזדמנות נדירה להתקדם ולעשות משהו שחשוב לי מאוד, עם אמונה שאני יכולה דרכו לעזור לאנשים ו'להגשים' את עצמי. הרגשות- מעורבים... אבל בסופו של דבר אני שלמה עם ההחלטה לחזור לעבוד. הקטנצ'יק יהיה עם אביו בבית בימים שאעבוד. כיום הוא אוכל מבקבוק חלב שאוב בערך פעם בשבוע כשאני יוצאת לכמה שעות 'התאווררות' וסידורים.
הבעיה- בעבודה שלי אי אפשר לשאוב. אין מצב.
מדובר ב'העדרות' מהנקה של כתשע שעות ביום, שלושה בקרים בשבוע. הפחדים- לטפטף, לכאוב מרוב גודש, להפסיק לייצר חלב.
זה ילד ראשון ואין לי ניסיון -אך ברור לי שהכי הייתי רוצה בעולם שימשיך להנות מחלב אימו ולא נאלץ לעבור לתחליפים. איך ממשיכים להניק בכזה מצב בלי לפגוע בהנקה או לחילופין 'להתפוצץ' בעבודה.
למישהי יש עצות? רעיונות?
שירי_ג*
הודעות: 206
הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי שירי_ג* »

_הבעיה- בעבודה שלי אי אפשר לשאוב. אין מצב.
מדובר ב'העדרות' מהנקה של כתשע שעות ביום_
בעבודה שלך מותר ללכת לשירותים? אז הנה מצב לשאוב בשביל זה יש משאבות ידניות. ואם אין מצב לשאוב וההנקה חשובה לך אז תצרי כזה. לא צריך לשאוב 300 מ"ל כדי להוריד גודש ולשמר ייצור חלב. גם 100 ואפילו פחות מזה יספיקו ('צטערת, לא זוכרת כמה יוצא בשלב הזה.) ולזה, עם משאבה ידנית טובה, מספיקות בקושי 10 דקות. בקיצור, מה שאי מנסה לומר הוא שכשמשהו חשוב לך אז אין מצב שאין מצב. אין פרטיות במקום העבודה - מדברים עם עסק שכן, שואבים באוטו (שלך או של קולגה), מדברים עם עובדת המשק אולי אפשר לשאוב אצלה בחדר (תמיד יש להן חדר וטרם נתקלת במישהי שסירבה לי. ההפך - הן תמיד פתחו את הדלת לרווחה ובשמחה ואף זיכו אותי באירוח של שתייה ועוגה/עוגיות. במהלך הזמן זה הפך למקום האהוב עלי) מתגברים על חוסר הנעימות ושואבים בשירותים (בהנחה שהם מתוחזקים היטב). העבודה מאוד אינטנסיבית וללא הפסקה? יוצרים כזו ע"י שיחה עם הבוס, עושים 2 הפסקות "פיפי/קפה" של 5-6 דקות כל אחת, מבקשים גיבוי משותפה לעבודה שאת סומכת עליה. כשנולדו 2 הגדולים (ינקו עד גיל שנה ושנה וחצי) נפלה בחלקי הזכות לעבוד באחד ממקומות העבודה הפחות ידידותיים לעובד שיש, והוא אף מפורסם ככזה (כולל כתבות בעיתונים, דיונים בכנסת וצעקות של ההסתדרות). עשיתי שמיניות באויר ורבתי עם מי שצריך היה אבל שאבתי פעם במשמרת. אצל מס' 3 כבר הייתי big boss והחיים נראו הרבה יותר קלים ונוחים מהבחינה הזו. כנראה שלא מספיק אגב, כי היום אני עם כל ה 4 בחינוך בייתי. (-:
דביבונית*
הודעות: 2
הצטרפות: 02 יולי 2010, 00:21

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי דביבונית* »

שכשמשהו חשוב לך אז אין מצב שאין מצב
המון תודה על הרעיונות! לפעמים רק צריך לשמוע שזה אפשרי ושיש עוד כאלה שעברו את זה.
מעודד לדעת שאפשר גם כש'אין מצב' -במקום עבודה אינטנסיבי (שאגב בניגוד לאופי המלצותיך רוב העובדים בו הם גברים שספק עם יציעו עוגה ושתייה ל'מוזרה' ששואבת להם חלב בחדר...)
לא ידעתי שכמה דקות יכולות להספיק לי.
אופטימית קצת יותר ומקווה להסתדר.
למתמצאות_בנבכי_הדפים_באתר*
הודעות: 1
הצטרפות: 03 אפריל 2011, 07:28

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי למתמצאות_בנבכי_הדפים_באתר* »

באיזה דף מתאים להתייעץ לגבי תדירות הנקה בגיל 9 חודשים?
אני צריכה לחזור לעבוד לכמה שעות ביום, הקטנה לא לקחה בקבוק מעולם (לא מסכימה בשום אופן).
יצא שלא אראה אותה כמעט 5 שעות (עצוב...) - האם נורא אם לא תינק או תיקח בקבוק עם חלב שאוב?
היא כבר אוכלת מוצקים לא רע, אבל בטח לא בכמות ששוה לארוחה.
תודה על ההפניות!
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

תנסי לעטוף את פטמת הבקבוק בחיתול טטרה, ואז להציע לה לשתות ממנו. מגע הבד על הלשון מזכיר להם פטמה. יהיה לך יותר נח להחזיק את כל הבקבוק עטוף, אולי :)
שושי*
הודעות: 22
הצטרפות: 23 ספטמבר 2004, 06:28

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי שושי* »

אולי אפשר לערבב לה את החלב לתוך דייסה, להשאיר את הבקבוק בקרבתה - שילמדו להכיר, לתת לה את החלב בכוס קטנה או כפית.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

_אני צריכה לחזור לעבוד לכמה שעות ביום, הקטנה לא לקחה בקבוק מעולם (לא מסכימה בשום אופן).
יצא שלא אראה אותה כמעט 5 שעות (עצוב...) - האם נורא אם לא תינק או תיקח בקבוק עם חלב שאוב?_
לא זוכרת כרגע באיזה דף, דווקא היו דיונים על זה... צריך לחפש במדור הנקה - אולי דפים על חזרה לעבודה.
בכל אופן, לדעתי בכלל לא נורא. תחסכי לך שאיבות ובקבוקים, מי שאיתה יכול לתת לה אז טעימות של אוכל מוצק, ואת תדאגי להניק לפני שאת יוצאת וכמובן להתחבר ולהתחבק ברגע שאת חוזרת (-:
פחות מחמש שעות זה ממש לא נורא.
וממילא, התינוק מתגעגע לאמא, לא רעב לחלב. היא תתגעגע אלייך. לכן הכי חשוב להעסיק אותה, לעניין אותה, לעשות לה כיף במטרה להפחית את הגעגועים - ההנקה תסתדר מעצמה לפי השעות שאתן ביחד.
עולם_ומלואו*
הודעות: 702
הצטרפות: 20 פברואר 2005, 20:31
דף אישי: הדף האישי של עולם_ומלואו*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי עולם_ומלואו* »

_אני צריכה לחזור לעבוד לכמה שעות ביום, הקטנה לא לקחה בקבוק מעולם (לא מסכימה בשום אופן).
יצא שלא אראה אותה כמעט 5 שעות (עצוב...) - האם נורא אם לא תינק או תיקח בקבוק עם חלב שאוב?_
אני הנקתי מלא והילדה של נכנסה למסגרת בגיל 11 חודשים באותו מצב - לא בקבוק, לא שאוב, רק ציצי.
הייתי מניקה אותה בבוקר לפני, ומיד כשנפגשנו (עוד בגן אפילו לא חיכיתי לבית) והיא הסתדרה. ההנקה נמשכה עד גיל 3
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

יצא שלא אראה אותה כמעט 5 שעות (עצוב...) - האם נורא אם לא תינק או תיקח בקבוק עם חלב שאוב?

גם חברה שלי חזרה בגיל 8 חודשים ליותר שעות מזה - 7 שעות - והילד פשוט אכל אוכל רגיל, וינק בשאר היממה.
בגיל הזה אני עזבתי את ביתי לערב שלם - בלי בקבוק. היא אכלה אוכל רגיל. גם היא אכלה כמויות מעטות מאוד, אבל עובדה שזה הספיק לה.
כל ילד הוא אחר... אבל על פניו זה נשמע שזה יסתדר.
אילנית*
הודעות: 71
הצטרפות: 04 נובמבר 2002, 00:25

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אילנית* »

שלום אני אמא לתינוק בן חצי שנה,יונק הנקה מלאה ,אני רוצה למצוא עבודה ולכן להרגיל את התינוק שלי לבקבוק של חלב שאוב ,כך שאוכל להשאיר אותו עם הסבתא בזמן שאני יוצאת לראיונות עבודה וסידורים. ברצוני לדעת כמה עלי לשאוב אם יפספס הנקה ואיך ומתי הכי כדאי לעשות זאת,האם מיד אחרי שהוא יונק?
בספטמבר הוא יכנס לתינוקייה בקיבוץ עד 4 האם כדאי לי להתחיל לשאוב ולהקפיא עד אז?רוצה להמשיך להניק בערבים וכשאני איתו עדיין לא החלטתי עד מתי.
אשמח לשמוע מכן אמהות יקרות
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי צוויליך* »

[ העברה מ ככר השוק ]

שבוע טוב.
מחפשת עצות מבעלות ניסיון..בני בן שמונה חודשים מסרב בכל תוקף לקחת בקבוק תמ"ל (כל סוג שהוא) או לאכול בכפית פרי או ירק מרוסק בשעות בהן אני בעבודה והוא אצל המטפלת. 5-6 שעות. הוא פשוט מרעיב את עצמו ואנחנו אובדי עצות..התעקשנו אתו המון.. בייבי ביס הוא אוכל קצת אבל לא ברמה של ארוחה ושובע..אשמח מאוד לרעיונות.
שכחתי לציין שחוץ מהזמן אצל המטפלת הוא בהנקה מלאה, וומכאן הקושי...
יעל
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אבישג_א* »

אויש מוכר, גם לי היו שניים מכורי הנקה

מה לגבי שאיבה ?
שלהבת*
הודעות: 9
הצטרפות: 26 אוקטובר 2005, 11:21

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי שלהבת* »

איך אפשר להרגיל תינוקת בת 5 חודשים לבקבוק, והיא ינקה עד עכשיו הנקה מלאה והרופא אמר לי להפסיק להניק אותה כי בשעה טובה בע"ה גילתי שאני בהריון וזה לא בריא לעובר ניסתי לתת לה בקבוק עם חלב שאוב היא לא מוכנה מה לעשות אני אשמח לעצות
תפילה_לאם*
הודעות: 3283
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי תפילה_לאם* »

היי שלהבת!
בשעה טובה!
אינני רופאה, אך עד כמה שידוע לי, ותוכלי להתייעץ כאן באתר - אולי בדפים רלוונטיים יותר כמו הנקה והריון שני - אין כל מניעה להיניק במהלך ההריון. יש אפילו כאלה שמיניקות הנקת צמד לאחר לידת התינוק החדש. במקרים אחרים התינוק הבוגר גומל את עצמו במהלך ההריון עקב שינויים בטעם החלב או בכמותו. לפעמים האם גומלת בהדרגה.
אם בכל זאת חשוב לך לגמול אותה בקרוב, אפשר לנסות בקבוקים שונים או כפי שמוצע בראש הדף הזה לתת את החלב בכוס, בכפית וכד'.
@}
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

הרופא אמר לי להפסיק להניק אותה כי אני בהריון וזה לא בריא לעובר
הרופא לא מעודכן בנוגע להנקה בהריון.
אין שום מניעה להניק בהריון, ואני מכירה כמה וכמה נשים שעשו זאת.
אבל יש כמה סייגים:
א. לגדל עובר וגם להניק תינוקת - דורש הרבה משאבים. אוכל טוב, עשיר, מלא, טרי, בכמויות מספיקות, זה צו השעה. גם מנוחה והאטת הקצב.
ב. להרבה נשים קשה להניק בזמן ההריון, מכמה סיבות, ויש פעמים שכמות החלב יורדת או שהוא מתייבש לגמרי. אז כדאי להתכונן לאפשרות...
ג. ממה שאני רואה מסביב - גם נשים שהפסיקו להניק בזמן ההריון חוזרות הרבה פעמים להנקת צמד. מתקבל אצלי הרושם שהנקת צמד יותר קלה (לכולם: האם, התינוק והפעוט) מאשר הנקה בזמן ההריון, ויש לה די הרבה יתרונות מבחינת כל הנוגעים בדבר.
ד. יש רופאים שחוששים שההנקה מעודדת לידה מוקדמת או הפלות בגלל שהיא גורמת להתכווצויות ברחם. במציאות, ההנקה לא גורמת לפעילות רחמית יותר מיחסי מין. כך שאם מותר לך (מבחינה רפואית) להיות עם בעלך, מותר לך גם להניק.

אז שורה תחתונה זה שעכשיו ממש אין סיבה לגמול כל עוד את מרגישה עם זה בסדר, אבל כדאי להתכונן לאפשרות של גמילה או צמצום ההנקה בהמשך. כדאי לך גם לקרוא את הדפים על הנקה בהריון ועל הנקת צמד.
בפורום הנקה בתפוז יש מאמר מעולה על איך להרגיל סרבני בקבוק לבקבוקים, עם כל הטיפים האפשריים. שווה לקרוא.
(מזכרון: שמישהו אחר ייתן את הבקבוק, שאת לא תהיי בכלל בסביבה בזמן מתן הבקבוק, לתת אותו במקום חדש או בתנוחה לא רגילה, למרוח חלב אם על הפטמה של הבקבוק, לתת את הבקבוק כשהתינוקת באמצע: לא שבעה כבר אבל עדיין לא רעבה ממש)
מזל טוב! @}
שלהבת*
הודעות: 9
הצטרפות: 26 אוקטובר 2005, 11:21

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי שלהבת* »

ניסתי לתת לו כל סוג של בקבוק והיא לו מוכנה ואני לא יודעת מה לעשות
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שלום, הכנסתי את הקטנה בת ה7 חודשים למעון הצמוד לעבודה.
כרגע אני מגיעה ב1 וחצי להניק אותה, וב4 היא, חוזרת מהגן.
הגננות אומרות שזה עושה רע לילדה שאני מגיעה באמצע היום, וכך גורמת לה לא לאכול אחרי שאני הולכת, ובכלל היא מתחילה להבין שאני הולכת אחרי ההנקה באמצע היום ונהיה לה קשה.
מצד שני ההרגשה שלי היא שלא נכון לא לראות אותה יום שלם מ8 עד 4.

עצות, תובנות...
אלמונית_רקדנית*
הודעות: 57
הצטרפות: 05 ספטמבר 2018, 19:21

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אלמונית_רקדנית* »

וכך גורמת לה לא לאכול אחרי שאני הולכת
מה הבעיה פה? אם הנקת אותה, היא כבר אכלה.

ואיך בדיוק זה עושה לה רע? זה יכול באמת לעשות רע, אבל לפעמים גננות אומרות את זה על דברים שטובים לילד, אבל לא נוחים להן.
אמא_לבת_20_חודשים*
הודעות: 100
הצטרפות: 13 אוקטובר 2018, 21:43

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אמא_לבת_20_חודשים* »

פלוני את יכולה יותר לפרט? מה הכוונה קשה לה? מה הסדר יום בגן הזה? מתי הם אוכלים? למה דווקא זו השעה שאת באה? מה הם עודים באותו זמן? יש אפשרות לשנות את הזמן שאת באה/לבוא פעמיים/להוציא יותר מוקדם(את או מישו אחר)?
אמא_לבת_20_חודשים*
הודעות: 100
הצטרפות: 13 אוקטובר 2018, 21:43

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אמא_לבת_20_חודשים* »

וגם - כמה זמן היא כבר שם? אם זה חדש אולי היא עוד לא הסתגלה...לרוב נהוג כשמכניסים לגן חדש להתחיל מחצי שעה וכל פעם להאריך בחצי שעה...ממש לא על ההתחלה 8-4..איך נהוכ שם?
קור_את*
הודעות: 1290
הצטרפות: 26 ספטמבר 2006, 16:53
דף אישי: הדף האישי של קור_את*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי קור_את* »

_הגננות אומרות שזה עושה רע לילדה שאני מגיעה באמצע היום, וכך גורמת לה לא לאכול אחרי שאני הולכת, ובכלל היא מתחילה להבין שאני הולכת אחרי ההנקה באמצע היום ונהיה לה קשה.
מצד שני ההרגשה שלי היא שלא נכון לא לראות אותה יום שלם מ8 עד 4._

ברור שהגננות טועות!! גם כך להיפרד מתינוקת כל כך צעירה ויונקת זה כל כך קשה ולא טבעי. לכי אליה כמה שיותר.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תודה על התגובות המהירות! מוסיפה פרטים..
היא במעון חודש, הכנסנו אותה מאוד בהדרגה וב"ה היא מאוד זרמה..
סדר היום הוא כזה--בשמונה וחצי הם אוכלים דייסה (אני מביאה לה שאוב ומשתדלת להביא אותה מאוחר יותר)
שנת בוקר קצרה למי שצריך
בסביבות 11 וחצי אוכלים ירקות (המטפלות משתדלות להשלים לה עם שאוב, אבל בדרך כלל היא לא רוצה..)
ב12 בערך משכיבים
אני מגיעה כשהיא מתעוררת אם זה לפני שתיים (אחרי השעה הזאת מסתיימת לי ההפסקה בעבודה)
באיזור שלוש הם נותנים פירות.
הבעיה היא שכנראה ההנקה לא מספיקה לה עד שאני מגיעה בארבע, אבל היא לא מוכנה לאכול לא פירות ולא בקבוק.
היו כמה ימים שהיא קמה מאוחר אז לא הגעתי להניק והם אמרו שהיא אכלה ושיחקה וכו..
באופן כללי אני מרגישה שהיא נהית יותר רגישה לפרידות בשבוע האחרון..
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בשאר הזמן הם משחקים בתוך המעון, או בחוץ (כשלא קר מדי..)
אמא_לבת_20_חודשים*
הודעות: 100
הצטרפות: 13 אוקטובר 2018, 21:43

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אמא_לבת_20_חודשים* »

באופן כללי אני מרגישה שהיא נהית יותר רגישה לפרידות בשבוע האחרון

טוב זה נורא משתנה הדברים האלה וזה גם הגיל הזה שמתחילים לפתח פחד נטישה...

אם היא עדיין ישנה עד 2 אז את לא באה? יש מצב להוציא אותה ב3 במקום ב4? אפילו לא את...סבתא אבא מטפלת? וגם - מה היא עושה כשלא מספיק לה אבל לא רוצה שאוב ופירות? היא בוכה? מראה סימני רעב?

אני חושבת שסהכ את בסדר גמור וטוב שאת רגישה אליה....בתור מישהי שעבדה בגן הרבה שנים אני מציעה לך לנסות לשתף את הגננות בתחושותייך ולמצוא פתרון שמתאים לכולם כי ללכת איתם ראש בראש זה בטח לא הפתרון....אבל - אם זה גננות שבתחושה שלך הם נגד ואין שיח ורגישות אז גם אין סיבה להשאיר בגן הזה...אבל אם החלטת לסמוך עליהם ולהפקיר את האוצר הכי יקר בידיהם אז זה אומר שאת באמת סומכת עליהם ותנסי לדבר איתם כדי להבין באמת בדיוק מה קורה שאת לא שם ולצצוא איתם פתרונות..ומשם להתקדם..ניסוי ותעייה זו הדיעה שלי..בהצלחה...
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

קצרה ועל רגל אחת:
הבת שלך מתחילה בדיוק את הגיל של חרדת הנטישה, לא פלא שמתחילה להבין שאת משאירה אותה שם.
הגננות טועות בענק: כל ביקור שלך הוא חיובי! ואם היא מתעצבנת עליהן או עלייך או בוכה אחרי שהלכת וכדומה - זה יותר חיובי מאשר שתגיב באפטיות או בשלווה! הגננות רוצות זומבי אבל את ממש לא רוצה.
דברי איתה הרבה, תתנהגי כאילו היא מבינה כל מלה: תגידי לה, אני הולכת אבל עוד מעט אחזור להניק אותך, אני צריכה ללכת, ממש עצוב לי, מתוקה שלי, אבל עוד מעט אני אחזור ואקח אותך הביתה. ממש תגידי לה. תבטיחי לה, כי הרי זה מה שקורה: את באה גם לצהריים וגם לקחת אותה הביתה. וכשאת חוזרת את אומרת: הנה חזרתי כמו שהבטחתי, הנה אני פה להניק אותך, עוד מעט אלך ושוב אחזור לקחת אותך איתי הביתה. תחזרי על אותן מלים באותה האינטונאציה, תיצרי משהו שנשמע כמו שיר הרגלי שהיא תטמיע, ולאט לאט תשים לב שזה חוזר על עצמו, שאפשר לסמוך עלייך, שהיא לא נטושה לנצח אלא שאת באה שוב ושוב.

האוכל בגן לא ממש חשוב והיא בסך הכל חודש שם, ובסך הכל בת 7 חודשים, זו ממש ההתחלה של המזון המוצק. לא להתרגש. גם אם היא רעבה אבל לא רוצה לאכול, תגידי לגננות לכבד את זה. ממילא תפגשי אותה בארבע והיא כנראה מעדיפה אז לינוק כי זו גם ההתחברות מחדש אלייך, העוגן שלה, נמל המבטחים שלה. חלב שאוב לא קשור מבחינתה להנקה או לאמא... אבל טוב שיהיה להם שם, למקרה שתשנה יום אחד את דעתה. הרי יום אחד היא כן תרצה פירות, ואולי תרצה לשתות (במקרה כזה, אגב, עדיף מכוס פטנט ולא מבקבוק, היא כבר בת 7 חודשים ועדיף לא להתחיל בגיל הזה עם בקבוקים אלא ישר לעבור לראש של "אוכל". מה שלא הנקה - זה אוכל. זה לא "תחליף אמא". אם זה חלב שאוב זה באמת האוכל הכי מצויין, ועדיין - זה לא מחליף את אמא בשום צורה, זה רק עדיף על דייסה כרגע.

אם הגננות יכולות, אז תבקשי מהן לעודד אותה: "עוד מעט אמא תבוא", וכשאמא באה להגיד בשמחה "הנה אמא! אמא באה". ככה שוב, היא תתחזק באמונה שלה שהיא לא נטושה, שאמא לא רחוקה, שלא נעלמת לה, שהיא בטוחה ומוגנת. אם הן יעודדו אותה ויבינו אותה יש סיכוי שהיא תבטח בהן יותר מאשר אם הן יתעצבנו על הצורך שלה באמא.

מדגישה שוב:
הצורך שלה באמא הוא דבר בריא מאוד!
הוא מעיד על קשר טוב איתך ועל בריאות נפשית!
תגובות של צער וגעגועים הן דבר טוב! הן מעידות על בריאות נפשית! אם אין שום תגובה של כעס או צער או געגועים - זה המקום שהייתי חושדת. זה מאוד לא בריא.
הגננות, מה לעשות, פועלות ומדברות ממניעים אנוכיים לגמרי, חסרות הבנה לנפש התינוקות. זה מאוד מצער, אבל לפחות זה מעון שקרוב לעבודה שלך ופה היתרון הגדול שלו.

מציעה שתגיעי להניק גם כשהיא ישנה. תני לה את הבטחון הזה. הרי את אמא, את יודעת לקחת אותה ולהניק והיא תתחבר גם מתוך שינה ותשמח כל כך. היא נשארת ישנה כי את לא שם, אז היא משתדלת לכבות את עצמה ולבזבז כמה שיותר "זמן בלי אמא" בשינה. אבל כשאת מגיעה, את בכל זאת שוברת לה את היום הארוך במעון, היא זוכה בעוד קצת זמן אמא, בעוד הנקה, זה ממש חשוב. גם הקביעות חשובה מאוד. שתדע תמיד לצפות לך.
בואי לפי ההפסקה שלך ואל תתחשבי בעניין השינה. היא יכולה לינוק ולישון עלייך ואת נפרדת ממנה כשאת מניחה אותה בחזרה ואומרת "הנה באתי כמו שהבטחתי, עוד מעט אבוא שוב לקחת אותך, בינתיים הגננות {אפשר להגיד את השמות שלהן} ישמרו עלייך עד שאני אחזור". דברים כאלה.
שתדעי שתינוקות מבינים הרבה יותר ממה שאנחנו מתארים לעצמנו,
והרגשות שלך יעברו היטב ויעזרו להרגיע אותה ולהחזיק אותה בשעות שהיא בלעדייך ומתגעגעת.
אם את לפעמים מגיעה בהפסקה ולפעמים לא מגיעה, זה מבלבל ומבהיל מאוד, במיוחד בגיל של חרדת הנטישה. כי היא בעצם מצפה לך כל היום, ואם זה ארוך מדי, הפחד שלה הוא שאמא לא תחזור יותר. היא בגיל שלא מבין את מושג הזמן (שמתגבש בערך בגיל 4), מבחינתה, לא באת בצהריים? זה הנצח. זהו. אין אמא.
אל תתני לה לכבות את עצמה יותר מדי.
בכל דבר שאת עושה, תשמחי כשהיא מבטאת רגשות (גם אם צער ומצוקה), תשמחי שהיא מבטאת קשר אלייך, ותחשבי בכיוון של הגברת הביטחון והאמון שלה בזה שאת מקיימת הבטחות, מגיעה פעמיים כל יום, מרגיעה.
{@
קור_את*
הודעות: 1290
הצטרפות: 26 ספטמבר 2006, 16:53
דף אישי: הדף האישי של קור_את*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי קור_את* »

מנסיון שלי ושל רבות רבות אחרות, ממש ממליצה לעקוב בקפידה אחר ההנחיות של בשמת א. היא מומחית מדהימה, מנוסה, חכמה, מבינה בתינוקות בצורה מושלמת.


דברי איתה הרבה, תתנהגי כאילו היא מבינה כל מלה: תגידי לה, אני הולכת אבל עוד מעט אחזור להניק אותך, אני צריכה ללכת, ממש עצוב לי, מתוקה שלי, אבל עוד מעט אני אחזור ואקח אותך הביתה. ממש תגידי לה. תבטיחי לה, כי הרי זה מה שקורה: את באה גם לצהריים וגם לקחת אותה הביתה. וכשאת חוזרת את אומרת: הנה חזרתי כמו שהבטחתי, הנה אני פה להניק אותך, עוד מעט אלך ושוב אחזור לקחת אותך איתי הביתה. תחזרי על אותן מלים באותה האינטונאציה, תיצרי משהו שנשמע כמו שיר הרגלי שהיא תטמיע, ולאט לאט תשים לב שזה חוזר על עצמו, שאפשר לסמוך עלייך, שהיא לא נטושה לנצח אלא שאת באה שוב ושוב.

חשוב חשוב חשוב!
ג'סי_שונה*
הודעות: 3
הצטרפות: 21 נובמבר 2018, 17:59

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי ג'סי_שונה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולן,

ראשית תודה רבה, כבר שנים שאני נעזרת באתר המדהים הזה אבל זו הפעם הראשונה שאני מעזה לשאול שאלה בעצמי.
אני אמא לארבעה ילדים ברוך השם, הקטנה בת 7.5 חודשים. את הגדולים הנקתי עד גיל שנה בערך (ללא בקבוקים בכלל), על אף שבכל הנקה שלושת החודשים הראשונים היו אושר עילאי לצד סיוט שלא מהעולם הזה. בכל פעם התייעצתי עם יועצות הנקה ואמרו שהכל נראה תקין ואין סיבה שיהיו לי כל הזמן פצעים וחתכים וכאבי תופת. במלוא הכנות, ההנקה בהתחלה קשה לי יותר מהלידה (ואני יולדת טבעי, ללא משככי כאב). ניסיתי הכל ממשחות, פטמות סיליקון, תנוחות שונות ועוד ותמיד אותו הדבר. בשלב מסויים זה עובר כלא היה ואני ממשיכה להניק בהנאה רבה וגאה בעצמי שהצלחתי לשרוד.

בעוד שבועיים אני אמורה להתחיל עבודה שתאלץ אותי להיות מחוץ לבית מ-7:45 בבוקר ועד 4:00 אחה"צ. אנחנו חייבים את זה כלכלית ואין לי אופציה להפחית שעות. מה שמנחם אותי זה שהקטנה תהיה עם אמא שלי שגרה אצלי ואוהבת אותה מאוד.
כשניסיתי בפעמים הקודמות לשאוב זה אף פעם לא הצליח. ניסיתי כמה משאבות שהשאלתי מחברות. במקרה הרע זה הסתיים בדם בבקבוק ובמקרה הטוב בפטמות נפוחות וכואבות וטיפות ספורות בלבד של חלב. יש לציין שבהנקה של תינוק החלב שלי זורם החוצה תוך מס' שניות ללא כל בעיה.
הקטנה יונקת כרגע בין 3 ל-4 פעמים ביום, ובלילה כמה שהיא רוצה. לפעמים זה פעמיים בלילה ולפעמים כל שלוש שעות. אוכלת אוכל טחון לא ממש סדיר, לפעמים כן ולפעמים לא מוכנה בכלל. חשוב לי מאוד לא להפסיק לה את ההנקה בגיל כזה, וחשוב לי גם לא לתת לה תמ"ל. מה עושים? שמעתי שיש סיכוי ששאיבה לא מצליחה בגלל שהחלק ש"מתלבש" על הפטמה אינו בגודל המתאים לי. יש לכן אולי המלצה על משאבה ידנית (העבודה מצריכה ניידות) עם מס' גדלים שונים? או רעיון אחר? אציין שהפעם אין אפשרות להביא אותה אליי, שזה מה שעשינו עם שני הקודמים כשלמדתי לתואר ראשון.

מאוד אשמח לעצה מנסיונכן הרב! ושוב תודה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

גם אני מתעבת שאיבות. ונשמע שהפטמות שלך ממש עדינות ורגישות... אל תילחמי בהן.
יש נשים שסוחטות חלב ידנית. הרבה עבודה, אבל גם יותר נעים ומזמין מהמגע הסיליקוני הזה. ניסית פעם?
יש גם נשים שרק מחפשות למי להעביר עודפי חלב שאוב. כן, לא להאמין, אבל נשים מגיעות לעודפים מטורפים... בעצמי הכרתי. וחבל כל כך לזרוק את הזהב הזה. נסי לרחרח בסביבתך. אפשר גם להתעניין באתר מאמילק.
מסכימה איתך שאין סיבה להפסיק הנקה. בין אם תצליחי שהיא תקבל את החלב שלך כשלא תהיי בבית ובין אם לא - כשתהיי בבית תתענגו זו על זו חופשי-חופשי. סביר שהיא תתגבר הנקות בשעות האלה.
שיהיה לך הרבה בהצלחה. מן הסתם כואב לך להיפרד מהתינוקת שלך לכל כך הרבה שעות. איתך בכאבך.
את נשמעת אמא מופלאה ()
ג'סי_שונה*
הודעות: 3
הצטרפות: 21 נובמבר 2018, 17:59

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי ג'סי_שונה* »

תודה על התשובה! ותודה על התמיכה |L| באמת כואב לחשוב על הפרידה...
ניסיתי ידנית, לא ממש הלך. למצוא מניקה עם עודפים זה רעיון שלא חשבתי עליו. בכל זאת ברור שהאופציה המועדפת היא למצוא דרך כלשהי לתת לה את החלב שלי, אז אם למישהי יש עוד רעיונות או המלצה למשאבה ידנית טובה, אשמח :-)
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית* »

לי היה ניסיון טוב עם מדלה ידנית. ויש קונוסים בגדלים שונים בחנויות של ציוד לתינוקות (אנח מצאתי בשילב).
את יודעת שהיא יכולה להמשיך לינוק כרגיל כשאת איתה גם אם לא תשאבי, נכון? אני גם עבדתי שעות כאלה עם הילד הראשון, שאבתי רק כמה חודשים והוא המשיך לינוק עד גיל 3.
בכל אופן, לדעתי בנסיבות שאת מתארת זה גם ממש לא נורא שתקבל תמ"ל כשאת בעבודה. בקרוב כמויות המוצקים יעלו וכמויות התמ"ל יפחתו (ואפשר גם לראות בו סוג של אוכל מוצק...).
בהצלחה!
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יולי_קו »

בגיל כזה אפשר להזין לרוב גם בלי להכניס תמ״ל. בסך הכל אמא שלה תהיה זמינה לה מאחה״צ ועד לבוקר. ביום הסבתא תציע אוכל אצבעות ותאכיל בדברים מרוסקים שונים.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי יולי_קו »

אם בכל זאת יש העדפה לתמ״ל (הרחתן את זה פעם? לי זה ממש הסריח ולא הייתי מסוגלת לתת את זה אפילו לכלב, למרות שאני גדלתי רק על זה ולא ינקתי בעצמי אפילו שלוק אחד), אז עדיף בכפית ולא בבקבוק, על מנת להקל על המשך ההנקה והיניקה.
ג'סי_שונה*
הודעות: 3
הצטרפות: 21 נובמבר 2018, 17:59

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי ג'סי_שונה* »

הפחד שלי זה שכ"כ הרבה שעות בלי להניק או לשאוב יפחיתו את כמות ייצור החלב ויגבילו את היכולת להמשיך להניק. מאוד רוצה להיות טועה! בכל אופן, תמ"ל לא בא בחשבון מבחינתי (גם מסריח, גם לא סומכת על החברות המייצרות, ועוד סיבות) אבל אולי כן אנסה את המשאבה של מדלה. אם לא יילך, מקווה באמת שהיא תתחיל לאהוב יותר אוכל מרוסק ותוכל להשלים כשאני חוזרת.
תודה!
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית* »

כ"כ הרבה שעות בלי להניק או לשאוב יפחיתו את כמות ייצור החלב
לא בגיל שלה, כשההנקה כבר התבססה. ייצור החלב הוא על המקום, כך שכמות החלב תתאים לדרישה.
במיוחד לא צפויה בעיה אם את ממשיכה להניק בלילה.
צריך לשים לב שבסופי שבוע אולי יורגש חוסר בשעות שבהן את בדרך כלל בעבודה, ולכן אפשר להמשיך באותה צורת האכלה של אמצ"ש גם בסופ"ש או להתכונן להנקות תכופות ואחר כך גודש ביום ראשון. יש נשים שאצלן זה פחות דרמטי ויש שיותר, ולכן אפשר לנסות ולראות.
לגבי התמ"ל - מובן מאוד, אבל לקחת בחשבון שאולי תשלים כמויות יותר בלילה. מקווה שהשאיבה תלך טוב הפעם ואז לא תהיה בעיה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ואם כבר אז באותו עניין
בת שבעה חודשים , נמצאת כחודש במעון מ שמונה עד שלוש וחצי,
אני שואבת לה בעבודה פעמים בשאר הזמן מניקה חופשי.
שמתי לב שכל תחילת שבוע יוצא לי ממש קצת בשאיבות רק 100 או 120 השאיבה למרות המאמצים. הכמוית עולות בהדרגה עד כ 150 לקראת יום חמישי.
חשוב לי להניק לאורך זמן ושיצור החלב לא יפגע.. .... מה אפשר לעשות?
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית* »

מה קורה בסופי שבוע? מניקה/שואבת?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בסופי שבוע אני רק מניקה וכן מנסה לתת מרוסק שלא כל כך הולך עדיין...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית* »

אוקיי, יכול להיות שדפוס היניקה שונה מדפיס הקרובה - למשל הנרות רבות יותר בכמות קטנה יותר כל פעם - ולכן אחרי שהגוף התרגל לדפוס של סוף השבוע, ביום ראשון הוא מגיב אחרת לשאיבה. ואז לאט לאט מתרגל לדפוס הקרובה שוב, עד שמגיע סוף השבוע הבא.
אם זה לא מפריע לך חוץ מהדאגה לגבי התמעטות החלב, אין צורך לשנות. ייצור החלב לא צפוי להיפגע, במיוחד אם את מניקה גם בלילה.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי פלונית* »

  • שונה מדפוס השאיבה
אפרת*
הודעות: 637
הצטרפות: 08 יולי 2003, 12:18

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי אפרת* »

חברות יקרות, תנו לי עצות!
יש לי בת בת 4 חודשים
חזרתי שבוע שעבר לעבודה, והידה לא מסכימה להכניס בקבוק לפה!! המטפלת רק מכניסה לה לפה והיא צורחת
היא לא אוכלת כלום בכל השעות האלה
ואני לא מסוגלת לעבוד
יש לה בקבוק של מאמ... מה שכן היא אכלה ממנו לפחות 3 פעמים
אבל עכשיו היא פשוט לא מסכימה! מה עושים?
כל יום שעובר אני נהיית יותר לחוצהההה
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

אפרת, המאמר של עדי יותם שבלינק הנ"ל מצויין.
אני רוצה להציע עוד דרך:
לרדת מהלחץ.
הכל בסדר.
הבעיה העיקרית איננה אוכל בכלל. אם תפנימי את זה, תביני את הדבר הכי חשוב.
זו תינוקת בת 4 חודשים, רק לפני דקה נולדה, כל מה שהיא יודעת בחיים זו אמא ומבחינתה אתן גוף אחד ועכשיו חסרה לה יד ימין!
היא יכולה להסתדר יופי בלי לאכול כל השעות האלה. תגידי את זה גם למטפלת! שגם היא תרד מהלחץ, כי הלחץ הזה משודר לתינוקת וגורם לה לסרב עוד יותר. היא פשוט תינק כל השעות שאת בבית ותשלים שעות אמא.
חשוב להבין: כשאת חוזרת, היא משלימה שעות אמא! לא אוכל! אמא. להריח את אמא, להירגע שאמא עדיין קיימת, שאת חיה, שהיא לא נטושה לנצח, שהעוגן עדיין קיים, שהיא יכולה להתחבר בחזרה, לשמוע את פעימות הלב האהובות, סוף סוף הכל בסדר בעולם... אז יכול להיות שהיא תשלים כל הלילה. תיערכי לזה. תשיגי את כל העזרה שאפשר. תתכרבלי איתה במיטה, תנוחי בכל הזדמנות, זה מאמץ אדיר להיות 4 חודשים אחרי לידה + אמא לתינוקת כל כך קטנה + יום עבודה.

מה עוד:
אם יש אפשרות שהמטפלת תגיע איתך לעבודה ותניקי ממש לפני, וכן תגיע לעבודה שלך כשאת מסיימת להנקה ברגע שסיימת ורק אז תלכו הביתה, ואולי אף ביקור בהפסקת הצהריים - זה יכול להיות מצויין. כמובן מותנה בקרבת הבית והעבודה, אין לי מושג איך הסידור אצלך.

בכל מקרה, תניקי ממש עד שאת הולכת ואז תדאגי שהן ייפרדו ממך - המטפלת תקח את התינוקת ותרד איתה למטה לעשות סיבוב לראות חתולים וציפורים (סתם ככה על הידיים, העיקר שלא את תיפרדי ותלכי ממנה אלא שהיא תגיד ביי ביי קצר ו"הולכים לראות חתולים"). בזמן הזה את הולכת לעבודה.

את מתאמת עם המטפלת ככה, שבשניה שאת חוזרת את מתיישבת איתה להנקה. ככה יש מינימום שעות בין הנקה להנקה. שלא תנסה לתת בקבוק סמוך לשעה שאת חוזרת, ובשעות שאינך, שתהיה באוויר הצח כמה שיותר וגם תעייף אותה ככה שהיא תכניס את שעות השינה בשעות שממילא אין אמא.

לא מוכרחים בכלל בקבוק. אפשר לתת קצת חלב שאוב בכפית. לטפטף קצת בטפי (טפטפת, או מזרק בלי מחט). ככה להכניס קצת. אולי היא תאכל בכפית כמות שתספיק לה להחזיק מעמד. כאילו זה מרק, נגיד. אולי כוס פטנט, או כוסית קטנטנה. ממש לא חייבת בקבוק ופטמה וכל הסיפור.

בסך הכל עוד חודשיים גם אפשר יהיה ככל הנראה להתחיל מזון מוצק, ובאמת שתינוקות בגיל 4 חודשים יכולים להסתדר יפה מאוד עד שאת חוזרת.
ובסופי השבוע תהיי צמודה אליה, להשלמת שעות האמא שהיא זקוקה להן.
כדאי מאוד שתיערכי לזה שבחודשים הקרובים, את לא מבשלת, את אוכלת תוך כדי הנקה, את לא מנקה, את תצטרכי את כל הכוחות שלך לנוח, להניק ולחבק {@
בהצלחה.
שרית*
הודעות: 91
הצטרפות: 30 ספטמבר 2003, 20:18

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי שרית* »

היא יכולה להסתדר יופי בלי לאכול כל השעות האלה
???
אפרת לא כתבה בכמה שעות מדובר... אם היא הולכת ליום עבודה של חמש או שש או שמונה שעות, אני לא חושבת שהתינוקת שלה פשוט יכולה לא לאכול. אני אישית חושבת שהתינוקת תיכנע ותלמד לאכול מה שנותנים לה כשהיא תבין שאין ברירה, אבל בטח לא הייתי אומרת שהיא יכולה להסתדר בלי אוכל בלי לדעת בכמה שעות מדובר.
הניסיון שלי עם הילדים שלי הוא שתינוק בן ארבעה חודשים, כשהוא רעב מאוד, הוא אומלל ובוכה ומאמלל גם את מי שמטפל בו :(

אפרת, אם את יכולה לעשות כעצת בשמת ולקחת את הילדה ואת המטפלת איתך - כולכן תרוויחו. לדעתי שווה לעשות הרבה מאמצים בשביל שזה יסתדר.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

ההנקה וחזרה לעבודה

שליחה על ידי בשמת_א* »

כן, כן, היא יכולה להסתדר.
ואחרי כמה ימים בלי לחץ מיותר, סביר שהיא תסכים ללמוד לאכול מבקבוק.
שליחת תגובה

חזור אל “תחליפי חלב”